LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Do volnýho (kamení) se nezakládá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140175 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Sedák WeBee

První zkušenosti

Ocún weBeeRád bych napsal, že jsme měli možnost provést uživatelský test… tak to ne. Na ten bychom potřebovali víc času, a používat sedák relativně dlouho ve velmi odlišných podmínkách. Tak tedy alespoň první dojmy a zkušenosti.

Sedací úvaz WeBee je horká novinka, jeho výrobce, kterým je český Ocún, jej sice představil již v loňském roce, na letním veletrhu Outdoor, v německém Friedrichshafenu, na trhu se však objevuje až teď v nové sezóně 2014.



Úvazek zaujme už svým designem, neboť jeho bederní popruh i nohavičky jsou tvořeny děrovaným pěnovým materiálem, zajišťujícím vyšší prodyšnost než ostatní běžně dostupné úvazy. Jak výrobce uvádí, jedná se o zcela novou konstrukci "WeBee Performance Technology", kterou Ocún dokonce přihlásil k patentové ochraně. Struktura včelí plástve má poskytovat tvarovou flexibilitu a rovnoměrný rozklad sil. K dalším výhodám 3D pěny má patřit její trvanlivost, odolnost proti oděru a omyvatelnost.



Ocún weBee

Sedací úvaz WeBee na firemním „produktovém“ obrázku

archiv fy Ocún - RP Climbing s.r.o.




Uživatelský pohled na úvazek WeBee
Tento „dírkovaný“ sedák na první sáhnutí mile překvapí materiálem příjemným na dotyk, i tím že je poměrně lehký. Takzvaně „odlehčené“ sedáky určené výhradně na sportovky jsou často ještě lehčí (ostatně užívají zpravidla různé perforované pěny uvnitř sendvičů). Výrobcem uváděná hmotnost 370 g, se nevymyká běžnému průměru, a WeBee patří spíš k lehčím úvazkům.



Ocún weBee

Úvazek WeBee je díky použitému pěnovému materiálu lehký a příjemný na dotyk

foto © Tomáš Frank



Ocún weBee

Úvaz pochopitelně disponuje příslušnými certifikáty UIAA i CE

foto © Tomáš Frank




Naopak nepřekvapí pohodlí i snadné a rychlé seštelování sedáku na tělo. Obojí, naštěstí, začíná být u nových sedacích úvazů považováno za standard.

Úvaz jsme opakovaně štelovali na různě velké jedince, a za různých podmínek, bez jediného zádrhele. Seštelování probíhalo díky pohodlným samosvorným přezkám velmi rychle, nohavičky lze roztáhnout natolik, že nepůsobilo žádný problém natáhnout úvaz přes kalhoty kapsáče a plné kapsy. Anatomické tvarování se dobře přizpůsobuje běžným rozměrům a rozsah v rámci zvolené velikosti (v našem případě zkoušené sedáky velikosti L a XL) je poměrně široký. 

Stejně tak pohodlí. Testování probíhalo sice po velmi krátký čas, na překližce a na nedalekých skalkách, ale v mezích možností poměrně intenzivně (přiznávám, že s cílem jej opravdu důsledně ozkoušet, jsem jej dokonce nosil doma, či při práci u počítače). Nemohu říct, že bych úplně zapomněl, že mám sedák na sobě, ale oproti jiným případům, kdy jsem trávil v úvazu delší souvislý čas, mohu WeBee jen pochválit. 



Ocún weBee

Úvaz má tři samosvorné přezky umožňující rychlé a pohodlné nastavení

foto © Radka Vinčálková



Poněkud ztuha jde zadní odepínání nohaviček – přiznávám, že jsem odepnutí po několika neúspěšných pokusech vzdal. Možná časem, až se trochu oběhá, půjdou nohavičky odepnout snáz. Na druhou stranu, toto odepínání se může ukázat velice důležitým především v horách a právě do nich úvazek není primárně určen.

