Nová stěna v Hradci Králové - Pozvánka na Den norské módy

UPDATE

Zdravíme všechny příznivce horolezectví, těch, co rádi trénují na překližce zvlášť. S potěšením si dovolujeme oznámit, že se nám konečně podařila věc, na kterou spousta lidí čekala a tím zaplnit pomyslné bílé místo na mapě ČR.

Ano, tušíte správně, Hradec Králové se konečně dočkal horolezecké stěny. Naše stěna se svou velikostí řadí mezi trojici největších stěn v ČR. Nabízí velmi příjemných více než 800 m2 lezeckého prostoru. Každý si zde jistě vybere cestu, která bude odpovídat jeho lezeckým schopnostem, ať už se jedná o naprostého začátečníka, nebo o ostříleného lezce.



Najdete zde několik sektorů s různým stupněm sklonu stěny od naprosto kolmého až po velmi převislé. Komu by i velký převis byl málo, může využít také strop, který je taktéž osazen chyty. Koho by lezení po chytech omrzelo, může si vyzkoušet lezení spár, které nabízíme dvě. Je zde taktéž možno vyzkoušet sokolíka a ti z vás, kteří si chtějí připadat jako venku, na opravdové skále jistě využijí možnost lezení po struktuře.



Naší libůstkou je potom lezení po průhledné části stěny, skrze kterou může každý při příchodu do šaten pozorovat dění na stěně. Samozřejmostí je pro nás mimo jiné vyhřívaná podlaha, klimatizace a kvalitní nasvícení celého lezeckého prostoru.



Areál horolezecké stěny však nenabízí pouze možnost příjemného polezení s přáteli, uvnitř objektu se nachází také prodejna outdoorového vybavení s velkým výběrem oblečení, batohů, bot a dalších sportovních potřeb. Tady najdete zaváděcí slevu 20% na veškerý sortiment. V nejbližší době bude také k dispozici nekuřácká restaurace, kde budete moci doplnit energii po podaných výkonech.



Pro ty z vás, kteří by nás chtěli navštívit ještě několik informací. Stěna se nachází poblíž hypermarketu Tesco na Brněnské (bývalý Carefoure), kam vás dovezou autobusové linky číslo 1 a číslo 2.Vaše výstupní stanice pak nese jméno Futurum. Pokud pojedete autem, můžeme vám poskytnout vlastní parkovací prostory v areálu stěny.  Ceny vstupného začínají na 60 Kč. Do 14.12. však funguje zaváděcí provoz, platit do tohoto data budete pouze 50 Kč (provoz je dočasně omezen na dobu od 12:00 do 20:00). No a ještě jedna informace, která Vás jistě bude zajímat a to, že stěnu budete mít plně k dispozici také od 14.12.2008 každý den od 10:00 do  21:30. Pokud by jste si chtěli najít cestu na mapě, nebo na GPS, adresa je DAP SPORT s.r.o. Brněnská 302, 500 09.


A ještě podstatná informace pro všechny, kteří rádi oblékají norskou značku Devold. Protože i my sázíme na kvalitu, připravili jsme pro vás ochutnávku toho nejlepšího od této firmy. Ve středu, 17.12.2008 od 10:00 do 20:00 bude probíhat Den norské módy. K dispozici budete mít nejen kompletní sortiment produktů firmy Devold, ale také ochutnávku norských pokrmů. Takže neváhejte a přijďte nás navštívit. Jen pro úplnost - 20% sleva se vztahuje na kompletní sortiment, tedy i na to, co si vyberete a koupíte v rámci Dne norské módy.

Těšíme se na Vaši návštěvu.

