LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Závody ČHS a statistika

2010-2017

Jak se zpívá v jedné starší písničce „statistika nuda je, má však cenné údaje“. Jak tedy vypadá situace v soutěžním lezení pod hlavičkou ČHS pohledem statistiky?

V ČHS to jiskří a nadcházející Valná hromada ČHS se nejspíš bude zabývat zejména soutěžním (sportovním) lezením, teda kromě snahy Jana Bloudka sebrat mládežnickým oddílům hlasy za jejich svěřence. Pojďme se tedy podívat na závody pořádané pod hlavičkou ČHS pohledem statistiky.

Na webu ČHS v archivu přehledu závodů (https://www.horosvaz.cz/soutezni-lezeni/prehled-zavodu-cr/prehledy-zavodu-archiv/) jsou k dispozici data za období 2010-2017. Seřadil jsem je proto do tabulky a rozdělil podle věkových skupin (U14, B-J, dospělí) a sportovních disciplín (obtížnost, bouldering, rychlost). Tabulku jsem pak ještě doplnil o výši rozpočtu, s jakým v daném roce hospodařil ČHS (skutečné výdaje).
 
tabulka


Graficky vyjádřeno to vypadá následovně:

graf 1


Vzhledem k tomu, že komise soutěžního lezení provedla v průběhu času nějaké organizační změny, kdy mládežnické kategorie rozdělila na dvě skupiny a tu starší skupinu přičlenila k dospělým, provedl jsem v rámci korektnosti ještě přepočet závodů na věkové skupiny. Přičemž závody dospělých jsem v pozdějších letech počítal zvlášť, jako by byly organizovány samostatně stejně jako v letech předchozích.

graf 2


Z obou dvou grafů jsou patrné dva trendy. Zatímco rozpočet ČHS stabilně roste (někdy i velmi výrazně-téměř dvojnásobně), tak u počtu závodů je zjevný dlouhodobý pokles. Samozřejmě až na výjimky potvrzující pravidlo.

A nyní se podívejme na vývoj v počtech závodů organizovaných ČHS po jednotlivých věkových skupinách.

graf 3


Počty závodů organizovaných pro dospělé v obtížnosti se vyznačují jakousi stálostí v rozmezí mezi 6-7 závody během roku. U boulderingu je patrný výrazný nárůst a to téměř na dvojnásobek (ze 3 na 7), zatímco u rychlosti je zjevný výrazný propad mezi léty 2011 a 2012 na polovinu (ze 4 na 2), který setrvává…

graf 4


U věkových kategorií B, A, J, (starší mládeže) dochází k nárůstu počtu závodů u boulderingu (z 0 na 4/3), u lezení na obtížnost osciluje v rozmezí 5-7, u rychlosti se propadá z 5 na 2 závody ročně…

graf 5



Zatímco u starších věkových kategorií počty závodů, s výjimkou rychlosti, se buďto drží na svých, a nebo u boulderingu mírně rostou, tak v případě nejmladších kategorií jde u všech disciplín o razantní propad. Teda kromě boulderingu, protože z nuly už není kam padat. Zatím co u rychlosti dochází k propadu z 5 závodů na 2 (tj. pokles o 3/5), tak u obtížnosti jde o propad téměř 2/3 (!) (z 15 na 6). Ne že by se v této věkové kategorii u nás závody na obtížnost a v boulderingu vůbec nepořádaly, ale rozhodně ne komisí soutěžního lezení ČHS! A pak, kdo že to na kom parazituje...

Dejme si zde ještě samostatný graf vývoje rozpočtu ČHS (včetně návrhu na letošní rok).

graf 6


Čím to, že při výrazně rostoucím rozpočtu dochází k dramatickému propadu v počtech závodů pořádaných ČHS? A to zejména u nejmladších věkových kategorií a u rychlosti napříč věkovými kategoriemi?! ČHS přitom čerpá dotace z MŠMT na své členství v mezinárodní federaci sportovního lezení (IFSC) – tedy na soutěžní lezení… a to zejména na mládež! Že by komise sportovního lezení ořezala závody nejmladší věkové skupiny ve chvíli, kdy jejich vlastní děti odrostly této věkové skupině?! A noví členové komise byli pečlivě vybráni ti, které více zajímá proplácení nákladů na repre, než-li nějaké soutěže „bačkůrkářů“, kterých by se stejně účastnit nemohli…?!

