LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zakládej jenom tutový jištění, neser se s blbejma smyčkama a lez.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Weisshorn

Weisshorn (4505 m n.m.), východní hřeben

smallJe 26. října, úterý a předpověď počasí pro oblast Zermattu je na pár dní perfektní.

Sedíme v nočním vlaku s jízdenkou Vídeň - St. Pölten, s plánem Vídeň - Zurich a probíráme nejlepší strategii výstupu na Weisshorn východním hřebenem.

1. V kuloáru, nástup na hřeben

1. V kuloáru, nástup na hřeben

foto by © Jarda Nisler



2.západ slunce nad Vispem

2. Západ slunce nad Vispem 

foto by © Jarda Nisler



Weisshorn je impozantní hora a svojí geometrií mě upoutala hned při první návštěvě Zermattu. Jeho východní hřeben je klasifikován jako AD, III- a z Weisshorn hütte (2932 m n.m.) je to na vrchol 1600 výškových metrů s tím, že samotný hřeben má převýšení asi 1200 m. Tento hřeben jsme si vybrali také proto, že měl být obtížností podobný Hörnligradu, který vede na Matterhorn. S tímto tvrzením, ale nesouhlasím. Hörnligrad mi přišel o dost náročnější.


Nicméně, po menších honičkách se švýcarskými průvodčími, vystupujeme ve středu kolem poledne v Randě a vyrážíme za krásného slunečného počasí na Weisshornhütte. Chata je otevřená celoročně, v kuchyni jsou kamna kde se dá topit a spaní v peřinách je více než luxusní. Tento luxus ovšem v sedm ráno opouštíme a s myšlenkou na bivak někde na hřebenu Weisshornu, s radostí vyrážíme vstříc novému dobrodružství.

3. Matterhorn při západu

3. Matterhorn při západu

foto by © Jarda Nisler


4.Pobor v posledním světle

4. Pobor v posledním světle

foto by © Jarda Nisler


5.Probuzení na hřebenu

5. Probuzení na hřebenu

foto by © Jarda Nisler


6. Pobor a náš bivak

6. Pobor a náš bivak

foto by © Jarda Nisler


7. Pobor na hřebenu

7. Pobor na hřebenu

foto by © Jarda Nisler


Nejdřív je třeba prokličkovat mezi několika ledovcovými trhlinami a pak už výstup vede jasně zřetelným kuloárem až na samotný hřeben. Výstup kuloárem není nikterak náročný. Záleží samozřejmě na sněhových podmínkách, které v našem případě nebyly ideální, ale nebyly ani nebezpečné. Postup samotným hřebenem už není tak lehký, chvílemi vede přímo po hraně, která může být hodně ostrá a chvílemi je horolezec donucen obcházet věžičky strmou severní stěnou. Bohužel nemohu hřeben blíže popsat, protože značnou část jsme absolvovali potmě. Důvody byly hned dva, za prvé jsme se chtěli dostat co nejdál, abychom to další den stihli na vrchol a zpět do bivaku v rozumnou dobu a za druhé jsme na hřebenu dlouho nemohli narazit na jediné místo na spaní. Nakonec jsme ho našli.

8. Pohled z vrcholu směrem k Mont Blanku

8. Pohled z vrcholu směrem k Mont Blanku

foto by © Jarda Nisler



9. Pobor na vrcholu

9.Pobor na vrcholu

foto by © Jarda Nisler


Po nádherné noci pod nebem plných hvězd jsme ráno rychle navařili čaj, aby jsme zahnali bolest hlavy a tentokrát již nalehko jsme pospíchali na vrchol. Výhodou tohoto hřebene je, že skalnatá, ostrá a časově náročná část končí zhruba 200 - 300 výškových metrů pod vrcholem. Pak už není třeba zakládat postupové jištění a lze v klidu stoupat k vrcholovému kříži. Jistě, svah je hodně prudký (45°) a kdyby někdo vypadl z tamějšího firnu do severní stěny, asi by mu nebylo pomoci. My jsme postupovali stále navázáni na jedno lano asi 10 m od sebe.

10. Návrat do bivaku

10. Návrat do bivaku

foto by © Jarda Nisler


11. Východ slunce při vichřici

11. Východ slunce při vichřici

foto by © Jarda Nisler


12. Ranní vichřice

12. Ranní vichřice

foto by © Jarda Nisler


Výhledy z vrcholu byly impozantní - Matterhorn, Monte Rosa, Mont Blanc, Täshhorn... Jedinou vadou na kráse byl již docela silný vítr vanoucí z východu na západ. Při každém pohybu nás trestal smrští sněhu a ledu, která byla nepříjemná hlavně v očích. Protože již bylo dosti pozdě, došlo nám pití a přišla zase bolest hlavy kombinovaná s celkovou únavou, nezdrželi jsme se u vrcholového kříže dlouho. Spěchali jsme zpět do tepla našich spacáčků, těšíce se na čaj a zasloužený odpočinek. Netušili jsme ovšem, že vítr ještě více zesílí a že návrat do bivaku nás čeká po opětovném nočním lezení. Ani vaření se nekonalo, vítr byl tak silný, že jsme byli rádi, že jsme zalehli a že nás to neodfouklo. Vítr skučel celou noc, proháněl se přes nás takovou rychlostí, že o čůrání ve stoje nemohla být ani řeč. Všechny naše věci, nás nevyjímaje, jsme na noc pevně přikurtovali. Ráno to bylo úplně stejné, takže jsme opět nevařili, s velkým úsilím a převážně v leže jsme sbalili vše co neuletělo a mazali jsme od tamtud pryč co to jen šlo. Oči zase plné sněhu s ledem, batoh stejně těžký jako když jsme šli nahoru a energie na nule. Zcela zdecimovaní a žíznivý jsme se těšili dolů. Jen jištění bylo malinko jednodušší, když jsme se oba pohybovali ve východní stěně, lano mezi námi bylo vysoko ve vzduchu přes hřeben až nad severní stěnou, takže při případném pádu bylo jasné, že se lano o některou z věžiček zachytí. :-)

13. Poslední část sestupu

13. Poslední část sestupu

foto by © Jarda Nisler


14. Pohodička na chatě

14. Pohodička na chatě

foto by © Jarda Nisler


Úlevu jsme pocítili až tehdy, když jsme z hřebene slezli a alternativní cestou se vydali do kuloáru, kterým jsme náš výstup začali. Ano, museli jsme slanit některé neočekávané prahy, ale nakonec jsme ,,našeho,, kuloáru opravdu dosáhli. Po dvou bivacích a třech dnech lezení jsme se ve tři odpoledne ,,doplazili, do Weishornhütte a vychutnali jsme si krásný pocit společně zdolaného vrcholu...

