LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   OS nebo smrt!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Pajkland - Olomouc
Lezecká stěna SKP Policie - České Budějovice
Stěna - Gymnázium Chotěboř - Chotěboř

Prodejny
HUDYsport - Praha 6
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
2D chyty - Praha 6

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

SP v lezení na obtížnost Kranj, Slovinsko

Rakušan Jakob Schubert a Slovinka Janja Garnbret vyhráli dnes závěrečný závod letošního seriálu světového poháru v lezení na obtížnost ve slovinské Kranji. Zúčastnili se i čeští reprezentanti, ale ze sobotni kvalifikace dál nepostoupili. Nejlépe dopadl Tomáš Binter na 43. místě.

Jakub Konečný skončil 46., Denis Pail 56., Štěpán Volf 60. z celkem 60 startujících mužů. Gabriela Vrablíkova byla 51. a Tereza Kubátová 52. z celkových 52 žen.

Celý seriál vyhráli Francouz Romain Desgranges a Slovinka Janja Garnbret.


Výsledky jsou zde:


IFSC Climbing Worldcup (L) - Kranj (SLO) 2017 - General result


Semifinále bylo v sobotu večer a finále dnes odpoledne. Obě se přenášela live na Youtube.

Semifinále:


Finále:



Úvodní článek na Lezci:

SP v lezení na obtížnost Kranj, Slovinsko
11.-12.listopad 2017


A stránky IFSC:

IFSC Climbing Worldcup (L) - Kranj (SLO) 2017

Zprávu budeme odpoledne aktualizovat ...

sth   [úpravy] 20:00 12.11.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Aktualizace17:46:11 11.11.2017
Tak co výsledky? Má někdo nějakou aktualizaci? Čím se mohou třeba holky pochlubit?
odpovědět 
 Re: Aktualizace17:55:38 11.11.2017
Ano. Právě jsem to aktualizoval o výsledky z kvalifikace.
 Standaodpovědět 
  Re: Aktualizace18:13:26 11.11.2017
Kašli na něj, provokuje.
odpovědět 
   Re: Aktualizace11:18:44 12.11.2017
To je roztomilé :-) České závodní lezení dospělo do stavu, kdy je dotaz na výsledek závodů brán jako provokace :-)
odpovědět 
    Re: Aktualizace07:28:14 13.11.2017
No, ona to provokace byla. Můžeš se to domyslet ze způsobu, jakým je dotaz napsán a z toho, že ten, kdo vznášel dotaz tušil (nebo spíš i věděl, protože ono není těžké ty výsledky najít), jak holky dopadly.

Kdyby to byl autenticky míněný dotaz, tazatel by se neptal, čím se holky mohou pochlubit.
R. odpovědět 
     Re: Aktualizace09:07:31 13.11.2017
Aha, ještě že jsi to tak hezky vysvětlil, jinak by to nikomu nedošlo :-)
odpovědět 
      Re: Aktualizace09:34:04 13.11.2017
Zjevně to někomu nedošlo, takže...vysvětlení.
R. odpovědět 
     Re: Aktualizace11:09:03 13.11.2017
Nevim jestli primo provokace. Mozna jen vtip na ucet nasich ucastniku. Coz pravda nekdo muze vnimat jako provokaci. Kazdopadne ty snahy o umlceni nebo cenzuru jakehokoliv humoru na ukor nasi repre ci jineho nazoru je hroziva a jiste nikam nepovede. Kazdopadne to jak spatne se snasej ruzne vtipky prevezne smerem k rodine Binteru spis ukazuje, jak citlive tema to je a jak velky problem to je.
odpovědět 
      Re: Aktualizace13:14:51 13.11.2017
Vtip na účet někoho, nebo provokace...
Rodpovědět 
      Re: Aktualizace13:19:16 13.11.2017
I kdyby to byl rejpavý humor, pořád je tam to rejpnutí.

Tady není snaha umlčet to, čemu říkáš cenzura (co mi ale jako cenzura nepřipadá, to je trochu moc vznosný název pro to, co ti lidi předvádí), jen se ta "cenzura" dočká adekvátní reakce. A úplně stejně je "cenzurou" reagováno na mě a jiné a nebrečím tady, že se mě někdo snaží umlčet. To překroucení, které jsi předvedl, je hrozivé a právě proto je třeba názor z druhé strany, protože těch překroucení ze strany "cenzury" je moc.
odpovědět 
      Re: Aktualizace13:20:27 13.11.2017
Jo a nevím, co má poznámka na adresu holek společného s rodinou Binterů...jsi nějak mimo.

