LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   "Technika je vždycky jenom skrytá síla" A.O.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Sportovní lezení v Turecku

Geyikbayiri

Perfektní vápenec fantastické počasí nenajdete jen ve Francii, Kalymnosu či Španělsku.

Jost Hüttenhain by rád představil úžasnou možnost, jak si zalézt v Turecku.

Oblast
V blízkosti známého letoviska Antalya se nachází největší sportovní lezecká oblast celého Turecka.
A mnoho dalších menších oblastí na pobřeží moře jako například Akyarlar.
Na několika  místech si můžete také skvěle zaboulderovat, buď přímo v  Geyikbayiri nebo v boulderové oblasti Feslekan Yaila. Tyto nedotčené horské oblasti s výhledem na moře, příjemná přátelská lezecká atmosféra a turecká kultura jistě přinesou nezapomenutelné zážitky. Skutečně nádherné místo kam se vydat za lezením.


Tobias Haug v “Olympos Games” 10 , Geyikbayiri

foto by© Tom Lindner


Geyikbayiri
I když oblast má pro Čecha dost těžko vyslovitelný název, asi to bude na této oblasti to jediné negativní a to jediné nejasné.
Hlavní lezeká oblast: Geyikbairi (přeloženo: místo, kde loví laně), si oblast přivlastnila od vesnice , která je v těsné blízkosti skal. (5- 10 min chůze)
Geyikbairi je relativně nová oblast , lezecky objevená místním lezcem Öztürkem Kayikci v roce 2000. Öztürk, pak spolu s dalšími místními lezci, ale i s výraznou zahraniční pomocí (hlavně Němci) vytýčili, vyčistili a odjistili neuvěřitelné množství cest a nabídli tak lezcům tuto úžasnou oblast.




Stefan v „Back on Funky Planet“ 9- , Geyikbayiri

foto by© Jörg Zeidelhack


V tuto chvíli se v oblasti nachází téměř 300 cest různých obtížností a stylů. Je zde užita UIAA klasifikace  a najdete zde cesty od 4 až do stupně 10. Rozložení cest je následující: cest do 5ky těch je jen pár, mezi stupni  5 a 6+ zde najdete kolem 50 cest. Nejvíce cest je však ve stupních od 7 do 9 UIAA.

Zatímco těžší cesty většinou vedou po převislých krápníky hustě zbrázděných stěnách, lehčí spíše kolmými stěnami po dobrých chytech. (díry a lišty)

Příjezd, přístup:
Oblast se nachází asi 25 km jihovýchodně od známého centra Antalye, kde je frekventované mezinárodní letiště.


