Ferraty v rezervaci Vrabinec v Českém středohoří vytlučeny

Ferraty v rezervaci Vrabinec u Těchlovic v Českém středohoří byly vytlučeny. "Demontáž nelegálních ferrat" v oblasti zajistili ochranáři a zástupci příslušných úřadů spolu s Českým horolezeckým svazem, jak píše dnes Děčínský Deník.

„Staviteli byla v přestupkovém řízení vyměřena pokuta a zároveň byl vyzván k odstranění ferrat. Dlouhodobě však odmítá spolupracovat. Protože se blíží začátek hnízdní sezóny ptáků, odstranila obec Těchlovice, která je vlastníkem pozemků, ferraty na vlastní náklady. Pomocnou ruku podali místní horolezci a především jednotka Hasiči-Rescue. Horolezecké aktivity jsou na Vrabinci nadále povoleny, vyjma období hnízdění. Pěší turisté mohou do rezervace vstoupit po značených cestách," cituje deník zástupce Agentury ochrany přírody a krajiny ČR.

Viz:

decinsky.denik.cz

Fotky z demontáže zveřejnili na Facebooku hasiči, kteří se na ní podíleli:


Upozornil na to Papouš v diskusi na Lezci zde:

Ferrata Vrabinec vytlučena

Standa Holec   [úpravy] 16:21 09.02.2021

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vrabinec to je binec.18:17:23 09.02.2021
A co  chudak Karel?
Martas.odpovědět 
 Re: Vrabinec to je binec.18:32:00 09.02.2021
Máš tam chybu:A co Karel?
odpovědět 
  Re: Vrabinec to je binec.19:57:54 09.02.2021
Bělinovi to snad daj k proplacení.
odpovědět 
   Re: Vrabinec to je binec.20:25:23 09.02.2021
A že ho to nechají dělat? Taková věc nejde dělat zrovna nenápadně
odpovědět 
 Re: Vrabinec to je binec.22:28:59 09.02.2021
žije zítřkem a chystá nový projekty v Ádru a Prachovskejch skalách
t sodpovědět 
  Re: Vrabinec to je binec.07:15:41 11.02.2021
OK takže ferata na Starostu? :-D
odpovědět 
   Re: Vrabinec to je binec.00:20:37 14.02.2021
Nemá se o tom moc mluvit, ale i Pravčická brána se už chystá...;-)
odpovědět 

 Jupííí19:24:44 09.02.2021
Super super super. Jsem moc rád, že je ten bordel pryč. Dalším tvořitelům těchto paskvilů radši zlámat pazoury. Ještě jednou díky všem, co tento humus odvezli kam patří -do šrotu.
Máraodpovědět 

 Titulek05:51:42 10.02.2021
Dostal pokutu, kterou nezaplati a pak pude do exekuce. Dobre mu tak, lido co si mysli, ze muzou vse tak na ty je potreba tvrdou rukou.
Michalodpovědět 
 Re: Titulek07:37:17 10.02.2021
Pokuty platí Hudy
odpovědět 
 Re: Titulek08:41:03 10.02.2021
Jsem také rád že to tam není.
Ale napsat dobře mu tak.. No, volil bych mírnější slovník.
Nepřeji nikomu, aby se dostal do rukou exekutorů. Tím spíš, když dotyčný je starší člověk se svérázným názorem. Prostě takhle ne.
zd.odpovědět 
  Re: Titulek10:09:32 10.02.2021
A jak bys tedy doporučil to řešit jinak?
odpovědět 
   Re: Titulek10:57:43 10.02.2021
to mi trochu připomíná tu příhodu, jak jsme někdy v roce 97 (?) chytli na holém vrchu (malá bezvýznamná přípražská lezecká oblast v údolí únětického potoka) šmejda, co se nám hrabal v batohu s kradlavým úmyslem. po zjištění, že je to vetchý drobný stařec jsme se nějak žinýrovali jej seřezat, svléknout donaha, pomazat blátem a tak vůbec (a jen jsme na něj chvíli jalově pouštěli hrůzu), čehož s odstupem litujeme, neboť se podobných činů (občas i úspěšně a nenachytán) dopouštěl v průběhu několika následujících let, dokud nebyl při činu odchycen skupinkou lezců méně úzkoprsých, kteří s ním naložili zhruba výše zmíněným způsobem, kterážto experience měla za následek ukončení jeho neblahé aktivity.
Lukas B.odpovědět 
    Re: Titulek06:20:02 11.02.2021
Nejjednodušší je toho člověka zničit přes exekuce. ALE. Pokud porovnám život člověka versus zničeny život, bezdomovectví atd. Volim jednoznačně osud člověka a moc nechápu tyhle výkřiky, které se skoro rovnající exekuci. Ale není se čemu divit vzhledem, jak se bezohledně projevuje cca 30% občanů.
odpovědět 
     Re: Titulek09:41:50 11.02.2021
Jestli tomu dobře rozumím, tak tady ani teoreticky nejde o exekuci v rámci neřešitelné dluhové pasti. Karel dostal prý dvacku pokuty (?), což rozhodně není likvidační ani pro důchodce, pokud si dohodne rozumný splátkový kalendář. A to za předpokladu, že je důchod jediným zdrojem příjmů, což zjevně není případ pracovitého Karla. Spíš se debatuje o exekuci k vymožení pokuty, kterou dlužník zaplatit odmítne a to tady asi jistá pravděpodobnost bude, že...
JHodpovědět 
     Re: Titulek12:07:33 11.02.2021
Co to je za výkřik do tmy? Udělal prasárnu a dostal flastr. Zcela oprávněně. Ta dvacka navíc není nic likvidačního a s ohledem na to, že je to už dědek, tak kdyby nedělal haura, tak mu obec možná něco odpustila a v každém případě umožnila se domluvit na nějakém splátkovém kalendáři.

