Zdá se, že na Suškách přibude problém v podobě dopravních policistů.
V neděli odpoledne jsme právě parkovali pod Suškama v obvyklé řadě aut, když jsme si všimli policejniho auta a panáčka, který obchází zaparkované vozy, zapisuje si čísla a dává jim za stěrače nějaké pozdravy.
Šel jsem se ho tedy zeptat, jestli to stáni tady přestalo být legální. Se širokým úsměvem mně odpověděl, že "tady legální nebylo nikdy".
Tak jsme se sbalili a mazali pryč. Nevím tedy ani jestli ty pozd
Lidi, vím že "Lezec" je moc fajn a velice rád jej navštěvuji.Ale poslední příspěvek k závodům na Ruzyni mne donutil napsat to, co už si dlouho myslím.
Každý se nějak jmenuje a když už něco veřejně napíše měl by se podepsat!A když už se nepodepíše nemělo by to být zveřejněno.
Nevím, jak to technicky udělat,ale dost vážné obvinění podepsané jakýmsi "Fandou", by skutečně nemělo na stránkách "Lezce" co dělat.
Nechci cenzu
Včera jsem byl na Panťáku a na druhý lize je omezeno lezení kvůli hnizdění poštolek. To znamená, že cesty Tělocvična, Trenažer a Direkt se nelezou vůbec a lezení sousedních cest si rozmyslete, ať ty fógly nerušíte. Hnizdo je vpravo na polici pod 3. kruhem Tělocvičny.
Respektujte to a nedávejte záminku k jiným omezením. Díky.
Výsledky závodů v rychlolezení na umělé stěně JAKUB z 8.5.2002 na http://hoj-Lbc.webpark.cz. Čaute všici, trochu opožděně, ale přeci, kdo byl a dal adresu, výsledky už má. Objevil se sice jeden člověk, který nás (HO JAKUB) stále a všude pomlouvá (nelze napsat kritizuje, poněvadž kritika má své pravidla), podle něho byly závody zkurvený, podělaný, všichni jsme to posrali (seděl sám jako nepozvaný rozhodčí) a všichni lezeme Lanexu do prdele (to řekl v mikině od jmenovaného sponzora), a kdyby to vě
Josune Bereziartu přelezla vytrvalostní kousek "Macumba Club" 8c v Orgon, Francie, cesta udělaná J.B. Triboutem čítající více než 50 kroků se málem Joshune podařila během 4 dnů, avšak stále se jí nedařilo v posledních tvrdých krocích. Dala tedy odpočinek a po třech dnech se vratila aby cestu s přehledem vylezla.
“Víte, když si osvojíte kroky, tak více odpočinete a zbytek již udělá motivace. Tato cesta je pro mě mytická, neboť si vzpomínam, když jsem před 8 lety navštívila Orgon poprvé, j
Oproti tomu, že byl Mráza druhý na SP v Jekatěrinburgu, bychom mohli říct, že se v lezení nic podstatného za posledních 14 dní nestalo.
No ale možná přeci. Takže o čem píší zahraniční servery?
8a.nu: Dave Graham a onsajtnul cestu Mephisto za 8b a na druhý pokus dal Hurvenik 8b+. Dále přelezl mnoho prásků v Basel Juře. Jo, a nějaký šestnáctiletý mladík Edu Marin vylezl cestu Lodi Social 8c+ v Siuraně a řekl, že je docela šťastný. Kdo by nebyl.
planetmountain.com: Josune Berez
Závod ČP v lezení v Praze - Ruzyni vyhrál Solanský
Vítězem druhého letošního závodu série Českého poháru v lezení na obtížnost se dnes večer v Praze stal osmnáctiletý junior Petr Solanský. Druhým byl dvacetiletý Slovák Peter Doležaj, třetím devětadvacetiletý Pavel Kořán.
V ženách se na prvních třech příčkách umístily juniorky: první byla čtrnáctiletá Tereza Kysilková, na druhém místě se umístily se shodným výsledkem Soňa Hnízdilová (19) a Lucie Rajfová (15).
