LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Kdo mělce zakládá, hluboko padá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ergo Belay

Uživatelský test

Otestovali jsme nové jistítko od firmy Salewa. Vývojáři mu dali celkem vypovídající název Ergo.

Vývoj jistítek je, v době stále se zvyšující popularity lezení, jakýsi kontinuální proces. Jednak dochází k určité evoluci již stávajících modelů (místy se objevují i jistítka zcela nové konstrukce) a je evidentní, že většina z renomovaných firem chce mít i mezi jistítky svého zástupce.
Jistítko Ergo Belay od firmy Salewa je zástupce spíše evolučního procesu a je snad možné hned v úvodu říci, že v tomto případě jde, z mého pohledu, o pozitivní vývojový krok.


Foto od výrobce

foto by © Salewa


Jistítko vychází z osvědčeného modelu „kyblíkovitých” jistítek a nejblíže má k modelu Smart  od firmy Mammut a lze nalézt určité prvky i z jistítka Click Up.
Takže princip podobný avšak jiná geometrie a z toho vyplývající, podle tvůrců, i lepší ovládání.

Článek o uživatelském testu Smartu
Článek o uživatelském testu Click Upu

Obliba poloautomatických jistítek, kde stačí jednou rukou kontrolovat spodní pramen lana a pomůcka se při chytání pádu sama zasekne, neustále stoupá.

Tuhle věcičku na jištění dostal za úkol vyvinout Chris Semmel, který patří v Evropě k největším expertům na problematiku pádů a jištění při lezení. Chris pracoval 20 let ve výzkumu bezpečnosti DAV a následně přešel do asociace horských vůdců VDBS, kde pořádá školení a kurzy pro horské vůdce. Chris se snažil spojit silné stránky jednotlivých jistících pomůcek na trhu – příjemné spouštění u Click-Upu (Climbing Technologies) a plynulé povolování u Smartu (Mammut) a zároveň odstranit některé jejich nevýhody – přeskakování karabiny při rychlém povolování a neohrabané spouštění.

Ergo
je samo o sobě velmi lehké jistítko, výrobce do prodeje dává i originál karabinu, která má bajonetovou pojistku zámku a také drátěnou západku pro upevnění k jistícímu oku úvazu. (Zkoušeli jsme i jinou karabinu a standartní HMS, které lze použít, přesto je dobré mít karabinu originální nebo alespoň karabinu s drátěným očkem pro upevnění na oku úvazu.)
V prodávaném setu se jedná o velmi lehký materiál, a kdo hledí na váhu, bude muset být s tímto jistítkem spokojen.


Hvězdně futuristický design zaujme

foto by © Salewa


Ergo
je velmi lehké jistítko, jeho subtilní hliníkové stěny mají přesně opracovaný nepatrně futuristický tvar a při podávání lana vydávají klikavý zvuk. Přídavná karabina s drátěným očkem pro upevnění k jistícímu oku u sedáku při jištění nepřeskakuje, nicméně se s karabinou trochu hůře manipuluje na materiálových poutkách. Lano se vkládá do jistítka příjemně a intuitivně – obrázky napoví správný směr a je fajn, že když se spletete a dáte lano naopak, bude fungovat jako kyblík. Při povolování je důležité, aby vám přešlo do krve jakési podržení či lépe řečeno povytažení celého jistítka směrem od při pojené karabiny. (je to pěkně vidět na videu) K tomu slouží ohnutý konec jistítka jakýsi oblý hák, za který držíte ERGO v poloze, kdy lano může lehce probíhat. Podávání lana, zvláště když nemáte nějakou stařešinu, je po chvilce cviku zcela plynulé. Je navržené pro rozsah průměrů od 8.6 do 11mm, což je napsáno i na boku jistítka.
Pro plynulé podávání je třeba si osvojit určité podržení - povytažení jistítka za palec, což je naštěstí zcela intuitivní a není k tomu potřeba výrazné síly. Karabina v rovném průřezu čistítkem při rychlém povolování neposkakuje jako u Click-Upu, zejména když máte novější lano. Zaseknutí a chytání pádů je podobně bezproblémové jako u jiných poloautomatických jistítek. Je dobré zdůraznit, že pro bezpečné jištění je nezbytné po celou dobu lezení spodní rukou kontrolovat konec lana jdoucího dole z jistítka.
Ergo
dává jen minimální prokluz a tak je v případě rozdílných hmotností (těžší jistič) provést prokluz výskokem.
Spouštění je velmi intuitivní, není třeba vyvíjet příliš velkou sílu a je krásně plynulé. Ergo příjemně padne do ruky. I když hrany jistítka jsou bez oblého lemu (jako např. u GRIGRI) nezdá se, že by se lano mělo o jistítko nějak odírat. Doporučená MOC této pomůcky se zámkovou karabinou je kolem 1800,- což ji zařazuje do stejné cenové kategorie jako například Click-Up.


Jistítko s karabinou

foto by © JirkaS



Skvěle padne do dlaně

foto by © JirkaS



Jištění je podobné jako s většinou jistítek

foto by © JirkaS


Plus:
--------------------------------------------------------------
+  váha (170 g)
+  po zvyknutí si => plynulé podávání lana
+  návodné a nepřehlédnutelné obrázky na těle jistítka
+  plynulé a pohodlné spouštění
+  jednoduché založení lana

Mínus:
--------------------------------------------------------------

-  hůře se pracuje se starými a tvrdými lany většího průměru
-  opotřebovává karabinu

Zde v krátkém reklamním videu je vidět použití



Zdroje:
Stránky výrobce Salewa.cz

JirkaS   [úpravy] 11:26 13.05.2015Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Minusy12:18:28 13.05.2015
Jste ty minusy nejak odflakli. Jako jistitko na preklizku pro zacatecniky to ma sve vyhody, ale jinak nepouzitelne ...

