LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   “Nejdřív je climbing a potom polibek tvůj!” Jiří Korn.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142845 cest
Nové přelezy:
Przecier 7C
Disneland 7c
Stěhovák Z 8A
Špekulant 7C+
Tarantula 7c
Magnetus 7c
Duble Expr 9-
December P 9
Terre D Ad 7c
Defenders 9

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Velká plotna - Sušky
Tak se to pokusím přenést sem. Ta diskuse u komentářů cesty je fakt dlouhá.
Na písku lezu, ikdyž je to spíše potácení. Pod Velkou jsem už párkrát stál, ale let od slaňáku se mi zdál dlouhej, tak jsem vždycky popošel k jiným cestám ( jsem ten blbec, co raději leze na tom blbym konci ). Prostě posera, mam nějak přebujelej pud sebezáchovy.
Z diskuse vyplynulo, alespoň pro mne, pár zajímavých závěrů.
1. Pokud se v cestě někdo zabije, nebo zmrzačí = dojistit.
2. Pokud cest
Komentáře (69)15.08.2002... celý článek
 Tipy pro trénink
Info pro ty co hledají informace jak správně trénovat.

Informace pro trénik pro začátečníky i pokročilé, praktické návody ale i něco málo teorie o lezení.

Zatím nejpřehlednější materiál na internetu, co jsem našel. Posuďte sami:

http://www.planetfear.com/climbing/training/articles/index.html
Komentáře (7)10.08.2002... celý článek
 Dva drby
1) V posledním vydání webového magazínu horoklubu Climbing Outdoor Adventure z Děčína - CAO News č.8 - jsem zaregistroval info od Jéni Paula, že v Ádru se budou moci bušit kruhy s horním lanem. Dokonce to měla posvětit i vrcholová komise.

2) "Ve Žlebu má přibýt 200 (!) nových slaňáků," sdělil mi onehdá pod Indiánkou Pájka Révič. To bude na rybu svištět, chce to ale minimálně 80-ti metrové lano!

Že by průlom v jištění na písku? Může tyto kusé informace některá z kanc
Komentáře (7)09.08.2002... celý článek
 Český alpinista se zabil v Rakousku
VÍDEŇ 9. srpna (ČTK) - Český horolezec zahynul ve čtvrtek při pádu z výšky v rakouských Alpách u Breitensteinu nedaleko průsmyku Semmering. Oznámila to dnes agentura APA s odvoláním na policejní zdroje.
    Trojice českých horolezců šplhala na skálu Bauschschuss trasou s výkonnostním stupněm čtyři. Jednomu z nich, 23letému mladíkovi, se během výstupu rozvázal zajišťovací uzel a postižený spadl do hloubky 12 metrů.
    Přivolaná sanitka jej přepravila do nejbl
Komentáře (18)09.08.2002... celý článek
 novinky z Noveho Sveta
simca ulmonova s bambusem vyrazili v srpnu na tri-mesicni vylet po bouldrech ,skalach a mozna i bigvolech ameriky .prvni zastavka je Rifle, Coloredo, nejlepsi oblast sportovniho lezeni ameriky.Simona Ulmonova vylezla svuj rozpracovany projekt z predesleho roku "Bride of Frankenstain"
8b,Dumbster barbeque 8a+, Bone Machine 8a/4pp/, Dry doctor 8a/3pp/. Ja jsem vylezl to same a jeste neco navic. Pracujem na dalsich cestach, ale uz se tesime domu.
Komentáře (4)06.08.2002... celý článek
 Čima v Brné
V dnešním dílu o oblastech z mapy Oblasti skalního lezení od Žaketu se můžete dozvědět něco o Čimě v Brné.

Skála se nachází na území přírodní rezervace Sluneční stráň. Lezecká činnost je možná s výjimkou období od 20. 4. do 20. 7. Jedná se o samostatnou skalní věž v jižním svahu nad osadou Brná.


Komentáře (614)06.08.2002... celý článek
 Horolezec na M. Blanku
Ahoj, nevite nekdo o tom ceskym chlapkovi, co se zabil na Mont Blanku? Melo se to stat nekdy mezi 4.-5.8.
Komentáře (3)06.08.2002... celý článek
 Čertovy skály u Černolic
V dnešním dílu o oblastech z mapy Oblasti skalního lezení od Žaketu se můžete dozvědět něco o Černolicích.

Tradiční lezecká oblast, atraktivní zejména za slunných dní, kdy jsou jižní svahy příjemně nasvícené. Najdeme zde lehčí a středně obtížné cesty.


Přístup: od nádraží ČD ze Všenor
Komentáře (2)03.08.2002... celý článek
 Takymapy
Když už tady vycházejí tipy na mapy, tak si dovoluju upozornit, že jako existují takylezci;), tak taky existují takymapy. No ale ty, na který chci dát tip, jsou podle mě fakt úžasný! (už jsem je někde zmiňoval v komentářích, ale opakování snad neuškodí). Vydává je Český úřad zeměměřický a katastrální a  podrobné info je na adrese:

http://www.vugtk.cz/%7Ecuzk/adr10/index10.html

Za 50 či 60 káčé vám prodají speciálky 1:5000 či 1:10 000, lepší jsou podle mě ty des
Komentáře (1)26.07.2002... celý článek
 Jak se vydělává na lezcích 2.
Další případ pod jiným jménem a za jiných podmínek.

Zdravím, původně jsem tohle chtěl napsat jako reakci k předchozímu článku. Nakonec jsem se, ale rozhodl to uveřejnit jako článek.

