Via ferrata Vodní brána u Semil by se mohla rozšířit o 3. směr

Via ferrata Vodní brána u Semil by se mohla rozšířit o třetí linii. Na úřadě v Liberci čeká na schválení žádost o povolení na její vybudování. Směr by měl vést vpravo od stávajících tras, nejprve traverzem nad vodou, poté žebrem nahoru, na závěr se má přejít barmskou lávkou.

Navrhovaná trasa byla na jaře 2018 provizorně zajištěna horolezeckým lanem pro účely botanického posudku. Zde je video z ukázkového průstupu:




Více o novém projektu je zde: www.vodni-brana.cz/nova-trasa

Zdroj:
https://www.vodni-brana.cz/

ferrata - Semily

Vodní brána s ferratou u Semil


sth   [úpravy] 07:30 17.11.2018

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Málo drátu!10:22:31 17.11.2018
Bych tam udělal pořádnou síť, aby turisti mohli lozit zleva doprava, zprava doleva i do spirály. Dole půjčovnu, budku horských průvodců a nahoře bufáč s vyhlídkou.
Mmch. základ na feratě je mezi kotvením jen jeden ferátista, pokud teda nešlo o bouldrmatku kdyby slečna klouzla;)
Antiferatistaodpovědět 
 Re: Málo drátu!09:05:27 18.11.2018
Máš pravdu, to vše vidím dneska pod skalami. Někdy z těch "horolezců"/"skálolezců" doslova na blití.
Petrodpovědět 

 Čokař asi něco hulí19:29:11 17.11.2018
Smutno je mi z každého mouly jako Čokař.Jakejkoliv dement považuje za nutný po sobě něco zanechat, ikdyž je to pytel hoven, jako tento projekt. Za chvilku každý šutr bude mít svoji feratu. Je to hnus velebnosti. Škoda že se vytrácí sebereflexe a pokora.Kéž by byl 1. Duben.....a byl to apríl.
Mára odpovědět 
 Re: Čokař asi něco hulí20:48:37 17.11.2018
Asi Iron Cabel Widow.
Bídaodpovědět 
 Re: Čokař asi něco hulí21:21:03 17.11.2018
Souhlas. Par ferrat je prd proti tomu, ze se kazda skala rozvrtava nyty, kruhy, borhaky... Kazdej jouda zasira skalu.
odpovědět 
  Re: Čokař asi něco hulí23:45:02 18.11.2018
Nesmysl a provokace. Množství železa z jedné ferraty by stačilo na odjištění několika stovek průměrných cest kruhy a borháky.
odpovědět 
   Re: Čokař asi něco hulí11:47:40 21.11.2018
Nesmysl a sebezahledeni (takhle to tedy chces?). Jak sam pises tech ferat je mnohem mene. Zasah do skaly je zasah do skaly. Vestina lidi si honi ego, tim ze ten zasah dela bez vetsiho uzitku. Par takovych lidi a mas hned sumarne stejne zeleza jako jedna ferrata, ktera je ale mnohem vice navstevovana nez ty cesty pro utechu ega. Nehlede na to, ze kvuli lezeckemu lynci vznikaji ferraty na lezecky i prirodne nezajimavych terenech, coz se o lezeckych cestach rici neda. A mimochodem, ty asi vidis jen to zelezo co zbyde, a nejak si neuvedomujes kolik vykopovych, lamacich, ocelovym kartacem brousicich a vegataci vyrezavajicich praci vetsinou predchazi tomu, aby si tam pak egomaniak dal par kruhu.

