LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se držíš, nemůžeš spadnout!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
10.Janošová 11254
11.Vopat 11234
12.Smetanová 11085
Bouldry:
10.Lavička 10075
11.Šlapák 10053
12.Štípek 9956
Hory:
14.Y 5373
15.Louda 5220
16.Abt 5186

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142736 cest
Nové přelezy:
F3000 8A
BJP 7C
Zlomený Ry 7C
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A

Stěny
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7
Rock 'n' Wall - Plzeň

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Perštýn - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Kategorie:
 Jizerky podruhé
Aby nedošlo k dalším diskuzím od lezců, kteří neznají jméno Standa "vagón" Šilhán k přejišťování cest v Jizerkách tak sděluji, že po dohodě samozřejmě s vrcholovou komisí bude provedena výměna jistících prostředků.
Komentáře (29)05.10.2002... celý článek
 Tyrolská deklarace
Text Tyrolské deklarace přijatý na konferenci Future of Mountain Sports, Innsbruck 6-8.9.2002.
Zde ke stažení (anglicky).
Komentáře (0)05.10.2002... celý článek
 Pořádí závodů MMČR
Chtěl jsem informovat čtenářstvo Lezce, proč jsme zvolili pořádí závodů MMČR a posledního závodu ČP tak jak je. Prvním pohledem to vypadá jako by ten kalendář dělal nějaký debil. Jsou lidi, co si to asi myslí. Chtěl bych jenom podotknout, že vytvořit závodní kalendář, tak aby to sedělo, není zas tak jednoduché, jak to vypadá. Musí se skloubit kalendář SP, SPJ a co hlavně možnosti sportovních hal, kde jsou stěny umístěny.

Letošní kalednář jsme začali dělat poměrně brzo,  aby n
Komentáře (2)04.10.2002... celý článek
 Zprava od Zobana
Tak tohle jsem dneska ráno dostal od Zobana:
(související článek)
Vazeni pratele, sympatizujici, starajici i polucestujici, proste vsichni jichz seto tyka. Slavnostne vam oznamui zejsme zvitezili nad byrokracii Kathmandu a zitra v brzkych ranich hodinach razime do Lukly. Rad bych poznamenal ze pak uz nas nic nezastavi, ale bylo by to samolibe, budeme potrebovat hodne stesti i dobrou konstelaci podminek, takze nam drzte veskere mozn
Komentáře (2)04.10.2002... celý článek
 N.O.O.R
Někdy na konci letošního jara, při společném víkendovém lezení po kopcích a dolech Českého krasu někdo z nás dostal celkem šílený nápad pokusit se realizovat něco na způsob internetového časopisu, ve kterém bychom se
mohli podělovat s ostatními o naše zážitky z cest nejenom lezeckých.

Někdy na konci letošního jara, při společném víkendovém lezení po kopcích a dolech Českého krasu někdo z nás dostal celkem šílený nápad pokusit se realizovat něco na způsob internetového časo
Komentáře (2)03.10.2002... celý článek
 MV
Včera jme byli na Mlyňáku u udělali jsme nový bouldr tak za 6b "Kačenka" z druhé srany šutru nad ohništěm, tak bouldrmatky sebou a hurá na něj.
Čugo.
Komentáře (2)03.10.2002... celý článek
 Sportovní cesty v Tisé a Ostrově
V oblastech Labských pískovců vzniklo  za polsedních 15 let mnoho těžkých cest. Některé jsou velmi populární a dost často se lezou, například Hotel Savoy v Tisé, nebo Římské lázně v Ostrově. Mnoho cest ale možná nemá ani opakování a v průvodci není uvedena obtížnost RP přelezu. Jedná se především o cesty z dílny J. Slavíka a P. Slaniny.  Proto se na Vás obracím s prosbou o pomoc při ujasnění jejich obtížnosti. Jestli někdo z Vás tyto cesty lezl, popř. vylezl RP, napište prosím svůj ná
Komentáře (18)03.10.2002... celý článek
 Top Česko
Pročítaje některé reakce na LEZCI vidím, že lezecká veřejnost není zcela obeznámena s děním na špici v naší zemi a proto jsem se pokusil o vytvoření skutečně zodpovědného a objektivního seznamu českých top cest.

