LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezci, horolezkyně, horolezčata, nelezte na skálu, co je hodně špičatá...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder MyWay - Praha 9 Čakovice
Boulder club Kotelna Brno - Brno
DDM Stříbro - Stříbro

Prodejny
HUDYsport - Praha 9
HUDYsport - Zlín
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Záchranáři v Tatrách hledají 2 české horolezce

Horská záchranná služba ve Vysokých Tatrách v těchto chvílích stále pátrá po dvou českých horolezcích, kteří se ztratili ve středu odpoledne po výstupu na Karbunkovský hřeben.

BRATISLAVA - Jak Právu potvrdil Braňo Sikorčin z Horské záchranné služby skupina osmi horolezců začala slézat Karbunkovský hřeben večer v osm hodin.

"Šest lidí v pořádku sestoupilo do Červené dolinky, dva však zůstali někde pod hřebenem. Okamžitě jsme tam vyslali čtyři záchranáře, ale nikoho nenašli," uvedl.

Záchranáři dostali krátce po půlnoci informaci, že z výstupu se nevrátilo až osm českých horolezců, kteří jsou na Chatě u Zeleného plesa na soustředění. Šest z nich se později ozvalo pomocí vysílačky, že jsou v pořádku.

Pátrání ztěžovala tma, mlha a silný vítr. Celou noc navíc pršelo. Voda následně zmrzla a na sněhové pokrávce je nyní téměř patnáct centimetrů ledu.

"Záchranáři se proto vrátili na Chatu u Zeleného plesa a počkali do rána. Od rozednění organizujeme další záchranáře, kteří se zapojí do pátrací akce," dodal Sykorčin.

Operace se nyní účastní dvanáct příslušníků horské služby. Všichni pohřešovaní jsou údajně z Prahy.


Ach jo:-((

Lubos   [úpravy] 09:54 17.03.2004Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 zpráva z HZS10:14:50 17.03.2004
Dňa 17.3.2004 tesne po polnoci bola požiadaná telefonicky HZS na dispečingu Vysoké Tatry o pomoc pre 2 českých horolezcov (muža a ženu), ktorí zostupovali do Červenej dolinky z Karbunkulového hrebeňa (oblasť Malého Kolového štítu).

Boli súčasťou 8-člennej skupiny, z ktorej 6 členov sa oddelilo a zostúpilo do Červenej dolinky. Terén bol oľadnený, horolezci videli pohybujúci sa kužeľ svetla na hrebeni, preto sa rozhodli požiadať o pomoc HZS. Prvá 4-členná skupina odišla o 01:45hod. Po neúspešnom hľadaní požiadala prvá skupina o posily.

V terajších hodinách pátranie pokračuje v priľahlých dolinkách a žľaboch...
Holkaodpovědět 

 ach jo :-((((10:14:58 17.03.2004
To je peklo.
Milanodpovědět 

 idnes10:18:21 17.03.2004
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A040317_092713_zahranicni_ton&t=A040317_092713_zahranicni_ton&r2=zahranicni
milanodpovědět 

 o koho se jedná?10:29:59 17.03.2004
jedna se horokurz, tusim poradany pres fakultu prirodovedy v Praze...jsou na chate Brnčála, kam se momentalne neda moc dovolat. cekam na dalsi zpravz, kazdopadne muj spolulezec tam je...nefunguje mu telefon, ale ozval se a je v poradku. doufam, ze i ostatni se najdou a vse dopadne dobre...drzim palce.
salamandraodpovědět 
 Odkazy10:39:45 17.03.2004
Snad to dopadne lépe než těch několik předchozích letošních hledaček. V tomto případě měla být volána HSZ z chaty večer, a lidé na chatě údajně viděli světla na hřebeni.

další odkazy:
http://www.novinky.cz/02/79/04.html
http://zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A040317_092713_zahranicni_ton&t=A040317_092713_zahranicni_ton&r2=zahranicni
http://www.hzs.sk/index.php?lang=sk&site=news&p=idnews:22
http://spravy.pravda.sk/bleskovky.asp
http://www.bleskovky.sk/?cid=9144&sid=10&ref=top_story
Tomáš F.odpovědět 

 Strach10:48:23 17.03.2004
Ja tam mam kluka, je z partou z Jablonce, udajne na Teryho. Taky se tam nemuzu dovolat. PaneBoze, at vsechno dobre dopadne !!!!
Janaodpovědět 
 Re: Strach10:54:33 17.03.2004
Neboj, jedná se nepochybně o jinou skupinu. Mají být z Prahy a na Brnčále, nikoli na Teryně.
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Strach11:36:03 17.03.2004
hele, kakt se jedna o lidi, kteri jsou na Brncale...z Teryny nejsou. nevim, jaktoze, kdyz pohresovali holku a kluka, se nasli na skale dva kluci...no, kazdopadne at se se podari najit vsechny a at jsou v poradku
salamandraodpovědět 
 Re: Strach11:39:19 17.03.2004
hele, kakt se jedna o lidi, kteri jsou na Brncale...z Teryny nejsou. nevim, jaktoze, kdyz pohresovali holku a kluka, se nasli na skale dva kluci...no, kazdopadne at se se podari najit vsechny a at jsou v poradku
salamandraodpovědět 