Jenže Bělina se chová jako kretén. Ale aby nedošel chudáček úhony, tak mu to vodpusíme, že jo? To jako když někteří spoluobčané dostali kvartýr, ten totál vybydleli a dostali další, protože jinak by hrozně trpěli.

MModpovědět 
  Re: Titulek11:23:09 10.02.2021
Pokud to někam nabuší bez souhlasu majitele pozemku a pak dělá mrtvýho brouka, tak mu tu exekuci přeju. I kdyby měl skončit pod mostem.

Když už je cvok, jako že je, tak nejpozději na výzvu majitele pozemku to měl fofrem sundat, slušně se omluvit a myslím, že by se na něj v zásadě vyprdli, bo jak již zaznělo, starej a pošuk k tomu.

Takhle ... ať si to užije.
MModpovědět 
 Re: Titulek11:55:28 10.02.2021
Jak vysoká je taková pokuta?
odpovědět 
  Re: Titulek12:38:07 10.02.2021
Myslim, že až kilo. Tohle bylo za dvacku, píšou na idnesu https://cutt.ly/akT0CQ4
Papoušodpovědět 

 neni fšechno10:03:43 10.02.2021
Ještě by to tam chtělo vytahat ty parodie na borháky než to s někym vyběhne (obvykle by to byla podlaha an šutry). Ideálně obejít s trhačkou co vyleze jak zátka z flašky vyndat co drží možno nechat... Tipuju že většina půjde ven už při malým tahu v ose. Zvenku nerezový solidně vypadající, o to to víc smrdí průserem.
odpovědět 

 Kde na to bere12:04:04 10.02.2021
Docela by mě zajímalo, jaké má sponzory. On sám jezdí s asi 50 let starou škodovkou, ale ta "produkce" ferát i cest musí léz dost do peněz. Moc nevěřím tomu, že ho sponzoruje Jindřich. Možná nějaký ty větší legální feráty, ale tyhle kontroverzní kvaky?
Lubošodpovědět 

 zblbnutí12:18:08 10.02.2021
Dobře že jsou pryč. Já vždycky, když si tohle čtu tak si přeju aby se mi podobné zblbnutí ke stáru vyhnulo. Snad to lze nějak ovlivnit, když se člověk snaží.
motákodpovědět 

 Kája12:57:07 10.02.2021
Už by bylo na čase zavřít ho do blázince.
Pepaodpovědět 
 Re: Kája13:32:29 10.02.2021
Jenze Karel, jak ho znam ja, je borec nad vsechny z nas, co zde pisou....a mozna, ze i vizionar. Hodne geniu bylo plebsem oznacovano za blazny...vsadim se, ze z vas kritiku zde, nikdo pro lezeni neudelal ani tisicinu toho co Karel, ferraty neresim to jak vidno resi mistni dobraci/dobrovolni hasici/.
Martas.odpovědět 
  Re: Kája13:55:49 10.02.2021
V tvorbě nesmyslných a zbytečných cest si můžete podat ruce!
odpovědět 
  Re: Kája14:02:27 10.02.2021
Hele. Já třeba ani setinu, ale všechno má svý meze. I ten Bělinův ferratovej "punk".
Mája,Gottova Včelkaodpovědět 
  Re: Kája15:41:37 10.02.2021
A ještě víc bylo za blázny označováno těch bláznů. A z některých nebláznů (s těmi génii bych byl přeci jen vopatrnej) se ti blázni postupel let stali.

