LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nedělej krok, ze kterého se nemůžeš vrátit.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
5.Štípek 11538
6.Stráník 11449
7.Nespoutaný 11416
Bouldry:
5.Pochman 10603
6.Novák 10575
7.Kopecký 10375
Hory:
8.Černý 6591
9.Sukačová 6464
10. 6150

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141496 cest
Nové přelezy:
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+
Veganza De 8a
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+
Katiforos 7b
Dynamitaki 8b
Blue Moon 7c+
Fantastisc 8A
Bombastisc 7C+

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point OC Olympia - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Úspěšný výstup na Chan Tengri

7 010 m n.m.

smallPo úspěšné loňské výpravě na Aconcaguu (6 959 m n.m.) jsme se rozhodli, že je třeba jít dál a tedy, že se pokusíme o nějakou sedmitisícovku.

Po různých úvahách a s přihlédnutím na termín svatby mojí sestry bylo rozhodnuto, že pojedeme do pohoří Ťan Šan, kde se pokusíme o horu Chan Tengri, o které se říká, že je se svojí výškou 6 995 m n.m. nejsevernější sedmitisícovka na světě :-), nutno ale ještě dodat, že s vrcholovým ledovcem má 7 010 m n.m.


vrcholová pyramida Chan Tengri, 7 010 m n.m.
foto by Pavel Rozehnal


A aby jsme pořád jenom nevyužívali cestopisy jiných a nic zpětně nevraceli, rozhodli jsme se ještě před cestou, že taky něco vyvěsíme na web. Pavel vyrobil, podle mého názoru, docela povedené neplánované video (sestříhané z videí pořízených foťákem a s trochu pubertálním začátkem, ale jsme už holt takoví:) a já dostal za úkol něco málo napsat. No popravdě řečeno, spisovatel ze mě asi nebude.


vrtulník při příletu do BC
foto by Pavel Rozehnal



pohled ze stanu v BC
foto by Pavel Rozehnal


Na tuto horu se využívá místní agentura (Ak-Sai Travel), která nabízí malý (800 eur) a velký (1400 eur) balíček služeb. My se nakonec rozhodli po různých úvahách a se slzou v oku pro velký balíček. A zpětně si myslíme, že i když nás tahle sranda stála skoro o jednu výplatu navíc, investice se vyplatila. Součástí velkého balíčku totiž byl transfer z letiště na heliport, ubytování v 5* hotelech, let vrtulníkem bez limitu hmotnosti, ubytování ve stanech v BC s plnou penzí. Jídlo v base campu bylo opravdu výborné.


pohled na C3 směrem na Pik Čapajev, 5 900 m n.m. (pouze předvrchol)
foto by Fredrik Östman


19. července jsme vyrazili z Prahy směr Biškek, kde jsme přespali 2 noci a vyrazili do Karkary, kde se nachází heliport, odkud odlétá vrtulník na ledovec Jižní Inylček a kde se nachází ve výšce 4 100 m n.m. base camp. Hned druhý den po příletu jsme již šli do C1 (4 200 m n.m.) a hned zpět do BC. Další den zase do C1, kde jsme již spali, dále pak do C2 (5 300 m n.m., dvě noci) a C3 (5 900 m n.m.). Po noci strávené sporo v 6 tisících jsme se vrátili do BC a po 6 dnech odpočinku a čekání na lepší počasí vyrazili k vrcholu. Po dvou dnech jsme se opět dostali do C3 (C2 jsme vynechali a šli přímo C1-C3), den si dali oraz a dne 5. srpna ve 4 hodiny ráno vyrazili na vrchol.


vrchol Chan Tengri, 7 010 m n.m.
foto by Pavel Rozehnal


Musím se přiznat, že jsem se na vrchol dostal až po 11 hodinách (Pavel byl asi o 1,5 hodiny rychlejší), kdy jsem často čekal na volné fixy a posledních 100 výškových metrů dal stylem 4 kroky a pauza. Druhý den jsme pak už nikam nechvátali a zůstali ještě jeden den v C3, další den sestoupili až do BC a následně pak vrtulníkem dolů do Karkary, autobusem do Biškeku a o pár dní později letadlem do ČR.


