LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140253 cest
Nové přelezy:
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+

Stěny
Boulder Bar - Praha 7
Big Wall - Praha 9 - Vysočany
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5

Prodejny
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

CAO News 04/2005

Ke stažení je tu další - dubnové číslo horolezeckého měsíčníku severočeského regionu CAO News 4 / 2005.

Stáhnětě si CAO News 4 z Lezce (dokument formátu pdf, velikost cca 1,3 MB).

Letos už vyšlo:
CAO News 3 (cca 1 MB).
CAO News 2 (cca 1,1 MB).
CAO News 1 (cca 1,7 MB)


Domovská stránka CAO:
cao-news.webpark.cz


Lezec.cz   [úpravy] 07:20 19.04.2005Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Rájec10:16:39 20.04.2005
Popis honby za cestami v Rájci je vcelku výstižný. Vznikly jistě zajímavé linie z různých dílen, ale vznikly i omechované kvaky, které stejně nikdy nikdo nepoleze. Ve spěchu a honbou za počty cest zůstávaly volně ležet u nástupů kmínky náletů a zbývaly někdy i metrové pahýly pro hladké přistání prvolezců přímo pod nástupem. Tuhle rivalitu a honbu ( za čím vlastně ?) nějak nechápu. Myslím, že není asi ani nutné, aby byl bezpodmínečně okruhovaný každý masív a každá linie. Já tyhle ambice nemám, ale je mi trošku líto, že si jednou nebude moct udělat cestu třeba můj syn, nebo jeho syn....a to prostě proto, že jsou tu dnes lidi, kteří musí produkovat stovky cest za rok o které v podstatě zase tak až moc nikdo nestojí.....( stačí se podívat, které cesty a jak se lezou). Dva roky zpět to byl Ostrov, kde dnes všude svítí oranžové volanty ( cca 200 nových cest za necelé dva roky ). Vloni to byl Rájec - téměř 200 cest....a doufám, že oranžový krabice a kruhy nevtrhnou takhle masivně i do Tisí....
Cesty od Karla Běliny někdy do poloviny 90-tých let jsou většinou opravdovými skvosty....ale to co se děje dnes ( i pro nedostatek vhodných linií ) a všeobecnou soutěživost je mimo mé chápání....- Nehledě na možnou kritiku ochranářů ohledně barev kruhů krabic atd...které mění vzhled skály více než je nutné a hledisko bezpečnostní, kdy jsou opakovaně kritizovány bezpečnostní komisí ostré hrany dříků, které čučí ven ze skály více než je bezpečno.
I když v globálu je asi Karel a spol alespoň z hlediska horolezeckého jistě přínos, protože má z minulosti tolik zásluh, že mu lze asi jeho současnou zběsilost prominout ( a to včetně toho, že si přisvojuje staré cesty, které se dávno lezly, či nýtuje cesty jiných autorů - čima...atd. )
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Rájec11:05:04 20.04.2005
Užs něco z těch novejch cest lez?
Papoušodpovědět 
  Re: Rájec15:20:08 20.04.2005
A Tys?
_loser_odpovědět 
   Re: Rájec16:23:57 20.04.2005
Dá, dá, dá. Gut gemacht. Převážně logický linky, dobře vodjištěný. Třeba se tak trochu vodlehčí oblastem, který dostávaj čoud. Ostříží stěny jsou takový Bürschle votočený na západ. P.S. Ta pani to napsala moc pěkně.
Papoušodpovědět 
    Re: Rájec08:59:33 21.04.2005
Z těch Loňských jsem zamozřejmě něco lezl, tak do 30-ti cest. Jak jsem psal - řada z nich je zajímavejch a vcelku logickejch, ale je tam i řada kvaků na bludný kameny, celoročně mokrý skály ve stínu....atd...atd....ale logický a pěkný linky tam jsou....o tom žádná, ale stejnej počet jako počet novejch cest jich není.
Myslím, že článek v CAU vypovídá o vzniku těchto cest dost a další komentář je zbytečný.
Radimodpovědět 
  Re: Rájec16:01:14 21.04.2005
Dělat cesty s oranžovýma kruhama a krabicema, které jsou vidět na stovky metrů ,to je prasárna a hyzdění přírody/skal. Jenom aby bylo jako vidět, že to byl holt KB.tady by mělo ego jít stranou, ale asi nepůjde, to by mu někdo musel zlámat kosti. Stejně to časem částečně orezne a bude to ještě hnusnější.
Bobanodpovědět 
   Re: Rájec17:25:56 21.04.2005
Tak, tak. Neveril jsem, dokud jsem to nevidel (svitive kruhy, parezy...). Klinicka zalezitost. Prislo mi to docela odpudive.
jan pusodpovědět 
 Re: Rájec15:33:41 20.04.2005
Ahoj Radime, zdravím Tě z Děčína.

