Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Ostaš Bouldertopo 2026: nové vydání + spuštěný předprodej
Slovenské průvodce
Vyšla nejnovější kniha Reinholda Messnera Symboly

Závody
2. liga Pardubice (13.06)
SP rychlost Zakopane (POL) (14.06)
SP paralezení Innsbruck (15.06)

Žebříček
Cesty:
12.Klapal 10918
13.Smetanová 10887
14.Novák 10787
Bouldry:
12.Bulička 10184
13.Břicháček 10175
14.Vaňous 10128
Hory:
11.Veselá 4592
12.Abt 4250
13.Hess 4095

Výsledky
SP Praha (04.06)
SP Madrid (28.05)
SP Bern (22.05)

Deníčky
5941 lezců
1227981 cest
Nové přelezy:
Alfabetix 7C+
Penblwydd 9
Edge Of Re 9+
Snatch 9
Dropzone 9-
Rote Kante 10-
Atlantis 9+/10-
Filek 10
Načrt zavo 8a
Mám Jednu 10-

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point OC Olympia - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
standalezec.cz
hoplezec.cz

Název cesty:

Pěkná Ústa, Oči Zelené

Klasifikace:XIb
Typ cesty:skalní
Sektor:Labská Panna
Oblast:Labské Údolí - Levý Břeh
Poloha:Labské Pískovce
Délka:20 m
Jištění:5 BH
Autor:Rosťa Štefánek, 1999
Popis:
Od BH Dynamické deflorace stěnou při pravé náhorní straně.
Zapsal:04.10.2002 12:32:02

 

Hodnocení / Počet:   1 / 1

  
(hezčí cesta - více bodů)

 Průvodce
   - 16. U hranic


 Všechny cesty
 Nová cesta

Komentáře

shozeno na 8b/8b+ lubošem Mázlem
Zapsal: O.B., 02.05.2005 15:52:50

Co si ten Mázl vůbec myslí!? Rosťa má kromě jiných cest přelezený i Festin de Pierre 8c+/9a, tak asi ví proč to dal za 8c! Podle mě je to ze strany Mázla jen machrovina.
Zapsal: Martin Klemsa, 28.02.2006 15:01:54

Nebrec, tomu se rika "grading democracy", prelezes a reknes co si myslis. Chystal ses na to? A ted te prestovalo motivovat?:) Jo Rosta je slavnej, ted ma hezkou fotku na hlavni strance www.8a.nu :(
Zapsal: 28.02.2006 15:40:33

RE:No možná sis toho nevšim ty chytráku, ale tady jde o to, že Mázl,Beneš a spol. si na písku dělaj svou vlastní klasifikaci souběžně se saskou. Akorát tím pletou hlavdu lidem, kteří se v tom neorientují. Xa stanovili jako 7b+ až 7c+ nemaj to v hlavě v pořádku! Obdivuju jejich lezecký výkony, ale švte mě, že z frajeřiny, nebo bůhví proč dělaj bordel v klasifikaci na písku! Proč myslíš že to Mázl sundal.? Možná to prostě tak vidí, ale dost možná na sebe chce ukázat jakej je borec, že to přelez a o tolik shodil!
Zapsal: Martin Klemsa, 28.02.2006 16:54:00

Sunndana je fr na fr. co pises spolu nijak nesouvisi. a nemysli za jiny
Zapsal: 28.02.2006 17:31:39

To si piš, že to spolu souvisí. Chtěl jsem na tom ukazát, co dělaj za zhovadilosti a že jejich hodnocení,už nemá žádnou váhu!
Zapsal: Martin Klemsa, 28.02.2006 18:11:42

No a tobě vadí, že když si to Xa někdo napíše jako 7c+ tak je na tom v žebříčku mnohem výš než TY. Viď? Cesta zůstává snad pořád stejně těžká nebo ne?
Zapsal: Ptí, 28.02.2006 22:19:29