 10:49:37 17.03.2004
http://www.ctk-online.cz/aktualne-id.php4?id=56655
Zajimavy ze sli udajne bez lan atd. to je pritazeny za vlasy.
Jakyodpovědět 
 Re:14:14:19 18.03.2004
Ted uz to neni aktualni, ale zprava, ze sli bez lan a pomucek je blbost, jsou to znamy a tak vim, ze zprava se nezaklada na pravde.Nevim proc to tak uvadeji, asi ta zprava zni vic senzacne a hazardersky. Lidi maji radi, kdyz media je utvrdi v tom, ze tenhle sport delaji jen pomatenci.
Marketaodpovědět 

 News11:01:07 17.03.2004
Horská služba ve Vysokých Tatrách ve středu po desáté hodině našla dva pohřešované české horolezce. Ti se ztratili v úterý odpoledne po výstupu na Karbunkovský hřeben. Podle Českého rozhlasu se muži nacházejí na skále a záchranáři se je nyní pokoušejí dostat dolů. Zatím se neví, zda a jak jsou Češi zranění
Holkaodpovědět 

 11:06:53 17.03.2004
http://www.ctk-online.cz/aktualne-id.php4?id=56655
Zajimavy ze sli udajne bez lan atd. to je pritazeny za vlasy.
Jakyodpovědět 

 Brnčala11:13:41 17.03.2004
Letos jsem tam byl opět a vše ok,pokud se k horám chová někdo bez respektu tak se pak nemůže divit,jsem zvědavej co tam zase vyváděli týpci z Práglu,jinak celkem pěknou fotku Brnčály jsem poslal Hopoj ale nebyla zveřejněna,netušim proč,vskutku vydařené panorama,zřejmě se záběry pěkný krajiny nevedou,jen samej písek a vápno,kua
CheGeodpovědět 
 Re: Brnčala11:24:19 17.03.2004
Ted si to opravdu rozlousk, dal si tomu korunu....
Lukulaodpovědět 
 Re: Brnčala11:41:41 17.03.2004
Jestli lezes v horach, tak bys mohl vedet, ze respekt kolikrat nestaci, ale ze je zapotrebi mit i stesti. A takovyhle prispevky sem radsi ani nepis.
DanJodpovědět 
   Brnčala17:55:29 17.03.2004
Já jsem naštěstí ve svobodným státě a nevidim důvod proč sem nepsat,souhlasim s tim štěstí ale tak mi vysvětli proč se tam lámou pořád Pražáci?To neni náhoda,to je blbé místo a čas?Ale výskyt problémů v Tatrách a zrovna v podání pražskejch lezců je pro mě zarážející,zřejmě nevěděj co hory dokážou...někdy bohužel pozdě zjistěj že to neni překližka!
CheGeodpovědět 
   Re: Brnčala18:04:07 17.03.2004
To je normální statistika. Čím víc lidí tam jezdí, tím je větší šance, že se něco stane. A když Pražáků tam jezdí nejvíc, tak se jich nejvíc zabije. (Jen tak mimochodem - jak víš, že na Karbunkuláči to byli Pražáci? HO Přírodní vědy mají dost studentů, kteří v Praze akorát studují, ale bydlí někde úplně jinde.)
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Brnčala18:31:26 17.03.2004
Koukal jsem se do hlášení o úrazech. Upřesňuji: Tento rok v Tatrách mají maléry častěji Pražáci. V minulých letech nedominovali. Také nevím, kolik je procento Pražáků mezi všemi horolezci v Tatrách (například Slováci v Tatrách moc vidět nejsou). Je ovšem možné, že my (jsů pražské) máme v globále méně nachozeno po horách a někteří po několika alpských zkušenostech mohou usoudit, že Tatry vlastně ani hory nejsou, což je vcelku omyl. Jinak bych hodnotu iformace: hlášen k trvalému pobytu, ve vztahu k schopnosti objektivně posoudit aktuální nebezpečí moc nepřeceňoval.
Jan Pušodpovědět 
    Re: Brnčala18:43:47 17.03.2004
Z těch nehod se zdá, že ještě horší nežli být pražákem je být instruktorem horolezení (vzhledem k množství mezi horolezci)! Pražák a ještě instruktor? Ještě že nejsem. Ale statisticky se zdá, že nejlepší (nejopatrnější) horolezci v Tatrách jsou černoši! Malajci také. To dělá ta prevence...
Jan Pušodpovědět 
     Re: Brnčala10:12:54 18.03.2004
No, statisticky na tom s bezpečností v Tatrách je celkem dobře kdekdo. Např. v devadesátých letech utrpěl v Tatrách smrtelný úraz pouze jeden britský horolezec. Holt prevence, metodika, a zodpovědnost v horském terénu dělají divy! Nejbezpečnější je zkrátka v Tatrách nebýt.

