LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Scribo ergo sum. Zapisuj si cesty!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
8.Stribrny 11387
Bouldry:
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
8.Novák 10275
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140846 cest
Nové přelezy:
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b

Stěny
Horolezecká stěna SOŠ, Šumperk, Zemědělská 3 - Šumperk
DDM Domino - Hronov
Bouldering za oponou - Měnín

Prodejny
HUDYsport - Brno
HUDYsport - Ostrava
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Opět tragédie

Záchranáři právě teď bojují o život dvou horolezců, kterým sen nezdařil výstup na skálu Žďár na Rokycansku. Jeden spadl z 20 metrů, druhý ještě visí na laně. Na místo míří hasiči, zasahuje vrtulník.

Záchranáři bojují o život dvou horolezců, kterým sen nezdařil výstup na skálu Žďár na Rokycansku. Jeden spadl z 20 metrů, druhý ještě visí na laně. Na místo míří hasiči, zasahuje vrtulník.

IDNES.cz   [úpravy] 13:11 11.06.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Uz dva vrtulniky!13:25:18 11.06.2005
13:25 - na miste uz jsou 2 vrtulniky...
Uf!!odpovědět 

 ?14:26:33 11.06.2005
nevíte někdo co se tam stalo?
vuvodpovědět 
 15m podlahy15:06:18 11.06.2005
mladá dívka (15 let) spadla z výšky přibližně 15 m až na podlahu. Má nějaké zlomeniny a vniřní krvácení do břicha. Vážně zraněný je také jistič - ten stále visí ve stěně (15.05, zdroj: IDNES)
odpovědět 
  Re: 15m podlahy15:50:51 11.06.2005
jo, jo, Zazi to dole popsal spravneji. IDNES v tu chvili nemela presne informace. Omlouvam se vsem!
odpovědět 

 solidarita14:54:41 11.06.2005
Dneska jsem si přečetl v novinách článek o subkulturách, jako jsou grafiťáci, technaři, skejťáci (možná i lezci), kde se pravilo následující: "V části veřejnosti panuje názor, že jsou to lidé asi neúspěšní a nešťastní, kteří se nedokážou integrovat mezi normální lidi". Pak jsem si přečetl na internetu reakci jednoho asi normálního člověka, na zde uvedenou zprávu. Cituji: "Způsobili si to přeci úmyslně sami, tak proč na ně máme doplácet my, normálně uvažující lidé. Takový let helikoptéry pro člověka, který skáče ze skály sežere peníze, které by mohly zachránit v nemocnici život dítěte, nebo jiného člověka, který k chorobě přišel nevinně." Nechci vypadat jako nějaký extrémista subkulturák, který jediný ví jak se správně dívat na svět, ale jestli je toto ten "mainstream", tak to raději na ty skály polezu dál a třeba se i zabiju, než toto. Zraněným přeju brzké uzdravení a poučení z nehody. Záchranářům pak dobrý pocit z odvedené práce.
stipodpovědět 
 Re: solidarita19:54:34 11.06.2005
Myslim, ze nejvetsi problem je v systemu povinneho statniho "pojisteni", kdy nemuzes ovlivnit, jak je pak s tvymi penezi nalozeno. Obcan "objektivne" neriskujici plati stejne jako obcan "objektivne" riskujici (v ramci sve prijmove tridy). Pri urazu riskujiciho pak neriskujici "automaticky" nese cast nakladu--ma pravo nesouhlasit a zlobit se. Ma-li riskujici obcan nejaky druh soukromeho pripojisteni pro rizikove sporty typu Alpenverein, musi ostatni obcane mlcet. To jsem zase chytrej:-)
Jinak divce preji brzke uzdraveni.
valyodpovědět 
  Re: solidarita14:17:55 12.06.2005
Pak by ale bylo nutne objektivne stanovit, jaka cinnost nese jake riziko. A pro koho. Napriklad koureni prinasi vysoke riziko vzniku rakoviny. Presto vsichni kuraci neonemocni - nekdo je odolnejsi, tedy geneticky lepe vybaven. Podobne bys mohl posuzovat jakoukoliv dalsi cinnost (rizeni motoroveho vozidla - tisice mrtvych rocene) a protoze to nikdo nedokaze (resp. je to politicky ozehava otazka i u tech chronicky znamych rizikovych cinnosti) tak se do toho nerype a plati se na zaklade solidarity.
dabodpovědět 
   Re: solidarita14:46:55 12.06.2005
U kurako to je trosicku jinak. Z kazde cigarety se plati dost vysoka spotrebni dan, ktera plyne do statniho rozpoctu.
Zdenda Boudaodpovědět 
    Re: solidarita16:47:51 12.06.2005
Do statniho rozpoctu ty spotrebni dane z koureni a koralky sice plynou, ale pokud je mi znamo tak na zdravotnictvi stejne nejdou. Zdravotnictvi neni financovane ze statniho rozpoctu, ale z povinneho zdravotniho (pseudo)"pojisteni". Kurak si tedy na leceni plati uplne stejne jako nekurak.
Martin Vobrodpovědět 
     Re: solidarita18:12:56 12.06.2005
Ano, problem je, ze stat stanovuje vysi pojisteni jakou pausal. Jak zde zaznelo, je to vetsinou rozhodnuti hnane politickymi duvody. Toto statni pojisteni je pak spise dan (ktera vetsinou stejne nejde do zdravotnictvi). Vsichni si pak mohou stezovat na zpusob nakladani s temito (drive jejich) penezi. Soukroma pojistovna ale v idealnim pripade (bez intervenci statu) pojisteni stanovuje podle miry rizika, kterou "nejak" vypocita, a konkurenceschopnosti na trhu. Toto vyssi "objektivni" riziko tlaci cenu nahoru, ale konkurence na trhu tlaci cenu zase dolu. Urcite pausalizaci se pri vypoctu rizika take nevyhne, ale ta je rychle "opravena" treba mensim kseftem kvuli levnejsi konkurenci na trhu. Pak si kazdej muze vybrat (pri)pojisti-li se pri rizikove cinnosti anebo bude riskovat, ze bude pak platit "za vrtulnik cash". Ostatni pak musi mlcet, protoze si to kazdy plati za sebe. Stat to tak vetsinou z politickych duvodu udelat nemuze nebo nechce.
Co se silnic tyce, je napriklad v USA bezne, ze ridici, kteri plati vice pokut (delaji vice prestupku, je u nich vetsi riziko nehody) plati vyssi pojisteni. A ted jdu lozit!
valyodpovědět 
      Re: solidarita20:53:17 12.06.2005
To je věc politická. Náš systém a většina evropských je založena na vzájemné solidaritě. Diskutovat o tom, co škodí víc ( a stojí systém více peněz ) můžeme do nekonečna. Mohou to být například i tyto další faktory: Špatná péče o chrup, konzumace sladkého, konzumace velkého podílu živ. tuků ( nejčastejší příčinou u mužú - infarkt, rakovina tlustého střeva...), jízda autem, sport ( a to nemusí být pouze rizikový, ale třeba fotbal či kulturistika ), jízda na kole s přilbou i bez, kouření, nezřízený pohlavní život, konzumace drog včetně alkoholu....
Věřím tomu, že by mohli existovat celé týmy lidí, které by posuovali jednotlivá rizika....život sám je rizikovým. Americký systém je jistě dobrý v tom, že je motivační...
Radim BZuraodpovědět 
       Re: solidarita21:01:35 12.06.2005
heh nezřízený pohlavní život :-) to je dobrej argument...
odpovědět 
    Re: solidarita08:58:59 13.06.2005
K te vyssi spotrebni dani na tabak jen tohle. Kdyby ty prachy sly do zdravotnictvi, tak by mely podle meho pokryt nanejvys lecbu nemoci z koureni vyvolane u nekuraku. Konzumace alkoholu, ani fetovani nepostihne nikoho jineho, koureni ano.
odpovědět 
     Re: solidarita09:08:38 13.06.2005
Konzumace alkoholu a fetovani nepostihne nikoho jineho???? Mrtvi na silnicich, rozbity rodiny. Jen tak na zacatek.
jan pusodpovědět 
      Re: solidarita09:53:59 13.06.2005
A jen tak na konec. Co je "Nemoc z koureni vyvolana u nekuraku" a jak se leci ? Ne vazne. Jsou opravdu prokazany pripady onemocneni nekuraku ? (krome chripek, aids apod...) ?
cifraodpovědět 
  Re: solidarita21:19:20 12.06.2005
Problem helikoptery, ktera sezere penize pri zachranovani cloveku ze skal (vyprostovani apod.) neni preci problem pojistneho systemu (povinne zdravotni pojisteni), ale problem zachranne sluzby, ktera je financovana jako dobrovolna organizace ze statnich penez. Kdyby byly tyto sluzby profesionalizovane tak jak je tomu v zahranici, platili by si to lidi sami (pochybuji ze by to trebas VZP hradila), paklize by nemeli prislusne pojisteni (Alpenverein apod.) To ze potom klasicka nemocnicni helikoptera nekoho odveze od silnice/pole do nemocnice je uz pouze standardni situace obdobne jako u nehod na dalnici apod ...
cifraodpovědět 
   Re: solidarita22:06:09 12.06.2005
Cifro nevím jestli jsem tvůj příspěvek dobře pochopil. Ale v našem zdravotním systému jsou výjezdy RZS či lety helikoptéry hrazeny právě z pojištění zdravotního, protože se jedná o standardní helikoptéry, které jsou obdobou sanity u každé větší nemocnice a ač privátní jsou začleněny do IZS a není řešeno zda se jedná o pád na kole, alergii či autonehodu. Nemáme zachranářské mimo systém postavené helikoptéry jako mají třeba v Rakousku, Itálii a dalších horských zemích...
Radimodpovědět 
    Re: solidarita22:31:32 12.06.2005
Ale tohle podle vseho nebyla RSZ nebo ano ? Z ceho jsou placeny tyhle specialni zachrane jednotky ? taky ze zdravotniho pojisteni ? Z ceho je placena nase horska sluzba ?
cifraodpovědět 
     Re: solidarita09:21:43 13.06.2005
Šlo dle mého o helikoptéru začleněnou pod RZS, protože pokud vím, tak Horská nedisponuje v ČR letectvem....ale pouze skútry, lyžemi a občas terénním autem....
Radim Bzuraodpovědět 
      Re: solidarita09:46:48 13.06.2005
Nevím proč ale tak nějak jsem si myslel že RZS (ta běžná, kterou vidíme každou chvíli = vrtulník z nemocnice) nedisponuje patřičným vybavením a není školená na záchranné práce tohoto typu (koneckonců je to jenom sanitka s vrtulí). Na silnicích to dělají hasiči (vyprošťování apod. - z čeho jsou placeni ?)
A v tomto konkrétním případě (pokud se dá věřit internetu) to opravdu nebyla klasická RZS:
http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp? r=krimi &c=A050611_130952_krimi_mhk