Začátkem týdne kontaktoval našeho předsedu oddílu člověk jménem David Šamánek. Říkal, že je z Brna a nabízel zboží hlavně fy. La Sportiva a ceny dával zhruba kolem 50% cen katalogových. Říkal, že zboží pochází z Karlových Varů, kde se uzavírá jeden horolezecký obchod a dělají tak výprode
Komentáře (2)26.07.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   >>>  
 

Velká plotna - Sušky

Jištění

Tak se to pokusím přenést sem. Ta diskuse u komentářů cesty je fakt dlouhá.
Na písku lezu, ikdyž je to spíše potácení. Pod Velkou jsem už párkrát stál, ale let od slaňáku se mi zdál dlouhej, tak jsem vždycky popošel k jiným cestám ( jsem ten blbec, co raději leze na tom blbym konci ). Prostě posera, mam nějak přebujelej pud sebezáchovy.
Z diskuse vyplynulo, alespoň pro mne, pár zajímavých závěrů.
1. Pokud se v cestě někdo zabije, nebo zmrzačí = dojistit.
2. Pokud cesta od pohledu svádí a pak nedá = dojistit.
3. Když hrozí špatné založení uzlíků = dojistit.
Takže tady neni fakt co řešit. Do míst kam se dávaj uzlíky bych dal borháky, hodinama bych protáhl ocelové lano a na něj kruh a ze slaňáku bych řetězem prodloužil karabinu, aby šlo odjistit ono ošidné místo v závěru. Pak bych to obdobně vzal doprava a doleva  ( třeba hned Malou plotnu a Fotogenickou s prasklejma hodinama a se spoustou nejistech uzliku ).
Spravcům skal bych doporučoval, aby si při vstupu ke skalám nechávali podepisovat čestná prohlášení o tom, že dotyčný ví jak jistit a že leze na vlastní nebezpečí. Oni tam maj fakt kolikrát tak hnusný spáry, že žádná bambule v nich nedrží. Měli by s tím něco dělat.
A abych si ještě rejpnul, Zobane, víš jak drží noha v rajbáku na malé oblině, která je od mága? Blbě. A proč jsi měl pytlik, když ho nepoužíváš? A co na to ROZaDÍL?
Se mějte a dávejte bacha. Jak se teď vžilo: " Bez chyby blbečku, je to na podlahu...".
Maty

Maty   [úpravy] 17:32 15.08.2002Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 Piskari versus nepiskari
Rekl bych, ze se obe strany na teto ceste nedohodnou.
Piskari jsou na tenhle zpusob jisteni a lezeni zvykli a neprijde jim
aby se dojistovala pokud je tam navic moznost dvojiteho jisteni (hodiny,uzliky).
Dojistovat ma opravdu smysl, pokud by moznost tohoto jisteni zmizela.
Na Suskach jsou i "horsi" cesty obdobneho charakteru napr. Brokova cesta, ale te se radsi kazdy vyhne, protoze maji poznamku nejisteno nebo spatne jisteno.
Takze pokud na tu cestu nemam, tak ji nelezu nebo si sezenu vyvadece.
Zapsal: Petr Koreček, 19:44:29 15.08.2002
 Piskari versus nepiskari
Rekl bych, ze se obe strany na teto ceste nedohodnou.
Piskari jsou na tenhle zpusob jisteni a lezeni zvykli a neprijde jim
aby se dojistovala pokud je tam navic moznost dvojiteho jisteni (hodiny,uzliky).
Dojistovat ma opravdu smysl, pokud by moznost tohoto jisteni zmizela.
Na Suskach jsou i "horsi" cesty obdobneho charakteru napr. Brokova cesta, ale te se radsi kazdy vyhne, protoze maji poznamku nejisteno nebo spatne jisteno.
Takze pokud na tu cestu nemam, tak ji nelezu nebo si sezenu vyvadece.
Zapsal: Petr Koreček, 19:44:39 15.08.2002
 Proč si to, sakra, zjednodušovat?
Na skalách se mi líbí právě ten boj. Skála mi nabídne cestu, takovou, jaká zrovna "narostla" a já se do ní pustím nebo ji v úctě minu. Tak ji nelezte, když se bojíte, že dopadnete špatně. A jestli vás žere, že je to jen 7b a ty dáváte s prstem v nose, tak asi tak v pohodě nejste... Dnes jsou průvodci, i-net atd., běžte jinam a nedělejte z písku překližku s jištěním po 3 metrech. Lezení není totiž jen o svalech a nalezených km. Je také o morálu. A ten se dá předvést právě na této cestě. Těším se, až ji dám na prvním a věřím, že mi ji do té doby nikdo nedojistí. Ztratila by pro mne kouzlo, které už léta má a které mě nutí se opravdu srovnat, než se do ní pustím.
Zapsal: Gamp, 07:57:03 16.08.2002
 Tajná cesta?
týjo Maty, to myslíš Tajnou cestu na dračí zub? o které Jedlička píše "pro mladé a velmi útlé lezce"? Mimochodem Kuba Turek, jsa bývalý jeskyňář, o této cestě už několik let touží.
Přidám jednu citaci jednoho našeho známého 100-kilového jeskyňáře: "sádlo v jeskyních nevadí, když se pěkně uvolníš, tak protečeš i nejužší plazivky"
Zapsal: Lukas B., 09:36:56 16.08.2002
 Nejsem pískomil
Nejsem pískomil, ba naopak: cesta, do které nenastrkám spousta vklíněnců, není moje oblíbená.
Utajenou cestu podle všech informací a podle data prvovýstupu opravdu prolezou jen malí chlapečci.