nákres by© JirkaS



Situ plánek oblasti

nákres by© JirkaS



Sebastian Frey v “Back on Funky Planet” 9- , Geyikbayiri

foto by© Jörg Zeidelhack


Sektory v oblasti Geyikbayiri
1. Gizlibahce
Malý sektor v levé části hlavního masivu s mnoha lehkým,i cestami, okolo 5. a 6. stupně. Plotny.
2. Cesme
Velmi pěkný sektor s různorodými cestami nachází se v levé části hlavního masivu. Najdete zde mnoho pěkných cest v obtížnostním rozmezí (6- bis 7+). Cesty jsou dlouhé 20 až 25 metrů.
3. Sarkit
Největší sektor v centrální části hlavního masivu s velkým množstvím převislých cest po krápnících i v plotnách.  Největší počet cest je v rozmezí 7+ a 9, délka cest je přibližně 20 až 35 metrů. Pod největšími převisy je možné lézt i za deště.
4. Magara
Je sektorem, v kterém se nachází největší jeskyně.  Zde se nachází převislejší  krápníkové lezení všech obtížností. Může se zde lézt při dešti a větru. Při velkých vedrech zde najdete také příjemný stín. Cesty jsou průměrně dlouhé kolem 20 m.
5. Anatolia
Spolu se sektorem Sarkit je nejpůsobivější stěnou v Geyikbayiri. Napravo od velké jeskyně a uzavírá zprava hlavní sektory. Některé cesty jsou docela dlouhé, jistě si sem vezměte 70 m lano, cesty jsou zde od 8. do 9. stupně.
6. Geyik
Dríve ne zcela otevřený sektor s lehčími cestami od 6. do 7. stupně. Délka cest je kolem 15 metrů.
7. Dragon
Velmi pěkný , dříve jen zčásti cestami zaplněný plotnovitý sektor. Délka cest se pohybuje kolem 30 metrů, některé cesty na podzim roku 2004 nebylo možné doporučit protože tam měly sršáni hnízdo.
8. ?
Nově otevřený sektor vpravo od sektoru Dragon, je zde zatím několik cest v sedmém stupni, ale to se asi brzy změní.
9. Zeus
Menší, dříve částečně otevřený sektor s většinou lehkými cestami. Cesty od 4. do 6. stupně, délka kolem 20 metrů
10. Canyon
Velmi hezký sektor, s různými cestami v pravé části hlavní stěny. Vedle cest převisy po madlech jsou zde také plotnové cesty za menší chyty. Většinou délky 13 metrů, místy i 30 metrů.
11. Zeytinlik
Vpravo od sektoru Canyon se nacházejí, pěkné plotny se zatím 5 cestami délek 20 až 26 m a obtížnosti 6 – 7.
12. Poseidon
Velká jeskyně v levé hlavní části masivu, lezení je zde převážně po větších chytech a děrách. V pravo od jeskyně je plotna s několika cestami. Délka asi 20 m obtížnost od 6 do 9.
13. Ottoman
Ještě ne zcela otevřený sektor se nachází mezi stěnami Poseidon a Mevlana s několika velmi pěknými,technickými,vcelku náročnými cestami.
14. Mevlana
Hlavní sektor 8. a 9. stupeň , krápníky.
15. Barbarossa / Alaaddin
Velmi pěkné stěny s převážně lehčími cestami (6. a 7. stupeň), s prostorem ještě pro nové cesty.
16. Arkdeniz
Převislý sektor v pravé části hlavní stěny. Zatím tam jsou čtyři super cesty v rozmezí 8. do 9. a délky 25 m.
17. Dolní sektor:
Široká, stěna přímo nad Josito-kempem. Zde vzniklo poslední dobou relativne mnoho nových cest.

Kemp bivak:
Pod skalami v těsné blízkosti se nalézají dva kempy.JoSiTo Guesthouse a Lezecký kemp

JoSiTo-kemp se nachází přímo na úpatí skal, pod lezeckou oblastí Geyikbairi v Taurus Mountains nedaleko Antalye. Skály jsou přímo z kempu vzdálené chůzí od 1 do 10 minut, záleží do jakého sektoru směřujete.

JoSiTo jsou vlastně počáteční písmena zakladatelů kempu: Jost, Siri, a Tobias.
Pro lezce od lezců, je v tomto případě nejen pouhou frází, neboť zakladatelé kempu, sami cestovatelé a lezci, vybudovali tento kemp s ohledem na potřeby lezců a cyklistů.
V kempu nabízejí lezcům velmi příznivou cenu začínající na 3 E za osobu a noc ve vlastním stanu sprcha voda a záchod. Pro ty, kteří by rádi pevnou střechu nad hlavou začíná ubytování na 6 E za osobu a noc na posteli v chatě. Pozemek kempu se nachází ve velmi hezké přírodě.
JoSiTo kemp nabízí komfort teplé sprchy a čistá WC za velmi nízkou cenu, který potřebujete abyste si skutečně užili příjemný pobyt ve skalách. Přitom se prý navíc snaží být i co nejvíce ekologičtí. Vše je ze dřeva a energii na ohřev vody získávají se slunce.
Východ slunce tak pak můžete sledovat na sluncem ozářené verandě s šálkem italského Cappuccina a miskou muesli s ovocem. To vše pro ideální a harmonický start lezeckého dne.
Je zde také v okolí několik příjemných tureckých restaurací, ve kterých je možné zakončit perný den vynikající večeří. V případě že pocítíte chuť na změnu tradiční turecká kuchyně může být nahrazena večeří, kterou připravují majitelé kempu. (dary moře atd).

