LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
ZŠ Komenského - Trutnov
Hotel Praha - Broumov - Broumov
Lezecké centrum LezeTop v Písku - Písek

Prodejny
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
HUDYsport - Jablonec nad Nisou
HANIBAL - Praha 2

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Rodina českého skialpinisty musí za záchranou akci zaplatit

Rodina českého skialpinisty, který v únoru zahynul v Nízkých Tatrách, musí zaplatit slovenské Horské záchranné službě (HZS) náklady na její zásah, jakkoli byl marný. V těchto dnech jí přišla faktura na 14 182 eur (přes 380 tisíc Kč). Po mrtvém skialpinistovi, který nebyl pojištěn, zůstala manželka a tři děti.

Ředitel HZS Jozef Janiga Novinkám upřesnil, že faktura byla vystavena na jméno mrtvého skialpinisty Pavla (41), ale náhrady budou uplatňovány od pozůstalých ve smyslu zákona o dědickém řízení. "Český skialpinista neměl uzavřené pojištění, z něhož by se náklady na záchrannou akci mohly uhradit. Už jsme kontaktovali rodinu a nabídli jsme jim několik variant, jak je možné fakturu uhradit," uvedl Janiga. Ředitel HZS připustil možnost dohody na splátkovém kalendáři.

HZS fakturovala například naježděné i nalítané kilometry, použitý materiál a mzdy záchranářů. "Při pátrání v extrémních podmínkách a v náročném terénu vznikají obrovské náklady," dodal Janiga.

Pátrací akce po Pavlovi trvala čtyři dny. Jeho zmrzlé tělo bylo nalezeno 50 metrů pod vrcholem Ďurkové necelý kilometr od nejbližší chaty. Do pátrání po skialpinistovi se zapojili příslušníci HZS s lavinovými psy a dobrovolníci. Operaci komplikovalo extrémně nepříznivé počasí. Pavel se svým kamarádem bivakoval na jižní straně hřebene hory, protože se jim nepodařilo za světla dojít na stanovené místo. Poté se muži rozešli. Do chaty se vrátil pouze jeden z nich.


zdroj:
http://www.novinky.cz

hraesvelgr   [úpravy] 15:28 24.03.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Turista15:59:20 24.03.2009
Pokud vim vubec to nebyl skialpinista...
Modpovědět 
 Re: Turista23:18:56 03.04.2009
Občanský zákoník § 7 účastníci občanskoprávních vztahů(výňatek):
(1) Způsobilost fyzické osoby mít práva a povinnosti vzniká narozením...
(2) Smrtí tato způsobilost zanikne. ...

Aneb přeloženo do češtiny - mrtvý nemůže vstupovat do občanskoprávních vztahů, takže za ním nemůže vzniknout pohledávka, takže tato (neexistující) pohledávka nemůže být po nikom vymáhána, tudíž nemůže vstoupit do společného jmění manželů, či dědictví, či kamkoliv. A vzhledem k tomu, že akce začla pravděpodobně v době když už byl dotyčný dávno po smrti je tato kauza lehce blaf...na druhou je nejspíš potřeba aby se o tom psalo - o pojištění předem.
A na závěr, kdo že celou tu akci (hledání,nalezení,odvoz,márnici..)zaplatí? Stát, od toho tu přeci je!!
Rodině upřímnou soustrast, popř. právníka ;)
Q.odpovědět 
  Re: Turista01:05:56 04.04.2009
Dobrého právníka spíš bude potřebovat ten, co ho tam nechal zmrznout.
Kuba turekodpovědět 

 Naklady16:01:44 24.03.2009
Pokud by nekdo ujmul sbirky, pripadne dodal kontakt na rodinu, prispeji.Myslim, ze bychom se mohli slozit, at jedno nestesti neni nasledovano dalsim.
P.
petr_plodpovědět 
 Re: Naklady16:34:06 24.03.2009
Jsem rád,že se nenašel jen kritik bez empatií,ale člověk.Také rád pomohu...
Abdulodpovědět 
 Re: Naklady16:59:06 24.03.2009
souhlasím, jedno neštěstí nemá následovat další, už takhle rodina přišla o hodně, kdyby to šlo přidám se
Mibalodpovědět 
 Re: Naklady22:32:10 24.03.2009
hmmm chytri empaticti lide prispivaji spolecne dopredu a rikaji tomu pojisteni, hloupi empaticti lide se skladaji, az kdyz se jednomu z nich neco stane... coz beru, pokud nekritizuji tu prvni skupinu...
@odpovědět 
  Re: Naklady07:00:18 25.03.2009
tak to je přesný.moje superchytrá babička takhle v 80-letech ušetřila při cestě za strejdou 500 kč.no tak potom strýček zaplatil 15000 DM za operaci bříška
kubulaodpovědět 
 Re: Naklady15:56:30 25.03.2009
Souhlasím s tím, že by bylo dobré finančně přispět vdově se třemi dětmi. Dej mi vědět rád přispěji.

Míla Pletánek tel. 736 248 037



Pletanodpovědět 

 alpenverein16:23:41 24.03.2009
...to je tak tezky mit Alpenverein?
dogeeodpovědět 
 Re: alpenverein16:39:56 24.03.2009
To je neskutečné,co ty jsi za člověka.Zamysli se ty "profesionále"...jde tu o ženu,3 děti a 400L.Ona OEAV nepotřebuje..
Abdulodpovědět 
  Re: alpenverein16:43:07 24.03.2009
klidek arabaci, nikomu nenadavej. kazdej je zodpovednej za svoje ciny a musi si byt vedom dusledku.
skullodpovědět 
  Re: alpenverein16:54:45 24.03.2009
...kliidek, jo?

pobyt v horach, lezeni apod. - to je holt rizikova vec a clovek si toho musi byt vedom!!

