LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Klub Dubina - Litoměřice
HK Ostaš - Police Nad Metují

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Rock Point Liberec - Liberec 1
Keen Concept Store - Palác Flóra - Praha 3

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Žebříčková revoluce

Aktualizace 5.3.2006
Po nedlouhé provozní době nových žebříčků jsme v četných diskuzích dospěli k závěru, že to chce ještě trochu vylepšit. Zde jsou změny, které, jak doufáme, přinesou ještě větší popularitu, oblíbenost a serióznost tohoto bodovacího systému.

Předně se musím zmínit o tom, že od zprovoznění nového žebříčku se do něj zaregistrovalo a zapsalo si cesty téměř padesát nových lezců, z nichž nemalá část patří mezi nejlepší lezce a lezkyně v republice. Na jedné straně z toho mám samozřejmě radost, na druhé trochu míň, protože jsem se posunul v žebříčku asi o dvacet míst směrem dolů :). Ale to je holt život.

Změny které se odehrály v žebříčku, se týkají zejména bodování. U bouldrů bylo sníženo zvýhodnění stylu OS a to až na hodnotu stylu flash, tj. +53 bodů. K této změně jsme dospěli po dlouhých diskusích, kdy jsme si nakonec řekli, že u bouldru se většinou o stylu OS nedá moc uvažovat, protože většinu chytů si můžeme výborně prohlédnout nebo dokonce osahat ze země.

Velkou a přínosnou novinkou je tzv. plovoucí rok. Při této volbě jsou do žebříčku započítány pouze přelezy, které nejsou starší více jak jeden rok. Nebo-li žebříček se nepočítá v kalendářním, ale v uplynulém roce. Samozřejmě, že možnost zobrazit žebříčky za jednolivé kalnedářní roky zůstala a navíc ještě přibyla možnost zabrazit žebříček v celém časovém rozmezí, pokud je vypnutá volba počítat z deseti cest. Při této vypnuté volbě si můžeme zároveň vyfiltrovat žebříček pro jednotlivé styly přelezů.

Další velké změny se týkají deníčků. Zde došlo k rozdělení jednotlivých částí deníčku do záložek. Nově přibyla záložka TopTen, která zřejmě zobrazuje deset cest, které se zahrnují do jednotlivých žebříčků. Byly vylepšeny statistiky, aby bylo lépe patrné kolik cest určité klasifikace bylo přelezeno. Pro všechny záložky lze jednodušše použít filtru pro typ cesty, styl přelezu a rok.

V neposlední řadě jsme předělali barvy, protože styl bompari se vám podle některých diskusních příspěvků nelíbil. No, možná se vám nebudou líbit ani tyhle nové barvy, ale při snaze odlišit barevně jednotlivé roky přelezu a oblasti mě to nějak líp nejde.

Přejeme vám, abyste si na nové pojetí žebříčků a deníčků brzy zvykli a měli z něj radost. Koneckonců mnoho změn bylo uděláno právě na základě vašich podnětných nápadů a zpětné vazby v komentářích a diskusích. Snad vám bude žebříček a deníček dobře sloužit pro porovnání, motivaci a evidenci svých výkonů.

za tým Lezec.cz napsal Hop


Původní článek z 11.12.2005:

Na četné připomínky týkající se funkčnosti a hlavně objektivnosti žebříčků reagujeme vypuštěním, podle našeho názoru, naprosto skvělých nových žebříčků. Trochu vám je teď popíšeme, ale nejlepší bude, když je hned prohlédnete a uvidíte, že jsou hodně povedený a to nejen po funkční stránce, ale i po grafické.

Úplně ten největší posun se udál v tom, že nově se žebříček vyhodnocuje podle

deseti nejlepších cest  !

a s možností zohlednění stylu přelezu.


Takto žebříček i když v novém kabátě vylistuje jména lezců postaru (tato funkce je zachována po volbě nepočítat z deseti, je vidět jméno vaší nejtěžší přelezené cesty)



A nyní již opěvovaná funkce počítat z deseti nejlepších cest v deníčku (je vidět již jen klasifikace a přelez všech vašich nej deseti cest)


Z dalších funkcí, bychom připomněli, možnost vybrat žebříček coby skalní, boulderový nebo horský , dále lze vybrat rok, (plánuje se, pokud bude zájem, udělat žebříček i v roce plovoucím ? posledních 365 dní!)  dále můžete vybrat muže , ženy a muže i ženy.

Jedna z posledních funkcí, se kterou bychom se rádi pochlubili, je možnost počítat výkony zohledněné se stylem přelezu. Myslíme si, viz objasnění výpočtu níže, že to je asi nejférovější způsob, jak toto udělat.

Zbylé úpravy jsou již spíše kosmetickou záležitostí, ale hezkou a šikovnou. Jistě si všimnete třeba ruzného podbarvení klasifikací a stylu a to nově i v pruvodcích a žluté podbarvení přelezených cest (pokud jste přihlášeni tak hned uvidíte co vám ještě schází přelézt).

Koeficienty jsou nastaveny takto:
RK odpovídá: bodová hodnota cesty - 6 bodů
PP odpovídá: bodová hodnota cesty + 0 bodů
RP odpovídá bodová hodnota cesty + 4 body
flash odpovídá: bodová hodnota cesty + 53 bodů
OS odpovídá: bodová hodnota cesty + 145 bodů



Zde vidíte přepočet klasifikace a přidělené body


Jen taková poznámka, již hodně lezců, kteří chtějí mít srovnání ze světem, si vyplnilo své výkony na žebřícku na skandinávském serveru osm a.nu. Podle našeho názoru, přestože je to respektovaný světový ranking a má jistě velký význam pro světovou špičku, není vhodný pro valnou většinu lezců.

Proč je teda náš žebříček lepší pro 99 % lezců naší republiky?

8a se podle našeho názoru hodí právě jen pro naprostou lezeckou špičku. Neboť pokud nelezeš cesty jako Tom nebo Adam či Rosťa, stejně asi budeš mít zapnut národní filtr, který ti ukáže jen lezce z Čech a Moravy, proto si myslíme, že ranking, pro Českou republiku, který budujeme na Lezci, který je navíc podepřen velmi kvalitní otevřenou databází cest obsahující již přes 22 tisíc cest, je skutečně ideální, motivující a zábavnou formou žebříčku.
Vágní databáze cest a s ní ruku v ruce jdoucí neserióznost, je asi ten největší kámen úrazu, takovéhoto neosobního rankingu jakým 8a je.

Konkrétní a jasný příklad:

Již několik měsíců figuruje na prvním místě v boulderech v České republice Martin Čermák. Boulderista, který nebyl nikým viděn při přelezu těch nejtěžších prásků, které ho řadí na první místo v ČR a asi na šesté !! ve světě. Přes trvající pochybnosti a přes marné volání po nějakém důkazu, již několik let tento lezec vesele figuruje na čelních pozicích v tomto žebříčku.
Každý si navíc jakoby navrhuje vlastní klasifikaci. Tím, že každý si zadává vlastní cestu znova a formulář vyžaduje jen zadání názvu (který dost často bývá zkomolen) a oblasti a už ne sektoru. Je definování cesty velmi pochybné.


Těšíme se na vaše komentáře, nápady a moc bychom chtěli poděkovat všem lezcům, kteří nás svými podněty a nápady dokopali k nastartování tohoto systému.