Teď už zbývá jen v klidu dostopovat nebo načerno vlakem dojet do Olomouce.

účastníci zájezdu:
Jarda Nisler (klub horolezců Olomouc)
Petr Poborský, Pobor (dobrodruh)

Jarda Nisler   [úpravy] 12:28 15.12.2010Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Mno uz len chyba dodat17:40:43 10.12.2010
pre pripadneho citatela: toto doma neskusajte.
Ale stastia ste mali fuuru, teda ...
wreciakodpovědět 

 co to?14:36:16 15.12.2010
kde je původní druhý komentář????
odpovědět 
 Re: co to?15:15:29 15.12.2010
Fuč:-)
Willhemodpovědět 
 Re: co to?15:24:29 15.12.2010
Ahoj Ondro, nektere veci na verejnych servrech nerikaji. v m.t.budu na vanoce, tak se urcite potkame, zatim cau Jajin
Jardaodpovědět 
 Re: co to?18:48:08 15.12.2010
Mam dojem akorat, ze jsem tam psal (ten druhej komentar) neco ve smyslu jako "Skoda, ze to neni jako standardni clanek s fotkama, ale jinak parada." Nebo neco v tom smyslu. Tak nevim, co je na tom "verejne pohorsujiciho" :-) .. nebo jsem tam psal jeste neco jinyho? Skleroza pracuje :-) --
O.odpovědět 

 gůt džob20:54:36 15.12.2010
Paradní fotky, dik za doplnění. A jak se spalo v bivaku
kwjetodpovědět 

 weissh. vs. matterh.21:02:40 15.12.2010
Nemate nekde popsany vas vystup na Matterhorn? Asi te trosku urazim, ale jestli vam to na Weisshornu trvalo z chaty zpatky na na chatu tri dny, a jestli ti Hornligrat prisel narocnejsi, tak vas vystup na Matterhorn musel byt hodne dobrodruzny.(?) Mimochodem jsi uz druhy clovek, ktery vypravi o tom, ze sel zrejme diky snehovym podminkam na hreben (Fruhstuckplatz) kuloarem. To vam zavidim, protoze normalne se to chodi tim sutrovitym bordelem vlevo od kuloaru a to mi prislo jako mnohem vetsi opruz nez zbytek tury po hrebeni na vrchol.
jx zeroodpovědět 
 Re: weissh. vs. matterh.11:03:25 16.12.2010
Tady je odkaz na matterhorn.
http://www.kho.cz/index.php/clanky/zobraz/97
jinak na matterhornu jsme byli v unoru, a vystup mi tudiz prisel tezsi, doctes se ve clanku. ale i tak bych mi prijde matterhorn tezsi. V lete na tyto hory nejezdim, protoze mi vadi mnoho dalsich lidi.
Dve noci v bivaku byly plánovány a to z důvodu focení východu a západu slunce a celkové pohody při výstupu. Kdyz uz jsem v alpach nespechám rychle zase domu, líbí se mi tam.
Jarda nislerodpovědět 
  Re: weissh. vs. matterh.21:48:53 01.03.2011
Ja ti fandim Jajo), ale hlavne opatrne
sarkaodpovědět 

 bivak21:57:26 15.12.2010
Musim říct, že vám teda těžce závidim. Moc hezkej článek a předpokládám, že mnohem hezčí zážitek.

Mám otázku k bivaku. Sem horského lezení prakticky téměř úplný neznalec, tak mě prosím nehubujte, ale dělá se to běžně spát takhle na hřebeni? Píšete, že moc míst kde jinde bivakovat nebylo, tak možná proto, nebo to byl záměr? Prosím osvětlete mi někdo trošku problematiku výběru místa na bivak, protože já bych třeba hledal úplně jinde než na hřebeni. Díky moc a přeju hodně štěstí na další výpravy.
Martinodpovědět 
 Re: bivak22:35:23 15.12.2010
Zatim mi neni jasne, proc vubec bivakovali, asi bylo fakt hodne snehu. (Je pravda, ze tou dobou jsme my v Rakousku o hodne niz smajdali se sneznicema.)

A proc na hrebeni? V tomto pripade hlavne asi proto, ze v dane casti vystupu to jinudy nejde. Na obe strany to je hodne z kopce.
jx zeroodpovědět 
 Re: bivak08:45:52 16.12.2010
Ved pise, ze uz na chate vstavali s myslienkou na bivak na hrebeni, takze zamer to bol. Uz lez z toho to vyplyva, ze vyrazali o siedmej rano. Skor nechapem ten druhy bivak, ale zrejme to bolo sposobene tym vetrom, ktory vie poriadne spomalit vystup (martinovku na Gerlach nam predlzil o plne dve hodiny a to je to o 2000 metrov nizsie). Takze viem pochopit aj tie casy a zavidim (v dobrom) tak krasny a intenzivny zazitok. A paradne fotky, dik za super poctenicko :)
Ericodpovědět 
 Re: bivak11:10:25 16.12.2010
Začal jsem se věnovat focení a na horách mám rád především východy a západy slunce, takže spát někde, kde přímo ze spacáku můžu fotit je supr. Hlavní důvod ale byl ten, že nikde ve stěně(v závětří) to nebylo možné. severní je hodně prudká a jihovýchdní byla místy ještě strmější.Taky jsme spaní hledali už za tmy. Byli jsme rádi i za to co jsme si vyhrabali tam, spalo se krásně.
Jardaodpovědět 
  Re: bivak12:41:27 16.12.2010
Este keby som mohol poprosit, co pouzivate na taketo 4-tisicove bivaky? Myslim material - zdarak, spacak a tak. Dik.
Ericodpovědět 
  Re: bivak13:53:25 16.12.2010
Nojo, fotí ti to pěkně, ale co ty horizonty :)))))))
M.odpovědět 
  Pasca16:53:52 16.12.2010
Jak pravil klasik (asi prof. Smok), na mladeho zacinajuceho fotografa cihaju 3 zakerne druhy gycovych motivov, ktorym za ziadnu cenu nesmie zapredat svoju nevinnu mladu dusu: 1) zvieratka 2) deticky 3) VYCHODY A ZAPADY SLUNICKA!!
:o)))
Inac ale super ;)
M.odpovědět 
   Re: Pasca11:22:09 25.12.2010
Až budeš mít děti, pochopíš, že fotky dětí se ti nemůžou vyhnout i když zvířátka a západy slunce máš dávno za sebou.
Hadrburgodpovědět 

