Jistě jste si, vy, co chodíte nejen s pytlíkem maglajzu, všimli toho, že se na skalách objevují lezci mladí, lezci staří, lezci borci, nebo i lezkyně krásné, nebo jen lezci pozéři. Těchto a jiných živočišných druhů je kolik si kdo vymyslí. Hlavním znakem všech je to, že téměř každý rychle pozná, do které skupiny ten či onen lezec patří. Ale možmá si málo kdo všímá, že se mezi námi rozšiřuje (bohužel stále více) i nový druh lezce a to "lezec prase". Není to podle toho, že někde něco oprasí, ale p
Tak snad jsem už konečně pochopil, proč někteří bafuňáři nechtějí pravidla.Prostě by se ukázala jejich neschopnost, anebo by nevynikla jejich schopnost orientovat se v chaosu!Nevím totiž jak se podaří Slávkovi Vomáčkovi splnit pátý bod prováděcích předpisů pro pořadatele závodů ve sportovním lezení.
To, že v Bouldr Baru budou perfektní závody není pochyb.To,že tam bude vše, tak jak má být, skutečně nepochybuji!Ale pět dnů před závodem zveřejnit,že tento závod bude Mistrovst
Ahoj ahoj ahoj...
Takže nepravděpodobné se stává skutečností a v BB se uskuteční závody v bouldrování a dokonce se bude jednat o Mistrovství České republiky.
Na letošní velikonoce jsem se obzvláště těšil. Parádní předpověď počasí a tři dny volna naznačovaly, že to budou chvíle pravé lezecké pohody. Jen jsme se trochu sekli a nebyli jsme v pravý čas na pravém místě. Jeli jsme do Labských pískovců.
Sobotu jsme se rozhodli strávit v Tiských stěnách. Ale ouha. Všude ležel sníh, jen pod na pohled ošklivými černými stěnami ten bílý nesmysl neležel. Tak jsme šli do černých stěn, prý se jmenují Hřebenové věže. Zde jsme my, sportovní lezci, užasli. Ni
Lezení v nevšedních oblastech stále přibývá. Obyčejné jejich nevšednost je přímo úměrná vzdálenosti, od centra Evropy tedy z Čech a pro řadu lezců cestovatelů tudíž nedostupné.
Jelikož se na Lezci rozmáhají metodistické debaty-což mě velice těší,tak jsem si pro vás připravil pár námětů na debatu.
Dnes-navazování.
Zajímalo by mě jakým uzlem se kdo navazuje.Vážete na úvazek stále tolik oblíbenou leč méně bezpečnou Dračí smyčku nebo používáte Osmičku?Já osobně zastávám názor že Osmička je daleko bezpečnější a pokud na jejím konci uděláte navíc pojistku tak se na 100% nemůže rozvázat.Naopak Dračák má dost nevýhod.Jednou z nejvážnějších je podle mého názoru mo
Můj článek o bezpečnosti „příhoda v Řeži“ vzbudil zatím rekordní množství ohlasů. Mám takový pocit, že stejně se nakonec všichni neshodneme, ale troufám si tvrdit, že diskuse o podobných tématech je velice důležitá, a že se snad pár lidí probudilo a začalo vůbec o takových problémech uvažovat. Mám tady další téma: Jištění na štandu.
Předem říkám, že už jsem si to se Slávkem vyříkal, ale myslím si, že to co provedl nemá obdoby, a nevidím důvod proč to nezveřejnit, posuďte sami.
V loňském roce, po návštěvě SP v boulderingu v Birminghemu jsem si upevnil myšlenku, že v Teplicích udělám juniorské a seniorské MČR v boulderingu. V zápětí jsem to oznámil Slávkovi a dohodl výši dotace, moje chyba, považoval jsem to za hotovou věc.
Tak začal kolotoč. Někteří asi vědí, že v Teplicích není odpovídající bouldrovka, a tak jsem vyřešil tento problém, pronajal jsem halu a sehnal dodavatele materiálu za výborných podmínek. To hlavní jsem měl, teď už jsem jen sháněl sponzory. Podařilo se mi oslovit některé významné firmy, které se pohybují v outdooru, a které se na takových to soutěžích ještě neprezentovaly. Pomalu se už tisklo 1000 barevných plakátů.