- samoblok, bez moznosti prokluzu = idealni zpusob jak pri padu pres hranu (a i jinde) zranit prvolezce
- neda se na tom slanovat, nutnost s sebou tahat osmu nebo dalsi kybl (tim padem je nizka vaha zcela irelevantni)
- cena, 1800Kc za jistitko pouzitelne vlastne jen na preklizce???
L.odpovědět 
 Proč překližkáři?12:33:35 13.05.2015
To samé bys asi mohl říci o GriGri, kterým jistí armáda lezců, zaměřených spíše na sportovní lezení venku na skalách. Berou si ho, i lezci třeba do bigwalů. Ergo je lehčí, jistí se s ním dobře, nikdo netvrdí, že na něm jde slaňovat na dvou pramenech.
 jirkasodpovědět 
  Re: Proč překližkáři?13:34:48 13.05.2015
Brát si Gri-gri do bigwallů na jištění prvolezce je úplnej nonsens. Chybějící dynamika hraje velkou roli. Váha navíc také. Nehledě na to, že na bigwallech často není jištění úplně stopro a tvrdost chytnutí postupové jištění zatěžuje zbytečně moc.
Syselodpovědět 
   Re: Proč překližkáři?13:52:41 13.05.2015
Ježíš,zase tu řešíte pikačoviny. Prostě na Kalymnáč a podobně,na sportovky si může každej vzít tohle,gri gri,click up a podobně.Stejně tak i na překližku.No a kdekoliv je potřeba slaňovat si vezme člověk kýbl.Kýbl přece váží jen pár gramů.Jištění poloautomatem je pohodlný a hlavně celkem dost bezpečný.Díky za info o novince.
odpovědět 
   Re: Proč překližkáři?14:23:36 13.05.2015
Zrovna na jednom z nej bigwallovatějším bigwalů a poslední cestě Dawn Wall na el Cap, měli Caldwell s Jorgesonem na jištění právě GriGri.
Qanodpovědět 
    Re: Proč překližkáři?15:44:10 13.05.2015
mám dojem, že v jednom záběru jistí i osmou. Stejně tak Huber osmu klidně na jištění vezme. Prostě každému vyhovuje to svý. To jen předbíhám ty "metodiky", co budou znát tu jedinou pravdu
odpovědět 
    Re: Proč překližkáři?17:44:53 26.05.2015
Měli ho protože ho nafasovali od sponzorů...
orlíkodpovědět 
     Re: Proč překližkáři?11:28:50 28.05.2015
Presne! Kdyby to nemeli od sponzoru, jisti s osmou a lezou na spuntovkach s odrezanymi spunty.
odpovědět 
   Re: Proč překližkáři?19:54:42 13.05.2015
Technicke lezeni, dlouhe sezeni na standu, Gri gri nejlepsi jistitko.
Radek
zobanodpovědět 
    Re: Proč překližkáři?08:33:28 14.05.2015
Sportovní lezení, dlouhé nacvičování jednoho místa, jištění na TR: Grigri - nejlepší jistítko.
H.odpovědět 
     Re: Proč překližkáři?11:41:39 14.05.2015
Zbožňuji ty rezolutní názory, že to a to je nejlepší a na co je nejlepší. S prominutím, když je jistič p..., tak ti nepomůže ani svěcená, takže když to umíš můžeš jistit třeba přes tělo:-). Klidně bych mohl říct, že na zkoušení na jednom místě, lezení TR apod. je nejlepší osma, jen s ní musíš umět viď Zobčo:-).
Vlkodpovědět 
      Re: Proč překližkáři?15:39:06 14.05.2015
Tak v tvém případu je to již věkem. Ne vždy je to, co se používalo a bylo na špičce vývoje v 80. letech to nej i dnes.
Stodvácou už dnes taky asi nejezdíš. Ale když se to s ní umělo, tak vyjela všechno a vždy.
H.odpovědět 
       Re: Proč překližkáři?21:25:34 14.05.2015
Stodváca je ale nejlepší, jen s ní musíš umět jezdit.
lVkodpovědět 
        Re: Proč překližkáři?07:20:06 15.05.2015
Měl jsem jen 105ku, ale dalo se s ní všude a oproti dnešním autům měla jednu nespornou výhodu,běžné závady,které se mohly vyskytnout si člověk opravil sám na koleně a to při dlouhých výjezdech byla celkem výhoda, nicméně v zahraničí nikdy nezklamala. U dnešních aut si člověk pomalu ani nevymění žárovku a o dalším nemluvě neboť i zde platí, že přílišný pokrok je kontraproduktivní a lidi přestávají používat mozek a důsledky jsou vidět.
Vlkodpovědět 
         Re: Proč překližkáři?19:51:47 16.05.2015
A to je velká škoda, kdyby používali mozek, tak by silnice byly plné kilic, 105 a stodvác. Snad i na Warany by ještě došlo.
H.odpovědět 
          Re: Proč překližkáři?12:03:19 18.05.2015
Moskviče a Pobědy a Stojedenáctky a Stadiony!
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Proč překližkáři?17:59:15 19.05.2015
Ono by ty výhody co maj š120 mohly mít i ta nejnovější auta. Jen není vůle - ergo spíše obchodní politika diktuje jinak. Bohužel peníze zase až na 1 místě. A to platí i u tohohle jhistítka Do 500 s karabinou dobré na překližku a začátečníky. Ovšem kldyž i ten jednodušší "kýbl" stjí víc, tak ???.....
HonzaKodpovědět 
 Re: Minusy20:29:48 13.05.2015
- samoblok, bez moznosti prokluzu = idealni zpusob jak pri padu pres hranu (a i jinde) zranit prvolezce
... co ti brání poskočit?

- neda se na tom slanovat, nutnost s sebou tahat osmu nebo dalsi kybl (tim padem je nizka vaha zcela irelevantni)
... to je blbost. da se na tom slanit elegantne za pomoci uzlu a karbiny u vratneho botu. stejne jako s grigri, apod.