 Ale...14:52:25 16.12.2010
Článek i fotky pěkné,zážitky určitě ještě lepší.Co mi na tom vadí,je zmínka o způsobu cestování (načerno vlakem).To je přesně jeden z důvodů,proč nás v Alpách nemají moc rádi.Skoro nic tam neutratíme a ještě si nakrademe (je to taky krádež).Mohu o tom mluvit,mám 26 zlezených "čtyřek" a spal jsem asi na 50 alpských chatách.Měl jsem osobní zážitek s chatařkou na Domhutte,která ubytovávala jiné Čechy,bylo jich pět,hlásili se jen čtyři.Měli jste slyšet,co na adresu Čechů říkala.Myslím,že každý,kdo se tam vydá,by těch pár peněz měl obětovat a nechovat se jako žebrák,protože to je "reklama" pro všechny naše krajany,která se jen těžko napravuje.Horám zdar.
figurodpovědět 
 Re: Ale...17:56:55 16.12.2010
souhlas, jinak fotky nic moc, celkem dost nezodpovědnej způsob lezení, bivakování apod., být trochu horší počasí, tak tento článek jsi už nepsal, zkoušíš něco na co nemáš, protože tohle se praktikuje ve vyšším lezeckým levlu a obtížnostech tomu adekvátních ne AD III+ a jsem celkem rád, že do toho tadžiku s tebou nejel.
Honzaodpovědět 
  Re: Ale...09:22:52 17.12.2010
Sám nemaje vzdělání v metodice vyšších levelů lezení, troufám si tvrdit, že když padne noc, tak mravnej a bohabojnej člověk jde chrápat i v podstatně nižších levelech lezení, než alpská čtyřtisícovka v zimních podmínkách, např. doma v posteli.

A k tomu sebemrskačství "Češi nekrást tady".. Flagelanti, zařaďte se do některé z níže uvedených kategorií:

1) Podle sebe soudím tebe,
2) Všichni to říkají, tak to říkám taky, abych nebyl pozadu,
3) Nebyl jsem nikdy jinde než na Adámkovi,
4) Dělám univerzální závěry z jedné historky chatára, nezřídka kokota kterej jich podobnejch vysype deset na každej národ.

