LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Krok dopředu či opět zpět?

ČP v boulderingu

V návaznosti na přečtení vyjádřen občanského sdružení Boulder projekt (dále jen jako „BP“), ze dne 26.12.2011 (dostupné na webových stránkách www.boulderprojekt.cz), jsem si položil výše uvedenou otázku. Prostřednictvím tohoto textu bych rád uvedl několik svých názorů  týkající se dopadu tohoto vyjádření (snad nikomu nebude vadit, když zde provedu krátké shrnutí obsahu tohoto vyjádření – po rozhodnutí ČHS budou v roce 2012 opět pořádány jednotlivé České poháry v boulderingu (dále jen jako „ČP“) lokálními organizátory a nikoliv pod záštitou zastřešujícího o.s. BP jak tomu bylo v roce 2011).

Pro odpověď na základní otázku zda se jedná o krok vpřed či opět zpět bych rád využil několik hodnotících kriterii (některá více objektivní a ty druhá naopak více subjektivní). Jako zdroj objektivní informací využijí výsledkové listiny z ČP za poslední 2 roky konkrétné budeme vyhodnocovat počet závodníků na jednotlivé závody a četnost závodu za rok. Pro zdroj subjektivních informací nám budou muset stačit mé osobní zkušenosti z účastni na několika loňských závodech ČP.

Princip organizování jednotlivých ČP lokálními organizátory se dlouhodobě používá v závodech ČP na obtížnost a používal se např. i u závodů ČP v boulderingu roce 2010. V roce 2010 se konaly 3 závody ČP s průměrnou mužskou účastí 32, 3 osob a ženskou 13,3. V roce 2011, tedy v roce, kdy byly ČP organizovány o.s. BP, se konalo 5 závodů (4 organizovány BP) s průměrnou účastí 36 mužů a 14, 75 žen. Při porovnání těchto dat lze shrnout, že se v roce 2011 konalo o 66,6% (čistě pořádaných BP o 33,3%) více závodů s průměrnou účastí o 11,4% více mužů a 10,9% žen.

Z mého pohledu se předešlým odstavcem vyčerpala možnost objektivního srovnání (zároveň i objektivní odpověď na základní otázku zda je organizování ČP lokálními organizátory krokem ku předu či opět zpět).  K subjektivnímu hodnocení nám poslouží několik kriterii podle kterých se sám rozhoduji zda na určitý konkrétní závod pojedu či nikoliv. Zásadním hlediskem je kvalita organizace (např. zda tam přijedu a bude všechno „šlapat“- od prezence, po časový průběh (zbytečné prostoje apod.), rozhodčí, svačina, možnost zavolat, že člověk dorazí opožděně a  td.). Myslím si, že organizaci ČP o.s.BP není možné z tohoto úhlu pohledu nic vytknout a skutečnost, že konkrétní závod bude organizován o.s. BP mi poskytovala záruku, že procestovaná vzdálenost za ČP nebude zbytečnou. Je otázkou zda pořádání ČP jednotlivými místními organizátory bude rovněž poskytovat obdobnou záruku. Dalším hlediskem je kvalita stavěče, stěny a způsob kvalifikace. Myslím si, že se v loňském roce stavěči na ČP velmi snažili a i formát kvalifikace (cca 7-9 boulderů a hodina a půl) byl poněkud zábavnější než klasická platforma (4 bouldry / 4 minuty). Sice v některých případech nebyly podmínky v kvalifikaci (finále) zrovna ideální, avšak v celku byla vidět velká snaha BP o zajištění kvalitních a důstojných závodů. Budou schopni lokální organizátoři zajistit totéž? (Stavěče, formát závodů a finále v „důstojných“ prostorách – např. nákupní středisko atd.)

Závěrem každého textu by mělo být spojení dílčích závěrů do jednoho konečného shrnujícího (odpovědi na základní otázku), ale přesně toto zde neučiním (já jsem si svůj názor – odpověď na základní otázku - zda se jedná o krok dopředu či opět zpět již udělal). Na vás je udělat si také svůj názor.

Vždycky mi přišlo vhodnější podpořit činnost BP nikoliv prázdným slovem díků, ale tím, že se zúčastním dalšího závodu ČP. Nyní mi evidentně nezbývá nic jiného než poděkovat lidem z BP za pořádání loňských závodů ČP v boulderingu. Alespoň jeden rok měly tyto závody nějakou koncepci, „úroveň“ a šli správným směrem.


