LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lepší blbý než žádný jištění.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
16.Širůčková 10978
17.H2 10969
18.Churavý 10918
Bouldry:
16.Kučera 9800
17.Nespoutaný 9631
18.Pařík 9603
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142716 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Boulder bar Točna - Jihlava
Hořice v Podkrkonoší - Hořice v Podkrkonoší
SOU technického - Frýdek-Místek

Prodejny
KIWI - svět map a průvodců - Praha 1
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HUDYsport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Povolení lezení na Stránské skále a v oblasti Rudické propadání

Na základě žádosti ČHS povolila vláda ČR svým usnesením výjimku z ochranných podmínek oblastí Stránská skála a Rudické propadání, takže je zde od začátku dubna povoleno lezení.

Výjimky platí do konce roku 2014. S podmínkami, za kterých je možno v těchto moravských lokalitách lézt, se můžete seznámit na webu ČHS Skalní oblasti.

B. Valentová, ČHS   [úpravy] 01:14 01.05.2009Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 stránská16:04:27 01.05.2009
na stránské by to chtělo hlavně přejistit cesty. na to že je jich tam kolem 130 a některý jsou celkem pěkný se nedá nic lézt na prvním. leda tak sólo nebo toprope.
tomodpovědět 
 Re: stránská17:28:26 01.05.2009
...nebo aspon dát řetězy pro dolez, protože od dob co zbořili ten plot se tam pořádně lízt nedá...
Svataodpovědět 
  Re: stránská17:48:49 01.05.2009
A co vam brani v tom pomoct Vlkovi?
Stepan ptacekodpovědět 
   Re: stránská20:45:53 01.05.2009
Ono domlouvat se na nečem nebo nedej Bůh spolupracovat s Vlkem je docela peklo...
Pedroodpovědět 
 Re: stránská18:41:37 01.05.2009
"Stránská skála je určena především pro bouldering a nebude do budoucna vystrojována řadami borháků jako terény v Krasu."
viz. Horosvaz
tulakodpovědět 
  Re: stránská19:36:31 01.05.2009
Souhlas s tulákem.
samecodpovědět 
  Re: stránská20:37:11 01.05.2009
okrem toho sa to tam da pekne solovat... :}
 tah-sha-tungaodpovědět 

 Slaňáky, borháky???:))19:35:33 01.05.2009
Každej rozumnej ví, že Stránská bezpečně zajistit /mimo několik cest/ ani nejde. Už vidím ty kamenno-hliněné hroudy ležící na zemi a v nich zapíchané borháky a slaňáky, něteré možná i s odsednuvším si lezcem:)). 
samecodpovědět 

 jak na to19:41:02 01.05.2009
citace: "Nelze počítat s tím, že budou lezecké cesty osazeny slaňovacími řetězy nebo jinými prostředky na spouštění lezce. Doufáme, že si případní zájemci o lezení s lanem s těmito problémy poradí."
Prosim poradte, jak dostanu expresky zpet, kdyz nemam z ceho slanit?
Jinak chapu, ze to musel byt boj. Diky za to.
odpovědět 
 Re: jak na to19:47:25 01.05.2009
Říká se tomu bouldering, jinak těch pár nových cest, které jsou celkem v kompaktní skále /u třešně a kolem bloku s cest. Supercrack/ prostě normálně dolezeš nahoru a za triangl si to proslaníš. A pokud chceš lézt opravdu s lanem, tak to stoč trochu na sever - na Bayerku, do Rudice, na Holštejn, do Sloupu..........
samecodpovědět 
 Re: jak na to08:23:57 04.05.2009
Jednoduše. Donese ti je nahoru druholezec...
Matyodpovědět 
  Re: jak na to08:54:53 04.05.2009
kterýho dobereš ze štandu ze dvou stébel trávy...
F.odpovědět 

