LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Já slabě písknu, ty silně táhni.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

České ledíky

Tak se aspoň podívejte

Tak nám letos v jizersko-krkonošských Sudetech narostly pěkné ledíky.

Škoda že o nich nemůžu napsat, kde všude čekají na vaše tupé cepíny a obroušené mačky. Několik diskutérů z tohoto serveru a pár činovníků z Českého horolezeckého svazu by mne totiž za to roztrhalo zaživa. Prý bych tak nahrával ochranářům a zároveň nalákal do ledových oblastí příliš mnoho lezců.
Tak aspoň trochu slovem a hodně obrazem:
V Labské jámě je obvykle plastický led od kolmých pilířů po šedesátistupňové žlaby. Pro specialisty se najde i pár glazur a záclon. Vloni jsem měl čest nějaké vylomit a nějaké metry nalétat do skoby, kterou jsem na třetí pokus ohnul.


Krkonoše Labský důl


Navorská jáma za rohem nabízí položený žlab a celou stěnu s nejistými kolmými a převislými ledovými záclonami.


Krkonoše Labský důl



Krkonoše Labská jáma



Krkonoše Labská jáma


V Pančavské jámě vedou mnoha délkové mixové a sněhové túry. Zatím jsem s nimi neměl tu čest, protože buď hrozily laviny nebo nebyl led. Proto z nich neuvidíte ani fotku.
V Labském dole na konci stezky Buď fit  bývá led tvrdý a štípavý, protože oblast je v údolí a ještě k tomu ve stínu. Vedle sedmdesátistupňové až kolmé stěny se dá na obou stranách Labe najít i několik pěkných krátkých ledíků na místních šutrech.
V údolí Velkého Štolpichu je pro začátečníky zamrzlý Velký vodopád, na jehož padesáti metrech si lze vyzkoušet vše od chůze v mačkách na sněhu až po šedesátistupňový výšvih.


V údolí Velkého Štolpichu



V údolí Velkého Štolpichu


Nad Maiwaldovou smrtí vpravo ve svahu jsou pěkné zaledněné skály a vlevo pod ní dva kolmé ledové stupně.
Černý potok nabízí vodopád a položené stoky ve stráních pod ním. Odtud také žádnou fotku nemám.
V lomu pod Oldřichovským sedlem se plazí několik ledopádů. Všechny mají blízko ke kolmici.


Jizerky Oldřichov



Jizerky Oldřichov


Povolení lézt na soukromém pozemku dostanete v lomařském domku.
Kdybyste přece jenom potřebovali o krkonošských ledech něco vědět, podívejte se do prastarého průvodce Nepískovcové skály a na internetovou stránku http://pruvodce.webpark.cz
Kuba Turek, jakubturek@seznam.cz

Kuba Turek   [úpravy] 09:02 05.02.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 ..skoro průvodce09:44:26 05.02.2003
Z tvejch článků jsem už vykoukal spoustu tipů a taky díky nim jsme letos pořádně začli lízt. K vrcholu pohodlnosti mi chybí od tebe uz jen ucelenej a přehlednej ledovej průvodčik. Když prošel Mein Kampf, tak tohle musí taky. Nevíš jak to letos vypadá s ledama na Mařušce? Tvé osvětové činnosti zdar. Kuba
Kuba Kodpovědět 
 Re: ..skoro průvodce15:21:33 05.02.2003
Jseš Kuba K. z MŽP?
Ad Mařenka: nevím, asi tam už nnic moc nebude. Před 14 dny tam ale ještě stál pěkný ledový sloup. Určitě se dalo minulý víkend lézt na pravém břehu Vltavy pod Štěchovicemi. Viz http://www.horosport.cz - sekce Náš klub.
Ad ledový průvodčík: už se o to pokoušelo několik lidí, ale vždycky to skončilo v propadlišti dějin. Mohl bych se o to ale pokusit a dát to na WEB. Nepomohl bys mi bývalý kolego ptáku?
odpovědět 

 Metení před vlastním prahem10:19:16 05.02.2003
Nechci nijak rejpat, ale měl by sis ujasnit Tvůj rozdílný vztah k ochraně přírody v zimním a letním období:)
Bídaodpovědět 
 Re: Metení před vlastním prahem10:26:37 05.02.2003
Velmi správná připomínka! Vivat Bída! Naprostej souhlas!
Pavelodpovědět 
  Re: Re: Metení před vlastním prahem15:32:41 05.02.2003
Jeden podstatný rozdíl v zakázaných ledech a maglajzu na písku je. Maglajz je naše vnitřní horolezecké pravidlo (i když přežilé), které bychom měli dodržovat, než si ho sami zrušíme. Ledy jsou proti tomu pravidlo nám vnucené (i když nesmyslné), na které můžeme s rizikem postihu od státních orgánů kašlat. Maglajz na písku narušuje integritu pravidel pro vertikální hrátky, lezení po zakázaných ledech ne.
A na konec ještě citát Lukase B., když stál pod jedním z ledopádů: "Vždyť mi tady lezeme po přírodou dokonale recyklované hmotě."
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem08:38:21 06.02.2003
V souvislosti se zněním pravidel z roku 1998 nesouhlasím s tvrzením, že zákaz Mg na písku je naše vnitřní pravidlo.
Bídaodpovědět 
   Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem09:22:26 06.02.2003
Zakaz pouzivani magnezia neni zadne interni narizeni CHS. Podivas-li na zneni nejake vyjimky ze zakona 114/92sb na piskovcovou oblast, zjistis ze soucasti textu vyjimky je i zakaz pouzivani magnezia. Opravdu si myslis, ze bez tohoto zakazu by ochranari vyjimku vydali?
Goboodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem09:31:37 06.02.2003
Jen potvrzuješ mé předešlé tvrzení, že to není naše vnitřní pravidlo. A dali nedali, kdy dali a jestli rádcové našli? Není to u jednotlivých výjimek rozdílné? Papírově je zakázán maglajz třeba na žule v Jizerkách, datum výjimky určitě není 1992. Jinde třeba papírově zakázán není a výjimka určitě nemá datum 1992.
Bídaodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem14:54:05 06.02.2003
Jak z toho teda ven?
Kuba Turekodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem14:54:41 06.02.2003
Jak z toho teda ven?
Kuba Turekodpovědět 
      Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metení před vlastním prahem15:29:59 06.02.2003
Šedivá...
Bídaodpovědět 
 To: Beeda11:14:50 05.02.2003
To teda potrefená husa nejvíc kejhá, viď prášile? No nic, nejspíš bychom si měli založit nějakej vlastní horosvaz (jak tady radí Melloun), kterej by prosadil pár výjimek z pseudoochrany přírody.

