LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Zaber! A trochu výraz při tom!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Vyšla kniha Laviny v Česku
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu

Závody
SP boulder Keqiao (CHN) (18.04)
SP obtížnost, rychlost Wujiang (CHN) (25.04)
SP obtížnost, rychlost Indonesie (02.05)

Žebříček
Cesty:
14."Fido" 11056
15.Vlk 10994
16.Širůčková 10978
Bouldry:
14.Chejn 9900
15.Petrík 9800
16.Kučera 9800
Hory:
24.Novotný 3598
25.Čáp 3573
26.Kaván 3148

Výsledky
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)

Deníčky
5672 lezců
1142709 cest
Nové přelezy:
Mandragora 8A+
Mandragora 8A+
Dvanáct Op Xa/Xb
Kostěj 7C
Sněžné Jar 7B+
Red Hot To 8A
Stropník 8A
Schambala Xb
Malý Drak 7C
Umění Boje 7C

Stěny
Hala TSC - Turnov
Lezecká stěna Kralupy - Kralupy nad Vltavou
Na Nivách - Trutnov

Prodejny
PROVIDE + YETTI Havlík - Děčín
HUDYsport - Praha 5
Keen Concept Store - Futurum Ostrava - Ostrava 1

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Záchranka: Muž spadl při zlézání skály Godula v Beskydech

Dvaačtyřicetiletý muž spadl v sobotu při zlézání skalního masivu Godula v Beskydech, z výšky asi deseti metrů. S mnohočetnými poraněními ho záchranka dopravila vrtulníkem do nemocnice. Informovala o tom moravskoslezská záchranná služba.

Viz:

Záchranáři ZZS MSK zasahovali v sobotu 11. dubna u vážně zraněného na Frýdecko-Místecku. Po půl druhé odpoledne byla operačnímu středisku záchranné služby nahlášena událost v Komorní Lhotce. Na pomoc vyjel tým rychlé zdravotnické pomoci z Nošovic a vzlétli letečtí záchranáři z ostravské základny.

Dvaačtyřicetiletý muž spadl při zlézání skalního masivu Godula, z výšky asi deseti metrů. Prvotní vyšetření ukázalo vážné mnohočetné poranění, a to v oblasti pánve, dolní i horní končetiny. Posádky zajistily pacienta pánevním pásem, dlahami a uložily do vakuové matrace. Postiženému byly nitrožilně podány potřebné léky a týmy ZZS jej připravily k transportu do zdravotnického zařízení. Vrtulník LZS poté muže přepravil na urgentní příjem ostravské Fakultní nemocnice.



Zdroj:

zzsmsk.cz: 11.04.2020 Muž spadl při zlézání skály na Frýdecko-Místecku

Standa Holec   [úpravy] 12:09 13.04.2020Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Godula12:23:11 13.04.2020
Prvně přeji zraněnému brzké uzdravení. Nicméně, byli jsme na Godule včera a co jsem viděl, tak jsem neměl vůbec dobrý pocit, jací (ne)lezci v nynější době navštěvují tyto skály. Navázanému (ne)lezci vysvětlovali co má dělat nahoře a jak se převázat, jak doleze ke kruhu, další se neuměli pořádně navázat na lano a o vyvádění cest ani nemluvím. Jsou zavřené umělé stěny a všichni se hrnou do skal, ale bohužel bez potřebných zkušeností.
Vivaistaodpovědět 
 Re: Godula13:02:32 13.04.2020
A nejhorsi je, kdyz na zivot ohrozujici chybu slusne upozornis a oni te za to poslou do prdele.
Smejčiodpovědět 
  Re: Godula13:21:50 13.04.2020
Přirozený výběr, Darwin by měl radost. Godula je velice specifická, bych chtěl vidět ty překližkáře. Nebo vlastně ani raději ne.
Romanodpovědět 
   Re: Godula15:33:31 13.04.2020
stejný přirozený výběr kdysi ale fungoval i v tom pozitivním spektru. Protože překližky nebyly, lezli jen borci, co na to měli a z nich ještě spíš ti, co k tomu přičuchli v ho.oddílech.
losanodpovědět 
    Re: Godula16:16:21 13.04.2020
Ale pozrime sa pan zemegule do pice. A ti borci co na to mali sa vzali odkial, vyliezli z kanalov a liezli hned 10tky. Komentujes tu chujoviny, uraz sa moze stat kazdemu a aj o tebe sa tu mozno docitame ako sa ti smykol koncek prstu v tej stvorke co lezies.
Gebuladpcodpovědět 
     Re: Godula16:50:50 13.04.2020
Další debil co nemůže zůstat doma.
Šrekodpovědět 
     Re: Godula16:52:09 13.04.2020
Přesně, to mě taky napadlo. Jaká to blbost. Jsem se teda jako před 40 lety jednoho rána probudil jako ten vyvolený borec, který NA TO MĚL. :)))
Ale kdybych se probudil jak ten, kdo na to nemá, tak jsem měl pochopit, že se nemám do skal srát?
Co je to za kravinu :)))

