LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Nelez do cesty na kterou nemáš!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
25.Janošová 10710
26.Šofránko 10698
27. 10685
Bouldry:
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
27.Břicháček 9156
Hory:
20.Petr 4680
21.Najman 4632
22.Ludrovský 4626

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5672 lezců
1142220 cest
Nové přelezy:
Dilema 9-
Velkej Muh 7C
Afterpárty 7C
Yorgos 7b
Afterpárty 7C
Bod Zlomu Xc
Top Gun 10-
Pedrův Smr 10-
Sinter Wan 7b+
Roof Rabbi 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Ferata na Frýdlantské cimbuří

smallLezeckou skalní trasu v srdci Jizerských hor může pohřbít ohrožený pták


Čtyři sta padesát metrů čistokrevného adrenalinu na skále se železným lanem, díky kterému lezec překoná výškový rozdíl sto padesát metrů. Plán na via ferratu na Frýdlantské cimbuří v Jizerských horách má přesnější obrysy. Zároveň naráží na to, že cesta povede domovem kriticky ohroženého sokola stěhovavého.


Letošní sokolí dorost z Frýdlantského cimbuří




Zákony přírody v praxi



Zdroj: idnes dnes....


   [úpravy] 14:41 27.07.2015Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 jupi!!!!14:54:28 27.07.2015
JA tam radsi toho sokola :)
judovanaodpovědět 
 Re: jupi!!!!17:41:31 27.07.2015
Presne! Ruku v ruce se zakazem ferraty, kvuli sokolovi, pujde i zakaz lezeni. A je to tak spravne.
odpovědět 

 Super15:07:10 27.07.2015
Super! Fandím ptákovi!
p.odpovědět 

 kuwa15:13:56 27.07.2015
sokol funebrákem
odpovědět 

 čokař15:28:44 27.07.2015
Ať si čokař tu svoji debilní ferrátu už strčí do pr...
odpovědět 

 adrenalin15:48:05 27.07.2015
"čtyři sta padesát metrů čistokrevného adrenalinu ..." :D:D Super článek!! Držím palce Sokolovi!!!
Martinodpovědět 
 Re: adrenalin16:32:24 29.07.2015
ty lidi zabije už to převýšení od auta na nástup. Chraňte turisty-ferratisty a nestavějte ferratu na Cimbuří!
odpovědět 
  Re: adrenalin16:54:23 29.07.2015
To je fakt. Vyslap odrazuje i lezce, proto tam zadni nikdy nejsou a troufam si tvrdit, ze vetsina zde diskutujich tam lezce max. jednou v zivote.
odpovědět 

 At zije ptak!16:28:00 27.07.2015
Sakra proc ma furt nekdo potrebu delat feraty na tech nasich kvacich? Vzdyt je to ostuda... Smrt feratam, at zije ptak!
odpovědět 

 NE FERATY17:13:55 27.07.2015
Fandím sokolovi. Kokotovi, co chce realizovat feratu, přeju krásný pobyt na feratě v jiné zemi při bouřce. Aby se mu tááák debilní nápad vykouřil z palice.
Máraodpovědět 