C3 směrem na Chan Tengri, 5 900 m n.m. - po středním hřebeni vede výstupová trasa
foto by Fredrik Östman


Překvapilo nás, že jsme tam byli letos jako jediný český tým, jestli někdo lezl na Chana ze severu, netušíme. Pokud jste tam někdo byli tak se neváhejte ozvat v diskuzi s nějakými podrobnostmi - kdy a odkud jste šli atd.


serakové podle pod C2, 5 000 m n.m.
foto by Fredrik Östman



zasněžený BC, běžně tam žádný sníh není
foto by Pavel Rozehnal



a naše skromná dvojka osobně na závěr (dvě sedicí postavy vlevo)
foto by Fredrik Östman


Pokud budete někdo plánovat expedici do těchto končin a budete shánět informace, tak rádi poskytneme detailní informace po mejlech - akimos(at)seznam.cz nebo rozehnal(at)gmail.com.

Foto:
akimos.rajce.idnes.cz
google.com/photos





Akim a Pavel   [úpravy] 14:00 21.08.2012Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 dobrej film14:36:21 21.08.2012
Dobrej film, nevim, proč si lidi pořizujou videokamery když se dá něco takovýho natočit na foťák. Hele proč se chodí z C1 do C4 jakoby oklikou? ten ledovec přímo je neprostupnej?
honzaodpovědět 
 Re: dobrej film14:58:19 21.08.2012
Blahopřání. Tahle hora je sen...Slyšel jsem, že těch 7010 naměřili Kazaši jen a pouze proto, aby měli taky sedmu. prej žádná ledová čapka nehrála roli...ale u týhle hory je to stejně úplně jedno, jak je vysoká....jo jinak pěšky do BC po Inylčeku od vrtulníkové základny (resp. opačně) je taky velkej zážitek a navíc dobrý pro ty, co pomaleji aklimatizují.
jirkaodpovědět 
  Re: dobrej film23:45:44 22.08.2012
Zdarec, zkus omrknout tento odkaz: www.viewfinderpanoramas.org/ elevmisquotes.html#khantengri
(jedna mezera)

mohlo by to rozšeřit diskuzi kolem výšky i zda je nejsevernější. Každopádně si to po přečtení rozhodněte každý sám:)
odpovědět 
   Re: dobrej film15:18:29 23.08.2012
Zajímavé. Tihle Maďaři změřili na vrcholu GPSkou dokonce 7025m. http://www.kfki.hu/~cspeter/2005tianshan/
Martinodpovědět 
 Re: dobrej film21:46:32 21.08.2012
Chodí se to přes sedlo mezi Čapájevem a Chanem, jinak jsou i cesty přímo, ale o dost těžší. Letos to (alespoň po dobu, co jsme tam byli) jinou cestou než normálou nikdo nezkoušel.
Akimodpovědět 
  Re: dobrej film06:27:37 22.08.2012
Nemyslel jsem severku. Jen na tý vaší úvodní mapičce je vytečkovaná cesta z C1 do C3 ve spádnici Čapájeva a pak traverz do sedla, tak jsem se chtěl zeptat, proč se to nechodí údolím rovnou do sedla a obchází se to tou spádnicí.
honzaodpovědět 
   Re: dobrej film07:33:03 22.08.2012
Akim taky nemyslel severku. Ono v jižní stěně je víc výstupovejch cest, ale jsou celke ostrý...mrkni http://1url.cz/b1us . Chodí se to přímo do sedla nejjednoduší cestou (v mapce č. 1). Pokud vím, tak loni zkoušela nějaká italská dvojice č.3
Pavelodpovědět 
    Re: dobrej film07:57:15 22.08.2012
Ej soráč, neberte to jako rejpání nebo puntičkářství, jen jsem zvědavej.. Na tý linkovaný fotce jsou různý cesty. Č. 1 je normálka. Není úplně jasný, kudy přesně vede ve spodní části, protože je zakrytá JV žebrem Čapájeva. Ale předpokádám, že stále údolím nahoru.

