LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
24.Mokroluský 10766
25.Janošová 10710
26.Šofránko 10698
Bouldry:
24.Moravec 9350
25.Šťastný 9300
26.Klapal 9215
Hory:
12.Bloudek 5970
13.Procházková 5670
14.Y 5373

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142675 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
HO Náchod lezecká stěna ZŠ TGM - Náchod
Lezecká stěna Jičín - Jičín

Prodejny
HUDYsport - Praha 1
HUDYsport - Hřensko
HUDYsport - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zahrab si své ho…!!

Návod, jak jít v přírodě na záchod?

Dovolte nám vážení čtenáři, lezci, přátelé upozornit na palčivý problém, který přináší pobyt v přírodě.

Je smutné, že existují lidé, kterým je nutné toto psát (doufám jen, že je to menšina), ale prosím nekálete u skal.

Na většině míst správné zakopání lidských výkalů je nejefektivnější metodou, jak docílit toho, aby nebyl kontaminován povrchový zdroj vody, nedocházelo k poškození prostředí kolem skal, neroznášely se nemoci a naopak se urychlil proces odbourání a tlení exkrementů. Existují dokonce místa na zemi, kde exkrementy musí být sebrány sebou.


Ne každý má to štěstí v přírodě najít záchod


Jáma (díra, ďoura):
Je nejvíce akceptovanou metodou, jak se vyrovnat s lidskými odpadky. Není to sice ideální varianta, neboť na rozdíl od rozšířeného názoru, výzkum zjišťuje, že v některých případech zakopáním fekálií se naopak zpomalí proces rozpadu. Patogeny byly zjištěny v takto zakopaných exkrementech dokonce po delší době než po roce. Přesto ve světle všech výše zmíněných trablů spojených s vyměšováním v přírodě se zakopání fekálií jeví stále jako nejvhodnější metoda.
Ale právě pro efektivní průběh procesu odbourávání škodlivých látek je nutné věnovat pozornost správnému výběru místa. Daleko od vody, tábořiště, skal a ostatních často navštěvovaných míst.


V nejmenované oblasti již místní lezce naštvalo, že se návštěvníci neumí chovat a tak jim na uvítanou udělali pěknou nástěnku


Na základě těchto skutečností pravděpodobně nejvhodnější metodou umístění lidských výkalů v přírodě se jeví díra, jejíž výhody jsou:

- ve většině oblastí je jednoduché díru vykopat
- většinou je jednoduché ji pak zeminou zakrýt
- umožňuje mít soukromí
- exkrementy spíše rozptyluje než koncentruje což usnadňuje tlení


Jaká pravidla platí pro díru?
Neměla by být blíže než 70 m od vody, cesty, skal, kde se leze, či kempu. Mělo by pro ni být vybráno místo, kam pravděpodobně nebudou chodit další lidé. Organická tmavá půda obsahuje více mikroorganismů, které pomohou rozložit výkaly. S malou lopatkou, či špičatým kamenem, případně klackem, vykopej 15 - 25 cm hlubokou díru o průměru asi 20 cm. Do ní pak vykonej potřebu a vše vykopanou zeminou opět zasyp. Toť vše.
Když jste více dní na jednom místě tyto místa by měla být rovnoměrně rozdělena.
Jestliže je to možné, vykopej díru v místě, kam nejvíce svítí slunce, neboť teplo ze slunce napomáhá rozkladu.


Řez jámou


Toaletní papír: Toaletní papír se časem rozpadne, kdo však chce být v souladu s přírodou, používá přírodní toaletní papír. Použití vegetace, sněhu a kamenů vyžaduje cvik, ale přináší to minimální dopad na prostředí. Papír nepálit nebezpečí požáru.




Exkrement jednoho z lezců , vydělal se přímo na cestě (papír ho ale usvědčil)


Toaletní papír v vyprahlých krajinách:
Berte buď s sebou, nebo zakopat. Opět papír nepálit nebezpečí požáru.

Tampony:
Zásadně je odnášejte zpět, nejdou dobře spálit a nezetlejí.

Moč:
Moč nemá přímý efekt na poničení půdy či vegetace. Pokud možno opět močte dál od skal, kde často bývají převisy a tam jak známo neprší.