Obyvatelé kempu si , vždy jeden den dopředu mohou objednat pečivo, ovoce a zeleninu nebo si jí mohou sami jít koupit do nedaleké vesnice. V kempu je také možnost zapůjčení plynového vařiče.


Stefan Kieninger v cestě „Affenschaukel“ 9-

foto by© Hermann Erber


Klima:
Geyikbairi je celoroční oblast. Přesto nejlepší období pro návštěvu začíná v polovině února do června a pak opět od září do prosince.


Průvodce


V létě je řada převislých, přestože na jih otočených stěn, přes poledne díky mohutným převisům ve stínu. Je zde navíc množství stěn, kde vás v létě oblaží větřík od moře či se ukryjete v úzkém kaňonu. (například Akyarlar).  Takže se dá říci, že se zde může provozovat celoroční lezení.

Průvodce, mapy navigace:
Informovat se o cestách můžete v kempu, kde vám poskytnou žádanou informaci. Nebo je k mání nový průvodce oblasti.
Je k sehnání ve vesnici či v kempu a jmenuje se "Sportclimbing in Antalya" sestavil ho Ötztürk Kayici.




Gerda Rafetzeder v „Gizmo“ 9 , Geyikbairi

foto by© Hermann Erber


Okolní oblasti:

Akyarlar
Akyarlar je 25 minut od kempu a je situován přímo na břehu moře. Je to relativně malá oblast čítající asi kolem 20 cest, které se však nacházejí v překrásné zátoce. Poněkud strmý přístup po pěšince k pláži odradí většinu nelezeckých návštěvníků a tak můžete strávit den osamoceni na pláži  vyhrazené jen pro vás. V létě je zde perfektní lezení, boulderování a samozřejmě koupání.

Feslekan-Yayla
Feslekan Yayla je boulderová oblast, která leží v nadmořské výšce okolo 2000m nad mořem. Oblast je obklopena pastvinami a horizont lemují krásné kopce, i v létě zde může být viděn sníh na jejich vrcholcích.
Nachází se zde tisíce žulových bloků ideálních pro bouldering.


Kilian Fischhuber v cestě „Dropzone“ 8+ , Geyikbairi

foto by© Hermann Erber


Do této oblasti je možné dojet i na kole.

Tipy:


Pronájem auta:
Jestliže stojíte o neomezený pohyb po vlastní ose je dobré půjčit si vůz v půjčovně ANTE (Tel: (0090)5435633203) která dává speciální slevu právě lezcům a umí přistavit auto v campu a naopak dovézt si ho z letiště. (v závislosti na sezóně a modelu se ceny pohybují mezi 15-25 Euro/na den).


Lu v cestě „Kaptain Kirk“ 8-, Geyikbairi

foto by© Jörg Zeidelhack



Varování:
Neměňte peníze přímo na letišti, je to moc drahé. Můžete proměnit své peníze přímo v kempu.

"Wild drilling" neboli dělání nových cest na divoko je přísně zakázáno. Pokud byste nějakou cestu chtěli udělat prosím kontaktujte  místní lezeckou organizaci Mountain Sports Organisation TODOSK. Další informace jsou k mání v JoSiTo kempu.


Katrin Hüttenhain v cestě „Mogli“ 7-, Geyikbayiri

foto by© Michael Wünsch


Zdroje:
Další informace je možné najít na stránkách Josito kempu.JoSiTo camp

Nebo na stránkách tureckých lezců. Lezení v Turecku


Bungalow v JoSiTo kempu pro dva lidi (20,- Euro/noc)

foto by© Sven



JoSiTo kemp - bar v noci

foto by© Hermann Erber



Tobias Haug v boulderu „The Edge“ v oblasti Yaila

foto by© Michael Wünsch



Bouldering hned za JoSiTo kempem

foto by© Hermann Erber




Zátoka s pláží Akayrlar

foto by© Michael Mutard



Bouldering na pláži v Akyarlar

foto by© Hermann Erber



Tina Mutard v cestě „Sipidik Saziye“ 5-, Akayrlar

foto by© Michael Mutard


Další aktivity:
Horská kola
Hory nad pobřežím se na této straně zvedají až ke 3000 m a najdete zde různá vegetační pásma, krajina je protkána jen málo asfaltovými silničkami, ale přesto kraj nabízí celkem pěkné možnosti po vyznavače turistiky na dvou kolech.

