LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Orel Břeclav - Břeclav
Stěnka na VŠE v Praze (stará budova) - Praha 3 - Žižkov
Boulder Klub Pentagon - Tábor

Prodejny
Rock Point - Chodov - Praha 4
HUDYsport - Plzeň
HUDYsport - Mladá Boleslav

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

MG průzkumníci

Tak jsem se na stránkách CHS docetl ze průzkum škodlivosti mg na písku bude stát od 300 do 500 tisic kč a že to bude trvat asi rok.Všichni rozumní přece vědí že lezení poškozuje přírodu,lano ničí skálu atd atd.Není účelnější tyhle prachy dát na ůdržbu oblastí prevenci.Zajímalo by mne kolik dostali správci pískovcových oblasti peněz pro letošek.No z mojeho to nejde já už člen CHS nejsem.
David

david peterka   [úpravy] 14:00 15.12.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Dotaz14:22:19 15.12.2003
Promiň skromnej dotaz: Na kterých skalách lezeš?
Ťéšaodpovědět 

 hmmmm14:35:50 15.12.2003
připadá mi, že se david v americe asi nudí!
čusbus
Lukodpovědět 
 Re: hmmmm14:45:25 15.12.2003
jenže ja už jsem 4 měsíce v čechách cha cha a lezu na vsem kde sou madla a je to ukloněný.
david
odpovědět 
  Re: hmmmm06:39:21 16.12.2003
Upřesním ten můj dotaz: Nelezeš náhodou na skalách, kde vyjednal výjimku pro lezení ČHS, tudíž za peníze členů ČHS?
Ťéšaodpovědět 

 hlasim sa15:18:35 15.12.2003
ja by som sa prihlasila za mg pruzkumnika, ak by mi teda chs financovalo prieskum, cize dostatok mg, a treba to predsa otestovat na vsetkych skalach doma aj v zahranici, tak aj cestovne. kludne aj studie napisem. kam chcu tie prachy dat?
ps: aj do chs vstupim :-)
andreaodpovědět 

 Kokoti15:44:52 15.12.2003
Než tady začnete psát kokotský komentáře, zkuste si na svazu přečíst o co se jedná.
Špicálodpovědět 
 Re: Kokoti16:30:57 15.12.2003
asi presne tak. myslim ze reserse je zpracovana velmi dobre, jen nevim proc mam pocit, ze je mi predem znam i vysledek, ktery je navic znam i obecne.
Lezeni ma vliv na prirodni prostredi a to bohuzel casto spise negativni.
Cena studie - nevim kde na ni vezmeme, spis by mi prislo vhodnejsi kdybychom konecne zapojili zdravy rozum, ale toho se asi v kauze MG i pres svuj relativne nizky vek nedoziju.
Takze tak, k tomu jestli ano, nebo jestli ne su vyjadri valna hromada CHS. Takze bych to do te doby nechal byt a radeji lezl.
radek
zobanodpovědět 
  Na kůň !!!06:29:46 17.12.2003
Chtělo by to vyzkoumat také působení Mg na psychiku! Jak se objeví tohle téma vypadá to jako by se sešli fandové Sparty a Baníku. Neřekl bych, že diskuse jsou neplodné. Minimálně mne obohatili. Když jsem si, jsa Nemagič (kastrační komplex z chybějícího pytlíka, paranoidní percepce ve vztahu k pokroku...), přečetl výroky Magičů (exhibicionismus, závislost, ritualizované jednání...). fakt jsem se nad sebou zamyslel a ubral plyn. V hrůze, že se projevuju stejně, jen s opačným znaménkem. Ostatně někteří mí souputníci...
Studie a další hry kapitána Granta jsou mor, ale volání po téhle jsem opravdu četl mockrát. Efekt to může mít. Buď budu já vědět, že je to jen můj estetickofilosofickomorální problém, nebo Mgman, že zákaz má opodstatnění. I když postoj se tím sotva změní. Stojí to za to? To ať rozhodne ta hromada (hromadnej mozek). Zástupná demokracie je sice děs, ale nic lepšího nemáme...
Honza Pušodpovědět 
   Zástupná demokracie....09:54:32 17.12.2003
....skutečně není nic moc a v případě našich Valných hromad tuplem.
Tento návrh se ovšem na světlo dostáva cca 3 měsíce před jejím konáním, každý jeden člen má možnost se s ním seznámit a každý předseda či zástupce oddílu má možnost zjistit názor toho kterého svého člena na tento zcela konkrétní problém.