Trasa týhle normálky je ale v rozporu z vytečkovanou cestou (cca 0:20 Vašeho filmu), která se zdá jít spíš právě oním JV žebrem Čapájeva.

No a na to jsem se právě chtěl zeptat - proč se nechodí normálkou č. 1 z fotky, ale vytečkovanou cestou z Vašeho filmu.
honzaodpovědět 
     Re: dobrej film08:00:14 22.08.2012
Jediný co mě napádá že to Kyrgoši v duchu sovětskejch konspiračních tradic vytečkovali jinudy, než se to ve skutečnosti chodí, a vy jste tu verzi převzali.
honzaodpovědět 
      Re: dobrej film09:52:01 22.08.2012
Vytečkovaná cesta z videa a cesta 1 z fotky je opravdu ta jedna samá. Ta fotka je ale taková zkreslená, ale opravdu vede takhle oklikou. Jinak cesta ze severu s naší cestou z jihu se v C3 spojuje (sedlo mezi Čapájevem a Chanem) a vrcholová partie jde s souběhu.
Akimodpovědět 
       Re: dobrej film10:01:47 22.08.2012
Z filmu to vypadá, že je to vytečkovaný přes vrchol Čapájeva (mezi C3 a C4). To se de fakt přes něj?
honzaodpovědět 
        Re: dobrej film10:37:28 22.08.2012
Nevede, cesta vede pod ním (pod jižní stěnou). Ale máš pravdu, ta mapka je trošku nepřesná, ale řádově to opravdu sedí. Ten nápis Chapaeva peak patří k té kótě 6371, vrchol je někde severně nad C3.
Akimodpovědět 

 Chan-Tengri15:02:04 21.08.2012
Dobrý článok ale Pik Pobedy je najsevernejšia sedemtisícovka na svete nie Chan-Tengri. K výstupu gratulujem.
Peterodpovědět 