Dap Sport Team   [úpravy] 08:45 13.12.2008

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 hmmmmmmm17:46:57 13.12.2008
Stěna kásná jak svina! Fakt parádní! A proč nikdo nic neudělá na zlínsku??? Kde tady máme překližkovat?
kamilodpovědět 
 Re: hmmmmmmm21:23:23 13.12.2008
Měl bych pro tebe Kamile jednu radu … „Zvedni svůj zadek a začni pro to něco dělat a přestaň už konečně fňukat.“
JiBodpovědět 
 stěny...11:43:22 14.12.2008
Máš pravdu,konkrétně město Zlín,kde sídlí několik výrobců lezecké obuvi...Slyšel jsem pár výkřiků do tmy ohledně výstavby lezecké stěny,ale mám pocit,že město Zlín dává neustále přednost výstavbám objektů pro zlínskou šlechtu.
Složitou situaci řeší i ve Vsetíně,kde jsou neustálé problémy s financováním lezecké stěny např. v poměru s pražským krajem.Nedávno ve Vsetíně zažádali o sponzorství závodů pro malé děti.Jednalo se o ceny v podobě samolepek,plakátů atd.Je SMUTNÉ jakým způsobem reagovaly některé věhlasné české otdoorové firmy(,od kterých paradoxně využívají jejich výrobky).Bohužel jsme pro Českou republiku východem a někdy i hloupými Valachy.Ještě,že nám tu ti čerti nechali ty krásné a tajuplné skály:)
Ondra Hašaodpovědět 
  Re: stěny...12:00:00 14.12.2008
...Hašiš,ale ty přece nepotřebuješ překližku.Jak tě znám,tak už si majzlem vybouchal na průčelí byznyscentra Zlaté jablko nějakou cestu za 12+/13-...jak se jinak máš,ty stará vojno?Není ti smutno po Ostravě?Tvojemu bráchovi držíme palce!!!
Indiánodpovědět 

 Otázky09:51:21 14.12.2008
Jak je to vysoký? Kolik stupňů, nebo metrů mezi nástupem atopem má největší převis? Kolik tam je celkem chytů?
odpovědět 
 Re: Otázky11:34:32 14.12.2008
Ahoj, odpovím Ti zatím pouze na výšku. Nejvyšší bod má 10 metrů. Převisů je tam hodně, u toho největšího je rozdíl mezi nástupem a topem okolo tří metrů. Kolik je to stupňů, to Ti nepovím, protže se sklon mění a museli bychom ten převis rozdělit do několika stupňů a složitě to sčítzat a bůhvíco ještě, takže doufám, že Ti stačí přibližná hodnota vzdálenosti mezi místem nástupu a místem dosednutí po spuštění z topu. Kolik tam je chytů, to si netroufám odhadnout, je toho hodně, ale ještě to není všechno. Možná, až nám dojdou chyty, které ještě nejsou namontované, tak se nějak dopočítáme (podle počtu krabic a počtu kusů v krabicích). Ale zatím je to nereálné.
David S.odpovědět 
  Re: Otázky13:59:41 15.12.2008
ok, ď
odpovědět 
  Re: Otázky23:02:45 17.12.2008
Gratuluju...mezi svátkama se tam chystám a vypadá to, že zklamán určitě nebudu. Už jsem si říkal, že v HK nic pořádnýho není a tohle by mohl bejt ono!!! Držím palce!
Diabolussodpovědět 
   Re: Otázky23:19:15 17.12.2008
Přijeď, rozhodně Tě tam rádi uvidíme. Jen nejezdi v sobotu, 27.12. To bude na stěně soukromá akce a bude zavřeno. Nech si to na jiný den.
David S.odpovědět 

 hmmm11:58:32 14.12.2008
No i když mám raději skály, tohle vypadá fakt moc dobře ...
Pěkná práce ... i prezentace.
olson.vsodpovědět 

 Dotázek18:52:47 14.12.2008
A bude mít stěna vlastní www stránky, nebo klub?
Sedmikrakodpovědět 
 Re: Dotázek20:05:25 14.12.2008
Ano, stránky jsou zatím ve výstavbě, ale chcemeje spustit co nejdřív. Adresa bude www.stenahk.cz.
David S.odpovědět 

 reklama20:53:04 14.12.2008
proč platit za reklamu, když toto je tak skvělééééééééé!!!
kolikrát ještě, když 1x nestačilo?
Bakodpovědět 
 Re: reklama09:14:58 15.12.2008
Jednou by stačilo, kdyby to fungovalo tak, že Update automaticky hodí článek zpět na kraj. Logicky - update znamená, že něco přibude a pravděpodobně pokud někdo něco přidá, tak proto, že je to důležité. A protože většina lidí prohlíží hlavní stránku, je logické, že takovýto update budeme chtít na hlavní stránku dostat. Doufám, že to jako vysvětlení stačí.
David S.odpovědět 

