LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Pod skálou každej rád poradí.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Smrt v Alpách

Dvacetiletý český vysokohorský turista, nenavázaný, se v neděli zřítil ve švýcarských Alpách u střediska Zermatt. Při pádu zahynul.

Policie kantonu Wallis oznámila, že se muž zřítil při pokusu vystoupit na vrchol Dom (4 545 metrů).

25.6. 2006 16:19

SION - Výstupu se účastnila dvojice horolezců. Z dosud nezjištěných příčin se mladý Čech ve výšce asi 4100 metrů zřítil a padal asi 300 metrů. Jeho společník, s nímž nebyl přivázán na jednom laně, okamžitě přivolal záchranáře. Ti už ale mohli jen konstatovat smrt.

Podle bilance švýcarské agentury ATS je český horolezec už šestou letošní obětí neštěstí ve švýcarských Alpách.

http://www.novinky.cz/zahranicni/v-alpach-zahynul-cesky-horolezec_88953_d6b6m.html

honza   [úpravy] 17:41 25.06.2006Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Novinky18:25:33 25.06.2006
No podle diskuse k článku na novinkách, soudím že jsme asi fakt národ idiotů.. škoda :-(
t@modpovědět 
 Re: Novinky19:20:30 25.06.2006
Přesně tak, málem jsem blil.
ladaodpovědět 
 Re: Novinky19:27:54 25.06.2006
Promiň, ale podle diskuse k článku na Novinkách soudím, že se tam sešla banda idiotů, jak už to tak bývá v takovbých případech. Pokud mezi ně řadíš sebe (JSME asi fakt národ idiotů...), proč ne. Proti gustu žádný dišputát, nic proti sebekritice. Ale mě tam netahej.
ZdenekTodpovědět 
  Re: Novinky21:08:41 25.06.2006
Nebud tak vztahovacnej, jak cert z krabice:)
Bedrichodpovědět 

 turista či horolezec?19:09:28 25.06.2006
Kterou cestou šel?
rickodpovědět 

 /*\21:07:49 25.06.2006
Jedinci,kteří okořenili "diskuzi" na novinkách zřejmě trpí přebytkem egoismu a nedostatkem slušnosti.Diskuze se týkala poliky?Bavit se při této příležitosti o tom,jestli čeští horolezci něco dokázali..(já vím,že dokázali,ale i kdyby ne!Souvisí to snad se smrtí toho kluka?)Myslím si,že diskutovat o problému dané situace,která je popsána deseti větami je nadlidský výkon.Pokud by diskuzi na novinkách navštívili pozůstalí,nestačili by se divit.Všem pozůstalým přeji upřímnou soustrast a pevné nervy...! 
Ondra H.odpovědět 