 Chan-Tengri15:02:04 21.08.2012
Dobrý článok ale Pik Pobedy je najsevernejšia sedemtisícovka na svete nie Chan-Tengri. K výstupu gratulujem.
Peterodpovědět 
 Re: Chan-Tengri21:51:24 21.08.2012
No Chan Tengri je víc na severu než Pik Poběda. Samozřejmě je otázkou, jestli je Chan sedmitisícovka či ne. Taky se mi zdá, že si možná pár metry mohli pomoct. Ale 7010 se mi líbí víc :-D
Akimodpovědět 
  Re: Chan-Tengri08:11:01 22.08.2012
Okey nebudem sa hádať ktorý kopec je severnejšie. Čerpal som s internetu kde sa všade uvádza Pik Pobedy. Inak 7. augusta na Piku Pobedy zahynula asi najlepšia ruská výšková horolezkyňa 27 ročná Daša Jašina. Zrútila sa s výšky 7000 metrov zo snehovým prevejom asi 2500 metrov dole. Ak si niekto dá do google po rusky jej meno uvidí aká nesmierne sympatická baba zostala navždy navždy na tejto hore. Bola aj horská vodkyňa ešte 29. júla sa zúčastnila 1. ročníka rýchlostného výstupu na Pik Lenina ktorý organizovala www.ak-sai.ru. Dala to za 8,5 hodiny!!! Aj ja sa chystám niekedy využiť služby tejto agentúry len tie prachy...... Som rád že som si prečítal dobrú referenciu na ich služby. Ešte raz gratulujem k výstupu. Čo nabudúce? Pobeda?
Peterodpovědět 
   Re: Chan-Tengri10:12:18 22.08.2012
To že se tam zřítila jsme zjistili právě po příchodu do BC (náš BC je totiž stejný jak pro Chana, tak Pobědu), přiznám se, že netušíme, jestli jsme se v BC potkali, protože nevíme jak vypadá (nemáš někde nějaký odkaz na fotku, nemůžu nic najít). Na videu 22:45 je vidět kamenná mohyla postavená na její počest. Ale na Lenina za 8,5 hodiny je neuvěřitelný čas. Jinak co dál netušíme (jak budou peníze, dovolená, řeči doma a tak), ale uvažovali jsme o Korženěvské a Komunismě.
Akimodpovědět 
    Re: Chan-Tengri12:23:39 22.08.2012
Ahoj pozri si www.risk.ru alebo www.climbing.ru. Sú to ruské lezecké stránky a veľmi dobré. Inak keď si dáš do prekladača Dasha Yashina a preklad do ruštiny tak ti to pekne preloží tak ako to má byť. Preložené daj do google nájdeš aj videá s Daškou. Veľmi pekná baba prvýkrát v živote som plakal za niekým koho nepoznám.
Peterodpovědět 
     Re: Chan-Tengri13:50:02 22.08.2012
Díky, pěkná holčina, škoda :-(. Ale asi jsme se v BC nepotkali.
Akimodpovědět 
   Re: Chan-Tengri06:36:28 01.09.2012
aksai je dobra agentura, ale zkus taky lizardtrip.com, kde pracuje nekolik kamaradu,zkusenych horskych gajdu, doporucuji!jinak, na pobede zustali jeste minimalne dalsi dva:(, ale je to jedna z nejnebezpecnejsich sedmitisicovek byvaleho SSSR... a vybeh na lenina z chlapu...semjon dvornicenko ho dal za neuveritelnych 7,5hod.
baraodpovědět 
    Re: Chan-Tengri07:25:22 01.09.2012
Viem čítal som o jeho výkone na ruských webových stránkach. Daša Jašina bola s ním na Pik Lenina ako jediná ženská účastníčka tohoto výstupu. Je jej veľká škoda......
Peterodpovědět 
    Re: Chan-Tengri07:29:44 01.09.2012
Pozrel som si tú stránku. Sú to borci máš dobrých kamošov.
Peterodpovědět 
     Re: Chan-Tengri11:00:11 02.09.2012
vsak ja vim, akorat je trochu deprimujici s nima sedet, treba v bane, a poslouchat tyto snezne barse, jak a kam lezli (ale aspon jsem namotivovana a myslim, ze pristi rok by chan take mohl vyjit) jo a jeste k dasce: podle slov jednoho gajda z moskvy se pristi rok chysta na pobedu, po jejich stopach, 26 alpinistu.. toz doufam, ze se pani hora za ten naval nenastve a nebude posilat sve snezne pozdravy, jak to ma v oblibe. zdravim od isyk kulu
baraodpovědět 
      Re: Chan-Tengri12:01:05 02.09.2012
Díky bara. Priznám sa že som si myslel že si chlap a ty si baba. Samozrejme mi to nevadí hehehe. Daškina tragédia je dobre popísaná na www.climbing.ru. Je tam aj dosť jej fotografií. Bola to sympatická baba. Tých 26 horolezcov má dobrú myšlienku uctiť si takto toto úžasné a odvážne dievča je veľmi pekné. Prajem ti aby ti ten Chan-Tengri na druhý rok vyšiel.
Peterodpovědět 
       Re: Chan-Tengri13:55:42 04.09.2012
no tys me pobavil, slovaci nemaji jmeno barbora?:)tak vsego dobrogo
odpovědět 
        Re: Chan-Tengri14:41:57 04.09.2012
Samozrejme že máme ale v prvom momente ma to nenapadlo. Bara som si predstavil ako barasahib kedysi tak hovorili nebohému Ivanovi Gálfymu vedúcemu úspešných československých himalájskych expedícií. Bol skrátka bara. Tak preto.
Peterodpovědět 
        Re: Chan-Tengri14:41:57 04.09.2012
Samozrejme že máme ale v prvom momente ma to nenapadlo. Bara som si predstavil ako barasahib kedysi tak hovorili nebohému Ivanovi Gálfymu vedúcemu úspešných československých himalájskych expedícií. Bol skrátka bara. Tak preto.
Peterodpovědět 

