LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zaber! A trochu výraz při tom!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140834 cest
Nové přelezy:
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b

Stěny
Squashová hala - Bezdružice
Stěna Kopřivnice - Kopřivnice
Lezecká stěna Kralupy - Kralupy nad Vltavou

Prodejny
HUDYsport - Hřensko
HOLAN SPORT - Praha 2
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Letecké fotografie skalních měst

Libor Jenka

Lezci milují výšky, rozhled z vrcholků skal do kraje bývá opojným zakončením vylezených cest.

Když je krásný den s dobrou viditelností, jsou okamžiky na vrcholu, kdy se s nádechem rozhlédnete do kraje, něčím, na co se nezapomíná. Na vrcholu máte pocit, že už nic ve vnímání nádhery přírody nemůže být opojnějšího. Leda...??

Leda se dostat ještě výše!

Ten, který se dokáže dostat výše, je lezec, fotograf, paragliding letec Libor Jenka z Police n. Metují. Libor pochází z fotografické rodiny, kde se fotografování dědilo z dědečka na syna a vnuka. On k němu přidal ještě křídlo. Vznikly tak celé cykly fotografií skal, které u nás nemají zatím obdoby. Zeptali jsme se Libora, který skály nejen fotí, ale také na ně dříve i lezl na několik otázek.


Libor v akci

foto by © archiv Jenka



Ádr

foto by © Olda Jenka






Tak Libore jak jsi se dostal k létání a lezeš také na skály?

Narodil jsem se v lezecké rodině, takže k lezení jsem měl mnohem blíž než k létání. Vyrostl jsem v Polické "sportovce" a později začal hned lozit, myslím že, je to v Polici nad Metují běžná evoluce, kterou si prošel i náš kmotr a vzor naší generace - Míra "Lanč" Šmíd. Po revoluci, to mi bylo 8let, vznikla v Polické sokolovně jedna z prvních veřejných lezeckých stěn, začali jsme tam s kamarády chodit a přes zimu jsme tam trávili všechny večery. Časem se začalo jezdit na první závody, v té době ještě ani nebyly dětské kategorie, takže se nám stávalo, že jsme ani nedosáhli na první chyt cesty a museli nás vysazovat dospělí...
Někdy v roce 93 bylo v Jeseníku uspořádáno "První otevřené mistrovství ČR mládeže v lezení na umělé stěně, aneb Jesenické boje s gravitací". Vůbec jsme netušili jak na tom oproti stejně staré "konkurenci" jsme, ale všichni jsme si domů přivezli medaile a to byla docela dobrá motivace. Když se nás soupeři ptali
jakého máme trenéra, tak jsme se museli hrozně smát, protože jsme žádného neměli.
Ale hrozně moc toho pro nás udělal Áda Kadlec, když jsme ho pak označili za trenéra málem nás pak zpohlavkoval:-)


Proč jsi utekl od lezení?

V roce 95 jsem se pak jednou blbě navázal a skončil v nemocnici s hromadou zlomenin a pak dlouho jezdil na vozejčku.
Když jsem začal znovu chodit začal jsem létat na větroních, ale furt to nebylo ono, chtěl jsem být v přímém kontaktu se vzduchem, když už to letí... Než jsem začal s paraglidingem, ještě jsem začal jezdit do hor, lákaly mě ledové žlaby Alpských severních stěn, stylem nikoliv alpským, nýbrž Lančovým, takže sám. Pár hezkých cest jsem si takto vylezl a v dalším "velkým" lezení mě zastavila až kamenná lavina, která mě smetla po vylezení Marinelliho kuloáru na Mt. Rose. Po těchto zkušenostech jsem se definitivně rozhodl pro bezpečnější sport, a začal létat paragliding:-) Od r.2002 jsem létal pouze volně, od roku 2005 pak i motorově, to hlavně kvůli focení.

S jakou foto technikou pořizuješ své fotografie a živíš se jako profesionální fotograf?

Kdysi dávno jsem si pořídil první digitální Canon IXUS, měl 2Mpixely, dlouho mi díky létání nevydržel, pak přišel Canon S40, kterého potkal stejný osud. Poté Canon S70 a ještě než jsem ho stihnul rozbít jsem si pořídil zrcadlovku Canon EOS 350D, používám setový objektiv z EOSu 450D - opticky není kupodivu nejhorší, je celo-plastový, tudíž lehký a má stabilizátor což se pro lítání hodí, ale jeho největší výhoda tkví v ceně, protože až ho rozsekám do dvou dnů mi za necelé tři tisíce přijde domů nový, což vychází nepoměrně levněji než používat kompakty.



foto by © Libor Jenka



Uživí tě fotografování?

