LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Lezení je nebezpečný sport!
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
V 16 - Plzeň
Rock 'n' Wall - Plzeň
Big Wall - Praha 9 - Vysočany

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Lezec-shop.cz - Štěchovice
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Stop genocidě elity!

Klimbéři, kamarádi,
právě probíhá nesmyslná genocida naší lezecké elity.

Naši nejlepší lezci, mezi něž patří Adam Ondra, Ondra Beneš, Tomáš Sobotka a další, jsou perzekvováni za to, že při svých prvovýstupech a výstupech na pískovci používají magnézium. Přitom nic nereprezentuje Česko tak jako výkony těchto borců. Je zároveň politováníhodné, že se na této perzekuci podílejí představitelé někdejší pískařské elity. 
Přispějme k tomu, aby na dalších valných hromadách ČHS (neboť to pravděpodobně nebude na jedno hlasování), vypadl z našich pravidel nesmysl o zákazu magnézia na pískovcích.
Magnézium je bič, který jsme kdysi sami dali zelené lobby do rukou, aby se vymezovala proti nám samotným. Magnézium je z pohledu ochranářů klacek na to, jak vymístit lezce z oblastí, kde působili dlouho před tím, než vznikla “potřeba” přírodu chránit. Dejme najevo, že nesouhlasíme s tím, aby naši zástupci ve vedení ČHS, perzekvovali elitu a potažmo nás samotné za okrajovou věc, jejíž škodlivost nebyla nikdy prokázána.
Je zcela neúnosné, a historie to jednoznačně prokázala, diskriminovat nejlepší z národa kvůli gumovým paragrafům. Nechť si vymáhání nesmyslu s magnéziem hlídají sami ochránci přírody. Je zcela evidentní, že v souvislosti s daleko ožehavějšími problémy na to nebudou mít čas.   
Horolezci vždy pečovali o krajinu. Už jen proto, aby udržovali lezecké terény ve stavu lezitelnosti. Stavme se k blábolům o neestetičnosti - magnézia na skále - vodního ledu dotčeného cepíny - čehokoli, co se někomu z grýnpissů nelíbí - nesouhlasně. Jde o naši budoucnost. Vymáhání našich zájmů občanskou neposlušností ale bude složité. Hlasujme proto za naši věc zatím v oddílech, nenechme naše zástupce lavírovat v náš nepropěch, jak se tomu děje nyní. Nenechme to dojít do krajnosti, jako se to stalo s jinými veřejně prospěšnými věcmi. Zvolme si zástupce, kteří budou skutečně reprezentovat naše zájmy.
I když patřím mezi softmovery, kteří magnézium na písku nepoužívají často, není mi lhostejné, jak se zachází s našimi nejlepšími. 

Papouš   [úpravy] 02:34 24.11.2007Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 viva la revolucion08:50:50 24.11.2007
Ano, ano, vice nasledovniku Che Guevary. Vice plamennych prohlaseni. Horolezci skvele pecuji o krajinu take hnojenim okoli skal. Co dela takovy blabol na lezci?
Ondrasodpovědět 

 nocni mura08:54:32 24.11.2007
Papousi, to jsi mel ve 2:30 takovou nocni muru, ze te probudila a donutila ve strachu napsat tento clanek? S ochranarema se jen tezko neco udela a budme radi, ze tam vubec lezt muzeme.
Honzaodpovědět 
 Re: nocni mura09:11:59 24.11.2007
nebo se vratil odkudsi z hospody :-)
TomEeKodpovědět 
 Re: nocni mura17:31:23 25.11.2007
No Papuš neměl noční můru, ale vrátit z oddílové schůze, kde nám Beny oznámil jak byl na a Tomajda odsouzeni.
Johny25odpovědět 
  Re: nocni mura18:15:29 25.11.2007
Oni svazáci odsoudili i Tomajdu a Beneše? No to už snad neni možný. Že to těm čhs papalášům neni blbý.
Mikiodpovědět 

 :)09:08:32 24.11.2007
hehe, my jsme se teda vcera taky ozrali a taky jsme resili mago, ale napsat o tom takovejhle blabol na lezce, to me nenapadlo. :)
hwodpovědět 

 Pathos09:55:30 24.11.2007
Nespletl jsi se? Nechtěl jsi napsat:
... právě probíhá nesmyslná genocida zbytků mého rozumu. :-)
Čéče, to je patosu! Perzekuce, genocida... Šmarjáááá Papouši, vždyť ty snad víš co tyhle slova znamenají?
Připomínáš mi některé představitele jednoho etnika (mezi kterými mám mnoho přátel, jinak nic proti) a jejich ublížený vřeštění. :-)
Dagodpovědět 

 Společně za naši věc11:34:21 24.11.2007
Krásny text hodil by se do příručky mladého revolucionáře. Terminologie je dodržená správně (naše věc, naše zájmy- to už člověka vezme za srdce), jen by to příště chtělo ještě nějaký obrázek. Navrhoval bych nějaké krásné, svalnaté, usměvavé lezce jak pomáhají babičce s otýpkou dříví a za nimi na ně číhá zlý zelený ochránce nabádající zviřátka k nepravostem a to celé zahalené ve vkusném hávu mága.
Drobné mouchy, ale jen tak dál.
Liškutodpovědět 

 To je mi nadělení :-)11:37:24 24.11.2007
Papouš buď neměl co dělat a chtěl se pobavit, nebo se zbláznil z hardrového dealingu.
Kuba Turekodpovědět 

 valim bulby11:49:19 24.11.2007
ty woe, nestacim koukat, co se uz na lezce dostane za spam, pardon dadaisticky text (par nahodne usporadanych slov, jejichz vyznam ani autor asi nezna).
Zase jeden nepodepsany :Dodpovědět 

 Vítejte v papárně12:43:24 24.11.2007
Takzvaní reprezentanti nejsou upalováni za to, že prášením stresují veverky, nýbrž jsou plným právem trestáni za flagrantní porušování pravidel.  „Přitom nic nereprezentuje Česko tak, jako pohrdání zákony a vlastními, dobrovolně přijatými  pravidly…“. Papouši, osobně tě neznám, ale měl jsem z tebe dojem inteligentního provokatéra. Zdá se ovšem, že se teď vytrvale snažíš přesvědčit národ o své omezenosti. Pokud se mě týká, tak se ti to asi podařilo.
Jirka Hušekodpovědět 

 Mňam ;))13:22:43 24.11.2007
Máme svobodu slova. Naštěstí. Ta totiž, mimo jiné, umožňuje vytvořit si na věci i lidi lépe podložené názory. Takže pokud provozovatelé serveru nemají za to, že je škoda místa na webu, nechť tu tento článek září dále, amen.
Ale je to síla :)))
Robertodpovědět 

 Papous na hrad...14:03:42 24.11.2007
co se stalo s tvou oblibenou klavesou DYLIT..?
odpovědět 

 Manuálek14:38:58 24.11.2007
1) (Horo)lezci se již desítky let sdružují (pro prosazení svých zájmů vůči nelezoucím a  určení pravidel vůči sobě samým) do spolků. U nás je takovým spolkem občanské sdružení ČHS. Pro fungování na mezinárodní úrovni se sdružují v UIAA (u nás je v reálu jediným zástupcem ČHS).
Vrcholným orgánem takového spolku, jako je ČHS, je Valná hromada, která určuje cíle, rozdělení peněz, pravidla, strategii... i vedení, které rozhoduje o méně zásadních otázkách a naplňuje rozhodnutí VH v období mezi VH. VH rozhoduje proto, aby  vedení samo nemohlo (nebo mu to bylo alespoň, alespoň! ztíženo) prosazovat své osobní, ať už finanční a nebo sportovní přání navzdory vůli členů.
Rozhodnutí VH jsou závazná pro členy o.s. a v zásadě i UIAA.
Nečlenů se netýkají.

