LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hoď lano. ...ne celý!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Volf 11106
3.Stráník 11056
Hory:
1.Groš 7855
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5675 lezců
1144157 cest
Nové přelezy:
Sirene 7c
Spasení 7B+
Vocheso 7b
Super Sant 7c
Jarda Jágr 7C+/8A
Seven Live 8a
La 25.heur 7b
Carcel Rac 7b/7b+
Reflejada 7b+
Příště To 7C+/8A

Stěny
DDM DUHA - Ústi nad Orlicí
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6
Hotel Impuls - Havířov

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
Outdoor Centrum Rock Point Poštovní - Ostrava 1
AIX -lezecké chyty a stěny - Praha

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kilian Jornet zdolal všech 82 alpských čtyřtisícovek za 19 dní

Španělský horolezec Kilian Jornet zdolal všech 82 alpských čtyřtisícovek za 19 dní. Mezi nimi se přemísťoval na kole. "Tohle byla bezpochyby nejnáročnější věc, kterou jsem kdy v životě udělal, psychicky, fyzicky i technicky, ale také možná nejkrásnější," uvedl na Facebooku.

Viz:



Více viz článek na webu Horydoly.cz: Kilian Jornet: všechny alpské čtyřtisícovky za 19 dní


Standa Holec   [úpravy] 10:06 04.09.2024Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ty voe...11:59:51 04.09.2024
To je mazec. Kdy spal?