Focení mě sice neživí, ale začínám se dostávat tak kam jsem potřeboval, tj. že si létáním zaplatím samotné létání a ještě nějaké koníčky k tomu.

Když létáš tak jen fotíš nebo i točíš na video?

Létám hlavně pro radost a pro únik od pozemských starostí. S tím focením je to tak, že jsem postupně začal dokumentovat okolí a když jsem to pak někde ukázal, začali se trousit známí, že kdybych nad nima někdy letěl, tak ať jim blejsku barák. Jenže jsem jim musel vždy vysvětlit, že bez motoru si nemůžu jen tak zaletět kam se mi zachce, termika nefunguje všude. Právě kvůli focení jsem si pořídil na záda motor a s tím už se dá letět téměř kamkoliv. Ve volném létání jsem díky tomu poskočil do nejvýkonnější kategorie křídel, protože už jsem se přestal starat za letu o foťák a můžu se plně věnovat řízení a na motoru jsem se naučil létat naopak bez nutnosti držet rukama řízení, právě kvůli focení.
Časem jsem se dostal i k focení různých akcí a právě při nich mi občas někdo dal do ruky i kameru. Na jeden z  výsledků se budete moci podívat třeba v lezeckém filmu The Sharp End od Sender Films, kde budou natočené zajímavé průlety mezi Starostou a Starostovou...



foto by © Libor Jenka



Máš v plánu nafotit i nějaké jiné skály než pískovce?

No, v plánu to sice nemám, ale obecně fotím všechno, co je ze vzduchu nějakým způsobem
zajímavé, skály do této kategorie spadají vždy, ať už jsou z čehokoliv. Východočeské pískovce mám nafocené hlavně proto že, jsem tu doma.



foto by © Libor Jenka



Neláká tě nafotit něco za hranicemi?

Hromadu věcí ze zahraničí nafocených mám, ale nedá se říct že z lezeckých oblastí.
Za volným létáním jezdíme do Itálie, Slovinska, Rakouska, Bulharska a dalších zemí, málokdy však mám sebou motor a při volném létání je focení se zrcadlovkou obtížné.
Krásné létání je např. na Hohe Wand v Rakousku, kdo tam jezdíte lozit určitě jste si křídel ve vzduchu všimli.

Přistání ve skalách by asi bylo dost dramatické, zažil jsi už nějakou riskantní situaci?

Při motorovém létání je nejnižší povolená výška nad terénem 150m a nad zástavbou pak 300m, když ale jsou pod Vámi rozlehlé lesy, určitě Vám pud sebezáchovy nedovolí letět ani takto nízko. Jde o to letět tak, aby kdyby motor chcípnul člověk doplachtil na nějakou plochu a bezpečně přistál. Lze říci že při motorové létání je nějaké přistání do lesa vždy chybou pilota - létá se v klidných podvečerních nebo ranních hodinách, kdežto při volném létání se to může stát opravdu každému, např. při rychlé změně počasí, změně směru větru - létá se přes den, kdy je země nahřátá sluncem a funguje termika.
Samostatnou nehodovou kapitolou jsou starty na neupravených startovačkách, jak s motorem - to většinou bývá problém vysoké trávy nebo oranice, tak při volném létání - např. start na Koruně v Broumovských stěnách - kde se jedná o skok z okrajové skály bez možnosti jakéhokoliv rozběhu a ani padák se tam nenechá rozložit celý...



foto by © Libor Jenka





foto by © Libor Jenka




Jaké vlastníš křídlo a řekni něco o technických parametrech?

Tady je třeba rozdělit volné létání od motorového. Na motor se používají "hodná" téměř školní křídla, která nejsou náchylná na zaklopení vrchlíku. S motorem pak létají rychlostí kolem 30Km/h a člověk pak létá opravdu bezpečně a bez nervů. Já pro motorové létání používám český MAC Trend II.
Na opačné straně stojí nejvýkonnější křídla pro volné létání, tam je třeba mít dostatek zkušeností se všemi nestandardními letovými režimy, protože tato křídla jsou poměrně neposedná. Zato výkon a rychlost je trochu někde jinde, dnešní závodní stroje dokážou letět 60 km/h a na jeden výškový metr uletí deset dopředu.
Je to za cenu lehčích materiálů, vyšší štíhlosti, slabších šňůr, kterých tam ani není moc... Na takovéto létání mám opět český AXIS Mercury M. Málo se u nás ví, že v Čechách se vyrobí vůbec nejvíc křídel na světě a patří na úplný vrchol, viz. všechny světové soutěže, jak volné, tak motorové.
Co se týče motoru, koš motorové krosny mám koupený od českého výrobce Walkerjet, motor pak požívám vlastní, je to jeden válec z Trabantu. Váha krosny na zádech je 35kg, neběhá se s tím při startu nejlépe, ale není to nemožné...