 smrt v Alpách21:57:10 25.06.2006
I jako vysokohorský turista měl vědět, že jít nenavázán v takovýchto podmínkách, bez řádných "solo" zkušeností, je hodně velký hazard.
No jo, otevírá se zde starý problém vysokohorských turistů (kteří o sobě s oblibou tvrdí, že jsou horolezci, nejsou...) jako byl případ těch 7 ze silvestra v Roháčích. Tím problémem je nedostatečná zkušenost s horským a velehorským terénem a samozřejmě i s  nebezpečím s tím spojeným. Nedostatečné metodické vědomosti, neplnění základních pravidel (pípáky a stupeň lav.nebezpečí u jednoho a nenavázání se na alpské hřebenovce u druhého). Nedbalost, to jsou příčiny těchto nehod.
honza
honzaodpovědět 
 Re: smrt v Alpách23:21:30 25.06.2006
Hmmm, ja na Domu byl a na lano to tam neni, aspon ne nahore (trhliny jsou jen na 1. ledovci a ve spodni casti druheho). Co pise Velky Pitt o strzeni na lane? (Ja Pittovi verim)
 ondrej.castekodpovědět 
 Re: smrt v Alpách06:36:27 26.06.2006
To jsou zase zvasty jako pri kazde podobne veci. Kdyz se to stane klukovi XY ktere nikdo nezna tak je to hazard, lehkomyslnost nebo dokonce dobre naplanovana sebevrazda. Kdyz Huber soluje osmy tak je to kalkulovane riziko a cin hodny obdivu.
FunTomasodpovědět 
  Re: smrt v Alpách08:38:09 26.06.2006
jenže Huber, ty omezenče má podstatně jiné zkušenosti než dvacetiletý kluk z čech !!!
to bys pochopit mohl, není to náročné a pochopí to jistě i takový idiot jako ty
pepeodpovědět 
   Re: smrt v Alpách09:02:31 26.06.2006
...strč si nohy do lavoru a sklidni, to horko Ti už asi leze do baňky.Huber může mít zkušenosti jako nikdo jiný, ale když ti při solu zůstane něco v ruce tak pokud nemáš lítající kufr, nebo péra od maxi psa Fíka tak jsi v prdeli jak letošní sních v Beskydech.Taky tady nekvakej takové nesmysly...
Dadlenaodpovědět 
    Re: smrt v Alpách09:06:05 26.06.2006
ach jo, to sluničko nejspíš nejvíc škodí Tobě - tvuj rozum je pryč jako letošní sníh v Beskydech
pepeodpovědět 
     Re: smrt v Alpách09:11:36 26.06.2006
ne,ne já jsem pernamentně ve stínu :)
Dadlenaodpovědět 
      Re: smrt v Alpách09:14:26 26.06.2006
opravdu ?? jestli to nebude ten problém
pepeodpovědět 
       Re: smrt v Alpách06:18:28 27.06.2006
O tomhle nemá cenu diskutovat, nikdo nevíte jaké ten kluk měl zkušenosti! To jsou všechno jen otázky.
Maraodpovědět 
       Re: smrt v Alpách21:26:01 28.06.2006
Zatim jako nejvetsi tupec v tyto diskusi mi pripadas ty pepe.Ma splnou hubu kecu a nic v hlave.Ale treba se to casem srovna.
Danekodpovědět 
   Re: smrt v Alpách09:40:37 26.06.2006
rozdil je v tom, ze se stihl uz stihl proslavit (viz Danny Osman - stihl se proslavit driv nez se zrakvil - kdyby skocil a prvnim skokem se zabil, tak vsichni tvrdi, ze to byl idiot, takhle tvrdi, ze zil na plno a na doraz....). To je realita, zacatecnik je vul, zkuseny mel jenom extra smulu i pres svoje zkusenosti
Doktorodpovědět 
 Re: smrt v Alpách10:39:28 26.06.2006
mozna ze jako zkuseny turista vedel, ze by mu tady navazani bylo na prd. dobre Dom znam a v tyhle partii navazani ke spoluzeci nic nevyresi, akorat ho vezmes sebou. takze jit solo, a umet to ubrzdit cepinem, je tady nejbezpecnejsi.
Bédaodpovědět 

 klidek..22:04:23 25.06.2006
Nedelal bych zavery podle clanku na idnes a uz vubec ne podle diskuze pod clankem (protoze v diskuzich jsou zaruceni odbornici). Hovno vime co se tam presne stalo... takze pokud nevim tak bych se radeji nevyjadroval.
steeúodpovědět 
 Re: klidek..08:47:26 26.06.2006
tak se nevyjadřuj ať nevypadáš jako blbec
hanaodpovědět 
  Re: klidek..11:44:16 26.06.2006
ted tak vypadas sama, protoze jsi vubec nepochopila co tim chtel basnik rici..
steepodpovědět 
 Re: klidek..01:35:49 28.06.2006
Máš recht, když o tom víme hovno tak jakékoli bláboly vedou akorát tak k povbavení publika.
Ampodpovědět 

