LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Horolezec nepadá.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140236 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Lezec-shop.cz - Štěchovice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Adam Ondra o přelezu prvního 9c na světě

"Ráno jsem měl pocit, že je to prostě další den na Projektu. Nebyl ničím výjimečný. Bylo horko, ale vzduch byl svěží a suchý. Ale necítil jsem žádný tlak, psychicky jsem byl naprosto v pohodě a to bylo pro přelez klíčové."

Adam Ondra to uvedl k přelezu prvního 9c na světě, který se mu podařil v neděli, jak jsme večer informovali.

Uvedl to v tiskové zprávě, kterou jsme od jeho týmu obdrželi.

Na konci cesty, když jsem věděl, že jsem to dokázal, jsem pociťoval velmi zvláštní emoce. Ani jsem nedokázal zakřičet radostí, jen jsem tam visel v laně a v očích cítil slzy. Tolik radosti, úlevy, vzrušení najednou... Mnoho měsíců života sečteno ve 20 minutách lezení. Každá minuta tréninku, každá minuta strávená v Norsku za to stála. Ta cesta mě nikdy nepřestala bavit, i přes veškerý čas, který jsem s ní strávil. Bavila mě, když jsem ji nacvičoval, hledal ty správné kroky a pohyby a bavilo mě o to víc ji úspěšně dokončit.“


Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek


Níže viz celá tisková zpráva:

Adam Ondra posouvá hranice lezení. Jako první vylezl cestu obtížnosti 9c

Praha/Norsko 4. září 2017 – Včera 3. září odpoledne Adam Ondra opět o kus posunul hranice lezení i lidských možností. V norském Flatangeru vylezl nejtěžší sportovní cestu světa, a zavedl tak nový stupeň obtížnosti 9c.

Po loňském úspěchu, kdy v rekordním čase zopakoval přelez legendární stěny Dawn Wall, český lezec Adam Ondra opět posunul hranice možností o kus dál.

V Norsku, v oblasti Flatanger, uskutečnil první přelez cesty s obtížností 9c, a přepsal tak historii lezení. Jde o první cestu této obtížnosti na světě a tím pádem o nejtěžší cestu světa vůbec.

Cestu, která má zatím jen pracovní název Project Hard, Adam navrtal v roce 2013, ale jejímu přelezení se intenzivně věnoval v loňském roce a také po celou letošní sezónu. V Norsku byl celkem sedmkrát, dohromady tam strávil několik měsíců a k tomu se od začátku roku věnoval specifickému tréninku. To vše se sečetlo ve 20 minutách přelezu, na konci kterých byla nejtěžší cesta světa a nová hranice lidských i lezeckých možností. 


Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek


Adam Ondra o přelezu 9c:

„Ráno jsem měl pocit, že je to prostě další den na Projektu. Nebyl ničím výjimečný. Bylo horko, ale vzduch byl svěží a suchý. Ale necítil jsem žádný tlak, psychicky jsem byl naprosto v pohodě a to bylo pro přelez klíčové. Na konci cesty, když jsem věděl, že jsem to dokázal, jsem pociťoval velmi zvláštní emoce. Ani jsem nedokázal zakřičet radostí, jen jsem tam visel v laně a v očích cítil slzy. Tolik radosti, úlevy, vzrušení najednou... Mnoho měsíců života sečteno ve 20 minutách lezení. Každá minuta tréninku, každá minuta strávená v Norsku za to stála. Ta cesta mě nikdy nepřestala bavit, i přes veškerý čas, který jsem s ní strávil. Bavila mě, když jsem ji nacvičoval, hledal ty správné kroky a pohyby a bavilo mě o to víc ji úspěšně dokončit.“

Doposud nejtěžší cesty měly obtížnost 9b+ a na celém světě jsou zatím jen tři. Všechny přelezl právě jen Adam Ondra, pouze španělskou cestu La Dura Dura zopakoval americký lezec Chris Sharma.

DALŠÍ INFORMACE A VYSVĚTLIVKY:

V čem je Adamův přelez hodnotný?

