LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když už nemůžeš rukama, začni konečně lézt nohama.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Městská stěna Vyškov - Vyškov
Boulder club - Zákupy
Squash Arena Liberec - Liberec

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
HUDYsport - Jičín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Řetězy ukradené na Lomničáku

Turistům někdo krade řetězy: nejdřív na Gerlachovském štítu, v dolině nad chatou u Zeleného plesa a nyní Lomnický štít.

Zmizely řetězy, jejichž pomocí turisté překonávají strmé skalní úseky horských chodníků, které jsou nebezpečné zvláště při dešti nebo námraze. Navíc to byla jediná úniková cesta pro zaměstnance na Lomnickém štítu, když se porouchá lanovka.

Zloději vzali řetězy v úseku přibližně 20-25 metrů, zůstaly jen prázdné kotvy. Po pachatelích se pátrá.

Podle diskuse níže také řetězy na nástupech ve Velké Zmrzlé dolině (Flaška, Baranie sedlo).

Zdroje:
Tvnoviny.sk



ilustrační foto: JV stěna Lomničáku

foto © Richard Dvořák


Lezec.cz   [úpravy] 11:00 13.08.2013Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Mountain Guides CZ/SK11:26:27 13.08.2013
Můj názor je, že to mají na svědomí Horští vůdci.
PROČ by tam taky mohli lidi sami zadarmo, když jim za to mohou zaplatit.
jimmyodpovědět 
 Re: Mountain Guides CZ/SK11:31:42 14.08.2013
To že vemeš řetězy, tak rozhodně neomezí přístup/sestup z těchto míst. Docela hodně se tudy schází když lezeš cokoliv v západní lomnici a že tam je řada populárních cest, o tom žádná. Nevidím důvod proč bych měl lézt s horským vůdcem. Osobně mně to nijak neomezí, pouze zhorší sestup ve špatném počasí. Pokud je to tak jak říkáš, tak s takovým polomozkem bych na hory rozhodně nechtěl.
Belialodpovědět 
 Re: Mountain Guides CZ/SK20:50:54 19.08.2013

V Tatrách asi prebieha súťaž odjeb si svoju reťaz
a víťaz dostane zlatu kramličku to čo sa deje je neskutočne možno príde na rad aj Priečne sedlo.
paloodpovědět 

