LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Poslední slova před smrtí: Cvaknu si tu erárku...
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142675 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Flash Boulder Bar - Brno
Olympia - Brno - Modřice
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou

Prodejny
Namche - Outdoor, Travel & Climbinig Center, s.r.o. - Praha 8
bart´s port - Praha 2
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zápis ze schůze OVK Broumovsko

Dne 30.08.2020 se konala schůze OVK Broumovsko,





Zde je k nalezení zápis Schůze OVK Broumovsko.

Aktualizovalo se obsazení správců pro jednotlivé oblasti , obvody link obsazení správců pro jednotlivé oblasti.



Kovářova rokle (hi res)

foto by © Jirka Ponomarev



Upozornění především pro prvovýstupce

Pokud zamýšlíš tvořit prvovýstup na Broumovsku, seznam se s pravidly pískovcového lezení a zároveň s upřesňujícími pravidly OVK Broumovsko.

Pokud je možnost, že zamýšlený nový směr by mohl zasahovat, křižovat či být v blízkosti jiných cest ve stěně, pak je nanejvýš vhodné si ony cesty nejdříve přelízt, aby nedošlo ke zbytečnému dojištění již existující cesty.

V zápise ze schůze z 30.08.2020 je apel na pionýry, kteří neví, jak vypadá kruh.

Pokud něco nevíš, tak se zeptej správce nebo někoho z OVK Broumovsko.

OVK Broumovsko   [úpravy] 09:36 24.09.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Kruhy11:48:03 24.09.2020
Tomu nazoru s kruhama fandim...Za me do pisku v tradicnich oblastech jedine kruhy. Vyborne.
Marphyodpovědět 
 Nějak cimprlich,22:15:00 24.09.2020
vyměňovat osazená (pískovcová) očka za kruhy, kterýho kokota to může jen napadnout...? Leda že leze bos, navazuje se na kšandičky a jistí v teplejch, to pak jo.
Máraodpovědět 
  Re: Nějak cimprlich,22:52:41 24.09.2020
Asi chcou aby to k sobe ladilo, tak jako ty planovane informacni cedule :D
odpovědět 
   Re: Nějak cimprlich,12:40:30 25.09.2020
Nově kruhy samozřejmě klasické! Ale měnit něco co se minimálně 10 let vpodstatě tolerovalo a mnohde jsou v tom dnes nikoliv obyč random borháky, ale dotované pískovcové ČHS borháky !!! Sám jsem byl u toho když funkcionáři CVK doporučovali jejich používání a LEPENÍ. Navíc by mě zajímalo jak je takovádle výměna ( VYTLUČENÍ ) nenápadných lepených caplíků za kruhy obhajitelná z pozice ochrany přírody? Pánové z OVK co jste řešili poslední roky? Prošla nějaká cesta s borháky za tu dobu vaším schvalovacím procesem? Jestli jen jediná ano, zamyslete se hlavně sami nad sebou! Bych tak tipnul že zase někdo někomu vyfouknul hezkou linku a dotyčný hraje divadélko taháním za šnůrky...
Putinodpovědět 
    Re: Nějak cimprlich,13:49:21 25.09.2020
A víš kde leží Adršpach?
odpovědět 
     Re: Nějak cimprlich,14:21:21 25.09.2020
Nejen to, moc dobře vím kolik cest tam s borháky vzniklo za posledních 10 roků... Ve finále je jedno že tech borháků tam je víc než 100. Zajímalo by mě stanovisko chko na výměnu jediného lepeného borháku za lepený kruh z hlediska ochrany přírody, když už si ta OVK potažmo CVK hraje na zástupce široké lezecké komunity...Měl jsem za to že naše lezení v klasických oblastech je především prováděno s ohledem na šetrnost k přírode?
Putinodpovědět 
     Re: Nějak cimprlich,14:39:38 25.09.2020
A aby nedošlo k mejlce, myslím si že dávat borháky do Ádru byla blbost a prasárna, vedená egoistickým pocitem vlastní pravdy a vyjímečnosti, ale řezat to a nahrazovat kruhem je ultraprasečina. Co se za čas stane až vlivem eroze skála o několik cm ustoupí a ten nerezovej dřík opláclej chemií vyleze? Nestačí snad jedno roxorový memento na Hlavsově?
Putinodpovědět 
    Re: Nějak cimprlich,19:18:35 26.09.2020
V Ádru byly vždy povoleny jen kruhy - pročti si kolik chceš zpráv OVK zpátky a nic jiného nenajdeš.
odpovědět 
     Re: Nějak cimprlich,09:30:51 27.09.2020
Zprava nezprava 1) cokoliv lepeneho bylo doporucovano zastupci CVK 2) ovk nekonala mnoho roku 3) at OVK doda stanovisko CHKO k vymene lepeny borhak za lepeny kruh jen z duvodu pocitu OVK a nehraje si na vyzsi autority nez jim prislusi... Co to jako je, borci co sami tlucou veci doskaly rozhodujou o tom kdo jak kam a kdo ne bez ohledu na potrebne autority, vzdyt to je stred zajmu, sebestredne bez ohledu na dopady na siroukou lezeckou verejnost a lezeni jako takove!
odpovědět 
  Re: Nějak cimprlich,05:52:27 06.10.2020
Myslim ze ty co mysleji vic nez jen na vlastni kratkej zivot tady na zemi a nase zazitky a pozitky..cili na tradice. By prestavovali takhle verici kateraly, prisel by stat nemalo penizku z tuuuurismu , ale to je jen takovej " DETAIL" ze?:-)
odpovědět 