 fixy15:34:36 21.08.2012
Krasnej kopec, gratuluju.
Kdo tam taha ty fixy? & odhadem kolik lidi by to dalo bez nich?
TOAodpovědět 
 Re: fixy21:56:12 21.08.2012
Tahají to místní guidové (použití bylo jakoby součástí toho balíčku), ale protože i oni to tahají několik dní, tak bych řekl, že by to velkou úspěšnost bez nich nemělo. Ale nevím. V Alpách bychom s tím problém bez fixů neměli, ale tam v péřových rukavicích, skeletech, mačkách a hlavně v té nadmořské výšce bych to na prvním tahat nechtěl. Je to i dlouhý, kolem 1000m výšky lezení.
Akimodpovědět 

 Jak dlouho?16:07:49 21.08.2012
Přišlo mi to celé rychlé. 19.7. z Prahy, 5.8. na vrcholu. Kdy jste byli doma? Resp. na jak dlouho jste tam jeli? Jde mi o to, kolik clovek potrebuje volna, pokud jsou podminky, aby to stihnul. Dik!
m.odpovědět 
 Re: Jak dlouho?17:06:46 21.08.2012
Pozri si www.ak-sai.ru alebo www.ak-sai.com. Ruština a angličtina. Máš tam všetko popísané. S touto agentúrou som v kontakte. Vidím že chalani boli s nimi tiež a nesťažujú sa.
Peterodpovědět 
  Re: Jak dlouho?21:58:36 21.08.2012
No stálo nás to 17 dní dovolené (doma jsme byli 13.8), a rychlé to ani nebylo, tímhle naším stylem a rychlostí tam lezou skoro všichni, toto nám také doporučili v BC. Jinak s agenturou opravdu spokojenost.
Akimodpovědět 

 gj17:27:02 21.08.2012
dobre vy! ;)
marekodpovědět 

 dotaz18:02:17 21.08.2012
na kolik peněz přijde takovej vejlet?
Maňasodpovědět 
 Re: dotaz21:59:47 21.08.2012
Komplet letenka + balíček + jídlo koupené v ČR + útrata na místě něco kolem 60 tisíc
Akimodpovědět 