Lyžování
Od poloviny ledna do konce května v horách s nadmořskou výškou přes 1500 m.n.m je dost často sníh. Někdy se podaří si jít zaplavat v moři i zalyžovat v jediný den. Hodinu a půl cesty od Geyikbayiri je lyžařský areál Saklikent s lyžařskými vleky.

Kultura památky
Turecko má neuvěřitelně bohatou historii a na jeho území najdete jedny z neúchvatnějších archeologických památek.

Jost Hüttenhain   [úpravy] 09:00 21.09.2005Tisk 

Reklama:


Související články:
Související průvodce:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Super reportaz10:18:45 21.09.2005
Diky za super popsany navod, kam se vydat. Turecko mam rad a vypada to na dost zajimavy exoticky napad na hezke lezeni.
upmanodpovědět 

 pěkný10:20:02 21.09.2005
pěknej članek, krásný fotky...
jendaodpovědět 

 super fotky10:23:15 21.09.2005
fakt paráda. jenom jsem zvědavěj jestli tady bude tolik komentářů jako pod článkama o cenzuře a jinejma.jestli ne tak půlka lezců jsou kokokokokoti
johnodpovědět 

 Super10:23:21 21.09.2005
MOOOOOC pekna oblast,urrcite se tam zajdu nekdy podivat a mozna i zalezt!!!
Hanysodpovědět 
 Re: Super11:07:33 21.09.2005
Tam asi nezajdes, tam budes muset zaletet:-).
Jiriodpovědět 
  Re: Super14:47:46 27.09.2005
Proč by tam nemohl zajet. Já jsem se minulý týden vrátil z Turecka (autem) a nebyl s tím žádný problém.
Berryodpovědět 

 Píár11:18:05 21.09.2005
Zase píár skovanej za regulérní článek?! :-) Už jsem na to mlsně koukal v tady v odkazech, ale tentok článok nemá chybu. Zdá se, že tamější vapence vobsahujou i trasy pro Papouše o porážkové váze. 
Papoušodpovědět 

 Jisteni11:20:02 21.09.2005
Jake je tam jisteni? Jistitka s sebou? S tim morem to vypada lakave.
loudisodpovědět 
 Re: Jisteni12:43:45 21.09.2005
Krasa, super tip na zimu - lezenie a exotika v jednom, ak bude cas, vo februari som tam... Kedze to robili Nemci, istenia budu na kazdom 1,5 metry...
frodoodpovědět 
  Re: Jisteni15:39:47 25.10.2005
v tejto oblasti su viacere sektory. V hlavnom sektery je istenie ok, ale nie vsade. V sektore pri JoSiTo (1 minuta od kempu) su istenia vyborne!!!!!
Adaodpovědět 

 Cesta12:57:34 21.09.2005
Moooc pěkný. Nevíš jak se tam nejlépe dostat? Z Prahy to asi rovnou nepůjde...
Ondraodpovědět 
 Re: Cesta14:51:42 21.09.2005
Do Antalye létají z Prahy charterové lety - ceny od 5000. A děkuju za velice inspirativní článek a pěkný fotky.
Klemiodpovědět 

 Termín a cena13:47:36 21.09.2005
Oblast vypadá velmi lákavě, škoda, že není blíže. Ještě by mě zajímalo kdy je vhodné oblast navštívit (únor, březen?) a kolik zhruba cesta bude stát.

odpovědět 
 Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služby!?15:06:20 21.09.2005
Jestli se nemýlím, tak zde jde zcela zjevně o REKLAMU na kemp JoSiTo, alias akronym jmen majitelů - Jost Hüttenhain, Siri ? a Tobias Haug, viz. stránky Josito.

Možná by stálo za to dodat i jiné možnosti ubytování na místě + jiné doplňkové nezávislé informace - v rámci vyváženého informování stáda lezců.

Parapřepisuji z nejmenovaného zdroje: "Vlevo od sektoru ANATOLIA se nachází sektor MAGARA a proti němu je kemping s tureckým majitelem / je možné, že jde o v článku i v plánku zmiňovaný Lezecký kamp/, kde snad mají lépe vařit, ale je to u auto cesty a ne na tak hezkém místě jako JST atd. apod. a jinak .... . "

Tato reklamní kampaň německých majitelů běží, pokud je mi známo, na mnoha místech internet lezecké Evropy.

