LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Máš-li sílu vola, zkus to vylézt na sokola.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140170 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Squashová hala - Bezdružice
Dap Sport - Hradec Králové
Bouldercafe stěna už neexistuje - Plzeň

Prodejny
HUDYsport - Hradec Králové
Rock Point - Palác Flóra - Praha 3
Horolezecké vybavení - VK-SHOP.CZ - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Článek o LRR

smallČlánek o LRR (Lezec Rock Ranking) mně připomněl, že bych asi měl zveřejnit oficiální seznam našich reprezentantů pro rok 2009.

Co z toho vlastně ti vyvolení mají? ČHS jim hradí pojištění na cesty do zahraničí, členové družstva „A“ mají možnost čerpat z paušálu na cestovní výlohy do skalních oblastí a všichni reprezentanti se mohou zúčastnit dvou soustředění (lanové a boulderové), kde jsou hrazeny náklady na ubytování a dopravu zcela, nebo minimálně z větší části.

Vytvořit reprezentační družstvo, tedy tým lidí, kteří jsou nejlepší, je vždy věcí subjektivní. Někdo může namítnout, že támhleten přelezl něco s neověřenou klasifikací, tato zase umí jenom jeden charakter lezení. A naopak, proč tam není zrovna ten XY?
Třeba proto, že bydlí na druhém konci světa a zvát ho na soustředění nemá smysl, nebo proto, že je už v reprezentaci horských lezců, někdo taky nemá o reprezentaci zájem a nebo jsem si ho prostě nevšiml.
Tak sorry, já jsem to po všech zváženích a sledováních sestavil asi takhle a přidal k tomu  krátký popis, čím m.j. na sebe jmenovaní lezci v minulém roce upozornili (nutno dodat, že seznam je v abecedním pořadí):




Družstvo A:


Tomáš Mrázek nasypal za uplynulou sezónu desítku 8c+, nejnověji si z propršeného Španělska přivez 8c+/9a. Standardem je pro něj přelézání stupně 8b stylem OS, těžšího OS v sezóně 2008 nedosáhl (svět je malý a možnosti ubývají). Stylem flash však dosáhl až k parádnímu stupni 8c. Vzhledem k našlapané sezóně závodníka musí Tomáš stihnout přelézt své skalní skalpy v rozmezí jednoho až dvou měsíců za rok. V současnosti je na šestém místě rankingu na 8a.nu.
Kromě lana leze Tomáš také parádně bouldery, rok 2008 byl vlastně prvním, kdy se pokusil přelézt něco málo na přírodních kamenech. Víceméně si během těch pár návštěv v boulderových oblastech zkusil, že má hravě výkonnost, která snese srovnání s těmi nejlepšími boulderisty specialisty, což dokázal 2.-6. místem na Mello blocco. Z kamenů si letos odvezl řádku skalpů až do obtížnosti 8A+.

Tomáš Mrázek

Tomáš

foto by © Vojtěch Vrzba


Adam Ondra je pojem, o němž se dá těžko napsat něco nového. Snad by mohl být zajímavý článeček, na který se mohou těšit čtenáři Montany v příštím čísle. Adam momentálně vede žebříček na 8a.nu a nutno dodat, že i tento jinak poměrně na diskuse chabý web výrazně ožívá při sporech o to, zda je lepší Adam nebo Chris.  Cenu Salewa rock award dostal právě Adam. Co dodat více? Adam má zapsaných jedenáct 9a, dvě 9a+, tři kousky za 8c stylem OS, vícedélkové 8c v Alpách, Hotel Supramonte 8b OS.
Adam vede i žebříček, který kombinuje lano s bouldery – zde dominuje s ještě větším náskokem. Ve své vedlejší disciplíně ukořistil sedm věciček za 8B a blýskl se zatím nejrychlejším přelezem Dreamtimu (původně 8C, nyní 8B+). Taky stihl vyhrát Petrohradské PADání a Mello blocco.

Martin Stráník rozjel sezónu 08 také ve velkém stylu. Ve Španělsku se předvedl zejména parádními přelezy stylem OS až do hranice 8b/b+. O kousíček mu unikl flash Paty Negry (8c), když v samotném závěru cesty ulomil chyt. Vlastním parádním kouskem Zlatý drak se také zařadil do klubu čtyřech Čechů, kteří přelezli boulderový stupeň 8B.


Martin a Helena

Martin a Helena

foto by © Vojtěch Vrzba


Družstvo B:


Michaela Drlíková tráví značnou část roku ve Francii a proto si jí našinec příliš na českých skalách neužije. A právě ve Francii a Španělsku nasbírala jedenáct 8a a tři 8a+. Její OS maximem bylo vloni 7c.

Lucka Hrozová se objevuje v tomto repre výběru poprvé, ale o místo v něm si řekla rázným způsobem. Vloni ukořistila ve Francii a Frankejuře pět cest obtížnosti 8a a jedno 8a+. Také jejím OS maximem je stupeň 7c.

Helena Lipenská je oproti Lucce stálicí českého skalního „nebe“. Škoda hrozného počasí na posledním zájezdu do Španělska, jinak by nás jistě Helena hodně překvapila. Takhle se musíme těšit až na příští zájezd. V roce 2008 přelezla dvě „osmáčka“, nejvýše však stojí bezesporu OS přelez cesty Energia positiva za 7c+.


Kristýna Ondrová pokračovala i v roce 2008 v atakování cest ve Frankenjuře, ale častěji se zastavila i na domácích skalách v Krasu. Celkem z toho vyšly čtyři kousky za 8a+, deset „osmáček“ a OS přelezy až do 7c.

Silva Rajfová se stále více věnuje boulderingu a na skalách je v této disciplíně jasnou českou jedničkou (tedy kromě nevyzpytatelné a stále parádně lezoucí Věrky Kostruhové). V uplynulé sezóně přelezla dvě boulderové 7C a během krátkých návštěv skalních lanových oblastí se dostala až na 8a+ PP a 7c+ OS.

Mladá a nadějná Edita Vopatová se blýskla zejména 7c+ OS, po celý rok však sbírala trpělivě 8a a 7c OS po celé Evropě, což jí vyneslo nejvyšší české ženské umístění na žebříčku 8a.nu. Aktuálně je šestnáctá, mezi juniorkami dokonce druhá.

Edita a Silva

Edita a Silva

foto by © Vojtěch Vrzba


Stejně mladý a  nadějný je i Filip Harna, který se uplynulou sezónu potýkal se nejrůznějšími zdravotními problémy a proto měl nejsilnější jaro, kdy přelezl jedno 8a+ stylem OS a jedno 8b+ PP.

