Expedice Altaj-Cimrman

Tak teď hlásili ve zprávách, že Expedice Altaj-Cimrman padla, protože nějaký s prominutím "hovado" se rozhodlo, že bude "hovado" za každou cenu a zkazilo celou plánovanou akci Cimrmanologů a demonstrativně vystoupila na onu vytipovanou horu (3610 metrů vysokou) v Altaji, která měla být pojmenována po Járovi Cimrmanovi. výprava horu pojmenovala  a nebylo by to natolik zarážející, ale tato výprava byla česká! to mě na tom dostalo nejvíce. Takže by mě zajímalo jestli o tom víte nějaké bližší informace a váš názor. Mě to příjde jako prach sprostá natruc sviňárna, která nemá obdoby. Češi se zase projevili! Podotýkám, že celá akce byla prezentována již delší dobu, takže nemohlo jít o omyl.

spooker   [úpravy] 22:26 12.07.2007

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Trubky22:31:17 12.07.2007
To je tedy skoda,fakt me to mrzi,cimrmany mam rad a tohle bych jim pral. Ale zas na druhou stranu,ono bezejmennych hor je tam asi vic a tezko se publikuje,ze se jedna o TUHLE bezejmennou horu a na tu nelezte...myslim tedy (a doufam),ze neslo o schvalnost,ale jen nahodu. Doufejme.
Snad se ale vyprava nevzda,najde nejakou jinou Bezejmennou a da ji jmeno...drzim palec at to vyjde.
misacekodpovědět 

 financování22:34:16 12.07.2007
Mě se teda celá ta akce moc nelíbí - vybírat peníze na expedici do občanů za to, že budou zapsaní v pamětní knize...jestli si spíš někdo nechce zaplatit dovolenou
odpovědět 
 Re: financování22:36:49 12.07.2007
Víš tomu se říká něco sponzorovat, ale to bys ses musel zamyslet.....
spookerodpovědět 
  Re: financování09:02:07 13.07.2007
tak se koukni http://www.harryho.info/main.htm na info z 24.05.07 - není něco shnilého na expedici Altaj Cimrman?
odpovědět 

 Úsměvný "problém" (nebo možná smutný?)22:40:09 12.07.2007
Jen tak mimochodem, *žádná* hora na Altaji není bezejmenná. Od místních obyvatel mají všechny jména, a to od nepaměti. To se jen přivandrovalci domnívají, že když to nemají na svých tisíce kilometrů daleko tištěných mapách (při jejichž výrobě se nikdo nenamáhal, v duchu tradic ruských kolonizátorů), tak že hora je bezejmenná.
Doktorodpovědět 
 Re: Úsměvný problém (nebo možná smutný?)22:44:34 12.07.2007
Jo, tak tohle jsem četl taky. Plus to, že některé z místních ta ignorance docela sere. Čemuž se nedivím, mně by to vadilo také.
Robertodpovědět 
  Re: Úsměvný problém (nebo možná smutný?)23:04:50 12.07.2007
Jo,to je druha stranka veci. Tak je treba hledat jinde.:-)
misacekodpovědět 
   Re: Úsměvný problém (nebo možná smutný?)08:13:42 13.07.2007
vona je to teda čítanková arogance bílého muže, který jede objevovat. když je postižena nějaká země, kde z pohledu diváka komerční televize lezou po stomech a jedí syrové maso, tak nám to nevadí. ale když najdeš na interfernetu stránku žaponskýho turisty (v engličtině) s naskenovanou automapou a na ní udělanej křížek s nápisem "turnov view point" tam, kde tušíme skalák, a přečteme si v jazyce BSE (bad simply englyš) jak objevili a pojmenovali krásnou skalní věž, tak to můžeme pocejtit docela autenticky.
Lukas b.odpovědět 

 informace00:50:48 13.07.2007
Bližší informace. Vygoogli si "Vyfoukli vrchol Cimrmanům"
odpovědět 
 Re: informace13:27:24 13.07.2007
nebo takhle: http://tinyurl.com/2x9aod
odpovědět 

 jak to je08:08:57 13.07.2007
http://www.altajcimrman.ic.cz/
odpovědět 

 Hehehe08:38:22 13.07.2007
Komerční ultramegaexpedice na vrchol, který je menší než bývalá nejvyšší hora Rakouska-Uherska:-)Humbuk v médiích. Jména uznávaného horolezce, komediantů z divadla a komediantů z naší vlády. Pokus vnutit cizí zemi naše jméno hory.
To že se tam potichu vypraví čtveřice kamarádů, na kopec vylezou a zase se vrátí jen svědčí o horolezeckém významu té hory.
Takže já Michalu Absolonovi &spol. gratuluji k doslova cimrmanovskému nápadu a jeho úspěšné realizaci.
Joeodpovědět 