PS: rodiny mi je uprime lito

PS2: a prave proto nechapu proc ten clovek lezl do hor bez pojisteni a pridelal tak rodine spoustu starosti
dogeeodpovědět 
   Re: alpenverein17:14:35 24.03.2009
souhlas
krmicodpovědět 
    Re: alpenverein21:46:33 24.03.2009
taky souhlasim
KUKUlinodpovědět 
   Re: alpenverein10:37:28 25.03.2009
A este v takom debilnom pocasi! Vtedy fakt nechapem co tam hladali. Jeden zmrzol, druhy mal omrznute ruky, neviem ci nie aj nejako vazne.

A ako ze akcia bola neuspesna? Ved ho nasli a zniesli. Ze nebol zivy - tak vtedy sa naozaj viac prenho urobit nedalo. Nezabudajme ze jeho spolocnik ho tam nechal sameho, co tiez o niecom svedci.
M.odpovědět 
 Re: alpenverein16:44:32 24.03.2009
uprimne receno nevim, zda by zde alpinverein pomohl, mam dost silny pocit ze na slovensku potrebujes jeste pripojisteni. nevim vsek presne...
ondraodpovědět 
  Re: alpenverein16:51:39 24.03.2009
alpenverein pokryva zachranarske prace, kdekoliv na svete...

...v tatrach je pojisteni na zachranu snad povinne, ne?

dogeeodpovědět 
   konto17:07:05 24.03.2009
......
hugoodpovědět 
   Re: alpenverein17:15:39 24.03.2009
Tak by mě opravdu zajímalo, zda stačí na tuto událost na Slovensku pojištění u Alpenverein? A zda by také stačilo to pojištění co nabízí UNIQA prostřednictvím ČHS? (standard 970Kč/rok, nadstandard 1320Kč/rok)
Nebo jestli je opravdu nutné se na záchranné práce na Slovensku ještě zvlášť připojistit.
Umí na to někdo odpovědět?
Sám se pokusím tyto informace sehnat.
Zdénaodpovědět 
   Re: alpenverein18:32:59 24.03.2009
Poistenie NIE JE POVINNE - t.j. ak nie si poisteny uhradis cenu zachrannej akcie sam ak si poisteny tak zachrannu akciu preplati poistovna - podobne ako pri poisteni domu nemusis ho poistit ale znasas nasledky.
Osobne nie som velky zastanca takehoto vypalnictva - pretoze HZS je platena statom, takze takisto pri zasahu hasicov by si mal platit za zasah kedze su pod jednym rezortom, ale to je o inom.
Pre mna je otazka ak spadnem a nie som poisteny a zahlusim sa niekto nahlasi ze sa vyvalujem kdesi "zachrania ma" preco ma za to platit moja rodina ked o to neziadali?
odpovědět 
    Re: alpenverein19:44:54 24.03.2009
OK, pojisteni mozna neni povinne, to sem nevedel presne...

...ale tento priklad ukazuje, ze rozhodne neni k zahozeni, protoze chybu muze udelat i zkuseny "horal" nebo "lezec"
dogeeodpovědět 
     Re: alpenverein08:40:35 25.03.2009
Urcite poistenie je vhodne - myslim ze drviva vacsina lezcov ho ma ci uz CHS, JAMES alebo AV. Vyhoda AV je ze sa vztahuje aj na cesty za sportovou aktivitou a rovnako sa neskuma ci si porusil navstevny poriadok a pod, proste preplatia naklady na zachrannu akciu, liecbu a transport len musis sa riadit pokynmi AV. Plati skoro vsade na svete
odpovědět 
     Re: alpenverein10:42:01 25.03.2009
No toto nebol ani skuseny horal ani skuseny lezec, toto mohol byt len somar (nech mu je zem lahka) lebo do hentakych podmienok by vliezol iba zelenac. Ze mal 3 deti tak to sa uz vobec neda chapat... Berte si priklad. Napriklad teraz je lavinova 4ka hadam vsade na Slovensku kde maju horsku sluzbu, tak si mozete naplanovat vikend a staci si kupit obycajny listok na vlak, nie spiatocny.
M.odpovědět 
    Re: alpenverein07:46:28 25.03.2009
netrep chujoviny a najprv si prever co vypustis z ust aby to nahodou nabuduce nebola tiez kravina