(A co Normálku na Blatník, tu už jsi dal? To je taky pěkná dvojková komínová prasárna. Anebo Prastará na Řetězové věže je dobře hnusná jednička. A co takhle bývalé schody na Kapucína - výborná jednička se závěrečnou vyhlídkou na Hrubou Skálu.)
Zapsal: Kuba Turek, 09:38:25 16.08.2002
 Nejsem pískomil
Nejsem pískomil, ba naopak: cesta, do které nenastrkám spousta vklíněnců, není moje oblíbená.
Utajenou cestu podle všech informací a podle data prvovýstupu opravdu prolezou jen malí chlapečci.
(A co Normálku na Blatník, tu už jsi dal? To je taky pěkná dvojková komínová prasárna. Anebo Prastará na Řetězové věže je dobře hnusná jednička. A co takhle bývalé schody na Kapucína - výborná jednička se závěrečnou vyhlídkou na Hrubou Skálu.)
Zapsal: Kuba Turek, 09:40:04 16.08.2002
 hm
Jo myslel jsem tu na Dračí zub. Problém vidim v tom, že sádlo na hrudníku nemam, takže neproteču.
Dokonce jsem neprosoukal ani Hornickou na Bořni a to je asi nic, proti tomu, co čtu tady. Takže díky, nejdu do ní a to mě Melloun málem ukecal... Jinak dnes jdu na Modřín kontrolovat nové cesty od Karla B., takže jestli si zase zapoměl kruhy doma, tak tam namlátim 200 hřebíky.
Zapsal: Maty, 09:49:35 16.08.2002
 Druha strana
No nevím Maty proč by do lezení na písku měla co povídat i druhá strana, která na písku neleze (nebo jen občas). Přeci se kvůli několika matějům, kteří mají strach, nezničí přejištěním klasické cesty. Když by na velké plotně byly borháky tak tu cestu už vůbec nemá smysl lézt, protože ztratí své kouzlo. Když se ti to zdá málo odjištěný tak to nelez. Někdy až budeš mít správnou náladu tak si ji dáš a zjistíš že s borhákama po pár metrech by jsi po vylezení cesty neměl ten úplně dobrý pocit.
Myslím že mnohem morálovější cesta je Jižní cesta ( VIIb, Hladká věž, J. Čihula, 1965) což je klasika od Čihuly, prosta kruhů. Není rozhodně ani těžší ani míň hezká než než plotna přesto se tu o ní nediskutuje... Tu si Maty dej. Tam ti možná dojde že lezení na písku není jenom o čísle obtížnosti, ale mimo jiné i o citu, umění a odvaze prvovýstupce, které bychom měli (se svým mnohem lepším vybavením) respektovat.
Lezbe zdar. Plechy
Zapsal: Plechy, 10:54:30 16.08.2002
 Plechy
Jo, jo. Přečti si ještě jednou co píšu a pochopíš, že názory máme stejné. Pokud uvidíš nějakýho vola v cestě bez kruhů, která je navíc rozlámaná, mechovatá a s pavučinama, tak s velkou pravděpodobností to budu já. Ideální příprava do hor.
Oni Ti nepískaři na ten písek jezdí sice občas, ale vzhledem k jejich počtu je jich na písku hodně. Navíc na Suškách je spousta dobře zajištěnějch cest, což sem přitahuje další a další. A jelikož jich přibývá, tak nedostačují ony cesty dobře zajištěné a začnou se vytvářet tlaky na dojištění dalších cest. Bohužel, tímto směrem to spěje.
Bavíme se tu o jedné konkrétní oblasti a cestě, ale toto téma se týká všech oblastí. Proto chci znát důvody druhé strany k tomuto tlaku, abych mohl argumentovat, pokud to svedu, proti.
Vynechme tu všechny ostatní něšvary ( styly, mágo... ).
Zapsal: Maty, 11:16:54 16.08.2002
 Dlouhý vedení
No jo fakt, teprve až po druhým přečtení tvýho příspěvku mi došlo jak to myslíš. Holt několik piv včera a pokročilý věk se už na mě projevujou víc než je zdrávo. Tak nic. Na druhou stranu, ta Jižní cesta je dost dobrá, na tom trvám.
Plechy
Zapsal: plechy, 12:13:59 16.08.2002
 Tajná
K té Tajné.Kdysi (dost let zpátky) jsem to lezl.Hrudník mám normální, nemám po ruce metr.Šlo to, jenom jsou nutné vztyčené ruce mít před sebou (vedle těla se nevejdou),
lano přivázané za nohu - úvazek vadí.Je tam i v poledne tma a komín se lomí.Již lehký je výlez hlavou dolů do Barthovy cesty.Jinak to s námi lezla Míša s obdivným hrudníkem.Na dotaz na vrcholu jak to šlo, prý se vlnila jako delfín.
Tuto vzpomínku mám pevně zafixovanou.
Zapsal: Vláďa Janko, 13:07:55 16.08.2002
 Tajná
Jak vás tak poslouchám tak se mi to začíná líbit, hned jak půjdu okolo tak si tudle šmrdlačku vyzkoušim, teď ještě sehnat tu druholezkyni s obdivuhodným hrudníkem :-)
Zapsal: Špicál, 13:50:59 16.08.2002
 jižní na hladkou věž
ta jižní cesta, alias údolní na hladkou věž, ta nádherná cesta za VIIb od Čihuly, má už asi rok přidanej borhák. na naprosto nesmyslném místě. fuj. zločin. kdyby byl aspoň tak, aby se dal rozumně cvaknout. dyť sakra metr nad tím borhákem jde tutovej uzel na lanovici. takhle kdyby ten borhák byl o dva metry níž.
Zapsal: Lukas B., 14:39:47 16.08.2002
 