A aby nedošlo k mýlce, opravdu mnohem hůř než pražští horolezci na tom jsou s úrazovostí v Tatrách turisté. Rozhodně bych si nikomu nedovolil podsouvat myšlenku, že by tam turistů bylo víc než horolezců.
Tomáš F.odpovědět 
      Re: Brnčala14:00:20 18.03.2004
Xexe, a kolik tam tech britskych navstevniku za cela devadesata leta bylo? Souhlas, ze mnohem castejsi jsou urazy turistu na turistickych chodnicich...
Ten kdo o tom neco vi...odpovědět 
       Re: Brnčala14:18:01 18.03.2004
:-) kolik jich tam bylo nevím, asi mnoho ne. Já ale vyzdvihuju jejich skvělou prevenci: nejlépe se úrazu v Tatrách vyhneš tím, že do Tater nepojedeš!

Podotýkám, že právě zítra hodlám zvýšit dvojnásobně riziko, že si v Tatrách přivodím úraz. A to hnedle o dvojnásobek. Obvykle (a to už pár let) totiž do nich jezdím jen na jeden týden vždy v zimě. Tentokrát tam jedu podruhý. Je to jistě holý nerozum. Dvojnásobné riziko! Prostě je statisticky nejmenší, rozuměj nulová pravděpodobnost že si tam přivodím úraz, když tam nebudu.
Tomáš F.odpovědět 
     Re: Brnčala14:25:26 18.03.2004
Asi na to nemas a mimochodem ani jeden instruktor co tam s nima je neni prazak.
odpovědět 
      Re: Brnčala15:28:14 18.03.2004
Obávám se, že jsem byl stejně jako později Tomáš, poněkud nepochopen. Nebylo to k Pražákům, ani instruktorům, a vůbec ne k tomuhle konkrétnímu případu! Byl to pokus, formou ironie a absurdního příměru ukázet, že vyvozovat z několika případů dalekosáhlé závěry je unáhlené. Zapoměl jsem, že pokud se nepustí předtočený smích(v televizi) nebo neudělá alespoň pět :) (v psané formě), tak je to nemožné pochopit. Tak :))))!!!
Jan Pušodpovědět 
       Re: Brnčala15:46:49 18.03.2004
To jsem rada, ze jsem se mylila, protoze ty lidi znam, zbytecne neriskuji, ale jak uz nekdo napsal, je potreba mit i stesti. Kazdy si po urcitem problemu uvedomi, ze to melo byt jinak a jak to melo byt, ale mel stesti. Kazdy kdo leze a ma hory rad to urcite zazil. Nuceny bivak jiste v horach taky zazil kdekdo a myslim, ze to nikdo umyslne neplanuje. Jestli ovsem netrenuji do jeste vyssich hor, ale to nebyl jejich pripad. Meli stesti a je jim prano :-)).Myslim, ze vedeli, jak se v dane situaci chovat a co je lepsi, jestli se ztratit a spadnout, nebo prenocovat, ale stesti potrebovali.Moc jsem rada, ze ho meli.
odpovědět 
        Re: Brnčala16:05:32 18.03.2004
Milá nepodepsaná, prosím, znáš-li uvedené postižené, moc bych prosil zda bys jim na moji maličkost neposlala kontakt. Byl bych moc rád kdyby se ozvali (a klidně též v anonymitě) popsali jak celá věc probíhala. Mimochodem, takhle od počítače jsem si jistý obrázek udělal, dokonce jej vtělil i do stanoviska (o dva články výš než tento), přesto bych však rád věděl víc. Díky
Tomáš F.odpovědět 
         Re: Brnčala08:31:29 19.03.2004
Az se vrati dam jim vedet.Samozrejme, ze i ja jsem zvedava na detaily, ktere te nasledne trochu pouci( jak vse ovlivnilo pocasi atd.).Jeste vim, ze prave 4 lidem instruktori pomohli, ale pak uz je pocasi asi nepustilo a to mimochodem ani horskou.To byla ta lehka smula s dobrym koncem :-))
neznama :-))odpovědět 
         Re: Brnčala08:50:24 19.03.2004
Mozna se v lehkych detailech mohu mylit, protoze presne to uvedou lidi az se vrati, ale jedno vim bezpecne a to uz Honza napsal - chovali se rozumne.( ta pomoc mohla probihat navzajem, protoze kdyz to je jen trochu mozne, v tehle situaci se nikdo na druheho nevykasle )
dodatekodpovědět 
        Re: Brnčala16:13:44 18.03.2004
Podle posledního, co se sem doneslo, se chovali naprosto rozumně a s rozvahou. Ten sestup je opravdu za blbejch podmínek o hubu!
Že je potřeba mít (krom vědomostí, zkušeností, umění...)i kliku, na tom se myslím snad všichni shodují. Nebo alespoň nemít smůlu!
Honza Pušodpovědět 
         Re: Brnčala13:29:21 21.03.2004
Nevím, ale spoléhat se v horách na nějaké štěstí, hmm tak takovému pocitu bych podlehnout nechtěl. Vždy když vyrážím na hory počítám s tím, že bude určitě nějaký den hnusný počasí, třeba rovnou i ten první, že budu určitě bivakovat a považuju to za normální věc, že sebou potáhnu krámy na vaření, abych si udělal něco teplého, i když třeba budu spát po chatách a použiju vařič jednou, že sebou potáhnu lopatu jako šílenec, ale že se pak v pohodě zahrabu před větrem, že budu mít sebou takové samozřejmé věci jako pořádnou mapu, kompas, výškoměr, čelovku, že budu mít sebou další vrstvu oblečení, i když zůstane po celou dobu v batohu, a tak dále. Takže rozhodně se spoléhat na znalosti a podmínky a ne na nějaké štěstí. To je asi podobné jako když jezdíš každý den po silnici, a řekl by sis, to jsem měl štěstí, že to do mě dneska nikdo nenapálil. Prostě na horách počítat s těma nejhnusnějšíma podmínkama, a pak je lépe být příjemně překvapen, než opačně. A hlavně nebát se něco zabalit, sejít dolů, a zkusit něco jinýho, lehčího, v jiný oblasti, apod. Toť mé názory, tak mě moc nekamenujte :o). Fanda