Je to z hlediska namahy a unavy nejak porovnatelne s vyjizdkami Dana Polmana na kole?
jx zeroodpovědět 
 Re: ty voe...12:37:13 04.09.2024
No myslím že tohle je naprosto ultimátní a de facto absurdní výkon který nesnese srovnání v podstatě s ničím.
Honza odpovědět 
  Re: ty voe...13:12:05 04.09.2024
Souhlas, tenhle rekord pár generací vydrží. Neuvěřitelné.
Martinodpovědět 
   Re: ty voe...13:20:22 04.09.2024
To se říkalo o mnohých výkonech, které byly rychle překonány.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: ty voe...13:27:54 04.09.2024
Tak schválně...
odpovědět 
    Re: ty voe...13:37:22 04.09.2024
Jasně, že to někdy někdo překoná. Ale laťka je hodně vysoko a nezapomeň, že Killian měl štěstí na počasí. Letošní srpen se dalo chodit na vrcholky snad každý den.
Petrodpovědět 
    Re: ty voe...15:37:44 04.09.2024
Tak toto by zrovna vydržet mohlo, ale jasně, kdo ví. Každopádně tady máš rekord od top světového běžce, s bohatou zkušeností v horách, co měl vcelku štěstí na počasí. Nedržel do teď rekord Ueli Steck s časem okolo 60 dní? A to nebyl žádný ořezávátko. Takže vcelku ultimátní výkon, který nemá moc konkurenci, to je. Naprostá paráda
hodpovědět 
     Re: ty voe...15:53:37 04.09.2024
Ultimátní výkon to je. O tom žádná.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: ty voe...22:17:49 04.09.2024
A Uli ještě zapojil přesun na paraglidu, což dle mého dělá celou věc jednodušší - při dobrém větru ušetřil několik sestupů.
Znalecodpovědět 
      Re: ty voe...12:10:16 05.09.2024
Tj., ale jinak se přesouval autem, ne?
Smejčiodpovědět 
       Re: ty voe...13:20:08 05.09.2024
Ne, taky na kole
odpovědět 
     Re: ty voe...22:45:35 04.09.2024
Ueli Steck právě rekord nedržel. Měl jen nejhlasitější PR. Trvalo mu to 80 dnů a už o několik let dřív ta 2 italové dali za 60.
odpovědět 
      Re: ty voe...07:20:47 05.09.2024
Měl to za 62 dnů s tím, že si dal před poslední čtyřkou týden pauzu z důvodu smrti jeho kamaráda.
Nejrychlejší čas sice neměl, ale na druhou stranu vylezl většinu solo
Martinodpovědět 
      Re: ty voe...07:23:28 05.09.2024
Měl to za 62 dnů s tím, že si dal před poslední čtyřkou týden pauzu z důvodu smrti jeho kamaráda.
Nejrychlejší čas sice neměl, ale na druhou stranu vylezl většinu solo
Martinodpovědět 
       Re: ty voe...14:12:46 05.09.2024
A kilian to snad solo nelezl? To tempo co nasadil bysnim nikdo neudrzel.... (Nic proti Ulimu a budizmu kopec lehkej)
judovanaodpovědět 
        Re: ty voe...17:54:20 05.09.2024
Podle jeho pravidelných updatů na instagramu měl spolulezce docela často, oni ty jeho spolulezci taky nebyli žádná vořezávátka, co by fyzicky zaostávala..ale něco z toho lezl solo samozřejmě taky..
každopádně můj předešlý koment byl odpověď na tu dvojici, co to zvládla rychleji než Ueli
Martinodpovědět 
         Re: ty voe...08:33:04 06.09.2024
ahaha, Dky za detail.
judovanaodpovědět 
          Re: ty voe...08:33:32 06.09.2024
tendele pocin by si zalsouzil vice dokumentace nez jen ty utrzky co se daji dohledat....
judovanaodpovědět 
         Re: ty voe...08:37:23 06.09.2024
Při téhle rychlosti musí lézt sólo skoro všechno. Spolulezec je v tomhle případě spíš parťák pro případ nehody/potřeby nebo místní znalec. Pokud se nepráskneš, tak lezecké obtíže zpravidla nepřesahují III-IV. Většinou se nenavazují ani na ledovci, třeba celou spaggeti tour šel Kilian sám. Ueli to dělal stejně, taky měl parťáky, ale šli nenavázaní. Bohužel v obou jeho pokusech došlo k neštěstí.
odpovědět 
          Re: ty voe...09:03:16 06.09.2024
Tak zrovna na Spagete lano moc nepotrebujes, max obcas dojistit , byly tam rozhdone vetsi prasky nez Spageta kde se druhej hodi
odpovědět 
           Re: ty voe...11:15:51 06.09.2024
To jsem uvedl jen k tomu chození po ledovci nenavázanej. Jinak máš samozřejmě pravdu, i v té maximalistické podobě, jak to šel, jsou jen 3 AD úseky (Dufourspitze-Zumstein, traverz Lyskamů a přechod všech Breithornů. Na jeden zátah z Monte rosa hutte až pod Matterhorn je to ale epická túra, ten jeho čas prostě nechápu.
odpovědět 
 Re: ty voe...15:11:04 04.09.2024
Sám uvádí ve statistikách průměrnou délku spánku 5:17 hod. Měl tam pokud vím i jeden restday.
odpovědět 
 Re: ty voe...14:16:36 05.09.2024
Polman je demon. Treba ten jeho vediger ci gloner jsou i z horolezeckyho heldiska nadherny veci. Ale tomudel to nesaha vubec nikam....
joudaodpovědět 

 co dál?14:45:29 04.09.2024
Co bude dál? 92 Saských Meisterwégů?
odpovědět 
 Re: co dál?20:36:24 04.09.2024
Tipuji, že to přenechá jiným kartáčům.
odpovědět 

