LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Brr to je zima. Tak na tohle, na tohle jsme se těšili, kvůli tomu jsme trénovali, strádali a šetřili, kvůli týhle cestě jsme tady!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšel průvodce Adršpach I.
Nová dětská kniha o světové top lezkyni Janje Garnbret
Pískaři jsou zpět!

Závody
MČR obtížnost (01.06)
OLOMOUCKÁ JEŠTĚRKA (02.06)
Boulder Open Air (08.06)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12506
3.Trojan 12162
Bouldry:
1.Stráník 11106
2.Volf 11103
3.Stráník 10725
Hory:
1.Groš 8214
2.Rojko 6917
3.Černý 6808

Výsledky
Olympijská kvalifikace Šanghaj (16.05)
SP paralezení Salt Lake City (07.05)
SP Salt Lake City (03.05)

Deníčky
5580 lezců
1106543 cest
Nové přelezy:
Dozorce 7C
Fiksum Dyr 7C
Martwy Cią 7C
Parodontax 7C
Jepičí živ 7C
Malá Postu 9+/10-
Georg Ehma 10-
Crowbar 10
Hypovitami 8A+
Kumm Ombo 10

Stěny
Lokal Blok - Praha 5
Sokol Nymburk - Nymburk
A-ProSystem s.r.o. - Most

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
HUDYsport - Hřensko
HUDYsport - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Název cesty:

Direkt Gradace (???)

Klasifikace:IXb
Typ cesty:skalní
Sektor:Střední Věž
Oblast:Suché Skály
Poloha:Český Ráj
Obtíže:boulder
Sklon:kolmá
Délka:35 m
Jištění:4 bh, 1 K
Autor:????
Popis:
Vlevo od cesty Gradace stěnou přímo přes bh ke K Majora (a zár. Gradace). Zprava stěnou a přímo přes další bh do traverzu cesty Jižní traverz; stěnou vzhůru přes 3. bh až na podvrcholovou polici cesty Major (bh). Majorem nebo vpravo Gradací na vrchol.
Poznámka:
Správný název - ani klasifikaci udanou prvovýstupcem neznám. Tohle je pokus dozvědět se to. Klíč. místo je odlez od 2.bh. - malé a skryté jebky, chce to chladno a dobře se do toho složit.
Zapsal:ri cho (Piškot), 26.02.2007 15:30:46

 
* * * * * 
Hodnocení / Počet:   5 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - Suché skály


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

aha,myslel jsem si,že se od prvního BH jde ke kruhu(1Q gradace) a pak se normálně pokračuje gradací.je fakt,že by to bylo dost kličkování.Rád se také o této cestě dozvím něco nového.
Zapsal: míra, 26.02.2007 18:54:26

Nepřijde Vám to trochu vynucené?
Zapsal: Luk, 26.02.2007 23:22:38

Mě to vynucené nepříjde, vždyt je to přímá linie, prostě něco težšího. Další cesta už by rozhodně vynucená byla, už tam není místo.
Zapsal: George-jp, 27.02.2007 13:25:16

Možná, že to bylo udělané tak, jak píše Míra - že se šlo od 1.bh doprava k 1.K Gradace. To by se musel ozvat nějakej autor. Mě se to zdálo přirozené přímo (a jde to celkem dobře), tak jsem lezl přímo. Když už direkt... Kdyby něco, tak se dá založit dobrý uzlík ve vodor. spáře pod K od Majora. Taky už jsem vedl rozhovor o klasifikaci - možná víc než IXb - ?? Asi jsou to těžší kroky než ve Vertikále, i když jenom dva; ale Vertikála taky není žádné IXc :) Vynucené - linie ani ne, akorát pod K od Majora člověk řeší, kam smí šáhnout, ale je asi jedno, jestli se vezme něco z Majora. A 2.bh je hodně blízko nad K a asi si ho cvaká skoro každej, kdo leze obyč. Gradaci. Ale vzhledem k hlavnímu problému je umístěnej dobře.
Zapsal: Piškot, 28.02.2007 13:59:56

Gradace se dole leze zleva doprava takovejma kulatejma celkejma dírama, trochu spoďáky, trochu bočáky. to mám mylsim od vagóna, nejsem si jistej, ale určitě je to tutovka. rovně k 1. Q těma dírama je taková lidová varianta. ten nejt nahoře je podle mě přidanej do původní gradace, protože to bylo dost vo držku padat do toho kruhu od majora z klíčovýho kroku, páč je dost vlevo a dole. přímo přes ten nejt nahoru do j. traverzu jsem to viděl lízt malýho Pejtrse tak kolem roku 2000. dál nad traverzem to neznám, ani vlastně přesně nevim, kudymase leze gradace původní.
Zapsal: Doktor X, 28.02.2007 20:43:47