TOP CESTY V ČR:

cesta, klasifikace franc.(+místní), oblast, autor
Papírový měcíc 8c+ (XIIa), Labák, R.Štefánek
Pěkná ústa, oči zelené 8c (XIc), Labák,R.Štefánek
Bulldog 8b+/c (10+/11-), Srbsko, P.Resch
Kostěj nesmrtelný 8
Komentáře (22)03.10.2002... celý článek
 Rychlíci z Yosemit
Americký lezec Tommy Caldwell, který loni v létě při nešťastné nehodě přišel o půlku levého ukazováku , se v srpnu opět vrátil na lezecké výsluní. Jako první lezec dokázal přelézt volně cestu Salathé Wall na El Capa během 24 hodin. Výstup mu trval 19,5 hodiny. Pro připomenutí, cesta je dlouhá 870 m, běžně se leze na 35 délek, nejtěžší jsou za 5.13b, 1.RP přelez udělal A. Huber (viz Montana 1/96). Nový rekord nevydržel dlouho. V září se do Salathé znovu podíval fenomenální Yuji Hirayama a stlačil
Komentáře (1)02.10.2002... celý článek
 Zprávy z 8a.nu
Klub lezců, kteří dali 8b+ OS se opět rozšířil. V minulosti se to podařilo těmto lezcům: Hirayama, Chevieux, Brenna, Bindhammer, McLure. Nyní k nim přibyli: Pablo Barbero - Els elements 8b+, Montserat; Chris Sharma - Biotop 8b+, Claret a monstrum z Brna Tomáš Mrázek - Kaj ti je deklica 8b+, Mišja Peč. Tak si tipněte, kdo jako první zvedne laťku na 8c?
Komentáře (4)01.10.2002... celý článek
<<<   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358   359   360   361   362   363   364   365   366   367   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402   403   404   405   406   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436   437   438   439   440   441   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482   483   484   485   486   487   488   489   490   491   492   493   494   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514   515   516   517   518   519   520   521   522   523   524   525   526   527   528   529   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548   549   550   551   552   553   554   555   556   557   558   559   560   561   562   563   564   565   566   567   568   569   570   571   572   573   574   575   576   577   578   579   580   581   582   583   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594   595   596   597   598   599   600   601   602   603   604   605   606   607   608   609   610   611   612   613   614   615   616   617   618   619   620   621   622   623   624   625   626   627   628   629   630   631   632   633   634   635   636   637   638   639   640   641   642   643   644   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665   666   667   668   669   670   671   672   673   674   675   676   677   678   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698   699   700   701   702   703   704   705   706   707   708   709   710   711   712   713   714   715   716   717   718   719   720   721   722   723   724   725   726   727   728   729   730   731   732   733   734   735   736   737   738   739   740   741   742   743   744   745   746   747   748   749   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761   762   763   764   765   766   767   768   769   770   771   772   773   774   775   776   777   778   779   780   781   782   783   784   785   786   787   788   789   790   791   792   793   794   795   796   797   798   799   800   801   802   803   804   805   806   807   808   809   810   811   812   813   814   815   816   817   818   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836   837   838   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849   850   851   852   853   854   855   856   857   858   859   860   861   862   863   864   865   866   867   868   869   870   871   872   873   874   875   876   877   878   879   880   881   882   883   884   885   886   887   888   889   890   891   892   893   894   895   896   897   898   899   900   901   902   903   904   905   906   907   908   909   910   911   912   913   914   915   916   917   918   919   920   921   922   923   924   925   926   927   928   929   930   931   932   933   934   935   936   937   938   939   940   941   942   943   944   945   946   947   948   949   950   951   952   953   954   955   956   957   958   959   960   961   962   963   964   965   966   967   968   969   970   971   972   973   974   975   976   977   978   979   980   981   982   983   984   985   986   987   988   989   990   991   992   993   994   995   996   997   998   999   1000   1001   1002   1003   1004   1005   1006   1007   1008   1009   1010   1011   1012   1013   1014   1015   1016   1017   1018   1019   1020   1021   1022   1023   1024   1025   1026   1027   1028   1029   1030   1031   1032   1033   1034   1035   1036   1037   1038   1039   1040   1041   1042   1043   1044   1045   1046   1047   1048   1049   1050   1051   1052   1053   1054   1055   1056   1057   1058   1059   1060   1061   1062   1063   1064   1065   1066   1067   1068   1069   1070   1071   1072   1073   1074   1075   1076   1077   1078   1079   1080   1081   1082   1083   1084   1085   1086   1087   1088   1089   1090   1091   1092   1093   1094   1095   1096   1097   1098   1099   1100   1101   1102   1103   1104   1105   1106   1107   1108   1109   1110   1111   1112   1113   1114   1115   1116   1117   1118   1119   1120   1121   1122   1123   1124   1125   1126   1127   1128   1129   1130   1131   1132   1133   1134   1135   1136   1137   1138   1139   1140   1141   1142   1143   1144   1145   1146   1147   1148   1149   1150   1151   1152   1153   1154   1155   1156   1157   1158   1159   1160   1161   1162   1163   1164   1165   1166   1167   1168   1169   1170   1171   1172   1173   1174   1175   1176   1177   1178   1179   1180   1181   1182   1183   1184   1185   1186   1187   1188   1189   1190   1191   1192   1193   1194   1195   1196   1197   1198   1199   1200   1201   1202   1203   1204   1205   1206   1207   1208   1209   1210   1211   1212   1213   1214   1215   1216   1217   1218   1219   1220   1221   1222   1223   1224   1225   1226   1227   1228   1229   1230   1231   1232   1233   1234   1235   1236   1237   1238   1239   1240   1241   1242   1243   1244   1245   1246   1247   1248   1249   1250   1251   1252   1253   1254   1255   1256   1257   1258   1259   1260   1261   1262   1263   1264   1265   1266   1267   1268   1269   1270   1271   1272   1273   1274   1275   1276   1277   1278   1279   1280   1281   1282   1283   1284   1285   1286   1287   1288   1289   1290   1291   1292   1293   1294   1295   1296   1297   1298   1299   1300   1301   1302   1303   1304   1305   1306   1307   1308   1309   1310   1311   1312   1313   1314   1315   1316   1317   1318   1319   1320   1321   1322   1323   1324   1325   1326   1327   1328   1329   1330   1331   1332   1333   1334   1335   1336   1337   1338   1339   1340   1341   1342   1343   1344   1345   1346   1347   1348   1349   1350   1351   1352   1353   1354   1355   1356   1357   1358   1359   1360   1361   1362   1363   1364   1365   1366   1367   1368   1369   1370   1371   1372   1373   1374   1375   1376   1377   1378   1379   1380   1381   1382   1383   1384   1385   1386   1387   1388   1389   1390   1391   1392   1393   1394   1395   1396   1397   1398   1399   1400   1401   1402   1403   1404   1405   1406   1407   1408   1409   1410   1411   1412   1413   1414   1415   1416   1417   1418   1419   1420   1421   1422   1423   1424   1425   1426   1427   1428   1429   1430   1431   1432   1433   1434   1435   1436   1437   1438   1439   1440   1441   1442   1443   1444   1445   1446   1447   1448   1449   1450   1451   1452   1453   1454   1455   1456   1457   1458   1459   1460   1461   1462   1463   1464   1465   1466   1467   1468   1469   1470   1471   1472   1473   1474   1475   1476   >>>  
 