a tiez neuskodi ked sa aspon podpises ze Chuj
MTodpovědět 
     Re: alpenverein08:37:18 25.03.2009
mozes ma poucit co je inak ako som napisal?
MTodpovědět 
   Re: alpenverein07:33:47 25.03.2009
presne tak...plati vsade bez vinimky
odpovědět 
  Re: alpenverein17:08:04 24.03.2009
Stacil by Alpinverein alebo poistenie via JAMES alebo CHS.
spyrosodpovědět 
   Re: alpenverein18:44:18 24.03.2009
Jistě že stačí ALpinverein, je to bezkonkurenční pojištění. Kdo trochu leze v horách, tomu se vyplatí...koneckonců mezi lidmi s kterými lezu nikoho nez OAV nikoho neznam, už jenom kvůli výhodám na chatách...
Peťanodpovědět 
    Re: alpenverein07:35:01 25.03.2009
A kde jsi přišel na to, že je Alpinverein bezkonkurenční? To asi nejezdíš dále než do Alp, že? Zajeď si na hory do zemí bývalého Ruska a tam si s tvým bezkonkurenčním Alpinvereinem vytřou víš co. A to stejné platí i třeba v Jižní Americe.
edelweissodpovědět 
     Re: alpenverein08:44:04 25.03.2009
V tom pripade me jako laika zajima, jaka je ta konkurence v tech vzdalenejsich horach?
jx zeroodpovědět 
     Re: alpenverein08:45:36 25.03.2009
Ew. buď prosím tě konkrétní - jaké byly problémy s pojistkou AV a jak jste je řešili. Protože AV pojištění smluvně garantuje pokrytí po celém světě:
Rozsah pojištění
Celosvětový servis pro členy Alpského klubu (Alpenverein Weltweit Service) je systém pojištění, který je součástí členství. Tento systém garantuje pojistnou ochranu při úrazech ve volném čase při záchranných a pátracích akcích. Pojistná ochrana platí rovněž při všech úrazech ve volném čase pro převoz z ciziny do místa trvalého pobytu, pro převoz zraněného/nemocného v zemi trvalého pobytu i pro lékařské výkony při pobytu v nemocnici a při úrazech při výkonu povolání a stejně tak při nemoci. Alpenverein Weltweit Service platí na celém světě kromě pojištění zákonné odpovědnosti a pojištění právní ochrany, toto pojištění platí pouze v Evropě. (dále např. http://www.alpy.cz/oeav-alpenverein/ celosvetovy-servis.html)
Možno se připojistit i přes ČHS (není o automaticky) a dle mého je to méně výhodné než AV. Loňské údaje http://www.horosvaz.cz/ index.php?cmd=page&type=2&article=36 )

Jinak pojistka na asistenci HZS do Tater např. ve Smokovci v infocentru 5min od nádraží nebo jsme to zajišťovali i přes internet - platba kartou, cena cca 40-80Kč/den.
K tomu AV - mají tam teď i velmi dobré připojištění trvalých následků nebo při úmrtí zajištění rodiny za cca 250 nebo 500kč/rok. Platíme si s mužem i toto....
Upřímnou soustrast rodině
stopkaodpovědět 
      Re: alpenverein11:10:35 25.03.2009
V zemích bývalého Ruska vám na Alpinverein kašlou. Zkopírovat tady nějakou frázi,že by tam ten Alpinverein běl být v pohodě je jedna věc a praxe je druhá věc. Tam mají nějaké západní pojištění na háku. Jediná konkurence Aplinvereinu v těchto končinách je dolar. Za dolary si tam záchranou akci zařídíte,ale za nějakou kartičku,která pro ně nemá žádnou cenu ne. Tam existuje trošku jiná spravedlnost
edelweissodpovědět 
       Re: alpenverein11:26:05 25.03.2009
Zase říkáš nesmysly. Samozřejmě v mnoha zemích (Rusko,Amerika, Nepál atd.) se dostaneš velmi snadno s jakoukoliv pojistkou do problémů. Pokud Ti včas nepomůže asistenční služba pojišťovny, musíš všechno zaplatit sám, ale pojišťovna Ti to samozřejmě, po předložení dokladů, uhradí. Samozřejmě pokud to není v rozporu s jejich pojistnými podmínkami. Já sám mám tuto osobní zkušenost ze Singapuru, několikrát v Nepálu. Tam jsem řešil už čtyřikrát záchranku helikoptérou. Vždy jsme to zaplatili na místě. Samozřejmě sebou člověk nemá dost peněz, ale je dobré mít někoho doma v záloze, který peníze sežene a pošle. I do Nepálu trvá převod peněz jenom 3 pracovní dny. Takže pojistku vždy a Alpenverein je určitě dostatečný i když i on má nějaké limity.
PeSodpovědět 
        Re: alpenverein22:32:18 26.03.2009
Mám takový pocit, že účtenku ti v Rusku asi nevystaví .... ale možná při větší akci ... kdoví ??
olson.vsodpovědět 
         Re: alpenverein22:40:18 26.03.2009
Ve vetsine pripadu ti v rusku uctenku vystavi na cokoli, v libovolne vysi.. jen nelze ocekavat ze to probehne automaticky, nutno od zacatku vedet/pocitat s tim ze si ji musis koupit.
Vyse ceny uctenky se do urcite miry odviji od sumy na uctence a urovne overitelnosti razitka a hlavicky.. ale taky od mnozstvi flasek vodky na stole i pod stolem. Oni proste na ty oficielni pravidla tak usilovne neverej.. a delaj si svoje jak uznaj za vhodny....))
 Ďuraodpovědět 
       Re: alpenverein12:30:57 25.03.2009
Tuším že Rusko ešte existuje...
Zemepisný expertodpovědět 
      Re: alpenverein12:15:48 25.03.2009
Poistná suma na zásah HZS je u slovenských komerčných poisťovní cca 10 000-16 600 EUR (300 000 - 500 000 SK).
V rámci členstva OeAV 22 000 EUR, JAMES cca 3 300 EUR. Nie všetky poistky by teda stačili na pokrytie nákladov na krytie pátrania a transport ostatkov.
Čo sa týka poistenia cez KČT a ČHS, ide tam o poistné sumy 100 000, resp. 300 000 KČ. Takže ani jeden z týchto spolokov nemá dostatočné krytie pre spomenutú pátraciu akciu
Peterodpovědět 

 dedictvi aneb jak se zbavit dluhu...18:44:46 24.03.2009
Rodina ma jeste moznost odmitnout dedictvi. Tim by se zbavili dluhu, na druhou stranu asi i bydleni, auta atpatp... Je otazkou zda-li by klady prevysili zapory....
Foggyodpovědět 
 Re: dedictvi aneb jak se zbavit dluhu...17:23:50 26.03.2009
Ano, odmítnutí dědictví je cesta.