 we22:11:58 25.06.2006
pravda_
ewodpovědět 
 Re: we09:32:15 26.06.2006
Stát se to může nám všem a nemusíte ani jet do Alp. Stačí klopýtnout na nějaké exponované pěšince v Českém Ráji (při focení ustoupit přes okraj předskalí...) nebo jednou jedinkrát nedat přednost na nějaké pitomé křižovatce. Určitým lidem by slušelo více pokory. Přeju všem aby nikdy neškobrtli jinde než na rovné louce s měkkou trávou a aby, pokud už zapomenete dát přednost, nejela po hlavní tatra s pískem.
motákodpovědět 
  Re: we09:43:53 26.06.2006
jo souhlas, a kdyz te zabije nejaky ozraly hovado, protoze si splete cyklostezku s dalnici, cervenou se zelenou, tak je to jeste vic k nasrani, protoze si to moc ovlivnit nemohl.
Doktorodpovědět 
   Re: we09:55:40 26.06.2006
A většinou to to hovado přežije a zařve ten, co je v tom naprosto nevině.
Miraodpovědět 
   Navázání na lano10:02:11 26.06.2006
Tak koukám že většina přispěvatelůé má tu cestu prochozenou několikrát :-) Ono taky mohl být titulek dva horolezci z čech. Ono to vázání se na lano mimo klasického "placatého" ledovce s trhlinami je věčné dilema ... když je to hodně tvrdé tak jeden oba NEZABRZDÍ a sviští taky. Takže si každý musí vybrat jestli si věří jít sám, nebo si nevěří a : 1) otočí se a jde dolu nebo 2) naváží se a ohrožuje další život ...... škoda mladýho kluka....upřímnou soustrast....
Jardaodpovědět 
    Re: Navázání na lano10:28:08 26.06.2006
no presne, Schubert 1 - str. 230-244, jak z toho? jistit? navazovat? nenavazovat?
Doktorodpovědět 
     Re: Navázání na lano13:08:04 26.06.2006
No právě. Jak kdy. Ale poznat, kdy je "jak" a kdy je "kdy".
Smrtelné pády byly i z turistické cestičky. Stačí vyčerpání, spěch, počasí, náhlá a nečekaná nevolnost...
Pokud se někde nahoře dozvím, že se blíží změna počasí, měl bych rychle dolů. Rychle. A zároveň jistit, samotné navázaní nestačí. Kde všude jistit. Do III.? II.? I.? Nebo i na těch cestičkách? Když mám být navíc rychlý.
dagodpovědět 
     Re: Navázání na lano13:19:39 26.06.2006
Problematika je složitější. Otázka navázání či nenavázání je na posouzení v konkrétní situaci. Vyžaduje jisté zkušenosti, ale i teoretické znalosti.
Lze opravdu dopuručit onu knihu velikého Pita, kde jsou poměrně precizně rozebírány právě případy a situace, kdy nenavázat znamená bezpečnější vyriantu. Stejně je pak v konkrétní situaci nutné používat hlavu.
Tomáš F.odpovědět 
    Re: Navázání na lano12:35:46 27.06.2006
http://ww w.ctk.cz/en glish/serv ices/engli sh/index_vie w.php?id=19 6124
odpovědět 
     Re: Navázání na lano15:06:41 29.06.2006
No, jestli umim cist, tak v te zprave CTK v AJ je napsano, ze byli navazani (tedy pokud to neni mysleno obecne). Cituji: "His companion who was tied with him on one rope immediately called rescuers....".
vencaodpovědět 

 pád na Domu09:53:10 26.06.2006
Dotyčného je mně líto. Nevíte někdo jakou cestou šel? Na klasické cestě se totiž ve výšce 4100m snad ani nedá spadnout 300m. Jinak si myslím, že zrovna vrcholová partie Domu není místo, kde by bylo třeba jít navázaný. S výjimkou cca dvou velkých trhlin, které se musí překonat.
JirkaTodpovědět 

 nehoda neni nahoda09:55:32 26.06.2006
Parkrat jsem na kopcích nad 4000m byl, nebudu tvrdit nic o tom klukovi, nicmeně mam sam na vlastní kůzi vyzkoušeno, že i mistr tesař se utne, ale to lano v těch kopcích být má, to se mi zdá jako chyba a bouhužel to dělá tolik lidí až hrůza, že to na Domu na lano není, na horách to na lano je. Jedou jsem na Kavkaze ujel asi 200 od tabora při sestupu v lehkem terenu a jel jsem , nemít lano, tak jsem rozšířil statistiku.
Stenlyodpovědět 