Hodně těch "co na to maj" si právě taky někdy rozbili pořádně držku.
Příklad z článku emontana:
Jestli někdo patří do naší pískařské elity, tak je to určitě Luboš Mázl. ...
ZE SKAL JEDINĚ VRTULNÍKEM
Jsi snad jediný lezec, který letěl z Teplických skal dvakrát helikoptérou. Příběhy do hospody už teď asi vynikající, ale veselé to zrovna nebylo…
Jak si po této zemovce dopadl?
Byly z toho tři tříštivé zlomeniny. Tři týdny jsem ležel na JIP a tři měsíce jsem byl na neschopence. Zdrátovali mi koleno, ruku a obličej. ...
Metodějodpovědět 
      Re: Godula20:37:15 13.04.2020
Mázl určitě věděl do čeho jde a že toto riziko podstupuje. Ale nevědomost a nezkušenost základních principů ohrožuje nejen nezkušeného, ale i své okolí. Naučit se trochu teorie než jdu do skal, není přece nic složitého. A spoléhat se na to, že mi to řekne můj kamarád, který přece ví co dělá, když na plastu leze 6-ky...to je taky vražedná kombinace.
Vivaistaodpovědět 
       Re: Godula21:13:52 13.04.2020
Pokud se tu bavíme o tom co spadl na tý Godule, což bych pod tímhle článkem čekal, tak ty přesně víš, že šlo o nezkušenýho člověka, který se hrnul do něčeho, na co evidentně neměl a neznal riziko do kterého jde?
Nebo je to jen tvoje představa a odvodil jsi to prostě jen z toho článku, že někdo spadnul?
Možná to tak bylo, že se hrnul do něčeho hloupě, bez základních znalostí metodiky. Nevím. Já tam nebyl.
Jen jsem chtěl předchozím příspěvkem říct, že každý někdy musí začínat a dokonce ani potom, co jsem zkušený metodik a mám nalezeno, tak není možný eliminovat všechna rizika.
Kupř já lezu skoro 40 let, mám přelezenou i nějakou tu vraždu na písku, trad atd. a zrovna na tý Godule jsem se tam v nějakých cestách plácal a musel jsem si dávat fakt bacha, abych to blbě nehodil. A nemůžu říct, že bych si byl na 100% jistý, že nemůžu spadnout blbě. Ale už si to moc nepamatuju. Pamatuju si nějakou hranou na levé straně skály. Možná Boxer jen za 6+. Sice tam zrovna jištění ok, ale pamatuju si, že to chtělo docela myslet a umět lézt i na té 6+.
Takže když tam přijde nějaký začátečník, což je někdy každý, i ten borec, který teď už "na to má", tak nemusí dělat vyloženě blbosti, aby to tam blbě hodil. Řekl bych, že ani zkušený lezec si nemůže být na Godule 100% jistý, že na co si ukáže, tak na to prostě má a nespadne blbě, nebo nehodí podlahu. Že mu třeba něco nezůstane v ruce pod prvním jištěním apod.
Jinak řečeno, že je mýtus, že lze rozdělovat lezce na "borec, který na to má" oproti třeba "blbec, který na to nemá".
Metodějodpovědět 
        Re: Godula21:38:25 13.04.2020
nemyslim,ze by si to dotycny co mel ten maler bral osobne kdyz tu nikdo nic osobniho nerozebira.. Kazdopadne by me nez dohady zajimaly tvrdy data,narust urazovosti ve skalach,procento urazu z vl nedbalosti,ciziho zaviveni, pomer novacku bez/po proskoleni vs absolventu indoor lez kurzu vs zkusenych lezcu. Urazovost Sportaci vs tradicni lezci Myslim ze by bylo na co se koukat
losanodpovědět 
         Re: Godula07:43:03 14.04.2020
Ty ses dobrej pacos.
odpovědět 
      Re: Godula21:01:52 13.04.2020
kravina, vida