Nosiče na zavěšení materiálu, tzv. materiálová oka má úvaz čtyři. Jejich umístění mi zcela vyhovovalo, stejně jako mi vyhovovalo, že Ocún v tomto případě sáhl po naprosté klasice, oka jsou sice zpevněná (evidentně plastová, byť všitá do textilního materiálu), ale nikam netrčí do stran, nepřesahují a volně se ohýbají.

Výrobce neopomenul doplnit ani poutko v zádové části na bederním pásu, sloužící pro různé pomocné účely, např. pro připnutí kšandiček na připevnění blokantu při bigwallových výstupech, záchranářských úkonech apod., pro připojení některých typů prsních úvazů, nebo pro připnutí maglajzpytlíku.

V neposlední řadě pak stojí za zmínku i pochvalu celkově precizně vypadající propracování všech prvků úvazku, včetně jeho nenosných částí, jako odepínací gumy přidržující ve správné poloze nohavičky, zmíněná materiálová oka i poutko.



Ocún weBee

Detaily úvazku Ocún WeBee

foto © Tomáš Frank




Rozsah použití nového úvazku
Sedací úvaz WeBee patří spíše k univerzálním úvazkům. Nejčastěji bude asi využíván pro lezení „sportovek“ či při tréninku na překližkách, neboť právě pro tyto případy se bude hodit ono odvětrání prakticky v celé ploše bederního pásu i nohaviček.

Na druhou stranu, jde o lehký a pohodlný sedák, použitelný prakticky pro libovolné lezecké aktivity od sportovek, přes běžné skalní a pískovcové lezení až po VHT a lezení ve středních (nezaledněných) horách a velehorách.

Naopak, není určen, a ani pravděpodobně nebude příliš využíván, pro velehorské akce, zimní lezení či skialpinismus.
Tomuto určení především nevyhovuje třípřezkový koncept lehkých sedacích úvazů. Přehazování a centrování úvazku, při svlékání a oblékání řady vrstev zimního oblečení, by se stalo příliš náročným. Rovněž nohavičky lze sice povolit natolik, že úvaz lze natáhnout i přes běžné kalhoty či dokonce „kapsáče“ s plnými kapsami (užitečné při lehčí VHT v trekingových pohorách), ale ne dostatečně pro oblékání přes mačky a velké pohorky či přezkáče.

Zároveň lze (byť to nemáme ozkoušené) soudit, že „dírkatá“ konstrukce nosných popruhů by se v zimních podmínkách soustavně zanášela sněhem a ledem.
Na druhou stranu, oproti běžným úvazkům WeBee velmi dobře schne (ozkoušeno). Oproti jiným konstrukčním řešením, ve kterých je perforovaný pěnový materiál obšit dalším materiálem potřebuje k vyschnutí přibližně polovinu času, stejně dlouho zůstávají vlhké pouze několikanásobně prošité konstrukční textilní prvky. Rychlost schnutí by naopak pro použití v zimních horách mohla být přínosem.



Ocún weBee

Detaily úvazku Ocún WeBee

foto © Tomáš Frank




Závěrem
Tak moji milí čtenáři. Známe se, že? Tušíte asi, že si na superlativy nepotrpím, a termíny jako inovativnost, či „kosmické materiály“ ode mě nečekejte. Takže vám řeknu, že ten sedák mi přišel vcelku fajn. Příjemný, pohodlný, praktický a účelný. 

Myslím si tedy, že úvaz WeBee rychle získá své skalní příznivce. Elegantní sedáček poněkud futuristického vzhledu však nezůstane jen módním doplňkem překližkových předvaděčů svalstva, ale opravdu tím, k čemu je určený – tedy univerzálním úvazkem pro všední používání.

Vzhledem k relativně krátkému časovému období, které jsme na testování měli, nelze ani potvrdit ani vyvrátit tvrzení výrobců, že sedák z 3D pěny se bude vyznačovat vyšší odolností proti otěru, a vyšší trvanlivostí – pravděpodobně ano, ovšem nebude se to vztahovat na obšití a zbývající textilní části úvazku, celková životnost tedy bude srovnatelná s každým jiným lezeckým úvazem.

