LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Mladí horolezci - potrava hor.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Film o výstupu Kláry Kolouchové na K2 je v kinech

Celovečerní dokumentární film  "K2 vlastní cestou" o loňském výstupu Kláry Kolouchové (Poláčkové) na druhou nejvyšší horu světa dávají od včerejška v kinech.

Snímek filmařky Jany Počtové zachycuje dva roky příprav, předchozí neúspěšný pokus, vlastní expedici do základního tábora i Klářiny autentické záběry ze samotného finálního výstupu.

Klára před tím zkoušela vylézt na K2 dvakrát. Předloni výstup nedokončila kvůli žaludečním problémům a předchozí výpravu jí v roce 2016 smetla lavina.

Zde je trailer nového filmu:





plakát


O filmu na ČSFD:

K2 vlastní cestou


Stránky Kláry Kolouchové:

Film K2 vlastní cestou jde do kin!


Zpráva na Lezci o loňském výstupu:

Klára Kolouchová: vylezla jsem na K2

Standa Holec   [úpravy] 07:26 31.07.2020Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Vlastní cestou08:19:41 31.07.2020
Trochu zavádějící název dokumentu. Nejedná se o prvovýstup vlastní cestou, ale spíše o cestě za splněným snem, o cestě životem.
Jinak jasně, že gratulace!
Zdénaodpovědět 
 Re: Vlastní cestou10:41:30 31.07.2020
Marketingově zajímavý název....
odpovědět 
  Re: Vlastní cestou12:49:25 31.07.2020
Na zadnem zaberu traileru ci ukazek v TV nema kyslik... Zajimave :-).
odpovědět 
   vlastní kyslik13:00:25 31.07.2020
ji smetla lavina? snad stan ji smetla lavina...
jardaodpovědět 
    Re: vlastní kyslik13:55:41 31.07.2020
básnicky, přeneseně...může být
odpovědět 

 film13:36:03 31.07.2020
Cela tahle taskarice kolem toho je podivna.
Nazev filmu - zni jako prvac na K2
Kysliku se v rozhovorech vyhejba a kdyz uz tak jej prizna. O serpech a natazenem fixu taky...
S rozhovoru citim aspon ja, trochu smeleni k verenosti.


Unika mi, proc se tak chova. Priznat vse od zacatku, tak ma svatej klid.

Pripomenu: K2, Sir Joseph, 1984, pletene puncochy...
Filodpovědět 
 Re: film14:04:35 31.07.2020
Priznat vse od zacatku? Jak: priznat? Jak: vse? Kamo, spads z mesice nebo jsi pracovne deformovanej copywriter pro nejakou levicackou neziskovku? Jak jako: priznat? Jak jako: vse? Ono ten kyslik a fixy a nosici a spousta dalsich veci veci o kterejch jak jses zblblej hltanim internetu ani nemuzes tusit, sice neco znamenaji v lezecky komunite, vo tom zadna. Ale sirsi verejnost, pro kterou je toto zcela jednoznacne urceno, to vnima uplne jinak. Pro nekoho vejlet, pro druheho zivotni projekt na hranici fyzickych, psychickych, moralnich, financnich atd. moznosti. Nerozumim podivinum, kteri se v online diskusich stale dokola navazeji do stale stejnych veci, nicneresicich, pro celou zalezitost vubec nic neznamenajicich.
odpovědět 
  Re: film14:27:40 31.07.2020
Uvedeni v jakem stylu clovek neco vylezl, patri k horolezecke etikete. Jasne, ne kazdy ji akceptuje a dodrzuje, ale podle toho pak taky ostatni pristupuji k takovemu vykonu. Jsem rad, ze si nekdo splnil zivotni sen, na druhou stranu nekomu to bez transparentnich informaci klidne muze pripadat jako "smeleni verejnosti".
Sportovne/horolezecky nema tento vystup zadny vyznam, je to extreme draha a narocna vysokohorska turistika. To je to co zustava nevyrceno. Osobni vyznam muze byt nedozirny.
aTomodpovědět 
  Re: film01:07:07 03.08.2020
jen delas blbyho, nebo fakt ses?
pmodpovědět 
  Re: film01:43:26 03.08.2020
jen delas blbyho, nebo fakt ses?
pmodpovědět 

 Komerční sračka14:19:28 31.07.2020
Tvl jaká vlastní cesta když opakuje normálku? Dělá ze sebe ozajstnou alpinisku, přitom to byla tuctová komerční expedice kdy výstup je těžce ojebaný kyslíkem a pomocí šerpů. Opravdovým lezcům nesahá ani po kotníky, ale prezentuje se jakože mezi ně patří. Komerce pro davy, ale proč ne, zaplatí jí to další výlety..
Ale že je tak blbá že vypustí balón štěstí jsem si nemyslel (naposled tim podobnej trotl zapálil zoologickou zahradu a ugrilovalo to dost zvířat :/
odpovědět 
 Re: Komerční sračka14:49:27 31.07.2020
No jo, jenže ty jsi z toho na palici a ona se směje a je celebrita. A zřejmě jí to vydělá dost peněz a přihlásí se další sponzoři, takže budou další cesty a filmečky :-)
odpovědět 
  Re: Komerční sračka14:58:04 31.07.2020
Njn, holt různí jůtůbeři a influenceři a podobné PR zjevy dneska táhnou ...