Horal Fandaodpovědět 
         Re: Brnčala13:32:24 21.03.2004
Nevím, ale spoléhat se v horách na nějaké štěstí, hmm tak takovému pocitu bych podlehnout nechtěl. Vždy když vyrážím na hory počítám s tím, že bude určitě nějaký den hnusný počasí, třeba rovnou i ten první, že budu určitě bivakovat a považuju to za normální věc, že sebou potáhnu krámy na vaření, abych si udělal něco teplého, i když třeba budu spát po chatách a použiju vařič jednou, že sebou potáhnu lopatu jako šílenec, ale že se pak v pohodě zahrabu před větrem, že budu mít sebou takové samozřejmé věci jako pořádnou mapu, kompas, výškoměr, čelovku, že budu mít sebou další vrstvu oblečení, i když zůstane po celou dobu v batohu, a tak dále. Takže rozhodně se spoléhat na znalosti a podmínky a ne na nějaké štěstí. To je asi podobné jako když jezdíš každý den po silnici, a řekl by sis, to jsem měl štěstí, že to do mě dneska nikdo nenapálil. Prostě na horách počítat s těma nejhnusnějšíma podmínkama, a pak je lépe být příjemně překvapen, než opačně. A hlavně nebát se něco zabalit, sejít dolů, a zkusit něco jinýho, lehčího, v jiný oblasti, apod. Toť mé názory, tak mě moc nekamenujte :o). Fanda
Horal Fandaodpovědět 
          Re: Brnčala18:30:08 21.03.2004
Tohle vypadá na první pohled rozumně a logicky, ale nemělo by se zapomínat na to, že v horách prostě hrozí objektivní nebezpečí a jediný způsob, jak ho eliminovat, je tam nechodit.
A když už tam chodit chceš, mel by ses tam vyskytovat co nejkratší dobu.
Čili chce to především bezpečné zvládnutou rychlost. Pokud máš být rychlý, nesmíš s sebou tahat moc zbytečných krámů. Kdyš vezmeš věci na bivak, zabivakuješ.
Bezpečnější je, vyčíhnout si dobrý počasí a podmínky a vyběhnout cestu nalehko za dopoledne a ve čtyři už nasávat pivko na chatě, než táhnout obrovkej bágl se vším možným vybavením na přežití a lézt jak šnek až do noci.
Samozřejmě, i když se jde nalehko, některé základní věci se stejně brát musí, netvrdím, že ne.
Petr Jandíkodpovědět 
           Re: Brnčala20:18:15 21.03.2004
Přesně, objektivní nebezpečí, proto nemá cenu spoléhat se na štěstí. Ale já to beru spíše z pohledu dálkového hřebenového VHT turisty :o). A s 20 kg batohem můžeš být taky pěkně rychlý. Chodil jsem s pár takovými šílenci, a já byl zadní odpadlík, ale postupem času jsem snad horší než oni (jako rychlejší). Horám zdar. Fanda
Horal Fandaodpovědět 
            Re: Brnčala21:34:18 21.03.2004
Já určitě ne, a ostatní (předpokládám!) také netvrdí, že se máš spoléhat na štěstí. Něco jako: vzít si amulet, šáhnout si na kominíka a hurááá! To asi fakt ne! To napsané bylo jen vyvracení názoru, že existuje nějaký soubor pouček a seznam vybavení, které tě z jistotou téměř 100% ochrání od všeho zlého.
Horolezec potřebuje krom toho co na VHT ještě další kila horolezeckého vybavení. Čím chce lézt "bezpečněji" tim víc materiálu (a kil), a tím dýl (bezpečně zajištěn na každém kroku) poleze. A s tím báglem navíc nejen chodí, ale i leze. Tím vzniká otázka, co je v důsledku vlastně bezpečnější. Nějaký kompromis mezi expedičním vybavením "na vše" a pobíhání po horách v šortkách si každý hledá. Krajní přístup se neosvědčil. A těm Horám zdar! Honza.
Honza Pušodpovědět 
 Re: Brnčala19:39:07 21.03.2004
Je dost hrozné, že tady někdo rozděluje lezce na dobré/ohleduplné a špatné/neohleduplné podle toho odkud jsou.Asi by si ten dotyčný měl léčit komplexy na psychyatrii, ne na Lezci.
Jimodpovědět 
 Re: To CheGe21:04:02 22.03.2004
Mily CheGe, kdyby jsi trochu toho sveho sebevedomi vlozil i do lezeni, mozna bychom si obcas mohli precist i o tvych vykonech, nebo bychom o nich slyseli alespon od tech, co te znaji.
Je snadne strach a neschopnost vydavat za uctu a respekt k horam. Sedis-li pouze na chate, je jasne, ze snizujes riziko na minimum. I kdyz, jak vime obcas lavina dopadne i na nekterou z tatranskych chat. Dej si dobry pozor.
Natalieodpovědět 
  to Natalie00:17:56 23.03.2004
No nejdřív jsem nechtěl ani reagovat,ale musim...Tak za prvé...o mých výkonech ať už jsou jakékoliv,byť pro Tebe lezení v Tatrách neni asi dost dobrý,se nemusim narozdíl od Tebe nikde moc šířit.Se mnou si v horách nebyla,tak mi prosím Tě netvrď že sedim na chatě.Já si narozdíl od Tebe všechno poctivě vydupu,místo lanovky,kterou si se dovezla až na místo nástupu k ledu v Cham.,za druhý jestli Ty se nebojíš při lezení tak si dej sakra pozor aby ses někde nesesrala ze zdi,já se bojim kdykoliv lezu,řiká se tomu respekt k horám,no a do třetice jestli jsem neschopnej jak píšeš zajímalo by mne odkud Tvé vědomosti pramení...nikdy si mě neviděla live tak se prosím zdrž komentářů vůči mým dovednostem.Jo na druhým se to kecá,když první Ti cestu vyjistí co?Myslim,že na ledu lezu dost slušně,ale to je jak tvrdíš asi jen můj vnitřní pocit,každopádně Tě rád uvítám v Tatrách až si potáhneš svůj matroš na hřbetu,žádný skialpy,no až mi předvedeš svoje zdatnosti na Kežmaráku tak budu rád,věř mi nebo ne já měl kurwa sevřenou prdel a jsem rád že tomu tak bylo,proto nedělám takový píčoviny v terénu jako sebevědomý týpci z překližky.Rád si o tom s Tebou někdy pokecám,nejlíp na stěně abys mi ukázala co umíš když se do ostatních navážíš.čus a pozdravuj Myšáka