Bělina je holt ten poslední případ.

MModpovědět 
   Re: Kája20:51:56 10.02.2021
Škoda že toho tolik taky neudělal pro lezení Josef Rakoncaj, mohla být ferrata i na K2.
Rintintinodpovědět 

 Umění odejít14:01:37 10.02.2021
Je to těžké, vidíme to ve spoustě případů... ale je potřeba včas odejít do ústraní. Mohlo se na něj vzpomínat jako na legendu, takhle už to bude navždy blázen, sobec a bezohledný buran.
odpovědět 

 Pastýřská stěna15:49:08 10.02.2021
Feráta v Děčíně vznikla také bez povolení. Vím, že tam Karel kutal směry a nikdo na radnici o tom neměl tucha. On prostě o povolení nikdy nežádal. Když se pak časem ukázalo, že to má ekonomický efekt, tak se to dodatečně legalizovalo a nakonec to vlastně nikomu nevadí, ještě se to prezentuje jako lákadlo do města Děčín…. :)
Vlčounodpovědět 
 Re: Pastýřská stěna17:42:50 10.02.2021
V rozhovoru "Na standu" rika ze to mel legalizovany
odpovědět 
 Re: Pastýřská stěna07:12:39 11.02.2021
I když nejsem příznivec Ferát, tak musím udělat vyjimku. Feráta v Děčině byla předem povolena od města Děčín,CHKO LP a ČD.
Jenik Pletichaodpovědět 
 Re: Pastýřská stěna07:21:09 11.02.2021
Šíříš bludy a lži vlčoune. Omluvíš se tady Karlovi, že jsi ho křivě obvinil?
odpovědět 
  Re: Pastýřská stěna09:18:21 11.02.2021
Nevidím moc důvod, proč se Karlovi omlouvat. Od toho jsou tady v té diskusi jiné příspěvky, které ho urážejí. Já jen trvám na tom, že mi Karel ukazoval kde plánuje v Děčíně stavět ferátové směry. Měl tam navrtáno řadu jistících bodů a společně jsme to s lanem přelézali. (Můžu ukázat fotky z toho přelezu a srovnáme data těch fotek s daty těch povolení.) Vím určitě, že se nezmiňoval o tom, jak jednal na magistrátu v Děčíne, jak žádal o povolení na ČD a CHKO. Tohle on nikdy nedělal. To je prostě jeho přístup a tím ho určitě neurážím. Také připomínám, jak v Děčíne tvořil další a další směry a byl docela problém ho zastavit, aby to tam neodrátoval úplně celé. Ty další a další směry dělal také bez povolení a zase to nemyslím jako nějakou urážku na něj. Karlíka si vážím a považuji ho za správného chlapa, který má srdíčko jen pro lezení, skály a hory….to jsem na něm vždy obdivoval a neznamená to, že souhlasím s veškerým jeho počínáním. Feráta má opodstatnění, když je na to vhodný terén a těch u nás moc není a Karel tohle dobře nevyhodnotil.
Vlčounodpovědět 
   Re: Pastýřská stěna09:55:17 11.02.2021
Ten Děčín zjevně nakonec legální je,jenom ta legalizace probíhala tak nějak za pochodu... Naproti tomu připomínám zcela jistě nelegální ferraty z Karlovy dílny v Roklici (nesouhlas majitele pozemků, odstraněno nikoli autorem), v přírodní rezervaci Kozí vrch kolem hnízda sokola (hnízdění znemožněno) nebo na kulturní památku hrad Blansko (!). Taky bych to s těmi omluvami až tak nepřeháněl.
JHodpovědět 
    Re: Pastýřská stěna10:06:38 11.02.2021
Blansko stále existuje (podle posledních zpráv z lokality). Nově, resp. z loňska, je Povrlech ferrata Kovářská (50.6747536N, 14.1611539E, ta je, tuším, s požehnáním obce) + kousek od Povrlů ferrata Kolem jalovce (50.6895581N, 14.1597083E) + další z předchozích let, stačí kouknout na mapy.cz
Papoušodpovědět 
     Re: Pastýřská stěna10:29:06 11.02.2021
Karel mi ukazoval obě ty feráty. V Povrlech je postavena se souhlasem obce ta druhá (Kolem jalovce) nevím, nejspíš zase jen s povolením Karla samotného. Obě jsou to vlastně blbosti. Je to krátké, končí to v hlíně. Jak už jsem psal, Karel si to stavění ferát vyhodnotil poněkud nešťastně. Jde po kvantitě, tak to také vždy dělal a občas jsou to takovéhle blbiny….
Vlčounodpovědět 
      Re: Pastýřská stěna12:17:52 11.02.2021
Nic ve zlým, ale tohle není o nějakém špatném vyhodnocení. To je prostě morbidní projev bolševického "všechno patří všem", kdy si dělá co ho napadne a má úplně na háku že to(ten pozemek) někomu patří a měl by se minimálně jej zeptat, co on na to.

