LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
36.Kolomazník 10459
37.Drbohlav 10456
38.Kalvas 10438
Bouldry:
36.Svoboda 8759
37.Scheuerová 8703
38.Hapala 8678
Hory:
23.Cibulka 4617
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140863 cest
Nové přelezy:
Fialka SD 7C
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Přejišťování Jizerek
Nechápu jestli si někdo jinde troufá přidávat jištění do starých cest, ale v Jizerkách se to děje. Nějaký prase přidává nýty do cest, které bzly vylezeny v 50letech. Navíc je dává do míst, která dnes jdou krásně zajist vklíněnci nebo frendy. Konkrétně se jedná o Údolní cestu na Nos (2 nýty)a Větrnou spáru na Kazatelnu (zatím jenom vyvrtaná díra). Možná jde i o další cesty o kterých nevím.
Komentáře (72)20.05.2002... celý článek
 Polínko
Algena a jeho svita se činila na Polínkách.
Na doporučení jsme v sobotu vyrazili v kompletní sestavě OS.OS. na Polínka. I když, v poslední době jsme tam překvapivě často. Do soboty z 29 vynejtovanejch a vyčištěnejch cest, se už dá vybrat. Cesty od 4+ do 8. Klasifikace: pokud jsou cesty od Algenovo party tak jsou o něco lehčí než se píše, a naopak pokud cesta od Algeny a jeho party není tak se zdálo že jsou těžší než se píše. Jen doufám, že častějším lezením se cesty ještě krapet očistí. V
Komentáře (8)19.05.2002... celý článek
 Promítání
Ve čtvrtek 23.5.2002 se v BB budou promítat poslední závody SP ve sportovním lezení.Parádní umístění Mrázy a průběh závodů bude komentovat Slávek V.
Uvidíte také ufounský přelez cesty Underground.
Promítání začne ve 20:00 Pa a
Komentáře (4)19.05.2002... celý článek
 Mráza dal top a postoupil do semifinále
Tomáš Mrázek dnes na závodech série Světového poháru v lezení na obtížnost v ruském Jekatěrinburgu dal top a postoupil ze čtvrtfinále do sobotního semifinále. Mráza ani Slávek Vomáčko, který ho doprovází, se zatím neozvali, ale průběžné výsledky jsou na kvalitním webu pořadatelů na www.uralclimbing.ru .
Zítra má být semifinále v 10:30 tamního zauralského času, což je myslím ve střední Evropě v 6:30 ráno. Finále je pak v 19:00 tamního času. Na uralském webu jsou fotky a videíčka, slibují i
Komentáře (2)17.05.2002... celý článek
 Kangchenjunga
Pokud by to někoho zajímalo, dávám k dobru následující zprávu: Radek Jaroš a Martin Minařík pokořili ve středu 15.5. třetí nejvyšší horu světa. Více informací najdete na www.radekjaros.cz, případně na www.pre.cz/expedice .
Komentáře (3)17.05.2002... celý článek
 Nemoc z výšky a improvizované transportní prostřed
Čt 23.5. 19:00 divadlo DIALOG Plzeň
Dnes již skoro tradiční (druhá) přednáška Jany Voborníkové (členky Společnosti horské medicíny, školitelky instruktorů ČHS - to kvůli reklamě).
Tentokrát rozděleno do dvou tematický částí, nebude to takový hromadný nášup jako první všeobecná přednáška o horské medicíně.

1) Vysvětlení a užitečné rady k výškové nemoci před prázdninovými akcemi do vyšších hor. (Vejškovku lze pobrat již kolem 2500 m.n.m.). Divadelní ukázky opravdovéh
Komentáře (5)16.05.2002... celý článek
 Jsme normální ?
O víkendu jsme zajeli na náš všemi milovaný, příhraniční Kaitersberg. Dojem z perfektního lezení za krásného počasí nám pokazila informace, nad kterou zůstává rozum stát. Do konce měsíce června je zavřen Riesenblock, to všichni víme a náležitě to respektujeme. Je to kvůli sokolu, dravému to ptáku, jenž na této dominantě celého hřebene každoročně vychovává potomstvo. Sokola letos někdo brokovnicí zastřelil ....

Komentáře (9)16.05.2002... celý článek
 Mráza letí na SP v Jekatěrinburgu
Tomáš Mrázek dnes (ve středu) večer odlétá do ruského Jekatěrinburgu na další závod série Světového poháru v lezení na obtížnost. Závody budou v pátek a v sobotu. Slávek Vomáčko, který ho doprovází, volal z letiště, že se Mráza cítí v pohodě, a přislíbil, že bude průběžně esemeskovat info ze závodů. Něco by mohlo být pro Lezce v pátek a výsledky v sobotu.
Komentáře (4)15.05.2002... celý článek
 Srbsko
Tak jsem byl po dlouhe dobe v Srbsku!
Patecni odpoledne, jak stvorene na kratky vypad do skal, tak jsme jeli do Srbska, je to nejbliz. Mimo nas zde byla pouze particka kluku a holek, navic v Alkazaru vlezli do druheho patra, tak jsme mohli radit na mejdlovem vapne.
" Ty vole, to bylo, jako by nekdo dal podlahu", pravil partak, ale nikdo nekricel o pomoc, zadny rozruh nenastal, tak jsme lezli dal.
Za pet minut prijeli hasici, zachranka a polisi, vsichni v rozmezi par vterin,
Komentáře (8)14.05.2002... celý článek
 Silnej a silnější
Ramon Julia a Edu Marin...
Asi tak před rokem jsem poprvé uslyšel o těchto dvou jménech a jejich parádních výkonech na skalách, které se nyní dostávají do uzské světové špičky.
Dva španělé řádí ve španělských oblastech a přelézají jednu pecku za druhou.
Posuďte sami:
Ramon Julia 20 let -
5x8c+ (dvě letos),10x8c (tři letos), 5x8b+ (jednu letos), 2x8b OS (dvě letos).
Edu Marin 16 let -
včera přelezl "l´Odi sociál" 8c+, cestu přelezl první onsajtér
Komentáře (2)14.05.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   >>>  
 

Přejišťování Jizerek

Nechápu jestli si někdo jinde troufá přidávat jištění do starých cest, ale v Jizerkách se to děje. Nějaký prase přidává nýty do cest, které bzly vylezeny v 50letech. Navíc je dává do míst, která dnes jdou krásně zajist vklíněnci nebo frendy. Konkrétně se jedná o Údolní cestu na Nos (2 nýty)a Větrnou spáru na Kazatelnu (zatím jenom vyvrtaná díra). Možná jde i o další cesty o kterých nevím.

Myšák   [úpravy] 09:55 20.05.2002Tisk 

Reklama:

Komentáře

Nový komentář 

 Malé ego
Asi mají chlapci příliš malé nebo příliš velké ego. Zasloužili by si zpřerážet ruce za takové prasárny.
Zapsal: Kuba Turek, 10:39:48 20.05.2002
 To snad ne!!!
Á hrdinové jsou tu! Uvědomujete si vůbec co pro vás znamená
Zapsal: Čenda, 10:46:00 20.05.2002
 Falešní hrdinové!!!
Je fakt sqělý že jste tak pohotově a ramenatě zareagovali. Víte vůbec jakou hodnotu má zdraví? Už jsi nesl svýho kámoše ze skal, kterej mněl obě nohy nasračky přelámaný o koukající do všech jinejch nech přirozenejch úhlů a jen proto že to prostě nebylo kam dát?
ŽÁDNÁ CESTA NESTOJÍ ZA JEDINÝ LIDSKÝ NEŠTĚSTÍ.