 Old Times20:25:58 01.05.2009
Takže se v podstatě nic nemění. Na Stránský se lezlo odjakživa a nikdo nikoho nejebal vyjímka-nevyjímka. Ti co doufali že spolu s vyjímkou se dočkají aspoň řetězů (což by bylo více než vhodné), ostrouhají. Takže vlastně vše při starém, dál se bude leštit první dva metry nad zemí...
Dusheenodpovědět 
 Re: Old Times17:33:01 03.05.2009
Na druhou stranu, kdyby se tam osadilo jíšťo, tak se nebudou leštit jen první dva metry ale celý cesty. Myslím, že s odjištěním, by tam lidí naběhlo hodně. Takhle je to v cajku. Něco se lézt dá, něco hůř a něco ne.
tulakodpovědět 

 Stránská renesanci asi už nezažije20:32:49 01.05.2009
Naskýtá se také otázka zda tam ještě bude někdo chtít jezdit boudrovat a tahat se tam s "matrací" když jsou dnes boudrovky a mnohý lezec ji má i doma. Jinak jako bývalý "horolezec" jsem rád, že se tam smí zase lézt protože na Stránskou mám pěkné vzpomínky.
Pletanodpovědět 
 Re: Stránská renesanci asi už nezažije20:43:55 01.05.2009
Je videt ze ze uz tam moc nechodis. Staci aby bylo trochu pekne a skalka je obsypana lidma. Holt kazdy nema auto aby se i v tydnu po praci ci skole dosal do Krasu na odpoledne...
Svataodpovědět 
  Re: Stránská renesanci asi už nezažije20:49:56 01.05.2009
vydelej penize a si auto kup
Bobodpovědět 
   Re: Stránská renesanci asi už nezažije20:51:22 01.05.2009
To je rada trošku jak z jinýho vesmíru...
odpovědět 
    Re: Stránská renesanci asi už nezažije20:56:28 01.05.2009
Ono i na tu stránskou je nejlepší doject károu.
odpovědět 
     Re: Stránská renesanci asi už nezažije21:05:30 01.05.2009
Takový lezce mám nejradši. Sice lezou třeba mordy ale maj problém hejbnout prdelí a ujít pár metrů pod skály...
Svejkodpovědět 
      Re: Stránská renesanci asi už nezažije21:08:00 01.05.2009
...spíš ty šaliny jezděj na howno.
odpovědět 
       Re: Stránská renesanci asi už nezažije10:20:05 02.05.2009
...říká se správně tramvaje, šalina je pojem z východní Evropy...
Svejkodpovědět 
        Re: Stránská renesanci asi už nezažije12:52:19 02.05.2009
....správně švédsky se říká elektrika.
odpovědět 
         Re: Stránská renesanci asi už nezažije13:00:35 03.05.2009
električky :-)
 mifoodpovědět 
        Re: Stránská renesanci asi už nezažije09:14:55 05.05.2009
nepřesné označení - to, co začíná za Pardubicema a rozkládá se na JV se nazývá Balkán.
DDRodpovědět 
         Re: Stránská renesanci asi už nezažije21:24:29 05.05.2009
Spíš co je na severo-zápd od Brna je Švédsko.
odpovědět 
          Re: Stránská renesanci asi už nezažije16:06:36 06.05.2009
Asie začíná za Negrelliho viaduktem.
rt3odpovědět 
           Re: Stránská renesanci asi už nezažije00:37:35 07.05.2009
V tom Práglu jste úplně ztratili soudnost!
strejda Křemečekodpovědět 
   Re: Stránská renesanci asi už nezažije22:57:17 03.05.2009
Maximálně by se mělo vyměnit staré jištění za nové. Dojišťování je pitomost, ztratilo by to své kouzlo. Jak už bylo řečeno, je to hlavně boulderingová oblast a highboaly k ní patří.
Čajodpovědět 
 Re: Stránská renesanci asi už nezažije23:01:15 03.05.2009
Bouldering s matrací na Stránské otevírá nové možnosti. Je pěkné si vylézt klasiceké bouldery jako Dvojí chňapnutí, Hudyho boulder, Zkus se životu dál smát s matrací. Bez ní se zrovna moc nelezou. Myslím si, že při zvýšené poptávce po přírodním boulderingu na Moravě nebude mít Stránská o boulderisty nouzi.
Čajodpovědět 
  Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:01:35 05.05.2009
Nezlob se, ale většina lezců nejsou takoví bouchači, aby si vybouldrovali 12 m. Řekl bych, že Stránská je nyní bez jištění absolutně nepoužitelná k lezení, až na několik málo cest a bouldrování nad zemí (s výjimkou hrstky sólohrdinů typu Čaj). Byl bych pro zatlučení několika železných tyčí v místě bývalého plotu, aby se dalo lézt aspoň tak mizerně, jak to šlo dřív. Teď to bohužel nejde vůbec. Doplnění jištění, aby se cesty daly lézt na prvním, by snad taky nikomu nemuselo vadit, a určitě bysme dali pár lidí dohromady, kteří by se o to postarali.
Petrodpovědět 
   Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:17:14 05.05.2009
Kdyby se na Stránské rozumně rozmístnily například slaňáky, nebyl bych proti. Přišlo by mi ale zbytečné tam vrznout postupové jištění po 2 metrech. Naprosto nebyla řeč o nějakém sólohrdinsktví atd. Stránská dosahuje 12m opravdu vyjímečně a mnozí lezci boulderují např. do půlky a potom lehkým terénem slezou. V případě bouldermatek a chytače mi nepříjde 6m vysoké lezení jako hazard.
čajodpovědět 
    Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:20:23 05.05.2009
Mimochodem k doplnění jištění bys potřeboval souhlas daných prvolezců a tak než tam něco namlátíš raději to prober předtím s Vlkem, který má na mnohé kontakt.
čajodpovědět 
     Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:31:45 05.05.2009
OVK upřesňuje a stanovuje podmínky pro lezení v lokalitě NPP Stránská skála takto:

- lezení bez lana a prvovýstupy za použití vlastních vyjímatelných jištění (nebo použití stávajícího jištění z vedlejších cest) jsou možné bez omezení
- prvovýstupy s osazováním trvalého fixního jištění bez souhlasu OVK a správy CHKO jsou zakázány
- stávající havarijní fixní jištění bude zástupci OVK vyměněno za nové, tato výměna bude provedena do 08/2009
- správcem skal byl jmenován Pavel Weisser

OVK upozorňuje všechny lezce, že dohoda se zástupci orgánů ochrany přírody zní na maximální zachování stávajícího stavu a už i domluva ohledně výměny starých nýtů a skob za nové je jistým druhem kompromisu.Trochu problematické bude jištění druholezce po dolezu na vrchol, neboť nahoře byl odstraněn plot, který se k těmto účelům v minulosti využíval. Nelze počítat s tím, že budou lezecké cesty osazeny slaňovacími řetězy nebo jinými prostředky na spouštění lezce. Doufáme, že si případní zájemci o lezení s lanem s těmito problémy poradí.
čajodpovědět 
      Re: Stránská renesanci asi už nezažije09:05:05 05.05.2009
Čajdo, ty dáš solo "Zkus se životu smát dál", před pár lety jsem dal "Supercrack", ale tohle bych chtěl vidět.
samecodpovědět 
       Re: Stránská renesanci asi už nezažije20:21:20 05.05.2009
Když se někdo z vás zeptá okolí, jak se tam lezlo dřív, tak se dozví, že Hudy, Piala, Janzen, Prófa, Bíba, King, Kovanda a další tam vždycky lezli bez lana a brali to jako součást tréninku. Nepamatuju, že by se tam někdo výrazně zrakvil, z umělých stěn, které se všem zdají bezpečné, jsou horší úrazy. Na Stránské se musíš naučit odskakovat a lézt s rizikem, že chyty nejsou přišroubované.
polosamecodpovědět 
        Re: Stránská renesanci asi už nezažije21:26:19 05.05.2009
Stránská totiž není pro kdejakého čaje, ...... teda mimo Čaje.
samecodpovědět 
        Re: Stránská renesanci asi už nezažije10:14:41 06.05.2009
Si děláš legraci ? Samozřejmě že pro tyto borce je sólolezení možné, ale to je trochu jiná třída. Běžný lezec si tam prostě nezaleze, kromě krátkých boulderů do 5 m :(
Bez dodání jištěná je výměna starého naprosto zbytečná, protože je většinou kolem poloviny výšky, takže při dolezu lámavým terénem je to většinou zemovka. Takže nadále jen lezení pro borce, pro ostatní dost nebezpečné a na TR nemožné. Hmm ...
Petrodpovědět 
         Re: Stránská renesanci asi už nezažije14:40:57 06.05.2009
Stránská nikdy nebyla o tom, kdo vyleze výš, ale většinou se tam traverzovalo a traverzuje. No, vy chcete všichni vysoko, čím výš, tím líp. Zkus to jednou přetraverzovat od plotny až dozadu a zpět, budeš tak metr nad zemí a bandasky budeš mít jak ze stropu. Nebo zkus přetraverzovat převis, nohy max 80 cm nad zemí. Podle mě to má svoje kouzlo.
polosamecodpovědět 
         Re: Stránská renesanci asi už nezažije00:31:39 07.05.2009
Tak, tak Petře, právě jsi našel 9 z 10ti důvovů proč na Stránskou nejezdit, a tak tam taky nejezdi. Až tam budou osazeny eskalátory, dám ti vědět! /zatím jsou jen ve Vaňkovce a na Skandinávské/.
Zhola šílenstvíodpovědět 
          Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:14:13 07.05.2009
