LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Jasně že mám dobrej štand holka! Jistím tě za pěknej strom (pssst) -eček :)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
18.Vlk 10856
19.Melen 10848
20.Volf 10818
Bouldry:
18.Obal 9550
19.Horáček 9525
20.Pařík 9503
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1141637 cest
Nové přelezy:
Futurs Bar 7C
Epta Xroni 7c
Epta Xroni 7c
Epta Imere 7b
Black Elef 9
Pedrův Smr 10-
Tarantula 7c
Andromeda 7c+
Crvena Tiš 7b
Noi Altri! 7b+

Stěny
Sokol Nymburk - Nymburk
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové
HUDYsport - Mladá Boleslav
HUDYsport - Frýdek - Místek

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Tendon Cup U14 Olomouc

Už tradiční závod známé série tentokrát v trošku upraveném formátu

Termín: sobota 18.1.2014
Místo konání: tělocvična ZŠ Heyrovského, Olomouc
        49°34'46.990"N, 17°14'33.223"E
Prezentace: 8.30 – 9.30
Propozice: Závody jsou určeny široké žákovské veřejnosti, tedy i úplným začátečníkům, kteří nikdy nelezli. Závodníci budou jištěni zkušenými lezci, takže je téměř vyloučena možnost úrazu. Lezou se čtyři kvalifikační cesty a jedna finálová. V každé cestě se hodnotí nejvyšší dosažený chyt. Rozhodčí může povolit opakovaný nástup při uklouznutí. Závody se uskuteční dle pravidel pro pořádání Tendon cupu U14 2014.
Kategorie U10 do 9 let - ročníky 2005 a mladší
Kategorie U12 10 - 11 let - ročníky 2004 a 2003
Kategorie U 14 12 – 13 let - ročníky 2002 a 2001
Předpokládané ukončení do 19.00 hod, bufet otevřen po celou dobu závodů
Po závodech možnost lezení soutěžních cest pro veřejnost
Startovné 80,- Kč
Přezůvky do tělocvičny nutné!!!
Kontakt:
Karel Malý, Heyrovského 10, Olomouc, tel. 603246337
mail bubak@mybox.cz

   [úpravy] 14:31 03.01.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Možnosti TCU14 a organizace09:55:05 05.01.2014
Se zájmem jsem přečetl novou koncepci závodů mládeže a v souvislosti s prvním závodem vypsaným podle této nové koncepce bych se rád zeptal pořadatele na pár drobností.
Přečetl jsem si i Shrnutí změn a přínosy, které Marie u konceptu na webu horosvazu uvedla. Vypadalo to lákavě, okamžitě po zveřejnění pozvánky na závody v Olomouci jsem si říkal, že zkusím přemluvit děti (mám dvě a obě po předchozích zkušenostech odmítly na RTC už jet, ačkoliv si pokaždé nějakou tu medaili přivezly) a určitě pojedeme. Po opadnutí prvotního nadšení mne však začaly napadat praktické věci a rád bych požádal organizátora o jejich upřesnění a vysvětlení.

Harmonogram a počet dětí.
Jestli jsem to dobře pochopil, bude pro určité kategorie zrušen ČPM a budou se moci účastnit pouze TCU14. Tedy do věku 14 let bude pouze jeden společný typ závodů. Už teď bylo v RTC přeplněno, ale teď do této skupiny přibudou ještě další, kteří lezli jen ČPM, to znamená další nárůst dětí na závodech. Na některých závodech bylo třeba v kategorii E přes 20 dívek, v kategorii D také. Po sloučení se tedy do vybraných kategorií přidají ještě ti, kteří lezli jen ČPM, takže počty okolo 20 – 30 dětí v kategorii asi nebudou nereálné.

Už teď byly s počtem dětí obrovské problémy, protože odlézt 20 - 25 dětí nebylo úplně jednoduché, různě se muselo čekat na cesty, až tam doleze jiná skupina a podobně. A to byly jen dvě kvalifikační cesty a jedna finálová. Jestliže se budou lézt 4 kvalifikační cesty, nějak si to nedovedu představit. Běžný průměr byl třeba u nejmenších kategoriích okolo 6 -7 minut na cestu, celá skupina zabrala obvykle čisté cca 2 hodiny. Pokud poleze 30 dětí, mezi kterými nebudou jen špičkoví lezci, ale i normální děcka, tak i kdyby byl průměr pouze 5 minut na cestu, dělá jedna kvalifikační cesta dvě a půl hodiny čistého času. I kdyby na sebe vše bezchybně navazovalo a nebyly nikde žádné časové prodlevy, jen kvalifikace znamená osm až devět hodin času. Pak se musí vše vyhodnotit, připravit finále…  to jsou další hodina až dvě.