Lezec.cz   [úpravy] 00:10 06.03.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 RS20:15:03 11.12.2005
:) modří už vědí...
Oliváčodpovědět 

 jo22:15:51 11.12.2005
Tak to se povedlo !
 George-JPodpovědět 

 Nejistota09:34:32 12.12.2005
No nejsem si vůbec jist objektivitou, neboť ve srovnání s 8a bohužel asi neuspějete s počtem lidí, kteří se raději vepíší tam a nikoli sem. Je jistě hezké, že tu jsou Tom, Adam a Rosťa jako naše největší hvězdy, ale ruku na srdce, vepsali si tam ty výkony oni? Myslím, že žebříček, který nemá šanci být objektivní, protože prostě řadu lidí nepřesvědčíte, nemá smysl. Možná se tam někdy zapíšu, abych šel příkladem, ale myslím, že polovina finalistů ze závodní scény tam vždycky bude chybět. A řekl bych, že nelezou špatně. Chtěl bych věřit, že se pletu, a přece jenom to bude mít smysl.Rozhodně si ale myslím, že není správné vpisovat výkony do žebříčku za někoho. Buď ať si to každý píše sám nebo ať tam není.
Petr
Petr Reschodpovědět 
 Re: Nejistota09:52:07 12.12.2005
Když to někdo dovolí abych mu ten deníček zavedl někdo druhý, tak nevidím problém. A ty už Petře nebreč že nejsi (a asi nikdy nebudeš) první.
Žebříček není dokonalý - ale je to velké zlepšení a když se to doladí bude to více než gut.
odpovědět 
  Re: Nejistota10:19:02 12.12.2005
Jasně, ne každej má zavedenej internet, někdo ho třeba nemá a poprosí někoho, aby mu ho doplnil.
Jirkaodpovědět 
  Re: Nejistota10:36:21 12.12.2005
No zrovna Petr by první mohl být, v boulderech, na které se soustředí určitě patří mezi boulderisty par excelence, a tak Petře nám tu v žebříčku chybíš.
 jirkasodpovědět 
   Re: Nejistota13:07:04 12.12.2005
Pokud to cítíte jako podrývání respektu a vložené práce, tak se omlouvám, že jsem přestřelil. Já jsem asi moc stará škola (myšlením), než abych vyplňoval nějaké žebříčky, ale doba si to asi žádá. Na 8a jsem vstoupil kvůli propagaci Petrohradu, tak tady to udělám kvůli Lezci a kamarádům, kteří o něj bezvadně pečují. Mě to prostě nemotivuje, srovnávat se s ostatními. Pro mě je to vždy pouze boj s konkrétním problémem na skále. "Úspěšnost" je vedlejší produkt. Těším se, až vyroste nová generace, která se popere s věcmi, na něž nemáme a z hlediska linie je to škoda.
Petr Reschodpovědět 
    Re: Nejistota15:19:59 12.12.2005
Když už jsem tedy "in", prosil bych popřemýšlet nad hodnotou OS u boulderů. Je značný rozdíl mezi OS cesty a OS boulderu. 8a dává cestě skoro o tři stupně bodově víc, zatímco boulderu pouze o dva.
Petr Reschodpovědět 
     Re: Nejistota15:31:13 12.12.2005
Ano u boulderů se to bude muset nastavit trochu jinak.
Azbestodpovědět 
     Re: Nejistota15:56:51 12.12.2005
jojo, Petr ma asi pravdu "OS" neceho co si muzu cely osahat a pripadne odvezt na valniku ke studiu domu asi nebude tak hodnotny...(zarazilo me ze treba 7A+ OS je vic nez 7B+), ale to je jen muj subjektivni dojem. Objektivneji by se dala udelat statistika borcu a kouknout se jaky je 'pomer' rekneme nejvyssiho vykonu celkove a nejvyssiho na OS. Stredni hodnote pro danou obtiznost pak priradit stejny bodovani (po interpolaci do diskretnich cislicek), ale v podstate cert to vem, lepsi nepresne ale jednoduseji, nez vysvetlovat lezcum ze pocet bodu ktery se ubira (pridava) zavisi i na stupni obtiznosti.
l.odpovědět 
      Re: Nejistota16:10:17 12.12.2005
...lze si vypnout "zohlednovat styl prelezu", no je to proste dobra hracka, bavi me to...
odpovědět 
    Re: Nejistota15:50:49 12.12.2005
A helemese, i ta desítka, kterou jsi tady vypotil (jak říkáš), vypadá dost slušně. Dokonce tě posunula někam dopředu, jestli mě zrak nešálí. Jsem rád, žes to udělal kvůli kamarádům, ale myslím že malou službičku jsi tím prokázal právě i Petrohradu. Koneckonců nač dělat Petráči reklamu pouze v zahraničí, když je nejblíž právě pro našince.
S tím OS u bouldrů máš naprostou pravdu, a už jsme si toho s Jirkou všimli včera. Co nejdřív to proberu s Azbestem u piva. On si jich dá pět, a pak z něj určitě zase vypadne nějaký moudro.
 hopodpovědět 
 Re: Nejistota10:01:45 12.12.2005
Skutečně si, Petře, s Tebou dovolím hrubě nesouhlasit. Poprosím Tě, zapiš si svoje cesty. Ukaž, že právem patříš mezi úzkou českou lezeckou špičku. Moc tím pochválíš ty, kteří na novém žebříčku makali. To, co občas napíšeš má většinou hlavu a patu, ale Tvůj dnešní komnetář se mi opravdu nelíbí.
PS: Pošli mi prosím na mejl kamennou adresu, pošlu Ti ...
Azbestodpovědět 
 Re: Nejistota10:14:35 12.12.2005
Adam si deníček zadal úplně celý sám, Tomáš požádal Standu, aby mu tam deníček zadával on a Rosťa je domluvený s Jirkou. Doufám, Petře, že nyní už s tím problém nemáš.
Tebe v deníčku také rádi uvidíme. Určitě se máš čím pochlubit, ty trvdohlavej mezku.
 hopodpovědět 
  Re: Nejistota13:37:27 12.12.2005
Tak tvrdohlavej mezek vypotil alespoň tu desítku. Lezci zdar!
 Petr Resch ml.odpovědět 
 Re: Nejistota23:44:02 13.12.2005
Znám kluka, co patří v ČR k absolutní špičce v maratonu. Ale jenom časem, měřil jsem mu to na kole!!! Nikdy ho nedonutíš jet na závody, budhistu jednoho. Snižuje to snad objektivitu výsledků závodů, popř.žebříčků? já myslím, že ne....
Matyodpovědět 

