LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Hrdinů jsou plný hřbitovy.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
12.Smetanová 11085
13.Gulášek 11057
14."Fido" 11056
Bouldry:
12.Štípek 9956
13.Košťál 9900
14.Chejn 9900
Hory:
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866
20.Petr 4680

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142084 cest
Nové přelezy:
Exitus 9/9+
Pipeline 7b+
Red Alert 7c+
Odcházení XIb
Odcházení Xb
Ouranos 7c+
Filotimo 7b
100 Patate 8b
Sovietic T 7c
Follame 7c

Stěny
Venkovní lezecká stěna -Strahov - Praha 6
LC Baldovec - Rozstání – Baldovec
BalvanBoulder - Horažďovice

Prodejny
HUDYsport - Praha 9
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Ksport - Třinec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Pískaři Dokumentární film na motivy knihy Bohumila Sýkory

tisková zpráva+ rozhovor s tvůrci

V sobotu 24. srpna bude v rámci Mezinárodního filmového horolezeckého festivalu v Teplicích nad Metují oficiálně představen nový český dokumentární film z lezeckého prostředí pískovcových skal PÍSKAŘI.

Dokumentární film Pískaři, inspirovaný stejnojmennou knihou Bohumila Sýkory, zachycuje vývoj lezení v pískovcových oblastech Broumovska. Od zlezení Krále v roce 1923 uplynula dlouhá doba. V Adršpachu, Teplických skalách, na Ostaši a v Broumovských stěnách vznikly tisícovky cest a nové stále vznikají. Každá má svůj příběh, každá je něčím ojedinělá. Styl lezení se mění, je ovlivňován trendy i vybavením.

Autoři filmu Petr Kašpar a Petr Piechowicz vybrali zásadní cesty jednotlivých dekád, které představí současní lezci Jitka a Luboš Mázlovi, Dušan Janák, Václav Šatava, bratři Martin a Štěpán Stráníkovi. Filmem provází legendy místních skal. Bohumil Sýkora a Tomáš Čada jsou významně spojeni s historií pískovcového lezení v Polické pánvi.
Film si klade za cíl připomenout mezinárodní lezecké komunitě, co je to „místní písek“, jedinečnost této lokality, pravidla a zvyklosti, které jsou spojeny s lezením na Broumovsku.

Téměř celoroční a technicky velice náročné natáčení probíhalo od září loňského roku až do srpna 2012. Film byl natáčen nejmodernější filmovou technologií, kterou poskytla produkční společnost Twin Star Film. Film Pískaři v sobě kombinuje nejmodernější filmové postupy a výrazové prostředky.
Zajímavostí je použití filmových kamer RED EPIC, které umožnily natáčení v rozlišení 5K. Ve skalách byly instalovány i nejdelší kamerové jeřáby a lanové jízdy, které zprostředkovaly pohled do vertikálního světa lezců.

Film Pískaři bude uveden na MHFF Teplice nad Metují:
Projekce v kině: sobota 25. srpen, 20:00 hod
Projekce ve škole: pátek 24. srpen, 16:00 hod

Twin Star Film
Jaselská 33 I Praha 6, 160 00
info@twinstarfilm.cz

Partneři filmu Pískaři: Tilak, Singing Rock, Region Broumovsko – kraj pískovcových skal a barokních památek, Twin Star Film




Rozhovor s autory filmu Petrem Kašparem a Petrem Piechowiczem:

Podle upoutávky se ve filmu polezou klasiky i novodobé těžké cesty. Jak moc je tento dokument propojen s knihou Pískaři?

Pítrs: My v souvislosti s názvem Pískaři mluvíme o „inspiraci“. Kniha Bohouše Sýkory je v podstatě jakási kronika pískařiny a má prostor vše pečlivě rozpitvat. To se bohužel ve filmu nedá. Takže kniha nám sloužila jako rádce, faktická pomůcka a zdroj dat.
Pepe: Kniha Pískaři, kterou napsala legenda místního lezení, je jakousi biblí této lokality. V knize je podrobně popsán vývoj lezení na těchto skalách, proto nebylo náhodou, že jsme se tímto příběhem inspirovali při hledání námětu. Od vydání knihy uběhlo několik let, ale vývoj se ve skalách naštěstí nezastavil. Vzniklo mnoho moderních cest, velký rozmach zaznamenal na Broumovsku bouldering.