Obtížnosti cest
Co k tomu napsat? V pozvánce je Závody jsou určeny široké žákovské veřejnosti, tedy i úplným začátečníkům, kteří nikdy nelezli.  Ale zároveň tam teoreticky poleze i celá česká špička. Děti s tréninkovým zázemím těch největších stěn v ČR, kde často lezou už v osmi až deseti letech skoro neuvěřitelné obtížnosti typu 7b – 8a.
Pokud tyto děti přijedou na závody do Olomouce, budete na to připraveni? Jaká bude obtížnost závodních cest? Už teď byl na Českém poháru velký problém připravit kvalitní cesty a ne úplně se to vždy povedlo. Organizátoři prominou, ale třeba na MČR v Písku se to nepovedlo vůbec, ve skupině D topovalo kvalifikaci 10 kluků a ve finále topovali 4 kluci, takže vítěz MČR mládeže byl vybrán na jednoduchých cestách jen podle času. A tito kluci by teď měli jezdit na i na TCU14 a závodit s dětmi z široké veřejnosti a nelezců. Jak budou cesty vypadat?  Postavíte cesty pro dobré a kvalitní lezce, nebo pro tu širokou veřejnost? Nějak si to neumím představit, buď si většina ani neškrtne a nezaleze, nebo se tam špičkoví lezci unudí k smrti. Stěna je úzká, komplikovanější hezké cesty do stran moc možné asi nebudou.  Kdo si na těchto závodech má opravdu zalézt? A co si skoro neumím představit vůbec, je finále. Postavit na malé nízké stěně postupně gradující cesty, které děti roztřídí (tedy aby netopovaly nebo nevypadaly všechny na stejném místě), bude úkol pro opravdu špičkového stavěče.
V Olomouci jsem nikdy nebyl, ale fotka stěny je k dohledání na webu. Když se na ní podívám, nedovedu si vůbec představit, že na ní má během jednoho jediného dne odlézt 6 (3 skupiny holek + 3 skupiny kluků) velkých skupin dětí (15 – 30 dětí ve skupině?) celkem 24 kvalifikačních a 6 finálových cest. 
Nechci tímto nijak předjímat, jak závody dopadnou, jen si nějak v hlavě nemohu srovnat, jak to půjde zabezpečit organizačně. Přemýšlím, zda se s dětmi na závody do Olomouce vypravit, nebo ne. Mohl bych požádat někoho odpovědného o vyjádření k bodům vypsaným výše? Pokud by odpověděl nejen někdo z Olomouce, ale i třeba z ČHS, bylo by to prima. Obávám se, že to, co jsem vypsal k těmto závodům, bude platit obecně, v kalendáři jsou i závody v Sobotce nebo Vyškově, kde plánují 5-6 cest.  Už při 2 cestách kvalifikace a jednom finále končily závody mezi 18:00 – 19:00. Je reálné počet cest zdvojnásobit? A ještě na ně pustit směs dětí začátečníků a dětí lezoucích na lepší úrovni?
Petr Z.odpovědět 
 Re: Možnosti TCU14 a organizace15:39:09 05.01.2014
O formátu závodu jsme přemýšleli, původně jsme chtěli udělat 2+1 jak bylo dřív zvykem. Vzhledem k tomu že budou jen tři kategorie tak jsme to přehodnotili na 3+1 a v úplném závěru na 4+1. Z několika důvodů. I když se lezly 4 kategorie a měli jsme na závodech přes 130 dětí tak jsme nikdy nekončili po šesté. Tím že jedna kategorie ubude se podle nás zmenší počet lezoucích dětí. Na té naší malé stěně jsme schopni to naskládat tak, že se polezou všechny tři kategorie naráz, v minulosti se lezly jen dvě kategorie a finálovky byly samostatně.
Odhaduju, že se při téhle organizaci závody protáhnou na cca 11 hodin, tak jak jsi to spočítal, ale doufám že to stihnem. Kdyby jsme viděli, že to stíhat nebudem (a to se dá po odlezení dvou pracovních cest snadno spočítat), tak jednu pracovní cestu ubereme.
Díky tomu, že budou čtyři pracovní cesty, si můžeme dovoli postavit v každé kategorii jednu supertěžkou, jednu těžkou a dvě cesty pro začátečníky. Pokud přijedou děcka s výkoností kterou ty uvádíš tak s největší pravděpodobností topnou všechno co postavíme. Ale kolik jich bude? Bude to půlka děcek co přijedou? Podle mně to nebude ani desetina z celkového počtu, možná pět, šest děcek. Takže je na uvážení jestli stavět cesty pro tyhle závodníky nebo pro ostatní, kterých bude 90 %. Já jsem pro tu druhou variantu, tak jsme stavěli cesty i v minulosti. Taky si nemyslím, že by Olomoucké závody byly z této série nejhorší, časově jsme to vždycky dokázali zvládnout lépe než na větších stěnách a s obtížností byly problémy jako všude jinde.
odpovědět 
  Re: Možnosti TCU14 a organizace15:41:06 05.01.2014
Trošku jsem se zapomněl podepsat, tak to napravuju :-)
Bubák
Bubákodpovědět 
  Re: Možnosti TCU14 a organizace17:37:18 05.01.2014
Dobrý den, děkuji za odpověď. I když se přiznám, že se mi vysvětlení moc nelíbí. Věřím, že uděláte vše k úspěchu akce, tohle je problém asi celé nové koncepce.

Když to jen v rychlosti shrnu, tak dětské závody budou dvanáctihodinová akce, která bude končit okolo 20:00 – 22:00. Bez dalšího komentáře.¨

Výkonné děti – bude jich málo, neřekl bych, že desetina, spíše to budou jednotlivci. To je pravda. Jejich počty a jména se dají odhadnout poměrně přesně. Stačí se podívat na výsledkové listiny z letošního ČPM a případně RTC pro tu nejmenší kategorii. Jenže problém je, že TCU14 je vlastně jediný závod, který je pro ně určen. Možná, že nepřijedou do Olomouce, ale kdo ví? Závodu jsou rankingové, rozepíšu níže. Nepočítám jedno MČR. Takže kam jinam by měla lezecká špička do čtrnácti let jezdit, než na TCU14? Nevím, co vše jste pořádali v minulosti, ale toto není druholigový Tendon Cup, kde těm schopnějším zakázali start, toto je vlastně sloučení TC a ČPM, tedy nejlepší děti budou na úrovni toho ČPM. Kam jinam by měly jet? Jiné závody pro ně nejsou. Pokud se k tomu tedy každý postaví takto a bude stavět cesty pro zbývajících 90 % dětí, je k zamyšlení, kde mají mladí závodníci, co to myslí vážně a kteří mají následně přejít do jiné soutěže a během chvíle pak začít reprezentovat v juniorských kategoriích, sbírat zkušenosti a kde mají brát motivaci. Situace, kdy prvních 5 topuje všechny kvalifikační cesty a ve finále se rozřadí na čas, asi nebude moc dobrá. I kdyby finále bylo těžké, tak jet několik stovek kilometrů jen proto, abychom na závodech strávili několik hodin přelezem dvou lehkých kvalifikačních cest, není moc příjemné. A ono ani vyhrát jednoduše není příjemné a motivující. Loni jsme se vraceli z jedněch závodů, kde si obě mé děti už podruhé přivezly nejvyšší medaile. V autě jsem se ptal, zda mají radost a zda příště pojedeme znovu. A odpověď byla, že jo, že mají zlato, ale nějakou extra radost ne, že tam neměli pořádného soupeře a že příště sem už nechtějí.
A pokud navíc Marie ve zdůvodnění nové koncepce píše, že stará koncepce vedla ke stagnaci závodníků v RTC, tak bych si myslel, že jedním z cílů nové koncepce je závodníky trochu posunout směrem k vyšším výkonům, ne srazit závodníky z ČPM na úroveň RTC. Což může být problém, pokud závody budou pro širokou veřejnost a ne pro zkušené závodníky. Nic proti tomu nemám, jen mi nesouhlasí odůvodnění nové koncepce s tím, co se opravdu dělá. Kdo někdy viděl třeba při předlézání cest rozdíl mezi stejně starým lezcem z TC a ČPM, mi dá za pravdu.