Libore, děkuji ti moc za rozhovor.



foto by © Libor Jenka







Zde se můžete podívat na záběry v rozlišení 1024 pix v galerii na Lezci: Galerie Skály shora


A zde určitě podívejte na Liborovo webové stránky, kde naleznete mnohem více fotografií: Shora.cz

JirkaS   [úpravy] 07:38 28.10.2008Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Pěkný06:29:32 28.10.2008
Parádní rozhovor, díky za něj!
DavidKodpovědět 
 Re: Pěkný13:47:08 28.10.2008
A ty stránky Shora! Nádherný.
Piškotodpovědět 

 Perspektiva ptačí08:40:03 28.10.2008
Vzdušné a inspirativní. Krása. Děkuji za pěkný rozhovor a přeji dobrou termiku.
Steveodpovědět 

 Tak to klobouk dolů...08:47:26 28.10.2008
Vynikající článek a ještě lepší fotky,jen houšť a větší kapky!Po žabomyších Zeleňáko-Čepeláčích válkách zase jedno osvěžení ducha...Díky!
 Ollyodpovědět 

 Chybka v popisu09:57:22 28.10.2008
Druhý snímek shora není Ostaš ale Ádr, zleva Kat, Cukrovarák a Karbaník.
Staníkodpovědět 
 Re: Chybka v popisu10:11:38 28.10.2008
Jo díky, opraveno.
 jirkasodpovědět 

 paráda10:59:23 28.10.2008
Dodělávám něco v práci, venku hnusně, takovej ten den na nic, ale po přečtení tohoto článku mám zasejc chuť se do něčeho pustit. Takové to nakopnutí, bych řekl.
Díky a držím palce do dalších letů nad tou naší zemičkou.
Máraodpovědět 

 nadhera11:30:29 28.10.2008
nadhera, tot vse
bolekodpovědět 

 pochvala14:42:20 28.10.2008
Je to fakt nadhera. Uzasny fotky.
Alesakodpovědět 

 Supr!15:33:26 28.10.2008
Nádherný fotky... nadchly mě. Jen tak dál. ;-)
Kropiodpovědět 

 Hoj Libore17:50:50 28.10.2008
Ahoj Libore, když jsem někdy v polovině 90.let slyšel, že jsi spadl, byl jsem z toho dost špatnej. O to víc jsem rád, když vidím, že jsi v pohodě a věnuješ se něčemu, co tě baví, třebaže to není lezení. Jeden z těch, proti kterým jsi závodil v onen památný rok 93 :) Ať se ti daří.RP
Radek Pavlíčekodpovědět 
 Re: Hoj Libore19:03:41 28.10.2008
Ahoj Radku, to si pis ze si Te pamatuju, byla to dobra parta, stalo by za to nekde se pri nejake prilezitosti sejit, treba nekdy v Teplicich na festaku, jen vubec nevim kde je komu konec - Tomas Fides, Vita Prasil, atd...
Liborodpovědět 
  Re: Hoj Libore19:27:11 28.10.2008
Jasný, můžeš kdyžtak napsat maila, ať to neřešíme po lezci?:)
Radek Pavlíčekodpovědět 
  Re: Hoj Libore21:06:57 28.10.2008
Jasný, můžeš kdyžtak napsat maila, ať to neřešíme po lezci?:)
Radek Pavlíčekodpovědět 
  Re: Hoj Libore12:53:00 30.10.2008
ahojte. je to zaujimave, ale pred par dnami som si pozeral tento clanok a spomenul som si na ony rok 93. prekvapilo ma, ze si na mna Libor pamatas. Radek- bol si tento rok v ziline, ze? ja som bol vlani a to boli posledne preteky, kde som bol. odvtedy leziem uplne minimum, tak raz za 2 mesiace, rodinka a praca ma dost zamestnava. rodinu by som veru za lezenie nevymenil :-)
tomas
tomas fidesodpovědět 
   Re: Hoj Libore14:18:37 31.10.2008
Nazdaaar ToFi :), dlouho jsem zkousel na tebe sehnat kontakt, ale neuspesne. Jojo, letos jsem byl v Ziline, ale zadna slava. Rad bych pokecal, jak zijes a tak...napis na radpavlic@centrum.cz. Mej se, Radek
Radekodpovědět 