Ono je to těžký – krásný, dlouhý a těžký linie jsou už prostě pryč. Kdyby tu byly, tak dělá Karel určitě je (viz. třeba vloni, když vyčenichal parádní linku v údolní stěně Kořenáče). Když najde masiv, kde by šla udělat pěkná cesta, která za to opravdu stojí, tak pak nepohrdne ani vedlejším špinavým komínem nebo kratší stěnkou za „V“ a přeleze i to. Paradoxně se právě tyhle pětky s kruhama lezou nejvíc, jen si vzpomeň na „Těžkou lopatu“ na Cestáře v Ostrově. To je určitě nejlezenější cesta vůbec.. Jasně že by mohl něco nechat našim dětem. Ale pokud ho to baví, neporušuje pravidla, tak je to jeho právo dělat cesty. Já osobně jsem rád, protože po Dolní Žleb Companii nic nepřelezu :o)) po Bělinovi jo.

S těma pařezama, to je jiná a máš naprostou pravdu (i když – není to jen on sám). Ale tady bych rychlejší cestu k nápravě viděl říct to důrazně přímo jemu, nežli to moc ventilovat na internetu. Já to tak alespoň dělám..

Ty Ostříží masivy, o kterých píše Eva jsou ale parádní, ne?!

:o)
Houbaodpovědět 
  Re: Rájec17:06:10 20.04.2005
...ale tady bych rychlejší cestu k nápravě viděl říct to důrazně přímo jemu... nebo prostřednictvím HOSPULáckého styčného důstojníka Jirky Rosola, kterej je s Kodlem v Rájci imrvére :-). Ale vono napsat slohovku (no spíš takový vopáčko) vo Bělinovi, s různejma klíšema typu: můj syn a syn mého syna (uááá), je takový mediálně vděčnější.
Papoušodpovědět 
   Re: Rájec09:09:59 21.04.2005
Správce Rájce je Jirka Musil....zkuste se ho zeptat jak s Bělinou pochodil. COpak Kódla neznáte?
K těm synům a jejich synům je myšleno samozřejmě obrazně. Prostě závodnický trend kdy za rok či dva vznikne stejný počet cest jako za předchozích X desetiletí a to jenom proto, aby mi to náhodou někdo nevyfouk mi blízký není....ale cesty nedělám pro svou lenost, tak mi to může být teoreticky skoro fuk - i když mi je líto těm kteří příjdou v budoucnu a líní jako já nebudou.
K mediální vděčnosti....Papouši pokud budeš dostatečně soudný uznáš, že střílíš vedle - reaguju na mediálně publikovaný článek ( částečně i kritický ) v CAO NEWS který celou věc medializuje a sprostředkovává veřejnosti. Můj příspěvek je mé konstatování ani né tak kritika....prostě to tak nějak není můj šálek kávy a pohnutky lidí, kteří se předhání kdo kolik cest udělá za jakou dobu mi je nepochopitelný, zvláště je-li kvalita těchto cest a následná lezenost velice pofidérní.
Jinak musíš objektivně uznat, že z nových cest v Rájci se leze ve srovnání s těmi původními klasickými a logickými liniemi spíše méně cest ( nesmíš brát v potaz to, že vznikla řada staronových cest, které byly dojištěny, nataženy atd...)
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Rájec11:47:15 21.04.2005
Já bych neřek, že u Běliny jsou to nějaký ultra závody. Když si spočítáš, kolik Kodl nasekal za svuj lezeckej lajf (40 let) cest (tak 4000), tak nějaký dvě kila cest za rok jsou v normálu. No a že votluče kdejakej kvak, to taky neni nic novýho, prostě pro něj není malých cest a jeho apetit "skalně" plenit je takřka neukojitelný. Prostě přídeš ke klifu, vokoukneš směry a zkonzumuješ je. Proč bys měl čekat na to, až se náhodou uráčí někdo jinej? Ad lezenost: Nevim, tak často tam zase nejsem. Ale může se stát, že se ty klasiky časem vokopou a tyhle nový wégy přijdou vhod. Ale tady pro ty debaty k pivu jsem se málem nedostal k tomu, co je nejdůležitější: je to tam pěkný a je tam dost pěknej cest. A ty podzimní západy slunce nad tou plání posetou žloutnoucíma břízama!
Papoušodpovědět 
 Re: Rájec15:18:46 24.04.2005
Tak nevím, zrovna jsem si říkal, že konečně Belina dělá hezké, rozumně zajištěné cesty a ono je to úplně jinak. Rájecké údolí mi přijde docela perfektní. Žádný lidi, ticho a docela dobrý cesty. Stěny nad silnicí do Rájce mám přelezené tak z 80-ti procent a zatím paráda. Sem tam trochu lámavé, ale až se to trochu oleze, bude to OK. Samotné Rájecké údolí zatím nemoho komentovat, protože tam se "dolezu" tak za dva měsíce. Tam však kromě Karla působí značně víc lidí (bílé a modré kruhy) a obtížnosti cest budou úplně někde jinde.
Luboš Bezděkodpovědět 
  Re: Rájec19:21:07 24.04.2005
Souhlas. Dneska jsme oblezli Vozovou hradbu v
Ptačích stěnách - samé nové cesty od KB a moc pěkné.
Petr Jandíkodpovědět 