Vytlcte tie hnusne kruhy a prestante pouzivat trapne uzliky. Solujte cesty. A ked na tu cestu nemate, nedrbte tam kruhy a nedavajte uzliky.

Tak toto by mohol byt argument solovaca nad pristupom pieskara, ktory si mysli, aky je naramny hrdina, ak sa isti po dvadsiatich metroch trapnym uzlom. Tak isto ako je v ociach pieskara trapny nejaky lezec, ak by chcel kvoli bezpecnosti doistit nejaku cestu na piesku, tak tak isto je v ociach solovaca trapny pieskar aj so svojimi pseudoistitkami.

Pieskari zamyslite sa nad tym, lebo ak si myslite, ze zaistovanie ciest uzlikmi je naramne tradicionalisticke a namakane, ste na omyle, lebo pravda je taka, ze su to iba trapne reci. Neviem, ci by aspon 70% pieskarov bolo ochotnych do svojho pseudoistitka (uzliku) hodit dobru drzku, aby otestovalo, kolko jeho istitko vydrzi a teda povedat, ze: "ano, naozaj istenie uzlikmi je bezpecne".

Preto myslite na to, ze su rozne pristupy k lezeniu, napr. spominane solovanie, ale aj bezpecnejsie normalne istenie napr. po 4 metroch. Lezenie zavisi na dohode a tak isto aj preistovanie oblasti, aby boli pristupne vsetkym, aj solovacom, pieskarom a aj tym, ktori sa potrebuju istit trosku viac.
Zapsal: Solo man, 16:11:41 16.08.2002
 vražda
Ahojda.
Tak já nevím.Hrozně rád koukám na Prachůvce či v Ádru na cestu kterou nikdy nedám a vím že když tam někdo natluče pár kruhů navíc tak ji dám,ale raději polezu něco lehčího než tohle.Řekněte není to krásnej pocit když do jištění zbejvá poslední metr kde to už nejde dál a pod sebou mám metrů 5?Jak to v člověku pěkně vře a na spáncích to bublá a v podbřišku šimrá.Řeším to takhle:vezmu si blembák a klukům řeknu "tak já se du posrat.Klíče od auta jsou v báglu.Čágo".A lezu.Když to nejde tak v půlce zdrhnu.No a co tak tam nechám smyčku.Těch 25Kč mě nepoloží.
Lidi-na světě je krásně tak co se hádat.Ostatní to dělali s konopákem a bez sedáku a do konopáku jak je nám známo se nepadá a šlo to také.
Písku a uzlům zdar
Himbajz
P.S.
I na cestě dlouhé jen 15 metrů se dá přinejmenším založit alespoň 10 blbůstek (uzel atd)
Zapsal: Himbajz, 18:10:02 17.08.2002
 moral
na pisku sice nelezu, ale Maty chtel slyset i nazory "nepiskare". Myslim si, ze kazda cesta by mela byt odjistena tak, aby nehrozila zem, protoze proti chybe a proti vyrvani at uz uzliku, vklinence ci frienda se clovek neubrani.
Zapsal: Lim, 15:30:43 19.08.2002
 Re: Lim
Pisek je charakteristicky prave sporejsim jistenim. Je to oblast pro uz trochu zkusenejsi, kteri by meli vedet co si muzou dovolit a jak se odhadnout. Tim nechci rict, ze mene zkuseni na pisek nepatri. Jen by si meli uvedomit vice veci. Na pisku musis vic premyslet, co jsi schopen prelezt, od koho cesta je, za kolik je, kdy byla udelana...To treba ve Frankenjure vubec neresis. I me se treba nelibi moznost podlahy, ale musim s tim pocitat a podle toho lezt. Mozna v tom je kouzlo pisku.
To vyrvani smycek souvisi se zkusenosti. Nezabranis tomu, ale riziko znacne snizis nebo uplne eliminujes,poku vis jak a kam s tim.
Zapsal: loudis, 11:24:30 20.08.2002
 Podlahu
můžeš hodit v kazdý cestě (i na vápně), tedy pokud nelezeš pouze TR.
Zapsal: Spical, 12:30:23 20.08.2002
 Jasne
Jasne ze muzes. Ale preci jenom na pisku je pravdepodobnost (vzhledem ke zkusenostem) daleko vetsi diky vzdalenostem kruhu nebo moznosti zalozit smyci:-)
Zapsal: loudis, 12:54:14 20.08.2002
 Dojišťování
Když už tady někteří brojí za donejtování cest, které se občas někomu jeví jako nebezpečné, zkusme se na to podívat ještě z jiné strany. Představte si, že nějaký boreček se sebevědomím získaným na dojištěných a vynýtovaných cestách vyrazí do hor v představě, že to tam bude taky tak. A najednou zjistí, že skála je lámavá, skoby staré nebo žádné, a že aby vůbec stihl cestu vylézt, nemůže na délku dávat víc, jak čtyři až pět jištění. Psychicky se z toho podělá a zase budeme číst zprávy ČTK kdo se kde zabil.
No a kde se to má naučit, když se dojistí každá cesta, kde někdo hodil tlamu.
Zapsal: Petr Jandík, 15:06:36 20.08.2002
 Hory
No, to je vono. Pisky byly teren ktery slouzil pro vetsinu lezcu jako treninkovy pro budouci horolezeni. Ale zase nekdo nechce do hor, jenom ty pisky.Ja chci oboje. Nicmene bych ty kruhy nechal jak jsou. Spis by se mi libilo vymenovani starych kruhu, upresneni klasifikace u cest VIIb a VIIc.(Vono vetsinou neni VIIc jako VIIc., nekdy nepomuze ani jmeno autora cesty) a doreseni otazky maglajzu(ne na netu ale v ramci CHS- vedecka studie ucinku a nasledne povoleni/nepovoleni).
Zapsal: loudis, 16:10:15 20.08.2002
 re:hory
To v poslednim radku bych tady uz radeji nepsal, najde se rejpal a ten spusti lavinu...
Jinak souhlasim s vymenou kruhu, ale to asi kazdej. Je jen na nas, zda na spravnych mistech hlasime naleze casovanych pum a nesouhlasy ( spolu s navrhy ) s klasifikaci. prilozme teda vsichni ruce ( hubu ) k dilu.
Re: Lim
No to je prave ono. Padat do nejtu muze kdejakej trouba, ale nespadnout, nebo verit vlastnimu jisteni, to uz chce zkusenost. Chce to znat sebe a sve schopnosti. A o o o tom, to je.
Zapsal: Maty, 14:44:06 21.08.2002
 Susky
Dnes jsem tam byl a vlastne dnes jsem se dozvedel o diskuzi na teto strance prave proto,ze kdyz jsem slanil z teto cesty,tak mi jeden mistni borec rekl,ze se tam nekdo nedavno zabil a jak se to stalo.Nedebatil bych o teto ceste,ale o suskach jako masivu.Jisteni-na hovno.Spolehat se na uzlik ve sparce 20m nad zemi je hazard a ne sport.Lidi me tady poslou na preklizku,ale na preklizce se nerozhlidnu po krasne krajine.Mely by se skaly stat bezpecnejsimi a pro typky co hazard miluji bych ponechal cesty tak,jak jsou.Aby si kazdy prisel na sve.Pote bych si susky obesel,u nektere cesty bych se s respektem posunul dale,kde bych si vyborne zalezl.O o o tom to je.
Zapsal: Looky, 23:51:28 21.08.2002
 
No kdyz je to o Velke plotne, tak vim o cloveku ktery nebyl zadny novacek a stejne ho ta cesta stala zivot. Ale alespon je odklizenej ten hnusnej velkej sutr kterej tam byval a je udelano pekne dopadiste:-) Cestu jsem lezl na druhem je lehka ale na prvnim bych se do ni asi nepoustel. Beru to tak ze cesta je takova jaka je a je na me abych si vybral jestli ji polezu. Jeste tady byla rec o solu. Jo videl jsem pekny solicko i kdyz v zaveru se mi zdalo sakra nebezpecny. Pro obrazek lezla to nejaka zenska na druhem a ten chlapek ji tak ve trech ctvrtinach dohnal a zdalo se mi ze kdyby uhnila tak ho pekne skopne. Neuhnila nastesti. Jinak se mu to asi Velka plotna zdala prejistena. Nechci prosazovat dojisteni ale kdyby byly kruhy 5-8 m bylo by to super. Kdybych chtel nekdy litat tak 16 metru mi plne staci a ortodoxní piskar si muze cvaknout klidne kazdej druhej stejne tak jako solista si necvakne zadnej. Nahoda je blbec a pisek se droli i kdyz je tvrdej ale s timhle nazorem se v podstate neda lezt.
Zapsal: ataman, 09:32:54 23.08.2002
 
