LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS, RP,... to zná každej, ale ZK? Zelenej ksicht:(
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140237 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
SQUASHPARK Cibulka - Praha 5
TJ Jiskra - Nový Bor

Prodejny
Rock Point - OC Nisa - Liberec
Luna Rossa - lezecké chyty a stěny - Děčín
Rock Point Outlet Store - Praha 5 - Radotín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

ČHS odmítá účast lezců z Ruska a Běloruska na olympiádě

Vedení Českého horolezeckého svazu vyjádřilo zamítavé stanovisko k účasti sportovců z Ruska a Běloruska na mezinárodních soutěžích včetně olympijských her. Informuje se o tom v zápisu z posledního zasedání výkonného výboru ČHS.

V bodu Účast závodníků Ruska a Běloruska na mezinárodních závodech se uvádí:
"V rámci IFSC proběhla za přítomnosti zástupců MOV diskuse národních federací o účasti sportovců z Ruska a Běloruska na mezinárodních závodech s možností nominace na LOH. ČHS v diskusi zastupoval J. Bloudek, který prezentoval odmítavé stanovisko ČHS s odůvodněním, že není možné oddělit sport a politiku v situaci, kdy ruští sportovci nejsou nezávislí na jejich politickém vedení a jejich případné úspěchy budou využívány jako součást propagandy zločineckého ruského režimu. V rozhodování je nutné zohlednit zřetelnou nerovnost podmínek ruských sportovců s ukrajinskými, kteří přišli o sportovní zázemí, a řada z nich se stala oběťmi ruské agresorské války. VV jednoznačně zastává názor, že sportovcům z Ruska a Běloruska by vzhledem k válečné agresi vůči Ukrajině neměla být umožněna účast na mezinárodních závodech včetně OH a vedení IFSC by nemělo rušit platné rozhodnutí o jejich vyloučení ze soutěží ve sportovním lezení, přijaté usnesením Valné hromady IFSC v březnu 2022 v Salt Lake City.

Viz zápis:

Zápis z jednání VV č. 18 - 16.2.2023

(Úvodní foto © Dimitris Tosidis/IFSC)

Standa Holec   [úpravy] 02:38 23.02.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vrazi na olympiade06:40:51 23.02.2023
S tim se da jen souhlasit. Rusove na olympiade nemaji byt v zadne podobe.
Lrhodpovědět 
 Re: Vrazi na olympiade08:32:08 23.02.2023
hele, vocaď pocaď. já si třeba nemyslím, že každej ten konkrétní biatlonista/gymnastka/krasobruslař nebo co je přímo vrah. nicméně každej z nich slouží ruské propagandě ať už za peníze/výhody nebo z blbosti (většinou kombinace všeho dohromady) - a vyloučit je ze soutěží vnímám jako zcela správné.
Lukas B.odpovědět 
  Re: Vrazi na olympiade08:53:04 23.02.2023
Ja vim, ze primo ti konkretni sportovci vrazi nejsou. Ale vim jak to vrcholovi sportovci v rusku maji. Rusky system je zivi, podporuje a v Rusku jsou elitou. Ale na druhou stranu musi a vlastne nekteri i z presvedceni podporuji ten zvraceny system. Urcite to maji velice tezke ti, kteri chteji soutezit a nesouhlasi se systemem. Mnohdy je horsi ten, ktery na pachane zlo jen prihlizi, nez ten ktery je kona. Bohuzel.
Lrhodpovědět 
   Re: Vrazi na olympiade09:22:37 23.02.2023
já mám třeba takhle trošku problém s tím adorováním Zátopka (a dalších sportovních hrdinů). ten byl fakticky podobnej případ jako ti rusáci - výkladní skříň organizovaného zločinu, který byl u moci.
a to skoro ani nechci zmiňovat nadšené kolaboranty mezi horolezci (kteří vesele jezdili po světě, zatímco jiní a zhusta srovnatelně výkonní se podívali maximálně tak jednou za několik let na kavkaz), aby to teda patřilo na tenhle server :)
Lukas B.odpovědět 
    Re: Vrazi na olympiade09:57:28 23.02.2023
Není to tak dávno, co jeden vysoký politik obhajující sudetské němce prohlašoval, že nemůžeme lidem dávat vinu za něco podle národnosti.
Lubošodpovědět 
     Re: Vrazi na olympiade10:26:27 23.02.2023
jabka a hrušky. tady nejde o řadové příslušníky národa, tady jde o lidi, kteří jsou vědomě a výměnou za výhody výkladní skříní a nástrojem propagandy.
Lukas B.odpovědět 
     Re: Vrazi na olympiade10:34:40 23.02.2023
Neodsuzujeme lidi podle národnosti, ale systém. Sportovci velkorusské říše jsou součástí systému. Můžou emigrovat, systém veřejně odsoudit a startovat za tým uprchlíků.