R. odpovědět 
      Re: Aktualizace13:21:04 13.11.2017
Možná právě o to jde - jak se někdo Bintery snaží dostat kamkoliv, i tam, kde to o nich vůbec nebylo...
R. odpovědět 
       Odpovědnost15:23:15 13.11.2017
Opět je to o úhlu pohledu. A v jistém smyslu je i za toto odpovědný Binter. Je šéftrenérem repre a vedoucím komise závodního lezení. Tedy na jedné straně má na starost trénink a zároveň i vysílání repre závodníků. A holky připravené nebyly. Co tedy Binter jako šéftrenér dělá, když dopustí, aby naše repre závodnice byly v takovémto stavu? A ten vedoucí komise - jak je možné, že někdo pustí reprezentovat někoho, kdo pak podává takovýto výsledek? Takže ano, Binter je za toto odpovědný poměrně hodně. Holkám se výlet vyčítat nedá (i když trocha sebereflexe by neuškodila, ale pokud o systém umožňuje, tak proč ne), ale je to právě Binter, kdo zklamal ve své roli trenéra a šéfa. Jako trenér by přeci měl mít o svěřencích přehled a jako vedoucí komise by neměl dopustit, aby někdo nepřipravený vůbec jel reprezentovat.
odpovědět 
        Re: Odpovědnost15:34:35 13.11.2017
Co je to nepřipravený? Od kterého místa je už připravený?
odpovědět 
         Re: Odpovědnost15:45:33 13.11.2017
V normálních sportech se obvykle vysílají sportovci, kteří mají reálně na umístění aspoň někde v polovině startovního pole. Že to mnohdy nevyjde, to je samozřejmě sport. A taky se tam posílají první sezonu úplní novicové v dané věkové kategorii, jejichž úkolem je první rok se otrkat, zjistit co a jak, a další rok být dobří.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Odpovědnost20:35:48 13.11.2017
A kdo tedy vysílá tu druhou půlku startovního pole? Ta by tam podle tebe neměla jezdit? Tím by se ale ti v půlce rázem ocitli na konci. Divná logika.
Juraodpovědět 
           Re: Odpovědnost21:18:50 13.11.2017
Juro, nenapsal jsme to snad dost jasně výše?
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Odpovědnost14:01:30 15.11.2017
:) Vsak to mas jasne napsano v tom komentu na ktery reagujes.
odpovědět 
         Re: Odpovědnost17:03:48 13.11.2017
KT již odpověděl níže, ale stejně se ptáš špatně. Správně má být ne od jakého místa, ale od jaké výkonnosti. Obtížnost závodních cest je známá, tréninkové centrum s možností přípravy podobných cest máme, takže prověrka úrovně by neměla být problém. A pokud jsou na závodech cesty 8b - 8c a reprezentant padá z 8a, neměl by být do repre puštěn ani na vlastní náklady. Ale prověrka by měla být zbytečná, přeci šéftrenér by měl přesně vědět, v jakém stavy se členové repre týmu nalézají a jaké mají plány, ne? A stejně tak by měl vědět, nakolik jsou reprezentanti konkurence schopní. Pokud se tedy nejedná o naprostého nováčka, který je na jedněch prvních mezinárodních závodů, nebo o jednorázový výpadek způsobený třeba zdravotní indispozicí, je za nízkou výkonností repre odpovědný především šéftrenér a vedoucí komise.
odpovědět 
          Re: Odpovědnost22:09:49 13.11.2017
No jo, jenze seftrener vidi, ze na treninku maji potencial na 9a a i predsoutezni trenink vypada dobre. Jenze pak se nekde cestou ztrati sila a staveci to postavi spatne a uklouzne pata nebo jina drobnost...
odpovědět 
           Re: Odpovědnost10:45:42 14.11.2017
Ano, tak to je. Měla by se sejít disciplinární komise a za neúspěchy naší repre udělit důtku stavěči a exemplární trest řidiči, který tam závodníky vezl. Nechápu, proč by naše repre stále měla trpět za chyby jiných.
odpovědět 
   Re: Aktualizace11:33:26 12.11.2017
To je jasny, zadny vysledky prosim neuvadet! :-O
odpovědět 
    Re: Aktualizace07:41:58 13.11.2017
Dotaz byl vztažen na druhou část otázky. Samozřejmě jsem to nemyslel tak, že nemají být na lezci uvedeny výsledky. Omlouvám se.
odpovědět 
 Re: Aktualizace11:52:27 12.11.2017
Kluci i holky se muzou pochlubit citatem Pierra de Coubertina.
odpovědět 
  Re: Aktualizace13:45:16 12.11.2017
Adam Ondra byl v Arcu v roce 2011 na 70 tj. posledním místě a taky se svět nezbořil
odpovědět 
   Re: Aktualizace13:53:03 12.11.2017
Presne. A kdyz mu byly dva roky, nedal ani UIAA 2 a svet sel dal. To jen tady na lezci si mistni kydaci spiny zvykli flusat hnusy pri drobnych, nepodstatnych a vyjimecnych vypadcich formy.
odpovědět 
    Re: Aktualizace18:01:24 12.11.2017
ten kdo se ucastni takovýchto veřejných akcích musí počítat jak s bezmezným obdivem, tak i z bezmeznou nenávistí. Takhle to bylo, takhle to je, takhle to bude. Rozdíl mezi slávou a zatracením je malý a většina končí právě v poli neúspěchu, jen ti nejlepší ne. A pokud se předvádím na veřejnosti, tak to k tomu prostě patří, nebo by jsi ty hnusné komentáře chtěl zakázat? Aby existovali jenom ty pozitivní a ty správné. Chyby a neúspěchy nás posouvají, tedy jak koho a vždy platí tam kde nic není ani smrt nebere.
odpovědět 
     Re: Aktualizace20:02:44 12.11.2017
Na zmince o Coubertinovi neni nic hnusneho, nenavistneho ani odsuzujiciho, je to jen konstatovani faktu...
odpovědět 
      Re: Aktualizace09:05:59 13.11.2017
Na té zmínce něco hnusného bylo. Oni tam ti závodníci totiž jen nejeli zúčastnit se. Oni tam jeli předvést co nejlepší výkon. Takže ta zmínka není konstatování faktu.