Ale ne jedinná. Dědic odpovítá za dluhy do výše nabytého dědictví, takže více než zdědil nezaplatí (to je samozřejmě problém, pokud člověk zdědí rodinný domek a musí ho prodat na úhradu vrtulníku).

Pokud vznikne pohledávka za trvání manželství, potom je součástí společného jmění manželů a je zle. No nicméně tady dotyčný zemřel podle mého názoru před vznikem pohledávky (splatností) a tedy si jí mohou přihlásit do dědictví a uvidí se.

Možná, že teď horolezeci začnou psát majetek na rodinné příslušníky po vzoru podnikatelů, ale také myslím, že cvaknout pojistku je jednodušší a ve výsledku i levněnjší.
Lawodgeodpovědět 
  Re: dedictvi aneb jak se zbavit dluhu...23:15:01 03.04.2009
Občanský zákoník § 7 účastníci občanskoprávních vztahů(výňatek):
(1) Způsobilost fyzické osoby mít práva a povinnosti vzniká narozením...
(2) Smrtí tato způsobilost zanikne. ...

Aneb přeloženo do češtiny - mrtvý nemůže vstupovat do občanskoprávních vztahů, takže za ním nemůže vzniknout pohledávka, takže tato (neexistující) pohledávka nemůže být po nikom vymáhána, tudíž nemůže vstoupit do společného jmění manželů, či dědictví, či kamkoliv. A vzhledem k tomu, že akce začla pravděpodobně v době když už byl dotyčný dávno po smrti je tato kauza lehce blaf...na druhou je nejspíš potřeba aby se o tom psalo.
A na závěr, kdo že celou tu akci zaplatí? Stát, od toho tu přeci je!!
Q.odpovědět 
   Re: dedictvi aneb jak se zbavit dluhu...00:36:51 04.04.2009
Tak to mi prijde jako prilis optimisticky vyklad....
Foggyodpovědět 

 Nic bych nezaplatil19:38:07 24.03.2009
Maximálně za repatriaci.
Steveodpovědět 
 Re: Nic bych nezaplatil22:22:27 24.03.2009
...přišli by exekutoři.
Kuba Turekodpovědět 
  Re: Nic bych nezaplatil10:59:41 25.03.2009
Slovenští exekutoři do čech nepřijdou.
Prudičodpovědět 
   Re: Nic bych nezaplatil12:41:36 25.03.2009
Co by tu delali slovensky exekutori, prijdou samozrejme cesky. Rozsudky se uznavaji a to nejen v ramci EU. Kdyby to dluzili nakymu dedovi tak se z toho mozna vyvliknou, ale pojistovna si to ohlida. Muzes to zdrzovat, ale jednou to zaplatis.
odpovědět 

 pozor nemíchat dohromady22:46:04 24.03.2009
Tento případ je samozřejmě neštastný. Pomoc rodině je samozřejmě od nás možná, ale je nezbytné se z toho poučit. Pohyb na horách kdekoliv na Slovensku bez pojištění je už asi dva roky prostě hazardem. Těch možností pojištění je samozřejmě celá řada, ale to je jiná záležitost. Prostě ve všech zahraničních horách (a Slovensko je kupodivu zahraničí) potřebuješ pojištění na případné záchranné akce, repatriaci atd. Zdravotní pojišťovna nám hradí v rámci EU jenom léčebné výlohy a ještě ne úplně všechny. Průšvih je, že to spousta lidí ignoruje. Asi by se to mělo povinně učit už na základní škole. Vím o tom sám z vlastních zkušeností opravdu dost. A na rozdíl od pojištění aut, to je za babku a rozhodně se to vyplatí.
PeSodpovědět 

 Pojištění ČHS08:20:55 25.03.2009
Myslím, že ve světle té sumy se ukazuje, že pojištění ČHS je nedostatečné, protože Standard je do 100 000 Kč na záchrannou akci a Nadstandard do 300 000 Kč. Něměl by ČHS vyjednat jiné podmínky, aby byl v téhle oblasti konkurenceschopný s Alpenvereinem (22 000 Eur)? Toť jen taková úvaha k zamyšlení.
Došlíkodpovědět 