Tak STÁAAA AAÁ AAA ÁÁÁÁ DOOOOOo rychle kupte letenky ať vám to ty dobytkové z jiných stád Evropy, ba co Evropy, celého světa před Vámi PŘÍLIŠ NEOKLOUŽOU.

V novinách připisují někdy pod obdobný článek - Placená inzerce.

Co vy na to
Mééé Jirka S
Bůů Hop
Kvak Standa

P.S. Pytlík s maglajzem
BlaBlaodpovědět 
  Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ15:07:43 21.09.2005
.... s sebou stádo.
BlaBlaodpovědět 
   Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ15:12:47 21.09.2005
ty si riadny k*****.... bez tohto clanku by som sa o niecom takom mozno nikdy nedozvedel - a spojit more, trocha azijskej exotiky a leznie je skvely napad. Pravdepodobne patris k chudakom, ktory nemaju ani na letenku z BA do Prahy a lezies iba na pieskoch, lebo tvojmu egu robi dobre velka vzdialenost medzi kruhmy. A asi sa bojis stretnut inych, ako tebe podobnych lezcov. Ked uz prudis, tak sa aspon podpis.
Filodpovědět 
    Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ15:17:02 22.09.2005
"ty si riadny k*****...." nauc se nejakou cizi rec (mimo cestinu), a pouzivat internet, mozna objevis neuveritelne mnozstvi mist na lezeni, at uz exotickych nebo mene :-) A nebudes sokovan z jednoho Turecka
antiFil - stejny anonym jako Filodpovědět 
  Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ15:25:26 21.09.2005
Právě kvůli takovejm jako ty tady musí být ta cenzura. Tipoval bych tě na "pošuka", který zde hodlá rozdmýchat další hádku.
Leč jsi vedle, kamaráde. tvůj příspěvek je k ničemu, tak si dej odchod. Měl by ses nad sebou zamyslet. Dovedeš to?
To je preci jednoodpovědět 
   ?16:07:46 21.09.2005
Proc se porad vsichni navzajem podezirate a slovne virtualne napadate? Hm, skoda.
loudisodpovědět 
  Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ19:40:03 21.09.2005
Mhm, velice sikove PR. Ovsem 20 eur za chatku, chm, tohle snad nechtej ani v nemecku.
maodpovědět 
   Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ21:20:22 21.09.2005
nevím v jakém kraji žiješ, ale 10 Euro za osobu a noc v chatce (celá chatka pro dva 20) to mi přijde skoro jako kdekoliv v západní Evrope za stan v kempu. Kolik stoji třeba být v kempu v Ospu?
Nebo můžeš pod stan za tři eura, to je cena myslím dost lidová.
JirkaSodpovědět 
    Re: Lezec.cz - R E K L A M A , PR marketing a jiné mediální služ13:57:46 22.09.2005
Na turecko mi to příjde dost. Na druhou stranu chápu, že jestli si to tam vynejtovali, chtěj aby se jim to vrátilo.
maodpovědět 
  Re: Lezec.cz21:32:22 21.09.2005
Ty jsi jako náš děda, dlouho mluví z cesty, ale pak z něj nějaká ta informace hodná pozornosti vypadne.
Takže jak obsáhle poznamenal výše zmíněný anonym, je tam i jiný kemp než ten kemp, Josito, tedy těch tří lezeckých kamarádů, kteří se rozhodli asi podnikat v tom, že vytvoří místo k pobytu pro ostatní lezce. A prý v něm dobře vaří.
JirkaSodpovědět 