Otázka kam to všichni tímhle stylem za pár let dotáhnem. Ale jo, jsem starej a hovno tomu rozumím, vo tom žádná.
MModpovědět 
  Re: Komerční sračka18:44:40 01.08.2020
Kde se jen berou podobni kreteni jako ty, kteri v pointe souhlasi, ale stejne musi neco napsat jen proto, aby nasrali...
odpovědět 
   Re: Komerční sračka19:05:50 01.08.2020
V Praze za peníze dum..za peníze velké hory jako turista který ma peníze jiní kdyby měly peníze tak to vyjdou.
K.Návratodpovědět 
    Re: Komerční sračka17:59:44 02.08.2020
Tak ještě ale musíš přidat zájem. Peníze bych měl, to problém není. Himaláje a nějaké vysoké hory ok, ale tak na den dva výletu. Nemám potřebu tam lézt a něco si dokazovat.
odpovědět 

 PR rulezz14:55:03 31.07.2020
Pro mě je to výstražný příklad toho, jak odlišná může být mediální prezentace ... nechce se mi psát vyloženě bublina ... od reality. A taky toho, jak jsou ochotni lidé mlžit, pokud jde o klasické kombo ego&prachy.

Třeba Máru fakt nemusím, resp. jeho prezentaci v médiích, osobně ho neznám. Ale jak mne občas virtuálně sere, tak pak na tom kopci ... to jako velká paráda. Kolouchová je pěkná ženská, vylízt nahoru ani tím jejím stylem není zadarmo, ale pro mne je to holt takový mediální hochštapler. Trochu mi připomíná Béma. 
MModpovědět 
 Re: PR rulezz16:57:38 31.07.2020
V čem ti připomíná Béma? Pěkným vzhledem? Bém leze, jestli se nepletu, docela solidně snad 40 let. Kromě Everestu všechno lezl bez kyslíku, tam ho použil, ale spíš z nutnosti. To je ale trochu jiná historie. Na K2 vylezl v roce bez kyslíku. Na Manaslu s francouzským horolezcem Gabaiem vylezli v roce 2015 těsně po ničivém zemětřesení bez jakékoliv pomoci Nepálců, kteří měli v té době jiné starosti a na lyžích sjel ze severního sedla. Jako jediným se jim v jarní sezóně 2015 podařilo vylézt na 8-tisícovku. Tak raději nesrovnávej.
PeS odpovědět 
  Re: PR rulezz19:01:47 31.07.2020
Asi jediny tu sezonu snupali :)
Jinak na ODSackou partu Sirl, Bem, Pollert a ja nevim, kdo jeste se nesaha.
Pepanodpovědět 
  Re: PR rulezz22:53:53 31.07.2020
Srovnávat klidně budu ... ta podobnost je podle mne v tom, že ačkoli oba K i B předvedli výkony, které nejsou úplně marné a za normálních okolností bych k nim za ně cítil i respekt, tak konkrétně v jejich případě ani smykem. U K kvůli tomu jejímu vychcanému PR, u Béma je to snad jasné, schopnej, nadějnej, ale nakonec křivák. U K je mi to u prdele, do ní mi nic není, ale u toho Béma ... a přitom škoda, když začínal tady na šestce, a ze začátku i pak dál jako primátor, vypadalo, že to k něčemu bude ... a hovno.
MModpovědět 
   Re: PR rulezz00:16:35 01.08.2020
No trochu nechápu, jestli je teď řeč o horolezectví, nebo o politice. Nevím, do jaké míry to má smysl. Podívej se, jak Messner mluví po 80-ti letech Harrerovi. Asi by se to nemělo míchat.
PeS odpovědět 
    Re: PR rulezz14:06:43 01.08.2020
Řeč je o vnímání toho, kdo toho sportovního výkonu dosáhl. Nic víc, nic méně.
MModpovědět 
   Re: PR rulezz06:57:37 01.08.2020
S optikou dnešní doby je otázkou, zda li přínos Bema nebyl větší než přínos těch současných.
odpovědět 
    Re: PR rulezz10:13:42 01.08.2020
Mě ty vysoký hory až tak neberou, protože na to nemám. Ale jestli se dobře pamatuju, tak Bém vylezl bez kyslíku. Tak bez ohledu na to, jakej byl politickej skinhead, sportovní výkon významnej.
Lubošodpovědět 

 oxygen lady22:22:09 31.07.2020
Za chvíli se objeví v reklamě O2 se sloganem "...s O2 jsem poprvý dosáhla vrcholu".
Jimiodpovědět 