Zátiší z vajglem


Další odpad:
Berte všechen odpad s sebou, i když není přímo váš.

Pokud nedokážete toto pravidlo vstřebat, jeďte ze skal zpět do civilizace!!

JirkaS   [úpravy] 19:55 01.06.2005Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ho..... v díře21:10:08 01.06.2005
muhehe pif paf konečně článek podle mýho gusta a vše doplněno vkusnými obrázky - bravo jen tak dál  :-))))
blondakodpovědět 

 sakra-mento of vildones21:21:23 01.06.2005
paráda... konečně můžu říct že je to o ho*ně aniž bych to myslel špatně :o))... vtipný, poučný, naučný...
Fotky až morbidně detajlní :o)a mimochodem... kde že je ten záchod z první fotky (???) abych ho v případě nutnosti neminul... ;o), nebo je mobilní???- poušál??? kredit??? :o)
Petr
lošmenodpovědět 

 parada22:05:11 01.06.2005
paradni clanek .. za tohle bych dal lano :-)
Honza Handrejchodpovědět 
 Re: parada09:02:06 02.06.2005
tak dej
**odpovědět 

 .22:15:05 01.06.2005
A neplati to jen pro skaly, ale i pro taboreni mimo kempy, a vubec vseobecne v prirode!

Pro HH co furt sedi na netu: kdy dame to c(_) ?? V.
Glutonodpovědět 

 Takovy sracoviny?!22:24:55 01.06.2005
No ja nevim, zabivat se tu takovyma sracovinama?! Jinak prima clanek, clovek se i tady pobavi...
dedanekodpovědět 

 Když...22:41:43 01.06.2005
Je fakt že některý místa jsou dost strašný, ale když musíš, tak musíš a rychle...Pjeknej článek :-)
Kubaodpovědět 