CheGeodpovědět 
   to Natalie a CheGe09:06:44 23.03.2004
Možná by neškodilo, abyste se neventilovali takhle veřejně. Z toho, co píšete, jsem pochopila, že o tom jak ten druhý leze, nevíte navzájem zhola nic, kromě toho, co jste se někde dočetli, takže mi přijde zbytečné a zcestné se do sebe takhle navzájem opírat. Dohady jsou ta nejhnusnější věc na světě, tak se nesnižujte ke stavění argumentace na nich. Je to škoda.
Kočkaodpovědět 
    to Kočka11:48:30 23.03.2004
Milá číčo,to co jsem napsal za tim si stojim,komentář a úsudek dle lidí kteří byli pospolu lozit,jinak se ventilovat budu a tipuju že Natálie taqi,koneckonců v komentářích si každej může proprat cokoliv,je to jen naše věc.Ale dík za tvůj názor
CheGeodpovědět 
     Re: to Kočka12:15:32 23.03.2004
Správně CheGe, hlavně se nenech odradit od dalších podobně inteligentníh komentářů. Nám ouplně blbejm tim totiž děsně zvyšuješ sebevědomí.
Dodo (Dronte m..)odpovědět 
     Re: to Kočka12:18:53 23.03.2004
Milý kocourku, netušila jsem, že jsme si tak blízcí, že mě tak důvěrně oslovuješ. Jinak jsem nemyslela tvé ventilace obecně, ale takové, které se blíží k osobním invektivám. To mi přijde trochu nekulturní ventilovat takhle veřejně, zvláště pokud se jedná o dialog s dámou. Ale asi jsem trochu staromódní, když při tom dávám přednost osobní korespondenci a ne veřejného vystavování.
Jinak proti tvému ventilování nic nemám. Diskuze je přece od toho.
Kočkaodpovědět 
      Re: to Kočka12:46:56 23.03.2004
Jestli Ti to nedělá dobře když jsem Tě nazval číčou tak sorry,když je někdo Kočka tak je to snad i číča,nebo ne?:o))Jinak v debatě moc nerozlišuju jestli se bavim s osobou ženského nebo mužského rodu...když rovnoprávnost tak rovnoprávnost a žádný vyjímky se neudělujou ani cíťám.
CheGeodpovědět 
       Re: to Kočka13:10:14 23.03.2004
Prosím zadrž! Natolik jsem zběhlý v etymologii slov, abych si dovolil varovat před dalším bádáním. Ostatně kočka může být od "kočky" kladkostroje, nebo abstinenčního příznaku-kocovině. Každopádně zůstávám neemancipovaný a váženou slečnu Kočku si tím dovoluji pozdravit...j,
Honza Pušodpovědět 
   Tak se pochlub13:16:32 23.03.2004
Nic ve zlem, ale klidne se pochlub co jsi v Kezmaraku vylez. Z jihu nebo severu, v zime ci v lete. Treba das tip na peknou cestu :)
loudisodpovědět 
    Re: Tak se pochlub13:22:26 23.03.2004
Malý Kežmarský štít, S, c. Žbirka, kl. V+, cesta pro mě na krajích mých možností,stačí?
CheGeodpovědět 
     Re: Tak se pochlub13:27:58 23.03.2004
To je dobre ze se nebojis jit s kuzi na trh. Tusim ze ve Zbirkovi je jenom jedna tazka delka V+, jinak za IV? Jinak si dej Poludnajsi klud a Biely kvet anebo na kratky den cestu No a co ked? na D.Kez.straznika. Hezci!!!
loudisodpovědět 
      Re: Tak se pochlub13:38:15 23.03.2004
No V. byla asi jen jedna pasáž,ale i tak mi to ve skeletech dost zabrat i ta IV.:o))Dík za tip na další cesty.Hore zdar CHE
CheGeodpovědět 
      Re: Tak se pochlub13:45:56 23.03.2004
No V. byla asi jen jedna pasáž,ale i tak mi to ve skeletech dost zabrat i ta IV.:o))Dík za tip na další cesty.Hore zdar CHE
CheGeodpovědět 
      Re: Tak se pochlub13:59:23 23.03.2004
No V. byla asi jen jedna pasáž,ale i tak mi to ve skeletech dost zabrat i ta IV.:o))Dík za tip na další cesty.Hore zdar CHE
CheGeodpovědět 
     Re: Tak se pochlub13:28:46 23.03.2004
Neznám. Co to je, kde to tam je a od koho to je?
Petr Jandíkodpovědět 
      Re: Pruvodce13:39:46 23.03.2004
Az pojedes na Brncalu, koukni se do knihy vystupu. Uz brzo by mel vyjit pruvodce od Jackovice na cely Kezmarak, tak potom tam. Aspon to rikal. Jinak to jsou cesty od VI- do VI vlevo od Boceka
loudisodpovědět 
      Re: Pruvodce13:50:30 23.03.2004
Az pojedes na Brncalu, koukni se do knihy vystupu. Uz brzo by mel vyjit pruvodce od Jackovice na cely Kezmarak, tak potom tam. Aspon to rikal. Jinak to jsou cesty od VI- do VI vlevo od Boceka
loudisodpovědět 
    Re: Tak se pochlub13:25:00 23.03.2004
v zimě,sám posuď obtížnost,ale chce to minimálně dvoje trenky,jedny mi málem nestačily,každou chvilku něco sjelo kolem až jsem se sám divil odkud:o)
CheGeodpovědět 
    Re: Tak se pochlub13:34:10 23.03.2004
v zimě,sám posuď obtížnost,ale chce to minimálně dvoje trenky,jedny mi málem nestačily,každou chvilku něco sjelo kolem až jsem se sám divil odkud:o)
CheGeodpovědět 