Účast na závodech – třeba špatně chápu, ale opět mi vysvětlení Marie Dichtlové ohledně rankingu nesedí a přijde mi poměrně zmatečné. Na jedné straně Marie píše: nevede se průběžný ranking, nevyhlašuje se žádné celkové vítězství. A hned o odstavec dále se píše, že bude vyhodnoceno 3-5 nejlepších lezců. A cituji: určení nejlepších závodníků v kategorii – výsledek se bude počítat ze tří závodů, kde měl závodník nejlepší umístění, a ze společného MČR.
Takže závody nejsou rankingové, ale přesto se z nich pak bude počítat a vyhlašovat celkové pořadí. Je mi celkem jedno, zda jsou nebo nejsou rankingové, ale předpokládám, že to účast na závodech ovlivňovat bude a že bude snaha toho objet co nejvíce. A protože TCU14 je jediný závod pro mladé, tak tam předpokládám i tu špičku. Kam jinam by tato děcka jezdila? Proto jsem se tedy ptal na ty cesty, obtížnost a určení závodů. Pokud se obtížnost nastaví na úroveň bývalého RTC, bude to špatně, pokud na úroveň ČPM, tak to bude špatně také. Tohle organizátorům nezávidím.

Jsem si vědom, že toto je první závod podle nové koncepce a že je brzy cokoliv hodnotit a předpokládat. Tedy uvidíme. Doufám, že jsou mé dojmy mylné. Držím palce.

P.S. Marie, omlouvám se za používání tvého jména, ale pod článkem Koncepce závodů mládeže na http://www.horosvaz.cz/soutezni-lezeni/koncepce-zavodu-mladeze/ jsi podepsána ty, předpokládám tedy, že jsi autorem článku včetně části Shrnutí změn a přínosy.
Petr Z.odpovědět 
   Re: Možnosti TCU14 a organizace20:51:11 05.01.2014
V minulém roce jste byli na trech závodech a cítíš se jako odborník pro komentování práce poradetelu....není lepší zustat u vícedýlek s detmi....
odpovědět 
    Re: Možnosti TCU14 a organizace22:42:27 05.01.2014
Ahoj, máš špatné informace. Na závodech jsme byli na více, než na třech. Ty tři asi myslíš jen TC. To je pravda, na TC jsme nejezdili, Jáchym s Bárou na ně po špatných zkušenostech nechtěli. Ale pokud by tě zajímaly závody jinde, tak tam byl třeba Písecký pavouk, Mammut, Ruzyňská liga, bouldrové závody v LokalBloku... Děti závodí pro radost a pro zábavu, rády potkají na závodech kamarády, vybíraly si závody podle toho. A kromě toho jsem nechtěl, aby závodily nějak více, v jejich věku to nebylo potřeba. Takže jsem je do závodů netlačil a nechával to na nich, spíše jim to redukoval. Ale o to více mi pak záleží na celkové kvalitě závodů.

Možná ti to z mého příspěvku nevyplynulo, ale v tomto případě jsem nehodnotil práci pořadatele, ale systém, podle kterého se bude závodit. Na to, abych byl schopen odhadnout co a jak, nám naše zkušenosti plně dostačují. Na závody nejen jezdíme, ale na některých jsem se podílel i jako pořadatel. I kdyby ses rozkrájel a byl sebegeniálnější organizátor, tak čas nestlačíš. A do určitého prostoru dáš jen určitý počet cest i lidí. Odlézt větší počet dětí prostě nějakou dobu trvá. Jak jsi mohl sám vidět v odpovědi Bubáka, časový odhad jsem trefil dobře. A na to, abys odhadl možnosti a typ cest, když víš, jak je stěna velká a co se na ní plánuje, také nemusíš být géniem. A když většina závodů 2+1 začínala mezi 9 - 10 a končila mezi 18 - 19, logicky tu vyvstává otázka, co se stane, když to bude 4+1.

A ještě si neodpustím zmínku o rankingu. Tobě nepřijde divné tvrzení, že se nejedná o rankingový závod a že žádný ranking nebude, a přitom plánovat celkové vyhodnocení celého seriálu TCU14 podle nejlepších výsledků z několika závodů a ještě celkové pořadí přepočítávat podle počtu závodníků na jednotlivých závodech?

K vícedélkám se vrátíme, ale teď je v dosahu všude zima. Takže asi až na jaře.

Hezký den.
Petr Z.odpovědět 
 Re: Možnosti TCU14 a organizace17:52:10 07.01.2014
Mám dojem, že tímhle Marie efektním způsobem skončí regional Tendon, ančto bude opravdu nereálné to provést....
Honzaodpovědět 

 misto poradani21:02:16 05.01.2014
A ja doufal, ze se zavody presunou na novou stenu:( No nic. Snad pristi rok?
odpovědět 

 Ranking - chápete to?23:04:08 05.01.2014
A jak to s tím celkovým hodnocením opravdu je? Přečetl jsem ten článek na stránkách horosvazu a fakt tam píšou, žádné celkové vítězství se nevyhlašuje, ale zároveň bude na posledním závodě vyhlášeno 3-5 nejlepších závodníků. Kdo to chápe? Sice prý hodnocení bude jen z několika závodů, ale není první místo jako první místo. Když někdo vyhraje v Orlové a někdo vyhraje v Sobotce, vítězství ze Sobotky bude mít větší hodnotu. Píšou tam, že nechtějí, aby malí závodníci objížděli všechny závody, ale když se někdo bude chtít v rankingu umístit, co jiného mu zbývá, když neví, zda jeho první místo z blízkého okolí bude stačit na první místo někoho jiného odjinud???? Stačí nejet na jeden ze závodů, kde se náhodou sejde více dětí, a máte v rankingu smůlu. Fakt dobrá motivace neobjíždět vzdálené závody.
odpovědět 

 Velmi vtipné10:14:36 06.01.2014
Takže lidé si stěžovali, že malé stěny jsou kapacitně nevhodné, že se tam všichni slušně nevejdou a že závody provází zmatek a chaos a trvají děsně dlouho. A zároveň si lidé stěžovali na systém průběžného hodnocení, při kterém musí objiždět celou ČR.