Přelez cesty s doposud nepřelezeným stupněm obtížnosti je historickým okamžikem, který se zapíše do historie lezení. Jde ale i o průlom z hlediska lidských možností.

Obtížnosti lezeckých cest:

Obtížnost lezeckých cest je určena vlastní klasifikační stupnicí (těch existuje několik, v Evropě se nejčastěji používá tzv. francouzská). Použití stupně obtížnosti dle klasifikace předpokládá volné lezení, tedy lezení, kdy se veškeré lezecké pomůcky využívají jen k jištění, ne k postupu vzhůru. U francouzské stupnice je obtížnost hodnocena od 1 po 9b+. Adam Ondra nově posunul obtížnost na 9c.

Trénink:

Adam Ondra na cestu obtížnosti 9c velmi specificky trénoval a úzce spolupracoval i s fyzioterapeutem, se kterým se připravoval na konkrétní pohyby. V lezení jde o zcela nový přístup, který ukazuje nové možnosti

Lokalita 9c:

Cesta se nachází v Norsku, v oblasti Flatanger přibližně 3 hodiny jízdy severně od Trondheimu. Jde o cestu v mimořádně krásném a zajímavém místě. Celá cesta je vedena žulovou jeskyní Hanshelleren.

Mapa lokality: Mapa


Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek




Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek




Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek




Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek




Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek




Project Hard , 9c, Flatanger, Norsko (hi res)

foto by © Pavel Blažek

Adam Ondra (24 let)

Český lezec, v současnosti jeden z nejlepších lezců světa. Mezi světovou lezeckou špičku se zařadil ve dvanácti letech a od té doby se tam drží. Od roku 2009 mohl poprvé závodit za dospělé lezce a od té doby posbíral celou řadu významných cen (ty nejvýznamnější viz seznam níže). Vedle závodního lezení se věnuje i sportovnímu lezení na skalách. Tam se v posledních letech zaměřuje na přelezy cest s nejvyšší obtížností. Mezi ty patří cesta Change v norském Flatangeru (9b+), La Dura Dura (9b+), česká Vasil Vasil (9b+), La Capella ve španělské Siuraně (9b), Chaxiraxi v Olianě (9b) - na všech těchto cestách byl Adam vůbec první, kdo je přelezl. Na podzim 2016 Adam v rekordním čase 8 dní uskutečnil úspěšný volný přelez Dawn Wall. Vedle toho zvládl Adam i studium na vysoké škole, kde loni úspěšně ukončil bakalářské studium ekonomiky a managementu.

Mistrovství světa v lezení na obtížnost a v boulderingu:

- 1. místo na MS v lezení na obtížnost (2014 a 2016)

- 1. místo na MS v boulderingu (2014)

- 2. místo na MS v lezení na obtížnost (2009)

- 2. místo na MS v boulderingu (2011 a 2016)

- 3. místo na MS v lezení na obtížnost (2011 a 2012)

Světový pohár v lezení na obtížnost a v boulderingu:

- 1. místo v lezení na obtížnost (2009 a 2015)

- 1. místo v boulderingu (2010)

- 3. místo v lezení na obtížnost (2010 a 2014)

- 3. místo v boulderingu (2015)

- dále má řadu cen z Arco Rock Master, Mistrovství Evropy a jiných soutěží.

Pozn.: konečný název cesty je "Silence" (Ticho).

sth   [úpravy] 09:59 04.09.2017Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 pecka!12:27:37 04.09.2017
Gratulace jako hrom!
Jirkaodpovědět 