 OK12:11:51 17.03.2004
09:57hod. - prvý kontakt záchrannej skupiny s horolezcami v stene.
10:30hod. - kontakt vrtulniku LZZS ATE so záchrannou skupinou. Pre zlé meteorologické podmienky(hmla) sa vracia naspäť.

Horolezci sú podchladení, iné zranenia nemajú a za pomoci záchranárov HZS zostupujú na Brnčálovú chatu.
odpovědět 
 uz jsou dole13:07:23 17.03.2004
uz je sundali..opravdu se jednalo o holku a kluka...jsou podchlazený, ale zijou...
SALAMANDRAodpovědět 

 Co tam xcete ked nic neviete...10:51:39 21.03.2004
Co robite v Tatrach??? Tam si lezte na Mont Snezku a dajte pokoj slovenskym zachranarom, musia kezdy tyzden ratovat nejakeho ceskeho lezca. Osem z desiatch obeti Tatier je Cech. Uz si na Slovensku z vas robime srandu... Trosku sa zamyslite nad sebou... Nehovorim ze sa nic take co sa stava vam nemoze stat Slovakovi ale slovak ma prirodzeny respekt pred tatrami a citi knim úctu..                          Dik
Jojoodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...15:14:36 21.03.2004
Á, opäť jeden taký.....
"Tatry nechajte Slovákom a choďte do Álp"
a keď už idete na Slovensko, zostaňte dole v hoteli, tam nechajte všetky peniaze a hybaj späť do Čiech, čo?

Kantorkův teorém: Lidská blbost je rozmístěna po zemském povrchu rovnoměrně.

Záchranář je záchranář proto, aby zachraňoval, a to všechny, kdo to potřebují, bez ohledu na národnost, pohlaví, náboženství, nebo sexuální orientaci či politickou příslušnost.

Tak tady zase nerozvíjej národnostní vášně.
Petr Jandíkodpovědět 
  Re: Co tam xcete ked nic neviete...17:46:29 21.03.2004
Dyk je to Jojo, tak se nediv.
Papoušodpovědět 
   Re: Co tam xcete ked nic neviete...16:03:29 29.03.2004
No sutre a laviny padaju na vsetkych bez rozdielu, presne podla deklaracie ludskych prav :)

ALE. Pepa precestuje tisicku km, pred odjazdom narozprava kamosom velke plany, nakupi zradlo/supervystroj, vezme si dovolenku, zaplati chatu atd. atd... a teda ma ovela silnejsi motiv naliezt aj pri horsich podmienkach lezeckych / klimatickych ako domaci. Fero o pol piatej kukne z okna a ked je humus ta zalezie nazad ku frajerke a vecer ide radsej na buldrovku.
To je logicka a podla mna hlavna pricina tej smutnej statistiky.