Mě osobně je to celkem fuk, já se jen zamýšlel nad zamyšlením "normálního" občana, které tady citoval stip.

Každopádně přeji dívce hodně štěstí.
cifraodpovědět 
       Re: solidarita10:36:07 13.06.2005
Hasiči jsou stejně jako třeba policajti součástí integrovaného záchranného systému a společně se záchrankou se skrývjí pod číslem 112....
Pokud o transport z místa nehody ( skály + hory, nedostupný terén ) . To zajišťuje horská služba ( pokud v místě nějaká slouží ) a nebo hasiči, kteří mají vyprošťovací techniku, jsou školeni atd....Samozřejmě, že se zásah prodlužuje. Zažil jsem akci 400 metrů od silnice a transport k přivolanému vrtulníku trval přes 3 h. ( zlomená páteř )
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: solidarita23:29:50 12.06.2005
Jestli to je az tak zasadni. Kolik je takovych zakroku do roka a kolik je to promile z penez na zdravotnictvi? A jak to pocitat? Prime naklady? Leteckou zachranou sluzbu je asi dobre mit pro pripad nejakeho velkeho maleru (povodne, pozary, valka...). Pokud ji mame, pilot stejne bere plat a letat musi, aby to umel. Pokud by nebyla doluho akce, bylo by potreba ji udelat cvicne.

Zjistit, jak moc rizikove zije kazdy pojisteny obcan... to by stalo teprve majlant. :o)
jan pusodpovědět 

 zranění15:13:11 11.06.2005
Zranění nebyli dva, ale jeden - 15-ti letá dívka, nespadla z 15-ti metrů, ale asi z 25-ti při slanění. Druhý lezec měl problémy, když se za ní pokoušel slanit, ale zraněný není. Dívka je v plzeńské nemocnici. Tolik informace od hasičů a záchranářů.
zaziodpovědět 

 zranění15:13:52 11.06.2005
Zranění nebyli dva, ale jeden - 15-ti letá dívka, nespadla z 15-ti metrů, ale asi z 25-ti při slanění. Druhý lezec měl problémy, když se za ní pokoušel slanit, ale zraněný není. Dívka je v plzeńské nemocnici. Tolik informace od hasičů a záchranářů.
zaziodpovědět 