Btw. na tý poslední pokladničce jsem ulomil zobák z motyky, čím to páčíte vy?
honzaodpovědět 
   Re: Ale...11:15:29 17.12.2010
Děkuji, že jsi se nás zastal.
Motyku jsme o pokladničku ještě nezlomili,ale na jedné nejmenované chatě jmse v -25° museli pálit složenky pod plynovou bombou aby jsme si mohli uvařit.
Jarda Nislerodpovědět 
  Re: Ale...10:57:23 17.12.2010
Honzo, bez urážky, nemyslím si o tobě nic dobrého a že jsi se mnou na Koržu nejel můžu být rád jedině já. Byl jsem tam se dvěma super klukama, kteří to mají v hlavě v pořádku a nikomu nic nezávidí. A už se raději ani nevyjadřuj.
Jarda Nislerodpovědět 
 Re: Ale...18:35:20 16.12.2010
Jojo, chlubit se jak natáhneš průvodčí Rak / Švýc, takže vlastně krádeží, to je to čecháčkovství, pro které jsme tolik populární v zahraničí.
Jardo, Petře, díky za udržení naší pověsti!!! Nic se nemění, prosíme české přátele, aby už nekradli...
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Ale...10:52:50 17.12.2010
Ahoj, narovinu, rozumím ti a chápu tvé výtky.
Z mého pohledu - mým cílem je dostat se do alp, strávit tam jakoliv čas a mít z toho radost. Pokud nemám auto, ani nikoho s kým bych tam jel tak zvolím jiný způsob dopravy. Pokud nemám týden na stopa, jedu vlakem. Pokud nemám několik tisíc na jízdenku, ale stále chci do alp, musím to nějak vyřešit. Jinak pověst nám snad nekazíme, když jsme přichyceni bez okolků platíme, na chatách jsme šlušní a s chatařama nemám zkušenosti, protože po letní sezóně jsou chaty většinou prázdné. Každopádně díky za ně.
Jarda Nislerodpovědět 
  Re: Ale...11:28:56 17.12.2010
No ty si dobrý kokot. A to takhle řešíš všechno? chceš nový lano, nemáš těch pá tisíc, tak deš do obchodu a prostě si ho vezmeš, třeba tě u východu nechytí..a když náhodou jo, tak to zaplatíš??!
Prostě seš zloděj a zůstává mi rozum stát nad tím, že to tu ještě veřejně obhajuješ.
odpovědět 
   Re: Ale...13:05:09 17.12.2010
Věci nekradu, a jízdu vlakem nepovažuji za krádež.
Jardaodpovědět 
    Re: Ale...14:35:09 17.12.2010
jo, jízda vlakem S PLATNOU KOUPENOU JÍZDENKOU je v pohodě.
Ty to asi nemáš v hlavě v pořádku, co? Nějaké morální zásady, to ti nic neříká že?
odpovědět 
     Re: Ale...16:06:24 05.04.2011
a to jsou presne pak ti lidi, co nadavaj, jak "ti nahore" kradou.. pritom sami kradou.. jizda vlakem nacerno je kradez
drbasodpovědět 
  Re: Ale...11:32:01 17.12.2010
"Pokud nemám několik tisíc na jízdenku, ale stále chci do alp, musím to nějak vyřešit." Tak začni makat a ne krást.
Ale aspoň víme, jak se jmenuješ a odkud jsi, tak budem vědět, s kým máme tu čest.
šodpovědět 
  Re: Ale...11:40:35 17.12.2010
Jo, tak teď jsi tomu nasadil korunu. Takže na výbavu pár tisíc prachy máš, ale na lístek ne... ať to zatáhnou dráhy? Kolik ti je let, prosimtě?
Alesodpovědět 
  Re: Ale...12:02:28 17.12.2010
Ne, nerozumím ti. Píšeš honičky s průvodčími, tak co to kurva je? Takže když budeš chtít pěkný autorádio, ukradneš ho? Tohle srovnání je odpovídající. Prostě jseš zlodějská špína, no.
Jinak tomu maníkovi nahoře- nespadám ani do jedné ze tvých kategorií.
nesmrtelný blázenodpovědět 
  Re: Ale...13:12:02 17.12.2010
Ať hodí kamenem, kdo je bez viny! Asi docela punkovej výlet. Každopádně autostop je zadarmo, ale to by ostatní mohli namítnout, že Čechů neděláte sice zloděje, ale alespoň socky :-)
odpovědět 
   Re: Ale...13:18:18 17.12.2010
furt lepší chudá socka co nekrade, než arogantní zlodějíček.
odpovědět 
   Re: Ale...19:50:02 17.12.2010
souhlas. kdo tady prská je vůl. "ať hodí kamenem, kdo je bez viny" přesně sedí. ti co tady brblaj nad ježděnim na černo, sám nepřizná kde koho odrbal atd. ti co jezdí ve vlaku na černo maj koule! já bych na to nervy neměl. ale v MHD sem tak 6 let na černo jezdil.
s tim bivakovánim je to teda divný, dva bivaky na Weisshornu-my tam chceme už leta, ale máme pocit že na to zatim nemáme. za tři dny bychom to ale asi dali:-)
P-E-A-C-E
Maťaodpovědět 
    Re: Ale...20:42:32 17.12.2010
Tak jo, ja teda hazu kamenem. Snazim se bejt slusnej a nestydim se to rict.
Bezbrehost a míra relativizace tehle diskuze je desiva.
Vite co je taky zabavny? jak je tady kazdej druhej znalej bible, o kniznim dile Londona a Kerouacka (viz. prispevek Marťana níže) nemluvě.
Je krasne byt obklopen tolika krestansky myslícími intelektuály.
Davej, davej, drrrrrrrrrrrrrrrrrz, davej, si betonoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej .....
J.odpovědět 
     Re: Ale...10:28:59 19.12.2010
Poslední věty se teda zrovna k tomuhle článku moc nehoděj.
P.odpovědět 
  Re: Ale...16:46:02 17.12.2010
Nemám prachy, ale chci bydlet! Tož se nastěhuju k tobě, neboj chovám se slušně. Doufám že máš nachystaný dříví na topení ať mám čim topit a neni mi u tebe zima.
Sorry, ale načerno vlakem je to samý. Díky, že kvůli vychcánkům jako ty se na nás v cizině dívaj skrz prsty. Když nemáš na vlak tak se do něj neser a jdi makat! V chatě určitě byla kasička, do ní jsi určitě taky přispěl.. Chce se mi blejt velebnosti :-/
odpovědět 
   Re: Ale...11:06:22 19.12.2010
Lidi nejak nechapou ze je rozdil mezi jezdenim nacerno v prazsky tramvaji nebo v ceskym vlaku a stejnou akci rekneme ve Svajcu.
V pripade odchyceni ve Svajcu zaridej vsem ostatnim Cechum opravdu srdecne prijeti.
Nojo, vono to lezeni je proste sport pro individualisty...
odpovědět 
    Re: Ale...13:44:49 19.12.2010
Co lezec,to zloděj? To ne. Co český vysokoškolák, to vychcánek? Jak kdo. Češi maj špatnou,polozlodějskou povahu už od totáče. Normálka. V cizině nám to už stejně zůstane. Ty slušnější se prostě budou dál stydět. Sprosťáci budou chtít mít vše zadarmo už napořád.
odpovědět 
  Re: Ale...09:39:58 20.12.2010
"ostudu neděláme.. když nás chytnou tak platíme." to myslíš vážně???
Jirkaodpovědět 
  Re: Ale...09:36:14 21.12.2010
No tak ty seš opravdu asi někde jinde. Nerad bych se s tebou někde potkal, třeba bych měl náhodou něco, co by se ti líbilo a tak by sis to přivlastnil. Pro tebe to třeba není krádež stejně, jako jízda vlakem na černo. Pokud na to nemáš prachy, tak seď doma na prdeli nebo zkus chodit do práce a něco si vydělat.
Eliodpovědět 

 :)19:56:50 16.12.2010
velkolepej počin! :) to musela být krása, až na ten větr
snad jednou taky...
honza k.odpovědět 

 Zadarmo15:23:33 17.12.2010
Kradu či nekradu...
Musel jsem se smát. Skoro půlku svého života (tak 25 let) jsem jezdil striktně v MHD načerno. Ani ne tak z důvodu, že bych na jízdné neměl... spíše mě to prostě bavilo. Revizoři "byli" zábavní a vždycky jsem si s nimi užil spousty srandy. Pokuty, co si pamatuji, jsem moc nezaplatil, troufám si tvrdit, že tak 3 až 4... takže vcelku "dobrý" obchod.

Vlakem načerno?
Více méně totéž co s MHD. Oblíbený způsob byla koupě jízdenky jen na pár stanic a pak se prostě vidělo. Do Tater jezdit na černo již byla výzva hodná Jacka Londona a jeho knihy Na cestě.
Nejvíc legrandy jsme si ale užili v mezinárodních expresech z "NDR" (to se tam ještě jezdilo na písek) do Prahy a naopak. Párkrát jsem "dokonce" musel i vyskočit z jedoucího vlaku. (Kdo to o sobě dnes může říct.)

Takže jízdu na černo vůbec neberu jako druh zlodějny - i když jím vskutku je, ale jako druh neobyčejně zábavné až adrenalinové činnosti, u které musíte předvést spoustu vynalézavosti. Nejde o to, když vás chytí, prostě zaplatit... podmínkou je, že i když vás chytí, prostě se nedat  a dostat se z toho bez jakékoliv ztráty.

Takže jsem vlastně rád, že ještě někdo (a v dnešní době) provozuje tuto činnost.

PS
Vy co jste ochotni platit, tak plaťte. Nikdo vám to nebere. (Co se týče vašeho soudu: Jen se trošku zamyslete jak třeba cvičíte s daňovým přiznáním a co všechno "legálně" perete do nákladů - než hodíte kamenem.)
Marťanodpovědět 
 Re: Zadarmo15:34:46 17.12.2010
Miluju obhajování krádeží začínající na "Beru to takhle" nebo "Z mého pohledu". Zkoušel jsi se zamyslet nad tím, jak by to vypadalo, kdyby se k tomu takhle stavěli všichni? Ano, je to adrenalin a děsná zábava, ale prostě se to nedělá. A když se to dělá, tak se to nevydává za přednost a ctnost, kterou se člověk odlišuje od nudného zbytku populace.