P.S.: !!!! V tomto textu projevuji pouze svůj vlastní osobní názor. Snažil jsem se v tomto textu vynechat své názory na osobní motivaci a priority rozhodujících členů ČHS – doufám, že se totéž podaří i případným komentátorům.!!!

Buril   [úpravy] 16:00 05.02.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ČP 2010/201117:11:04 05.02.2012
Tak rozhodně, od  cca roků 2003 - 2006, kdy ČP pořádal Boulder Bar, měl ČP zase smysl(neboli dal se vůbec vyhlásit). Závody BP byly po několika slabých letech krokem kupředu a celý seriál byl v podstatě kvalitní. Teda rozhodně z mého pohledu coby závodníka. Jen co bych dodal, že dva závody roku 2010 pořádali/la ti/ta samí/samá organizátoři/rka co BP 2011 - konkrétně Lokalblok monsters 2010/nom. závod a Čp Flash Brno 2010 - proto ta statistika trochu pokulhává, nebo spíše nevykazuje tu výraznou změnu k lepšímu.Koncept BP jak se jsem ho vnímal, byl snahou a) nabídnout sponzorům něco kontinuálního, co mělo směřovat i do dalších let, b) dostat lezení mezi běžné lidi( opět  z toho vyplývající větší přitažlivost pro sponzory) - případné výsledky tohoto opětovně investovat do dalšího roku ČP. Z toho pohledu, přerozdělení Čp lokálním organizátorům chápu jako krok zpět, i když to není míněno vůči samotným organizátorům, kteří se určitě budou snažit připravit kvalitní závody. Spíš mi není zcela jasné na jakém základu toto přerozdělení vzniklo.
vilém chejnodpovědět 
 Re: ČP 2010/201118:23:48 05.02.2012
No původním úmyslem bylo porovnat rok 2009 s rokem 2011, ale na stránkach ČHS se mi nepovedlo získat výsledkove listiny, takže šlo porovnavat jen s rokem 2010. Ale pro obraz četnosti závodu (jako toho zásadního) lze podle mě využit i tenhle rok...
Burilodpovědět 
  Re: ČP 2010/201114:02:29 06.02.2012
odkaz na zebricky z predchozich let:
http://old.horosvaz.cz/index.php?cmd=page&id=329
odpovědět 

 Závody18:49:27 05.02.2012
Na boulder projektu se píše: "Protože se nás už několik lidí ptalo, jak to bude s bouldrovýma závodama v roce 2012, rozhodla jsem se k tomu napsat aspoň krátké info, ať víte, jak to s náma je. Po posledním závodu jsme byli odhodlaní uspořádat v roce 2012 dva až tři závody ČP a Mistrovství České republiky. Nedomluvili jsme se ale bohužel na podmínkách s Českým horolezeckým svazem, takže v roce 2012 Boulder projekt závody pořádat nebude. Namísto nás se toho ale ujali jednotlivý pořadatelé, takže se určitě můžete i tak těšit na závody!"

Nevím jaké požadavky měl Boulder projekt na ČHS a pokud to vědět nebudeme, nemůžeme to tu tak nějak ani řešit. Třebas chtěli 500 000,- příspěvek na závod, nebo pořádat závod v Teplicích, který už nějaký ten rok pořádá Honza Zozulák. Beru to tak, že se nedohodli a že bez ČHS do toho nechtějí jít, jejich rozhodnutí, a škoda pro závodníky.
Jirousodpovědět 
 Re: Závody20:12:02 05.02.2012
Pravda je, že by to chtělo více informací. Mě se zdá, že má Boulderprojekt našlápnuto dobrým směrem a jeho působení bylo z mého pohledu jen pozitivní. Proto je pro mě zpráva o pozastavení činnosti překvapující a zajímalo by mě v čem je zakopaný pes...
PiDiodpovědět 
  Re: Závody21:48:10 05.02.2012
Snad jen reaguju na kam krok. Koukl jsem se na kalendář letošníh závodů ČP na stránkách horosvazu. Je únor, vidím dva nominační závody na ČP z čehož jeden je momentálně zrušen. A pak v dáli stálice Teplice :-). Takže vlastně gratulu ČHS jak dokážou zazdít cokoliv, co by mohlo náhodou nastolit pro závodníky a veřejnost nějaký řád, atraktivitu u určitý standard, na který by se dalo spolehnout a který lidi motivoval a lákal opět se zapojit do tohoto kolotoče.
odpovědět 
 Re: Závody08:19:06 06.02.2012
Hele bacha aby to nevyznělo, že BP projekt skončil poač se nedohodl s Honzou Zozu... Já jsem nabídl spolupráci.nabídl jsem ji i pouze na jeden závod, který si pořadatelé nechali. Háček bude asi jinde.
Zozuodpovědět 