odpovědět 
       Re: Aktualizace19:30:58 13.11.2017
Možná by sis měl doplnit všeobecné vzdělání. "Zůčastnit se" byl překlad za komunistů, už delší dobu je to přeformulováno na "bojovat"...
odpovědět 
        Re: Aktualizace08:56:05 14.11.2017
No ony jsou to vlastně dva citáty. První je
"L’important, c’est de participer" a druhý "L'important dans la vie, ce n'est point le triomphe, mais le combat. L'essentiel n'est pas d'avoir vaincu, mais de s'être bien battu.". Takže "To co je důležité je zúčastnit se" a "To co je v životě důležité není vítězství, ale boj. Podstatné není zvítězit, ale dobře bojovat."
pbla4024odpovědět 
         Re: Aktualizace10:43:03 14.11.2017
Za toho Pierre de Coubertina díky! Takhle se dá ta francouzština krásně vygooglovat a čte se to samo!
Bébulodpovědět 
     Re: Aktualizace09:04:03 13.11.2017
"ten kdo se ucastni takovýchto veřejných akcích musí počítat...tak i bezmeznou nenávistí." A proč by měli počítat s bezmeznou nenávistí?

"ebo by jsi ty hnusné komentáře chtěl zakázat? Aby existovali jenom ty pozitivní a ty správné." Jestliže tvrdíš, že jsou ty komentáře hnusé, pak i ty cítíš, že by raději neměly být nikdy napsány, takže na co se vlastně ptáš?