Martin Spilka abecedně začíná mužské boulderisty zařazené do týmu B. Faktem je, že se mu v roce 2008 asi nedařilo zcela podle jeho představ, ale znáte u nás po triu zcela nahoře a Rosťovi lepšího boulderistu? 8A dává standardně.

Rosťa Štefánek měl vzhledem k pracovnímu vytížení také jeden ze svých slabších roků, ale i to mu stačilo na čtyři bouldery za 8B+ a páté místo mezi boulderisty na 8a.nu.

Tak to je všechno, pak jsou tady samozřejmě čekatelé, jako Kuba Hlaváček, Štěpán Stráník, Aleš Eichmeier nebo  junior Jirka Romanovský. Tak se těšme, co nám ta nadcházející sezóna přinese.

Další foto na www.tomala.cz/vojta

Petr Resch   [úpravy] 09:26 06.01.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

Nový komentář 

 to Lucie H.
Myslim si, ze Lucka Hrozova je uz take stalici ceskeho lezeckeho "nebe". Stopro!!! :)
Zapsal: Honza Vorel, 09:45:57 06.01.2009
 subjektivni?
Děsí mě , že takový výber je subjektivní.To by nemělo být!Nějaká kriteria by měla být zavedena.V případě subjektívního výběru ztrací tento výběr jakoukoliv vážnost.To platí od malých děcek po dospělaky.Chováme si špičku a dalším mladým snaživcům zavíráme dveře.
Zapsal: Luky, 09:53:43 06.01.2009
 Ale ale..
Skalni reprezentace je rozhazovani penez!!Jsou to jen vydaje oproti tomu kdyby se ty penize daly na podporu a trenink zavodni reprezentace tak to ma smysl, protoze tam pak CHS muze ty penize za lepsi umisteni zavodniku dostat zpet!A reprezentace a nasledna prezentace Ceske republiky by byla opravnena protoze sirsi verejnosti je uplne burt co kdo vylezl ale je zajima kdo jak skoncil na SP!A ta nominace podle nejakyho zebrizku na lezci?vzdyt je to vic jak pofiderni!obtiznost muze byt hodne podhodnoceny a takovejch cest treba za 8a si tam zapises desitky kdyz budes chtit!a navic kdyz ti padne internet nenapises si tam zadnou cestu a z repre te vylouci:-)
Zapsal: Snoopy, 10:05:18 06.01.2009
 ale co s tím?
Určitě by se to mělo nějak do budoucna zobjektivnit. Nikde nevidím jméno Nelly, která vloni ve velkém stylu vylezla 8apluska. Jmen je celá řada. Boulderistů co lezou 8ačka je taky víc.
A lezců s osmcéčky taky přibývá.
Mě by se líbilo toto:
Jasně definovat co kromě prestiže přináší být členem družstva A a co družstva B. Stanovit alespoň nějaké mantinely podle kterých se do družstva může lezec dostat. Poté vyhlásit alespoň dva datumy, kdy se lezci můžou přihlásit, že by byli rádi v tom a tom družstvu a zdůvodnit to. Pokud dobrý lezci o to nemají zájem, tak není co řešit a vyberou se ti co zájem mají. S přihlášených by se nakonec družstvo sestavilo. A trošku flamu :) Musí být člen členem ČHS?
Zapsal: Oliváč, 10:15:26 06.01.2009
 For Snoopy - technicka
Sirsi verejnosti je uplne jedno (chtel jsem rict u p.dele), kdo kde skoncil na SP.
Zapsal: Radek J., 11:24:44 06.01.2009
 For Radek
Dobre ale mysleno ve smyslu ze tamhle tetce reknes ze nasi prelezli 8c a ona na tebe vyvali oci jako co to meles ale kdyz reknes nasi vyhrali tak rekne dobri jsou ti hosi!
Zapsal: Snoopy, 12:12:31 06.01.2009
 Subjektivní
Nelly tam patří na sto procent!
Zapsal: libor Hroza, 12:51:55 06.01.2009
 Co koho zajímá
Myslím, že širší lezecké veřejnosti je vcelku buřt jak SP na stěně, tak 9a na skalách. Pokud se objeví horolezec ve zprávách - tak většinou jako kuriozita: Ledopád....lavina, nebo po výstupu na "OSMU" a nebo prostě tak, že je někdo nejlepší - jedno zda na stěně či na skalách....a sponzoři chtějí být vidět. A je otázkou zda je marketingově zajímavý horolezec na skále či horolezec na překližce ( a závodech ), na kterou chodí zase jenom horolezci a žádná široká veřejnost. Neznám nikoho, kdo by se zajímal o závody na překližce a sám alespoň trochu nelezl.
Zapsal: Radim Bzura, 12:53:53 06.01.2009
 t.t
Neznám P.R. osobně a ani nevidím do pozadí jeho výběru, ale přijde mi, že je to více než málo objektivní...proč například nepodpořit jednu z našich největších nadějí jak na závodní na skalní scéně Ivu Vejmolovou? Je jí teprve 13 a 8a už má na svém kontě taky, nemluvně o tom, že Editu(která ve Sklaní repre je) loni na všech závodech ČPM porazila! Nemyslím si, že podpora starších ročníků(Martin Spilka, Helča Lipenská), kteří už jsou de facto na svém výkonostním maximu, může přinést více než podpora mladších talentů...? Že by v tom bylo něco jiného? Jede Mráza, vemem Helenu, jede Martin Stráník, vezmem Štěpána, jede Krystýna, vezmem Kalu(oh vlastně neni v repre, jen v "seznamu čekatelů")? -přitom si myslím, že jsou tu i jiní...
Zapsal: t.t, 13:22:18 06.01.2009
 Iva Vejmolová
Naprosto souhlasím s příspěvkem nade mnou. Iva je jeden z největších talentů v lezení co máme a nikdo si ji zatím nějak nehodlá všimnout, což je veliká škoda! Je štěstí, že má podporu ve své rodině natolik velikou, aby zvládala aspoň trochu slušně trénovat (myšleno z finančního hlediska - motivace ji rozhodně nechybí).
Podpora by měla být věnována zejména těm mladým!
Zapsal: KacaC., 14:03:26 06.01.2009
 odcházím...
Prosím.. já v repre být nechci.. já na to nemám a navíc jsem starý :) Ne vážně.. je určitě spousty lepších, kteří si to zaslouží víc než já a budou z toho mít i větší radost... dyť já Petrovi psal, že tam nepatřím
Zapsal: Martin Spilka, 15:02:55 06.01.2009
 ženské repre?
S takovými výkony by bylo v českém repre půlka Španělska. Ale zas jsem ráda, že i já budu mít příští rok šanci, 7c a 7c+ na OS, to snad půjde :) Podle mě mají být v repre ženy, které se stejně jako naši muži dokáží srovnat se světovou špičkou..takže 8a+ jak nasekáno a 8b a výš. V B týmu by měli dostat šanci a podporu nejlepší juniorky, junioři a né deset lidí, kteří lezou srovnatelně.
Zapsal: Simona, 15:05:38 06.01.2009
 