A otázka na autora článku - když už jste teda okrádali švýcarský dráhy (který jsou určitě byrokracií zbytnělá organizace, tyjící z majetku Židů, kteří nepřežili válku, takže jim to patří, žeano...), na chatě jste do kasičky platili?
Alesodpovědět 
  Re: Zadarmo15:47:57 17.12.2010
Přesně už nevím kolik byl poplatek,
my vhodili každý 10 e za to, že jsme si na chatě zatopili jejich dřevem, za což jsme byli velice vděční.
Jardaodpovědět 
  Re: Zadarmo16:08:01 17.12.2010
Miluju obhajování krádeží začínající na "Beru to takhle" nebo "Z mého pohledu".
> Nic takového jsem neřekl.

Zkoušel jsi se zamyslet nad tím, jak by to vypadalo, kdyby se k tomu takhle stavěli všichni?
>Nastala by změna, a možná dokonce k lepšímu.

Ano, je to adrenalin a děsná zábava, ale prostě se to nedělá. A když se to dělá, tak se to nevydává za přednost a ctnost, kterou se člověk odlišuje od nudného zbytku populace.
>Víš jaký je rozdíl mezi teroristou a bojovníkem za svobodu? Často žádný. Jen historie to pak určí.
Za přednost jízdu na černo nevydávám, jen jsem "prostě" rád, že to někdo v této době ještě dělá.
A odlišovat se od nudného zbytku?
S tím jen souhlasím. Nuda je stagnace... a já nechci stagnovat. :)
A otázka na autora článku - když už jste teda okrádali švýcarský dráhy (který jsou určitě byrokracií zbytnělá organizace, tyjící z majetku Židů, kteří nepřežili válku, takže jim to patří, žeano...), na chatě jste do kasičky platili?
Ales
Marťanodpovědět 
   Re: Zadarmo17:12:13 17.12.2010
Typický český rozumbrada,genialita obhájit blbost a machrovat s románem Na cestě, který podle tebe napsal Jack London.Kluci já vím,že vás to baví,ale jste napřesdržku!
Ondrashodpovědět 
    Re: Zadarmo22:02:50 17.12.2010
Machruji tedy jsem. :)
Někdy si ale pletu dojmy s pojmy. Román je sice o tom BÝT "Na cestě" a o tom jsem mluvil..., ale jmenuje se Cesta. Tak sorry, že jsem se uklep.
Marťanodpovědět 
   Re: Zadarmo07:39:16 18.12.2010
Ty seš filozof jaxviňa, eště přihoď ňákou životní moudrost. S takovejma názorama bys v těch horách chcípnul, protože by tě všichni tak vokradli, že by ti nezbylo na jídlo. Kdybys platil ve švýcarskejch a rakouskejch vlacích plnou cenu, tak by tě jedna výprava přišla na deset tisíc. A navíc sou to hajzli, který se tebe snažej voškubat co to de.
Poborodpovědět 
    Re: Zadarmo09:30:36 18.12.2010
Tohle vysvetleni mne s konecnou platnosti presvedcilo o spravnosti tvrzeni, ze ve vlaku se nema platit. Diky, to je argumentacni a logicky koncert.
J.odpovědět 
    Re: Zadarmo13:51:05 19.12.2010
ted jsi tomu dal korunu, fakt ses primitiv, jsou to hajzlove, ano...
pobor a jarda nis- to jsou nasi cesky chytry kluci v drsny akci,fuj
nesmrtelný blázenodpovědět 
     Re: Zadarmo16:12:41 05.04.2011
no.. rika se tomu ceska vychcanost... :(
drbasodpovědět 
 Re: Zadarmo14:11:39 19.12.2010
kdyz uz se chces odkazovat na literaturu, tak alespon spravne. "Na ceste" nenapsal London, ale Kerouac. Ale i take Jack ....
petrodpovědět 
 Re: Zadarmo13:13:54 20.12.2010
Ano, zadarmo, to je dneska stejně módní jako za bolševika. "Kdo nekrade, okrádá svou rodinu!" ??? Ať se k tomu staví kdo chce jak chce, pořád je to krádež. Jezdíš na černo? Vypaluješ si (kradené) filmy na DVD? Stahuješ (kradené) torenty? Sháníš hacknuté CD klíče k počítačovým hrám? Vokecávej si to jak chceš, ale kradeš. Tečka.
Bébulodpovědět 
  Re: Zadarmo13:37:19 20.12.2010
K tomu cestování: Bob Hurikán, Trampem do orientu - tenkrát to ale muselo být o něčem jiném:) Není ono cestování na černo staré jako sama "veřejná" doprava? Sice to neschvaluju, ale ani komentářema že je to fuj to nezměníme;) Kradlo se prý hodně i tam kde ostatní přihlíželi jak zlodějovi stínají ruku. Existuje snad nějaký národ o kterém by jiní neříkali že to jsou zloději? Existuje stát, kam by nejezdili nějací cizinci krást nebo užívat si z práce domorodců?
(jinej Marťan)
 martanodpovědět 
   Re: Zadarmo14:37:02 20.12.2010
Tyjo, Marťane, asi nemá smysl dál se v tom šťourat a relativizovat. Jízda načerno, přelepování dálničních známek atd. asi úplně obhájit nejde, i když snad občas pro někoho třeba může být nějakým řešením, a třeba mít i něco do sebe, ale... Nechci moralizovat, každej má svý svědomí a svoje důvody. Někdo je třeba punker a jezdí načerno zcela programově :) Ale je asi fakt, že by se o tom aspoň nemuselo zbytečně mluvit a psát veřejně, pak to totiž může začít působit jako "normální" a posune se to třeba někam, kde už to být nemá (místo excesu norma).
P.odpovědět 
  Re: Zadarmo09:44:45 21.12.2010
Jenom takové upřesnění - pálení hudby a filmů pro vlastní potřebu je dle platné legislativy ČR legální.
Eliodpovědět 
   Re: Zadarmo22:27:42 01.01.2011
Jj, timhle se kazdej, kdo stahuje a pali a... Krade, obhajuje, ze se mu jako nemuze nic stat. Taky jsem stahnul a vypalil, ale stydim se za to a nikde se tim neminim chlubit.
Kdo krade a jeste si to verejne ohajuje, je korunovanej vul a nebo spis cesky vychcanek.