Ale jednou takhle po práci si vlezu na net a málem mě vypadly oči z důlků! Někdo na webu ČHS v kalendáři přepsal teplické MČR na pohár a objevily se propozice na MČR v BB. Měsíc a půl před závody jsem se z webu dověděl, že žádné MČR nepořádám. Slávek samozřejmě nebyl k zastižení, nic nového. Trvalo dalších čtrnáct dní než jsem se mohl dohodnout se Slávkem co to jako má znamenat.
Bohužel už vše nabralo na obrátkách a já stále nevěděl na čem jsem tak jsem byl nucen vše rušit. Málem jsem měl tisíc plakátů, musel jsem rušit dohody a smlouvy se sponzory, protože jsem nebyl schopen dodržet podmínky, docela solidní fiask a ostuda na mou hlavu.
Slávek se mi v Lomnici omluvil a vysvětlil to tak, že chtěl mít do poslední chvíle jistotu, že to MČR v BB dopadne. Dopadlo to, ale už se neměl k tomu mi to jako oznámit. Jak řekl, posral jsem to, dalo se dohodnout a mohly být oboje závody, tahle jsou jen jedny.
Tak zatím někde na závodech, Dan.
PS: Věřím, že MČR v BB bude po lezecké stránce kvalitní, ale myslím, že víc diváků se vejde do hospody než pod bouldry.
No o problému, který popisuješ nic nevím a asi už ho teď nikdo nevyřeší.Souhlasím s tím, že by termín všech závodů měl být dostatečně dlouho znám předem, ale jak už jsem napsal v jiným příspěvku prostě je to na začátku (pouze názor). Taky jsem přes rok pracoval na jedněch mega závodech a strávil na tom fůru času a pak to nedopadlo. Myslím, že net je super věc, ale poslední dobou se tu množí plačtivé příspěvky a samé osočování. Docela mě to mrzí a Lezec.cz si to nezaslouží.
Zapsal: Oliváč, 10:54:42 10.04.2002
Hmm
Nejsem natolik zasvěcen do problému abych to tentokrát komentoval. Jen pár otázek: Proč ty závody přesto neuspořádáš? Protože už to nebude MČR? Už do toho sponzoři nechtěj jít?
Škoda, počítal jsem s Teplicema a těšil se tam, vím jak jsi mluvil o tý pivovarnický hale, mohlo to bejt dobrý. Pojedu bouldrovat na skály.
Měj se Dane fajn Čugo Jirous
No jestli je tohle pravda, tak to nás ochraňuj. Je mi líto lidí co chtějí něco pro závody udělat a vybraní jedinci jim to kazí. Kdy se už někdo nasere a celej tenhle moloch nakope? Podobná věc se stát mně, tak nezůstanu u slov. Určitě se najdou mnohem schopnější lidi a ubožáčci co si na něco hrajou ať jdou někam.
Olivaci, prave proto net je aby se lidi dozvedeli co se deje a suska v zakulisi. Aspon to zacina byt vec verejna. A tady vidis, jak dobrej LEZEC je, ze se tam objevuji takove prispevky. Neni pekne jak se lidi kolem lezeni osocuji, ale s tim nic nenadelas, pokud to zakazes, jen prilejes do ohne. Komentovat vec ohledne MS CR v boulderingu nechci, neznam podrobnosti. Pravda ale asi bude nekde uprostred, to asi kazdy pochopi a vyvodi si z toho zavery sam.
Zapsal: zofin, 12:04:44 10.04.2002
Re:Michal Peštík
Znáš Slávka Vomáčka, Dana Kadlece, nebo Libora Hrozu? Jestli ne tak tady nedělej chytrýho a zůstaň v klidu u slov.
Sorry, ale začínaj mě tyhle hádky prudit.
Čugo Jirous.