"Chyby a neúspěchy nás posouvají" naopak nás posouvají úspěchy a správné kroky, chyby jsou nutné zlo na té cestě.

odpovědět 
      Re: Aktualizace16:23:35 13.11.2017
A kam teda svetaky posouvaji zavodniky, kteri notoricky konci v kvalifikaci jiz nekolik let?
odpovědět 
    Re: Aktualizace18:02:31 12.11.2017
jenže ono to asi nikoho jiného, než čtenáře z lezce nezajímá
odpovědět 
 Re: Aktualizace07:25:03 13.11.2017
Holky se mohou pochlubit tím, že reprezentují na závodě světového poháru - to není k zahození. Kdo to v ČR má? Asi musí mít hodně slušnou výkonnost.
R. odpovědět 
  Re: Aktualizace09:06:36 13.11.2017
To právě není pravda. Jelikož na tyto závody nejsou žádné nominace (ze strany pořadatelů), může tam jet prakticky každý. Když přijdeš na ČHS, že chceš jet na závody a zaplatíž pár drobných, pojedeš. Pokud náhodou bude plno, je možné, že před tím budeš potřeboval zajít na nominační závody. Což ovšem je také zadarmo, neb české závodní výkony jsou mizerné a ještě k tomu, když jdou do repre ze skupiny 4, ale na závodech jste jen 3, je také je za účast. Takže ne, nemáš pravdu, pro účast na SP/MS žádná extra výkonnost není potřeba, stačí jen chtít.
odpovědět 
   Re: Aktualizace09:24:51 13.11.2017
Pravda to je, myslel jsem totiž slušnou úroveň v rámci ČR, v rámci které se nominují. Jsem si vědom, že IFSC nominaci nemá.
R. odpovědět 
   Re: Aktualizace10:03:52 13.11.2017
Vráblíková 4. místo MČR 2016. Tak proč by nemohla na SP? Protože se nedostane do finále? Nepřehánějte chlapci.
Druhá věc.Ono když jsou odměny v tomto sportu zábavného charakteru, tak proč nezávodit pro zábavu? Čímž neříkám, že je to špatně. Mně by bylo líto, kdyby tento sport ještě víc zkomerčněl.
Jen nechápu, proč by někomu mělo vadit, že si jde někdo v tomhle sportu zazávodit pro zábavu. I kdyby tomu tak bylo (což v repre asi není jediný motiv), proč ne, když je za 3.místo MČR odměna nižší než cena lezeček? A to nepočítaje startovné, které musí závodník zaplatit :-)
odpovědět 
    Re: Aktualizace10:13:40 13.11.2017
Pardon, na ČP 2017 bylo za 3. místo 3tis. Na MČR nevím kolik. Pointa zůstává stejná ;-)
odpovědět 
     Re: Aktualizace10:23:31 13.11.2017
Hlavně vy trotlové....Binter byl nejlepší z našich !!!
odpovědět 
      Re: Aktualizace10:57:06 13.11.2017
Vzhledem k tomu, že je oslovení trotlové pod mým komentářem.
Já právě nemám žádný problém s tím když jede někdo na SP ať už skončí kdekoli.
Vzhledem k tomu, jak je to mizerně placený sport a kolik tomu musí věnovat, aby urval takovou pozici je to z mého pohledu úctyhodný výkon.
odpovědět 
    Re: Aktualizace11:03:40 13.11.2017
Tak mezi ucasti ve finale a dolnimi deseti procenty je sakra velka vzdalenost... Ale treba na nekoho tato retorika zafunguje.
odpovědět 
    Re: Aktualizace11:12:06 13.11.2017
Kolik za minuly rok zaplatili Binter, Vrablikova, ... za startovne?

Jinak, kdyz tu tak ctu ruzne radoby spravne a pozitivni komentare, rikam si, ze vas bych chtel jako sefa a rozhodne nechtel jako podrizeneho ;).
odpovědět 

 Obiznost SP20:27:01 11.11.2017
Ahoj, mohl by prosim nekdo kdo vi,  napsat jak zhruba jsou tezky cesty v kvali, semi a finale SP?
odpovědět 
 Re: Obiznost SP12:36:15 12.11.2017
nejspíš dost těžké, když naši osmcéčkoví lezci nedosáhli ani na semi...
klasikodpovědět 
 Re: Obiznost SP13:12:08 12.11.2017
Pravděpodobně v rozmezí 8a+ až 8c+
odpovědět 

 46 místo důvod ke gratulaci13:34:39 12.11.2017
Kdo se dostane v 17 letech na SP a skončí 46, zasluhuje gratulaci a kecy v kleci na lezci může hodit za hlavu :-)
odpovědět 
 Re: 46 místo důvod ke gratulaci13:55:15 12.11.2017
Konecnyho asi nikdo nikdy nekritizoval a ani tu ho nikdo nekritizuje. Tohle predjimani a odavani se vlastni pokroucene fantazii radeji ani nedelej, skodi to zdravi.
odpovědět 
  Re: 46 místo důvod ke gratulaci09:13:21 13.11.2017
Zaregoval jsi přesně ve stylu, ve kterém píšeš: "Tohle predjimani a odavani se vlastni pokroucene fantazii radeji ani nedelej, skodi to zdravi."