 Video - chyba?19:26:58 21.08.2012
Kucí, to video mi nejde. Nějaká rada?
vonkreuzodpovědět 
 Re: Video - chyba?22:01:31 21.08.2012
To je divné, mě to jde normálně. Zkus to tedy přes http://vimeo.com/47707754
Akimodpovědět 
  Re: Video - chyba?22:32:05 21.08.2012
Díky! Tohle už šlape. Super počin pánové!!
Mohu pár otázek k vybavení? Jsem zvědavý, tak to neberte prosím tak, že do vás ryju. Karimatky jste měli jen ty TaR Ridgerest (model Solar nebo DeLuxe)? Lano jsem viděl na batohu asi Tendon Master 7.8 nebo 7.9 - to bylo na ledovec? Hrnec vidím Primus (snad i ETA?), ale jaký vařič a jaká byla spokojenost? Batoh jste měli každý jen ten velký? Žádná lehká 3/4kilová třicítka na vrcholový den nebyla? Nebylo to těžké, tahat se s dalšíma kilama u Deuter Aircontact nahoru? Cesta do BC a pak po Biškeku v těžkých Asolo Granit - nebylo zbytečné tahat takovou botu sebou? Spacáky péřáky? Nebo i lehký umělinový na spaní v BC, nebo v BC byly erární spacoše? Díky za odpovědi.
vonkreuzodpovědět 
   Re: Video - chyba?22:51:36 21.08.2012
Koukám na dotazy a vidím, že jsi z toho videa vytahnul maximum:) Karimatky jsme měli TaR Solar a výborný, zima nebyla. Lano jsi trefil přesně - Tendon Master 7.8 a bylo primárně na ledovec, ale také jsme na něm tahali batohy v technické části pod C2. Hrnec Primus EtaPower a vařič jak plyňák (skoro jsme nepoužili) tak hlavně MSR benzíňák - neselhal ani jednou. Batohy jsme měli každý dva do letadla, ale do hor už jen s jedním a nahoru tahat ještě nějakej menší kvůli vrcholáči by se mi opravdu nechtělo a Deuter Aircontact je skutečně těžkej batoh, ale Akim neměl moc na výběr:) Asolo Granit - jo, to jsem trochu po.ral, ale raději mít o jedny těžký bot víc než míň. A spacáky jen péřáky s komfortem do -20C a ty jsme tahali nahoru/dolů - v BC eráry nebyly, ale uznávám, že kdybysme měli ještě prostor a váhu do letadla (což jsme neměli), tak by se druhý spacáky do BC hodily. Tak snad jsem ti trochu pomohl...
Pavelodpovědět 
    Re: Video - chyba?08:06:41 22.08.2012
Pěkný výlet, fajny report, hezký filmek.
Aldoodpovědět 
    Re: Video - chyba?22:43:46 23.08.2012
Děkuju za odpovědi, masozřejmě pomohly!
vonkreuzodpovědět 

 Paráda10:37:02 22.08.2012
Nádhera páni, pekné dobrodružstvo. Môžete mi povedať čo je to tam za šuter na vrcholovom hrebeni a v severnej stene? Na fotkách je to všetko také hnedé-žlté, je to nejaká rozbitá sračka alebo niečo kompaktnejšie? Vždy ma zaujímalo aké lezenie je v tej severnej mega-stene, liezol tam vôbec niekto tento rok?
VladoGodpovědět 
 Re: Paráda08:27:39 23.08.2012
Co to je přesně za kámen, to nevím, touhle otázkou jsi mě dostal :), ale skála je dobrá, kompaktní. Jestli letos někdo lezl severní stěnu nevím, ale loni jí zkoušela jedna skupina z Kazachstánu, jeden si při tom zlomil ruku a trvalo jim 2 dny, než ho dostali do bezpečí.
Akimodpovědět 
  Re: Paráda17:25:56 28.08.2012
Ahoj. Ten světlý šutr na výstupové hraně normálky, je občas takový podivný vápenec, a občas podivná břidlice, co se loupe v černých šupinách. Ta nádherná oblouková hrana v pravo, to je mramor. Ta hrana se jmenuje i mramorová hrana.
Pokud jde o agenturu, myslím, že stačí i malý balíček, vyjde to výrazně levněji, člověk si musí vařit, ale zase se užije více srandy s cestováním po Kyrgyzu, nákupama na místním bazaru, bydlením u lidí v soukromí (domluveném od agentury) a tak. Taky to stojí víc času. Nás to stálo 5týdnů, ale z toho jsme ještě týden cestovali.
Ten vršek jít bez fixů by byl docela hukot - lezení ve výšce kolem 6.600m v jednom výšvihu je tak za 3-4 UIAA podle podmínek/sněhu. Ale myslím, že by to šlo, jen by to chtělo ještě jedno přespání navíc ve výšce kolem 6.400m.
Nějaký info z našeho výletu jsou na http://www.hosohopo. net/index.php?op tion=com_cont ent&view=article& id=124&Itemid= 39 (odstraň mezery)
Gejzaodpovědět 

