Neatleti válí na marathonu

Marathon v New Yorku má své hrdiny jak v Česku, tak na Slovensku a oba dva nejsou původně atlety.
O Evě Vrabcové - Nývltové, jejím 7. místu a osobním rekordu asi všichni víme.
Musím vám však prozradit slovenský úspěch:
V kategorii nad 70 let zvítězil v čase 3:34:14 bývalý člen československé reprezentace v horolezectví a to Ing Ján Hazucha ze Zvolena. Pozoruhodné je, že v roce 2015 zvítězil ve své kategorii i na Bostonském marathonu (3:30:33).
Janko, gratuluji a smekám!

Jan " Drobek" Krch   [úpravy] 15:44 06.11.2017

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Atlet neatlet16:16:16 06.11.2017
Kdo se počítá mezi atlety a kdo ne?
o..odpovědět 
 Re: Atlet neatlet17:08:54 06.11.2017
Atletem se v bezecke hantyrce rozumi ten, kdo stravil dorostenecka leta na atletickem ovalu.
V Ceskem vytrvalostnim behu je to ted aktualni tema, kdyz nejlepsi silnicni specialiti Homolac a Pavlista jsou puvodem fotbalista a lyzar. A ti se jen tresou, kdy nejlepsi vytrvalostni atleti Holusa a Zemanik prejdou z drahy na silnici, protoze pak uz se neatleti na prvni mista pravdepodobne nedostanou.
 Mihalodpovědět 
  Re: Atlet neatlet13:10:38 08.11.2017
Dík za uvedení do českých reálií, ale já jsem narážel na to, proč by běžkyně na lyžích nebo (horo)lezec neměli být atlety. Jak naznačuje autor článku. Překlad cizího slova atlet do češtiny je sportovec (kupodivu zase cizí slovo :-) ). Snad to ze mne, Honzo Krchu, nedělá anonymního kokota.
o..odpovědět 
   Re: Atlet neatlet13:14:43 08.11.2017
Není to spíš nějak tak, že v třeba angloamerickém kontextu se slovo "atlet" používá zhruba v tom významu, v jakém se u nás užívá slovo "sportovec", a když se u nás pracuje se slovem "atlet" (v českém kontextu), myslí se tím něco speciálnějšího, jak psal Mihal?
Takže pokud píše H. Krch o atletech, a není to překlad, myslí asi ten užší význam.
odpovědět 
    Re: Atlet neatlet13:40:44 08.11.2017
No přesně to by mě zajímalo. V angličtině to asi opravdu je atlet = sportovec. Původ mají obě slova asi mimo angličtinu. Někde jsem četl, že vývoj, alespoň v češtině, je ztotožňovat atletika = lehká atletika, ačkoli původní význam byl širší. Na druhou stranu původní význam nezahrnoval běžecké lyžování, ale to proto, že neexistovalo, naopak z původní myšlenky atletiky (různé druhy běhu) vyplývá, že by tam asi patřilo od začátku. Tudíž označovat běžkyni na lyžích za neatletku je asi hodně mimo, u (horo)lezce nevím. U obou by mě zajímaly i názory ostatních, třeba i autora článku. A fakt jsem tím nechtěl snižovat ničí výkony. Běhám rád, běhal jsem i závody na oválu.
o..odpovědět 
     Re: Atlet neatlet15:03:01 08.11.2017
Ano, mnoho slov ma v cestine jiny vyznam nez v anglictine, ackoliv maji stejny puvod. Napriklad soda. Atlet se v cestine, prinejmensim v soucasne dobe, uziva jako oznaceni pro cloveka provozujiciho atletiku.
odpovědět 
      Re: Atlet neatlet16:34:29 08.11.2017
jo. tedy spise zda se byti takovej konsensus ze se jedna o atletiku lehkou, tedy behy skoky atd.

Puvodni vyznam slova v rectine je zapasnik, tak nejak to asi myslel Arbes v jedne ze svych povidek kdyz tam mluvi o "athletovi" ci chlapovi se zretelne vyvinutym svalstvem.
Od ty doby nemalej posun vyznamu..
odpovědět 
      Re: Atlet neatlet21:34:42 08.11.2017
No vidíš, já věřím, že jsem běh na lyžích viděl vyjmenován (v češtině) jako součást lehké atletiky. Samozřejmě nevím, kde jsem to viděl :-(, ale logika byla taková, že se přeci jen jedná o běh...
o..odpovědět 

 Lezecký nebo bežecký maraton?20:19:33 06.11.2017
Ti prdlí bežci jsou i lezci?
Dotazodpovědět 
 Re: Lezecký nebo bežecký maraton?14:10:27 07.11.2017
jo třeba Prachtelovi...a ani jedno jim ani trochu nešlo...:-))))...nýmand Potter taky dost chrtil a tak by se dalo pokračovat - pravda všichni tak trochu prdlí ;-)
Jirkaodpovědět 

 Deníček06:48:19 07.11.2017
Běžci na lezci? Za chvíli tady budou mít i svůj deníček... :-D
Pavel Zodpovědět 
 Re: Deníček07:22:34 07.11.2017
Naštuduj si históriu ČS horolezectva, nech vieš, o koho sa jedná... pre budúcnosť.
tah-sha-tungaodpovědět 

 Diskutující nezklamali22:12:30 07.11.2017
Příspěvek jsem dával s téměř jistotou, že se vynoří řada anonýmních kokotů a opravdu jste nezklamali!
Jak poznamenává Tashatunga, přečtěte si historii a pak se zamyslete co píšete.
Janko Hazucha patřil v sedmdesátých letech k absolutní československé špičce. Kromě lezení, kterému se věnuje dodnes a zmíněnému běhání na silnici je i výborný běžec na lyžích - například jeho super výsledky v příslušných věkových kategoriích například na J50.
A jestli vám to rejpalové nestačí, tak i je špička v oboru statika pozemních staveb.
Jan "Drobek" Krchodpovědět 
 Re: Diskutující nezklamali22:40:55 07.11.2017
Hele, Drobku, at koukam jak koukam, nikde tu zadny osobni urazky Hazuchy nevidim, si tu jen tak placaj jatra lidi kteri mu sice explicitne neprokazujou uctu a respekt, ale ani ho neshazujou, spise ty prispevky chapu jako mirne nadsazene podiveni nad behajicima lezcema / lezoucima bezcema.
A nemuzu si pomoct, vsechny ty prispevky jsou 'nejak' podepsany, byt jen treba jednim pismenam.
(nema kazdej tak zvucny jmeno jako ty, tak ho proste cely neuvadi, no ;-)
Takze mozna nezaslouzej hned do jednoho pytle s anonymnima kokotama z diskusi na Lezci..
TOAodpovědět 
 Re: Diskutující nezklamali23:16:31 07.11.2017
Coze??? Kde vidis tu radu "anonymnich kokotu"? A proc vlastne jsou autori tech par prispevku tu podle tebe "anonymni kokoti"? Prijde mi, ze kdyz ma nekdo negaci v hlave, tak ji pak vidi vsude i ve skoro prazdne diskuzi se strohymi prispevky...

Jinak tvuj vytvor je spis do diskuze. Tam by dost strohej a vetsine lidi nicnerikajici stek zapadl lepe. Pokud si cekal vice "obdivne" reakce, mel ses rozepsat a ne vysteknout 4 podivne vety.
odpovědět