Vůbec nechápu o co MK jde.Cesty na písku(ale i obecně) posuzuju spíš dle názoru ostatních většinou zkušenějších a podle jejich jména,historie.Myslim, že je rozdíl mezi Hop nebo Trop a třeba Lost Arrow a poznají a ocení to lezci, kteří se v Labáku a obecně na písku pohybují.Myslim si, že kluci Tomajda,Ondra ale i Dlabis atd. mají mnohem větší přehled než ty Martine.Pro mě jejich hodnocení váhu má vyjadřuje, které Xa je lehčí a které ne.Přesný obrázek si musím udělat ale sám-to mi přijde normální.Otázka-mají tvoje výkřiky nějakou váhu?Lezl jsi tuto cestu?Nevim, proč by Luboš měl zapotřebí tuto cestu shazovat, kdyby necítil, že je lehčí.To se týká i Guma guar-Xa je hodnocena od svého vzniku.Xa na 7b+ většinou sedí.Lezu kvůli linii a kvůli sobě a klasifikace je až druhotná.Zkus vyjádřit co ti přesně vadí a přestan se chovat jako mistr světa.Díky
Zapsal: Vilda, 01.03.2006 16:38:48

Re:Ptí:Ty jsi vůbec nepochopil o co jde.
Zapsal: 02.03.2006 09:12:33

Martine Klemso - jsi blázen? nebo máš hodně zvláštní smysl pro humor...
Zapsal: culda, 02.03.2006 09:32:40

Myslím že jsem to vyjádřil dost jasně. Nemá cenu to tady dál rozvádět.
Zapsal: MK, 02.03.2006 09:35:01

Jasně že nepochopil. V Montaně 6/99 Je cesta: Pěkná ústa, oči zelené hodnocena v článku J.Maršíka jako 11-/11c/8c, tedy třemi druhy klasifikace. Kde byl tou dobou Tomajda/Ondra nikdo neví a proto s převodem klas. nemají nic společného. Už tehdy hodnotil Rosťa cestu jako lehčí 8c a proto když cestu zopakuje bezpochyby jeden náš nejlepší pískař a víceméně potvrdí Rosťovu doměnku, že cesta je lehčí 8c, tak skutečně nechápu o co ti jde.
Zapsal: Ptí, 02.03.2006 11:24:15

Snížení z 8c na 8b/b+ je o 1,5 stupně!?
Zapsal: MK, 02.03.2006 12:37:06

Začni radši řešit cesty, které jsi lezl a ve kterých ti něco zcela konkrétně nesedí. Takovýhle spekulace jsou úplně k h****. Má k tomu co říct Rosťa, Majzlik, ale fakt nevím, proč se tady k tomu vyjadřuješ ty. V téhle poloze je to úplně abstraktní problém "lze snížit klasifikaci cesty až o dva stupně?". Obecně - lze, proč ne, když něco nesedí... Stalo se víckrát, že prvovýstupce s klasifikací výrazně "ujel" na nějakou stranu, z různých důvodů...
Zapsal: Piškot, 02.03.2006 12:45:33

Vysvětlení: Našvalo mě, jakým stylem je to napsaný:"Shozeno na 8b/b+ Lubošem Mázlem". Luboš to sem ale nenapsal, takže moje reakce nebyl správná. Jasně že každej kdo tu cestu přeleze má právo vyjádři se ke klasifikaci.Po tom co jsem ale viděl tu jejich nemožnou stupnici, už pro mě nemá hodnocení L.Mázla a spol. žádnou hodnotu ať už jde o jakoukoliv klasifikaci.
Zapsal: Martin Klemsa, 02.03.2006 12:48:13

Vysvětlení: Našvalo mě, jakým stylem je to napsaný:"Shozeno na 8b/b+ Lubošem Mázlem". Luboš to sem ale nenapsal, takže moje reakce nebyl správná. Jasně že každej kdo tu cestu přeleze má právo vyjádři se ke klasifikaci.Po tom co jsem ale viděl tu jejich nemožnou stupnici, už pro mě nemá hodnocení L.Mázla a spol. žádnou hodnotu ať už jde o jakoukoliv klasifikaci.
Zapsal: Martin Klemsa, 02.03.2006 12:49:31

Máš pravdu v tom, že O.B. - patrně víme kdo, mohl napsat třeba: Luboš Mázl hodnotí cestu tak a tak... To by bylo úplně v pořádku; to, jak to napsal ve svém komentáři zní trochu arogantně a nekompromisně, jako že přes to vlak nejede. To je ale asi jiný problém neš Majzlíkův (ten se mi totiž nikdy arogantní nezdál) i než problém objektivity tohohle konkrétního čísla.
Zapsal: Piškot, 02.03.2006 13:01:04