Dichtlová s Binterem tedy připravili koncepci novou, kde sloučili dvě soutěže pro schopné a neschopné do jedné, takže na stěnách bude narváno ještě více, prodloužili závody, takže budou ještě delší, a nastavili systém hodnocení tak, že kdo chce mít jistotu dobrého umístění, musí objet skoro všechny závody po celé ČR. A to vše na těch samých malých a nevhodných stěnách. Gratuluji. Máte v tom svazu a mládežnickém lezení dobré koumáky :-)  A co bude dál? Jakým dalším způsobem znechutíte šikovné děti ještě více? Pořád si stěžujete na ambiciózní rodiče, ale kdo jiný teď musí děti do závodů hnát? Znáte snad jediné dítě, které by si za současného stavu jezdilo rádo prosedět celý den někde na zemi v tělocvičně? Otevírají se krásné stěny, děti trénují na vysokách a dlouhých cestách, jezdí do skal a lezou velmi schopně. A vy jim na závody nabídnete podmínky jak z doby krále Klacka. Pár metrů vysoké stěny, špatné cesty, hnusé a přecpané a nevětrané prostory, celodenní nuda. 

Ať žije mládežnické lezení. Na děti a dobré podmínky pro ně peníze nejsou, hlavně že na naši veleúspěšnou repre se vždy finance najdou. Že obvykle končí jako poslední? No a co? Když si členové ČHS nechají takto kálet na hlavu, proč by ne? Pro jistotu zakážeme poskytovat jakékoliv informace o penězích a je klid. Po nás potopa.
Janodpovědět 

 Malá poznámka01:02:54 07.01.2014
Musím se zde zastat Bubáka a další organizátory závodů U14, kteří plánují více cest během jednoho závodu. Při dobré organizaci lze zvládnout uvedené počty cest. My jsme si to v Brně vyzkoušeli na podzim v rámci přípravy na tento systém, když jsme pro každou kategorií připravili 6 cest. Závody za účastí 90 děti začali v 10h a v 17h jsme měli i uklízenou halu.
Něco jiného je otázka, kdo vlastně na závody U14 bude jezdit. Obávám se, že tento systém přinese nikoliv zvýšení počtu závodících děti, ale právě naopak jejích snížení. Na prvních závodech se to ještě neprojeví, ale po pár akcích zjistíme, že je problém jezdit na závody, kde vyhrávají stále stejné dětí? Právě kvůli tomuto aspektu před 2 léty, s velkou slávou, se tito talentování lezci, v zájmu zvýšení jejích sportovní úrovně a umožnění soupeření širšímu spektru děti, odsunuli do Českého poháru. Dnes jsou zpět na závodech Tendon cupu. V Českém poháru zůstaly kategorie B, A a J. Dobře víme, že v každé z nich je max. 5 schopných jedinců. Další tam ani nepojedou - prostě na to nemají. A tím, že Tendon cupu U14 není pro ně místo, se závoděním skončí. Český pohár se tedy omezí na nějakých 30 - 40 závodníků. A důvodem této změny měla být skutečnost, že se závody budou pořadat na nových moderních velkých stěnách...
A.K.odpovědět 
 Re: Malá poznámka09:19:33 07.01.2014
Trochu se mýlíš. Vyloučení lepších závodníků z „Tendon“ je více než 10 let, možná už samých počátků těchto závodů (nevím přesně musel bych chvíli hledat). Je to ale tak správně? Mají se dělat (a podporovat) závody pro výkonnostní střed? Nemají tomuto účelu spíš sloužit různé oddílové a regionální závody? Mají ostatní individuální sporty taky několik úrovní soutěží? Má atletika nebo cyklistika nějaké závody kam nesmí lepší závodníci? Nezaregistrují žákovského mistra ČR v běhu na závodech v Horní Dolní? Je v judu pravidlo že držitel žlutého pásu nesmí v soutěži jednotlivců narazit na držitele zeleného pásu? Ubývají jim kvůli tomu závodníci? V lezení jste to zavedli.
Velké stěny – tohle je asi jeden z dalších mýtů. Najdi jedinou velkou stěnu, která ti v plné sezóně uvolní místo na 8 - 10 cest. Všechny stěny jsou komerční a sundat si najednou 20 - 30 cest a po závodech je znovu stavět? Je běžné, že v jedné jistící linii jsou 2-3 cesty. Řešením je třeba lezení po barvách – ale tohle by závody malých dětí trochu komplikovalo. Další možnost je využít dobu, mimo sezónu velkých stěn. Pak ale budou všechny závody koncem května, v červnu a v září. Navíc jsem někde četl výzvu pro pořadatele aby se přihlásili. Pohled do kalendáře je jasný, zájem mají jen na Holešovice a Brno a obě stěny mimo sezónu což podporuje moji tezi, že na velkých stěnách tyto závody nikdy nebudou. Navíc ty větší stěny dělají ČP (Zlín, Písek, BigWall, Smíchov, Bystřice, Svitavy) – zůstala nějaká volná - vhodná pro tvoje představy?
odpovědět 
  Re: Malá poznámka11:05:06 07.01.2014
Ale to přeci píši výše. Máš pravdu, že mistra republiky v běhu v Horní Dolní zaregistrují, ale bude on mít zájem tam běžet? Podle mne ne. Takže pokud se udělají závody pro výkonnostní střed, ti nejlepší tam jezdit nebudou. Možná jo, nevím. Ale pochybuji o tom, že tu nejlepší pětku, o které tu píše AK, bude objíždění podobných závodů bavit. Systém tedy bude vyhovovat normálním průměrným lezcům a možná horooddílům, které to mají jako motivaci a zábavu pro děti, ale kam má jet ta špička? Na pro ně lehké závody, kde vše topnou a rozhodne čas? To snad ne. A kromě toho, pokud se někde běží nějaký prestižnější závod, tak často minimální požadavky na výkonnost splnit musíš.