 Skalní město u Stříbrné15:59:59 20.04.2005
Nazdar lidi, byl jste už někdo v té nové "odtajněné" Algenovo oblasti? Podle těch obrázků v CAO News to vypadá hodně nadějně. Vyplatí se to tam zajet?
Doktorodpovědět 
 Re: Skalní město u Stříbrné17:02:47 20.04.2005
Další fotky jsou tady: http://www.webpark.cz/sasatoman/

A někdy minulý týden se tam objevila další věž „Kočičí skála“. Tu najdeš když klikneš na obrázek na úvodní stránce nebo tady: http://www.webpark.cz/sasatoman/Kocka/index.htm

Vypadá to fakt dobře.


Houbaodpovědět 
  Re: Skalní město u Stříbrné09:50:39 21.04.2005
No podle fotek to vypada fakt paradne. Jenom doufam, ze to tam nejak neprehani s nytama. Podle fotek to vypada na super odjistitelnost vlastnima jistitkama. I kdyz urcite se v nekterych mistech nytek sikne. ;-)
Martinodpovědět 

 Bernd Arnold16:47:09 20.04.2005
Pěkný úvodník. Docela rád bych si přečetl rozhovor s tímhle človíčkem. Leze ještě vůbec???
jhodpovědět 
 Re: Bernd Arnold17:04:54 20.04.2005
Jo zije a myslim ze i leze...
MArekodpovědět 
  Re: Bernd Arnold17:07:50 20.04.2005
Před lety míval i nějakej horošop v Lázních Žandov, kreis Saský Švajc.
Papoušodpovědět 
   Re: Bernd Arnold13:27:23 21.04.2005
Bernd určitě leze. Někdy před dvěma lety jsem se s ním bavil, tak měl na sobě krunýř a mluvil o tom, že hodil nějakou velkou mrchu do lana a trochu se pomlátil. Lezl ale pořád prásky. Vím že pořá lezecký závody v Neměcku každej rok.
Michal Vyleťalodpovědět 