 Koluchová v DVTV...11:12:47 01.08.2020
https://video.aktualne.cz/dvtv/ vylezla-na-k2-pro-lidi-jsem-sobecka-potvora-deti- me-mohou-so/r~6b252984d33411eab1110cc 47ab5f122/ (3 mezery) udělejte si obrázek jaký chcete ;-)
Kokosodpovědět 
 Re: Koluchová v DVTV...19:42:47 01.08.2020
Dost smutný jak se prezentuje a ještě smutnější po přečtení rozhovoru s Tomem https://sport.aktualne.cz/ostatni-sporty/ vysoka-cena-za-fotku-na-vrcholu-serpove-museli-na-k2-riskova /r~fbf4570ac03411e9b5e8ac1f6b220ee8/
odpovědět 
  Insaideři vs. Ti ostatni08:42:44 02.08.2020
Je marketingovým profesionálem, takže ví jak na to. A marketing je určen pro vnější svét,
ktery platí a je tak trochu dobře, že moc neví o čem to je. Insideři, kteří jenom ví o čem to je, nejsou marketingově zajímaví. Takový je svět.
odpovědět 
   Re: Insaideři vs. Ti ostatni14:17:22 02.08.2020
Je jasný, že že, na koho reaguješ, moc dobře chápe. Takže mi uniká smysl tvýho příspěvku. Buď jsi trochu nedůvtipnej, nebo se snažíš akorát nasírat lidi. Beztak jsi ten samej, co komusi psal, že je z toho na palici a ona celebrita.
odpovědět 
    Re: Insaideři vs. Ti ostatni16:00:53 02.08.2020
Není, to by musel být já. Ale možná je to jen další, který se podivuje nad tím, jak to tu někteří žerou, div jin neprskne žilka, a při tom z nich Kolouchová má akorát tak prdel :-)
odpovědět 
     Re: Insaideři vs. Ti ostatni17:29:32 02.08.2020
Tak jednak z těch příspěvků nelze poznat, jak moc to ty lidi emočně bere, tedy jestli jim zrovna z toho zrovna praská žilka. To je jen tvoje představa (a asi i přání). Druhak ani ty, ani ten druhej, se nepodivujete nad tím, jak to tady někdo žere. Jen provokujete. A teď to děláš zas, kdyby ne, tak by sis aspoň toho smajlíka na konci odpustil.
odpovědět 
      Re: Insaideři vs. Ti ostatni17:47:02 02.08.2020
Ten před ním na koho reagujete smajlíka nedával a napsal jen svůj pohled na věc. Považuje se za insaidra (nikoli onsaidra) vzhledem k době po jakou leze. A napsal to proto, ze je znechucen obrazem lezeni v poslednich letech, který je deformován stále větší snažíu některých "lezců" zalíbit se většinové společnosti. A to pro osobní slávu.
Stále více se proto stydím za to, že lezu. Ale to je můj problém, raději se ukryji někde na skalách v lese a tam si svoje podivinstvi budu řešit...
odpovědět 
      Re: Insaideři vs. Ti ostatni17:57:12 02.08.2020
Naopak, z těch příspěvků to poznat je. Už jen to, že někdo si dal tu práci a příspěvek napsal, ukazuje, jak moc mu to leží v žaludku. A máš pravdu, mě je to fuk, jen se tu bavím. Přiznávám, že vlastně ani nevím, co K2 je (nějaká hora?) a kdo je Kolouchová, je mi fuk kde byla a co tam dělala, ale ty příspěvky jsou fakt zábavné :-)
odpovědět 
       Re: Insaideři vs. Ti ostatni18:05:47 02.08.2020
Moc dobre vis co K2 je a co to znamena ve zdejsim kontextu. Tak nemel nesmysly
odpovědět 
        Re: Insaideři vs. Ti ostatni18:16:08 02.08.2020
K2 jsou lyže, to ví každej. Akorát ta Kolouchová ... co za disciplínu jezdí?
odpovědět 
         Re: Insaideři vs. Ti ostatni19:19:51 02.08.2020
Tak to asi v ramci kontextu "Film o výstupu" vylezla na budovu prodejny K2. Nebo se ji povedlo vystoupat na pudu pro K2 lyze. Nebo?
odpovědět 
         Re: Insaideři vs. Ti ostatni20:17:35 02.08.2020
jen jsi víc a víc trapnej, už toho nech, chudinko
sodíkodpovědět 
          Re: Insaideři vs. Ti ostatni13:51:25 03.08.2020
Tak to jsem rád, že se mi to prvním příspěvkem hned takhle povedlo:-))). Ty ostatní totiž moje nejsou, ale to neva;-P.

A ty nebreč, jsi přece už velkej kluk:-).
odpovědět 
        Re: Insaideři vs. Ti ostatni20:34:24 02.08.2020
Byla to částečně nadsázka, ano. K2 je osmitisícovka. Ale kde je nebo jak se jmenuje, to fakt nevím. Z hor znám jen Everest a jméno Hilariho schody. Jo a ještě se mi vybavuje jméno Tenzig, asi šerpa? Mě fakt hory nezajímají. A vlastně ani skály, o lezení se zajímám jen kvůli překližkovému sportu. A sem chodím pro zábavu v diskuzích.
odpovědět 
       Re: Insaideři vs. Ti ostatni19:59:07 02.08.2020
"Naopak, z těch příspěvků to poznat je. Už jen to, že někdo si dal tu práci a příspěvek napsal, ukazuje, jak moc mu to leží v žaludku."

No to je strašná blbost...možná tak pro analfabeta, pro normálního člověka záležitost minuty. A nebo to teda, podle tvé logiky, taky strašně žereš, protože ty sis taky přece dal tu práci a příspěvky napsal...dobře sis naběhl :DDD

A to tvoje pseudoargumentování je fakt na palici, když otevřeně přiznáváš, že jen trolluješ. Tak bacha, ať ti nepraskne cévka, náhodný kolemjdoucí ;)
odpovědět 
        Re: Insaideři vs. Ti ostatni20:30:20 02.08.2020
Jsi mimo s tím žraním. Já už moji motivaci napsal - jen se bavím. Budeš mi věřit, když ti řeknu, že jsem neviděl ani rozhovor s Kolouchovou, ani nečetl článek výše? Ale komentáře stojí za to :-)
odpovědět 
         Re: Insaideři vs. Ti ostatni21:07:26 02.08.2020
Ále nejsem. Podle tebe je napsání příspěvku důkazem toho, že někdo něco žere. A ty jsi ji napsal už několik. Takže - podle vlastní logiky - to žereš. A jestli to nežereš, tak to (opět podle tvé logiky) nemusí žrát ani ti, na které reaguješ. Je to docela jednoduchá logika, kterou jsi ty sám položil, takže... Možná ale nemáš na to to pochopit

A nejsem mimo ani s tím, že podle psaného příspěvku nelze odhadnout, jak moc to koho emocionálně bere. To je prostě fakt.