 ...23:25:58 14.12.2008
Dík kluci, hned se nám v Hradci žije líp:)
Alešodpovědět 

 bouldrovka13:48:05 15.12.2008
..něco jsem zaslechnul, že by měla být časem krom stěny, krámu a restauračky i bouldrovka, je na tom něco pravdy?? 
buboodpovědět 
 Re: bouldrovka13:52:54 15.12.2008
Ano, je na tom něco pravdy. Měla by být bouldrovka, místo na ni je. Plocha podlahy je 10m2, uvidíme, co se nám tam podaří nacpat. Nějakou přestavu už máme. Když všechno půjde tak jak má, tak příští podzim bude boulder v provozu.
David S.odpovědět 
  Re: bouldrovka13:53:42 15.12.2008
Chybička se vloudila. Plocha podlahy je samozřejmě větší. Jedná se o 110 m2.
David S.odpovědět 

 Lana, sedaky, lezecky14:25:16 18.12.2008
Podle foto se to neda poznat, ale doufam, ze stena bude fnugovat jinak nez H-centrum ve Starem Hradisti. Chtel jsem si tam zalezt s par novacky, kdyz tam ted nekolik dni budu, ale zjistil jsem, ze nemaji navazana lana a mame si vzit svoje a cvakat se pres expresky, sedaky na pujceni maji 3, takze dost mozna zadny nebude a lezecky vubec nepujcuji. To jsem na zadne stene nezazil.

Preci zacatecniky ke sportu nadchnou jedine tak, ze jim vse za pujcovne poskytnou. Uz jste videli nekoho, kdo chtel lezeni zkusit a pred prvnim lezenim si koupil veskerou vybavu vcetne lana a cvakal si ho do expresek? Novacky rad vezmu radsi do HK, pokud tam bude pristup lepsi tj. aspon ty lana a sedaky.

Pokud jste o tom zatim jen uvazovali, tak se za to primlouvam, sami to casem docenite. Zvlast kdyz jak zde nize uvadite, je stena i lehciho charakteru a nema slouzit jen vybrane skupine X horolezcu.
Micekodpovědět 
 Re: Lana, sedaky, lezecky14:33:27 18.12.2008
Ahoj, půjčovat budeme lana, lezečky, sedáky i jistcí pomůcky, o to strach mít nemusíš. Lana nastálo natažená na stěně nikde nejsou, to si musíš vytáhnout sám. Samozřejmě, že při vynášení lana musíš cvakat všechna postupová jištění. Ovšem pokud poleze někdo za tebou, může si to vycvakat a nechat pouze vratný bod. Každý další, kdo poleze už nemusí cvakat nic. To jen tak na okraj. Každopádně co se týče nováčků, tak pro ně budeme nabízet dva typy kurzů. Jeden, kde se naučí nějaké uzle, základy jištění a podobně, nebo druhý typ, kdy vlastně někdo přijde, řekne, že nikd nelezl a že to chce zkustit. Domluvíme se na nějakých časech, vytáhneme mu lano a on jenom poleze. Takže tohle bude také v pohodě. Co se týče půjčovny, pořád ještě ji dovybavujeme, takže by bylo dobré, kdyby jsi se domluvil předem kdy chceš přijít a my Ti ty věci o které požádáš necháme stranou. Je to dočasné řešení, než bude půjčovna kompletní a je to pro Tebe jistota, že budeš mít materiál. Vše záleží na dohodě a my jsme ochotní vyjít maximálně vstříc. Když tak se můžeme domluvit přes emaily, napiš mi mail a dojednáme všechny náležitosti.
David S.odpovědět 
  Re: Lana, sedaky, lezecky15:04:21 18.12.2008
Tak to asi lezu na imaginarnich stenach, kdyz podle tebe lana natazena nikde nejsou. Neber si to osobne, ale zkusenost mam jinou. Jeste jsem nebyl v hale, kde by lana nevisela, ale jiny kraj, jiny mrav.