a já vždycky myslel, že jsou úrazy kterým se předejít skoro nedá - vylomení chytu, vylomený jištění apod a jsou ty, kterým se předejít dá slušně - zvládnutý základy horoabecedy, soustředěnost na to, co dělám i pod tlakem, schopnost flexibilně řešit co zavání průserem, odhad situace, schopnost číst terén..

žádnej dokonalej lezec se nerodí, ale jistý soubor povahových znaků některý lidi k pohybu v takových situacích předurčuje a pravidelným vystavováním se těmhle situacím se tmelí??


překližka a lezecká skupina na fb řek bych většinu těchto vlastností neposiluje. co neklade téměř žádný nároky na cokoli krom vstupnýho a zanechání přezůvek u botníku, tak zřejmě nebude extra sítem jak rozlišit Lezce. Což horoškoly řek bych docela jsou.

čobola výše, co si ještě nevyndal mozek z řiti a už vytahuje desítky a silácký hesla ani nekomentuju..
losanodpovědět 
       Re: Godula21:25:53 13.04.2020
Napisal si picovinu a teraz sa snazis vypadat radoby rozumne. Len tvoj prvy prispevok je o tom aky si - blbec a tento dalsi uz ako sa tvaris - radoby rozumne, ehm az na ten koniec, to si sa zase prejavil ako blbec :). Tak zazhybuj na tie stvorky este.
Gebuladpcodpovědět 
        Re: Godula21:56:59 13.04.2020
Souhlas, nedej se! Je to blbec, prý "schopnost flexibilně řešit co zavání průserem, odhad situace, schopnost číst terén", takové hovna!
Petrodpovědět 
         Re: Godula21:58:40 13.04.2020
...a ještě "soustředěnost na to, co dělám i pod tlakem", to mě nejvíc pobavilo :)))) Má to nastudované, losan...
Petrodpovědět 
          Re: Godula08:01:13 14.04.2020
Jenže typek losan má pravdu. Na rozdíl od tebe a toho chytrackyho cobola má jeho text aspoň něco. Což vy dva pri své tuposti a omezenosti si můžete jenom zdát. A pokud by jsi si vyndal tu hlavu ze zadní části těla, jak ostatně doporučoval losan, tak by jsi zjistil, ze hodně úrazu na skalách a nejen tam se stane pravé zkušeným borcum - projetí lana skrz jistitko, uklouznuti, uzel, navázáni se na špatný konec lana....
odpovědět 
           Re: Godula08:16:17 14.04.2020
A vyjádřeno procentuelně vzhledem k nalezeným metrům?
odpovědět 
           Re: Godula09:16:02 14.04.2020
"...hodne..." vis, ono je to o tom, jake statistiky mas k dispozici, kdo je sestavoval a jak je (chces) interpretovat. Chlapi taky v autech bouraj vic nez baby zejo.
odpovědět 
           Re: Godula10:07:40 14.04.2020
Prosím tě vysvětli mi, který je ten špatný konec lana, abych se vyvaroval toho, se na něj navázat?
Předpokládám, že to bude jeden z těch dvou možných. Jenže který?
Kowalskyodpovědět 
            Re: Godula11:00:37 14.04.2020
Spatnej konec lana poznas na vomak. Je vostrej.
Papoušodpovědět 
             Re: Godula12:57:27 14.04.2020
Díky. Takže si dávat bacha na ostrej konec a raději se nenavazovat v rukavicích, aby to člověk po hmatu nepřehlédnul. Teda po hmatu nepřehmátnul. Teda zaregistroval po hmatu.
A ten ostrej bývá většinou ten levej konec, nebo pravej?
Kowalskyodpovědět 
             Re: Godula15:52:07 14.04.2020
Vostrej je ten pravej a na něj se taky navazuje pravej lezec. Levej lezec se navazuje na druhej.
Papoušodpovědět 
             Re: Godula15:52:11 14.04.2020
Vostrej je ten pravej a na něj se taky navazuje pravej lezec. Levej lezec se navazuje na druhej.
Papoušodpovědět 
              Re: Godula17:04:06 14.04.2020
Díky za vysvětlení, už je mi to úplně jasný.
Kowalskyodpovědět 
               Re: Godula10:10:28 15.04.2020
Spatnej konec je ten na kterým když spadnes, se přitahujes....
odpovědět 
            Re: Godula12:43:48 14.04.2020
:)))
Petrodpovědět 
            Re: Godula12:54:49 14.04.2020
Ty voe, špatný konec je přece většinou ten, na který si zrovna navázaný. Ale naštěstí má lano jen dva konce, takže máš 50% šanci, že se trefíš...
Honzaodpovědět 
             Re: Godula08:09:32 15.04.2020
Chlapi, jsem rad ze jsem Vás pobavil, špatný konec lana znamená, ze se naváže na lano, které není zajištěné. Více pravděpodobné při vejskovkach.
odpovědět 
              Re: Godula21:29:58 15.04.2020
Jo, jo, ale sranda musí bejt :)
odpovědět 