Takže problém není TCU14, ale koncepce, která sloučila závody pro začátečníky a průměrné lezce se závody pro ty nejlepší. Koncepce mi připadá zbytečně megalomanská. Proč musí ČHS pořádat 10 závodů (nebo kolik jich je) TCU14 jako začátečnické a amatérské? Souhlasím s tebou, že pro podobné lezce se ČHS závody pořádat nemají. Ať si to pořádají kluby, stěny, oddíly. Vždyť se to tak děje i dnes. Závodů pro děti je po celé republice opravdu hodně. Proč musí ČHS organizovat závody vlastní, když by mohli podpořit nějakou částkou oddíly a stěny na jejich vlastní místní otevřené závody, a neuspřádat pro ty nejlepší třeba jen 3 pořádné závody plus MČR? Neocenily by oddíly a menší stěny příspěvky na lokální otevřené volné závody spíše, než příspěvek na TCU14 podmínění veškerým tím zmatkem a bláznovstvím okolo?
A k těm velkým stěnám - ale vždyť tu stěny podobné závody už pořádají a často se na ně sjíždí ti nejlepší. V Grand Prix Holešovice byli k vidění i špičkoví lezci ze severu Moravy. To samé na podzim na Ruzyni nebo na závodech pro děti na Smíchově, onehdá jsem četl o dětských závodech v Hradci, AK tu psal, že dělali velké dětské závody z Brně, pořádají se dětské závody v Písku. Proč toho nevyužít a nepodpořit je, ale místo toho vymýšlet další?

Ať se na mne nikdo nezlobí, ale já za všemi problémy vidím jen a pouze neschopnost ČHS se s provozovateli stěn domluvit. Možná by bylo na čase si uvědomit, že se píše rok 2014 a že větší a moderní stěny a sportovní lezení k sobě neoddělitelně patří a že domluva ČHS a stěn je nutná. Argumentuje se tu velmi často penězi a finanční nákladností podpory nejmladších. Ale to je opět velmi falešný a zavádějící argument. Dotace na deset TCU14 je 120.000,- Kč. ČPM je asi 90.000,- Kč. Nechci tuto problematiku stavět na osobní úroveň, ale kolik peněz stály naprosto neúspěšné výjezdy naší repre? Podle rozpočtu bylo na soutěžní lezení vyčleněno v roce 2013 minimálně 700.000,- Kč. Celá koncepce soutěžního lezení pro děti a mládež včetně MČR dělá 235.000,- Kč. Takže tady někde létá 500.000,- Kč. Ty byly utraceny za co? Podívejte se na výsledkové listiny a videa ze svěťáků a na náklady, které s tím byly spojeny. Takže bych řekl, že se nejedná o nedostatek peněz, ale je potřeba se zamyslet nad tím, zda jsou ty peníze vynakládány účelně a správně. Vždyť je to často ostuda ty výkony. A pak je také potřeba se zamyslet nad majiteli stěn. Divíte se, že některé stěny odmítají závody pořádat, když to po nich ČHS chce téměř jako charitu, a přitom majitelé vidí, že jinde se peníze prakticky vyhazují oknem?

Aktuálně mi jsou vztahy a problematika lidí v ČHS úplně volné, nijak na těchto lidech nezávisím ani nemají na můj život vliv. Ale lezení dětí a mládeže mne zajímá a zajímá mne i jeho další rozvoj. A to, co vidím, se mi nelíbí. Bohužel tu ani nevidím nějaké náznaky, že by se situace v dětském a mládežnickém lezení mohla v dohledné době zlepšit.
Petrodpovědět 
   Re: Malá poznámka11:28:40 07.01.2014
Tak v tomhle s tebou souhlasím na 100%. Bohužel tu ani nevidím nějaké náznaky, že by se situace v dětském a mládežnickém lezení mohla v dohledné době zlepšit.
A navíc přidávám, že ani pro skutečnou špičku v dospělé reprezentaci.
Prostě vúdcům našich reprezentantů B.D.Z nezáleží na těch nejlepších. Zaležím jim na tom, aby v repre, ať už v dětských či dospělých byli ti, o kterých si oni myslí, že tam mají být :-) a pro ty se mohou přetrhnout aby jim vytvořili co nejlepší podmínky.
Chyba je ale hlavně v systému jaký má Čhs nastavený a to, že trio BDZ ho " využívá", je jen důsledek špatného nastavení už od samotných stanov Čhs.
LRHodpovědět 
   Re: Malá poznámka12:44:14 07.01.2014
Možná bude chyba v popisu závodů. Bubák tam nechal z minulých let popisek, že se jedná o závody pro začátečníky, ale to nebude tak úplně pravda a TCU14 se časem stane spíš závodem pro výkonnostní střed a ty lepší. Úplným začátečníkům pak zbudou právě ty oddílové závody. Vývoj ukáže.
Naprosto neúspěšnými výjezdy a ostudnými výkony jsi myslel mládežnickou reprezentaci? V tom případě už raději už nic nepiš – to už je pomluva. Zrovna mládež měla celkem úspěšný rok. Míchat dospělé a mládež nejde a zrovna tohle je diskuze jen o mládežnickém lezení (teda doteď byla). Za 5 let můžeš mít děti v reprezentaci a nebude ti příjemné když o nich nějaký moula napíše, že jejich výkon byl ostudný.:-)
odpovědět 
    Re: Malá poznámka13:14:34 07.01.2014
Souhlas, vývoj ukáže.

Na tom zbytku trvám a za pomluvu to nepovažuji. Nejde to samozřejmě vztáhnout na všechny závodníky, vím, že někteří přivezli medaile. Sleduji to. Nechtěl jsem však uvádět jména, kdo to sleduje ví, o co se jedná a jaké výkony jsem měl na mysli. Nedávno tady byl v nějakém příspěvku odkaz na video ze svěťáku. Myslím, že to byl SP Kranj, koukni na video a přečti si příspěvky, ale jsem si jist, že to znáš. Ale dobrá, některých jedinců z dětí a mládeže se to netýká, napsal jsem to nepřesně. Přesto však i ty "výlety" do Kranje a podobně někdo z něčeho platit musel a princip neefektivního vynakládání prostředků zůstal stejný.