 tak tak12:14:36 13.08.2013
vůdci sou psi mazaní!!!
sám Vůdceodpovědět 
 a mužíci také nikde12:23:44 13.08.2013
Včera jsem tam sestupoval z Hokejky a pohoda. Řetězy chybí jen ve dvou úsecích a za sucha to je v pohodě. Ve strmých pasážích řetězy zatím jsou. Ale nikde jsme neviděli žádné mužíky. Asi je těch placených uvaděčů moc na tohle pohoří. Je to koneckonců zakázaná cesta, ale jako sestup zcela regulérní.
Johník, Plzeňodpovědět 
  Re: a mužíci také nikde15:32:21 13.08.2013
Já sem šel před 10 dny flaškou k nástupu, a nejen že tam některé nejsou, ale některé jsou tam narafičené tak, že když se za ně člověk chytne....tak se odporoučí i s řetězem do údolí. Chatař sjednává nápravu, ale hlavně aby nebyla otázka času kdy někdo vezme i ty nové. Jasně že pro každého Tatrance je to pohodový terén, kde řetězy nepotřebuje a nepoužívá je ani když může. Ale problém je že jsou řetězy využívány při záchrankách. Jednou jsme šel z chalupy pro nějaký dva kluky co zatměly při sestupu z Černýho, a jak sem byl rád za řetěz i když tam normálně běhám k nástupům jen tak. No ale to je fuk, jednou tam ty řetězy jsou a ten kdo je ukradl, nebo popřípadě poškodil tak že je to nebezpečný - by si zasloužil minimálně přes držku.
Petrodpovědět 
   Re: a mužíci také nikde15:53:51 13.08.2013
To je trochu mimo misu, ne ?? Clanek je o zmizelych retezich na sestupu z Lomnicaku, tedy do Sedla...
Chces rict, ze do Velke Zmrzle taky retezy zmizely ?
petr_plodpovědět 
    Re: a mužíci také nikde18:43:10 13.08.2013
Ano, ve VZD jsou řetězy fuč jak z flašky, tak z Baraniho sedla. A zmizeli ještě dřív než z Lomničáku. Cca v květnu. Nevím kdy zmizely z Gerlachu, tam asi úplně nejdřív. Jsou viditelně úmyslně odsekaný, někde jsou stopy od majzlíku nebo něčeho podobnýho vidět i na skále.
Petrodpovědět 
     Re: a mužíci také nikde21:56:31 13.08.2013
řetězy do VZD a MZD jsem viděl ještě v červnu, ikdyž je pravda že na nástupu chyběly...přičítal jsem to lavině a odstranění kvůli nebezpečí. Z Baraního jsem v té době ještě sjížděl na lyžích a tak těžko soudit...mnoho toho bylo ještě pod sněhem ale je pravda že na některých místech řetezy nebyly. Nemyslím si že by se nějak drasticky zvýšil počet turistu chodících mimo turistické značení a za sebe můžu říct, že při sestupu, když je mokro tak než vytahovat lano tak ten řetez taky použiju a nevidím na tom nic špatného. Historicky tam ty řetezy byly a mají svůj význam. Proto doufám že HV to nebyli a na nebezpečných místech budou řetezy obnoveny
GAVSONodpovědět 
      Re: a mužíci také nikde15:28:08 14.08.2013
To ze nejaky pridebilny HV odstrani retaze z Gerlachu alebo Lomnicaku chapem, lebo si nahana ksefty, ale naco mu je odstranenie retazi z Flasky alebo Baranieho sedla? Akych klientov tym ziska? Horolezcov co pojdu na Cierny a podobne? Ti pojdu aj tak dalej bez HV. Nechapem.
Ericodpovědět 

 šroťaci13:07:05 13.08.2013
že by cigoši z Popradu..?
chylasodpovědět 
 Re: šroťaci16:09:06 13.08.2013
cigoši nie to zasratí horskí vodcovia kazi im to biznis, dnes hold už každy zaprdený absolvent kurzu ma papier že je horský vodca a chce zarabať na takýchto túrach v zaprdených tatrách a reťaze im to kazia...ku..y nenažrané..
lkodpovědět 

 Gerlach13:08:50 13.08.2013
Z Gerlachu do Batizovské doliny jsem nedávno scházel, pár míst je bez těch řetězů nepříjemných, ale než vytahovat lano a slňovat, tak mi přišlo lepší to slézt...
odpovědět 

 vše v pořádku16:48:17 13.08.2013
I vůdcové musí žrát...
A navic - na vrchol lezeckou cestou, sestup normálkou - to je přece v pořádku a to plati léta.
Řetězi nejsou vůbec potřeba, páč mam sebou lano a exponovaný místa můžu při sestupu slanit.
Ať si nespokojený turisti vyjedou na Lomničák lanovkou a pokud někomu chybí řetězy může navštívit sousední Alpy kde má ferát po kokot. Nakonec z Praglu je to stejne daleko.
á propos: Nikdo nestojí o průvody na Gerlachu, Širokej veži atd.
Kwjetodpovědět 
 Re: vše v pořádku08:48:24 14.08.2013
To je nazor, jako z prdele. Nezlob se na me...
Takze pro svuj zisk muzu nicit veci slouzici vsem ?
jimmyodpovědět 
  Re: vše v pořádku09:26:23 14.08.2013
Myslím, že jedinej kdo o řetězech může rozhodnout, je TANAP, případně na doporučení Jamesu, nebo jiných organizací - turisti, vůdci, horská,... ale pořád je to v NP.
 martanodpovědět 
 Re: vše v pořádku19:31:04 14.08.2013
Si ten kwjet co dela do slacklajn?
joveodpovědět 