 Neuveritelna realita.13:54:28 04.09.2017
A další a další gratulace. Jen si vzpomenu na debilni komentare v minule diskuzi, jak je Adam v podstate jen jednostranna a hloupa masina na lezeni,tak se fakt musim vysmívat aitorum, když prectu ve zkratce vyse, co uz dokazal, tak jen desetina z toho by mi stacila na cely život.
Martas.odpovědět 
 Re: Neuveritelna realita.17:04:58 04.09.2017
Ech... jak přesně to myslíš? Nemohu se zbavit dojmu, že i tento výkon se týká jen a pouze lezení :-) Ostatně jako celý dosavadní Ondrův život. Výkon jistě ojedinělý a unikátní, ale mít v životě jen lezení a lezení a zase jen lezení? Ale když mu to vyhovuje, proč ne. Držím palce, je mladý, mohl by zkusit 10a :-)
odpovědět 
  Re: Neuveritelna realita.18:30:58 04.09.2017
Jak to víš?
Ale z mediálního světa vyplývá, že je student, k tomu dělá sport, kterej ho baví a asi mu i jde. Občas si ke studentskému životu přivydělá pár drobásků. Jezdí si po světě, potkává se s lidma, co vnímají svět podobně jako on. Má pěknou babu.

A snadno si dovedu představit, že si přečte občas nějakou knížku, shlédne nějakej film, projede se nakole nebo lyžích.

A co ty, v čem ho převyšuješ v bohatosti života, že se tak pohrdavě o něm vyjadřuješ?
odpovědět 
   Re: Neuveritelna realita.20:22:57 04.09.2017
Ta sedla.
odpovědět 
   Re: Neuveritelna realita.20:37:28 04.09.2017
Kde jsi vzal, že je to vyjádření pohrdavé? Dělá, co ho baví, v pohodě, je to jeho život. Naopak jsem mu popřál, ať udělá cestu ještě těžší :-)

Jen z těch výkonů neučůrávám, prostě věnovat několik let života tomu, že přelezu kus nějakého šutru někde v nějakém zadku, nepovažuji za něco obdivuhodného. Ale neberu mu to, když ho to baví, ať tak leze do konce života, přeji mu jen samé úspěchy. Je to jeho život, ať s ním naloží podle svého. Tak co tě žere? že si sem dovolil napsat i někdo, kdo sice leze, ale má jiné hodnoty, respektive trochu jiný žebříček hodnot? Sorry.
odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.07:37:00 05.09.2017
Jakej je tvůj žebříček hodnot?
odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.09:15:01 05.09.2017
Co myslíš, na jakém základě má Adam možnost používat titul Bc? Umíš taky anglicky, italsky a španělsky jako on? Je naprosto jasné, že myslí dopředu a nepočítá v životě pouze s lezením, i proto má můj obdiv.
K.odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.10:00:42 05.09.2017
Adam je borec, o tom zadna. Ale ty tebou jmenovane priklady, to fakt neee. Nekolika jazyky dnes bezne mluvi kdekdo, treba vetsina recepcnich nebo humanitne zamereni lide, kteri stravili cas v zahranici. A bakalaru s ekonomickym vzdelanim rocne u nas pribude 10000 - 20000.
odpovědět 
      Re: Neuveritelna realita.12:47:58 05.09.2017
"Ale ty tebou jmenovane priklady, to fakt neee."

To fakt ty příklady neee (to je mečení, nebo co? :)) co? Víš, takhle z tykhle neurčitě napsaných vět se vykládá dost špatně. Neee že nemumí tři jazyky a není bakalář? Nebo co jsi tím chtěl říct?
odpovědět 
       Re: Neuveritelna realita.13:18:19 05.09.2017
Takze mecenim proti meceni? No proti gustu.
Jo a kdyz si to prectes poradne, tak treba pochopis. A nebo mozna ne...
odpovědět 
        Re: Neuveritelna realita.13:33:40 05.09.2017
Já jsem si to přečetl a pochopil.
K.odpovědět 
         Re: Neuveritelna realita.14:00:23 05.09.2017
To, ze si to myslis, neznamena, ze tomu tak ve skutecnosti i je..
odpovědět 
          Re: Neuveritelna realita.14:07:57 05.09.2017
(Jsi-li ten predchozi pisatel)
odpovědět 
        Re: Neuveritelna realita.18:55:23 06.09.2017
No, zjevně mám pravdu, protože jsi k věci vůbec neodpověděl, což dělaj lidi v situaci, kdy prostě odpověď nemaj, takže ví, že nemaj pravdu. Ale nepřiznaj to. Nechovej se jako pako.
odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.10:04:21 05.09.2017
Hele, a on někdo zpochybňoval jeho inteligenci? Ta s tím nemám nic společného, naopak, AO považuji za inteligentního nadprůměrně.
odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.11:13:18 05.09.2017
Je to troll. Nemá to smysl.
P.odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.14:04:41 08.09.2017
Titul Bc. má v dnešní době každej debil
odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.10:08:01 05.09.2017
jak rika guru: Nejkrasnejsi na lezeni je, ze je to uplne zbytecny sport :-) kdyz posunes lidske hranice tak to nejakou hodnotu ma. se zeptej Bolta co ma/mel z toho ze se zlepsil o 0.01s/100m (obrazne)
janodpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.10:38:27 05.09.2017
Slavu, hromadu penez a je inspiraci pro masy.
odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.12:44:29 05.09.2017
"Kde jsi vzal, že je to vyjádření pohrdavé?"