Fuj, omluva za chyby.
Zapsal: P., 02.03.2006 13:02:05

To vis Martine, kluci v klasifikaci vnesli poprvy trochu poradku, pred tim to byl chaos. Skoda, ze je nekteri jesitni ctenari nepochopili. Nase pyskova picka trochu predbehla dobu a az ona uzraje bude vycenena na verejnosti.
Zapsal: Vladimir Pentakvark, 02.03.2006 13:42:46

Jo eště ste nerozebrali že tz dury do kterejch se pak dali ty nýty tam bzli rok předem tak že je cesta udělaná shora a tudíž bude vytlučena ne a mate po ptákách jesti 8b nebo +- atd. prostě zrušit stejně to za ty roky nikdo nelez :)
Zapsal: david peterka, 02.03.2006 14:19:41

Klemso, ty kluky asi moc neznas co ? Jinak by si nemohl psat takovy hovadiny, jestli je Majzlik machr tak ja jsem Cinskej mandarin. Jinak o ty ceste jsem se s nim bavil a rikal, ze tam je jeden krok za nejakou 2mm listu, delal kvuli tomu visy na 2mm listach celou zimu tak kdyz k tomu kroku prilez prislo mu to holt lehky. Navic je to prej opravdu jen jeden krok. A s tou klasifikaci je to trochu jinde, pac oni lezou stejne v klidu kdyz maj kruhy daleko jako ty po nejtech a navic jak lezou hodne na pisku jsou na nej zvykli a ztracej trochu odhad, navic kdyz tu cestu lezou po sty tak je to taky o necem jinem. Odsuzovat cloveka kvuli klasifikaci ou je to ne.
Zapsal: noname, 16.04.2006 17:39:43

teda tak takovyhle cesty asi muze resit jen par lidi v CR:)
Zapsal: 21.09.2006 22:27:24

A verte, ze Rostovi je to jiste u pr**** :-D
Zapsal: Rhuin, 06.10.2006 13:10:42

nechci se zaobírat povahama ondry, majzlíka, rosti, dlabise... Prej když ty cesty lezou, dokážou je ohodnotit a převýst na fr. klasifikaci.pfrrr... Podle mě nikdo nedokáže tenhle převod udělat a překlasifikováním se pořádek nevrátí. A převáděním ... hahaha. Kdo dává uma guar za 7b+ je podle mě mimo nebo nelezl 7b+ na vápně. V tomhle problému se dá paběrkovat donekonečna a úplně zbytečně. Nemůže mít písek pískovcovou klasifikaci a konec? Pro koho to převádět a proč? Lepší žádnej převod než blbej převod..
Zapsal: ala, 06.10.2006 17:13:29

shazovani cest do nizsi klasy neber tak vazne, jak je znamo, tak Ondra leze vyborne, ale vubec nema odhad na klasu. Toho ber s nadhledem :)).
Zapsal: M., 06.10.2006 22:34:02

Taky bych to bral s nadhledem:)a docela i souhlasim s alou ze ten prevod je nekdy trosku blbost...
Zapsal: Lachtan, 07.10.2006 11:21:47

No vidíte a A.Ondra to ve flashi shodil na 8b(10),asi fakt Rosta kdysi ujel s klasou.
Zapsal: Mat, 15.04.2007 22:53:59

hele treba to je ta specificka klasifikace pouzivana na tom kluzisti, kde Mr. Vlk dela pana reditele. Jinak hodne hustej flashik, pocitam ze nejtezsi v hysterii evropskych pyskuuu
Zapsal: Laco, 16.04.2007 11:41:54

jooo,gratulace..jakto že to ještě neni na hlavní stránce:)) šup tam s tím
Zapsal: m., 16.04.2007 23:41:43

Já se v tom teda nevyznám,ale osobně si myslím že Martin je nasranej když vyleze těžkou cestu,a tady jí skásnou níž,a on si musí přepisovat deníček.Asi si na něj docela hraje.Podle mě jde čistě jenom o svůj osobní pocit,za kolik se komu ta cesta zdá.
Zapsal: gorbi, 10.01.2008 18:51:20