Za zajímavou bych označil i cenu, za kterou se v současné době úvaz objevuje na trhu. Ta se pohybuje kolem 900,- Kč. Dobré sedací úvazy stejné třídy zpravidla levněji neseženete, a spíš si naopak ještě pár stovek připlatíte. Tedy oblíbené srovnání cena/výkon mi přijde vůči zákazníkovi velmi vstřícné.   



Ocún weBee

Úvazek Ocún WeBee sluší mladým dívkám…

foto © Tomáš Frank



Ocún weBee

…i stárnoucím klasikům

foto © Radka Vinčálková



Jménem redakce Lezce si dovolím poděkovat za vstřícnost, s níž nám byly poskytnuty úvazky pro toto testování firmou RP Climbing s.r.o.







Údaje, popis a video výrobce

• Inovativní řešení pasu a nohavic z děrované 3D pěny
• Anatomicky tvarované polstrování
• Nastavitelné nohavičky se zadním odepínáním
• Samosvorné přezky z kvalitní nerez oceli
• 4 nosiče materiálu
• Barva: black / green / blue
• Hmotnost: 370 g
• Made in EU
• EN 12277 typ C

Lehký univerzální 3přezkový úvazek nové konstrukce
Úvazek WeBee je absolutní novinkou sezóny 2014. Jeho předností je nízká hmotnost, komfort a vynikající prodyšnost. Už na první pohled překvapí designem. Sendviče pasu jsou z děrované 3D pěny – revolučního materiálu s ventilačními otvory ve tvaru včelí plástve. Právě díky pevné šestrihranné struktuře si můžeme dovolit velké množství těchto větracích otvorů po celé ploše sendviče, takže WeBee je mnohem prodyšnější než úvazky z běžně používaných pěn, obalených textilním materiálem. Anatomicky přizpůsobená konstrukce úvazku spolu s měkkostí a pružností 3D pěny zajistí optimální rozložení sil působících na uživatele, tedy komfort. Další výhodou 3D pěny je její trvanlivost, odolnost proti oděru a omyvatelnost. WeBee má plně nastavitelné, vzadu odepínací nohavičky.

WeBee Performance Technology
Zcela nová konstrukce polstrování úvazků. Sendviče pasu jsou z děrované 3D pěny – revolučního materiálu s ventilačními otvory ve tvaru včelí plástve. Unikátností je jednovrstvá materiálová skladba bez podšívkových a krycích vrstev. Rovnoměrná a prodyšná struktura včelí plástve poskytuje tvarovou flexibilitu, rovnoměrný rozklad sil a velmi účinnou ventilaci při minimální hmotnosti. Použitým materiálem, je PE EVA pěna s uzavřenou buněčnou strukturou, která je odolná proti oděru a omyvatelná. WeBee Performance Technology přináší značnou úsporu materiálů a hmotnosti, jedná se tedy o řešení praktické a zároveň i ekologické.







Zdroje a odkazy:
Stránky výrobce
Popis úvazku na stránce výrobce



Tomáš FRANK   [úpravy] 16:45 04.03.2014Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Už je v prodeji?16:59:13 05.03.2014
Novej úvaz zrovna potřebuju a tohle to se mi celkem líbí. Nevíte, kde se dá koupit?
Slávaodpovědět 
 Re: Už je v prodeji?18:03:49 05.03.2014
V prodeji je. Má ho třeba brněnská Klajda, ale určitě ho na netu najdeš i jinde.
jouzaodpovědět 
 Re: Už je v prodeji?19:22:11 05.03.2014
Sice jsem ho zatím neviděl nikde na krámu (vrhli to na trh nedávno) ale mluvil jsem o něm se Standou, takže vím, že ho utčitě má i na Shop/u Lezce :)
 Tomáš F.odpovědět 
  Re: Už je v prodeji?23:03:23 05.03.2014
BBshop.cz má skladem jak WeBee tak i WeBee set.
Janodpovědět 
 Re: Už je v prodeji?08:05:13 06.03.2014
Na obchodech jsou od konce prosince. Takže dneska už běžně všude.
odpovědět 

