V poslední době se na Lezci začíná objevovat řada sdělení, která jsou nebo vypadají jako pouhá reklama a která spíš patří do rubriky Inzerce nebo přinejmenším do rubriky Diskuse, někdy do Odkazů, jindy do rubriky Stěny nebo Závody. Ale nepatří na úvodní stranu, která je určena pro články nebo zprávy s nějakou přidanou informační hodnotou a v lepším případě s fotkou.
Holešovická stěna byla dnes po více než týdnu ostrého provozu slavnostně otevřena. Vzhledem k tomu, že se zde již o ní napsalo asi vše, co jen šlo, ať už kladného či záporného, zůstaňme jen u fotoreportáže :)
Ohromně si vážím Igora za rozhodnutí se zapojit do dění v epicentru ČHS. Vážím si ho o to víc, protože řada jeho vrstevníků rezignovala a už nechtějí v ničem pomoci (nedávno jsem potkal známého horolezce, jeho francouština a angličtina by nám jistě pomohla, v Krkonoších: Já už nic a z Brna máme blíž do Vídně).
Pečlivě jsem se zabýval letošním návrhem rozpočtu. Z čísel je patrné, že navrhované náklady výkonnostního lezení jsou o mnoho vyšší než v předchozích letech.
V poslední době se na Lezci začíná objevovat řada sdělení, která jsou nebo vypadají jako pouhá reklama a která spíš patří do rubriky Inzerce nebo přinejmenším do rubriky Diskuse, někdy do Odkazů, jindy do rubriky Stěny nebo Závody. Ale nepatří na úvodní stranu, která je určena pro články nebo zprávy s nějakou přidanou informační hodnotou a v lepším případě s fotkou.
Když to jsou jen takové stručné výkřiky, jako stěna bude zavřena - více na
www.., soutěžte o lano, více ..., nebo video na www..., nová bouldrovka na www... pak lezec.cz slouží jen jako rozcestník a hodnotnější článečky s větší informační hodnotou odplují do historie sakramentsky rychle. A ta stručná sdělení často ani nemají pokračování v celém článku, aby si čtenář klikl ještě jednou na Lezce ale hned čtenáře odvádějí jinam. A pomalu četba Lezce ztrácí větší smysl, než jen mrknout, co se zase propaguje na Lezci za nový link.
Proto prosím, přemýšlejte, kam se hodí vaše sdělení. Pokud by mělo být na první stránku, tak se pokuste o nějaké smysluplnějši prezentování - popsat závod, výkon, video, novou bouldrovku, nebo mimořádnou změnu v otvíračce minimálně jednou rozvitou, nebo radši dvěma a více větami, abychom si měli na Lezci co číst. A aby ty článečky, co za to stojí, neodpluly hned do minulosti, protože se před ně dostane spousta linků na nové stránky. To by asi moc čtenáře nebavilo. Lezec se svým otevřeným redakčním systémem, do kterého může přispívat k tématu kdokoli, by začal ztrácet smysl.
A fotky, které jsou výbornou přidanou hodnotou, ty prosím posílejte k vašemu článku na adresy adminů v Kontaktu levém sloupečku dole, ti je tam zadají, jak jen najdou volnou chvilku (asi nejlíp na všechny tři, pokud už s někým nekomunikujete napřímo). Rozsáhlejší články s více fotkami pošlete radši rovnou jen mailem a dohodněte se s adminy na přibližném termínu zveřejnění.
Tolik stručně k autoregulaci, regulaci, a k otázkám, proč některé článečky z Lezce zmizly. Pokud jde zjevně o dobrý úmysl a pod článkem je zpětný kontakt, snažíme se jejich zadavatelům toto vysvětelní psát v mailu, nyní to zveřeňujeme takto.
Krom tohoto návodu se těšte na podrobný materiál nazvaný Osedlej si svého Lezce, který zevrubně vysvětlí veškeré možnosti, a vychytávky, které Lezec.cz nabízí a umožňuje, třeba co s deníčkem, databází cest, průvodci, anglickou verzí a pod.