Zapsal: a d r . r o c k @ s e z n a m . c z, 10:53:50 20.05.2002
 Re hrdinové
hm. neštěstí to je. ale to ten kámoš nevěděl že nezajistí už před tím, než nastoupil do cesty? A nestyděl se spíš trochu si to vylézt s horním jištěním, anebo zvolit lépe zajištěnou cestu?
v jizerkách je od okamžiku, kdy se toleruje používání vklíněnců a frendů docela bezpečno. Jde-li do toho místa, kde byly nýty přidány založit spolehlivý vklíněnec (což jsem z příspěvku pochopil), nemají tam ty nýty co dělat.
Zapsal: Lukas B., 11:05:15 20.05.2002
 Nechápu?!
Nemám slov když někomu vadí že se někdo snaží zvyšovat bezpečnost při lezení tak se vždycky najde nějakej kokot kterej musi remcat.
Zapsal: ???, 11:05:36 20.05.2002
 RE nechápu
...ať si teda zvyšuje bezpečnost na cestách který si postavil... Nebo ať leze na co má.
Zapsal: Tomáš F., 11:41:06 20.05.2002
 
No jasně chlapi. Mě osobně u to taky točí. Vždyť je to o hubu. Takže každou cestu bych radši zajistil třeba jako ferratu a na písek bych třeba přidal pár nejtů aby klasici moc nekřičeli. A proč tam třeba neudělat hned žebříky. To snad zvládne každej a za ty šprušle se výborně jistí - tak není co řešit.
Supr zábavu s přejišťováním...
Zapsal: , 11:42:15 20.05.2002
 Oprava
Omluvám se, ale předchozí příspěvek je můj.
Zapsal: Omluva, 11:55:40 20.05.2002
 To snad ne!
Vytlučte ty nový borháky. Jizerky jsou klasická oblast. Kdo touží po sterilním a bezpečném lezení, má Roviště nebo Alkazar, atd.
Zapsal: Tomas, 12:50:18 20.05.2002
 Mýtus o Jizerkách
Protože jsem zmíněné cesty lezl již dříve než před dvaceti lety, dovolím si k článku zaujmout stanovisko.Na obou cestách se totiž již v těchto letech vyskytovaly skoby zubem času poznamenané.Ještě při poslední návštěvě Jizerek,asi před dvěma lety, jsem tyto nádherné cesty lezl.Ze zmíněných skob jsem neměl dobrý pocit....Pokud tedy někdo tyto nevyhovující skoby vyměnil za kvalitní jištění, zachoval se správně v souladu s pravidly. Snad jen měl informovat VK a popřípadě od ní vyžádat adekvátní náhradu za nýty.A mimochodem, zrovna na zmíněných cestách jsou vklíněence, natož friendy zakázány!
Zapsal: F. A. Mezera, 12:53:43 20.05.2002
 Názor
Když už tam někdo dodal jištění jištění, tak to nevytloukat. Kdo chce si hrát na klasika, ať to necvaká. Kdo se nechce zrakvit, ať si to cvakne. Tu skálu už nikdo nezachrání. Po vytlučení zůstane díra, nebo flek. Koukněte se na Panťáku (Dohoda jistá) jak vypadá vytlučenej borhák a bude Vám to jasný. Nechápu občas, kde někdo najde sílu na vytlučení. Snad jedině prvovýstupce, ale těžko Ginzelové vytlučou Nos. Radši věnujte aktivitu výměně špatných jištění, nebo dělání nových cest. Nebo prostě jenom lezte pro radost.
Zapsal: Michal Pešík, 13:21:33 20.05.2002
 jizerky a vklíněnce
na adrese http://www.horosvaz.cz/ochrana/index.phtml?rb=15 je úplné znění výjimky umožňující lezení v Jiz. horách.
Ta informace o zákazu vklíněnců nikdy nevycházela z požadavků ochrany přírody, bylo to jakési etické zpřísnění sportovních zásad, propagované především M. Machovičem. Tato zásada byla jednoznačně formulovaná ještě v průvodci "nepískovcové skály" (nevím z hlavy který díl). Tato zásada dostala první změkčení ve smyslu "cesty vytvořené před rokem 1970" (nebo kdy přesně), resp. se u prvovýstupů psalo "vylezeno s jištěním pomocí vklíněnců". Dnešní stav je takový, že jsou vklíněnce tolerovány. Je samozřejmě rozdíl mezi tím, kdy správce skal na základě dohody s místími lezci vymění jedovatou skobu za pěkný nový kroužek (a zveřejní to) a tím, kdy osamělý nadšenec na základě vlastního rozhodnutí zatluče nýty proto, aby se nemusel bát cestu vyvádět.
Přidávání kruhů je určitě oprávněné:
- jako náhrada nespolehlivého jištění (skoba, prasklé nebo prodřené hodiny)
- aby se na písku v cestě dalo dobírat tak, aby se nedrhla skála
- pro slanění
- jako dobírák na věžích s nevhodně umístěným slaňákem
p.s.: všimli jste si u té vyjímky větičky o magnésiu?
Zapsal: Lukas B., 13:29:08 20.05.2002
 Mýtus a Názor
hele, tak vo co tam de? Jedná se o výměnu starého nebezpečného jištění, nebo o přidávání? Jestli o přidávání, trvám na znění své první první reakce. Ať si kdo chce přidává co se mu zlíbí do cest, pod kterejma je podepsanej. Ale jedná-li se o cizí cesty, nevíc když do nich lze přidat jiné jištění (a tam kam jde vklíněnec, tam jde taky smyčka), tak si dotyčnej zaslouží ruce zpřerážet - pokud potřebuje borhák na každej druhej metr, tak ať leze tam, kde tomu tak je. Copak u nás není dost oblastí, kde lze cvakat expresu do prvního borháku eště z okýnka auta? A vůbec... nechci se dožít toho, že všechno bude vyborhákovaný, lidí bude všude jak na... (tedy jako v Srbsku) a každou cestu budou donekonečna pokoušet všichni co na ní evidentně nemaj, takže do ní už ani nepude nastoupit. Mě osobně borháky až tak moc nevaděj, vadí mi ale, že na ty vyborhákovaný cesty se tahaj celý procesí, přibývá bordel a lezení přestává bejt o klidu v přírodě.
Zapsal: Tomáš F., 13:45:57 20.05.2002
 Nepochopení Jizerek
Jizerky nejsou a nikdy nebudou plný lidí jako jiný oblasti. Tím, že někdo přidá 2 borháky do Údolky na Nos, která má 50 metrů, se její počet přelezů rapidně nezvýší. Pokud neznáte Jizerky alespoň trochu, tak je nesrovnátejte se Srbskem nebo s Rovištěm. To prostě nejde. Nelze vždy odsoudit dodání borháků do cízích cest, ale je třeba posoudit důvod. Jištění nikam nepřidávám, ale ani bych ho nevytloukal. Taky mě štvou davy lidí ve skalách, ale do Jizerek ještě nedorazily, a ani nedorazí. O tom jsem přesvědčen.
Zapsal: Michal Pešík, 14:26:42 20.05.2002
 Jizerky
Ahoj všichni,
myslím si,že ty borháky tam dal Standa Silhán a deje se to i jinde ,je to výměna za staré jištění.
Údolka na nos je beze sporu nádherná cesta a já jsem pro ,že když se to dá zajistit vklínenci a frendy ,tak je to naprd tam něco přidávat,ale když je to za staré jištění-výměna,tak je to OK.
Dá se potom polemizovat o tom,zda nýty,či borháky nějak nenatřít nebo neupravit,aby tak nesvítili ze steny...Petra
Zapsal: Petra, 14:40:46 20.05.2002
 Michalovi a Jizerkam..
Michale,je to smutny,ale davy do Jizerek dorazi,protoze leze stale vice lidi a nektery oblasti jsou tak prelidneny,ze tam neni k hnuti.Do Jizerek zatim spousta lidi nejezdi hlavne kvuli tomu,ze se proste neumi jistit nicim jinym nez borhaky nebo nyty,protoze na umeline,na Rovisti a v Srbsku nic jinyho neni.To je take pripad Reze,kdyby tam nejaky zastance modernich trendu misto skob dal borhaky,jsou tam davy jako v Srbsku,lidi se proste neradi boji.Ty dva pridane nyty v udolce na Nos jsou fakt hanba a hlavne jsou zbytecny!!!
Zapsal: konik, 15:24:44 20.05.2002
 