 sokol17:34:17 27.07.2015
Ať žije sokol, dráty do šrotu!!
kodlodpovědět 

 ferrata17:34:28 27.07.2015
Fandím lidem, co se snaží udělat něco pro ostatní, překonat problémy a dotáhnout svoji vizi do konce. Snad půjde najít kompromis pro ferratysty i pro sokola. A moc nemusím lidi, co jen remcaj a kritizujou ;-)
Petrodpovědět 
 Re: ferrata22:54:31 27.07.2015
Ujíždím na alpských čtyřtisícovkách, takové ty klasické cesty do čtyřky, pohodové lezení. Proti ferratam však nic nemám, i když je nevyhledávám. Jak mám ale čas, vezmu na ně desítiletou dcerku, pochopitelně do zahraničí, která se dostane tam, kam by se ve svém věku a dovednostech dostala tak za dalších deset let. I ostatním lidem to umožní poznávat krásu hor tím, že si osahují skálu a nemusí na ni hledět z turistického chodníku. Líbí se mi, jak někde dovedou přiblížit přírodu lidem a neserou se u toho. My jsem v těchto věces až moc konzervativní a hlavně paternalističtí (takové to radílkovství).
pavelodpovědět 
  Re: ferrata23:21:04 27.07.2015
Priblizit prirodu a vyhubit ,,ptaka,, ??? NE diky
podpovědět 
  Re: ferrata06:55:34 28.07.2015
To vobejdi z druhý strany ne, když cheš bejt blíž přírodě a nemusej se tam tahat tuny drátů. Stačí snad, že už je tam železnej žebřík.
Bédaodpovědět 
   Re: ferrata16:40:41 28.07.2015
Podepisuju , krátký , jasný.
Igor
Igorodpovědět 
  Re: ferrata07:00:54 28.07.2015
Být "blíž k přírodě" znamená ji pochopit, najít její rytmus a respektovat ji. Ne ji spoutávat a zotročovat!
Bédaodpovědět 
   Re: ferrata20:14:32 28.07.2015
Jako to treba delaji i lezci, ze?
odpovědět 
  Re: ferrata11:50:38 28.07.2015
Nebo treba jinak. Kdo na to proste nema, tak at tam neleze ne? Staci si zajit jinam, kde uz neco takoveho jako ferata je. Ferat uz je tak dost treba v Rakousku a vetsina jich je urcite beztak lepsi nez cokoliv co by kdy mohlo vzniknout u nas. Nechapu proc by se mely vrtat feraty na 100m vysoke kvaky, kde navic sidli ohrozeny ptak. Mne staveni ferat u nas prijde asi jako sjezdovka v Dubaji. Totalni kokotina vytvorena k tomu aby byl nekdo zajimavy a samozrejme se tak jako tak nemuze rovnat sjezdovkam ve Francii, ze jo...
odpovědět 
  Re: ferrata12:47:11 28.07.2015
V Americe přišli nato, že když chtěj dostat člověka blíž přírodě, vybudujou mu silnici s ouvrlúkem. Ten pak nemusí z auta vylejzat a příroda tak zůstává člověkem nedotčená.
K.odpovědět 
 Re: ferrata23:14:42 27.07.2015
fandim lidem co delaji neco pro sokoly !
danodpovědět 

 Ferratám nas*at!17:36:55 27.07.2015
Sokol ano, ferrata ne! Zrušit a hodit do sběru!
odpovědět 