 mášji-já vim, že máš..21:36:09 05.02.2012
ukaž piču, nejsem žádnej nacvakávač!
ctitelka burdyodpovědět 

 úhle pohledu21:45:34 05.02.2012
Jeden úhel pohledu na závody je závodnický: bouldry, profily, organizace atd.... to by mělo být cílem každýho pořadatele. Jenže přinese spokojenost závodníka zásadní! peníze do rozpočtu závodu?
Extrémní marketingový pohled by mohl být: Závod na exponovaných místech, s kupou diváků a přitažlivým vnějším okolím přinese víc peněz než parádní organizace s šedesáti kusama soutěžících na super profilech kdesi v zapadákově...
ani jedna cesta asi není správná volba ale jestli někam k ideálu (mnoho nových sehnaných prostředků atd.) směřoval boulderprojekt, to ví asi jen sám BP.
Velký krok nebo impuls k čemukoliv musí přijít od ČHSu, jestli je dotace na závody ve stejných řádech jako bývala tak se ani nedivím, že BP skončil.
J.odpovědět 
 Re: úhle pohledu21:59:07 05.02.2012
Jak psal Žofin pod jiný článek. ČHS prostě kompletně zrušit a vymyslet strukturálně jednodušší a finančně průhlednější subjekt.
Venca Kučírekodpovědět 
  Re: úhle pohledu08:42:21 06.02.2012
Na tuhle otázku si samozřejmě musí odpovědět závodníci sami, nikdo je v tomto nemůže a nechce brzdit. Jenom pro upřesnění, veškerá rozhodnutí ohledně pořádání ČP v boulderingu jdou autonomně za příslušnou komisí. Takže tady úplně nevidím rozdíl - zcela autonomní rozhodování komise nebo samostatná organizace?
Petr Reschodpovědět 

 krok vzad nebo dva kroky vzad? zepředu či zezadu?22:01:09 05.02.2012
hmmm ... taková proměna:z perverzního alkoholika oduševnělý bouldrista..? hmm yeahh.. hell is coming soon!!!
přestalo to jít v posteli, na stěně i v krasu? a de to najednou u klávesnice? sportu zdar, bouldru zvláště! přestaň dilatálně mudrovat a vrať se do brna, je nam smutno:)
brno 16 sexy lolitas teamodpovědět 

 otrava22:25:41 05.02.2012
A co jako s tím máme dělat????
petr šodpovědět 

 opencard23:33:01 05.02.2012
takže: ve 4 ráno po konzumaci a vyčoudění sady davidovek naběhnu rovnou od barmanky na kvalifikaci-tzv. klouzavá kvalifikace.Pokud se zúčastní méně než 8mužů(jinak se mě finále netýká), dam pár bouldrů a můžu si schrupnout cca do 16:00. svoji účast ve finále potvrdim organizátorům telefonicky ( diváci počkají). Když je máma doma, nepožaduji od pořadatelů svačinu ( uhradím 66,6% startovného). pořadatel je povinen přeparkovat mi bavoráčka do garáže a můžu jít v klidu kalit na afterparty.Chlast samozřejmě hradí sponzor. 
účastník BP2012 odpovědět 
 Re: opencard13:39:21 06.02.2012
Pořádat takový závod je pěknej ranec peněz.Musíš navnadit sponzory atd.. No a pak příjde pěkný víkend a závodníci se na to vykašlou.A tím pádem kdo pak má chuť něco takového pořádat.
odpovědět 