 žůžo růžo15:12:29 21.09.2005
tak takovejdle článek nemá chybu, navnadí fotkama, a ještě s vyčerpávajícíma informacema, prostě super
indosodpovědět 
 Re: žůžo růžo15:47:10 25.10.2005
V skutocnosti je to este krajsie!
adaodpovědět 

 hezké16:50:12 21.09.2005
Je až s podivem jaké jsou všude krásná místa. Kdo chce si najde to své všude. Je na to mít čas, búúú :-(((
Hezký článek a hlavně fota
olson.vsodpovědět 
 Re: hezké18:02:00 21.09.2005
Cas vo to by tolik nešlo spíš prachy ne??Já mit prašule tak bych prolezl celej svět. Jinak taky moc pěkný lezení na Kubě-doporučuju:) tak se mějte fajn
anonymodpovědět 

 stránky17:03:47 21.09.2005
www.mountain.ru/eng/climb/2005/turkey/

vlk
odpovědět 
 Re: stránky20:25:06 21.09.2005
Diky za odkaz. Skoda ze ho neuved nas zaslouzily skladac prekladac, ale asi na to v jadru nerovneho boje s anlictinou pozapomnel...
odpovědět 
  Re: stránky21:56:59 21.09.2005
To není ten zdroj, článek jsme obdrželi přímo od Josta. Nebyl v něm popis sektorů tak to byl nerovný boj nejen anličtinou, ale i s nimčinou. Hlavně že čiština nám jde na výbornou.
 jirkasodpovědět 
   Re: stránky02:08:45 23.09.2005
Co takhle trochu smyslu pro humor Jiriku....
odpovědět 
    Re:Reklama09:18:52 23.09.2005
Jeste k tomu PR. Napad vznikl loni, kdyz nam o oblasti vykladal nemecky kamos Mike Jäger. Rikali jsme si s Jirkou, ze tam musime vyrazit, ale zatim to nevyslo a asi brzy nevyjde. Tak jsme Mikea premlouvali, a on nam doporucil Josta, a Jirkas na tom dost zapracoval a s Jostem domluvil tento specialni clanek. Tedy o placene reklame nelze mluvit ani trochu, nekapnul z toho ani cent. A pr, co je to? To je skryto za vetsinou zprav, ktere konzumujeme. Vubec nejlepsi PR ale ctenar ani novinar neodhali :)
Standaodpovědět 
     Re:Reklama14:08:59 23.09.2005
Určitě pěkná oblast, jen pozor na počasí.Minulý týden přejeli nějací lezci raději na Kalymnos (kde jsem byl), že v Turecku je přes 40° a nedá se tam lézt. Je to jih, co jsem zjišťoval.
JirkaSedodpovědět 
      Re:Reklama13:47:14 26.09.2005
je tam dobra picka ...dal by som si taky dobry adrenalin vyvrtal by som ju priamo na skale...parada
firodpovědět 
      Re:Reklama15:56:18 25.10.2005
To je pravda. Dvaja spanirli odisli na Kalymnos, lebo im bolo teplo.September nie je velmi vyhodny na lezenie. Dni su kratsie, je velmi teplo. Ale na druhy rok sa to meni, lebo v zime bude hotovy zapadny sektor, takze nie je problem liezt aj v juli, pretoze je to cely den v tieni!
adaodpovědět 