 Ach jo15:55:09 11.06.2005
Zdravím a přeji holce ať se z to vyseká. Jen jako začínajícímu nezkušenému lezci se tohle špatně čte. Jak se dá spadnout při slaňování, když mám lano až na zem?
Ondřejodpovědět 
 Re: Ach jo19:00:15 12.06.2005
např. když se k tomu slanení ani nedostane...a ukloune ji noha, než se stačí zajistit...
xxxodpovědět 

 Ach jo15:57:23 11.06.2005
Zdravím a přeji holce ať se z to vyseká. Jen jako začínajícímu nezkušenému lezci se tohle špatně čte. Jak se dá spadnout při slaňování, když mám lano až na zem?
Ondřejodpovědět 

 Ach jo15:57:39 11.06.2005
Zdravím a přeji holce ať se z to vyseká. Jen jako začínajícímu nezkušenému lezci se tohle špatně čte. Jak se dá spadnout při slaňování, když mám lano až na zem?
Ondřejodpovědět 
 Re: Ach jo16:24:28 11.06.2005
Dá se spadnout právě proto, že to lano nemuselo být až na zem a ona si toho nevšimla. Jinak jí mohlo vyklouznout třeba z ruky a neměla-li prusíka (málokdo ho na skalkách dává) bez brždění dojela až na podlahu. Nebo spadla při nastupování do slanění, když něco provedla špatně. Mohl taky selhat kotevní bod slanění, nebo uzel na svázaných lanech (ale tam asi jela na jednoduchém nadvojito bez uzlu). Prostě příčin mohla být celá řada, takže si každopádně Ondro dávej bacha a nepropadej falešné představě, že slaňování je věc jednoduchá a nic se nemůže stát. Čert nikdy nespí.
stipodpovědět 
  Re: Ach jo22:41:56 11.06.2005
Krom vyjmenovanych, je dalsi kopa moznosti. Bohuzel slanovani je akce, kdy je potreba se chovat trochu proti intuici. Krom samotneho sestupovni zadama napred, je to treba nutnost drzet lano dole (pod osmou) a ne nahore tak, jak by se clovek jinak lana drzel. Slanovani se casto nebere jako zavazna cast akce, ale jen jako takova tresinka na dortu, kdy uz o nic nejde a pozornost unavena predeslym byva vypnuta. Tech veci, kde jde udelat fatalni omyl je mnoho a bohuzel se nebezpeci pri slanovani hodne podcenuje. Proste, maler muze byt velmi rychle.

To jen obecne, kdo vi co se stalo, hlavne aby to dopadlo co to jde nejlip!
jan pusodpovědět 
 Re: Ach jo16:38:19 11.06.2005
Ouu... Prave jsem si to přečetla a..

Docela blbej pocit-myslim, že dost podobnej Ondrovi, jakožto začátečníkovi...

Btw: Chudák holčina:-( má prej vnitřní krvácení do břicha a zlomenou bederní páteř.
Jen aby se z toho dostala a mohla jestě chodit...
jeden začátečník...odpovědět 
  Re: Ach jo21:22:33 11.06.2005
nejsem přítel moudrých rad od staršých a tzv. zkušených, ale přesto všem kdo začínají s lezením, prosim vás je spousta lidí kteří zkušenosti maj a rádi je předají dál a to i zadarmo, neučme se systémem pokus, omyl, školné v těchto případech bývá opravdu vysoké
indošodpovědět 
   Re: Ach jo23:31:57 11.06.2005
Ono to nakonec ani s těmi zkušenostmi není žádná záruka vysokého věku. Jenom se průsery liší v tom, že začátečník udělá kravinu z neznalosti a zkušený borec často vědomě. Nebo dělá věci tak automaticky, až je jednou udělá blbě.
stipodpovědět 
    Re: Ach jo15:54:36 12.06.2005
no tento pokus o relativismus patri k tem odvaznejsim...
mikeodpovědět 
     Re: Ach jo12:27:44 13.06.2005
Duverujete slanovacim kruhum? Ja mam vzdycky dost divnej pocit, kdyz mam slanit a lano mam provleceny pouze jednim slanakem. Casto se koukam po necem dalsim, cim by slo lano jeste provlect - "pro sichr". Stejne tak v pripade, kdy cvakam odsedak. Staci jen jeden jistici bod? Dik za vase nazory.
zacatecnikodpovědět 
      Re: Ach jo18:41:23 13.06.2005
To je jako kdyby ses zeptal: Věříte na strašidla? Odpovídám: Nevěřím, ale bojím se jich.
stipodpovědět 
      Re: Ach jo22:28:47 13.06.2005
Jsou slanovaci kruhy do kterych sedam velice nerad. Potkal jsem kruhy, kdy jsme radeji slezali III. a nebo slanovali kazdy na jednu stranu veze.
Vzdycky je tu mira rizika. Jak se pozna duveryhodny slanak? Tezko. Pokud je to novy, pokud mozno firemni kousek, nedroli se kolem nej kamen a nesype se z nej rez, tak se ho nebojim.
Trochu zvedne naladu, je-li casto pouzivany. Ale zaruka to neni, muzes byt prave ten, co jeho zivotnost prekroci. Ale zrovna slanak je namahany vcelku malo (oproti kruhum a dalsimu postupovemu). Rozhodne bych se vyhnul slanovani ze skob (skoba s krouzkem neni kruh!) a starych smycek pochybneho puvodu.
jan pusodpovědět 
       Re: Ach jo11:02:30 14.06.2005
To resim jiz delsi dobu. Co mam delat, kdyz nedolezu az ke slanaku? Parkrat se mi stalo, ze jsem horni usek ke slanaku fakt nemoh dat. Co v takovy situci radite? Protahnout lano borhakem a slanit na nem? To jestli me uvidi nekdo z lezcu - nezacatecniku, tak me ukamenuje. A co bezpecnost? Zatim jsem to resil tak ze jsem se nechal spustit pres expresky a dolez pro ne kamos, kterej leze lip nez ja a dal to az nahoru.
Snad mi poradite, diky.
zacatecnikodpovědět 
        Re: Ach jo11:15:26 14.06.2005
Když odhlédnu od důvěryhodnosti borháku a nýtů apod. (jako bojavost slanit z nich) tak:

za slanění z borháku či nýtu či čehokoli, když nedolezeš ti nikdo kamenovat nebude (neprodírá se, to jen když se přes to rybaří - slanit je něco jiného než spustit).