Kde to vzal? Tady:

"Výkon jistě ojedinělý a unikátní, ale mít v životě jen lezení a lezení a zase jen lezení?"

To je kamaráde pohrdavé.
odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.13:19:52 05.09.2017
No zalezi na kazdem jedinci, jak si to v hlave zpracuje. Me to treba pohrdave neprijde. Ale chapu, ze kdyz neco chces videt, vidis to ve vsem.
xodpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.16:03:24 05.09.2017
Ber to tak, že tohle je lezeckej web a to, že z takového výkonu někdo "učurává" jak píšeš, je normální. Ty emoce sem patří, nevím kdy jindy by měly být. Před Adamem se sklání celý lezecký svět.
PS: dle mého nejen ten lezecký
 vlsaodpovědět 
   Re: Neuveritelna realita.20:47:18 04.09.2017
Jaka je tva definice studenta?
odpovědět 
   Re: Neuveritelna realita.21:16:47 04.09.2017
Aneb zasviním to tu všechno, ó jak mi to dělá dobře... :)
P.odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.22:02:41 04.09.2017
Je mu teprve 24, život má před sebou....
odpovědět 
  Re: Neuveritelna realita.19:30:43 06.09.2017
A Ty víš, že má Adam v životě "jen lezení a lezení a zase jen lezení" nebo si to jen myslíš?

Z toho mála co o tomto čtyřiadvacetiletém borci vím, bych řekl že:
1) lezení pro něj představuje se vším všudy to, co by se dalo očekávat od kohokoli, kdo se nachází na absolutní špičce ve svém oboru, ať už se jedná o sport nebo cokoli jiného;
a
2) s ohledem na pod 1) má ve svém životě dost věcí na to, aby nemusel mít pocit, že mu jinde ujíždí vlak.