- cena, 1800Kc za jistitko pouzitelne vlastne jen na preklizce???
... je to standardni cena za poloautomaticke jistitko
Belialodpovědět 
  Re: Minusy17:07:42 26.05.2015
Používáš ten uzel s karabinou často. I obyč krejčík se mi párkrát zasekl ve spáře. Co bude dělat karabina si raději nechci ani představovat.
Pletu se?
Jirkaodpovědět 
   Re: Minusy21:02:20 26.05.2015
Nepoužívám. Jen jsem psal, že je to reálné a hlavně v zahraničí jsem to viděl celkem běžně.
Belialodpovědět 

 Inovace?!13:52:00 13.05.2015
Inovací proti CT Click Up opravdu není mnoho, takže evoluční mi to moc nepřijde, ačkoli rozdíly tam jsou.
E.Ch.odpovědět 
 Re: Inovace?!14:07:50 13.05.2015
Nespletl sis revoluční a evoluční. Protože revoluční to, jak bych s tebou souhlasil není, ale evoluční to rozhodně je. :p
Steveodpovědět 

 podobné smartovi14:21:34 13.05.2015
Nevyzerá to zle, ale trochu mě odrazuje cena..
Už několik let používám jistítko Mammut Smart, jsem s ním maximálně spokojený a cena je výrazně nižší. :)
Milanodpovědět 
 Re: podobné smartovi10:51:08 18.05.2015
Já mám taky smárta a musím říct, že mě trošku zklamal. Na sportovní cesty ok, v případě nepozornosti zasekne, ale... Na dynamiku zapomeň, dobře vyřeším poskočením, ale ne vždy to jde. Horší je spouštění parťáka - musíš přes hranu dlanš přizvednout, aby povolilo a to jde trošku ztuha a tak je to nepříjemný. Další věc je pohotové povolování a dobírání - ke zmíněnému zaskávání dochází velmilehce a tak se občas tsane, že se kousne i když to nepotřebuješ a to nasere - hlavně toho vycukanýho nahoře, kterej si ppotřebuje potáhnout laso aby cvaknul... Ne, neni to umění s tím zacházet, je to jednoduše neduh... A pak je pravda, že starší a tlustší lana dělají problém... A úplně poslední věc u smárta je to, že je tam prostor pro to, skřípnout si bolestivě "rozkrok" mezi palcem a ukazováčkem, a to fakt bolí. Pro prcky nedoporučuju vůbec, ty tam dokážou strčit celej prst a to může být ošklivý. Za mě - dobrej r-evoluční pokus, cena ok, na překlížku ok, dá se na to zvyknout, ale má to mouchy. Čím dál častěji sahám po staré dobré osmě...
Martyodpovědět 
  Re: podobné smartovi09:19:34 26.05.2015
Ja si Smart nemuzu vynachvalit. Zajimalo by mne v cem je lepsi Ergo. Krom 3x vyssi ceny :-) Pro spravnou praci se Smartem doporucuji shlednout instruktazni video, dost to zpocatku pomohlo, pri povolovani se treba przvednout prstem za paku, pak se nekouse. U Erga tobude imho hodne podobne. Click-up je imho nebezpecny. Driv nebo pozdeji ho z nepozornosti kombinovane s rutinou zalozite opacne a pak se budou dit veci. Kazda chyba, ktera muze nastat jednou nastane...
r0binodpovědět 
   Re: podobné smartovi13:33:05 29.06.2015
A jeste lepsi je potahnout paku jakody dopredu. Se Smartem jistim uz dlouho, i jista dynamika se tam da dosahnout, kdyz je clovek trochu sikovnejsi a ze by se mi seklo lano pri povolovani se mi nestalo ani s nasim chlupaty tlustolanem, jestli ono to nebude i o rukach :D
Holt zadny jistitko neni blbuvzdorny, ale to tak nejak neni ani lezeni a prizpusobovat sport tomu, ze ho dela cim dal vic "mudlu" jen proto, ze je to moderni je podle me trochu na hlavu.
katkaodpovědět 