Právě vyšel čtyřdílný lezecký průvodce na Sasko k sehnaní v Německu v lezeckých kšeftech nebo k objednání na www.climbing.de
Lezecký průvodce Sächsische Schweiz
Schrammsteine/Schmilkaer Gebiet - žlutý
Bielatal/Erzgebirgsgrenzgebiet – modrý
Gebiet der Steine – červený
Großer Zschand/Wildensteiner Gebiet - zelený
.
- 384 stran
- 17 černobílých obrázků
Zdá se, že na Suškách přibude problém v podobě dopravních policistů.
V neděli odpoledne jsme právě parkovali pod Suškama v obvyklé řadě aut, když jsme si všimli policejniho auta a panáčka, který obchází zaparkované vozy, zapisuje si čísla a dává jim za stěrače nějaké pozdravy.
Šel jsem se ho tedy zeptat, jestli to stáni tady přestalo být legální. Se širokým úsměvem mně odpověděl, že "tady legální nebylo nikdy".
Tak jsme se sbalili a mazali pryč. Nevím tedy ani jestli ty pozdravy za stěračem byla jen varování, nebo rovnou pokuta. Upřesní to někdo z postižených?
Jestli budou trvat na tom, že se tady nesmí stát, což je asi podle vyhlášky pravda, tak nevím kde. Přemýšleli jsme, kde je asi tak nejbližší zcela LEGÁLNÍ místo k parkování a nejblíž je asi parkoviště u hospody v Besedicích, což není nic moc.
ten problém tady byl a je. Parkovat se tam vlastně jako nesmí, souvisí to snad nějak s českým rájem jako s chko. A jiná teorie je, že policajti pokutují stání na vozovce, kdy obrys vozu přesahuje do profilu silnice. nicméně se tam vesele pokutovalo už před tak 8 lety. Jeden čas tam byl dokonce zákaz zastavení, který byl nějakým zapáleným "parkovačem" utržen a uklizen do křoví.
mimochodem, nemáte někdo potuchy, který vtipálek a proč pověsil minulou sobotu ráno "vtipné" dveře namalované jako nosítka ke kruhu v plotýnce ve spádnici pod prvním kruhem břízkové? dal si s tím práci, připevnil tu vopičárnu řetězem skrz kruh pomocí šroubů, které pak roznejtoval. Slyšel jsem, že je to "povedenej vtip" jako reakce na rozumný požadavek, aby byl na suškách záchranný box s nosítky a lékárničkou.
Zákaz parkování by platil pouze v případě, že nezůstane 3,5m ( pokud si pamatuji ) jizdniho pruhu pro kazdy smer, cili 7m dohromady. Pokud Vam prokazi ( uz je vidim s pasmem v ruce ) tento prestupek, pak opravdu pokutovat mohou, ale jinak... neni za co, jestli nepribehnou se znackama. Jinak ja bych pro parkovani o par kilometru dal hlasoval, alespon by byly kratsi fronty u cest...
Zapsal: Maty, 09:41:15 03.06.2002
parkování
Taky mně bylo divný, že by s tím vyrukovali najednou teď.
Asi jsem měl vždycky štěstí. Jezdím tam už hodně let a nikdy jsem neměl sebemenší problém.
Co se týče oprávněnosti toho zákazu, tak bohatě stačí to pravidlo co cituje Maty. 2 x 3,5 metru tam nezůstává ani náhodou. To fakt nemusejí přeměřovat. Zbejvají tam sotva 4m.
My jsme tam byli tenhle vikend taky, ale nastesti jsme parkovali v Prosickach za chalupou kde prodavaji med. Stali tam asi ctyri auta a pokutu nedostal nikdo. Asi se vyradili cestou nahoru a sem se jim nechtelo. Jinak kamos z Jablonce dostal jenom 300, protoze je odchytil pred Sokolovnou a platil na miste. Jinak prej za vic. Martin Louda
lístek s předvoláním jsem za stěrač dostal u sušek v sobotu
(3 metry volný pro každý jízdní pruh - dle jejich cancu)
pokud mě fotkou nebo videem neprokážou přestupek tak jim nedám ani korunu
radši by měli chytat ty co auta u skal vykrádají a zbytečně nebuzerovat
o víkendu se na služebně asi nuděj a potřebujou vykázat nějakou činnost (kromě sledování pokémonů v televizi) a sušky jsou pro ně jistota
piras
Zapsal: piras, 11:06:29 03.06.2002
Ruku na srdce
a upřímně: kdyby (čistě teoreticky) bylo velké hlídané parkoviště dole u Jizery s parkovným 20 kč denně, kolik z nás by tam skutečně zaparkovalo. A kolik z nás by parkovalo na krajnici hned u skal a vykřikovalo něco o lidskejch právech a fotkách přestupku.