 odsedka17:00:36 05.03.2014
To fakt někdo leze s odsedkou provlečenou jen bederákem? Proč si jí nedát rovnou kolem krku :)
d.odpovědět 
 Re: odsedka18:42:03 05.03.2014
Co myslis odsedkou provlecenou jen za bederakem? Na fotkach vidim odsedku provlecenou tou nejpevnejsi casti sedaku urcenou mimo jine k provleceni odsedky.
odpovědět 
  Re: odsedka19:38:36 05.03.2014
Hele ta odsedka je opravdu provlečená špatně, buď by měla bejt provlečená očkem u nohaviček a očkem v pase, nebo navazovacím okem. Nikdy ne pouze na očku v nohavičkách, nebo na očku v pase. To jak je to na té fotce je samozřejmě blbě - uvedeno i v návodu k použití sedáku.
Jirkaodpovědět 
   Re: odsedka21:05:51 05.03.2014
Fakt? Tak to léta dělám špatně...
007odpovědět 
    Re: odsedka21:43:02 05.03.2014
tak si ..... no
odpovědět 
     Re: odsedka00:06:54 07.03.2014
Přijde mi zábavné, jak kategoricky dokáží lidé soudit z jednoho obrázku, na kterém toho zas až tak moc vidět není :D

Zato musím upřímně říct, že jsem vcelku rád, že lidi o metodice přemýšlí… Ono to lezení bez přemýšlení může být nezdravé :)

Ta odsedávačka je (pochopitelně) protažená slaňovacím okem ;) Je protažená tzv. slaňovacím okem a navíc je (aby držela polohu a nepřekážela) protažená okem bederáku. Dělám to tak od té doby, co jsem si pořídil svůj první sedák moderního typu (již se slaňovacím okem), tedy od počátku devadesátých let.
Pravdou je, že nerad připojuju odsedávku tzv. liščárnou (tedy jednoduchým prusíkovým uzlem, jako to je na obrázku), ale zpravidla volím spolehlivější uzel (např. kravaťák, nebo v závislosti na smyci třeba devítku), kterým je odsedka připojená nastálo (koupím sedák, uvážu odsedku, vykazuje-li známky opotřebení větší než sedák, vyměním odsedku a opět ji uvážu napevno), jsou případy (jako tento), kdy na sedák dávám odsedku pouze dočasně. Pak volím liščárnu a protahuju ji stejně jako odsedku uvázanou na sedák nastálo. Zamýšlím-li se nad tím důsledně, v případě kravaťku (pod nímž je oko) jde zatížení primárně na slaňovací oko, a teprve při (nepravděpodobné) destrukci slaňovacího oka, by bylo zatížené oko bederáku. V případě použití liščárny (utahuje se) půjde pochopitelně zatížení naopak (napřed na oko bederáku a teprve potom na oko slaňovací).

Mimochodem, někdo se tady odvolával na návody k sedákům – tak ty zpravidla uvádí, jak se navazovat. Pokud náhodou některé z nich (a vůbec to není pravidlem) už ukazují, kam krom navázání ještě odsedku, umísťují ji výhradně na slaňovací oko.
Nikdy ne protáhnout okem bederáku a okem u nohaviček (!), neboť právě když se zde použije asi nejčastěji užívané liščárny, bude docházet v případě jejího zatížení ke stažení obou těchto ok těsně k sobě, a zároveň k zatížení, které nemusí být pro sedák příznivé (protože půjde především na oko u nohaviček), neboť na takové zatížení není sedák zkoušený. Toto provázání by bylo možné použít v případě, že by se jednalo o odsedku navázanou „natvrdo“, nikoli stahovací smyčkou.