U nýtu bych nikdy lano nýtem neprovlékal (jednak je malé oko a druhak má ostré hrany). Když už tak tam dej smyčku, a skrz ní lano. Smyčku tam buď nech anebo ji po slanění stáhni (pokud je krátký úsek, tak lano na třetiny a jeden konec přivážeš ke smyčce - viz sakal.stredozem.cz, nebo si s sebou ber 30m tenké repky, kterou přivážeš ke smyčce a po stažení lana pomocí ní stáhneš smyčku)
cifraodpovědět 
     Re: Ach jo18:39:24 13.06.2005
To jednou poznáš. Tak dlouho se strkají vypálené sirky do krabičky ...
stipodpovědět 

 Je to divne17:01:43 11.06.2005
Nejak tam par veci nezapada do sebe- proc mel druhy problemy pri slanovani? Vypada to ze slanovali ze steny a devce spadlo a nejak vzalo spagat sebou dolu . Pockejme az budeme znat podrobnosti toho co se tam stalo.
Richardodpovědět 

 Bezpečnost21:41:38 11.06.2005
Všem začínajícím bych doporučil aby si sehnaly či půjčily a přečetli knihy Bezpečnost a riziko na skále a v ledu od Pita Schuberta,myslím že většina alespoň trochu soudných lidí bude při lezení alespoň trohu opatrnější a i někteří klasikové by si mohli trochu oživit či opravit názor na bespečnost při lezení.
Hore Zdar
honzgodpovědět 
 Re: Bezpečnost10:10:51 12.06.2005
plus prihlasit se do nejakeho kvalitniho kurzu lezeni (stena, skaly), protoze je to urcite nejlepsi a nejbezpecnejsi cesta. Jak jiz nekdo psal vyse: ucite-li se to podle knizek, "skolne" je pak prilis vysoke (= opakovani chyb tech druhych). Vlastni zkusenost.
Radekodpovědět 
  Re: Bezpečnost13:26:56 12.06.2005
Nesouhlas. Podle dobré metodiky a knih se lze vzdělat zcela plnohodnotně. Na to nepotřebuju přednášejícího. Problém je, že pokud jsem samouk, musím lézt od začátku na prvním, čehož jsem coby žák svého mistra ušetřen. Ale při rozumné volbě cest, může být lezení na prvním hned od začátku naopak přínosem. Záleží to hodně na vlastnostech samouka a jeho přístupu.
stipodpovědět 
   Re: Bezpečnost20:47:24 12.06.2005
Pokud si Bezpečnost ....Procházku atd. přečte naprostý laik bez minimálního praktického či teoretického úvodu, obávám se, že řadě věcí principielně neporozumí...zvláště je-li užíván lezecký žargon...
Radim BZuraodpovědět 
    Re: Bezpečnost08:59:54 13.06.2005
Souhlasim s Radimem. Knihy nejsou vsechno. V zadnem pripade nechci zlehcovat vyznam knih Pita Schuberta, ale podle me je kniha moudrou studnici hlavne pro ty, kteri uz s lezenim maji nejake zakladni zkusenosti a znalosti. Laik nebo uplny zacatecnik by mohl bloumat. Stipe, ty mas nejakou averzi k lezeckym kurzum? Je to osobni?
odpovědět 
    Re: Bezpečnost09:36:32 13.06.2005
No, já si myslím, že pokud si někdo nezasvěcený přečte Schuberta. chytne depku a lezení zanechá, což je konec konců taky prevence.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Bezpečnost Pit Schubert19:33:54 13.06.2005
Když jsem začínal s lezením tak mi je půjčil kamarád a řka že jestli po přečtení a prostudování těchto knih nepřestanu tak mě lezení veme(neberu je jako metodiku ale jako velmi poučný zdroj informací jako asi každý soudný člověk jak jsem již výše uvedl,pohopitelně praxe pod dohledem zkušenějšího se dá jen těžko nahradit)
honzgodpovědět 
    Re: Bezpečnost18:37:30 13.06.2005
Však já taky Schuberta nepovažuji za výukovou metodiku. To byl váš nápad učit se lízt podle něho. Jištění je v principu tak logická záležitost, že lze pochopit i z dobré knihy. Osobně jsem středně pokročilý lezec samouk a nevzpomínám si, že bych kdy z neznalosti udělal nějakou smrtí vypadající kravinu. Udělal jsem samosebou pár blbostí, ale jak jsem se později dozvěděl, tak takových, kterých se občas dopouštějí i školení lezci.
stipodpovědět 

 Stav zraněné12:33:26 12.06.2005
Podle dnešní zprávy z ČTK (10:18) je zraněná horolezkyně po operaci a mimo ohrožení života. Operace byla bez komplikací. "Prognóza dalšího vývoje bude možná až po několika dnech," řekl ČTK administrátor Fakultní nemocnice v Plzni.
Papoušodpovědět 
 Re: Stav zraněné13:21:32 12.06.2005
Tak to slyším rád.
stipodpovědět 
 Re: Stav zraněné13:28:43 12.06.2005
Kez to te holce projde bez nasledku!!!!
Richardodpovědět 

 Nehoda16:14:03 12.06.2005
Takže upřesňující informace o nehodě na Žďáru u Rokycan.
Dívka spadla z vrcholu od slanění,kde ji podklouzla noha.Spadla až na dolů což je asi 25 metrů.
Jirkaodpovědět 
 Re: Nehoda16:20:32 12.06.2005
Tak to nechápu. Noha ji podklouznout mohla, ale jak to, že prosvištěla až dolů, vždyť snad drží lano v ruce, ne? Jako začátěčníkovi je mi stále dokola kladeno na srdce, "Radši si rozmlať držku, ale za žádnou cenu nepouštěj lano".
No, nic hlavně, že je z nejhoršího venku.
Evičkaodpovědět 
 Re: Nehoda17:27:44 12.06.2005
Proc ten kluk k ni nemohl slanit a cekal na zachranare?
Richardodpovědět 
  Re: Nehoda21:02:52 12.06.2005
protoze ona stahla pri padu to lano dolu
odpovědět 
   Re: Nehoda10:33:06 13.06.2005
-já jem možná srab, ale pod slaňovacím prostředkem mám ješte prusíka pro sichr
-jednou jsem mi stalo v jeskyni, že jsem slaňoval a na lano se mi nevim jak přilepil ostrej sřípek
Měl asi jenom tři milimetry, ale jak dopadla ruka vám ani popisovat nebudu...
-kdybych nebyl debil a měl pod osmou prusíka, tak jsem se tomu mohl dole zasmát

ještě k tomu pojištění:
jsem výhradně proti povinému pojištění, klidně budu platit víc. Ale když jsem odjel na delší dobu pryč a za VZP jsem zaplatil víc, než za celou cestu, tak mě to přinejmenším nasr...
A s pojištěnim v horách a na skále si myslim, že by mělo být standartně mastný, ale v případě že jedinec složil určité zkoužky (prokazující opravdové znalosti), tak by mělo být na nejnižší možné úrovni. A né, že zaplatim příspěvek čhs a můžu líst v chráněných zónách a mám automaticky levnější pojištění