Nebo dál kolaborovat se systémem a na takový fakt nejsem zvědavej. Opravdu se mi eklují reprezentanti země, jejímž veřejně deklarované cílem je uvrhnout mě osobně do otroctví.
Martinodpovědět 
      Re: Vrazi na olympiade13:23:14 23.02.2023
Skvěle řečeno! Stejně jako všichni Němci za války byli nacisté a podporovali válku vyjma těch kteří byli v aktivním domácím odboji tak i všichni Rusáci, kteří nejsou v aktivním domácím odboji nebo se přímo neúčastní bojů na Ukrajinské straně, jsou přímo odpovědní za veškeré válečné zločiny které Rusko páchá a samozřejmě ne jen že nesmí na olimpiádu ale au Rusko prohraje musí být všichni po zásluze potrestáni!!!
Jodpovědět 
     Re: Vrazi na olympiade10:46:45 23.02.2023
Ruští vrcholoví lezci jsou vesměs armádní sportovci.
pbla4024odpovědět 
      Re: Vrazi na olympiade12:10:05 23.02.2023
Kdybych...se narodil a žil v Moskvě.....lezl bych jako Adam....nechtěl bych emigrovat...tak by jste mne vytáčeli a možná bych vám přál frontu na Donbase.
Ale jsem narozen a žiji tady a SOUHLASÍM s vámi.
A je to dialektický pohled jako skoro na vše kolem nás.
Martas.odpovědět 
       Re: Dorazi na piade12:35:59 23.02.2023
kdybychom nebyla hloupa decka, nepsala bychom sem cipoviny...
Koziasodpovědět 
        Re: Dorazi na piade13:24:51 23.02.2023
Klasicky všude se do sportu tahá politika. Na olympiádě i do okresního přeboru. Ta hysterie kolem toho je smutná. Ale vlastně zas o tolik se od těch Rusů nelišíme, jen to umíme okecávat.
george-jpodpovědět 
         Re: Dorazi na piade15:01:08 23.02.2023
A akorát nevraždíme nevinné děti
.odpovědět 
          Re: Dorazi na piade10:46:36 24.02.2023
Lidi jsou všude stejný, když je příležitost, tak se dějou různý věci. Akorát mi zrovna nejsme ve válce.
To není obhajoba zvěrstev. Za války v Evropě to bylo taky a po válce Sudety... spravedliví Češi taky vraždili děti.
george-jpodpovědět 
          Re: Dorazi na piade13:00:13 24.02.2023
Mezi lety 2014 a 2022 zabíjeli děti na Donbase pro změnu Ukrajinci. Kdes tehdy byl? A kde byla Česká republika a olympijský výbor? Vždy bylo cílem končit střílení - modré přilby byly nasazeny na Balkáně, na Kypru (to jen co se Evropy týče) ...
odpovědět 
           Re: Dorazi na piade15:59:58 24.02.2023
"Mezi lety 2014 a 2022 zabíjeli děti na Donbase pro změnu Ukrajinci"

Ale no tak. Tomu naozaj este niekto veri? Nevidel si videa vyrehotanych rusakov, ako z jedneho rakemtometu palia na jednu stranu a zaroven z druheho na opacnu? To bolo to "ukrajinske vrazdenie".
odpovědět 
           Re: Dorazi na piade16:00:11 24.02.2023
"Mezi lety 2014 a 2022 zabíjeli děti na Donbase pro změnu Ukrajinci"

Ale no tak. Tomu naozaj este niekto veri? Nevidel si videa vyrehotanych rusakov, ako z jedneho rakemtometu palia na jednu stranu a zaroven z druheho na opacnu? To bolo to "ukrajinske vrazdenie".
odpovědět 
           Re: Dorazi na piade20:20:39 25.02.2023
Já shodou okolností byl v donsbaském regionu v 2015 nebo 16 a ptal jsem se tam tehdy na to. A tehdy a tam mi tvrdili, že žádné potíže. Nemohu vyloučit ojedinělé excesy.