 poistenie08:29:23 25.03.2009
Nezda sa mi to az tak spravodlive. Samotna akcia sa vola "zachranna akcia" a nie vyprostenie mrtveho tela. Podla mna ak nie je zachranna akcia uspesna, nemalo by sa fakturovat nic. Viem, ze takto je to podla zakona, ale moj nazor je taky, ze ten zakon nie je moc dobry. Samozrejme tym nezlahcujem situaciu a jednoznacne sa priklanam k nazoru, ze do hor jedine s poistenim. AV samozrejme staci, ale staci aj samostatny JAMES a podobne (CHS fakt neviem).
Ericodpovědět 
 Re: poistenie08:43:56 25.03.2009
Zial dostaneme sa casom do situacie ako kedysi ked sa chodilo do alp - pomaly so zlomenou nohou sa dovlecies dole - pripadne az do CZ aby si nemusle platit vypalnikov.
Preco si nevezmeme priklad z francie?
odpovědět 
 Re: poistenie08:49:53 25.03.2009
naklady na akci ale vzniknou i pri neuspesne akci a i ta se realizuje kvuli dotcenemu cloveku, ktery potrebuje zachranu. takze si myslim ze i takove vydaje jsou legitimne vymahatelne
jayodpovědět 
 Re: poistenie09:09:38 25.03.2009
zamysli sa nad tym, co tu pises, to ako maju zachranari dopredu vediet, ci bude akcia uspesna alebo nie? To maju chodit iba na tutovky, kde to bude uspesne nabeton? Bude sa to potom este volat zachranna akcia? Proste je to tak, a podla mna je to v poriadku, predtym sa to casto zneuzivalo. Da sa poistit aj na 1 den, stoji to par centov, jednoducho to treba akceptovat a hotovo. Kazdy spas nieco stoji.
odpovědět 
  Re: poistenie07:20:10 26.03.2009
Zachranari maju samozrejme chodit na kazdu akciu, nemusia dopredu vediet, ci dotycny zije alebo nie. Ak ho zachrania, tak od neho vymahat peniaze. Ked je uz mrtvy, tak koniec, podla mna je chore to vymahat od pozostalych...
Ericodpovědět 
   Re: poistenie10:01:24 26.03.2009
Myslim ze za zasahy HZS by sa platit nemalo, podobne ako sa neplati za zachranu inymi zloskami zachranneho systemu (napr. hasici)
odpovědět 
    Re: poistenie14:17:14 26.03.2009
K príspevku nadomnoua k rootu :
Akcia sa samozrejme nevolá "Záchranná akcia" ale technický zásah. Ide o vycestovanie príslušníkov horskej služby za účelom dopravy/ošetrenia/nájdenia postihnutého. Čiže akékoľvek uvažovanie o tom či nastala záchrana alebo nie je bezpredmetná. Bez ohľadu na to či postihnutý prežil alebo nie - naozaj si myslíte že ak neprežil tak tam to telo nechajte, veď oni si ho príbuzní za pol roka keď bude snáď lepšie počasie vyzdvihnú na vlastné náklady?
K tomu čo bolo písané nadomnou - vo väčšine sveta sa technický zásah prepláca. Môžete mi vysvetliť, prečo by malo napr. 99,99% obyvateľov Prahy skladať na to že 0,01% obyvateľov Prahy ide riskovať svoj život mimo bežných oblastí vyhradených na rekreáciu obyvateľstva (čo hory rozhodne sú). Ako sa k tomu postaví bežný Honza ze Šluknova, ktorý ide raz za týždeň kuknúť na fotbal do vedľajšej dediny, že kvôli Pepovi on musí hradiť náklady na helikoptéru, 2 záchranárov, sanitku, doktora a neviem čo ešte?
Treba sa poistiť. Na to tie poisťovne sú. Kto sa nepoistí, musí znášak konsekvencie. Nebuďme socialisti priatelia. Naša sloboda sa končí tam, kde začne obmedzovať slobodu niekoho iného.....
kungpaoodpovědět 
     Re: poistenie14:51:57 26.03.2009
Vo francii je socializmus?
odpovědět 
      Re: poistenie18:48:22 26.03.2009
Nemají k tomu daleko... Přesto (nebo právě proto?) je tam záchrana vě většině případů dražší, než jinde, ačkoliv vrtulník je zdarma. Místo toho si záchranáři naúčtují všechno možné - zdravotnickou pomoc, příjezd sanitky, radiový provoz, mzdy záchranářů, atd.
Kuba Turekodpovědět 
     Re: poistenie14:58:51 26.03.2009
kungpao, komu poslala HZS fakturu ked sa preskolenie zachranarov v nizkych tatrach zmenilo na "technicky zasah" a dvoch ucastnikov vyprostovali z laviny?
odpovědět 
   Re: poistenie14:53:07 26.03.2009
Ty si chorý! Naděláš dluh, klidně si to zabalíš a kdo jiný by to měl asi zaplatit, stát? Většina lidí má při úmrtí nějaké jmění, z toho se to prostě uhradí, o to míň dostanou dědicové...
M@raodpovědět 

 vyhlasujem zbierku09:19:16 25.03.2009
Text komentáře je pro vulgrání, urážlivý nebo nezákonný obsah skrytý.
Penta Groupodpovědět 
 Re: vyhlasujem zbierku09:30:20 25.03.2009
to sem zvedav kolik ti jich naleti...))
odpovědět 
 Re: vyhlasujem zbierku11:49:01 25.03.2009
Dříve než budeš zase psát další nadávky, tak se zamysli. Jak můžeme vědět, že to není něčí osobní konto, kdo si tímto hyenózním přístupem nechce přivydělat? To že jsi nás nekontaktoval a ani nepřipojil mail, dělá z tvé akce velmi nedůvěryhodný počin.
 jirkasodpovědět 

 Alpenverein a trvalé bydliště09:59:20 25.03.2009
Nevím, jestli už na to někdo neupozorňoval výše.

Pojištění s Alpenvereinem neplatí v zemi, kde máte trvalé bydliště. Tudíž Slovákům v Tatrách nepomůže.