cukiodpovědět 
    Re: Nehoda11:09:49 13.06.2005
A kde sezenes tu armadu kvalifikovanych a neuplatnych zkousejicich?
Navic totalni neznalec, ktery ma prukazku na to, aby si pripadal jako horolezec a jde ke skalam jen proto, aby se jednou za rok mohl ozrat pri poslednim slaneni a nebo se necha cas od casu protahnout na druhem nejakou lehkou cestou je min ohrozenej, nezli superborec, kterej leze furt.
Takoveho Axel H. by asi pojistovne moc rada nepojistovala a lezt pritom umi docela slusne. :o)))
jan pusodpovědět 
 Re: Nehoda08:46:15 13.06.2005
To nebyla zajištěná před slaněním???? :-ooo Už praotec Šubrt říká: zruš sebezajištění (odsedávačku), až když sedíš ve slaňovací pomůcce... Jo jo... kontrolovat, kontrolovat, kontrolovat... btw. není už těch průserů pro letošek dost?
n.g.l.odpovědět 
  Re: Nehoda09:05:20 13.06.2005
no dobre, ale kolikrat musis jit ke slanaku trebas po nejake rimce... jestli ji ujeli cvicky zrovna v tu chvili...
SirSpookodpovědět 
   Re: Nehoda09:39:00 13.06.2005
Pokud je nástup ke slaňáku exponovaný, a to je skoro vždycky, měl by se jistit.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Nehoda10:15:27 13.06.2005
V dnešních pardubických novinách se píše:"s dívkou se při sestupu z padesátimetrového vrcholu utrhlo lano a z výšky 25m se zřítila...dívka spadla z výšky 20 až 25 metrů, utrhla se totiž z lana".tak nechápu zdali se utrhlo lano(slaňák?) nebo dívka z lana(chybné navázání?)
hansodpovědět 
     Re: Nehoda10:27:41 13.06.2005
Tož zaspekulujme:
Kopec má 50m. Na slanění bez uzlu by muselo mít lano 100m a to nejspíš neměli.
Varianta a):
Měli dvě lana 50m. Svázali je, ale blbě. Když dotyčná dojela do půlky. uzel se rozvázal a ona s oběma půlkami prosvištěla na podlahu.

Varianta b)
Měli jedno lano. Na konci neudělali uzel. Oba konce nebyly v přesně sejné výšce. Dívčina si nepohlídala konce, jeden jí projel slaňovacím aparátem. Ona s celým lanem skončila (nepatrně bržděná stahovaným lanem) na podlaze. Tomuto scénáři, který si lze celkem snadno představit, by nesvětčovalo i to, že pád z 25 vůbec přežila. Možná se mohl i kolega nahoře snažit lano v kruhu nějak brzdit.

Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Nehoda10:38:36 13.06.2005
Z realu, videno a slyseno pomerne casto: "To lano jde osmou tak ztuha, ze ho muzes klidne pustit a pojedes pomalu k zemi."
Dalsi, videno jen jednou (i tak stacilo): Udelany prusik na sebejisteni pri slanovani. Parada. Slanujici se hnedle citi stopro bezpecne. Kde je chyba? Prusik je jen na jednom z lan... Prej to staci...
To jen obecne, jako varovani. Vubec slanovani je ve skutecnosti docela o drzku.
jan pusodpovědět 
      Re: Nehoda12:00:43 13.06.2005
Varianta 3 Skala ma 50m ale jen do udoli. Na nahorni strane je asi min. Sla zalozit lano do slanaku a ujela ji noha a sla i se spagatem dolu. Jednou jsem videl 20 metru vzduchem na zada a dotycny se otrepal chytil vyrazeny dech a sel se do nemocnice nechat prohlidnout. rekli mu ze ma otres mozku. To bylo vse. Stalo se pred cca 30 lety na dracim zubu (nebo na draci vezi- pletu si je na dalku)- hrubice - odesel asi tak 3 metry nad prelanenim. Dotycny zije spokojene v Liberci a uz davno leze jen do hospody.
Richardodpovědět 
      varianta brod18:57:19 14.06.2005
hodila lano do slana, a osmou protahla jenom jeden konec. uz jsem byl svedkem neceho podobneho.
Bédaodpovědět 

 poučení10:36:39 13.06.2005
Každopádně těch nehod je v poslední době dost. Takže myslím, že bezp. komise ČHS by je měla zdokumentovat a vydat nějaké "resumé" pro poučení ostatních. Nakonec je tu od toho,či ne?
Honzaodpovědět 
 Re: poučení10:43:18 13.06.2005
Bezpečnostní komise to taky dělá a pravidelně zveřejňuje. Podívej se na Horosvaz.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: poučení10:43:40 13.06.2005
Dobre rano! ;o) to se jiz deje a vychazi to a je to ke stazeni na webu chs. Provadeji to Tomasove Frank a Kublak.
Jediny problem je, ze jsou odkazani na to, co se doctou a na to, co nekdo dobrovolne nahlasi. Tedy nemusi tam byt vsechno. I tak je toho dost, moc dobre to vim...
jan pusodpovědět 
  Re: poučení10:47:14 13.06.2005
Tomas F. je tak zodpovedny, ze par minut po tomhle maleru mi telefonoval, jestli nesedim u internetu a nemohu neco zjistit. Sedel jsem pod Skalou hadi kralovny a tak jsem mu nemohl pomoct, ale jak vidno to funguje. Pokud chces, chcete, take dodavat zpravy, budete myslim vitani.
jan pusodpovědět 
   Re: poučení21:56:44 13.06.2005
no na horosvazu jsem se toho tedy moc nedozvěděl...nebo blbě hledal - pak prosím o odkaz
bobodpovědět 
    Re: poučení22:01:24 13.06.2005
http://www.horosvaz.cz/index.php? cmd=page&type=6&article=74

Jinak kliknout na položku menu \"Metodika/bezpečnost/Medicína a hledat ve sloupci zpráv až najdeš.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: poučení12:18:31 14.06.2005
Děkuji všem, kteří se BK zastali :-)
Milý anonymní Jane, Bezpečnostní komise ČHS je tady skutečně, jak píšeš, “od toho”. Tedy BK opravdu sleduje v mezích svých možností úrazovost, hodnotí příčiny a snaží se z nich vyvodit poučení, které také následně publikuje.