Jizerky podruhé

Aby nedošlo k dalším diskuzím od lezců, kteří neznají jméno Standa "vagón" Šilhán k přejišťování cest v Jizerkách tak sděluji, že po dohodě samozřejmě s vrcholovou komisí bude provedena výměna jistících prostředků.

Vzhledem k poskytnutí finanční pomoci KÚ je možné pokračovat v osazování slaňovacích kruhů na vrcholy, kde dřívě nic nebylo. Je to s ohledem na udělení vyjímky z pravidel CHKOJH na provozování horolezecké činnosti. Jedna s podmínek je zajistit sestupy z vrcholů mimo erozní svahy, kde se běžně scházelo. Dále je to z důvodu zajištění a dobírání na vrcholu hlavně v zimě. Zimní lezení získává stále větší oblibu a je to dobrý trénink do hor. Vše bylo schváleno na VK již v roce 2001. Na Údolní stěně na Nosu byly borháky osazeny výměnou za staré skoby prvovýstupců, na Větrné spáře na Kazatelnu bude osazen rovněž borhák mezi kruhy za skobu, která již stářím vypadla. Kdo má více morálu může tato jištění opomenout nebo použít frendy a pod.

Vzhledem k požadavkům na dojištění některých cest(dobrý horolezec je živý horolezec)bude ještě letos svolána VK, která se bude touto problematikou zabývat. Ona to taky není sranda si v jizerské žule zavrtat borhák natož slaňák. Ono tahat kovárnu v některých terénech.........Můžeme být rádi, že se najdou lezci, kteří místo lezení jsou pomoci s osazováním.

Takže někdy v Jizerkách na pěkně zajištěných cestách.

Marvan   [úpravy] 20:53 05.10.2002Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 
Konečně se to už přejistí.....někde už šlo doopravdy o život.
Zapsal: Miki, 10:11:13 06.10.2002
 Pro Marvana
Marvane, co je to "pěkně zajištěná cesta"? Jako že borhák bude mít nějaký pěkný design? :-)) Nepiš tak obojetně. Poslední větu je možno si voložit dvěma způsoby:
1.stávající poškozené jištění se nahradí novým, kvalitním
2.cesty se dojistí, přidají se další borháky, které tam prvovýstupci neměli
Jsou to dva hodně rozdílné přístupy k věci.

Vůbec poslední odstavec tvého článku je takový divný. Předchozí odstavce jsou věcnou informací z dění ve Vrcholové komisi (VK). Ale v tom posledním mám pocit, že do toho asi mícháš osobní přání a názory. Nebo snad ne? Jako čtenář pak nevím jak vyznění posledního odstavce brát - je to názor Marvana? nebo celé VK?