2) Veřejný zájem ochrany přírody, tedy i skal, je delegován na pracovníky MŽP, CHKO a spol. Tady platí zákon pro všechny.

Řešení pro vyznavače mg u bodu jedna je jasné. Bod dva také, je ovšem podstatně složitější. Znamená v některých případech změnu zákona, získání výjimky... etc

Text je lehce zjednodušující, ale jsem přesvědčen, že platný. Když tak můžete pravit. Vyhýbám se pokusům o hledání Pravdy, té má každý  na rozdávání. :-)

P.S. Provolání má jedno racionální. Tedy apel na lezce, ať své zájmy hájí hlasováním, aktivitou.
Zbytek je okouzlující báseň! :-)
dagodpovědět 
 Haf haf14:58:33 24.11.2007
Provolání Papouše... Ehmmm. Tak do toho! Přeci se nenecháme zahanbit! Wuáááááááááá! Na něěěěěě! :-)

Povstaň a bojuj! (A nebo si zase sedni, no...)
Již léta je morální elita národa likvidována bílým práškem. Mrtví padlí v nesčetných bitvách volají z hrobů, krev padlých mágo nikdy nevysuší!
Však nelekáme se obětí (tím myslím ty druhé, já zase nemusím být u všeho), za jednoho mučedníka nastoupí vždy druhý (teda, žejo, třeba ty Franto...) připravený položit život za Naší Svatou Věc!
Zlovolní spiklenci, zaslepení záští proti klasickému lezení narazí na pevnou hráz semknutých , propocených kostkovaných košilí! Špinavé pracky se setkají v stisku a přísaze věrnosti. Svět hledí dnes opět na naší vlast. Nazklameme!
dagodpovědět 
  Re: Haf haf17:45:46 25.11.2007
No pasarán! Bez magnesia na věčné časy a nikdy jinak. Naší skalní oblastí agent s bílými prackami neprojde! Labské údolí - pevná hráz klasického lezení! Lez bez maglajzu - posílíš mír!
stipodpovědět 

 To není česká specialita14:55:57 24.11.2007
Podívej se na kočkování Aleze Chabota s francouzskou federací.
pbla4024odpovědět 
 Re: To není česká specialita16:34:58 24.11.2007
No jo, ale tam jde o prachy jednotlivce za osobní sponzoring proti prachům francouzského svazu za společný sponzoring, ...jestli to dobře chápu. Tam se pár křiklounů, co porušují pravidla, nestaví proti většině členské základy, která pravidla už několikrát potvrdila.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: To není česká specialita17:25:11 24.11.2007
Aha. Tedy když FFME popotahuje jednoho z nejlepších lezců v zemi, tak je to zcela jiná situace, než když ČHS popotahuje jednoho z nejlepších lezců v zemi. Děkuji za vysvětlení.
pbla4024odpovědět 
   Re: To není česká specialita18:59:48 24.11.2007
Netuším, proč jsi tak nabroušený. Jen jsem si dovolil podotknout, že jde o dva nesrovnatelné spory, které navíc nemají mnoho společného - snad jen že jsou v nich namočeni dva špičkoví lezci.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: To není česká specialita19:05:51 24.11.2007
Oba de iure s mizivou společenskou nebezpečností porušili pravidla a svaz se na nich vozí. Pořád nevidím rozdíl.
 pbla4024odpovědět 
     Re: To není česká specialita00:56:08 25.11.2007
Francie: porušení obchodních pravidel a možná i smluv. Česko: porušení sportovních pravidel a povinností člena občanského sdružení.
Kuba Turekodpovědět 

 Tak ne!16:36:16 24.11.2007
S takovymto diktatorskym postojem se urcite veci vyresi.
Honzaodpovědět 

 Známému kritikovi19:39:46 24.11.2007
Křivinko, co jsi se tu na lezci nakritizoval článků ostatních a pak vypustíš takovej výblitek?! Že ti neni hanba!
JEKLodpovědět 
 Re: Známému kritikovi20:45:45 24.11.2007
Určitě byl ožralej.
Petrodpovědět 

 souhlas21:26:18 24.11.2007
S Papoušem v plné šíři sohlasím a i to rešení které on navrhuje vidím jako jediné možné.
2. ležecodpovědět 

 magnesium21:59:27 24.11.2007
A proc vlastne ti "nejlepsi" potrebuji to mazadlo? Neumi to bez neho. Ja jsem proti magneziu uplne, proste to na skalu nepatri! Nechapu proc se to stale omila dokola.
marekodpovědět 
 Re: magnesium22:01:21 24.11.2007
Mas fakt pravdu, k cemu porad to magneziu.
pepaodpovědět 
 Re: magnesium22:03:02 24.11.2007
Jestli se mi nekde blbe leze, tak je to tam, kde nejaky debil lezl s tim magem!!!
robertodpovědět 
 Re: magnesium22:05:27 24.11.2007
To nepochopis, proste oni si mysli, kdyz ma za trenyrkama pytlik, tak je vetsi borecek, a pritom je trapny mogor. Jsem taky proti magneziu.
petrodpovědět 
  Re: magnesium23:47:46 24.11.2007
:-)))))))))))
odpovědět 
   Re: magnesium01:25:25 25.11.2007
kucí, o co vám de.. nikdo Vás nenutí to mádžo používat tak ho nepoužívejte, Já chcu, tak budu.. a je to...
osmanodpovědět 
    Re: magnesium10:39:49 25.11.2007
Bych se nedivil, kdyby Marek, Pepa, Robert a Petr bylo nějaký jednovaječný čtyřče.
P.odpovědět 
    Re: magnesium11:22:32 25.11.2007
Jenže tam, kde ho použiješ ty, ho musí užívat i ostatní. Vlhký mágo klouže jak lejno.
Qodpovědět 
     Re: magnesium11:32:26 25.11.2007
ale prd, vlhký ruce Ti kloužou...
osmanodpovědět 
      Re: magnesium13:30:45 25.11.2007
JJ--- opoceny chyty sou nejhorsí!!!
Janodpovědět 
       Re: magnesium16:26:05 26.11.2007
jejda mágo patří na skály i na stěny......ochránci si stežují na znečištování skály ale příde déšt a ten to mágo umyje ale ten mastný mazlavý POT jenom tak neumyje zamyslete se
magomanodpovědět 

 Nevim22:18:31 24.11.2007
Za vlast! za Mago! Za Stalina! Eh to jsem asi uz prehnal. Ne neprehnal, Za vsechny !
Me je to jasne, podivejte se na prispevky za poslednich par tydnu. No tak si Papous rekl ze hodi zas do placu neco nad cim se vsichni poperou jak psi na jedne hromade.
A pokud ne a mysli to vazne pak ovsem je to zly. V tom pripade Papousi do bilejch, dve konve caje a aspon 5 acylpyrinu a potit. Pokud to nepomuze rychle konzultovat lekare. To by mohlo byt vazne !
Richardodpovědět 

 Mg22:29:01 24.11.2007
Kua, že jsem do upoutávky u svých článků z Kavkazu nedal nějakou poznámku, např. jako že jsme celou akci dělali BEZ MAGLAJZU. To by bylo komentářů .... hahahaha.
Nechte už toho prášení (jak maglajzem, tak slovy), když tak ušetříte prachy i čas....
Olson.vsodpovědět 