Mezi námi, umístění odsedávačky v různých konkrétních případech bude odlišné. Zároveň si ale říkám, že je to zajímavé téma, které by stálo za hlubší rozpracování… (a asi i nějaké to testování, a konzultace s výrobci). Navíc tam, podobně jako u navazování, budou hrát roli i konstrukční odlišnosti jednotlivých úvazků od různých výrobců a metody zkoušení (mimochodem, většina např. českých výrobců ve svých návodech doporučuje při navazování provázat oko nohaviček a bederáku – tedy jakoby zkopírovat či zduplicitnit slaňovací oko; ale v zahraničí to není pravidlem, na mnohé sedáky výrobce doporučuje navázání přímo do slaňovacího oka… protože právě za něj byl sedací úvaz navazován při testování a výrobce jej tedy považuje za ideální právě k navazování...). Hmm. A půjdeme-li dál, najdeme spoustu dalších zajímavostí. Tedy primární není, co jste zvyklí používat, ale co doporučuje výrobce konkrétního výrobku v návodu k použití.
 Tomáš F.odpovědět 
      Re: odsedka a chytráci15:39:54 07.03.2014
Samej chytrák to tady je. Že vůbec reaguješ!
odpovědět 
      Re: odsedka20:53:06 13.03.2014
kámo ale problém neni to že se ti urve oko (ať už u bederáku, nohaviček nebo centrální) - to než se ti stane tak protečeš sedákem, teda pokud člověk neni absolutní pankáč a ignorant a nepoužívá 20 let starej rozpadající se sedák...

Problém je rozložení sil, a to v tom že když si odsedneš a když spadneš do navázanýho lana tak je to to samý a rozklad sil do sedáku by měl bejt identickej, a to je jen za předpokladu, pokud se uvážeš za centrální oko (případně dáš odsedku přímo za bederáki za nohavičky, to je pak stejný jako za centrál)

Pokud se uvážeš jen za bederák (je jedno že k tomu máš přivázanej i centrál, vysíš stejně jen za ten bederák) tak vysíš v blbym úhlu a navíc nepohodlnym a je to na prd. Pokud se přivážeš jen za nohavice, tak zase přepadneš dozadu, pokud se přivážeš za oboje nebo za centrál, tak jsi v přirozenym pohodlnym úhlu, tak, jak je sedák navrženej a jak má fungovat...

Zkrátka - to co je na fotce je blbě hawk :-)
Jirkaodpovědět 
       Re: odsedka19:03:42 13.03.2015
Těch pankáčů s dvaceliletým sedákem tu běhá hodně. A tipoval bych, že republikový průměr (např členů ČHS) bude přes 10 let.
odpovědět 

  K čemu?17:13:37 05.03.2014
sedák jsem netestoval, ale argument vyšší prodyšnosti mi přijde zbytečnej, leda by to byl spešl sedák někam na vícedélky.. a i tak, přijde mi to jen jako marketingovej kvok jak prodat kus pěny, která tím, že je perforovaná, tak výrobce ušetří za materiál i zpracování. je to jako bublinková milka, ta je taky inovativní, akorát tý už tak hnusný hmoty je tam díky vzduchovejm bublinám o třetinu míň, samozřejmě za stejnou cenu.
PS: bacha, guma se ve vedru roztéká..
odpovědět 
 Re: K čemu?17:18:38 05.03.2014
K recenzi jedna výtka:
přes pupík figuranta není dobře vidět na přezku sedáku :)
odpovědět 
  Re: K čemu?18:31:34 05.03.2014
To že Ty nevidíš na přezku, je ještě dobrý (máš tady i jiný obrázky), ale že si na ní přes pupík nevidí figurant, to je horší ;)
 Tomáš F.odpovědět 
 Re: K čemu?17:58:59 05.03.2014
Seš idiot, Milka Bubbly má 100 gramů čokolády jako každá jiná.
odpovědět 
  Re: K čemu?18:01:36 05.03.2014
Jsi si jist, že je to čokoláda?
odpovědět 
   Re: K čemu?18:08:13 05.03.2014
V rámci toho, co se běžně mezi lidmi nazývá čokoládou, ano. Pokud chceš lpět na nějakých specifikacích obsahu tuku, kakaa nebo cukru, tak to řešit nehodlám. Čokoládu posuzuju podle toho, zda mi chutná, nebo ne. A kromě toho to nesouvisí s gramáží jednotlivých druhů, mléčná Bubbly je totiž jen bublinková Alpine, bílá pak klasická bílá s potahem Alpine :-) A toho matroše, je jedno, jak to nazveš, dostaneš vždy stejně :-)
odpovědět 
    Re: K čemu?21:19:39 05.03.2014
čokolády s bublinama jsou na trhu už asi 10 let, koukni se někdy na obal a srovnej gramáž;)
odpovědět 
     Re: K čemu?22:42:26 05.03.2014
Autor psal bublinková milka. Gramáž má stejnou, tedy 100 gramů.
odpovědět 
      Re: K čemu?23:00:38 05.03.2014
milkou byla myšlena čokoláda obecně, pokud bych měl na mysli přímo Milku Bubbly, napsal bych to vekýma písmenama, bublinkový čokolády dělá X německejch firem už leta, ale nechme to, přijdu si jak ve školce:)
odpovědět 
       Re: K čemu?23:40:54 17.03.2014
Me tahle cast diskuze docela zaujala: ...a jakou gramaz podle tebe teda ma jakakoliv bubly cokolada? Mas opravdu pocit, ze pri stejne gramazi ma mensi hmostnost, nez jine NEbubly cokolady?