Pro mě je to problém, protože manželka, ač žije se mnou v ČR, tak má stále trvalé bydliště na Slovensku (u nás jí ho nechtějí dát, protože si asi myslí, že si mě vzala jen kvůli tomu...).
o..odpovědět 
 Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:14:44 25.03.2009
Ahoj. Muzes prosim napsat kde jsi toto cetl? Ja to nikde nenasel... Naopak se v podminkach pojisteni resi pripady (napr. prevoz z jedne nemocnice do druhe v zemi tveho trvaleho bydliste (bod 2.4)) ktere evidentne jdou proti tvemu tvrzeni. Dalsi otazku mam na Jizni Ameriku. Proc by tam pojisteni nemelo fungovat? Nechapu.
honzaodpovědět 
  Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:20:34 25.03.2009
Předpokládám, že má na mysli fakt, že AV Tě pojišťuje jen na "zahraničí" - tj. že není náhradou "obvyklého" zdravotního pojištění (státní daně), které dáváš z platu. Ergo, jsi-li někým klasifikován jako Slovák, nejsi AV pojištěn na Slovensko, a tedy Ta3.
Ondřejodpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:48:16 25.03.2009
To si nevsimaj, to je blud. Samozrejme ze Slovakovi plati poistenie OeAV aj v Tatrach, aj v Juznej Amerike Rusku atd atd akurat v ramci vymedzenych podmienok.
M.odpovědět 
    Re: Alpenverein a trvalé bydliště12:27:27 25.03.2009
"geograficke" vyluky u poistenia cez OeAV sú najvýznamnejšie u poistenia zodpovednosti, právnej ochrany ( v ZSSR by asi na to bolo :-)treba BVP) a v základnom poistení aj u expedícií na 6000 mnm. Odporúčam prečítať poistné podmnienky (originál, resp.ak je jazyková bariéra, tak spoň porovnať preklad s originálom) a nespoliehať sa na agentúru JPP
Peterodpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště00:52:18 28.03.2009
máš pravdu, ale jen částečně, AV nedubluje zdravotní pojištění v domácí zemi, ale záchranná akce v horách není akce hrazená zdravotním pojištěním a proto ji AV pokrývá stejně jako kdekoli jinde na světě(v rámci svých pojistných podmínek), takže i TA3 pro Slováky jsou ok
aTomodpovědět 
  Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:52:01 25.03.2009
Podle článku 2.2 jsou náklady na ošetření a transport hrazeny jen v zahraničí - mimo zemi trvalého pobytu. Začíná transport vrtulníkem? Jestli ano, tak vrtulník (a dál) není v zemi trvalého bydliště hrazený...

2.2 Náklady neodkladného, z lékařského hlediska nezbytného ošetření
vzniklé v zahraničí (ne v zemi trvalého pobytu) včetně lékařem
předepsaných léků, nákladů z lékařského hlediska nezbytného
transportu do nejbližší vhodné nemocnice až do výše pojistné částky
7 500 EUR, přičemž z této částky je k dispozici pro ambulantní
léčebné ošetření včetně lékařem předepsaných léků částka 1 500
EUR.
o..odpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště11:30:20 25.03.2009
Přečti si pojišťovací podmínky v originále a musí ti být jasné, že se samozřejmě pojištění vztahuje i na zemi trvalého pobytu. Jinak by nemělo pro Rakušany smysl.
NKodpovědět 
    Re: Alpenverein a trvalé bydliště11:46:56 25.03.2009
To je dobrý vtip, s tím originálem :-). Nerozumím tomu v češtině, natož v němčině :-).
o..odpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště22:32:17 25.03.2009
Tento clanok poistnych podmienok sa vztahuje na osetrenie (nie zachrannu akciu ako taku). Osetrenie=zdravotna starostlivost je hradene aj na Slovensku pri zasahu HZS zo zdravotneho poistenia, ktore je povinne pre vsetkych obyvatelov krajiny. Plati sa "len" za zasah HZS, teda nasadenie ludi, techniky a pod.
Stavitelodpovědět 
 Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:15:52 25.03.2009
To je blbost, to by třeba Rakušáci v Rakousku byli bez pojištění a to nejsou. To kromě země trvalého pobytu platí pro ošetření v nemocnici a repatriaci, pro záchrannou akci to platí všude.. V.
odpovědět 
 Re: Alpenverein a trvalé bydliště12:05:24 25.03.2009
uaaaaa :(

naklady na zachranu plati i v zemi trvaleho pobytu!!
dogeeodpovědět 
  Re: Alpenverein a trvalé bydliště20:20:40 25.03.2009
To asi ne. Každopádně v zemi, kde máš trvalé bydliště, platíš daně a za to by ti snad mohli složky placené tímto státem zajistit alespoň nějaké služby...
Tomodpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště20:24:26 25.03.2009
To asi jo. Těch 22000 eur na záchranné akce platí i v zemi trvalého pobytu. V.
odpovědět 
   Re: Alpenverein a trvalé bydliště10:26:08 26.03.2009
No v zemi kde máš trvalé bydliště vůbec nemusíš platit daně. A tady jde o zdravotní pojištění, ale to tam taky platit nemusíš. Jako právě moje žena, která v ČR už roky daně a ZP platí, ale přesto tu nemůže mít trvalé bydliště. Sakra už.
o..odpovědět 
    Re: Alpenverein a trvalé bydliště12:08:11 26.03.2009
dobrý deň.
Skúsim to upresniť.Základom je oddeliť poistenie lekárskeho ošetrenia (to je to že ujo doktor mi pichá injekciu alebo niečo podobné) a poistenie technického zásahu (to je že ujo záchranár ma ide nájsť a bude sa ma snažiť dovliecť k civilizácii príp. kde ma môže prevziať ten čo robí lekárske ošetrenie). V zahraničí sme poistení na všetko. Doma sme povinní všetci zo zákona platiť si zdravotné poistenie, preto aby nedošlo k prekrytiu poistnia je tu výnimka - lekárske ošetrenie pre domácich neuhrádza AV ale Vaša zdravotná poisťovňa. Náklady na technický zásah (a nie na záchranu ako to bolo hore mylne uvedené) platia samozrejme aj doma aj vonku.
kungpaoodpovědět 

 přispěji10:24:46 25.03.2009
pokud nekdo zjisti adresu rodiny rad prispeji financni castkou
hlucháčodpovědět 
 Re: přispěji11:58:11 25.03.2009
Pokud někdo vypíše důvěryhodně vypadající sbírku, taky rád přispěju.
honzaodpovědět 