Ale podle mě to Putin vymyslel jako záminku pro válku podobně jako přepadení vysílačky v Gliwicích posloužilo jako začátek 2. světové války. Tam "hráli" poláky vězni z koncentráku.
odpovědět 
            Re: Dorazi na piade12:11:02 26.02.2023
Když už tu řešíte kdo je jakej kokot, tak teď mám nad hlavou v domě "imigrovaný" úkáčka. Matičky a jejich dětičky. S chutí bych ty kretény arogantní, hlučný, drzý, bezohledný k okolí vystřelil vlakem zpět do jejich vlasti. Je to to totiž to samý jako Rusko. Teď nás tu máte, je nás mnógo a budeme si tu dělat co chceme. A vy zmr.i z Čech na nás nemůžete, za námi je totiž Anglie a Amerika.
xodpovědět 
             Re: Dorazi na piade22:07:37 26.02.2023
Pěkná pohádka anonyme
Pavel Soldán odpovědět 
             Re: Dorazi na piade12:35:53 27.02.2023
Jak se projevuje u nás v ČR "za námi je Anglie a Amerika"?
Ty jim musíš pronajmout vrchní patro tvého domu, jinak půjdeš v Anglii k soudu?
odpovědět 
           Re: Dorazi na piade14:08:04 25.03.2023
Napsal jsi to dobře, - je moc smutný kolík je tady ukrofašistů kteří se proberou příliš pozdě a stihnou nás ještě zatáhnout do války.
Vopršálekodpovědět 
         Re: Dorazi na piade15:18:41 23.02.2023
s tím mravním relativismem taky vocaď-pocaď.
Lukas B.odpovědět 
          Re: Dorazi na piade15:41:05 23.02.2023
Je mne jich hrozne líto z pozice bývalého sportovce, bohužel jak říká Lhs, vyrostla teda většina, na tom jejich systému a čerpali z něho. Možná by mohlo byt pro ně řešení změnit stát, který by mohli reprezentovat. Na druhou stranu se všem zmenšuje o “ně” konkurence na závodním poli.
HelcaL.odpovědět 
           Re: Dorazi na piade16:09:34 23.02.2023
Změnit zemi kterou můžou reprezentovat? A to jako vážně? Představ si že budeš v televizi koukat na někdo kdo se podílel na vraždě tvé ženy, tvých dětí nebo tvých rodičů jak stojí na bedně a dostává medaili.... Byť teda bude závodit za jinou zemi.... Tyhle zmrdi ruský musí být navždy vyloučeni z lidské rasy a podle toho s nimi musí být zacházeno!!!
Jodpovědět 
            Re: Dorazi na piade20:34:58 23.02.2023
V tom případě doporučuji z Olimpiády vyřadit Bělorusko Čínu Maďarsko a vůbec všechny státy které nepodporují Ukrajinu ?.
Pavel Čermákodpovědět 
             Re: Dorazi na piade21:05:03 23.02.2023
hele - mě by se to líbilo, ukázat všem šmejdským státům jejich místo (dokud bezvýznamný poloostrov na západě asie někdo ještě bere vážně). tedy sebekriticky uznávám, že především proto že je mi takzvaný vrcholový sport u pudele a nečumím na něj a (mimochodem) protlačení (horo)lezectví mezi olympijské sporty považuji za pitomost a ničení naší hry.
Lukas B.odpovědět 
             Re: Dorazi na piade05:41:09 24.02.2023
Tak samozřejmě to by bylo ideální. I když Bělorus nepovažuji za samostatný stát to je defacto federativní republika Ruska. Bělorusové musí být na konci války vyřešeni společně s Rusáky!
Jodpovědět 
             Re: Dorazi na piade13:06:12 24.02.2023
Rakousko taky nepodporuje Ukrajinu, chceš zakázat rakouské repre účast na olypiádě?
odpovědět 
         Re: Dorazi na piade15:26:29 02.03.2023
Souhlas.Rus ať si klidně na závody i OH jezdí, pokud nebude jakkoli propagovat ony negativní jevy Ruska včetně války. Jinak prostě diskvalifikace a domů. Ovšem platit by to mělo pro všechny, třeba i ony Amíky při akcích v Jugoslavii. Války a ozbrojené akce nelze tolerovat nikomu a nikde.
Honzaodpovědět 
         Re: Dorazi na piade15:33:29 02.03.2023
Souhlas. Ono vše je dáno dnešní nenávistnou morálkou a to nejen ve sportu, politice, ale skoro všude. Mám dojem, že ona tehdejší doba 2 bloků a železné opony byla v tomhle směru jen procházkou růžovým sadem...
Honzaodpovědět 
       Re: Vrazi na olympiade23:30:26 27.02.2023
Zhruba az sem podsud je diskuze rozumna, tak se pridam. (V Rusku jsem byl parkrat sluzebne, naposledy vloni. Ano, jsem kolaborant.)

Kdybys byl jako Adam, tak uz bys tam nebyl. Podobne jako obchodnik naseho zakaznika. Mladej kluk, kteryho jsem driv nemel moc rad, ale posledni rok hodne zkrotnul a kdyz jsem se posledne vratil, tak se vyptaval, jak to v jeho zemi vypada. On (i jeho spoluzaci) se tam proste ted boji vratit. A to Adam mi podle rozhovoru na netu prijde jako mnohem inteligentnejsi tvor nez ten obchodnik. (Naopak mistni elektrikar meho veku, ktery uz si v mladi na vojne nekde na vychode zabojoval, rikal, ze uz dostal nekolik povolavacich rozkazu, ale nejak v tom umi chodit a elektrikari dal.)

