LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Helé mami, horolezec. Jéé už tam neni!?
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142675 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Flash Wall - Olomouc
Stěna GJW Prostějov - Prostějov
Zimní stadion Kopřivnice - Kopřivnice

Prodejny
HUDYsport - Teplice
Rock Point Hradec Králové - Hradec Králové
Ksport - Třinec

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Dětský přelez Krakonoše

Bára na RovištiS lezením to je jako na houpačce – někdy to jde, jindy hůř. Ale pořád se leze hlavně pro radost. Třeba z přelezu.









Na Roviště jsme v roce 2013 chodili poměrně často, máme to tam kousek, Jáchym i Bára tam na skalách vlastně začínali. A už od začátku našich návštěv se nám velmi líbila právě hlavní centrální část s těmi nejdelšími a nejvzdušnějšími cestami na celém Rovišti. A protože jsme v lezecké komunitě zároveň velmi často slýchávali jméno El Krakonoš, rozhodli jsme se tuto cestu zkusit také.



Bára na Rovišti

Bára Zítková v nástupu cesty El Krakonoš 7+/8-, Roviště

foto © Petr



Ale ouha - spodek dobrý, vršek také, ale prostředek, konkrétně místo okolo čtvrté presky, je nějaké těžké. Bára tam nedosáhne na jištění a bez něj se bojí lézt dál. O cca měsíc později se rozhoduje, že to zkusí ještě jednou. Ale vybrali jsme si špatný termín, na Rovišti je spousta lidí, Jáchym i Bára jsou nervózní, lezení je nebaví a nejde jim. Bára sice do cesty nalezla, ale prakticky hned na začátku usoudila, že to ne, že chce dolu. Lidi jí nějak nedělají dobře. Tak tedy příští rok.
Už v pátek před velikonocemi mi Bára hlásila, že se cítí fajn, a že pokud by to šlo, chtěla by Krakonoše znovu zkusit. V pátek jsme byli na skále v Rakousku, v sobotu byl odpočinek a v neděli... v neděli bylo hezky, sluníčko svítilo, takže jsme hned po snídani vyrazili. Na Rovišti jsme téměř jediní. Počasí opravdu vyšlo. Krásně modrá obloha, sluníčko, stěna plná trsů nakvetlých žlutých kytek, klid, pohoda.
Bára chce nastoupit rovnou Krakonoše, ale raději ji nejdříve posílám přelézt kousek skály vedle, protože jednak by se měla rozlézt a jednak by si měla opět zkusit žulu. Celý podzim a jaro jsme lezli hlavně v Německu a Rakousku na vápně, žula je teď tak trochu nezvyk. Ale vše probíhá v pohodě, takže jdeme do toho.





Teď zpětně už nevím, pro koho byla cesta morálovější a kdo se bál více, zda Bára, nebo já. Ani z cesty nemám žádnou fotku. Udělal jsem dvě nebo tři dole a pak už se jen bál a doufal, že Bára ví, co dělá. V cestě moc jištění není a místa, odkud se cvaká, jsou pro Báru právě ta klíčová.
Ale Bára leze, cvaká jednu presku za druhou, pod nejtěžším místem, tedy při cvakání čtvrté presky, se dost zdrží, ale nakonec ji cvakne, a už je u převisu. Ruka, noha, ruka... výlez z převisu je také v pohodě a vršek už je bez problémů.
Za chviličku Bára cvaká top a hlásí, že ji mohu zrušit. Uf. Bylo to náročné, ale Bára to dokázala - do svého pomyslného deníčku si připisuje RP cesty El Krakonoš a už se může říkat, že Krakonoše lezou i osmileté děti :-)



Petr   [úpravy] 00:19 05.05.2014Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 namet06:14:28 05.05.2014
Autor by mel zvazit zablokovani diskuze. 
J. Kladaodpovědět 

 Hezky pěkně07:06:22 05.05.2014
Gratulace!
Kubaodpovědět 

 Z úvodu článku08:28:51 05.05.2014
jsem si odnes hlavně 3 věci:
1) je důležité, aby se Bára rozlezla
2) je dobře, když se Bára cítí fajn
3) Bára nemá ráda moc lidí, a proto lezla na Krakonoše v neděli.

dál už se to číst nedalo..
felipeodpovědět 

 K tomu slouží deníček08:31:44 05.05.2014
Já věřím, že máš radost, že tvoje dcera něco vyleze. Ale je opravdu nutné formou článku informovat o každé její vylezené cestě? Neuvažoval jsi třeba, abys jí ji zapsal (případně sama, jestli to svede) vylezenou cestu do zdejšího deníčku? Přesně k tomuto jsou určeny.
Petrodpovědět 
 Re: K tomu slouží deníček08:55:19 05.05.2014
Popis vícedélky na Hohe Wand na "sousedním webu HI" mi přišel fajn, zajímavý i motivační, ale tohle už mi fakt přijde trochu mimo mísu. Na to jsou opravdu deníčky. A když už teda, tak aspoň kdyby byly nějaké fotky z dané cesty, pak by to mohlo mít aspoň nějakou, byť minimální hodnotu pro čtenáře.
 Hurvajzodpovědět 
 Re: K tomu slouží deníček08:59:42 05.05.2014
já pořád doufám, že to od autora není provokace části čtenářům natruc ale jen ta neutuchávající chuť pochlubit se životaschopností svejch spermií.
v tom případě, bych se ale přimlouval (když už ne za sebereflexi) tak aspoň zvýšení kvality článků. tohle je fakt do mateřídoušky
odpovědět 
 O dětech a pro děti09:04:58 05.05.2014
Tak myslím, že celkem určitě to sem nepíše přímo Petr. Nebo Lezec už má rozhraní i na vkládání obrázků? Jak to je?

A k deníčku - deníček slouží jako deníček, máš pravdu. A do článků by na Lezci měly patřit ty něčím významnější výkony. Ale třeba mě právě přelez Krakonoše osmiletou holkou, ať chceš nebo ne, celkem zajímavý připadá. Tebe to třeba nezajímá, ale Petr je jediný, kdo tu píše o dětech a pro děti, takže i kdyby ten přelez neměl žádnou extra hodnotu (což právě tady říci nejde, zrovna El Krakonoš je oříškem i pro řadu dospělých), tak podobné články sem patří, minimálně jako inspirace pro všechny ostatní děti a rodiče.
J.odpovědět 
  Re: O dětech a pro děti09:16:30 05.05.2014
sebevražda IB je taky svým způsobem zajímavá a svým způsobem to byl taky výkon. tím nechci zlehčovat lezecký výkony kohokoli,ale kdyby ten článek napsala přímo slečna dcera, tak to má myslím větší výpovědní hodnotu (možná i kvalitu) a hlavně to lze brát jako prima zpestření. Od pana otce je to trochu..ehm..faux pas.

(pakliže mu cíleně nejde o to budovat si kontroverzní profil).

no naštěstí jedna ryba rybník nedělá.
odpovědět 

 Baby s nusi08:52:37 05.05.2014
Krakonose lezou i baby s nusi.

Ne vazne, nejak me nenapada koho by to mohlo zajmat.