"Zastupitelnost" by pak byla jen v tom, že konkrétní hlasy konkrétních členu na konkrétní problém přinese najednou na VH jejich zástupce.
Martin Mellanodpovědět 

 Blbost13:37:02 16.12.2003
Nejdriv bzchom se meli zamyslet, zda odporuje MG filozofii saskeho lezeni a OS prelezu. To muzeme zkoumat zda neskodi lezecka vice nez backora atd....dale bz mne zajimalo co bude CHS s vysledky delat? Zmeni stanovisko statni sprava?
Radimodpovědět 
 Re: Blbost16:13:23 16.12.2003
Vidím dva přínosy případné realizace tohoto výzkumu (bod A) : 1/ vyhoví volání části členů ČHS neznámého rozsahu po "seriózní" studii (že by si v případě potvrzení faktu, že MG hornině škodí, posypali hlavu zbylým práškem, ovšem těžko věřit) a 2/ zajímavý vědecký rozbor vztažený k pískovcovým terénům v ČR, který by ev. mohl přispět k jednáním o změnu znění výjimky s orgány přírody v oblastech, kde by studie prokázala negativní nebo minimální vliv a ČHS chtěl změnit svoje pojetí lezecké etiky. Zda to za ty prachy stojí nechť laskavě posoudí samo členstvo prostřednictvím svých volených zástupců na VH.
Alena Čepelkováodpovědět 

 Pro či proti???14:37:17 16.12.2003
Spis by mne zajimalo, jak dopadla tato akce viz.:
http://www.lezec.cz/clanky.php?key=2414
...co vy na to Olivaci a Jirousi? Probehla, a nebo vysumnela silnymi recmi?
Houskaodpovědět 
 Re: Pro či proti???21:04:33 16.12.2003
a co tohle: http://www.lezec.cz/clanky.php?key=2407
makovecodpovědět 
  Re: Pro či proti???08:32:29 17.12.2003
No a co jako? Jirousnet@hotmail.com
 jirousodpovědět 
   Re: Pro či proti???09:24:25 17.12.2003
No třeba jako jestli jsi dostal třeba od ČHS nějaké to "pokárání" nebo jsi jim tam všem vytřel prdel a zapomělo se na to.
makovecodpovědět 
 Re: Pro či proti???08:30:49 17.12.2003
Předpokládám že jsi si všiml že neproběhla a jestli to skončí jen u silnejch řečí se ještě uvidí.
 jirousodpovědět 

 studie16:16:19 16.12.2003
Nedovedu si představit, jaké praktické informace by mohly z takové studie vzejít. Výsledek bude buďto:
A) ano, magnézium poškozuje pískovec. Závěr: Bude-li na chyt v cestě XY nanášeno opakovaně magnézium, dojde k obroušení/vylomení tohoto chytu již kolem roku 8560. V případě, že by na tento chyt magnézium nanášeno nebylo, došlo by k jeho obroušení/vylomení až o třicet let později. Pokud ho ovšem příští úterý někdo neušlápne.

B) ne, magnézium pískovec nepoškozuje. Závěr: Odpůrci magnézia začnou více argumentovat etickým hlediskem (och, ty nevkusné bílé tečky dvacet metrů nad zemí).

Z výše uvedeného je snad jasně patrný můj dojem, že ať už bude odpovědí A či B, může nám to být vpodstadě jedno. Jedinou pozitivní informací by snad mohlo být zjištění, jaký typ Mg je lepší při konkrétní teplotě a vlhkosti vzduchu.
Rosťa Štefánekodpovědět 
 Re: studie16:46:06 16.12.2003
asi tak 3 roky jsem na písku nelez a když jsem po těch letech přišel do ríšolandu nebo pod zrcadlo zhrozil sem se.Ne z mg ale z eroze co tam je po lezcích.Jenže ty lezci tam budou tak jak tak.Co s tím udělat studii za x tisic a zakázat to?Nebo dělat něco kolem.Dnes tam makaj jen lidi z hudy sportu.Stejné to je i na malé skále.Všem tam vadí mg a eroze kolem skal nic tam se aspon udelali ty lávky.
davidpeterkaodpovědět 
  Re: studie08:22:57 17.12.2003
jj, eroze pudy na nekterych mistech v Labaku je fakt hrozna! Myslim, ze by bylo mnohem lepsi vynalozit ty prachy na zbudovani proti-eroznich zabran. Kdyby nejaky ochranari meli zavrit Labak pro lezce, tak to bude kvuli tomuhle a ne kvuli magu...
Musadoodpovědět 
 ad. typ magnesia13:03:08 17.12.2003
Mago podle pocasi? to jako ze bych mel na prdeli tri-ctyri maglajzaky, kdyby se oteplilo ci ochladilo? Treba by si nas pak ochranari a prudivy klasici pletli s elektromontery:) -coz by byla pohoda. (navic bychom podle J. Puše byli supernadsamci:):)
Vlada\v{S}.odpovědět 

 O co jde?16:51:15 16.12.2003
"Není na světě člověk ten, který by se zavděčil lidem všem", praví jakési pořekadlo.