 další z řady jistítek15:11:37 13.05.2015
Jsem zvědavej, jaký budou prodeje. Vypadá to, že každej, kdo má do prdele díru, vyvíjí jistítko, který se více či méně podobá již nějakýmu stávajícímu. Takže buď je potřeba to prodávat lacino, nebo je potřeba bejt zavedenej jako Petzl nebo BD, nebo je potřeba přijít s něčím zajímavým jako je micro/mega jul. Salewa imho nesplňuje ani jednu podmínku.
honzaodpovědět 
 Re: další z řady jistítek15:16:56 13.05.2015
s tím megajulem souhlasím, používám a super, poměr cena/váha/výkon je luxusní
odpovědět 
 Re: další z řady jistítek15:17:09 13.05.2015
Tak dost chytrosti, vypada to skvele a jestli je opravdu ještě lehce lepsi nez naprosto skvely Click up, tedy ještě lip do dlane a lehci/pro predrecnika..neresim vahu v batohu, ale pohodu při jisteni pod skalou/ tak brzy kupuji! Dik za info!
Martas.odpovědět 
 Re: další z řady jistítek16:04:28 13.05.2015
Salewa je v německy mluvících zemích (od Itálie po Polsko) zavedená tedy určitě více než bédéčka. Že o tom nevíš, je spíš dílem náhody, že tady byl dealer a teď zastoupení takové, jaké je.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: další z řady jistítek20:02:25 13.05.2015
Přesně, Salewa je silná značka. U nás nemá tradici, protože nikdy nebyla v sítích. Ale výrobky má super. I když lezení není její nejsilnější stránkou.
BD je u nás s tradicí, protože roky měl výhradní zastoupení Hudáč. Ale loni o zastoupení přišly, takže z jejich sítě po vyprodání zásob (ne úplně malých) zmizí. A vzhledem k tomu, že nově má zastouní jakási polská firma, tak sbohem a šáteček.
odpovědět 
  Re: další z řady jistítek20:35:21 13.05.2015
Souhlasím s KT. Salewa je v Itálii, Německu, apod. top značka a BD tam člověk v obchodě skoro nenajde. Nebyla v sítích tak lidi nejsou zblblí. Asi stejné jak tady každý opěvuje lezečky LaSportiva a v Rakousku se jim obloukem vyhýbají a každý leze v Evolvech nebo FiveTenech :) .. tož jen tolik na okraj ke značkám. To co prodává Hudy nebo RP neznamená, že to je nejlepší na světě :) .. spousta špičkových značek se tu ani nevozí.
Belialodpovědět 
   Re: další z řady jistítek23:13:18 13.05.2015
Mám spíš zkušenost, že je nutný posuzovat každý výrobek samostatně. Spoléhat na jednu značku, že dělaj veškerej matroš super prostě nejde.
Tomodpovědět 
    Re: další z řady jistítek06:46:30 14.05.2015
Ano. Ja jsem se jen snazil vyvratit nazor, ze BD je neco vic nez Salewa. Neni. Salewa patri do skupiny Oberalp group, ktere patri i znacky Dynafit, Wildcountry a Pomoca. To mluvi za vse.
odpovědět 
    Re: další z řady jistítek10:48:27 14.05.2015
Naprostý souhlas! Tlak na pořád nové "inovace" je neskutečný a tak se i zavedené firmě čas od času stane, že vypustí na trh ne moc dotažený výrobek...
Stenlyodpovědět 
   Re: další z řady jistítek14:00:34 14.05.2015
Jen k zamyšlení: Které bys koupil mikro friendy místo Camalotů od BD? V jakých lezečkách vylezl borec první 9a OS? RP prodává FiveTeny... Upřímně jsem měl spousty lezeček většiny značek a nejtěžší cestu v životě stylem RP (nic moc, jen osmičku) jsem vylezl v botách Triop Lambada. Prostě je to o tom, jestli máš čas trénovat :-) Teď mám miminko a ani v těch pětdesítkách nevylezu nic těžšího jak za sedm. Jinak naprostý souhlas s Tomem níže. U každé značky asi najdeš nějaký výrobek vyhovující tvým individuálním potřebám a postojům a nějaký tě zklame.
Víťaodpovědět 
    Re: další z řady jistítek15:42:14 14.05.2015
DMM Dragon a Triopy bych si znovu už jinam než na umělou stěnu nekoupil.
odpovědět 
     Re: další z řady jistítek17:47:00 26.05.2015
Jj, Triopy pro mne nejhorší lezky ever. Ale je možné že někomu sednou, zvlášť když je dostává zdarma od sponzorů :-D
orlíkodpovědět 
     Re: další z řady jistítek20:57:57 26.05.2015
Tak dmm dragon bych si na umělou stěnu taky nekoupil... Jinak nevím co proti dmm máš. Podle mě jsou to fakt vymakaný a inovativní kousky, který pravda nemusí každýmu sedět ergonomicky. Kromě matroše, který se vyrovná ostatním prestižním značkám, mají i fenomenální produkty jako třeba torque nut, který nemá ve světě obdobu. Jestli narážíš na výrobní vadu některých dragonů, tak patří říct,že nedošlo k žádné nehodě, a že byly staženy preventivně.
vašek k.odpovědět 
    Re: další z řady jistítek21:28:16 14.05.2015
Mikrofriendy místo Camelotů? Téměř jakékoliv ;). Třeba nástupce alienů.
odpovědět 
   Re: další z řady jistítek19:19:00 01.06.2015
ve špaňu všici v solution to je ta špatná sportiva které se v rakousích všici vyhnou...
klasikodpovědět 
  Re: další z řady jistítek20:58:26 13.05.2015
Ano, Salewa musí být super, když její oblečky obléká i Vladimír Putin...
Josifodpovědět 
  Re: další z řady jistítek23:32:43 13.05.2015
Výsledek hledání na doméně .de:

Salewa Alpine Tuber: 4170 výsledků,
Petzl Reverso 4: 7830 výsledků.
honzaodpovědět 
   Re: další z řady jistítek15:41:34 14.05.2015
A jaký výrobek je tedy lepší? Nebo jde jen marketingově dotaženější? Nebo snad starší?
H.odpovědět 
 Re: další z řady jistítek19:40:48 13.05.2015
osobně jsem si včera koupil mega jul od Edelridu sem zvědavej až ho použiju na skale o něm by jste měli napsat protože mě pripada jako zajimavej napad kombinace kyblu s poloautomatickym jistenim vaha skoro nic cena 1100 i s karabinou co vic si přát
odpovědět 
  Re: další z řady jistítek18:32:29 14.05.2015
A přečetl sis návod? ;-)
Esusodpovědět 

 Jistítka - prosba o radu21:02:38 13.05.2015
Chtěla bych poprosit o radu. Začínám lézt jak na překližce tak na skalách a chtěla bych si nějaké to jistítko pořídit. Nějak se ale ztrácím v jejich záplavě na trhu. Mohli byste mi prosím nějaké doporučit? Nebo mohu v pohodě jistit osmou jako spousta lidí okolo mne? Předem moc díky!
Katka M.odpovědět 
 Re: Jistítka - prosba o radu22:33:24 13.05.2015
Osmu radeji ne. Jednak to neni metodicky uplne koser, a navic pri kombinaci s osmy a moderniho tenkeho lana muzes mit vazne problemy. Obzvlast pokud budes jistit tezsiho chlapa.

Gri Gri bych zacatecnikovi take radeji nedoporucil. Ne ze by bylo spatne, ale ovladani je proste trochu jine a zacatecnik neziska potrebne navyky, ktere se vyuzivaji u vsech ostatnich jistitek.

Pokud samoblok, tak treba to co je uvedene v clanku, nebo ClickUp. Pri jejich pouzivani ziskas ty spravne navyky pro jisteni klasickym kyblem.