 Otvírání Zálezel22:34:56 24.11.2007
Hele musíte ho pochopit. Tenhle vejkend měl fakt nadupanej. Měl nervy jak top manažér.  V pátek poslední slanění+kalba, ale hlavně v sobotu otvíral novou horolezeckou oblast Zálezly, viz fotky z otvíračky na http://tinyurl.com/ypp5gt
Mikiodpovědět 
 Re: Otvírání Zálezel23:00:02 24.11.2007
Nojo, to musela bejt vazne genocida! :-)
Ale nerikej mi, ze do takovyho rause se dostal jen pivem, nebo obycejnou koralkou.
I kdyz ono samotný organizovani... Jo, taky mi z toho casto pekne hrabe. Zrovna ted, vikend... do toho chripka... Asi zase neco napisu. Ja byl hrdej na to, ze jsem nejvetsi cvok a paranoik na netu a ted se cejtim menencenej. :-) Hmmm... si se asi zamyslim! :-)
dagodpovědět 
  Re: Otvírání Zálezel00:32:36 25.11.2007
No, Jene, myslim, že by se v Českym Meránu líbilo i Slepuše. Položený skalky, pozitivní chyty, všude slaňáky. Rád si vod Tebe zas někdy přečtu něco tvořivýho, třeba vo tý Slepuše. To je prima věc.
Papoušodpovědět 
   Re: Otvírání Zálezel10:18:40 25.11.2007
Filip má recht, Slepuše by se tam líbilo. Hodně cest, jistit můžete na rybu, rovný plácky na jištění, žádný nebezpečný stráně. Hasič, Papouš, Plšek a Šauli si na tom pěkně mákli.
Mikiodpovědět 
    Re: Otvírání Zálezel11:01:20 25.11.2007
No, to by na tyhle nonvizuálně slepoidní :-) podniky nebylo špatný. Žel, my potřebujeme ještě strašnejch věcí k tomu. Ubytování za skoro zadara, aby se k tomu dalo dojet vlakem a nebo autobusem, pak to jet okouknout a prochodit a prolízt a pak teprve začít psát přihlášky, rozesílat... blahééé. Naposled jsem měl pocit, že to samotný lezení s nima už je vcelku havaj... :-)
Ale je to zajimavý. Dlouhý je to tak akorát na ty malý (velký už bych vzal asi třeba na Bořeň, něco delšího). Jo, koukám na průvodčíka (fakt dobrej, i ty hrušky znám, táta mi o nich vyprávěl :-))

Mohl by se tam stavit Papouš a nejlíp ještě Kuba Turek. Že bychom společně něco napsali. Myslím že kombinace toho nejhoršího z našich schopností psacích by vytvořila něco neopakovateléného. Mělo by to Kubičí takt a zdrženlivost, od Papouše smířlivost a neútočnost, já bych dodal srozumitelnost a konkrétnost ve vyjadřování. To by byl mazec! :-)
Dagodpovědět 
     Re: Otvírání Zálezel05:05:07 28.11.2007
Ano, prosím, prosím, napište něco společně. Udělejte radost příštím generacím, ať jim kromě globálně oteplených skal poprášených maglajzovým spadem zanecháme taky něco hodnotného.
stipodpovědět 

 neestetičnost obouchaného ledu23:22:16 24.11.2007
Papouši, papouši, sám dobře víš jak vypadá takový břidličný vrch, nebo klíč po nájezdu ledoborců. Obouchané až na kámen. Dyž tam lezlo za zimu pár lidí, tak to bylo v pohodě, ale dnes se nedivím, že se mluví o neestetičnosti. Osobně bych tam povolil, jen lezení zdola - ach ta pravidla.
stipodpovědět 
 Re: neestetičnost obouchaného ledu23:40:21 24.11.2007
Ale prosimtě, na Klíči byly nekdy óbr nájezdy? A i kdyby, tak je to ledopád a ten vždy doreste. Jenže tu estetičnost podle zelenýho Besty z CHKO LH vadí turistum, jenž choděj po turistický cestě (odkud na ledopád neni ani poradane videt). Proste další zelená pí---ina. ČUS.
Mikiodpovědět 
  Re: neestetičnost obouchaného ledu23:53:11 24.11.2007
Nejen tůristům, mě trochu taky. Nicméně máš pravdu, že z cesty tam vidět není. Na Klíč nájezdy ledoborců nejsou tak velké právě proto, že se tam nedá jistit odshora, což je dobře. Břidličný tím dost trpí, asi si vezmu pilu a setnu tu horní jeřabinu, nebo co to je :o) To bude estetika ...
stipodpovědět 
   Re: neestetičnost obouchaného ledu00:55:48 25.11.2007
No to by byl, kastrovanej kohoutku, vážně heldentát, jak tu již byl pravil huš nebo vrš. Voba ale dobře víme, že břidla už je dávno posunutej mnohem dál...
Papoušodpovědět 

 Jo, jo, ta elita23:35:29 24.11.2007
Fakt si nemohu pomoci. Elita, to je věc. Pár příkladů: policejní prezident kašle na předpisy, jejichž porušení je trestáno. Předseda druhé nejsilnější politické strany na ně kašle také. Další vychcánek z jiné partaje bere přídavky pro sociálně slabé a prachy přitom přehazuje vidlemi, taky elita. Lezecká elita kašle na pravidla lezení na písku...
Milý Papouši, na takovouhle elitu ti zvysoka seru...
Až bude jakákoliv špička čehokoliv i dostatečně morálně vyspělá, budu jí ochotně jako "elitu" uznávat, ale zatím se elitou nazývají akorát ti, kteří si o podstatě tohoto označení můžou akorát nechat zdát.
Honza Pok.odpovědět 
 Re: Jo, jo, ta elita00:20:46 25.11.2007
Fakt sem letos, ani loni, ani předloni neslyšel vo Honzovi Pok.ovi, že by něčim zaznamenáníhodnym způsobem (prima cestou, prima akcičkou atp.) přispěl na lezecký scéně. Asi bych ho mezi elitu v tomto oboru nezařadil. Ty, vo kterejch se bavim, za elitu mam. To je asi tak všechno, co bych k tomu pozamenal.
Papoušodpovědět 
  Re: Jo, jo, ta elita06:57:23 25.11.2007
Nóó, to už je zeširoka, ale něco na tom je.
Jeho jasnost, kníže S, říkával, že jeho šlechtičnoidnost a příslušnost k dědičné (pro změnu) elitě je hlavně závazek. Jinej se chovat vybraně může, on musí.
To je dvoje pojetí elity:
1) Jsem elita a proto musím být ještě korektnější nežli ostatní.
2) Jsem elita a proto na mne neplatí to co na ostatní a můžu se chovat jak chci.

Osobně hlasuji pro 1. Neb pak elita nejsou jelita, což leckde jsou.

Ač elita nejsem nikde, leda to jelito :-)
dagodpovědět 
   Re: Jo, jo, ta elita10:37:12 25.11.2007
Ono je to spíš obráceně: jsem elita, protože se chovám..., si to zasloužím... Být elita je asi spíš hodnocení druhých, ne hodnocení sebe sama.
To, že někdo má pocit, že může víc než kdokoli jinej, protože je na výsluní, je něco úplně jiného.
Ale to se s Papoušovým pojetím nekříží.
A aby to nebylo zas zneužitý proti tomu mg: špička se pokud jde o mg chová zhruba tak jako kdekdo další. Takže jí to nemusí ubližovat :) Špičku z ní dělá to, že maká, snaží se...
P.odpovědět 
    Re: Jo, jo, ta jelita13:09:26 25.11.2007
Jóóó s elitama je potíž. Někdo má ze elitu elit sportovce, umělce, politika, obchodníka... kterého zese nenulové množství lidí buď nezná a nebo jim opovrhuje.
Sám Papouš se zmiňuje o elitě co: "nic nereprezentuje Česko tak jako výkony těchto borců." a já mám pocit, že asi by mnozí vybrali, jako reprezentanty ČR, někoho jinýho.
My dříve narození pamatujeme úchvatný seriál GEN (Galerie Elity Národa), Po pár letech se ukázalo, že mnozí komisí vybraní elitáři do galerie elit nepatří, nýbrž do galerky podsvětí a nebo na smetiště dějin.
I když podsvětí má jistě také své elity.
Však říkám, s jelitma je potíž a 500 dáme.
Dagodpovědět 
  Re: Jo, jo, ta elita11:27:49 25.11.2007
Ahoj Papouši. Nemám založený deníček, nejvíc lezu na druhym nějaký VIIb na písku a kromě občasné účasti na nějaké brigádě a v diskuzích nic nedělám.
Na druhou stranu na rovinu říkám, co si myslím a je mi jedno, koho se to týká. Moje představa o tom, koho nazývat "elitou" v lezení je odlišná od tvé.
Po naší zemi běhá spousta lidí, co maj doma nad postelema plakáty s elitníma fotbalistama, hokejistama, lezcema, zpěvákama a dalšíma, co v něčem převyšují průměr. To, že se v zemích, kde demokracie je o hodně déle, než u nás, nechápavě dívají, co jsme to za exoty, je i díky tomu, jakým způsobem si vytváříme a udržujeme ty naše "elity" místo toho, abychom je odkázali do patřičných morálních mezí.
Prožívej si tedy ten svůj příběh, roň slzy nad tím, jak tvým hrdinům je ubližováno, určitě ti to pomůže. Dělá to tak spousta lidí. A já zase budu dál fandit té hrstce statečných, co se nebojí nazývat věci pravým jménem.
Honza Pokornýodpovědět 
  Re: Jo, jo, ta elita12:48:06 25.11.2007
Když je, nebo není o někom slyšet, patří bo né k elitám je drobátko přízemní... Zřejmě si to pleteš s bulvárem...
Dájaodpovědět 