Každopádně mi uniká, proč lidi s tvou motivací píšou příspěvky. Asi frustrace.
odpovědět 
          Re: Insaideři vs. Ti ostatni08:43:56 03.08.2020
To jednoduché. Je ráno, vstal jsem, udělal jsem si kafe, zkoukl jsem zprávy, pak se koukl na Lezce, zasmál se u tvého příspěvku a zase jdu :-)
odpovědět 
           Re: Insaideři vs. Ti ostatni12:13:16 03.08.2020
Čéče, slez si z vedení. Otázka byla, proč tu motivaci máš, ne jakou. O tvojí motivaci nikdo nepochybuje, seš prostě troll.

jo a ani nemyslím, že se u toho moc bavíš. Možná se i zasměješ, ale seru tě, jinak bys dávno nic nepsal.
odpovědět 
            Re: Insaideři vs. Ti ostatni19:22:53 03.08.2020
A čím bys mě tak měl srát? Ale díky za pár sekund úsměvu, tohle pobavilo :-)
odpovědět 
            Re: Insaideři vs. Ti ostatni19:22:56 03.08.2020
A čím bys mě tak měl srát? Ale díky za pár sekund úsměvu, tohle pobavilo :-)
odpovědět 
             Re: Insaideři vs. Ti ostatni08:58:38 04.08.2020
Ale prosimtě :-) To seš ty, Kláro? :D
odpovědět 
         Re: Insaideři vs. Ti ostatni21:31:57 02.08.2020
Proste to zeres taky. Z toho se nevykroutis. Mlzis jako s tim K2. Ale to ze si to necetl/nevidel to ti verim. Ja to video tez nepoustel. Ono s trochou predstavi je jasne o cem to je... tak proc to sledoval
odpovědět 

 Závist20:03:44 02.08.2020
Lezec (viz.komentáře),
přesně odráží naši společnost závist a závist.

Nepřeji nikomu nic, já bych to dokázal líp.
Mártyodpovědět 
 Re: Závist20:46:20 02.08.2020
závist? závidím snad elektrokolistovi, když mě předjíždí do kopce a pak píše na fejsbuku, že vyjel z polské strany na slezské sedlo bez sesednutí?
závist je formou uznání. Holečkovi a Háčkovi závidím. například.
Lukas B.odpovědět 
 Re: Závist21:10:24 02.08.2020
Že patří k lezecké etice uvést použití kyslíku, fixů atd., to je prostě fakt. Že někdo poukazuje na to, jak s tímto paní Kolouchová nakládá, v tom nemusí být žádná závist. Ona sama jistě ví, proč to dělá tak, jak to dělá a jistě ví, že to není správně.
odpovědět 
 Re: Závist01:26:31 03.08.2020
takze vymezit se vuci neplaceni dani je zavist. naprasit pirata silnic je zavist, vyfuckovat lhare je zavist... tvl, prober se.
pmodpovědět 

 Alles mit der Ruhe09:15:59 03.08.2020
Domnívám se, že toto téma a reakce na něj má několik rovin, které se vzájemně překrývají, doplňují nebo na sebe logicky navazují.

První rovinou je objektivní výkon ve vysokohorském lezení. V této rovině se jedná o standardní výkon (klasická cesta, kyslík, fixní lana ze strany zaplacených Šerpů apod.). Tento výkon tedy nemá pro vysokohorskou komunitu žádný přínos, protože nepřináší nic nového, zajímavého nebo vedoucí k zamyšlení či uznání. Z tohoto pohledu poté jakýkoliv komentář poukazující na tento fakt nemůžu chápat jako negativní či hanliví nebo závistiví a je irelevantní, zdali bych sám osobně byl schopný na K2 vylézt či nikoliv. Proto i reakce na tento typ komentářů, že bych to nevylezl, že si to mám jít zkusit a potom se vyjadřovat, jsou také irelevantní. Je to obdobné, jako kdyby rozhodčí v gymnastice byli kritizování za to, že objektivně dali nižší známku za technicky jednodušší sestavu.

Druhou rovinou je osobní výkon. Osobně neznám KK, tudíž z této roviny nemohu říct vůbec nic. Třeba je to z jejího subjektivního pohledu super extra výkon, protože její fyzická a psychická startovní čára mohla být na daleko nižší úrovni než ostatních lidí, kteří provedli objektivně stejný výkon. Poté by to stálo za uznání, že KK má vůli, vytrvalost, odhodlání apod. si splnit to, co si na své životní cestě vytyčí. Ale toto nedokáži posoudit, protože jí neznám.