Jestli jsi na sve deti hrdy tak to cpi znamym v hospode. Nebo ty uz to nebavi?
odpovědět 
 Re: Baby s nusi09:03:22 05.05.2014
u nás to lezou báby s roštím.
Karelodpovědět 
  Re: Baby s nusi11:30:12 05.05.2014
Jo a v Krasu by to bylo 6-.
odpovědět 
   Re: Baby s nusi14:50:31 06.05.2014
nene, Argentina bude težší
odpovědět 

 ..08:54:07 05.05.2014
Pěkný článek.
o..odpovědět 

 žluté kytky09:00:37 05.05.2014
Tařice skalní - Aurinia saxatilis
Martinodpovědět 
 Re: žluté kytky09:09:57 05.05.2014
díky, takto článek získal aspon nejakou zajímavou informaci..
odpovědět 
 Re: žluté kytky18:21:44 06.05.2014
Díky Tobě jsem článek nerozkliknul zbytečně! Díky!
Alfonzzodpovědět 
 Re: žluté kytky18:33:50 06.05.2014
V okolí Vltavy je nad skalami hojně rozšířený plevel také žlutě kvetoucí Janovec metlatý / Cytisus scoparius z čeledi Bobovitých.
Martinodpovědět 

 Jaké informace?09:39:03 05.05.2014
A jaké informace byste asi tak u podobného článku čekali? Co o Rovišti a Krakonošovi ještě nevíš? Článek je informace o dost slušném přelezu (kolik podobných nebo srovnatelných výkonů u nás máme?) a je určen především rodičům od lezoucích dětí a mládeže. Je dobře, že alespoň někdo píše i pro tuto skupinu. Když tak právě teď koukám na titulní stránku Lezce, tak nejen že tu není nic z lezení dětí a mládeže, ale ono tu není z lezení skoro vůbec nic. Kromě pozvánky na závody a jedněch výsledků ze závodů. A když už tady byl článek o skalním lezení někoho z Česka, museli jste ho převzít ze zahraničního zdroje :-))))
odpovědět 
 Re: Jaké informace?09:55:58 05.05.2014
čekal bych např improvizovanej rozhovor - Báro, s čím jsi se musela na Krakonošovi nejvíc poprat, kterej úsek pro tebe byl nejtěžší? kdy si měla nejvíc strach? čekala jsi, že to dáš i po loňským neúspěchu? měla jsi nějaké prpblémy se cvakáním, lanem vybavením? jak se ti leze v ponožkách?co děláš, když je na tebe cvakání moc vysoko?

prostě cokoli, co mě čtenáře - jako rodiče nebo děcko, zaujme a bude mít větší výpovědní hodnotu, než to, že svítilo sluníčko a Bára si mlůže cestu zapsat do deníčku.

odpovědět 

 pecka10:39:28 05.05.2014
Velka gratulace Bare, ale u vas je Petre videt, ze ty deti to proste zerou a nekdy je problem spis v ty hlave. :-) Jen tak dal. Davca nejak stagnuje a nebavi ho to. Nebudu na nej vyvijet zadny tlak, dela ted spoustu jinych veci, tak se asi na zdi jen tak nepotkame. ;-) Tak at vam to moc nepada. Nebo spis, aspon az tak od 3. presky vys. Ondra
Okatejodpovědět 

 blog10:55:55 05.05.2014
Prijde mi to spis jako clanek na soukromy blog.
acodpovědět 

 Aha ...12:04:36 05.05.2014
Mne prijde, ze tu je par ci vice lidi slepych. Pokud se mi to nezda, tak to nectu (ja to nakonec precet, i kdyz mi to blizky neni), ale abych hodnotil, ze to patri na denicek ci podobne, ok, nazor, ale pak by me zajimalo tech nemalo procent ostatnich prispevku (clanku) zde na lezci. Kde jsou hranice, co je vykon a co ne?
odpovědět 
 Re: Aha ...12:35:21 05.05.2014
Myslím, že podstata věci je jinde. Lezecký výkon to přece je hezký, o tom není pochyb. Ovšem daleko za ním belhá redakční úroveň článku. A ta by měla být pod supervizi redaktorů lezce.cz.

ale není to nic proti ničemu, koho to nezajímá, číst to samozřejmě nebude, je tu dost zajímavějších věcí.