 mago08:50:49 25.11.2007
Jděte s těma kecma o magnéziu už DOPRDELE!!!!
Každej ať si leze jak chce!
Michalodpovědět 
 Re: mago09:13:44 25.11.2007
Moje zkušenost za 25 roků lezení je taková, že čím horší lezec, tím řve více proti maglajzu, pokud je to tedy vůbec lezec.
zdendyšodpovědět 
  Re: mago09:29:15 25.11.2007
Asi tak.
Mikiodpovědět 
  Re: mago10:01:17 25.11.2007
I naopak. Hlasitý řvouni za mági lezou většinou úplný kulový. :-)
Pár nesnášenlivců mg, co leze hodně dobře, ovšem je. To bys zíral.
odpovědět 
   Re: mago10:32:17 25.11.2007
třeba ty?:-)
ondřejodpovědět 
  Re: mago18:58:21 25.11.2007
Hosana! V tom to všechno vězí! Patent na pravdu mají ti z větším bicepsem! Možná by bylo nejjednodušší, kdyby si Čepelková se Zobanem dali závody ve shybech, místo toho aby hledali nějaké argumenty. Všichni by pak hned věděli kdo vyhrál a na čí stranu se mají přiklonit.
stipodpovědět 

 ozrali se a vsadili se...10:41:43 25.11.2007
Jak to tak ctu, tak mi z toho vychazi, ze se Papous a spol. nekde poradne vozrali a vsadili se, ze kdyz se vyblejou na Lezci, tak tu bude az 500 diskuznich prispevku. Vzhledem k tomu, ze clanek je fakt mizernej (takovej se sam od sebe nenapise, to chce mistra, lip uz by to zvladl jenom Turek a to kdo vi jestli), tak bych si na tech 500 prispevku asi vsadil taky.  :)
yutyuytodpovědět 
 Re: ozrali se a vsadili se...11:12:50 25.11.2007
To víš, když jsme bývalí kolegové, tak máme stejně vybroušený styl. A ještě k tomu se oba podepisujeme pod své diskusní příspěvky.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: ozrali se a vsadili se...11:17:20 25.11.2007
Jo, to by jim slo :-))))))))))
Hanes Hanes, davej bacha at zas stihnes ten petistej, kdyz uz se kvuli tomu Papousman v noci sotva vidic na displej po tej kalbe tak snazil.... Ale jeste se tu neukazal prispevek od Daji, tak nevim nevim jak se to bez nej zvladne :-)
Gloskaodpovědět 
  Re: ozrali se a vsadili se...13:09:24 25.11.2007
Mě to neba... minule sem si jen zase po dlouhý době dělal obrázek o těch co nejvíc řvou pro MG a názor na ně se mě nezměnil, spíš naopak. Doposuď sem spíš diskutoval o MG problematice s "Pány lezci", kterých si vesměs vážím a jejichž argumenty jsem dokázal pochopit i když s nimy nesouhlasím... Ovšem poslední dobou řve pro MG kdejakej jouda co neví jak jinak se rychleji, ovšem bez práce zlepšil... Soráč je to ztráta času bavit se s někým takovým... At si klíďo ti rádoby mučedníci na ně hrajou... Jejich názor podle mě akorát radikalizuje vznikající diskusi a je pro prosazení především jejich zájmů kontraproduktivní...

P.S. Takže já jsem pro více podobných slintů !
Dájaodpovědět 
   Re: ozrali se a vsadili se...18:57:12 25.11.2007
Mě lidé, co odsuzují lezení s mg, zejména lezení těžkých cest, připomínají prázdný sud. Čím je prázdnější, tím více duní.. / je docela šílené se sem občas podívat/
zdendyšodpovědět 
   Re: ozrali se a vsadili se...19:12:55 25.11.2007
No vidis, dalsi vec na ktery se shodnem, me to taky neba :-)
Gloskaodpovědět 
   Re: ozrali se a vsadili se...10:14:15 26.11.2007
Na to, že tě to tak "neba" si toho naslintal, že je to až hanba a ted ze sebe budeš dělat ještě nějakýho frajera nad věcí ?! Styd se, vždyt kdykoli na tebe někdo reagoval, tak ses jen navážel do něj, aniž by si odpověděl. Navíc si už psal, že se vyjadřovat k MG nebudeš. Na druhou stranu ti musím uznat fakt, že bavíš spoustu lidí, je jasný, že do určitý míry by to tu bez tebe Dájo byla nuda, ale zase za každou cenu ze sebe kokota nedělej :-)
Frata N.M.odpovědět 
    Re: ozrali se a vsadili se...10:15:27 26.11.2007
Franta ne Frata.
odpovědět 
     Re: ozrali se a vsadili se...11:23:30 26.11.2007
Óóó mnohokráte děkuji... Příště až si nebudu jistý zda mě něco baví či ne, rozhodně se na tebe obrátím...
Dájaodpovědět 

 amen11:19:38 25.11.2007
amen
diegoodpovědět 
 Re: mago11:45:55 25.11.2007
Jděte už s tím MG konečně do prdele!!!
petrodpovědět 
  Re: mago13:25:29 25.11.2007
To ze nasi zem reprezentujou uzasne je sice krasna vec, ale ja si kuli nim na zadnici sedat nebudu. Proste sou dobri, ja jim to preju, ale ze by jen kuli tomu smeli porusovat pravidla? At ukazou ze sou opravdu dobri a lezou bez magla a nebo lezou jen tam kde se s magem muze.Ja sem uprimne rad ze je za to konecne nekdo potrestanej i dyz je to spickovej lezec, porad je jeden z nas a mel by se tak chovat.
danesekodpovědět 

 :))13:34:14 25.11.2007
Jasneee:)) suhlasime s tebou ale kazdopadne už tie prášky neber:))
lukashodpovědět 

 Papuš na hrad!15:56:10 25.11.2007
Papouš na hrad... pod podmínkou, že nevystřízliví a bude s ním pořád stejná prča!
Tomáš F.odpovědět 
 Re: Papuš na hrad!17:57:14 25.11.2007
Já myslím,že to Papouš napsal dobře.Nadsázka,ironický patos,ale ted se nepřiserte ne-milí "klasici",pravda.Hemzy o morálce,etice a kidy.Je to vaše etika,ne moje.Jestli vás to povznáší nad demoralizované zplozence magneziového pekla,zahled se do dáli a zaplač nad špínou dnešního světa,blbče.Některé nekompromisní příspěvky rádo-by "tradicionalistů" mi připomínají některé tupé ochránce přírody u kterých je poznávací znamení manžestráky,kostkovaná košile,svetr do véčka,šátek na krku.A při rozhovoru s ženou se stávají mantákem rudnoucím,stále se potícím, s rozkrokem svrbícím...zoufalcem honícím.
Patrik Fabingerodpovědět 
  Re: Papuš na hrad!22:54:18 25.11.2007
Soráč, ale mančestráky jsou tisíckrát slušivější než elasťáky... Prosímtě když už lezecké módě vůbec nerozumíš, tak do ní nezabředávej. Totiž lezci ve většině případů nebývají metrosexuály a jsou-li mezi nimi tací, lezecké většině připadají spíše out než in... Příště si o tomto tématu nejdříve něco přečti, aby jsi nebyl za hlupáka, doporučuji např. tento poučný článeček...