Třetí rovinou je prezentace, marketing a medializace výkonu. Jelikož v rámci první roviny se jedná o standardní výkon, který nestojí de facto ani za prezentaci, tak se některým lidem může zdát, že tento výkon je nestandardně prezentován a medializován, proto také jsme svědky negativních komentářů. Proč vlastně dochází k takové medializaci ze strany KK? Zde může být několik důvodů. Jedním z nich může být uspokojení potřeb typu být známá osobnost, získat uznání, sebeuspokojení, zábava apod.  Druhým důvodem jsou finance. Tento druh koníčku stojí mnoho peněz a jedině medializace pro širokou veřejnost může přinést nějaké finance (kniha, film, přednášky, sponzoring apod.), a proto je i prezentace ve stylu filmu „vertical limit“

I když mě vysokohorské lezení nezajímá a nikdy se na žádnou osmitisícovku nebudu trmácet, tak není důvod KK odsuzovat. https://www.youtube.com/watch?v=e1XGv4PCqWY


.odpovědět 
 Re: Alles mit der Ruhe09:28:31 03.08.2020
odsuzovat? Kritika zde se omezuje na to, co popisuješ i ty...
odpovědět 
  Re: Alles mit der Ruhe09:55:19 03.08.2020
Nektere komentare jsou kriticke a ve stejnem duchu jako muj komentar. Nektere jsou vsak i vylozene "hejty".
.odpovědět 
   Re: Alles mit der Ruhe11:27:14 03.08.2020
který třeba?
odpovědět 
 Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže10:49:51 03.08.2020
Nejde přeci o to KK odsuzovat. Jde především o správný, nepřekroucený obraz vysokohorského lezení, který má právě několik rovin. A ty roviny dílem vychází z individuálního přístupu k lezení (osobní filosofie) a dílem z reálných možností aktéra svůj přístup naplnit.
No a jde o to, být k sobě upřímný, prostě jen popsat realitu mého výstupu a nic nezamlčovat a nic neposouvat, nepřekrucovat. Když si nic nebudu nalhávat, mám šanci to příště vylézt v lepším stylu, a o to by mělo obecně v alpinismu jít.
Uvedu příklad:
rozhodnu se pro výstup alpským stylem v Himalajích, jde o dosud nevylezenou stěnu. To představuje, že pujdu jen vlastní silou se svým parťákem bez návratů do BC, bez pomoci nosičů, atd. V polovině stěny zjistím, že na to takhle nemáme, vrátíme se dolů, ale stan a nějaké fixy ve stěně zanecháme. Co kdybychom chtěli dát ještě jeden pokus. No a po týdnu zevlingu v BC je dobrá podmínka a tak se rozhodneme pro druhý pokus, no a ten vyjde. Pak je na místě tohle vše přiznat, popsat atd. Alpský styl ve své nejčistší podobě to sice nebyl, ale zároveň si před sebou nic nenalhávám a před veřejností nejsem za případného kokota, když by skutečnost vyšla najevo. a veřejnost jistě pozitivně ocení i tenhle skoroalpský styl jako ok styl.
odpovědět 
  Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže14:04:09 03.08.2020
Bylo to super, a to jako vážně, ale tím koncem jsi to zahrál úplně mimo.

Veřejnost tomu totiž z velké části nerozumí, ten rozdíl moc nechápe a ani ji moc nezajímá, bo dneska jde hlavně o to, jak je co prezentováno, ne jak to opravdu a se vším všudy bylo. A lidi jako Kolouchová to vědí a taky vědí, že na podobné srandy vytřískají prachy jedině od právě téhle veřejnosti.

Ta skupina, na kterou ten tvůj post sedí, znám já pod pojmem "odborná veřejnost". Jenže ta moc nezajímá ani média, ani tu zbylou veřejnost.

A u Kolouchové mám pocit, že ty negativní reakce vyplývají spíš z toho, že dost lidí, kteří trochu ví o co se hraje, uvedené prostě sere.

BTW ... na DVTV ten rozhovor dělal Veselovský. Já na to koukat nemíním, ale pokud někdo ty nervy měl, ptal se jí i na styl výstupu ... tj. kyslík, šerpové, fixy a tak ... nebo to taktně oba pominuli?
MModpovědět 
   Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže14:27:52 03.08.2020
Já na to taky vůbec nechtěl koukat, protože jsem s ní už viděl řadu rozhovorů a byl jsem opravdu znechucený, nicméně mi to nedalo právě kvůli Veselovskému, že bude vést kritický rozhovor. Opravdu bohužel tomu tak nebylo a celé to bylo zase jedno velké PR.Až ke konci jen tak mimochodem ji tuhle otázku položil a to co následovalo stojí opravdu zato!!!No abych to zkrátil. Je vidět, že dělá v marketingu a mlela a mlela celé to vlastně okecala.Motala do toho Sněžku a takové sračky.Dál jsem to nedokoukal!Každý, nech si udělá obrázek sám! Každopádně je to neuvěřitelná manipulátorka a to, jak kritiku Petrečka otočila bylo pro mě už za hranou!! Bliju z takových lidí jako je KK.
Staňaodpovědět 
    Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže15:30:02 03.08.2020
No, já jsem právě doufal, že když je to Veselovský, který se jinak nebojí a většinou si zjistí co a jak, tak .... no, asi marně.
MModpovědět 
     Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže16:58:05 03.08.2020
Stačí když mu je baba sympatická a nemá důvod jí grilovat....sport není politika
odpovědět 
   Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže14:36:37 03.08.2020
Vždyť jsi říkal +- to samý, co on, MM 22:53:53 31.07.2020, tak jaký zahrál úplně mimo...