Takto se chová jen dobytek, sorry jako.

My v rodině máme pár hektarů lesa ... a skála v něm samozřejmě žádná, sakra práce:-) ... a když si představím, že nám tam někdo jen tak vystřihne nějakou další Stezku korunami stromů, tak by byl sakra rád, že mu to jen sundám.
MModpovědět 
       Re: Pastýřská stěna12:19:25 11.02.2021
Pro jistotu dodám ... pokud s ferratou majitel pozemku souhlasí, tak si sice mohu myslet, že je to ptákovina, ale je to čistě můj problém a jsem zticha.
MModpovědět 
        Re: Pastýřská stěna12:25:22 11.02.2021
Teda pokud tam nejsou další limity - například ta rezervace nebo kulturní památka.
JHodpovědět 
        Re: Pastýřská stěna13:59:00 11.02.2021
Teda pokud tam nejsou další limity - například ta rezervace nebo kulturní památka.
JHodpovědět 
        Re: Pastýřská stěna17:57:27 11.02.2021
Teda pokud tam nejsou další limity - například ta rezervace nebo kulturní památka.
JHodpovědět 
       Re: Pastýřská stěna12:51:29 11.02.2021
OK, ale co s tim?
Papoušodpovědět 

 Karel20:57:14 10.02.2021
Když tak rád natahuje ocelová lana ať jde montovat hromosvody, tím také bude ještě něčemu prospěšný.
Chorcheodpovědět 

 O co jde?16:34:43 11.02.2021
Komu tam ta ferrata vlastně vadila? Byl někdo z těch pisálků, co urážejí Bělinu, někdy v životě na Vrabinci? To jsou neuvěřitelné kokotiny, co se tady řeší.
Alexodpovědět 
 Re: O co jde?18:33:32 11.02.2021
Krom majitele pozemku:-)))?

Jo ten má vlastně držet hubu a krok. A fóglové ať táhnou, jasně.

A jen takový nezávazný návrh ... někdy je fajn si článek nejdřív přečíst. Tak třeba příště;-).
MModpovědět 
 Re: O co jde?18:41:32 11.02.2021
přiznávám, že jsem na Vrabinci posledních dvacet let nelezl, ale feráta vadila třeba mě. veškeré relevantní argumenty už dávno padly u Čokařových nápadů na feráty v Jizerkách, možno dohledat. těžko kdo vymyslí něco nového.
Lukas B.odpovědět 

 Pupek světa11:20:04 14.02.2021
Lezec nemá rád feraty a tak žádné nebudou....parádní logika.
Ještě že tolik tupců není v jiných sportech.
Martyodpovědět 
 Re: Pupek světa13:03:36 14.02.2021
Marty má rád ferraty, tak tleská i tomu, když je někdo vystřihne někomu na parcele i když o to ten dotyčný vůbec nestojí.

Cywe, tady se fakt najdou exoti ...
MModpovědět 
  Re: Pupek světa10:36:14 16.02.2021
Jaká parcela? O čem to blábolíš? Tam se bude něco stavět? Pak by odstranění lan, která překáží stavbě dávalo smysl. Ale přijde mi, že jen tak trollíš a nevíš, o čem je řeč, exote.
Alexodpovědět 
   Re: Pupek světa13:00:01 16.02.2021
broucku nevzdelana, parcela jest dobre definovany pozemek, stavebni parcela jest pak az stavebni pozemek.
marcela svatebniodpovědět