Ale pokud polezes s nekym aspon trochu zkusenym, kdo ti prislusne poradi, muzes rovnou koupit klasicky kybl (Petzl Reverso) ... relativne levne, jisteni s jednoduchym lanem i s dvojcatama, idealni na slanovani i dobirani druholezce na standu.

 lupaodpovědět 
  Re: Jistítka - prosba o radu22:42:27 13.05.2015
P.S. Pokud polezes i na skalach, tak klasicky kybl budes potrebovat urcite, takze touhle koupi neprohloupis. Za sebe muzu doporucit Petzl Reverso nebo Simond Toucan 2.
 lupaodpovědět 
  Re: Jistítka - prosba o radu10:50:57 14.05.2015
Liší se nějak po funkční stránce při jištění Petzl Reverso od nejlacinějších kýblů za předpokladu, že na tom nebudu chtít slaňovat ani dobírat borce zvrchu?
waclawodpovědět 
   Re: Jistítka - prosba o radu12:06:06 14.05.2015
Principiálně ne, je nutné pouze dodržet doporučený průměr lan. Mezi kýbly však může být rozdíl v pohodlí používání. I malé rozdíly ve tvaru kýblu, respektive v geometri vedení lana a geometrii hran mohou ovlivnit náchylnost např. ke "kousání" při podávání. I taková blbost jako délka drátu (to co drží kýbl u sedáku) má na to vliv. Bohužel tyto věci člověk neodhalí většinou hned při krátkém vyzkoušení, ale až třeba u nějakého specifického lana. Doporučuji spíš sahat po osvědčených modelech, které ti doporučí zkušenější lezci.
Tomodpovědět 
    Re: Jistítka - prosba o radu19:36:25 15.05.2015
Zajímavý postřeh, díky! Výše zmíněné Reverso lze počítat mezi ty osvědčené?
waclawodpovědět 
     Re: Jistítka - prosba o radu20:08:32 15.05.2015
Za sebe můžu doporučit Reverso a BD Guide. Nemůžu doporučit RE Guard (horší podávání) a Piu (horší uvolňování - spouštění - druholezce při samobloku). Ale je to názor jednoho člověka.
Tomodpovědět 
      Re: Jistítka - prosba o radu18:36:24 26.05.2015
Piu (1. verzi) mám už asi 10 let (přesně nevím), v tý době to byla novinka. Je to šílenej šunt. Oproti BD Guide nebo Reverso 3 to je jako srovnávat Felicii se Superbem! :-))
Esusodpovědět 
       Re: Jistítka - prosba o radu22:18:46 26.05.2015
Uznávám že felicie není špatný auto, především když je červená a s plátěnou střechou, ale že by byla zas o tolik lepší než superb?
honzaodpovědět 
   Re: Jistítka - prosba o radu12:10:47 14.05.2015
Kýbly bez oka na karabinu jsou "blbovzdorný" na umělky a lanový parky. Kdo chodí na umělku po práci jako na squash, tak asi dobré.
Na stěnu + skály + hory je lepší za obdobnou cenu jakékoliv "Reverzo", možná jednou budete chtít přeci jen jistit shora. Jedno lehký jistítko a rovnou na všechno, na jedno i dvě lana, na jištění zdola, shora i slaňování, při pádu se taky kousne, na slanění se dá přijistit prusíkem.
S jistítkem se především musí umět...
Martinodpovědět 
    Re: Jistítka - prosba o radu17:48:54 26.05.2015
Nějak se v tom ztrácím: Guide nebo Reverso jsou taky samoblok? Díky za odpověď!
Matoušodpovědět 
    Re: Jistítka - prosba o radu17:50:14 26.05.2015
Jo, a ještě není lepší pro jištění shora použít půlloďák?
Matoušodpovědět 
     Re: Jistítka - prosba o radu18:26:13 26.05.2015
Guide nebo reverso samoblokujou při jištění shora, proto jsou na tuto činnost výhodnější než půlloďák, kterej navíc ještě kroutí lana. Guide nebo revreso však nejsou poloautomaty - nejistí ani náznakem samy při jištění zdola.
honzaodpovědět 
      Re: Jistítka - prosba o radu22:02:06 26.05.2015
Povolovani samobloku pri spousteni je neskutecnej opruz. Pokud si nejsem jist, ze to za mnou spolulezec vyleze, pouziju radeji pullodak. Na pulky je Guide nejlepsi, pouzivam je hlavne na vicedelky v horach, nepredpokladam zasadne nevyrovnane partnery. Na slaneni je nejlepsi osma, i kdyz krouti lano vice nez kybl.
odpovědět 
       Re: Jistítka - prosba o radu11:25:02 28.05.2015
Jakej mas kybl? Povolovani lano ze samobloku s kyblem je v pohode u vetsiny novejsich generaci kyblu.
odpovědět 
        Re: Jistítka - prosba o radu23:01:24 28.05.2015
Atc xp se to tusim jmenuje. Prvni verze. Jako nesnazim se hanet kybly, jen popisuju svoje zkusenosti. Kazdej at si jisti cim chce.
r.odpovědět 
 Re: Jistítka - prosba o radu22:48:33 13.05.2015
Dotaz. Když začínáš lézt, tak s kým lezeš? Pokud dotyčný nedokáže říct výhody a nevýhody aktuálně dostupných jistítek na trhu nebo naopak prohlašuje o něčem, že je to co on používá to nej nej, pak je to nejrychlejší cestička do hrobečku.
odpovědět 
  Re: Jistítka - prosba o radu23:13:46 13.05.2015
Můžu poprosit o výhody a nevýhody MATIKa oproti SUMu? Já jen jestli lezení s Tebou náhodou nejni nejrychlejší cestička do hrobečku.
_____________
Jsou lidi, kteří místo řešení chujovin radši lezou, a ti to potom holt nemaj tak sestudovaný.
honzaodpovědět 
   Re: Jistítka - prosba o radu00:53:58 14.05.2015
Sum, věc stará 6 let, od Faders. Patřilo to pod Tech-Rock, která komplet zkrachovala a k níž stejda gůgl našel několik varovných videí. Srovnávat s novým Matikem, který je čerstvě na trhu je nesportovní :-) ale přijímám výzvu. Matik je vylepšené G-g, jen ne od Putzlíka ale od Stanaře. Pro lamy je tam super funkce anti-panic, která jim zaručí, že když přijdou na stěnu, nezůstanou panicem dlouho. Ale ouvej anti-panic provozuje vše tak bezpečně, že spouštění či slaňování s ním docela trvá, takže ta rošťa pod stěnou si po třetím kousnutí, kdy zabrala funkce anti-panic klofla někoho jinšího s vosmou. Má to prej ráda rychle a tvrdě.
------
Ser na metodický chujoviny a lez. Budeš mít potom v Kladrubkách co vyprávět.
odpovědět 
 Re: Jistítka - prosba o radu18:20:59 26.05.2015
Ber kybl. Jestli tě lákaj hory, tak cokoli na bázi reverza či ATC. Jestli tě vezme písek, tak časem možná přejdeš na osmu, ale stejně radši začni s kýblem.
vašek k.odpovědět 