 Kvalita20:09:54 28.10.2008
Už dlouho jsem si s takovou chutí neprohlídl fotky!... super!
Kema z .....odpovědět 

 _21:12:57 28.10.2008
vulgární moderováno
Klid v příroděodpovědět 
 Re: _20:59:32 29.10.2008
V tom příspěvku nebylo nic vulgárního, proč jste ho smazali?
odpovědět 

 parada!21:22:58 28.10.2008
uzasne fotky...toto by som si kludne vo vacsom formate aj kupil a zaramoval. ten Ostas je perfektny :}
tah-sha-tungaodpovědět 

 Pochvala22:08:13 28.10.2008
Krasne fotky!
Klemiodpovědět 

 Motorové padáky jsou hóóodně otravné20:58:26 29.10.2008
Fúúj, cenzúra je móóc škaredá věc. Skoro stejně jako motorové padáky. Piloti ve většině případů nedodržují letecké předpisy (dle fotek ani ten Libor Jenka) a otravují tím lidi, zvířata a co já vím co ještě. K čemu motor? Je to hnusná zábava! A díky, že to tentokrát nesmažete.
Klid v příroděodpovědět 
 Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné21:27:15 29.10.2008
Mas auto? Jezdis padesat?
Kajinodpovědět 
 Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné21:56:04 29.10.2008
Příspěvek byl vulgární. Sice asi jen dvě slova, ale hlavně byl agresivnější a tím i trochu hloupý. Teď když jsi to přeformuloval, tak není důvod ti to vymazávat. Jen si dovolím polemizovat. Na různých skalách jsem každý víkend a někdy i častěji. A padák s motorem ani bez jsem v akci za celý svůj lezecký život nezahlédl, tudíž pokládám tvůj příspěvek za přinejmenším hysterický, co taky člověk může chtít od někoho, kdo se bojí pod svůj názor podepsat, co?
 jirkasodpovědět 
  Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné16:06:27 30.10.2008
I nepodepsaný názor zůstává názorem. Dělat cenzuru a nebo nepodepsat se na webu, na kterém se diskutuje skoro zásadně anonymně, je minimálně totéž.
Klid v příroděodpovědět 
   Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné16:10:15 30.10.2008
Můžeš se začít podepisovat a přispět k tomu, že těch anonymů ubyde. Řada nás ostatních bude ráda.
Piškotodpovědět 
   Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné17:22:49 30.10.2008
ahoj Klide,
1- Cetl jsem tvuj prispevek nez ho admin vymazal. Admin ma v tomto pripade muj souhlas.
2 - na motorove padaky mam taky nazor ponekud kriticky, ...ale nepovazuju je za kvalitativne horsi jev nez vsechno ostatni co se odehrava pod hlavickou rekreace v prirode. Dodrzovani pravidel (minimalni vyska letu, respektovani chranenych oblasti..) by melo byt samozrejme.. ale neni. Tim ze nekomu budes sproste spilat veci nepomuzes, pouze zahajis flame war a napomuzes vytvoreni zasadne antagonistickych taboru, coz ztizi jakoukoli dohodu a smirny kompromis.
3 - Tvuj argument o srovnatelnosti cenzurovani vulgarnich prispevku a anonymni publikaci techto ponekud pokulhava.
4 - to ze se nekde diskutuje prevazne anonymne by nemelo automaticky znamenat ze si tam kazdej muze napsat jakou chce sprostarnu ci nesmysl.
Duraodpovědět 
    Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné20:06:51 30.10.2008
Ale ale, ohánět se sprosťárnama a vulgaritou, to pokulhává, nikde ji nevidím. Ano 1. příspěvek byl útočný.
Ohánět se podpisem v této žumpě? A jak chcete, aby se návštěvníci podepisovali? Jako Dura (gjl@volny.cz) nebo jinak? Třeba jako Petr Náchodský Praha, petr.nachodsky@seznam.cz.
Duraodpovědět 
     Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné22:00:34 30.10.2008
Kvalita prispevku se neodviji od pritomnosti ci nepritomnosti podpisu.. a naopak, pritomnost podpisu nezarucuje kvalitu prispevku. Zavedeni registrace uzivatelu a zajisteni jedinecnosti podpisu /prezdivky.. ano, taky moznost. Admini tomu zatim nechavaji volny prubeh.. a nekdo proste anonymitu neunese.
Zumpa? mozna. Mozna taky obraz toho co se stane kdyz se spolehnes na to ze se lidi budou chovat slusne aniz u toho musi ukazovat obcansky prukaz. Zumpu z toho dela nekolik lidi -- je to na jednom kazdym kdo sem prispiva.
Duraodpovědět 
      Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné20:51:24 01.11.2008
Upřímně řečeno Duro, vůbec nevím kdo jsi a připadáš mi stejně anonymní jako Klid v přírodě, Jjirkas (admin na www.lezec.cz?), Kajin nebo Piškot. Neznám vás. Domnívám se ale, že KVP řekl, co trápí mnoho lidí, kterým létají motoroví padáci nad jejich domy, nebo tam, kde se to nehodí. K čemuž skalní město patří. A neobhájí si to ani svým argumentem, že si potřeboval něco vyfotit a že se ty fotky někomu líbí. Neměl tam co dělat, v té výšce. A pokud má nějaké oprávnnění k létání, tak to musí dobře vědět. A pokud to věděl a udělal to úmyslně, jen pro to, aby ukojil svou touho, tak je to blbec. Podporuji názor KVP, že letání s motorovým padákem je kratochvíle, která, pokud se provozuje proti pravidlům, je mnoha lidem otravná. Jdi Libore Jenko z Police n. Metují s tím svým motorovým padákem k šípku :-)).
Raškinodpovědět 
       Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné11:34:32 05.11.2008
nesouhlasim s vami, nebot z prilozenych fotografii neni zrejma zadna letecka nekazen :-). Rovnez vzdusny prostor v uvedenych lokalitach nema zadne omezeni, takze co konkretne porusil? Ze nekde se chovaji "piloti" v rozporu s predpisy neznamena, ze to je Libor Jenka. je to to same, ze kdyz ja budu porusovat dopravni predpisy , tak tebe jako slusneho ridice nastve, kdyz kdejaky chodec :-) bude tvrdit co jsou ridici za hovada
Batohodpovědět 
        Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné11:49:25 05.11.2008
Aniž bych souhlasil s Raškinem, co třeba druhá fotka a "let 150m nad terénem".
odpovědět 
         Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné17:05:34 06.11.2008
On pristaval ke kolejim u Ozveny, jak se ma priblizit na pristani aniz by tu vysku porusil? Pretahnout to a spadnout v negativce az na zem? Tohle neni vrtulnik!
Speldaodpovědět 
       Děte k šípku lezci12:25:01 05.11.2008
Kdo to má pořád poslouchat, Dobééér!, Jistíím. Chci si chodit pod skalami sám s pejskem a nikoho tam nevidět. :-)
Turista ve skaláchodpovědět 
 Re: Motorové padáky jsou hóóodně otravné09:09:00 03.11.2008
Lezci zase nedodrzuji pravidla na skalach, lezeni po desti, lezeni v terminech, kdy neni lezeni povoleno, atd...
Svým křikem a cinkanim karabin ruší turisty kteří vyrazili za klidem do lesa...
Honzaodpovědět 