Dušan Janák

foto by Pepe Piechowic


Jaká je hlavní myšlenka filmu?
Pítrs: Myšlenkou, respektive bych použil termín posláním, je prezentace pískařiny v zahraničí. Českému lezci – divákovi asi nenabídneme nic nového. Na druhou stranu jsme se snažili natočit samotné lezení tak, jak se tomu u nás asi ještě nestalo. Nicméně od úplného začátku tu byla vize filmu o unikátní lokalitě a specifickém lezení, které chceme ukázat světu.
Pepe: Jednou z myšlenek filmu je nalezení cesty ke smíření dvou názorových skupin. Jak napsal Tomáš Čada: „Lezecký potenciál našich skal není zdaleka vyčerpán a prostor zde mají extrémisté i klasici, kde je vývoj, tam je život.“ Ve filmu a také na fotografiích, které jsem pořídil pro výstavu, jsme se snažili ukázat možnou cestu, která respektuje tradiční lezení, ale zároveň nebrání modernímu vývoji.

V upoutávce se mi líbilo, že se v dokumentu sešly názory klasických i novodobých lezců, což je dost křehké téma. Byl to záměr?

Pítrs: Co se mě týká, tak jako lezci teoretikovi (praktičnost zůstala ve skalách před 20-ti lety) šlo hlavně o film a vytvoření příběhu. Od začátku jsme se s Pepem dohadovali. Opět jsem se dostal do pozice jako tenkrát, když jsem dělal film No.9 – Manaslu pro Radka Jaroše. Jde o to, že v lezení vládne brutální upjatost na to či ono. Lezci si buď musí něco obhajovat nebo jsou za své činy haněni. Což je svazující a v našem případě už od začátku člověk pracuje s pomyslnou cenzurou. A je jedno, jestli to je maglajz nebo cokoliv dalšího. A Pepe je lezec a tudíž tímto vším ovlivněn. Takže mým záměrem bylo postavit vedle sebe oba tábory. Protože jak jedni tak druzí dělají z mého laického pohledu stejnou věc. Lezou. Lezou neuvěřitelné věci a je přeci jedno, zda se jedná o klasickou spáru nebo nějakou sportovní cestu. Když ty borce sledujete, tak se člověku tají dech. A to bych byl rád, kdyby z toho filmu bylo cítit.
Pepe: I přesto, že jsme toto křehké téma ve filmu nechtěli přímo probírat, během natáčení jsme zjistili, že se mu nevyhneme. Jsou to však názory osobností a to je myslím dobře.


Jitka Mázlová

foto by Pepe Piechowic


A nějaké rozuzlení?
Pítrs: Tolerance. Vždy když toto řešíme, tak se mi vybaví věty Tomáše Čady z knihy: „Ve skalách je dost prostoru pro všechny …“
Pepe: K rozuzlení tak snadno nedojde, pokud lidé budou podrážděně reagovat na webových diskusích – což jasně ukázal už plakát letošního festivalu v Teplicích. A myslím si, nebo jsem si spíš jistý, že se tomu nevyhneme ani po tomto filmu. Já ale stále razím myšlenku, že by o těchto věcech měla rozhodovat především místní komuna lezců – což si myslím, že se i děje. A to, co se děje kolem na diskusích, jen nahrává těm, kteří se budou snažit lezení na těchto skalách zakázat.

I tak je písek těžké téma. Jak dlouho jste na filmu pracovali?
Pítrs: Rok. A asi ještě chvíli budeme. Je potřeba si ale uvědomit, že tak složité téma nelze nacpat do 40 i více minut.
Pepe: Písek je nádherné téma, ale pro natáčení velmi náročné. Nejsložitější je dostat potřebnou techniku tam, kde ji potřebujeme. To se nám díky pomoci lezců a dobrovolníků ve většině situací podařilo, ale nebylo to jednoduché. Na filmu jsme s jistými přestávkami pracovali skoro rok, ale kdybychom na to měli dva roky, pořád to bude málo:)


rozhovor s Bohumilem Sýkorou

foto by Pepe Piechowic


Kdo je autorem scénáře?
Pítrs: Piechowicz – Kašpar.
Pepe: Scénář se v průběhu natáčení mnohokrát změnil, ale nakonec se ho pevně uchopil Pítrs, režisér a hlavní motor celého projektu.