Na svete nejsou jen lezci...
odpovědět 
 Re: Čokař asi něco hulí22:27:32 17.11.2018
Na lezce sere pes. Ferattysti nesou do obecních pokladen peníze. Jen houšť a větší kapky.
Jo a taky nechrápou na parkáčích jako socky, ale hezky v místním hotelu s wellnesem. Přijde doba, kdy se na žádost majitele skály budou vytloukat nejty, aby neohrožovali lidi na ferratách.
Big Hodpovědět 
 Re: Čokař asi něco hulí00:13:25 21.11.2018
Milý Máro, mrzí mě, že jsem příčinou tvých smutků. Kdyby Ti to mělo pomoct, tak bych Tě rád ujistil, že já jako lezec/ horolezec nijak ušlápnutým sebevědomím netrpím. Než mi budeš dávat nějakou svojí diagnozu, tak se Ti svěřím, že mám třeba vylezenejch 10 cest na EL Capitána (v Yosemitech) a taky dvě poctivý cesty na Eiger(ve Švýcarsku).. Jinak co se týče sebereflexe, jsem asi jako většina chlapů trochu ješitnej a Vodní bránu jsem dělal, abych dokázal,že to jde, když se to dobře promyslí a udělá citlivě k terénu.. No a vono se ukazuje, že se to celkem povedlo, lidi sem choděj rádi a chovaj se tu vlastně docela vzorně .. a já mám z toho radost.. raduj se ze života a zkus ho něčím pozitivním naplnit. uvidíš , že to funguje čokař
čokařodpovědět 
 Re: Čokař asi něco hulí00:13:29 21.11.2018
Milý Máro, mrzí mě, že jsem příčinou tvých smutků. Kdyby Ti to mělo pomoct, tak bych Tě rád ujistil, že já jako lezec/ horolezec nijak ušlápnutým sebevědomím netrpím. Než mi budeš dávat nějakou svojí diagnozu, tak se Ti svěřím, že mám třeba vylezenejch 10 cest na EL Capitána (v Yosemitech) a taky dvě poctivý cesty na Eiger(ve Švýcarsku).. Jinak co se týče sebereflexe, jsem asi jako většina chlapů trochu ješitnej a Vodní bránu jsem dělal, abych dokázal,že to jde, když se to dobře promyslí a udělá citlivě k terénu.. No a vono se ukazuje, že se to celkem povedlo, lidi sem choděj rádi a chovaj se tu vlastně docela vzorně .. a já mám z toho radost.. raduj se ze života a zkus ho něčím pozitivním naplnit. uvidíš , že to funguje čokař
čokařodpovědět 
  Re: Čokař asi něco hulí11:22:14 21.11.2018
za ty cesty na VB díky, dobrá práce.
Todpovědět 
  Re: Čokař asi něco hulí12:02:45 21.11.2018
I kdybys měl El Capa free sólo a Everest JZ stěnou alpským stylem, tak tě to neopravňuje budovat ferraty jako černé stavby, což jsi udělal, a vymýšlet nesmysly, jako je návrh ferraty na Frýdlantské Cimbuří.
odpovědět 

 .19:38:59 17.11.2018
teď bude následovat: Co prudíš? co máš proti feratám, my z města to berem, je to kousek, děcka se vyblbnou... je to hnus..
odpovědět 

 Ferraty pro děcka 21:10:13 17.11.2018
Jen ať to rozšíří, pro decka je to dobré vyblbnutí. Konečně by ale mohli udělat u nás nejakou ferratu pro dospělé F a G.
Podpovědět 

 Alespoň někdo jen nežvaní23:40:53 17.11.2018
Zrovna na této skále o nic nejde. Pod ní vcelku špinavá Jizera, na druhém břehu turistická dálnice. Takže zase jen pár komentářů od těch, co neví, kde jsou Semily, natož aby tam pod nebo nad skálu došli pěšky a podívali se, o čem ta jejich houna vlastně melou...
odpovědět 
 Re: Alespoň někdo jen nežvaní06:24:53 18.11.2018
Líbil se mi ten komentář o vytlačeni letců feratisty z komerčních důvodů
odpovědět 
 Re: Alespoň někdo jen nežvaní09:44:54 18.11.2018
spinava Jizera? Vis, ze Jizera je jedna z nejcistejsich rek u nas?
odpovědět 
  Re: Alespoň někdo jen nežvaní11:53:31 19.11.2018
A byl ses tam ty někdy podívat? kdyby jo, tak se tady nedivíš jak pako.
odpovědět 

 Ferata - Semily09:03:56 18.11.2018
Na místě jsme byl, stávající obě si prolezl. Bylo to parádní! Jen tak dál, za mě velká pochvala,  3. směr uvítám a rád přijedu.
Už se těším, až v létě tam vezmu obě děti.. Závidím Semilákům.
Podpovědět 
 Re: Ferata - Semily15:15:03 19.11.2018
stimmt ....ale dej pozor, aby na Vás nějakej hustokrutopřísnej pravověrnej lezec nepořvával nebo případně nerozbil hubu - skály jsou přece jenom pro ně, nějaký nevýkoný untrmenši jim tam přeci nemaj co překážet. To je jen pro klajmberský bohy.
Todpovědět 
  Re: Ferata - Semily15:25:13 19.11.2018
On někdo někde někdy tvrdil, že jsou skály určeny jen lezcům? Nikdy jsem si toho nevšiml ani v diskusích na lezci, a že zrovna v diskusích na lezci by se takovej názor čekat dal.
honzaodpovědět 
   Re: Ferata - Semily17:02:38 19.11.2018
ale samozřejmě, jakmile se někde zmíní ferrata vulgo klettersteig, hned se tu vyrojí x mistrů světa amoleta, pro který je poviná póza si na to plivnout - hromosvod, tuny železa, zástupy lidí, co nemaj na skalách co dělat...těch přívlastků je mraky, stačí si je v diskusích najít (ale v zásadě škoda 10 minut času).
Todpovědět 
    Re: Ferata - Semily09:27:54 21.11.2018
Ale tak hromosvody a tuny železa jsou hnusný a pliju na ně taky a neměly by na horách bejt, což o to. Ale nikdy bych si netroufl se nad někoho vyvyšovat nebo o někom tvrdit, že na horách nemá co dělat. Hory jsou tu pro všechny a každý omezování ve smyslu "já jsem nadčlověk s průkazkou, já můžu, a ty jen obyčejnej turista, ty nesmíš" mi přijde nemravný.