Z ničeho se nedá vyčíst, že ten, kdo psal úvodní příspěvěk, se oddával nějaké vlastní pokroucené fantazii, že reagoval na někoho, kdo tvrdil, že tam Kuba nemá co dělat.

Na tu tvou reakci sedne to známé podle sebe soudím tebe jako prdel na hrnec...
odpovědět 
   Re: 46 místo důvod ke gratulaci12:11:33 13.11.2017
Tak jiste, shoda veku a vysledku je jen ciste nahodna, ze? ;)

A ten zbytek? Ma to cenu komentovat? Ted to tu casto funguje tak, ze se tu objevi komentar, ktery se uz dopredu pohrdave vymezuje proti (virtualni a neexistujici) kritice. A to lze nazvat predjimanim. U vysledky Bintera je to vzdy jeden z prvnich komentu. A upozorneni na to, je asi trochu neco jineho nez predjimani, nemyslis?
odpovědět 
    Re: 46 místo důvod ke gratulaci13:23:04 13.11.2017
"Kluci i holky se muzou pochlubit citatem Pierra de Coubertina."
odpovědět 
   Re: 46 místo důvod ke gratulaci12:12:52 13.11.2017
"kecy v kleci na lezci může hodit za hlavu"
odpovědět 
    Re: 46 místo důvod ke gratulaci13:22:52 13.11.2017
"Kluci i holky se muzou pochlubit citatem Pierra de Coubertina."
odpovědět 
 Re: 46 místo důvod ke gratulaci09:10:08 13.11.2017
Kubovi je myslím už 18, jen tehcnická poznámka. Jinak souhlas.
odpovědět 

 jistič17:49:01 12.11.2017
Světový pohár a jistí je týpek, co má karabinu procvaknutou skrz obě oka sedáku zámkem dopředu a na ní slaňovací osmu ???
Máraodpovědět 
 Re: jistič18:52:29 12.11.2017
Jak to má cvaklé nekomentuju, ale osma je spolu s kýblem povolená. Na rozdíl od toho všechny auto a poloautomaty jsou nepřípustné. Je to trochu paradox vzhledem k vývoji jistítek pro standardní lezení :-D
odpovědět 
 Re: jistič21:32:07 12.11.2017
Jaký je přesně rozdíl v bezpečnosti mezi karabinou ve slaňovacím oku se zámkem na straně a karabinou procvaklou skrze obě oka sedáku? Asi tak ten, že se mu jistítko rychleji vyndavá a nandavá když se mění závodníci :-) A eliminuje tím jeden článek v řetězci, který by se mohl (čistě teoreticky) pokazit.
No a s osmou je schopný dát prvolezci prokluz a tím snížit pádový faktor což je jedině dobře.