Jakože:
- ledy open,
- maglajs povolen,
- dojištění všech cest na standardní evropskou úroveň (dva, ve výjimečných případech tři metry od sebe),
- co cesta to slaňák,
- fóglové nemaj ve skalách co dělat a patřej na stromy,
- brouci se už vůbec neberou v úvahu,
- ořez náletovejch květin a dřevin,
- příjezdový cesty co nejblíž klifům, atd.

Papouš
Papoušodpovědět 
  Re: To: Beeda11:24:32 05.02.2003
S prvními dvěma body souhlasím, zbytek je už barbarství...
Bídaodpovědět 
   Re: Re: To: Beeda11:42:20 05.02.2003
Neni. To je jen protitlak na zelený. Jejich zájmem je, aby kolem skal rostlo co nejvíc harampádí a mohli to vyhlásit zónou bez lidí. Protože raděj než ty maj brouky a fógly. Nůžky se rozvírají - sjezdovek ubývá, skály se zavírají kvůli národním pesudoparkům... Začíná boj... Papouš
Papoušodpovědět 
  Re: To: Beeda08:38:31 19.02.2003
Pan Papouš ať se na lezení radši vykašle a zaleze někam do tělocvičny. Když se na skalách bojíš tak to nelez.Dojišťování je holej nesmysl,kruhy po dvou metrech to snad nemyslíš vážně? Tenhle "sport" přece nemůže bejt pro každýho a jestliže se bojíš tak dělej něco jinýho. Naopak bez přírody kolem a se silnicí až pod skály by to byl naprostej konec.
Ty foglové a hmyz jsou tam doma a ty seš ten kdo se jim tam motá a měl by ses podle toho chovat.
Pekiodpovědět 
   Re: Re: To: Beeda15:02:35 19.02.2003
Ironie ti asi nic nerika... ;-)
.odpovědět 
    Re: Re: Re: To: Beeda16:05:26 19.02.2003
Nebo naopak rika?:)To uz by byl masakr, trojsmysl na pátou.
;odpovědět 
  Re: To: Beeda13:45:36 21.02.2003
Souhlasil bych snad jen s prvním bodem. Pokdu vím, maglajz s deštěm na písku reaguje dost nepříjemným důvodem pro písek. takže nechceme-li si nechat naším vlastním přičiněním skály sežrat, měli bychom to respektovat. U ledů jde o něco jiného - asi tak, jak říká Lukas B. (viz příspěvek KT). Jinak k těm dalším "ironickým" bodům: Myslím, že fóglové a různý křoví maj ve skalách a kolem ledů mnohem víc co dělat než my.
Kuba K.odpovědět 
   Re: To: Beeda01:31:06 13.03.2006
když lezu bez maglajzu na písku cestu , kterou přede mnou někdo lezl s magi tak mi to po tom MG klouže a to mně hodně štve. Na písek Mg nepatří , je tam zakázaný. Vždy když sjíždím vysoko nad kruhem z vymagovanýho chytíku , mám chuť rozbíjet držky.
zavodaodpovědět 

 Ale neroztrhali11:00:35 05.02.2003
Re: "...Několik diskutérů z tohoto serveru a pár činovníků z Českého horolezeckého svazu by mne totiž za to roztrhalo zaživa..."

Kubo, vidím óóóbrovský rozdím mezi zveřejněním "odborné a specializované" informace na velmi úzce profilovaném serveru jako je LEZEC a mezi zveřejněním populárního (a popularizujícího) článku v celostátně nejčtenějším deníku.

Asi jako rozdíl mezi tím, když mluvčí významné banky řekne kamarádům v hospodě, že mají miliardové manko, nebo když naprosto stejnou větu tentýž člověk řekne do kamery v hlavní zpravodajské relaci.

Martin Mellan
mellounodpovědět 
 Re: Ale neroztrhali11:06:44 05.02.2003
To je jasný, ochranáři Lezce nečtou, ti jenom roní kroupy na gauči u Nedej se.
Bídaodpovědět 
  Re: Ale...18:25:32 05.02.2003
Ale ono snad nejde ani o to, že si to přečte vrchní ochranář a nasupí se.
Jde spíš o to, jestli se náhodou jako důsledek popularizujícího článku (jakéhokoliv) nezvednou po nedělním obědu davy lidí, kteří se na TO pojedou podívat a davy druhých usoudí, že se to "asi smí, když to píšou v novinách"

A asi se shodneme, že ani jedno ani druhé není to co bychom si přáli.