Takže se nabízí otázka: co tě vede k tomu si tohle o někom úspěšném myslet? Jen řečnická, samozřejmě, protože po pravdě si myslím, že tady nikoho nezajímáš a tvůj názor je jen typicky českou reakcí na něčí úspěch.
T.odpovědět 
   Re: Neuveritelna realita.19:40:48 06.09.2017
Existují lidé, kteří AO znají od mala a mají možnost ho sledovat od úplných začátků :-)
odpovědět 
    Re: Neuveritelna realita.20:59:36 06.09.2017
Vyhýbavá odpověď, takže víš prd. Klasika.
T.odpovědět 
     Re: Neuveritelna realita.15:31:29 07.09.2017
A co bys chtěl? Plné jméno, datumy setkání s AO a přepisy našich rozhovorů?
odpovědět 
      Re: malej00:20:38 08.09.2017
A kdo říká že bych něco chtěl?
To spíš ty bys měl chtít potvrdit svá slova, abys nevypadal jen jako malej českej člověk, kterej neodpouští úspěch a ještě to komentuje tak, že při tom nevypadá zrovna chytře. Nuda.
T.odpovědět 
       Re: malej15:05:22 08.09.2017
Zajímavé ale je, že máš potřebu na tak hloupý příspěvěk reagovat :-) Jak vidíš, nejsem to já, kdo by měl cokoliv dokazovat. Proč bych měl to, co jsem napsal, dokazovat? Vždyť to dokazuje přímo sám AO. Jestli chceš tvrdit, že má slova nejsou pravdivá, napiš nám nějaký počin AO, nebo nějakou jeho aktivitu, která není spojená s lezením. Jaké jiné aktivity nebo zábavu AO má? Jestli ono to není to samé, jako Garnbret. "Co děláš? Lezu. A jindy? Lezu. Ok. A když máš chvíli a chceš si odpočinout nebo zrelaxovat, co jdeš dělat? Jdu si zalézt. Od kdy lezeš? Odjakživa. A co chceš dělat v budoucnu? Lézt." K výsledkům v lezení to asi vede, tak proč ne. Ale za normální a obdivuhodné a jako vzor pro děti a mládež to rozhodně nepovažuji.
odpovědět 
        Re: malej16:50:44 08.09.2017
Jen bych dodal že se Adam mezi tím lezením naučil několik jazyků, ve kterých se domluví a je schopný dělat přednášky. Co vím tak italsky, španělsky, anglicky. To by se jako vzor pro děti použít možná dalo :-)
odpovědět 
         Re: malej17:01:59 08.09.2017
To umi na urovni dorozumneni kde kdo.

Btw. nemate nekdo nejakej odkaz na Adamovu prednasku ve Spanelstine ci Italstine, docela bych si ho kluka usatyho poslechl.
odpovědět 
          Re: malej10:18:03 09.09.2017
https://youtu.be/4akwkC9NvR8
odpovědět 
         Re: malej18:00:18 08.09.2017
Tak třeba Grigorij Perelman uměl naprosto skvěle počítat, vyřešil Poincarého domněnku, a přesto bych ho za vzor dětem nedával :-)

Nikdo neřekl, že by AO byl hloupý, osobně si myslím, že jeho IQ bude nadprůměrné.
odpovědět 
        Re: malej21:03:41 08.09.2017
cit: "Jestli chceš tvrdit, že má slova nejsou pravdivá..."

Ty jsi ten, kdo něco od začátku tvrdí, ty dokazuj. Já uvedl argumenty hned na začátku.

Buď AO neznáš a nemůžeš tvrdit to co tvrdíš (moc konkrétně toho vlastně netvrdíš, ale to už jsme si řekli...).

Nebo ho fakt dobře znáš (pochybuju, ale kdo ví) a máš potřebu to tady takhle bulvárně, navíc anonymně, propírat.

Tak nebo tak, tvůj příspěvek zkrátka podstatně víc vypovídá o tobě než o tom, o čem by rád byl. Ani mi tě neni líto. A tu nudu co jsem psal minule beru zpět, musim totiž upřímně přiznat, že mě začíná bavit tě sledovat. Navzdory tvé hlouposti, o které sebekriticky píšeš.
T.odpovědět 
         Re: malej23:26:40 08.09.2017
Nechci vam do toho chlapci vstupovat, ale nektere tve "argumenty" jde taky asi jen povazovat za pouha tvrzeni.
odpovědět 
          Re: malej23:42:58 08.09.2017
Souhlas, v podstatě všechny co jsem se namáhal použít. Ale jsou to konkrétní tvrzení o tom, jak na mě (a když se koukneš výš, tak nejen na mě) působí něčí výstupy tady a teď, na rozdíl od jeho tvrzení typu "Ostatně jako celý dosavadní Ondrův život."