http://www.hovrch.info/news.php?extend.109
Dájaodpovědět 
   Re: Papuš na hrad!14:27:59 27.11.2007
Dajo nic si nepocopil tak zas placas nasmysly
odpovědět 
   Re: Papuš na hrad!15:17:05 27.11.2007
Ano Dájo, stále to potvrzuješ...jsi hňup!
Vencaodpovědět 
    Re: Papuš na hrad!15:24:58 27.11.2007
:-))) dík... Obzvláště od tebe mě to strašně mrzí :-)))
Dájaodpovědět 

 Vystupuji z ČHS17:36:28 25.11.2007
toto je můj poslední rok ve fašistické organizaci jakou je ČHS a proto z ní k 31.12.2007 vystupuji a jak jsem se dozvěděl nejsem sám, ale tento samý krok chystá i jedna nejmenovaná reprezentantka. Viva revolution. Viva Papouš
Johny25odpovědět 
 Re: Vystupuji z ČHS17:57:44 25.11.2007
dekujeme za informaci...ta nejistota jestli zrovna Ty odejdes nebo ne mi nedala spat...fakt diky zes nam v tom vsem udelal jasno...kdyby se neco zmenilo tak nam to urcite sdel...prozatim si te teda skrtam ze seznamu clenu :-)))
odpovědět 
  Re: Vystupuji z ČHS18:18:09 25.11.2007
Na něco jsi zapoměl anonymní "bouráku".
Patrik Fabingerodpovědět 
   Re: Vystupuji z ČHS18:27:15 25.11.2007
Potrebujes opravdu nutne znat me jmeno, aby jsi posoudil obsah meho sdeleni, nebo mi ponechas pravo byt v diskuzi anonymni...? Ma odpoved na Tvuj dotaz zni - na nic jsem nezapomnel a svuj nazor na komentar jsem sdelil v absolutne kompletni podobe...
odpovědět 
    Re: Vystupuji z ČHS18:30:30 25.11.2007
Koukam, ze to nebyl dotaz, coz ale na me odpovedi nic nemeni :-)
odpovědět 
     Re: Vystupuji z ČHS20:09:10 25.11.2007
Posero.Když jsi anonym,tak v anonymitě i zůstan (rozuměj nech svůj zobák zavřený!)
Patrik Fabingerodpovědět 
      Re: Vystupuji z ČHS23:03:37 25.11.2007
Klid woe :-) O co ze Ti to vubec jde...? Z jakeho duvodu se mam podepsat...? Porad mi to nejak neni jasne. Vsiml sis vubec, ze jsi jeden z mala, kdo se podepisuje celym jmenem? Drtiva vetsina zustava stejne jako ja v anonymite - tak nam to pravo prosim neber. Mimochodem clovek, na jehoz prispevek jsem reagoval, je pro mne taky v anonymite (rozhodne netusim kdo to Johny25 je a uprimne mi je to jedno)...tak se mej hezky a pro tvuj klid v dusi se tentokrat podepisu.
ps: doufam, ze Ti uz tato forma podpisu bude plne vyhovovat...
A.odpovědět 
       Re: Vystupuji z ČHS13:32:16 26.11.2007
se nediv ze se stydi, dyt je to tu samej uuchyl, a ty nejvetsi se jeste nestydej podepsat... A hazu svuj bobek do mistni stoky komentatorske...eeech, zblunk!!
 Laco Šaolinodpovědět 
        Re: Vystupuji z ČHS16:19:44 26.11.2007
Opakuji, ze jsem se nepodepsal proto, ze udavat jmeno a prijmeni v internetovych diskuzich nepovazuji za dulezite...pouze jsem reagoval na pro mne take anonymni komentar a rozhodne jsem nepocital, ze nekoho oslovim natolik, aby se zajimal o me jmeno...ostatne podobne jako ja, cinil i J. Neruda se svymi fejetony v Narodnich listech a to musis jiste uznat, ze nedelal z duvodu, ze by se snad za ne stydel :-) Ja se za sve komentare taktez rozhodne nestydim...a s faktem, ze se i nadale nebudu podepisovat celym jmenem, uz se prosim smirte...mimochodem - napsat neco podobneho jako Laco, tak se asi nepodepisu i z duvodu, ze bych se stydel :-)
A.odpovědět 
         Re: Vystupuji z ČHS17:10:35 26.11.2007
Neruda se styděl...
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Vystupuji z ČHS22:47:55 26.11.2007
Tak to asi vis vic nez ja...ja myslel, ze byl ve sve dobe uznavan prave jako novinar a jeho fejetony byly velmi oblibene...kazdopadne navrhuju tohle uz dal neresit, protoze to sem zlehka nepatri...
A.odpovědět 
           Re: Vystupuji z ČHS02:39:31 27.11.2007
Asi vím víc než Ty...
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Vystupuji z ČHS14:03:35 27.11.2007
asi :-)
A.odpovědět 
         Re: Vystupuji z ČHS21:37:12 26.11.2007
sorry, pod tebou se to objevilo nahodne, nejak mi duch Lezce "pocteni, zabava a pokec" mizi pod nanosem komentu kolem mg, furt dokola to samy, pouze v o neco horsi kvalite. Kdyz se objevi "clanek" o mg, znova se rozjede to samy, je jedno ze uz to tu bylo 100krat, bohuzel...Snad to jednou zmizi.
l.odpovědět 
 Re: Vystupuji z ČHS20:23:39 25.11.2007
Netřeba čekat na 31.12.2007. Občané mají právo sdružovat se zcela volně, tedy i sdružení zcela volně opouštět. ČHS proto můžeš opusit třeba hned.
stipodpovědět 
 Re: Vystupuji z ČHS20:43:42 25.11.2007
Zkus to jeste jeden rok vydrzet, myslim ze po vsech tech peripetiich by to konecne mohlo mozna stat za to.
radek
zobanodpovědět 
  Re: Vystupuji z ČHS21:06:43 25.11.2007
Co ho volové kritizujete? Papouš má totiž pravdu!Ach jo...
Pap is True!odpovědět 
   Re: Vystupuji z ČHS08:45:44 26.11.2007
Papež má pravdu ?
odpovědět 
    Re: Vystupuji z ČHS11:49:19 03.12.2007
Papež je pope, pitcho.
Bogusodpovědět 
   Re: Vystupuji z ČHS05:00:00 28.11.2007
komanči měli takové pěkné úsloví: pokud kritizuješ mě, kritizuješ stranu!
stipodpovědět 