čili důvod proč na to reaguju je jen feedback redakci, zda je moudrý nechávat kohokoli cokoli vložit na portál tohoto druhu. Ale je to samo jen čistě věc majitele webu.
odpovědět 
  Kdo a jak to vložil?12:57:03 05.05.2014
Jestli se nepletu, na Lezce nikdo z venčí nemůže vkládat články včetně fotek. Takže jestli mne oči nešálí, článek musel vložit někdo z redaktorů. Petr je tam sice podepsanej, ale pochybuju, že by mu dali práva zasahovat do systému. Kritika Petra za článek je trochu mimo, on ho sem takto vložit nemohl.
odpovědět 
   Re: Kdo a jak to vložil?13:03:37 05.05.2014
Samozřejmě, on ten článek "jen" vytvořil, ale dávat ho sem vlastně nechtěl, to na něj tlačili redaktoři. :D
odpovědět 
    Re: Kdo a jak to vložil?13:43:52 05.05.2014
Ne, myslím, že on ho sice vytvořil, ale vložit ho už musel někdo jiný, redaktor. A jestli redaktor uznal, že článek je takto v pohodě, a dal ho sem, tak co ty kritizuješ Petra?
odpovědět 
   Re: Kdo a jak to vložil?13:42:03 05.05.2014
No, tím hůř.
odpovědět 
    Klasika13:54:54 05.05.2014
Takže klasika - lezecký výkon hooodně dobrý, v této věkové kategorii v ČR prakticky bez konkurence (DB, Krakonoš), ale že se jedná o Báru a napsal to Petr, je potřeba to zadupat, pomluvit a vynadat všem, kdo se na tom podíleli :-)
odpovědět 
     Re: Klasika15:03:22 05.05.2014
S tou konkurencí opatrně, znám pár děcek, co mají vylezené v osmi letech osmičky nebo boulderové sedmičky. A budou přibývat!
taky otecodpovědět 
      Re: Klasika15:15:32 05.05.2014
To je právě ono - znám znám... a kde jsou? Netvrdím, že nejsou, ale když o tom nikdo neví, těžko to tvrdit nebo hodnotit. Můžeš naznačit nějaké jméno, kdo v současné době v osmi letech takto leze?
odpovědět 
       Re: Klasika15:50:16 05.05.2014
Že výlez 7+/8- na RP nemá v této věkové kategorii obdoby snad ani nemůžete myslet vážně :-) byl jsem na skalách letos tak 4x a z toho 2x jsem viděl výkony daleko přesahující tenhle počin... Jednou malinkýho kluka, který přelezl Španělský lži (8+) a Apače (8+/9-) tou nejčistší linií (možná malý Resch), podruhé Marek Jeliga s bouldry 7B+ a možná i některými těžšími. Že bych měl takové štěstí na unikátní výkony nebo prostě na tomhle výkonu vůbec nic unikátního není a jsou přelézány úplně běžně?!? A proč o tom nepíšou Ti lepší? Asi proto, že si jsou vědomi toho, že i ty jejich výkony jsou v porovnání s úplnou špičkou daleko pozadu. Koukněte, co lezl v 8 letech Adam :-)
Martinodpovědět 
        Re: Klasika16:24:18 05.05.2014
Srovnáváš nesrovnatelné. Jeligovi je deset, je o dva roky starší, než Bára. A Resch to přelezl PP. Ono je trochu rozdíl, když jsi v téhle kategorii o dva roky starší, nebo když s sebou v nějaké cestě táhneš presky a karabiny a cvakáš si vše sám nebo ji lezeš nalehko s preskama předcvakanýma. A netahej do toho světovou špičku, jistě lepší lezci jsou i v tomto věku, ale kdyby byly výkony Petrových dětí na této úrovni, nepsal by to Lezce, ale na třeba na 8a.nu . Že to Petr píše sem spíše ukazuje, že dobře ví, kde se jeho děti výkonnostně pohybují. Na české poměry to vůbec špatné není.
odpovědět 
         Re: Klasika10:18:58 06.05.2014
Máš pravdu, Marek má deset let, ale své první bouldrové 7C vylezl na podzim 2012 a osmičky v té době dával také (viz deníček). Jen se to nikde neprezentuje.
HJodpovědět 
          Re: Klasika10:56:56 06.05.2014
Tak ještě jednou - tohle není o číslech. Pokud vím, Bára s Jáchymem lezou do 7b. Z hlediska čísel je Krakonoš něco okolo 6b/6c, což oba často dávají na OS. Ale tohle je o cestě. Kdyby se tu psalo, že osmileté děcko přelezlo osmu, také bych byl proti, to sem nepatří. Ale Bářin RP přelez El Krakonoše v tomto případě mimořádný je a sem patří, bez ohledu na čísla. Kdo z vás kritiků tohoto článku tu cestu zná? Lezli jste to vůbec? Nebo jste si u PC v Excelu srovnali čísla a jen žvaníte bez znalosti cest a pozadí? H. to napsal níže hezky. Už jenom začít lézt ten převis, kde pro děti nic nebere, protože chyty jsou vysoko, bez možnosti si cvaknout jištění a těžce se tam natahovat z lezecké pozice je ve dvaceti metrech nad zemí s rizikem pár metrů pádu výkon sám o sobě. A konkrétně u Krakonoše nestačí být jen dobrý lezec. První jištění je zatraceně vysoko a malý lezec k němu musí dolézat, nejde cvakat z police. A ještě u druhého jištění ti hrozí podlaha, pokud ti to tam ujede, spadneš na polici. Takže to chce mít i srovnanou hlavu a dostatečnou sebejistotu. Ne, Krakonoš rozhodně jednoduchá a lehká cesta není.
odpovědět 
           Re: Klasika11:07:55 06.05.2014
Takže podle tebe je správně, že taťka pošle svý dítko do cesty kde se může zrakvit a pak o tom napíše oslavný článek? Viděl jsi video a kolikrát má ta holka lano za nohou? Co by to s ní udělalo v případě pádu?
odpovědět 
            Re: Klasika12:36:18 06.05.2014
Hned pod první Petrův článek jsem psal že až mu děcko přiletí k nohám tak bude čumět... Bára leze výborně, ale rizika si těžko uvědomuje, to by za ní měl dělat Petr. Dolez k prvnímu = free solo, pak několikrát noha za lanem s rizikem delšího pádu, u druhýho navíc s rizikem omlácení o tu polici. Tyhle kroky musí být s nadhledem a na nadhled to moc nevypadalo. Jestli takhle lezou pořád, tak průser je jen otázka času a štěstí.
odpovědět 
             Re: Klasika12:42:24 06.05.2014
Takže co s tím? Mají sedět doma a místo skal číst Lezce?
odpovědět 
              Re: Klasika22:17:27 06.05.2014
Ne. Mají nelízt vraždy a dávat bacha na lano za nohou. Já lezu, se psaním začal Petr, tohle je jen reakce na ty píp co dělá...
odpovědět 
               Re: Klasika22:51:23 06.05.2014
Souhlas !!!
odpovědět 
                Re: Klasika07:40:13 07.05.2014
Za mě taky souhlas!
odpovědět 
               Re: Klasika07:48:16 07.05.2014
Aha, jen se nestačím divit, jak tady z lezců postupně leze, že zase až taková prdel ta cesta není, jak psali dříve. Nejdříve plno keců, že 7+ je o hovně, že děti lezou mnohem vyšší čísla, a najednou je to vražda, kam by nikdo normální neměl dítě pustit, spodek free solo po boulích, prostředek pro děti bez chytů a stupů a rizikem dlouhého pádu na polici, vršek těžký a neberoucí koutopřevis bez možnosti cvakat jištění z rozumné pozice. Jestli je ta cesta opravdu takováhle, tak ten přelez výjimečný je, už jen kvůli kombinaci techniky, morálu a síly, co na to Bára musela mít. A chápu, že to Petr i Bára považují za hodnotnější přelez, než nějakou žebříkovitou 8+ / 9-, která je těžká jen kvůli malým chytům a dírkám.
odpovědět 
                Re: Klasika08:26:03 07.05.2014
Ale o to vůbec nejde. Podívej se video. Holka se tam půl hodiny klepe, párkrát docela hrabe a přitom jí hrozí docela tlama. Otec si ale vůbec neuvědomuje co se děje a myslí si že je to takhle správně a veřejně se pochlubí. Neměl by jí vybrat třeba lepší a vhodnější cestu? Jenomže on nemůže, protože lezení nerozumí. Jak asi musí vypadat jejich vícedélky?
odpovědět 
                 Re: Klasika08:43:55 07.05.2014
Proč myslíš, že si to otec neuvědomuje? A myslel jsem, že cílem lezení nějaké cesty je tu cestu přelézt, ne v tom být za modela. A přelezla to? Přelezla. Takže když jí nemůžeme přelez upřít, tak teď tu budeme řešit, že to nepřelezla hezky?

A s tím výběrem - tak něco navrhni. Jak to mají dělat? Bára s Jáchymem lezecké rodiče nemají.