 Sportovni nebo vykonostni lezeni13:46:52 26.09.2005
Dekuji za krasny clanet s fotodokumenteci.Jenom bych  se chtel vyjadrit k nazvu clanku.Neni dobre si plest sportovni a vykonostni lezeni.Je to zavadejici.Sportovni lezec proste leze na zavodech a musi si vytrpet vse co k tomu nalezi izolace,divaky atd.Vykonostni lezec ,leze tezke vykonostni cesty , i kdyz je urcite dobry sportovec, ale nemusi ty pakarny kolem zavodu snaset.To jen na vysvetlenou.Je dobre, aby to siroka verejnost chapala a pak urcite nebude dochazet k hadani a netoleranci obou techto lezeckych skupin.Hore zdar.
Frantaodpovědět 
 Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni14:01:25 26.09.2005
no to jsou hemzy...raději jdi lézt místo vymejšlení pojmů - To se ti fuck nedaří...
BBodpovědět 
  Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni15:54:41 26.09.2005
To nejsou zadne hemzy.To je fakt.Temahle pojmama nikoho neurazim.Pouze chci, aby kazdy chapal kde a co je.Potom nebude clovek , ktery je kvalitni vykonostni lezec , urazet toho sportovniho preklizkare.Kazdy ma svoje misto.Urcite nejlepsi na to je treba Adam Ondra, ktery umi tam i tam.Ale musim ti dat za pravdu , ze je lepsi misto kecani jit si nekam dobre zalizt.Kde te potkam?
F.odpovědět 
   Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni16:05:33 26.09.2005
Krasna myslenka, ale lidi se budou urazet porad. Ted me napadlo co jsem vlastne ja. Sportovni lezec ne, vykonostni taky ne. Co teda?
loudisodpovědět 
    Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni16:40:33 26.09.2005
Bud rad,pokud jeste nevis.Protoze v tom pripade je pro tebe lezeni ta nejlepsi zabava co znam.Ti sportovni , nebo ti vykonostni uz s necim zapasi.Ty stojis proti stene, skalce nebo hore jenom sam za sebe.A to zase ,neni nekdy, takove drama.Ti sportovni , nebo vykonostni jsou na tom mnohem hur.Ale to je volba kazdeho z nas cim chce byt.
F.odpovědět 
     Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni16:51:27 26.09.2005
Hele, bud je to sranda a docela dobra nebo si celkem slusnej maser. Proc by ti sportovni nebo vykonostni lezci na tom meli by byt hure? A vubec, kdyz stojim proti hore nebo skale, tak nikdy nejsem sam, vzdycky je tam jeste nekdo. Nicmene ja znam i jine druhy zabavy,lepsi nez lezeni, kde se akorat bojis ze spadnes na zem a rozmlatis se, jako treba chlastani, koureni, sex, knizky, divadlo, muziku, chozeni na houby, chytani ryb, dojeni kozy a tak:))) Nevim cim to je, ale porad lezu rad. Nic ve zlym.
loudisodpovědět 
      Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni17:38:55 26.09.2005
Ja ti to verim , ze lezes rad a ze te to naplnuje a z celeho srdce ti to preji.Bud rad a vesel se.Souhlasim s tebou, ze je na svete tisic dalsich cinnosti ktere te mohou naplnovat jako lezeni.Sportovni nebo vykonostni lezci uz tak volni nejsou.Jeden honi poradi, body a uz jsou i takovi , ze tim jsou i prachy.Druhy bojuje s vlastni tohou neco prekonat a muze za tym byt i vic emoci nez se tvrdi.A ver , ze pokud lezes tak jsi proti stene nebo hore sam.Tam zalezi jen na tobe zda to prelezes .Spolulezec je pryma, lepsi je spolulezkyne,ale to je jen okoli.A urcite je dobre kdyz to okoli je prijemne.Hore zdar!
F.odpovědět 
       Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni11:08:21 27.09.2005
Možná jsem reagoval zbytečně prudce, ale stejně... chápal bych když někdo řekne závodní specialista, bouldrista atd. Nicméně dle tvého rozdělení nejsem schopen přiřadit žádného z lezců které znám. Kam patří Mráza? výkonostní - leze prásky na skalách, nebo sportovní? Na závodech už také něco dokázal ne?
Jsou lidi kteří se na něco specializují - třeba Chobot byl světovej šampion na závodech a na skalách nelezl ale to se nikoho kolem nás(ani Adama) netýká, tak proč pořád něco škatulkovat?