Jinak pokud náhodou moje děti někdy budou v repre, tak doufám, že budu mít dostatek soudnosti a sebereflexe, abych je tam nepustil, pokud se ukáže, že na to nemají. Pokud by předvedly výkon pod psa, budu první, od koho si to slíznou. Předvést moje dítě výkon, který lze vidět na videu z Kranje, donutím ho vrátit do poslední koruny jakýkoliv příspěvek a ještě by tu muselo napsat veřejnou omluvu.
Petrodpovědět 
     Re: Malá poznámka13:39:34 07.01.2014
Ještě jednou:-) Kranj=SP=dospělí. EYC=mládež.
odpovědět 
      Re: Malá poznámka14:11:13 07.01.2014
Já to vím, ale nepovažuji to z hlediska peněz za úplně důležité. Je jedno, zda to byli dospělí, nebo mládež, z peněz ČHS se to zaplatit muselo. Ne že by na tom záleželo, ale kdo přesně to platil? Z čího rozpočtu to šlo? Když leze mládež na závodech dospělých, jde to z rozpočtu mládeže, nebo z rozpočtu lezení dospělých? Je úplně jedno, zda dítě posíláš na závody mládeže, nebo dospělých. Poslední místo je poslední místo a nevěřím, že by zkušenost, kterou tam mladí závodníci získali, byla k něčemu a byla v hodnotě těch nákladů. A jsme zpět - kolik ČHS (podle mne z rozpočtu mládeže, ale jen hádám, nikde to nemohu najít) za Kranj zaplatilo? Nešly ty peníze využít lépe, nebylo by za ty jedny závody s diskutabilním přínosem (bez ohledu na to, zda to byli dospělí nebo mládež na dospělých závodech) na zaplacení jednoho kvalitního závodu?

A na závěr mohu jen zopakovat - je jedno, zda se bude jednat o děti, mládež nebo dospělé. Peníze máme jen jedny, sice rozdělené do různých kapitol, ale pořád jsou to jedny a ty samé peníze a pokud se někde přidá, musí se jinde ubrat. Nakládat a penězi a hospodařit s nimi efektivně by se mělo bez ohledu na kapitolu.
Petrodpovědět 
       Re: Malá poznámka14:55:08 07.01.2014
Proč mlžit že to nejde dohledat? Najdi si náhrady za 1 km, vynásob vzdáleností do Kranje a zpět, připočítej 20 E za ubytování a je to. Ne přesně ale dohledat to jde. Navíc všichni, kteří tam jeli chtěli určitě podat svůj nejlepší výkon. U mládeže je navíc úplně jinak. Nejseš ve finále – jedeš za svoje.
Na druhou stranu, jakou efektivitu by mělo za tyto peníze udělat kvalitní závod? Trochu pominu co si mám představit pod pojmem kvalitní závod? Vždyť i bohatě dotovaný a prostorově velkolepý závod na největší stěně se nemusí povést. Stavěč něco trochu odhadne jinak, všichni popadají u druhé expresky a je to. Jak potom budeme hodnotit efektivitu? Vítěz tohoto kvalitního závodu by seděl doma na zadku, protože by nebyly „neefektivní peníze“ na reprezentaci a jak bys ho potom porovnal se zahraničím? Musí být rovnováha mezi podporou domácích závodů i reprezentace.
odpovědět 
        Re: Malá poznámka15:31:55 07.01.2014

Souhlasím s tím to:

"Navíc všichni, kteří tam jeli chtěli určitě podat svůj nejlepší výkon."
Ale i ten jejich nejlepší výkon byl z mezinárodního pohledu dost slabý, navíc opakovaně !

Souhlasím i s tímto:
"U mládeže je navíc úplně jinak. Nejseš ve finále – jedeš za svoje."

Proč by tohle nemohlo platit i u dospělých?

Protože to by se potom doopravdy ukázalo, kdo patří do repre!
LRHodpovědět 
        Re: Malá poznámka15:43:25 07.01.2014
Nemlžím. Systém náhrad samozřejmě znám, ale to o celkových nákladech nic neříká. To, co já uvádím, by v tomto případě mělo být uvedeno jako Celkové náklady spojené s účastí na SP. A takto by to mělo být transparentně vypsané u všech mezinárodních závodů. Jsem přesvědčen, že ty celkové náklady od přímé dotace na účastníka se budou lišit. A pak také otevřeně říkám, že k systému nemám absolutně žádnou důvěru a není zde žádná možnost si ověřit, zda nejsou vypláceny peníze nad rámec vypsaných podmínek a pravidel. Pokud by platil výpočet, který jsi uvedl, tedy podmínky financování, a bylo by podle něj možné spočítat náklady na závodníka, nerozumím tomu, proč pak ČHS přijalo "náhubkovou směrnici", která přímo zakazuje poskytovat o financování jakékoliv informace. Přímo se tam píše: ČHS neposkytne svým členům zejména .... informace týkají se konkrétních osob, tj. členů ČHS, dobrovolných pracovníků ČHS a zaměstnanců ČHS, zejména pokud jde o finanční záležitosti (mzdy zaměstnanců,
odměny pro dobrovolné pracovníky, příspěvky na krytí nákladů spojených s mezinárodními
závody apod.) či osobní záležitosti.

Takže se nezlob, ale důvěru v současné vedení ČHS a komise lezení mládeže nemám a jakákoliv vypsaná pravidla financování jsou k ničemu a jsou zbytečná, protože jestliže může svaz utajovat i před svými vlastními členy všechny vyjmenované věci, nemáš žádnou kontrolu nad tím, jak je co doopravdy financováno a kam peníze tečou. K čemu ti je, když sice víš, že někdo dostal korunu za kilometr, ale už nemáš možnost si ověřit další možné náklady? Zákaz zveřejňovat příspěvky na krytí nákladů spojených s mezinárodními závody je tu právě proto, aby tyto příspěvky před členy skryl. Jiný důvod zákaz zveřejnění přeci mít nemůže, než že nechceš, aby to ostatní věděli. Proč?

A jak bych porovnal reprezentanty? Nevím, zda myslíš tyhle otázku vážně. Nic proti repre závodům nemám, kdo si to zaslouží, ať tam jede, když je dobrý, ať se mu platí klidně všechno. Kdyby se založil samostatný fond na repre závodníky, rád do něj přispěji nad rámec členských příspěvků. Bohužel to souvisí s tím, co jsem napsal výše. A také s filozofií, se kterou s k repre přistupuje. Jako první věc bych navrhoval udělat účetnictví svazu transparentní. A jako druhou věc bych pro vstup do repre zrušil automatickou nominaci podle pořadí v ČR, ale zavedl bych nominaci na základě výkonu. Jsem si jist, že po těchto dvou změnách by peněz na závodní lezení mládeže i dospělých zbylo více. A ubylo by nesmyslných sporů a dohadů o financování, nákladech a osobních zájmech vybraných jedinců.
Petrodpovědět 
         Re: Malá poznámka16:32:51 07.01.2014
O tom, že financování repre je podle mě podivnéné, svědčí možná i to, že pro drytool platí asi jiná směrnice Čhs, než ta co platí pro soutěžní lezení. Přitom Čhs má jen jednu směrnici :-) Ale třeba je to jen chybička co se tam vloudila.