PS hehe, som sa celkom pobavil, ze slovaci nelezu v tatroch :)).

zdar miso
PRICINYodpovědět 
    Re: Co tam xcete ked nic neviete...16:29:38 29.03.2004
No jasně, to máš celkem pravdu a platí to ve všech horách ve vztahu domácí kontra přespolní. Na Eigeru mají taky nejmíň nehod lidi z Grindelwaldu :-)
Petr Jandíkodpovědět 
    Re: Co tam xcete ked nic neviete...19:27:03 29.03.2004
Jasně že lezou! To byla jen básnická nadsázka v reakci na Joja narodovectví. Já, Push a po matce Fischer jsem samozřejmě na své češství háklivej :)))
Dosti národní zlobě! Volám. Doviděnia a dopočutia v Tatrách. Honza.
Honza Pušodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...19:38:09 21.03.2004
Milé jojo! Zůstaň optimista. Třeba čehůni opravdu přestanou do Tater jezdit. To je docela možné, nepropadej beznaději! Vzhledem k tomu, že nikdo jiný tam v podstatě neleze, pak půjdou zaměstnanci chat a především záchranáři a komerční Letecká do fronty na úřad práce, nebo pást ovečky, hrát na fujaru ve stínu Křiváně a klid zavládne na horách! (Slováci cítí k Tatrám tolik úcty, že je svojí přítomností raději neobtěžují a jiných zahraničních tam také moc neuvidíš).
Honza Pušodpovědět 
  Re: Co tam xcete ked nic neviete...19:59:28 21.03.2004
Jasně, prázdné Tatry, to je cíl (ochranáři na tom makají už delší dobu). Jinak je to radost, když se do diskuse přihlásí někdo z klubu neomylných, co jim vždycky všechno vyjde a má radu, která všechno vyřeší.
Lawodgeodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...22:20:48 21.03.2004
mrdat
Karelodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...00:35:40 23.03.2004
No jediný s čim s tebou souhlasim je respekt k Tatrám,ale pozor najdou se tu moc chytrý ženský který Ti řeknou že se moc bojíš a že nic neumíš,mrkni o pár příspěvků níž...právě takový si řikaj o průser v horách...jinak to cos napsal o čehůnech je pěkná pitomost,jsou prostě dvě sorty lidí...co maj a co nemaj respekt a ůctu k horám,ty druhý na to dojedou...tak pozor Natálko!
CheGeodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...09:30:47 23.03.2004
Ještě podotek pro Joja a kamarády za které mluví (kdyby to četli). Hovoříš o té srandě. Zajímavé. Pamatuji roky, kdy byla naopak veliká úroda mrtvých Slováků. Je to let, ale nevzpomínám si, že by to nějak moc rozesmálo mne, ani mé známé. Dokonce ani dnes si nějak neumím představit, že bych se nad zprávou o mrtvých Slovácích v horách nějak vesele radoval.
Honza Pušodpovědět 
 Re: Co tam xcete ked nic neviete...18:50:42 23.03.2004
Je fakt, že i když nejsem žádnej velkej přeborník horolezec, lezu hodně a rád. Hory obdivuju v létě i v zimě a je jedno jestli jde o Tatry nebo Alpy nebo snad o Sněžku, jestli jde o pětku v horách nebo sedmu na skále, všude může mít člověk hoňky. Ale i já mám pocit, že u většiny průšvihů jsou lezci z Prahy. Ano, je jich určitě nejvíc, ale neddával bych vinu jen jim, všude jsou lidé takové a makové. Já vidím problém v tom, že hodně lidí jsou horolezci ze dne na den ... někteří neplatí ČHS a lezou ... někteří platí a lezou a neznají, protože neprošli metodikou ... a v posledních letech se dá průkaz horolezce i koupit jako individuelní členství za pár korun a pak stačí k Hudymu pro matroš a hurá na skály nebo do hor. Ruku na srdce, kolik lidí v horách má pořádnou metodiku? Asi moc ne. A nakonec, hory opravdu vyžadují štěstí, ale i obrovský respekt, trochu strachu a spoustu rozumu, umu a zkušeností. Horám zdar.
P.S. Průkazka ČHS je dnes vlastně jen taková tramvajenka, je to dobře? Já myslím, že ne.
Honza J.odpovědět 
  Re: Co tam xcete ked nic neviete...21:08:39 23.03.2004
Nojo, opět. A co s tím? Kontrolovat v horách zda má každý potvrzení o metodickém školení? Víš jak by se s bumážkama kšeftovalo? A co lyžaři? Vodáci? Tam je také malérů dost. Zodpovědně se je schopný chovat jen člověk svobodný, protože ten je schopný pochopit, že je svého osudu tím jediným strůjcem, strojvůdcem a svůdcem. Ufff...
Honza Pušodpovědět 
   Re: Co tam xcete ked nic neviete...19:41:29 24.03.2004