 dalsia CZ skupina10:54:44 22.08.2012
v Ala Archi sme stretli jednu cesku skupinu (23-24.jula), ktora sa tu aklimatizovala na Khan Tengri. Takze mozno aj oni sa pokusali o vystup.
Dalsie CZ skupiny, ktore sme stretli smerovali do Pamiru...
milanodpovědět 
 Re: dalsia CZ skupina10:05:45 23.08.2012
krasna hora i clanek :), gratuluju... Na pokus o Chan Tengri odletel zacatkem srpna kamarad z PHY s slovenskou skupinkou. Ale kterou cestou sli, to netusim ...
Kackaodpovědět 
 Re: dalsia CZ skupina10:13:36 29.08.2012
Cau. Byli jsme tam ve trech (ja a dva Slovaci) a sli jsme ze severu v terminu 15.-25.8. Osobne mi ta severni normalka prijde lepsi volbou. O tolik tezsi to neni (s prehledem nejhorsi je stejne summit day a ten je stejny) a clovek nemusi trnout jestli na nej neco neprileti z Capajeva...
K severni stene - letos to sli tri lidi a myslim, ze to vylezli, protoze jsem je 16. videl z dvojky svitit uz kousek pod vrcholem a pocasi bylo nebyvale dobre. Celkem v tom museli stravit 5 dni...
Jinak jeste poznamka ohledne nadmorske vysky - ja jsem svym leta nekalibrovanym vyskomerem nameril nahore (tj. na te snehove hroude) 6986m a u toho krize 6971m. Absolutni hodnoty tezko rict, ale ten rozdil je tam opravdu presne 15m...Hlavne je to ale uplne jedno kolik to ma, predevsim se jedna o krasny kopec.
Tomasodpovědět 
  Re: dalsia CZ skupina12:37:59 29.08.2012
Asi máš pravdu, ta severka je asi lepší. Taky se nám zdálo, že je víc frekventovaná, alespoň podle počtu stanů, které byly v kempech (koukali jsme na ně z vrcholového hřebene). Řekl bych, že těch stanů tam bylo tak 2x tolik, co tou naší cestou.
Akimodpovědět 
  Re: dalsia CZ skupina13:43:39 29.08.2012
Čau Tomáš s akou agentúrou si bol na Chan-Tengri? Poznám niektoré ktoré majú v ponuke aj severnú cestu. Koľko ťa to stálo bez letenky? Inak k vrcholu gratulujem.
Peterodpovědět 
   Re: dalsia CZ skupina14:46:56 29.08.2012
Cau. Byli jsme s ITMC Kyrgyzstan a jednalo se o combo s Leninem. Standardne to myslim v nabidce nemaji, ale umi to zaridit. Uroven sluzeb tak nekde mezi velkym a malym balickem od Ak-Sai a celkova cena 1200€. Pokud mam hodnotit, tak vzhledem k mnozstvi potrebne logistiky to docela klapalo. Jen muze nastat trochu zmatek s tim, ze ITMC na Chanovi nema nic vlastniho a vse je pronajate od ostatnich cestovek. Nam se treba stalo, ze se oba severni BC (Tien-shan travel i Kazasi vedle) rozhodli predcasne zavrit kram, napakovali sebe a vybaveni do vrtulniku a my jsme na kopci i na ledovci zustali sami. Na druhou stranu, odvoz domluveny na 25. pro nas opravdu priletel, takze nebyl duvod si stezovat. Celkove jsme byli spokojeni.
Tomasodpovědět 
    Re: dalsia CZ skupina15:09:08 29.08.2012
Ďakujem. Poznám tú agentúru. Na internete som našiel aj www.kantengri.kz (kazašská) www.tien-shan.com (kirgizská) a www.adventuretravel.ru (ruská). Čo som si všimol tak tieto všetky agentúry sú asi dohodnuté na cenách je to rovnaké. Pokiaľ viem ale www.ak-sai.com nemá v ponuke severnú stranu len južnú. A ten Pik Lenina sa podaril?
Peterodpovědět 
     Re: dalsia CZ skupina15:34:09 29.08.2012
Ešte malá otázka. Akú má webovú stránku ITMC KYRGIZSTAN? Google mi vyhodilo dve webové stránky. Prvá je www.itmc.centralasia.kg a www.itmc.narod.ru. Ďakujem.
Peterodpovědět 
      Re: dalsia CZ skupina17:36:52 29.08.2012
Je to ten prvni web. S tema cenama se to ma tak, ze stejne je 90% nakladu vrtulnik a BC a oboji tam v podstate delaji 2 firmy. S Leninem jsem moc nepocital, protoze na to v programu bylo jenom 7 dni, ale nakonec se podaril taky.
Tomasodpovědět 
       Re: dalsia CZ skupina06:59:41 30.08.2012
Ďakujem ti za odpoveď. Aj mňa už dávnejšie napadlo že tieto dva kopce sa oplatia spojiť do jednej akcie. Ešte výhodnejšie je to asi z hľadiska cestovania s južnej strany pretože je to všetko s Biškeku. Ešte raz gratulujem máš dve sedemtisícovky!
Peterodpovědět 