 Na ho*no22:44:29 01.06.2005
Skoro celej clanek o Ho*nu :))))
_lose_odpovědět 

 vajgly23:01:24 01.06.2005
..ta poslední fotka taky moc dobrá. Bohužel velmi rozšířený nešvar. Čím víc lidí leze, tim víc vajglů pod skálama. Minulej tejden sem byl na Kamýku a pod Růžovym partnerem si pro vajgly nebylo kam sednout. Všem těm, co dělaj pod skálama tehhle humus vzkaz - ne všichni sou takový dobytci jako vy, vodneste si svoje vajgly zpátky domu. Howgh :-)
Vacanodpovědět 
 vajgly10:25:41 02.06.2005
Je to zajímavá věc s těma vajglama. Kuřáci se téměř bez vyjímky chovají jako prasata. Bohužel to platí i o lidech, které lze za normálních okolností považovat za jinak slušné,inteligentní a dokonce čistotnéK dyž si ale zapálí, tak jsou schopni odhodit vajgl naprosto kdekoliv, aniž by se nad tím vůbec pozastavili. Prostě dokouřit, před vstupem do dopravního prostředku si naposledy pořádně šluknout, uvnitř vypustit a vajgl hodit na zem patří k běžné výbavě kuřáka.
Ať si klidně ničí zdraví, to je jejich volba, ale omezení svobody nekuřáků, to je oč tu běží.Jó kdyby tak chtěl někdo rozjet reklamní kampaň za slušné chovaní kuřáků.
bolekodpovědět 
  Re: vajgly10:41:10 02.06.2005
Souhlasim s tebou, zaslechl jsem názor, že vajgl není odpadek. Na to říkám, že je to pěkná kravina.
JirkaSodpovědět 
  Re: vajgly12:38:31 02.06.2005
Noo klucí, samo že s váma souhlasim čistota je čistota ,ale zároveň se musím stydět! Nebo kdo znás je ten opravdový skautík s čistým svědomím (ohledně odpadků)?? Já myslim že jich tu moc nebude!
cliffodpovědět 
   Re: vajgly12:43:28 02.06.2005
Nevim jestli jsem skautik, ale treba na vajgly si na skaly nosim malou plechovou krabicku, do ktere je vykourene peclive ukladam a v civilizaci vysypu do kose .... Anebo poskytnu lacnemu bezdomovci.
cifraodpovědět 
    Re: vajgly12:48:36 02.06.2005
Mám na ně dokonce popelníček. Skládací a dostal jsem s tím, že ho mám na štandování. Jenže ho věčně zapomínám doma, takže vajgly cpu do přední kapsičky ledvinky na foťák a ta už strááášně smrdí. Dokonce jsem přemýšlel o tom, že snad nechám kouření, ale uznejte.., dokážete si představit co už jsem do toho narval peněz? Taková investice, a tu bych teď jen tak zahodil :-)
Tomáš F.odpovědět 
     Re: vajgly13:36:44 02.06.2005
Investice, kde navratnost je celkem zarucena...
lec asi dost lidi pri "vyplaceni prvnich dividend" marne hleda zpusob jak prestat investovat, nekterym se to i povede. Cim drive, tim lepe.
Marian B.odpovědět 
  Re: vajgly versus žvýkačky14:00:20 02.06.2005
No já nevím, když už nadáváte na kuřáky, kteří hází vajgly všude kolem sebe, uvědomte si sami, kolikrát jste takhle z huby na zem vyplivli žvýkačku. Když jdu po ulici vidím jich na zemi rozpláclých mnohem víc než vajglů.
Milhausodpovědět 
   Re: vajgly versus žvýkačky22:01:01 26.11.2005
Představte si že se vám na Vaší novou Gore-texovou bundu nalepila žvejkačka. Ta odporná skvrna,vzniklá po odstranění žvejky, tam bude do konce vesmíru!
tarzinoodpovědět 
  Re: vajgly17:18:59 02.06.2005
Dalsi z natvrdlych militantnich nekuraku. Ja kourim bezfiltrovky a na zastavce sem si nezapalil cigaro uz leta. Podobne jako vetsina mych pratel kuraku. A kdyz se mezi kurakama najde hovado cmudici na zastavce autobusu, meli by se nekuraci ozvat. Me osobne na zastavkach stve daleko vic, kdyz ridic nechava motor nastartovany dlouhe minuty a ty stojis ve fronte a cuchas daleko horsi a koncentrovanejsi smrady nez ty cigaretove (napr. benzpyreny - nejhustejsi zname karcinogeny). Podobne pod skalama - obcas nejakej ten vajgl tam je, ale ve srovnani s kelimkama, lahvacema a hovnama to je uplne bezvyznamny curbes. Opet neznam zadneho lezce-kuraka, ktery by si vajgly neodnasel s sebou. Co se tyka tady v diskusi zminovaneho Roviste: je to moje domovska oblast a do okamziku jejiho zpopularizovani to byl raj na zemi. Ted tam nechodim, protoze je to proste neunosne - pochybuju, ze ten negativni dojem maj na svedomi lezci-kuraci, spise by se dalo asi mluvit o lezcich-prasatech vseobecne....Ty, svaty, ovsem mezi ne nepatris, ze?
honzaodpovědět 
   Re: vajgly15:56:34 02.01.2006
He, třeba jointy.
odpovědět 
 Re: vajgly14:20:07 02.06.2005
Kuřme ekologicy! Cigára bez filtru nebo balicí tabák, samé dobře ekologicky odbouratelné materiály.
Šlážaodpovědět 
  Re: vajgly15:58:17 02.01.2006
He, třeba jointy.
odpovědět 
 Re: vajgly18:33:45 02.06.2005
taky jsem se podivil, kdyz prvni vec co jsem nasel na Kapelnikovi ve Skalaku byl vajgl.. smutne
odpovědět 
  Re: vajgly15:54:26 08.11.2006
Jasne, to s tymito vajglami je recht, ja osobne fajcim a aj pod skalami, ale kazdy svoj spak si efektivne berem so sebou, nie je to vobec namaha a taky sacok sa najde vzdy, napr. sacok od krabicky z cigariet, tam tych vajglov vojde.
Peterodpovědět 

 je to humus23:08:20 01.06.2005
beru to když se nekdo vys.. někde dál od skal ale proč lidi ser.. přímo na cestu nepochopím tenhle víkedn jsme šli na křížák smeř jižní věře a ejhle hovno na kraji lesa a přímo na cestě tak bacha kdo tam půjdete ať si do něj nešlápnete
Romanodpovědět 
 Re: je to humus23:17:06 01.06.2005
sorry za pár překlepů
Romanodpovědět 