A jinak plivanců na ferraty jsem našel v diskusi hodně, ale na výše popsaný elitaření jsem nikde nenarazil.

honzaodpovědět 
   Re: Ferata - Semily11:52:01 21.11.2018
Tak zrovna timto je skoro jakakoliv diskuze uplne nasakla. Jasne, takto primo to nikdo nerika, ale nezakladas doufam svou retoriku na tom, ze co nezazni naprosto doslovo, to neplati, ne?
odpovědět 
    Re: Ferata - Semily22:00:03 21.11.2018
Zakládám svou rétoriku na tom, že by to mělo zaznít aspoň nějak, byť né doslova. Protože pokud to budeme hledat mezi řádky, tak jsme trochu ztraceni, protože ty to mezi řádky čteš a já to tam nečtu.
honzaodpovědět 
  Re: Ferata - Semily11:50:38 21.11.2018
Neboj, ten hustokrutoprisnej lezec bude porvavat jen tu v diskuzi a je tedy vcelku neskodny. Nazivo stahne ocas.
odpovědět 

 Jaká škoda12:15:01 18.11.2018
Jaká škoda, že se nepodařilo začlenit ferratisty do struktur ČHS… Dnes by již nemuseli organizovat sbírky na budování ferrat, ale mohli mít svůj vlastní rozpočet v rámci ČHS a sázet hezky jeden hromosvod za druhým, nejlépe na každou skálu alespoň jeden… tak hezky to měli s HoBlíkem předjednáno.

Škoda jen, že nějací „kaziš.ci“ jim do toho hodili vidle… no hrůza, taková škoda! Jak hezky jsme mohli mít časem všechny skály uzemněné…
JiBodpovědět 
 Re: Jaká škoda23:42:30 18.11.2018
důkaz?
odpovědět 
 Re: Jaká škoda00:29:03 21.11.2018
A nic chytřejšího než hromosvod už tě nenapadne? Docela slabomyslná argumentace..
Jarunaodpovědět 
 Re: Jaká škoda11:58:20 21.11.2018
Tehdy to ale padlo kvuli tomu, ze lezci si usurpovali pravo rozmrdavat uplne kazdou skalu, i par metrovy kvak uprostred lesu, a nesnesli pomysleni, ze by i jina skupina mohla delat byt jen naznakem to same. Dopln si fakta!
odpovědět 

 diky16:40:17 18.11.2018
Diky za zajimavou informaci, mohlo by to byt fajn. Vodni brana je pekna, teren na ferratu tak akorat, pokud pribude dalsi smer, radi se zase prijedeme podivat.
pupuodpovědět 

 Čokař00:15:47 19.11.2018
Ale ta píseň na závěr se musí líbit přece snad každému...
PeSodpovědět 
 Re: Čokař15:53:18 19.11.2018
je to umelec!
Ludwig van Dam odpovědět 

 Já furt nevím10:20:55 19.11.2018
Já furt nevím, my tam byli před lety a je to spíš taková nuďárna... ale pokud by byl lano/mostový přechod na druhou stranu, tak asi lepší, páč vratka zpátky na turisťárnu je taky nuda. Ona celá Jizera je trochu nuda, pokud nemáš dvojku na žíle a nepřenášíš tu blbou loď až k Dolánkám...
Richard LBodpovědět 

 hurá.16:40:34 19.11.2018
už se těším,držím palce ať se to zdaří.ahoj gusta.
gustaodpovědět 

 FERRATA 10:47:00 21.11.2018
Myslím ,že v  našich zemích  je další ničení skal jen na závadu . Zůstal bych u klasického lezení a pokud to nejde tak proč ničit další přístupy a poškozovat přírodu  , případně hnízdiště a td.

 
Maštálkoodpovědět 
 Re: FERRATA 11:55:05 21.11.2018
Ano, souhlasim. Zrusme jakekoliv prvovystupy ktere delaji cesty pro klasicke lezeni. Niceni skal se musi zastavit. Pripadne bych jen toleroval par ferat, protoze pomer vyuzitelnost / expanze do prirody je u nich mnohem priznivejsi.
odpovědět