 mapa14:55:21 05.09.2024
Clekm rad bych k tomu videl mapu, kudy presne jel a sel. Byla by zase motivace trenovat a rozlozil bych si to do zbytku zivota....
judovanaodpovědět 
 Re: mapa17:15:08 05.09.2024
Tohle?
https://www.strava.com/routes/3265672904940636918
pbla4024 odpovědět 
  Re: mapa09:22:54 06.09.2024
hmm... cbyby tam zaznam z materhornu a jeste minimalne z jedne dalsi....
judovanaodpovědět 
   Re: mapa11:23:01 06.09.2024
Na jeho Stravě etapa přes Matterhorn, Dent d´Herens a Dent Blanche je (21.8.)
odpovědět 
    Re: mapa13:29:18 06.09.2024
jo mas pravdu. nA etapach to je videt, a vysvetluje to ten telport co je na velke mape. Boha, jendou sem tam chtel jit tim zadem ale edostali sme se ani na Dent d'herenes (od benedetti, ne ze bybylo nejak hezky) a pokracovnni sem odhadl tak na tydeni vypravu....no panacek to mel za kolik.. za 8h?
judovanaodpovědět 
 Re: mapa17:17:08 05.09.2024
Tady byt mely byt videt jednotlive etapy: https://www.strava.com/pros/5452411
MJodpovědět 
  Re: mapa08:19:07 06.09.2024
Nevim jak ste to nasli, ale to bude ono. Husty. Diky
judovanaodpovědět 
   Re: mapa08:25:15 06.09.2024
takhle kdyz tou mapu clovek projde tak je to jeste uctihodnejsi.... Takove spojeni peti ctrnactidenich vyletu... proste staci jen vynechvaat pivo na chatach a jak to hend jde :)
judovanaodpovědět 
  Re: mapa10:21:55 06.09.2024
Jen ten konec.. Jakože od Paradisa odklusal 20km přes Col Lose (2957) ke kolu, pak druhej den na kole 172 km přes dvě velký sedla (3,8 km převýšení) + odpolední výklus na Ecrins a dolu? Eeeeeeeehhhhhhh tvl. :-O
odpovědět 
   Re: mapa10:56:26 06.09.2024
to jezdil na kole natěžko (s botama, mačkama, motykou, bundou)? a na silničce nebo na horskáči? a jedl na chalupách, nebo měl podporu s připravenými občerstvovačkami?

což směřuje k myšlence, že jednou (možná) to udělá někdo ještě v čistším stylu, pouze s nabíráním vody. ale to už bude nějakej geneticky upravenej marťan.
Lukas B.odpovědět 
    Re: mapa11:05:37 06.09.2024
matros mu vozila dodavka. Nepochybuju ze mu misty prevezla kolo i z mista startu na kopec, zase pod kopec kde slezl. taky nepochybuju ze v ni mel jidlo a piti. Tim myslim velmi specialni jidloa a piti. Ani vobycejenj Ironman se neda dat bez pomocnejch cukriku. Co zral tady radsi nechci vedet... an druhou stranu bych to zu asi na nejaky delsi heorsky behy ocenil...