 foto23:22:24 01.06.2005
:))) hehe .. dobrý makro vajglu a hov*a. I slušná kompozice ;-)
ležecodpovědět 

 srát se musí umět.23:41:07 01.06.2005
Sraní v přírodě je třeba dobře natrénovat. Mám proto několik praktických rad pro začátečníky: 1.) Pokud máte pravidelnou stolici, serte vždy za světla. V divočině může být sraní v noci dokonce nebezpečné. 2.) Kalhoty je dobré si sundat úplně, snižuje se tak riziko, že si je poserete, nebo pochčijete. 3.) Vykopání jamky je vhodné. Pokud nemáte vhodný nástroj, postačí zahrnutí pořádnou kupkou zeminy. 4.) Nejvhodnějším přírodním papírem je tráva. Při trhání dejte ale pozor, abyste se nepořezali. 5.) Přestože nejhygieničtější je si omýt prdel v řece či rybníku, neserte v blízkosti vody. Vždy ve větší vzdálenosti.
stipodpovědět 
 Re: srát se musí umět.01:17:24 02.06.2005
respektp !
vuodpovědět 
 Re: srát se musí umět.01:20:38 02.06.2005
... ovsem pozor,aby nedoslo k rozkolu u bodu <<5>> cituji"nejhygieničtější je si omýt prdel v řece či rybníku" a dale "neserte v blízkosti vody", a po dodrzeni pravidel <<Kaleni u vodniho toku>> dle JirkaSe ve ,ktere rika,ze dira na kadeni by cituji"Neměla by být blíže než 70 m od vody" ... Horam i hromadkam zdar
ANGELodpovědět 
 Re: srát se musí umět.08:52:32 02.06.2005
ad tráva: Chceš-li býti dobrým Čechem, utírej si prdel mechem.
odpovědět 
  Re: srát se musí umět.12:23:28 02.06.2005
Seš-li slovák jako jedle, ser do díry a ne vedle.I.
odpovědět 
 Re: srát se musí umět.10:33:30 03.06.2005
S...i v horach ma tu vyhodu, ze clovek zpravidla moc toaletaku nepotrebuje :o)
dabodpovědět 
  Re: srát se musí umět.11:51:31 03.06.2005
Naštěstí. Ještě papír tam. Prostředí hor je docela háklivý na cizí vlivy. Např. i biologicky odpad (vzhledem k nižší průměrné roční teplotě ve vyšší poloze a menšímu množství organismů) se tam pomaleji rozkládá. Tedy by se měly zejména ve více navštěvovaných oblastech odnášet pokud možno i ohryzky a další odpadky, které jinak dost bezstarostně zahrabáváme. Ono je to vůbec složité. I biologický odpad (tedy ten, který v podstatě do přírody patří) může škodit. Viz ty ohryzky atd. A to už vůbec nemluvím o tom sr..i. Dodává dost živin, mění podmínky v daném místě. Takže když je toho množství větší než malé, může vychýlit rovnováhu v lokalitě. Všimněte si, že třeba polohu salaše v horách lze rozpoznat i po víc než sto letech od jejího zániku, podle změněné druhové skladby. V tomto případě je to takové to rovné místo, kde bývá i voda, ale nedá se tam dostatečně spokojeně tábořit, neboť právě tam rostou zejména kopřivy.
Tomas F.odpovědět 
   Re: srát se musí umět.12:55:59 03.06.2005
Maximalne se ti vic zazelena jeden drn. Existuje mnohem vic vlivu, ktere hory ovlivnuji mnohem vyrazneji (napr. stoupajici obsah CO2 v atmosfere, nevyrovnane srazky, narust teplot atd.) Prirodni rovnovaha je pomerne pruzna, o krehkosti bych rozhodne nehovoril.
dabodpovědět 
    Re: srát se musí umět.13:25:42 03.06.2005
No to je právě ta otázka tý míry. Po sto letech najdeš i sezónní osídlení podle kopřiv.
Jedno h...o v praxi nepoznáš po relativně krátký době. Místa kde se v horách (který jsou holt náchylnější) táboří záhy mění druhovou skladbu. Netvrdím, že to je největší ekologická katastrofa všech dob, ale je to tak.
Tomáš F.odpovědět 
     Re: srát se musí umět.15:57:08 03.06.2005
Nerikam ze ne. Ale soudim, ze prave to otepleni uz meni druhovou skladbu mnohem zasadneji a to na mnohem vetsich plochach. V lokalnich zmenach ekosystemu (byt v chranenych oblastech) problem nevidim, imnho se to po vycerpani zivin v lokalite situace zase ustali.
dabodpovědět 
  Re: srát se musí umět.12:42:04 03.06.2005
A na ledovci otrlost psychickou. Clovek plachy, jako ja, ma rad pri tomto soukromi. Ale jak na ledovci? Bud zapichnout cepin a spustit se dotrhliny a p*t se do klahot strachy a nebo na place. Hrozne!
jan pusodpovědět 