 My jsme tam byli ze severu00:05:02 04.09.2012
Ahoj, my jsme tam byli ve stejnou dobu ze severu. Nejdrive par dnu aklimatizace v Ala Archa - Pik Ucitel, Pak presun pres Karakol a tusim 31.8. byl let vrtulnikem do severniho BC. V C3 jsme byli kolem 8.8. asi 4 noci. bohuzel nam 2 dny snezilo a pak kdyz jsme sli nahoru tak nas odradila zima a vitr na hrebenu, takze jsme se brzy vratili. Pak jsme jeste davali nejaky trek nad Karakolem. Moc pekne zazitky, pekna priroda, pekne hory.
Meli jsme zaplaceny maly balicek, uplne v pohode nam to stacilo, staci mit par flasek slivovice a umet trochu rusky a pak mas sluzby z velkeho balicku zdamra :) spani v erarnich stanech v BC, neomezene mnozstvi jidla od spravce kempu, plynove bomby zdarma, vodku... celkem nas tam mesic vysel asi na 44 tis. a to jsme spali dost noci v kempu v karakolu a varili si sami snad jen na kopci. jinak nase fotky: http://kuc.cz/q0gmsl
Foggyodpovědět 
 Re: My jsme tam byli ze severu07:43:10 04.09.2012
Ahoj s ktorou agentúrou ste boli?
Peterodpovědět 
 Re: My jsme tam byli ze severu09:19:30 04.09.2012
Pěkná práce, škoda že ten vrchol nevyšel...v době kdy jste byli v C3 jsme už byli dole, takže jsme se nemohli potkat...škoda, slivovice jsme totiž měli nadbytek - na jihu nikdo nechtěl pít, tak byste se nám tam hodili;)
Pavelodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179554)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Flake Is Fake 6c Vrbovsko
Lora II 6c Vrbovsko
Fits My Style 6b+ Vrbovsko
Hugo 6b Vrbovsko
Mäusezähnchen VIIIa Schmilka
Nově komentované:
Noi Altri! E Voi Altri? 7b+ Limski Kanal
Nespavost Low 8A Töpfer
S-Kante VIIb Pfaffenstein
S-Kante VIIb Pfaffenstein
Buf! 7a Alaro

 Nově v diskusi:
Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Ss | Re: Hustý! | Re: Hustý! | RIP | RIP | Re: Ani | Ss | Ani | Re: masakr | Re: To není vše |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (91)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (11)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (8)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)

 Nově v inzerci:
Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 372 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 323 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 292 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 293 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 271 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.