Myslim z eje to dostatcen ciste. Ale dycky si u toho vzpomenu jak jeli Hinterstoisser a spol se vsim matrosem z nemecka do severky eigeru .. na kole ...
judovanaodpovědět 
    Re: mapa11:42:26 06.09.2024
Bez podpory by ten podnik nabral úplně jiný rozměr. Ze "závodu" by se stalo dobrudružství a nebo taky trochu pakárna - každý si může vybrat. Stejně by se musela váha batohu limitovat a skončilo by to nákupy najen jídla, ale i oblečení či materiálu. Nikdo neuveze věci a zásoby na 2 měsíce. Navíc by čistší styl znamenal vzdát se průvodců a buď by musel jít jednotlivec všechno sám nebo by celý podnik musela absolvovat dvojka, což zvyšuje pravděpodobnost komplikací. Pro mě je použitý styl dobrý, je celkem jasně definovaný - fyzický výkon jednotlivce se zajištěnou logistikou.
odpovědět 
     Re: mapa12:43:42 06.09.2024
ale jo, jasně, styl je to obdivuhodný i tak a výkon fantastický, o tom žádná (a i to počasí mu vyšlo excelentně).
ale trošku kratší akce sakra rozlišujou, jestli to bylo s podporou nebo bez podpory (třeba hlavní hřeben tater, byť srovnání samozřejmě kulhá). čili otázka, kde jsou hranice alpského stylu u tůry, která kříží silnici, zůstává
Lukas B.odpovědět 
      Re: mapa13:01:41 06.09.2024
ano ale hlavni hreben Tater v porovnani s timto neni jen "o trosku kratsi" akce, ale o poradnej parnik kratsi
odpovědět 
      Re: mapa13:07:37 06.09.2024
tudiz nejakej ten support do urcite miry u akci takoveho rozsahu bude vzdy prijatelny, i kdyz souhlasim ze vyse uvedena zminka Hinterstoisserovy vypravy na kole do severky Eigeru byl ten pravej horskej romantismus
odpovědět 
       Re: mapa13:33:45 06.09.2024
Spravne romantismus... jeli si tam romanticky umrit... Ale o tom to hold takyje. "proc tam lezes kdyz tam muzes umrit? lezu tam abych mohl zit". Jako vsechno do ceho se pustili masy romantismus zmizel, a nakonec to preslo ve sport. Ale jestli je tohle jeden z dusledku, tak i jako moderni-stary-klasik ( na radneho kalsika sem ty hory uz mel prilis na stribrnem podnose) to nemuzu nez obdivovat.
judovanaodpovědět 
    Re: mapa13:36:26 06.09.2024
Nabalit do vozíku za kolo žrádlo na celou výpravu a vozit i všechno vybavení by byl jinej čistější level. Taky by nemohl z kopce sejít na druhou stranu kam mu převezli kolo, ale sejít zpátky a objet to sám, to by přidalo dost kiláků a sedel navíc. A jet do krpálu na silničce nebo s naloženým vozíkem je taky dost rozdíl.
Ale i na silničce (i kdyby měl nosiče vody jak na Tour) to nic nemění na tom že to je kurva výkon mimo moje chápání.
odpovědět 
     Re: mapa13:46:47 06.09.2024
ovšem nejlépe smysl takového snažení vystihuje můj oblíbený Bohuslav ve své Stoupě života
zde: https://bohuslavbrouk.wordpress.c om/wp-content/upl oads/2009/08/stoupa-zi vota-1938.pdf (bez tří mezer)
Lukas B.odpovědět 
      Re: mapa17:51:20 19.09.2024
To je pěkný, Lukáši, díky za sdílení! Včetně dedikace! Ach tenhleten Brouk...
P.odpovědět 
     Re: mapa08:24:24 07.09.2024
Myslím, že i styl běžného smrtelníka, tedy pod kopec autem a polopenze na chatě, by byl dostatečně čistej. Jen tedy to chce asi večer moc nechlastat a spíš si jít rozumně lehnout.
honzaodpovědět 
    Re: mapa18:10:14 02.10.2024
V "cistcim" stylu tohle proste nejde a nikdy nepujde.

Fyziologicky musis prijimat min 6000kcal na 24h (to plati pro alieny jako Killian, zbytek planety spis 8-10k).

To znamena 800g jidla + palivo (pokud je cast dehydro), nebo 1kg jidla.

S 10+kg jidla na zadech ses zasadne pomalejsi a to prodlouzi celej podnik, coz zase zvedne mnozstvi jidla co musis tahat ..

K tomu si prijde mista, kde proste neni na 10h trase voda a uz tahnes dalsich min 3-4kg navic.

A nez bude nekdo chytracit, i tech 6kcal je extremni deficit, na kterym se da par tydnu vydrzet. Realnej vydej bude mit pres 10kcal/24h.

AdamPodpovědět 
    Re: mapa18:10:17 02.10.2024
V "cistcim" stylu tohle proste nejde a nikdy nepujde.

Fyziologicky musis prijimat min 6000kcal na 24h (to plati pro alieny jako Killian, zbytek planety spis 8-10k).

To znamena 800g jidla + palivo (pokud je cast dehydro), nebo 1kg jidla.

S 10+kg jidla na zadech ses zasadne pomalejsi a to prodlouzi celej podnik, coz zase zvedne mnozstvi jidla co musis tahat ..