Jeee, to me fakt pobavilo :-)))) ...mozna by te natahli, pokud bys kupoval cokoladu na objem.
Honzaodpovědět 
 Re: K čemu?18:43:46 05.03.2014
guma se roztéká :DTo je mi novina. plasty už studuju docela dlouho,takovou blbost jsem ještě neslyšel :D
odpovědět 
 Re: K čemu?18:46:19 05.03.2014
Prodysnost je fajn. A to dokonce nejen pri lezeni v horku v nejakych primorskych oblastech, ale i pro lezeni na horach. Normalni sedak pri lezeni propotis a pak na standu docela chladi (Obzvlast nektere Petzly jsou v tomhle neprijemny - ten material docela absorbuje, hlavne takova ta kuze na bedrech). Takze pro me to urcite neni jen marketing, ale vec podle ktere vybiram sedak. A myslim, ze nejsem sam.
odpovědět 
  Re: K čemu?21:27:11 05.03.2014
fakt myslíš. že je tenhle sedák za 900 dělanej na water sola? mne prijde jako produkt pro masu lezcu, ktery ho za rok hodej do kose, nebo posunou dal a koupi novej, hezci, jeste vic spejsovej..
nec jak kecky od najku na jednu sezonu. ale je t
o jen muj prvni dojem, treba kecam
odpovědět 
   Re: K čemu?21:38:55 05.03.2014
water solem mysleno lezení nekde v primorskejch oblastech, ne bez lana, sby me zas nekdo nechytal za slovo;)
odpovědět 
    Re: K čemu?22:30:20 05.03.2014
No me slo spis o teplotu. Klidne si v tom prispevku nahrad primorske oblasti za lezeni v teple. A ano, myslim, ze tenhle sedak je dobry na lezeni v oblastech, kde se clovek poti (coz je pri lezeni skoro vzdy, i v zime).
odpovědět 
    Re: K čemu?08:09:58 06.03.2014
Water Solo ..lezení v sedáku blízko vody. :-) slušný
OndraH.odpovědět 
  Re: K čemu?21:33:07 05.03.2014
taky by me ale pak zarazilo, ze je ta pena cerna, kdyz cerna nejvic pohlcuje teplo...?
odpovědět 
 Re: K čemu?21:15:24 05.03.2014
Asi lezeš bos, že? Na lezečkách je taky guma. Tak bacha na slunce. Vem si hlavně čepici!
Františekodpovědět 
  Re: K čemu?21:21:45 05.03.2014
jo, to bude ono, sedák je určitě jak lepička.s vibramem..
odpovědět 
   Re: K čemu?22:35:03 05.03.2014
Smankote... Nerikej, ze se fakt bojis, ze se ti sedak roztece???
odpovědět 
 Re: K čemu?08:10:00 06.03.2014
Prodyšnost se ti docela hodí pro sportovní lezení i na tréning.
Neměl bys vlastní omezenost podsouvat dalším uživatelům.