Kurzy pro novacky jsou jedna vec, ale kdyz nekdo nekoho s sebou jen tak vezme, je to druhy zdroj pristich navstevniku. Jsou lidi, kteri se sami na kurzy neprihlasi, ale s kamarady si to vyzkouset zajdou a pak uz je to na kazdem ...

No nic, pozitivni je aspon ta pujcovna, to je urcite krok spravnym smerem.
Micekodpovědět 
  Re: Lana, sedaky, lezecky15:10:03 18.12.2008
Tak to asi lezu na imaginarnich stenach, kdyz podle tebe lana natazena nikde nejsou. Neber si to osobne, ale zkusenost mam jinou. Jeste jsem nebyl v hale, kde by lana nevisela, ale jiny kraj, jiny mrav.

Kurzy pro novacky jsou jedna vec, ale kdyz nekdo nekoho s sebou jen tak vezme, je to druhy zdroj pristich navstevniku. Jsou lidi, kteri se sami na kurzy neprihlasi, ale s kamarady si to vyzkouset zajdou a pak uz je to na kazdem ...

No nic, pozitivni je aspon ta pujcovna, to je urcite krok spravnym smerem.
Micekodpovědět 
   Re: Lana, sedaky, lezecky16:15:59 18.12.2008
Fakt, jo? Já znal naopak dlouho jen stěny kde nikdy nic neviselo. Taky proč, když jsou tam nejty po metru... Tak mě spíš překvapilo, že někde visej :)) A vidím to jako nadstandard. To, že budou pověšený, bych čekal tak leda od nějakého začátečnického kurzu.
P.odpovědět 
    Re: Lana, sedaky, lezecky16:34:02 18.12.2008
Na otazku proc jsou dve odpovedi resp. dva duvody:

prvni jsem uvedl nahore

druhy je jednoduchy: na trenink lezeni nepotrebujes pri kazdem vylezu cvakat a tahat, ok, muzes pri prvnim vylezu cvakat a pak to tam nechas pro partaky, ale pak chces na jinou cestu a vycvakavas = zdrzujes, podstatne dele drzis cestu, na ktere muze lezt dalsi skupinka ... tento duvod nema tim padem nic spolecneho s amaternosti lezcu, u nas jsou proste lana i na osmickach obtiznostech, vylezes, slezes, a jdes hned na dalsi, komfort za cenu par lan, proto nechapu to podiveni, ze nekde lana jsou, ja se divim, ze nekde nejsou (kdo si chce zatrenovat zacvakavani, tak si vedle natazenyho tahne svoje tj. nikoho to neomezuje)
Micekodpovědět 
     Re: Lana, sedaky, lezecky17:17:51 18.12.2008
Tak to teda nechápu, jak to myslíš. Když někde lezu, tak si vemu lano, vytáhnu si cestu a paráda. Když chci jít na jinou cestu, tak lano stahnu a odejdu. Jakýpak vycvakávání? Pokud polezu cestu ve stejný linii, ve který mam lano, tak za mnou může čekat kdo chce, linie je stejně obsazená. Pokud se nedohodneme a já ji neuvolním, ale to je věc jiná. Každopádně pokud už nepolezu v tý linii žádnou cestu, prostě lano stahnu a může jit další. Navíc cvakání postupovýho jištění k lezení podle mě tak nějak patří. Nejen že když necvakáš, tak jseš podstatně rychlejší, což tvůj trénink defacto znehodnocuje ve smyslu, že nedostáváš do ruk statickou sílu potřebnou k udržení chytu při cvakání. Navíc to zvyšuje riziko toho, že se člověk nenaučí cvakat jištění vůbecm nebo špatně. Kolikrát je i ve skalách k vidění překroucená expreska, protože lezec si cvaknul obráceně lano, nebo vynechávaný postupový jištění. Překližka má v první řadě sloužit jako trénink dovedností na opravdový skály. Namítej klidně, že jsou lidi, který do skal nikdy nepojedou. Když jsem začínal tak sem si to řikal taky. Jenže skála je skála a většina lidí ji nakonec stejně zkusí. Už jen proto by měli mit všichni co lezou dobrej základ. Život a zdraví máme jen jedno, není potřeba s ním přespříliš hazardovat. Toť můj názor. A teď se do mě pustťte.
K.odpovědět 
      Re: Lana, sedaky, lezecky19:35:44 18.12.2008
Neni treba se do tebe poustet. Jen rikam, ze chces-li se cvakat a tim trenovat, tak si muzes tahnout svoje lano vedle natazenyho, ktery tam je pro jine (vcetne klubovych lezcu na urovni). Proste lano navic stoji provozovatele par kacek a je to slusny kofmort, ktery nikomu neprekazi a plno lidi si zvykne, ze si prijde zalezt a nemusi s sebou tahat lano. Asi tak no.
Micekodpovědět 
       Re: Lana, sedaky, lezecky14:14:28 19.12.2008
" tahnout svoje lano vedle natazenyho ". COŽE?? Dvě lana vedle sebe v jedné expresce??? A co takhle vzájemné tření, až do přepálení, při spouštění zejména??!!
To snad nemůžeš myslet vážně...
Robertodpovědět 
        Re: Lana, sedaky, lezecky14:52:03 19.12.2008
V postupových jistících bodech to ani tak nehrozí, lana, který tam jsou nastálo procházej jen vratným bodem. A to je kámen úrazu, pokud si potáhneš svoje lano vedle erárního. Nebudeš se moct cvaknout do vratnýho bodu, to znamená, že musíš na cestě skončit o jištění dřív.
K.odpovědět 
   Re: Lana, sedaky, lezecky16:47:04 18.12.2008
S těmi lany jsme si špatně rozuměli. Taky znám místa, kde lana natažená jsou. Tím "nikdě na stěně" jsme myslel u nás. Kdybych mluvil i o jiných místech, napsal bych "nikde na stěnách."
David S.odpovědět 
    Re: Lana, sedaky, lezecky19:54:58 18.12.2008
Kolegovi trvalo docela dlouho, nez pochopil jednoduchou vetu "lana nastálo natažená na stěně nikde nejsou, to si musíš vytáhnout sám." :)
macochejlodpovědět 
     Re: Lana, sedaky, lezecky20:09:34 18.12.2008
Sorry, ale ta veta znela dvojsmyslne. Ok, beru, ze nikde na stene v HK nejsou. Pak je to skoda.
Micekodpovědět 
      Re: Lana, sedaky, lezecky22:34:11 18.12.2008
V pohodě, nic se neděje. Občas se hold vyjadřuju špatně. Jinak kdyby jsi přišel na stěnu se začátečníky, tak Tě odjistí někdo z personálu, to by neměl být problém. Tohle se dá vždy zařídit. Ty lana tam třeba časem přibudou, ber to tak, že ten provoz je spuštěný teprve krátce a tak se teprve v podstatě učíme.
David S.odpovědět 
       Re: Lana, sedaky, lezecky10:04:50 19.12.2008
Jasne, chapu. Ja myslim ze ani personal neni treba, nikdy jsem ho nepotreboval, vzdycky nekomu reknu a vetsinou se mi nekdo nabidne driv, nez ho stihnu pozadat. Tohle me na stene bavi, u jinych sportu to moc neni. Tak at vam noav stena slape.
Micekodpovědět 
        Re: Lana, sedaky, lezecky12:02:59 19.12.2008
Děkuji. Jinak mám podobnou zkušenost jako Ty. Mě tenhle sport baví právě proto, že potkávám spoustu skvělých lidí, ať už na stěně (stěnách), nebo ve skalách. Je to jeden z mála sportů, kde člověk překonává především sám sebe, protože tu tolik nejde o to být lepší než druhý, ale hlavně o prožitek z cesty, nebo, v případě leení venku, o celkovou atmosféru výjezdu za lezením, o krásný výhled z vrcholů a podobně. Navíc člověk protáhne celé tělo, musí u toho i přemýšlet a ve finále si někdy i malinko vybojí. Nekdo i víc. Lezení je jeden z mála komplexních sportů bez stereotypu.