K tomu si prijde mista, kde proste neni na 10h trase voda a uz tahnes dalsich min 3-4kg navic.

A nez bude nekdo chytracit, i tech 6kcal je extremni deficit, na kterym se da par tydnu vydrzet. Realnej vydej bude mit pres 10kcal/24h.

AdamPodpovědět 
  Re: mapa20:18:47 06.09.2024
heled, neco mi na strava.com nejak nejde - nevidim casy, a nevidim secky etapy, jen cca poslednich 10.. nejak napoveda?
judovanaodpovědět 
   Re: mapa22:41:48 06.09.2024
Jestli tam vidíš jen týden, tak si buď u toho grafu jeho aktivit klikni na monthly nebo klikni na sloupec předešlého týdne atd.
odpovědět 
    Re: mapa09:59:56 07.09.2024
diky. Funguje
judovanaodpovědět 

 a co doping?15:39:14 16.09.2024
Přemýšleli jste někdy o tom, že tihle chlapi mohou dopovat?
V tomhle sportu jde o čest, antidoping se na skalách a horách neřeší, pokud vím a komisař asi nebude čekat na vrcholu, či někde ve wintrraumu. Od dob stimulantů a klasických anabolik se to dost posunolo. Sám jsem se divil, když jsem náhodou našel (ne, opravdu nic nesypu a nechci), zmínku o látce na léčbu metabol. poruch, která z myši válející se v kleci udělala neskutečného vytrvalce. Doporčujuji hledat molekulu GW1516, nebo jiné PPAR aktivátory, ostatně jako spoustu jiných.
A ještě před pár lety byly plné e-shopy s tím, že Vám navrhnout program, plán na mix. látek a ještě to máte freeshiping? A ona i trocha klasických stimulantů umí své... 
k.odpovědět 
 Re: a co doping?14:41:43 19.09.2024
mě je to asi úplně jedno, ať si každej baští co chce, tedy samozřejmě pokud tím někomu neubližuje a totálně sjetej nesráží bicyklem koťátka (stejně jako souboj děla s pancířem vždycky vyhrává dělo tak vždycky bude doping o dva kroky před pravidly a kontrolou dopingu). upřímně netuším, jestli by mě za ten energeťák, který si koupím dvakrát do roka a použiju ke svačině někde v půlce stěny, vyloučili z tůrdefránc.
Lukas B.odpovědět 
 Re: a co doping?17:03:09 19.09.2024
Jj, a taky jist psy a kocky. To ted frci!
odpovědět 
 Re: a co doping?23:57:59 19.09.2024
Hermann Nanga Parbat piko
Kuba Turekodpovědět 
  Re: a co doping?08:00:29 20.09.2024
Asi zdaleka nejen on v té době. Možná se to tehdy ani nepovažovalo za doping, stejně jako kyslík ve flaškách.
odpovědět 
   Re: a co doping?10:46:09 20.09.2024
On to měl nejspíš ještě z válečných zásob pro Stalingrad, které se vyráběly v Pardubicích.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: a co doping?09:30:46 21.09.2024
Tehda to měli všichni, pokud si pamatuji, tak Kuchař v jednom rozhovoru v Montaně vzpomínal, že zimní přechod hřebene Tater zvládl jeden z nich zpět na chatu díky Psychotonu. Standartní výbava lékárničky tehdy... Ach to byly časy...
Po Válce už metamfetamin tolik nefrčel, amfetamin je pro toto jaksi lepší. A užívání je popsáno i v Základech Horolezectví od Procházky.

Já to nikterak neponižuju, ale myslím, že otázka dopingu u takových výkonů, je legitimní.