Přičemž peníze z rozpočtu se samozřejmě nevypaří. Nabízí se proto otázka, zda současné hysterické výkřiky výkonného výboru vedeného Janem Bloudkem jsou skutečně bojem za zájmy českého horo-lezení, za který jej vydávají a nebo jen urputným bojem za plná korýtka?!



Jiří Babača   [úpravy] 11:09 23.03.2018Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 chs12:30:47 23.03.2018
Není jediné měřítko "počet závodů" slabý ukazatel na jakoukoliv rozumnou statistiku?
Mě jako řadového člena ČHS závody až tolik nezajímají, natož jejich počet. Zajímá mě spíš komplexní systematický přístup k mládeži jako takové co má o náš sport zájem. Bezpečnost, jištění, informovanost a pod. Závody jsou jen pro hrstku nejlepších a tento sport jim nikdy nebídne podobné odměny jako tenis a pod. Většina členské základny ČHS se tumuto věnuje pro radost z pohybu, přírodu, hory .... no a  vo tom to je ...
daveodpovědět 

 Peníze tečou jinam.12:31:25 23.03.2018
To mi řekni, kam jde zbytek peněz? Rozpočet jak kráva a je to vidět, no není! Vedení ČHS to asi vidí jinak, že...
Pavelodpovědět 

 Jsou i horší věci12:42:03 23.03.2018
Jirko pěkný sumář, který o něčem vypovídá. Co mě však děsí osobně daleko více jsou dvě věci: 1. Sebrat mládežníkům ve stanovách hlasovací práva (snad to neprojde, když ano, budu si myslet po účastnících VH své) - zde nejde o nic jiného než o prevenci ze strany PR a HoBl jak se zbavit případných oponentů, kteří by mohli získat na svoji stranu tyto oddíly a na VH pomocí jejich hlasů prosazovat změny, které se současnému vedení ČHS nehodí do krámu.
2. PŘÍMO ŠÍLENÝ NÁRŮST BYROKRACIE A ADMINISTRATIVY V ČHS (je to schválně velkým písmem) - nechť si někdo porovná výdaje na administrativu např. za posledních 8 let a musí se těch čísel zděsit rok 2010 návrh 1,48mil, rok 2018 návrh 4,97mil!!! Ale že by výsledek práce odpovídal nárůstu těchto peněz jsem si jaksi nevšiml. Myslím si, že VH má vážně o čem přemýšlet a dát VV do dalšího roku jasné mantinely, ale dosti pochybuji o tom, že se najdou na VH lidé, kteří to budou schopni nadefinovat a ovládnout své emoce tak, aby je naši manipulátoři z VV nedostali tam, kam potřebují a protinávrhy nebyly smeteny ze stolu.
Vlkodpovědět 
 Re: Jsou i horší věci16:02:44 23.03.2018
Tak 30.000 má dnes už i pokladní v Lidlu. Tak si vem, jaké náklady musí být jen na toho ekonoma, co teď ČHS hledalo. K tomu pár dalších placených lidí s telefony a cesťáky, zaplať několika lidem náklady na doprovod repre a jen toto ti pár mega hodí.
odpovědět 
  Re: Jsou i horší věci09:41:15 24.03.2018
Musíš oddělovat jablka od hrušek, administrativa je něco jiného než doprovod repre - to jde z rozpočtu komise. Něco málo o tom vím, jak se dělí peníze ve svazu na jednotlivé položky. A druhá otázka je, zda-li je to potřeba, neboť jsme mistři ve vytváření práce pro práci.
Vlkodpovědět 

 Pochvala pro ČHS 12:59:48 23.03.2018
Je zajímavé, jak na jednu stranu můžeš být tak chytrý, a na druhou ti to moc nemyslí.

Ve statistice ti chybí jedna další důležitá věc a to celkový počet závodů, tedy závody ČHS plus všchni další.

Ptáš se "Čím to, že při výrazně rostoucím rozpočtu dochází k dramatickému propadu v počtech závodů pořádaných ČHS?"