PS: konečně debata na zajímavěšjší téma než urážení se s MG
BBodpovědět 
 Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni08:17:58 27.09.2005
Sportovní lezení nemusí znamenat závodní lezení. Vzhledem k překladu z němčiny a praktickému užití v angličtině je to prostě sportovní lezení v protikladu proti klasickému nebo v angličtině tradičnímu lezení. V češtině se spíš používá skalkaření oproti klasice nebo pískaření, ale sportovní lezení, bych řekl, může být v tomto případě naprosto v pořádku. Pokud vím, není nijak vyčleněno pro závodění. Jestli se tak nazývá nějaká komise, neznamená nic, jazyk je živá věc a pojmy tvoří komunita, která ho používá, pak se dle praxe upravují pravidla.
 Standaodpovědět 
  Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni10:17:17 27.09.2005
Me ani nezajima co a jak se preklada , nebo co a jak urcuje nejaka komise.Ja se na to divam s pozice pripravy lezce a k dosazeni vlastniho vykonu.Sportovni lezec ,podle me, musi byt dalece odolnejsi psychicky.Protoze travi dlouhe hodiny v izolaci, a to neni zadny med.Nemuze ric , kdyz mu to ten den nejde, tak priste.Proste zavod bezi a on uspeje nebo ne.
Vykonostni lezec, se take dlouze pripravuje.Trenuje.Na vylezeni cesty se tesi.Hleda nejvhodnejsi podminky.Vlastni pohodu, pocasi atd.Pak si treba lehne pod stenu soustredi se a da to OS.Nebo to dlouze nacvicuje a da to RP.To uz je jeho vec na co se citi a jak si da vysoko latku.A nebo se sebere a jde do hospody a rekne si, tak priste.
V tom vidim rozdil mezi tema dvema skupinama.
Ovsem sportovni i vykonostni lezci by se meli tolerovet a ne se vecne o necem hadat.Tudy cesta nevede.A hlavne kazdy by se mel sam rozhodnout co vlastne chce.Pak bude daleko vic tolerance a pohody s tak krasneho sportu jako lezeni je.A pak nebude treba nejaky vykonostni vysokohorsky turista plivat na lazce jen proto , ze ti lezci nejsou ochotni zaradit jeho obdivuhodny vykon do kategorie horolezectvi.
F.odpovědět 
   Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni11:15:06 27.09.2005
Už jsem sice reagoval výše ale:-)...
Tvou domělou hádku mezi sportovními a výkonostními lezci jsem nikdy nikde nezaregistroval - většinou čtu debaty lezců a rádoby klasiků.. píši rádoby - protože ve skalách jsem jich moc nepotkal - tam problémy nevídám - spíš mi přijde že se diskutuje jen po internetu - a z toho plyne že spíš diskutují nelezci...ale rozpor mezi sportovním a výkonostním? neznám...
BBodpovědět 
    Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni12:06:35 27.09.2005
Promin,uz jsem to zde jednou dole rekl.Trochu jsem se sekl a potreboval jsem si to upresnit.Trenuji jak zavodni tak vykonostni lezce.Musim s nema hodne mluvit abych presne vedel o co jim jde.Vetsina nevi kam patri.Jaky maji cil.Tim jsem myslel tu jejich hadku v mysli.Jinak pripravuji lezce ktery chce vyhravat zavody a jinak lezce , ktery chce lizt desitky.O to mne slo.
F.odpovědět 
   Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni11:32:50 27.09.2005
Vehementně tady prezentuješ Tvůj výmysl, který je zcela mimo mísu. Sám píšeš, že lezení v nesoutěžní formě je sport. Každý, kdo provozuje sport, je sportovec. Je jedno zda je sportovcem rekreačním, výkonostním nebo vrcholovým (soutěžním). Slova výkonostní a sportovní se navzájem nevylučují. Slovo sportovní je o typu lezení, o typu cest. Naopak slovo výkonostní je o úrovni tréninku lezce. Můžu být výkonostní sportovní lezec, ale zrovna tak můžu být rekreační sportovní lezec. Podle mého názoru proti sobě stavíš slova, která proti sobě nemohou stát. Zrovna tak nemůžeš zaškatulkovat každého lezce do jednoho šuplíku s jednoslovným názvem např. sportovní. Ale co já se tady zabývám takovou krávovinou, kterou nám tady cpeš? Se Standou naprosto souhlasím a osobně je mi úplně u zadku, ve který Tvojí škatulce zrovna jsem.
Azbestodpovědět 
    Re: Sportovni nebo vykonostni lezeni11:53:34 27.09.2005
Kdyz jsem si precetl tvoji odpoved, tak jsem pochopil , ze je nutne abych prepracoval svuj slovnik.Mas pravdu , ze vse je sport.Ja jsem omylem pod sportovni myslel to zavodni lezeni.Pro me je to dulezite, protoze pri treniku zavodnich a vykonostnich lezcu s nema musim hodne hovorit a pochopit kam se chteji ve svem snazeni dostat.A co chteji pro to objetovat.Takze dekuji za vysvetleni.Jsem zase o kus dal.
F.odpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.