 Je to trestný čin obecného ohrožení,17:56:35 13.08.2013
mělo by se podat oznámení. Ale kdo ho podá? Místně příslušný je slovenský horolezecký svaz. Ten by měl pečovat o správnost průvodců, a ve všech je uvedeno, kde řetězy jsou. Když tam nebudou, jde návštěvníkům o kejhák. Při zhoršení počasí na sestupu ... je hezké, že někdo umí slaňovat a řetězy prý takový frajer nepotřebuje. Přeji mu, aby při slaňovacích manévrech hodně promokl a promrzl, aby se mu lano zaseklo, vítr aby ho někde omotal ... atd.
  Hory patží všem a nebude je považovat úzká kasta příživníků - horští vůdcové - pouzze za svoje hřiště.
Jura
Juraodpovědět 
 Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,18:28:03 13.08.2013
Vole...
Kwjetodpovědět 
  Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,18:50:05 13.08.2013
Nevím jestli častování volem je na místě. Máš naprostou pravdu že každý může slanit a normálně to k lezení v horách patří. Ale ty řetězy jsou tam 60 let...a už z historickýho hlediska tam patří. Nehledě na to že například z toho Baraního je to totální suťák, kde při prvním stahování lana popadá metrák suti a když nezabije tebe, tak ti minimálně přesekne to lano.
Petrodpovědět 
   Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,20:40:46 13.08.2013
Z Baraního sedla se snad schází na obě strany bez větších potíží, ne?
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,22:31:10 13.08.2013
Ano jsou tam řetězy 60let a to někdy z počátků horolezectví v Tatrách, kdy se tomuto sportu věnoval možná jeden z desetitisíc. Dnes je to každej "druhej".
Proto si myslim, že je úplně v pořádku to, že někdo ty řetězy sundal. Ať se na vrchol dostane ten, co si to zaslouží, protože zvládá něco víc než ty ostatní. Něco se naučil, trénoval a investoval do vybavení. Pro něj pak není problém se dostat dolu i bez řetězů.
A kdo to nezvládne sám tak ať si to zaplatí a "blbej gajd" ho tam vytáhne.
Ten vůl patřil Jurovi co přeje druhým ať promoknou, promrznou a lano se mu zasekne a někde zamotá neni vůl ale čů...! Asi zřejmě neví o čem mluvi...
A poslední věc, na sestup z Baraniho sedla rozhodně lano neni potřeba. Je to pouze suťák na obě strany
kwjetodpovědět 
     Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,23:39:25 13.08.2013
A borhaky/nyty na standech v klasikach cvakas? Ja jen, ze jistej foustaej pan, by je odstranil taktez. Mozna by to vzal trochu vic zvostra a zmizelo by i par chat.
Geoodpovědět 
      Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,09:43:34 14.08.2013
By to až tak špatný nebylo.
odpovědět 
     Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,06:10:30 14.08.2013
Jak říkám, máš naprostou pravdu. Pro člověka co leze v Tatrách neni problém sestoupit jak do VZD,tak do Malý studený bez lana. Je to opravdu jenom suťák. Ale nesouhlasím s tím že je dobře že je někdo odstranil. To by se dalo polemizovat o tom že je děsný že se vrtaj v klasikách štandy. Kdyby řetězy byli špatný a nebezpečný, tak ok. Ale vše bylo v naprostém pořádku a tohle je vandalství. A až někde zjebneš a půjde pro tebe horská, tak jim to bude trvat o dvě hodiny dýl když tam ty řetězy nebudou. A ty tam budeš o dvě hodiny dýl trpět. A zjebnout může kdekoliv uplně každej. Když sem před vánocemi seděl na Brnčale a spadnul Dino Kuráň, nebejt řeťezů z Nemeckého Rebríku, zůstala tam i jeho parťačka. A z Nemeckého Rebríku taky za normálních okolností každej seběhne jak kamzík bez řetězu. Takže bych s tímhle tvrzením byl opatrnej. A hlavně si myslim že v každej oblasti je to hlavně věc místňáků a co vím, ti to všichni odsuzujou a co nejdříve chystají řetězy obnovit.
Petrodpovědět 
      Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,09:42:56 14.08.2013
Že je to věc místňáků, to je fakticky pravda. V lezení to tak historicky vzniklo. Že vrtání štandů ve starejch klasikách je nepatřičný, to je taky pravda.
odpovědět 
     Re: Je to trestný čin obecného ohrožení,14:26:27 14.08.2013
Ahoj, myslím že ten, kdo neví o čem mluví jseš Ty. Juru nahodou znam -- je to starší pán, co strávil v horách, především Tatrách celý život. A to v dobách, kdy jak správně říkáš, lezl 1 z 10.000 a byly na to třeba o dost větší koule, než má dneska většina z nás. Mě je dneska 30 a v době, kdy Jura už měl za sebou významné výstupy v Tatrach, naKavkaze i v Alpach jsem byl ještě na houbách. Ukaž trochu respektu! Nejen k někomu, kdo vylezl severku Lyskammu v pumpakach, vetrovce a drevenyma piklema, ale i k cizím názorům a hodnotám, je to lepší než se ohánět č.rákama. Hore Zdar!
 maxodpovědět 