Nerozumím těm kecům - reagujete na můj příspěvek ? Já mluvil o lezení cest, ne bouldrování. Někoho baví bouldrovaní, ale někoho taky lezení cest vertikálně, chápeš ? Cest tam je kolem stovky, bohužel za současného stavu se většina z nich lézt nedá a je tu tedy hromada nevyužitého prostoru, zatímco boulderisti leští spodní část skály. O tom mluvím a klidně bych i pomohl s nápravou, byla-li by ta možnost. A fakt nerozumím tomu, že i lezci se brání tomu, aby se zrobilo kvalitní jištění ... :/
Petrodpovědět 
           Re: Stránská renesanci asi už nezažije08:46:37 07.05.2009
Hele kemo bavil jsem se teď o tom s Vlkem a neexistuje možnost (i kdyby byla povolená) Stránskou zajistit tak, jak by sis představoval. Převážná většina horních částí cest je rozchrast - tam by jištění navrtal jen nezodpovědný člověk. Spíš se bude jištění v cestách ubírat. (Myslím tím z minulých let dojištěné směry). Tím, že se oddělal plot mizí možnost lezení TR mnohých cest a s tím se taky nic nenadělá ať chceš nebo ne. Bavíme se o Stránské z hlediska boulderingu prostě proto, že je to jedna z nejstarších (zdůrazňuji) boulderových oblastí v ČR. A to i z vertikálního lezeckého hlediska. Jestli chceš na dobře odjištěné cesty - budeš muset kousek popojet. Dříve i dnes se na Stránské sólovalo a lezlo spíš po vlastním a pokud na to nemáš chuť - máš bohužel smůlu. Btw: Nehledě na kvalitu skály by to byl i výsměch autorům daných cest a lidem co si zde popolézají po stávajícím a vlastním jištění již několik let. Myslím si, že vedle toho velkého množství dobře odjištěných oblastí okolo Brna může tradiční Stránská skála žít svým vlastním životem. Enjoy!
čajodpovědět 
            Re: Stránská renesanci asi už nezažije09:27:03 07.05.2009
Pořád tu mluvíš o "tradiční Stránské". Donedávna to bylo tak, že se tu jak boulderovalo, tak lezlo (odvážně na prvním či TR). Byly tu takové lahůdky, jako Citrónová holka, Neříkejte mi soudruhu a spousta dalších. Navíc jištění jistě fungovala, dnes už jsou na konci svého života. Chceš mi nabulíkovat, že tyto cesty se normálně sólují ?
Takže toto je tradice. Povolení lezení na Stránské s tím, že se tam vlastně vůbec nepoleze, některé jištění se vytluče, a bude se jen boulderovat, za tradici nepovažuji. V podstatě se nic nezmění, ba naopak se lezení tedy zruší úplně :(
Tím dojištěním jsem myslel např. přinejmenším natlouct či zavrtat železné kůly s oky nahoře nad výlezem, aby se dalo dobírat či jistit TR. Nebo něco na podobném principu. Nebo si má takovou kotvu s sebou nosit každý, kdo si tu chce něco vylézt ? Tak, aby se vyhovělo textu výjimky ? Pěkná blbost. Pokud je to tedy nepřípustné z hlediska OP, OK, nic s tím nenadělám. Ale nesnaž se mě přesvědčovat, že na Stránské se jen bouldruje a lezení tu nemá tradici !
Petrodpovědět 
             Re: Stránská renesanci asi už nezažije09:50:18 07.05.2009
Chci Ti pouze sdělit jedu věc: OVK stanovila podmínky, že se na Stránské jištění přidávat nebude. Takže jestli něco navrtáš, tak Ti to vzápětí Pavel Weisser nebo Vlk vytluče. Každý lezec ocení, když těch pár jištění co zde jsou správce oblasti vymění. Ohledně nabouchání kotev na dobírání se zkus domluvit s Weisserem. Jinak mluvím o tom, že zde má tradici bouldering a lezení se stávajícím počtem jištění (kdy se mnohdy dá v cestě dojistit vlastními udělátky).
čajodpovědět 