Myslím, že je to jasné: do starých cest se nepřidává další jištění!!!!!!! (Kromě výměny starého jištění viz Lukáš Blud.) Je to prostě autorské dílo a ne umělá stěna, kam si našroubuješ, co chceš. Já na Nos taky nelezu, protože se bojím. Možná to jednou zkusím, ale potom chci zažít to samé jako Ginzelové a spol.
Představ si například dva nýty v traverzu Spirálové cesty na Zvon, nebo vedle spáry na Kauschkově odkazu na Viničnou plotnu... To by bylo lezení úplně znehodnocené. Neslyšel jsi někdy o rovnováze mezi psychickou a fyzickou stránkou lezení?
Zapsal: Kuba Turek, 15:40:41 20.05.2002
 RE:Kuba Turek
Slyšel a nevěřil svým uším. Posílám e-mail, který je výsledkem tohoto přístupu:

BTW: Zkus se optat jesli to stálo za to ...


Ahoj,

dopadl jsem dost nesikovne a uz si nezalezu. Dokonce mi bude nejaky tyden trvat nez se dostanu k pocitaci. A proto jsem nabidl prevod Virtualniho lezeckeho pruvodce pod nejnavstevovanejsi cesky lezecky server http://www.lezec.cz. Tento prevod s sebou nese jeden maly zadrhel: Vase komentare budou zverejneny vsem navstevnikum tohoto serveru (i bez autorizace). Samozrejme, pokud nesouhlasite, je mozne vase komentare vynechat. V tom pripade dejte, prosim, vedet na adresu hopino@post.cz.

Naposledy Vas zdravi a bezpecne lezeni preje

Bohous


Zapsal: Čenda, 15:59:55 20.05.2002
 RE:Kuba Turek
Slyšel a nevěřil svým uším. Posílám e-mail, který je výsledkem tohoto přístupu:

BTW: Zkus se optat jesli to stálo za to ...


Ahoj,

dopadl jsem dost nesikovne a uz si nezalezu. Dokonce mi bude nejaky tyden trvat nez se dostanu k pocitaci. A proto jsem nabidl prevod Virtualniho lezeckeho pruvodce pod nejnavstevovanejsi cesky lezecky server http://www.lezec.cz. Tento prevod s sebou nese jeden maly zadrhel: Vase komentare budou zverejneny vsem navstevnikum tohoto serveru (i bez autorizace). Samozrejme, pokud nesouhlasite, je mozne vase komentare vynechat. V tom pripade dejte, prosim, vedet na adresu hopino@post.cz.

Naposledy Vas zdravi a bezpecne lezeni preje

Bohous


Zapsal: Čenda, 16:03:49 20.05.2002
 Přidání, nebo výměna?
Hezky se tady bavíme. Ale abychom se mohli fakt pěkně a do krve pohádat (a začít si zase vyhrožovat nakopáním do pr...), bychm měli napřed vědět, zda jde o přidané jištění, nebo o tu výměnu za nějaký dost jedovatý vorezlý fichtle.
Možná by bylo na místě se zeptat Vagóna (viz Petřin příspěvek), jestli to byl skutečně on.

No a pak si můžem vjet do vlasů...
Zapsal: Tomáš F., 16:56:03 20.05.2002
 Ach jo
Snad by bylo dobré si znova přečíst původní Myšákův příspěvek. Ať to čtu, jak to čtu, pořád je tam jen info. o tom, že nýty byly přidány, a to i do míst, kde se dá jistit vklíněnci a friendy.
Takže dokud nepřinese někdo jiný další svědectví (doměnky mě nezajímají), beru to tak, platí Myšákovo tvrzení.
P.S.Nepřijde mi moc chutné, posílat sem Bohoušův dopis, autor je nepsal pro tuto diskusi. Navíc obecně dosahování bezpečnosti je záležitost subjektivní, a téměř nekončící. Nakonec by jsme se mohli dostat k cestě vynejtované po půl metru, zastřešené, obestavěné lešením, atd. I ty dva nejty budou zachvííli někomu málo, a přidá další, a někdo zase další. Prostě se to zvrhne. Vždycky bude nutno stanovit nějakou mez. A já to beru tak, že v Jizerkách (klasická oblast) se dohodlo, že jištění se nebude přidávat.
Zapsal: Tomas, 17:53:53 20.05.2002
 Vymena
V danym miste na Nose skutecne byly fichtle kategorie "smrt za korunu". Tu cestu znam, vim, ze v tech mistech jdou tutovy vklinence a frendy - se smyckou bych si jistej nebyl. ALE: Kdyby Ginzelove meli pri prvovystupu ten matros, co mame ted my, tak tam nebude pet kruhu a dve skoby, ale jeden kruh - dnesni treti, a to jenom kvuli dobirani. Tim se ale dostaneme k tomu, ze jediny skutecne cestny a sportovni prelezeni cesty by bylo pouze s tim matrosem, kterej meli a pouzili prvovystupci. A ukazte mi nekoho, kdo dnes poleze na konopnym lane kolem hrudniku, bos a s par "hasicarnama", jenom proto, ze to tak tenkrat vylezli. To znamena, ze dnes, kdyz mame mnohem lepsi matros by se kruhy meli spis vytloukat nez pridavat, ale to je blbost, kdyz uz tam ten kruh je, tak ho tam nechat.