Jsem Pešík a napsal jsem svůj názor. Mrzí mě, že Tě to štve, ale to je tvůj boj. K tomu ten komentář je. Reaguji na info co je zde, jestli špatně, tak mě smažte, zlobit se na Vás nebudu a u slov zůstanu.
No jo, ani jméno jsem si pořádně nepřečetl, promiň.
Nakopat do prdele to je hezký, co takhle vyházet všechny ze svazu? Kdo ho pak povede? Zase ňácí tuneláři?
Kdepak, klobouk dolů před Slávkem, a všema co se aspoň snaží něco dělat.
... no jo ted mi to teprv doslo, nikdy sem sice na zadnejch zavodech nebyl tak nevim kolik tam chodi lidi, ale jesi jich bude hodne tak kam se v tom BB nacpou? Leda ze by koukali z tech baraku nahore tim prosklenym stropem :-))))
No tak já nevím, jestli je pravda někde uprostřed, protože zatím se tu myslím odhalila jen jedna strana mince, a ta je dost drsná. By mě zajímalo, jestli Slávek čte Lezce a dodá tu druhou stranu mince. To by mě fakt potěšilo. Jinak mě popuzené hlasy z BB příliš nepřesvědčí.
Je fakt , že Slávek udělal chybu.A velkou,a tak se nedivím, že je Dan naštvanej- taky bych zuřil, nicméně proto přece nebudeme zpochybňovat pořadatelskou úroveň BB klanu. Mistrovství si zaslouží pořádat už třeba jen kvůli tomu jak se snaží bouldering propagovat a něco udělat pro jeho "zrovnoprávnění" s ostatními holezeckými disciplínami. Nebaví mě už číst, jak je tu schazujete. Podle toho jak profesionálně je vedený BB a jaké podmínky tam jsou schopni udělat a vzhledem k jejich zkušenostem se nebojím fiaska závodů a jsem si jistej, že budou mít vysokou úroveň. Dokonce jsem přesvědčenej, že právě ty trochu omezené prostory pomohou udělat v BB správnej kotel. A oto mě víc mrzí, že mi zdraví nedovolilo připravit se dostatečně a zkusit štěstí v openu.
S Jirousem jen souhlasím. A Dane fakt by mě zajímalo proč si ty závody rušil. Přece to, že by to nebyly závody MČR neovlivňuje kvalitu a učast špičkových lezců.Závody o které se snažíme, a které snad doufám dopadnou (nemyslím ty v BB) taky nebudou MČR a věřím v parádní učast a bezva show.
Zapsal: Oliváč, 16:25:44 11.04.2002
zavody?
Kdo plati tebe Olivaci vim.
Zapsal: , 16:34:47 11.04.2002
:)))
víš prd...:))) ale napiš ještě něco veselýho, třeba budeš vtipnější.Určitě to jednou zvládneš.Hlavně se toho neboj.Od toho internet přece máme.Potrénuješ a v životě jako když to najdeš...
Zapsal: Oliváč, 16:50:40 11.04.2002
Trošku je mi z toho Bl Bl Bl
bě. Nic víc. Jinak ale teda na BB si vždycky rád zajdu, bo je to úžasná věc a za BB lze vzdát jeho zakladatelům jen hold. Jenom jestli aby se nich nestaly příliš velký netykavky. My co se tady ozvali v diskusi o Slávkovi to rozchodíme, ale takové Helče s jejím nápadem na fanklub aby to chvílema řešil psychoanalytik. Tož vzhůru do BB!
Musim uznat, že číst podobné citové výlevy,hádky a urážky je dost nudné a nezajímavé.Ale pravda je, že i to je někdy potřebné.Chtěl bych podpořit ty, kteří mají evidentně stejný názor na možný (či spíše nemožný)počet fanoušků v BB! Jestli někam lidi přijdou, tak je to právě MČR. Ale v BB bych se teda mačkat nechtěl! Opravdu si nemyslim,Cábo,že čím menčí počet lidí, tim větší kotel!! Jak jsi na to proboha přišel? Je pravda, že lidi kolem BB se snaží pro bouldering dělat hodně, ale co je moc, to je moc. BB prostě to pravé místo není! Já bych to viděl tak trochu jako sebepropagaci BB, ale nevim-třeba to tak není. Jinak vám přeju, aby se ty závody povedli. Já nepřijedu. Asi bych se do BB nevešel...