Smaz na konci tu jednu vetu a prestan se uz odkecavat obhajobou faktu, ze jsi zlodej. Kdo krade, je zlodej a omacky si k tomu muzes nadelat, kolik chces.
honzaodpovědět 
    Re: Zadarmo19:45:45 04.01.2011
Neznam tvy myslenkovy pochody, ale zda se mi, ze neumis cist. Ja jsem pouze upozornil na soucasnou platnou legislativu. Netvrdim, ze stahuju a palim hudbu a filmy, ani ze je to koser. Proste je jen takovy zakon...
Eliodpovědět 
     Re: Zadarmo21:26:19 12.01.2011
To nebylo primo na Tebe. ALe presne tuhle vetu slysim jako zaver temer kazde diskuze o paleni stahovani.... jako vlastni omluvu, ze je to jen pro vlastni potebu :-) ALe asi jsem uz fakt magor, protoze od te doby, co zivim svoji rodinu jsem si zacal i software kupovat a ne stahovat.
Honzaodpovědět 
   Re: Zadarmo14:30:59 15.01.2011
To jo. Ale jen pokud si CD či DVD koupíš a k tomu si uděláš pro sebe další kopii. Ostatní verze je krádež.
XXXodpovědět 

 Zadarmo15:30:36 17.12.2010
Kradu či nekradu...
Musel jsem se smát. Skoro půlku svého života (tak 25 let) jsem jezdil striktně v MHD načerno. Ani ne tak z důvodu, že bych na jízdné neměl... spíše mě to prostě bavilo. Revizoři "byli" zábavní a vždycky jsem si s nimi užil spousty srandy. Pokuty, co si pamatuji, jsem moc nezaplatil, troufám si tvrdit, že tak 3 až 4... takže vcelku "dobrý" obchod.

Vlakem načerno?
Více méně totéž co s MHD. Oblíbený způsob byla koupě jízdenky jen na pár stanic a pak se prostě vidělo. Do Tater jezdit na černo již byla výzva hodná Jacka Londona a jeho knihy Na cestě.
Nejvíc legrandy jsme si ale užili v mezinárodních expresech z "NDR" (to se tam ještě jezdilo na písek) do Prahy a naopak. Párkrát jsem "dokonce" musel i vyskočit z jedoucího vlaku. (Kdo to o sobě dnes může říct.)

Takže jízdu na černo vůbec neberu jako druh zlodějny - i když jím vskutku je, ale jako druh neobyčejně zábavné až adrenalinové činnosti, u které musíte předvést spoustu vynalézavosti. Nejde o to, když vás chytí, prostě zaplatit... podmínkou je, že i když vás chytí, prostě se nedat  a dostat se z toho bez jakékoliv ztráty.

Takže jsem vlastně rád, že ještě někdo (a v dnešní době) provozuje tuto činnost.

PS
Vy co jste ochotni platit, tak plaťte. Nikdo vám to nebere. (Co se týče vašeho soudu: Jen se trošku zamyslete jak třeba cvičíte s daňovým přiznáním a co všechno "legálně" perete do nákladů - než hodíte kamenem.)
Marťanodpovědět 
 Re: Zadarmo16:25:39 17.12.2010
Ja by som si dával pozor s takýmito vyhláseniami, aby to nezačalo smrdieť nabádaným na trestný čin.
Hold, pre niekoho je adrenalín cesta na čierno, pre niekoho krádež auto,... ale vždy to bude krádež. Ale najhoršie na tom je, že keď už niekto také niečo urobí, tak sa s tým tu ešte chváli. Niečo bude skazené na tejto spoločnosti.


Ale k tomu hlavnému:
Článok je pekný (aj Matternhorn) a obdiv zúčastneným. Možnu sú trošku šialený ale podľa mňa krásne šialený a fandím im. Cestovanie v článku bolo popísané vtipne a keby sa okolo toho nerozpútala nezmyselná diskusia tak sa to dalo prehliadnuť aj keď z morálnymi výhradami.

Ja verím, že tu od Vás uvidím dalšie články a keď poriešite alebo vynecháte cestovanie, tak to bude fajn a ubudne spústa rýpalov (aj keď oni sa určite nájdu niečo iné).

Hore zdar
Zoloodpovědět 
 Re: Zadarmo18:30:54 17.12.2010

nevim co rict, jak tuhle Tvou uvahu vubec uchopit, lze vubec reagovat?

za sebe - ve vlaku platim, v MHD taky, s danovym priznanim zadny cary nedelam a presto si myslim, ze ziju vcelku dobrodruznej zivot, presneji receno, tak dobrodruznej na jakej sam mam ...

Je bezvadny vedet, ze moje slusnost, nekomu doprava tolik stesti a vzruseni, proste tolik dobrodruzstvi. Diky, mam hned hezci vecer.


J.odpovědět 
 Re: Zadarmo20:41:13 17.12.2010
tak ja sem výše taky přihodil pár řádek a čestně můžu říct, že ve vlaku platím vždy, v městské si poctivě kupuju lístky nebo chodím pěšky, dálniční známku mám a nepřelepuju, s daňovým přiznáním taky necvičím, jedu na paušál a vypisuje to vše poctivě účetní..asi sem blbej, ale poctivej a mám z toho radost.. a na co nemám to si přeju :)

jinak je fajn, jak se tu postupně všichni obhajovači přiznaj k různým snad i trestným činům :))
odpovědět 
  Re: Zadarmo23:55:03 18.12.2010
Co jses to za cecha?!? Cestne muzu rict ze jezdim na cerno ve vlaku i v MHD, dalnicni si kupujeme v 10ti lidech a zasadne prelepujeme, dane neplatim, chodim na pracak a pracuju na cerno. Jsem pekne vychcanej a mam z toho radost. Na co nemam to zavidim ostatnim :)
odpovědět 
   Re: Zadarmo12:25:01 21.12.2010
no prave, kvuli takovym pomatencum jako ty, se asi ve svete stydim za to ze mam ceskou narodnost, ale verim, zes to napsal jen proto, zes potreboval neco po sobe zanechat
odpovědět 
    Re: Zadarmo18:34:16 21.12.2010
Smutne kdyz nekdo nepochopi ocividnou ironii...
odpovědět 
 Re: Zadarmo12:25:11 20.12.2010
Kradení je dobrodrůžo? Tak to asi žiješ opravdu naplněný život.
Ondřejodpovědět 