 Proč lezu...?08:57:03 02.06.2005
Již delší dobu nosím v hlavě myšlenku ( byť z opačného úhlu pohledu ), že horolezectví je sport, který nám umožňuje srát v těch nejhezčích scénériích světa. Ty intimní chvilky, bez kvákání střízlivějících kamarádů, kdy v bokem učapnete a vychutnáte si intimní,ranní pohodu pohledem na nějaké malebné údolí, či kopec, či tak něco...ano za to stojí lézt!
Andyodpovědět 
 Re: Proč lezu...?09:29:51 02.06.2005
Mluvis mi z duse... :-))
Martinodpovědět 
 Re: Proč lezu...?12:52:43 02.06.2005
Také naprostý souhlas. Sice se mi to podařilo skutečně intenzivně zažít jen několikrát v životě, ale přesto mám některé nezapomenutelné prožitky právě z těchto momentů. Úžasná scenerie přede mnou a pode mnou u Piz Badile; objev miniaturní rostlinky masožravky, už přesně nevím kde - mimochodem to je právě opačná fokalizace, svědčí to o tom, že v těchto okamžicích neoslovují duši jen panoramata, ale lze se ve chvíli zklidnění výborně soustředit i na detail. Atd. Bez vyměšování bychom byli skutečně o leccos ochuzeni.
Piškotodpovědět 
  Re: Proč lezu...?15:21:31 02.06.2005
Tak, tak... To stastne a romanticke vymesovani v prirode, kdy ptactvo peje vukol. To tajemne v noci pri mesici i ten chlapsky vykon v zime a vanici!
Proto stoji za to lezt, zit a ... a ... kdo nemoci s nami, moci proti nam. Plati i na tuhe?
jan pusodpovědět 

 Souhlas09:18:27 02.06.2005
Ahoj

S tímto článkem nemohu víc nežli souhlasit. A myslím že se to netýká pouze lezeckých oblastí. Na mých trecích se setkávám se spoustou podobných podpapíráků. Je to hnus.

REO
REOodpovědět 

 vkus na hovno11:32:15 02.06.2005
No ja nevim, kdyz vsechny hovna zahrabem tak vosidime chrobaky hovnivaly. Budou smutny.
lacoodpovědět 
 Re: vkus na hovno12:42:38 02.06.2005
Třeba se taky naučej hrabat. Mohl by to být malý příspěvek evoluci.
Piškotodpovědět 

 Oojee15:12:29 02.06.2005
Dobrej clanej Jirko, nevis kde roste ta misa na ktery sedi Honza, nam uz se na byte rozpada, nejaka by se hodila.
loudisodpovědět 