Už jsem ti to psal několkrát - proč by ČHS platil nějaké závody, když si je uděláte sami? Sice proti tomu stále protestuješ, ale byl jsi to ty a tobě podobní, kdo je za to odpovědný a kdo tu udělal systém, že ČHS nemusí nic, závodníci si vše zařídí sami, a ČHS pak jen slízne smetanu a pár vyvolených si ušetřené peníze různými způsoby rozebere dle svých potřeb.

Jediná cesta byla domluva provozovatelů a pořadatelů a odepření stěn pro jakékoliv ČHS závody a to včetně dospělých. Kdyby ČHS neměl kde závody pořádat, domluva by byla nezbytná. Ale takhle? Udělej si statistiku, kolik závodů pro děti a mládež se celkově pořádá a teprve toto číslo porovnej s náklady ČHS na dětské a mládežnické závody. A co vyjde? Podle mne jsou v ČHS téměř geniální - počet dětských a mládežnických závodů v ČR roste, jejich kvalita také (Off, Hudy série, MP...) a náklady na závody čím dál více klesají. Já být řadovým členem, tak ČHS tleskám, za toto zaslouží pochvalu. 
odpovědět 
 Re: Pochvala pro ČHS 17:52:06 24.03.2018
proč by ČHS platil nějaké závody, když si je uděláte sami?...
A ,yslí si snad naivně někdo, že by se sbaz přetrhnul b takové míře, aby ten počet dotáhl do dnešního stavu? Tomu snad věří jen blázen....
Honzaodpovědět 
  Re: Pochvala pro ČHS 00:57:21 26.03.2018
Pokud se držíš přízemního myšlení, tak máš pravdu. Zkus ale myslet trochu jinak - současný stav je špatně a byl by špatně i kdyby to celé platil ČHS. Není potřeba lepšího financování, ale je potřeba změna přístupu a celé koncepce. A ano, vybudovat jiný systém by šel, peněz více by nebylo potřeba, stačilo by, kdyby se provozovatelé a zástupci ČHS byli schopni domluvit.

Takže nikdo tu nepíše o nátlaku na ČHS aby začal závody pořádat nebo platit, ale od začátku jsem psal o tom, že bylo potřeba ČHS dotlačit k dialogu a jednání. Ne nutně o financování, stačilo by se domluvit na základních pravidlech, podmínkách pro uznávání závodů jako MPM a podobně. Dokud toto nepochopíte, ledy se nepohnou.
odpovědět 

 Řízená demolice drytoolu 13:00:52 23.03.2018
Jirko ta statistika je velice zajímavá. Celkem by se do ní ještě hodil dodat drytool. Tam je to tak, že Čhs poslední tři roky neuspořádalo žádný závod v drytoolu. Ale navíc mi ČHS nedovolilo MČR v drytoolu uspořádat. Že si prý ty závody uspořádají sami. A neuspořádali nic. Vím, že ledolezců je málo. Ale i tohle hovoří o přístupu Čhs k soutěžím.
LRHodpovědět 

 kompletní přehled13:07:51 23.03.2018
Nestranný názor: grafy a statika super, ale musí být relevantní a nezavádějící. Když vezmu rozpočet jako ukazatel, se kterým porovnávám "něco", musí tam být uvedeny všechny části toho "něco". Takto jak to je ro pouze říká, jaký byl rozpočet a kolik bylo závodů. Z toho je možné usoudit dva závěry: buď náklady na pořádání závodů rostly tak, že i při snížení jejich počtu došlo k nárustu rozpočtu a nebo, kdyby náklady byly +- pořád stejné a současně došlo k nárustu rozpočtu, šly ty peníze "někam" mimo závody.