Cituji z pravidel pro drytool:

"evropské mezinárodní závody, kde je jim garantována maximální úhrada nákladů na jedno auto dle vnitřní směrnice ČHS (3 Kč/km + dálniční poplatky, tunely apod.). "

Cituji z pravidel pro soutěžní lezení:

"na evropské mezinárodní závody, kde je jim garantována maximální úhrada nákladů na jedno auto dle vnitřní směrnice ČHS (4 Kč/km + dálniční poplatky, tunely apod.).
"

Oficiálně to jsou ty 4 Kč/km

Co na to náhubková směrnice?
LRHodpovědět 
         Re: Nominace20:24:56 07.01.2014
Jak vypadá nominace na základě výkonu? Popiš to, prosím.
odpovědět 
          Re: Nominace21:20:18 07.01.2014
Nechci tvořit a rozepisovat nominační kritéria v diskuzi na Lezci, když nic jiného, považoval bych za vhodné to udělat jako shodu více zainteresovaných stran, tedy skupiny sestávající ze zástupců svazu a nezávislých trenérů a lezců, ale jako výchozí bod se zeptám na úplně jednoduchou věc - má cenu a význam, abychom na mezinárodní závody platili účast někomu, kdo nemá a nebo není schopen prokázat základní výkonnost na úrovni kvalifikačních cest na těchto závodech, aby měl alespoň šanci na postup do semifinále/finále? Kdyby ČHS byl bohatý svaz, ať si jezdí, kdo uzná za vhodné. Ale svaz bohatý není, účast závodníků s příspěvky by měla být záležitost prestiže vyhrazená lezcům na vysoké úrovni. I jako motivace pro trénink a zlepšení výkonu. Současný stav lze nazvat opravdu jen odměnou bez nutnosti podat jakýkoliv lepší výkon. A nebo otevřená zadní dvířka, aby do repre šel zařadit každý, kdyby mu náhodou něco nevyšlo. A důvod k mému dojmu? Jestliže jsou nominační kritéria taková, že z každé kategorie postupují první čtyři závodníci a ve skupině jsou jen čtyři závodníci, je to fraška, ne nominační kritéria.

Z webu ČHS pro rok 2013:

Obtížnost:
Do reprezentačního družstva pro všechny mládežnické kategorie pro rok 2013 budou nominováni v každé kategorii první čtyři závodníci a závodnice podle aktuálního rankingu Tendon Českého poháru mládeže v dané kategorii po závodech Tendon Českého poháru mládeže v Jihlavě (20.4.2013) a Svitavách (4.5.2013) (nominační závody).

Výsledky a výkonnost:
Není důležité, těch závodů se zúčastnily 4 závodnice.

Takže nominace do repre - kdo přišel, ten získal nominaci do repre. Přijde ti to v pořádku?
Petrodpovědět 
           Re: Nominace22:25:59 07.01.2014
Petre lez vícedýlky, jezdi do skal, chod na Mammuta, kandiduj do VV ale nekecej do repre. Jsi hodně ovlivněn LHR a motáš moc věcí kterým (zatim) nemůžeš rozumět. Být na několika závodech v nejmladší kategorii a vytvářet nominační pravidla reprezentace je až moc sebevědomé. Počkej pár let a získej trochu svých vlastních zkušeností.
odpovědět 
            Re: Nominace22:34:40 07.01.2014
Ještě jedna věc: použil jsi ve svém prikladu jen kategorii J dívky, je to záměr nebo jen náhoda. V ostaních kategoriich se o nominace docela bojuje. Jo, a podle výsledků bylo na jedněch závodech víc závodnic než uvádíš.
odpovědět 
             Re: Nominace22:59:12 07.01.2014
Ano, bylo. Ale jednak se počítalo ze dvou nominačních a ona byla jen na jednom, a jednak podle výkonů ve výsledovce mi to nepřišlo jako reálné závody, ale jako zkouška. Pokud byla jen na jednom a pátá, byla tam reálná šance o boj do repre? A použití kategorie J? Není důležité, jaká kategorie to byla, ale o to, že současný systém vůbec něco takového, jako je nominace do repre jen za účast, umožňuje.
Petrodpovědět 
            Re: Nominace23:46:04 07.01.2014
Souhlasím, také nominační pravidla vytvářet nechci a nedělám to. Můj názor na to, jak by měly být vytvořeny, jsem napsal, a já v tom rozhodovacím procesu nefiguruji.

Ale těžko mi můžeš vzít můj názor a chtít, abych si nic nemyslel. Za svůj názor se nestydím, jak vidíš, nepíši ho anonymně, prezentuji ho snad korektně a každý zainteresovaný ví, kdo jsem.

Takže bez ohledu na to, zda jsem dlouholetý zkušený matador závodního lezení nebo obyčejný člen ČHS, který ničemu nerozumí, mám oči a dovedu počítat. A také mám děti, které lezení zajímá a které sledují i právě závodní lezení. A věř mi, že i oni ve svých osmi letech se ptají na reprezentaci a i na její členy. Sledovaly mistrovství ČR, sledovaly přenosy ze svěťáků, obdivují AO, na MČR z dáli s obdivem sledovaly Andreu Pavlincovou s Janou Vincourkovou, vždy září, když se potkají s Verčou Peltrámovou. A to vše doprovází otázkami jak kdo leze, na jakém místě kde kdo skončil, co musel udělat, aby byl v repre, proč někdo, kdo vyhrál na MČR v repre není, a naopak, proč je tam ten, který prohrál a prohrává. A věř mi, občas se dotaz, proč je v repre zrovna tato osoba, kterou právě viděly lézt, vysvětluje dost špatně.