Jo a na závěr bych rád podotknul, že existují i požadavky na nedojištění Jizerek (tzn.nepřidávat jištění, které neměli prvovýstupci), a taky si myslím, že správnější je "opatrný horolezec=dobrý horolezec=živý horolezec".
To jen tak, aby zazněly i myšlenky z opačného pólu širokého názorového spektra české horolezecké obce... :-))))

Zdravím, Tomáš z HO Sakal
Zapsal: Tomas, 11:26:12 06.10.2002
 Dlouhodobý problém
Potěšilo mne, že konečně vystoupili lidi odpovědní za dění posledních let v JH z ilegality. Já osobně jich část znám , ale poznal jsem je pouze náhodou, když jsem jim vracel překrásný zlatý řetěz původně umístěný na vrcholu Zvonu pro "pojištění" původního slaňáku.
Nevím, jak jiným lezcům, ale mě při mých návštěvách v JH horách připadá, že tam řádí záškodnická parta borháko/nýto vrtů morálky stěnových povalečů. Z pohledu na cesty na již zmíněném Nose, Stržové plotně, Žabím koni, Žábě, atd. se mi dělá smutno a nějak se mi už přestává chtít se do JH vracet, abych si je v paměti uchoval tak, jak vypadaly předtím, než sem vthla tato parta.(Je mi jasné , že se z jejich pohledu sem vracet nemusím!!)
Trochu jsem si oddechl, když jsem se dozvěděl , že to nejsou stěnoví povaleči, ale lidi pověření VK. Bohužel je ale pravdou, že výsledky Vaší práce , Marvane, jsou většinou podobné právě stylu již zmíněných povalečů než lidem, kteří mají k těm skalkám v JH vztah. A nebo je pravdou ten drb, že se jistá parta lidí snaží z JH udělat za každou cenu oblast sportovního lezení???
Promiň mi ta slova, ale dokáži pochopit, že se za starý nevyhovující kruh dá nový (ačkoli pro JH neschválený)borhák.Dokáži pochopit instalaci sl. kruhů z důvodu ochrany sestupových cest. Nedokáži však pochopit proč je na údolce na Nos každé jištění jiné, jednou borhák PETZL(pravděpodobně z firmy tebou zmíněného Šilhána) a podruhé borhák od f. Pestr. Když už tam muselo být něco dodáno, tak to jištění mohlo být alespoň jednotné, nemyslíš. Stejně tak nechápu, proč na SV hraně na tentýž Nos byl dodán borhák do plotny na výlezu, když tam původně vůbec nic nebylo a dá se to lehce odjistit jinak.
Dalším příkladem dodržování daných pravidel je Kolesův výtvor na Žabího koně, kde osadil tři Pestrácké borháky o délce 75 mm (změřeno později na stejném modelu; je však možné, že pro něj PESTR vyrobil speciální do JH. Pak se omlouvám!!)a ještě mi při tom osazování stačil odpovědět na mou otázku kolik cm by mělo být jištění v JH hluboko ve skále následující: " 100 až 150 mm podle kvality skály." Nemusím ti vykládat, jak kvalitní je skála na Žabím koni, že.
Řekni mi, kdo by měl nejvíce dodržovat pravidla než člověk, který posuzuje pro VK nově vzniklé cesty z hlediska klasifikace v JH.
Na závěr bych chtěl jen dodat, že určitě nemám dostatek informací na to , abych mohl soudit tyto aktivity a tudíž bych rád věděl (a věřím , že nejenom já) , co se to v JH děje a proč. A řeči o tom, že dobrý horolezec je živý horolezec sem netahej. Správně to pořekadlo je : " Je lepší být starý horolezec než slavný horolezec" a vůbec se netýká množství jistících prostředků , které zarubeš do skály, ale toho ,co si kdo troufne lézt za stávajícího stavu jištění a jeho vlastních lezeckých schopností. Zas někde v JH i na Vámi nejištěných cestách.
Zapsal: Doudleba, 12:20:46 06.10.2002
 Sportovni lezeni NE!!!
Prosim, prosim, netahejte sportovni lezeni do Jizerek! Nevim, co se tim pridavanim nytu sleduje. Jizerky povazuji za slusne zajistenou a zajistitelnou oblast, tak proc proboha pridavat dalsi jisteni? Tim, ze se do kazde cesty natlucou "nejty po metru" se z Jizerek Boux nestane - predevsim diky charakteru zdejsi zuly to sem sportovni lezce nikdy moc tahnout nebude. (Nastesti - alespon doufam). Provest vymenu shnilych a hlavne podezrelych kruhu - proc ne. Ono, radeji nechci vedet, jak hluboko jsou zavrtany nektere Prachtelovy kruhy (3-4cm?), s tim souhlasim. Ale se sadou frendu a sadou stoperu se na naproste vetsine cest v JH da dobre zajistit. Nerad bych sahnul k extremnimu reseni - vytloukani nove pridanych jisteni. Sram na skale uz zustane na vzdycky.
Zapsal: Otas, 16:53:00 06.10.2002
 Odpověď
Jasný že se nahradí stávající jištění novým, dojištění cest zatím schváleno nebylo. bohužel v oblasti Černého Potoka nefunguje správce P.Prachtel, takže na Nose každý nýt osadil někdo jiný aniž by se domluvili, což potom dopadlo jak dopadlo.
Jako výměnné jištění byly schváleny železné borháky bez úpravy které bohužel pověřený človíček zatím nedodal takže se osazují nýty které se sem vůbec nehodí.I když jsou lepeny neodpovídají délce uložení tj. min. 100 mm. Myslím že o řetězu na Zvonu jsme si to vyříkali, důležité je, že cepín je na svém místě.Osobně bude vítána aktivita každého, kdo by si chtěl vzít některou z oblastí jako správce, třeba oblast Nosu.
Potom můžeme některé problémy řešit a ne je vláčet a jenom o nich mluvit.
P.S. Nevím o cestě, která by byla zatím dodatečně dojištěna. Dobře zajištěnou cestou rozumím stabilně osazené jištění a ne např. jenom šrouby jako postupové jíštění které prvovýstupci nevyměnili-věčný problém. Jako všude ani vrcholová komise není jednotná a názory se různí.Kolesa ať si za sebe odpoví sám.Jsem proti dojiš´tování a vzhledem k tomu, že má VK toto řešit tak jsme chtěl rozpoutat živou diskuzi.
Marvan
Zapsal: Marvan, 17:17:57 06.10.2002
 Hrdinství
Zkuste si vylézt Cestu vánku na Červenkách. Tam Vám jsou hejblata k prdu. Tam by se kroužek šiknul, je to kapku lámavé ale krásná linie.
Zapsal: Mág, 18:10:34 06.10.2002
 RE: Odpoved
Myslim, ze kazdy kdo Vetrnou sparu lezl a jiz zminenou skobu videl, tak vi, ze ta by nevydrzela jakykoliv pad ani kdyz byla nova. Navic dnes jde dat ve stejnem miste jak tutuvy frend, tak vklinak. Takze nejake vymluvy na vetsi bezpecnost neberu, taky si myslim, ze borhak metr pod kruhem, to pekne smrdi porusenim pravidel. To same na nose, jiz zminovana vymenena druha skoba rozhodne nebyla osazena prvovystupci, stejne jako zadny z peti kruhu, ktere cesta dnes ma. Rovnez si myslim, ze 2 nyty a kruh na 4 metry je proti pravidlum, navic v mistech ktera jdou dnes nadherne zajistit. Myslim, ze tady vrcholova komise dost selhala. Kdyz to takhle bude pokracovat dal se slovy "Kdo má více morálu může tato jištění opomenout nebo použít frendy a pod. ",tak se dockame toho, ze nasim detem budeme rikat, " tehle pet borhaku necvakej, ty tam nebyly, pouzij jenom ten kruh..." Rovnes hodnota prelezu klesa, sice jsem je necvakal, ale kdybych mel problem, tak tu jsou... Je-li potreba spravce, rad se toho ujmu, bohuzel momentane se nachazim ve V.B., takze bude-li treba spravce i za rok jsem k dispozici.
Zapsal: Mysak, 21:09:12 06.10.2002
 kdo se bojí
Já taky, kdo si nechce rozbít hubu může přijít k nám na stěnu do Hejnic, teď už nebude super počasí tak se stěnka pod střechou zíde.Bude otevřena i v zimě.Čabalo.
P.S. kdo nic nedělá nic nezkazí!
Zapsal: Marvan, 21:12:52 06.10.2002
 Kdo má více morálu...
...Kdo má více morálu může tato jištění opomenout nebo použít frendy a pod...