 Navazani09:58:39 26.06.2006
Je-li vhodně se navázat, to záleží na tom, kdo, kde, za jakého počasí... Nic  toho zatím není známo.
Spadnout a zabít se jde kdekoliv, kde je dost vysoko. Člověk na to nemusí být zrovna blbec a nezkušený. Stačí vzpomenout, komu všemu se to stalo. Je to jeden z častých konců elitních horolezců.
Na delších tůrách v lehkém terénu se často nejistí a nebo se jistí průběžně, což je také sporné (už takhle například našli dva mrtvé, každý na jedné straně hřebenu). Odjistit kompletně a bezpečně tak dlouhou tůru by znamenalo expediční lezení na mnoho dní. Což je nebezpečné z jiných důvodů.
Když se jednou blížila bouřka, dolezli jsme dvě délky tak IV. volně. Chvíli po našem útěku do toho kopce řízl blesk. Takže jsme byli "chytrý". Kdybychom spadli, což se lehce mohlo stát, byli bychom idioti a navíc ta bouřka se mohla v poslední chvíli uhnout, tedy idioti^2.
Ale o tomhle nic případu nic nevím, to jen obecně.
dagodpovědět 
 Re: Navazani10:33:32 26.06.2006
Jo, to zní rozumně...
Karbyodpovědět 
 Re: Navazani10:43:56 26.06.2006
přesně. před pár rokama jsme na Domu byli ( tam festigrat, zpět normálka ). všechny prudší místa po cestě nahoru sme jistili( firn jak led ), a byli sme hoooodně pomalí... jinak teda myslím, že pokud nevládneš motykou, ostatně i když vládneš, je kam padat...
A.odpovědět 
 Češi chodí s jednou mačkou:-)))11:06:32 26.06.2006
Si vzpomínám jak jsme šli na Mont Blanc a kámoš zapomněl mačky v Chamonix tak jsme měli každý jednu, teď se tomu směju, ale tenkrát jak jsem skákal trhliny s jednou mačkou mi do smíchu nebylo.......to by asi psali pěkné věci kdybych se tam zabil :-))) Češi chodí s jednou mačkou:-)))
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
  Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))11:33:22 26.06.2006
Onehdá jsem psal dotaz na podobný server v rakousku na podmínky v jistých horách(v rakousku byla různě 2-3 lavinovka) a hned se sesypala palba jakože další záchranná akce, češi sebevrazi a tak., je fakt že za léta od pádu opony máme takovouto pověst, díky podceňování vybavení a podmínek. Tak se všichni snažme o to aby ta pověst byla napravena. To píšu jenom obecně, ne k tomuto případu konkrétně, aby se nás vracelo z hor co nejvíc.........
Jardaodpovědět 
  Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))11:35:41 26.06.2006
...jen jsi potvrdil další hloupé české pravidlo - lézt za každou cenu...Představ si, kdyby Sněžka měla 4000m a ty tam potkal např.rakouské horolezce s jednou mačkou jak skáčou přes trhliny u Pomezní boudy. Myslím, že by ses za ně styděl a Rakušáci by byli všichni hovada,že???Stačila by ti jedna noc v thlině,aby sis rozmyslel návrat pro mačky do Chamonix.Je mě jedno jestli si takoví blbečci zahrávají se svým životem,ale nasazovat pak životy záchranařů za svou hloupost je fakt drzost!
odpovědět 
   Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))11:47:01 26.06.2006
Kdo nikdy neudělal v horách žádnou pitomost, ať hodí kamenem. Kdo ji udělal, a veřejně se k tomu přizná, možná zachrání někoho, kdo ji pak už neudělá, protože o tom bude vědět. Tím ani nemyslím tu jednomačkovou výpravu, tak je to celkem zřejmé.
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))12:48:04 26.06.2006