 Skalní fréza23:22:49 20.04.2005
A proč se bránit diskuzi o kácení stromů na lezci? Každý, kdo Bělinu trochu zná, ví že vysvětlovat mu něco nemá cenu a to už vůbec,týká li se to lezení a kácení.
Tak proč to tu trochu nerozmáznout? Třeba si to přečte nějakej ochranář, zvřou nám skály a moci za to budou skoro včichni. Jednak Bělina, protože kácí stromy, vyhazuje ptáky z hnízda a dělá kruhy oranžový a né tmavý, jednak třeba já, protože seru na to mu něco vysvětlovat a protože lezu na písku s maglajzem a jednak i ti ostatní, protože neznám lezce, který by lezl stoprocentně podle pravidel.
Kdyby Karel odešel do důchodu před 10 lety udělal by nejlíp..
Horáčekodpovědět 
 Re: Skalní fréza11:55:52 21.04.2005
Loni mi řikal, že je to jeho poslední sezona. Ale byla to asi nadsázka: Nelezoucí Kodl je stejnej protimluv jako Bejvalej komunista nebo Bílej negr. No a vida už zase škodí. Možná byses měl někomu svěřit, takhle to v sobě dusit neni zdravý :-)
Papoušodpovědět 
  Re: Skalní fréza14:01:52 21.04.2005
dyt to v sobe nedusi, ale napsal to.
jan pusodpovědět 
  Re: Skalní fréza14:31:59 21.04.2005
"... prodám kravku a na podzim už nezaseju..." :)
jirkaodpovědět 
   Re: Skalní fréza23:05:39 21.04.2005
Velký problém pro mnoho lidí. Karel je jeden jediný a nejlepší i ve stáří. A proto je solí v očích mnoha lidem. Proč by mělo vadit, že vyruší nějaký plevel, který za pár let doroste, když zničená skála od vegetace už taková zůstane? Viděli jste Ádr z fotek před lety, když se tam těžilo dřevo? Paráda. A dnes? Mech do půlky stěn...
M.Š.odpovědět 
    Re: Skalní fréza08:06:17 22.04.2005
No záleží na tom, co rozumíš tím plevelem. Karel se nezastaví ani před 30 cm stromem, třeba na Čimě, v Ostrově padaly tak 15 cm stromy. Samozřejmě proti vyčištění skály od náletů, pěticentimetrovejch břízek nikdo nic nenamítá, ale Karel to přehání. Co se týká cest, tak mi nevadí, že dělá všechno jak kvaky, tak hezký, ale to co dělá kolem a nazývá to pořádkem by se měl zamyslet, ale to už u něj asi nehrozí.
Michal Vyleťalodpovědět 
     Re: Skalní fréza09:02:11 22.04.2005
Abych pravdu rekl, proti obcasnemu odstraneni naletove dreviny a citlivemu umisteni kruhu take nic vazneho nemam.
Na bezvyznamne kvaky lezu take. Sice mi zatim nestalo za to (krom srandy) o tom delat zapis, ale proc ne?
To malo co jsem videl v Ostrove a co. mi prislo zbesile. Myslim, ze kdyby to neudelal KB, lezec zaslouzily a charismaticky, ale nekdo zcela novy, tak to bude odmitnuty. Ala takhle je to "nas Kodl" a to je jina. To je ovsem jenom spekulace a treba uplna blbost - mi jen tak napadlo.
Pokud se nekdo omezi v zivote jen na lezeni, tak je holt omezenej a nevidi kolem. Tyka se to trochu asi kazdeho z nas. A nekoho a nekdy az moc.
jan pusodpovědět 
      Re: Skalní fréza09:49:33 22.04.2005
Tak nějak to Honzo asi bude.....pokud bych stromy kácel já, osazoval oranžový svítící volanty a krabice, přejišťoval bez souhlasu cesty jiných autorů asi by na mě někdo poštval ochranáře, displinární komisi ČHS, zmlátil mě a nebo poslal alespoň Papouše, kterej by to rozmáz po webech....ale takhle: " Vždyť je to náš Kódl...vždyť ho všichni znáte...." " A kolik ty si udělal cest, že do toho kecáš? " . To všechno bude platit do chvíle, než si o jeho kruh s ostrou hranou někdo rozpáře břich, nebo se napíchne na metrovej pahýl břízky.....A nebo se prostě pan Henchl ( ředitel CHKO ) pozastaví nad tím, že někdo kácí stromy kde se mu zachce a dává do přírodních útvarů něco co svítí na "kilometry" daleko.