 Že by kucí vudcovský22:51:38 13.08.2013
Před rokem jsem se stal svědkem debaty tří  slovenských vudcu UIAGM, kteří samozřejmě vodí v Tatroch. Všichni si přitakali a obrazně popleskali na ramena, že kdyby před pár lety kdosi neznámý nesundal řetězy z Gerlachu, tak oni se na to každý zvlášť chystali taky. Tak co si pak myslet...
 vonkreuzodpovědět 
 Re: Že by kucí vudcovský11:39:08 14.08.2013
Že jsou to kokoti a doufám, že jsi jim to i řekl. Nejde o výstupy, ale sestupy. Některé si v Tatrách bez řetězů skoro nedokážu představit. Třeba když jdeš z lomnického sedla do teryho kuloaru. tam jsou ty řetezy fakt super, dole jsi za chvilku. Bez řetězů by to bylo min. jednou tak dlouho. Stejné je to na sestupu z lomničkáku. kdo šel někdy v podzimní krustě, tak ví o čem mluvím.
Belialodpovědět 
  Re: Že by kucí vudcovský12:19:25 14.08.2013
Přesně tak, myslim si že kdo hájí zničení řetězů, tam možná ani nikdy nebyl. Koilkrát v říjnu člověk vyleze cestu v suché skále z jihu a na sestupu má ledovku...řetězy se potom sakra hodí.
Petrodpovědět 

 Každopádně...07:41:48 14.08.2013
...tohle by se v Rakousku nestalo...
wercajkodpovědět 

 nepochopis08:57:04 14.08.2013
uz jsem vymyslel spoustu hanlivych komentaru a furt to mazu, pac za to mi to nestoji ... hlavne at se tam nikomu nic nestane . pokud blbej retez zachrani byt i jeden lidksej zivot a nekdo ho zamerne odstrani at uz nevim proc, tak je to debil ...
gondriodpovědět 
 Re: nepochopis11:14:37 14.08.2013
pokud blbej pridanej kruh zachrani byt i jeden lidksej zivot a nekdo ho zamerne vytluce at uz nevim proc, tak je to debil ;)
honzaodpovědět 