Co se tyka Sudet, tak nemam velky problem s kolektivni vinou. Dokazali se nechat zblbnout Adolfem, ze se jim v Ceskoslovensku nelibi, spolecne presvedcili svet, ze ani neceknul, kdyz Hitler Sudety zabral. Tak je logicke, ze to po valce dopadlo, jak to dopadlo. (Osbone vic vnimam nasledky typu, ze Kauschka musel z Jizerek, ze v Orlickych horach jsou po lese hromady kameni z vystehovanych rozpadlych chalup... Ostatne, proc tohle neprobrat treba s Prachtelem.) Osobne si myslim, ze pokud se podari vyhnat osvoboditele z Ukrajiny, tak se zbylymi Rusaky to tam dopadne podobne. A pokud se to stane, tak by me zajimalo, jestli se to nejak projevi i treba v Estonsku.

(Analogicky nemam vubec problem s atomovkami na Japonsko.)
bagrodpovědět 
        Re: Vrazi na olympiade12:55:36 05.03.2023
Myslíš to Estonsko, kde nemají Rusové ani občanská práva? Nesmí volit, nesmí vycestovat (leda by se nehodlali vracet)... Proč tohle nevadí nikomu tady, ani v Bruselu?
odpovědět 
     Re: Vrazi na olympiade20:11:33 25.02.2023
To není to samé. Sudetských němců bylo cca 3 miliony a naprostá většina byli obyčejní lidé, kteří se nijak neangažovali (někteří ano). Jsem z Vysočiny, zde bylo dost oblastí, kde žili němci a s naprostou většinou nebyl nikdy žádný problém a oni neměli žádný problém naopak s čechy. A jako němci se narodili.

Pak jsou ruští sportovci, hodně se jich nijak neangažuje, nejsou problémem, možná věří systému, možná ne. Prostě se v Rusku narodili a nezbývá jim než tam žít a nějak fungovat.

Ale pak jsou elitní sportovci, které režim podporuje a oni musí podporovat režim (buď s přesvědčením nebo bez něj). Ati se elitními sportovci nenarodili, ti se rozhodli pro kooperaci s režimem. A ten jejich režim je v současnosti pro okolní země dost nepřítelský, dost škodlivý a pro mě osobně absolutně nepřijatelný.

Ale podle zkušeností z naší země je jasné, že ani sportovci, kteří na veřejnosti podporují režim ho nemusí podporovat opravdu. Podle mého názoru neúčast socialistických sportovců na olympiádě v LA byla chybou. Proto si nejsem jist jestli je správné je jednoznačne a kolektivně vyloučit.
odpovědět 
      Re: Vrazi na olympiade23:18:52 25.02.2023
O neúčasti sportovců v LA rozhodlo Rusko. ČSSR byla okupovaná kolonie.
odpovědět 
       Re: Vrazi na olympiade00:20:37 26.02.2023
To nemění nic na tom, že podle mě to byla chyba. Poškodilo to pouze socialistické sportovce, všem ostatním (západním sportovcům i divákům) to bylo u ...
odpovědět 
        Re: Vrazi na olympiade14:40:24 26.02.2023
Jistě, z té chyby jsme se poučili. Nyní máme snahu nevpustit na olympiádu reprezentanty agresora, aby zbytek světa mohl sportovně zápolit.

Ona ta neúčast v LA byla odveta za bojkot her v Moskvě 1980 kvůli invazi SSSR do Afghánistánu.
odpovědět 
         Re: Vrazi na olympiade13:02:10 05.03.2023
Přál bych si aby sis za tímto názorem stál, až zas někoho přepadnou Američani (Irák, Afgánistán - to je tak pět her, kde neměli být, ne?)