Já bych třeba Amstrongovi medaile nebral, protože tehdy sypali úplně všichni a i tak byl on nejlepší.
k.odpovědět 
    Re: a co doping?23:58:52 21.09.2024
máš to poněkud pomotaný...
odpovědět 
     Re: a co doping?20:14:05 22.09.2024
Rád se nechám poučit.
k.odpovědět 
      Re: a co doping?20:17:04 24.09.2024
ztráta času. Ale tvůj pomotanej názor ti neberem, máš právo ho projevit.
odpovědět 
       Re: a co doping?23:38:22 02.10.2024
Spíš ty nemáš argumenty. Obávám se, že těm věcem rozumím o řád a více než ty. Nejsem si jist, zda to byl zrovna Kuchař. Voni i ty stimulanty, když se dobře dávkujou, tak mají svůj smysl. Viz Blitzkrieg a užívání u letectva.
Opravdu bych byl rád, abys mi to rozmotal.
k.odpovědět 
    Re: a co doping?18:33:45 02.10.2024
duvodem proc se od pouzivani stimulantu ustoupilo, neni "antidopingova" kontrola (ktere se prezdiva iq test, protoze je to lehky ojebat), ale protoze je to na "vykon" k nicemu (kdyz srovnas negativa a pozitiva, u vrcholoveho sportovce)

jooo kdyz potrebujes z tela dostat i to posledni a mozku nedovolit "vzdat to", treba v situaci kdy ti jde o holej na 8cce, tak je to lepsi nez nic. nebo kdyz jses netrenovanej (ve smyslu metodicky dlouhodobe) tak ze sebe dostanes vic .. na levelu svetova spicka negativa prevazuji pozitiva..
NekdoNekdeodpovědět 
 Re: a co doping?11:04:22 20.09.2024
Doping byl, je a bude. Každopádně zrovna Kilian běžně běhá závody, kde bývají dopingové kontroly, takže by měl být jakž takž čistý. Poslední závod před tímhle výkonem běžel o týden dřív (Sierre-Zinal). Samozřejmě používá řadu suplementů jako každý profi sportovec, ale na sociálních sítích se k nim často hlásí (dělá reklamu).
 Kuba86odpovědět 
  Re: a co doping?12:09:38 21.09.2024
Přesně. Nějaké dlouhodobější kúry epo či steroidy zrovna u něj nejsou moc pravděpodobné, protože se pravidelně účastní závodů, které jsou pod antidopingovkou. Ten Zinal běžel snad jen 3 dny před začátkem čtyřtisícovek. To je mimochodem docela megaakce, ještě druhý den jsme neměli kde zaparkovat. Samozřejmě pak v průběhu výstupů si jednorázově mohl vzít cokoliv, ale vzhledem k terénu bych asi nějaký amfetamin neriskoval.
Petrodpovědět 
   Re: a co doping?16:51:02 21.09.2024
přesně, vzhledem k tomu, co musel kromě lezení ještě zvládat, svědčí úvahy o dopingu hlavně o osobnosti toho, kdo tyhle pochybnosti vznáší.
odpovědět 
 Re: a co doping?18:21:38 02.10.2024
GW1516 a jiné ampk2 a ppar:

ty jsou ti na takovejhle podnik naprd

Praktickej efekt jsou "druhe plice" (a rychlejsi shazovani tuku), tj dokazes litat o cca 10-20% rychleji.

Jenze vedlejsakem je o cca 10beat vyssi tepovka, coz ti posune ventilacni treshold a fat/carb metabolismus.. takze na ultra to stejne rychleji nenapalis, jinak bys za par hodin narazil na zed, jen se ti lip dycha (a to fakt neni u vicedenniho ultra faktor)

tldr; funguje to (taky na tom jelo X olympiad pred bananem) ale na vykony <3h ...

Ostatni "doping" (mimo EPO):

pokud se nejedna o silovy nebo vybusny sport, veskery benefit spociva v mnohem lepsi regeneraci, tj. muzes vic hrotit trenink a trenovat vic .. coz vede k lepsim vykonum ..