Na stěně vidím často lidi jak chytaj prvolezce na tvrdo, ale to je jako O.K., protože maj jistítko za tisíce kč. Ale když má někdo osmu, umí to sní a zná její potenciální slabiny, tak maj lidi kecy, nebo ho rovnou vykopnou. Tomu říkám metodika :-)
odpovědět 
  Re: jistič21:46:15 12.11.2017
Třeba v Brně na umělce zakázali osmu. Logický důsledek toho, že někdo spadnul když byl jištěn osmou. Z toho logicky plyne, že až někdo spadne jištěn kýblem, tak se zakáže kýbl, pak grigri, pak všechno ostatní až zbude půlloďák do tý doby, než někdo spadne... :-)
odpovědět 
   Re: jistič00:24:47 13.11.2017
Osma není certifikovaný jistící prostředek... pouze slaňovací... S osmou by se vůbec nemělo jistit. Že to tak mnozí dělají, protože tak činili 20 let nazpět, to je věc jiná. Ale oficiálně se osmou jistit nemá. A procvaknutí karabiny - ve 2 okách je karabina v úhlu, kdy je namáhaná, jak by být neměla, je zde větší šance, že se o něco otevře zámek a v neposlední řadě je jistící prostředek (ať už osma nebo kýbl) o 90 st v jiném úhlu než má být, aby jedno lano vedlo do horní ruky směrem k lezci a druhý kus lana z jistidla směrem důlu k druhé ruce pod pasem...
Máraodpovědět 
    Re: jistič20:45:31 13.11.2017
Certifikovaná není, ale má spoustu výhod. Ostatně jako řada jiných necertifikovaných věcí. Koneckonců - certifikát za tebe pád nechytí.
honzaodpovědět 
  Re: jistič07:45:43 13.11.2017
osma a karabina procvaklá krz pásek a nohavičky (kopírující centrální voko) zámkem dopředu. to je moc fajn věc (když pomineme nepohodlí tísněného moudí) v jediném případě, a to v takovém, kdy je karabina ve vertikální orientaci visící hrušky, a osma je v ohybu karabiny fixována (třeba pérkem karabiny určené ku jištění).
v čem je problém: některé kombinace osmy a karabiny (respektive pojistky zámku karabiny) jsou kompatibilní tak dokonale, že se osma může o karabinu šprajcnout a štorcnout, a atypicky nemáhaný zámek vylomit. stačí to vzít na chvíli do ruky a zkoušet. (ovšem narovinu přiznávám, že mi není znám konkrétní případ úrazu vzniklého ¨touto příčinou)
Lukas B.odpovědět 

 Alex07:23:45 13.11.2017
Alex Megos - další krásný příklad, že pro některé je možné nějakým způsobem skloubit kvalitní lezení na skalách a závodění.
R. odpovědět 
 Re: Alex09:14:14 13.11.2017
U tebe je zajímavé, že sice téměř vždy se dotkneš pravdy, ale vůbec ji nemáš zasazenou v kontextu a pravděpodobně ani netušíš, jaká je podstata. Megos leze ve skalách, to je pravda, ale podstata je jinde - v přípravě. Nejdříve si uvědom, jaký je rozdíl mezi mezi lezením ve skalách a skalními přelezy. Tobě totiž od začátku uniká samotný princip, kterým je příprava.
odpovědět 
  Re: Alex09:26:53 13.11.2017
"U tebe je zajímavé, že sice téměř vždy se dotkneš pravdy, ale vůbec ji nemáš zasazenou v kontextu a pravděpodobně ani netušíš, jaká je podstata."

Tak to přesně sedí na tebe. Xkrát jsem tady psal, že základem je příprav, která musí probíhat "uvnitř". Jak ti to mohlo uniknout je fakt úplně nepochopitelné. Jeden by mohl mít dojem, že to děláš schválně.
odpovědět 
   Re: Alex09:32:15 13.11.2017
Třeba to je tím, že si chce za každou cenu hrát na chytrýho, aby se jeho ego cítilo lépe a diskuze na lezci mu k tomu dává prostor :)
A.
odpovědět 
    Re: Alex11:16:34 13.11.2017
A myslis, ze to R.-ku pomaha si takto hrat na chytryho?
odpovědět 
   Přístup11:53:12 13.11.2017
Jenže ty pořád směšuješ několik věcí dohromady. Jsme v diskuzi u závodů. Příprava na závody má nějaká pravidla, zejména, když se jedná o seriál, kde musí být příprava dlouhodobá. Cílem je jednorázné podání (myšleno jednou za několik dní či týdnou) maximálního výkonu. Skalní lezení, tak, jak ho vnímá většina lidí zde, sice také v nějaké vyšší výkonnosti počítá s přípravou, ale obvykle základem není jednorázový maximální výkon, ale spíše určitá nižší výkonnost, ale trvající po určité období (od čtrnáctidenních výletů až třeba po celou venkovní sezonu).

A právě tyto dvě věci se nedají míchat. Připravuješ-li se prvním zůsobem, je pak celkem jedno, zda ten výkon podáš na MS ve finále, nebo v Juře na skále v nějakém rekordu. Z tohoto hlediska je opravdu jedno, zda překližka nebo skála. Ale do této přípravy nelze v naprosté většině zařazovat skalní lezení druhého typu, tedy to, co dělá většina z nás. V závodní přípravě (či v přípravě na rekorní skalní cestu), máš vlastně buď trénovat, nebo odpočívat. Nikde tam není prostor a čas pro klasický výlet do skal, který je sice fajn, ale z tréninkového hlediska má nulovou hodnotu. A proto právě nemůže fungovat systém, kdy si lezeš pro potěšení z venkovního lezení, pak chvilku potrénuješ, jedeš na závody, kde rovnou zůstaneš na skalách, když už tam jsi, a pak se zase plácáš někde mezi překližkou a skalami podle toho, jak se ti chce nebo jaké je počasí.