A na jaké lezce se můžeme ve filmu těšit?
Pítrs: Na ty nejlepší:) Majzlíci, Stoupa, Šatavis, Stráníci a pravověrní pískaři ze Španělska a Bolívie:)
Pepe: A samozřejmě Bohumil Sýkora a Tomáš Čada.


Podle Pepeho fotografií byly podmínky někdy dost náročné.
Jak probíhalo samotné natáčení?

Pítrs: Od začátku jsme se s Pepem rozhodli, že půjdeme složitou cestou. Chtěli jsme se obrazově přiblížit zahraničním produkcím. A díky možnostem a zázemí Twin Star Filmu jsme ve finále měli k dispozici nejmodernější techniku, jakou si filmař může představit. Jenže to vše se musí nanosit do skal, nainstalovat, udělat jeden záběr a zase vše sbalit a odtahat. Takže jedna historka za vše z Krále. Vymysleli jsme si s Pepem, že by bylo fajn tam mít velký kamerový jeřáb. Sám o sobě váží asi 150 kilo a závaží na něj dalších 200 kilo. Na vynesení jsme byli dva. Můj kamarád Jarek Plesar a já. Oba jsme si během natáčení odvařili kolena, protože jsme staří a tlustí. No a jediná šance, jak to nahoru dostat, bylo oklamat hlavu. Jarkovi pomohla flaša Tulamorky a mě pak naše slivka. Takže dva ožralí se potáceli nahoru a dolů. Později i potmě s čelovkama. Přežili jsme to. Více jak 400 kilo železa jsme odtahali pod Krále. Jen jsem druhý den nebyl schopen zvednout se z postele. Ty záběry jsme ve finále ve filmu nepoužili.
A takhle jsme dřeli všichni. A myslím, že Pepe by mohl vyprávět, jak visel hodiny ve stěně. Pro mě to bylo nejnáročnější natáčení, které jsem kdy absolvoval.
Pepe: Podmínky natáčení byly náročnější, než vypadají na fotkách. Nejlépe to vystihuje komentář mé kamarádky masérky, která mi řekla: „Ty máš ty záda úplně v pr…“. Kromě této dřiny nám při natáčení nepomohlo ani špatné počasí a nadměrná, možná až přehnaná ochrana přírody.


foto by Pepe Piechowic


Šli byste do toho znovu?
Pítrs: Doufáme, že nabyté zkušenosti budeme rozvíjet. Už padly i myšlenky na 3D, kterému se teď ve Twin Staru věnujeme díky celovečernímu filmu Aldabra. Třetí rozměr by lezeckému filmu dodal grády. Uvidíme.
Pepe: Pokud mě Pítrs ještě někdy vezme do týmu, tak proč ne:)

Celé natáčení fotil Pepe Piechowicz a fotky budeme moci už brzy vidět na výstavách. Kdy a kde to bude?

Pepe: Bohužel jsem při natáčení neměl tolik času, kolik bych si představoval, proto chci ve fotografování pokračovat po premiéře filmu. Několik obrazů už mohou lidé zhlédnout v prostorách Informačního centra v Teplicích nad Metují. Výstava tam zřejmě bude až do konce září. Potom její rozšířená verze bude putovat po dalších městech a festivalech. Pokud to bude možné, budu lidi informovat i na vašich stránkách.