Na Blanc s jednou mackou moze ist iba chuj. To je fakt. Ale 300 m pad vo vyske 4100 na Dome sa mi zda nejake cudne, to sa asi ani neda, teda ak siel klasikou. Ale je pravda, ze lano treba mat vzdy. Skoda chlapca. P
Plepoodpovědět 
    Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))12:55:00 26.06.2006
Na Blanc s jednou mackou moze ist iba chuj. To je fakt. Ale 300 m pad vo vyske 4100 na Dome sa mi zda nejake cudne, to sa asi ani neda, teda ak siel klasikou. Ale je pravda, ze lano treba mat vzdy. Skoda chlapca. P
Plepoodpovědět 
   Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))12:48:03 26.06.2006
Jasně udělal jsem chybu, choval se jako blbec, ale právě proto jsem to tu dal,aby se to neopakaovalo třeba. A ty jsi u mě tupoun nebetyčný, protože se neumíš ani podepsat
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
    Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))20:49:20 26.06.2006
Promiň mé jméno je Tupoun Nebetyčný.Vzpoměl jsem si jak jsme na Ushbu potkali maďary,kteří chtěli přímo ve stěně koupit dvě naše ledovcovky za 90 gruz.lari,tobě bych udělal lepší cenu za jednu mačku..bylo by mi tě líto jako těch Maďarů!
Ondraodpovědět 
     Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))09:00:29 27.06.2006
No vida a podpis je tady :-))
PS:Život spočívá v úsilí co nejúčinněji neutralizovat následky hloupostí, kterých se člověk kdysi dopustil.
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
   Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))10:09:02 27.06.2006
No, je to chujovina, ale kdo nikdy nic takového neudělal... Osobně pamatuju ve svých sedumnácti listopadovou dvoudenní hřebenovku v roháčích bez maček a jen s hůlkama... nebo v téže době přelezení asi deseti cest v tatrách (byť v létě) s vybavením sestávajícím z sedáku, pláštěnky, pěti pres a singl lana... Taky teď vím o něco víc a jsem rád že jsem nerozšířil počet českých mrtvol a už to nedělám...
Ale bacha na ty rychlé odsudky - mám pocit že Ti co nejvíc křičí "fuj, hovado a neználek", pak když se něco začne sypat dělají největší boty...
Ostatně ať takhle kritizuje ten kdo nikdy neudělal nějakou chybu, kvůli který mohl být desetkrát na prkně...
bromdenodpovědět 
  Re: Češi chodí s jednou mačkou:-)))01:48:40 28.06.2006
Tohle mě pobavilo nejvíc, ze všech přízpěvků. Kámoš mi zase říkal že se na Blancu jistili prádelní šňůrou. Kdyby se jim něco stalo, tak by to v tisku opakovali při každe "české" nehodě do dneška.)))
Ampodpovědět 
 Jakym soudem...14:05:06 26.06.2006
Jakým souden soudíte, takovým budete souzeni. To je citát. Poučný.
K té mé příhodě s útěkem ze stěny: Kdybych byl ještě větší blb, mohl bych se třeba pochválit, jaké to bylo geniální zhodnocení situace, jak průběžná příprava... blbabla... Ono to v tom možná hrálo roli, ale klíčovou úlohu sehrálo obyčejné štěstí.
Kdybych si stoupl na lokr, vysvědčení bych si nedával já, ale někdo jiný. A bylo by nelichotivé a všichni, pozůstalí by si o tom mohli donekonečna číst. :-(
Jo, ochránila mne elitní letka andělů strážných. Ta, která na Domu asi nebyla. Možná měla moc práce, protože zachraňovala přísunem tun štěstí jednoho z všechvědoucích chytráků který právě řezal zatáčku v protisměru, opravoval elektriku a zapomněl si vypnout proud, jel na kole a měl povolené brzdy...