jé to je jak Facebook :)
Zapsal: , 15:38:55 06.01.2009
 Simona
Chtěl jsem to už napsat napoprvý taky,ale nechtěl jsem aby se to někoho dotklo :) Simčo díky za otevřenou upřímnost. Přesně si myslím, že lidi co jsou v REPRE by měli mít nějakou úroveň. Ta rozhodně na stupni 8a u holek nejni :) a podle mě není ani v momentě, že vylezou jedno až dvě 8b za rok. Ikdyž je to už lepší, ale to pomalu lezou holky ve světě na flash. Naprosto s tebou souhlasím. Holky totál škrtnout a dát šanci juniorkám a juniorům.
Zapsal: Oliváč, 16:06:24 06.01.2009
 Reakce na zajímavé podněty
Tak předně díky za zajímavé podněty, pokusím se odpovědět na všechny.
Subjektivní? - no jasně, stejně jako je klasifikace samotná, stejně jako je lezení venku samotné, ale samozřejmě v rámci nějakých mantinelů. Pro mě ten mantinel stojí asi takto:
Družstvo A: absolutní světová špička - když budu přísný, patří tam na skalách Adam a Tomáš, Martin je tam vzhledem k věku
Družstvo B: česká špička
Všimněte si, že z členství v tomto družstvu neplynou žádné výhody, kromě možnosti zúčastnit se soustředění a užívat jakési prestiže. Tady se dostávám třeba i k Martinu Spilkovi, zařazení do družstva ho k ničemu nezavazuje, pokud nechce jet na soustředění s lanem, respektuji jeho rozhodnutí a vezmeme na toto soustředění někoho z náhradníků. Na druhou stranu doufám, že využije zájezdu na Mello blocco, kde ČR parádně reprezentuje. A Olivkovi musím napsat, že skutečně neznám žádného dalšího Čecha po Adamovi, Rosťovi a Martinovi, kdo by měl boulderisty v družstvu reprezentovat.
V družstvu B je vidět výrazná převaha žen. A to jsem ještě uvažoval právě o jmenované Nelly či Katce Chudobové, ale někde prostě je zapotřebí tu tlustou čáru udělat.
Je to prostě tak, že se domnívám, že žádná z nich (z toho družstva B)nedosahuje úrovně světového lezce (odpověď také Simoně), ale prostě ta česká špička je hrozivě vyrovnaná, ač daleko za zminovaným Španělskem.
Speciálně proti Nelly malinko hovořila orientace a priory na závody (stejně tak tomu bylo v minulosti s Luckou hrozovou, která až letos zaválela výrazněji na skalách) a toto NENÍ reprezentace závodníků a proto zde vůbec na výkony na závodech nepohlížím. Naopak bych byl moc rád, kdyby se našlo více specialistů na přírodní lezení, ale zatím to vždy budou tatáž jména. O Ivě Vejmolové také vím a rozhodně budu rád, když mě dalšími skalními (!!!) výstupy přesvědčí, že do reprezentace patří. Závody mě skutečně z pozice sestavovatele tohoto seznamu nezajímají. Mimochodem obecně je pro mě více deset 8a za sezónu než jedno 8a+ a pak dlouho nic. V ideálním případě by tento reprezentant měl být skalní lezec (ať už boulderista nebo lanolezec), dýchat pro skalní lezení a nikoli k němu jen tak odskakovat mezi závody - jo ideální případ, ale je nutné pracovat s tím, co je.
Pak je tam ještě trochu úsměvný dotaz na členství v ČHS - samozřejmě musí být reprezentanti členy ČHS.
A z tohoto výše popsaného guláše, kterým se fakt dost intenzivně zabývám a sleduji výkony co možná nejširší lezecké veřejnosti, vzniká reprezentace lezců na skalách. Tím, že o tom píši, jdu s kůži na trh a jsem rád, že jsou mi zrcadlem vaše zajímavé názory.
No a na závěr, nejlepší recept, jak na sebe upozornit, je vést si žebříček na Lezci, ale to už je také PR pod čarou.
Bavte se lezením a trénujte.
Zapsal: Petr Resch, 16:11:37 06.01.2009
 For Petr Resch
V prvé řadě jde samozřejmě o prd :), ale když už se tady něco snažíš budovat - což je super, tak by to fakt mělo mít nějaký lepší kritéria. Víc tlačit na mlaďochy a holkám to nedávat tak lacino. Proč nemít v Čechách Cufarku nebo Josune když můžeme mít Mrázu a Adama? Jinak boulderistů talentovaných je opravdu víc než si uvedl. Vilda Chejn, Odnra Nevělík a na Petráči toho skoro stejně vylezl Jirka Švácha jako zmiňovaný Spilkin. Určitě se zapomnělo na celou řadu jiných lezců a proto si prostě myslím, že kdo má o repre zájem, tak by se měl přihlásit a své přelezy či cíle si obhájit.
Zapsal: Oliváč, 16:57:31 06.01.2009
 Skalní reprezentace
Má nějaká jiná země skalní reprezentaci?Za komoušů se takové repre týmy sestavovaly proto aby se dalo vyjet na západ.Ale v dnešní době?Není lepší podpořit skalní lezce nějakými odměnami za kvalitní výstupy než takhle plošně.A navíc velice subjektivně.
Zapsal: Libor Hroza, 17:15:37 06.01.2009
 Souhlas s Olivacem a Simonou
Petre naprosto te respektuji za vsechno co delas, ale nevidim smysl v podpore nekoho kdo je pod uroven evropskeho standardu. Naprosto v tomhle souhlasim s Olivacem a Simonou! Dale nechapu proc cpes do repre nekoho kdo tam byt nechce? Ohledne boulderu... V repre by meli byt ti co standardne lezou 8B.
8A bouldery lezou v Evrope s prstem v nose stovky lezcu... Ne-li tisice...
Jestli mas nutnost na muj komentar reagovat, tak prosim na muj e-mail... Ja uz tenhle clanek znovu neotevru...
Zapsal: Monroe, 17:56:23 06.01.2009
 naše český holky
Ttošku bych se zastal našich holek, výkony 8a,8a+, či 7c,7c+ nejsou v porovnání se světovou špičkou, až tak špatné. Většina z nich se dostane do oblastí J Evropy pouze několikrát za rok a to vždy na týden max.dva. Pokud chtějí navštívit třeba dvě oblasti a vystřídat různé sektory nezbývá na nějaké nacvičování příliš času. Z těch démonizovaných španělek, které jsou v těch nejlepších vápencových oblastech doma a lezou celý rok je v první třicítce. na 8a.nu pouze 3. a výkony nad 8a+ /I.Anda 1x, D.Ojeda 7x, E.Lopéz 5x/, OS nad 7c nemá žádná !!. Také je otázka jak by zmiňované Španělky zalezly třeba na našem písku v porovnání třeba s Jíťou M.,nebo mladou Editou V. Tak holky držím palce.
Zapsal: indián, 18:26:29 06.01.2009
 skaly kontra preklizka
Jak to je se skal. lezenim lze snadno vydedukovat v zebricku ci v deniccich. Pravdou je, ze ti spickovi vesmes pestujou na urovni oboje {skalu i preklizku}, a jen par se venuje vyhradne preklizce. Ono staci jen sledovat a vsimat si.
Zapsal: Honza, 20:41:16 06.01.2009
 rp
Myslím, že není až tak důležité podporovat ty u kterých není dlouhodobě žádný posun ve výkonosti, když lezou např. posledních 5 let pořád stejně dobře. Daleko přínosnější se mi jeví podporovat ty co začali lézt včera 3 a dneska 9 jestli víte co myslím, dále mladé co mají na to se na ty zmiňované těžké prásky dostat apod. Myslím, že víc užitku byste udělali kdybyste investovali do zájezdu nadějných náctiletých do Francie s někým v kom vidí vzor (Mráza apod.) než podnik viz. výše. Jelikož dle mě není takový úspěch po pěti a více letech lezení 8áček přelézt 8a+ jako po např. 4 letech lezení se v mladém věku dostat k těm 8a. Myslím, že dospělákům to moc nových zkušeností a výrazných úspěchů nepřinese naopak vybraným mladým nezměřitelně..Jelikož nejspíše čekáte až se k těm superpráskum dostanou a pak s nima eventuelně můžete pracovat, ale do té doby uteče mnoho vody a čim dřív budou nějakým způsobem vedení, tim dřív budou patřit k nejlepším a budou mít více času se rozvíjet dál.
Zapsal: A, 21:12:48 06.01.2009
 