 za BP15:39:17 06.02.2012
Ráda bych se k tomu taky vyjádřila, Juráš snad se mnou bude souhlasit:-). V roce 2010 byla situace hodně zoufalá a proto jsme se s Jurášem, který byl v  té době předseda komise sportovního lezení, rozhodli na podzim uspořádat jeden závod, aby byli závody ČP aspoň dva. Závod byl přijat pozitivně a proto jsme se rozhodli pořádat závody i v roce 2011. Stálo nás to dost času, peněz i nervů, ale bylo to naše rozhodnutí ty závody pořádat, chtěli jsme to posunout trochu dopředu a pokusit se navrátit závody na úroveň, kde byly třeba před čtyřmi lety, kdy závody pořádal ještě Oliváč.
Po víceméně úspěšném loňském roce jsme na podzim začali řešit závody na tento rok a narazili jsme na pár problémů, který nás nakonec odradily od pořádání dalšího ročníku. S Honzou Zozulákem se domlouval Juráš, že bychom to dali nějak dohromady, v tom snad problém nebyl, co Honzo? :-) Spíš nám vadila podmínka závodu ve Slaném, kterou na nás kladl svaz. Když tedy pořadatel dostane peníze na tři závody ČP a jedno MČR a z toho už dva závody jsou předem určený, tak nám to moc nedávalo smysl. Tím rozhodně nechci napadat závod ve Slaném (!), ale pouze to, že to nebylo v souladu s naší myšlenkou, závody pořádat tak, aby byly vidět. Když jsou totiž závody vidět, tak to láká závodníky, sponzory i diváky. Příkladem může být Mejcup, který je každoročně nejvíc našláplým závodem u nás. To byl ten hlavní problém.
Další věc, která mi přišla nesmyslná, bylo zavedení nových pravidel, upravených podle svěťákových a pro naše poměry špatně aplikovatelné a často nesmyslné (maximální počet chytů v bouldrech je 12? a počítaj se i stupy? nebo formát finále jako na SP? to aby si pořadatelé pořídili vlastní časomíru? protože svazová je ráda, že funguje na standartní model..).
Jako poslední důvod bych uvedla špatnou komunikaci mezi námi i svazem. Například komunikace s Lumírem Návratem, který nám dělal hlavního rozhodčího na závodu v Ostravě, byla nulová. Jak při domlouvání závodu, tak při zpětné komunikaci ohledně jejich špatného vyhodnocení celkového pořadí ČP.
Nepořádání závodů v tomto roce nás mrzí, ale situace byla taková, že nás prostě přešla chuť.
Karina Bílkováodpovědět 
 Re: za BP17:16:19 06.02.2012
Jako ten, kdo s Boulderprojektem za ČHS jednal, bych se k věci chtěl také vyjádřit, pokusím se co nejstručněji: BP v roce 2011 neměl s ČHS žádnou dohodu o pořádání seriálu ČP, ale dohodli jsme se na pořádání jednotlivých závodů a tak byla také sezóna realizována. Někdy v polovině roku přišli zástupci BP (Karina a Juráš) s tím, že by na příští rok chtěli pořádat celý seriál, že to bude výhodnější z jejich hlediska pro získání sponzorů. Pokusil jsem se jim vyjít vstříc a spolu se sekretariátem jsme připravili smlouvu o pořádání seriálu ČP, která měla 2 zásadní podmínky a to dodržování pravidel platných pro danou sezónu a zařazení 2 závodů do seriálu ČP - jedním z nich byl závod ve Slaném, o nějž měli pořadatelé zažádáno už půl roku a závod jim byl přislíben dřív, než BP napadlo, že by chtěli pořádat celý seriál a druhým byl tradiční závod v Teplicích nad Metují. Pokud jde o pravidla pro rok 2012, byla vytvořena na základě mezinárodních pravidel IFSC Jindřichem Pražákem jako jedniným českým licencovaným rozhodčím IFSC a Jiřím Čermákem, jako nejzkušenějším českým hlavním rozhodčím a prošla připomínkovým řízením se všemi licencovanými hlavními rozhodčími ČHS. Nad těmito pravidly jsme se sešli se zástupci BP, některé jejich připomínky jsme uznali a v pravidlech upravili, nicméně to, že česká pravidla nemohou být v zásadním rozporu s mezinárodními jsme se rozhodli v této sezóně důsledně dodržovat ve všech disciplínách a myslím, že ani jiná cesta není možná. To že se zástupci BP v sezoně 2011 nejprve pokusili sestavit vlastní pravidla a pak rozporovali dodržování oficiálních byla situace, kterou jsme chtěli společně pro další sezónu eliminovat.