odpovědět 
    Re: Přístup13:34:26 13.11.2017
A proti čemu z toho, co jsem napsal, vlastně argumentuješ? Ocituj mi, na co je tvoje stať namířena, protože to není vůbec jasné. Já nemluvil o žádných "klasických výletech do skal" apod., o kterých tu mluvíš ty.

Nebo chceš tvrdit, že Alex Megos nezalezl letos skvělé výkony na skalách a přidal skvělé výkony na závodech?
odpovědět 
    Re: Přístup13:36:14 13.11.2017
ani jsem netvrdil, že může fungovat systém, kdy si lezeš pro potěšení z venkovního lezení, pak chvilku potrénuješ, jedeš na závody, kde rovnou zůstaneš na skalách.

Ty prostě nejsi pořád schopen pochopit, že něco takového já vůbec NIKDY netvrdil. Pořád argumentuješ proti své fantazii.
R. odpovědět 
     Re: Přístup14:40:39 13.11.2017
Jak se to vezme. Sice jsi to netrvrdil přímo, ale zato jsi pěkně ostře argumentoval proti tomu, když jsem tvrdil, že takto to nejde. Ale je to jedno, nechce se mi to hledat, nezáleží na tom.
odpovědět 
  Re: Alex09:30:46 13.11.2017
Zapoměl jsem předtím připojit svůj nick - R. :)

Ty (a další, soudě z předchozí diskuze pod článkem o Mistrovství republiky) máte zafixováno, jako bych tvrdil, že na skalách se dá připravit na závody. Já ale nikdy nic takového netvrdil.

Jsem si dobře vědom, že příprava jak na skály, tak na závody, musí probíhat v tělocvičně a na stěně.
R. odpovědět 
   Re: Alex10:09:49 13.11.2017
Opřel jsem se do komentáře "U tebe je zajímavé, že sice téměř..." Ne do R.

Komentář od R.
"Alex Megos - další krásný příklad, že pro některé je možné nějakým způsobem skloubit kvalitní lezení na skalách a závodění." mi právě přijde úplně normální konstatování, které ten další komentátor nesmyslně rozpitval.
odpovědět 
 Re: Alex11:15:12 13.11.2017
Ufff, tohle uz jsi zokusel minule a daval si priklady, ktere nebyly primo lzive, ale k pravde mely hodne daleko. Podobne to je i s timto tvym dalsim prikladem.
odpovědět 
  Re: Alex13:27:53 13.11.2017
Ufff...další prázdná slova. Umíš někdy argumentovat? Ty umíš jen říct: tohle není pravda, ale když chce člověk argumenty, kde nic, tu nic.

Smutnej případ.
R. odpovědět 
   Re: Alex14:04:55 15.11.2017
Ty argumenty si tu mel v te minule diskuzi nema smysl se opakovat. Tedy places spis sam nad sebou, ze si radeji necetl nebo nevidel..
odpovědět 
 Re: Alex21:34:53 15.11.2017
A videli jste rozhovor s nim na konci prenosu? Co budes ted delat? Makat abych byl silnejsi...
odpovědět 