To je repre, ne dětskej tábor,... a už nešťourejte lidi, jestli se vám něco nelíbí, tak neházejta špínu na práci jiných a jděte do ČHS a prosaďte vlastní lepší řešení.
Zapsal: Michal, 22:40:52 06.01.2009
 Rosťa
Zdravím, a nevým proč by tam měl být Štefánek, nikdy ho nikdo neviděl nic přelézt,žádný video nic!nebo se to vybírá podlo toho co si kdo zapíše a ne přeleze...
Zapsal: David, 22:52:11 06.01.2009
 To Michal (Petr R.)
Pěkné ranko všem napřed:-)
Michale nikdo tady nehází špínu na nikoho a myslím, že Petr to ani tak nebere (ve větší míře...doufám). Jde, jak to správně nazval ve své reakci, o nové podněty k zamyšlení! S tím dětským táborem ale nemáš pravdu, to by tam tím pádem neměla být ani Edita?:-)
Plně souhlasím se Simčou a Oliváčem v názoru o podpoře mladých nadějných lezců, ale také s človíčkem o 2 příspěvky výše("rp").
To Petr: Petře vím že nic není jednoduché a přeji hodně pevných nervů a doufám, že ty rozumné příspěvky pomohou do dalších let k co možná nejlepšímu přístupu:-)
Zapsal: KacaC., 07:21:05 07.01.2009
 družstvo B
Družstvo B by mělo být z mladých lezců do 14 roků.Musime si vychovat špičkové lezce,tak jak to dělají všude ve světě.Né čekat,že se někdo jen tak najde.Učil jsem pár let v cizině a viděl jsem jak se tam o děcka starají co do nich investují.A pokud,tak neuděláme,tak nám talenti utečou na diskotéky k počítačům a podobně.Zkus Petře šáhnout mezi tyhle lezce a dej jim motivaci,prestiž a cíl.Pak mě osobně přesvědčíš,že to myslíš s našim lezením promyšleně a profesionálně.Jinak jakekoliv sestavování družstev považuji za vyhazování peněz z okna.
Zapsal: Prior, 08:46:44 07.01.2009
 Tak ještě jednou poněkud více zeširoka
Tak máme za sebou druhé kolečko a zkusím shrnout nejasnosti a dát do nich poněkud více světla.
Začnu poněkud více zeširoka, tedy vysvětlením historických souvislostí, neboť ty zde mohou hrát roli. ČHS je organizace nesmírného množství zájmových skupin, které navíc stále přibývají. Proto se logicky ruku v ruce s tímto trendem vyvíjí i ČHS. Již několik let existuje komise mládeže, která zastřešuje jejich lezení na přírodních útvarech, hledá mezi nimi talenty jak na lezení v horách, tak také na skalách. Tolik k častým dotazům směrem k mládeži a děckám (necítím se zodpovědný toto téma více rozebírat, případní zájemci nechť se obrátí na vedoucího této komise Josku Uherku, pokouším se rozumnět lezení dospělých nebo skoro dospělých a tomu se tedy věnuji)
Před několik lety m.j. Simona spoluiniciovala vznik subkomise sportovního v rámci komise alpinismu (bylo to logické, prostě neextistovala možnost podpořit ty nejlepší v tomto sportovním odvětví). Tam to fungovalo několik let tak, že vybraní jedinci (myslím, že jich bylo kolem pěti) dostali paušály na individuální akce a za ty jezdili kam chtěli. Nerad bych se mýlil, ale bylo to tuším deset tisíc na hlavu. Poté jsem byl osloven, abych tuto sekci vedl, přičemž kvůli zpřehlednění struktury ČHS byla z této subkomise udělána samostatná komise (mně tahle struktura úplně nesedí, ale budiž, zdědil jsem jí a pokud budu zvolen do VV, pokusil bych se jí rád poněkud inovovat).
Tu práci jsem bral s určitou představou, jak má vypadat. Základní myšlenka byla jasná - zajistit co největší homogenitu reprezentace, o což se pokouším právě těmi soustředěními, zároveň však mít určitý prostor pro vyzdvižení těch nejlepších - tedy zachovat možnost individuální podpory ojedinělých výkonů. Za velmi důležitý jsem také od počátku považovat marketing, což nakonec vzhledem k omezenému času dopadlo tak, že píšu takové částečně PR články do Montany a na všech akcích se snažím zajistit fotografy.
No a v praxi z toho vykrystalizoval stávající stav - zatímco vloni bylo ještě těch nejlepších v áčku pět, letos jsem byl ještě přísnější a dal jsem ještě větší prioritu společným soustředěním - jednak chci atraktivnější lokalitou zvýšit jeho úroveň, jednak jsem přizval do repre nové tváře. Každý trenér si myslím má logické právo volit ten team dle svého nejlepšího svědomí a vědomí a také podle úmyslu jak chce, aby ten team fungoval - tzn. momentální složení je i věkově vyvážené, chci tam mít zkušenost vedle mladické síly, potřebuju tam mít boulderisty dohromady s lanolezci a (!!!) samozřejmě po jedné nevydařené sezóně automaticky někoho nesestřelím, ale minimálně rok nad ním budu držet ochrannou ruku. To je případ minimálně dvou lidí z toho popsaného týmu.
Co říci více? Souhlasím s tím hodnocením žen o kousek výše - ono to s nimi zase tak hrozivé ve světovém kontextu není. Ano není tam nikdo tak výrazný, jako mezi chlapi, ale zkuste si vážně projet zahraniční zdroje a spočítat, kolik holek vyleze za sezónu deset osmáček. Navíc třeba v pěti různých oblastech. A 7c+ OS je dneska hodně slušný výkon. Taky se samozřejmě nemohu uchylovat k nějakým trendovým tvrzením, které shazují OS přelezy. Svět si jich sakra váží a právě ono 7c+ OS je na úrovni 8b PP a to je výkon, který zvládne za rok možná pět desítek žen na světě - a i kdyby to byla stovka, pořád to není zase tak špatné mít třeba pět holek ve světové stovce...blablabla - kdo si chce najít informace, nechť je hledá.