Martin Mellan
mellounodpovědět 
  Re: Re: Ale neroztrhali16:04:32 12.02.2003
Chlapáci abysme se nedivili, kolik "zelených" je přímo mezi náma. A ne všichni asi souhlasi s naázory jako ledy open... Možná, že je blbost zakazovat ledy v Krkonoších, ale je to úplně stejné jako s maglajzem na písku. KUBO - já nevidím žádný rozdíl mezi zákazem maglajzu na písku a zákazem ledů v Krkonoších (bez ohledu na to jak moc jsou MOŽNÁ obě pravidla přehnaná). Jen drážděme chřestýše bosou nohou a on nás pak všechny sežere, včetně těch co pravidla a zákazy respektují.
 bretalodpovědět 
 Re: Ale neroztrhali15:23:33 05.02.2003
Rozdíl v tom není žádný!
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Re: Ale neroztrhali17:40:20 05.02.2003
No vidíš a v tom (a jenom v tom) se právě neshodneme. Já myslím, že důsledek té informace je naprosto rozdílný.

Martin Mellan
mellounodpovědět 
   Re: Re: Re: Ale neroztrhali18:10:50 05.02.2003
Meloune ja si myslim, ze clanek v "nejctenejsim deniku" byl celkem bezkonfliktní, objektivní a nezaujatý popis skutečnosti. Tak se uklidni....
jirkaodpovědět 
    Re: Ale .....18:20:59 05.02.2003
Aha, to bych si měl asi sypat popel na hlavu. Autor si dal práci s tím, že vyhledal moje vlastní slova.
To byla tehdy zmýlená. Nevím proč, ale nějak jsem předpokládal, že kdosi cituje celý článek, když jsem si ho vyhledal, tak mně zas tak úplně nezaujatý nepřipadl.

Ale to je vcelku jedno. Můj výše uvedený komentář má širší platnost a nevztahuje se ke konkrétnímu článku.
Chtěl jsem tím možná jen vysvětlit, proč se jako kritik jednoho Kubova článku nepřipojuji ke kritice tohoto.

Právě proto, že se domnívám, že váha a důsledek stejné informace se liší od toho v jakém foru ji předneseš. A v tom se s žurnalistou KT neshodneme.

Martin Mellan
mellounodpovědět 

 Chvála11:21:45 05.02.2003
Dobrá práce, Ture. U Kamenice (Mlýny, Kytlice, Pustý zámek, jak chcete) bylo letos taky pěkně, Vaňov (Aussig) stál také za to. Jak to tam vypadá teď, God knows. Papouš     
Papoušodpovědět 

 12:01:40 05.02.2003
Zcela souhlasim s tim,ze se to da uverejnit na Lezci,ale ne v beznem deniku,kde  akorat muze dojit k tomu,ze to bude jeste vice zakazane nez je...A jinak jsem chtela rict,ze je to sice fajn jezdit do Oldrichova do lomu,ale vzdy se tam dodrzovali nejaka pravidla.Jako treba jit za Kozou,ktery vlastni lom...A ne mu parkovat uprostred prijezdove cesty...Muzeme byt radi,ze nas tam pusti!Petra
Petraodpovědět 
 Re:15:00:24 05.02.2003
Můžeš být Petro prosím konkrétnější ve smyslu, kde lze najít "Kozu" a požádat ho o svolení (pokud se nezdržuje v onom zmiňovaném lomařském domku, jak píše Kuba Turek)?
matějodpovědět 
  Re: Re:18:47:38 05.02.2003
No, majitel se zdrzuje v one nize zminene hospode u parkoviste nad lomem. Jedno z nepsanych pravidel je zajit tam k nemu po lezeni na jidlo. A neni spatne :-)
michalodpovědět 
 Re:15:23:51 05.02.2003
Jojo, nedivil bych se, kdyby se nasral a lom pro lezce zavrel. Obvzlast alergickej je na zaparkovany auta v lomu, kvuli kterejm pak nemuze projet. Jeste vic ho nasere
kdyz ty auta maj prazskou spz a kdyz mu jeste navic majitel vozu zacne rikat "klidek".....
Takze, asi tak 150 m nad lomem v sedle je krasne velke parkoviste u hospody.
Kdyz sem Mysak dal na lezce pruvodce Oldrichova, napsal v nem "neparkujte v lomu ale na parkovisti ". Kurva, je to takovej problem ?
retezodpovědět 
  Re: Re:15:33:29 05.02.2003
Kde je onen průvodčík?
blebleodpovědět 

 ledy aktualne12:18:47 05.02.2003
nevite nekdo jak vypadaj ledy ted? Jde o to jestli prezili oblevu z minuleho tydne. Staci tedy zprava z minuleho vikendu
diky Tenis
tenisákodpovědět 
 Re: ledy aktualne17:09:29 05.02.2003
V Jizerkách ledy pořád jsou. Pruvodčík je na www.hknmpsm.wz.cz
Myšakodpovědět 