Btw: Klidně vstupuj (ale dej si prosím nějakou iniciálu jako podpis, ať v tom neni bordel).
T.odpovědět 
 Re: Neuveritelna realita.20:46:06 04.09.2017
Ty jo, co vsechno hlava nevymysli. Takovy komentare tu skoro nebyvaji, je skoda si je umele vyrabet v hlave ci si v hlave mnohonasobne zvelicovat jejich zastoupeni.
odpovědět 
 Re: Neuveritelna realita.14:09:12 05.09.2017
To se Martas. pletes, tomu se rika augmentovana realita.
odpovědět 
  Re: Neuveritelna realita.20:34:41 05.09.2017
Už ty píčoviny nemelte kokoti :)
Georgeodpovědět 

 Slavíme 15:22:12 04.09.2017
Gratulace Ondřeji, včera jsem dal čistě svojí první cestu za 7a, měl jsem asi podobnou radost jako ty na čtvrtý pokus 28m plotna. Trošku jsme to oslavili a po dnešním otevření očí otevřu lezce a ty hlásíš taky svůj nový limit
KinimoD odpovědět 
 Re: Slavíme 17:17:27 04.09.2017
Podle toho osloveni si uz mozna po oslave oteverel oci, ale asi jeste nevystrizlivel, coz?
odpovědět 
  Re: Slavíme 17:45:17 04.09.2017
😂😂
odpovědět 
   Re: Slavíme 22:02:52 04.09.2017
To byl jen vtip můj otec sleduje mediálně adama ondru a vždy říká Ondřej adam :-D
KinimoD odpovědět 

 Od čeho jsou lezecké limity?15:59:10 04.09.2017
... Aby je A.O. překonával :) MOOC GRATULUJU!
Lukýnoodpovědět 
 Re: Od čeho jsou lezecké limity?16:17:16 04.09.2017
No a hlavně aby nás ostatní motivoval k posunu,mě osobně už asi ujel vlak na 9c jelikož je mi 26 a lezu tři roky čistě jen v rakousku bezpečný cesty. domácí písek jsem ještě ani nezkusil
KinimoD odpovědět 
  Re: Od čeho jsou lezecké limity?18:03:35 04.09.2017
Tak ho zkus,lepší lezení prostě není.
Aldaaodpovědět 
   Re: Od čeho jsou lezecké limity?18:19:07 04.09.2017
Přesně tak. A navíc máš šanci přeci jen IXc i když pro mě je v klasických oblastech vzdálené podobně jako to flatangerské.
odpovědět 
    Re: Od čeho jsou lezecké limity?22:05:51 04.09.2017
Rád bych okusil, pár věží a stěn jsem byl i okouknout ale jaksi tam chybělo jištění na které jsem z AT zvyklej
KinimoD odpovědět 
     Re: Od čeho jsou lezecké limity?22:09:54 04.09.2017
Jištění je tam až až
odpovědět 
      Re: Od čeho jsou lezecké limity?07:35:47 05.09.2017
Tak to budu muset ještě hledat, většinou jsem viděl věž 30m s jedním kruhem tak akorát uprostřed
KinimoD odpovědět 
       Re: Od čeho jsou lezecké limity?21:38:34 05.09.2017
jo to jsou jen nejaky kraviny co nikdo neleze, a povetsinou to prvovystupci nejako osirali a ted se nedaj lizt. Musis koukat po vykruhovanych obilenych sportovkach, tam je jisteni super
odpovědět 
        Re: Od čeho jsou lezecké limity?20:28:15 07.09.2017
To je bohužel minimálně zavádějící informace, spíš lživá. V 80. letech byli lezci znatelně odvážnější.
odpovědět 
         Re: Od čeho jsou lezecké limity?22:05:26 07.09.2017
Jo, jo, driv bylo vsechno mnohem lepsi :)
odpovědět 
    Re: Od čeho jsou lezecké limity?22:08:33 04.09.2017
jojo, navíc když na písku polezes ušmudlaný 8a fr.klasy (převedeno), tak polezeš nejtěžší cesty okolí a to stojí za to :D
fňukalodpovědět 

 Nejakej skalnatém ne.19:43:34 04.09.2017
Zdá se mi to nebo AO narostly svaly 💪? Jinak se Adamovi asi docela ulevilo, už může jezdit i jinam. Držím mu palce v hledání nové motivace.
Cakisodpovědět 
 Re: Nejakej skalnatém ne.23:11:04 04.09.2017
je nějakej nařachlej
chřipkáčodpovědět 