Já jsem jasně deklaroval, že družstvo A považuji za světovou špičku, družstvo B za českou špičku. Pokud se někdo chce státi špičkou, musí počítat i s nějakou formou prezentace svých výkonů. Žebříčky na Lezci jsou dobrou možností. Samozřejmě je možné mě i oslovit přímo (pár mailů s výkony jsem již dostal), ale ty tyto tajné lidi v pozadí se budu vždy snažit vést k tomu, aby své výkony prezentovaly na veřejnosti. Komise sportovního lezení na skalách jim samozřejmě v určité chvíli nabídne možnost tuto prezentaci v rámci svých možností vylepšit.
Sečteno a podtrženo (a tak trochu se opakuji, když to vyzní hodně podobně jako v případě mého hodnocení závodů) - moc se těším na mladou vlnu. Mladou vlnu, která se neuspokojí s tím, že je nejlepší na té a té boulderovce, kde zrovna trénuje, ale bude chctít víc, bude chtít být nejlepší u nás, nejlepší na světě. Dokud však taková vlna nepřijde, budou to muset zachraňovat staří pardálové. Výše jsem napsal, že chci v ideálním případě určité vyvážení v celém teamu, ten současný považuji za přestárlý, ale je to bohužel reálný odraz situace u nás.
Dík za čas všech, který není tato situace lhostejná a přidají svůj názor.
Zapsal: , 09:42:23 07.01.2009
 Pro Petra
Ne Petře, určitě klobouk dolů, že jsi se do toho pustil, nemáš to lehké a konečně se o sportovní lezce u nás někdo stará. Jen jsem svým příspěvkem chtěla poukázat na to, že by se výběr měl zpřísnit a měla by se dát větší šance juniorům a umožnit jim, pobývat na těch skalách daleko víc. Ještě bych dodala, že samo i lezkyním, které se výrazně zlepšily. Mám na mysli Kristýnu, která jde každým rokem strašně nahoru a za poslední dva roky toho spousta vylezla. Díky.
Zapsal: Simona, 09:58:44 07.01.2009
 družstvo B
Sestavovat družstva podle takových žebříčků jako je na Lezci nepovažuji zrovna za rozumné řešení.Trenér by měl byt vždy blíž u lidí,né to řešit jako úředník a pohý sběrač možná pravdivých dat.Ale tvůj nazor na přelezy OS a PP mě překvapil.Určitě máš pravdu a jsi jistě na dobré cestě.
Zapsal: Prior, 10:05:00 07.01.2009
 Joska Uherka
Myslím si,že řešit něco s Uherkou je nesmysl.Ten neudělal pro děti naprosto nic.To,že jim nic nezaplatil chápu,ale s ničím progresivním nepřišel mu nelze odpustit
Zapsal: Hanz, 11:36:13 07.01.2009
 taky něco do kotle
No tady tohle je téma diskuse který by bylo lepší oddiskutovat někde live! a že by to byla asi vášnivá diskuse. Za sebe si určitě nemyslím že by béčko měli tvořit lidi do 14 let, určitě blbost.ale aby nenastala situace že by se dospěláci úplně segmentovali od mládeže tak by měl být zajištěn nějaký styk těch dospěláků s těmi "nadějemi" (vím je jich spousta a v žádným případě nejsou všichni tak žhavý naděje jak ze sebe někteří dělají, nebo jejich rodiče) např. měl jsem pod palcem 11-letýho klučinu co lezl dost slušně a vůbec nedrtil (v arcu na nějakých závodech byl 10. ze spousty ale to je jedno) tenhle borec byl s rodiči na festaku v teplicích a tenkrát mu tam mráza podepsal maglajzak = roční motivace k lezení toho kluka. Bez urážky ale v tomhle (ve styku s mladýma) má mráza trochu rezervy a nikdo jinej tady místo něj to udělat nemůže protože prostě "Mráza je Mráza". ale k tomu by měl Mrázu namotivovat svaz.
Při výběru lidi do repre se může zdát někomu(mě ne) nespravedlivý ten věk, protože když prostě ty mladý nemaj na výkony těch starých tak ty starý za to přeci nemůžou! a dál si taky myslím že by se lezci v repre měli snažit o jakousi publicitu svých přelezů! a kdo se nebude snažit bud má padáka a nebo ubraný peníze.
jasný že dost je toho o penězích a mělo bych jich být víc a rozšířit onu repre a její činnost a hlavně at se tedy obecně ví kdo je v repre atd.... to by mělo být na PR managerovi repre -:) . vím že všechno nejde lusknutím prstu ale snad všechno jednou bude tady chodit líp a jinak.
musím padat zatím howghg
Zapsal: džej, 13:34:18 07.01.2009
 Oliváč
jasný jasný :) Stejně se ale nemůžu smířit s tím, že když dospělá buchta vyleze jedno až tři osma za rok, že je to českej top. Kurňa dyť Bára Stránská dala i 8b/b+ a Věrka, Simča, Silva, Míša přelezly i 8b (snad jsem na někoho nezapoměl). A stoprocentně nesouhlasím s tvrzením že kdo dá 7c+ na OS tak dá 8b PP. Ani omylem :) To je věčná diskuse s klukama na Lezci, že je to bodově prostě přehnaný.
Zapsal: , 14:21:06 07.01.2009
 Lama lam
Jsem si dal jméno do nadpisu :) pohoda. Hele kluci z Lezce proč jsou příspěvky zase při starém a nejde reagovat na jednotlivé? Je to nějaký rozbitý :)
Zapsal: :), 14:23:15 07.01.2009
 Starší Modul
To jsem zavinil já. Opravovat to nebudu, musel bych to překopčit a přehodit i kometáře. Normálně to jde.
Zapsal: JirkaS, 14:37:17 07.01.2009
 po Adamovi nemame nikoho?
Když to tak pročítám,tak po Adamovi O. už nemamáme žádné talenty?
Zapsal: , 14:40:48 07.01.2009
 