 .....21:56:03 02.06.2005
články o hovnech, to mě poser!!:)Ale je to parvda, nekoordinované sraní pod skály by mohlo zkončit katastrofou:)Asi si začnu na skalách kaďit do báglu.P.S To si musel být pěkně dožraný že jsi napsal tento článek...tak přiznej, jak velké bylo to hovínko do kterého zavítala tvá noha??:-)
Tomodpovědět 
 Re: .....08:18:31 03.06.2005
Mi teda prijde ze jen naslapnuti nestacilo. To vypada minimalne na nestastne umistenou boldrmatku, pripadne zanovni batoch (dle vlastni tristni zkusenosti... likvidace nasledku je vskutku zazivna:(:). Nezahrabany kakanec by mel byt aspon oznacen vystraznou barevnou vlajeckou.
lacoodpovědět 
  Re: .....10:09:29 03.06.2005
...me prvni opravdove horolezecke lano. Bral jsem si ho do postele a umyval si ruce, kdyz jsem ho bral do rukou. Do ceho dopadlo pri slanovani a co se do nej pekne nasaklo? Spravne! Presne tak!
jan pusodpovědět 
   Re: .....11:16:56 03.06.2005
Priznam se taky. Taky jsem spal v posteli s Bealem. Fialovym! Celych dva a pul roku jsme spolu byly. Zestarl vsak, ochlupatel a kdyz se zdalo ze uz nic nevydrzi....
rozrezal sem ho na kusy a pouzil jako toaletak.
Nebo sem ho venoval na stenu, ted uz nevim , mozny je oboji:)
lacoodpovědět 

 zodpovednost a pokoroa.22:11:17 02.06.2005
Ano! Vseho musi byt tak akotat! Toto je hmatatelny priklad, z ktereho to je opravdu citit!
Bez hoven, vazeni pratele, by priroda zhynula. Bez hnojiva, ktere exkrementy prinaseji by zivit na planete nebyl mozny. Slava, trikrat slava, dobre zalozenemu lejnu. Da se smele rici, ze nase civilizace stoji na hovnu!
Avsak prebytek techto je stejne zhoubny. Navic lidske a praseci vykaly jsou jedovate.
Lidske vic.
Zodpovedny jedinec tady neponechava nahode nejen vyber knih, vyber www, (kdy voli Lezec.cz) prijem potravy, vyber cest...zodpovedny jedinec si dava pozor i na co a jak sere!
Vnimejme tedy tuto cinost v tech nejsirsich souvislostech. Vime, ze zavan kridla motyla muze zpusobit uragan na druhe strane zeme. Dovedeme opravdu domyslet, co muze spusobit hovno???
jan pusodpovědět 
 Re: zodpovednost a pokoroa.23:59:30 02.06.2005
A co mám dělat ,když jamku nestačím vykopati?
Rychlovkaodpovědět 
  Re: zodpovednost a pokoroa.08:06:10 03.06.2005
Cekam, ze se toho chytne nejaka firma a udela rejpatko. Ostatne zahradnicka, sezeci lopaticka by take sla.
Ale zcela vazne: Rypanim se narusuji jemna vlakna ekosystemu. Je to jako vlakna v pocitci. "Mutex destroy". Takze to take neni jednoznacne lepsi reseni.
jan pusodpovědět 
   Re: zodpovednost a pokoroa.09:09:17 03.06.2005
Na druhou stranu tu půdu zase zkypříš a pohnojíš :) Ovšem na takové ranní hovno, kterému večer předcházelo důkladné zvyšování morálu v přilehlých hostincích, za konzumace různých magických roztoků, tak na to by mnohdy nestačila jáma ani 3 metry hluboká...
jirkaodpovědět 
    Re: zodpovednost a pokoroa.10:32:26 03.06.2005
Jop, kolem takovyho by se mela postavit zona s napisem "biohazard" :o)
dabodpovědět 
   Re: zodpovednost a pokoroa.12:22:22 03.06.2005
Honzo, doufám, že tu lopatičku bereš v sobotu s sebou. Musíš mi jí půjčit!
Michalodpovědět 
    Re: zodpovednost a pokora.12:38:20 03.06.2005
Pochopitelne! I shittube do velkych sten. Vzhledem k tomu, jak se citim, tak to vidim ze to bude prevazna cast me autdorni aktivity.
jan pusodpovědět 