 Množné č.?17:26:35 24.09.2020
Kovářova rokle je jedna.
Éfaodpovědět 

 Bohužel18:58:29 24.09.2020
Je smutné že borháky do cest dávají staří pardi co v oblasti 30 let lezou.
Ondraodpovědět 

 Bh19:39:20 24.09.2020
Myslím si , že je jen otázkou času kdy se používání kruhů zcela zakáže .
Tomajdaodpovědět 

 Progres22:48:43 24.09.2020
Na Broumovsku udělali velký pokrok. Ve starších průvodcích odmítali slovo borhák i vyslovit a snažili se ho nahradit slovem nýt, a nyní se slovem borhák zápis jen hemží.
Bídaodpovědět 

 Zbytečné dojištění08:29:37 25.09.2020
Zajímavé, že zatímco v ostatních lidských činnostech se bezpečnost prosazuje leckdy až absurdními pravidly, v našem pískovcovém rádoby skanzenu se sleduje zjevný opak. Jestli se někdo zabije, to nevadí (možná to je i žádoucí?), ale hlavně aby nedošlo ke zbytečnému dojištění cesty. FOAD
Stříbroodpovědět 
 Re: Zbytečné dojištění11:34:17 25.09.2020
Jsem si to FOAD musel najít, chvíli jsem si říkal, jestli to není nějaký citoslovce z komiksů :)
Představil jsem si tě v mračnech švédskejch komárů, jak lovíš signál, abys mohl odeslat komentář na Lezce, a u toho děláš: FOAD! FOAD, FOAD! FOAD!!!
P.odpovědět 

 BH X KRUH09:08:37 25.09.2020
Proč vyměňovat bh za kruhy?? důvod? vždyť bh se líp cvaká, je bezpečnější z hlediska možného vycvaknutí presy a bh je mnohem menší, tedy téměř na skàle nejde vidět oproti velkému kruhu, za me je to velký krok zpět!
domodpovědět 
 Re: BH X KRUH10:03:51 25.09.2020
Souhlasím. Nevýhoda bórků mě napadá, že jsou ze země hůř vidět než kruhy - to se týká hlavně dlouhejch lajn, který se klikatěj a jsou spoře odjištěny. Pak ještě co se tradičních oblastí týká štandování - na to je kruh mnohem praktičtější a řekl bych, že i bezpečnější.
V.odpovědět 
 Re: BH X KRUH19:31:35 26.09.2020
Když lezeš samé sportovky, tak by byl asi tenhle názor pochopitelný. Ale když si to proslaníš a nacvakáš presky, abys poslal PP kusovku, tak už přece nemusíš řešit, do čeho to máš nacvakané?

Když máš zrovna síly tak tak a jsi rád, že po něčem skočíš, tak s borhákem jsi v pr..., protože tam už k prstům necvakneš preso s lanem. Kruh můžeš držet a zajistit, aniž bys o ty prsty přišel. A věř, že mám obojí vyzkoušené.
odpovědět 
  Re: BH X KRUH20:42:54 26.09.2020
Skakani po kruhu je nesportovni a necestne! (kolikrat sem blahorecil prvovystupcum ze nekam dali kruh jak volant.)
Ovsem tim jaksi mlcky vznika pozadavek ze pad do posledniho jisteni pod kruhem by nemel byt podlaha..)
odpovědět 