 Nával na ledy11:57:54 06.02.2003
U nás máme taky ledy. Samozřejmě, že jsou součástí PR a je na lezení vydaná vyjimka CHKO na základě vyjimky MŽP. Tato vyjimka je dosti přísná a je vydaná pro náš oddíl. Nikdy jsme nikomu na našich ledech nedělali problém a vše šlo v pohodě. Od doby, kdy se popis ledíků objevil na nejmenované web stránce to jde všechno do háje. Lidi nám tam chodí v davech, dokonce tam i stanují, lezou nejen ledíky, ale i mix a pak lítá dolů i okolní flora. Ani nemluvě o parkování aut. Dokonce do došlo tak daleko, že prchlivější z nás neměli daleko k fyzické inzultaci. Je mi jasné, že ten kdo tam přijede od jinud z vysoka sere na to co po něm zůstane a to nemyslím jen stav okolní flory "o ledy nejde ty narosou" ale na upozornění, začne skákat jak ohnivej mužík, že stanovat si bude kde bude chtít a lozit taky. Dokonce jsme tam potkali i partičku z nejmenovaného moravského oddílu a jejich "vůdce prohlásil", že tam z nováčky jezdit bude a nikdo mu to nezakáže, vůbec neví, že ve vyjimce je něco o počtu lidí v této oblasti a o vymezení kde se leze a kde ne. Dokonce prý nevěděl,. že je v PR. Nejsem žadný zelený mužík, ale vím, že pokud naše CHKO tady nasereme budeme mít problémy i na jiných našich skalách, kde jsme tak správci.
  Z toho pro mě jedna věc: Raději nic o ledech nezveřejňovat, jelikož lidi, kteří to tady na lezci čtou jsou asi soudní, ale brzy se to dostane i mezi totálně zabedněné a debilní jednice, kteří kašlou na vše a na všechno a chtějí jen příjít polozit a pak se na vše vysrat.

omlouvám se za tvrdší slova, ale jsem teď fakt vytočený.

Aleš
Aleodpovědět 
 Re: Nával na ledy07:53:24 07.02.2003
Naprosto chápu tvé rozhořčení, ale ty zase pochop, že všichni neměli to štěstí narodit se pod Vysokým vodopádem (o kterém myslím mluvíš a který bz jste měli nejraději jen pro sebe) a také by rádi zakousli zbraně do ledu ve své domovině. Do Rakous nebo na Slovensko je to přecejen dál než do Jizerek, Krkonoš či Jeseníků. A vhledem k tomu jak stále více a více lidí se věnuje lezení stejně tak se zvyšuje počet lidí, které přiláká lezení na ledu. A čím více lidí tím více idiotů se mezi nimi najde.
Anitaodpovědět 
  Matematika09:27:15 07.02.2003
Přímá úměra: čím víc lidí, tím víc idiotů... to je, ale všude.
Přípluvodpovědět 
   Re: Matematika16:11:20 12.02.2003
Taková přímá úměra ale není důvodem k tomu aby se na ledy pořádali nájezdy - ochranáři se jednou vážně nase... a pak pánbů s náma a snašima prachama, ktéré budou vybírat na pokutách. Ale dobře vám tak!
 bretalodpovědět 

 21:25:43 07.02.2003
Zdravím tě Kubí! Už jsem od tebe četl několik debilovin (odpusť mi ten výraz, ale jiný mě zrovna nenapadá), tohle je bohužel další z nich.
V podstatě tu již bylo vše řečeno, tak se spíše jen připojuju ke komentářům některých předchozích autorů.
Popularizovat jakoukoliv zakázanou činost a zvláště pak na stránkách celonárodních deníků či na veřejných serverech ať již jakkoliv úzkého či širokého spektra čtenářů je naprostý nesmysl, kterým se sice zviditelníš, ale věci rohzodně nepřispěješ. Výsledek bude jen ten, že se tím problémem začnou zabývat organisace ochrany přírody, jako například KRNAP v tomto případě. Neboj se, že se nenajde někdo z nich, kdo si to tady  nepřečte.
Můžeš si samozřejmě dělat co chceš, ale alespoň se veřejně nechlub svojí hloupostí.
Jinak opravdu nejsem na ochraně přírody nijak zainteresován.
sobulodpovědět 

 Nenapravitelný Kuba21:44:55 07.02.2003
Prosím Tě, lez si ledy třeba hlavou dolů, ale už o tom nikam nepiš, nebo to opravdu poděláš úplně všem.
Wondrasodpovědět 
 Takových článků jen houšť15:24:04 10.02.2003
Milý Kubo, ačkoliv Tě vůbec neznám, děkuji Ti za Tvůj článek o ledech. Jsem rád, že nevzdáváš svou snahu a píšeš takové články navzdory stupidním názorům, které v této diskusi zazněly. Zákon o takzvané ochraně přírody je paskvil, poznamenaný komunistickou ideologií vše zakázano, povolení pouze na výjimku, což samozřejmě nahrává zkorumpovaných úředníčkům obývající svoje kutlochy desítky let a jejich nohsledům.

Musím se přiznat, že mě fascinují názory některých Tvých kritiků, svědčící nějenom o jejich naprosté neznalosti podstaty problému, ale i o jejich komunisticky zdegenerovaném myšlení spočívajícím v jejich přístupu k věci. Držet hubu a krok ale může být sice také životní filosofie - ovšem jak pro koho.

Proti imbecilitám typu zákona o ochraně příprody je třeba bojovat, třeba jenom tím, že se problémy budou prezentovat veřejně. K obavám, že se o porušování zákona začně zajímat ( více ? ) státní správa - tak ať, co se tím změní - bude u každého ledu nebo skalky policista, nebo dokonce nějaký samozvaný ochránce přírody ( to se fakt těším ;-) ? Nebo se zruší pár výjimek v lezení - to bude jenom dobře !!! Pravidla musí být pro všechny stejná!