Hodně sil pozůstalým a laskavou vzpomínku na toho kluka. Víc udělat nejde.

Honza P.

PS Pokud je o poučení pro druhé, viz Tomáš Frank
dagodpovědět 
 Navazani16:20:00 03.07.2006
Jestli můžu, rád bych se vrátil k Velkému Pittovi a tématu - navazovat se nebo nenavazovat se. Přiznám se, já jsem prostudoval na toto téma několik více či méně moudrých knih, jistě především Pitta, a nejsem z toho úplně moudrej. A ty fotky v Pittovi a jeho zkušenosti s tímto problémem působí na mne skoro odstrašujícím dojmem. Nevím co si o tom myslíte vy ostatní, ale já z toho skoro mám pocit že spíš nenavazovat - lepší jeden mrtvý než 2(,3,4 atd.). ale třeba to špatně chápu.. ;-)))
Můžeme si udělat takové malé hlasování? Řekněme klidně, situaci firnový hřeben, pěkné počasí. Co vy na to?

Tom
odpovědět 

 Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!13:02:07 26.06.2006
Vážení,

příkré odsouzení kohokoliv a kdykoliv je, stejně jako černobílé vidění světa, v módě. Nevídám to rád, zvlášť šlo-li o lidský život. Je nepochybné, že se někde stala nějaká chyba. Ale, ruku na srdce, mezi námi, horo a lezci, kdo chybu v životě neudělal?
Nikdo z nás neví, co se tam včera vlastně odehrálo. Z médií víme, že se blíže neurčený dvacetiletý Čech zřítil na konkrétním kopci ve výšce kolem 4 tisíc a padal asi 300m. Na následky tohoto pádu zahynul. Víc faktů k dispozici (zatím, či pokud vím) nemáme. O jeho zkušenosti či nezkušenosti, o zkušenosti či nezkušenosti toho druhého, se kterým výstup podnikal, o konkrétním místě (resp. cestě), konkrétních podmínkách na místě, okolnostech, které k pádu bezprostředně vedly a řadě dalších podstatných faktorů nevíme NIC.

Kde se ve Vás (v nás) bere ta arogance s níž tuto lidskou tragédii komentujete/me? 

Stalo se neštěstí. Mladej kluk se nevrátí z hor k těm, kteří na něj doma čekali a měli ho rádi.
Všem těm, kterým se z hor nevrátí syn, brácha, přítel, kamarád… přeju upřímnou soustrast.

A všem těm, kteří tady s nadhledem neštěstí komentují, přeju, aby si nikdy nemuseli číst podobné komentáře v situaci, kdy se jich budou osobně dotýkat.

S pozdravem a přáním kultivované diskuse
Tomáš Frank, BK ČHS
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!13:16:47 26.06.2006
No já myslím že až na pár výjimek ja tato debata vedena spíše jako debata o tom jak co nejvíce snížit riziko při pohybu v horách. Nikdo nedělá "chytráka" zbytečně. Já myslím že většina lidí tady po horách něco nachodila a chce se podělit o ty kraviny, které kdy udělali, aby ty daůší nedělali totéž.Taky dneska když zpětně zapřemýšlím, co jsem kdy šel bez jištění a že stačil blbej krok a dvě mrňavý děcka byla bez táty....... myslím že to všichni asi chápeme že je to průser sakra, ale když budeme všichni mlčet, pár lidí třeba tu samou kravinu co my udělá a nebude mít to štěstí aby se o to jednou s někým podělil...
Jardaodpovědět 
  Re: Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!13:23:35 26.06.2006
Jo, máš pravdu. Tato konkrétní diskuse je (až na pár uvedených výjimek) zatím vedena v poměrně rozumném duchu. Za to dík.
A také máš pravdu v tom, že o nehodách se mluvit (psát) má. Jen bych opravdu radši počkal na dobu, kdy snad o této konkrétní nehodě budeme vědět víc (a stane- li tak, neboj, BK zveřejní v prvním čtvrtletí - tedy s jistým odstupem, své závěry).
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!07:22:06 27.06.2006
Nic ve zlém,ale "upřímná soustrast" se nepřeje,může se třeba vyslovit apod.Ahoj
Rendaodpovědět 
  Re: Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!08:36:34 27.06.2006
jo, taky mi to praštilo do očí, ale smysl rozumného požadavku to nijak nemění.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Nevíte-li jak to bylo, popřejte upřímnou soustrast a mlčte!15:58:46 28.06.2006
Za projevenou soustrast děkuje jeden z těch, kterým se nevrátí kamarád...
odpovědět 