 Úhel pohledu10:35:03 14.08.2013
No já nevím, ale spíše souhlasím s nickem Kwjet. Když tam dříve občas někdo zašel, sneslo se to. Ale pokud množství lidí stoupá nad kritickou úroveň, tak bych na odstranění řetězů nic špatného neviděl, naopak. Kdo na to má, ať si leze po svém, kdo ne, ať si jede někam na feraty do Rakouska. A že tam někdo občas zařve? No asi ano, ale to je to samé, jako dojištění na písku. Každý zná rizika a jde tam dobrovolně. Takže zrovna tímto bych se neoháněl. Konkrétně u Tater bych vyházel všechny lana i řetězy, feratisti ať si jezdí jinam. Pokud někdo potřebuje na sestup žebřík, nemá tam co dělat. Nebo ať si veme toho průvodce. A že hory patří všem, jak tu někde zaznělo? No ano, však patří. Nikdo nikomu ve vstupu ani výstupu nebrání. Ale za chvili byste mohli naříkat, že pro postižené a invalidy je to moc rizikové a dožadovat se chodníku. To je přeci blbost. Takže klidně vytrhejte vše, horolezci si s tím nějak poradí a turisti si buď zaplatí toho vůdce nebo půjdou jinam. Jen byste to měli oznámit oznámit předem, když někdo přijde na vysekané jištění náhodou, je to asi fakt nepříjemné a nebezpečné. Ale když to bude vědět předem a může se rozhodnout, zda jít nebo ne,  nic špatného na tom nevidím.
Jíraodpovědět 
 Re: Úhel pohledu10:57:27 14.08.2013
Stále je ale opomíjenej význam řetězů pro HZS. Každej kdo se v Tatrách nachomejtnul k nějakýmu průšvihu ví, že když z letiště vidí pár mráčků, tak se z Popradu vrtule neodlepí. A potom většinu záchranných prací tyhle řetězy dost ulehčujou. Asi stejný jako když se nedávno navrtali slaňáky pod Meděnejma lávkama. Taky to každej seběhne, ale ročně se tam stane takovejch průserů, ža to je prostě nutný. Ať je člověk sebelepší a zkušenější, tohle prostě někdy potřebovat může. Bohužel v Tatrách není letecká na takovej úrovni aby lítala i za horšího počasí jako v alpách... V Tatrách sem povětšinou nikdy nepotkal žádný lezecký amatéry, a pokud jo, tak s horoškolou. A tyhle ořetězovaný místa mimo turistický značky, používá minimálně turistů. Když už, tak jdou s vůdcem. I díky tomu že TANAPÁCI se s lidma co choděj mimo bez průkazky moc nemazlej.
Petrodpovědět 
  Re: Úhel pohledu11:03:20 14.08.2013
Já tomu rozumím. Že se řetězy hodí HZS, to chápu. Jen nevím, zda je to pro ně dostatečný důvod.
Jíraodpovědět 
   Re: Úhel pohledu11:06:55 14.08.2013
Vzhledem k tomu že tam byli 60 let využívány nejen turisty, a zrovna horskáči jsou kvůli tomu skoro nejvíc naštvaný, tak si myslim že to dost pádnej důvod je. Nicméně jak sem psal výše. Záleží na místních složkách a lidech jak se domluví. Ale minimálně na Brnčalou vím že budou obnoveny...dokonce se s obnovou už i začíná.
Petrodpovědět 
    Re: Úhel pohledu11:38:56 14.08.2013
Jestli jsem to pochpil, nejde o obnovu ale o to, zda je někdo znovu nevyseká.
odpovědět 
  ZLAŇÁKY Z MEDENÝCH LÁVOK09:38:51 18.08.2013
FYI :
http://prevyk. php5.sk/metodika /zlanovacie_stanovistia_ v_medenej_kotlinke.pdf