Na závěr se zeptám, zda nevíte, jestli se plánuje dotisk Pískařů?
Zeptáme se…

Ptala se Simona Ulmonová



Simona, Jan Rudolf   [úpravy] 09:05 17.08.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pecka09:17:22 17.08.2012
Tak na tohle se hodně těším, vypadá to super, jen se bojím, že bude ihned vyprodáno a na hodně lidí se nedostane. Projekcí by bylo určitě potřeba více.
 mira.kodpovědět 
 Re: Pecka10:15:39 17.08.2012
Přesně tak, doufám, že se film dostane do oběhu a bude aspoň na nějakým free úložišti...
odpovědět 
  Re: Pecka10:29:19 17.08.2012
Hmm, tak tenhle nazor s tebou nesdilim, chtel bych to videt na festaku s poradnou atmosferou. To by se ti libilo stahnou zadarmo rok neci prace
mira.kodpovědět 
   Re: Pecka11:00:13 17.08.2012
No, ak bude nedostatok DVD v predaji, tak sťahovanie filmu z netu bude len logickým dôsledkom...
tah-sha-tungaodpovědět 
  Re: Pecka10:34:34 18.08.2012
Jsme to ale divni lide. Free uloziste... Take se venuji nataceni a pokud by to melo tahle byt, tak by se tato profese odsunula do zapomenutych remesel. Protoze ani to DVD dnes neprodas abys s toho neco mel.
Martinodpovědět 
   Re: Pecka11:23:20 18.08.2012
Blbý je, že pokud si ti, co natáčejí, nedokážou najít nějaký obchodní model, který jim bude fungovat (represe proti nelegálnímu stahování při současném stavu technologie zcela zjevně nefunguje), tak to přesně tak dopadne. To není nic jiného, než objektivní ekonomické zákony (ekonomika se neřídí morálkou, to je fakt se kterým nic neuděláš).
odpovědět 
    Re: Pecka21:07:28 18.08.2012
Nejde ani o eonomiku,ani o trh..jak rika klasik v zaveru upoutavky..Vzdycky jde o lidi..tedy ano,jde o tu moralku.
Mame jako dvounohy,dvouruky,premyslejici stvoreni moc zabijet,krast,lhat..ale taky volbu nechat zit,respektovat,byt cestni..to je co nas tvori..
Dle Vasich prispevku je videt,kdo se kam hlasite..
Ja rad ocenim praci druheho,zvlast praci o tematu,ktere me zajima..
Máčaodpovědět 
     Re: Pecka21:50:44 18.08.2012
Pokud se debata odvíjí v rovině, že tvůrce filmů upozorňuje (nejspíš oprávněně), že za daného stavu by nebylo možné, aby se natáčení zaplatilo, natož vyplatilo, tak se skutečně bavíme o ekonomice. (Jsem ten poslední, kdo by propagoval teze o všemocném trhu, který vládne světem, ale to není, řekl bych, předmětem debaty.)
odpovědět 
   Re: Pecka14:26:58 18.08.2012
Jsem snad blázen, abych kvůli tomu jel někam na severovýchod do horoucích pekel? Nebo abych chodil do krámu pro cédéčko, anebo ho objednal po netu a čekal až přijde pošťačka a pak ho stejně nakopíroval do počítače? To dneska už dělá jenom nešťastník, který nemá doma pubertálního poradce přes torrenty, free úložiště a sdílení.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Pecka18:39:56 18.08.2012
Kdyz je distribuce pres placenej download, tak je to OK?
O.odpovědět 
     Re: Pecka22:58:33 18.08.2012
Když to jde nějak jednoduše a okamžitě a levně, tak je to asi OK. Ale kdo ví...
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Pecka09:38:53 19.08.2012
Pokud autoři nabídnou nějaký jednoduchý a legální způsob, jak se k filmu dostat (napadá mě stažení v HD), rád si za něj zaplatím, stejně jako jsem si zaplatil za film o Adamovi. Problém podle mě nastane spíš ve chvíli, kdy takový způsob k dispozici nebude...uznávám, stažení z free úložiště je nelegální kdykoliv, ale můžete se divit někomu, kdo chce hodně film vidět a nemá jiný způsob, jak ho sehnat, že to nakonec udělá?
Říká se, že Steve Jobs zachránil hudební průmysl díky iTunes - nabídl lidem možnost si snadno, rychle a legálně stáhnout jednotlivé písničky, které se jim líbily. Zkusme udělat něco podobného pro trh s filmy. Myslím, že obecně se veřejné mínění naklání spíš k legálnímu získávání filmů (jak je vidět i z komentářů tady). Proto prosím autory, aby se snažili film v nějaké snadno získatelné podobě nabídnout. A to možná i dřív, než si sáhodlouze objede nějaké filmové festivaly, na kterých ho uvidí pár lidí. Samozřejmě si ho někdo stáhne i nelegálně, ale věřím, že počet platících se tak výrazně zvýší.
spikeodpovědět 
       Re: Pecka23:37:56 19.08.2012
Než to objede festivaly, tak si to lidi stáhnou. Jestli si takhle někdo představuje user friendly přístup k distribuci, tak potěš koště.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Pecka08:02:14 20.08.2012
Promiň Spike, sice tady hodně lidí vystupuje.Freee to néééé to nikdy, ale podle mě z nich 99% kecá.A jak to bude ke stažení tak po tom hrábnou.
mártyodpovědět 
        Re: Pecka12:46:40 20.08.2012
Jako že doteď ten film nikdo nepotřeboaval a hned po Fesťáku ho všichni musí mít doma? Že to tedy nenatočil někdo dřív sám a nezačal rozdávat? Trpělivost růže přináší:)
 martanodpovědět 
         Re: Pecka16:55:55 20.08.2012
no nevím, asi soudím jenom podle sebe...ale pokud bude po fesťáku snadno dostupný ke koupení, radši si ho koupím, než bych ho stahoval free...podobně to dělám s lezeckými průvodci. Raději koupím, než kopíruju. Vidím to jako podporu téhle činnosti.
Spikeodpovědět 
          Re: Pecka22:47:11 20.08.2012
Dole někdo píše, že se to muselo podřídit sponzorům. Takže já bych to bral tak, že se to uvede na fesťáku aby to přitáhlo lidi na ten fesťák a pak se to zadarmo rozdá a rozkopíruje po webu. Je to de fakto reklama, takže sponzorům nepůjde o to, aby to vydělalo nějakou tu korunu prodejem, ale aby to vidělo co nejvíce lidí. Pokud byl autor šikovný a zaplatili ho sponzoři, neviděl bych na tom modelu product placement a filmu zdarma nic špatného. Tedy otázka, kdy to bude zadara ke stažení, není tak nesmyslná, jak se zdá, a nemusí ji pokládat jen nevychovaný pirát. Jako se dávají zadarmo katalogy a letáky, může se zadarmo dát reklamní film.
Jirkaodpovědět 
           Re: Pecka00:06:26 21.08.2012
Ale no tak ... spousta zahranicnich profi lezeckejch filmu je sponzorovanejch a stejne se prodavaj.