Zapsal: Lukas B., 11:59:26 03.06.2002
Nosítka
ty nosítka už tam visej nejmíň měsíc...
Zapsal: Špicál, 12:23:22 03.06.2002
Re: ruku na srdce
No já bych tam neparkoval spíš proto, že to je daleko a do konce, než že to stojí dvacku. To pak to parkoviště (zdarma) v Besedicích je fakt blíž.
Ale jsme čím dál tím línější a Sušky jsou podle mého názoru tak oblíbené i proto, že přijedeš, bez problémů zaparkuješ a za tři minuty po rovině jsi na nástupu.
Možná, že skončí to "bez problémů" a na Suškách bude volněji. No asi spíš ne. :-)
Jsem pro zákaz stání na celém úseku. Cestou pěšky na skály odkukoliv by mohlo lezcům dojít, že Sušky opravdu nejsou překližka v tělocvičně. A zesílily by jim lejtka... :-)))
Zapsal: Gamp, 13:20:59 03.06.2002
Ja tedy nevím, na Sušky už také jezdím několik let, ale ty pokuty se tam objevily až letos. Je to prý také jako prevence proti těm, co loni vykradli kromě našeho auta i auta několika našich známých a jejich známých a také neznámých.
Asi je pro policii jednodušší než chytat zloděje, prostě parkování zakázat a tak tento problém vyřešit. A nenaděláme nic.
Zapsal: Tania Nesa, 15:20:35 03.06.2002
Protiuder
Bych policajtum zasadil smrtonosnej protiuder. Budeme parkovat jinde ( viz. vyse zminena mista ) a oni budou muset cumet na Pokemony. A nebudem muset uz nic resit a budeme mit silnejsi lejtka a bude nas tam min a vykradou nas jinde a... to myslim vazne.
Zapsal: Maty, 15:32:31 03.06.2002
Kromě toho...
... mají v Besedicích docela slušně ošetřené pivo a za rohem Kalich, kde je v parném létě príma chládek a volajaká cesta se tam také najde. Život je změna!
Zapsal: Gamp, 15:49:41 03.06.2002
Co na druhé straně?
Taky se parkovávalo ma druhé straně Sušek jak je ta louka. Nevíte někdo, jestli to tam jde nebo ne?
Myslim, ze vubec nejlepsi by bylo, kdyby jste si tu svoji linou prdel mohli dovizt az primo pod skalu!
Zapsal: Jony, 00:01:22 04.06.2002
K bliti ...
Myslim, ze vubec nejlepsi by bylo, kdyby jste si tu svoji linou prdel mohli dovizt az primo pod skalu!
Zapsal: Jony, 00:02:18 04.06.2002
Nahore?
Ja nevim, ale nebylo na hore v sedle jak je autobusova zastavka takovy vetsi asfaltovy plac? Byl jsem tam naposled pred 5 lety a parkovali tam. Mistni nazvy si nepamatuji holt je to z OV trosku dal :)
Zapsal: Lumi, 13:28:54 04.06.2002
Asfaltovej plac
jo, ten tam nahoře v Prosíčkách je, je to otáčka autobusu ale vejde se tam navíc fůra aut akorát že se tam přestalo parkovat kvůli častýmu vykrádání...
Zapsal: Špicál, 14:10:03 04.06.2002
Re: asfaltovej plac
No ale tam mám dojem už pár let visí zákaz zastavení. Skutečně mám dojem, že nejbližší legální parkování je v těch Besedicích a na druhou stranu na M.S. u Sokolovny.