Jinak toto je teda blbej výrok... "Veřejnost tomu totiž z velké části nerozumí, ten rozdíl moc nechápe a ani ji moc nezajímá, bo dneska jde hlavně o to, jak je co prezentováno, ne jak to opravdu a se vším všudy bylo."
odpovědět 
    Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže15:33:36 03.08.2020
1. mi nedocvakává, fakt ne.
2. možná je blbej, to se mi děje často:-), ale zajímalo by mne v čem není pravdivej.
MModpovědět 
   Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže15:45:38 03.08.2020
Veselovskeho mam rad, dela to skvele, ale tentokrat to nezvlad. Vlastne vubec nepochopil, co je tema. Nejspis odflak domaci ukol, takze je z toho klasicky rozhovor s "celebritou", hlazeni po dusi a podobny oplzlosti. Kolouchova tradicne nechutne drza s mantrou "my horolezci", ale tohle posledni promo na tema "nejlepsi ceska horolezkyne" fakt prehnala. To je vazne nechutny.
pmodpovědět 
    Role ČHS16:00:04 03.08.2020
Tak ze strany Veselovského, Kolouchové a médií je to pochopitelné. Ale neselhává přesně teď ČHS? Jedna z mála chvil, kdy ČHS může ukázat, k čemu je, ale očividně to stejně nikoho nezajímá. Neměl by ČHS vydat prohlášení, kde by informace o nejlepší české horolezkyni uvedl na pravou míru a seznámil veřejnost s tím, jak to na horách chodí opravdu a vyzdvihl jiné? To se pak nedivte, že se Kolouchová sama pasuje na Best of ČR, když ti opravdu dobří jen mlčí a čumí... Uvědomte si, že pravda není realita, ale pravda je to, co nám předkládají média.
odpovědět 
     Re: Role ČHS16:31:39 03.08.2020
Nezbývá, než souhlasit a vyzvat ČHS, aby konala!!
S.odpovědět 
     Re: Role ČHS19:24:59 03.08.2020
Hele, koho by mělo ČHS vyzdvihovat? Dinu Štěrbovou? Mě takhle z placu jiná naše osmitisícovkářka nenapadá...
o..odpovědět 
      Re: Role ČHS20:20:55 03.08.2020
Třeba s Vomáčkovou, která ležela se Šimůnkem
, sice exekuční styl, ale snad praktikovanej lezoucim týmem bez guidů a kyslíku...
odpovědět 
       Re: Role ČHS20:21:58 03.08.2020
Pardon lezla
odpovědět 
      Re: Role ČHS21:33:57 03.08.2020
Nemusí nutně jen vyzdvihovat. Také by třeba mohla vysvětlit veřejnosti hodnoty určitých stylů výstupu a celkově tak uvést Kolouchové výkon do patřičného světla. Prostě by nebylo od věci, kdyby se horolezcký svaz k výstupu vyjádřil.
odpovědět 
     Re: Role ČHS23:25:52 03.08.2020
Taky se mrkni na fesrival alp. Kdyz jako hosta pozvali KK vedle koho byla napsana. Vzdyt si to horolezci delame sami kdyz nejaky turista s kyslikem a pruvodci je pozvany na takovy festival. Chs jen v tom pokracuje. Holt ji nevede nekdo podobny jako IK na slovensku. Cekam kdy se KK objevi na POVLu vzdyt podle filmu leze POVL.
odpovědět 
      Re: Role ČHS09:32:12 04.08.2020
No, na POVLU nebude,...neleze totiž po vlastním ale po eráru, kterej ji tam natahali gajdové
odpovědět 
   Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže01:43:30 04.08.2020
Já to viděl.
Veselovský je na sportovce obecně velmi milý až obdivný. Jelikož tady rozumím pozadí, tak mám pocit, že to posral. Ona velmi sebevědomě a mele něco o splněných snech, pocitech atp., z rozhovoru mimo jiné vyplyne, že jí musí balit manžel:)
Když dojde na styl, tak to zazdí, ať si každý leze, jak chce, jakože na Sněžku taky můžeš lanovkou a furt si na Sněžce byl.

Osobní názor: Ta paní mi prezentací svých výstupů nebyla sympatická, teď je mi vyloženě nesympatická. Egoismus, až narcismus, chorobná ctižádostivost z rozhovoru stejně, jako z jejích stránek, prostě číše a její skromné neuvádění stylu výstupu a jeho podmínek v kontextu míry sebeprezentace, dokonce o sobě nechá natočit film, už je opravdu nechutná manipulace. Chápu, že chce, aby se jí to zaplatilo a byla za borku, ale je to hnus pane faráři.
Nejhorší je, že je to opravdu první Češka na K2.
odpovědět 
    Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže18:38:53 04.08.2020
K tomu poslednímu ... a je to nějaká velká škoda? Že žádná od nás na K2 krom ní nebyla? Byla by to nějaká výhra, kdyby stejným stylem jako Kolouchová nějaké naše holky někam vylezly? Z mého pohledu ne.