 Ne, ne ...09:37:07 26.11.2007
Bez ohledu na tema magnezium ano/ne se s článkem absolutně neztotožňuji, bohužel mi zní jako propaganda, kde je x výrazů a slovních spojení, které mě vysloveně urážejí a které bych rozmetal jinými argumenty. Chce se mi říct, že si podobný tón , žargon a styl příspěvků zde vyprošuji a naopak mě takovéto články budou hnát zcela opačným směrem. Kdo má vlastní rozum a trochu slušného chování, nepotřebuje vnucovat co má a co nemá dělat.... A mimochodem...ony se snad za nás ty lezecké elity nějak podobně rvou???
Honzaodpovědět 
 Re: Ne, ne ...12:48:46 26.11.2007
psali ste 300, takse sakra snazte, nebo to nedame! i blbosti berem. A vlastne 300 je nic, dejme tech debilnich diskuznich prispevku aspon 3000 - at je to nejdiskutovanejsi clanek - proste bzunda za kazdou cenu - o cem to vlastne je? jo vlastne o horciku, ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaa
odpovědět 
  Re: Ne, ne ...15:16:21 27.11.2007
Hele, to je nějaká konkrétní poezie, todlencto, ne? Paráda, zatím se tu jenom příležitostně Dag, Laco a občas snad ještě někdo pokoušeli rýmovat, tohle je posun!
 P.odpovědět 
   Poesie? Poesie!16:51:14 27.11.2007
White power (haiku s jednou slabikou navíc)

Pytlík otvírám
Mágem ruce natírám
Klasiky nasírám
Xaver Ypsilonodpovědět 

 Další potrestaní??13:38:02 26.11.2007
Tedy, znamená to, že už byli potrestáni za mg další lezci, kromě A.O.? A kdo?
Honzaodpovědět 
 Re: Další potrestaní??13:48:18 26.11.2007
jj...taky by mne to zajimalo...kdo jeste a jak? diky
odpovědět 
  Re: Další potrestaní??13:57:28 26.11.2007
Tomajda s Ondrou. Stejně jako Adam.
Papoušodpovědět 
   Re: Další potrestaní??14:20:44 26.11.2007
taky je to v pořádku, pravidla sou daný a tak maj platit snad pro všechny, ne?!?!
Majklodpovědět 
   Re: Další potrestaní??14:21:41 26.11.2007
A Jíťa s Lubošem Mázlem....ale nebojte oni to všichni přežijou:-))
odpovědět 
    Re: Další potrestaní??14:29:37 26.11.2007
A jak potrestali majzliky?
odpovědět 
     Re: Další potrestaní??14:50:20 26.11.2007
No dá se říct, že to dostali ZATÍM netvrdší(1 rok jak A+T+O jenže nepodmíněně)..ale odvolali se a dostanou snad podmínku jak všichni...zda zasáhli někomu do financí netuším a popravdě mi to příjde jako brutální komedie celé...
odpovědět 
      Re: Další potrestaní??15:13:08 26.11.2007
A to je zvlastni todlencto. A preco toto Dogmaticky Komisari CHS? To proto ze je Jita nejlepsi piskofcova babofka? Ze leze lip jak ti pravy chlopi? Nevosidili vas mezi nohama? Nebo snad nekomu rekli co si mysli? Pak jsou to moji nejvetsi vzorove!
Svazacky clenovecodpovědět 
       Re: Další potrestaní??08:19:39 28.11.2007
A to už je ofiko? Že se to tady neobjevilo?
Honzaodpovědět 
    Re: Další potrestaní??07:45:52 11.07.2008
další rozhodnutí Disciplinární komise na Horosvazu!
odpovědět 
   Re: Další potrestaní??14:46:10 26.11.2007
Před pár lety, za stejného znění pravidel, byli na písku odměněni lezci, kteří ty cesty také lezli s mg. Rozumíte tomu někdo?? Jaký je v tom rozdíl??
Honzaodpovědět 
    Re: Další potrestaní??15:24:45 26.11.2007
To byli ti samí lezci. Jednou daj metál, podruhý potrestaj.
odpovědět 
    Re: Další potrestaní??15:53:35 26.11.2007
Není na tom zase nic tak divného. Pokud nikdo nevznesl námitky proti porušení pravidel, nebylo co řešit. Ve chvíli, kdy někdo upozorní na to, že pravidla byla porušena...
Pravidla, disciplionární řád, stanovy... to vše vzniklo tím nejdemokratičtějším způsobem. Bylo předloženo k hlasování zástupcům oddílů a ti schválili (v současné době jde uplatnit svůj hlas přímo).
De facto, by někdo mohl vznést námitku proti všem výkonům, výstupům, vytvořeným v rozporu s pravidly. To zrušení by ovšem platilo jen pro členy ČHS.
Ani případná změna pravidel, pokud by nebyla se zpětnou platností, by neměnila nic na tom, že odměněné, uznané výkony byly vytvořeny v rozporu s pravidly, tedy de facto neregulérně, tedy vlastně (pro ČHS) nejsou.
Z pohledu lezení jsou, jsou fenomální. O tom není asi sporu.
Pokud budou pravidla změněna, bude stejně schíza. Z hlediska ČHS to bude košér, ale z hlediska zákonů ochrany přírody to bude leckde přestupek. Tím jsme u druhé věci, lze-li odměnit výkon, při kterém byl porušený zákon. Navíc se ČHS zavázala spolupracovat (viz povolení lezby).
odpovědět 

 Vse souvisi se vsim17:14:49 26.11.2007
Jeste se jednou znasilnim a budu verit ze internet .... Po ctvrt stoleti lezeckeho  pohybu s mg jak doma tak v zahranici mam pro nasi domaci lezeckou scenu / magnezium / toto pojmenovani. Kdo je proti mg ma stejne zakladni povahove vlastnosti jako postbolsevici, bolsevici a neobolsevici. Je mi to lito ale bohuzel...... Prispivat do diskusi jiz nebudu protoze vetsinu internetovych diskuteru pokladam za polointeligenty a nyni i sam sebe. Ale na ty blaboly jsem reagovat musel. Jdu lezt a s magneziem, stejne 
Zdendysodpovědět 
 Re: Vse souvisi se vsim17:20:37 26.11.2007
Je to nedokoncene, ne moji vinou a ted jsem rad................
Zdendysodpovědět 
 Re: Vse souvisi se vsim17:31:10 26.11.2007
Děkuji za klasifikaci. Přiznám se, že bolševikem mě opravdu ještě nikdo nenazval. Prozradíš mi, prosím, jaké povahové vlasnosti to jsou ?
Bazilišekodpovědět 
 Re: Vse souvisi se vsim17:32:28 26.11.2007
Děkuji za klasifikaci. Přiznám se, že bolševikem mě opravdu ještě nikdo nenazval. Prozradíš mi, prosím, jaké povahové vlasnosti to jsou ?
Bazilišekodpovědět 
  Re: Vse souvisi se vsim17:53:41 26.11.2007
Prozradim, vzhledem k tomu, ze jeste nepadla pulnoc. Bolsevikem ses mimo jine oznacil sam :). Bolsevik, co budu psat... Podivej a nauc se historii. Kazdy se tam nekde najde a posleze zaradi, pokud mu to zdravi rozum dovoli..... Nekdo se splachne jiny se bude obdivovat. Nekdo jde dopredu nekdo se veze / na hrbete jinych /
Zdendysodpovědět 
   Re: Vse souvisi se vsim18:00:37 26.11.2007
Omlouvam se za hrubku, pisi to z PDA v ramci relaxu ....
Zdendysodpovědět 
   Re: Vse souvisi se vsim20:38:10 26.11.2007
at ctu dejiny VKSb jak chci, zminku o magnesiu tam ne a ne najit...
Duraodpovědět 
    Re: Vse souvisi se vsim06:49:00 27.11.2007
Inu, používání postbolsevici, bolsevici a neobolsevici, je spiš takový zajímavý sociálně-lingvistický projev, častý v internetových diskusích. On je trochu nesmysl, vzhledem k tomu, kdo a co bolševici byli.
Ona to byla frakce v ruské straně. Později se stalo takovým epiteton constans k poslušnému komunistovi. :-)
Základní povahové vlastnosti? No jéje! A co že to má být a jak to souvisí s bolševikem a mg? Wow! :-) O to, má-li člověk vůbe nějaké základní povahové vlastnosti se vedou spory, Hle, zde názor! Někdy to použiju. Jenom teď nevím, působí vztah na základní vlastnosti a nebo základní vlastnosti determinují vztah k mg? Bych to hned použil do diskuse u sebe a mlátil tím Foxe, to by byla sranda. :-)
S mg bude asi brzo další malér, Včera byl u mne jeden muž, co o lezení neví nic, ale pracuje jako lékař mozků, Dával jsem mu tohle číst a valil oči a odešel s přesvědčením, že "mágo" je nová psychotropní látka strašlivé brizance. Nakonec to povolí lezci, možná ochranáři a za držení většího množství než malého půjdete sedět! Strašný! :-)
Dagodpovědět 
     Re: Vse souvisi se vsim20:57:50 28.11.2007
Vidím, že nejsi tupý a blbý jako většina zde pseudolezců, tudíž víš jak jsem to myslel, tudíž to chápeš a tedy přeji krásný den ....
zdendyšodpovědět 
      Re: Vse souvisi se vsim09:45:01 29.11.2007
vznika vsak paradox.. ja jsem certifikovanej ne-bolsevik a presto jsem odpurcem magnesia jako takoveho. jake bys nabidl vysvetleni..? ze bych byl jen dalsi tupy pseudolezec?
Duraodpovědět 
     Re: Vse souvisi se vsim13:30:31 29.11.2007
Klonim se k nazoru Tveho vazeneho kolegy- mago je psychotropni substance s neuveritelnymi ucinky na lidskou psychiku. (skoda mluvit, ze...)
Duraodpovědět 