 Hory ?10:17:30 12.12.2005
Nejak vam to nefunguje pro hory.....
cifraodpovědět 
 Re: Hory ?10:22:36 12.12.2005
Pro hory, se to bude muset ještě domakat. Sami jsme trochu v tomto ohledu nezkušení, neboť převážně lezem a bouderujem, proto se těšíme na nějaký nápady od lidí , kteří se pohybují v horách, jak by se to dalo udělat.
 jirkasodpovědět 
  Re: Hory ?10:27:17 12.12.2005
A taaak. OK. Tak to jsem taky nezkusen.
Ale co treba: obtiznost + styl + pocet delek ? I kdyz je fakt, ze ty delky vetsinou nejsou stejne obtizne ... A ne u vsech cest jsou obtiznosti vsech delek uvedeny.
Toz to jsu zvedav.
cifraodpovědět 
   Re: Hory ?10:43:18 12.12.2005
Hodnocení hor do žebříčku je velký a obávám se, že neřešitelný problém. Jak by se dal bodově porovnat třeba tecnicky méně náročný výstup na vysoký kopec s technicky obtížným výstupem na nízký kopec, třeba normálka na Everest kontra pílíř Bhagirathi v Himálaji kontra pilír Freney na Mont Blanc kontra kompletně vynýtovaná cesta v Oberreintalu nebo Höllentalu či Hochkönigu? A co léto a zima - dva neporovnatelné světy. Pětkový žlab je při dobrém vysněžení choďák, trojkový rajbas poprášený sněhem téměř nelezitelná záležitost.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Hory ?12:22:42 12.12.2005
sak jo, v poho. myslim, ze na vytvoreni vubec nejakeho žebře to staci tak jak to je u skalnich.
Stejne tam moc lidi s horskymi neni. Navic o nic nejde. Honiči bodu budou spokojeni, pohodari taky...
cifraodpovědět 
    Re: Hory ?23:48:06 13.12.2005
ja ja, souhlas Jandíku, naprostej. To bych do tabulek netahal, ani tabulky do hor, oni se pronesou...:-)
Matyodpovědět 
  Re: Hory ?18:14:22 14.12.2005
Ty hory budou fakt zajímavý oříšek. Chtělo by to zavést kategorii vícedélkovek, přelézt nějakou dlouhou brutalitu v Cimách, Tatrách či Alpách je supr výkon. A jak vyřešit třeba sportovní vícedélkovky jako v Paklenici, Sardinii??? To nejsou hory, ale může to být větší výkon jak přelézt např. 8b+ na skalkách.
kvakodpovědět 
  Re: Hory ?21:28:28 16.12.2005
Taky by stalo za zvazeni zavest alespon par bodiku za vystupy v horach stylem A1,A2 apod. Nejtezsi co jsem lezl v horach bylo Costantini - Apollonio na Tofanu za VI+ A1 nebo tak nejak (nemel jsem na 7+ RP) a nemam za to ani bod :-( Naproti tomu mam body za kdejakou ctyrku v Tatrach :-) Take se mi nelibi ze se v zebriku ukazuje prijmeni. Myslim, ze nick byl lepsi.
 tenisodpovědět 
 Re: Hory ?10:37:31 12.12.2005
Jasně, horský žebříček je trochu bordel. Zvláště když si tam někdo zadává třeba cesty na Colodri Est jako horské. Takovéhle případy bychom ještě dokázali odfiltrovat, ale s jinými výstupy už by to bylo obtížnější. Totiž definovat hranici, co už je horská cesta a co není je obtížné a né všichni na to mají jednotný názor.
 hopodpovědět 
  Re: Hory ?00:09:38 14.12.2005
Tak, tak. Kde je hranice hor? Je to druh jištění - jsou skoby a vklíněnce atributem hor a borháky atributem skalek? Nebo je to délka cesty a možnost zabloudit, co dělá hory horami? A co s cestami, které jsou v evidentních horách, lezly se s klasickými skobami a někdo je sanuje? Přestanou být horské?
Zohlednění podmínek je už vůbec zcela mimo dosah žebříčků. Letní sněženice v srpnu může být pro lezení horší, než slunný inverzní den v březnu v jižních stěnách. V zimě prašan přímo na skále, oproti tvrdému propúojenému firnu.
Petr Jandíkodpovědět 
   Re: Hory ?15:39:24 15.12.2005
Osobne bych v ramci hor oddelil vicedelkovou skalkarinu (Colodri, Paklenice atd.) od klasickych cest (napr. Tatry). Zimni a letni charakter vystupu je uz vazne obcas tezko diskutovatelny.
Martinodpovědět 
    Re: Hory ?16:21:04 15.12.2005
To máš těžký. Taková jižní stěna Volovky, nebo Ošarpance jsou v podstatě stejná skalkařina, jako Colodri Est. Kompletně vynejtovaný horský cesty na vápně v Rakousích se od Colodri Est liší jen délkou pochodu pod stěnu a tím, že z Colodri se chodí dolů pěšky a tam se slaňuje na nástup.
Petr Jandíkodpovědět 
     Re: Hory ?16:57:03 15.12.2005
Jasne, neni to jednoduchy. Spis jsem myslel kompletne vynytovany cesty od spis tradicnich(s nyty maximalne na standech).
Martinodpovědět 
     Re: Hory ?16:15:14 16.12.2005
Při náhlém zhoršení počasí jsem měl se svým kolegou vážné lezecké problémy v Ošarpancích /asi před 18 roky/.Cestu jsme vzdali.Hory jsou hory.Ze skalek se dostaneš za deset minut do tepla hospody.Pane chytrý.
Doušaodpovědět 
      Re: Hory ?16:25:54 16.12.2005
Mně zase chytla větrná smršť v Paklenici (Fifoune, vzpomínáš?). Vítr byl takový, že se na zemi skoro nedalo stát a ze stěny vlála lana vodorovně a hlavně se nám chytila za rohem za nějaké výčnělky, takže kdyby tam někdo zrovna nebyl a neuvolnil nám je, museli bych tam zůstat viset do rána ve třetí délce.
Ostatně i v Arcu mohou přijít bouřky, vítr a déšť a dostat se z Colodri EST dolů může být taky někdy problém. I když uznávám, že je tam těch problémů s počasím podstatně míň než v Tatrách.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Hory ?17:23:00 16.12.2005
pre hory by sa mohla napr. zohladnovat suhrnna klasifikacia (F, PD, F, AD, ED, ABO), akurat by to fungovalo asi len pre alpy a vyssie, kedze v tatrach sa moc nepouziva (alebo by v tom bol riadny bordel).
soloodpovědět 

 Zádrhel10:38:30 12.12.2005
Myslím, že je tam nějaký drobný zádrhel, že v žebříčku, kde jsou nasčítaný body za 10 cest vypadlo z nějakých důvodů cca. 30 lidí!
Karelodpovědět 
 Re: Zádrhel16:03:22 12.12.2005
Díky za upozornění, už jsem to opravil.
 hopodpovědět 

 11:03:07 12.12.2005
Cus draci, klasifikatorove a desajneri, helejc mam vaznej problem, jak  klasifikacni program pozna ktera  VI je za 200 ci 250 ci ktera desetminuska je  za 1025 ci 1050? Nemuzu uz kuli tomu tejden spat a v praci mi z toho kondenzujou tachyony. Dik za odpoved.
Apropo, ctouc komentare vyse, tak protoze tady de fakt o hodne velky prachy, chtel bych vyridit Petrovi Reschovi aby  si v  zadnem pripade, ale opravdu v zadnem pripade  nevyplnoval boldrovej denicek...:))
P.S. Odpoved znam , ale tak mi to napadlo, to je holt to pondelni pracovni rano, navic takovyhle otazky urcite cekate...
 Lacoodpovědět 
 Re:11:09:31 12.12.2005
Laco příští rok tam stejně nebudeš, neboť spravedlnost jednou musí přijít a ti pilní konečně předženou ty talentované.
 jirkasodpovědět 
  Re:19:46:57 12.12.2005
Prosila bych nepokoušet Laca k větší píli v lezení. Děkuji. Zlá manželka.
Ivuchaodpovědět 
 Re:11:22:27 12.12.2005
Laco, tachyony nekondenzují, tachyony léčí:
http://www.tachyon-czech.com/
http://www.lezec.cz/cesta.php?key=23808
 hopodpovědět 
  Re:11:36:41 12.12.2005
Clovece znam par takovych co tomu veri, tady mas doporucenou literaturu na dobre usinani:
http://xxx.lanl.gov/find/hep-th/
1/ti:+AND+tachyon+condensation/
0/1/0/all/0/1
(odstran mezery)
ja jen pevne doufam ze nikdo neleci nezkondenzovanejma tachyonama!:)
P.S. Svet je malej, predstav si jeden z autoru taky leze
 Laco Šaolinodpovědět 
  Re:12:03:12 12.12.2005
az ted sem si ten prvni link otevrel....:)):(
Tak jen pro jistotu,
Co psal jsem, ftipem Hopu urcenem bylo!
Coz Hop vi, ale nekdo treba ne
By na me treba v hospode nekdo nechtel tachyonovej odvar.