Kirk
Kirkodpovědět 
  Re: Takových článků jen houšť16:16:09 12.02.2003
Drahý Kirku!
Doufám, že takových jako ty není mnoho. Rád bych dodýchal do co nejpozdějšího věku, rád bych viděl kousky divoké přírody a rád bych si zalezl na výjimkami povolenývh skalách. Zákon 114/92 je jedním z nejlepších zákonů na ochranu přírody a krajiny v celé Evropě. Tak buďme rádi, že ho máme. To, že někteří úředníci zákonů zneužívají je věc úplně jiná.
 bretalodpovědět 
  Re: Takových článků jen houšť13:53:39 21.02.2003
Milý Kirku, víc takových, jako jsi ty, a 1. se na skalách nehnem, 2. za chvíli nebudem mít kde lézt, protože si to zničíme my za pomoci davů turistů. Ke Kubovým článkům: Myslím, že má smysl psát i o takových věcech - třeba to časem pohne některými úředníky, aby některé příliš přísné zákazy zmírnili - podobně třeba s přístupem KRNAPu k cyklistům...
Kuba K.odpovědět 
 Re: Nenapravitelný Kuba15:56:44 10.02.2003
Ja myslim, ze predchozi komentare maji naprosto jasnou motivaci. Ty lidi ledy znaji, radi na ne jezdi a stve je, ze je museji sdilet s dalsimi - a po takovemto clanku tech lidi bude zas o neco vic. Je to trochu schiza, protoze kazdy se rad dozvi novych moznostech, ale vetsina to nechce moc roztrubovat - ani ja ne.
Myslim ale, ze by to nemel byt duvod k tomu nekoho urazet a nazyvat jeho clanky debilovinama. Smirte se s tim, ze na ledech budete potkavat stale vice a vice lidi - vsichni na ne maji stejny narok jako vy. A pokud objevite nejake nove rampouchy, tak o nich nerikejte Kubovi Turkovi :-)
zdar Tenis
tenisákodpovědět 

 Ach jo18:05:37 10.02.2003
až na ledech potkám někoho, kdo se jmenuje Kuba Turek, tak mu piklem rozrazim palici i s helmou! To si nemůžeš najít nějaký lepší místo na seberealizaci?
Míraodpovědět 
 Míra Rimer ?14:53:36 19.02.2003
Nejsi ty Míra Rimer syn Arniho Rimera. Hele chtěl jsem se zeptat: Udělal táta ty důstojnický zkoušky ?
Jo a nepiš na lezce, dík.
Jirka
 JirkaSodpovědět 
  Re: Míra Rimer ?16:24:56 26.02.2003
že by další dozorce nad tím, kdo kam může psát? Máš-li něco k mýmu tátovi, rád tě s ním seznámím. Zamysli se radši nad tím, co pro danou záležitost můžeš sám udělat, teda kromě tlachání
odpovědět 
   Re: Re: Míra Rimmer ?16:48:56 26.02.2003
Ted jsi me Miro dostal. Na slovo cenzura jsem alergicky, neco takovyho skutecne na lezci.cz nevedeme, nekdy bohuzel.
Ale o to vice by ses mel zamyslet, nez odesles vyhruzku predvedeneho typu. Nebot tento dukaz tveho primitivismu tu bude viset pekne dlouho.
JirkaSodpovědět 
    Re: Re: Re: Míra Rimmer ?13:49:55 28.02.2003
Jen at si visi... na moje IQ si muzes udelat nazor dle libosti. Ale jde spis o vztek nad bezbrehym debatovanim nad citlivou problematikou bez jednineho navrhu reseni. Tedy krome poslednich prispevku, z cehoz je videt, ze o problem ma i Kuba opravdovej zajem, a ze se tato diskuze k necemu je. Takze bude-li se davat dohromady parta, co se o oblast bude starat, rad se pridam. Co ty, mravokarce?
Míraodpovědět 
 Re: Ach jo13:58:32 21.02.2003
Miro, mozna bys mel mit uredne zakazano nosit pikl. Ne?
Kuba K.odpovědět 
  Re: Re: Ach jo16:03:25 26.02.2003
Daná reakce vyplývala z pocitů z poslední návštěvy Labáku. Opravdu mám pocit, že podobná popularizace přitahuje spíš paka, kterým jde hlavně o tom, aby jim stříkal adrenalin z uší a v přírodě se chovat neumí. Neznamená to ovšem, že by se o daný záležitosti nemělo diskutovat. Chce to ovšem i víc než jen tlachat na netu. Víte třeba,že by ochranáři byli svolný k diskuzi, kdyby se našel někdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mít někdo zájem, rád se k němu přidám.
Míraodpovědět 
  Re: Re: Ach jo16:12:31 26.02.2003
Daná reakce vyplývala z pocitů z poslední návštěvy Labáku. Opravdu mám pocit, že podobná popularizace přitahuje spíš paka, kterým jde hlavně o tom, aby jim stříkal adrenalin z uší a v přírodě se chovat neumí. Neznamená to ovšem, že by se o daný záležitosti nemělo diskutovat. Chce to ovšem i víc než jen tlachat na netu. Víte třeba,že by ochranáři byli svolný k diskuzi, kdyby se našel někdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mít někdo zájem, rád se k němu přidám.
Míraodpovědět 
  Re: Re: Ach jo16:13:04 26.02.2003
Daná reakce vyplývala z pocitů z poslední návštěvy Labáku. Opravdu mám pocit, že podobná popularizace přitahuje spíš paka, kterým jde hlavně o tom, aby jim stříkal adrenalin z uší a v přírodě se chovat neumí. Neznamená to ovšem, že by se o daný záležitosti nemělo diskutovat. Chce to ovšem i víc než jen tlachat na netu. Víte třeba,že by ochranáři byli svolný k diskuzi, kdyby se našel někdo, kdo se o vymezenou oblast bude starat? Bude-li mít někdo zájem, rád se k němu přidám.
Míraodpovědět 