 Úraz je špatenka11:21:43 14.04.2020
Každý úraz na skále nebo vysokých kopcích je tragédií pro postiženého, pro jeho parťáky i rodinu. Nezávisle na úrovni, schopnostech apod.
Každopádně druhou pravdou je, že skály jsou obložené lezoucími lidmi (ne vždy lezci) a je někdy až s podivem, kdo všechno se odváží do tahání cest, zvláště na písku. Nejhorší je, už to někdo zmiňoval, nepokora a bijící se pěst pitomce na hrudníku s tím, kdo mu co má radit...
Richard LBodpovědět 
 Re: Úraz je špatenka12:49:44 14.04.2020
+ lehkej úraz v úvodu lezecký kariery naopak ideální vstupenka k zamyšlení jestli a jak pokračovat dále.

ale osob zkušenost prej bejvá nepřenosná.
losanodpovědět 
 Re: Úraz je špatenka12:56:54 14.04.2020
A jen otázka. Pro zajímavost, ne trolení. Pokud by to šlo nějak vyjádřit, spadne a zraní se víc překližkových začátečníků z důvodu neznalosti, nebo zkušených lezců z důvodů nehody nebo zbytečného risku? Každý tu píše o život ohrožujícím chování překližkářů a lidí, co nic neznají, ale když se pak čte nebo slyší o pádu, jsou to zkušení borci jako třeba Mázl, Holeček, Hrubý, Horák, Rozsypal, Roubal... Našla by se spousta dalších. Zpráv o nezkušených spadlých nováčcích není zase až tak moc v porovnání s tím, jak se tu o nich píše.
odpovědět 
  Re: Úraz je špatenka13:00:48 14.04.2020
a čím bys řekl, že to tak může být?
losanodpovědět 
   Re: Úraz je špatenka14:41:56 14.04.2020
No to Ti řeknu... Více to odpovídá statistické pravděpodobnosti podle přísloví "tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne", než že by se více rakvila určitá skupina lidí jo jsou: nováčci, uplný motovidla, Pražáci, nebo zkušení lezci, pro který se určitý návyky staly stereotypem a pak je k úrazu jen kousek...
Janodpovědět 
  Re: Úraz je špatenka13:06:16 14.04.2020
Přece nebudeš psát v Montaně o Frantovi, co lezl svojí druhou cestu v životě, hodil 4m tlamu a zlomil si nohu.
Statisticky si myslím, že pády zkušených lezců i začínajících jsou +/- vždycky kurevská věc.
Kowalskyodpovědět 
   Re: Úraz je špatenka18:57:35 14.04.2020
Tak v Montaně asi ne, ale v bulváru píší i o vyvrtnuném kotníku... A když tam píší o nějakém pádu na skalách, tak tady nebo od kámošů se často dozvíš, že to byl někdo zkušený a známý z lezecké komunity. Což mne tak vede k úvaze, nakolik je naznalost opravdu důvodem k pádům. Neumíš se navázat? No a co? Neumíš uzly, umíš jen s kyblíkem... No a co? Podle mne je běžné chování z překližky pro sportovky ve skalách plně dostačující. Ono je úplně jedno, zda stojíš a jistíš na indoor překližce, na Gutovce nebo nějakém kvaku v Juře. To samé platí o lezení.
odpovědět 
    Re: Úraz je špatenka21:57:29 14.04.2020
Je to tak. Jistit někoho na skále, nebo na překližce není prakticky žádný rozdíl. Já si třeba pamatuju cestu, jak jsem si tam pod skalou jako jistič prohlížel důkladně běžeckou dráhu s vědomím, že pokud při úprku zakopnu, nebo nebudu dost rychlej a duchapřítomnej, tak to znamená podlahu pro prvolezce a téměř jistou smrt, kvůli odlezu za kruhem, pokud to hodí v posledních třech metrech pod vrcholem. Podobných cest se najde na českém písku víc. Stejně tak jako na Gutovce a jiných umělých stěnách.
Metodějodpovědět 