 vyborne11:52:54 03.06.2005
Vyborny clanek,Jirko. Myslim si, ze by se hodil do kazdyho casopisu a serveru tykajiciho se pobytu v prirode. Je fakt,ze ty fotky jsou dost detailni,ale zas odstrasujici.Kdo vi,ci h... se objevi na netu priste? :-]
Na druhou stranu, nevedela jsem,ze je to takova veda, ten obrazek s prurezem kaleci diry je fakt super
EvaLodpovědět 
 Re: vyborne12:01:54 03.06.2005
No a to tu vědeckost by bylo možné ještě tánhout dál :-) Např. popsat současné prostředky používané k s...í ve velkých stěnách (včetně návodu na samovýrobu), popsat tento problém v podmínkách expëdičního lezení, vysvětlit dlouhodobý vliv na přírodní rovnovách v oblastech BC (žádnej smích, já na to celkem nedávno našel vysoce odbornou studii). Tak tady má autor ještě veliký dluh.
Když už tedy článek na toto téma, tak by měl být rozdělený do oblastí a preciznější.
Navíc, a to autorovi vyčítám velmi, zde jako okrajový, zmínil poze dva druhy odpadů. Buď se měl, jako správný systematik, soustředit pouze na jeden problém (a ten dotáhnout - viz mé připomínky výše), nebo jít do problematiky odpadů v lezeckých oblastech souhrnně.

Ne, Jiří, nelekej se, žertuji. Článek potřebný (bohužel), ftipný a jak vidíš, tak i vděčný, když vyvolal takovou odezvu :-)
Tomáš F.odpovědět 
  Re: vyborne12:19:21 03.06.2005
Tome, já žádný extra dlouhý stěny nelezu, ale už mě párkrát nepadlo, že to musí být pech, lézt za někým, na koho to právě přišlo. Úůůůůů, já si tu přilbu snad už konečně pořídím!
Michalodpovědět 
   Re: vyborne16:00:36 10.06.2005
Přilbu si pořiď :-) A nejlépe bez větracích otvorů, ty jsou nanic, když je chceš použít v záhrabu místo nočního porcelánu :-)
A ve stěnách se to dělá do trubek. I když mi není jasné jak zabránit aby se jeden netrefil (pak se jističovi či čističovi vylezený dýlky asi blemák hodí).
Tomáš F.odpovědět 
  Re: vyborne16:35:54 03.06.2005
Chtelo by to nejake grafy, axiomy, definice, konstanty, jinak se z tech h*en po*em. Takhle se ta veda delat nedaaaa.
Je treba stanovit hodnoty parametru za*osti, pri kterych je pravdepodobnost toho, ze Jirka si polozi karimatku do h*a konvergujici k 0 a kdy naopak konverguje k jistote. H*o krat metr na druhou lomeno cenou karimatky krat zaporny dekadicky logaritmus koncentrace oxonioveho iontu v pivu mistni knajpy plus....
jan pusodpovědět 
   Re: vyborne21:05:36 03.06.2005
"podmíněná pravděpodobnost jevu A za podmínky, že nastal jev B je pravděpodobnost jevu A určovaná za podmínky, že jev B již předem nastal s pravděpodobností P(B) různé od nuly..." co z toho plyne...??? co bylo dřív??? karimatka nebo h*o??? co je A a co je B??? vysvětlí mi to někdo??? :o))
Petr
(opsáno MVK str. 107)
lošmenodpovědět 
    Re: vyborne21:28:03 03.06.2005
Nejdřív byla karimatka s ho*em a pravděpodobností pospolu pod skalou. Až karimatka potkala karitaťku a spolu odešli do světa a měli spoustu karidětí. Ho*o s pravděpodobností zůstali pod skalou sami. Z opuštěnosti se stali potměšilými a pravděpodobnost se zvyšuje směrem k prů*ru a ho*o pomazává horolezce. Proto horolezci nosí pod skály karimatky, aby ho*o a pravděpodobnost usmířili a dobře naladili.
Dobrou noc děti.
jan pusodpovědět 
     Re: vyborne13:04:40 04.06.2005
... :o)... poutavé...
dobrou noc strýčku Fido... c(_)
Petr
lošmenodpovědět 