 L.odpovědět 
   Re:12:47:08 12.12.2005
Tuhle jsem si dal v hospodě deset PÍ piv a zazdil jsem to pěti tachyofrťany a mentiony mi v hlavě tak zkondezovaly, že jsem se sotva telekinezí dostal domů.
 hopodpovědět 
    taky oni14:41:08 12.12.2005
Kolegové, prosím nedělejte si legraci z tachyonizovaných™ výrobků. Vždyť přinášejí harmonii celého vesmíru do vašeho negativní energií zašlého těla, zkažeností poničeného ducha i zdevastované duše. Pouze neustálý kontakt s nevyčerpatelnou energií tachyonů skrze naše subtilní organizující energetická pole (SOEP) rozhoduje o našem "bytí a nebytí" ve hře tohoto vesmíru. Jak bychom se bez nich mohl obejít? Vždyť i Vy můžete okusit kouzlo singularity a opravit svou narušenou SOEP a stát se tak harmoničtějším a dokonale symetrickým. A stačí tak málo: NAKUPUJTE TACHYONIZOVANÉ™ VÝROBKY.
Lukyodpovědět 
     Re: taky oni14:58:40 12.12.2005
Ano, ano, Luky má pravdu, po těch PÍ pivech a tachyofrťanech jsem byl tak singulární, že jsem se opravdu cítil úplně CPT supersymetrickej.
 hopodpovědět 
      Re: taky oni15:11:44 12.12.2005
Myslím, že by se tachyonizováním™ magnézia dalo zvýšit i tření na chytech prakticky na nekonečno. Též pí™ výrobky bych nebral na lehkou váhu: představ si, Hope, třeba pí-kreatin. To ti musí zajistit obrovskou maximálku i vytrvalost dohromady. ...A teď se podrž, to je můj nápad, ho tachyonizovat™. Věř tomu nebo ne, ale dle mých velmi složitých výpočtů, by ti na nekonečno vzrostl (v tvém případě vznikl) i morál.
Lukyodpovědět 
       Re: taky oni15:39:02 12.12.2005
Ano , polezete-li s priveskem z tachyonizovaneho zirkonu, pak malo kterou devitku neOSnete. Ovsem objednate-li si tachyonizovany kokon (16000KC:), da te si v nem napoj s tachyonizovanym sumivym celaskonem, pak si nejspis budete muset privazat (normalni) zavazi k (tachyonizovanymu mg) pytliku abyste na Fbvosmach neodletli nadsvetelnou rychlosti do vesmiru.... Ty woe a ja magor pracuju:)
lacoodpovědět 
        Re: taky oni06:38:36 15.12.2005
Co je tachyonizovany kokot?
Samodpovědět 
         Odpověď07:50:53 15.12.2005
Zbíječka woe.
Lukyodpovědět 
       Re: taky oni20:55:08 12.12.2005
Dekuji Vam panove za rozsireni poetiky o tenhle nadherny pojem! A za pouceni, ktere jsem na odazovanych strankach nalezl . Zitra rozbijim prasatko a jdu nakupovat, nekdy v nedeli hlasim prelez Action Dir, ci jak se ten kvak jmenuje.
P.S. Jiz leta vlastnim tachykardii. Ani jsem netusil, jakou mam zadanou komoditu.
dagodpovědět 

 Žebříček11:03:56 12.12.2005
Dovolím si přidat svůj názor.

Systém, se kterým přišel server 8a.nu, je skutečně výborný. Ale objektivní také není. Zcela objektivní systém neexistuje, důležité je, že je to stejné pro všechny. V současné době je to, byť inspirováno 8a.nu, nejkvalitnější porovnání na české scéně.

Dle mého názoru není žebříček na Lezci určen výhradně pro top lezce. Je určen všem lezcům, kteří se chtějí porovnávat se soukmenovci v činnosti zvané lezení. Má motivovat, má ukazovat přednosti a slabiny, má být komplexní, ale hlavně se v něm má najít každý. Nikdo by neměl mít pocit, že do něj nepatří, že není určen pro něj. A o to se podle mne kluci snažili. Snažili se vyzdvihnout výkon jedince, který dokáže přelézat více kvalitních cest, více cest v kvalitním stylu za určití časové období a ne toho, kdo dokáže ujezdit jednu devítku :o)

Vyfiltrujte si na 8a.nu CZE lezce a zjistíte, že je tam 30 lidí, z toho aktivních je 20. Naprosto nevypovídající hodnota. Na Lezci je těch lidí 300 a všichni jsou aktivní, protože mají zápisy z letošní sezóny. Mělo by nás to nutit zapisovat všechny přelezené cesty, protože i velmi kvalitní lezci jsou nyní na chvostu jen proto, že nemají zapsáno.

Nechte to novorozeně žít, krmte ho dobrým jídlem, nechte ho vyspat, vychovávejte ho, vyroste z něj možná stejně „kvalitní správňák“ jako Vy.
Azbestodpovědět 
 Re: Žebříček11:34:25 12.12.2005
Naprosto souhlasím
Správce RSDr.odpovědět 

 sola14:29:00 12.12.2005
Mozna by mely byt nastaveny koeficienty i pro solo prelezy. U zadavani cest do denicku tento styl je, takze by mel mit podle me i koeficient. Ale jinak je to pekny.
v.jesterodpovědět 
 Re: sola14:45:06 12.12.2005
to jsi myslel jako blbej vtip ?? doufám... deníček a s tím spojený ranking má být jako hec, nevím jestli je dobrej nápad někoho hecovat do solo přelezu. Solo je každého osobní problém a kdo ho chce přivostřit z hecu, tak ten má je jedinou jistotu...
BBodpovědět 
 Re: sola15:06:11 12.12.2005
Styl solo je bodově na stejné úrovni jako RP přelez. Tzn. o 4 body více než PP. Je využíván především u bouldrů. Myslím, že Bréťa má pravdu, v tom, že přílišné zvýšení bodového ohodnocení solo přelezu by mohlo být pro někoho životu nebezpečné.
 hopodpovědět 
 Re: sola23:48:00 12.12.2005
Rekl bych, ze spousta solistu se nepise ani do vrcholove knizky a ani o tom moc nemluvi.
jx0odpovědět 

 A přelezy se množí ...15:26:25 12.12.2005
Je naprosto boží sledovat, jak se najednou doplňují přelezy o stosedm :o)
Azbestodpovědět 
 Re: A přelezy se množí ...15:55:24 12.12.2005
:-))))))))))))))))))))))
odpovědět 
  Re: A přelezy se množí ...19:02:23 12.12.2005
wow, super. a v databazi to vsechno mate (myslim program)
 jenaodpovědět 

 Dobré ,ale...18:36:24 12.12.2005
Chtěl by říct ,že je to mnohem lepší ,ale musím dodat ,že je hloupé posuzovat pořadí lezce. Když třeba jeden vyleze 10 cest o obtížnosti 8a a druhý  má 60 cest o obtížnosti 7b ,má jích více tudíš má více bodu a je lepší v pořadí ,než ten co vyleze těší cesty.......
mprockodpovědět 
 wow19:04:09 12.12.2005
wow, super. a v jake databazi to vsechno mate? (myslim program)
tatkaodpovědět 
 Re: Dobré ,ale...21:27:25 12.12.2005
to jsi na omylu bere se to z 10 nejtěžšich cest tudíž kdo má 10 8aček tak na tom je přece líp než ten kdo má 10 7béček nebo se pletu?
Zajdaodpovědět 
  Re: Dobré ,ale...08:25:57 13.12.2005
Nepleteš :o)
odpovědět 

 A co my?22:04:00 12.12.2005
A co my tady na ostrove? Porad cteme jak si mame zapisovat cesty a vezt denicky, ale nikdo nam to nechce umoznit. Jak si mam zapsat treba takovy E3 5b? Jak dlouho nas jeste budete diskriminovat:-)) Kdo si ma porad jezdit pro zapisy na kontinent.
Myšákodpovědět 
 Re: A co my?22:47:54 12.12.2005
Myšáku všechno popořadě. Teď máme v pácu zaintegrovat americkou 5.12 5.13 atd.
Jestli dojde na tu ostrovní ještě není jasno, zatím evidujeme jen jeden požadavek :).
 jirkasodpovědět 
  For Jirkas21:38:34 16.12.2005
Ja eviduji nejmene ctyri dalsi:) Natalka, Stepan Ptacek, Peta (zacatecnik) a Jester.
Ale zajiste jich bude vic..
Myšákodpovědět 