 Byl jsi vůbec někdy ve skalách ?17:16:27 26.11.2007
Nemůžu si pomoct, ale musím reagovat na některé "pravdy" v Tvém článku.

1. genocida, i když si odmyslím to poněkud nadsazené použití, je cílenou perzekucí vybrané skupiny, tady ale jde o spíš prosazení platnosti pravidel, která platí pro ostatní

2. spousta věcí a lidí reprezentuje Česko, a popravdě řečeno je hezké, když na sobě někdo pracuje a dobře leze, ale co to vypovídá o Čechách? Myslím, že daleko víc Čechy reprezentuje to jak se jako lezci chováme (venku i doma) a za to se leckdy musím stydět.

3. Tvůj názor ma magnésium nesdílí všichni lezci. Lezu docela dlouho, v pískovcových skalách bydlím,  nelíbí se mi zbytečně oprášený skály a současný stav, který na písku magnésium zakazuje, mi celkem vyhovuje a proto moji zástupci, kteří hlasují pro zákaz používání magnésia reprezentují moje zájmy.

4. Horolezci vždy pečovali o krajinu ? Kéž by to tak bylo ! Bohužel jsem si toho nějak v poslední době nevšiml. Brigády ve skalách jsou dobrá věc, ale kolik lidí na ně chodí ? Čím víc je lezení vnímáno sportovně, tím míň se řeší příroda. "Překáží Ti stromek v linii ? Ukopni ho nemá tam co dělat !" je častý přístup.

Lezu rád a je mi vcelku jedno jestli někdo leze líp nebo hůř, lezení pro mě nebylo a není sportem v soutěžním slova smyslu a myslím, že i s nejlepšími by se mělo zacházet jako s ostatními. 
Bazilišekodpovědět 
 Re: Byl jsi vůbec někdy ve skalách ?21:09:45 26.11.2007
Bazilišku, jsi taky zviřátko jako já, a tudíž jsi mi sympatický. Ale todle: "Překáží Ti stromek v linii? Ukopni ho nemá tam co dělat!" je častý přístup - Tě u mě tak trochu diskvalifikuje.
Papoušodpovědět 

 Odvykací kůra09:43:17 27.11.2007
Tyhle postihy ČHS vůči této "elitě" jsou dle mě správným řešením. Někdy se s tím muselo začít, už to bylo neúnosné. Stačí se podívat do Saska, jak tam mají čisté skály a přitom i výborné lezce. Magnéziu z pískovce se asi nikdy neztratí, ale jde o to, to omezit na minimum a jasně ukázat, že se to prostě nedělá, prášit na pískovci. Myslím, že Ondru, Tomajdu ani Adama ta sankce nějak výrazně nezasáhne, a ostatním ukáže, že se s tím konečně něco děje...
Pravdaodpovědět 
 Re: Odvykací kůra09:54:28 27.11.2007
no konečně nějakej normální názor, myslím si že mágo
na přelézání těžkých cest neni potřeba tedy do té doby než to nějakej šulin celý zamatlá,omatlá a označí tak i chyty pro další lezce co o to vůbec nestojí. není nad krásu skály, pokud není celá flekatá od mága tak se nad sebou zamyslete mágaři pískoví
Kaďasodpovědět 
  Re: Odvykací kůra10:54:25 27.11.2007
Která těžká cesta na českém písku má přelez bez magnézia?
pbla4024odpovědět 
   Re: Odvykací kůra15:25:02 27.11.2007
jo to asi málo, ale to je právě vono zkus lizt v ty kaši po těch co to lezli s mágem a po sobě určitě taky
Kaďasodpovědět 
   Re: Odvykací kůra15:27:19 27.11.2007
Záleží čemu říkáš těžká cesta, ale o pár Xa-Xc bych věděl.
Syselodpovědět 
    Re: Odvykací kůra15:29:11 27.11.2007
8b francouzských a více. Na českých píscích jsem jich napočítal třináct.
pbla4024odpovědět 
     Re: Odvykací kůra16:54:34 27.11.2007
pbla:Měl by jsi si zajed do ádru vyzkoušet nějáký IXky aby si mohl porovnávat s těma sedmama fr co máš onsajtnutý a pak by jsi možná konečně pochopil, že ta převodní tabulka nemusí fungovat ze dvou základních důvodů a) morálový faktor b) autor uznával zcela jiné hodnoty než písmenko ... To, že dokola plácáš svoji ohranou větu je už opravdu nuda... V rámci rozumné diskuse se na to zkus podívat z jiného pohledu... Zvol si nějákou libovolnou vápennou oblast a její nejtěžší a nejlehčí cesty a to samé udělěj s Ádrem... pak můžeme diskutovat konkrétně o výsledku. Ale rozhodně si nemyslím, že by se za ta léta a nucenou izolaci nenašel lezec, který by nevyrobil cestu tvého požadavku tzn. 8b fr... Je to prostě jiný styl lezení a velice mě pabavil jeden z pochopitelných důvodů nejmenovaný repre, co tvrdil o spárce za šest když jí bral na sokola, že by to mohlo být klidně ve fr tvé požadované 8b. No a pak si ještě prosím uvědom, že alespoň já jsem neviděl spárku těžší než IXb (ale třeba jsem se jen špatně koukal)... Takže ať počítám jak počítám to by jsi měl minimálně z odsedem dát v pohodě né? Když to dáš příští rok max na druhý pokus RP a klíďo s mg, už nikdy nebudu protestovat proti jeho používání... To ti za to stojí, nebo seš hrdina, jen když sosáš nejtěžší cesty z netu ??? (Spárku ti samozřejmě zvolím:-)
Dájaodpovědět 
      Re: Odvykací kůra17:01:28 27.11.2007
Pořád neznáme odpověď na otázku, která těžká cesta na písku má přelez bez magnézia. Stačí jmenovat jednu jedinou.
pbla4024odpovědět 
       Re: Odvykací kůra08:21:02 28.11.2007
A když ti jich pár vyjmenuji, co to změní ? Řekl bych, že akorát odfrkneš a řekneš, že to sice jeden člověk přelezl, ale většina to nedá, proto "musí" používat MG. Nebo se snad před ním skloníš a řekneš "Ó, vidím, že MG nepotřebuji a polezu bez něj!" ? Pochybuji, toto nemá smysl ...
Martinodpovědět 
        Re: Odvykací kůra08:34:22 28.11.2007
Mně stačí, když tady někdo jmenuje jednu jedinou. Na podporu tvrzení "těžké cesty se dají lézt bez magnézia".
pbla4024odpovědět 
        Re: Odvykací kůra12:06:23 28.11.2007
Tak jo, vyjmenuj! Která z 10-ti nejtěžších cest na písku v ČR má alespoň 1 přelez bez magnesia?
odpovědět 
      Re: Odvykací kůra09:52:06 28.11.2007
nechci vám zasahovat do debaty, ale teď nerozumím tomu, co chce dája říct. že je klasa v ádru hafo tvrdá? že je to specifický lezení? že to repre není schopná přelézt? nebo pbla?
odpovědět 
 Re: Odvykací kůra15:57:51 27.11.2007
Ano ukazalo, mne to treba tak rozculilo ze bez dobre naplnenyho maglajzaku ven vubec nevychazim!
l.odpovědět 