1) Jak Alena naznačila, tak já podtrhuji:
VV vyslyšel volání členů a naplnil svoje prohlášení ze 7.7.03 a inicioval vytvoření seriozní studie (výzkumu) nejlepším způsobem, jakým to uměl.

2) ČHS "nehodlá" jak někdo napsal výše. VV ČHS předkládá Valné hromadě ČHS k rozhodnutí. Kladnému nebo zápornému.

3) Jsem přesvědčen, že seriózní zkoumání se levněji pořídit nedá.

4) Kdybych měl teď čas listovat diskusema, shromáždil bych zde desítky komentářů na téma:
"A ví se už jestli MG opravdu škodí?"
"A proč ČHS neudělá nějaký průzkum?"
"Škodí víc MG nebo pot?"
Ta možnost teď leží na stole. Jestli si ovšem někdo myslel, že to bude zdarma........
Martin Mellanodpovědět 
 Re: O co jde?00:19:36 17.12.2003
Ona seriózní studie by stála mnohem víc. Když vezmeme v potaz cenu jedné anylýzy vzorku /kterých by muselo být několik stovek/ tak se při seriózní vědecké práci dostaneme klidně i přes milion. Tohle by bylo spíš na grant v rámci VŠ. Možností co zkoumat je mnoho a MG a eroze jsou jen část celku
Blackyodpovědět 
 Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M09:22:57 17.12.2003
Navazu na Martina i Alenu. Rad bych se pozeptal na zaklade cich pozadavku ona reserse a cely ten cirkus vznikl? Ktereho konkretniho oddilu? Kterych jednotlivcu? Na VH se pokud vim zadne zadani neodsouhlasilo, stejne tak jsem nezaregistroval zadne oficialni pozadavky od oddilu. Nerikam, ze je to naprosto k nicemu, ale tak nejak mi neni jasne co se bude dit at to dopadne tak, ci onak a ani to, na ci popud to cele vznika. Doufam, ze na VH prevazi zdravy rozum a zastupci oddilu si uvedomi priority, co konkretne je trapi, na co by potrebovali penize, jake konkretni informace a metodicke postupy by privitali. Onech nekolik set tisic je castka v ramci rozpoctu prevratna....je to skoro tolik co se da rocne do obnovy jisteni atd.....One resersi mela predchazet na VH otazka zda si preji clenove CHS legalizaci mag. na piskovcovych skalach s ohledem na tradici a hodnotu OS prelezu atd. Pokud by znela odpoved vetsiny, ze ANO - mel by se VV zabyvat tim, jak to zaridit, aby byla legalizace prosaditelna u statni zpravy. Jednim z kroku by jiste mela byt studie. Meli bychom se ale vsichni smirit s faktem, ze nase horolezecka cinnost proste skodi skalam stejne jako temer jakakoliv lidska cinnost. Pokud je nejaky negativni vliv MG na prirodu, bude ve srovnani se samotnym lezenim,slanovanim atd. opravdu minimalni.....Otazek na ktere bychom mohli hledat odpoved za penize nas vsech je opravdu hodne. Treba pri jakem padu se pretrhne lano na ostre hrane, jaka lezecka je na pisek nejvhodnejsi, jake aminokyseliny by mel uzivat lezec pred spanim ci zda je buh ci neni.....Kolem MG je jiste mnoho vzruseni a emoci, ale vysledek pruzkumu at bude jakykoliv tyhle emoce neuklidni a ani MG ze skal nevymiti a proto mi prijde castka za pruzkum vyhozena stejne jako usili akteru zbytecne. Priority CHS a VV vidim trosku asi nekde jinde. Pokud se hlouposti jako info tabule ve skalach, metodicke pokyny pro novacky atd. stale vlecou a vlecou pro nedostatek vule i penez .....
Radimodpovědět 
  Průzkumy, výzkumy, blem, blem,blem09:51:26 17.12.2003
Nezdá se, že by výsledek průzkumu Mg+ či Mg- nějak ovlivnil jeho používání. Uživatelé ani odpůrci se přece nenechají ovlivnit nějakou rešerší, i kdyby stála milion. Příslušníka mé generace spíš zamrzí, co energie, času a peněz jsme obětovali na podrobný a rozsáhlý výzkum vlivu alkoholu na destrukci horolezcovy osobnosti,