ještě něco taky si myslím že by teda slavná repre měla splnit nějaký závodní minimum. např. alespoň jeden český pohár plus republika. zvedla by se tím možná účast na závodech tady a určitě i pak úroveň republiky.všichni co by chtěli být v repre by se tak ukázali veřejnosti a ostatním lezcům na závodech.
Zapsal: džej, 14:45:42 07.01.2009
 vyřazovací soutěž
jó.. já už to pochopil (tedy po vysvětlení PR).. prostě je v repre nastrčeno pár outsiderů.. jako třeba já, kteří mají být nadějí pro ostatní, že stačí být lepší než oni a jsou v repre :) .. no a u boulderů rozhoduje deníček na lezci, PADání, HUDY Boulder Cup, a Melloblocco.. tak mlaďoši.. hurá do toho.. letos to se mnou budete mít lehké :) ...jenom nevím proč to musím být zrovna já a není tam Petr sám, když je o řád lepší...
Zapsal: Martin Spilka, 14:59:14 07.01.2009
 Třetí kolo odpovědí
Jo Džej má pravdu s tím kontaktem. To ale podle mě nejde řešit v rámci téhle komise, je nutné se nad tím zamyslet celosvazově. Zkusím to nezapomenout.
Nikde jsem nenapsal, že pro mě je rozhodující jedno 7c+ OS, samozřejmě není, ale tady uvádím ty nej výkony.
S tím, že nemáme nástupce za Báru Stránskou, Věrku atd. se taky těžko smiřuju (proto do té mladší generace pořád rýpu), ale tohle je prostě reálný stav.
Žádné věkové omezení samozřejmě neexistuje, já tu rád uvítám každého nadějného lezce, který bude mít odpovídající výkonnost a u těch mladších budu samozřejmě vždy podstatně shovívavější. Jak jsem psal již výše, lezec s tak parádní výkonností, jako je Martin Stráník a bylo mu třicet by v áčku neuspěl, protože to už je podle mě mimo absolutní světovou špičku dospělých. Proto mimochodem Rosťa spadl do béčka, proto mám jako favorita z náhradníků Jirku Romanovského a potají si přeju, aby byla stejným adeptem na áčko Edita, stejně slušně má našlápnuta Silva v boulderech.....a další a další příklady - tam neexistuje žádná pevně stanovená hranice a ani jí nelze stanovit.
Někdo mě tu nazval úředníkem - tak do toho mám dost daleko a s řadou lidí jsem v kontaktu, vyptávám se, snažím se zjisti co nejvíce podrobností - stejně tak zjednodušit to na výběr z žebříčku na Lezci - to samozřejmě nikoli, to chápu jako první možný krok, jak na sebe upozornit...
Zase se tam někde objevily závody - prosímpěkně neplést, tohle o závodech není a já bych byl naopak nejraději, kdyby ti lezci lezli jenom na skalách.
No a co říci Martinovi Spilkovi? To není nastrčený outsider, ale krutá realita českého lezení. No a já tam prostě sám sebe nastrčit nemůžu, to neudělám a proto si např. nevedu žebříček na lezci, já jsem prostě přestal aktivně existovat a lezu si pro sebe. Odepsal jsem se do role pisálka a úředníka.
Zapsal: Petr Resch, 15:23:46 07.01.2009
 