K náletům mechům atd..: Z pohledu horolezce je samozřejmě lepší nezastíněná holá a suchá skála. Ale CHKO, PR, Přírodní památka atd... se nezřizují proto, aby tam byly chráněni horolezci, ale proto, aby tam byla zachována příroda v co nejpřirozenější formě. To znamená včetně náletů, mechů, a hnízdících ptáků, kteří jsou třeba na Čimě některým horolezcům tak naobtíž....
A do takové co nejčistčí formy samozřejmě oranžové železo a vykácené mítiny kolorované hromadami tlejících bříz všude kolem nezapadá....
Chování horolezců nebude vždy úplně košér a v souladu se zájmy CHKO atd....ale měla by být dodržována jistá hranice a to samozřejmě i hranice jistého vkusu a zábran....a Karel Bělina a řada dalších jsou z mého pohledu za touto hranicí, protože se domnívají, že jsou skály pouze pro horolezce a životní prioritou je zanechat po sobě co nejvíce železa v suché holé skále. Jako by neexistovali turisti, ptáci, jistá pravidla pro pohyb v CHKO a i jiní lidé, kterým se zrovna skála s oranžovým železem a bílými fleky nemusí líbit.
Jinak je mi úplně jedno jestli bude v Labskejch pískovcích 15 000 cest a nebo 20000 cest. Za svůj život to stejně nepřelezu....a i tak je z čeho vybírat či možnost zajet pár kilometrů za roh do Ostrova, Modřínu, Labáku, Saska, Jetřichovic atd...atd...
Radim Bzuraodpovědět 
       Re: Skalní fréza11:56:39 22.04.2005
No dobrý, teoretici. Ale položili jste si někdy otázku, jak by skály vypadaly bez prořízek, vyndanejch lokrů a vodrbanejch mechů? Asi by to byla velká mňamka, nad kterou by si pochrotával tak maximálně mechožrout Puš. Já fakt tady těm kecum moc nerozumim - někdo ufikne pár plevelnejch břízek (jiná věc je, že metr nad zemí, to taky moc nechápu), a najdou se jedinci ochotní psát litánie vo tom, co jako na to CHKO a blá blá. Viděli jste někdy, co udělá v lese jeden lesák s motorovkou za půl dne? A viděli jste někdy rejhy vod traktoru, kterej ty stromy sváží?
Když máte problém s vyčištěnejma skalama, tak co vás táhne jezdit do Frankreichu a Itálie, kde jsou klify sakumpéro zplanýrovaný?
Jinak se mi moc líbila ta teorie, že se chráněná území se zřizují proto, aby tam příroda zůstávala v co nejpřirozenější formě. Proč teda zelený choděj a vyřezávají křoviny - třeba ve Středohoří u Loun, aby tam mohly růst ty stepní bulšity?
Papoušodpovědět 
        Re: Skalní fréza12:10:57 22.04.2005
Eštěs zapomněl vokomentovat "našeho Kódla". By mě zajímalo esi bys psal stejný komentáře, bejt to někdo jinej
odpovědět 
        Re: Skalní fréza13:11:43 22.04.2005
Vzhledem k pluralu jsi asi oslovil i mne. Ja netvrdim, ze je nutne, dokonce ani rozumne cist vsechno, co na www nakladu. Ale kdyz to komentujes, tak alespon to komentovane bys mohl.
Pozadavek naprosto nulovych zasahu do skaly je za a) myslenka ktera se mi libi, ale vim ze je nepruchodna (tady a ted nepruchodna, kdovi jak to bude) b) Provokacni poza. Kovarova kobyla... zrovna Ty se v tom neorientujes?