 Kruhy vs. horháky11:00:36 25.09.2020
ČHS si nechává dělat kruhy a borháky, což znamená, že chce obojí používat. Je jen na nás kam si co dáme. Na něco lepší kruh (pevnostní zkouška, lepší vzhled, zachování klasického jištění) na něco borhák (lepší cvakání, kolikrát není ani vidět) a určitě by se našlo dalších plus a mínus pro jednu i druhou variantu. Každopádně je jasně řečeno do Ádru jen kruhy a borhály ne (zachování klasické oblasti) a zbylé oblasti (Teplice, Broumovky, Ostaš, Křižák..) borháky ano - proč také ne, když jsou vyrobeny a funkci plní stejně dobře! A je totální nesmysl někdě něco přetloukat když už to tam je - pokud to není teda již zmiňovaný Ádr..
Jenkysodpovědět 

 Kruhy vs. borháky11:05:56 25.09.2020
ČHS si nechává dělat kruhy a borháky, což znamená, že chce obojí používat. Je jen na nás kam si co dáme. Na něco lepší kruh (pevnostní zkouška, lepší vzhled, zachování klasického jištění) na něco borhák (lepší cvakání, kolikrát není ani vidět) a určitě by se našlo dalších plus a mínus pro jednu i druhou variantu. Každopádně je jasně řečeno do Ádru jen kruhy a borhály ne (zachování klasické oblasti) a zbylé oblasti (Teplice, Broumovky, Ostaš, Křižák..) borháky ano - proč také ne, když jsou vyrobeny a funkci plní stejně dobře! A je totální nesmysl někdě něco přetloukat když už to tam je - pokud to není teda již zmiňovaný Ádr..
Jenkysodpovědět 

 nechápu11:22:25 25.09.2020
Nechápu to. Totálně to nechápu. Vždyt to je omezování svobody. Dobře, staré klasiky nechte s kruhama, ale proč by se měly dělat sporotvní cesty po kruzích???? aby sis musel nabrat sebou 2x víc expresek? ať si každý vrtá co chce (samozřejmě certifikované jištění). Nechte už komedie. Když sem začínal lézt, tak mě taky bavilo hrát si na klasika ve flanelce bez mádža, ale pak sem zjistil, že mě baví vylézt si i sportovnější věc s mádžem. Báví mě oboje, budu respektovat staré cesty a polezu je bez mádža, ale nové sportovky polezu s mádžem a budu si tam dávat borháky. V tomto se fakt nedohodnem. Je to šikana, nic víc. fuck off
.odpovědět 
 Re: nechápu19:34:41 26.09.2020
A nešikanuješ teď ty všechny ostatní? Bude to tak, jak chci já. Basta!
odpovědět 

 trest13:54:03 25.09.2020
A největší trest teprve přijde. Protože to nikdo přetloukat určitě nebude tak jejich  cesty nebudou v novém průvodci. To bude krůtá odplata králů z ádru.
Štěpánodpovědět 
 Re: trest05:57:22 06.10.2020
Tak nebudou Stepane, aspon za 100 let budou mit jini po cem list. Za me dobry kouknu na to shora..snad:-)
odpovědět 

 kdo to vymyslel21:33:58 25.09.2020
jakej je rozdíl mezi ádrem a teplicemi?
tomasodpovědět 
 Re: kdo to vymyslel08:07:59 26.09.2020
v teplicích už ujel vlak
odpovědět 
  Re: kdo to vymyslel20:54:15 26.09.2020
to mas tezky kdyz jezdis jen do Trutnova..
odpovědět 