Pokud to někoho baví a chce to, tak je samozřejmě ok, že na ty kopce tím KK stylem leze. Ale z hlediska sportovního ... kam podobný výstup naše horolezectví posouvá, resp. by posunul? Já myslím že nikam.
MModpovědět 
    Re: Vše popravdě, pravda se nakonec ukáže12:57:47 09.08.2020
Proste egocentricka pi*a, chudak jeji chlop.
odpovědět 

 Osobní názor23:15:32 05.08.2020
Nečetl jsem všechny komentáře výše. Tipnu si, že většina z nich bude proti Klářině (sebe)prezentaci a prezentaci výstupu. Kdo z diskutujících film viděl? Šel jsem na něj abych si udělal vlastní názor. A ten je:
- i laik (nelezoucí kamarádka) poznala, že Klára je tam jako “turista”, že to je komerční expedice
- že má osobního šerpu není ve filmu nijak skryté
- otevřeně a bez skrývání pravdy je zachycena s zmíněna práce fixing teamu “dláždícího” cestu k vrcholu
- že používá kyslík taky není nijak skryto...

Celej film vnímám jako férový obraz toho, jak to bylo. Takže bych navrhoval těm, kteří to neviděli, si na film zajít, než začnou kritizovat. Pro laickou veřejnost - pro kterou je film (asi) hlavně určen - je to srozumitelný obrázek reality, náhled pod pokličku uvažování, atmosféry a odříkání. Myslím si, že to nikoho přehnaně neheroizuje. Dokument, nic víc nic míň. Každý ze zde diskutujících může sehnat sponzory a natočit svůj vlastní trhák o cestě na Milešovku, Gerlach nebo Nanga Parbat. Film mě přiměl i trochu popřemýšlet o mé vlastní sobeckosti, když se vydávám sám do hor - takže za mě dobrý, vlastně se mi to líbilo!

exodpovědět 
 Re: Osobní názor00:58:27 06.08.2020
... a ta "vlastní cesta" spočívá v čem?
odpovědět 
  Re: Osobní názor07:55:38 06.08.2020
Název by asi nejlépe vysvětlily autorky... ale třeba v tom, že jiné týmy to zabalily a Klára zůstala a dala ještě jeden pokus? Nebo je to vlastní životní cesta...? Nevím, jasně že název můžr být vnímán jako lehce zavádějící, ale o co jde? “Jak dostat tatínka do polepšivny” taky není o tom, jak někoho dostat do polepšivny... Míň bych to řešil a radši víc lezl ;)
odpovědět 
   Re: Osobní názor09:52:19 06.08.2020
Film jsem neviděl a rozhodně na něj ani nepujdu!!NEbudu ji sponzovat. Nicméně jsem s ní viděl 3 rozhovory. Jeden na CT sport, jeden jsem cetl na netu a třetí viděl na DVTV.Ve všech mluvila jenom a výhradně o sobě. Nikde se nezmínila o používání kyslíku a fix.teamu a pod. Bylo to šíleně sebestředné a to ejí jájínkování už pro mě bylo za hranou. cELÝ ŽIVOT JSEM bral horolezce jako čestné a upřímné lidi. A KK je přesný opak! Když ujedu TdF na elektrokole a nikde to nezmiňuju, že to bylo na el.kole, tak je to pdle mě sviňárna hlavne vuči tem, kterí to jeli čistě pomocí vlastních sil a klamání veřejnosti! Nikdo by ji za pravdu hlavu neutrhl, ale asi by ji tolik lidí neadorovalo a mám silný pocit, že o to jí hlavne de. Mimo to vyTskat prachy.
S.odpovědět 
    Re: Osobní názor10:17:51 06.08.2020
Ale ona to elektrokolo zmiňuje všude, kde je na to místo. Nikde to nezamlčela, ne? Přece se nebude film jmenovat "K2 vlastní cestou, s kyslíkem, šerpami na fixních lanech a sponzory v zádech". Máš nějakou konkrétní otázku a odpověď, kde tohle mělo být? Je to pro nejširší veřejnost, a ta tohle prostě neřeší. Před "odbornou" veřejností to netají.
o..odpovědět 
     Re: Osobní názor10:23:41 06.08.2020
No v těch rozhovorech to právě nezmiňovala ani jednou! Ani nosiče, fixní týmy a pod. Prostě to jednoduše zamlčela. Fe filmu to počítam nešlo, jinak by nebyl film, ne? Mě na ni štve ta jeji prezentace před filmem.Ten název je pro mě sice zavádějíci, ale vlastně podružný.
S.odpovědět 
     Re: Osobní názor10:45:26 06.08.2020
No v těch rozhovorech to právě nezmiňovala ani jednou! Ani nosiče, fixní týmy a pod. Prostě to jednoduše zamlčela. Fe filmu to počítam nešlo, jinak by nebyl film, ne? Mě na ni štve ta jeji prezentace před filmem.Ten název je pro mě sice zavádějíci, ale vlastně podružný.
S.odpovědět 
     Re: Osobní názor12:12:39 06.08.2020
Naopak, ona to elektrokolo zamlečí všude, kde může.
odpovědět 
      Re: Osobní názor12:25:19 06.08.2020
A někdy zkusí zdupat toho, kdo se na to drze zeptá:-).
odpovědět 
    Re: Osobní názor10:19:02 06.08.2020
Hele. Ve filmu říkáš, že byly záběry jak používala kyslík. No tak to je s nad jasný, ne? Jinak by tam nemohly být žádný záběry z výstupu, ne?
Petrodpovědět 
   Re: Osobní názor11:27:28 06.08.2020
Film jsem neviděl a rozhodně na něj ani nepujdu!!NEbudu ji sponzovat. Nicméně jsem s ní viděl 3 rozhovory. Jeden na CT sport, jeden jsem cetl na netu a třetí viděl na DVTV.Ve všech mluvila jenom a výhradně o sobě. Nikde se nezmínila o používání kyslíku a fix.teamu a pod. Bylo to šíleně sebestředné a to ejí jájínkování už pro mě bylo za hranou. cELÝ ŽIVOT JSEM bral horolezce jako čestné a upřímné lidi. A KK je přesný opak! Když ujedu TdF na elektrokole a nikde to nezmiňuju, že to bylo na el.kole, tak je to pdle mě sviňárna hlavne vuči tem, kterí to jeli čistě pomocí vlastních sil a klamání veřejnosti! Nikdo by ji za pravdu hlavu neutrhl, ale asi by ji tolik lidí neadorovalo a mám silný pocit, že o to jí hlavne de. Mimo to vyTskat prachy.
S.odpovědět 
   Re: Osobní názor12:24:03 06.08.2020
No, to že dala ještě jeden pokus ... kdyby ho dala sama, resp. šla do rizika jen ona sama, tak ok. Což ale tak úplně nebylo. Viz. ten nahoře postovaný rozhovor s Petrečekem.