Tomu teda moc nerozumím. Proč je tam ten nejt, když tam jde založit frend nebo vklíněnec?!?!
Když jedu do Jizerek, tak přibalím do báglu vklíněnce a není co řešit, na písek beru zase smyce. Je tam ten nejt teda pro ty co jezdí pouze se sadou expresek? Co na písku? Tam dostanou taky
borci vybrat, jestli založit smyčku nebo radši cvaknout nejt?
Zapsal: dlabik, 08:33:07 07.10.2002
 RE: Hrdinství ??
Na Cestě vánku jsem to jednou (před 20 lety) neustál, ale dá se to seběhnout..(i když závěr se mi vymknul, dvě smyce do protitahu doporučené coby tutovka selhaly..). Právě že se vydrolily krystálky. To je taky jediná cesta v Jizerkách, kde by se o dojištění dalo uvažovat, i když jen kvůli tomu materiálu. (Ale i malou plotnu v Zahradní původně Prcek vylezl bez kruhu, stejně jako spodek Melty..a pak sám navrhl dojištění).
Zapsal: Kaspiny, 14:25:39 07.10.2002
 RE: Hrdinství ??
Na Cestě vánku jsem to jednou (před 20 lety) neustál, ale dá se to seběhnout..(i když závěr se mi vymknul, dvě smyce do protitahu doporučené coby tutovka selhaly..). Právě že se vydrolily krystálky. To je taky jediná cesta v Jizerkách, kde by se o dojištění dalo uvažovat, i když jen kvůli tomu materiálu. (Ale i malou plotnu v Zahradní původně Prcek vylezl bez kruhu, stejně jako spodek Melty..a pak sám navrhl dojištění).
Zapsal: Kaspiny, 14:33:52 07.10.2002
 RE: Jizerky ...
Neda mi to a musim jeste jednou reagovat na uvodni prispevek. "Na Údolní stěně na Nosu byly borháky osazeny výměnou za staré skoby prvovýstupců..." Pokud je mi znamo, tak VK schvalila vymenu stare skoby, pak nechapu proc jsou dnes na Nose tri nove borhaky. Dale je prvni z nich umisten nad jiz zminenou skobou a ta se stale musi v klicovem kroku pouzit. Borhak je jiz za tezkym mistem. Druhy je osazen misto nepuvodni skoby, ktera se pouzivala k postupu v zime.
Dale, pokud si dobre pomatuji na rozhovor o teto ceste s jednim z autoru uverejneny v poslednim pruvodci na JH, tak v ceste po prvovystupu zustaly tri skoby a dreveny klin. Proto mi neni jasne jak se muze jednat o vymenu stareho jisteni a ne dojistovani, kdyz dnes jsou v ceste 5 kruhu, 2 borhaky a skoba. Navic si myslim, ze kdyby autori meli alespon jednu sadu vklinencu, tak po nich v ceste nezustalo nic.
Za to, ze jsou borhaky spatne umisteny rovnes muze VK, protoze jsou radi ze jim nejaky dobrovolnik jisteni osadi a uz je asi moc nezajima kam a jak.
Navic jsem ve vrcholovych knizkach nenasel zadny zapis o tom, kdo a kdy "vymenu" ( dojisteni ) provedl.
Myslim si, ze by Vk rozhodne mela volit citlivejsi pristup, v JH je spousta stareho zeleza, ktere je potreba vymenit, ale ani na Nose ani na Kazatelne to rozhodne neni.
Zapsal: Mysak, 20:49:11 07.10.2002
 Re:Myšák
Pozor panáčku,je nás pekná spousta,kteří se bojíme a rozhodne by jsme uvítali více přejištěných cest.Jsem rád ,že se konečne ledy pohnuly a VK zahájila úpravu Jizerek i pro normalní lidi,kteří postrádají zkušenosti se zakkládáním vlastního jištění.Podivejte se třeba na Srbsko parádní oblast pro každýho, ať už lezete trojky nebo devítky a hlavně bezpečná.
Tak to je asi tak vše.Jo a Myšáku až přijedes na Vánoce dom co kdybysme si šli zalízt třaba neco na Nos a na Kazatelnu...Jo, i s celou tvojí novou rodinou však ty víš...
Zapsal: Saloš, 21:18:48 07.10.2002
 RE;mysak
Mysaku doufam, ze svou nabidku dodrziz ono totiz kritizovat VK je velice lehky, ale potom kdyz jde o trochu prace ve spravny cas a na spravnem miste tak skutek utek. Co jineho pak VK zbyva( kdyz uz jses ve VB tak se kamosu zeptej co znamena "beggar isn't chooser")ono jsou to taky jenom lidi a radeji travi svuj volny cas lezenim nez vysvetlovanim. Jestli chces vic informaci ode mne napis ptacus@seznam.cz a muzem si dat scuka nekde na Peak District anebo na Portlandu skoro kazdej vikend jsem volnej.