 Good job13:31:27 30.10.2008
Moc pěkný článek, fotky ještě lepší :-)
Liborodpovědět 

 Super09:22:59 31.10.2008
Machrácký fotky, fakt super. Kdyby z nich byl pořádnej kalendr, tak si ho hned bouchnu na zeď!
dabodpovědět 
 Re: Super11:38:09 31.10.2008
tohle by opravdu chtelo kalendar.

ty fotky si to zaslouzi.
Indyodpovědět 
  Re: Super18:48:35 31.10.2008
no, oni byly, jen uz nejsou:-) www.shora.cz/2008.pdf a www.shora.cz/2009.pdf
Liborodpovědět 

 :o)))08:40:51 04.11.2008
Zajimavý, poměrně mě ovšem překvapilo fotografické vybavení . . . :D
Ale vzhledem k nízké nárazo, vodo a vůbec. . . odolnosti naprosto chápu . . . :oD
Leedonodpovědět 

 paráda09:08:07 06.11.2008
tak tohle vypadá ajak z ciziny a ne od nás, přece jen máme krásnou zem
wendyodpovědět 

 paráda17:51:33 09.11.2008
Nádherný fota, pěkný stránky SHORA!Díky za zveřejnění:-)!
třískaodpovědět 

 Díky14:55:28 12.01.2009
Tvé fotky mi neskutečně zvedly náladu :-)
 Lenčaodpovědět 

 Foto dne:
Patagonia
Dorothy, 7
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
R.I.P. Ondreji | R.I.P. Ondreji | .. | Lantang | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Problém na sestupu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Nějaká ta smutná fakta |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (114)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (33)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 319 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.