No kdyz je to o Velke plotne, tak vim o cloveku ktery nebyl zadny novacek a stejne ho ta cesta stala zivot. Ale alespon je odklizenej ten hnusnej velkej sutr kterej tam byval a je udelano pekne dopadiste:-) Cestu jsem lezl na druhem je lehka ale na prvnim bych se do ni asi nepoustel. Beru to tak ze cesta je takova jaka je a je na me abych si vybral jestli ji polezu. Jeste tady byla rec o solu. Jo videl jsem pekny solicko i kdyz v zaveru se mi zdalo sakra nebezpecny. Pro obrazek lezla to nejaka zenska na druhem a ten chlapek ji tak ve trech ctvrtinach dohnal a zdalo se mi ze kdyby uhnila tak ho pekne skopne. Neuhnila nastesti. Jinak se mu to asi Velka plotna zdala prejistena. Nechci prosazovat dojisteni ale kdyby byly kruhy 5-8 m bylo by to super. Kdybych chtel nekdy litat tak 16 metru mi plne staci a ortodoxní piskar si muze cvaknout klidne kazdej druhej stejne tak jako solista si necvakne zadnej. Nahoda je blbec a pisek se droli i kdyz je tvrdej ale s timhle nazorem se v podstate neda lezt.
Zapsal: ataman, 09:36:48 23.08.2002
 Názor
Vždy, když jsem s kamarádem mohl jet na Sušky, byla to pro mne odměna. Člověk, který se učí lézt na ostrých žulových balvanech, si začne vážit hladkého písku. Problémy s nedojištěnými cestami vždy byly a vždy budou. Každý má na to jiný názor. Já bych chtěl k Velké plotně dodat to, že je bezpečnější ji lézt zleva, z hrany, kam se dostanete lehčím lezením a kde dáte i smyčku. pak už je to jen kousek ke kruhu. Podle mne se Suché skály nijak neodlišují v dokonalosti jištění od ostatních písků, snad kromě Panťáku, Ádru a Labáku. Jen prosím ty, co lezou jen krátce a nemají dostatečné zkušenosti: nenalézejte do cest, na které nemáte dost síly a do těch, co jsou špatně zajištěny. I na Suškách se dají najít lehké cesty s dobrým jištěním a to mluvím i o pětkách a šestkách. A do těžších věcí si klidně hoďte lano shora, ale tak, aby nedřelo o skálu, třeba přes smyčku. Těžké cesty můžete vyvádět na umělé stěně, která je na to dostatečně zajištěna.

Dalas
Zapsal: Dalas, 20:01:27 23.08.2002
 Názor
Prosímtě, jdi do háje. Jaká nedostupná? Vždyť to lezou každej víkend davy! Plotna je spolu s Břízkovou nejlezenější cesta na Suškách! Jestli na to nemáš, najdi si v okolí nějakou kamennou zídku a každej den na ní půl hodiny traverzuj sem a tam. Dělej to půl roku a vylezeš velkou plotnu s prstem v nose.
Jestli chceš něco vylézt, trénuj a nebrblej o jištění. Když nepadáš, nepotřebuješ ho.
Zapsal: Petr Jandík, 22:52:45 25.08.2002
 automat
Navrhuju udelat v kazde ceste na vsech skalach sjednocujici prvek. Skryte borkaky po 2 m. Prijdes pod stenu, do automatu vhodis dvacku a vyjede kazdej patej. Zda se ti to malo, tak prihodis jeste dvacku a vyjede kazdej treti. Za kilo vyjedou vsechny na dobu 15 minut.
To by vyresilo veskere dohady, kazdy si proste nahazi na co ma...
Zapsal: Maty, 11:54:18 26.08.2002
 Re: Looky
Dobrej napad. Zaridim si pojizdnou umelou stenu a kdo chce sportovat v prirode, tak ji muze vyuzit. Kazdej vikend bude stat v jinym, krasnym koute nasi vlasti, vzdy s vyhledem na skaly. Budes lozit v bezpeci a na cerstvem vzduchu.
Na Suskach jisteni na hovno??? Fakt nevim o cem mluvis? Ano jsou tam nektery dost moralovy cesty i nejaka vylozena vrazda, ale vetsina ostatnich je vzhledem k pevnosti cenomatu dost dobre odjistena a odjistitelna. Kdyz neveris uzliku, tak se ho nauc zakladat, nebo nepadej, nebo si pockej az prijedu k Suskam s Autoclimbem.
Zapsal: Maty, 12:00:51 26.08.2002
 ad V.P.
Velkou plotnu lezu nejméně dvakrát ročně. Pokládám ji za cestu krásnou a odjistitelnou. Uzlů tam montuju tolik, kolik zrova citim, že potřebuju. Nutno říct, že se to mění. Ale rozhodně jich tam jde dát dostatečně a většinou ani nevyuživám všechny možnosti.