Čím déle lezu, tím méně tomu rozumím:-D. Kdyby to bylo Xc, nerěkl bych popel:-). Je to za dírky, tak mi to asi sedlo. Podmínka byla taky luxusní. Nechám XIa, ale určitě je softovější. Peace:-)
Zapsal: Olin, 18.05.2023 15:32:55

A kdo se tě ptal na tvůj názor??!!!
Zapsal: drbic, 18.05.2023 21:16:51

Ty, můj drahý:-*. Protože si mi hned volal a chtěl fotku:-D.
Zapsal: Olin, 18.05.2023 21:39:03

B U Z E R A N T I :D
Zapsal: ..., 19.05.2023 11:08:54


 Přidání komentáře 
Jméno
Email
Komentář

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 

Přelezy

dipsy8bflash15.04.2007
Džangliparádní cestaXIaPP08.10.2016
parádní cesta
Lahvondélka výhodouXIaPP28.04.2018
délka výhodou
OlinXIaPP18.05.2023
noo nooHezky lezení, ale takovy lehci XIa, asi jak pise Olin...Xc/XIaPP03.04.2026
Hezky lezení, ale takovy lehci XIa, asi jak pise Olin...

 Přidání cesty do deníčku
 Foto dne:
semifinále
SP 2026 lezení na obtížnost Praha
 Databáze cest:
Všechny cesty (192011)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Kosprd 5A Lachovská Hejda
Telecí 4+ Lachovská Hejda
Benjamínek 3+ Lachovská Hejda
Mechopády V Prachov
Superšustrák 8 Beckov
Nově komentované:
Magnetická Hrana VIIa Tisá - Velké Stěny
Rodinný Gang VIIIc Labské Údolí - Levý Břeh
Balrog VIIIb Labské Údolí - Levý Břeh
VI+ 6+ Olomoucké Hradby
Železniční Pravá Varianta 5 Hlubočepské Plotny

 Nově v diskusi:
Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace | Re: Rozpočítání amortizace |

 Nové komentáře:
Re: Na placku to nevypadá | Velký obdiv | Re: Kde je Janja? | Re: Na placku to nevypadá | Re: obtížnost | Re: skloňování | Re: obtížnost | Re: obtížnost | Re: 9b klub | Nevylezl! |

 Kde to vře:
Na svěťáku na Štvanici závodí i tři ruští lezci (114)
Pepa Šindel přelezl cestu obtížnosti 9b. (58)
Čech František D'Agostino, Yosemity: 3 těžké bigwally za 2 týdny (22)
Světová lezecká elita míří do Prahy, na Štvanici začíná svěťák (21)
Lezecký park Davle: Z ošklivého lomu lezecký ráj (17)
SP v lezení na obtížnost Praha (17)
Video:Will Bosi a Jana Švecová v top boulder projektu ve Skotsku (16)
SP v bouldrech a v lezení na obtížnost Praha (11)
V Adršpachu se vážně zranil lezec po pádu z 15 metrů (5)
Video: Elias Iagnemma a jeho 4letá cesta za prvním 9A+ na světě (5)

 Nově v inzerci:
Ocun Ozone 3.0 | duplexy | Nové lezečky La Sportiva Genius (aktuální model) | Lezečky Unparallel TN Pro - 42,5 EU | Statická a dynamická lana | Lezecké kalhoty OCUN Honk Pants Blue Opal, L | Titanové závětří Vesuv pro Evernew 0,9 l | Labak | úterý 9.6. lezení na písku | Ztratil jsem expesky |

 Anketa:
Posuzuješ bezpečnost jištění před nástupem do cesty?
 Ano – aktivně si zjišťuji informace  
 1103 
 Ano – spoléhám hlavně na vizuální kontrolu 
 1212 
 Kombinuji obojí (něco si zjistím + vizuálně posoudím) 
 1413 
 Řídím se doporučením ostatních 
 1381 
 Neřeším to – lezu vše 
 1074 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.
Na webu NaVylet.cz objevíte pestrou paletu turistických cílů a tipů na výlet napříč celou Českou republikou. Nechybí ani oblíbené lezecké oblasti jako Český ráj s pohádkovými skalními věžemi či dramatické Labské pískovce, které lákají dobrodruhy i horolezce z celé Evropy.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy © 2000–2026 Lezec.cz


Zobrazit desktopovou verzi