A protože mne jako rodiče malých lezců zajímá i lezení jako takové a ze svazu stále slyším, jak na to nejsou peníze, a zároveň vidím, jak a kde se za co utrácejí, nelíbí se mi to. Stejně tak se mi nelíbí, když děti odmítají jet na závod pořádaný ČHS nebo když ze závodů odjíždějí zklamané, že nedostaly za vítězství ani obyčejnou plastovou medaili. To je neuvěřitelná ostuda celého svazu, který by ty děti měly jednou reprezentovat a být na něj hrdé. Zatím od dětí slyším spíše pohrdání. A nemyslím jen ty moje. Potkali jsme takto jiné další děcko, z vyšší kategorie, a chtěl jsem mu popřát k medailové pozici. Radostně mu gratuluji k medaili. Kluk jen protáhl obličej, poděkoval a kysele dodal, že žádnou medaili nedostal. Takhle se image svazu, který bude na těchto dětech jednou závislý, nebuduje.

Šedesát mi není a v Rusku jsem nebyl, ale něco za sebou už mám. Takže když k tomu všemu ještě přičtu zákaz zveřejňování informací, který jsem citoval výše, dělá mi dost problém současný stav a kroky komise lezení jen tak sledovat, mlčet a čekat, co zase kdo vymyslí.

Na vytváření pravidel ani pro repre ani pro normální lezení si nárok nedělám. Ale nemůžeš po mě (a ani po jiných členech ČHS) chtít, aby se mi líbila současná situace a abych mlčky přihlížel tomu, že se do repre, na kterou přispívám i já, někdo kvalifikuje za pouhou účast a ne za výkon, a že mám pocit, že někdo systematicky ničí a ztěžuje vše, co by měl svaz pro děti, mládež a rodiče dělat - tedy vytvořit dobré podmínky pro jejich další rozvíjení, motivovat je a podporovat jejich zájem o další lezení. A to se podle mne neděje.
Petrodpovědět 
            Re: Nominace21:25:20 09.01.2014
Lezení v Česku se už mnoho let potácí nad propastí. Neustále se mění pravidla a hledá se ta správná cesta. Problém je v tom, že se o to snaží skupina neodborníků, kteří hlavně touží, aby z toho krajíce peněz co nejvíce urvali pro sebe. Vy všichni ostatní jste jen na to, aby jste platili a drželi pusu. Doporučuji. Zbavte se dvojice DB a udělejte radu trenérů a rodičů a zkuste najít řešení. Nebude to lehké. Toto je první zásadní krok. Pak už bude záležet na slušné domluvě.
Ten koho to už nebavíodpovědět 
          Re: Nominace21:37:04 07.01.2014
Podle bodu ze zavodu u dospelych SP u junioru EP. Z tech co loni dovezli nejake body sestavit repre na tenhle rok. Z tech co dovezou body letos sestavit repre na pristi rok. Ti co nejsou schopni dovezt za sezonu ani bod, podporit jen symbolicky. Treba ml. Binterovi napsat dekovny dopis :)
odpovědět 
          Re: Nominace21:59:17 07.01.2014
Ptá se českej policajt americkýho: "Čím jezdíte u vás?". Amík odpoví: "Magnum 5,7L V8. V čem jezdíš ty?". Českej nato, že Felicia 1,6...
Willhemodpovědět 
   Re: Malá poznámka18:01:24 07.01.2014
No to je přece nabíledni. To by Horosvaz musel bejt bankéřem....
Honzaodpovědět 
  Re: Malá poznámka13:47:56 08.01.2014
Pokud jde o ty velké stěny, tak jsme si trochu nerozuměli. V mé poznámce se nejednalo o pořádání zde závodů typu U14, ale závodů ČP - tohle byl oficiální důvod, proč se ČP osekal do dnešní podoby.
Vyloučení lepších závodníků z Tendonu je možná více než 10 let, ale tykalo se jen těch, co 3x v ČP obsadili místa na bedně. Ale, protože někteří dobří neměli zájem jezdit na ČP (a jeho úroveň byla místy nepříliš valná) a pořád vyhrávali závody Tendonu, se v roce 2011 zavedlo pravidlo, že i 3 první v celoročním hodnocení Tendonu jsou pro následující rok z něj vyloučení (jinými slovy mohou závodit v 1. lize, tedy ČP). Tím se dosáhlo zvýšení zájmu, prestiže a úrovně závodů ČP (stačí se podívat na počty účastníků jednotlivých závodů před i po zavedení tohoto pravidla). A také zároveň vzrostly počty účastníků závodů Tendonu a, až na výjimky, konkurence zde byla mnohem vyrovnanější.
Souhlasím ale s tou části nové koncepce, která pravidla pořádání závodů Tendonu uvolnila (tím myslím různé formáty). Pro změnu nesouhlasím se všemi zbývajícím aspekty souvisejícími s jejích organizaci (kategorie, chybějící ranking atd.).
A ještě ke stavění cest na závody: dá se postavit několik cest v jedné linií - máme to odzkoušené, i barvoslepý se chytal (měl speciálně označené chyty a stupy). Něco takové jsme viděli i v Rakousku. Tak že jen chtít a vyzkoušet a hlavně pořadí lezení cest dobře naplánovat...
A.K.odpovědět 

 Moravský pohár17:58:39 07.01.2014
No - pokud se ukáže nereálnost tohle zvládat, tak jediným výchdiskem bude Moravský (a příp.Český pohár).  Tam se stavy sníží na polovinu. Tedy vpodstatě to, co běhalo od začátku.
Honzaodpovědět 

 Foto dne:
Trebenna East
Willy Wancker, 8
 Databáze cest:
Všechny cesty (179569)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Epta Xronia Gamou 7c Manikia
Sept Peches 6c Manikia
Epta Imeres 7b Manikia
Šlajsna 6- Budčice
První Bouře 4 Budčice
Nově komentované:
Dvoukruhová 5+ Skalný
Cesta K Nebeskému Klidu 6+ Srbsko
Na Pannu 6- Srbsko
Dvoukruhová 5+ Skalný
Bruska Umí Středověk 9- Skalný

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | prsty prsty | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: letadlo matroš | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro | Re: RIP Ondro |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (118)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (40)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (12)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (1)

 Nově v inzerci:
Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | stěna Jirkov | Statická a dynamická lana | Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 381 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 326 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 293 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 294 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 274 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.