Když uklouzneš nebo zazmatkuješ, nemusí tě to stát život, když využiješ možností jištění, které tam jsou. Z lidí, které jsem zna, se tam zabil Míra Kraft. Mrzí mně to, ale ani tak nejsem pro to, aby se dojišťovala a jsem přesvědčen, že ani Míra by pro to nebyl.
Zapsal: Petr Jandík, 17:05:12 26.08.2002
 Vecerni Praha
Dvakrat rocne alespon dve minuty? Nema to bejt spis dvakrat denne plus po kazdem jidle? No, rozhodne minimalne vecer. Je fakt, ze se to meni, ale zas tolik moznosti cisteni neni, ne? Clovek si holt musi davat pozor. Sousedka naseho pana reditele taky zazmatkovala a udavila se zubni pastou - holt kdyz na to nemam, tak si nalozim napred min, zejo. Podle me to de vycistit dobre, rozhodne bych na to nebral este naky borhaky, ty sou moc tlusty.
Zapsal: Podvedeny kamelot, 17:37:05 26.08.2002
 Re maty
Hele kamo ty jses takovej ten typyckej machyrek co tady pise chytry reci o automatu,ale sam kdyz jses na velky plotne dva metry pod kruhem a mas zalozenou smyci tak jako jak se rika jen pro moral,tak se ti rozklepou kolena 10 krat vic nez cloveku,kterej ledas co vylez a zabil se mu treba dobrej kamarad a napise sem,ze uz nechce aby se to stalo znova a ty ho za to zmrdas jako naky hovado...promin ty silna slova,ale uprimnost je nekdy lepsi nez kecy o automatu.jestli mas postrech alespon jako ja,tak jsi si mozna vsiml,ze se k tvemu debilnimu napadu nikdo nepripojil.Hele taky lezu proto,abych si uzil nakej ten adrenalin a treba si roseknu koleno nebo se mi stane neco jinyho...ale proste jde o to,ze se postavis pod cestu a jdes do toho s pocitem,ze to na 90 procent das.Pak ti ujede noha,nebo ruka a plachtis...nebylo by ti ty vole prijemnejsi,kdyby ses zastavil o nakej ten"jistej"kruh?Podivej se jak to je ve francii...kruch pomalu po dvou metrech...podle me obcas taky blbost, a jsou to snad spatni horolezci?Ne...jen se jich min zabije a to je si myslim dulezitejsi,nez to kdyz to vylezes,prezijes a muzes rict,ze jsi mel dvakrat na male...slo ti o zivot a prezil jsi to...po druhy uz prezit nemusis.
Zapsal: Looky, 23:36:11 27.08.2002
 postřeh
postřeh, Looky, připojuji se k Matyho debilnímu nápadu!
Zapsal: Lukas B., 07:18:03 28.08.2002
 Plotna
Do této nekončící a nic neřešící debaty chci jen vložit často opomíjený argument:
- Tuto cestu vylezli někdy v 60tých letech borci, kteří více kruhů nepotřebovali a o našem vybavení nesnili ani v nejdivočejších snech.
- Po nich tuto cestu vylezli tisíce a desetitisíce lezců a nenapadlo je přijišťovat.

Co je na dnešní Plotně nebo dnešních lezcích jiného aby to opravňovalo ke změně podmínek za kterých se uskutečnily desetisíce předchozích přelezů?
Má na tuto jednoduchou otázku někdo ze zastánců přijištění stejně jednoduchou odpověď?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 11:10:02 28.08.2002
 ad Melloun
Nejsem si jistej těma destitisícema přelezů právě této cesty a myslím i mnoha dalších nebezpečných cest. Kolik (procentuálně) z oněch sixties borců se dožilo padesátky? Jaké procento lidí přežilo lezení v Juře? V každém odvětví lidské činnosti dochází k neustálému zvyšování bezpečnosti, lidí je totiž stále víc a nehod tudíž také stále víc a se stále vážnějšími následky. Asi vlastníte také auto, mnozí z vás, že? Všimli jste si někdy pomníčků v NEBEZPEČNÝCH zatáčkách nebo nebezpečných úsecích silnic? Po mnoha nehodách se na těchto místech objevují značky, šipky, semafory, retardéry atd. Nikdy jsem neslyšel v souvislosti s takovejma místama věty ´když na to nemáš, tak nesedej za volant´ apod. Takovéto věty může pronášet jen arogantní idiot bez kakékoli zkušenosti se smrtí cizích či blízkých lidí. Nicméně myslím, že přejišťování je hovadina, ale asi k němu dřív nebo později dojde, takže nezbyde než si těch kruhů (borháků?) navíc prostě nevšímat. Pokud existuje nebezpečná lezecká cesta, měla by o ní být jasná zmínka v průvodci, měl by tam být údaj o výšce prvního kruhu a jeho odstupu ke druhému, jasný a přesný. Pokud není, je takovýto průvodce pro lezce neznajícího daný region, danou cestu zavádějící, pro pískaře začátečníka je to pak pozvánka do nebe. Jistě namítnete že o horách je asi nemožné takovéto informace získat, v nich ale leze ve srovnání se skálama podstatně menší množství lidí a s tím , že lidí leze víc a víc se nelze než smířit nebo odstěhovat třeba na...Baffinův ostrov:-)
Zapsal: honza, 12:46:52 28.08.2002
 re: Postreh
Ja se od debilniho Matyho napadu naopak odpojuji. Kazdy, kdo vi, jak vypada Maty si jiste dovede zive predstavit, jak by vypadal autoMaty - hruza!
Zapsal: Magnusek, 13:04:03 28.08.2002
 nebezpečná cesta
tak dost už s tím tlacháním o nebezpečnosti velké plotny. velká plotna je naprosto bezpečná cesta. když ji budu popisovat a vyjmenovávat jištění:
nástup při hraně asi 1 m vpravo. spárkou (1 uzel plocháč, jeden uzel 6-7 mm), přímo nebo mírně doleva na hranu na římsu. hned nad římsou uzel 9-11 mm do výdutě ve spárce. po lištách ke kruhu, šikmo doleva na hranu (velké hodiny), po hraně (hrot), vpravo do spáry uzel 11 mm, případně doleva za hranu uzlíček držící velký uzel správným směrem. stěnkou při hraně (nejtěžší místo) k 2. kruhu (obvyklý konec výstupu, dál cesta pokračuje lámavým žlábkem a plotnou přes 2 další kruhy klas. VIII).
celkem teda 6 naprosto tutových jištění, rovnoměrně rozmístěných po celé délce cesty, kdyby byl veliký strach, tak se jich tam dá zandat i víc. cesta je dlouhá 27 metrů, to znamená vzdálenost mezi tutovými jistícími body okolo 4 metrů. je vám to snad málo? vždyť třeba na bezpečně zajištěném srbsku jsou podobně dlouhé cesty podobné obtížnosti jištěny stejně (např. v alkazaru na malej materhorn svíčková - 6+, 5 jištění, balanc - 6+, 4 jištění) a nikdo je dojišťovat nechce. Problém této cesty je v tom, že:
- to ani při nejlepší vůli prostě není VIIb, je to lehká sedma. Obecně se to o ní ví, a tak tam v jednom kuse nalézají "deníčkáři", kteří chtějí mít přelezené béčko na prvním.
- je to populární a dobře jištěná cesta, do které nalézají lidi bez zkušeností na písku, aniž by vůbec měli ponětí o tom jak založit smyčku (proč sakra nelezete pro začátek na písku lehoučké cesty, kde máte šanci pochytit něco ze smyčkování?)
- je to natolik bezpečně jištěná cesta, že si ji mnozí troufají lézt v dešti, při sněhu, v mrazu, potmě a ožralí, a tak se tam vlivem nepříznivých podmínek mrzačí
- je to jedna z nejhezčích a rozhodně nejfrekventovanější cesta na suškách, kterou ročně přeleze víc než tisíc lanových družstev, v tom už je prostě statisticky nevyhnutelný nějaký ten smrtelný úraz jednou za pár let.
Zapsal: Lukas B., 13:32:02 28.08.2002
 Re: nebezpečná
To je dobrej pohled Lukáši. Takhle to otočit. Cesta je tak lehká a bezpečná, že tam leze kde kdo a v jakýchkoliv podmínkách a pak se kde kdo zrakví. To mně opravdu pobavilo.
A vede mne k další návodné jednoduché otázce:

Vysvětlí mně někdo, proč na tuto nebezpečnou a obtížně jistitelnou cestu soustavně stojí fronty?