Volné musí být v každém jízdním pruhu 3 metry.
Nezaplacení pokuty obnáší přestupkové řízení dnes ještě u okresního úřadu a potom exekuci k vymožení pokuty včetně nákladů s tím souvisících. Nikdo vám nebude prokazovat, jak jste parkovali pomocí fotografie nebo videozáznamu. Jako důkaz v řízení bohatě postačí, pokud ti policajti byli dva a vypoví shodně, že tam těch šest metrů nebylo. Tolik právní rada zdarma.
Zapsal: Jarda Maršík, 20:43:41 04.06.2002
Právní rada
Právní rada zní rozumně, ale co když dotyčný bude v přestupkovém řízení tvrdit, že zrovna 1.6. nebyl na Suškách, protože byl úplně jinde. Auto někomu půjčil, ale už si nepamatuje komu, ale rozhodně ví, že byl s malým bráškou slavit den dětí a na Suškách proto nemohl být?
Může pak taky dostat pokutu?
Zapsal: Dušan K., 13:09:11 05.06.2002
:-)
Je úsměvné, jak věcná informace o tom, že bude problém s parkováním sklouzne k debatám o dopravích předpisech a právech policajtů a občana.
Ale to se tady stává poměrně často, že.
Jééé to je dobrý téma.
Nesouhlasím s Tomášem, protože je na policajtech,aby dokázali kdo to auto řídil.Ne na majiteli auta. Stejnej problém řešim v Praze na modrých zónách. Pokud mě nemaj vyfocenýho jak jsem s autem přijel, nebo jak do něj nasedám a odjíždím, tak mi nemůžou prokázat, že jsem tam s ním byl...:) A mám to potvrzený od právničky...
Pozor na firemní auta! Tam je to problém, protože by se teoreticky jednoduše viník mohl vypátrat,protože se musí vést kniha jízd. Tak. :)
Zapsal: Oliváč, 15:33:36 05.06.2002
re: :))) parkování
Myslím, Oliváči, že Tomáš má pravdu. Za provoz vozidla odpovídá majitel a majitel je popotahován za všechnny přestupky. Teprve až je spáchán trestný čin, je stíhán i řidič. V podstatě je to tak, že bys měl mít podepsanou dohodu s lidmi, kterým auto půjčuješ, že v době, kdy ho používaj, za provoz odpovídaj oni. A jinak je to stejný jako se spoustou věcí, nejdřív musíš zaplatit a teprv potom se můžeš soudit, aby ti to vrátili. Tvoje právnička je nějaká moc vychytralá.
Jinak nahoře nad Suškama vlevo je skutečně louka, my tam obvykle spíme, nevím, komu patří, ale žádný zákaz nebo upozornění na soukromý pozemek tam není.
Zapsal: Renča, 16:40:52 05.06.2002
:)Renča
No, ale to je právě ten fór.Ty nezaplatíš, protože se cítíš nevinen a jde to k soudu kde ONI ti musí dokázat tvojí vinu...:)
Je to sice dost radikální a o nervy,ale věř, že to chci ozkoušet na vlastní kůži.Pak Vám o tom třeba napíšu :) z basy...:)
Vážně jsem se o tomhle tématu bavil před pár měsíci s chytrou (né vychytralou) právničkou.
Jéé to bude sranda dělat bouldry: přes mříž a na postel pak traverz k okýnku a skok na mříž...přes mříž a
Zapsal: Oliváč, 22:57:41 05.06.2002
Parkplac
Myslim,že by se parkování na Suchý hoře dalo vyřešit výstavbou parkoviště.Ideální plac by byl pod Vlajkovou věží,kde by stačilo vykácet pár stromů a zavízt mírnej svah do roviny.Jako suť na zavezení by se dal využít místní pískovec,třeba vytěženej z věže Baba,která je daleko a stejně na ni nic pořádnýho nevede.Nespornou výhodou by byla možnost jištění několika cest přímo z auta.A kdyby se to parko potáhlo ještě fajn asfaltovým kobercem,tak by tam byla v létě óčeň dobrá opalovačka.
Zapsal: šatavis, 23:30:23 05.06.2002
Re: Parkplatc
Skvělej nápad.