 hmm09:29:58 13.07.2007
ja bych docela rekl ze si z nas Sverak a spol od zacatku delaji srandu...(s tou expedicí- pro hloupé) bohuzel se toho vzdy par blbcu chytne
zdenekodpovědět 
 Re: hmm09:53:39 13.07.2007
To jo. Ponornej punk(v)ér Absolon tu ideu pod pláštíkem obrany altajskejch "národních" zájmů vytuneloval a uděla si z toho píárek na nějaký slipy. Slušná čórka.
Papoušodpovědět 
  Re: hmm11:59:44 13.07.2007
Já si zase Papouši myslím, že to bohužel zcela v souladu s tím, jakou měl Jára smůlu, viz patentový úřad a to prokleté Teď tu byl!
 jirkasodpovědět 
   Re: hmm12:12:58 13.07.2007
Áha, čili ten scénářík s Altajem psali cimrmanisti i absolonisti dohromady a v celym tom komplotu jedou společně. Tak to je slušná vychytávka! Výstupem z týhle blamáže je, že Cimrman používal při vrtání vrtačku DeWalt.
Papoušodpovědět 
   Ted tu byl12:44:29 13.07.2007
"Ted tu byl", to by bylo krasne rozuzleni cele tehle saskarny. :)

Ale obavam se, ze ve skutecnosti to bylo tak, ze jedna parta vymyslela komercni expedici na nejakou bouli nekde v riti (z Ceskeho pohledu), druhou partu to zrejme dost naprdlo, tak jim tu bouli vyfoukli.
jx voidodpovědět 
    Re: Ted tu byl13:20:05 13.07.2007
Dyk to povidám. A tvářili se u toho lidumilně, přičemž ve skutečnosti to byla reklama na slipy.
Papoušodpovědět 
     Re: Ted tu byl13:21:52 13.07.2007
to Spooker: moc jsi o celé axpedicvi nevěděl, jinak bys byl rád, že tam vylezl někdo jiný ... a zabránil tak české ostudě na Altaji.
Přípluvodpovědět 
      Re: Ted tu byl13:22:29 13.07.2007
expedici, samozřejmě...
Přípluvodpovědět 
       Re: Ted tu byl13:38:35 13.07.2007
Tady to spíš vypadá na vytloukání průseru průserem :-)
Papoušodpovědět 
      Re: Ted tu byl12:24:48 14.07.2007
Nevěděl, ale to jsem tu taky psal. Já to nechci rozebírat tak zeširoka jak se tu v tom vy hrabeta, mě prostě naštval ten princip. Nemyslím si, že expedice Cimrman Altaj byla podnikána kvůli tomu, že někdo chtěl narejžovat, prostě to mělo být pokračováním odkazu Járy cimrmana. A to že je místní mají pojmenovaný a bílý muž si tam jezdí dělat názvy, to je taky nesporné, že není v pořádku. Mám rád humor celé této skupiny kolem Svěráka a tohle bylo prostě natruc nasíračka. A mrzí mě, že to tu nikdo v tomhle pohledu nebere, a řešej se tu zase ho*** jako obvykle.
odpovědět 
       Re: Ted tu byl22:32:30 14.07.2007
Sorry, ale Svěrák a spol. byli upozorněni na to, že kopec má místní název, ale rozhodli se to ignorovat. Altajci začali podepisovat petice, že tam žádného Cimmrmana nechtějí. Svěrák to stále ignoroval. Takže expedice, která je předběhla zabránila tomu, abychom se při cestě na Altaj báli říkat, že jsme češi.
Mykodpovědět 
        Re: Ted tu byl23:45:56 14.07.2007
Fakt to mělo místní jméno? Tohle se píše u Jandíka (kde je BTW. píárek uváděnej jako redakční matroš :-( ): "Jméno hory, na kterou vystoupili členové expedice, nebylo doposud uváděno v mapách. Proto byl altajskými osobnostmi navržen název Tekelju Bažy jako tzv. alpinistické pojmenování tohoto vrcholu pro používání v horolezecké dokumentaci."
Papoušodpovědět 
         Re: Ted tu byl18:04:57 15.07.2007
Ech, koukám Papouši, že se mi lenost zapisovat do databáze autorů dalšího autora a použít místo toho redakci vrací jako bumerang :-) Ten kopec opravdu žádné jméno neměl - Cimrmani na to měli dokonce oficiální potvrzení.
Petr Jandíkodpovědět 