Takže zda tohle brát za nějaké plus je přinejmenším sporné. Což neznamená, že bych jí zrovna za tohle chtěl nasazovat psí hlavu, ti Šerpové taky mají svůj rozum a je to jejich boj, ale je dobré vždy říci všechno ... a ne jen co se hodí.
MModpovědět 
    Re: Osobní názor18:16:36 07.08.2020
otázkou zůstává jestli šerpa který neposlechne pak ještě najde práci...
odpovědět 
    Re: Osobní názor18:16:39 07.08.2020
otázkou zůstává jestli šerpa který neposlechne pak ještě najde práci...
odpovědět 
 Re: Osobní názor12:56:14 11.08.2020
Problém je právě v tom, že jsi se neobtěžoval přečíst diskuzi a jen věštíš. Nikdo v ní nehodnotí a nekritizuje film (celkem logicky se na něj nikomu nechce), ale to, co mu předcházelo a to dokonce v průběhu několika let. Především způsob, jakým Kolouchová dlouhodobě prezentuje svoje turistické výšlapy, kdy může laická veřejnost snadno nabýt dojmu, že tohle je to opravdové horolezectví hodné obdivu. Nikde a nikdy neprezentuje věci v kontexu a sama "neshazuje" svoje výkony uvedením výše zmíněných důležitých okolností, což by bylo minimálně fér. Naopak dotazy na ně ironizuje a demagogicky odbývá nesmyslnými argumenty. Přijde mi, že jsi mimo i v hodnocení filmu - pokud tam jasně nezaznělo: vylezla jsem to jako turistka, způsobem který není respektován nikým z odborné veřejnosti a není jakkoliv srovnatelný s alpskými pokusy skutečných horolezců (což předpokládám nezaznělo) je to pro laickou veřejnost spíš záměrně manipulativní zdroj informací, než srozumitelný "obrázek reality". Laik totiž vidí jen člověka s horolezeckou "výzbrojí" v extremních podmínkách, ale už neví, že masku, osobního šerpu a fixy nevyužívá zdaleka každý, o kom se točí filmy. Stačí si přečíst některé obdivné názory pod rozhovory, na youtube, hithitu a nebo se pokusit uvést na pravou míru článek na Wiki, kde bys už očekával větší vhled.
pmodpovědět 
  Re: Osobní názor12:18:05 12.08.2020
Ale jo, souhlasím s tebou, rozhodně tu nechci nikho obdivovat, omlouvat.

Problém je ten, že běžný laik z nákupního centra - pro kterého je tento film určen primárně - si neumí představit a ani neumí docenit rozdíl mezi přístupem například Kolouchová vs. Holeček. Tak to bohužel je. Prostě ten rozdíl nevnímají, pro ně je scifi už jenom to, že tam spí ve stanu, že vaří na vařiči, že má na nohách mačky a že je nahoře sníh. Netvrdím, že v tom případě je jedno, že je skutečná pravda hodně potlačená, ale ti, kteří o horách něco ví, v tom mají jasno a zbytek absolutně neví oč jde. Jak jsem ale psal, najde se i řada těch, kteří ač o horách neví nic, hned poznají, že tam je jako turista a že existuje i jiná, hodnotnější cesta vzhůru než ta, která je ve filmu v okleštěné podobě prezentována.

A k té zmínce že komentáře nehodnotí film, ale přístup Kolouchové. Tenhle článek není o oslavě výstupu KK ale o uvedení filmu... Ale cajk, no flame ;)
odpovědět 

 hm18:21:01 07.08.2020
Znám osobně Renatu Chlumskou, Soňu Boštíkovou, ale tahle KK mi prostě nějak “smrdí”.
K.odpovědět 
 Re: hm19:03:17 11.08.2020
Dost mě mrzí, že se k tomu nijak nevyjádřil ČHS, ale vlastně mě to už ani nepřekvapuje! Trošku mě taky mrzí, že se k tomu třeba veřejně nevyjádřil Mára Holeček, protože to je jeden z mála špičkových horolezců, o kterém veřejnost ví. Myslím to tak, že kritizoval veřejně Jaroše a ten sice neudával nové směry, ale zase lezl výhradně bez kyslíku a většinou alpsky. Chápu, že se k tomu nemá asi vůbec potřebu vyjadřovat, ale tak teď kdo teda?
Fildaodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.