Jde jenom o miru. I ja obcas odhodim neperspektivni mech ci drevinu, branici mi prustupu. Nikdy jsem do skaly nic nezvartal a ani nehodlam, ale jsou mista, kde kdyby nekdo tak ucinil, nazval bych jej svym bratrem.
Proste po odchodu by ta skal a okoli melo vypadat co nejvic (co nejvic, to neznamena uplne) tak jako pred prichodem.
Nikoliv tedy tak, aby bylo co nejvic videt, ze jsme tam byli. Pak ovsem nebude tolik videt, ze jsme tam byli... vadi?
Tedy v krajnich polohach mohu ku skale prichazet s dzainistickym pirkem a opatrne odstranovat zive musky abych jim neublizil a nejistit ani coky abych neodrel skalu. Na druhem polu ke kvaku vyasfaltuju cestu a na ni napisu : tady jsem byl a lezl, cesta je namalovana na skale a v noci tu je neon. Nebudu zastirat, ze prvni extrem je milejsi, byt se jej nedrzim. Nebudu ani zastirat, ze nektere kousky (nejen ostrovni) se mi zdaji prilis podobne (nikoliv totozne!!!) tomu druhemu.
Jde o miru! Mikoliv Miru a nebo Karla a nebo Honzu.
jan pusodpovědět 
         cesty13:53:16 22.04.2005
Ono to delani cest ma uz dneska asi jiny vyznam. Driv tu byl vrchol a na nej se vsichni bali. Az to nekdo prostoupil, udelal cestu a ukazal ze to jde a jak. Hledala se cesta " kudy a jak". Dneska se zbesile hleda kousek na sutru, kde jeste neni ouredne slapnuto. Hleda se "kde jeste by to slo".
Ja z toho radost nemam, kdyby tu byly nelezene cile...auuuuuu. Tak si na ne alespon hraju, ze jedu nekam kde to neznam a lezu bez pruvodce. Trapna onanie.
To delani je spis v jakesi uprave, jak vystizne poznamenal Papus pred nejakou dobou, tez v diskusi pod CAO, kterou jsem navic zacal, a to dost blbe (napalil jsem spatnou formulaci jineho, coz nebyl zamer/sorry). Dela se z pralesa park a nebo rovnou telocvicna. Parky i telocvicny jsou fajn, ale nejakej prales by mohl take zustat. Navic se to dala v oblastech, ktere jsou predurcene byt spis pralesy. To jsou ale u nas vsechny...hmmm, blbe.