 365 dní23:56:13 12.12.2005
Předně, skvělá práce chlapi!!! Můžeme diskutovat o bodech za styly a srovnávat klasifikace, ale jedno se novému žebříčku vzít nedá : eliminuje úlety prvolezců v klasifikaci a svým systémem snižuje hodnotu ,,uježděných,, cest (i když smekám před silou vůle některých lezců). V tom je nový žebříček objektivnější. Hory a bouldry někdo těžko srovná do přesné statistiky. Vzdálenosti a kvalita jištění (či nejištění) v horách je různá a není boulder jako boulder. No, to proberme někdy u pivka :) V každém případě si však myslím, že motivaci lezců co si cesty píší (kdo nechce, ať to nedělá,že) určitě zdvihne ,,Plovoucí rok,,. Lezeme přeci stále a ne pouze mezi Mikulášem a Silvestrem. Tímto se za ,,Plovoucí rok,, přimlouvám. Tak bus Draci
Jarda Loučímodpovědět 

 Pekna prace :)00:33:53 13.12.2005
Akorat abych se posunul nekam vyse budu muset opustit tezce dobyvane VIIc na Hrubici ci nedej boze v Udolickach a preunout se do sportovnejsich oblasti s privetivejsi stupnici obtiznosti :))) Hodne bodiku v Pristi sezone preje Dafe
 Dafeodpovědět 
 Re: Pekna prace :)20:29:31 13.12.2005
Své cesty z písku máš zapsané v srdíčku,viď Dafe! Já taky.
Jarda Loučímodpovědět 
  Re: Pekna prace :)10:34:09 14.12.2005
Nebudeš muset, Dafe. Stačí, když tebou lezené VIIc z doby, kdy ze Skaláku opadávala voda prehistorických moří, někdo očísluje podle moderních zvyků :-)
Gampodpovědět 

 klouzavej rok08:40:09 13.12.2005
Pokud nezavedete klouzavej rok, tak S tím jak se blíží silvestr se bojím že na Novej rok nějakej vysmaženej boreček s lahváčem v ruce se vyplazí nohama napřed na nějakou zasněženou skálu, pak zasedne ke kompu  a uchvátí 1. místo v žebříčku výkonem 1+/2- OS.

jinak tenhle ranking nemá chybu. Ono obecně i u každýho jinýho sportu  (ted´ mě napadá tenis ATP, orientační běh v čechách a ve švédsku, a třeba i  fotbal FIFA)  je ranking v mnoha ohledech diskutabilní a samozřejmě nikdy úplně objektivní nebude. Ale nejde přece jenom o srovnání výkonů, že. Kdo se furt má u piva bavit o cestách. To se radši bavím o něčem jiným a o cestách si přečtu na Lezci a na základě toho co v rankingu vylezli lidi co lezou podobně těžký (lehký) věci jako já.
Fakt pěkný dílko! 
Toroušodpovědět 
 Re: klouzavej rok09:02:10 13.12.2005
Přesná pravda. Klouzavej rok bude, to byla jedna ze základních podmínek celého žebříčku. Bude, pracuje se na tom !!!
Poznámka pro Hopa:
Boulder OS + 95 bodáků (2 stupně + 5 bodů)
Boulder OSF + 53 bodáků (1 stupeň -3 body)

O RK bych ještě hodil řeč. RK = PP -6 je podle mne stašně málo. Navrhuji RK = PP-50 bodů. Je to strašně diskutabilní styl, nejlepší by bylo ho úplně vysmahnout, ale tendence je prostě jiná, podle mě špatná.
Na 8a.nu mají obdobu, říkají tomu Free point a je to kombinace od procvakaných jištění až po brutus lano shora, samozřejmě v tahu, bez pádu.
Navrhuji RK = PP - 51 bodů.
Azbestodpovědět 
  Re: klouzavej rok10:58:21 13.12.2005
RK je diskutabilni styl, spousta lidi si procvakava prvni jisteni, kdyz na nej napr. snadno dosahnou , nebo je nastup o drzku (kdo ma treba
Liebe Ohne Chance v jure bez cvaklyho prvniho, podvodnici:)
Na 8anu ubiraj za top rope jeden stupen i.e. -50 bodiku (a pritom je to takovej krasnej styl, ze) a nevadz RK muze byt efektivne az TR, toz za RK -50 a - nejakej ten dalsi Azbestakuv trestnej ma celkem logiku. Nicmene zdurazneme poselstvi z 8anu:

We would also like to explain that we do think that climbing is foremost about adrenalin, scenery and nice people. Sometimes you can add grades and points and it gets even more exiting, but don't lose your perspective. Take care!

Pro ty co neumi anglicky volny preklad: Az si budete zapisovat do denicku desetminusku, meli byste si uvedomit ze jste nejen silni, ale i krasni:)))
laskavy ctenar Olin Lacošodpovědět 
   Re: klouzavej rok13:44:08 13.12.2005
Pravdu máš. Mmch Liebe ... mám taky pěkně bez procvaklýho :o)
Azbestodpovědět 
  Re: klouzavej rok09:37:40 14.12.2005
Dal by som tam iba styly RP, PP, OS, flash, solo a boulder. TR, AF, RK by som vyhodil - cesta vylezena tymto stylom nie je prelezena - videl som "AF" liezt v Hollentali takym stylom, ze chalan sa cvakol, spravil krok, dociahol dalsie istenie, cvakol expres, chytil expres, cvakol lano a "dober" - a toto sa opakovalo celou cestou. Problem je rozlisit AF normalne, kde zacinas z pozicie, kde si skoncil od toho, co som pisal hore. Takisto aj RK moze byt s nacvaknutou 1, 2, ... x expresmi. Normalny styl by mal byt simulaciou sola, padnes, skoncil si, skusaj odznovu zospodu.
odpovědět 
   Re: klouzavej rok10:33:35 14.12.2005
Ono ať tak ten styl zůstane ale ať se při použití tohoto stylu (AF, TR) neboduje přelez(spousta lidí si vede deníček a má to pro ně význam si to zapsat). CO je vlastně RK? osobně to vnímám jak když po pádu je lezec zpuštěn do nohandu a dá to pak na kusovku - kousek jde s horním ale plynule přejde na ten horší konec. První procvaklej je něco jinýho, je to sice malinko vojeb ale nesrovnával bych to.
BBodpovědět 
    Re: klouzavej rok10:43:30 14.12.2005
to byl jen extremni priklad, z druhy strany je dost cest kde 'kontrolovany' RK cestu vyrazne zesnadni. Predstav si pisek, pet kruhu moralu a pred slanakem
klicovej bolder, kdyz si 'zamerne spadnes' u patyho (po cvaknuti), cestu si das pak pekne nevystresovanej RK je to uz hoodne o necem jinym
starej vojebavacodpovědět 
     RK14:45:29 14.12.2005
Možná jsem se špatně vzjádřil - myslím že RK by nemělo být bodováno - pokud je tedy RK to co jsem popsal.
BBodpovědět 
 Re: klouzavej rok09:06:02 13.12.2005
Ještě jedna poznámka. Klouzavý rok jednoznačně pro to, aby se do května nečekalo na dostatek přelezů a tím i relativní objektivitu. Někteří mají za sezonu vůbec problém mlasknout těch deset cest, které považují za pro sebe hodnotné a tím i zapsatelné.
Azbestodpovědět 

 koeficienty20:35:58 13.12.2005
Mohol by mi niekto prosim prezradit co znamenaju koeficienty RK PP RP OSF.Dik. Inak ta tabulka je super.
Cyrilodpovědět 
 Re: koeficienty10:02:03 14.12.2005
Ty pismena se jako koeficenty pouze tvari, ve skutecnosti to jsou zkratky rozlisujici styl prelezu:
RK-Rozhodne Kontrolovane
PP-Pekne Pomalu
RP-Rychle Plynule
OSF-tato pochazi z anglictiny a znaci ze lezec byl rychly jako' pohled' ci radeji 'blesk' (Flash).
Pak tusim horolezci pouzivaji jeste zkratku 'OS', ktera znaci, ze lezecky problem byl zdolan opravdu strelhbite, tedy ze lezec byl rychly jako 'pohled'
(pozn. jak znamo, blesk je pomalejsi pohledu). Zkratky pouzivaji nekteri lezci k ohodnoceni zpusobu prelezu, tj. ma se za to ze cim rychleji, tim lepe a pochazeji zrejme z uspechane Evropy, predevsim pak industrialniho Nemecka a pak take castecne ze Spokojenych statu. Ovsem lezec jogin ci budhista nebo softmoversky labuznik
se temito frikulinskymi zalezitostmi nezabyva. Leze vetsinou stylem AF (AntiFreecool) nejhure pak PP a vetsinou o tom ale ani nevi. S pozdravem
Olin Odkompaodpovědět 