 BK prosí o informace13:15:10 26.06.2006
Bezpečnostní komise ČHS (BK) se na Vás obrací s žádostí o alespoň základní informace, a to i v případě, že se nejednalo o naše členy.

Myslím, že většina z nás si je vědoma toho, že právě větší informovanost o úrazech a jejich případné vyhodnocení a zveřejnění závěrů patří k nejúčinnějším formám prevence. 
Pro potřeby BK bychom potřebovali znát mechanismus úrazu, příčiny, které k neštěstí vedly a širší okolnosti (např. odkud vyráželi, s jakým vybavením kolik dnů celkově byl v horách, jak probíhala aklimatizace, kde přesně došlo k pádu apod.). Pokud o uvedeném případě něco bližšího víte, prosím, i v případě, že to nechcete dávat sem, kontaktujte nás buď ne mém mejlu (viz podpis) nebo prostřednictvím mejlu Českého horolezeckého svazu (info@horosvaz.cz). Pokud se jednalo o organizovanou akci, prosím o kontakt na pořadatele.
Předem děkuju.
Tomáš FRANK, vedoucí sekce úrazové zábrany BK ČHS
Tomáš F.odpovědět 

 Lezec to je jistota01:06:10 29.06.2006
Ano, ano, ve vší té nejistotě při pohybu v horách a nerovném terénu, může mít člověk jako já přece jen jednu jistotu - až se konečně někde rozbije, vždy se na Lezci najdou lidé co ho ochotně označí za blbce, někteří zároveň označí za blbce i sebe, někteří se vyjádří tak, že se nechtějí vyjadřovat a pak se budou označovat za blbce navzájem.
Někdo projeví soustrast, někdo bude spílat, že Čechům kazím image, objeví se metodické poučky, bezpečnostní komise požádá o více informací.
A najdou se i rádoby duchaplné komentáře, jako je například tento.
Řeknu vám, je to úleva, mít ve vesmíru jeden takový pevný bod. Díky vám všem za to.
LeoNodpovědět 
 Re: Lezec to je jistota12:03:53 29.06.2006
:o)
odpovědět 
  Re: Lezec to je jistota07:59:55 30.06.2006
Po letech strávených v horách se mým oblíbeným heslem stalo : "Nikdy neříkej nikdy !". Rád se setkám s horolezcem, který nikdy "malinko" neošidil štand, který nikdy nepřešel dva metry širokou ledovou plotnu v exponovaném terénu bez maček ( "Přece nemá cenu je nasazovat!?"), atd.. Kdysi jsem zažil cca 100 m pád na zledovatělém svahu. Ten den stejným místem prošlo sólo cca 50 osob bez nejmenších problémů. Mně stačilo nevinné škobrtnutí, kdy se mi mačka zachytila do návleků a tradá do údolí. Tenkrát jsem měl prostě štěstí. Nejsem žádný hazardér (živím dvě malé děti). Obrazně řečeno, kde kde ostatní dávají jednu skobu já dám dvě, ale ze zkušenosti se vyhýbám unáhleným soudům. Uvědomuji si, že riziko jde minimalizovat, ale ne úplně odstranit. A proto "nikdy neříkám nikdy"!
Royodpovědět 
 Re: Lezec to je jistota11:22:07 03.07.2006
Nemáš zač LeoNe:-)
Včera odpoledne jsem slanil z jedné stěnky ve Wilder Kaiseru, sedl si pod ni a jal se balit věci. Jelikož se oteplilo, sundal jsem si triko a na tento úkon jsem odložil blembák. V následující vteřině vedle mne přistál šutr velikosti tenisáku, až to zasmrdělo. Však to znáte. Pokud by padl na moji ctěnou hlavu, byl bych právem označen za tupce, blba, ignoranta, nezkušeného turistu a životního artistu. Nikdo by se již nedozvěděl, že ta přilba byla z hlavinky jen zlomek chvilinky, a že já měl jen pořádnou z prdele smůlu.
Chcete další desítky osobních zážitků z náhodného přežití?
Matyodpovědět 
  Re: Lezec to je jistota12:44:27 03.07.2006
ne nechceme, sou to keci
jendaodpovědět 
   Re: Lezec to je jistota15:45:21 03.07.2006
Klidně další, protože pro mne z toho vyplývá "SUNDEJ HELMU AŽ JSI V SUCHU"
Ještě se nenarodil člověk ten, který by se zavděčil lidem všem.