Pokud je vlozena reklama udelana decentne a nerusi, tak se to nemusi brat jako katalog zadarmo. Kdyz je to do oci bijici (napr. Stopy v pisku), tak uz je to na zvazeni divaka, jestli to kousne a zaplati. Doufam, ze finalni strih Piskaru nebude tak reklamne hrubej jako je ta upoutavka.

Celkem bych se hodne divil, kdyby dali tady sponzori tolik penez, ze by se cela takovahle produkce zaplatila. Cekam ze prodej bude ... a proc by ne, kdyz bude film dobrej.
O.odpovědět 
            Re: Pecka00:26:18 21.08.2012
Takže kromě reklamou pro Tilak jsme si my diváci film pod hrozbou vězení předplatili také z daní přes místní regionální úřad a z poplatků přes OSA a podobné partičky. Myslím, že nebudu mít jakékoliv výčitky, když se na něj budu zadarmo dívat v něčím notebooku.
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Pecka07:32:15 21.08.2012
Tak si hlavně opři ty vidle, co s nima neustále kydáš ten hnůj. Aby si nepřišel u toho dívání se k pracovnímu úrazu.
Davidodpovědět 
            Re: Pecka08:28:31 21.08.2012
Já neříkám, že to tak bude. Ale protože nikdo neví, co ten film bude zač, vyloučit to nejde. Já jen aby se neodsuzovali za dotaz na stažení všichni předem. je pravda, že některé lezecké filmy jsou plné reklam a stejně se prodávají, ale také je pravda, že na Vimeu či Youtube je mnoho lezeckých filmů zdarma.
odpovědět 

 hlas komentáře12:33:01 17.08.2012
Ten hlas toho komentáře, to je děs, to je snad někdo z novy ne? Já ho asi nekousnu, radši bych se na to podíval bez zvuku.
honzaodpovědět 
 Re: hlas komentáře11:01:20 20.08.2012
Si jej můžeš kdykoli vypnout...
odpovědět 

 Držím pěsti17:04:44 17.08.2012
Čau Peťové. Bohužel na premiéru do Teplic nedorazím, což mě mrzí, protože bych rád s autory pokecal u pivka, ale budu Vám držet pěsti v soutěži filmů. Tak konečně ne porotci, ale soutěžící..:-)
PS: Pítrsu, ukaž se taky někdy ve Víru. Čau
Slávekodpovědět 

 tak určitě17:25:24 17.08.2012
spousta práce epic red a jeřáby, nevim ale jestli tahle emerica estetika reklamy na šampón je to pravý k pískařině. Jakoby proč máte dvě světla a softboxy a všechny věci na záběr pána v koutě? Protože se to tak v americe dělá? - jenom takový ilustrační detail, zatím formální důslednost neodsuzuju.. Chtěli jste udělat film o lezení tak, jak se to tu ještě neudělalo a z traileru to vypadá, jako všechny ty poloviční reklamy co se dělaj normálně, jenom s větším rozpočtem a větší "slávou". ale držím palce, každopádně..
holy motorodpovědět 