Potreba kacet stromy je v knihach popsana i s vysvetlenim. Koho to zajima, at si to najde. Nevim je/li to pravdive. ale jiste to neni laskave ani nezbytne a bratri trapiste by mi to neodpustili.
jan pusodpovědět 
          Re: cesty12:08:54 27.04.2005
vyhubit vše. plevel je to, co lze odstranit. například puš. škoda že ten přístup /pušuf/ typu "aby všechno zůstalo pokud možno úplně stejný" nezačal uplatňovat v paleolitu. to by nikoho lízt na skály ani nenapadlo. nebylo by železo...
Doktor Xodpovědět 
         Re: Skalní fréza14:35:56 22.04.2005
Míra, jasně. Já si ze svejch potulek po Ostrově, Rájci a Tisý nepamatuju, že bych někde viděl ufiklej strom dál než pět metrů vod skály. Žádná průmyslová těžba. Maximálně snad v Rájci vokolo Mravenčí, ale tam se to nádherně prosvětlilo a ta věž tam teďka vyniká. Jinak - jen trochu na nástupu, vyházet sajgon a nálety ze stěny a trochu na vršku. Vono to opticky vypadá - manťáky ze dřeva podél skal - jakože Sodoma, ale ve skutečnosti je to jen pár stromů. No a Kodlovou největší chybou je, že to nekuchá u země. Pak by zřejmě nikdo neřek ani Ň.
Papoušodpovědět 
          Re: Skalní fréza14:50:36 22.04.2005
No ono nektere stromy jsou treba i jen narizle do pulky, praskle, ale nepokacene. Co je nejen ohavne, ale i nebezpecne az to nekomu padne na hlavu. (okoli Veze sudetonemeckych zidobolseviku)
Blitkaodpovědět 
        Re: Skalní fréza14:27:05 22.04.2005
Jsou skály přirozeně holý na sluníčku....Jsou skály uprostřed lesa plný hnízd a zamechovaný. Jsou břízky a pak jsou vzrostlé stromy s 30 a více CM průměrem ( viz. čima ). Jsou zaměstannci Lesů ČR a kde koho, kteří oprávněně a po předpokládám zralé úvaze hospodaří na svých či svěřených pozemcích. Pokud vím tak Kódl a další nejsou zaměstnanci ani CHKo a ani Lesů ČR. Kam by jsme došli kdyby si každý vzal motorovku vlítl do lesa a kácel stromy bez ohledu na to zda je jeho motivací to, že chce dříví na topení či onejtovat nějakej kvak. Můžeme samozřejmě lehce upravit skálu či přístup, ale kde je ta hranice.( ??)...znamená to to, že vlítnu s pilou ke mně za barák kde je mimochodem CHKO a pokácím "stoleté duby", které mi nepatří jenom proto, že stíní skalky které mám 100 metrů od plotu?
K CHKO: přečti si zřizovací listinu CHKO, PR, NP či zákon 114 sb. a zjistíš proč se zřizují přírodní rezervace atd.. Argumenty, že někde něco sázej v CHKO co se Papoušům či dalším laikům nelíbí jsou naprosto mimo mísu. Ti dotyční co tak činí tak činí z titulu svého úřadu ( narozdíl o od samozvaných prořezávačů atd..) a pokud se ti to nelíbí, tak si stěžuj.....
K Frankenjuře...právě v oné Fjuře je mnoho omechovaných a zelených cest uprostřed lesa a nevím zda má někdo potřebu či oprávnění vzít pilu a začít řádit po lese.....kácet, čistit, plenit na soukromých pozemcích
...jako horolezec tvé pohnutky chápu ale jako smrtelník názor: " Já jsem horolezec a kdo je víc " asi nestrávím...
Radim Bzuraodpovědět 
         Re: Skalní fréza14:49:41 22.04.2005
Frankraich = (AFAIK)Francie. To jen tak pro pořádek. Je ale fakt, že v tamních klimatických podmínkách (jFR,IT,SL,...) bys pořádnej les, lišejník a mech sotva nalezl. Navíc skal je tam tolik, že při své lenosti nemaj frantíci potřebu rozsáhlých teréních úprav, aby vyrvali matce přírodě nějakej ten kvak...
Tomodpovědět 
          Re: Skalní fréza16:35:06 22.04.2005
Díky za nápovědu pro kolegu-diskutéra. Jinak s tou leností - jak kde. V Pont de Roide u Mylhúz jsou masivy v lese. Pod skalama se moc nekosilo ale vršky masivu jsou pěkně vyrubaný. Viz fotky k apartnímu článku JirakSe www.lezec.cz/clanky.php?key=2309
Papoušodpovědět 
         Re: Skalní fréza15:04:05 22.04.2005
Tys psal, že se chráněná území zřizují proto, aby se chránila příroda v co nejpřirozenějším stavu. Já na to akorát opáčil, že si někdy i sami ochranáři dělaj z přírody zahrádku a místo, aby nechali pochcípat kavyly, hlaváčky jarní, vstavače a koniklece v náletovejch keřích a loukách, tak křoviska kolem nich prořezávaj, trávu kosej a nechávaj spásat ovcema. Z tohoto pohledu chápu prořízky ve skalách za činnost podobnou - chrání se tím skaliny, aby nezarostly bordelem.
Papoušodpovědět 
       Re: Skalní fréza12:50:22 22.04.2005
Doporucuju iniciovat zpracovani studie, co skodi skalam vic - stromy nebo lezci :-)
V.odpovědět 
        Re: Skalní fréza13:02:48 22.04.2005
nejvic blbci :-)
odpovědět 
         Re: Skalní fréza13:09:32 22.04.2005
Já taky nemám nic proti pročištění skal a když jsem se bavil s chlápkem z CHKO, tak taky říkal, že nálety na skalách (břízky a hlína) jim škoděj a nemaj nic proti čištěním, ale co dělá Bělina je snad něco jinýho. Neříkej Papouši, že jen prořezává??
Michal Vyleťalodpovědět 
          Re: Skalní fréza14:15:39 22.04.2005
Jasně, von to kácí průmyslově, ve velkym, a pak mu to po kamčácích vozej až k domu.
Papoušodpovědět 
           Re: Skalní fréza14:28:29 22.04.2005
Tak proto ma asi tak odflakly ty kruhy, misto aby to poradne zatlouk, tak kaci drevo
odpovědět 
           Re: Skalní fréza14:53:42 22.04.2005
Jo kdyby mu to tak vozili misto aby se to valelo vsude kolem. Hned by to vypadalo lip. Nejlepsi by opravdu bylo to naskladat na valnik a vyklopit mu to na zahradu
Blitkaodpovědět 
            Re: Skalní fréza17:15:02 22.04.2005
Pokud by to bylo takhle, tak to ovsem neni vec prirodni x upraveny, ale obycejna prasarna. Pro podobne mi nejak tolerance schazi.
jan pusodpovědět 
        Re: Skalní fréza13:07:17 22.04.2005
nejvic blbci :-)
odpovědět 
        Re: Skalní fréza14:38:07 22.04.2005
Jak jsem psal již výše....působení rostlinstva, mechů, ptáků, mrazu, vody atd. je vcelku přirozené. Přírodní rezervace, národní parky atd...se zřizují právě proto, aby mohly tyto přirozené vlivy působit a zásah člověka byl minimalizován či cíleně regulován....Neděje se tak všude, děje se tak tam, kde je označeno území jako přírodně cenné atd....
Takže závěr: Působení mechů, větru, vody atd...je na rozdíl od působení horolezců přirozené a děje se tak po milióny let. Má-li se rozpadnout skála pod nánosem mechů či trusem ptáků nechť se rozpadne. Chráněna jsou tato území právě proto, aby byly záchovány alespoň minimální plochy v původní formě a s původním přírodním cyklem.....
Radimodpovědět 
         Re: Skalní fréza16:24:28 22.04.2005
Působení horolezců je nepřirozené?
Papoušodpovědět 
          Re: Skalní fréza17:22:04 22.04.2005
A je.... Uz to zacina. "Polymer je taky priroda a ten clovek je taky zivej, zeano..." To je zajimavy jak malo lidi jezdi travit dovcu na smetak. A pritom je to taku priroda, neee? Chrani se to, ceho je malo a mizi, pred tim, ceho je moc a tomu mizeni pomaha. Vetsina lidi chce mit to zeleny zachovany. Treba bude jednou nekde posledni parkoviste a to bude chraneny...
jan pusodpovědět 
           Re: Skalní fréza15:44:08 23.04.2005
a co dyž je to jen alergik, který vzal spravedlnost (a pilu) do vlastních rukou... :-)))... dyť bříza... jeden z nejhorších alergenů... mnohdy jí proklínám, ale jsem lezecký poleno a představa operování na stěně (i pod) s pilou jakéhokoli typu je pro mě jako představa žánlucaPikiárda velícího hvězdné lodi ENTERprice... :-)
apropó ... Durex... nejlepší ochrana ;-)
Petrodpovědět 