Ale abych zbytecne nefilozofoval a zaujal nejaky stanovisko: Vymena urcite, prijistovat muze jenom autor cesty. U Nosu to jeste celkem beru, ale byl jste nekdo v posledni dobe na Cerny Studnici? Tam to nekdo uplne nesmyslne vynejtoval, fuj, hruza...

Ad. Jizerky a davy lidi: Myslim, ze tohle Jizerkam nehrozi. Vetsine odchovancu umelych sten a s tim spojeneho stylu lezeni vetsinou staci jeden vylet, aby rekli: "Jizerky? Takovej humus! Uz nikdy!" Charakter materialu a styl lezeni Jizerky celkem bezpecne chrani.

Zapsal: Otas, 18:07:25 20.05.2002
 lezení je nebezpečné
Ano, horolezectví JE NEBEZPEČNÝ sport. A proto ho většina z nás dělá. A dělali ho i lezci před námi. A jestli se to podařilo jim, můžeme to po nich zkoušet i my. Jestli se bojíme více než oni, pojďme na umělé stěny nebo jeďme na vápno do Francie. Ale proč za naši neschopnost mají pikat naši nástupci, kterým zničíme cestu?
A to ještě nemluvím o takových věcech, jako je ochrana přírody. Proč dávat do cest více železa, než je při současném způsobu jištění naprosto nutné? Pokud jde cesta zajistit uzlem, vklíněncem nebo friendem, neměly by se do ní přidávat skoby. Pokud jde dobře zarazit skoby, neměl by do skály nikdo vrtat. Vždyť čím je v cestě méně železa, tím je krásnější. Například šestkové cesty v údolní stěně Divé Máří v Jizerkách mají jen minimum skob, a proto jsou krásné a lezec něco dokáže, když je přeleze. Vylezení stejné obtížnosti na Rovišti je přitom jen obyčejný tělocvik.
Příklad z Roviště - spára Babylon (5) by šla bez problémů odjistit friendy, ale kazí ji několik vrtaných pomůcek. Příklad ze Srbska/Alkazaru - spárka podobné obtížnosti Belinčiny skopičiny nemá ani jednu skobu a musí si ji každý odjistit vklíněnci.
Ohledně nehody BH: zařazení dopisu, který jsem dostal před pár měsíci také, zní v této sovislosti jako citové vydírání. (Ano, občas někdo spadne. Není to nic hezkého, ale stává se to. Právě proto, že horolezectví je nebezpečný sport. Já měl být jednou v Tatrách na 99,999 % mrtvý, ale náhodou jsem přežil. Přesto však nežádám do tatranských stěn borháky a nýty po půl metru.)






Zapsal: Kuba Turek, 18:07:44 20.05.2002
 K dopisu
Vzhledem k tomu, ze jsem stejny dopis dostal pred par mesici take a skutecne me HODNE dostal, protoze Bohouse znam osobne, povazuji jeho zverejneni zde a pouziti jako argumentu v diskuzi (ci flamewar?) jako prinejmensim malo vhodne. Navic vim, co bohous lezl a jakym stylem, takze pouzit jeho dopis pro obhajobu prijistovani cest je zcela mimo misu.
Zapsal: Otas, 18:55:04 20.05.2002
 Žádám o radu
Ahoj Kluci,

nějakou chvíli už lezu, ale hlavně na vápně a trochu na Rovišti. Začínal jsem v Ruzyni na umělé stěně, a proto některým vašim komentářům nerozumím. Ale pochopil jsem že v Jizerkách lezete asi hodně. No a mě už nebaví jezdit za hezkym o dobře odjištěnym lezenim za hranice. Rád bych lezl takové cesty i u nás. Proto mi prosím popište jak se k těmto dojištěným cestám dostanu, abych si konečně pořádně zalezl i u nás v Jizerkách. Moc Vám děkuji.

pa pa
Zapsal: Monroe, 21:15:10 20.05.2002
 Výměna
Tento víkend jsem poprvé (doufám že ne naposled) navštívil Jizerky a Údolku na Nos jsem taky lezl. Mezi 2. a 3. kruhem jsou dva nové borháky. Vedle 1. borháku jsem viděl starou zrezivělou skobu, do které bych se bál i odsednout. U 2. jsem si žádné staré skoby nevšimnul, ale to může být taky tím, že jsem měl co dělat abych se na té skále udržel a na nějaké prohlížení jsem neměl zrovna čas, je to totiž nejtěžší místo v cestě. Pokud jsou obě jako náhrada starého již nebezpečného jištění, tak s výměnou naprosto souhlasím, pokud tomu tak není, stala se chyba, ale asi bych to tak už nechal.
Zapsal: Aleš, 21:19:31 20.05.2002
 K dopisu BH
Tak bych se taky s dovolením vyjádřil: Čenda se prostě spletl. Můj pád nebyl následkem dodržování psychické a fyzické rovnováhy při lezení, o kterém psal Kuba, ale právě porušením této rovnováhy. Psychický výkon totiž jistě neznamená bezdůvodně riskovat, což jsem bohužel asi udělal. Můj názor vždycky byl a stále je, že psychický výkon je předdevším správné ocenění poměru nebezpečí a vlastních schopností. Mimochodem, nejedna skoba na Nose byla fakt dost jedovatá, vybavuju si ji ještě teď po cca 8 letech.
Zapsal: Bohouš, 21:31:47 20.05.2002
 RE: žádám o radu
zdar monroe,

jedno super lezeni v jizerkach je v hejnici (dostanes se tam z liberce pres frydlant, tam se das na raspenavu a nemuzes minout, je to vlevo od silnice)

v mistni telecvicne maj malou, ale moooc peknou a hlavne super odjistenou stenku, to bude asi neco pro tebe...

Zapsal: marylin, 22:02:57 20.05.2002
 Jizerky
Ahoj Všichni,
tak mám potvrzeno ,že v údolce na Nos to opravdu přidal Standa Šilhán a že je to kvůli výměně skoby a také kvůli dodržování směru cestu.Musím se smát tomu,že si myslíte,že by mohl někdy nějaký sportovní lezec táhnout až k Nosu,aby si tam vylezl krásnou údolku nebo jinou krásnou cestu.Lezu v Jizerkách opravdu ráda a jsem si jistá,že někteří lidé kouzlo Jizerek nikdy nepochopí...Petra
Zapsal: Petra, 07:23:03 21.05.2002
 re: Marylin
Zkuste si po sobe nekdy precist, co jste napsali. To ze nekdo leze na stene, na rovisti a ty si se cejtis jako borec na pisku nebo kde, ti nedava pravo se posmivat.

Jsem proti nesmyslnemu dojistovani, ale myslim, ze se to stejne bude muset otevrit. Pravidlo, ze do cesty smi zasahovat jenom autor pomalu vymira i s autory. Navic dnesni oblasti jsou prelezene tak, ze kdo neleze superprasky uz nema sanci udelat novou cestu, protoze jednoduse logicke jednoduche cesty uz jsou prelezene.
Leze cim dal tim vic lidi a cim dal vic lidi se nekde zrakvi. Je to dilema, protoze dame-li vice borhaku, mozna poleze jeste vic lidi.
Na druhou stranu tvrzeni "kdyz na to nemas, tak se klidne zabij" je dost morbidni.