 copyright06:58:27 14.05.2015
Podle mně okopčený clickup, ale s tím rozdílem, že clickup funguje i otočený, toto ne. Nulový přínos. Palec dolů.
odpovědět 
 Re: copyright09:59:42 14.05.2015
souhlas
Alodpovědět 
 Re: copyright23:59:43 14.05.2015
Ergo funguje i otočené na přincipu kyblíku. Nikdo se netají tím, že Ergo je spojení Click Upu a Smartu. Ale spouští pohodlněji než Smart a nepřeskakuje jako Clickup.
čajodpovědět 
 Re: copyright15:42:31 15.05.2015
Zkusil jsem si ho a musím říct, že se s ním pracuje fakt příjemně.
Steveodpovědět 

 ...12:44:08 14.05.2015
nejlepší jistítko pro boulderistu je bouldrmatka! :)
honzaodpovědět 

 Bude někde k otestování? 10:01:38 15.05.2015
Neplánuje Salewa nějakou akci jak dostat toto jistítko mezi lidi? Objet stěny, půjčit na vyzkoušení?

Pro diskutéry: Je jedno čím kdo jistí když to bezpečně ovládá. Sebelepší jistítko nenahradí pozorného a zkušeného jističe. Když začínal Grigri, tak se říkalo že je to blbovzdorné a čas ukázal.
BBodpovědět 
 Re: Bude někde k otestování? 19:58:21 16.05.2015
O tom pochybuju. Salewa je na českém trhu již několik let velmi zvláštně rozkročená. Aktuální zastoupení se zajímá tak o sítě (Hudy, Rockpoint), menší obchody je vůbec nezajímají. Takže jak výrobek dostat mezi lidi nechají na nich.
A bývalé zastoupení napůl načerno obsluhují i malé obchody, které z nějakého důvodu chtějí Salewu "dělat". Proč by platili za marketing?
odpovědět 
  Re: Bude někde k otestování? 15:24:29 18.05.2015
Ty jses zeda dost mimo..
odpovědět 
 Re: Bude někde k otestování? 16:24:00 18.05.2015
Salewa testovaní proběhlo na stěně v Plzni a v Liberci. V příštích týdnech by mělo testování proběhnout na venkovní stěně v Brně a v dalších větších městech se testovací šnůra plánuje na podzim.
Čajodpovědět 

 osma vládne11:50:01 26.05.2015
Zase další pazmek k sosání prachů z holek z PíáRu a kluků z ejdžáR...
Važení, ruku na srdce, stojí to strašný prachy, trocnu se to blokuje samo, brousí to karábli, dynamo se na tom dá dát jen poskokem(to není pravé dynamo), nedá sa na tom slaňovat a dá se to nedržet, když je to zaseklý? A navíc je to těžkej obšleh click-upu.
Eště nic nepřekonalo klasickou osmu a karabinu: nežere karabinu, v rukou zkušeného se tím dá pád dávkovat nejlépe, při podávání se nezasekává jako kýble, lze "zaaretovat" překříženým lana, se shora se tím jistit nedá, ale to skoro ničím a reversoidní jistíka mají tu nevýhodu, že při jištšní shora, spotřebovávají neúměrné množství karabin, zde poslouží HMS a půlloďák. Gri-gri dobrý na cvičení a TR, že to použíají všichni? To díky propagandě Petzlu a vlastní lenosti-důkazem čehož jest jistící morálka-schválně se koukněte, kolik lidí nedrží lano, ač by mělo a kolik lidí pak nedává pozor, protože si myslí, že grigrina to vyřeší...(a pak jsou tu tedy nehodky s kluzkým lanem etc.) Pravda osma kroutí lano.
Všechno ostatní jsou lapáky na vejry, leda tak eště dobrej kýbl...
Ale borci s lezečkama za 3 litry a jistítkem za dva, co na překližce lezou šestky a skály se drželi, jen když se vožrali na teambildingu, jsou prostě směšný, avšak koupěj si to, páč to vypadá kosmicky a je to drahý(i.e. určitě dobrý) a nějakej sportovkářskej mudroprd jim nakecal, že osma je tuze nebezpečná, protože možná sám sál zkušenost jen z kliky od Gri-gri anebo tuze zlenivěl:)
Ostatním: Fakt máte tolik chechtáků, abyste kupovali takový kraviny?
Tak a teď mě upalte, už se těším!
k.odpovědět 
 Re: osma vládne12:39:08 26.05.2015
I když já s osmou do skal a na stěnu dávno nechodím (kýbl) a nevadí mi utratit peníze za něco pěkného a funkčního, je tento souhrn poznatkú a zkušeností docela rozumný. A jako komentář naprosto v pořádku. Zvláště ta poznámka o teambuildingu...
F.odpovědět 
 Re: osma vládne12:54:57 26.05.2015
no chápu, že hulení něco stojí a na jiný věci už nezbejvá. Ona investice 15stovek za ClickUp už není zas tak velká v porovnání s jinejma věcma potřebnejma k lezení. A šance úspěšného zachycení půdu nějakym AjŤákem prvně na stěně je mnohem větší.