 :)18:05:00 27.07.2015
Doufám, že lezci mají ocelové ptáky!
BDodpovědět 

 Falko, nestěhuj se!18:08:29 27.07.2015
Sokole, nebuď stěhovavý, staň se frýdlantským ;-)
Bídaodpovědět 
 Re: Falko, nestěhuj se!20:30:32 27.07.2015
Nerad tam lezes? Nebo lezes hnizdo nehnizdo?
odpovědět 
  Re: Falko, nestěhuj se!21:06:27 27.07.2015
Radši zdálky koukat na hnízdo než na feratu obsypanou ceprama...
odpovědět 
   Re: Falko, nestěhuj se!21:49:21 27.07.2015
přésně
spgtodpovědět 
   Re: Falko, nestěhuj se!22:14:35 27.07.2015
A nebo skalu lezcema. To je taky peknej hnus.
odpovědět 
    Re: Falko, nestěhuj se!06:41:14 28.07.2015
No já bych měl větší radost,kdyby hlavní důvod byl nevhodnost lokality na zadrátování a ještě lepší kdyby,to uznali sami dráteníci(to asi chci moc?) Mám dojem že to jen tak nevzdají dráty mají nakoupeno a jsou dost vytrvalí a nečekaně rychlí!!!! Takže ponaučení z Kočičích kamenech je neustále být ve střehu a nepodléhat falešné přestavě že je vše zachráněno.
Jeník Pletichaodpovědět 
     Re: Falko, nestěhuj se!20:17:32 28.07.2015
Tak zkus dratniky argumenty presvedcit, ze tvuj nazor ohledne nevhodnosti lokality neni jen tvuj subjektivni a muze na nem neco byt.
odpovědět 
      Re: Falko, nestěhuj se!11:24:42 29.07.2015
Problém je v tom, že slovní argumenty těžko zaberou tam, kde je druhá strana na věci dobře finančně zainteresovaná. A jak známo, ferraty jsou výbornej byznys, jak, řekněme, férově komerčně turistickej, tak pokud jde o nepříliš férové dojení (zejména) evropských dotací...
odpovědět 
       Re: Falko, nestěhuj se!12:53:17 29.07.2015
Na místě podepisuju. A to, jestli Čokař a spol. to vědomě dělají pro prachy, nebo jenom dělají užitečné idioty někomu, kdo šikovně vyžil jejich potřebu po zviditelnění, je v tomhle kontextu nepodstatný. Prachy z té akce čouhají jako sláma z bot a pokud někdo tvrdí něco jiného, tak bych pak prosil tu o Červené Karkulce...
P.S. Pro ty, co píšou o tom, že většina přispěvatelů to tam zná jen virtuálně - zdaleka ne všechny, ale dost jizerských věží znám zcela reálně, dá se to tam najít ve vrcholovkách (i když se ne vždycky píšu, tak jak se to v Jizerkách dělá).
Robertodpovědět 
        Re: Falko, nestěhuj se!16:58:24 29.07.2015
Hele tyhle vase reci o tahani penez jsou necim podlozene nebo je to jen vas, rekneme typicky cesky, nazor? To jen abych vedel jakou tomu mam prikladat vahu. Dik.
odpovědět 
         Re: Falko, nestěhuj se!20:30:14 29.07.2015
Konkrétní podklady si můžeš najít leckde. Seznamy projektů na podporu turismu podpořených z veřejných prostředků jsou veřejné dokumenty, ověř si přímo, kolik peněz se dá vytáhnout (nemusíš ani věřit tomu, co bylo v médiích - hodně se s tím zabývaly určitě Hory doly). Podívej se, kdo všechno stojí za návrhem ve věci ferrat, který projednávala obecní zastupitelstva (na webu by mohly být i přímo zápisy, nemusíš věřit třeba článkům na Hory Info). Koukni se na stránky teambuildingových agentur, za jakých podmínek se nabízejí zážitky na ferratách. A tak dále. Samozřejmě, jednodušší je zeptat se někoho, koho osobně znáš, věříš mu a v oblasti outdoorového byznysu se pohybuje; to se ti taky může povést, mezi lezci takoví jsou...
Robertodpovědět 
          Re: Falko, nestěhuj se!23:36:46 29.07.2015
Takze nic konkretniho, jen kecy typu muzes si najit. Byva dobrym zvykem, ze fakta a podklady predklada ten, kdo neco tvrdi a ne naopak.