 :(19:14:35 14.12.2005
No to jsem ale zmatený. Styl přelezu AF nedostává ani zlámanou grešli.Tzn., že například za prvovýstupy se mi nedostane žádného bodového ohodnocení i když jsem v nich i krev vycedil, o nervech a adrenalinu ani nemluvě, ale zaboduju na OS vylezenejma čtyřkama?? Prvovýstupy,pokud dávám kruh,prostě na OS,RP a další obodovaný styly nejdou vylízt (snad jen s šílenou vyjímkou osazení kruhu z čistý lezecký pozice bez odsednutí).Ach jo,to jsem se těšil na nahrabaný bodíky a takhle mi zbyly oči pro pláč.... :) Ale jinak určitě dobrý,po vypiplání určitě výborný!
 marťas*odpovědět 
 Prvovýstupy19:52:57 14.12.2005
No musíš to pak vylézt minimálně PP a je to započítáno :-)
Lukyodpovědět 
 Re: :(15:28:06 15.12.2005
No je pravda, ze prinejmensim piskovcove vystupy ve stylu AF by nejak ohodnoceny byt mohly a to z duvodu, ze dana cesta mnohdy jinak nez AF prelezt nejde (pripadne, ze by se kvuli RP kurvila skala). Nicmene presto nepoznas, jestli lezec sedel v kazdym kruhu, protoze mu dochazelo nebo jestli tam proste sednul z vyse zminenyho duvodu.
Martinodpovědět 
  Re: :(15:41:56 16.12.2005
Plný souhlas.
Hanesodpovědět 
 Opovrhovaný AF12:32:26 08.03.2006
Náhled autorů žebříčku na styl AF je hloupý a zavádějící.
Vysvětlím.
Náš příkladový lezec vyleze Walkerův pilíř na G.J. a jednu délku dá AF (třeba byla mokrá). V deníčku se objeví 0 bodů, přestože jde o významný výstup jak "prase". Jiný "příklaďák" vyleze AF Klekání na Ch. s., ale AF a to jen proto, že si odsedl do posledního kruhu (nechtělo se mu prát trenky, tak si to v klidu prohlídl).
V mém postoji nejde ani o to kolik má kdo dostat bodů a komu se má kolik odečíst.
Každý kdo někdy lezl na písku dobře ví, že mnohá sedma či „osmáčko“ může být mnohem náročnější na vylezení než "osmpluska" na Rovišti či v Krase a to tak, že případně devítkář z krasu nepřeleze "vosumáčko" na písku. Ano třeba v Labáku je hodně cest u kterých má smysl zohledňovat "sportovní" styl přelezu. Naopak v Ádru je většina
cest kde to absolutně smysl nemá (neslyšel jsem třeba o RP přelezu Letecké).
Pánové vy boduje jen (povětšinou) naučený fyzický pohyb ne skutečnou kvalitu a hodnotu cesty (preference jen určité skupiny primátů :-)
Budiž i takové upřednostňování fyzična nad duchem bych unesl (jasný současný trend měřitelného výkonu).Ale co mi vadí nejvíce je, že pokud je cesta v databázi přelezena AF neobjeví se při prohlížení cesty toto opakování v tabulce přelezů. To je podle mne dost velká vada na "kráse", zbytečné "inkvizitorské" okleštění možností této unikátní databáze.

1) nedozvím se jestli je cesta vůbec lezena (pro písek a hory důležité)
2) nedozvím se případný kontakt na "nečistého" AF přelezce (případné podrobnosti)
3) pokud "nečistého" AF přelezce znám, pomůže mi porovnání jeho a své výkonosti
4) pokud je uveden nějaký komentář u cesty a zároveň jeho autor v tabulce přelezů (byť AF) zase to má jinou vypovídající hodnotu

Závěrem jen přidám buřičskou výzvu:"Proletáři všech AF přelezů spojme se a svrhněme zahnívající oligarchii "přešlechtěných sportovních stylystů".
(Až uslyšíte na Pisáku výstřel z děla - revoluce začala, připojte se k útoku na Peňákův palác)
Staníkodpovědět 
  Re: Opovrhovaný AF14:05:54 08.03.2006
Přidávám svůj hlas pro uvádění AF přelezů u cest v databázi. Taky si myslím, že to o cestě hodně vypoví.
 Kočkaodpovědět 
   Re: Opovrhovaný AF09:48:26 13.03.2006
AF prelezy se opet zobrazuji u cest.
 hopodpovědět 
  Re: Opovrhovaný AF14:16:24 08.03.2006
Souhlas se Staníkem... nulovat AF na písku a neuvádět je u cest v databázi je podle mě totální ptákovina!!! Vše popsal Staník dost výstižně, tak jen čekám na zvuk výstřelu jako podnět k revoluci...
Radošekodpovědět 
  Re: Opovrhovaný AF14:24:53 08.03.2006
Jen tak mimo hele Staníku, kdy konečně zaktualizuješ svůj deníček... :)
Radošekodpovědět 
  Re: Opovrhovaný AF14:25:47 08.03.2006
Moznost kompromisu by byla, kdyby se AF bodovalo u piskovcovych a horskych cest. Oboji je v databazi automaticky ropoznatelne.
Hodnotit AF na ciste sportovnich cestach je asi vazne krok zpatky.
Martinodpovědět 
  Re: Opovrhovaný AF16:01:48 08.03.2006
Děkuji Vám "soudruzi" za podporu. Zdejší masy ještě nepochopily a neocenily vedoucí úlohu "AF hegemonu" - než uděláte slavnostní RP na písku tak to alespoň nejdřív AF-nete (ne?). Kdo to začne hoblovat rovnou na rybu je u mě "třídní prase".
Radošku pošlu ti na e-mail adresu na svůj tajný deníček - server kde si váží mé obětavé práce v "AF frakci".
Staníkodpovědět 
  ..hAF, hAF16:05:13 08.03.2006
hAF, hAF, navrhuju trictvrte bodu za hAFnutou desitku na pysku, TRamtadada, TRamtadada a bod celej za TR. Lezeni piskovcovych vrazd nema zadnyho ducha, to si jenom namlouvame hAF, hAF TRamtadada, at zije sTRachov! Nejvetsiho ducha ma lezeni na rybu! Chci parybu v denicku! zelenou! TRepajici parybu! TRjenoka! hAF, hAF
uprchly pacientodpovědět 

 žebříček14:50:12 15.12.2005
Musím říct že současný žebříček je slušný ale má pár nedostatků.V žebříčku skalních cest je to celkem v pohodě akorát si myslím že by tam mělo být ještě bodové ohodnocení za přelez cesty solo a to platí i pro hory.Jen doufám aby z toho nevznikl návod lézt cesty jen solo.Myslim že přelez cesty by měl být ohodnocen vyšším počtem bodů.Co se týče hor tak žebříček poměrně dost zkresluje na hodnotě výstupů.Předpokládám že většina lezců poleze v horách cestu OS ale mělo by se zohlednit ale i další obtížnost v horách než je jen lezecká klasifikace.Např. cesta skalního charakteru v Tatrách o obtížnosti 7+ se bude těžko rovnat třeba s výstupem V stěnou Watzmanu za 5+.Kdo byl v takové stěně tak ví o čem mluvím.Avšak netuším jak by se mohli nastavit parametry žebříčku aby se to promítlo do celkového hodnocení.
Jinak letos jsem moc lezecky aktivní nebyl mimo hor poněvadž jsem prošel náročnou operací ale už na sobě makám a připravuju se na vás na příští rok.Doufám že zas budu mít možnost zapsat nějaký kvalitní výstup do žebříčku a třeba se i po dlouhé době objevit na závodech.Zdarec at se vsem daří a pěknej novej rok.
Venca Urbanodpovědět 
 Re: žebříček15:02:40 15.12.2005
Už to tady bylo probíráno výše. Oba problémy: solo i hory. Tak si to najdi. Myslím, že to kluci probrali a popsali srozumitelně.
Kočkaodpovědět 
  Re: žebříček15:06:11 15.12.2005
Napsal jsem jen svuj nazor.
Venca Urbanodpovědět 
   Re: žebříček15:52:13 15.12.2005
Pohoda, ale mohl sis taky přečíst napřed názory ostatních.
odpovědět 
    Re: žebříček20:30:43 15.12.2005
Možná by stálo za to upřesnit pojmy způsobů přelezů cest:

OSM - OS na zamaglajzované cestě
SOLOMAT - Solo bouldru nad matrací
SOLOGROUP - s ošaháváním kamarádů
PPTR - jištění s expreskou delší než 0,5 m

atd.