Ostatně jsou tu i bližší příklady - Turecko a okupace s etnickými čistkami v Sýrii a na Kypru.
odpovědět 
 Re: Vrazi na olympiade15:25:47 24.02.2023
Nojo. A jsme metálně opět v onom sociálizmu, jenže naruby....
Honzaodpovědět 
 Re: Vrazi na olympiade09:23:00 25.02.2023
Hrozo, jsi xenofob. Přeji ti, aby ses v druhém životě narodil v Rusku, miloval svou vlast. Víš, ono vlastenectví k zemi získáš skrz lásku ke krajině, rodinám, které tam žijí atd. Řekni mě jeden příklad, kdy nemohli Američani na OH. Skoro 20 let okupovali Vietnam i Afgánistán čili byl agresorem, uSSákem apod. nesmysly, co plodí naše neuvědomělá společnost...nebo mě něco uniklo?Kolik jsme poslali milodarů a zbraní do Afgoše? Nebo tam nežijou lidi?
Ondraodpovědět 
  Re: Vrazi na olympiade12:39:51 25.02.2023
Vlastenectvo je pitchovina
odpovědět 
  Re: Vrazi na olympiade20:32:18 25.02.2023
Doporučuju si o vietnamské válce něco přečíst. Tam USA nepřijelo jako agesor, který by útočil na sousední zemi. Vietnam byl rozdělen 17. rovnoběžkou na jižní (prozápadní) a severní (prosocialistický) a komunisté se rozhodli obsadit jižní část válkou. Jižní část si vyžádala pomoc.

Problematiku Afganistánu neznám, tak nebudu hodnotit.
Nicméně Afganistán v šedesátých letech, před příchodem SSSR fungoval diametrálně odlišně od dneška a byla tam svoboda, fungovalo vzdělávání ...
odpovědět 
   Re: Vrazi na olympiade22:43:57 25.02.2023
On vůbec největší majstrštyk ruské propagandy je, že se prakticky nepřipomíná, že Rusko spolu s Německem a Slovenskem zahájilo dobyvačnou válku, která vstoupila do historie jako 2. Světovoá válka.

Během této války Rusko anektovalo území Polska, Finska, Litvy, Lotyšska, Estonska, Rumunska, Československa Německa a Japonska. Jako jediná země v této válce dosáhlo územních zisků.

Rusko je spoluviník 2.Svétové, žádná oběť. Dokud si tohle sami nepřiznají, není možnost, že se tam něco změní k lepšímu.
Martinodpovědět 
    Re: Vrazi na olympiade12:39:09 27.02.2023
Ano, je pravda, že Německo vyhlásilo válku Polsku a vpadlo do Polska a současně mírumilovný Sovětský svaz vpadl do Polska také (po dohodě s Německem).
odpovědět 
     Re: Vrazi na olympiade20:00:08 02.03.2023
Taky je pravda, že Polsko, hned po zabrání Sudet Německem, toho využilo a vzalo si Těšínsko, ze kterýho se ale dlouho neradovali.
odpovědět 

 Tragédům z ČHS20:30:09 23.02.2023
Podle OSN bylo v roce 2014 během bojů na Donbase zabito cca 10tis. civilistů. Dnes, během velkého válečného tažení celým územím jich bylo zabito cca 20tis. Proč tenkrát nikdo neoplakával, neposílal miliardy na Donbas a diplomaticky neřešil mír když to bylo ještě možné? Je těch 10tis. mužů, žen a dětí málo? Udělejte něco, co povede k míru a ne k další nevraživosti a xenofobii.
Neznámýodpovědět 
 Re: Tragédům z ČHS21:37:34 23.02.2023
No ty vole, v roce 2014 zahynulo na Donbasu 10 000 civilistů, protože russko zahájilo válku. Nebo si myslíš, že místní civilové vytáhli ze stodol schovaný pušky, minomety, tanky, děla, PVO po Němcích ještě z roku 1944 ?

Možný by jsi se měl do toho jejich ruskýho světa odstěhovat, evidentně tady trpíš. Protože jestli ti nepomohl ani poslední rok, tak jsi ztracený případ.