Lépe by tedy bylo porovnat sumu rozpočtu a dílčí sumy (ne počty) na jednotlivé části - závody, běžné provozní náklady (zaměstnanci, provoz kanclu...), PR, investice do skalních oblastí, vzdělávání, podpora projektů a jiných nezávodních akcí atd... Z toho se pak třeba uvidí, že došlo sice k poklesu počtu závodů, ale současně došlo i poklesu nákladů na závody a naopak došlo k nárustu investic do skalních oblastí nebo nezávodních a neadministrativních záležitostí. A nebo s eukáže, že ten nárust je způsoben jen žravostí aparátu a investice do toho, co má přímý dopad na členy stagnují, nebo klesají.... To by pak byl problém. Takto jak to je, to nemá patřičnou vypovídající hodnotu. Ale určitě je to impuls pro další jednání.
exodpovědět 
 Re: kompletní přehled13:59:16 23.03.2018
A kde tyhle data chces ziskat?
odpovědět 
  Re: kompletní přehled15:11:27 23.03.2018
Já je získat nechci. Jenom jsem reagoval na obsah článku, který obrazně řečeno konstatuje jednu věc z deseti nutných proto, aby bylo možné vyvodit nějaké závěry. Mezi řádky článku ale čtu snahu o sdělení "rozpočet roste - závodů je ale méně - jak je to možné - něco je špatně".
Na druhou stranu, v zájmu ČHS a utišení neklidu by mělo být přehledně a transparentně prezentovat jak hospodařil a jak plánuje hospodařit. Pak by ta data byla dostupná ...
exodpovědět 

 Návrh rozpočtu 201813:12:29 23.03.2018
Soutěžní lezení celkem: 4 800 000
Reprezentace: 2 200 000
VSCM: 1 950 000
Domácí soutěže: 650 000

VSCM fandí vám všem... Za 2 míče je menší komerční bouldrovka, se můžete na VH zeptat, co za to bude.

Zvlášť jsou:
"motyky": 120 000
"běžkaři": 220 000
Alpiníci: 340 000
odpovědět 

 Rychlost13:34:28 23.03.2018
Jen k té rychlosti. To se opravdu autor divý, proč klesá počet závodů zde? Výdyť rychlost na stále stejné cestě je ptákovina, která byla vymyšlená pro měřitelnost času a nemá s lezením mnoho společného.
odpovědět 
 Re: Rychlost15:22:07 23.03.2018
Jednoduchým porovnáním míst a pořadatelů závodů na rychlost v uplynulých letech je vidět, kde ubyli pořadatelé. Nic víc bych za tím nehledal. Bohužel jako statistická chyba to hodně ovlivňuje pisatelovy argumenty.
odpovědět 

 ČHS14:28:26 23.03.2018
V ČHS jsem nikdy nebyl, a jsem na to hrdej.
W.odpovědět 
 Re: ČHS18:46:16 23.03.2018
Ale jištění a výjimky se hodí, ze ano.
odpovědět 

 Legenda15:32:22 23.03.2018
Prosím autora o doplnění popisu barev v jednotlivých grafech.
odpovědět 
 Re: Legenda15:58:38 23.03.2018
Proč? Když si to neumíš odvodit z textu, tak myslíš, že ti to dopsané pomůže? Největší problém změn v ČHS je, že většina členů je pologramotných, nechápe souvislosti a nerozumí psanému textu... Se pak nedivte, že si R+B dělají, co chtějí. S tímhle matrošem se není čemu divit.
odpovědět 
  Re: Legenda16:54:05 23.03.2018
Zato ty jsi elita!

Legenda je standard zajistujici prehlednost a rychlou orientaci, a pouziva se prave proto aby clovek nemusel nic odvozovat z textu.
klatrerodpovědět 
   Re: Legenda16:58:17 23.03.2018
Na utírání zadku také potřebuješ návod?
odpovědět 

 Pár poznámek:19:49:51 23.03.2018
1)Tématem dne v ČHS je soutěžní lezení, proto jsem dělal statistiku o něm a ne o jiných činnostech. Jak znám situaci, tak výsledky jsou i zde obdobné. Mě se to jeví tak, že vedení ČHS a KSL, se zaměřuje na dobíváni renty, zejména pro sebe a jim blízké jedince a to co poskytuje svým členům ČHS bere jen jako nutné zlo. Loni jsem absolvoval přeškolení instruktorů a dva roky jsem musel čekat na místo na přeškolovacích kurzech a to jsem za jedním z nich se musel trmácet až na druhý konec republiky….

2)Bloudkova snaha oškubat mládežnické oddíly o hlasy za jejich mladistvé svěřence je pěkná prasárna. Souhlas. Proto jsem to taky v článku zmínil, třebaže jeho téma je jiné.