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 14:11:54 28.08.2002
 odpovědi
Re:Looky. Machyrek rozhodne jsem, bohuzel jen v chlastani. Pokud se kouknes na me vyse uvedene prispevky, tak se tam doctes, ze sem Velkou nikdy nelezl. Vis proc? Nerad lezu ne druhym a kdyz si cestu ze spoda prohlednu a sevre se mi prdel, tak du do jiny... A kde jsou kruhy je taky videt ze spoda a odhadnout sparky a event. hodiny jde taky a vubec...
A za silná slova se neomlouvej, všechny je znám a používám.
Re: Lukas B: Díky za podporu, beru tě do eseróčka za společníka.
Re: Magnusek:Ty slimáku uleptanej, tak sem slyšel, že ses zrakvil v Ádru. To máš za ty keci. Počkej až tě potkám v hospě...
P.S. Špicálové uměj dobře hecovat, co?
Zapsal: Maty, 16:29:34 28.08.2002
 MatyAuto
Místo AUTOMatyho bych navrhoval zřídit MatyAuto - bude nás rozvážet o víkendech do skal a pak zase domu, není to praktičtější? (a když se někdo o víkendu zabije tak alespoň bude místo pro stopařky :-)
Zapsal: Špicál, 17:14:53 28.08.2002
 Re:Solo man
Milý sólisto, tak abys věděl, já svým smyčkám věřím, protože už mám za sebou pár pádů do 5mm smyček a stále žiju. Ty smyce udržej skoro tunu, takže když jí dobře založíš, tak nedůvěra není na místě.
Zapsal: J.T., 11:10:29 29.08.2002
 Re: J.T.
Není od tebe solidní vzbuzovat falešnou důvěru v různé pofidérní tkanice, když jsi sám Tryskáč a může tedy řešit problémy odletem. Měl by si se na takové laciné poznámky povznést.