Je to hodne subjektivni a nikdy nekoncici diskuse.
Zapsal: Marvin, 08:52:55 21.05.2002
 Tak jo...
Zdarec borci a borkyně, článeček nahoře je kachýnka... Máme elektronickou poštu, takže sem se zeptal Vagóna jak to je. Jde skutečně o náhradu za původní jištění - starý skoby. A Standův vzkaz: pokud to někomu vadí, nemusí to cvakat!
Mějte se tu...
Zapsal: Tomáš F., 10:18:55 21.05.2002
 Atˇ hodí kamenem
Nedá mi to, abych se ještě neozval.Mnohé komentáře svědčí o tom, že autoři nemají evidentně na svém kontě stovky prvovýstupů.Ale i při přelézání hotových cest si nemůžou nevšimnout, že každé usazení uzlu,či vklíněnce ničí povrch skály. To jse samozdřejmě nezaobírám tim, že do toho občas někdo řachne. Zkuste mi potom někdo vyprávět pohádku o tom, jak pomůcky skálu nepoškozující, skálu nepoškozují!Ideální je přelezení cesty z lanem na zádech, ale pozor na tvrdou podrážku, to je taky prevít!V dobách bouřlivých se dva bratři rozhodli páchat ve Žlebáku odvážné cesty, pár let na to je další generace dojistila....Znám pár týpků co to vylezou z lanem na zádech.Takže navrhuju to všecko vytlouct, dyk to tam nejni třeba! Přece atˇto vyleze kdo na to má. A nejčko vážně. Pokud někdo znáte prase co by za byt a stravu udržovalo skály u Vltavy, dejte vědět.
PS.:Pokud budeš mít Stando cestu kolem Příbrami, zajeď. Máš u mě pár piv.....
Zapsal: F. A. Mezera, 12:58:31 21.05.2002
 Solo
Lezte solo a prestanete sa hadat.
Zapsal: , 17:44:20 21.05.2002
 Taky se bojim ale...
V daleko vic cestach v Jizerkach bejvaly skoby to tady lezu jen 6 let a myslim si ze je celkem zbytecny tam davat dneska nejty mozna v SV Hrane ne Vez Gralu misto 1.skobky i kdyz asi drzi dobre prej...tak to s tim "prejistovanim-dojistovanim"zas tak neprehanejte troska vzdusnych pocitu taky stoji za to ne cau
Zapsal: Polmin, 01:07:20 22.05.2002
 ...nekonecne tema...
...asi nemá vůbec cenu se tady o tom hadat. Klasici budou rvat proti dojistovani a ty co maji trochu vice pudu sebezachovy pro.... Pravda bude asi nekde mezi. Logicky by se na cesty co nekdo udelal jiz nemelo sahat, ale kde v tyhle republice najdete jeste misto na delani novych, lehcich cest (s lepsim odjistenim) ? Mozna by nektere cesty staly za dojisteni, ale ciste ty, kde je to opravdu treba....... ovsem to je ta otazka o ktere se tady celou dobu bavime, kde je to treba a kde ne ? Kazdy to vidi jinak, takze bych to asi nechal koňovy, ten ma velkou hlavu...
:)
Zapsal: HatueY, 09:55:16 22.05.2002
 Re:Taky se bojim
Skobka drzi,ale vymenit by se to mohlo,ale citlive jako...Ja se taky bojim,proto se jistim a Udolka na nos se zajistit da.A kdo rika ,ze ne tak ji asi nelezl.Nevim jak by se na vas koukali ve Skalaku kdybyste prisli a do Udolky na Kapla natloukli kruh vedle hodin,proste Jizerky jsou hory nejsou to zadny skalky!Tak se tomu holt musime prizpusobit.
PS:Polmina nehraj po nocich Diablo....
Zapsal: Salos, 10:22:01 22.05.2002
 Re: Výměna?
Možná to opravdu Standa bral jako výměnu starýho jištění,ale myslim si ,že sami Ginzlové cestu přejistili,těch pět kruhů tam snad stačilo.Teď tam jsou tři jištění na čtyřech metrech.Ty nejty jsou stejně blbě daný,špatně se cvakaj a druhj je úplně mimo směr lezení.Ta druhá skobka byla vyměněná(tutová).Navic je to lehký,free solo jsem to přelezl už před třema rokama a to nejsem žádnej klasik,bojim se jako všichni ostatní.
Ve Větrný spáře na Kazatelnu je dira pro nejt metr dvacet pod druhym kruhem a zrovna do toho místa jde tutovej friend a vklíněnec.Ty kruhy jsou čtyři metry od sebe.
A ještě něco prostě nejste na vápně obě cesty jsou za VIb tzn. není to nic extra těžkýho,když umíš spáry tak je to pohoda.
Zapsal: Myšák, 12:09:13 22.05.2002
 rozpaky
Rad lezu stary klasicky cesty. Ma to sve vyhody, naucis se zakladat do hor a neni na ne fronta. Kdyz v ni jsou nejty, tak je velice rad cvakam, ale pak uz neni potreba zakladat, to bych si pripadat jak debil a vejtaha,machzrek kterej vynechava, pak ale nenatrenuju zakladani do hor. Necht u nas zustanou oblasti klasicke a at jsou oblasti sportovni. Kdyby se to zacalo prehanet, tak za chvili zkrachujou vyrobci jisticich pomucek, to prece nechceme, vzdyt to jsou takovy pekny hejblatka.
Kdyz jedu do Fra, tak si vemu 10 pres a hura. Kdyz jedu do Kaisru, tak pribalim sadu, frendu a vklinencu atd. Vim, do ceho jdu.
Kdyz se nekdo zrakvi, je to vzdycky jeho blbost, prvovystupce, ani nikdo jinej za to nemuze.
Leda by se mohlo zacit praktikovat toto: cesta, kde se nekdo zranil se vytluce, zakaze a zacementuje
Tak mi teda nekdo poradte, proc vlastne lezeme, nejak se nemuzu najit, sem se ztratil nebo co?
Zapsal: Maty, 15:47:05 22.05.2002
 re:rozpaky
Souhlasím s myšlenkou "nechť jsou oblasti klasické a jiné sportovní". Myslím ale, že těch sportovních (ve smyslu dokonalého jištění) je u nás výrazně méně. A co s týká perfektně zajištěných lehkých cest, to už je dost slabý. Lezec čtyřek a pětek aby raději emigroval. Osobně jsem pro dojišťování všech obtížností, lezu pro radost z pohybu a z vědomí že teď prostě nesmím spadnout, protože bych se polámal, žádnou euforii nemám.
Zapsal: David, 17:55:35 22.05.2002
 re:rozpaky
Souhlasím s myšlenkou "nechť jsou oblasti klasické a jiné sportovní". Myslím ale, že těch sportovních (ve smyslu dokonalého jištění) je u nás výrazně méně. A co s týká perfektně zajištěných lehkých cest, to už je dost slabý. Lezec čtyřek a pětek aby raději emigroval. Osobně jsem pro dojišťování všech obtížností, lezu pro radost z pohybu a z vědomí že teď prostě nesmím spadnout, protože bych se polámal, žádnou euforii nemám.
Zapsal: David, 17:55:50 22.05.2002
 re: Marvin
Marvine, tvrzení nezní:"Kdo na to nemá, ať se klidně zabije.", ale "Kdo na to nemá, ať do toho neleze." Mně taky štve, že velká většina cest do stupně 6 je v oblastech jako Řež, Bořeň, Jizerky a všechny písky, prakticky fixně nejištěná, protože tomu chlapíkovi, co to lez ta pětka zrovna připadala jako choďák. Když se taky cejtim, přelezu to, když ne vykašlu se na to. Ale vždycky si to dvakrát rozmyslim. U cest, kde nedáš nic kromě kruhu ve 20m, bych se za rozumný dojištění přimlouval, ovšem nerad bych dosáhnul úrovně Itálie, kde při poctivim cvakání se svejma sedmi preskama dolezu do třetiny dýlky. Kvůli morálu? Bez toho strachu, by to přeci byla trochu votrava. Kvůli Monroeovi, kterej nerozumí diskusi, kde se používají slova "vklíněnec" a "frend"? Až se ty věci naučí používat, ať v Jizerkách klidně leze. Jinak ale skutečně budou davy všude a netroufal bych si už řikat jim horolezci.
Zapsal: HonzaP, 21:47:07 22.05.2002
 Re:HonzaP
:))) původně jsem do téhle kejdy nechtěl vůbec psát, ale upřímně mě pobavila (a málem shodila ze židle) tvá věta o Monroeovi...:)))
Neřekl bych, že nerozumí této diskuzi,ale že ty nerozumíš ironii...
Kurnik jen neustávejte v diskuzi!!!
To je taková švanda to číst...:)
Zapsal: Oliváč, 22:51:14 22.05.2002
 Trpelivost
Tak prave sem prisel z Jizerek dosla aku ve vrtacce jen sem si celej den az do noci pr(e)istoval nejaky cesty do kterejch se bojim(este sem asi neuzral)no a ty nejty po 1.5m komu se to nelibi at je proste NECVAKA jo zejtra du do Skalaku pak do Adru atd.......Jo jo hosi jen mam strach aby tohle jednou nebyla realita!!!Kdyz sem zacinal moc peclive sem vybyral jakou ze 4(takova klasifikace taky existuje) vyvalim.Tak vyckejte a az uzraje cas-neznamena nutne ze kdyz lezu na stene za 7 tak nejaka 6 ve skalkach je "ohne" problem.Za cas kazdy pochopi proc ta a ta 7 ma jen 1 kruh a tahle 2 tak se mejte a prijemny vyber.Jo na Nos sem cekal celkem dlouho.A na ty Kazatelne tam si ten dotycny zaslouzi zprerazet ruce cago
Zapsal: Polmin, 23:53:48 22.05.2002
 Důvod (?)
Dnešní problém je přesně v tom, že spousta lidí začíná na překližce aniž by kdy lezli na skále, tam získá spoustu specifických náviků, které se pak snaží praktikovat na skále. Jištění se u nich omezuje na cvakaní expresek. Sedí v každé druhé. Neumějí řešit klasické problémy - spára, komín, rajbas. Maglajzují naprosto neskutečným způsobem (nic proti maglajzu tam kde je povolen, ale nekteří z těchto lezeckých rychlokvašek vyndavají z maglajzáku plné hrsti onoho tolik diskutovaneho prášku) Ač sami nezkušení tahají sebou ještě nezkušenější známé, aby si to taky zkusili. Atd atd.
Umělá stěna je pouze tréninkový nástroj pro získání síly a něco málo techniky. Nebo případně úplně samostatným odvětvím lezení. Kdo chce lezt na skalách měl by trénovat na skále. Zrovna jako jízdu na kole nenatrénuješ během. Možná natrénuješ vytrvalost, ale techniku jízdy určitě ne. Začátečník by měl lézt hlavně na co nejvíce typech skal a pak teprve přistupovat ke speciálnímu tréninku jako je umělá stěna nebo dokonce bouldrování na umělotině. Podle mě všechny ty problémy, které zde vyvolávají ty nekonečné bitvy (přejišťování, maglajz na písku) vycházejí právě z tohoto jevu.
Zapsal: Anita, 09:43:54 23.05.2002
 Pokoru a respekt
Se zájmem tuto diskusi sleduju a zatím jsem se nezapojil, ale už mně to nedá. Myslím, že je třeba mít na paměti několik faktů:

Ty kritizované nezajištěné cesty neudělali nějací mimozemšťané ani je nevyprojektoval ČHS nebo nějaký jiný úřad. Udělali to lezci jako my, vylezli to odspodu, bez předchozí prohlídky, vylezli to před 20, 40, 60 lety, lezli to s ubohým materiálem. A vylezli to!!! Byli proste sakra dobří, ve své době to byly špičkové výstupy a hned tak někdo si na to netroufl. Najednou ovšem leze kdejaký jouda a chce mít všechno a hned, nemá žádný respekt před stěnou, odmítá přijmout výzvu tak jak tu stojí, chce lézt za každou cenu způsobem, jaký JEMU vyhovuje. Vylezli to borci před lety, počkej si až budeš stejně dobrej jako oni.

Je pravdou, že někteří prvovýstupci byli pěkní furianti, nebo jim úplně chyběla soudnost a jejich lezení bylo nebezpečné i jim samotným. Ale věřte, že takových je minimum. Většinou byli jen zatraceně dobří a věřili si a nelezli to se zubatou za krkem.

To že máme u nás málo zajištěných skal? To je prostě smůla. V Maďarsku nemají prakticky nic, ve Francii by mohla mít každá rodina svoji vlastní skálu. Je to nespravedlivé? Jistě, takový je život. Nemyslím si, že by u nás bylo málo sportovních cest i v těch nižších obtížnostech. Jen prostě nebudou za humny a musí se za nima trochu popojet. Zmiňovaní Madaři musejí jet mnohem dál. Kilometr široké stěny s perfektním vápnem ve všech stupních obtížnosti prostě u nás NIKDY nebudou. Smiřme se s tím.