"lehce" offtopic, cituji Oliváče:"Jinak boulderistů talentovaných je opravdu víc než si uvedl. Vilda Chejn, Odnra Nevělík". Ne že bych se považoval za boulderistu...naopak si cením víc toho co jsem loni vylezl s lanem(sice žádný zázrak, ale pro mě pořád víc než na boulderech;)) (Ja jen, že mi to nedalo nenapsat:P nerad bych byl zaškatulkován jako pure bouldering[ikdyž ono je to vlastně fuk...])
Zapsal: ondra nevělík, 16:38:45 07.01.2009
 
jo já si taky nemyslím že je to věc komise sport. lezení.píšu to tam že by měl ony naše bohy motivovat svaz. v king linech taky sharma dělá s dětma. ze závodama jsem se sek.špatně jsem čet všechno okolo. jak jsem psal že chápu že nejde nic udělat tři dva jedna a je to. ale skoro bych řek že pokrok v tomhle všem je pro oko široký veřejnosti (opět ne pro mě) v posledních letech maličkej.kdy už tedy začne doba kdy se něco bude hýbat... si myslím že doba čekání je pryč a mělo by se jít agresivně vstříct mediím a velko-sponzorům, možná že letos budem jako lezci ve světě na vrcholu když máme adama a mrázu tak at se toho "zneužije".
Zapsal: džej, 17:22:58 07.01.2009
 Dětičky a lezeníčko a climbing stars
S dětma máš svatou pravdu. Do toho by měl ČHS zatlačit nejen Mrázu, ale teď už daleko spíš Adama Ondru. Zatím to vidím tak, že AO na tiskových konferencích řekne, že své plány neprozrazuje, občas udělá (on nebo jeho maminka?) mailový rozhovor pro nějaký server nebo nevýznamný lezecký plátek a to je tak všechno. Sportovní hvězdy se ale musí chovat jinak: nastavují přátelskou tvář na hromadných akcích, ukazují se v TV, cvičí s dětičkama na umělé stěně, nechávají se obdivovat svými budoucími nástupci, atd. Pár příkladů: Jordan, Rosický, Lemieux, Neumannová běhá s prckama na lyžích, nakonec i tvrďák Řepka si začutá s dětskou přípravkou. Hillová radí lezcům na Rock Tripech, Messner píše knihy jak na běžícím pásu, Cassin se stal živoucí legendou. O tom je život sportovní hvězdy, která chce něco dokázat, pomoci sobě i svému sportu a ukázat cestu svým následovníkům. (Záměrně jsem se vyhnul sponzoringu - to je z největší části věc týmu okolo sportovní hvězdy. Žádný svaz tomu nemůže pomoci.)
Zapsal: Kuba Turek, 22:36:32 07.01.2009
 Z jiné strany
Petře, díky za tento článek i za práci, co děláš, na každém Padání jsem vždy ocenil Tvou pracovitost a teď k tématu.
Kategorii A nemá cenu komentovat, protože pokud někdo prokáže svou výkonnost ve světové konkurenci, tak nemá cenu o tom debatovat.
Kategorii B cítím jako předstupeň Áčku a tzv. "Dáme jim šanci..." (nemyslím to špatně).
Tak se zamysleme jak vlastně áčka mají šanci vzniknout, co se u nich musí spojit, aby to vyšlo a pak vsaďme na Ty správné koně a z 80% se nemineme.
Přidám 2 příběhy, proč si myslím, že někteří mladí stoupají k výšinám.
Adam Ondra
Potkal jsem ho jako velmi mladého chlapce s rodinou na skalách, lezl nejhůř z rodiny :), ale přeci chtěl zdolat každý převis. Potkal jsem ho po roce na stěně s rodinou, Adam lezl jako šílený a táta trplivě jistil, radil, vybíral expresky. Potkal jsem Adama v Krasu s rodinou ve vrcholné formě a lezl, lezl a lezl, podpora byla cítit všude okolo. Závěr pro mě zní, Adam je vyjímečný lezec, ale velký dík patří rodině a její podpoře. (Upozorňuji, že nejsem s rodiči nijak zajedno při tom co dělají, ale asi to dělají sakra dobře)
Jiří Romanovský
Nadějný junior nyní. Poprvé co jsem ho potkal, tak byl strašně silný a nevěděl co s tím. Rodina ho začala v lezení podporovat pasivně, i když vzdát holt jeho tátovi nikdy neškodí. Pak si našel vzory v lepších lezcích z okolí a šel extrémně nahoru (provázel velmi tvrdý trénink). Nyní všechny přelézá a našel vzory jinde...potenciál má a doufejme, že za rok, dva bude atakovat minimálně A team.

Dle mého to znamená pouze najít u každého s potenciálem tu správnou motivaci, u každého je jiná, proto jsme lidé. To znamená dobrý kouč u mládeže a nakonec máme více mistrů světa i na skalách.