Zástupci BP nejprve připomínkovali navrženou smlouvu s tím, že po úpravě sporných bodů chtějí celý seriál nadále pořádat, sporné body byly upraveny a BP se k věci nadále stavěl tak, že seriál ČP pořádat bude, ale že si musí dohodnout způsob spolupráce s pořadateli v Teplicích a Slaném. Se zástupci BP jsme mluvili o tom, že oni budou pořadateli celého seriálu a dořeší vztahy mezi jejich sponzory (tedy sponzory seriálu ČP) a partnery jednotlivých závodů popř. další vyrovnání (startovné apod.) Následně přišla dost znepokojená reakce z Teplic ohledně mailu, který tam BP poslal a v němž se prohlásil za pořadatele celého ČP 2012 (aniž by byla smluva uzavřena) a kde byla také nastolena otázka, jestli vlastně musí závody v Teplicích pořádat Honza Zozulák (mail mám k dispozici). Ten se mnou situaci řešil, pokud chce, ať se k věci vyjádří sám, já jsem ho ujistil, že dokud budu ve funkci, budu zásadně proti snaze ho z pořadatelství závodu v Teplicích odstranit a následně jsem volal Karině, které jsem vyjádřil svůj nesouhlas s jejich jednáním. Karina mi sdělila, že to není tak, jak to vypadá a poskytla mi i mail, který poslali do Teplic. Pak se asi po měsíci ozvali zástupci BP, že ten závod ve Slaném prostě nechtějí (k důvodům ať se vyjádří Jirka Žák, pokud chce), ale ostatní závody by pořádali. Upozornil jsem je na to, že s tím sice souhlasím, ale oni pak už nebudou pořadateli celého seriálu, ale jen jednotlivých závodů, že ČHS v tom nevidí problém, jen že mi připadá, že si sami kazí ten původní záměr - tedy získat peníze na to, že pořádají celý seriál. BP se asi po 14 dnech ozval, že změnili názor a chtějí pouze jediný závod a to na podzim v Praze, ten jim byl přidělen a po dalším jednání byl určen jako MČR. Na důvody, které k tomu všemu vedly, mám svůj názor a dostatek informací od Honzy Zozuláka a Jirky Žáka, ale rozhodně bych neřekl, že moje komunikace s BP byla minimální. Pokud měl BP problémy v komunikaci s Lumírem Návratem jako hlavním rozhodčím závodu v Ostravě, je s podivem, že o tom teď slyším poprvé a hlavně, že celou situaci neřešili s technickým delegátem, kterým byl Jiří Čermák a byl samozřejmě závodu v Ostravě osobně přítomen.
Vzhledem k běžné úrovni diskuzí na Lezci se k věci dál nebudu zde vyjadřovat (myslím, že to bylo už tak až moc podrobně), ale jsem samozřejmě všem zájemcům k dispozici na mailu či telefonu.
Tomáš Binter st.odpovědět 
  Re: za BP18:59:28 06.02.2012
Opravdu jsem se snažila, aby můj komentář byl co nejvíc objektivní a nezacházel do podrobností, ale na tohle nejde než dále reagovat. Předně si myslím, že pravidla nemusí odpovídat pravidlům SP, protože samotné závody se vůbec nedají srovnávat, proto dělat stejná pravidla mi nepřijde moc logické. O závodu ve Slaném jsme rozhodně nevěděli od začátku naší domluvy ohledně spolupráce na rok 2012 a co se týče závodu na fesťáku, osobně jste mi Tomáši řekl, že jim můžeme zkusit napsat, že do toho nevidíte. Můj e-mail do Teplic obsahoval dotaz, jestli by nám závod svěřili. Oni nám jednoduše odpověděli, že ne a tím byla celá otázka vyřešená. Až zpětně jsem se dozvěděla, že si na závod děláme nárok, což není pravda.