3)Náklady na administrativu jsou vskutku děsivě rostoucí. Souhlas.

4)Některé přitroublé komentáře nehodlám komentovat.

5)Drytool – souhlas, vím o tom, ale toto není má parketa, ve které bych měl detailní vhled. Navíc už tak mě docela vyšťavilo dát do kupy tento soubor dat. Nezdá se to, ale je to docela fuška. Zde se nabízí prostor pro zcela samostatný článek s popisem okolností, kdy, komu a co jsi navrhoval a kdy a jak to bylo zamítnuto.

6)Můj článek bezesporu mohl být detailnější a zabývat se i jinými činnostmi, ale kdo by to pak četl? Navíc už i tak jsem s tím strávil víc času, než si mohu dovolit. Pro nastínění skutečné situace kolem soutěžního lezení, má, myslím, článek dostatečně vypovídající hodnotu. Navíc jak správně bylo podotknuto, vedení ČHS zveřejňuje informace účelově zveřejňuje pouze to, co se mu hodí do krámu. Dostat se k relevantním datům, tam, kde se jim to nehodí, je v podstatě nereálné. Je proto otázka, jak dlouho bude i tento archív závodů přístupný.

7)Počty závodů na rychlost naopak velmi pregnantně ukazují, kde jsou priority vedení KSL a co mají u zádele. Současně jsou vizitkou jejich „diplomatického taktu“ a pro zasvěcené i jiných ... praktik.

8)Doplnění legend do grafů: Děkuji za upozornění. Dělal jsem na tom dlouho do noci, ráno před odchodem do práce dodělával text a chybějící legendy jsem přehlédl. Omlouvám se za školáckou chybu. Již jsem Standovi poslal opravené grafy.
JiBodpovědět 
 Re: Pár poznámek:20:24:40 23.03.2018
Pláčeš hezky, ale... strávil jsi obrovské množství času a námahy nad tím, co každý ví? Co kdybys raději napsal, co s tím dělat a jaký máš plán? No, uvidíme zítra.
odpovědět 
 Re: Pár poznámek:20:54:59 23.03.2018
Děkuji za odvedenou práci, ale kdyby se tady, nebo jinde později objevily koláčové grafy, kde celý koláč je rozpočet a jeho výseče představují jednotlivé nákladové položky, pak je o čem diskutovat, není potřeba k tomu psát vůbec žádný text a pochopí to všichni. Tak jak to je nyní, to nemá zdaleka takovou váhu a nedokazuje to to, na co se to se to snaží cílit.
exodpovědět 
  Re: Pár poznámek:21:00:26 23.03.2018
je to jako bych si v restauraci stěžoval, že roste cena oběda, až na pár vyjímek dostanu pokaždé míň hranolků než minule, ale už bych nehodnotil, jestli dostávám víc nebo míň dalších příloh a množství masa.
exodpovědět 
 Re: Pár poznámek:00:46:10 24.03.2018
Náklady na administrativu nezbytně rostou, protože
1) je velmi těžké zúřadovat ty dotace, dodržet stále se komplikující předpisny, například nově GDPS, EET.... Nicméně každá koruna vložená do administrativy se na dotacích bohatě vrátila. Více vypovídající by bylo porovnávat objem administrativy s objemem celkových příjmů.
2) kvůli činnosti lidí, jako je Turek a další podobní si ČHS muselo najmout advokátní kancelář.
atd.

odpovědět 
  Re: Pár poznámek:01:55:19 26.03.2018
Cože? Najmout si advokátní kancelář? Majitel poradenské firmy pro lidské zdroje si proti mě najímá advokátní kancelář? Kdy si mohu zajít na ČHS prohlédnout smlouvu a podívat se na účty a výstupy oné advokátní kanceláře, prosím?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Pár poznámek:16:19:15 24.03.2018
Hoj Juro, beru ze jsi starej srdcar a myslíš to dobre, jak ti to vše poleze krkem tak zajdem na Dallas vyčistit hlavu jaro se blízí......drz se
pepazborilodpovědět 

 Korelace20:20:23 26.03.2018
A co teprv tenis, tam se tedka leje xkrát víc než před padesáti lety a ty grandslámy jsou furt jen čtyři :-(
Rozptylodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 278 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.