Zapsal: Petr, 17:15:46 11.04.2002
Vod toho to je
Dobra debata hosi, proto to tady visi.
Hledal bych problem na zacatku. Alespon v jinych sportech to funguje tak, ze kdyz Svaz prideli zavod a poradatel sam z poradani neustoupi, tak to dela... Ze prideli zavod nekomu jinemu, je jeho ( rozumej Svazu ) problem a pak teda hura ne nej...
Vycitat to nastupujicimu poradateli je boj na spatne fronte.
Ze Dan odstoupil od poradani zavodu plne chapu, neco jsem uz taky usporadal ( na urovni CR ) a vim, co sponzori pozaduji. To ze mi na mejdan bez poradny "hlavicky" prijde mistr sveta, fakt nikoho nezajima a nikdo mi to mejdlo nezaplati. A kdyz se k tomu prida znechuceni Svazovym podrazem ( nevim, jak jinak to nazvat z vyse vycteneho ), pak fakt neni co resit.
Zajimalo by me jedno. Dela se mistrovstvi pro to, aby se ukazalo kdo ze spicky je nejlepsi, nebo proto, aby se motivovala siroka clenska zakladna a zpropagoval se tenhle sport? Kdo ze Svazu mi odpovi? Ono by se do toho prekrikovani melo rict neco smerodatnyho Slavku.
Maty
Zapsal: Maty, 18:12:08 11.04.2002
Radsi se vykaslete na podobny debaty, stejne na tom uz nikdo nic nezmeni...radsi lezte....
Zapsal: Cockin, 18:39:59 11.04.2002
video na webu
Doufám, že bude na Lezci nějaký video ze zavodů - se tam nedostanu.
Rád se s tebou seznámím a můžeme si popovídat. Chyby člověk dělá, dělal a myslím, že každý z nás sem tam něco zvoře. Dan mě překvapil, protože jsme o tom mluvili v Lomnici docela dlouho.
Slávek
Zapsal: , 14:09:42 12.04.2002
videa a kapacita
Tak posílám poslední příspěvek do této diskuze...
Videa určitě budou a nejen ze závodů.Mám připravený i z Itálie a jsou dooost podobný psí trojce...:)
Ohledně kapacity v BB: Na stěnu se napohodu vejde 70 - 80 lidí na koukání a bude přímej přenos všech bouldrů do baru (dvě plátna).Do baru se vejde 100 lidí (a to nejmíň).Přijede Vás tolik?
Bude Masacr cup Masakr? Dá Dan Slávkovi do papuly?
Bude závodit Tleskač?
Zapsal: Oliváč, 14:27:21 12.04.2002
Dane!
Dane, já problém slyším - čtu - poprvé, ale pokud jsi měl do takových rozměrů rozpracované závody, viz. pronajatá hala, sponzoři atd., pak nechápu, jak to můžeš vůbec zabalit! To fakt nechápu...
Zico
Vemu to od zadu. Slávku mluvili jsme spolu dlouho a vyříkali jsme si to, ale nevidím důvod proč to nezveřejnit. Byl jsem za blbce u několika firem a médií a nikdo to nevrátí! Pro ostatní, do papuli mu tedy dávat nebudu a proti BB teamu nic nemam, šlo mi jen o počin Slávka. Proč jsem zrušil ty závody úplně? Uvědomte si, že ty boulder věže by se musely postavit, a to je spousty organizační práce. Po tomto překvapení jsem Slávka náháněl pomalu čtrnáct dní, v tu dobu se mělo dohodnout lešení, desky, atd., prošvyhlo se to. Možná výmluvy, ale pravda je, že jsem totálně přišel o chuť něco pořádat. A pořádání je jen a jen o chuti, né o penězích. To je vše, Dan