a to vše ve vlastní režii, na vlastní riziko, bez
grantů, bez publicity, bez výkonných výborů...
Pomáhej nám Pánbůh a starej Heilmeier!
Václav Š.
Václav Širlodpovědět 
   Re: Průzkumy, výzkumy, blem, blem,blem13:59:18 17.12.2003
No teda Venco? Že by výsledek výzkumu "jak piješ, tak lezeš!" nestál za trochu toho ztraceného času a energie?
Alenaodpovědět 
   Re: Průzkumy, výzkumy, blem, blem,blem15:00:37 17.12.2003
Holt jsou obory lidsky cinosti kde neni nad vlastni badatelske usili:)
Vlada\v{S}.odpovědět 
  Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M13:55:36 17.12.2003
Každá správná otázka v sobě už obsahuje i odpověď. Já myslím že to je jasný - aspoň se lidi zamyslí přesně nad tím, co jsi tu vypsal. A doufám, že k tomu nemusí být žádný oficiální podnět.
Alenaodpovědět 
   Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M14:03:51 17.12.2003
možna bz se vyplatilo nakoupit chlast a udělat akci s box vložkou clasi x mladej mg.pote bz se mohlo něco udělat ve skalách zdarma a vožrat se.
určitě to jsou mín vzhozený prachy.Jo a Širl jako legenda bz měl přednášku vo chlastání.
odpovědět 
    Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M15:20:58 17.12.2003
Úžasně inspirativní!
Václav Širlodpovědět 
     Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M19:16:14 17.12.2003
Při vší vrozené skromnosti, na kterou jsem tolik pyšný, jsem největší odborník na Mg asi JÁ! Letošní léto jsem částečně trávil na Metabolické JIP s minerálním rozkladem a konzumoval obří dávky Mg (mimo jiné) přímo do žíly! Takže ale znám jen vliv Mg na člověka, nikoliv na skálu. V nás ho prý musí být docela přesně akorát! A kolik má být alkoholu? Používám-li Mg zevně, mám ho užívat i do žíly? Používám-li alkohol vnitřně, mám užívat Mg zevně? A naopak? Dostavil se u mne minerální rozklad nepoužíváním Mg, nebo nechlastáním? Tolik otázek!!! A ani Venca Širl nám asi neodpoví (ač věru významný znalec lezných problematik!), neboť nemáguje a nechlastá!
Jan Pušodpovědět 
      Jak užívat maglajz...12:34:40 18.12.2003
Mg si syp na hlavu, alkohol užívej vnitřně. Probatum est!
Václav Širlodpovědět 
       Re: Jak užívat maglajz...14:47:57 18.12.2003
Nesouhlasím, pacient potřebuje MG i zevnitř (a rozhodně nevypadá na simulanta) k dosažení vnitřní rovnováhy. Té sice nejlépe dosáhne pomocí alkoholu, ale tento stav není setrvalý a tak se správně zamýšlí nad nějakým zásadnějším řešením. Cvičně se může sice chodit nadýchávat maglajzu pod lezce na překližkách, ale přesného dávkování se tam nedočká. Minerální rozklad zní zlověstně, co bude následovat proboha potom? Osobně bych se obrátila k nějakému třetímu řešení. Co třeba ženy? Dokáží rozložit organismus docela dobře a nemusíš řešit rovnováhu alkohol versus MG.
Alenaodpovědět 
        Re: Jak užívat maglajz...15:28:02 18.12.2003
Mé experimenty s ženami dopadly s velmi rozdílným výsledkem. Od zharmonizování (samozřejmě v rámci mých možností rovnováhy!!!) až po rozklad minerální, psychický a snad i geologický a psychotronický! S alkoholem nemlich to samé! Mg jsem se vyhýbal...a tumáš! S třemi substancemi ovšem roste možnost kombinací! Ovšem používat ženy vnitřně?!?!? Pokusím se o aplikaci všeho najednou zevně. Poleju se pivem, popráším Mg a vyrazím do bordelu! Naprej!
Jan Pušodpovědět 
         Re: Jak užívat maglajz...18:41:56 18.12.2003
Ano! Ženy a hospody se mají poznávat zevnitř!
Václav Širlodpovědět 
          Re: Jak užívat maglajz...00:12:46 31.12.2003
Skvěle Václave,