 jarek17:30:37 17.08.2012
jarek plesar a tlusti :)
igiodpovědět 

 dvd..?17:40:33 17.08.2012
festak ani skolni produkci nestiham, pujde to (pozdej) nekde koupit? (ze se na film tesim netreba zduraznovat..)
TOAodpovědět 
 Re: dvd..?10:39:09 18.08.2012
DVD nebo nejaka jina forma bude. Film si samozrejme nejprve objede sve festivalove turne. Mezitim pripravime prilohy. Napriklad nesestrihany rozhovor Bohouse Sykory a dalsi.
TSFodpovědět 
  Re: dvd..?16:40:06 18.08.2012
přimluvil bych se za nějakou možnost legálního stshování, jako v případě filmu o Adamu Ondrovi.Jen při čtení článku se mi potily ruce a mám velkou chuť vidět to alespoň pětkrát :) do Čhech si ale pro dvd nepojedu... Díky
premaodpovědět 

 Chybka20:30:39 17.08.2012
Chudák Monča, takhle ji "zkonit" v závěrečných titulkách, snad odpustí :)
Pavelodpovědět 

 Chybka20:31:20 17.08.2012
Chudák Monča, takhle ji "zkonit" v závěrečných titulkách, snad odpustí :)
Pavelodpovědět 
 Re: Chybka09:45:49 18.08.2012
Diť je to dobře ne ?
JIrkaodpovědět 
  Re: Chybka11:52:24 18.08.2012
je to správně, troubo.
Hromisodpovědět 
 Re: Chybka13:02:38 18.08.2012
Omlouvame se, ale chyba tam opravdu byla.
TSFodpovědět 
  Re: Chybka14:13:59 18.08.2012
Už je to správně :)a troubu si příště odpusť ;)...
Pavelodpovědět 

 24. srpna15:48:23 18.08.2012
je pátek, ne? Sobota kolem 24. srpna (tuten rok), je 25. Tak jak?
Pešekodpovědět 

 zásadní místní lezci?16:01:14 18.08.2012
Jitka a Luboš Mázlovi, Dušan Janák, Václav Šatava, bratři Martin a Štěpán Stráníkovi ...
Lezci jsou to bez jakýchkoliv pochyb skvělí, ale s lezením na Broumovsku, a asi i na písku obecně, se pojí spíš jiná jména, respektive tam dost podstatná jména chybějí ...
??????
odpovědět 
 Re: zásadní místní lezci?12:29:23 19.08.2012
No asi tam mohli jenom lezci sponzorovaní Tilakem...
Spikeodpovědět 
  Re: zásadní místní lezci?21:17:34 19.08.2012
to je jasne ze se to muselo podridit sponzorum.... takze tilak a spis i singing si zase nahrabnou.. ale to je stejna demence jako u adámkova filmu kde ze sebe Pavlíček udělal trotla v mitsubisi
johnnyodpovědět 
   Re: zásadní místní lezci?16:57:58 20.08.2012
Buďte rádi, že takový film někdo sponzoruje, pochybuju, že je kdovíjak výdělečný. A když bude mít úspěch, třeba se dočkáte i Cikána v nějaké vykřičníkovce.
Spikeodpovědět 
 Re: zásadní místní lezci?11:52:49 20.08.2012
Souhlas. Napadlo mě to samé. Uvidíme, necháme se překvapit, jaký ten dokument bude..
Hedvikaodpovědět 

 No - nevim22:01:47 18.08.2012
Noooo. Z tý upoutávky jsem hodně rozpačitej, ale s hodnocením si počkám, až to uvidím. Trailer fakt nic neznamená a je jasný, že se hodně podřizuje sponzorům, nejspíš jde po efektu (mágo! :)), a tak.
Robertodpovědět 