Webee není udělaný z gumy a guma se v teple neroztéká. Alespoň mě se ještě pneumatiky neroztekly a to ani při prudším brždění.
odpovědět 
 Re: K čemu?19:13:42 13.03.2015
A kromě vyšší prodyšnosti má výhodu v tom, že nesaje vodu (v horku pot, v horách déšť).
odpovědět 

 Palec nahoru...17:17:45 05.03.2014
...fandím Ocúnu v jeho snaze po nějakém vlastním vývoji. Ne jako jiné firmy, které dokážou jen kopírovat!
Matesodpovědět 
 Re: Palec nahoru...08:04:20 06.03.2014
Přesně. Tvoří svoje produkty a ještě navíc se nebojí přijít s něčím, co nikdo na světě nedělá. Používá nové myšlenky, materiály. Jak u Webee, tak u Ego.
U lezaček jdou taky svojí cestou. Přešel jsem na Ozone z LS Solution a za 2/3 ceny to jsou lepší lezačky než slavná Lasportiva.
odpovědět 
  Re: Palec nahoru...10:52:53 06.03.2014
Počkej, co blázníš, vždyt tyhle perforovaný "sítě" se používaj u menších deuteráckej batohů místo bederáku už leta...prostě to jen občíhli, místo síťky dali pěnu a krom pasu dali ještě na stehna...nevidím v tom nic mc inovativního..

o to srovnání s gumou mi nepřijde uplně mimo, každej přece ví, co udělá lezka pokud je delší dobu na denním světle neřkuli na sluníčku, začne příčně praskat a drolit se guma a obsázka se prostě rozjede.
v případě sedáku by to mohla bejt docela pecka..
odpovědět 
   Re: Palec nahoru...18:38:40 06.03.2014
A jeste vetsi pecka by to mohla byt v pripade pneumatik.. Tam uz je fakt vysoky stupen ohrozeni....
odpovědět 
  Re: Palec nahoru...15:43:19 08.03.2014
Hm.. nesouhlasím stím, že jsou nějaké lezky lepší, než la sportiva..
odpovědět 
   Re: Palec nahoru...10:33:06 09.03.2014
Nikdo tě k tomu taky nenutí. Na to hovno co velká většina lidí v ČR leze, stačej boty vod Salticu.
odpovědět 
   Re: Palec nahoru...19:20:03 13.03.2015
A zkoušel jsi Ozony? Který La sportivy jsou lepší? A o 1/3, o kterou jsou dražší nehledě na problémy s podlepováním (alespoň z Restdaye to co přijde po podlepení je parodie na LS).

A lezeš vůbec cesty, kde jiné lezačky už nedrží?
odpovědět 

 spřátelená firma17:40:44 05.03.2014
jo a promo video jinak dobrá reklama na ozony...:)
(ale tomu fandim, že to jedna firma zaplatí a nemá problém když se a její prachy sveze i jiná)
odpovědět 
 Re: spřátelená firma18:01:22 05.03.2014
Nejsi jsi to ty, kdo psal výše o té Milce? Ocún a RP jsou prakticky jedna společnost.
odpovědět 
 Re: spřátelená firma18:47:49 05.03.2014
No RP a Ocun jsou jedna a ta sama firma. Takze jedno video pro 2 produkty :).
odpovědět 
  Re: spřátelená firma08:00:22 06.03.2014
Ocún a Rock Pillars jsou dvě obchodní značky firmy RP komponent.
odpovědět 
   Re: spřátelená firma09:59:06 06.03.2014
Ocún a Rock Pillars jsou dva brandy firmy RP Climbing;)
Raduodpovědět 