Martinodpovědět 
  Re: Tragédům z ČHS08:06:13 24.02.2023
Marťo, ať ti nerupne cévka. Pravda se těžko poslouchá když má někdo v hlavě modrožlutý nálev z ČT24. Já jsem nenapsal jediné slovo o podpoře Ruska, ale o tom, že se nikdo nesnaží o mír. Ty ho chceš řešit vojensky - tak se seber a táhni na frontu. Těžký kulomet je něco jiného než tvoje klávesnice.
Neznámýodpovědět 
   Re: Tragédům z ČHS09:15:25 24.02.2023
je to marný, 4. Říše ho mydlí ze všech stran, on vyděšeně zírá na russa, zatím co mu koule drtí ussa
odpovědět 
   Re: Tragédům z ČHS09:18:48 24.02.2023
Ale jak se může někdo snažit o mír když Rusko okupuje už 9 let Ukrajinu?Co je to za pravdoláskařský keci o míru? Ať táhnou z Ukrajiny (celé včetně Krymu), zaplatí válečné reparace a vydají vyléčené zločince s Putinem v čele a můžeme se bavit o nějakém míru. Jinak je tvůj příspěvek naprosto bezpředmětný.
odpovědět 
    Re: Tragédům z ČHS13:32:29 24.02.2023
Krym patřil Rusku od roku 1782, pak jej nechal UK, s tím, že tam měli voj.základnu. No a když Rus viděl, že USA přebírá moc na UK (viz Euromajdan, Kličko, kdy mu ruce dělala americká ministryně zahraničí atd.) a měl jisté obavy o svou voj.základnu, tak si Krym vzal zpátky. Do toho UK začala terorizovat Rusáky v Luh. a Don. - samozřejmě dnes se to nesmí říkat! Jako ten "nepořádek" tam, podívej se jak žijí UK papaláši a jejich občané v pohraničí - to není ani středověk. A v Rusku je to podobné. Takže, co tady chceš řesit? Podívej se jak se k tomu staví Rakousko - a dělá dobře!Jen vůl bude strkat klacek mezi ty dva národy.
Xyzodpovědět 
     Re: Tragédům z ČHS15:02:33 24.02.2023
Jak říká klasik: Máš 60 let? Byl jsi v Rusku? pokud nesplňuješ jednu či obě podmínky, tak nedělej chytrého a raději mlč:-). Zbytečně se mezi sebou dohadujete a jako obvykle pravda bývá někde mezi, nic není černobílé.
Vlkodpovědět 
      Re: 18:35:52 24.02.2023
Byl jsem v Rusku od roku 2010 střídavě a rovněž jsem pobýval i na Ukrajině, tam trochu později. Na Ukrajině mnohem větší pruser než než u jejich bratru na východ. A to především neuvěřitelná korupce. Kdo nezažil, tak si to nepředstaví. Ti lidi tam žili pod terorem různých gangu, obdoba ruských devadesatek, kdy podnikatel byl víceméně lovenou zvěři. Sám jsem tam dával úplatky jak na běžícím pasu, alkohol za volantem, rychlejší dokumenty, nedodržení pracovněprávním předpisu žádný problem, převoz zboží přes hranice jediné s uplatkem, zbraně při jednání. Jenom aby jste si nedělali iluze, ze z těch Ukrajinců kouká do budoucna něco dobrého. Je to stejné hnízdo. A jediný čemu rozuměj a respektujou je jasná hierarchie.
odpovědět 
     Re: Tragédům z ČHS12:43:11 25.02.2023
Tak ked po tom Kryme tak strasne tuzia a uplatnuju si 'historicke' naroky tak nech Russaci teda zoberu Krym, ale nech vratia uzemia Mongolsku, Finsku, Cine...
odpovědět 
      Re: Tragédům z ČHS15:50:24 25.02.2023
...nějak zapomínáš na území genocidně ukradená západem. A začít můžeš rovnou u Indiánů. Nemluvě o koloniích, že? Takže tichučko...
Ten, co víodpovědět 
       Re: Tragédům z ČHS16:11:45 26.02.2023
A ty si kde bol pri storocnej vojne? Nevis nic, whataboutism ako lusk
odpovědět 
    Re: Tragédům z ČHS09:08:00 25.02.2023
Když už tady meleš o Krymu, tak abys pochopil souvislosti. Když JFK v roce 62 rozmístil rakety okoli Turecka, tak Chrušcov poslal na Kubu vojáky. Rakety zmizely. To samé se děje i teď skrze majdan. Co mě řekneš třeba na to jak USA získalo Texas? Co Hirošima, Vietnam a cukrování "orynžem"? Takové ty podporuješ? Mimochodem Ukrajina nemá od roku 1990 jasně definované hranice, tak co z nich kouká? Vlastenečtí ministři, kteří si vycpávají postele prachama? Viděl jsi, co měl naměstek ministra obrany Myronjuk v pelechu? Milión dolarů v hotovosti (to je asi nová měna na UK). Za nákup vest UK ministři zpronevěřili 170 mega atd. atd. A potom mě má těšit budovatelský titulek o tom jak Češi poslali na UK 1 miliardu? Jsi blázen! Vylej si tu žumpu z hlavy a začni racionálně přemýšlet.
Danodpovědět 
     Re: Tragédům z ČHS17:12:12 25.02.2023
No, asi si nezažil ´68 na vlastnej koži, ale aj tak sa Ťa opýtam : ako dlho by trvalo ruskej armáde v plnej sile, kým by dorazila z UA a BY cez SK a PL do historických zemí ?