Killian a doping:

kdokoliv kdo ma s "dopingem" vetsi zkusenosti uz jen podle fotek pozna ze je cistej co se tyka anabolik a rustoveho hormonu (svaly a kuze by proste vypadali jinak)

jestli pri zraneni dava BPC157 tot otazka, ale jestli ne tak je asi jedinej na tyhle planete, a tahle latka ma zarazeni mezi dopingem ciste z politickych a "feelzbeforerealz" (neni racionalni argument pro banan)

NekdoNekdeodpovědět 
  Re: a co doping?18:27:31 02.10.2024
jo zapomel sem na dalsi kategorii stimulatny:

kdo to nekdy mel, at pro srandu nebo fyzickej vykon, tak vi ze to na vicedenku proste neni, maximalne tak na posledni pul den

kdo to nemel, tak si predstavte super silnej kofein a dojde vam proc tohle neni option


ps.: a ano sem si vedom, ze se to bezne/zejmena v armade (sof, letectvo, ridici, atp.) pouziva prave na vicedenni zalezitosti, ale tam nikdo neposkakuje po 4tisicovkach a jeste celej den v kuse bez pauz
nekdonekdeodpovědět 
   Re: a co doping?23:47:15 02.10.2024
Díky za věcný koment, přesně tohle jsem měl na mysli.
Já si nemyslím, že to ten člověk dělá, ale když už mě to napadlo, tak jsem si říkal, že otevřít téma dopingu v moderním horolezectví by mohlo být zajímavé intelektuální cvičení.

Jen se zeptám, ta tvá tvrzení máš něčím podložená?

BPC157 jsem neznal, ale dle složení je to takový jako lepší doplněk stravy. A publikace o jeho přínosu jsou v pochybných žurnálech. Takový jako lepší BCAA, ale o těch se ví, že jsou na hovno:)

Každopádně díky za tento typ diskuze. Narozdíl o těch blbců výše. Rád bych i pokračoval, pokud nám to bude dávat smysl.
k.odpovědět 
    Re: a co doping?23:48:22 02.10.2024
PS: Stran BPC157 moje hodnocení literatury je velmi a opravdu velmi letecké. Možná se pletu. Začtu se do toho, až budu mít nějakou práci, která mě nebaví:)
odpovědět 
    Re: a co doping?00:54:21 03.10.2024
to je tak roztomilý :-D
odpovědět 
     Re: a co doping?08:41:15 03.10.2024
a už dopink(d)ali...
pincařodpovědět 

 Foto dne:

Bue
 Databáze cest:
Všechny cesty (179862)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Casus Belli 6b+ Biddiriscottai
Longweilige (1st Pitch) 6a Val Di Landro
Panta Rei 6a Cavedago
Donkey Door 5a Leonidio
Skye 5a Leonidio
Nově komentované:
The North Face 6 Skály V Údolí Svitavy
Když Se Snáší Déšť 8A Hlubočepské Plotny
Kotlík 7A+ Tisá-Modřín
O Erastis Sou 1 Kalymnos
J´Ai Du Temps Donc J´Ai De... 7b+ Kalymnos

 Nově v diskusi:
Re: Kalymnos vs Geyikbayiri | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Vítězslav Škorpík: (Nejen) Československé Himálajské dobrodružst | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: Kalymnos vs Geyikbayiri | Re: cvaknuté první jištění - přelez | Re: cvaknuté první jištění - přelez |

 Nové komentáře:
Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: ..myslím, že tu lidi málo čtou | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom | Re: Co sa dialo pred padom |

 Kde to vře:
Zkusíme to znova (127)
Rozhovor s Markem Holečkem po návratu z Langtang Lirung (5)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (5)
Rozhovor s Honzou Trávníčkem na kanálu naHoru.tv (3)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (1)

 Nově v inzerci:
STANOVÉ KOLÍKY - SET 8+1 | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Nové lezečky Scarpa Booster Vibram XS Grip2 | Horolezecké knihy | TENDON Master PRO 9.7 | Lezečky La Sportiva Miura | Korsica | PRAHA,PRODÁM VESTU | Tenaya Indalo vel. 37 | Mammut GTX kalhoty |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 537 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 452 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 422 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 406 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 365 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.