 Gratuluji!14:17:37 13.07.2007
Dobře jim tak Kokotkum..
krmičodpovědět 
 Re: Gratuluji!16:39:13 13.07.2007
Přesně. Ať si vystoupí na nějakou bezejmennou zastávku tramvaje a tu po něm pojmenují.
odpovědět 

 Super nápad15:45:58 14.07.2007
Výborný nápad na řešení problému, který Cimmrmani (jak je mám jinak rád) velmi necitlivě způsobili a odmítali uznat chybu.
Jen hovado používá termín "hovado" bez rozmyslu :)
Mykodpovědět 
 Re: Super nápad23:14:00 14.07.2007
Hovado je na místě. To vymezování se za národní zájmy byla jen zástěrka pro reklamu na slipy. Původní idea mě přišla celkem veselá, následnej trucpodnik se mi jeví jako trapnej. Někdo bez nápadu prostě parazitoval na plánu toho prvního. Ten první zřejmě chyboval, že svůj záměr vyhlásil dopředu.
Papoušodpovědět 
  Re: Super nápad13:50:38 15.07.2007
Tak ten co to vymyslel nebyl ani Sverak, ani Smoljak, ale jisty Sajchislamov viz 2. tiskova zprava Expedice Altaj Cimrman. V cem kopirujou Cimrmany? To fakt nevim...
odpovědět 
   Re: Super nápad21:41:42 19.07.2007
Na doplnění: V Čechách je označován jako autor nápadu pan Šajchislamov, naopak před Altajci byl za autora nápadu prohlášen pan Kotek (viz článek na www.altajcimrman.ic.cz). On pan Šajchislamov je pro Altajce nějak málo stravitelný :-))
Optimistaodpovědět 
  Re: Super nápad10:04:39 16.07.2007
To, že kopec nemá oficiální název neznamená, že nemá místní Altajský název.

Ale je to putna. PR agentuře zastupující Svěráky to přeju, ať si to teď vychutnají, když od dubna o problému věděli a nebyli schopni zareagovat. 
Mykodpovědět 
  Re: Super nápad10:32:03 16.07.2007
Propagace slipů mi přijde za 100000 Kč/ gruppa smysluplnější výlet než propagace virtuální české postavičky v Altaji s rozpočtem 3 000 000 Kč. Dobře nabubřencům tak. Celá Svěrákovic akce nebyla příliš domyšlená a místo propagace zde v ČR a shánění miliónů mohli investovat čas do zjišťování Altajských reálií a místních zvyklostí. Ve světě je plno hor co mají nyní názvy dva - místní a ten pokořitelský - a proč v tom nadále pokračovat?
Radim Bzuraodpovědět 
  Re: Super nápad12:30:46 16.07.2007
Mně na tom původním nápadu fakt nepřišlo nic veselého. Jak už se tu psalo, byl to - podle mne - ignorantský necitlivý nápad (který mne osobně velmi překvapil, měl jsem o inteligenci /která v sobě zahrnuje empatii a cilivost/ Cimrmanovské skupiny dost vysoké mínění).
Takže díky čtyřčlenné expedici!
Robertodpovědět 
  Re: Super nápad15:22:42 16.07.2007
No nevím, myslím, že u té "propagace slipů" to bylo spíš tak, že přišli s pěkným nápadem, jak Cimrmanovcům ten megapodnik elegantně podkopnout, ale neměli na to peníze. Tak se holt prodali za mrzký peníz distributora slipů, který ale jinak může být dost možná celkem fajn horal.

S Cimrmanovcema bych to fakt nesrovnával, ti tou akcí dělají pro mě celkem smutnou parodii sami na sebe :-( Místo recese to už je fakt příklad rozpínavosti a megalománie. Hora na Altaji, národní sbírka se zamýšleným objemem milionů korun, pamětní deska na Lomničák, špičková reklamní agenturu akci propagující, exkluzivní sponzoři... Co z Cimrmana tímhle dělají začíná připomínat křížence hollywoodské reklamní postavičky a komunistického papaláše, myslím že Cimrman se v hrobě obrací - Svěrák&spol na stará kolena blbnou a nechávají se blbnout okolím.

...kdyby za tu desku v Tarách někdo zapáčil cepínem & letěla do doliny, jak se už v Tatrách jiné desce stalo, celkem by mě to potěšilo...
jkodpovědět 
   Re: Super nápad15:47:04 16.07.2007
No nevim, mě to furt příde jako takový trapný český šméčko. Ale v podstatě je mi to celkem putna.
Papoušodpovědět