 Řešení12:48:06 03.06.2005
Na venkově se chodilo na hnojník a labužníci si utírali řiť na jaře housátky, která si na dvorku chytli. Úklid obstarávala prasata, která sežerou vše. Vážně, none sranda.
Tedy: Berme si sebou několik housátek a čuníka. Je to ekologické a prasátko se dostane na výlet z chlívka.
jan pusodpovědět 
 Re: Řešení13:22:20 03.06.2005
By to bylo ekologicky muselo by to cune byt zezadu zaspuntovany, coz pak nevim jakby se mu takovy vejlety libily. O housatka sou o.k. jen se bojim aby se pak lezcum navzajem nepletli.
l.odpovědět 
  Re: Řešení13:38:35 03.06.2005
Nojo! Jestli prase sezere i vlastni, to jsem se venkovanu-fundamentalistu neptal. A housatko take to, zejo. Leda pribrat slepice, aby zraly ty husecince. Ale to vypada na zacarovny kruh.
jan pusodpovědět 
   Re: Řešení14:31:53 03.06.2005
zvýšený výskyt housátek povzbudí dravé ptactvo k hnízdění na skalách a průser je tu...
petrodpovědět 
    Re: Řešení14:50:38 03.06.2005
No ona takova pekna husicka pod skalou , to dela taky svoje ..... Hned se sere veseleji.
Richardodpovědět 
 Re: Řešení13:33:51 26.10.2005
fuj fuj, ted jsem si predstavil tu venkovskou idylku, jarni slunce sviti, ptackove uz zpivaji, vsechno se zacina zelenat a kvest a po dvore pobiha hejno housatek s ho..em v batohu......
mademanofodpovědět 

 miny11:20:30 06.06.2005
jj, pri cteni clanku jsem si vzpomnel, jak jsme nekdy vloni chteli lezt v pravym amfiteatru alkazaru, ale cesty proste nebyly pristupny. v mistech, kde by typicky mel stal jistic, se kupi hromady sracek a hajzlpejpru...
honzaodpovědět 
 Re: miny19:51:27 01.08.2006
No hlavne povazte tu fatalni situaci kdy se nekdo odhodla hodit podlahu a jistic nejisti protoze se klouze hadejte po cem.
Buffodpovědět 

 bacha na krizky !12:56:12 06.07.2005
Nazdar hosi,uz dlouho me sere,jakej je po lidech po lesich a skalach bordel.Hlavne kolem tech frekventovanych.Hajzlak se casem rozpadne,ale vlozky...? ale to jsem odbocil.Jsa si vedom,co me sere,sam po sobe vzdycky vsechno zahrabu.A nejen to!Pokud to jde,jeste prez zamaskovanej plac polozom zkrizeny klacky.Takze az si budete hledat mistecko a najdete nejaky takto oznaceny,vzpomente na mne v dobrem a vezte,ze se tam neskryva poklad a je zbytecny se v tom dal hrabat...  preju prijemne zazitky a pevnej papir
binodpovědět 

 climbing area - no shit area19:25:02 21.07.2011
Přesně vím proč tenhle článek vznikl, minule jsem byl bouldrovat a pln očekávání a patřičně natěšen jsem došel k mému oblíbenému šutru a co nevidím...dvou kilovej macek přímo na místě odkud se rozlézám, nevim jestli to toho člověka netrklo když ten šutrák byl pořádně namágovanej ale fakt to zkazí radost...proboha lidi s**te DÁL od skal! :-)
Simonodpovědět 

 climbing area - no shit area19:26:26 21.07.2011
Přesně vím proč tenhle článek vznikl, minule jsem byl bouldrovat a pln očekávání a patřičně natěšen jsem došel k mému oblíbenému šutru a co nevidím...dvou kilovej macek přímo na místě odkud se rozlézám, nevim jestli to toho člověka netrklo když ten šutrák byl pořádně namágovanej ale fakt to zkazí radost...proboha lidi s**te DÁL od skal! :-)
Simonodpovědět 

 pekný príspevok14:41:38 22.06.2012
Priatelia, som veľmi rád, že etika kladenia v prírode a zahrabávania vlastných exkrementov sa aj vďaka takýmto článkom dostáva do povedomia turistov i horolezcov. Budem tento link zdieľať na stránke novej príručky kladenia výkalov v prírode. http://www.facebook.com/vykladka
Ivo Kováčodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179706)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
S Větrem V Zádech IXa Teplické Skály
Dreaming Saigon 6c Quirra
Mochomůrka Červená 6a Tisá - Modřín
Mochomůrka Zelená 5 Tisá - Modřín
Jižní Hrana 5 Tisá - Modřín
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Maara není MH | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Maara není MH | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci | Re: Oslava | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (146)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (109)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (15)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Secret Spot Bouldering 2024 (2)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty | Nadšená lezkyně, kde jsi? |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 354 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 324 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.