jsi kanec. Nazory za jedno. Těším se jestli zase vyrazíme.

Ps. preferoval bych lezení. Ale ostatnímu se nebráním :)))
Koďaodpovědět 
  Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M19:44:10 30.12.2003
Kde se to tema vzalo? Podivej se do zapisu z minule VH na ktere jsi taky byl:
http://www.horosvaz.cz/servis/index.phtml?rb=5
VH tam uklada VV zabyvat se problemem magnezia...
Takze predkladame alternativu jak by se to tema dalo alespon trochu objektivizovat. Pokud te napadne jina alternativa, alespon bude z ceho vybirat. Nebo to cele VH zamitne a Kuba Turek bude mit dalsi nadpis pro clanek "Jak se VH opet odmitla zabyvat problemem magnezia" a na Lezci se zvysi vlivem slova MAGNEZIUM navstevnost o 200%. Vidis v tom nejaky zasadni problem?
Jan Bloudekodpovědět 
   Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M13:36:49 05.01.2004
Vidím problém v tom, že se energie VV plýtvá nazdařbůh tam, kde se podstatného a reálného posunu ať dopadne hlasování jakkoliv nedočkáme ( finanční stránku nehodnotím ). Na straně druhé je řada věcí, které se táhnou několik měsíců či let a problém by posunuly podstatně více než výzkum typu zda ubyde hornina o 0,003 mm za 100 let lezení při použití MG a bez něj to je pouze 0,001 za 100 let.....Podstatný a neřešený problémy vidím já takto: Chybějící info tabule v oblastech, chybějící info servis na webu ČHS, nedostatečná osvěta mezi členy ČHS atd....atd....
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M18:13:45 05.01.2004
Se divim, ze vas to jeste bavi, ale komu cest, tomu cest. ja na to radeji prdim a lezu a to stejne bych doporucoval ostatnim a bohuzel vetsine ochranaru bych doporucil "iba jedinne riesenie"...
Kdo to nezna at se opta na mejlu, verejne to neventiluji abych zase nebyl osocen :-)
radek
zobanodpovědět 
     Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M16:00:53 06.01.2004
zobane já tě sice osobně neznám ale beru to asi tak je zde nějaká lezecká špička nebo elita jak chceš a ta musi eště jednou musí udávat směr kam náš sport směřuje.Je to tak trochu o osobnostech tak se mně nelibí že si zalez do ulity vzal trest co ti dali a hotovo.Prostě lezení z magnéziem tady je a bude a jestli všichni budou jak ty tak tady bude i ten problem.prostě bud ano nebo ne a ne jako jen tz těžký ono před 20 lety bylo těžký 7C,ale asi to fakt nema cenu se čílit.
Hezkej novej rok
david
david peterkaodpovědět 
      Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M17:44:08 06.01.2004
Lezecká špička nemusí, lezecká špička sama tím co dělá určuje, kam se lezací sport ubírá. Ale do obecných pravidel má co mluvit stejně, jako kdokoliv jiný. Pravidla silničního provozu také neurčuje Schumacher. Dokonce se ho ani moc neptaj, jaká mají být pravidla pro F1. Nicméně Q.B.F.F.F.S. 2004!
Honza Pušodpovědět 
       Re: stejné hřiště10:18:26 07.01.2004
Poměrně trefná odpověď. Já základní problém našeho sportu vidím v tom, že špička i ometák co leze trojky se setkávají v podstatě "na stejném hrišti", což ve většině ostatních sportů ani v té F1 prostě není. Tam si zcela bezproblémově a bez konfliktu vytvoří svá pravidla špička a jiná obyčejný lid.

V našich malých českých poměrech ale bohužel klidně na jedné skále či věži působí špičkový sportovec i "ometák". Každý tam přišel s jinými ambicemi a očekáváním, každý pro svoje optimální vyžití požaduje něco jiného. Ale setkávají se stejné skále, potkají se minimálně u slaňáku, lezou na základě STEJNÉ výjimky.

Jediným řešením je oboustranně akceptovatelný kompromis.
Martin Mellanodpovědět 
        Re: stejné hřiště10:04:25 08.01.2004
Nojo. Ale ona je to už schíza. Z projevů mnoha sportovních borců (hlavně těch zatím nijak moc úspěšných) září opovržení až odpor k osobám netoužícím táhnout káru výkonnosti k dalším metám. Na druhé straně potkává docela dosti mladých kluků a holek, kteří pilně byť nevýkonnostně lezou a přitom (už vidím ten pohoršený výraz) nevědí kdo je Mrázek a ani je to nezajímá. A Ti všichni jsou pod stejnou organizací! Nevím to jistě, ale mám pocit, že takový DAV se stará o slevy na chatách, pojištění členů, možnost lezení...U nás přetrvává představa, že horospolek má dodávat reprezentanty a zkoušet členy jsou-li hodni být v organizaci. Ptáš-li se co s tím, tak nevím. Kritizovat, to mi ale jde báááječně! Inu, jsem našinec...
Nicméně co největší oddělení by myslím prospělo oboum stranám!
Honza Pušodpovědět 
         Re: stejné hřiště10:38:21 08.01.2004
Nojo oddělení.....
Ale to dost dobře nejde, protože nejsme schopni rozdělit do hřiště, které je v českých podmínkách navíc zatraceně malé, velmi sledované a hrozně zranitelné.
Navíc v současných podmínkách sdílíme jedinou výjimku a tu prostě nerozpůlíme.
Martin Mellanodpovědět 
      Re: O co jde? } ALENA, MARTIN M21:26:24 06.01.2004
Herle do ulity jsem nezalez, to ne, jen si tak procitam a premyslim, ono chce na nektere veci cas a i tu spravnou chvili, takze uvidime.
Ale jinak za nejůlepsi cestu vylezenou na pisku letos pokladam Nejslabsi mate padaka a proc to nedostalo vystup roku, jak by si po pravu zaslouzilo uz nechavam na vasich analytickych schopnostech.
Takze tak...
Radek