 Bh10:56:15 26.09.2020
Cítím se v lezení nezatížen tradicí a snažím se na svět dívat s nadhledem . Ale nedá mi zmínit , že osazování kruhů nesouvisí s tradicí neb horolezci nic jiného neměli a vázali se kdysi ke kruhům přímo lany tak jako krávy . Nicméně kruhy měli velký význam v případech tradičního lezení neb to byl skvělý chyt i stup , nehledě na výhody při použití tradičního stavění ( dnes zakázaného ) .Ti co lezou na skály volně chtějí používat to co je běžné po celém světě . Vím to . Komunismus má  v Česku taky dlouhou tradici ......
Tomajdaodpovědět 
 Re: Bh12:00:12 26.09.2020
Naprostej souhlas. To komunistický myšlení a chování se z hlav jen tek nedostane...
Tomajdo, zdravím!
Zdénaodpovědět 
 Re: Bh12:11:27 26.09.2020
souhlas, a jen dodám, že tady na lezci byla před časem anketa, jak se lezci staví k mádžu. samozřejmě, že nejvíc bylo těch, kteří by s ním rádi lezli, třeba ne všechno, ale moderní, nové cesty. Myslím, že úplně stejný výsledek by byl v tomto případě. Větsina by chtěla borháky, ok v klasikách nechat kruhy. Už z tama vykopejte ty staré garnitury
.odpovědět 
 Re: Bh14:41:16 26.09.2020
Napsal jsi to krásně, souhlas.
Kokodpovědět 
  Re: Bh18:02:03 26.09.2020
Když si prohlédnete složení OVK tak nevím jestli staré garnitury? OVK je složena z lidí kteří se polické pánvi vyznají jako málo kdo, kteří mají nalezeno jak v klasikách tak v nových cestách, kteří udělali a stále dělají 10ky prvovýstupů ročně a kteří ve zdejších skalách tráví víc času něž kdokoliv z vás. Kdo jiný by měl zasedat a rozhodovat v OVK?
odpovědět 
   Re: Bh18:33:33 26.09.2020
jenže se občas chovaj jak kdyby jim celej ádr patřil.někteří.
Štěpánodpovědět 
  Re: Bh19:50:43 26.09.2020
Když si prohlédnete složení OVK tak nevím jestli staré garnitury? OVK je složena z lidí kteří se polické pánvi vyznají jako málo kdo, kteří mají nalezeno jak v klasikách tak v nových cestách, kteří udělali a stále dělají 10ky prvovýstupů ročně a kteří ve zdejších skalách tráví víc času něž kdokoliv z vás. Kdo jiný by měl zasedat a rozhodovat v OVK?
odpovědět 
   Re: Bh14:45:45 27.09.2020
Rozhodne by tam nemeli vetsinove rozhodovat o sve vlastni praci ti co cest delaji nejvic, jsou v klasickem stretu zajmu, cleny OVK by meli nominovat mistne prislusne oddily nikoliv v podstate predseda chs... doporucuji si precist demokraticky nesmysl v podobe statutu CVK, OVK
odpovědět 
    Re: Bh16:21:33 27.09.2020
Trochu potíž je, že se do těchhle funkcí zájemci zrovna nehrnou. (Navíc ti ideální - aby byli kompetentní, ochotní víceméně zdarma ve volném čase něco dělat, a ještě bez toho zmiňovaného rizika "střetu zájmů", názorově vyvážení a ne příliš autoritativní, ale zase ochotní nadělat si případně z kamarádů nepřátele nepopulárními rozhodnutími, nechat ze sebe dělat blbce těmi, co na ně nebo na všechno serou...)
P.odpovědět 
     Re: Bh23:23:00 27.09.2020
Struktura vrcholovek je postavena na hlavu. Proto se tam nikdo nehrne. CVK ani OVK neni legitimni organ lezecke verejnosti, pouze nastroj posilovani vlivu vedeni CHS skrze najivni nadsence. Omlouvam se samozrejme tem nekolika malo znalejsim kteri si to uvedomuji a presto tam jsou.
odpovědět 
    Re: Bh16:31:48 27.09.2020
Jinak teda lpění na kruzích mi přijde docela nepodstatné. Tradice podle mě stojí spíš na jiných věcech, jako je charakter cesty, způsob provedení prvovýstupu a vzdálenost jištění... Jestli kruh nebo borhák, to je podle mě to poslední. - Ale stejně jako je divné lpět na kruzích tak, že se má zbytečně ničit skála předěláváním jištění, je asi zbytečné používat borháky, když vím, že z toho může být oheň na střeše.
P.odpovědět 
     Re: Bh07:02:34 29.09.2020
díky za inteligentní postoj k věci - i v předchozím příspěvku, kdyby jich bylo více, nemusí se tu takové věci vůbec řešit.
Sodpovědět 
      Re: Bh01:17:31 30.09.2020
nene to nezakecáš. Jaké inteligentní? Spíš stáhnul ocas. Mě to není jedno. Kruhy si dávej do svých cest. Já si do svých budu dávat borháky. V čem je kur.va problém??
.odpovědět 
       Re: Bh09:38:53 30.09.2020
Pardon, že reaguju zase já.
Já vidím problém v tom světě, kde se různý čuryni akorát štengrujou, kdo je větší a hustější a kdo se víc prosadí proti tomu druhýmu (když jsou 2 strany, tak to často platí pro obě). Tím nemyslím jenom kruhy versus borháky v Ádru, je to obecnější. (Ne že bych to taky neuměl, občas člověku trvá, než mu to dojde.)
Není trochu blbý nazývat to, když bereš trochu ohledy, stáhnutím ocasu?
P.odpovědět 
 Re: Bh19:15:32 26.09.2020
Sekání taky bylo běžné po celém světě.
Seru na všechno má v Česku taky dlouhou tradici ...
odpovědět 
  Re: Bh14:46:40 27.09.2020
I budoucnost:-).
odpovědět 