Uvědomuješ si vůbec, kolik času Bára s Jáchymem lezením ve skalách tráví? A co tam lezou? Kdyby tohle byla jejich první zpráva ze skal, asi bych tvoji kritiku bral. Ale po jejich výletech po Rakousku, Německu i Česku (z některých jsou tu články) si myslím, že ví, co dělají, Bára není žádná začátečnice.
odpovědět 
                 Re: Klasika08:44:37 07.05.2014
Jak vypadaj??? Dost šíleně :-) a bylo to přímo z Petrových úst.....jen mi přijde vtipné, že v žádném jeho článku to samozřejmě není zveřejněné, radši...
odpovědět 
                  Re: Klasika08:54:52 07.05.2014
No jo, ale nakonec to přelezou, ne? A jestli na prvním lezou Bára s Jáchymem, protože Petr ty cesty nedává, a přesto jsou živí a zdraví a stále chtějí lézt, zase tak velký propadák to být nemůže :-) A na prvním to neošidíš, tam si neodsedneš, nepomůžeš si, nikdo ti tam presky nenavěsí. Když máš nad sebou plotnu nebo převis a k jištění dva metry, dát to musíš. A tady se nehraje na to, zda se tam vysoukáš jak stonožka nebo zda to dáš jako Adam Ondra. Prostě musíš úsek překonat. A to se jim daří. A o tom lezení je.
odpovědět 
                   Re: Klasika09:14:54 07.05.2014
Tak ještě jednou: je tohle správně u osmiletých dětí? Pominu detaily jako neupevněná přilba (podívej na fotky na HI). :-)
odpovědět 
                    Re: Klasika09:18:24 07.05.2014
Co je to správně? Kde je hranice? Je u každého dítěte hranice stejná? Je bezpečnější poslat děti na kole na silnici? Nebo do lesa na projížďku na koni? Neumím odpovědět.
odpovědět 
                    Re: Klasika10:30:22 07.05.2014
jj, špatně upevněná přilba = další chyba (fotky z Detonation Boulevard). Když to vztáhnu na ty kola, tak Petr Báru pouští do plnýho provozu a jede za ní 50 metrů. = Přirozený výběr... Petr si asi neuvědomuje jak blízko průseru se pohybuje. Kroky na hranici schopností 3 metry nad jištěním, lano za nohou, 6m nad policí a ještě blbě upevněná přilba - tohle je kombinace kterou by 8 letý dítě nemělo potkat.
odpovědět 
                     Re: Klasika11:18:03 07.05.2014
Ta noha správně není a při pádu by to asi průšvih byl. Ale podle mne si je té nohy za lanem vědoma, taky jakmile cvakla, hned z té pozice zmizela. Nikdo nevíme, jak se tam cítila, taky pro ni mohlo být bezpečnější cvakat to takhle, než se tam zkoušet srovnat správně a cvakat z ještě horší pozice. Když vidím, jak je tam roztažená a kde má levou nohu, tak přehodit nohu z druhé strany lana asi ani nebylo možné. Ve ostatních částech cesty si nohy celkem hlídá, mě to konkrétně u té čtvrté presky připadá jako vědomý risk, protože jinak jí to už nešlo. Kdyby se tam noha za lanem objevovala častějc, bylo by to špatné. Tohle bych bral jako vědomé porušení pravidel a tolik bych jí to nevyčítal. A už vůbec ne Petrovi. Asi by v daný okamžik nemohl udělat nic horšího, než na ni začít křičet, že má nohu za lanem a rozhodit jí tak.
odpovědět 
                      Nohy za lanem18:23:32 08.05.2014
Teď jsem se pro zajímavost podíval na pár videí s jinými mladými lezci, konkrétně Naïlé Meignan a Angie Scarth-Johnson, a ta noha za lanem není nic nenormálního. Občas se to přihodilo oběma holkám. A to ani nekomentuju, že obě na rozdíl od Báry lezly bez helmy. Takže co se týká bezpečnosti a nebezpečných situací, Bářino lezení nijak z normálu nevybočuje. Pokud tedy někdo chce za každou cenu Petra s Bárou kritizovat, jistě se to hodí a nejde to odmítnout, ale jinak nedělají nic nenormálního ani neobvyklého. Na fotky do metodické příručky to není, ale srovnání s jinými lezci jejího věku to snese.
odpovědět 
                       Re: Nohy za lanem19:30:40 08.05.2014
Chyby dělaj i ostatní = nemá se kritizovat? Aha, tak to pak sorry.
odpovědět 
                        Re: Nohy za lanem20:04:13 08.05.2014
Takhle to míněno nebylo. Upozornění a kritika jsou v pořádku. Ale překvapilo mne, že jinde se o tom mlčí a Petra byste za to nejraději zlynčovali :-)
odpovědět 
                         Re: Nohy za lanem11:38:45 09.05.2014
Adam O. lezl a leze taky bez helmy.A to co posílal za čísla prdět do deníku v 8 letech až do současnosti....:D v helmě by v nich vypadal jako kašpar nebo kajakář.Na Rovišti to ale na Krakonošovi chápu. Tam je to samej kašpar a tenhle článek je toho pěkná ukázka.
odpovědět 
            Re: Klasika12:37:19 06.05.2014
No jo, jenže ona nespadla. A to je to, o co tu jde. Na kdyby se nehraje.
odpovědět 
           Re: Klasika11:09:48 06.05.2014
Tak že je to hazard otce se životem vlastního dítěte.Asi ještě nezažil žádný smrťák ve skalách.
odpovědět 
            Re: Klasika12:40:09 06.05.2014
Nepsali jste tohle už u jejich prvního článku z Jury, pak u článku z vícedélek, pak u druhého článku z Jury... ? Vy píšete, oni lezou. jejich činnost mi přijde lepší.
odpovědět 
        Nesrovnávej nesrovnatelné17:11:35 05.05.2014
To srovnání čísel ti trochu kulhá. Cesty nejsou jen o číslech. Ten Apač i Španělský lži jsou pro děti jednodušší, než El Krakonoš, i když čísla mluví jinak. Pro děti jsou mrňavé lištičky lépe udržitelné, než pro dospělé. A o dírkách to platí také. Dírku, kam ty sotva nacpeš dva tři prsty, má dítě na plnou ruku, o dírkách na jeden dva prsty platí něco podobného. El Krakonoš má pohodový vršek, od toho převisu výše je to jednoduché. Ale spodek je pro dětskou ruku po oblinách, tedy těžší, jak pro dospělého, a střední část, právě ta, co Petr zmiňuje, že Bára měla problémy, je dost těžká i pro dospělé, jsou tam dlouhé kroky, pro děti tam nic nebere, je to tam hladké, nemají tam ani nohy. Takže neřeš čísla, ale cesty. Jestli má Péťa Resch tátu, který cesty zná a najde mu klidně osmičku nebo devítku, kde je PRO DĚTSKÉ RUCE chytů jak v pětce a spousta nohou, je to jiné, než když se druhé děcko pustí do oficiálně číselně lehčí cesty, která je ale pro děti kvůli délce kroků, druhu chytů a nedostatku nohou kvůli hladké skále obtížnostně někde úplně jinde. Není problém najít osmu, kterou přeleze každé děcko, stejně tak ti klidně najdu šestku, kterou nepřeleze ani malý osmičkový lezec. Takže se na to nedívejte optikou čísel, ta jsou v tomto věku dost zavádějící, ale hodnoťte cestu jako takovou. El Krakonoš je tady sice klasifikován jen jako 7+/8-, ale z hlediska obtížnosti pro lezce s výškou okolo 135 cm by měl mít hodnocení dost jiné. Pochybuju, že by v číslech byla tahle cesta to nejtěžší, co by Bára přelezla, když podle jiného článku přelezla v DB čtyři 7+ za sebou a to OS, ale Krakonoš není v tomto případě o číslech a Bářin přelez určitě patří mezi nadprůměrné výkony.
odpovědět 
         Re: Nesrovnávej nesrovnatelné20:54:41 05.05.2014
Podle mě Krakonoš není pro malého lezce lehký ani nahoře. už jen to cvakání 1. kruhu nad policí s tím, že nebude stát na polici bude zajímavý. A pokud bez cvaklého kruhu se musela temovat do toho koutu, který dole zase tak nebere, tak potěš koště.
H.odpovědět 
          Re: Nesrovnávej nesrovnatelné21:05:49 05.05.2014
A to všechno s vědomím, že poslední jištění pod sebou máš cvaklé v pofiderní a nejisté smyčce dole pod převisem...
odpovědět 
           Re: Nesrovnávej nesrovnatelné21:54:02 09.05.2014
Tak to sorry, ale vázal jsem ji sám.
Je pravda, že před drahnými lety. A pokud neprdne to vyšisované lano (Beal Flyer)- je kupované tak v roce 97, tak je tutová.
H.odpovědět 
         Re: Nesrovnávej nesrovnatelné09:47:37 07.05.2014
Mám z hlediska výchovy dětí na věc zcela odlišný názor, než řada debatujících. Názor, který mě zasekává v okamžiku, že tu synkovi vedu nějaký žebříček a víc nic. Možná už i to je moc.
Nicméně když už jsem to udělal a někdo tu píše cosi o žebřících za 8+/9- (Apače nemám vylezeného, bojím se u prvního, když mě jistí dítě s hmotností 25 kg) a otci natolik šikovném, že dítě už nemusí nic, napadá mě příhoda, kterak jsme podprvé lezli někdy vloni najaře s Péťou na Rovišti. Zkusil nějakou sedmičku, kde z boule do boule zkrátka nedosáhl, pak se nám zalíbila cesta "Z ostudy kabát", kterou jsem do té doby nelezl. Hodil jsem tam lano a Péťa zkoušel. Dal čtyři fakt těžké kroky, než se vůbec dostal do chytu, kam já jsem dosáhl z police. Pro něj klíčové místo. Včera jsem ho měřil, má 131 cm, kolik měl před rokem netuším.
Všem dětem přeji, aby je to hlavně bavilo. Kolik vylezou v sedmi, osmi, deseti...letech není vůbec podstatné. Bude hezké, když z nich (kromě slušných lidí) vyrostou dobří a zdraví (!) lezci.
Petr Reschodpovědět 
          Re: Nesrovnávej nesrovnatelné10:00:11 07.05.2014
Pokud jsem to napsal blbě, tak se ti omlouvám. Uvedl jsem lezoucího tatínka, který najde cestu, ale asi to bylo špatně. Nic to ale nemění na faktu, že jste tam s někým lezoucím být museli, jestli to syn lezl PP, někdo mu tam ty presky nadat musel. A jinak dík za potvrzení, že v tomhle věku je porovnávání podle čísel mimo. Když děti nedosáhnou, tak zkrátka nepřelezou bez ohledu na číslo.