Celé je to jen můj názor, vemte nebo nechte být.
Zapsal: Juryn, 01:01:35 08.01.2009
 družstvo B
Jsem zvědav zda tato debata osloví ty spravné lidi.Doufám , že to neskončí zase ve smyslu VLCI VYJÍ A KARAVANA JDE DÁL.ČHS by ctělo mít mistry světa,ale nedat do toho ani korunu,ale tento prahistorický nazor by už měl skončít.Dobře , že Petr chce pro to něco udělat.Podpořme ho.Je to ten spravný člověk do VV.Alespoň já ho volit budu!
Zapsal: Jirka Ocel, 09:38:23 08.01.2009
 juryn
Aby se to tady nezvrhlo k rozebirani jednotlivych lidi zebricku, proc by tam meli nebo nemeli byt...! ja volim maznaka, ne nebo radsi LOSNU!
Zapsal: t.t, 09:44:11 08.01.2009
 lezu pro sebe
Ahoj Petře, pořád toho děláš hodně a určitě jsi rozmýšlel i to že neprezentuješ své výkony.
Reprezentovat tě nikdo nemůže nutit a chápu že se chceš vyhnout střetu zájmů. Jen mě napadlo jak potom chcete Ty (úcta ne výtka) i jiní přesvědčovat naší špičku aby se prezentovala, ukazovala na veřejnosti a motivovala mladší.
Možná by někomu pomohlo, kdyby třeba někdo z vaší rodiny prezentoval alespoň např. část tvých prvopřelezů v deníčku nebo jinde. Asi půjdou dohledat RP prvovýstupů či os nebo sól na bouldrech, počty pokusů... Pak motivace typu Reš potřeboval o jeden pokus víc... Nebo kdyby jsi někomu mladšímu věnoval podpis či radu nebo pochvalu, ale třeba jen nevím že to také děláš a stíháš ;) tak k zamyšlení
Zapsal: martan to PR, 12:46:01 08.01.2009
 bafunar
Ja teda volim bahnaka.
Petre fandim, podporuju a sem rad ze nejsi bafunar:-)
Zapsal: R., 15:24:23 08.01.2009
 Čtvrté a zřejmě poslední kolo odpovědí
Tak se nám to malinko "zhvrhává" směrem k mé osobě a to jsme jaksi nechtěli, že...
(aktéři tohoto článku jsou jiní)
Chtěl bych tedy na závěr moc poděkovat za velmi podnětné připomínky. Není to kec, aby to hezky vypadalo, pokusím si z nich něco vzít.
Stejně tak bych chtěl poděkovat za způsob, který byla diskuze vedena. V naprosté většině případů věcné argumentace psané velmi kultivovaným způsobem. Žádné vulgarity, žádná napadání či osočování.
-----
(kdesi hluboko pod čarou: jestli někdo hledá motivaci typu "Reš", zapisuji si nejvýznamnější přelezy na www.8a.nu, pro příští rok je mou osobní největší motivací státi se světový leaderem mezi veterány "35+")
Zapsal: Petr Resch, 08:43:13 09.01.2009
 Rost´a, také nekonečná diskuse
Petře, pokud jsi si vzal Rost´u
k sobě pod ochraná křídla šéfa repre, mohl by jsi nám pochybovačům ve zkratce poskytnout alespoń nějaká důvěryhodná svědectví o přelezených Rostových bouldrech 8A a těžších? Co jsi viděl sám osobně a co viděli další svědci (důvěryhodní ! svědci) .
Pokud by se podařilo konečně rozlousknout tuto problematiku kolem Rosti, tak myslím že v první dvacítce rankingu na Lezci již nebudou další výraznější pochybnosti...
Zapsal: anonym, 09:16:37 09.01.2009
 Rosťa Štefánek
Za léta, co Rosťu znám, jsem měl mockrát přímou možnost sledovat jeho výkonnost. To, co umí, i to, co mu absolutně nejde. Z hlediska mediálního očištění Rosti je pro něj samotného i pro mě, jakožto vedoucího komise a reprezentace, ve které dle mého názoru nemůže Rosťa chybět, velmi důležité například Petrohradské PADání. Tam je situace jasná. Zatímco ještě v roce 2007 vznikaly pochybnosti s Rosťovými přelezy i tam (těžké věci byly roztahané na velikém prostoru, vznikly i pochyby kolem nesprávného jištění zad - přímý kontakt s lezcem), v roce 2008 bylo vše nad slunce jasné. Před řadou přímých diváků přelezl Rosťa za pouhých sedm hodin dvě 8A+ (klasifikaci jasně potvrdil např. i Adam Ondra), přičemž jedno z nich přelezl ten den jako jediný. Dále ještě nějaká 8A a bouldery okolo 7C. Nemám proto nejmenších pochyb, že lezec, který dokáže za jediný den (kdy navíc rozhodně nebylo ideální tření) vylézt takto náročné výstupy (tzn. 8A+ skutečně na pár pokusů), vylézt po delším nácviku boulder 8B+ charakteru, který mu sedí, popřípadě i výjimečný víceletý projekt za 8C. Stejně tak má Rosťa řadu věcí nepřelezených, skok v Dreamtimu prostě neudělá, na Mello blocco mu absolutně neseděl charakter tamního lezení a mnoho dalších. Já o tom mluvím takto otevřeně, protože to i vysvětluje, proč je Rosťa pouze v "béčku". Lezec, který by přelezl taková čísla a byl univerzálem by jasně patřil do "áčka". Na druhou stranu do "béčka" by Rosťa patřil i v případě, že bychom uvažovali pouze ta 8A+ před mnoha svědky. Svědkové samozřejmě existují i na přelezy Rosťových 8B ve Frankenjuře - myslím, že to byl ten nejdůležitější argument v době, kdy tohle téma řešili např. i na 8a.nu a v době, kdy vyškrtli MČ. V té době se totiž autoři tohoto webu velmi intenzivně zajímali o Rosťu a výsledkem jejich pátrání bylo to, že Rosťa tam na rozdíl od MČ zůstal. (nerad bych, aby to někdo pochopil, že dám na rozhodnutí lidí, které neznám, já to zkoumám ze všech stran a tohle je pouze jedna z nich, on je totiž v tom žebříčku na 8a.nu řádný bordel a pochybných přelezů je tam značné množství, např. i mezi Francouzi či Španěly, ale to už je jiné téma).
Čili já jsem rád, že Rosťa mi vloni na reprezentaci kývnul. Bez něj by totiž nebyla skutečným odrazem lezení u nás. Takhle tam vlastně chybí akorát ta Věrka, od níž jsem dostal košem, ale to je normální právo každého. Dokonce i toho Martina Spilku jsem ukecal, že to spolu ještě rok zkusíme a pak se uvidí.
Díky i za tohle rýpnutí, nerad mám ve skříni kostlivce a nezodpovězené (ačkoli třeba nepoložené) dotazy vedou pouze ke spekulacím.
Zapsal: Petr Resch, 10:11:15 09.01.2009
 RosŤa
Myslím, že i Simča Ulmonová (?) nebo kdosi viděl Rostu prelizt brutalni boulder v Labaku - Dobrák Od Kosti 8B/B+.
Zapsal: Noo noo, 13:16:31 09.01.2009
 Rosťa
Ať ukáže video!Však Rosťova praxe v přelézání bouldrů je víc než jasná.Držení zad,nedolízání bouldrů,nástup z jiných chytů,a tak dále!aféra fontainebleau(skandál!) atd.!A že někomu něco nesedí? lezec který vyleze 8c a několik 8b+, 8b téměř každý měsíc, by měl spřehledem lézt 8a kdekoliv a načemkoliv, ikdyž mu to nesedí!někdo ho vidí v 7a jak se trápí, nemůže to přelézt ani s postrkováním, zaběhne za roh, a ejhle 8a+.Kdyby doopravdy lezl 8b+, tak i on sám to video rád ukáže!!!!!nemyslíte????
Zapsal: anonym, 06:30:02 10.01.2009
 Soustředění
Peto kam letos pojedeme na soustředění? zase OSP?
Zapsal: :), 10:49:55 10.01.2009
 podpis x anonym
Diskuse zde na lezci je nastavena tak, že každý může napsat co chce a zároveň zvolit formu jakou se podepíše. Pokud se jedná o neutrální, či kladný příspěvek není tato forma podstatná. V případě, že je psáno negativně, o jakýmkoliv obvinění a zároveň je v této souvislosti použito jméno, měl by se dotyčný podepsat plným jménem, tak aby jeho identita byla všem srozumitelná. Pokud tak neučiní, patrně nedosáhne odezvy, protože dotčený bude považovat dopisovatele za slabocha s pochybnými morálními vlastnostmi,případně za chronického závistivce, který mu nestojí za odpověď. Kolemjdoucí jsou pak ochuzeni o případnou reakci.
Zapsal: Milan Martinovič, 11:01:00 10.01.2009
 breville 800es seal kit
You really make it seem so easy along with your presentation however I to find this topic to be really something that I believe I might by no means understand. It sort of feels too complicated and extremely
breville 800es seal kit http://audioboo.fm/leek40report
Zapsal: uvatesd@gmail.com, 05:18:10 01.01.2014
 
Brayheads
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
B.U.CarClub
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
Canadian Women
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:55 11.01.2014
 
Fight night Club
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:56 11.01.2014
 
Rothe Mühle Essen
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:58 11.01.2014
 
Foa
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:11:59 11.01.2014
 
Wimpy dragon
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:12:02 11.01.2014
 
Sweden
Zapsal: c a r r i e c q p @ o u t l o o k . c o m, 15:12:09 11.01.2014
 coach factory
sunglasses
coach factory http://coach.jcrsys.com/
Zapsal: aiajumz@gmail.com, 23:10:31 15.01.2014
 Discount Cheap Nike Kobe 8 System Gc Black History Month
http://goo.gl/lQ21yu Air Jordan Vi (6) White Black Spring 2010
Discount Cheap Nike Kobe 8 System Gc Black History Month http://goo.gl/BxOLve
Zapsal: sjsdah@gmail.com, 00:19:55 01.11.2014


 Vložení nového komentáře 
Název
Jméno
Email
Text

Souhlasím se zpracováním osobních údajů.

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (49)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV | 2X Simond Piranha |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 352 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 310 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 280 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 277 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 250 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.