 ODPOVĚDNOST JEDINCE10:49:05 25.03.2009
Jakkoli se jedná o tragickou událost a rodiny je každému samozřejmě líto, nikdo nesmí zapomínat, že outdoorové sporty jsou rizikové, kdo si to neuvědomuje a není ochoten s tímto rizikem počítat, ať sedí doma. Každý je sám strůjce svého štěstí a štěstí své rodiny. Nehledejme viníka mimo nás - HZS, pojišťovna, kamarádi...za všechno si můžeme sami, protože my jsme šli na hory a nám se to stalo. Nikdo nás tam neposílal ani nenutil tam chodit. Potom se jen strašně divíme, když se něco stane...takže pozor-SHIT HAPENS, někdy i nám...je to smutné, ale je to tak.
Michalodpovědět 
 Re: ODPOVĚDNOST JEDINCE13:05:59 25.03.2009
jakkoli souhlasím téměř absolutně, připadá mi moc brzo to vířit. pro rodinu je to průšvih a vyjadřuji soustrast.
ale nešť: s některými kamarády občes vedu takové diskuse. naznačím:
A: hele, když lezeš ty fakt těžký ledy (morálovky ve skaláku, skialpuješ, lítáš na padáku apod.) a máš děti, nebylo by fajn se pojistit? B: ne, proč, brácha hodně vydělává, barák už má skoro splacenej, kdyžtak mi pomůžou staroušci, když je brácha za vodou. A: a nepřipadá ti nefér kalkulovat s něčím takovým? nemají staroušci svoje prachy na to, aby jako zdraví důchodci vobráželi kanáry a paříže? nechtěli by staroušci, aby až nebudou, jste dostali každej s bráchou polovinu? není to nefér i vůči bráchovi a jeho dětem? von se snaží, dře se dvanáct hodin denně jak pes, dovolenou tráví makáním na baráku, a když se ti něco stane, tak chceš, aby staroušci dali vše co mají jenom pozůstalým po tobě? B: nesmíš bejt takovej děsně na prachy, my se v rodině máme rádi, a problém budeme řešit, až nastane.

si myslím, že je dobrý vo tom přemejšlet. já jsem si to přebral tak, že nějaký to pojištění na chlapíky v červenejch bundách a vrtulník a nějaký to životní/úrazové pojištění vztahující se na smrt nebo zmrzačení při zádveřních aktivitách je pro živitele potřeba.
Lukas B.odpovědět 
  Re: ODPOVĚDNOST JEDINCE14:31:49 25.03.2009
Kto ma pochybnosti nema moral. Cize ked sa poistis uz nemas moral a uz sa nemas naco poistovat :o) A nepoistuju sa ani vyzvavaci pozitivneho myslenia, ved predsa vsetko dobre dopadne (zevraj teda...)
Ale zas ja vyznavam zasadu ze nepochybuje len blb. Aj o sebe.
M.odpovědět 
   Re: ODPOVĚDNOST JEDINCE14:56:26 25.03.2009
aha, už vím proč lezu jako srab.
Lukas B.odpovědět 
    Re: ODPOVĚDNOST JEDINCE15:05:29 25.03.2009
no mozno by si sa vlastne mal tesit, lebo to moze byt priznak toho ze nie si blb resp aspon bezmozog :o)
Ale netrap sa, aj ja.
M.odpovědět 

 sbírka pro rodinu13:19:23 25.03.2009
jen tak naokraj, nevím proč se chcete skládat na příspěvek pro rodinu, dědicové odpovídají za dluhy zemřelého jen do výše dědictví tozn. nic nedoplácí ze své kapsy pokud po zemřelém zůstal nějaký majetek dluh se zaplatí z něj, pokud nezůstal majetek HZS má smůlu
eliškaodpovědět 
 Re: sbírka pro rodinu14:44:33 25.03.2009
Jasne, ale jestli mel zenu a deti, tak zanikne SJM a do dedictvi pujde pulka bytu/domu, pul auta... Tzn. par set tisic aktiv tam bude a dedictvi predluzeny nebude, jenze oni budou potrebovat v tom byte bydlet a ne ho prodat aby mohli uhradit dluhy a neco jim zbylo. Prisli o otce a navic jeste pujdou ekonomicky o velkej skok dolu, to je snad varovani pro ostatni horaly, na tuhle moznost musi kazdy myslet!
odpovědět 

 Jste všichni chytrý jak rádio16:16:46 25.03.2009
Přečtěte si radši pořádně ty podmínky pojištění (Ö)AV, např. léčebné výlohy jsou fakt jen do 7500 €, to snad stačí jako připojištění Rakušákům, ale ne nám "východňárům". Ne každého turistu taky napadne, že za HS se na Slovensku na rozdíl od nás platí.
M@raodpovědět 
 Re: Jste všichni chytrý jak rádio16:34:58 25.03.2009
za Zasach sa v CR neplati?