Ale i tak od kluka dobrý výkon. Ať vám to tak leze i dál. A ať ho to baví, dětskou základnu je potřeba udržovat :-)
odpovědět 
           Re: Nesrovnávej nesrovnatelné21:56:44 09.05.2014
Taky si je tam mohl nacvakat sám. Taky to tak dělám.
H.odpovědět 
        Re: Klasika17:18:40 05.05.2014
Adam lezl v osmi 8, Bara jen -8. Fakt slabota clanek bych vymazal a Bare zakazal lezt, vzdyt se na to neda ani divat jak Bara leze nejakou -8 a jak ji to jde.
ROKOodpovědět 
   Re: Kdo a jak to vložil?15:12:37 05.05.2014
Jestli se nepletu, tak lezec.cz je od nepaměti komunitní web, takže články sem může vkládat kdokoli. Na redakci je pak pouze zvážení, v které kategorii ho ponechat, či zda ho ponechat. Samozřejmě dost lidí článek pošle redakci, aby ho technicky upravila a nemusí se pak zabývat třeba úpravou fotek, ale jinak pořád žiju v domnění, že vložit sem článek může kdo chce.
Kočkaodpovědět 
    Re: Kdo a jak to vložil?15:19:06 05.05.2014
Nechybí rozhraní na fotky? Ty musí vložit admini, nebo už se to změnilo? Pokud ne, bez adminů tedy podobný článek nevložíš.
odpovědět 
     Re: Kdo a jak to vložil?16:24:34 06.05.2014
Jestli jde o vkládání fotek, tak to je nuance, která mi unikla. Nevkládala jsem sem nikdy článek a na jiných webech, kde to dělám, je vkládání fotek standard. Šlo mi hlavně o to, že sem může vložit článek kdokoliv. Je fakt, že v textu komentáře může uniknout důraz na nějakou věc, což zde byl zřejmě důraz na to, že článek vyšel rovnou s fotkama a videem. Teď si uvědomuji, že když jsem sem chodila častěji, tak hodně článků vyšlo nejdřív bez fotek a ty se dodaly později, ale to už teď fakt nestíhám sledovat.
Kočkaodpovědět 
  Re: Aha ...13:55:11 05.05.2014
Lezec a Petr se proste nasli :-) Petrovi clanky maji velkou ctenost, hodne komentaru - proste idealni stav. Je jedno ze to je o hounu, staci napsat Bara Jachym Petr a uz to lita... Jinak gratulace k prelezu. A ted trochu kontroverze: Pekne, ale osmilete deti ve svete uz lezou i 8bcka. Ten rozdil je propastny. Takze pokud Petr vychovava Adama v suknich tak by meli pridat. Peace a vsem detem preju soudne rodice...
jjodpovědět 
   Re: Aha ...15:26:13 05.05.2014
Můžeš uvést nějaké jméno a cestu? Hledal jsem, a nenašel. Našel jsem nějaká 7c/8a u devítiletých, třeba Angie Scarth-Johnsonová, ale OS nebo RP na 8b u osmiletých? Jsi si jist? Už u té Angie píšou, že je to světový unikát, a to těch tvých výkonů nedosahuje.
J.odpovědět 
    Re: Aha ...15:41:32 05.05.2014
To bylo 8b u devítileté.
http://cruxcrush.com/20 13/11/08/angie-scar th-johnson-beco mes-youngest-to-cli mb-8b5-13d/
pbla4024odpovědět 