Ještě víc by to ocenily ty cestovky, co na Vlajkové rádí s těma bandama mladejch Holanďanů či Dánů. Víte co by to bylo za terno, kdyby se do sedáku mohli navlíknout ještě v autobuse? Žádný očišťování bot, stačil by 5m kobereček a mohli by pěkně z čistého rovnou nastupovat.
A zatímco teď tam bezcílně čekají a sedí při tom na pařezu, kde je může klidně kousnout mravenec, tak by čas pěkně efektivně využít konzumací v autobusovém baru.
Naprosto selský právní rozum praví, že má pravdu Tomáš. Napadá mně taková paralela, že je balisticky dokázáno, že tvojí pistolí někoho zastřelili.
Ty jsi ze zákona za pistoli odpovědný (jako za provoz auta) a jestli u případného soudu nenabonzuješ komu si ji půjčil, nebudeš mít alibi, nenahlásíš krádež, tak to zůstane na tobě. Nebo se mýlím?
Asi jiná situace bude, když budeš mít alibi a budeš tvrdit, že to auto (pistole) nemohlo opustit tvoji garáž (šuplík) a že fakt netušíš jak se to mohlo stát. Pak asi budou muset nějak dál pátrat a dokazovat. Ale všechno to podle mně stojí na tom, že budeš mít na tu dobu alibi a budeš tvrdit, že fakt nevíš jak se mohlo stát, že tam to auto stálo. Ale to už taková lež, že bych si netroufl se do toho pustit.
Minulej tejden jsem byl na školení (řidičskym) a tam se o tom zrovna mluvilo. Pravda je taková, že v tom nemá nikdo moc jasno, ale za to, co dělá někdo jinej ve tvym autě, právně neručíš, pokud to není tvuj zaměstnanec. To znamená, se služebnim autem nic neukecáš a se soukromym jo, pokud seš drsnej. Odmítneš platit, jdeš ke správnímu řízení a tam se jim vysměješ. Pokud ti pokutu stejně napařej, jdeš k soudu a ten na 99% vyhraješ. Jsou ohledně toho mimochosem docela zajímavý precedensy. V praxi ale vyplázněš dvě nebo tři kila a jdeš, protože kvůli třem stovkám se tahá po úřadech jen málokdo.
Jinak co se týče Sušek, tak si myslím že pár kiláků chůze ještě nikoho nezabilo, a každej může klidně zaparokvat ve vsi. Mimochodem, policajti a ochranáři maj i jiný triky jak odnaučit parkování, třeba vypouštěním kol a podobně. Pavel
:) Díky d. bille :)
tak to prostě je...
Melloune ty se mýlíš...
Pa a
Zapsal: Oliváč, 21:38:00 06.06.2002
Lenoši...
Na Sušky jezdím jen občas, a to většinou na kole, takže s parkováním žádný problémy nemám. Ačkoliv autem najezdím 30000 km za rok, myslím si, že se to dá za půl hoďky k Suškám vyšlápnout z Malý Skály pěšky a nikoho to nezabije. Ostatně, aspoň shodíte ta přebytečná kila - někteří :-))
Zapsal: Fiki, 18:04:41 11.06.2002
Dostal jsem ji
Bohužel je to tak,ted v sobotu jsem se stal obetí pokuty pod Suškama a bylo nas vic.Přijdu k autu a za stěračem pokuta.Nejdřív jsem tomu nemohl uveřit,že by nějaký vtip?Trochu mě to rozčílilo,za chvíli přijela policie,po chvilkovém dialogu jsem vytáhl 100 Kč a zaplatil blokovou pokutu.Bohužel druhá strana měla lepši argumenty,který se nedaly jen tak vyvrátit,ikdyž o šiřce silnice by se dalo spekulovat...Asi si na to budeme muset zvyknout a parkovat dole,je fakt,že nohy nikomu neupadnou...
Souhlas s Oliverosem, ale i Párou. Buď se budu hádat a po tahanicích nic platit nebudu, nebo budu parkovat dole, budu mít klid a budu chodit nahoru pěšky. Aspoň zhubnu!!!! Tschus