 19:54:16 10.02.2003
Nejsem žádnej hamoun, kterej chce všechny ledy jen pro sebe, ale když už je tady v severní časti český kotliny tak husto, připomenu některejm, že je základní slušností aspoň se zeptat, jestli se můžou přidat k těm, kteří zabrali led a lezou ( a nemyslím celej Oldřichov, ale jednotlivý ledy třeba na Štolpichu ). A s těma, co si hoděj lano do cesty, jdou na pivo, za hodinu přijdou a hulákaj, co se jim seru do cesty, když je zabraná, se už taky srát nebudu.
Teď si asi někdo řekne - to abych se teda bál, ale jde mi jen trochu o slušnost a ta dřív ve skalách bejvala.
A pro všechny pesimisty - existují místa, kde se dá celkem slušně užít zimních radovánek, a kde se celou zimu nikdo neukáže - a nejsou zas tak daleko.
Hos HK MB
odpovědět 
 Re:19:56:57 11.02.2003
A nechtěl bys nám třeba říct kde? :-)))
kodlodpovědět 

 Ledy v CR a navstevnost16:21:25 17.02.2003
Ja myslim, ze to s tou amsovou navstevnosti nebude zase az tak horky. TEdy rozhodne ne u nejakejch zacatecniku nebo svaetcnich lezcu.
Sice lezeni proziva obrovskej boom a lezcu je porad vic, ale vetsina z nich zustane u prohraty skaly nekde na 4rech palicich popripade na preklizce.

Ti, kteri jiz porizuji zbrane za krvavy penize "obvykle" uz neco nalezli a maji potuchy o tom co je ekologie a ochrana prirody a ohleduplnost. Vlastne je to pak porad ta dobra parta kamaradu v lezeni jako kdysi.

A prave diky tomu, ze vybaveni na ledy je strasne drahy, tak to asi bude s lezenim na ceskych ledech jako predtim. Mozna ze nekdo pribude, nekdo zjisti ze mu to sedi (jako mne :-)) a nekdo zjisti, ze je mu na to moc "zima".

Ja ten clanek beru jako par atraktivnich obrazku.
Ledu je v CR vic a rozhodne na ne nestoji zastupy lezcu.

Samozrejme je alarmujici zpusob jakym autor ignoruje vseobecne zakazy a podminky vstupu do nekterych oblasti. Podle reakci nebude sam.
Tomasodpovědět 
 Re: Ledy v CR a navstevnost14:47:52 18.02.2003
Problém je v tom, že novinář Kuba Turek je teď na volné noze a psát prostě musí. Děti potřebují jíst. No a když už to má napsané, tak se to snaží udat, kde je to jen možné. No a když to nikdo nechce, tak to publikuje na některém serveru. Dokud dělal testy v MFdnes, tak štval ty testované. Teď zvedá adrenalin nám. Škoda, že ho víc než věci kolem hor nebaví třeba jízda na koloběžkách a problematika dětských hřišť (když má malé děti). Alespoň vidíte, proč třeba Klaus i Zeman tak milují novináře.
Čtenářodpovědět 
  seno v hlavě14:04:03 19.02.2003
Hochu, asi máš seno v hlavě. Jako oni dva pánové. Nevím přesně, kde jsi to vyšťoural, ale je pravda, že se psaním živím a jsem teď na volné noze. Píšu ovšem na objednávku několika novin a časopisů, a ne z nějakých zlovolných úmyslů proti Tobě a Tvé zábavě na skalách. A že něco občas pošlu na nějaký server zadarmo, to snad není nic špatného... (Aspoň jsem si to do přečtení Tvého příspěvku myslel.)
Jo, a ještě něco - nejsi náhodou člověk, který čeká na mé články v IDNESu, aby do diskusí pod nimi okamžitě po zveřejnění napsal, že jsem magor? Je totiž stejně anonymní jako Ty.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: seno v hlavě14:06:16 19.02.2003
Zapomněl jsem potvrdit, že mám dvě děti, ale spíš než na dětských hřištích je to už baví na skalách a horách.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: seno v hlavě17:22:14 19.02.2003
Takoví jako Ty, Kubo, by se ale neměli množit!
sobulodpovědět 
 Re: Ledy v CR a navstevnost13:57:42 21.02.2003
Obávám se, Tomasi, soudě podle reakcí typu Kirka, že celá řada lidí mezi námi nemá o přírodě, její ochraně a "ekologii" ani páru. Hlavně jsou ale děsně "free" a sere je, když se je někdo pokusí v čemkoli omezit nebo dokonce jim něco zakázat.
Kuba K.odpovědět 
  Návštěvnost15:46:37 21.02.2003
V ignoraci některých zákazů fakt nejsem sám. Na příklad předloni jsme v Labské jáme potkali dva lidi z Horské služby (jeden z nich byl dokonce pozdějším kandidátem na šéfa Krkonoš), jak šli lézt a večer tam bivakovali, vloni tam lezli čtyři lidé ještě o Velikonocích po firnu vedle zbytků spadlých rampouchů, letos bylo v jednu lednovou neděli na ledech u Buď fit dvanáct lidí.
A to jsem pominul skutečnost, že v Labském dole leze téměř každý víkend několik družstev.
Dost se leze i v Obřím dole, kde prý podle neověřené zprávy přijel policajt s pohraničníkem na skútru až pod led, vyhmátl si tam šéfa komerčního ledolezeckého kursu a onen měl dostat za trest nějaké veřejné práce a pokutu. Mělo se jednat o čelného funkcionáře ČHS. (V jaké míře se to zakládá na pravdě ovšem nevím.)
Ovšem zároveň si nejsem vědom žádného zásahu do přírodního prostředí, protože jak říká LukasB, zmrzlá voda je v přírodě absolutně recyklovatelný materiál. Samozřejmě je nutno trvat na obyčejných zásadách ochrany přírody, které se týkají odpadků, ničení stromů....
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Návštěvnost10:56:33 22.02.2003
Kubo!
Jenomze ti lide, jako spravci krnapu vi co muzou a co ne!!!
Presneji receno, snazi se byt co nejvice ohleduplni a kdyz odchazi tak tam po nich nezustava vysekany voraniste, znicena a rozdupana zeme a hromady odpadku!!!