Nojo, ale ony tam jsou celkem 3 borháky, a s K od Majora (neboli 2.K od Gradace) a horním dodaným bh v Majorovi pod vrškem to je logická přímá lajna zdola až nahoru. Začíná cca 3m vlevo od spádnice 1.K Gradace a jde přímo k bh (ten není dodaný do spodku Gradace - to by byl víc vpravo, navíc se maličko hůř cvaká a žene tě trošku těžším místem přímo nahoru - tam by se Gr. určitě nelezla, i když by šla šikmo ke K, jak píšeš). Nad tím bh je možné lézt buď pořád přímo ke K Majora, nebo vpravo k 1.K Gradace a pak Gradací vlevo ke K Majora. Jde lízt obojí. Ten 2.bh, o kterém píšeš, nasvědčuje spíš nezávislé variantě. Řekl bych, že kdyby ho někdo chtěl dodat do Gradace, dá ho víc vpravo, kudy se Gr. leze - takhle je vlevo vlastně mimo směr cesty a při pádu z Gr. by to znamenalo zbytečnej pendl (ačkoli cvaknout ho jde i z Gradace bez větších problémů). A navíc je tam 3.bh, zhruba stejně vysoko jako 3.K Gradace ´(= K Jižního traverzu), ale zas asi 2,5 m vlevo od něj. Jinak máš pravdu, že ty borháky už tam jsou dlouho, taky jsem to už lezl dřív, asi dost lidí... Slyšel jsem o Brumlovi, asi Prcas... A možná, že tam byl nejdřív jenom ten druhej bh a až pak ty další dva - tak přesně už si to nepamatuju. Původní Gradace se nad J. traverzem leze od K zleva stěnkou (2. těžší místo), pak celkem snadno nahoru až na polici pod vrškem, a výlez na vršek je spárou vpravo od výlezu Majora - to je taky ještě trochu lezení.
Zapsal: Piškot, 01.03.2007 11:38:15

teď jsem uplně zmaten:)takže ten borhák nad K Majora (2K Gradace) do normální Gradace nepatří?Já myslel,že se jde právě od K Maj. šikmo doprava ke 3K J.traverzu a v té trase je logicky dodaný bh.Hm hm,je to tam složitý.
Zapsal: Míra, 01.03.2007 20:47:11

Piškot to vysvětluje, ten bh si cvakneš vpohodě i když lezeš Gradaci, ale podle mě taky spíš patří k tomu direktu, protože težší místo Gradace je více vpravo, takže kdyby měl dojištovat Gradaci byl by logicky taky více vpravo.
Zapsal: George-jp, 01.03.2007 21:24:39

Gradace se oficiálně leze pouze přes 3K: první vlastní, pak K od Majora a nad ním šikmo vpravo přes drobné chyty do spoďáku a nahoru ke K od J traverzu, pak vlevo stěnkou a nahoru. Když lezeš Gradaci, traverzuješ nad K Majora trochu níž, než je ten bh, a jdeš šikmo doprava. Když si ho chceš cvaknout, musíš se ještě trochu zvednout a cvakneš ho nalevo. To se mi zdá nelogický. Kdybych já měl (jakože nechci) dodat bh do Gradace, dám ho třeba stejně vysoko, ale tak o 1,5 m doprava, takže bude v cestě, v těžkém místě (to budeš dělat hned kolem něj a pak kolenama u něj ten zdvih ze spoďáku) a taky půjde dobře cvaknout. A nebude metr a půl nad K od Majora, ale aspoň 2,5m od něj. To, kde je ten bh teď, bych si vysvětlil (pokud by to neměla být vlastní varianta, což mi přijde jako logičtější) jedině jako pokus nějak obejít nesouhlas s dojištěním po vzoru chytré horákyně - dojistím, ale bokem, takže nedojistím. - Na Gradaci pro mě byl vždycky nejtěžší ten morál. Jinak mi přišla vždycky trochu divná - tím, jak kličkuje, protože nemá vlastní jištění. Chvíli jsi v Majorovi, a pak zas půl metru od Jižní přímé...
Zapsal: P., 02.03.2007 09:21:20

Zdar. Hele takto mi to vysvetloval Vagon par let zpatky, tak pokud si to dobre pamatuju: vsechny haky sou tam osazeny dodatecne prvovystupcem=Vagonem a to jen kuli tomu, ze mu vadilo, ze se to neleze tak, jak byla cesta udelana (t.j. neprilis dobre jistena a tudiz se to celkem logicky lezlo lehcim terenem). Takze vod 1.haku se leze skutecne mirne vpravo ke kruhu, pak se cvakne ten kruh Majora, pak se to bezne leze mirne doprava, ale da se to prekrysyt i primo, jak uvadi Piskot a mam pocit, ze takto je to original, proto je danej hak takto "blbe" - jinak by tam nebyl) a pak vicemene logicky pres dodany haky a Q Traverzu). Driv bejval taky nakej bh na rozhrani Gradace a Primy jizni, myslim misto skoby, ale Vagon ten bh vytlouk a je ted vic vpravo-tenkrat se tamtudy dala lizt taky takova varianta, ne moc tezka ale pekna.Takze kdyz se jeste vynecha 1.Q, tak je to defacto nakej superdirect. A klasifikace? Ani bych se nedivil, ze tomu dal Vagon VIII.c primo...
Zapsal: satavis, 02.03.2007 14:11:36