Svobodu klidně, ale vocaď pocaď, pravidla být musí. Navíc to u spousty lidí se svobodou vidím dost bledě, nejde aby si každý dělal co chce. Navíc svobodu vidí každý jinak. To bychom mohli zrušit zákony, vyhlášky, normy atd. Docela rád bych viděl svobodný přístup třeba na silnicích, kde taky musí být k řízení řidičský průkaz určitého rozsahu, který se získá po praktických a teoretických zkouškách. Už vidím jak policie při přestupku domlouvá neznalému řidiči, který si za mrzký peníz koupil ŘP, hele na stopku se nejezdí osmdesátkou, tak to zkus příště líp ... A takhle by se časem a spoustou přestupků vychovál řidič, pokud by přežil. Jinak na skalách a v horách dnes taky existují pravidla, ale skutečnost je mnohdy úplně jiná. Lezení s maglajzem a po dešti na písku je běžná praxe dnešního rádobylezce (lezec to být nemůže), vždyť přijel na skály na dovolenou, tak si to musí užít. Chodím a těmto lidem s prosbou domlouvám, ale vždy si myslí něco o konci zad a ...
Vím, že s kontrolou jakýchsi průkazů to není jednoduché, neexistuje lezecká policie, ale úplně to uvolnit ve stylu : "Pepík viděl film, druhý den si koupil průkaz horolezce a matroš a třetí den už stojí na skále ..." se mi nezdá šťastným řešením. Dovedu si představit nařízení, které by nějakým způsobem dalo ČHS určitou pravomoc ale i zodpovědnost za lezce. Pak není složité vytvořit jednotnou metodiku výcviku nováčků v jednotlivých oddílech pomocí řádných instruktorů a kontrolovat dodržování daného. Nováček by nemohl mít průkaz člena ČHS do splnění metodiky.
Vím, že to není jednoduché a že by se za tím schovalo spousta práce, ale určitě by to přispělo věci. To jsem se rozkecal ...
Honza J.odpovědět 
    Jste vsichni uplne mimo09:16:43 01.04.2004
Ve skupine, o ktere se tu celou dobu mluvi byl i muj dlouholety kamarad a nekolik dalsich lidi, ktere znam, a to jako clenove kurzu zimniho lezeni. Za prve jsou zpravy, vcetne te od horske sluzby, zkreslene. Bohuzel media dokazi vytvorit svou virtualni realitu a lidi se potom na webu hadaji o naprostych nesmyslech. Z prve skupina prisla z tury dle predem nahlaseneho casu. za druhe, ti dva zbyli clenove ve stene normalne bivakovali, coz je cinnost v horach vcelku bezna a byli na to pripraveni. Vybaveni byli technicky, fyzicky i zkusenostmi dostatecne. Pro ty dva sli na stenu z horske sluzby, protoze byli rano, shodou jinych okolnosti, na chate a chteli se jen pro sichr ujistit, ze jsou v pohode.Na chate se sice zahy objevili novinari i reporter z televize JOJ, ale kdyz videli, ze se vlastne nic nestalo a ti dva tam potom s ostanima chlastali a byli v pohode, i kdyz byli udajne podchlazeni a strasne dehydrovani, tak to okomentovali slovy:" To su zpravy na nic, ked tu nieje ziadny mrtvy." Meli bychom se opravdu zamyslet nad tim, o cem ta cela debata vlastne je. O hovne! Akorat z nas media delaj idioty a mi jim to sezereme i s navijakem. Jo a udajna lavina, co dalsi den spadla udajne na nejake stany sice spadla o jedno udoli vedle, ale to by nebylo tak zajimavy. Zkratka novinari museji byt z neceho zivi.
Stefanodpovědět 
    Jste vsichni uplne mimo09:20:26 01.04.2004
Ve skupine, o ktere se tu celou dobu mluvi byl i muj dlouholety kamarad a nekolik dalsich lidi, ktere znam, a to jako clenove kurzu zimniho lezeni. Za prve jsou zpravy, vcetne te od horske sluzby, zkreslene. Bohuzel media dokazi vytvorit svou virtualni realitu a lidi se potom na webu hadaji o naprostych nesmyslech. Z prve skupina prisla z tury dle predem nahlaseneho casu. za druhe, ti dva zbyli clenove ve stene normalne bivakovali, coz je cinnost v horach vcelku bezna a byli na to pripraveni. Vybaveni byli technicky, fyzicky i zkusenostmi dostatecne. Pro ty dva sli na stenu z horske sluzby, protoze byli rano, shodou jinych okolnosti, na chate a chteli se jen pro sichr ujistit, ze jsou v pohode.Na chate se sice zahy objevili novinari i reporter z televize JOJ, ale kdyz videli, ze se vlastne nic nestalo a ti dva tam potom s ostanima chlastali a byli v pohode, i kdyz byli udajne podchlazeni a strasne dehydrovani, tak to okomentovali slovy:" To su zpravy na nic, ked tu nieje ziadny mrtvy." Meli bychom se opravdu zamyslet nad tim, o cem ta cela debata vlastne je. O hovne! Akorat z nas media delaj idioty a mi jim to sezereme i s navijakem. Jo a udajna lavina, co dalsi den spadla udajne na nejake stany sice spadla o jedno udoli vedle, ale to by nebylo tak zajimavy. Zkratka novinari museji byt z neceho zivi.
Stefanodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.