 bulvár pro lezce17:20:36 17.12.2010
Lezec.cz pro mě tímto ztratil určitou úroveň.Normální slučný horolezec už tady publikovat nebude pod takovýma hrůzama...
Ondrashodpovědět 
 Re: bulvár pro lezce17:29:09 17.12.2010
Jo, je to škoda, takový pěkný fotky, ale když smazali "Třináctou komnatu", tak by měli i tohle...
odpovědět 
  Re: bulvár pro lezce17:47:25 17.12.2010
Myslím že by se články neměli mazat vůbec. To že je pod nimi X špatných komentářů ještě neznamená že nejsou zajímavé. Cestování na černo bych si nedovolil ale mám dokonce několik kamarádů kteří se tu a tam chovají podobně. Pokud svou životní svobodu nebo pýchu svých činů vidí tímto způsobem ještě to pro mě neznamená že s nimi nebudu lézt. Takzvaně skoro svaté lezce bych spočítal na prstech rukou a nohou ale ruku do ohně bych za ně nedal nikdy. Lezec.cz je prima v tom že si tu počte každý, když se ti článek nelíbí, najdi jiný, je jich dost.
Martinodpovědět 
  Re: bulvár pro lezce17:58:55 17.12.2010
"Třináctá komnata" není smazaná, jenom ji přesunuli na Zlobu:-)
Willhemodpovědět 
  Re: bulvár pro lezce22:02:47 22.12.2010
Článek Třináctá komnata byl stažený, protože si to přála autorka.
J.odpovědět 

 morálka20:08:09 17.12.2010
To je fakt vopruz, jak se tady vždycky spustí diskuze okolo morálních témat (neplést s morálem).  Mám přestat poslouchat Beatles, protože zamlada byli pěkný hajzli? Hašek někoho zmlátil, takže jeho příspěvek českému sportu škrtáme? Tady kluci jeli načerno, takže nemají právo dát článek o amatérském, ale sympatickém lezení?
Řečeno s Ivanem Horníkem, dyť to sou haranti.
Michal Dodpovědět 
 Re: morálka12:34:51 21.12.2010
Tyhle věci co píšeš spolu vůbec nesouvisí. Goethe taky napsal Fausta a nikdo, navzdory tomu že Goethe byl možná čertvíjakej, o velikosti tohoto díla nepochybuje. Jenže kvůli jednomu pozitivu nelze omlouvat jiná negativa. Pokud byli Beatles za mlada hajzlové (to já nevím), tak je to třeba přiznat. S tím, zda je jejich pozdější kvalitní tvorba to však nesouvisí. Podobně může být článek na lezci v některých ohledech povzbudivý a motivační a nevím jaký ještě, ač v jiných aspektech právě naopak...
Bébulodpovědět 
 Re: morálka23:36:33 27.12.2010
Jasně, Weisshorn není míň hezký protože se naháněli s průvodčím. Na Pochylého výkony v Tatrách nezírám míň kvůli tomu že kradl a v Alpách nezkoumám jestli nějakou cestu vylezl poprvé nějaký nacista.

Ale naopak taky, libovolné lezecké výkony nejsou důvodem proč by někdo měl být povznesený nad běžnou morálku. Když autor měl potřebu se kromě lezeckého zážitku podělit i o to jak vyjebali s železnicí, tak to přirozeně TAKY vyvolá reakce.

Nechápu proč o tom psát na lezce.
jkodpovědět 

 Pěknej článek09:25:10 18.12.2010
Do Srbska jsme jezdívali vlakem a zásadně jsme vyráželi ze zastávky Plzeň - Doubravka, protože byla neobsazená a tudíž tam neprodávali jízdenky. Když pak až do Srbska nepřišel průvodčí bylo to pro nás malé vítězství. A peníze zbyly na cestu na další víkend.
Jirkaodpovědět 
 Re: Pěknej článek11:06:38 20.12.2010
Tohle beru, to není jízda na černo. Je to chyba drah, že si nevyberou....
olson.vsodpovědět 
 Re: Pěknej článek11:55:05 20.12.2010
Jednou jsme jeli z výletu motorákem odněkud do Rakovníka. Byl tak nacpanej, že než se k nám do půlky průvodčí prodrala mezi zastávkama kde vždycky vystupovala a nastupovala, začala to brát člověk od člověka z druhé strany vagonu. Bohužel nakonec napínavý boj vyhrála a těsně před Rakovníkem se proštípala až k nám a zkasírovala nás před vystoupením. Snažili jsme se být neviditelný, ale nepovedlo se, tyhle hry k cestování patří minimálně do dospělosti.
turistaodpovědět 

 Úsměvné, kolik moralistů se tu sešlo ...23:04:02 18.12.2010
Černý pasažér ve vlaku tak vadí? Zábavné, zdá se že autor má narušené vztahy s některými osobami ve svém okolí. Nebo jen s jednou, to na ty komentáře někdy stačí.

PavelSodpovědět 
 Re: Úsměvné, kolik moralistů se tu sešlo ...23:22:56 18.12.2010
coto dělate za skopičiny?
špatně zaplaceny bordelodpovědět 
  Re: Úsměvné, kolik moralistů se tu sešlo ...14:09:18 19.12.2010
konečně normální příspěvek!!
HROMISodpovědět 

 "Volnomyšlenkářům"12:32:16 20.12.2010
Zajímalo by mne, jak by se místní pseudo-libertariáni tvářili na Ukrajince jezdící u nás a k nám "dobrodružně" (čti načerno) po masách s argumentem, že sem jedou za prací a nemají na cestu.