 Nejakej svalnatej ne?19:46:49 04.09.2017
Zdá se mi to nebo AO narostly svaly? Jinak se Adamovi asi docela ulevilo, už může jezdit i jinam. Držím mu palce v hledání nové motivace.
Cakisodpovědět 
 Re: Nejakej svalnatej ne?23:29:50 04.09.2017
je nějakej nařachlej
chřipkáčodpovědět 

 jiní08:47:38 05.09.2017
Strašně by mě zajímalo, jak se na to budou dívat, nebo jak to budou lízt jiní. Kdy to někdo další pošle, co řekne na klasu... Cesta je to dost specifická, podle toho, co říká Adam.
vrtulníkodpovědět 

 3x super10:31:43 05.09.2017
Adame, moc gratuluju. Anglicky bych rekl "i love this guy". Ne opravdu jsi pro me velkou inspiraci. Neskutecnej dric, usmevavej a pohodovej typek, co drti to nejlepsi co je a predava vse co vi dal a dal jinym. Toho si moc vazim a mam vzdy neskutecnou radost, kdyz se nekde mihnes a totalne to rozsekas. Fandim ti na cely care. Mej se fajn,uzivej zivota a at to dal leze.
wondrisodpovědět 
 Re: 3x super13:18:12 05.09.2017
Já bych anglicky řekl I like this guy. I love this guy bych vyhradil pro homosexuály, nevím, možná je to tvůj případ. Nějak se v angličtině ztrácí význam slova love častěji než v češtině.

Se zbytkem naprostý souhlas.
odpovědět 
  Re: 3x super21:16:57 05.09.2017
Bohuzel s tim love nemas pravdu. V anglictine se to zcela bezne pouziva zpusobem, ktery popsal komentujici nad tebou...
 atjoVodpovědět 
   Re: 3x super10:52:18 07.09.2017
Tos špatně pochopil. Já neříkám, že to anglicky mluvící nepoužívají, naopak vím, že to používají běžně, což jsem taky řekl tím "Nějak se v angličtině ztrácí význam slova love častěji než v češtině."

Já jen chtěl říct, že je podle mě na místě říct třeba "I like this guy".
odpovědět 
    Re: 3x super11:43:34 07.09.2017
Myslim, ze spise reagoval na toto: "I love this guy bych vyhradil pro homosexuály" coz v anglictine proste neplati.
odpovědět 
     Re: 3x super14:51:19 07.09.2017
Takhle to ajtoV zcela určitě nemyslel, přečti si, co napsal.
odpovědět 
      Re: 3x super19:41:14 07.09.2017
Ajto s velkou pravdepodobnosti mimo jine reagoval prave na tu vetu, kterou cituji a ktera neni pravdiva. Stejne tak jak tvoje naucne anglicke okenko o love.
odpovědět 
  významy12:36:22 07.09.2017
Eros, storge, agape, mania, filia...pokud ti to nic neříká, použij google, budeš chytřejší a nebudeš psát blbosti.
Áno, některá slova mají opravdu mnoho významů, nejen v angličtině.
T.odpovědět 
   Re: významy14:56:33 07.09.2017
Další důležitej, kterej se chová jak blbeček. Achjo. Normálně se nepíše ano áno. A vysvětlení žádný.
odpovědět 
    Re: významy00:23:35 08.09.2017
no, nejsi zrovna zdatný diskutér, ale to jsme věděli od začátku a myslím, že s tím dokážeme dál žít :-)
T.odpovědět 

 Adame, obrovska gratulace.21:27:06 05.09.2017
Adamovi obrovska gratulace.