:)) Tak díky za pointu! Takže jsem vlastně léta lezl jenom "šizenou" Gradaci a jen díky dodanému jištění si konečně dal originál. A jestli Vagón dal za VIIIc ten přímej oblez 2.bh, tak by myslím v Labáku mohli s tou svojí pověstnou klasifikací ještě o stupínek přitvrdit. A já si asi přepíšu deníček.
Zapsal: 02.03.2007 16:20:11

Zapomněl jsem se podepsat. A vlastně, Libore, nechceš to tu celý smazat? Když se ukázalo, že jsem vyrobil něco, co už dávno existuje :) Třeba by stačila poznámečka u Gradace, že v ní jsou dodané 3bh.
Zapsal: Piškot, 02.03.2007 16:23:43

jenom pro pořádek - nelez si "konečně správně", protože si lez od toho prvního nejtu přímo ke Q od Majora, ale G. se leze šikmo vpravo k vlastnímu 1. Q. od toho 2. bh je to trochu sporný, pamatuju se, že sem to viděl lízt poprvý špeka na podzim 1986 a padal tam jako slíva (my tenkrát lezli jižní traverz) až potom doskočil doprava do tý díry. jinam mám pocit, že původně byla gradace za IXa nebo VIIIc/IXa. i tak ale by ta přímá var. od Q majora byla dost drsný IXa, speciálně vzhledem ke klasifikaci okolo na suškách.
Zapsal: Doktor X, 02.03.2007 18:56:39

Bych to tu klidne nechal, at si to kazdej zkusi kudy chce... Taky jsem to lez i tou tezsi moznosti, ale vetsinou to sidim :). Na ten 2.hak a podrobnosti se ho jeste zeptam nebo se ho zeptej az ho potkas. Uz je to dost davno, kdy sme se vo tom bavili. Jo, primo to tezsi nez VIII.c asi je, vo tom zadna... Takze tak.
Zapsal: satavis, 02.03.2007 19:02:28

Náhodou mi přijde tahle diskuze podnětná. Takže mazat určitě ne, možná sloučit s orginál Gradací, což?
Zapsal: Libor, 02.03.2007 23:19:52


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

drbicIXbflash28.03.2014
KomíňákIXbPP17.03.2019
blacksIXbOS13.05.2023

 Přidání cesty do deníčku

Reklama:
 Foto dne:

Crazy Monkey, 7a
 Databáze cest:
Všechny cesty (175458)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Západní Hrana IV Hrubá Skála
Autobiescas 7b+ Panticosa
Obsesión Condumada 6a+ Panticosa
Variante Derecha Cris 7c+ Panticosa
Colilleras 7c Panticosa
Nově komentované:
Chci Srát Venku 9+ Sloup
Chci Srát Venku 9+ Sloup
Slimline 10- Frankenjura
Rýžové Pole 6+ Koukolova Hora
Jihovýchodní Stěna IXb Prachov

 Nově v diskusi:
Re: Lezecké oblasti ve Švédsku | Re: Spary u Brna? | Re: Spary u Brna? | Re: Binter a mladé holky? | Lezecké oblasti ve Švédsku | Re: Binter a mladé holky? | Re: Binter a mladé holky? | Re: Binter a mladé holky? | Re: Binter a mladé holky? | Re: Spary u Brna? |

 Nové komentáře:
Sjezdy | Re: Muly - jste Po.rané muly | Re: Muly - jste Po.rané muly | Re: inšpekcia preveruje pád vrtuľníka | Re: Pasažér nenese zodpovědnost za přestupky taxikáře | Re: inšpekcia preveruje pád vrtuľníka | Re: Papalasizmus | Hezký sentiment | Re: Papalasizmus | inšpekcia preveruje pád vrtuľníka |

 Kde to vře:
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - finále (112)
U chaty Pod Rysy v Tatrách havaroval vrtulník s českým pilotem (70)
ZaTransparentníSvaz - rekapitulace po VH ČHS (31)
Pád německého lezce (21)
Ve Víru na Žďársku chtějí zachránit tovární komín pro lezení (13)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace obtížnost (8)
Olympijská kvalifikace v lezení Šanghaj - kvalifikace bouldry (8)
EP v rychlolezení Mezzolombardo, Itálie (6)
Otevírání sezóny 2024 na Denali (4)
Saští horolezci zazpívají v Dolním Žlebu (4)

 Nově v inzerci:
lezečky Triop Tiger | NEPROMOKAVÁ BUNDA RAB DOWNPOUR ECO vel.XL | Helma Petzl | Boty Scarpa | Horolezecké boty La Sportiva | Lezečky solution | Black Diamond Alpine Start Hoody, vel. L | Zapomenutá mikina - Sušky | lezecky batoh Climbing Technology - Falesia | Našel se frend |

 Anketa:
Jaký je váš názor na dodržování lezeckých pravidel?
 Plně je respektuji 
 1002 
 Většinou respektuji, záleží na konkrétní situaci 
 1041 
 Mám s tím problém, sem tam dodržuji 
 1071 
 Nezajímá mě to, lezu podle svého. 
 993 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.