 kruh vs. borhak23:20:09 29.09.2020
Vytloukat borhaky a davat misto nich kruhy je uplna pitomost. Spise by se melo tem lidem dat preventivne do drzky, aby borhaky nepouzivali.

Je to uplne stejny pripad jako kdyz se zrusi cesta protoze nebyla udelana v souladu s pravidly - typicke v labaku. Pak se teda jakoze "udela" spravne. Jisteni je v +- tech samejch mistech jen tam jsou vsude stopy puvodnich borhaku.
hurvajzodpovědět 

 proč rušit funkční jištění?17:10:55 05.10.2020
Je zcela evidentní, že borháky jsou modernější, skálu tolik nehyzdí, lépe se cvakají, snadněji se vrtají, na štandu můžou být klidně dva a pořád budou méně nápadné než kruh. Pokud to charakter skály umožňuje a je to srovnatelně bezpečné, či i bezpečnější, nechápu proč by nemohly být i v Ádru. Staré cesty ať zůstanou s kruhama a nové klidně odspodu borhákovat, ale proč měnit funkční jištění v nových cestách? Staré kruhy po prvních Sasích se kdysi taky měnily za modernější, ale až když to jejich stav vyžadoval... Co je to tedy vlastně ta tradice? Boso už se většinou neleze, v papučích už vůbec ne, lezečky mají všichni, sedáky mají všichni, konopná lana visí jen na zdi v hospodě, stavění ze sedačky je při prvrovýstupech nějaký ten čas zakázáno, fichle a dřevěné klíny by dnes sotva někoho napadlo používat, když máme Ufo a bezbarvé mágo je dávno k sehnání... Je tradice to, že někdo 1x vyleze nějaký prvovýstup, náhodou se v tom nezabije, dá tam jeden nebo žádný kruh a pak už si to nikdo jiný netroufne? A dojistit se to nesmí, ani když se v tom někdo zmastí?... To není tradice, to je elitářství a vznikají tak lezecké skanzeny. Písek = morál to rozhodně ano, písek nesnese nájezdy lezeckých davů, ano, ale proč třeba nedojistit vyhlášené vraždy?... A furt se pak budem divit, proč že jsou ty "lezitelné" cesty na písku tolik opotřebované. Prvovýstupce by měl taky uvažovat, jak se v tom budou cítit ostatní, protože to (doufám) nedělá jen pro sebe. Úcta ke starším generacím tady přece pořád je a bude, jsou natrvalo zapsaní v průvodcích a knihách, nikdo na ně nezapomene. To že něčí cestu lezu s ufounama, rukavicema apod. to přece neshazuje jejich výkon, ale můj, vadit mi to nebude a u Tošováka se s tím hold chlubit nebudu. 
Mazgyodpovědět 
 Re: proč rušit funkční jištění?17:50:17 05.10.2020
jo, a proc nepovolit jezdit maraton na kole, to preci neni zdravy aby nekdo bezel celejch 42 km pesky, znici si nohy, vydejcha si plice. Pokrok nezastavis, dneska jsme proste dal, boty ve kterejch to bezel prvni borec jsou taky nekde u Tosovaka na zdi.
odpovědět 
 Re: proč rušit funkční jištění?19:14:02 05.10.2020
Prvovystupci to praveze delaji jenom pro sebe.
odpovědět 
 U špatně jištěných neuvádět jméno prvovýstupce20:02:19 05.10.2020
Navrhuji u všech špatně jištěných cest neuvádět jméno prvovýstupce.
Véčaodpovědět 
  Re: U špatně jištěných neuvádět jméno prvovýstupce21:12:23 05.10.2020
Spalíme všechny průvodce, véča bude organizovat kontroly v knihovně konkrétních lezců. A příští rok na fesťáku je po finále boulderingu spalíme.
odpovědět 
   Re: U špatně jištěných neuvádět jméno prvovýstupce21:33:16 05.10.2020
A už se nebude chodit s rouškama, ale s pochodněma :D
odpovědět 
    Re: U špatně jištěných neuvádět jméno prvovýstupce06:06:14 06.10.2020
a zakaze se start ze země. Nastupovy chyt bude vždy pravou rukou, zhruba tam kam dosahneš.
odpovědět 
  Re: U špatně jištěných neuvádět jméno prvovýstupce21:12:27 05.10.2020
Spalíme všechny průvodce, véča bude organizovat kontroly v knihovně konkrétních lezců. A příští rok na fesťáku je po finále boulderingu spalíme.
odpovědět 