 Křesťanská odpovědnost21:06:12 01.05.2009
A za Pletana jen upozorňuji, že v horkém odpoledni a podvečeru se na Stránské skále mohou oddávat styku jen osoby ve svazku manželském a pouze za účelem plození dětí!:))
samecodpovědět 
 Re: Křesťanská odpovědnost21:10:33 01.05.2009
Samče nevím co sem cpeš tenhle "out topic"? Chceš provokovat??
Svejkodpovědět 
  Re: Křesťanská odpovědnost21:22:02 01.05.2009
Taková malinká provokace:)), nicméně měl jsi už někdy pořádnyho kocóra na Stránské?
samecodpovědět 
   Re: Křesťanská odpovědnost23:03:48 01.05.2009
A ty jo? Já ještě ne, ale jako samec vís, co je nejlepší, tak zkusím někoho sehnat. A pro všechny varování: pozor na extrémní výskyt klíšťat, stačí si sednout do trávy a jste obsypaní.
polosaamecodpovědět 
 Re: Křesťanská odpovědnost14:06:48 05.05.2009
Zase se ozývá jeden a ještě zakomplexovanější, než sám Pletan, kterej tentokrát na rozdíl od něho mluví k věci. Inu rejpalové nevymřeli.....
Honzaodpovědět 

 Nemá toho vláda moc?13:57:15 04.05.2009
Na zprávě je nejzajímavější, že vyjímku schválila svým usnesením vláda ČR. Nemá toho chudinka moc? Demise, předávání funkcí, předsednictví, šrotovné, dotace na zateplení a teď ještě nějaká vyjímka pro pár šílenců v bývalém lomu nad bývalou obrovskou fabrikou. Já bych jim toho tolik nenakládal dyť se na ně podívejte na chudáky přepracovaný... :-)
Staníkodpovědět 

 A proc ne 13:19:02 15.06.2009
Lezt TR se tam da porad jen je potreba 50m lano a jde to.
Raveodpovědět 
 Re: A proc ne 14:17:01 25.06.2009
lano mam 60, jen nevim kam s nim. jisteni za triangl nebo se da i jinde?
na stranske bych si rad zalezl, prece jenom pro cloveka z brna to ma svoje vyhody.
honzaodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179724)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Fruit Joy 6c+ Quirra
Non E O Que Parece 6b Meadinha
Potencia 5.5 L1 6c+ Meadinha
Cuestión De Tiempo 6a Meadinha
Hoy De Relax 5b Meadinha
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Láska v srdci | Maara | Re: posledni vykrik | Re: Kameny a bouldry? | posledni vykrik | Re: Maara není MH | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Maara není MH |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (141)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (113)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (15)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 356 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 325 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.