ČUS JOS
Jose prasečí hlava-Josef Lukášodpovědět 
   Re: Lezec to je jistota07:33:13 04.07.2006
Buď zdráv supermane ! Pravděpodobně jsi dočetl první příručku o horolezectví a po letech "tvrdé"
přípravy čtením knih o Himalájských dobrodružstvích se chystáš na svou první 1 +, protože jinak bys nemohl mít takovou poznámku.
jardaodpovědět 
   Re: Lezec to je jistota00:11:57 05.07.2006
Já bych psal KECY, ikdyž ta životná koncovka..., ale nechť nás rozsoudí Papouš! Neboj, nebudu Tutínku...
matyodpovědět 
  Re: Lezec to je jistota17:37:20 03.07.2006
Maty buď v klidu :) Tvojí obří hlavě by se stejně nic nestalo ikdyby tě to trefilo :)))
Oliváčodpovědět 
   Re: Lezec to je jistota09:18:47 04.07.2006
Jiro , ty uz musis to bebeso hotovy, kdyz ctes takovyhle dlouhy frndoromany:)
lacoodpovědět 
   Re: Lezec to je jistota00:09:35 05.07.2006
Já mam obří hlavu a ty to hovado dole:-)
Ještě že mi ten týpek nenapsal ať píšu, neb by mi jeblo:-))
A na odpaňování novýho bebesa se těšim, pokud bude obměněný personál, varuj je:-)))
Matyodpovědět 
 Re: Lezec to je jistota12:54:46 12.07.2006
Byli jsme na Domu vloni v zari, bylo nas tam 6, sli jsem nahru po hrebeni (tusim se jmenuje Festigrad ??, nemam pamet na nazvy..:-)) a byly tam mista, kde by zavravorani znamenalo osklivej pad.. Urcite to nebylo na Vázání, je to otazka osobního rozhodnutí a zhodnocení vlastních zkušeností a sil. Vylezli jsme tam vsichni a byl tam s nama i kluk ve starych tatranskych pohorkach a s drevenym cepinem, který byl do te doby max. v Tatrach.. Myslim ze velkou roli v tomhle hraje i dobra aklimatizace (byli jsem predtim an Alphublu a spali v tom bivaku pod ním 3800mnm.) vycerpanost a fyzicka kondince...
Ta závislost na vlastních rozhodnutích a schopnostech je to co se mi na VHT líbí..
Zdravím všechny a přeju hodně štěstí na horách
Pavel H
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.