 Kolečko nebo čárka18:14:13 07.10.2020
Ahoj,autoři a spoluautoři cest v Adru na BH jsou hlavně špičky např.Sobotka,Hudeček,O.Beneš,Mázl,Šatava,Lautner...je etické předělávat prvovýstupy a navíc takovým pískařům.Tohle by si měli hoši VK uvědomit!Je to diktování estetického cítění ...kolečko nebo čárka?
odpovědět 
 Re: Kolečko nebo čárka20:48:02 07.10.2020
etika? DNESKA? Ti nevim..
odpovědět 

 Kruhoborhák08:13:22 23.10.2020
A co takhle udělat normovaný kruhoborhák? Vždyť kruh je vlastně borhák s navařeným okem. Kdyby se vzal normální pískovcový ČHS borhák a navařilo se na něj oko (možná by bylo potřeba trochu zvětšit oko borháku), tak máme esteticky kruh a prakticky kruh a borhák v jednom.
Kokodpovědět 
 Re: Kruhoborhák08:50:28 23.10.2020
Co takhle dát si trochu kyslíku?
odpovědět 
  Re: Kruhoborhák14:00:18 23.10.2020
Vysvětli mě, v čem je to blbej nápad. Rád se poučím. Teďka jsem si doma zkoušel cvaknout preso do borháku, ve kterým jsem už měl tlustou šroubovačku a docela to šlo. Je fakt že ale trošku větší oko borháku by nebylo špatný.
Kokodpovědět 
   Re: Kruhoborhák20:08:04 23.10.2020
Je to kokotina a pokud ti to musí ještě někdo vysvětlovat, tak je to asi stejně zbytečný :)
Georgeodpovědět 
    Re: Kruhoborhák21:21:22 23.10.2020
A čím by se to pak lišilo od lepenyho kruhu, kterej už existuje?
odpovědět 
     Re: Kruhoborhák21:23:56 23.10.2020
Lišilo by se to ve všech výhodách borháku kromě toho že kruhoborhák by nebyl tak nenápadný. Zejména jde o pohodlnější cvakání a bezpečnost pro použití běžných presek.
Kokodpovědět 
      Re: Kruhoborhák08:58:45 27.10.2020
Zdar,tyhle kruhoborháky už tak 15 let jsou na Hejšovině v cestách Černá kočka,Dach mat
odpovědět 
       Re: Kruhoborhák12:24:09 27.10.2020
No vida. A je to použitelný?
Kokodpovědět 
       Re: Kruhoborhák14:14:35 27.10.2020
Dejte do těch BH v Adru nilonky třeba XXL at to je teda klasika a nemusíte nic převrtávat,konečně budou BH pořádně vidět
odpovědět 
        Re: Kruhoborhák15:18:12 27.10.2020
Jojo to jsem si taky říkal, že teoreticky by stačily kruhové mailony, ale tím už by se asi moc dráždilo OVK. Ty sériové kruhoborháky mě připadají jako dobrý kompromis.
Kokodpovědět 
      Re: Kruhoborhák13:08:44 27.10.2020
No a jaký výhody má borhak oproti lepenemu kruhu? Způsob osazení je stejný, ne?
 Masoodpovědět 
       Re: Kruhoborhák14:26:44 27.10.2020
To co je zalepené ve skále je ta samá věc!
odpovědět 
 Re: Kruhoborhák14:57:59 27.10.2020
A co takhle skobokruh. To by teprve byla paráda hlavně v Ádru.
neneodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179706)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
S Větrem V Zádech IXa Teplické Skály
Dreaming Saigon 6c Quirra
Mochomůrka Červená 6a Tisá - Modřín
Mochomůrka Zelená 5 Tisá - Modřín
Jižní Hrana 5 Tisá - Modřín
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Maara není MH | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Maara není MH | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Oslava | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (146)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (109)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (15)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Secret Spot Bouldering 2024 (2)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 354 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 324 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.