Co takhle treba napsat, kolik kdo a odkud vytahl penez na Kocicich kamenech?
turistaodpovědět 
           Re: Falko, nestěhuj se!12:08:46 30.07.2015
Tak jak to chápu, lezci můžou všude, lozit, spát, srát a hlavně neplati....a ostatní ne ??? Kolik máme v ČR skal...kolik skal je obytýma kruhama, nýtama, borhákama, skobama, erár smyčkama....kolik skal je ohoblovaných od lan, kolik skal, cest je zničených od lezců, protože je ta cesta dostupná a může ji lozit každý pako....a teď se budete rozčilovat ohledně nějaké feraty v podstatě na kvaku....lezec si musí uvědomit, že je taky jen trpěn a není pupkem světa...
odpovědět 
            Re: Falko, nestěhuj se!12:27:23 01.08.2015
Jo jo.
Názor nekompromisní, drsnej, konfrotační....
Škoda, že tolik nekompromisní hrdosti nezbylo i na podpis.
Dudyodpovědět 
          Re: Falko, nestěhuj se!10:47:15 04.08.2015
Ale vždyť mu ani nemusíš zadávat tolik práce. Stačí použít obyčejnej zdravej rozum.
1. Jsou klettersteigy oblíbeným druhem týmbildingové zábavy? Jsou.
2. Kam se t.č. za tou zábavou jezdí? Do Rakous.
3. Byl by zájem zkrátit dojezdovej čas na místo zábavy? Byl.
4. Byl by zájem aspoň trochu ušetřit na nákladech za ubytování a jídlo? Byl.
5. Mají občas majitelé penziónů v Rakousku českých adrenalinových zájezdů plné zuby? Mají. (Kravál z večírků, ze kterých ovšem skoro nic neutrží, protože zájezdy si vozí vlastní chlast; papíry a petky, kam se podíváš; nekázeň na přístupech i na cestách.)
6. Proč se přes to všechno stále jezdí do Rakous, a ne na sever Čech? Protože, při vší úctě, krajinné umístění stávajících českých hromosvodů je atraktivitou naprosto někde jinde.
Takže pokud by někdo natáhl drát někde, kde není civilizace na dohled a dokonce je k němu i mírně romantickej přístup, přitom ovšem v naprosto bezproblémové vzdálenosti od hospod a hotelu, budou ho cestovky do nebe vzývat... Nějakej sokol je jim srdečně ukradenej.
Jediný, čeho se bojím je, jestli Správa CHKO ten tlak ustojí. V tomhle případě bych zelenejm i fandil.
odpovědět 
           Re: Falko, nestěhuj se!18:45:41 05.08.2015
Prosil bych nejake podklady k bodu 1. Zdravy rozum je fajn vec, ale kdyz se vyjde ze spatnych predpokladu, vznikne akorat konspiracni teorie.

Prijde mi to nepravdepodobne. Nejaky teambuilding jsem (bohuzel) zazil a kdyz byla soucasti i jen lanova draha par metru nad zemi, tak to cast lidi nedala, hlavne zensky. Boji se vysek, je to pro ne moc tezke. Ferata je proti tomu podstatne narocnejsi a nebezpecnejsi, to si normalni firma nelajsne a tech nenormalnich nebude moc.

Pro ochranare by to taky nebyl problem. Zakaz organizovanych skupin, tecka.
turistaodpovědět 

 Masivy fuj09:01:45 28.07.2015
No tohle je teprva začátek.
Myslím, že ferrata vedoucí na masiv, který je turisticky přístupný, je prdlajs adrenalín.
Novým trendem by mělo být, zpřístupnění těch vrcholů, které si doteď sobecky pro sebe uzurpují horolezcové.
Taková ferrata na Milence s lanovym mostem mezi vrcholama, nebo nemlich to samý ve věčejšim na Starostu se Starostovou, ta by byla hodnotným políčkem do tváře těm sobcům s lany a skobami.
A když už sme v těch Jizerkách.
Co drát na Čihulovu jehlu.
To by tak hrálo, aby se tam vydrápali enem vosmičkářové.
Čihulovka je všech!
I tatíků s bříškem, dětiček a teambuildingových agentur.
My vám dáme, že když na to nemáš, tak tam nelez.
Aneb, když to de na Everestu, tak o pude i tady a bastafidli.
Dudyodpovědět 
 Re: Masivy fuj11:52:55 28.07.2015
I fucking love lezec.cz :D :D :D
odpovědět 