 Naprostý souhlas13:09:40 27.11.2007
Naprosto souhlasím s FAFAGAJEM, no slova genocida atd. nemyslel vážně, ale chtěl to nadlehčit. Je fakt, že být Adamem Ondrou tak lezu za jinou zemi a je to....  Duševní  zdraví závisí na harmonii v našich  duších - a  v ČHS asi trpí patologickou debilitou či diharmonickou schizofrénií :-)
Pěkný den všem
Jose prasečí hlavaodpovědět 
 Re: Naprostý souhlas14:46:34 27.11.2007
Fakt by me zajimalo, kdo vylezl neco hodnotnyho bez maga .Tak uz ho praskmete !!! Dostane vyplatu v podobe Cestneho uznani od vsech co s magem lezou .Oslavime neprasiciho boha .Mozna by stacilo uvest jeho prelezy - ty topove. Vytlacte ho ven z bileho oblaku .
klikodpovědět 

 Xindlům15:05:10 28.11.2007
Kterýho xindla uvidim na písku lízt pod IX s Mg tak ho ztrestám víc jak celej ČHS dohromady!!!
Cajtodpovědět 
 Re: Xindlům15:13:36 28.11.2007
Já lezu na písku s magnéziem úplně všechny obtížnosti.
pbla4024odpovědět 
  Re: Xindlům15:57:45 28.11.2007
ja taky :-)
odpovědět 
   Re: Xindlům17:14:50 29.11.2007
No a já taky. Zvláště sedmy v Ádru, protože ty zelený rajbasy a spáry jinak kurevsky kloužou..
PLodpovědět 
  Re: Xindlům20:44:05 28.11.2007
Z toho vyplívá že jsi asi úplný vemeno a nemá cenu se vo tom s tebou vůbec bavit
Kaďasodpovědět 
   Re: Xindlům17:05:45 29.11.2007
Nemam duvod v Labaku nemagovat (jinde je mozna aspon ta tradice, ale tam nelezu)...ani jeden...ted jsem se zamyslel jestli by nemel byt tim duvodem zakaz Mg na vsech piskovcich...premysliiiim...ne - takze ani jeden...prece se nebudu ridit nesmyslnym zakazem...
Mimochodem pravidla psani i a y jsou pro mne ovsem smysluplna...takze jsi mozna chtel napsat vyplÝÝÝvá ne?
odpovědět 
    Re: Xindlům20:39:53 29.11.2007
tož mi pověz kde je v republice vetsi tradice na písku než v labáku
Kaďasodpovědět 
     Re: Xindlům21:41:20 29.11.2007
Pockat - to jsi mi asi nerozumnel...mam na mysli tradici lezeni bez mg...nebo mi chces rict ze v labaku nejaka je? Ja mam za to, ze prave tam je jiz leta tradici mg pouzivat...
odpovědět 
      Re: Xindlům18:50:34 30.11.2007
co ja vim jak dlouho se tam s mg leze,ale dělá to jen ten kdo sere na tradici a vubec na lezeni jako takovy, jde vam jen o vysledky a o to aby jste cestu natrenovali a pak s magem přefrčeli
Kaďasodpovědět 
       Re: Xindlům10:33:06 01.12.2007
zrejme o labaku nevis vubec nic a akorat mas blbe antiMg kecy...uz jsi tam nekdy lezl? videl jsi tam vubec nekoho lezt bez Mg?
odpovědět 
        Re: Xindlům13:05:13 01.12.2007
A co víš o Labáku ty? Jak dlouho tam jezdíš?
Ne že bych měl něco zásadního proti mg., jen mě trochu překvapuje, jak rychle si Labák přivlastňují určité lezecké typy, které tam jezdívají možná tak 3, 4 roky, když vyrazej na pravej, tak vždycky jen od Belvedéru a nikdy nebyli dál než na Malý Baště... - a maj pocit, že jsou tam jak doma a všechno jim tam patří.
Třeba to není tvůj případ, tak se ptám. Já tam trochu pamatuju i dobu, kdy tam ještě nebyly borháky a vydupaný dálnice (jenže vedeou právě jenom k Baštám a dál ne); a člověk tam potkával dost lidí bez máča. Tahle tradice tam pořád je, jenom by to znamenalo nebejt zabedněnej a slepej a trochu si všímat. Vony ale cesty jako Motolice, Genesis, Fahrenheit a tak trochu zanikají vedle těch vyborhákovanejch lajn namáčklejch hned vedle. - Kurňa já už jsem taky asi stařík.
Piškotodpovědět 
         Re: Xindlům15:50:05 01.12.2007
ano - jezdim tam jen obcas (mam to daleko) a vyrazim tam tak patym rokem...ovsem to nemeni nic na tom, ze jsem se tam nikdy nesetkal s problemem ohledne mg a magujou tam (co jsem videl) vsichni...vubec netusim, proc nekteri tak usilovne zastavaji nazor, aby byl zakaz mg ve vsech cestach kdyz ta hromada cest v labaku (ne vsechny) jsou sportovni a uz autori je lezli s mg...klasici takoveto cesty stejne nelezou tak nechapu o co bojuji...
odpovědět 
          Re: Xindlům16:59:24 01.12.2007
Jo, dobrý. Já bych v tom problém taky neviděl. Akorát jsem chtěl říct, že Labák není jenom to, co vidí každej na první pohled posledních několik (málo) let. To je určitě taky obdivuhodný - místní partě se povedlo udělat z toho krásnou sportovní oblast. Mákli si při tom - a dokázali po nějakých neshodách zhruba dospět k nějakým pravidlům, která by měla zůstat dodržována (cesty pouze zdola...). Ale jak už tady kdysi upozorňoval V. Širl: labská tradice je delší než ta adršpašská... A je úctyhodná. Akorát že o ní většina tupounů nic neví ani nechce vědět. Dřív než Litochleb, Laštovička... tady byli Weingartlové, Zabilka... a ti Sasíci na začátku...
P.odpovědět 
         Re: Xindlům17:24:45 01.12.2007
Je pravda že tam jezdím jen dvě léta a nelezu žádný
velký masakry ale něco jsem vylezl a když potkam na VIIb cestě ,nebo i lehčí, mágo tak mě to fakt sere a
o labáku a jeho tradici víš asi uplný kulový ty
Kaďasodpovědět 
          Re: Xindlům17:26:04 01.12.2007
to tady nad tim patří piškotovy
Kaďasodpovědět 
           Re: Xindlům18:04:57 01.12.2007
to kadas - mne zajima tradice cest, ktere lezu a tam je to s mg celkem jasne :-)
odpovědět 
 Re: Xindlům15:49:12 28.11.2007
Hihihi, ty asi začínáš lézt ,viď? Nebo ti utekla holka a teprve ted ses rozhodl k akci? Tak co je? Zatim jsem o nikom takovém jako jsi ty za ta léta co na písku s mágem lezu, neslyšel. Máš černý pásek ve Wing- tsu nebo Aikidu? Kde bereš to sebevědomí, hochu? Hihihi.
nesmrtelný blázenodpovědět 
 Re: Xindlům17:29:39 29.11.2007
... hmmmm, tak to se na tebe tesim, frajere.
ptakodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.