Jak jsi jistě zaregistroval, píši, že tak BK činí v mezích svých možností. BK nemá mnoho možností získávat oficiálně informace např. od státních orgánů a orhganizací (i když mnohé s námi spolupracují), je tedy ve většině případů odkázána na informace z tzv. otevřených zdrojů. Nevýhodou těchto informací je, že bývají značně nepřesné, zkreslující a velice často neobsahují všechny potřebné údaje. Mimo otevřené zdroje je jedinou dalšé možností vyhodnocovat úrazy z hlášení oddílů, nebo z informací, které postižení či případní svědci dobrovolně pro potřeba BK poskytnou. Neváhodou těchto informací je, že mohou být (i když překvapivě často nebývají) značně subjektivní, a zároveň, že tyto informace BK obdrží spíše v menším procentu případů z celkového počtu.

V průběhu uplynulého víkendu BK zaznamenala (v tomto případě z otevřených zdrojů) na území ČR dva případy úrazu v horolezeckém terénu. Podotýkám, že ani o jednom případu BK neví víc, než lze z otevřených zdrojů vyčíst, a proto tímto žádáme případné svědky či přímé účastníky nehody o podrobnější informace. Z informací, které máme k dispozici opravdu nelze vyvést žádné „POUČENÍ“, neboť vlastně nevíme co se stalo. Jediným poučením může být velice obecná informace, že horolezectví patří k nebezpečným sportům a jedinci kteří tento sport provozují, jsou ve vyší míře než běžná populace vystaveni riziku pádu z výšky.

Pro všechny případy přidávám odkazy na zprávy o uvedených případech, které členové BK dohledali:
(z odkazů nutno odstranit mezery, stránky Lezec.cz nemají rády "dlouhá slova")
11.6.2005
Rokycansko
http://lido vky.centrum.cz/do mov/clane k.phtml?id=364 940&hp2
http://www.nov inky.cz/05/8 4/56.html
http://zpra vy.idnes.cz/kri mi.asp?r=kri mi&c=A0506 11_1309 52_krimi_mhk
http://www.ceske noviny.cz/do mov/index_vi ew.php?id=13 3953
http://www.mo jenoviny.cz/kri mi/horole zkyne050 613.html
http://www.mvcr.cz/ak tualit/reg iony/hz plzen/index.html
http://www.hor ydoly.cz/vyp sat.php?i d=4011
http://www.lez ec.cz/clan ek.php?key=3988
http://www.lez ec.cz/clan ek.php?key=3997
11.6.2005
Píkovická jehla
http://www.nov inky.cz/05/8 4/56.html
http://www.nov inky.cz/05/8 4/63.html
http://zpravy.id nes.cz/krim i.asp?r=kri mi&c=A0506 11_130 952_krimi_mhk
http://www.ceske noviny.cz/do mov/index_vi ew.php?id=133 960
http://www.hor ydoly.cz/vy psat.php?id=4011

HZS Plzeňský kraj:
Skupina horolezců lezla v sobotu po poledni na kolmou stěnu vrchu Žďár vysokou asi 50 metrů. Při sestupu se s jednou dívkou utrhlo lano a dívka spadla z výšky asi 25 metrů do prostoru pod skálu, kde je zalesněný a nepřístupný terén. Na místo ihned vyrazil vrtulník Letecké pátrací a záchranné služby Armády ČR s dvěma vojenskými záchranáři na palubě, profesionální hasiči z Rokycan a vrtulník LZS. Vojenští záchranáři se z vrtulníku slanili ke zraněné, uložili ji do vakuových nosítek a pomocí palubního jeřábu ji vtáhli na palubu vrtulníku. Dívka pak byla přeložena do vrtulníku LZS, který přistál na přístupném místě a byla dopravena do Fakultní nemocnice Plzeň. Hasiči, kteří k nepřístupnému místu vyrazili pěšky s vakuovými nosítky, vakuovými dlahami, krčním límcem, lékárničkou, oživovacím přístrojem OXY a lezeckou výbavou nakonec nemuseli zasahovat. O události byla veřejnost již informována.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: poučení12:33:15 14.06.2005
Pokud se mne týká, zastávám se tě rád, protože práce vás hrobaříků je velmi užitečná pro nás ještě přežívající všechny své pitominy:-)
Jednu drobnou technickou připomínku, či spíše informaci. Lezec.cz sice nemá rád dlouhá slova, ale pokud není délka odkazu než bežný řádek, celkem v klidu to spolkne, není-li to ovšem odkaz do Turecka :-).
Třeba odkazy na web ČHS nebo na lezce dávám bez mezer :-)
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: poučení13:13:22 14.06.2005
Aha, tak odkazy do Turecka dělají problém :-) Nojo, teoreticky jsem to již zaregistroval, neb občas stránky od Bosporu odkazuju (bez ohledu na cokoli jiného, BK tam dostala slušný prostor). Takže jsem už ani nezkoušl nedělené odkazy na Lezce dát :-)

Hele, Petře, když už nás z BK máš tak rád a ochotně se nás zastáváš, což kdyby ses spojil s Jendou Pušovic, který (byť nechce mít nic s ČHS jako takovým) nás má taky rád (nebo alespoň trpí představou, že jsme užiteční (což je možná pravdivější), pro nás skladuje (a v případě potřeby zase vytahuje) nějaká data a pomohl mu odstranit nějaké technické problémy, které se mnou má. Jde za prvé o to, že já pracuju ve velikým (i když inzerovaným malým a měkým) viru a Jenda nikoli (podobně jako ČHS i Bila nemá moc v oblibě), a za druhé bychom potřebovali na to skladování vymyslet systém, ve kterém by se hledalo lépe a radostněji, aniž by to vyžadovalo obrovská kvanta času s převáděním stávající databáza atd.?
Tomáš F.odpovědět 
    Re: poučení13:48:02 14.06.2005
To neni pravda! Ja mam rad vsechny! :o) To skladovani neni problem s Billem, ale se systemem. Tedy ne systemem v pocitaci, ale v nasich vyduchlych hlavach. :o)))
jan pusodpovědět 
     Re: poučení13:55:38 14.06.2005
Jsem rád, že nás máš rád :-) No, a systém. Právě. Třeba Petr něco vymyslí (víc hlav víc... - no nevím, inteligence davu se rovná inteligenci nejblbějšího v davu...), co kdyby... :-) Třeba ten systém: že bych Ti to posílal v něčem jiném? To po mě nemůžeš chtít :-))))
Tomáš F.odpovědět 
    Re: poučení13:58:37 14.06.2005
Nojo, pomůžu, budu-li toho schopen. Napiš mi na mail co přesně potřebuješ.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: poučení12:44:22 14.06.2005
Co se mne tyce, desim se, ze to budes chtit zatridit. A navic v tom exotickem formatu jakesi podezrele firmy na softweare. Nejakej .doc? Ford, nebo Vort se ten program jmenuje????
jan pusodpovědět 
   Re: poučení12:55:01 14.06.2005
No, Honzo, bohužel se děsíš oprávněně. Už zase po Tobě budu chtít, abys to zatřídil. To je holt ta pitomá dobrovolná práce pro tu svoloč jménem horolezci. Když navíc vedoucí pracovní skupiny pro kterého ses rozhodl pracovat, je počítačově negramotnej a pořád trvá na používání těch virů od malejch, měkkejch :-)
Tomáš F.odpovědět 
 Re: poučení: články a zprávy BK12:43:01 14.06.2005
Český horolezecký svaz:
Bezpečnostní komise - Sekce úrazové zábrany