 jizerska mysteria09:51:48 28.07.2015
Phenomen Frydlanstke cimburi zije! Hele , je todle to samy Frydlantsky cimburi co znam? To na jehoz vrcholku se pasou kozy a obcas se vyfoti turisti, jinak nikdo? Nevadz skutecne, to na ktery si obcas vyjdu, tak na nem jsem za svuj zivot potkal horolezce jen dvakrat -sebe kdyz sem zacinal a pak nekdy particku co lezla  na Hajni Kostel zhruba o kilak vedle. Podle me je Frydlantsky cimburi skala s nejvetsim poctem virtualnich horolezeckych fanousku na svete :) :) Uzasna vec, skoro na zamyslenou jak je toto mozne. Apropo  jsou tam i slusny bouldry okolo, ale s boldrmamou sem tam krom sebe jeste nikoho nevidel (vono je to kuwa do kopce!)
 Laco Šaolinodpovědět 
 Re: jizerska mysteria10:31:02 28.07.2015
Bych se za ty, co špatně chodí, přimluvil za kabinkovou lanovku na vrchol...
K.odpovědět 
 Re: jizerska mysteria20:23:58 28.07.2015
Tak nejak. Diskuse je z vetsi casti klasicka lezecka onanie. Vetsina zvanilu tam sice nikdy nebyla, ale jasne vedi, ze tam ferata byt nesmi. Nejake duvody uz se najdou. Ze se nektere navzajem vylucuji jim vubec nevadi. Jeden tvrdi, ze tam budou davy lidi a znici klid v prirode, druhy ze tam nikdo nepujde a tudiz je to ekonomicky nesmysl. Sam tam urite pujdu, jezdim tam nekolikrat do roka i tak. Urcite nas bude vic, nejsou vsichni lezci lini hnout prdeli. Davy to ale nebudou.
turistaodpovědět 

 feráta10:47:34 28.07.2015
Myslím si, že to nemají v hlavě srovnané Čokař a spol. Podle mě ten drát nijak prostředí Jizerek ani sokola nepoškodí. Jednoduše proto, že tam prakticky nikdo nepoleze. Je to nesmyslně daleko a do kopce. Ruku na srdce, kdo z loni diskutujících se byl opravdu podívat na ty Kočičáky? A kdo se byl osobně podívat kudy by měla vést feráta na Cimbuří? Snad Prachtl. Skvělý nápad byla Pastýřská stěna, ale kupodivu i Vodní brána. Feráta na Kočičí kameny i Frýdlantské cimbuří jsou ekonomicky absolutní blbost a silně mi to zavání taháním peněz z veřejných rozpočtů.
PeSodpovědět 
 Re: feráta12:39:29 28.07.2015
hele, já to chápu tohle budování pomníků (ať už ferát, morálově zajištěných vražd, opravování božích muk..), práce na hovno, život na hovno, touha aby po mě něco zůstalo, ale proč proboha taková píčovina.

neštěstí každé podobné volně přístupné atrakce je to, že tam nezabloudí milovník přírody (kterého má ten idealista budující snad na mysli), aspoň teda doufám), ale čuramedáni komerční tam začnou barnumsky tahat týmbyldyngy a důsledek bude nasnadě - ten milovník přírody narazí na ceduli či strážce a bude mít utrum. ano, narovinu, já jsem proti ferátám z důvodů čistě sobeckých.
Lukas B.odpovědět 
  Re: feráta12:56:35 29.07.2015
Viz moje poznámka o kus vejš. (Právě kvůli těm penězům se to bezpochyby hýbe a láskou k přírodě to nemá společnýho nic.) To je na tom to smutný.
odpovědět 
   Re: feráta12:57:54 29.07.2015
Sorry, podpis.
Robertodpovědět 
 Re: feráta15:34:05 28.07.2015
to je pravda, verejny penize by meli jit uzitecnejsim smerem. Metro do frankenjury! Sokole let!
l.odpovědět 

 pták = OUI !12:54:30 28.07.2015
Jasný pták je pták a ten tomu šéfuje! Bylo chytrý tam to hnízdečko přenýst odnaproti z nosu,svkělej tah. Ferratě nasrat,žádná škoda, jak snad velí zdravej rozum každýho slušnýho a ohleduplnýho člověka.
Ondraodpovědět 

 krasny fotky13:15:05 28.07.2015
Po pridani tech paradnich fotek uz nemuze nikdo proti sokolovy(==pro feratu) rict ani slovo.