 13.7.198813:34:19 14.04.2020
Vite o nekom, kdo byl 13.7.1988 na Goduli (snad nekdo z Trince nebo CT)? Mel jsem tam podobny pad, mam nejake mezery co bylo po padu a rad bych se na to preptal, pokud tam vubec nekdo byl. Diky
ROKOodpovědět 
 Re: 13.7.198808:04:31 15.04.2020
Steven Segal se vzbudil po více než 20 letech, v první chvíli si neuvědomil, ze svět je jiný,
odpovědět 
  Re: 13.7.198817:13:35 15.04.2020
:))))))
Petrodpovědět 
  Re: 13.7.198817:19:05 15.04.2020
tohle je ale ROCO asi ten ital... 20 let si byl pryc tvl a tocil pecko...
odpovědět 
   Re: 13.7.198819:08:56 15.04.2020
Jo uz jsem dotocil vracim se na moravu trochu jsem pomoravcíl jmeno
ROKOodpovědět 
    Re: 13.7.198820:45:38 15.04.2020
PS: Chuck Norris po mě měl problém ten svinčík uklidit.
ROKOodpovědět 

 Foto dne:
Věžička Hříbek, Vyhlídka, skály u Vrbna pod Pradědem, Jeseníky
Hříbek
 Databáze cest:
Všechny cesty (179722)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Potencia 5.5 L1 6c+ Meadinha
Cuestión De Tiempo 6a Meadinha
Hoy De Relax 5b Meadinha
Eci 5c Pecka
Škola Letenja 6a+ Pecka
Nově komentované:
Pupeční Šňůra 10 Srbsko
Cukřenka 5B Zvůle
Polární Záře 8A+ Bor
Západní Hrana 6A Holý Vrch
Varianta Blue Elephanta 3+ Holštejn

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Maara | Re: posledni vykrik | Re: Kameny a bouldry? | posledni vykrik | Re: Maara není MH | Re: bez ucasti | Re: bez ucasti | Maara není MH | Re: Láska v srdci | Re: Láska v srdci |

 Kde to vře:
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (143)
Nepálští záchranáři našli a vyzvedli tělo Ondreje Húserky (111)
VENI VIDI VOLAVI in honorem Alexandri (20)
Video: Jana Švecová dělá další pokroky v bouldru Terranova 8C+ (15)
Secret Spot Bouldering 2024 (3)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (2)
Mezinárodní setkání alpinistů v Praze (1)
Ruzyňská liga – obtížnost (1)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (1)

 Nově v inzerci:
Expersky a UFA v Ostrově | spárová rukavice | Lezečky v Ádru | mobilní lezecká stěna | Chan Tengri 2025 | STANOVÉ KOLÍKY Ultralehké,odolné,kvalitní SET 8+1NOVÉ,NEPOUŽITÉ! | RAB DOWNPOUR ECO-membránová bunda pánská | Send - Large knee pad | péřovka Black Diamond Vision | Millet GTX kalhoty |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 414 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 356 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 329 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 325 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 301 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.