 Co je špatně?10:59:04 13.11.2017
Musíme si přiznat, že nám ujíždí,nebo už ujel vlak v přístupu a tréninku sportovních lezců a bouldristů. Nestačí jen brutální síla a svaly z kampusu jakou mají kluci z Lipníku. Chybí koncepce, podpora svazu, trenéři, kteří budou inspirováni světovými trendy v tréninku. Chybí sponzoři a celkově peníze v tomto sportu.
odpovědět 
 Re: Co je špatně? - admini zasahnete!11:19:04 13.11.2017
Prosim adminy o smazani tohoto pohrdaveho a urazliveho komentare. Je to jen zavistivy vyplod plny zasti, ktery vubec nereflektuje realitu.
odpovědět 
  Re: Co je špatně? - admini zasahnete!11:30:46 13.11.2017
Ano, smazat! U nás totiž oddíl proplácí závodníkům startovné. Benzín, permanentku na stěnu atd. atd. si platí sami, což je zanedbatelné, takže alespoň co se týče financí, na podporu mládeže na soutěžní úrovni, si není na co stěžovat.
odpovědět 
  Re: Co je špatně? - admini zasahnete!13:26:13 13.11.2017
Nedělej z toho kovbojku...chceš mít diskuzi, která je co k čemu, nebo chceš flemovat a trollovat? Tohle nikam nevede. Akorát lidi naštveš a diskuze jde do háje. Snad máš na víc.
R. odpovědět 
   Re: Co je špatně? - admini zasahnete!14:37:55 13.11.2017
R. "Nedělej z toho kovbojku..."
Prosím tě, trocha sarkasmu není kovbojka.
odpovědět 
   Re: Co je špatně? - admini zasahnete!14:07:05 15.11.2017
Je vzdy fajn rozfiltrovat ucastniky podle toho, co vsechnou jsou jeste ochotni brat vazne a jak na to svem nepochopeni stavi dale :)
odpovědět 
 Re: Co je špatně?13:25:05 13.11.2017
A my jsme ten vlak někdy chytili? Kdy?
R. odpovědět 
  Re: Co je špatně?13:38:38 13.11.2017
Třeba když jsme měli mistry světa?
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Co je špatně?17:07:17 13.11.2017
Jak velký podíl na našich mistrech světa měla koncepce a systematická práce ČHS a nakolik to byla čistě individuální zásluha, na které se ČHS jen přiživuje? Nechci teď rozdmýchávat vášně, ale pokud chceš hodnotit ČHS, neměli bychom to dělat podle jednotlivců, ale podle dlouhodobých výsledků celého reprezentačního týmu, něco jako když na IFSC webu najdeš přehled zemí, jen bych z toho vynechal body individuály jako je AO.
odpovědět 
    Re: Co je špatně?21:17:06 13.11.2017
Pod Tvým slovem "my" jsem si představil české a případně československé horolezectví. Netušil jsem, že "my" je podle Tebe závodní komise ČHS. Předpokládám, že by se pod svoji práci podepsal :-( Jinak pár jmen z užší světové špičky na závodech pro připomenutí například: Mrázek, Ondra, Hroza, Hrozová, Stráník, Hudeček, Stránská...
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Co je špatně?23:53:17 13.11.2017
Ale jo, ale jakým podíl na Mrázkovi nebo Hrozovi nebo Hrozové má tréninkový systém a koncepce ČHS? Jak se na stavbě jejich tréninku a tréninkových podmínkách svaz podílel?
odpovědět 
      Re: Co je špatně?01:31:25 14.11.2017
Napsal jsem něco úplně jiného, než na co reaguješ.
Kuba Turekodpovědět 
       Re: Co je špatně?08:50:37 14.11.2017
Aha.
odpovědět 
 Re: Co je špatně?12:25:48 20.11.2017
"Chybí sponzoři a celkově peníze v tomto sportu." O peníze jde vždycky až na prvním místě. Jakmile se objevily zprávy, že lezení by jen mohlo být na olympiádě, už v Česku stojí fronta vykutálených pijavic. Závodníci uvidí peníze až na posledním místě.
odpovědět 

 Bouldristi vystrkují růžky14:54:49 13.11.2017
Náš nejlepší trenér TB loni v Montaně povídal něco ve smyslu, že k boulderingu utíkají ti, kteří jsou líní makat na obtížnost. Poslední svěťáky jsou top bouldristé pravidelně ve finále, občas i na bedně. Skály jsou jiný sport, ale Alex Megos je najednou na 2. místě v SP. Holt OH v Tokyju se blíží. Tam bude součástí ta dle slov TB mrtvá disciplína... Ryba prostě smrdí od hlavy.
K.odpovědět 

 Ne nákupáku?!15:01:15 13.11.2017
Taková družba se Slovinci a oni ne a ne se přizpůsobit době a inspirovat se našimi génii. Podobnou stěnku mohli klidně postavit v nákupáku a dostat tak lezení více mezi lidi.
KAodpovědět 
 Re: Ne nákupáku?!12:17:03 20.11.2017
To je ale hovadina viď. Hala Zlato Polje v Kranji je tradičním místem pro poslední SP. Zkus porovnat kde se konají národní poháry a mistrovství.
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.