Paradni chlupaci. Doufam ze nam v tom lese jeste par generaci vydrzi....
judovanaodpovědět 
 Re: krasny fotky20:18:59 28.07.2015
Taky nemuze rict ani slovo pro lezeni tam.
odpovědět 
  Re: krasny fotky09:38:02 29.07.2015
spravne - hnizdi sokol => docasna uzaverka. Klidne is meiscem rezerva na obe strany. V krase to zda se funguje. Pokud tam ten *stehovavy* sokol hnizdi porad, pak je to slozitejsi.

nejsme ptakovite dostatecne vzdelany abych posoudil vliv lezcu (s uzaverkou) x vliv feraty - a to e treba rzodelit na tri casti - stavba, uzaverka a trvaly vliv takove stavby.

Mozna ma oboje stejny vliv. Pak by se tam fakt mozna lizt nemuselo... (aneb muze(ma jak) ten ptak hnizdit jinde x da s etam lzit jinde:) )

Ale po tech fotkach bych tam klidne zabanoval lezeni - videl si nekdy tka roztomily lezce???-))
judovanaodpovědět 
   Re: krasny fotky16:30:17 29.07.2015
možná si zvyknou. v adru taky lezou debilové v květnu v jezerce, když je uzávěra a cedule o zákazu lezení kvůli sokolům jsou na každém druhém stromu.

no vidíš a přiletí za rok znovu
odpovědět 
    Re: krasny fotky16:59:14 29.07.2015
To je fakt, taky si myslim, ze si na tu ferratu rychle zvyknou.
odpovědět 

 Efekty13:20:16 28.07.2015
Všechny rádoby feráty v ČR mají nulový sportovní efekt. Pseudozážitek dotyčný zapomene do pár dnů, stejný jak hraboši na top rope. Dráty nevedou buď nikam nebo vedou na místo přístupné dokonce rychleji pěšky.
Kdyby někdo chtěl v Jizerkách nebo jinde udělat něco pro lidi, tak by se hodily dřevěné altánky. Turisti, kolisti i lezci by se mohli schovat před deštěm či pro bivak. Pokud by altán časem vadil, tak by se prostě rozebral a nezůstala by žádná škoda.
Z hlediska úrazovosti se dá dokonce mluvit o ztrátovém modelu utrácení veřejných financí.

Situaci na feratách dokrasluje toto video a ze stejného místa není jediné. Je to stejně k zasmání jako lezoucí na rybu.
https://www.facebook.com/#!/milan.ralek/ videos/vb.100001796247164/ 832422503494283/?type=2&theater
antidrátodpovědět 
 Re: Efekty13:35:09 28.07.2015
Úplně s tebou souhlasím. Ferraty v ČR jsou total volovina a nesmysl.
Richard LBodpovědět 
 Re: Efekty16:44:56 28.07.2015
Hele,co mas proti lezeni na rybu,kdyz je snaha o dodržení všech psaných i nepsanych zásad.jinak souhlas se zbytkem tvého příspěvku.Vaclav
Nookirec prevelikyodpovědět 
  Re: Efekty16:50:32 28.07.2015
Jo ještě k tvému jménu by slušelo Česky antidrat,no né:)
odpovědět 
  Re: Efekty12:39:46 29.07.2015
Víš, oni lidi lezoucí na rybu vlastně často provozují takzvanou sportovní všehochuť. Na jednu dovolenou si vezmou kolo, bedmintonovou raketu, loď, brusle, koně, kánoi, feratový set .... znám takových lidí víc. Šíře jejich záběru však také odpovídá úrovni provozování všech těchto sportů. Rozhodně jim nechci vyčítat, že nedrtí jeden sport na max. a rozumím tomu, že je i ta všehochuť baví. Rozmanitost je fajn. Jen jde o to, aby se jim ten kůň nesplašil a nepřeválcoval dětské hřiště, na sjezdovce neseděli pod muldou či právě v tom "našem" lezení neulamovali a neuklouzávali skálu, neměli někde nahozené lano a blokovali cestu druhým. Nejdřív myslet, potom činit. Bohužel to často je jen, že činí a nemyslí.
antidárodpovědět 
   Re: Efekty13:07:50 29.07.2015
hrát bedminton jde i na fotbalovém hřišti a naopak. Jakmile ale jednou zadrátuješ cokoli, už si nezalezeš. Takže nikdo z lezců nebrání komukoli lézt, každá ferrata ale už brání dělat něco jiného
odpovědět 
    Re: Efekty17:05:08 29.07.2015
A kolik tech cest, na kterych se skutecne leze, ma ferrata prekazit?