https://t.ly/vnYl
PKodpovědět 
      Re: Tragédům z ČHS06:32:03 26.02.2023
Nevytahuj 1968. Ukrajinci byli součástí velení vojsk a jejich množství při okupaci nebylo zanedbatelné a pokud vím, tak se nám ještě neomluvili. A musím dodat, že rovněž soudruh Pávek pochopil význam bratrské pomoci po tom co je navštívili přátele ze Sovětského svazu a to mu umožnilo používání správných argumentů při vysvětlování svým spoluzakům o nutnosti a správnosti těchto kroku.
odpovědět 
     Re: Tragédům z ČHS00:18:31 26.02.2023
Jak získalo USA Texas? Kdo začal Vietnamskou válku?
odpovědět 
      Re: Tragédům z ČHS08:03:41 26.02.2023
Taky Irák a Afghanistán. Jestli tam něčemu ta "slavná" koalice pomohla, nechám na každýho názoru. Kolik to odneslo civilistů, lepší nepočítat.
odpovědět 
       Re: Tragédům z ČHS13:13:38 26.02.2023
A čemu v Afghánistánu předtím pomohli Rusáci? A v Sýrii? Tak se dá jít do nekonečna. A jedinej efekt, kterej to má, je relativizace všeho.
Hele, tady ty tvoje kecy, co špatnýho udělali ostatní, když se teď bavíme o aktuálních ruskejch prasárných, jsou klasická demagogická strategie. Mimojiné popsaná v různejch manuálech.
Jo, milerád zopakuju, že pokud si můžu jenom trochu vybrat, hlasuju pro maximální pacifikaci ruskejch imperiálních ambic. Jsem přesvědčenej, že jsou nesrovnatelně rizikovější, horší a brutálnější než ty americký. Přinejmenším v našem světě.
P.odpovědět 
        Re: Tragédům z ČHS13:16:57 26.02.2023
A pro pracovníky ruské páté kolony, to není obhajoba těch americkejch ambic, pokud se dostávají přes čáru. Ale teď je aktuální bavit se o těch ruskejch.
P.odpovědět 
         Re: Tragédům z ČHS19:07:34 26.02.2023
A co třeba Turci vůči Kurdům? Tam ti to přijde v pořádku? To je celkem aktuálni téma. Tuším Etiopie má taky svoje problémy a běžci na olympiádě určitě poběží. A jestli ti Irák a Afhanistán přijdou tak dávno, tak se raději zamysli. Jo, máš pravdu, Rusi Afghanistánu taky dvakrát nepomohli. Jen mě dojíma ten dvojí metr. Asi tím, že se najednou děje něco relativně blízko, navíc ze strany "zlýho" Rusa. Nebo snad lidi jsou jen v Evropě?
odpovědět 
          Re: Tragédům z ČHS09:44:40 27.02.2023
Kurdsky aj Etiopsky konflikt su vnutrostatne konflikty, Russak napadol cudzi stat... Ak nevidis rozdiel, tak ho asi vidiet nechces
odpovědět 
           Re: Tragédům z ČHS11:51:51 27.02.2023
Ne, nechcu. Tobě jsou Kurdi ukradení? Ale je fakt, že s tím tady moc nenaděláme.
odpovědět 
            Re: Tragédům z ČHS17:34:59 27.02.2023
pekny slameny panak, pointa je inde (vnutrostatny vs. medzistatny vojnovy konflikt) Proste to nechces chapat, tak si na smiech kazdemu sudnemu cloveku
odpovědět 
             Re: Tragédům z ČHS17:45:51 27.02.2023
Kurdský konflikt až tak vnitrostátní není (i když to tak na první pohled vypadá)a jak z historie víme, mohou za něj, kupodivu, opět západní diplomaté, to jen na okraj.
Vlkodpovědět 
              Re: Tragédům z ČHS18:19:45 27.02.2023
Máš na mysli Sykese s Pikotem?
odpovědět 
             Re: Tragédům z ČHS20:08:43 02.03.2023
Turci napadají Kurdy i v sousední Syrii a Iráku, jestli ti to neuteklo. Těm to ale možná do jisté míry nevadí a nejspíš s tím ani moc nenadělají neb Turci jsou s armádou někde jinde.
odpovědět 
          Re: Tragédům z ČHS15:34:39 02.03.2023
acohenti... ano, ano, a v americe zas lyncujou cernochy!
odpovědět 
      Re: Tragédům z ČHS11:16:04 28.02.2023
Vietnamskou válku začal Severní Vietnam s podporou Číny a Ruska.
odpovědět 
     Re: Tragédům z ČHS15:48:09 02.03.2023
Ono těm dnešním aktivistům ať z jedné či druhé strany není sto pochopit, že politika velmocí je jak na východě, tak na západě stejná, prostě proto, že jinak by jejich velmoci skončily. To je známo už z dob starověku a oné Římské říše. A tím vychvalováním či zatracováním jedněch či druhých si každej jen profiluje a posiluje svou karieru. Kde je pravda ví snad jen Bůh takže raděj mlčet. Nakonec vždy to odskáčou nevinní a ne oni hlavouni.
Honzaodpovědět 