S osmou se samozřejmě dá chytit pěkná tlama a to i na tenkým novým lanu, ale s kýblem je to prostě snazší a s poloautomatem k tomu jistější.
Dneska se na stěnách pohybuje tolik lidí, co je skály vůbec netankujou. Pro ty jsou tyhle jistítka prostě nejlepší volba a určitě přispějí s narůstajícím zájmem těchto lidí o lezení ke snížení nehod na stěnách. Kdybys jim všem dal do ruky osmy, tak uvidíš jak by padali na podlahu jak švestky.

Jestli mám nějakýmu nováčkovi doporučit levný jistítko na stěnu, tak to určitě nebude osma, ale jakejkoliv kýbl s V žlábkem a jestli bude chtít v budoucnu lézt i na skále, tak rovnou reveso či jiný podobný
d.odpovědět 
  Re: osma vládne10:58:58 28.05.2015
Jo, máš pravdu, ale pamatuju si takový ty situace, kdy jakožto nováček jsem cvakal na krev, protože jsem se prostě neudržel, poulel vočima a mačkal chyt, co to dalo(teď to dělám taky, ale jen je to přece jen o trochu lepší) a v tom okamžiku, kdyby se mi seklo lano, tak jsem v řiti a kýble při frenetickém podávání se sekají, když se to nejmíň hodí.
k.odpovědět 
   Re: osma vládne11:00:25 28.05.2015
PS: Ten koks je strašně dranej, proto lezu jako socka:)
k.odpovědět 
 Re: osma vládne13:16:04 26.05.2015
je to hrozny svet plny blbcu co neumeji lezt, podlehaji medialni masazi a zabiraji prostor nekomu tak genialnimu jako si ty. je mi te i trochu lito, musis fakt trpet. cus honza
janodpovědět 
  Re: osma vládne11:03:09 28.05.2015
Přesně! A které mindráky tebe pudí k této reakci?
Jen stručně: pokud neuzáváš překližku jakožto svébytnou disciplínu a to já neuznávám, protože to je jako kdyby jsi uznával veslařský trenažér v posilce jako autonomní disciplínu, pak si myslim, že jsem nic hroznýho nenapsal. Pokud uznáváš, pak nemá cenu se s tebou bavit.
k.odpovědět 
 Re: osma vládne17:17:05 26.05.2015
Nejen osma. Každý jistítko kroutí lano - viz debaty minulé.....
HonzaKodpovědět 
  Re: osma vládne18:18:05 26.05.2015
Kýbly díky tomu, že lano prochází jistítkem v jedný rovině, kroutěj míň než osma.
honzaodpovědět 
 Re: osma vládne17:44:17 26.05.2015
Souhlasil bych s jedinou výhradou: jištění s osmou bylo bezpečné v dobách tuhých tlustých lan. Tehdy byla brzdná síla dostatečná, naopak někdy byl trošku problém rychle povolovat lano. Ovšem s příchodem tenkých a poddajných lan je prostě brzdná síla nedostatečná, zvlášť když má můj spolulezec skoro 90kg (a já lehce přes 60kg). Mnohokrát jsem si to ověřil při cvičném chytání pádů. Proto jsem již před lety byl nucen přejít na kýbl...
Jinak trefný a vtipný příspěvek!
Komixodpovědět 
  Re: osma vládne18:21:19 26.05.2015
Pravda mám trochu víc kilo, ale chytám stejně těžké někdy i těžší lezce a to i s novými lany a vše s osmou, akorát mám na rukou rukavice a to a hlavně z toho důvodu, že i když nemám 100% koncentraci, tak pád v klidu bezpečně chytím. Pořád je to o tom, že jistič nesmí být p... a bezmozek. Když máš prvolezce, které chytáš po 15m metr nad zemí a podobné srandy, tak se rychle naučíš, jak ho nezmrzačit:-). Takže osma v rukou toho, kdo s ní umí je naprosto v pohodě a to i pro nacvičování, když v tom pořád někdo sedí, prostě si ho hodíš do osmy na fix a máš ruce volné. Samozřejmě, když si majitel lana přeje,použiji třeba ATC a do hor, na ledy kýbl nebo ATC, protože pro dvě lana je to na jištění příjemnější.
Vlkodpovědět 
   Re: osma vládne20:23:14 26.05.2015
Starýho psa ,a nebo Vlka,novejm kouskům nenaučíš. :D
odpovědět 
   Re: osma vládne12:31:20 28.05.2015
Ať kdokoliv napíše cokoliv, tak Vlk byl vždycky všude a ve všem dál/výš/hlouběji/rychleji/účiněji/spanilomyslněji/lépe...
lukkodpovědět 
  Re: osma vládne11:06:09 28.05.2015
To jo, to je pravda, nový a tenký lana kloužou jak pinďouři v pornu, na to jsem zapomněl.
Je to tím, že si tenký lana nekupuju, neb rozdíl v gramech na metr je zanedbatelný, ale počet pádů a celková výdrž je o dost nižší(já vim, zase šetřím, no).
k.odpovědět 
 Re: osma vládne20:25:27 26.05.2015
Pro "k." .Ano! Chechtáky máme ne jen na jistítka,ale i na kraviny.
odpovědět 
  Re: osma vládne11:07:04 28.05.2015
Težká závist, ale stejně bych si koupil lepší kraviny, třeba ukulele.
k.odpovědět 
   Re: osma vládne12:17:25 28.05.2015
ukulele, vyborne. Tenhle k. to bude asi nejakej hipster ... vyholeny vlasy na strane, ja asi tusim, kdo to je tenhle elektronicky (nikoliv teplakovy) demon lezce.cz
J. Kladaodpovědět 
    Re: osma vládne16:52:07 28.05.2015
pičo
k.odpovědět 
     Re: osma vládne19:20:42 28.05.2015
Tak toto je ovšem opravdu kvalitní názor!
ogarekodpovědět 
     Re: osma vládne22:14:51 28.05.2015
jasnej hipster/ka tenhle/tahle k.
J.Kladaodpovědět 
      Re: osma vládne10:37:44 01.06.2015
Jako hispteři na stěně/ ve skalách = největší zlo!!
Švejkodpovědět 
   Re: osma vládne12:30:11 28.05.2015
ukulele, vyborne. Tenhle k. to bude asi nejakej hipster ... vyholeny vlasy na strane, ja asi tusim, kdo to je tenhle elektronicky (nikoliv teplakovy) demon lezce.cz
J. Kladaodpovědět 
 Re: osma vládne v plochozemi11:23:21 28.05.2015
Kybl se fakt nezasekava. Jen jako s kazdym jistitkem se s nim musis naucit manipulovat (idealne predtim, nez ho zacnes hodnotit).. Podat lano s kyblem je vicemene stejne narocne jako s 8. Dlouhy tlamy s 8 uz parkrat neskoncily nejlepe. Kybl pri dobirani zeshora zabere 2 karabiny, coz neni nic hrozneho. Stejne jak 8, tak i HMS brutalne krouti lano. S blokovanim 8 radeji hodne opatrne.. Mimochodem i kybl si muzes zablokovat provlecenim lana karabli a uvazanim vudcaku.
odpovědět 
  Re: osma vládne v plochozemi11:47:50 28.05.2015
zablokuješ kýbl jednou rukou za odhadem půl vteřiny?
odpovědět 
   Re: osma vládne v plochozemi11:51:29 28.05.2015
Aby to zablokovani 8 bylo bezpecne a mel si volne ruce, jak tu nekdo pise, tak to jeste MUSIS zajistit uzlem. To udelas jednou rukou?
odpovědět 
    Re: osma vládne v plochozemi12:24:39 28.05.2015
Ve prospěch osmy ještě mluví to, že s ní jdou dva triky. Jeden je pro slaňování na tenkejch lanech - prostě se použije malý oko jako velký a pak to brutálně brzdí. Druhej je tzv. splachovadlo, což je prakticky taková pohodlná, ale poněkud nebezpečná náhrada prusíka při slanění.
honzaodpovědět 
     Re: osma vládne v plochozemi12:27:39 28.05.2015
To splachovadlo mne zaujalo. Mohl bys ho prosím popsat? Díky!
Martinaodpovědět 
      Re: osma vládne v plochozemi00:00:59 01.06.2015
Jo, taky by mě zajímalo co si mám pod pojmem splachovadlo vlastně v tomhle případě představit...
Mirek P.odpovědět 
       Re: osma vládne v plochozemi09:17:18 01.06.2015
http://bfy.tw/6mq
odpovědět 
     Re: osma vládne v plochozemi12:37:08 28.05.2015
To tak nejak umi i vetsina ostatnich jistitek ;).
odpovědět 
      Re: osma vládne v plochozemi09:27:21 01.06.2015
Můžu poprosit o popis obou triků, provedenej s jistítkem typu ATC Guide?
honzaodpovědět 
       Re: osma vládne v plochozemi12:34:47 01.06.2015
Podivej se na rozsahy tloustky lan pro ATC atd. For je v tom, ze neni potreba zadny "trik" ;). Ale jo, slanovani na tenkych lanech, treba dvojcatech, na osme je fajn - clovek si pak s rozmotavanim a stahovanim lana uzije spousty legrace.
odpovědět 
        Re: osma vládne v plochozemi14:17:02 01.06.2015
No to je právě fór s tou osmou - že se nemusíš dívat na tloušťku lan, páč funguje jak n tlustým tak (otočená) na tenkým.