Nenarokujou si lezci trochu moc pravo na to urcovat co by kde melo byt? Ferrata ne, je to sobecka zbytecna prirodu nicici vec, ale lezecke linie ano, ty prece nevadi :-o.

Mam za to, ze na skaly lezci nemaji o nic vetsi narok nez kdokoliv jiny..
odpovědět 
   Re: Efekty07:59:51 01.08.2015
Jenom sem te tak chtel "proklepnout"je vidět ze mas logiku.diky moc za odpověď,říkám si někdy jestli je to co je psané na lezci ještě k smíchu a nebo na off :).muj názor je takový:lezeni a vše kolem nej vč. Ferát je v dnešní době obrovsky in a nezůstává to jen u překližky,no a tak se s tím musíme vnitřně srovnat každy po svém i kdyz je to třeba v mich očích na presdrzku,v na dávkách do rohatý skopoviny,atd,atd.jo jo.antidrat za 1 s *.stejne tu jednou z toho starosty zůstanou jenom zrnka písku.........
Václav odpovědět 

 každá ferrata je nesmyslná, po žebříku lezu pro třešně13:10:03 29.07.2015
proč si vlastně Čokař nenatluče kramle do vlastního baráku? Ničit je fajn, ale ne moje??
odpovědět 
 Re: každá ferrata je nesmyslná, po žebříku lezu pro třešně18:38:55 29.07.2015
Ona ta skala uz je ponicena od jinych vandalu, kteri tam natloukly kruhy a osrdlali ji svym pohybem po ni, tak si asi myslel, ze neco navic nevadi.
odpovědět 

 Ferrata na Cimbuří12:25:52 01.08.2015
... jako by nestačily ty loňské Kočičáky a hromada zbytečně provrtaných skal těmi rádobyhorolezci, co nesnesou pomyšlení na dosud nedotčenou skálu... ach jo!
 haninaodpovědět 
 Re: Ferrata na Cimbuří23:22:06 01.08.2015
Myslis ty, co vsude vrtaji do skal a osazuji jisteni, protoze nemaji na to, aby bez kruhu a borhaku na skalu vylezli?
turistaodpovědět 
  Re: Ferrata na Cimbuří10:00:38 02.08.2015
Nemyslím, psala jsem o těch, co vrtají bez ohledu na cokoliv jiného než vlastní uspokojení do všeho, kde je ještě kousek místa... ať už nesmyslné varianty cest či vrtání do skalek, kam se většinou nikdo a nic nevrací... dlouho ani fauna a flora, kterou cestou zlikvidují.
haninaodpovědět 

 Ještě...22:04:09 03.08.2015
.....ještě jeden hlas pro sokola...
Honzaodpovědět 

 Foto dne:

Alprosli
 Databáze cest:
Všechny cesty (179640)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Křečova žíla 7a -
Dachoty 7 Spekane Skaly
Vrata 7A Pečínkova Skála
Havraní Cesta VII Bělá U Děčína
Jižní Cesta III Bělá U Děčína
Nově komentované:
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn
Poslední Hrana 3 Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: prsty prsty |

 Nové komentáře:
Re: Není se čemu divit | Re: Není se čemu divit | Re: Oslava | Re: Oslava | Re: Ani | psychoanalytický přístup k diskuzi | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Jdete do hajzlu |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (193)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (54)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)

 Nově v inzerci:
péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? | Brigáda v Krkonoších | Sacrpa Maestrale | STANOVÉ KOLÍKYUltralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Pátek sobota | Statická a dynamická lana | Lezačky |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 405 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 343 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 320 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 313 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 288 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.