Berg Heil
Papouš, Aussig
Zapsal: Papouš, 12:56:25 29.08.2002
 Jděte už do háje
Vážení morálisté i poseroutkové nechápu že vás v tomto ročním období baví takto nesmyslně plácat o nádherné a pokud lezete jen trochu na písku dobře až perfektně odjistitelné cestě.
Není snad lepší lézt?
Právě jsme se vrátili z bergelu, krásný prváč na Gemeli a v 7- délce 2 nýty na 60 m, v jedné nic jen jištění za duté lupeny. O tom to lezení je. Musím sám vědět jestli ty kroky cítím a mám nad nimi převahu, nebo ne. ¨
Pokud někdo leze na hraně a neumí se zajistit všude kde to jde pak tam nemá co dělat.Howg....
Je uplně jedno jestli s máčem, nebo bez máča, v lezkách nebo bosky, s lanem nebo sólo. Buďto na to máš, nebo ne a kruh navíc tak vo tom to rozhodně není.
Tímto na další diskusi sířím a jedu lézt. Takže milý voprdelkové nazdárek.
Radek
Zapsal: zoban, 13:12:55 01.09.2002
 Ještě dodatek
Neodjištěný cestě na Suškách řikám Magnézium(ta hranka napravo od Břizkový , Posl. Přelíčení a Sabatu)1.kruh je tak v 15m, nezaložíš NIC a padáš do velkejch kamenů(RIP), ale jinak taky hrozně hezká cesta...teprve tady bych možná uvažoval o dojištění.
Zapsal: Vojťas, 19:39:47 01.09.2002
 Poslední přelíčení?
To je blbost, přelíčení je odjištěný celkem slušně. První uzel na nástupu (společně s Břízkovou),
Zapsal: Petr Jandík, 20:09:33 01.09.2002
 Dojištění
Dojišťovat má smysl pouze tam, kde vlivem lezecke eroze došlo k zničení nebo oslabení klíčových přirozených jistících míst. viz dojištění Samotáře kuliva ohnilým hodinám.
Zapsal: Anita, 09:25:57 02.09.2002
 Dojištění
Když už se mluví o dojištění,tak by se dojistit měla Omylová na Milence.
Zapsal: Vochomura, 20:47:15 02.09.2002
 Re: Hory
V Tatrach to zaistis lepsie ako na piesku.
Zapsal: Robo, 09:50:16 03.09.2002
 Re: Re: Solo man
Problem je, ze tie uzly nie vzdy zalozis, liezol som v Tatrach cestu, kde som dal dve slucky za dute odstepy, nic ine, ostatne bola vymyta skala. Tak isto je problem s uzlikmi, niekde zalozis tutovo, niekde iba opries o skalu. Kruh vacsinou drzi, tam, kde je. Davat kruhy po 5-8metroch, ako to bolo vyssie spomenute, je podla mna o.k.
Zapsal: , 10:19:11 03.09.2002
 RE: solo man
Predpokladam ze i v tech Tatrach by se vsude kruhy po 5-8 metrech mely dobusit...
Zapsal: Dafe, 14:09:39 03.09.2002
 Re:Dafe
Kdyz uz tam ty kruhy budou davat, tak rovnou po 2 metrech. Jistota je jistota.
Zapsal: Maty, 14:49:04 03.09.2002
 Re:Maty
jenze tim znevyhodnis lyzare co pak nemuzou sjezdovat a musej se preucit na slalom
Zapsal: ajdam, 16:24:19 03.09.2002
 konec
Když sem řekl, teprve tady bych možná uvažoval o dojištění, neznamená to, že jí chci dojištovat. Jenom jsem chtěl ukázat, že velká Plotna je na tom podstatně líp a že je tam tisíce jinejch cest hůř odjištěnejch a normálně se lezou... Jinak ještě pro upřesnění, aby v tom nebyl bordel - magnézium sem myslel tu hranku - když jí lezeš normálně rovně zespoda nahoru (bez žádnýho travezu). Tak ti tam ten uzlík stejně nepomůže - to už radši cvaknu kruh. A je kur.. vysoko a kdyby od něj někdo spad tak by pád do těch kamenů a potom jěště pád z předskalí asi nepřežil. Ale stejně bych to nedojištoval, protože kdo leze dobře ten to dá, a ti co lezou třeba cesty i stejně těžký tak do toho radši nepujdou a počkaj si, až si na tý obtížnosti budou jistý... a tak si myslim, že je to se všema cestama. Jak jednou jeden pískař řekl: "když lezeš na písku tak nepadej a když padáš tak nepadej..." a o tom je podle mě celý lezení na písku, nesnažit se lízt cesty, který jsou na hranici vašich lezeckej schopností a trénovat nějaký supertěžký cesty jako na vápně ale překovávat skály a věže.
P.S. - a už bych to tím ukončil nemá cenu to dál omýlat a okecávat jedno to a samý.
Zapsal: Vojťas, 08:39:50 06.09.2002
 Žeňte břídily
No tak to je docela vostrá debata, ale nic, teď něco k tomu lezení. Já nejsem žádnej pískař a na písku lezu tak 5krát do roka. A myslím si, že lidi co na to nemaj morál, tak ať tam nelezou.Než jsem si je poprvé vylez, tak to chvíli trvalo, ale nesmíte chtít všechno hned. Dřiv to lezli v mechovkách na statickym lanu a taky to šlo a Vy teď máte samy super vybaveníčko a máte pěkně strachu. Nejsem žádný extrémní lezec...mám 90kg Sokolí plotny si dávám na rozlezení. Daj se velice dobře odjistit...jenom musíte vedet jak. A kdo nechce padat na zem, tak na stene se mu to určitě nestane.
Zapsal: Kukna, 18:12:26 08.09.2002
 Re: Vojťas
Abys nemyslel, ze te jenom napadam ( viz. drive v debate ), tak to od tebe vyse napsane se mi libi a plne se s timto nazorem stotoznuji. Mej se.
Zapsal: Maty, 09:48:46 09.09.2002
 Tak a dost
Teda je tu spoustu nadhernych ale i hloupych clanku...ale chtel bych vam rict jen jedno..kdyz se podivame do minulosti tak nejakej cikan nebo mocan a to jako ze je osobne moooc dobre znam tak ty si s necim takovym nedelali hlavu...meli tu nejvetsi krasu nasli adrspach a v nem spousty cest..a ridili se jednim "malo zeleza a hodne moralu" na hrubici sem jeste moc nelezl ale podle me pisek JE na to aby tam slo o moral...ten kdo chce jisteny cesty tak si muze vzit pytel s magem a tahnout si na stenu,,,, do skal stejnak mago nepatri ..a tak rikam prekliskary nechte nas bejt..nas klasiky
Zapsal: Peca, 18:40:17 21.04.2005
 bzQrAekPsKakzGDo
FszKTN Really enjoyed this post.Really thank you! Will read on...
Zapsal: hVHvLMXRRN, 22:16:31 19.12.2013
 dArxAYmGcynzAb
byzWQz Major thankies for the article.Really thank you! Great.
Zapsal: nfmJZISeAxmoGXjzZ, 09:06:24 20.12.2013
 GGiUadlHT
f0mVwA Major thanks for the blog post.Thanks Again. Want more.
Zapsal: WhgIZvAG, 20:51:42 20.12.2013
 lDYIxVZDxZhZNBx
rWrlFI Major thankies for the article post.Thanks Again. Will read on...
Zapsal: WqOSsUKeGLnHoDtvQAR, 16:37:37 22.03.2014
 qWTmnIzkQU
mo0r3H Looking forward to reading more. Great article.Really thank you! Keep writing.
Zapsal: sKveDQYJ, 00:23:43 01.07.2015
 mtVIalWvnHSpXWvq
m2c8O7 in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work on.
Zapsal: FVfihQSe, 19:37:02 03.09.2015
 ZcERVJpQQsISvzaAIhR
RvKxwC It as hard to find well-informed people on this subject, however, you seem like you know what you are talking about! Thanks
Zapsal: vuBsDfhkh, 04:48:51 28.09.2015
 cJoztEpj
gzqXo2 Very good article.Thanks Again. Keep writing.
Zapsal: fQdqAazICypNJakn, 11:12:09 16.10.2015
 TNwmgmYpsxIcWaHhLd
dVZbXS We stumbled over here by a different page and thought I might as well check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to finding out about your web page yet again.
Zapsal: rezhNAFamDpdVlyNAy, 03:10:20 17.10.2015
 DzYhflncPaSevZYX
fZ93P1 I think other web-site proprietors should take this web site as an model, very clean and excellent user friendly style and design, let alone the content. You are an expert in this topic!
Zapsal: AWPABnsViRVeOx, 02:28:23 10.11.2015
 pStxexfh
GppT2g Some really select posts on this website , saved to my bookmarks.
Zapsal: CCGVUwqZqWOwvl, 06:01:23 28.11.2015
 lRGRhvXiYdcnzyB
3HbFYk
Zapsal: SNolhQXILOCNhNPh, 19:03:14 01.01.2016
 BbyzydibyVkxY
ZOW0ne Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is very good.
<!-- 89.28.10.82/ -->
Zapsal: wIgTNplHSMZvJencRLa, 13:55:34 07.11.2019


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Patagonia
Uyuni, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (179730)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Przecier 7C Kamienna Gora
Skega 6c Climax
Camel 7+/8- Beycik
Lost Olympos 7+ Beycik
Sto Hoven 7B+ Tisá - Modřín
Nově komentované:
Cesta Nebojsů 7 Bořeň
Maudit L1 7a Osp
Hanc 7b+ Kalymnos
Hanc 7b+ Kalymnos
Pupeční Šňůra 10 Srbsko

 Nově v diskusi:
Re: visy u prcku | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Mara Holecek nechodi na lezce a uz vubec ne do komentaru | Duvod | ... | Re: Láska v srdci | Re: Maara | Re: posledni vykrik | Re: megafon |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (130)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (120)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Tragická nehoda na Súlově (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (2)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
La Sportiva Miura | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | atomic backland. | Devold dámské termotriko M | Sir Joseph Apris Hooded Man | Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 426 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 359 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 337 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 327 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 305 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.