Diskuze na lezci nikdy nezklame. Jak je mozne ze pod stejnou zpravou na ukclimbing.com je slusnejsi, obdivnejsi a zajimavejsi? Ze Adam jenom leze? Proto je tak dobrej. Neni dobrej, je nejlepsi. Ze Bc ma spousta lidi? Ano, ale prave jeden clovek na planete ma Bc a 9c, Adam. Ze z nej ucuravame? Samozrejme, protoze tohle je lezec.cz a protoze naprosta vetsina z nas nikdy nezopakuje ani 7c, natoz aby vytvorili 9c.
 zapalodpovědět 

 Wauu21:37:00 05.09.2017
A tim je zodpovedena otazka mimozemskych civilizaci minimalne jeden jedinec existuje
Jirkaodpovědět 

 Silence18:45:08 08.09.2017
Cesta se jmenuje Silence 9c :-)
V.odpovědět 

 Paradox jediného člověka přelézajícího 9c09:56:21 09.09.2017
Jen mne v souvislosti s Adamovým výkonem nemůže nepřijít na mysl jedna věc. Totiž jsou místa v Indii, asi nejen tam, kde po zvládnutí určité jógové techniky dosáhne člověk (v těchto našich západních měřítkách) mnohem vyšších výkonů. Já jsem tam viděl své a je to fyzikálně neuvěřitelné. Když jsem se pídil po know how "jógy" odhmotnění fyzického těla, zjistil jsem, že existuje jakási "šástra" - písmo, kde je tato technika známá tisíce let a předává se generaci po generaci. A my na západě žasneme, když někdo udělá shyb na jednom prstu :-) Možná to by nakonec mohlo být v západním světě klíčem pro další progres v jakémkoliv sportovním odvětví :-) Když současný jogín odnese, tak dobře dvoumetrákový balvan, holýma rukama...?? Kdo nevěří, ať tam běží :-) Gratulace Adamovi!
 Satyaodpovědět 
 Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c13:26:59 09.09.2017
problem je v tom, že když se tyhle "tajemství" porovnávají s naším tupým západem, tak to dopadá zajímavě - mistrovství v sumo vyhraje čech, šamani z džungle chtějí západní léky protože pomáhají proti duchům z džungle, v zápase šaolin proti MMA vyhraje MMA a tak dále ...
odpovědět 
 Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c21:32:51 09.09.2017
kdo ví, cos viděl a jaký drogy tomu předcházely...
odpovědět 
 Paradox lidstva21:47:27 09.09.2017
No jo, Indie, tam je vsechno mozne. Proto je to take ve vsem svetovy leader. Proc taky myslis, ze Adam se Sharmou kazdy rok jezdi natajnacku do Indie? Skryte am likviduji vsechny mistni prelezce 19c-cek.
Jinak je zajimave s jakou vervou konatele tebou jmenovanych zazraku odmitaji sve divy provadet pred kritickym objektivnim dohledem. A to jim vedecka obec byla a steje vice nez otevrena.
Mimochodem i v nasich koncinach jsou konatele takovych divu. Jen se nazyvaji jinak a i jejich konani ma trochu jiny cil. Kazdopadne vira hory prenasi a cokoliv, co viru podpori muze byt v jistych situacich dulezite, obzvlast v duchovne zalozenych koncinach.
odpovědět 
  Re: Paradox lidstva11:07:21 10.09.2017
Zázraky západu jsou lepší...jógou Gangu od výkalů se dosud nikomu vyčistit nepodařilo.:-)))
odpovědět 
 Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c19:19:12 10.09.2017
Hele já s tebou souhlasím. Když jsme byl v Indii, tak jsem tam na tržišti viděl takového dědu zvednout na penisu šurt těžký cca 6-7 kg. Přišel, vyhrnul, zvednul, vybral rupky a šel dál. Zíral jsem.
Bobrodpovědět 
  Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c20:49:23 10.09.2017
Vzhledem k tomu, Bobře, že máš placatej ... tak se to tobě prostě nemůže podařit jako nám s normálním...
Indiánodpovědět 
   Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c08:38:28 18.09.2017
Tohle nedělej, jsem si naprskal kafe do klávesnice a na monitor...
K.odpovědět 
  Re: Paradox jediného člověka přelézajícího 9c21:06:07 10.09.2017
tak si zajdi na freevideo a tam uvidíš věci co se dají s penisem a jinými orgány dělat - to by si nevěřil ...
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (22)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.