AF - samozřejmě ponechat, všichni začínali AF, a teď jim to není dost dobrý, to chtějí ohrnovat nos nad Nováky?

Prvovýstup / Prvopřelez RP / Prvopřelez vápenné překližky RP - by měly mít svoji vlastní bodovou kategorii, aby měli samozvaní mistři na čem lézt.
blablaodpovědět 
    Re: žebříček11:10:15 16.12.2005
Nevidim duvod proc bych nemohl pridat svuj nazor.Je to hlavne pro autory tohoto zebricku.Cim vice nazoru budou mit i kdyz treba budou stejne nebo podobne od vice uzivatelu mohou z toho vytvorit nejaky zaver.Myslim si ze reakce anonymnich dopisovatelu nejsou na miste.Bojite se prozradit svoji identitu?
Venca Urbanodpovědět 
     Re: žebříček12:37:16 16.12.2005
Venco, nemej obavy, my to peclive cteme a jedine co nas limituje, vse vyresit je cas. Obcas taky to, ze to uspokojive vyresit nejde, coz je obavam trochu pripad hor.
 jirkasodpovědět 
     Re: žebříček14:34:19 16.12.2005
Jelikož jsem původcem reakcí na tvůj komentář, cítím se povinována se na tvoje mírné dotčení také ozvat. Protože jsi na sebe neuvedl žádný mailový kontakt, napsala jsem komentář též bez kontaktu, jinak bych ti napsala na mail. Venca Urban bez jakéhokoliv mailu je stejně anonymní nick, jako kterýkoliv jiný. Protože nerada zaplácávám lezec.cz neplodnými komentáři, zvolila jsem stručnou formu. Jako obvykle, ani to nestačilo. Jen jsem tím chtěla říct, že problém sola a hor se už výše probíral, takže ses buď měl zapojit do diskuse tam, nebo bys možná přišel na to, že to, co jsi napsal, už bylo obšírně probráno a tvůj názor byl již obsažen. Takhle se to jeví tak, že sis komentáře vůbec nečetl. Jinak co se týče sola, i já si myslím, že by nemělo být nějak bodově výše ohodnoceno. Solo je dle mého názoru osobní niterná věc, která by neměla být předmětem nějakého porovnávání výkonů. Už jen z představy, že někdo bude lízt solo, aby měl vyšší počet bodů v žebříčku, mám husí kůži. Apropo, kluci z lezce, existuje solo a free solo. Předpokládám, že styl solo na lezci, jak už bylo výše zmíněno, byl vytvořen hlavně kvůli hodnocení boulderů, takže je to v podstatě free. Jištěné a free solo normální cesty je však docela rozdíl. Omlouvám se za dlouhý komentář.
 Kočkaodpovědět 
 Re: žebříček13:07:58 16.12.2005
TR, RK, AF a další nesportoní styly si lze zapisovat, ale cesta takto vylezená, by v žebříčku neměla být bodována. Je totiž prakticky NEVYLEZENÁ! Každá ceta lze vylézt čistým stylem: RP či PP ( u vícedélkových pak jednotlivé délky). Proto bych hodnocení v bodech nechal, jak je. Funguje to dobře.
Lukyodpovědět 
  Re: žebříček13:37:58 16.12.2005
Ano, Ale RK zatím myslím body má.
Azbestodpovědět 
   Re: žebříček16:38:11 16.12.2005
Podival jsem se do minulosti a do ciziny.No proste kde se dalo.O nejaky zebricek hodnoceni se pokouselo mnoho kapacit z celeho sveta a nikdy to neskoncilo dobre.Nakonec se vsichni shadali.Myslim si , ze bychom si s teto zkusenosti meli vzit priklad.Jen jsem si vsiml , ze se o takovy rebricek pokouseli vetsinou lide , kteri do lezeni nijak svymi vykony vazne nepromluvili.To by pro nas melo byt zase vazne varovani.Smal jsem se , protoze ti jedinci kteri chteli ty rebricky tvorit odpovidali na svoje vykony vzdy stejne.A pripominam , ze vsude na svete, rikali: JA, ALE LEZU JEN PRO RADOST.Takze pojdne radiji lizt a pak si o tom vsem muzeme u piva pratelsky popovidat.Psouk.
Pšoukodpovědět 
    Re: žebříček07:45:07 17.12.2005
Doufám, že tenhle žebříček výjimka z Pšouk pravidla.
JirkaSodpovědět 
     Re: žebříček13:04:50 18.12.2005
O tom celkem pochybuji.Ale to je muj nazor a nechci ho nikomu vnucovat.Napsal jsem svoji poznamku , proto , ze jste nazvali vse jako revoluci v hodnoceni.Porad z toho citim , fakt, ze chcete vedet kdo je nejlepsi!A to si podle me nejsnadneji overite na lezeckych zavodech.Tam je to jednoznacne!A vsimnete si , ze se to dost kryje i s lezenim venku.Malokdy byva , ze by nekdo kdo neumel na zavodni stene neumel i venku.Opacne to tak je.Nekdo kdo leze venku a pise si jednu tezkou cestu za druhou , na zavodech propadne.A zase tam je ta klasicka vymluva:LEZU JEN PRO RADOST.Omlouvam se , ze mam takovy jiny nazor.
Pšoukodpovědět 
    Re: žebříček14:56:01 17.12.2005
Samozřejmě, že lezeme pro radost. Ale to neznamená, že se nemůžeme snažit porovnat své výkony s ostatními. Znám spoustu lidí, a já se mezi ně také dovolím počítat, co mají větší radost z těžší cesty vylezené co nejhodnotnějším stylem. A když je takových cest víc, no to je pak pocíteček. Tenhle žebříček - vzor má ve velmi úspěšném, funkčním a časem prověřeném na 8a.nu - nám umožňuje si trochu zasoupeřit se svými kamrády a sledovat svou výkonnost. MÁME s TOHO TAKHKLE PROSTĚ RADOST. Tak nám jí, Pšouku, prosím tě nekaž a jestliže s existencí žebříčku nesouhlasíš, nikdo tě nenutí se tohoto klání účstnit.
Lukyodpovědět 
     Korkce08:35:25 18.12.2005
Samozřejmě, že máme radost Z toho :-)
 Lukyodpovědět 