 skimming practice14:56:58 05.05.2014
Kritikům neberu jejich pravdu a doporučuji procvičení techniky čtení zvané skimming. Využijí ji u spousty článků a hlavně diskuzí, kde není třeba číst vše, aby člověk věděl jestli je cílovou skupinou textu nebo ne.
odpovědět 
 Re: skimming practice22:42:51 05.05.2014
Cilovou skupinou nebudou dle mne jiné deti a ani jejich rodice, jak tu kdosi predestrel vyse. Potkat Petra a jeho decka nahodne na skalach tak jim vyseknu poklonu a pokecam. Ovšem po serii sebechvalných clanku této rodiny/jedna se o tatinka samozrejme, deti zatím ne/tak si spise reknu...aha to jsou oni, hm. Spise si Petre nez reklamu delas prudu, ale ta Bara urcite je bezva. Mimochodem Editu Vopatovou jsem v tomhle veku videl lezt v Adru a super to bylo a dodnes ji fandim...ale psat o tom se tedy tenkrat nepsalo, ale zas nebyl ještě FB to je fakt aspoň myslim. Stejne ale samozrejme gratulace, taky bych chtěl at moje deti takhle lezou, ale jsem na to ...no třeba linej, nebo maj horsi geny třeba.
Martas.odpovědět 
  Re: skimming practice23:17:50 05.05.2014
V jiných diskuzích se tu mluví o podpoře dětského lezení, o dětských závodech, o tom, co vše oddíly mají dělat pro děti a jak by třeba lezení s dětmi mělo vypadat. A když tu někdo skutečně z dětí ve skalách leze a leze dobře a ještě má i výsledky v závodním lezení a napíše o tom, tak je tu odsuzován a napadán. Nebýt Petra, tak tu z dětského lezení máte občas nekriticky pochvalný článek z Tendonu a to jen tak vše. Dětské lezení neexistuje, je tabu? Proberte se. Místo abyste se zamysleli nad tím, proč tu o svém lezení nenapíše z dětí a mládeže i někdo jiný, napadáte jediného, kdo tu něco napíše. Pročpak je tu nic neříkající článek typu Skialpová rapsódia 04/2014 (sorry, ale není to nic jiného, než popis obyčejného průměrného výletu) s pochvalou, ale zpráva o celkem slušném dětském výkonu je tu tak napadána? Ono je to tu vůbec takové podivné - lezecký portál Lezec a o lezení je tu za dlouhou dobu dnes jedna zpráva o Editě, zbytek je pár divných upoutávek, převzatých zpráv a rozhovorů. Taky se Petrovi divím, že sem ty články dává. Ale z úplně jiného důvodu, než ty. Někdo výše má pravdu. Komunitní web. A každá komunita to má takové, jaké si to udělá a zaslouží. No, hlavně že jste tu sami se sebou spokojeni. Lezbě zdar.
J.odpovědět 
   alibismus webmasterů07:57:49 06.05.2014
Víš proč je to tak jak píšeš? Protože to tu tohle prostředí dovolí. Kdyby adminům šlo o kulturu tohodle vebu, tak je tu každej diskutující zaregistrovanej a bylo by to tu o fous kultivovanější. Jenže adminům jde jen...o co vlastně? Nikdy se k tomuhle tématu nijak moc nevyjádřili. Maximálně tak alibistickejma kecama typu "kulturu si tu tvoříte sami" apod.
odpovědět 
  Re: skimming practice19:33:33 06.05.2014
Rek bych, ze cilovou skupinou jsou hlavne potencialni sponzori.
odpovědět 

 Střih videa13:07:32 06.05.2014
Proč je ve videu několik střihů? Mezi 4-5 jištěním asi 6x, další dole pod prvním. Pokud zveřejním video jako důkaz tak bych měl počítat s tím, že si toho lidi všimnou.:-)Jinak o převaze nad cestou a pohodovém výlezu z převisu mám jiné představy - asi moc sleduji jiná videa.
odpovědět 
 Re: Střih videa13:26:59 06.05.2014
Ahoj, na videu je několik střihů proto, že v některých místech se Bára zdržela hledáním cesty trochu déle. Tato místa jsem vyhodil, bral jsem video jako podklad k přelezu, netušil jsem, že ho budu muset používat jako důkaz, že to Bára opravdu dala. Bez prostřihu má video asi 32 minut, pokud má někdo potřebu si naše slova takto ověřovat a dívat se, jak Bára stojí minutu na jednom místě a máguje, problém to není. Napiš, dám to na Vimeo celé.
Petrodpovědět 
 Re: Střih videa14:14:07 06.05.2014
Protože by to jinak nikdo neukoukal, no ni?
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Střih videa23:35:31 06.05.2014
Já se tedy taky rád podívám na celé video i s tou "minutou" mágování.
A pokud to opravdu v kuse přelezla, tak třetím a ne druhým pokusem. Počítají se totiž úplně všechny pokusy.
 Uzlarodpovědět 
  Re: Střih videa04:00:01 07.05.2014
No konecne znalec to rekl nekdo, jehoz slovo ma vahu. ano minutu magovani vratit! Chtel jsem se zeptat jeste na malickost. Uzlare (Uzlari), co, nemel by se dat slanak stranou - navysit pendl faktor - je evidentni, ze to lezou davy, kdyz to lezou maly deti.
J. Kladaodpovědět 
   Re: Střih videa11:59:14 07.05.2014
J. Klada: 1) zveřejnění celého videa by spíš mělo pomoci, než škodit. Já tohle vlákno nezaložil, ale nějaký anonym, který si všimnul, že těch minut tam chybí docela dost. 2) Máš nějaký konstruktivní návrh, aby ze skal nebyla tělocvična a přitom aby každá cesta měla slaňák na správném místě? Zatím totiž evidentně funguje opravdu jen to, že slaňák je v celém masivu nebo na věži jeden případně chybí úplně.
Uzlařodpovědět 
    Re: Střih videa15:16:02 07.05.2014
Uzlar:
Uzlare (Uzlari) vzdyt ja s Tebou souhlasim, jak bych nemohl - je sleduju Tve komentare a proste ... jo respekt - no, ale nebudme sentimentalni ... to se k horolezcum nehodi ...
Samozrejme minutu vratit, ja bych jeste dodal, ze by bylo vhodny ukazat dukaz, ze treba presky a helma treba nebyly papirovy, vis jakoze sou pak lehci, lezec min vazi ... prelez je prelez ...
Zname to ze jo, informace pak chybej, treba kdyby nekdo chtel nominovat prelez na nejakou cenu, treba mezinarodni, vzniknou dohady, jak dlouho trval vystup a sestup ... a problem je na svete ... ne proste minutu vratit, bezpodminecne!!
Stran toho slanaku - stejne jako vyse - mne Tvuj predchozi nazor oslovil natolik, ze jsem si proste rikal ... zeptam se, pendl faktoru moc nerozumim ...
POZOR vsem co treba nemaj takovy zkusenosti jako treba spousta tady diskutujicich - papirovy presky a helma nejsou bezne k dostani, jelikoz maji problem ziskat atest.
J. Kladaodpovědět 
  Re: Střih videa07:58:19 07.05.2014
Hele, Uzlaři, že se v lezecké komunitě najdou i hajzlové a idioti, o tom nikdo nepochybuje, už jsme se o tom hodněkrát přesvědčili. Ale takovéto zpochybňování něčího přelezu, to je tady pro mne novinka. Fakt si myslíš, že by Petr s Bárou o tom přelezu lhali, že by to stříhali jen proto, aby nebylo vidět, že v tom seděla nebo padala, a přesto se pak chlubili RP přelezem? Ty jo, kam tahle komunita spěje? Tohle už je opravdu ubohé a úplné dno.
odpovědět 
  Re: Střih videa09:15:23 07.05.2014
Uzlaři a to si budeš pak tu celou minuti honit šulina...???
odpovědět 
   Re: Střih videa09:17:37 07.05.2014
:-DDD
odpovědět 
  Re: Střih videa09:26:48 07.05.2014
Petr píše, že tam byli skoro sami, takže někdo další tam být ještě musel. A na videu jsou další lezci po levé straně i vidět. Máš pocit, že by si zrovna na Rovišti někdo troufl nepravdivě informovat o přelezu, když je tam všude tolik očí? A zrovna Petr, kterému musí být jasné, že v jeho článcích a na jeho fotkách lidi hledají sebemenší maličkost, za kterou by ho mohli zkritizovat a pomluvit????
odpovědět 
  Re: Střih videa19:51:02 07.05.2014
Uzlaři a jaký je rozdíl v přelezu cesty druhým a nebo třetím pokusem ??? OS to není, flash taky ne....tak to už je snad jedno hlavní, že to dá a je v pohodě a má z toho radost ne....a jinak proč tak reješ ???
odpovědět 
   Re: Střih videa20:36:17 07.05.2014
Tak já to s těmi pokusy ozřejmím. Nevím úplně přesně, jak se co počítá a co kam zařadit, rozhodněte tedy vy.