Pokud vím, tak splachovadlo s klasickým kyblíkem taky nejde. Na to musíš mít AlpineUp apod., ale to rozhodně není "většina kyblíků".
honza odpovědět 
         Re: osma vládne v plochozemi19:28:47 01.06.2015
No u 8 by si se sakra na tloustku lana divat mel. Minimalne jen kvuli tomu, abys vedel, kdy ji pouzit opacne.. Novy kyble maji tak velky pokryti, ze by ses mozna divil. Takze tam opravdu tloustku lana hlidat nemusis. Splachovadlo je pomerne nebezpecna a malo pouzivana vec, tak tu bych sem netahal. Kdo chce kybl s temahle funkcema, muze koupit Mega Jul.
odpovědět 
        Re: osma vládne v plochozemi15:37:28 01.06.2015
Slaňování na mokrých nacucaných dvojčatech s kýblem je největší vopruz, co jsem kdy zažil, jak se to seká. Zlatá osma. Znám dost lidí, co nosí do hor obojí - na jištění kýbl, na slaňování osmu. Slanění na nacucaných a zmrzlých dvojčatech nedovedu ohodnotit, protože jsem je ani neprotlačil dírami.

Kýbl má jedinou přednost a to u půlek.
odpovědět 
         Re: osma vládne v plochozemi19:32:34 01.06.2015
To rozmotavani lan jim teda po tom slanovani na osme v horach fakt nezavidim ;). Sekal se ti kybl pri slanovani na mokrym lano? Co trochu povolit ruku? (ver mi, kdyz lano pod kyblikem pustis, nezustanes viset v prostoru ;) ).
odpovědět 
    Re: osma vládne v plochozemi22:29:11 28.05.2015
Jaký uzel? Sekneš osmu nadvakrát. Nicméně pravdou je, že s tenkými lany je dvojí zaseknutí nutné, najednoducho osma prokluzuje (splachovadlo jakbysmet).
Vencaodpovědět 
     Re: osma vládne v plochozemi13:42:47 01.06.2015
V tom pripade lepe se moc nevrtet ;).
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.