Oproti popisu su uz zlanaky + 3 postupove od Usateho s. v smere na Medene lavky. Jeden zlanak je v v prechode z hornej na spodnu Medenu lavku. Popis bude aktualizovany asi v 9/2013.
PKodpovědět 
 Re: Úhel pohledu11:44:37 14.08.2013
Nechápu ... nemáš rád lidi?
Belialodpovědět 
 Re: Úhel pohledu09:29:34 16.08.2013
četl jsem podobné názory už vícekrát, sundat všechny řetězy, všechno železo z hor a většinu vrcholků nechat jen horolezcům. Ani mně se nelíbí fronty na Priečnom sedle, ale proč neumožnit atraktivní tůry, kde je několik desítek metrů exponovaných, není na tom nic špatného, když se to odjistí řetězy.
Zajištěné cesty jsou prostě pokrok ve VHT. Ostatně v horolezectví se dneska už taky nepoužívají konopná lana a neslaňuje se Dulferově sedu.
šakalodpovědět 
  Re: Úhel pohledu17:01:25 16.08.2013
Demokraticky na každý EurocinkIFMGA vrchol jeden klettersteig. Turista neuhne z trasy - ochranář jásá!
Kde byly řetězy, tam byl člověk. Jistá forma neúcty a zlodějny. Napravit a investovat do fotopasti. Medved to nebyl.
Hugoodpovědět 

 Je to trestný čin obecného ohrožení12:40:50 14.08.2013
Ty řetězy tam byly, když jejich zloději ještě nebyli na světě. Oni si to území nekoupili ani nepronajali, nemohou si tam dělat, co chtějí.
1) Vrahové, kteří míchali metyl do pití, nemohou přece za to, že oběti toho vypily moc ...
2) Vrahové, co kradou kabely k železničním závorám, nemohou přece za to, že tam oběti vjely, zrovna když se blížil vlak ...
3) Vrahové, co kradou řetězy, nemohou přece za to, že někdo předpokládal, že řetězy tam budou, že se zhoršilo počasí, že horská přišla později a musela vypít všechen tatranský čaj cestou, takže na zachraňovaného už nezbylo ...,
ať už jsou opálení od slunce nebo od přírody.
Juraodpovědět 
 to nie je trestny cin...18:57:13 18.08.2013
... to je diagnoza. No a ked je niekto nie dusevne v poriadku tak nie je stihatelny
ikodpovědět 

 Jedničkoví nadmutci12:52:43 14.08.2013
Také se mně nadouvá hruď pýchou, když se mně podaří zdolat terén bez použití řetězů. Jen nevím, proč bych s tím ztrácel čas, místo lezení někde nahoře.
Juraodpovědět 

 Problém počtu ceprů12:57:24 14.08.2013
na řetězech visících je regulován administrativně - zákazy, pokuty. Řešit ho zmenšováním počtu řetězů se mně zdá nevhodné, prodraží se to - cedulka na Cintoríně pod Ostrvou také něco stojí ...
Juraodpovědět 

 ...13:05:29 14.08.2013
Horská služba truchlí, egohoniči jásají...
janodpovědět 
 Re: ...13:40:26 14.08.2013
Zapoměls na ferraťáky, ty hlavně truchlí
krodpovědět 

 asi som mimo13:43:07 14.08.2013
asi  zijem v nejakom idealnom svete ale moja hlava jednoducho nebere predstavu jak nekto sedi vecer na sutri vedla bagel jak svina v ruke pilka na zelezo a mydli tam tie retaze dolu.
...zeby si sa vysrat nevedel
mkiodpovědět 
 Re: asi som mimo18:40:33 14.08.2013
Nie som si istý,či je to problém HV,alebo ochranárov prírody typu Shaterhand,Hataltitla,Tašatunga,ktorí robia čo možu ab ysa tu vrátili dinosauri a Tatri boli len pre nich.Načo by vodcovia brali reťaze z Flašky a z Baranieho to budú ti ko..ti rafinovaní zelení.
odpovědět 
  Re: asi som mimo12:50:45 15.08.2013
Taky bych tipnul spíš zelené, než HV.
odpovědět 

 Korzár : reťaze 11:39:15 20.08.2013
http://poprad.korzar.  sme.sk/c/6905988/  z-lomnickeho-stitu-ukradli-retaze-  sluziace-pre-pripad-nudze.html
PKodpovědět 

 zp.19:30:57 19.10.2013
Sto metrů řetězů je tam zpět.
Vladoodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 309 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.