A kdyz napadne snih a trochu primrzne, tak ani nevis, ze tam byli.

Coz se o masovych lokalitach rici neda...
Podivej se na jinej priklad. Podivej se jak jsou sterilni a oklouzany a zniceny nektery cvicny oblasti v CR.

Ja nelezu dlouho, takze skalkarskej a vysokohorskej kurz mam za sebou sotva dva roky, ale byl tam silne kladenej duraz na ekologii a ohleduplnost. Ne jenom k lidem.

Precti si spoustu clanku v montane a na lezci a zjistis, ze diky "boomu" je ohleduplnosti strasne malo. Takze se ekologum a ochranarum vubec nedivim :-(
Napriklad jeste v 84 roce byly tatry normalne otevrene. rohace ani nebyly rezervaci (?) a ted? Uz nemuzes skoro nikam. A proc? Protoze pod kazdym sutrakem najdes zrezavelou plechovku, uvidis zerodovany a zniceny svahy, rozkopany houby a jiny osklivy veci.
Ach jo :-(
Nejsem zadnej trvdej ekolog nebo ochranar, ale jezdim do prirody kvuli tomu, ze je na co koukat. Proc si ji tedy nicit? Vzdyt se veskere aktivity daji provozovat tak, aby to nebylo poznat.

Tot asi tak vse. Doufam, ze se na mne snese silena flamewar, ze jsem idiot a kdo vi co jeste :)
Tomasodpovědět 
    Idiot ne15:06:33 22.02.2003
Za idiota Tě rozhodně nemám, když obhajuješ veřejně své názory. Jen si dovolím pár poznámek.
V roce 1984 Roháče, Vysoké Tatry i Belanky rozhodně zavřené byly. Bordel tam byl, to máš pravdu, ale hlavním argumentem pro Belanky byl úbytek kamzíků. Jenže teď už hlavní zoolog Tanapu sám přiznává, že úbytek kamzíků má jiné příčiny, než turismus (1. hranice sněhu na jaře klesla až k lesu asi díky postavení Liptovské Mary a oni potřebují ke svému rozmnožování přesnou teplotu a sníh, což teď nemají. Tatranský kamzík je prostě oproti svému alpskému kolegovi kretén, který zdebilněl díky malé ploše, kde se pohybuje, 2. rysi se rozmnožili, rozšířili své teritorium těsně nad hranici lesa a žerou mláďata, 3. masový nelegální odstřel pro trofeje, které si objednávají Goralové v Americe.)
Hlavním argumentem ve Vysokých Tatrách pro zavření vysokohorských sedel a jednoduchých tras na vrcholy po celý rok a také přístupu do dolin v zimě byla bezpečnost turistů, kteří se zvláště k jaru řítili do propastí. Dnes se ví, že je to každého věc, jestli se zabije nebo ne. Město Vysoké Tatry (Smokovec, Lomnica....) proto chce tento zákaz zrušit. Proti není ani Horská služba. Na příklad Dominik Michalík mi říkal, že dnešní turisti jsou vybavení a zkušení z Alp, tak nemá cenu jim zakazovat ani takové cesty, které se dnes chodí s horskými vůdci například Jordánkou na Lomničák nebo Velickou próbou na Gerlach. Proti otevření je právě Spolek horských vůdců, kteří si z výstupů udělali živnost a chtějí na povolení vytřískat co nejvíc. Ochranářům je to jedno, jen se to musí vyřešit právně.
Ohledně Roháčů byl zákaz vydaný obecně kvůli rozšíření Národního parku i do tohoto pohoří. Dnes je ovšem přes zimu povolená hřebenová túra, protože ochranáři uznali, že pod metrovou vrstvou sněhu se opravdu nic nemůže zničit.
A teď k dalším argumentům:
Horská služba nejsou žádní strážci národního parku. Proto by se jim mělo měřit úplně stejně jako jakémukoliv jinému horolezci. Nelze od nich očekávat nějaké lepší chování k přírodě.
Nevím přesně, co myslíš sterilními skalními oblastmi, ale je pravda, že mnohé vápno je oklouzané. Dobře znám situaci v Srbsku, a tak musím říci, že díky instalaci slaňáků se situace velmi zlepšila. Horolezci nelezou až na hrany skal (kde je sice rozbitá skála, ale rostou tu nejchráněnější kytky a žijí ptáci), ale slaňují dolů. Ve Svatém Janu se obnovuje jištění jen v prostorech, kde se může lézt. Nikdo už neleze tam, kde jde o život a zároveň o poškození přírody. Svého času na příklad zničil tehdejší správce Míla Pletánek celou Dušičkovou stěnu tak, že orval veškeré rostlinstvo. Vypadalo to na půlmilionovou škodu (na začátku 80. let!), ale nějak se to s ochranáři podařilo ukecet. Teď už by se to nemělo stát.
V Moravském krasu se zase na zakázanou dobu lezení odmontovávají nýty. Takhle nějak podobně se to dá řešit skoro všude.
A na konec: v Alpách snad neexistuje oblast, kde by mohli lézt lidé na nějaký průkaz. Buď je tam zákaz úplný, konkrétní důvod je zveřejněný a probíhá kontrola a pokutování případných narušitelů, nebo je povoleno lezení všem. Vždy je podmínkou zachování skal a přírody v co nejméně porušeném stavu. (např. z horských chat si musíš odnášet odpadky, když přespíš v horách, nesmí to být více než nouzové přežití noci na jeden den...)