a toto?
http://www.hscr.cz/attachments/cenik-HS-2008-_hlp.pdf
bacaardiodpovědět 
  Re: Jste všichni chytrý jak rádio16:45:15 25.03.2009
bacaardi, to bol do čierneho !
Peter61odpovědět 
 Re: Jste všichni chytrý jak rádio16:48:01 25.03.2009
Na ošetrenie zachranármi 7500 EUR stačí a potom (ak má človek šťastie) sa dostane do štátnej nemocnice, kde v rozsahu ako pre "Rakúšana" to pokryje źo ZP Európsky preukaz poistenca.
Peterodpovědět 
  Ale jen do výše nákladů v ČR14:56:07 26.03.2009
Zdravotní pojišťovna prostě víc než doma nedá, to by už dávno všechny zkrachovaly anebo neexistovalo pojištění léčebných výloh na cesty do EU...
M@raodpovědět 
 Re: Jste všichni chytrý jak rádio11:56:07 27.03.2009
kua uz,

horska sluzba jim uctuje za zachranou akci (ne osetreni) a toto je pokryto Alpenvereinem i v zemi trvaleho pobytu !!

do vyse 22 000 EUR

uz tady nesirte zmateny informace!!
dogeeodpovědět 

 Horolezec????????18:46:32 25.03.2009
Je to smutné, ale ten člověk není horolezec, jinak by byl pojistěn.
To je jako by v autě nebyl připoutaný a jezdil 200 v městě.
Rodině to nezávidím, ale měli ho mlátit klackem po přilbě.
R.
Rulfinoodpovědět 

 Jistota?20:34:18 25.03.2009
Jsem uz skoro 20 let clenem OEAV, nikdy jsem ale zachrannou akci nepotreboval (diky bohu)a nikdy jsem ani nijak dusledne nestudoval podminky pojisteni ale na Prukazu mam napsano: PRED!! zachrannou akci(uraz,nemoc) a prevozem mrtveho je nutne spojit se s: Tyrol Air Ambulance a UNIQA pojistovnou.( jinam muzou nauctovat maximalne 750E) je to pravidlo na celem svete vcetne Rakouska. Mate na Prukazu neco jinyho? Jinak rodiny toho kluka je mi fakt lito. Ale tech 58E za rok je opravdu jistota kazdeho pobytu v Horach,,,, Karel
Rakusakodpovědět 
 Re: Jistota?21:42:52 25.03.2009
PRED!! zachrannou akci(uraz,nemoc) ... tam urcite nemas napisane.
Mas tam napisane PRED: Prevozom .....
T.j. zachrania ta aj bez odhlasenia, ale aby ti preplatili odvoz, tak to musis nahlasit na uvedenej adrese.

Podrobnosti a : http://www.james.sk/articles.asp?pageid=9&id_dependency=1028
Dusanodpovědět 
  Re: Jistota?22:53:20 25.03.2009
Pisu ti z Prukazky Slovensky kolego: VOR RÜCKHOLUNGEN ( Unfall, krakheit) fakt, je to tam
Rakusanodpovědět 
   Re: Jistota?06:39:29 26.03.2009
>>Pisu ti z Prukazky Slovensky kolego: VOR RÜCKHOLUNGEN ( Unfall, krakheit) fakt, je to tam

Ja som ta plne pochopil, vsetci to tam maju napisane.
Ibaze to v preklade znamena: PRED prevozem (....

Inymi slovami, zachranili ta/zniesli a dali do nemocnice/marnice. A odtial ta ziveho ci mrtveho idu previezt, tak tento prevoz treba nahlasit...
Dusanodpovědět 
    Re: Jistota?07:29:04 26.03.2009
Ale bola by to celkom prca niekde zo steny s polamanymi rukami nohami este volat do poistovne, ze ma idu zachranovat nie? :)))
Ericodpovědět 
   Re: Jistota?12:28:23 26.03.2009
Viz odkaz na namche, posledni odstavec vpravo:
http://www.namche.cz/doc/uniqua.pdf
R.odpovědět 
    sbirka13:42:37 27.03.2009
pokud bude vznikat nejaka sbirka, juknete i na http://www.outdoorforum.cz/viewtopic.php?f=25&t=7662
rodpovědět 
     Re: sbirka16:07:25 27.03.2009
Dejte tem lidem z Fora vedet, ze existuji tzv.transparentni ucty, na ktere se kdokoliv kdykoliv muze podivat, staci znat odkaz (snad u eBanky), a pak je mozne bezpecne sledovat stav narustajiciho konta....
S pozdravem
ven.odpovědět 

 nesmysl23:14:29 03.04.2009
Občanský zákoník § 7 účastníci občanskoprávních vztahů(výňatek):
(1) Způsobilost fyzické osoby mít práva a povinnosti vzniká narozením...
(2) Smrtí tato způsobilost zanikne. ...

Aneb přeloženo do češtiny - mrtvý nemůže vstupovat do občanskoprávních vztahů, takže za ním nemůže vzniknout pohledávka, takže tato (neexistující) pohledávka nemůže být po nikom vymáhána, tudíž nemůže vstoupit do společného jmění manželů, či dědictví, či kamkoliv. A vzhledem k tomu, že akce začla pravděpodobně v době když už byl dotyčný dávno po smrti je tato kauza lehce blaf...na druhou je nejspíš potřeba aby se o tom psalo.
A na závěr, kdo že celou tu akci zaplatí? Stát, od toho tu přeci je!!
Evzenodpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.