 Solidní kousek18:42:22 05.03.2014
Na speleo, na canyoning (po přidání podprdelníku) a další mokrošpinavý záležitosti se to jeví jako poměrně inteligentní cajk.
Martinodpovědět 
 Re: Solidní kousek19:08:53 05.03.2014
Tak do jeskyň to asi opravdu vhodné nebude, ale možná že na ten canyoning by to špatné nebylo.
Syselodpovědět 
  Re: Solidní kousek19:20:23 05.03.2014
Přiznávám, že jsem na kaňony a roklování myslel když jsem to namáčel a nechával schnout, a ke všemu porovnával s dalším "normálním" namočeným sedákem :)
 Tomáš F.odpovědět 
   Re: Solidní kousek19:28:55 05.03.2014
V zimě jsem v něm párkrát visel při ledování v Hanibal aréně a dokážu si představit i delší slaňování aniž bych měl pocit, že mi upadnou nohy. Jenom dotaz...jdou úplně rozepnout nohavičky a pas, aby na ně šel navlíknout hoummejd podprdelník?
Martinodpovědět 
    Re: Solidní kousek19:38:34 05.03.2014
Jdou (přiznávám, že jsem to šel teprve teď zkoušet) :)
 Tomáš F.odpovědět 
     Re: Solidní kousek19:54:06 05.03.2014
Dík... já na to tenkrát taky zapomněl mrknout :)
Martinodpovědět 
     Re: Solidní kousek19:54:09 05.03.2014
Dík... já na to tenkrát taky zapomněl mrknout :)
Martinodpovědět 
   Re: Solidní kousek21:28:56 05.03.2014
v jeskyni se zridka pohybujes cistou vodou.. plastev by se asi spis rychle naplnila bahnem. jde o to zda by se to blato snadno vydrolilo nebo esli by melo tendenci ulpivati.
TOAodpovědět 

 Odporná barva07:58:47 06.03.2014
Nevíte proč se teď sedáky dělají v tak odporných barvách? Vám se to líbí?
Kamilodpovědět 
 Re: Odporná barva08:05:31 06.03.2014
Nemáme rádi khaki a hovnovou hněď....nepotřebuju bejt neviditelnej pro králíky a jeleny....nejsem myslivec. Tak že jasně že líbí. Pro holky by mohl být klidně i růžovej.Prostě veselý barvy woe...na to abych měl radost ze života nemusím bejt jenom ožralej nebo zhulenej.Dobrý k tomu jsou i veselý barvy sedáku a vůbec lezeckýho cajku a hadrů obecně.Pro tebe ale klidně i tu hovnovou hněď,ať si taky přijdeš na svý. Jinak dobrej flame samozřejmě.
odpovědět 
 Re: Odporná barva08:11:26 06.03.2014
Je fakt, že ta černá není bůhví jaká bomba. Volil bych něco barevnějšího, výraznějšího.
odpovědět 
 Re: Odporná barva10:57:44 06.03.2014
protože to je trendy.. je ted taková doba. a příčtí sezonu bude treba modro oranzovej a vsad se, ze si ho koupi jeste vic lidi a tyhle zelený prdnou do inzerce za tri stovky, to bude psina..
odpovědět 
  Re: Odporná barva14:57:17 06.03.2014
takhle hnusne zeleny sedak mam uz 5 let a vidis furt je moderni
odpovědět 
  Re: Odporná barva07:52:22 07.03.2014
jj - oranžový sedáky jsou nejprodávanější. Jednou ho měli ve Sloupu asi 4 lidi z pěti.... proto nosim do skal dva a cítim se fantasticky :)
A.odpovědět 

 NELÍBÍ SE MI23:33:17 08.03.2014
Prostě budu stručnej, upřímnej: zkrátka se mi nelíbí. Mám od Ocúnu Ego3 a je skvělej a nemůžu si ho vynachválit - nejlepší, co jsem zatím měl. Ale tenhle se mi jednoduše nelíbí, je hnusnej. Žádný dlouhý žvásty, ale proti názoru jiných naprosto nic nemám... 
Steveodpovědět 
 Re: NELÍBÍ SE MI09:00:27 09.03.2014
No na to, ze si zdelil jen "nelibi se mi" si moc strucny nebyl ;). Nejaky duvod nebo aspon zda je o nedostatek vizualni ci funkcni?
odpovědět 
 Re: NELÍBÍ SE MI08:38:30 11.03.2014
Mě se zase líbí, budu stručnej, mám ho a líbí se mi a vyhovuje ve všem :-)))
Kokolokoodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 281 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.