1. Základní údaje:

Odkaz na oficiální stránky ČHS: rozdělení, kompetence a poslání BK ČHS
http://www.hor osvaz.cz/index.php?cmd=page&id=74


2. Statistické údaje a dokumenty BK ČHS z let 2003 - 05:

Souhrny smrtelných úrazů českých občanů při horolezeckých disciplínách v roce 2004, v letech 2001- 2003 a srovnávací statistika úmrtí v horách v SR za posledních 10 let (publikovaný na oficiálních stránkách ČHS)
http://www.hor osvaz.cz/index.php?cmd=page&type=61&article=74

Statistika úrazovosti členů ČHS zpracovaná LK a BK ČHS na základě došlých hlášení úrazů pro období let 1998 až 2002 (publikovaná na oficiálních stránkách ČHS – na původních stránkách)
http://old.hor osvaz.cz/medicina/index.phtml?rb=21

Informace BK ČHS k zajištění bezpečnosti v jeskyních a při speleoalpinismu
http://www.horos vaz.cz/index.php?cmd=page&type=61&article=73

Informace BK ČHS k zajištění bezpečnosti českých občanů na horách v SR
http://www.horosva z.cz/index.php?cmd=page&type=61&article=71

Výzva ČHS k hlášení úrazů a dotazník ke stažení
http://www.horos vaz.cz/index.php?cmd=pa ge&id=69


3. Články v médiích publikované za podpory BK ČHS v letech 2003 - 05:

Článek o nebezpečí ve speleologickém prostoru
http://www.lez ec.cz/clanek.php?key=3330

Článek napsaný v souvislosti s devíti případy úmrtí českých občanů v Tatrách za 1. pololetí r. 2004
http://www.lez ec.cz/clanek.php?key=3172

Článek zabývající se sérií úmrtí českých horolezců, skialpinistů a vysokohorských turistů v Tatrách v polovině r. 2004, zpracovaný na základě rozhovorů s pracovníky HSZ SR, THS, LZS ATE a BK ČHS
http://www.pl us7dni.sk/index.cfm?Page=ShowArt icle&Arti cleID=12474

Rozhovor s T. Frankem na téma bezpečnost na horách
http://www.hory doly.cz/vyp sat.php?id=1762

Článek na téma bezpečnost na horách zpracovaný na základě rozhovorů s J. Janigou, ředitelem HSZ SR; M. Kulangou, náčelníkem střediska HSZ SR Vysoké Tatry a T. Frankem z BK ČHS
http://www.sm e.sk/clanok.asp?cl=144 9153

Článek v internetové verzi časopisu Outdoor: Informace BK o bezpečnosti na slovenských horách
http://www.io utdoor.cz/news/sh ow.php?id=80&title=Bez pe%E8n%EC+v+Ta tr%E1ch+%5BiOu tdoor.cz%5D&kategor ie=novinky+od jinud

Článek na téma bezpečnost na horách zpracovaný BK ČHS při příležitosti vydání prvního souhrnu smrtelných nehod
http://www.lez ec.cz/clanek.php?key=2504

Článek o Varování BK na stránkách České speleologické společnosti
http://www.spe leo.cz/index.ph p?lang=cz&se ction=speleocz&text=in dex&claneki d=191

Rozhovor s T. Frankem na téma bezpečnost na horách
http://www.hor ydoly.cz/vypsat.php?id=665

Předchozí (krácené) rozhovory s T. Frankem publikované v týdeníku Profit
http://www.pro fit.cz/clanek.php?iArt=8300&iSe arch=tomáš%20frank
http://www.pr ofit.cz/clanek.php?iArt=735&iSear ch=tomáš%20frank

Oficiální dokumenty BK ČHS publikuje kromě stránek ČHS rovněž v Bulletinu Lékařské komise ČHS; Bulletinech ČHS, a pravidelně je přetiskuje rovněž Lezec.cz (www.lezec .cz), Hory doly.cz (www.hory doly.cz), příležitostně též např. Outdoor (www.ioutdoor.cz), oficiální stránky ČSS Speleo.cz (www.speleo.cz) atd.; další články vydané za podpory BK jsou rovněž v neelektronických médiích.

(V odkazech nutno odstranit mezery!)
P.S. Další články na uvedené téma lze najít např. zde na Lezci při kliknutí na hledání podle autora (jsou podepsány: Tomáš F., Tomáš Frank, nebo Tomáš Frank BK ČHS :-)
S pozdravem všem anonymům T. Frank z Bezpečnostní komise ČHS
Tomáš F.odpovědět 

 Nejvyšší skála má tak 30m12:57:53 13.06.2005
Nejvyšší vyhlídková skála má v nejvyšším místě asi tak 30m, pokud se slaňovali z pod převisu( kde se u slaňáku často končí), kde ten druhý z dvojky mohl bez lana zkejsnout, tak to má zhruba těch 23m, tam odtud se da ale solo odlezt, pokud teda clovek neni v nejakym soku.
JirkaSodpovědět 
 Re: Nejvyšší skála má tak 30m16:51:24 13.06.2005
No, mě spadnout kamarádka z 23m na krovky a já zůstat bez lana nahoře tak bez jištění jen tak slezu leda po schodech u nás v baráku. Asi jsem posera, ale srach/respekt je občas to co zachraňuje život.
Josefodpovědět 
  Re: Nejvyšší skála má tak 30m09:01:57 14.06.2005
bol som na horoskole a tam ma ucili, ze vzdy, ked som hore (aj ked sedim na dobrej polici a som meter od hrany), musim byt isteny. Nasjkor isticom zdola, potom v odsedavacke a z nej sa vypnem az vtedy, ked sedim v zamknutej osme tesne pred zlanenim. Aj vtedy nerad pustam lano pod osmou. Je pravda, ze na skalke zlanujem bez prusika, ale asi to zacnem praktizovat. Na horoskole a literature by sa setrit nemalo, aj ked mam z mnozstva prispevkov dojem, ze najdolezitejsie je usetrit. Ale co ma vacsiu cenu ako zdravie a zivot?
ffrodoodpovědět 

 Výzva BK: prosíme o informace12:51:30 14.06.2005
Bezpečnostní komise Českého horolezeckého svazu prosí o alespoň základní informace o výše uvedených úrazech, ke kterým došlo 11.6. t.r. (Žďár; Píkovická jehla) a stejně tak o smrtelném úrazu, ke kterému došlo 29.5. t.r.; na Rovišti, resp. na Velké.

