No s tím blbem nelze než souhlasit. Ale jakými atributy se lezec odlišuje od turisty? Zdá se, že se pohyboval lezeckým terénem. Nepochybně lehkým. Ale jak těžký musí být terén, abychom blba označili za lezce?
Nebo se snad lezec pozná podle lana, úvazu, maglajzpytlíku?
Sólo lezení - také lezení. Ale zdá se, že pokud by blb (=přeceňuje své síly) lezl free solo důstojnou obtížnost (holt pro každého jinak) a zhučel dolu, byl by to borec co měl smůlu. Když tam potupně volal o pomoc (obtížnost mu dovolila tam setrvat), je to blb turista.
Klídek, mě se to onehdá taky stalo. Jenže tenkrát mobily nebyly (ani vrtulníky s navijákem) tak jsem to musel odtraverzovat do bezpečí sám. Holt nová doba!
Jsem takhle jednou při sběru borůvek... ...zůstal sedět na vrcholku věže a nemohl dolů. Moje drahá polovička musela pro auto, tím autem domů pro lano a s tím lanem a autem pro toho vola na tý věži. Já zatím svazoval tkaničky od lezeček s gumou od kraťasů a dosažitelnejnema větvema. Takže každej Happyend dobrej:)) Lepší než kdyby spadl... a až půjdete na borůvky tak si dávejte pozor!
... chtěl jsem v reakci přidat jednu velmi podobnou storku... Jsem rád, že je nás (opravdu strašidelnejch blbů co občas někam vylezou a pak mají potíž) víc :-D
A, chytráci, ruku na srdce, komu se nic takového ještě nestalo? Jasně, nesundával vás/nás pták.
I když o zoufalém volání HS jsme možná uvažovali a jen ta případná ostuda - a následný kecy v hospodě (nebo dnes na lezci), nás donutily vyřešit to jinak...
proč vrtulník? Na stránkách píše HS, že je tam pouze pár lehkých cest, to neuměj nahoru dolézt nebo vyjít???Lehčí a levnější by možná bylo, vylézt nahoru normálně, pak k němu slanit a nevyhazovat prachy takhle za vrtulník!! Ale to by nebyla ta pravá AKCE!!!!!A mohli by se zapotit!!Jinak hlavně že se nikomu nic nestalo!!
To proto, že HZS nemá v popisu práce ušetřit, ale vyřešit situaci s ohledem na rychlost a bezpečnost záchranářů i postižených. K tomu použije prostředky které má k dispozici. To jestli to "stojí za to" obvykle neposuzuje. Pro nasazení vrtulníku má předpisy a záchrana z nepřístupného terénu tam uvedena je. Když je tedy počasí v limitech a vrtulník není nasazen jinde není co řešit.
to si piš, pěšky tam musí být minimálně stejně rychle!! a nepřístupný terén je jedna věc, a rychlost zásahu druhá_ než ho nabral do podvěsu, pak tam poletoval a stejně nic!!tak proč ho zachránit rychle a snadno!!stačí myslet
Dostat se rychle do Bělinovejch cest na Kozáku zas až taková sranda neni. Pešky z Mojžíře je nepříjemný suťový pole, cestou z vrcholu taky, matroš je navíc dost silně rozchrastanej a vystrojit slanění taky nebude jen tak (cesta má 3 dýlky)
jen trochu osvětlení k letecké a HS.
Musejí se prosazovat aby byly potřebný je to jiný sektor než státní. Nechci znevažovat jejich práci je také záslužná a určitě pomohly mnoha lidem to je jedna strana. Druhá je ta že když je povolají tak to trvá docela dost dlouho .Vzlet po cestě nabrání (Tisá) manik HS ,cesta , přílet , oblet , přistání vystrojení , vzlet vysazení , čekání záchrana, nabrání zraněného, přistání přeložení a zrušení podvěsu , transport, docela dost práce. Vrtule PČR přílet z chodu může nabrat a odlet do nemocnice(čas Praha-Labák 20-25 min).Co se vyplatí jak časově tak i náklady.Ze skušenosti jedou na vlastní triko.Mají možnost třeba jak HZS tak JSDHO mistní , na pomoc s vybavením , ale radši schánějí kolemjdoucí a turisty po kopcích atd. Je mnoho názorů a pohledů ale každá ruka a znalost terénu je dobrá když jde o záchranu nemusí jít o život stačí zlomená noha. Manik z Tisé těžko bude znát okolí Labáku , Švícarska atd. Kdo leze tak to zná a ví o čem píši. Nechci tady rozpoutat nějakou hádku ale jen píši svůj soukr názor. Složky IZS by měly spolupracovat.Zárubka