Při prvním pokusu na začátku podzimu 2013 dolezla Bára pod čtvrtou presku a zjistila, že ji nemá jak cvaknout. Byla tam pro ni sekvence několika kroků na její hranici a to takhle vysoko nadlezená nedala, i jsem jí radil, že tam má lézt pouze na jistotu a jen tam, kde si je jistá, že se bude moct vrátit. Udělala pár pokusů, usoudila, že tohle bezpečně nedá, a zkusila oblézt čtvrtou presku zprava, tedy mimo linii. To se povedlo, presku cvakla, povedlo se jí pak ještě vrátit zpět do linie a cestu dolezla. Tenkrát jsem myslel, že mne trefí, protože když se cvakla do jištění v převisu, ptal jsem se, zda tam vidí nějaké další jištění, protože já zdola viděl jen slaňák a ten odlez byl tak velký, že bych tam býval Báru nepustil. A že prý vidí. Tak jo, tak jsem ji nechal lézt. Když byla asi v půlce odlezu, urgoval jsem to jištění, ať už se cvakne. Že prý nemůže, že tam musí dolézt. Trochu zděšeně jsem se ptal, kam že to musí dolézt, když mi říkala, že tam jištění má. A prý má. A ukázala na ten slaňák. Tak jsem zmlknul a jen doufal, že ví, co dělá. No dolezla to, ale já byl strachy mimo. Takže? Co to bylo za přelez? Z linie odlezla, cvakla jištění, vrátila se a linii dolezla? Já to jako čistý přelez nepočítal a o nějakou dobu později jsme se tam vydali znovu. Lidí jak naděláno, pod Krakonošem fronta, děti nervní, já také. Bára dolezla k první presce, tu cvakla, už si nepamatuju, zda dolezla i k druhé, ale v každém případě zahlásila, že to dnes lézt nechce. A šla dolů ještě v první polovině, protože se jí dál lézt nechtělo. Byl to pokus o přelez?
A do třetice jsme tam byli teď, přelezla to celé čistě.

Takže na kolikátý pokus Bára tu cestu dala?
Petrodpovědět 
    Re: Střih videa19:37:39 08.05.2014
V podstatě to vylezla už na ten první, ale úplně čistě na třetí pokus.
odpovědět 
     Re: Střih videa19:43:09 08.05.2014
PS: strachy mimo jsi měl být u dolezu k prvnímu (podlaha), u dolezu k druhýmu (police, navíc noha za lanem takže na polici pěkně zádama) = obije velkenj průser. Nahoře by to byl "jen" dlouhý, ale relativně bezpečný polet.
odpovědět 
      Re: Střih videa20:26:20 08.05.2014
Dolez k prvnímu je o nervy vždy, tady je blbější o to, že dole nejde nijak chytat. A po cvaknutí druhé presky jsem si taky pěkně oddychl. Jenže Bára tam lezla relativně na jistotu, neriskovala, všechno jí tam bralo. Jasně, noha může uklouznout vždy, něco se může ulomit, bez rizika to není nikdy. Ale to už jsem měl větší strach v lehkých cestách v Juře, třeba Katzl byla 6- , ale první jištění v až půlce stěny :-(
Petrodpovědět 

 Neměla by se omluvit?13:16:56 06.05.2014
Jak to tak čtu, tak až teď Bára s Jáchymem vyhrají celé iRCC, tak neměli by se tady všem omluvit, že vás svými dobrými výkony tolik obtěžují????

Proberte se, jestli někde něco nadprůměrného přelez Mára Jeliga, mělo by se tu o tom napsat. To samé platí pro mladého Resche. I pro Báru. O výkonech dětí by se mluvit a psát mělo, i pro ty děti je to jeden z druhů podpory a motivace. A inspirace pro ostatní. V Rakousku, Slovinsku, Chorvatsku ...  když někdo něco vyhraje, jsou hrdí, že se tím mohou pochlubit. I ten iRCC má hodnotu takovou, že s holčinou, co vyhrála svoji kategorii v Záhřebu, se hned chlubí RockPillars na svém profilu. To jen tady se jakýkoliv úspěch trestá pomluvami, kritikou a snahou jakkoliv výkon shodit. Pak se nedivte, že je ve sračkách nejen české lezení, ale i celá česká společnost. 
odpovědět 
 Re: Neměla by se omluvit?15:29:48 06.05.2014
A co vlastně tady těšíte pitomci...že malá holka vyleze více než Vy a to Vás tak sere ? A proto tolik debilních keců okolo ? Napište nám jak jste nedolezli a postrali se v pětce ...a večer jste to nandali malí holce od klávesnice...lezec je od toho aby sem lidi v klidu psali a ne, že se na to lidi vyserou pro pár idiotů co tady prudí.... PS: promiňte za hrubší vyjádření...
odpovědět 
  Re: Neměla by se omluvit?17:59:35 06.05.2014
Hola. Ale tady prede nejde o Baru nebo Jachyma. Tady jde o Petra ktery bohuzel nema zadnou soudnost. Petr objevil komunitu ve ktere se muze skrze vykony svych deti realizovat. Jak jinak si potom vysvetlit vsechny ty clanky? Proc radsi neoslovi Martana a neudelaji rozhovor s Barou. Cetli jste nekdy neco o tom co si o lezeni mysli Bara? Ja bych si mnohem radsi precetl jak videla Krakonose ona nez jeji tatka ktery se zmohl jen na konstatovani ze Bara to dala a nastesti se nezabila. Je mi lito ze za par let si Bara potahne balvan v podobe sveho otce. Aspon kdyby Petr byl v pozici Miry Ondry nebo LHR a opravdu nebylo pochyb ze za tim vykonem ma zasluhu ale tady - jak sam Petr pise - on je pouze ridic, jistic a reporter. Nic vic, zadne zkusenosti, zadna sebereflexe. Petr neustale opakuje ze chce podporit detske lezeni. Je ale toto ten spravny zpusob? Mam z toho stale pocit ze Petr doufa ze to jednou vsem nanda a on bude ten co mel pravdu. Zatim ale naplnuje floskuli o rychlokvasce. Bohuzel...
jjodpovědět 
   Re: Neměla by se omluvit?20:06:15 06.05.2014
Když tedy jde o mě, tak jen dodám pár drobností, protože se vyjadřuješ k věcem, o kterých celkem nic nevíš.

Jak víš, že jsem s lidmi z redakce na téma rozhovoru nekomunikoval? Ale zájmy a postoj redakce jsou nějaké, nezbývá, než to respektovat, sám si rozhovory psát nebudu. Popisovat průběh vkládání a tvorbu textů také nebudu, když kluci budou chtít vyjádří se k tomu sami.

Ještě asi dva roky zpět jsem nevěděl, že nějaké lezení existuje. Přišli jsme k tomu náhodou, děti to baví, tak jezdím na skály a trávím čas na stěnách. Až je to bavit nebude, budu si dál chodit na procházky a jezdit na kole. Rozhodně si to užiju víc, než tohle.