 Olympiáda20:49:20 25.02.2023
Myslím že Ruští horolezci a lezci byli jedni z mála, kteří na začátku války podepsali výzvu aby válka skončila a vyjádřili nesouhlas s ní. Tak doufám že se jim podařilo Rusko opustit. Ti co tam zůstali (nemyslím jen lezce) a sportují jako by se nic nedělo nemají právo na olympiádě soutěžit. Jejich země vraždí. Když nechce někdo veřejně protestovat proti válce, aspoň ať se neúčastní veřejné propagace Ruska i když pod neutrální vlajkou
JTodpovědět 
 Re: Olympiáda15:37:10 02.03.2023
no..a jak by sis predstavoval ze se to v praxi odehraje? Ruskej sportovec dostane obsilku ze ho strana a vlada vybrala do reprezentace na olympiade a aby si sbalil teplaky a dostavil se na nadrazi.
To je na urovni povolavaciho rozkazu. Kdyz rekne ze nejede, at uz z jakyhokoli duvodu, tak ma celkem zarucenou blizkou pozornost mistniho ekvivalentu panu v kozenejch kabatech.
odpovědět 
  Re: Olympiáda15:49:56 02.03.2023
Hmm - a to je jako z vlastní zkušenosti?
Honzaodpovědět 
   Re: Olympiáda16:49:27 02.03.2023
to je ze zkusenosti nekoho kdo ty casy zazil v produktivnim veku a do ty zeme blahobytu kde dneska znamenalo predevcirem jezdil a videl tam nejen to co mu pruvodci inturistu chteli ukazovat.
Ty mas zkusenost jakou?
odpovědět 
    Re: Olympiáda12:47:04 05.03.2023
Nehraje roli, co bylo před půl stoletím, důležitá je dnešní realita (z oficiálních UKRAJINSKÝCH zdrojů, které přebírá i ČT). A ta je hrůzná!

Důchody okolo 2000 hřiven (a ještě je stát nevyplácí), pracující na železnici cca 10-12000, zato žoldáci válející se po týlu 100 000. A jsou placeni právě z peněz, co neplatí těm nejbídnějším. Takové svině mír nikdy chtít nebudou. Tím spíš když tam cpeme další a další hotovost. Pak se stane že armádní nákupčí kupuje vajíčko kus za 17 Euro a když se to provalí, zavřou zemědělce!!!

Kolik zůstane za nehty dnešní věrchušce? Zatím všichni ukrajinští prezidenti kradli jako straky, za všemi jsou stamilionové aféry (v dolarech!)- Porošenko, Tymošenková, Jurčenko, ... Nemluvě o všech těch šéfech státní banky, celnících, gubernátorech...
odpovědět 
     Re: Olympiáda07:16:40 29.03.2023
Tak nejlepší jsou chlapi co se nemůžou vrátit na Ukr. z důvodu povoláváku, tady dělají haury a přitom to jsou dezerteři. Viz zmetci v E classe, který minuly týden skončili po zásahu, každopádně to Rakušan nemá pod kontrolou a zmetci si tady začínají budovat svoje organizace.
odpovědět 
      Re: Olympiáda07:18:27 29.03.2023
A ještě abych doplnil, tak černý obchod se zbraněmi na Ukr. hranicích samozřejmě existuje a nabídka je veliká. Libo granát!
odpovědět 

 za pabědu00:58:12 29.03.2023
nechápu tu spoustu nenávisti lidí kolem sebe, a přeju si aby rusko už konečně osvobodilo celou ukrajinu a byl zase chvilku klid a mohli se probírat zajímavější témata. není rozdíl mezi normálním ukrajincem a rusem. stejně jako ruskej i urajinskej nácek oba stojej za hovno,, není to naše válka tak se do ní nenechávejme vtáhnout..seberte se všichni ochránci ukrajinský demokracie a jděte chcípnout na donbas ..určitě vám tady naše vláda postaví velký pomník a budou na vás s láskou vzpomínat.
dodpovědět 
 Re: za pabědu07:17:48 29.03.2023
Amen.
tah-sha-tungaodpovědět 
 Re: za pabědu09:59:44 30.03.2023
a ty sa zas zober do ruska a chod fajcit kokot putinovi ako to robis tu nadialku
odpovědět 

 Nevím13:25:49 07.04.2023
Nevím, kdo z těch sportovců je vrah a kdo ne a nevím, jestli jejich účast ve sportu zkrátí válku nebo ovlivní její výsledky. Nevím, kolik z nás se dokáže postavit šéfovi, naší vládě a podobně - a to nám zdaleka nehrozí takové nebezpečí (třeba pád z okna) jako ruským sportovcům - pokud by rebelovali. Ale fakt nevím, co je správně a závidím všem , co v tom mají jasno. jw
Solnigerodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.