 Promiň příteli09:38:37 20.12.2005
Pšouku, příteli, promiň. Připadáš mi jako vůl. Ti které žebříček baví v něm prostě jsou a ti které nebaví tam být nemusí nebo nejsou. To že nemáš rád žebříček neznamená, že žebříčky jsou k ničemu. Já nemám rád rajskou a taky jsou podniky kde ji vaří. Já ale nelíčím číšníkovi jak je to hnusný jídlo. Jen si jí prostě nedám. 
Janýsův tátaodpovědět 
 Re: Promiň příteli10:05:39 20.12.2005
Slávu nebo smrt, Trenére svatá pravda. A když už rajskou tak s knedlíkem. Těstovny nejsou objektivní. A ten, kdo to jí lžící má víc bodů než klasik s příborem?
Azbestodpovědět 
  Re: Promiň příteli11:01:30 20.12.2005
Myslim ze mam uz dost zkusenosti abych si v tomto miste dovolil byt pekne drsnej:
1)Pribor ani lzici bych vubec nebodoval (jedna se o umely pomucky)
2)Knedlik za pet bodu (nejmin)
lacoodpovědět 
   Re: Promiň příteli11:54:09 20.12.2005
Add 1 Tvoje svaly mi připadají taky trochu jako umělý pomůcky.
Add 2 jen 5 Bodů? Je to na debatu. Knedlíky se oblast od oblasti dost lišej.
PS: Mají v Maďarsku knedlíky? Nepráší se jim tam moc od huby?
Azbestodpovědět 
  Re: Promiň příteli12:03:56 20.12.2005
Bah! Neco jako pribor pouzivaj jen zbabelci! Nesportovni -- zruseno!
dagodpovědět 
  Re: Promiň příteli13:34:23 20.12.2005
Sláva nebo smrt :-) ... sobotní závody ... :-)
Správce RSDr.odpovědět 
   Re: Promiň příteli11:01:26 22.12.2005
Čumím na ten žebříček a říkám si co z toho je pravda a co sen!
Freemanodpovědět 

 Rosťovi Štefánkovi16:06:30 22.12.2005
Rosťo, prosím tě, zapiš si do tabulky bouldery, ať to je, jak má být.
Petr
Petr Reschodpovědět 

 Styl přelezu bouldrů "sólo" ??16:38:11 22.12.2005
Jenom taková připomínka, nemělo by se něco vymyslet se stylem přelezu bouldrů? Uvádět "sólo" mi nepřijde moc šťastný. (Skoro) všechny bouldry se lezou bez lana, to dá rozum. Sólo na skalách (a to ještě existuje jištěné sólo a free sólo) je ovšem trochu o něčem jinym. Takhle vždycky kouknu na žebříček a nestačim se divit kolik tu máme sólistů - a přitom to sou normální bouldristi. Trochu devalvace významu slova "sólo" ne? 
Špicálodpovědět 
 Re: Styl přelezu bouldrů "sólo" ??12:27:56 06.03.2006
Máš recht!!!!
Lukodpovědět 
 Re: Styl přelezu bouldrů "sólo" ??13:49:18 06.03.2006
A jak jinak bys to pojmenoval, leze se to solo , ne?
RP by slo taky, protoze lezec si osazuje vsechna jisteni sam, ze jich je 0 je jedno. Obavam se vsak ze kazdou chvili by se nekdo v diskusi ci komentarich divil (degradace stylu RP):):). I kdyz neni solo jako solo, treba by to stacilo odlisit barvou. Buldry mechove zelene 'solo', cesty vylezene stylem solo by se pak psali do ramecku v barve laku na rakve i.e. leskle hnedocerne 'solo'.
A nektery RP cest od Speka by pak mohli byt v barve podelanych slipu:)
L.odpovědět 
  Re: Styl přelezu bouldrů "sólo" ??13:12:35 14.03.2006
Jak to pojmenovat je otázka, jelikož při bouldrování není ve většině případů potřeba styl explicitně uvádět. Pro zvláštní případy samozdřejmě má smysl OS, FLASH a TR. Pro nejběžnější případ jsem prostě přelezl boulder, tečka. (po x dnech nacvičování, na x tej pokus) Tudíž jestli mermomocí uvádět styl, tak by tomu asi slušel styl "boulder". Nebo jste snad už někdy slyšeli debatu: "Tak sem konečně přelez ten boulder No Entry na Petráči" "Fakt jo? A jaky stylem?" "Sólo!" (užaslé ticho v hospodě) "No ty vole, seš fakt hustej, to já ho přelez jenom normálně" ... ehm ;-)
Šp.odpovědět 

 Stupnice21:16:01 06.03.2006
Myslim, ze by neuskodila moznost zadavat obtiznost cest i ve stupnicich, ktere momentalne nejste schopni v zebricku porovnat. Urcite je to lepsi nez udavat obtiznost ve stupnici, ktera se v danem miste nepouziva. Vubec by nevadilo, ze dane cesty by nebyly bodove hodnoceny v zebricku, to by slo urcite pozdeji dodelat, ale alespon by byly uvedeny v databazi cest, coz jiste neni na skodu.
Myšákodpovědět 
 Re: Stupnice23:36:05 06.03.2006
No ja se obavam, ze by v tom byl brzy peknej bordel, jak by si tam kazdej zadavl co chce. Ja jsem to zatim u nekterejch cest resil tak, ze jsem si klasifikaci prevedl treba na francouzkou a tu puvodni americkou jsem napsal u cesty do poznamky.
Mimochodem, zrovna treba americkou stupnici se chystame take zazadit. Jestli mate jeste nekdo nejaky napad kterou stupnici by bylo dobre pridat, tak sem s nim.
hopodpovědět 
  Re: Stupnice21:06:49 07.03.2006
My chceme tu jedinou nepreveditelnou - anglickou.. Jeste jsem si taky rikal, jestli neni lepsi deleni cest trad - sport, nez hory - skaly. Ale treba ne.
Myšákodpovědět 
  Re: Stupnice01:55:05 13.03.2006
Novozelandskou! V-grade.(V0 - V14)Asi to nebude moc lidem platny, ale my bychom si mohli lepe porovnavat vysledky:) A take abyste to meli kompletni...
T.odpovědět 
   Re: Stupnice05:26:26 15.03.2006
Ta je vlastne stejna jako pouzivaji v Americe, Australii a myslim ze v Jizni Africe?
T.odpovědět 
  Re: Stupnice02:20:32 13.03.2006
Jezisikriste se to odeslalo asi stokrat. Omlouvam se. Jeste jsem chtela dodat, ze se mi zda, ze je v zebricku zapsano pramalo holek. Neverim, ze jich u nas leze tak malo. Mozna ale my zeny nemam takovou touhu se srovnavat s ostatnimi? a pristupujeme k bouldrovani podobne jako treba Petr. Ja taky radsi soutezim s problemem (a nemusi byt ani tezky, jen zapeklity) nez s kamosem. Nebo je to mozna tim, ze skoro zadne srovnani nemam, protoze lezu se samejma chlapama. Je ale dobre obcas mrknout do ceho se kdo pustil. Obzvlast na "holcici" prelezy.
T.odpovědět 

 Postřehy uživatele12:51:21 15.03.2006
Omlouvám se, že jsem neměl čas si pročíst vyšší komentáře a možná je budu opakovat, přesto přidám pár postřehů:
a) styl AF - zadal jsem omylem jednu cestu ve Frankenjuře tímto stylem a dostala o 6 bodů menší ohodnocení než styl PP, což je ve Frankenjuře skutečně úsměvné
b) jednoznačně hlasuji za okamžité zrušení žebříčku hor, ať existuje možnost zapsání, ale ať se nedělá žebříček, protože je nesmyslnný, mimochodem například tím, že málokdo stihne za rok dát deset cest, to horko těžko zvládnou i takoví borci, jakými jsou ocenění za výstupy roku ČHS
c) pokud chcete diskutovat o AF na písku, což je něco jiného než bod a), zaveďte rubriku výstupy na písku, stejně tak má smysl styl AF v horách
d) asi by bylo nejlepší to tu zrušit(chachachechechochohcichi), ale to jsme zase na začátku... (kde jsi ROSŤO???, Karle, Lahvoni, Andreji, Zdendo, moravská elito!!!)
 Petr Resch ml.odpovědět 

 Deníček na lezci15:08:06 05.08.2006
Docela bych uvítal, kdyby se v denickach zobrazovala nejen oblast, ale i SEKTOR. Takhle to je neprehledne, na pisku to je samej nazev ako Stara cesta, Normalni cesta... Vikm, ze se da na cestu kliknout, ale to uz neni ono :)

Jsem pro zobrazeni i sektoru (veze,masivy) !

Jen nápad.
Mikiodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.