Lezcům, co chtějí dobrodrůžo, nechť zkusí potrápit něco pořádného (jako první mna napadla Bílá růže) a nezkoušejí za něj vydávat sviňárny.
Ondřejodpovědět 

 Přístup k horám00:47:18 21.12.2010
No, bývali i lezci, kteří, když neměli na jízdenku, tak do hor jezdili na kole,..
ale doba se mění, na takovej přístup k horám už asi nějak neni čas. Tak tady nekamenujme lidi, kteří maj málo času i peněz, ale spojuje je s náma láska k horám. Neřikám, že krást (jezdit na černo) je správný, ale pokud by to bylo to nejvíc odsouzeníhodný na nějakym člověku, pořád by to pro mě byl dobrej člověk. Skoro každej děláme nějaký prasárny a vzájemná netolerance je kolikrát horší, než jízda načerno.
Pěkný lezení i fota, dík za článek;-)
aTomodpovědět 

 jízda na uhlí je taky krádež?07:37:34 21.12.2010
Mám na zdejší mravokárce dotaz: jak se dívat na jízdu na uhlí? Je to taky krádež?
honzaodpovědět 
 Re: jízda na uhlí je taky krádež?09:41:12 21.12.2010
Moralisti odpovidaji: Jizda na uhli kradez neni. Stejne tak neni kradez jizda na osach nebo v zavesu na venkovnim madle vedle dveri.
odpovědět 
  Re: jízda na uhlí je taky krádež?09:52:48 21.12.2010
ty záchranáře co případného sebevraha budou seškrabavat ať si dotyčný zalpatí předem sám
odpovědět 

 proč?10:00:59 21.12.2010
Vždycky jsem se zamýšlel nad tím, proč lidi kradou. Tady nám chlapci ukázali, že to nemusí být z existenčních důvodů, ale že je to spíše jakousi intelektuální zvráceností. Jinak si nedokážu vysvětlit, že se někdo veřejně chlubí tím, že krade, navíc k tomu nepřímo nabádá ostatní a podsouvá jim, že nejspíš také kradou, ale ještě vpodstatě z poctivých lidí dělá blbce, kteří něco dělají špatně když krádež odsuzují. Nyní již začínám rozumět, kde se berou zprávy typu - Pozor, v Arcu se kradou expresky v lezené cestě apod. Pokud někdo spravuje tento web, tak by se měl zamyslet, jestli mu stojí za to, prezentovat zde takové lidi formou jejich článků.
Eliodpovědět 
 Re: proč?11:04:10 21.12.2010
Kurva pokud někdo spravuje tento web, tak by se hlavně měl zamyslet, jestli mu stálo zato smazat článek Třináctá komnata. Jinými slovy - jaké je kritérium pro smazání článku. Pokud je takovým kritériem "politická korektnost", pak takový přístup nelze nenazvat přizdisráčstvím (sorry), a to navzdory faktu, že je Lezec hlavním mediálním partnerem ČHS.
honza plocekodpovědět 
  Re: proč?14:17:51 22.12.2010
Článek Třináctá komnata jsem nečetl, takže nevím, o co jde. Reaguju na článek nad touhle diskuzí. Určitě jde ten článek najít v nějaký historii googlu nebo tak nějak. Tak sem aspoň hoď odkaz, ať lidi jako já vědí, o čem píšeš.
Eliodpovědět 
  Re: proč?19:09:20 22.12.2010
Hezkej úvod. Článek Třináctá komnata byl stažený, protože si to přála autorka.
 jirkasodpovědět 
   Re: proč?06:23:14 23.12.2010
Eh tak to se omlouvám za příkrý komentář, mea culpa! Je to od tý klávesnice tak snadný; zpátky už to vzít nejde.
honza plocekodpovědět 
 Re: proč?11:36:30 21.12.2010
Napsal jsi zcela přesně "...krádež odsuzují". Nikoliv člověka. Dále to nabádání a dělání blbců je vztahovačná konstrukce.
Michal Dodpovědět 
  Re: proč?14:20:46 22.12.2010
Ok, jsem vztahovačnej, hlavně když si tu čtu články, ve kterejch se čorkaři poplácávaj po ramenou, jaký jsou machři, že někoho okradli.
Eliodpovědět 
   Zlodeji!18:25:04 22.12.2010
Clanek mne nejak nezaujal, za to diskuse ano! V nasich a i jinych drahach se krade a krade tam kde kdo. Kolik nam rozstrileli skal, kdyz to staveli, a ty nam tedy take ukradli! Jestli ma nekdo odvahu jet na cerno tak se z toho nezblaznete blbeckove. Cau kluci, ja jel za komance vlakem z Julek taky na cerno a to proste proto, ze uz nebyla ani kacka nebo cim jsme to platili.
Martas.odpovědět 
   Zlodeji!18:25:08 22.12.2010
Clanek mne nejak nezaujal, za to diskuse ano! V nasich a i jinych drahach se krade a krade tam kde kdo. Kolik nam rozstrileli skal, kdyz to staveli, a ty nam tedy take ukradli! Jestli ma nekdo odvahu jet na cerno tak se z toho nezblaznete blbeckove. Cau kluci, ja jel za komance vlakem z Julek taky na cerno a to proste proto, ze uz nebyla ani kacka nebo cim jsme to platili.
Martas.odpovědět 
    Re: Zlodeji!07:10:27 23.12.2010
jedna se o svycarske drahy.. ty Ti taky ukradli?
odpovědět 

 Ach jo21:40:28 22.12.2010
Ty jo. Rozumim tomu, ze sem nekdo dokaze n apsat, ze okŕada drahy. NEchapu ale, ze to okamzite nestahne, jakmile se ukaze - si uvedomi, ze to nerika svemu kamosovi, ale verejne prede vsemi. Prede vsemi rika, ze je zlodej a jeste si to obhahuje.
Clanek se mi jinak libil, spani na hrebinku rozumim a zavidim Vam, kluci. Tomu verejne deklarovanemu kradeni ale ne. Trochu bych rozumel tomu, proc to delate a mate z toho mezi sebou legraci. Ale ze se na vejnosti za to nestydite a obhajujete kradez, tomu fakt nerozumim. Asi Vam to rodice, ani nikdo jiny nerekl, ale krast se nema. Kradez neni neco, na co mate byt pysni. Zkuste se znovu zeptat maminky, co si o tom mysli, kluci. Mozna Vam to zapomnela rict.
Honzaodpovědět 
 Re: Ach jo20:38:46 03.01.2011
...už toho nech Mirku, měl bys jít hledat Rychlý Šípy- zdá se že už ti utekly někam hodně daleko...
odpovědět 
 Re: Ach jo20:38:50 03.01.2011
...už toho nech Mirku, měl bys jít hledat Rychlý Šípy- zdá se že už ti utekly někam hodně daleko...
odpovědět 

 Panorama16:36:15 13.01.2011
Peknej vystup.To je foceny kompaktem nebo zrcalovkou.Jako mazec fotky
mausodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.