 film Piskari05:06:58 20.08.2012
Zdravim vsechny , kdo maji radi ADR a hlavne autory filmu. Momentalne ziji ve statech a nemam moznost se jit podivat na festak. Rad bych se zeptal ,jestli se bude dat tento film nekde koupit nebo stahnout??????? Dalsi otazka je jestli by se dalo udelat i anlicky preklad. Myslim ze by to mohlo pritahnout vice lezcu z ciziny ;-)
Ivos
Ivosodpovědět 
 Re: film Piskari20:32:40 20.08.2012
Za prve na lezce s ciziny to asi nevypada, ze je to pritahne a kdyz, tak by to potrebovalo ty, co budou cistit a cistit, a toho bohda nebude, ze. Mozna po preborhakovani a vysekani, pripadne uprave povrchu na vapenec by to par Polaku mohlo zaujmout.
Za druhe u Tosovaka a u Penaka je uz i tak o vikendu narvano, tak co chces jeste sakra pritahovat.
Pokud vim, tak v tom pravym Adru uz leze stejne jen Mocek a Cikan a ja, takze na to fakt kaslem, na tu cizinu, jooo!
Martas.odpovědět 

 Zvědavej22:08:30 22.08.2012
Jsem na film zvědavej, ale trochu skeptickej. Se špetku bojim, že to bude zase sportsbouchačsmagorie ve stylu rocktripshit. Třeba jenom tak působí teaser.
Ve jménech mi chybí trochu víc zabrousit mezi ádrgardu typu Mocek, Lukavský a spol. I když samozřejmě B. Svatoš je znalec s velkym Z.
Uvidíme co se z toho vyvrbí.
odpovědět 

 střet zájmů15:02:26 23.08.2012
není trochu zvláštní, že režisér filmu Pískaři Petr Kašpar zároveň spoluprodukuje Filmový festival v Teplicích? má tedy nějaký vliv na zařazení filmů do časových pásem, případně promo, který se k jeho filmu v médiích ze strany pořadatelů váže? Díky za odpověď..
jirka kratochvílodpovědět 
 Re: střet zájmů20:34:42 23.08.2012
Spise bych rekl: Zavri klapacku!
A to proto, ze kdyz nekdo neco dela, nedej boze i na vice frontach, tak ho nekdo musi uz dopredu minimalne napul z neceho narknout, ustknout, kopnout...
Martas.odpovědět 
  Re: střet zájmů09:18:33 27.08.2012
Hele. Tohle nebylo žádné kopnutí, ale (podle mne) celkem korektně formulovanej dotaz na věci, o kterejch širší veřejnost nic neví a jsou jistě důležitý. Na rozdíl od tebe, ten koho se to týká k tomu přistoupil zcela na férovku a vysvětlil, jak to z jeho pohledu je. Tak by to podle mne mělo fungovat.
odpovědět 
   Re: střet zájmů09:19:49 27.08.2012
Sorry, podpis.
Robertodpovědět 
 Re: střet zájmů00:57:38 24.08.2012
Upresnil bych, ze jsem (resp nase spolecnost) dodavatelem sluzeb, stejne jako pro mnoho dalsich festivalu. O dramaturgii a dalsich vecech si rozhoduji poradatele a festivalova rada.
Petr
Petr Kašparodpovědět 
 Re: střet zájmů08:30:58 28.08.2012
To že měl film Pískaři opravdu nadstandardní přízeň organizátorů si musel všimnout každý, jak před tak na Fesťáku. Tím hůř pro ně :)
Tomodpovědět 

 Míra10:05:18 24.08.2012
No tak včera večer už bylo vyprodáno...
Lístkyodpovědět 
 Re: Listky09:32:51 27.08.2012
:) Nedivím se, taky jsem to chtěl vidět (podařilo se). Bylo to ale velké zklamání. Asi se o tom bude psát jinde, ale fakt jsem nepochopil, komu je ten film určený a co by mu měl říct. Nejvíc mi to asi připomínalo film pro turistické infocentrum, jako že jak je tu hezky a co to lezení na písku je - ale pro rodinky s dětmi (pro ty je prej vhodný bouldrování v Boru, jak jsme se dozvěděli) je toho tam skoro moc a pro cizí lezce zoufale málo (sice se tam říká, že jistíme smyčkama /dokonce i ufoni tam jsou :)/, ale že se výstupy dělají odspoda, o tom už se nemluví; všeho všudy jsou tam nasnímané tuším 4 cesty; problém mága pomíjím ...). Žádnej z místních lezců se tam v akci neobjevuje, jen Bohumil Sýkora a Tomáš Čada tam mluví. Hlavně, že je tam profesionálně dobře (jako fakt) zakomponovaná reklama na Singing Rock, Tilak a toristický region ...
Oproti tomuhle jsou loňský Stopy písku, přes jasně amatérský charakter, veledílo hodné zapamatování ...
Robertodpovědět 
  Re: Listky09:51:07 27.08.2012
..takže trajler nekecal.
honzaodpovědět 
   Re: Listky11:20:21 27.08.2012
V tom smyslu, že je to film k ničemu, bohužel ne ...
Robertodpovědět 
  Re: Listky08:36:10 28.08.2012
S hodnocením souhlas, ale Stopy v písku mělo teda vložený reklamy taky přehršel.
Tomodpovědět 
   Re: Listky09:28:59 28.08.2012
Jasně, mělo, a mnohem hůř zakomponovaný, ale aspoň si to na nic nehrálo a o něčem to bylo / vypovídalo.
Robertodpovědět 
  Re: Listky09:57:35 28.08.2012
S hodnocením celkem souhlas, já bych řekl že celej film je super trailer pro nějaký pokračování - s místníma lezcema a třeba nějakejma vybranejma práskama dle jednotlivejch dekád. Jinka technicky moc pěkný, záběry fajn, jen trochu málo lezení.. Ale třeba 20minutovka v sharp endu o ádru/sasku toho o pískařině řekla víc a hlavně tam i toho lezení bylo víc.
Martinodpovědět 