Zapsal: Stepan, 09:56:15 08.10.2002
 Huráá ze Srbska
Čumím jako vyoraná myš, ještě nedávno tam Ginzelové naháněli lezce s vklíněncema a teď se v Jizerkách tlučou nýty a borháky. To už ty klasici se smyčkami vymřeli? V JH začínají padat lezecká tabu. Kdy vymřou i odpůrci bílého prachu a z JH se stane rozumná oblast jako každá jiná. Davy ze Srbska se už se těší na romantické pohledy na imisní lesy.
Zapsal: M. Vyoral, 10:51:23 08.10.2002
 dotazy
Proč se dává jištění o kterém se ví, že je špatné, nevyhovující? To je Kocourkov, ne? Nebo je fakt problém koupit borháky? To jsou osumdesátý léta, nebo co?
Pozor! Nejsem zastáncem dojišťování, naopak.
Ještě jsem zaslechl, že vlastně v JH se smí jistit jen smycema, že ani vklínidla a frendíky nejsou košér. Co je na tom pravdy? Co na to pravidla?
Zapsal: Maty, 13:27:25 08.10.2002
 re Maty - vklíněnce v JH
především je potřeba si uvědomit, že etika lezení v JH se vytvářela v době, kdy vklíněnce neexistovaly, existovaly skoby, jištění pomocí kruhů do vrtaných děr a smyčkami (uzly) jsem logicky přinesli místní průkopníci (většinou pískaři), proto se zdejší etika velmi podobá etice pískařské.
Začátek používání vklíněnců vedl k vytvoření několika názorových frakcí, ortodoxní klasici zastávali názor "zakázat, nepoužívat, nesportovní", liberálové tvrdili "používat, pokrok nezastavíme, skálu to neničí o moc víc než uzlíky", kompromisní názor (ještě uváděný v nepískovcových skalách, Olympia) zněl "nepoužívat v klasických cestách, dovoleno tam, kde použil prvovýstupce".
Tím že nejortodoxnější klasici vymřeli (M. Machovič, mimochodem v novém průvodci má velmi hezký a moudrý nekrolog) se používání vklíněnců mlčky zlegalizovalo nebo snad ani nezlegalizovalo a stalo se obecným nikoho nepohoršujícím všeobecně rozšířeným zvykem. (Nutno zdůraznit, že ochránci přírody nikdy žádný požadavek na zákaz vklíněnců nevznesli a motivací zákazu byl spíš silně vyvinutý cit klasiků pro fair play).
Zapsal: Lukas B., 14:11:15 08.10.2002
 Jizerky
Nejsem žadnej drtič jizerskejch prásků, ale už jsem tam něco vylez a vždycky jsem z toho měl super pocit, takovej ten spravnej co má po lezení bejt, takovej jsem po lezení v Srbsku teda rozhodně nikdy neměl. Čím to bude? Skoro bych řek (když neberu v potaz takový ty detaily jako parádní příroda, odlehlost většiny skal atd.), že by to mohlo bejt i skromností jištění, které v Jizerkách (oproti Srbsku) je a tak to má bejt a kdo to chce měnit a vylepšovat, tak je vůl. Nechte to jak to bylo, fakt je to tak lepší, stejně tam nikdy moc lidí jezdit nebude - doufam. MORÁL K JIZERKÁM PATŘÍ.
Zapsal: Ondřej Bubak, 23:11:37 09.10.2002
 Dotaz
Právě sem se vrátil z Jizerek a vzhledem k tomu, že se zde vyjadřujou samí fundovaní znalci této oblasti, tak bych se chtěl dovědět nějaký informace o nový routě, která se nachází po pravý straně pod cestou k Nosu, hned u vodbočky ke Kazatelně.Taková stěnka přes Pestráckej bh a je to fakt pěkný.Aspoň se třeba konečně dovim nějaký konstruktivní poznatky z JH.Jinak sme tam dneska udělali čtyři nový cesty, všechny s čokama a frendama, ale až budu mít čas,tak tam dodám ňáký jištění.Doufám.:-)
Zapsal: šatavis, 20:02:12 12.10.2002
 Aha
No vona ta cesta neni v průvodci a předtim sem si ji nevšim,protože jsme vždycky funěli někam jinam a ani sme se nerozhlídli.Na tom Mufloňáku jsme dělali cesty loni a ten projekt je mladýho Šlechty.No a do tý databáze to snad někdy napíšu:)
Zapsal: šatavis, 23:56:24 13.10.2002
 Saloš 07.10.2002 21:18:48
Tak se nám sem opět plíživě dostává debata na téma dojišťovat nebo ne. NEDOJIŠŤOVAT!