PS: bily ruce mam furt neboj...
zobanodpovědět 
        pro zobana21:11:26 07.01.2004
este naposled napsal bych ti na mail ale nak se mne to neotvira.
Ja už na to tema měl i rozepři s ondrou benešem shora zdola.Mám ten dojem že my češi chcem furt něco extra ale ne tam kde to je nutne a vtom vidím problem.
Všude na světě používaj na písku mágo a to již x let ale my místo abychom se zeptali jak to jde tak máme komisi na výzkum a podobná částka co loni padla na přejištování padne na výzkum co bude dělat kamo kami nebo kdo.stejné to bylo kdysi s RP pamatuješ když hudy kolem 87 začal sekat hudečkarnu a pak tam dělat závody.No a pár let nato tam všichni v zimě trenovali a začalo se indoorovat a trenovat vytrvalost a lézt rp i na písku.ale už tenkrát lez hudy v němcích s magem desítky ale držel hubu jako ty dnes.Ja nechci aby to vypadalo jako ze do tebe reju .Jenže v okamžiku kdy se někam řadíš tak máš jinou odpovědnost než ty co placaj za 5 furt dokola.Jenže to povědomí tady není jak jsem někde udával přiklad sharmz co děla campy pro děcka co nemaj moc peněz a ročně přes sponzory vybere 30g.
Co dělá naše špička třeba mráza.A o to me v globalu jde říct ano lezu s mg proto a proto.
PS.poslanec Schling podal v prosinci navrh zakona o vodních přehradách na labi který prošel viz reflex v globalu to znamená že investor nepotřebuje schválení min.životního prostředí a může si v nove chráněne oblasti labské pískovce dělat co chce.Co to je pro labák odvod sám v příměru ke škodlivosti mg a zase co děla CHS
PSS Ja jen kecám a taky nic nedělám hezkej climb
vše v dobrém
david
d a v i d p e t e r k a @ s e z n a m . c zodpovědět 
        Re: pro zobana10:30:29 08.01.2004
Tak to si neodpustím:

1) "...máme komisi na výzkum a podobná částka co loni padla na přejištování padne na výzkum..."
To je kec! Nemáme komisi a nepadne. VV poptal (otázka jednoho dopisu) vhodnou instituci co a jak by šlo. Vzniknul NÁVRH, ten je k připomínkování, bude předložen Valné hromadě a možná padne pod stůl bez diskuse. To jen abychom byli přesní!

2) "...Všude na světě používaj na písku mágo...". Nechci se tvářit jako dokonalý znalec světových lezeckých terénů, ale troufám si tvrdit, že podobná pískovcová města, jaká vyrostla v česko-saské křídové tabuli, na světě nejsou. Jestli se kde leze po pískovci (hornině), tak tento má naprosto jiné vlastnosti, než "naše" pískovce. A teď nemyslím jen hrubost či pevnost chytu, ale i rozsah oblasti, geologickou dobu vzniku, způsob a rychlost eroze a spoustu jiných vlastností, které z těchto oblastí dělají světový unikát.
Ale rád se poučím, nemám-li pravdu.
Martin Mellanodpovědět 
         Re: pro zobana11:18:59 08.01.2004
no měl bych taky jeden dotaz k tomu mágování v sasku. Nikdy jsem tam neviděl nikoho líst s pytlíkem za prdelí. Snad jen kromě fotky s hudym..
makovecodpovědět 
         Re: pro Mellana18:14:45 08.01.2004
Ad 2/: Písku jsou po světě mraky, i geologicky
totožného s tím saským, ale saské unikum je v pojetí a v tradici. Nikde lezení nemělo psaná pravidla (i u nás byla přijata až pod saským
vlivem). Za to Sasové vděčí faktu, že v pionýrské době na začátku 20. stol. byl vůdčí osobností právník Rudolf Fehrmann, jelikož venkovské chasníky či městské tovaryše by nikdy nic takového nenapadlo. A protože v té zemi byly vrchnost a foršrift vždy respektovány, udržuje se
to podnes. Zkráceně: tam, kde si Anglán řekl, "lezu volně bez pomůcek, protože to je fér a protože chci", Saxón lezl volně, neboť psaná pravidla lezení s pomůckami (včetně Mg) zakazují, a byl bych potrestán vyobcováním ze smečky či jinak.
Detaily lze najít v knihách učených - ani delší praxe není na škodu.
Howgh!
Václav Širlodpovědět 
         pro melana20:54:46 08.01.2004
Ja pevně věřím že to byl jen kec a že ty prachy neutratite.Rád se ti za to šetření 400t které jistě použijete lépe omluvim.
odpovědět 
          Re: pro melana16:38:13 11.01.2004
Kdo jsi TY a koho myslíš tím VY?