 film Pískaři11:05:13 27.08.2012
Na film jsem se těšil, ale když v něm vůbec nelezou místní pískaři, měl se jmenovat jinak než ta knížka. Film si určitě diváky najde, ale je to zároveň velká výzva, aby někdo natočil dokument o lezení v Ádru, který knize i zdejší krajině a horolezcům bude mít blíž.
 martanodpovědět 

 Pískaři, konečný dojem11:00:08 28.08.2012
Abych řekl pravdu, dle traileru jsem byl poměrně skeptický. Před promítáním skepci prohloubila šeptanda o tom, že autoři nejsou sami s filmem spokojeni. Když jsem pak film viděl, musím říct, že se mi docela líbil a řekl bych že potom co čtu všade špínu si to tento snímek nezaslouží.
Takže z sebe:
+ kamera, záběry krajiny,
+ hudba (dle mě se skvěle hodila, nic nevnucovala)
+ snaha o vysvětlení problematiky (nejvíc se mi líbila filozofická úvaha o Hlásce)
+ střih
- nevyváženost (např. bouldering by měl být ve filmu zmíněn spíše okrajově, není totiž pro pískovce specifický, naopak dát větší prostor hlasickým cestám)
- reklama se do takových filmů nehodí resp mohla by se omezit jen na titulky,
- málo vypovídajících lezců (v ádru je hafo legend, zkusit oslovit i je)
Jardaodpovědět 
 Re: Pískaři, konečný dojem11:41:14 28.08.2012
jojo, tak nějak, jen to vyvětlení problematiky bych považoval za problematický, to tam spíš nebylo než bylo. Ze začátku trošku zmatek jestli mluví o ádru nebo o všech pískách když začal o Janebovi. Pak se to moc něřešilo, jen je Stoupa pochválil že byli dobří když to dali navázlý na lano a bez rukavic a umělejch stěn, pak jen že v 80. začli mladý lezci mágovat, to mi nepřijde úplně jako vysvětlení problematiky. A konstatování "že v pravidlech se NEDOPORUČUJE lezení na mokrym" mi teda vyloženě vadí, jasně se to NEDOVOLUJE. To že se nedoporučuje je spíš smutný konstatování stavu kterej byl udržitelnej když tam lezlo pár lidí, myslim že ne teď, kdy je třeba na Křižáku o víkendu nezávisle na počasí lidí milion a na těch cestách je to sakra vidět.
martinodpovědět 
 Re: Pískaři, konečný dojem16:24:33 28.08.2012
Tak hudba me tam spis stvala. Stejne jak umelej zvuk.
Kotaodpovědět 

 triko10:54:40 18.09.2012
Ted jsem o víkendu viděl na jednom člověku triko s motivem tohoto dokumentu, nevíte náhodou kde se dá sehnat???
 Kraťasodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179620)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Drill 6b+ Kalymnos
Port 5c+ Kalymnos
Efharistone 7b+ Manikia
Filotimo 7b Manikia
Rastapopoulos 6c Manikia
Nově komentované:
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn
Blue Elefant 3+ Holštejn
Dude Lebowski 7C+ Kozel

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty | Re: prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jen houšť...!!! | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Oslava |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (191)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (45)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 342 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 315 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 312 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 286 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.