Pro potřeby BK bychom potřebovali znát mechanismus úrazu, příčiny, které k neštěstí vedly a širší okolnosti (např. o kolikátou vylezenou cestu téhož dne se jednalo, kde přesně došlo k pádu apod.). Pokud o uvedeném případě něco bližšího víte, prosím, i v případě, že to nechcete dávat sem, kontaktujte nás buď ne mém mejlu (viz podpis) nebo prostřednictvím mejlu Českého horolezeckého svazu (info@horosvaz.cz). Předem děkuju.
Tomáš Frank, BK ČHSodpovědět 
 Re: Výzva BK: prosíme o informace13:04:35 15.06.2005
Podle tiskové zprávy tuším v Blesku nělo dojít minulý pátek též k vážnému úrazu u kterého zasahovala LZS také v Ádru. Neví někdo podrobnosti??
Romanodpovědět 
  Re: asi myslíš tohle:16:06:27 15.06.2005
Pád ze skály přežila s otřesem mozku

Hradecké noviny - 13.6.2005

Broumovsko - Ze zhruba pětimetrové výšky spadla v pátek před 19. hodinou v Adršpašských skalách na Náchodsku osmnáctiletá dívka. Po dopadu na zem utrpěla šok a otřes mozku. Záchranáři ji vrtulníkem dopravili do královéhradecké fakultní nemocnice.

"Dívka společně s dalšími, zřejmě spolužáky, vylezla na přístřešek pro turisty u takzvané Ozvěny, tam se smekla a spadla na zem," popsal nehodu náčelník Skalní záchranné služby na Broumovsku Bohumil Šustek.

V Adršpašských skalách se v posledních letech zranilo několik lidí. Tragicky skončila návštěva skal v roce 2003 pro devatenáctiletého horolezce z Opavy, kterého zavalil uvolněný kámen v komíně mezi skalami.

(čtk)
http://okresy.moje noviny.cz/zprav odajstvi_kraj_vc/HK2005 0613000027.html
Tomáš F.odpovědět 
   Re: asi myslíš tohle:17:17:20 15.06.2005
Resp. Tohle. Pro bližší informace se jistě lze obrátit na HZS Královéhradeckého kraje:

Územní odbor Náchod
Profesionální hasiči z požární stanice Broumov, Náchod, Hradec Králové, dobrovolní hasiči z Meziměstí a Skalní záchranná služba byli dne 10. června 2005 přivoláni k pomoci při vyproštění zraněné turistky v Adršpachských skalách na Broumovsku. Hasiči - letečtí záchranáři ve spolupráci s Leteckou záchrannou službou vyprostili zraněnou ženu.
http://www.mvcr.cz/aktu alit/regiony/hzs hk/2005/cerven.html#0613
odpovědět 
   Re: asi myslíš tohle:19:21:57 15.06.2005
Díky.Zajímavé, oni to tam prezentovali poněkud jinak. Nedělní blesk 12.6.2005 - Lidé padali ze skal...... Čechy - Neštěstí! Černý začátek víkendu zažili milovníci skal. Na třech místech Česka se jejich cesta na vrchol změnila v pád a bolest. Všechny je zachraňovaly vrtulníky, dva bojují o život......... Z pětimetrové výšky v Adršpašských skalách na Broumovsku spadla v pátek večer dívka (18)....... Ty novináři jsou pěkná paka.
Romanodpovědět 
    Chjo23:28:01 16.06.2005
Na světě je hodně neštěstí,aspoň se nerejpejte se v tragédiích druhých, když nemůžete pomoct, celá tahle diskuse nemá valného smyslu, protoze o tom, co se stalo muzete vsichni jen spekulovat...
Jen ti, kdo tam byli si ponesou svou děsivou vzpomíku až do smrti(někdo nejen vzpomínku), změnilo to jejich život, nikdy už nebou stejní...

Prosím už sem nic nepište, přináší to jen bolest a té už je ted dost

Znám to
xxxodpovědět 
     Re: Chjo - PROČ? Výzva BK!12:30:24 17.06.2005
Vážený xxx, mohu s Vámi souhlasit v některých bodech. Například v tom, že přímí účastníci podobné nehody, si odnáší svoji vlastní (nepochybně děsivou) vzpomínku.
Na druhou stranu opravdu nemohu souhlasit s tím, že pokud nelze pomoci, nemá smyslu se šťourat v neštěstí druhých. Konec konců, sekce „úrazové zábrany“ při Bezpečnostní komisi horolezeckého svazu (složená ze zástupců Metodické, Lékařské, „materiálové sekce“ Bezpečnostní komise a spolupracovníků z řad specialistů – např. Speleologické záchranné služby) vznikla v podstatě s jediným posláním: šťourat se v neštěstí druhých. Cílem je zjistit u co největšího počtu nehod jejich příčiny, popsat mechanismus úrazu, průběh záchranné operace a vyhodnotit chyby ve všech fázích, a takto zdokumentované nehody použít pro svoji další činnost v oblasti prevence.
Podotýkám, že poučení, které lze z jednotlivých nehod (resp. jejich zevšeobecněním) vyvést, může zabránit řadě dalších podobných osobních tragédií.

Vzhledem k tomu, že BK vždy důsledně zachovává anonymitu účastníků nehod i svědků, opravdu nevidíme nic neetického ve shromažďování informací o nehodách, naopak se domníváme, že se jedná o činnost účelnou a velmi potřebnou. Zároveň znovu opakuji svoji výzvu, a prosím o zaslání podrobností na můj mejl (viz podpis), popř. na mejl ČHS (info@horosvaz.cz). Děkuji.

S uctivým pozdravem Tomáš FRANK; vedoucí "sekce úrazové prevence" při BK ČHS
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Chjo - PROČ? Výzva BK!20:28:31 19.06.2005
toto nemela byt reakce na vas prispevek, ale prosba vsem, co tady presentujou svoje \"odborne a zasvecene\" teorie a rady, atd.
Dulezitost bezpecnostni komise pri CHS rozhodne nepopiram a mrzi me, ze to bylo tak pochopeno
odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: bezcitnosť | Záchranáři | ††† | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Problém na sestupu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Ondrej | Ondrej | R.I.P. Ondreji | R.I.P. Ondreji |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (116)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (39)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (17)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 319 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.