Jestli se ty peníze utratí, bude to jen a pouze z vůle Valné hromady, která reprezentuje celou členskou základnu.

Tedy jsi-li milý neznámý členem některého oddílu ČHS, potom dobře instruuj svého zástupce na nadcházející Valné hromadě.

Pokud nejsi členem ČHS, tak ti je celkem prd do toho, jak ČHS své peníze utratí.
Martin Mellanodpovědět 
           Re: pro mellana21:38:11 12.01.2004
jak jsem napsal uz nahore clen nejsem .
hlavne pro jednu vec absolutne necitelno kam penize jdou a jestli po mne nekdo chce penize tak chci vedet za co a kam pudou.a jestlize je ta vase spolecnost dotovana ministerstvem skolstvi tak me do toho neco je jelikoz to ministerstvo platim i ja jako obcan.Ta doba ca vetsina drzela hubu je pryc.
david
odpovědět 
            Re: pro mellana06:59:08 13.01.2004
Ale Davide! No tak... Já nemám důvod dělat obhájce ČHS na které se mi toho hodně a moc nelíbí a ty toky peněz také ne. Leč nezlob se na mne a nebo se třeba i zlob, ale tohle je demagogie jak noha.

Tobě tedy jde o mrhání majetkem státu? Domníváš se, že v tomhle případě se připravuje něco natolik obludného, že jako občan nemůžeš mlčet (to bych chtěl vidět jak jsi řádil, když se tunelovalo v miliardách)? Proč jsi jako občan nepodal podnět k prošetření. (ona ta „doba“ nespočívala ani tak v tom, že všichni drželi hubu, ale v tom, že všichni kecali, ale nikdo nic neudělal)?

Jistě pilně platíš veliké a stále výší daně (jako my všichni) a tak v míře těchto daní ti je i něco do téhle, z hlediska státu zanedbatelné položky. Člen ČHS však přispívá i svým ročním příspěvkem a tak jeho hlas i z tohohle pohledu je neporovnatelně mocnější tvého.

Jinak se mi ovšem Tvůj zájem jeví samozřejmě jako veskrze sympatický! Lid má remcat a kontrolovat jek to jde! Ahóóóój Jáááán...
Honza Pušodpovědět 
            Re: pro mellana10:25:10 13.01.2004
Pro uklidneni starostlivych danovych poplatniku:
ministerstvo nam dava prispevek o objemu cca 5% nasich prijmu a to i presto, ze mame vynikajici vysledky na mezinarodnich zavodech (nejsme olympijsky sport). Tento spise symbolicky prispevek je navic ucelove vazany na zavodnickou reprezenaci a talentovanou mladez. Takze je zcela vylouceno, aby Valna hromada rozhodla, ze tyto penize budou pouzity na neco jineho.
Co mas na mysli tou nepruhlednosti penez? Mluvis z konkretni zkusenosti, nebo to je jenom nicim nepodlozeny nazor? Videl jsi nekdy vyuctovani rozpoctu, ktere se posila na kazdy oddil pred VH? Nebo navrh rozpoctu tak jak se schvaluje? Nakonec vloni se na VH o rozpoctu pomerne dost diskutovalo a delaly se i zmeny. Podle meho nazoru to uz o moc pruhledneji udelat nejde tak, aby se v tom podrobnosti neznaly clovek vyznal. Je to spis o zajmu lidi z oddilu, do jake miry (ne)maji chut neco aktivne ovlivnovat.
Jan Bloudekodpovědět 
             Re: pro mellana15:38:49 13.01.2004
ano máš pravdu tu zprávu o ročním vyučtování jsem neviděl tak je to jen tlachání ale štve mne když někdo napíše ze je mne do toho prd.Bohužel jsem se naučil říkat co si myslím a ne vždy mam pravdu toho jsem si vědom.Nevím také jak se oddíly staví k jakýmkoliv aktivitám a vážím si lidí co dělají třeba neco pro decka ale dávat na udrzbu skal 400 t což je z WEB o CHS se mne jeví málo vzhledem k 10000 členů ale sám o tom vím prd tak to berte jen jako názor nikoho nechci nasrat jen napsat jak to vidím já.
david
odpovědět 
              Re: pro mellana12:11:32 14.01.2004
Na doplnění Honzy a pro uklidnění Davida o použití jím zaplacených daní:
- Jak napsal Honza, tak přímo ze státního rozpočtu běží mizivé procento.
- Větší část běží z výnosu Sazky. Tady by Tě to tedy (spekulativně) mohlo pálit, jestli jsi usilovný sázkař.