Ale především chci zareagovat na "Saloš 07.10.2002 21:18:48" a jeho větu "..úpravu Jizerek i pro normalní lidi,kteří postrádají zkušenosti se zakládáním vlastního jištění".

Aby si on i jiní uvědomil, jakou napsal blbost, pokusím se napsat několik stejně absurdních prohlášení z jiných sportů či odvětví, které používají stejnou logiku, nebo spíš nelogiku:

"...konečně řeka, kterou mohu sjíždět, i když neumím plavat..."

"...konečně sjezdovka, kterou mohu sjet, přestože neumím zastavit..."

"...konečně spoluhráč se kterým si zahraju tenis, přestože neumím hrát backhandem..."

"...konečně město, kde mohu jezdit autem, přestože neumím odbočovat doleva..."

"...skvělá posilovna! Mají tam plastové činky a já uzvednu i tu nejtěžší..."

Martin Mellan
Zapsal: , 08:56:05 14.10.2002
 RE: Lukas B
Díky za odpověď, tak nějak jsem si to myslel. Alespoň ty frendíky nemusim schovávat pod košilí:)
A pro Šatavise. Proč do cesty kterou jste udělali odspodu chceš dodávat jištění? Jestli jsem to pochopil, tak šla odjistit. Nezjednodušuj nám to tolik.
Zapsal: Maty, 14:06:11 15.10.2002
 Re:Martin Mellan
Všechno bych to přejistil!Tady je zbežný seznam cest, jen co se mi nabije aku okamžitě vyrážím.
Věž Grálu:Podzimní paráda mezi prvním a druhym kruhem by to něco chtělo.
Severovýchodní hrana nad prvním a posledním kruhem přidám tak dva zlatý nejtky.
Strážce grálu:Jižní spára aspoň dva nejty.
atd...Jo Kauschova vež taky,to je uplně jasny do Frýdlantský cesty dam jednoho nejtíka.