A k chlubení se - znáte snad někoho, koho by dobré výkony vlastních dětí na závodech a na skalách netěšily? Ale od začátku jsem vždy u článků vždy žádal o odstranění mého jména i informací o mě. Někdy se to redaktorům povedlo, někdy ne, ale rozhodně nemám potřebu se tím nějak prezentovat já. Ty výkony jsou dětí, ne moje, já na nich žádnou zásluhu nemám.

A jak budou děti nejlepší a já to všem nandám? To je hezká představa. Vyhrát děti mistrovství světa, naparoval bych se jak holub na střeše. Kdo ne? Ale zda Jáchym s Bárou budou nebo nebudou závodit a zda budou světoví skalní lezci nebo ne, je mi úplně jedno. Když za rok přijdou s tím, že už lézt nechtějí, tak nepolezou. Já ušetřím dost peněz i času, oni si najdou něco jiného, co je bude bavit. To je život a vývoj. Když za týden přijde Jáchym s tím, že na lezení už nechce, že chce chodit do kroužku lidových tanců, bude chodit na lidové tance. Ale teď je lezení baví, tak se snažím jim udělat podmínky takové, aby se mohli rozvíjet podle svých možností a potřeb. Třeba Bára za chvíli propadne koním, třeba ztratí do lezení motivaci... no a co? Vyhrát cokoliv a přelézt cokoliv je štastnějšími neudělá, vydělávat si tím také moc nejde, takže když jim během pár let zbude lezení jen jako koníček a budou se věnovat něčemu jinému, budu jedině rád. Ale zatím je baví lezení, zatím jim to leze hodně dobře, takže se budu věnovat lezení a jejich podpoře se vším, co k tomu patří, tedy tréninku na překližce, lezení na skále i článkům na internet a do novin.
Petrodpovědět 
    Re: Neměla by se omluvit?23:30:39 06.05.2014
Ahoj Petre, diky za odpoved, vazim si toho. Skoda, ze te admini tlaci nekam kam ani ty nechces. Mozna pak dobry umysl vypada ve finale jinak nez bylo zamysleno. Kazdopadne Bare a Jachymovi moc fandim a doufam ze zustanou u lezeni. Dobrou noc.
jjodpovědět 
    Re: Neměla by se omluvit?16:12:14 07.05.2014
Petře, pokud jsi u lezení dva roky tak viš naprosté h.... . Ale přeji ti, aby ti tvůj elán vydržel.
Trenérodpovědět 
     Re: Neměla by se omluvit?16:42:38 07.05.2014
Ahoj trenére, máš pravdu, jen nechápu kontext, proč to píšeš. Já nikdy netvrdil, že lezení rozumím. Naopak jsem vždy a všude jednoznačně zmiňoval, že jsem nelezec. Dodneška si pamatuju, jak jsem na jedné stěně na recepci chtěl půjčit "takový ten placatý provázek". Nikdy jsem nelezl, na skalách se pohybuji jen kvůli dětem, a až děti skončí, tak zase nepolezu. Ale abych zaplatil někoho, kdo s dětmi bude chodit na stěnu a na skály místo mne, na to nemám finance, zadarmo to nikdo dělat nebude, takže mi nezbývá, než to takhle ještě nějakou chvíli táhnout dál :-) Jestli pro nás nebo pro mne budeš mít nějakou radu nebo tip, rádi se s tebou potkáme pod stěnou i pod skalou.
Petrodpovědět 
      Re: Neměla by se omluvit?08:50:59 09.05.2014
Ahoj Petře,
včera jsem Tě s dětmi sledoval na bigwallu. Děti lezou pěkně, Ty se jim věnuješ, nenutíš je. To je fajn a super. Co je blbý, je, že jsi nelezec. Ačkoliv jsi inteligentní člověk, chybí Ti zkušenosti s tímto sportem, ke kterému patří velké riziko. Podle mě Ti zbývají tři věci - 1) začneš sám lézt 2) budeš brát děti jen na "bezpečné" lezení, např. umělé stěny 3) pojedeš si svoji dosavadní linii bez osobního vědomí rizika
Pepéodpovědět 
      Re: Neměla by se omluvit?15:41:34 09.05.2014
Jediné ti můžu poradit, uber plyn. Pouštět malé děcka na takovou cestu a ještě se s tím chlubit, může jen nezodpovědný člověk. Já bych to považoval snad za trestný skutek. Dej si pozor na sociálku.
Trenérodpovědět 
       Re: Neměla by se omluvit?07:24:05 10.05.2014
Trenér a to znamená jako, že jseš dobrej ???
odpovědět 
   Re: Neměla by se omluvit?20:52:52 06.05.2014
milý "jj", když už se tolik domýšlíš a pilně si do Petra a Báry projikuješ takovou spoustu vlastních duševních obsahů (protože z toho článku se o těch věcech co píšeš může s jistotou dohadovat jen někdo jasnozřivej), možná by nebylo od věci změnit platformu a tuhle energii nasměrovat tam, kde ti bude k užitku. mám na mysli kvalitní psychologickou práci, zkušený psychoterapeut ti tuhle tvojí energii pomůže zúročit.
můžeš začít tím, kdo byl pro tebe v dětství balvanem, který si musíš do života nést. přeju hodně štěstí, odvahy a vytrvalosti v sebereflexi.
odpovědět 
    Re: Neměla by se omluvit?19:28:40 07.05.2014
Petře většina zde diskuzujicích skončila na hranici obtížnosti 5, hoblují každý rok ty samé cesty.Při pivě a na internetu jsou nejlepší horolezci...
odpovědět 

 No myslím...18:20:32 06.05.2014
...že Vánoce z toho má hlavně pan otec.
z Kotýzuodpovědět 

 BARA10:27:29 07.05.2014
Chlapi serte uz na to, Bara leze blbe to od vas uz vime. Pojdte ted provetrat klavesnice nad lezbou techto klasiku je to styl OS nebo RP? Prostrihu je tam dost a otazek jeste vic. Co vy na to? http://www.novinky.cz /koktejl/335512-medvedi-si-v-kanonu-zahrali-na-horolezce.html
odpovědět 

 Takže17:44:59 07.05.2014
to skončilo na tom, co vždycky, každej prostě dělá to nejlepší dle svýho vědomí a svědomí. Takže jestli z Báry jednou bude extratřída, je to v pořádku. jestli spadne a nedejbože se zrakví a nepoleze, je to taky v pořádku.

netřeba nikoho prudit a buzerovat. nikdo nemá patent na rozum. všichni máme patent na rozum.
Idefixodpovědět 

 Oddělená realita07:13:29 11.05.2014
Gratuluji Báře k přežití. Jeden z těch prvních pokusů jsem viděl. Nevím přesně který, ale i tak alespoň chápu, jakým způsobem Petr uvažuje a jak vidí realitu on a jak to podává ve svých článcích. Tím víc mě to děsí.
Bídaodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179706)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
S Větrem V Zádech IXa Teplické Skály
Dreaming Saigon 6c Quirra
Mochomůrka Červená 6a Tisá - Modřín
Mochomůrka Zelená 5 Tisá - Modřín
Jižní Hrana 5 Tisá - Modřín
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Maara není MH | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Maara není MH | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Oslava | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (146)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (109)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (15)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Secret Spot Bouldering 2024 (2)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 354 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 324 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.