Přeji všem lezcům krásné Vánoce, pod stromečkem hodně friendů, lezeček, lan, expresek, jistítek a dalšího potřebného hardwaru a do Nového roku sousty sil a zdraví k překonávání vyhlédnutých cest.
David S.odpovědět 
   Re: Lana, sedaky, lezecky14:19:28 19.12.2008
Prosimtě mohl bys mi napsat, kde mají standartně natažená lana shora?
odpovědět 
    Re: Lana, sedaky, lezecky14:53:32 19.12.2008
No, pár jich je v Holešovicích v Mammutu, myslím si, že i SmíchOff tam nějaký má. V Sobotce jsou asi tři. Většinou jsem to viděl na dětskejch cestách.
K.odpovědět 
     Re: Lana, sedaky, lezecky15:04:47 19.12.2008
Podle mě je takové pověšené lano bezpečné a v pořádku asi jenom na kolmých nebo jen mírně převislých cestách. Ve větších převisech je třeba, aby druholezec (případný) měl před sebou nacvakaná i postupová jištění (kvůli kyvadlu, aby třeba nesmetl někoho stojícího opodál, kdyby vypadl níž nad zemí...), a to by mohl být problém, protože je před sebou vycvaká, a pak třeba může být potíž je při spouštění zas nacvakat (třeba v silněji převislém profilu...).
P.odpovědět 
      Re: Lana, sedaky, lezecky16:18:10 19.12.2008
Na 100% souhlas.
K.odpovědět 
      Re: Lana, sedaky, lezecky14:14:35 20.12.2008
Jo, pravda, na stenach previslych nejaky ten kus je clovek hodne prudkym kyvadlem, pokud mu to sklhne do 2-3 metrove vysky, ale na takove stene zas nikdo nestoji tak hloupe, aby se nechal srazit jak pri ruskych kuzelkach, kazdy si to dole na zemi hlida. Ale pravdu mas, to ano.
Micekodpovědět 
    Re: Lana, sedaky, lezecky14:12:23 20.12.2008
Treba v Ostrave Elieass i CDU.
Micekodpovědět 

 utorok 23/12/0823:32:21 19.12.2008
Bude stena otvorena 23/12/08? Ako to bude so sviatkami, ktore dni ste otvoreni?
Vdaka
mima8jodpovědět 
 Re: utorok 23/12/0811:39:02 20.12.2008
Stěna bude otevřena do úterý, 23.12.2008 od 10:00 do 21:00. Na Štědrý den bude zavřeno, na svátky také. Znovu se otevře až 28.12.2008, opět od 10:00 do 21:00. Otevřeno bude až do 30.12.2008 stále ve stejných časech. Na Silvestra, 31.12.2008 a 1.1.2009 bude zavřeno. Poté, od 2.1.2009 bude provoz opět běžet od 10:00 do 21:00.
David S.odpovědět 
  Re: utorok 23/12/0811:05:36 21.12.2008
Diky za info.
adamodpovědět 

 Instruktorske sluzby18:14:23 20.12.2008
Ahoj! Chci se zeptat jak je to s instruktorskymi sluzbami na teto stene? Jak se domlouvaji, kolik stoji, co musi zajemce vsechno splnit a popr. mit sebou,atd... Predem moc dekuji!!!
odpovědět 
 Re: Instruktorske sluzby18:42:44 20.12.2008
Ahoj, instruktorské služby si můžeš domluvit třeba se mnou, přes mail. Cenu Ti zatím nesdělím, ještě se o ní pobavíme. Kurzy začnou až v lednu.
David S.odpovědět 

 webovky13:04:40 03.02.2009
Dobrý den, chci se zeptat, kdy budou spuštěny webové stránky? Zatím stále nejsou v provozu a ráda bych se podívala na nabízené služby a ceník. Děkuji.
elisodpovědět