Logické možnosti lehčích prvovýstupů vyčerpali předchozí generace způsobem, který jim byl tehdy vlastní. Respektujme to. Ale například Roviště ukazuje, že ještě v 90. letech zbyly nedoknuté pětkové linie. Trochu pokory přátelé! Nicméně gigantické stěny, které ještě čekají na své přemožitele tu ještě pořád jsou. Stačí se projít po Adru a Teplicích. A vůbec to nejsou samé spáry. Ale taky to nejsou cesty za 8.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 10:01:52 23.05.2002
 Trnky Brnky :-)
Tak to se fakt bavím dva "nejtky" co způsobí taková diskuze o ničem samej klasik,lamači rukou a podobný asi vytáhnu vrtačku a půjdu do některé cesty navrtat aspoň tři nýtky ne čtyři ať se to ještě více rozjede jen dále pokračujte lepší než trnky brnky...jo běžte se podívat VY tzv.klasici jak to vypadá když něco vytlučete za to by se mělo.....berte to jako kulturní vložku do Vaší diskuze :-)))
Zapsal: márty, 12:09:03 23.05.2002
 TrnkyBrnky
Marty, ses asi fakt mimo misu. Nejde tu o dva ci ctyri nejty, ale o princip. Jsem proti vytloukani, ale i proti zbytecnemu ( vysvetleno vyse ) dojistovani. Staci mit rozum, soudnost, pokoru a zaklady slusneho vychovani ( tim nemyslim, ze si budeme vykat a rikat slusna slova, takovej fakt nejsem ). Najdi panenskou skalku, udelej tam novou cestu, dej do ni nejty po dvou metrech a ja si ji rad prelezu. Ale nenic uz prelezene linie ( tim nemyslim Martyho konkretne...).
Kdyz vidim cim dal vic particek, jak si daj lano shora, pak to tam celej den brousej, navic primo pres slanak, s velkejma ramenama a halasem, tak je mi fakt smutno, nedivte se, ze pak dochozi na ono zminovane kopani do prdeli.
Takze, nez nekdo nekam neco navrtate, tak to nejdriv proberte s tema, co do toho maj co kecat.
Zapsal: , 12:38:24 23.05.2002
 neznámí...z12:38:24
Pořád se bavím čím dále tím více hahaha bylo to myšleno ironicky nikdy bych se nikomu "nesral" do cesty, ale tihle tzv.chytráci by se taky neměli někomu "srát" do cesty a vytloukat v rámci pravidel z roku raz dva.. bylo potřeba malinko rozvířit hladinu a docela vím o co jde :-)))))) tak a další námět no možná to už tady bylo....bavte seeee
Zapsal: márty, 13:09:40 23.05.2002
 neznamy
Sorry, to jsem byl ja, ne ze bych se bal podepsat...
Marty, cti poradne.
Zapsal: Maty, 14:32:06 23.05.2002
 re: Oliváč
Tak promiň Oliváči, asi jsem trouba co nerozumí ironii. Ale spíš jsem zatim žádnou nehledal, protože lidi tohohle typu prostě existujou (viz. předchozí příspěvky) a myslim, že jich neni málo. Pokud mezi ně Monroe nepatří, upřímně se mu omlouvám.
Zapsal: HonzaP, 20:24:46 23.05.2002
 Re:HonzaP
Jo v poho nebuj sa nic neni to nic osobniho...:)
Mýlit se je lidské...
Zapsal: Oliváč, 03:56:31 24.05.2002
 To snad nemyslíte vážně
Tak si to čtu a jenom zírám,mám takovej pocit,že většina příznivců !!!!dojišťování!!!! cest v Jizerkách ty stěny ani z dálky neshlédla,tatož je lezla.Kdybyste to tady trošku znali, tak by jste něco takovýho nemohli zplodit, to se nezlobte.
Nevim jestli vám něco říkaj jména Čihula,Machovič,Ginzelové atd.,ale ty pánové byli fakt dobří,tyhle cesty lezli se smyčkama, skobama v pohorách...(což moc nechápu),ale nebyli to žádný magoři prostě na to měli,ještě před 20 rokama měl Nos pár přelezů za rok dneska to leze "každej" a do nedávný doby i bez těch novejch nejtů a nikomu nevadilo,že tam nejsou.
A Větrná spára,je to prostě celkem kotel a je to vidět už zespoda.A kdo to nevidí nemá ve skalách co dělat, protože se stejně zabije někde jinde....Uvědomte si, že ty cesty mají svojí krásu danou práve timhle jištenim.Když jsem vylezl svojí první cestu v Jizerkách tak byla za pět ,měl jsem pěkně staženej zadek...Ale ten pocit na vršku stál za to...Jo mimochodem neznám ani jednu cestu v Jizerkách, která má první kruh ve 20 metrech.
Zapsal: Saloš, 10:06:12 24.05.2002
 re: Falešní hrdinové!!!
V prispevku: Falešní hrdinové!!! je veta: ŽÁDNÁ CESTA NESTOJÍ ZA JEDINÝ LIDSKÝ NEŠTĚSTÍ. Nekdo uz nam konecne musel rict, ze lezeni je nebezpecne a proto bychom ho nemeli provozovat. S kamarady ze skal se preci muzeme schazet i jinde, treba v sobotu na kuzelkach. www.lezec.cz prejmenujeme na www.kuzelkar.cz. A ze kuzelky nejsou tak vzrusujici jako lezeni, nevadi vsad se treba o piva sud, autak nebo neco jineho a urcite si uzijes dost adrenalinu a hlavne v klidu, bezpeci, u pivka ...
Zapsal: Gobo, 10:47:24 24.05.2002
 re: různé komentáře
Přečetl jsem si komentáře a z několika vyplývá jasný závěr: Standa Šilhán je pekližková rychlokvaška, neumí zakládat vlastní jištění a nemá dost trpělivosti, aby se k lezení nějakých cest propracoval postupně. Pochopil jsem to správně?
Zapsal: MartinM, 15:16:51 24.05.2002
 Nos a pod.
Všichni jste chytrý,
Borháky byly dodáním po starých skobách prvovýstupců, osadil něco Šihánský, něco správce oblasti po dohodě s VK. Dělám taky správce oblasti, každá výměna se konzultuje, taky přibývá slaňáků na skalách kde dříve nebyly a některý dobrák ( víme kdo) je zase vytlouká. Ale určitě je to nejmenší zlo se na vršku pořádně zajistit. Vždyť už nám lezou po skalách i naše děti. Dobrej horolezec je živej horolezec. Muže si někdo skustit dělat tu blbou práci správce, který je vždy za blbce.
Zapsal: Marva, 09:51:17 26.05.2002
 Nýty na Nose
Nýty na Nose byly osazeny po schválení VK (květen 2001) a jsou výměnou za staré a shnilé skoby, které na jejich místech (tedy přesněji tak v okruhu 20 cm) byly.
Zapsal: Kaspiny, 15:12:05 26.05.2002
 Hmm
To je zase pěkná debata o ničem!
Zapsal: Himbajz, 16:13:14 27.05.2002
 No ne,
já myslím, že to nebyla debata o ničem. Se takhle občas vášně musí vyřádit, si myslim, aby oběma "znepřáteleným" táborům něco došlo. Teda až když se vášně uklidní. Já su každop rád, že sem si to všecko přečet, nepovažuju to za ztrátu času. Howgh, ať mě někdo nezpraží, že píšu moc duchaplně;))).
Zapsal: tomash, 23:05:32 27.05.2002
 Britanie
Tuhle debatu jsem si precetl trochu pozde, ale neda mi, abych se do ni nepridal. V Jizerkach jsem par cest vylezl, mimo jine i zminovanou Udolku na Nos a pri jejim lezeni jsem se rozhodl pro vklinence nebo friendy a skoby jsem necvakal. Zalezelo to jen na mne. Nejsem moc velky zastance prijistovani, ale s prejistovanim starych fixnich jisteni vcelku souhlasim, jen by je mohli vyrobci delat mene svitivy, pak (nejen) v Jizerkach vypadaji jak pest na oko.
V soucasny dobe obcas lezu v Britanii, mistni tradice mne nekdy vyslovene serou - treba zavirani hospod v 11 hodin, ale! Mistni lezecky oblasti jsou bud klasicky, kde si to musite odjistit sami a nebo sportovni. A navzdory tomu, ze klasicky oblasti jsou vic "nebezpecny", tak jsou tu stejne prelidneny a skoro kazdej na nich leze.
Vyber cesty a oblasti (obecne) vzdy zalezi na konkretnim lezci a byla by blbost, aby jsme meli v Cechach jen sportovni cesty, to by jsme se mohli jezdit ucit zakladat vklinaky a friendy do Alp nebo do Tater, coz by nebylo nejlepsi.