Tímto se z oblasti Tišina a Francouzské kameny konečně stane oblast pro lidi....Přijďte pobejt....Do Dělnáku....Saloš
Zapsal: Saloš, 14:32:59 15.10.2002
 Re:Maty
No,odjistit šla,ale nešlo do toho spadnout:)...když já se k tomu dodání stejně asi hned tak nedostanu...
Zapsal: šatavis, 18:26:52 15.10.2002
 Skvěle
To bude paráda, jeden zatluče, druhý vytluče, jeden zatluče, druhý vytluče... Chudák skála, doufám, kdybych tam náhodou jel lézt, že trefím tu dobu mezi akcí a reakcí lidí, co se nedokážou domluvit.
Zapsal: L. Pokorný, 11:54:44 16.10.2002
 Re:Petr Dostál
Zas tak špatný to snad s tou moji češtinou milý Petře Dostále není.Nevim jestli mám ja tak blbej smysl pro humor nebo ty jsi to nepochopil.Budu jedině rad ,když se další přijišťovaní v Jizerkách dít nebude.Chtěl jsem to jenom trošičku provětrat a vida podařilo se.Tak uz se na mě nezlob.Ale pozor panáčku.Přidání slaňáku na věž není,pokud splňuje daná pravidla nic špatnýho.Nevim jestli jsi nekdy nějakej slaňák vyměňoval,nebo osazoval novej.Ale není to práce na půl hodinky tak si to prosim tě uvědom.A nedělěj ze sebe píču...
Zapsal: Saloš, 20:01:11 16.10.2002
 Ale chlapci, no to snad není třeba!!
Myslím si , že bychom měli skončit s těmito debatami. Asi se většina z nás schodne, že zkrátka JH nechceme dojišťovat a stejně tak ani se tam nechceme zabít. Pojďme ten styl dělání cest nechat tak jak dosud. Tzn. od spoda a logicky , s vědomím toho, že nechceme , aby po nás zbyla linie jako někde na vápně. Nevím, jak vy, ale mě vylezená cesta ,kde si musím vymyslet jištění sám, než abych jen cvakal nýty , udělá mnohem větší radost . I když to je jen třeba za 5.
Tak sakra pojďme tento trend tady zachovat a snažit se nepoužívat ty děsné zlaté obludy bez rozmyslu. Vždyť si ty JH, kur.., kur..me sami sobě. Připravíme se o ten pocit , pro který vlastně lezeme.
Pokud se nedomluvíme a to už jsem jednou řekl, tak musím souhlasit s Pítrsem D.a půjdu s ním na křížovou výpravu.
Doudleba
Zapsal: Doudleba, 20:12:31 17.10.2002
 Salosuv smysl pro humor
Ja se priznam dobrovolne a bez muceni, ze jsem Salosovi ten komentar z 07.10.2002 21:18:48 zblajznul i s navijakem. Myslel jsem si neco o kretenech... Bohuzel faktem zustava, ze je spousta lidi, ktery takhle uvazujou. No ale snad jich bude ubyvat.
Zapsal: ALF, 08:27:48 18.10.2002
 Jizerky
Lezu v Jizerkách už více jak dvacet let.Přesto jsem rád,že stále existují cesty,na které nemám a nebudu mít.Nemyslím lezecky,ale morál.Hlavně nic nedojišťovat!! Už tak máme proti prvovýstupcům výhodu ve frendech ,čokách ,lezačkách a dalších vymoženostech o kterých se jim ani nesnilo.Pod některé cesty jsem se vracel mockrát ,než jsem našel odvahu se do nich pustit.I to patří k lezení,počkat až na cestu budu mít morál,sílu,zkušenosti- prostě dobrej den.
Čau Pavel
Zapsal: Pavel K., 14:40:51 02.11.2002


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179726)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Zlomený Rytíř 7C Koryčanský Hřeben
Orgasmic Scheizepunk 6B+ Blansko Sever
Fruit Joy 6c+ Quirra
Non E O Que Parece 6b Meadinha
Potencia 5.5 L1 6c+ Meadinha
Nově komentované:
Hanc 7b+ Kalymnos
Hanc 7b+ Kalymnos
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: posledni vykrik | Re: megafon | Re: posledni vykrik | Re: megafon | Re: megafon | Re: Takže respekt (uz tu dlouho nebyl) | Re: Láska v srdci | Maara | Re: posledni vykrik | Re: Kameny a bouldry? |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (136)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (115)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (18)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
Sir Joseph Apris Hooded Man | Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 416 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 356 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 325 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.