Kuba Turekodpovědět 

 Výjimka pro Labský důl zamítnuta14:50:33 24.02.2003
Mrkněte na www.horosvaz.cz. Stačí jeden šílený vědec mecholog a je to. Asi mu někdo zapomněl vysvětlit, že pod několikadecimetrovou vrstvou ledu jsou mechy v bezpečí.
Bídaodpovědět 
 Re: Výjimka pro Labský důl zamítnuta01:34:06 26.02.2003
Mechy pod ledem jsou urcite v pohode, jenze plno blbecku si mysli , ze dneska se lezou hlavne mixy a to uz se s tou ohleduplnosti k prirode, zejmena v narodnim parku moc neslucuje....
klaraodpovědět 
  Re: Re: Výjimka pro Labský důl zamítnuta08:24:12 26.02.2003
Milá Kláro, pozorně si prohlédni fotografie z Labského dolu a Labské jámy. Pro blbečky, co lezou mixy a dry tooling je tam toho ledu až moc a je to pro ně naprosto neatraktivní profil. Nebo se pletu?
Roboodpovědět 
   Dry tooling20:58:41 26.02.2003
Potenciálních mixů je tam velmi mnoho, některé se lezou a na Krakonošově hlavě se leze dokonce jen po skále.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: Dry tooling10:32:39 27.02.2003
No vidíš, jak jsi krásně přiznal, že se ty vzácný mechy mohou poškozovat:)
Bídaodpovědět 
 Re: Výjimka pro Labský důl zamítnuta10:09:24 27.02.2003
Bído, nežvaň o nečem, čemu aboslutně nerozumíš!
M.j. z důvěrných zdrojů vím že právě na zamítnutí žádosti o povolení horolezecké činnosti se podílely články jaký nám tady Kubíček Turků předvedl! Bohužel této diskuse se účastní především mimokrkonošští. Ti, kteří zde bydlí a pracují mají na věc zcela jiný názor. Zkrátka to není jen o tom sem z Prahy přijet na víkend, omlátit ledy, udělat binec na Labské boudě a zase odjet do do milované Prahy. Pražáci sorry, vzal jsem si vás jen jako příklad, z jiných měst to není jiné. Co opravdu příliš nechápu, proč v Labském dole Krnap nezasahuje jako jinde v Krkonoších. V Obřím dole bylo rozdáno pokut za desítky tisíc a je tam rel. klid!!
sobulodpovědět 
  Re: Re: Výjimka pro Labský důl zamítnuta10:35:10 27.02.2003
Napsal bych ti to na mejla, ale nezveřejnils ho. Někdy sem musíš plácnout totální kravinu, pár lidí se na to vždycky chytne a situace se objasní. To zamítnutí je na místě.
Bídaodpovědět 
  To jsou zase bláboly10:37:54 27.02.2003
První zákaz lezení (po dloholetém rozumném povolení za dostatku sněhu a ledu) je už z konce 80. let. Poté se to opakovalo někdy v první půlce 90. let a teď následovaly za sebou další dvě zamítnutí letos a loni. V těch posledních dvou jsem možná mohl mít prsty, ale můžeš napsat, kdo Tě o tom informoval? Podle Zdeňka Teplého z vedení ČHS jde spíše o to, že se k jednání nikdo za ČHS pravidelně nedostavoval a svaz zároveň nedával dostatečné garance KRNAPu, že se budou dodržovat dohodnuté zásady ochrany přírody.
A řešení rozhodně není v tom, že si někdo bude pod rouškou nevědomosti ostatních lézt. Je to stejně nelegální, jako by tam lezli Pražáci, překližkáři, nabušenci a jiná verbež...
Kuba Turekodpovědět 
   Spravce oblasti12:29:55 27.02.2003
Je to tak, povidal jsem si take s lidma z KRNAPu a o vyjimce nema cenu zacit jednat drive, nez na sebe nekdo z lezcu vezme zodpovednost a bude se o oblast starat a vystupovat jako seriozni partner. To vse samozrejme zadarmo a ani jedne strane se jiste nezavdeci. Pokud CHS jednou za rok posle formalne zadost o vyjimku, je to sice hezke ale uplne zbytecne. Je to vlastne uplne ten samy pripad jako debata k VV. Hlasi se nekdo ?
Jentak mimochodem, nedavno jsem potkal rolbu upravujci bezeckou stopu na hrebeni pobliz Tvarozniku. V udelovani vyjimek asi taky budou hrat vyznamnou roli komercni zajmy krkonosskych obci a z tohodle pohledu ledari prohravajij na plne care...
Retezodpovědět 
    Re: Spravce oblasti01:24:22 28.02.2003
No konečně jsme se k něčemu v debatě dobabrali. Po Tvém příspěvku už nemají cenu výkřiky pro ani proti a zbývá jen práce, která na někoho čeká.
Kuba Turekodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.