Zapsal: Dlouhan, 17:07:39 28.05.2002
 hustejc
..... neustávejte v diskuzi!!!
To je taková švanda to číst...asi se z toho ukaknu...:]
Zapsal: pepan, 19:07:44 28.05.2002
 rezba
Koukam, ze tady se to reze uplne nejvic, to je drtivejsi diskuse, nez byla vsude na chatech po letadlovem torpedovani WTC. Nicmene, nechapu kdo jsou to ti 'joudove' a 'prasata', co lezou sakra hodne zajistene cesty na Rovisti, ve Francii, Rakousku, Italii a buhvikde jeste. Ceske piskovce a Jizerky jsou vseobecne zname jako kurevsky nebezpecne oblasti. Nejsem priznivec dojistovani, ale nechapu jak si nekdo muze dovolit oznacovat lidi, ktery maj na piskovcich strach lezt a lezou tudiz na lepe jistenych cestach, vyse zminenyma terminama. Jo, nektere cesty na Rovisti....je tam toho obcas moc, ale na skalach nejsou jen nabuseny BORCI, ale taky normalni lidi, ktery maj stejny pravo lezt jako vsichni. Vylezl jsem na Starostu ale taky Lidu na Rovisti, takze si myslim, ze vim o cem mluvim. Nedotloukat, ale jasne rict- tohle je kurevsky husta cesta. Tak a jdu na hajzl, protoze sem se vcera dost huste ozral.
Zapsal: honza, 12:23:43 29.05.2002
 Jizerky
To bych nevěřil že se o Jizerkach rozjede takováhle diskuze. V Jizerkách jsem vlasně začínal lízt a vždycky sem měl skvělej pocit když sem vylez neco morálovýho. Nedovedu si třeba představit lizt Jizerskou meltu vynejtovanou po pár metrech, dyť ta cesta je právě kuli těm 3 kruhům tak krásná. A to nejsem žádnej morálovej lezec. Ale na tom Nose to je fakt o nečem jinym když už tam ty starý skoby dodali prvovýstupci tak je blbost je nevyměnit a čekat až na to kdy do toho někdo spadne a rozbije si držku. Dyť je blbost si třeba dojištovat fixní jištění dalšim pomocnym (frendem, smyčkou), takovýhle "nový" fixní jištění třeba právě v jizerkach se fakt davá a když mu to nekdo vymění za nový ale bytelny jištění tak to vytluče a necha tam díru. Je to prostě hrůza. Taky je fakt že by bylo dobrý nerezový jištění právě v téhle oblasti natírat nakou barvou aby tolik nesvítilo. tak cus
Zapsal: Rapel, 12:39:05 29.05.2002
 Jizerky
To bych nevěřil že se o Jizerkach rozjede takováhle diskuze. V Jizerkách jsem vlasně začínal lízt a vždycky sem měl skvělej pocit když sem vylez neco morálovýho. Nedovedu si třeba představit lizt Jizerskou meltu vynejtovanou po pár metrech, dyť ta cesta je právě kuli těm 3 kruhům tak krásná. A to nejsem žádnej morálovej lezec. Ale na tom Nose to je fakt o nečem jinym když už tam ty starý skoby dodali prvovýstupci tak je blbost je nevyměnit a čekat až na to kdy do toho někdo spadne a rozbije si držku. Dyť je blbost si třeba dojištovat fixní jištění dalšim pomocnym (frendem, smyčkou), takovýhle "nový" fixní jištění třeba právě v jizerkach se fakt davá a když mu to nekdo vymění za nový ale bytelny jištění tak to vytluče a necha tam díru. Je to prostě hrůza. Taky je fakt že by bylo dobrý nerezový jištění právě v téhle oblasti natírat nakou barvou aby tolik nesvítilo. tak cus
Zapsal: Rapel, 12:46:04 29.05.2002
 oranžová
Nedávno jsem měl to štěstí zahlédnout v Ostrově krásné oranžově natřené kruhy. Myslím, že to je barva vhodná i pro zabarvení nýtů v Jizerkách.
Zapsal: Aleš, 13:25:37 29.05.2002
 růžová
a co třeba růžová ? :-)
Zapsal: Špicál, 13:58:55 29.05.2002
 zelena
No aco treba svitive zelena, to jsem videl v Raxu v kombinaci s prave ruzovo-cervenou, aby se nepletli cesty, no jo sakra a co kdybych byl barvoslepej!?!
Zapsal: honza, 14:04:40 29.05.2002
 Ostrov
Stejně mě překvapilo že to někdo kor na písku povolil - tedy ty řvoucí oranžové kruhy na pozadí tmavého písku v Ostrově. Alespoň je krásně vidět kudy cesta vede.
Zapsal: Aleš, 16:07:32 29.05.2002
 Re: Aleš
.....povolil??
To viš, že to nikdo nepovoloval. Někdo prostě udělal cestu a nabušil do ní oranžové kruhy.
Naštěstí tam neúřaduje žádnej úchylnej správce nebo ochranář, kterej by naběh s perlíkem a kvůli té barvě to vytloukl. Protože kromě vytlučení by to snad šlo akorát přetřít, nebo ošmirglovat a na to se určitě každej správce víš co.
Však ony kyselé deště zapracují.

Martin Mellan
Zapsal: melloun, 16:15:07 29.05.2002
 Ostrov
ostrov-to byl Belina
Zapsal: , 19:53:48 29.05.2002
 Strašné
hruza to se neda vubec citat to neni svama pravda jestli to chcete vilepsit tak to musite vilepsit uplne jinac musite na to nalakat lidi cim premyslate ale jinac to mate celkem pekne a jde videt ze se snazite a ta praca je co potrebujete a pokracujte v tym porad ale o neco lepsi jeste by to chtelo jinac mate bezva strank.

Zapsal: kk, 20:40:22 24.11.2008
 ZSwFgnQHPCMwiPHedS
A miutne saved is a minute earned, and this saved hours!
Zapsal: lbjBPxPuahZvZC, 14:03:13 27.11.2012
 aCdksjXiGAcgR
bGQa3y Im obliged for the article post. Great.
Zapsal: pBEJvVcMjFttPVFaH, 12:56:08 20.12.2013


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179458)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Il Pastorello E La Carpeta 6c Ulassai
Pericolo Sampato 6a Ulassai
Take The Rosert’s Edge 6c Brela
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Neumim | Re: RIP + pridať 15° | Re: ††† | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Nějaká ta smutná fakta | Neumim | Re: ††† |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (126)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (45)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v rychlolezení (9)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (8)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 366 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 320 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.