Ale především (a Honza mně když tak opraví) všechny tyto peníze mají poměrně přesná pravidla, jak se smějí použít. A myslím, že nám není umožněno tyto peníze utratit na podobný výzkum. Pokud se tedy bude realizovat, bude muset jít z členských příspěvků.
Martin Mellanodpovědět 
            Re: pro mellana11:09:57 13.01.2004
Pro uklidneni starostlivych danovych poplatniku:
ministerstvo nam dava prispevek o objemu cca 5% nasich prijmu a to i presto, ze mame vynikajici vysledky na mezinarodnich zavodech (nejsme olympijsky sport). Tento spise symbolicky prispevek je navic ucelove vazany na zavodnickou reprezenaci a talentovanou mladez. Takze je zcela vylouceno, aby Valna hromada rozhodla, ze tyto penize budou pouzity na neco jineho.
Co mas na mysli tou nepruhlednosti penez? Mluvis z konkretni zkusenosti, nebo to je jenom nicim nepodlozeny nazor? Videl jsi nekdy vyuctovani rozpoctu, ktere se posila na kazdy oddil pred VH? Nebo navrh rozpoctu tak jak se schvaluje? Nakonec vloni se na VH o rozpoctu pomerne dost diskutovalo a delaly se i zmeny. Podle meho nazoru to uz o moc pruhledneji udelat nejde tak, aby se v tom podrobnosti neznaly clovek vyznal. Je to spis o zajmu lidi z oddilu, do jake miry (ne)maji chut neco aktivne ovlivnovat.
Jan Bloudekodpovědět 

 Pro mne, za mne...19:51:45 08.01.2004
Troufnu si doplnit, pouštěje se na tenký led. I ten Anglický přístup je vlastně právnický (sic). V Anglosaských zemích v právu platí precedent. Bylo-li jednou rozhodnuto tak, po druhé to bude také tak. Tedy tam, kde se začalo lézt nějakým způsobem, se tak leze a dost možná, vzhledem k jejich vnímání právních norem, je to pro ně Zákon. U nás rozhoduje litera, a tak to ten dobrý právník sepsal. Ale to je jen úhel pohledu a navíc nejsem právník.
Honza Pušodpovědět 
 Re: Pro mne, za mne...09:28:20 09.01.2004
Šajsdrek, Hanzi! Výraz "Anglán" jsem použil jen pro zkrácení - myslel jsem tím "Anglány či jiné mentálně svobodné lidi" (to jsme, doufám, i my dva). Lidi, kteří respektují prostředí i jiné lidi, a své konání řídí svým rozumem. "Saxóni" jsou pak pro mne reprezentanty lidí mentálně nesvobodných, kteří respektují jen vrchnost a jakoukoli autoritu; to je pohodlnější, protože to není taková "makačka na bednu" - národnost s tím vlastně nesouvisí, tupost je vesmírná. Ale k poznání se dochází především praxí.
Howgh!
Václav Širlodpovědět 
  Re: Pro mne, za mne...09:47:05 09.01.2004
Ofkóz! Václav! Já to tak pochopil v mezích, které mi má chápavost dovoluje. Ten dodatek je jen k tomu, že v anglosaských zemích je úcta k tradici promítnutá i do zákona. Navíc ty zákony možná tolik nepotřebujou. Mají generacemi výchovy naučenou větší dávku ohleduplnosti k ostatním, přírodu nevyjímaje...V Aglii stačíval nápis "Prosíme Vás laskavě..." a bylo, slušnou žádost gentleman nemůže neposlechnout . U nás po Německém vzoru je na stejném místě "Zakazuje se pod pokutou, zavřením a vykastrováním!" A je fakt, že mnozí z nás, když nemají za prdelí drába se chovají jak knechti na válečné výpravě. Hurá alespoň na skalky-podmínky jsou luxusní!
Honza Pušodpovědět 
   Re: Pro mne, za mne...10:45:24 09.01.2004
slovo mentálně svobodný by mohlo být vzhledem k anglo historii množení mezi sebou brách a segra tata a dcera bráno jako že seš blb.Jinak historie je třeba a v ndr se nemaže až na vyjímky jen u nas je těch vyjímek vic.david
odpovědět 
    Re: Pro mne, za mne, Davide.10:58:51 09.01.2004
Chlapci, chlapci, kam jsme se to v diskusi o maglajzu dostali!? Ještě poznámku, že "mentálně
svobodný" není totožno s "mentálně zdravý" - ale
pojďte už, doprdele, radši lézt! Podmínky jsou nyní opravdu "úplné"!
Hamdulilah!
Václav Širlodpovědět 
     Re: Pro mne, za mne, Davide.11:02:08 09.01.2004
hele ja už chodim s mačkama kolem baráku se psem ,tak doufam že je to u vas v jizerkach namrzly uvidíme o víkendu.
david
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.