Se Slaným byla situace komplikovanější na obou stranách. My jsme chtěli závody pořádat někde, aby byl vidět, původní spolupráce vypadala na zařazení závodu do letního festivalu, což nakonec padlo z důvodu, že závod musí být nominační (tedy do konce března). S Jirkou jsme několikrát mluvili a nakonec jsme spolupráci ukončili s tím, že se moc omlouváme, jestli jsme mu způsobili nějaké komplikace.
V okamžiku, kdy jsme odřekli závod ve Slaném už bylo jasné, že nemá cenu pořádat celý seriál, když by nám zbyli dva závody a to jsem Vám taky Tomáši řekla. Stejně jako to, že se mi Lumír neozval, když jsem ho kontaktovala.
A ať je úroveň diskuzí na lezci jaká chce, přijde mi dobře tohle řešit na veřejnosti a ne za něčími zády.
Karina Bílkováodpovědět 
   Re: za BP23:10:08 06.02.2012
Celému BP by pomohl profi manager. Shánění peněz je prostě pruda.
Vencaodpovědět 
    Re: za BP07:51:29 07.02.2012
Pane Tomáši Bintere, mohu jenom vědet proč jiná cesta než mít stejné pravidla jako na mezinárodní scéně není? Kde jste na tohle přišli a proč? A mám to tak chápat, když budou stejné pravidla, budou i stejné podmínky? Tj závod dvoudenní s kvalifikací, semifinálem a finálem? A budou za první místa price money alá 1000 Euro? To pak zní možná i motivačně a držím Vám palce.
I když vzhledem k tomu, že zatím jsou jisté jen dva závody, z čehož jeden je nominační na kterým se má sestavit repre ( což je úsměvné, ale v našich podmínkách je stejně více méně jasné kdo na to má a kdo ne ).
Takže mi to spíš příde jako zbytečné hrátky na písečku a řešení pikačovin, než abyste podpořili a rozjeli kolotoč závodů a dopřáli širšímu poli, aby si zazávodili, nalákali ty lidi a motivovali je. Takhle jim to spíš klasicky znechucujete.
odpovědět 
     Re: za BP12:45:54 07.02.2012
Proč si ta pravidla nejdřív nepřečteš? Jsou tam i jednodenní závody, počty bouldrů..... To jsou pravidla pro závody Českého poháru. V Horní_Dolní Lhotě si může pořadatel udělat svoje vlastní pravidla (třeba bouldr s 20 chytama, seskokem do chytů a závodníkům k Topu přistavit žebřík).
odpovědět 
 Názor na letošní nezdar BP17:19:20 10.02.2012
Potvrzuje se mi to, co jsem si myslel už dříve.
V roce 2009 jsem za komisi Alpinismu pořádal
Alpské výstupy 2009 (někteří z vás jistě vzpomenou) a skončilo to díky jednomu z partnerů svazu, kterému se to nehodilo do krámu.
Problém byl také v získávání sponzorů. VV ČHS potřebuje mít centrální kontrolu nad sponzory všech akcí pořádaných jednotlivými komisemi.
Všechni sponzoři musí jít za ním. Pokud tedy hrozí, že nějaká soutěž, nebo jiná akce pořádaná
některou z komisí nabyde na příliš velkém (celorepubliovém) významu, tak ji nemilosrdně utne.
Honzaodpovědět 

 moje reakce09:22:45 07.02.2012
Abych reagoval za sebe - v dohodě se mnou snad problém není - nabídl jsem určitou spolupráci i na letošní jeden závod ČP, který si lokal blok nechal (nebo jej chystá...??). Toť k mý spolupráci.
Kritizovat předem nějaké kroky Tomáše Bintera si nikdo dovolit nemůže - co když letošní závody budou super, nikdo přeci neví jak vše dopadne.
Tomáš 100% stojí za závody (stejně jako Jura Čermák). Je to jeho práce, kterou nikdo moc nechce dělat, jeho rozhodnutí musíme tedy respektovat.
Všechno má svoje pozadí, kterýmu většina závodníků nerozumí nebo jej nevidí. Na tomhle webu nemá smysl něco dále rorebírat.
Opravdu zajímavý by bylo udělat jednou za rok setkání - závodníků, pořadatelů, komise a výkonnýho výboru - říct co se chystá za jakých podmínek.... to by dopadlo na pěsti. Věřte všichni, že Tomáš se před výkoňákem za závody bije jak může......
Honza Zozuodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.