 Neco pro Jonase00:17:25 23.04.2005
Me se libi neco pro Jonase. Nevite nekdo jaka tam je obtiznost. Taky bych si tam nekdy vylez:))).
Dablikodpovědět 
 .11:13:48 23.04.2005
Koukam, divam se a vidim, ze je tady skutecne prehrsel odborniku vzdelanych v oboru krajinna ekologie, a proto se taky rad pridam (vedecke disputace jsou me hobby). 1) Vzhledem k tomu, ze se jedna pouze o relativne male stromky a pouze v tesne blizkosti skal, tak tim zjevne chraneny ekosystem ohrozen nebude a nedelal bych okolo toho takovej humbuk 2) Pokud si nekdo mysli, ze chranene uzemni celky predstavuji rezervaci "puvodnich" prirodnich druhu, tak tomu tak skutecne neni. V CR takova uzemi uz proste neexistuji. 3) Z vlastni zkusenosti vim, ze ochranari nejsou zarukou 100% "spravneho" pristupu k ochrane zminovanych lokalit. 4) Zminovani jsou i ostatni lide (nelezci). Dost by me zajimalo, kolik procent turistu si tech pokacenej brizek a kruhu vubec vsimne a kolika z nich to bude vadit..... Ja osobne se rad u skal i opalim, takze K.B. jen tak dal, ale fakt by to chtelo urezavat co nejvic u zeme.
honzaodpovědět 
  Re: .22:07:53 23.04.2005
Urcite mas pravdu v tom, ze urizla brizka v blizkosti skaly ekosystem nenarusi, ale stve me, kdyz pod novou Belinovou cestou je nova hola mytina a kus dal pod cestou nekoho jineho je nasazeno spousta pokacenych stromu, at uz uplne vzrostlych nebo naletu. Ja jsem pro obcasne kaceni, napr v rajci se to castokrat hodilo, ale pride mi zhovadily strom pokacet a nechat ho tam lezet. Coz dela prave Belina. Minuly rok jsem po nem uklizel pokacene stromy v okoli Blizencu a Mravenci veze. Nedalo se tam projit po vyslapane pesine. Co se tyce oranzovych kruhu, je to samozrejme vec nazoru. Ja se snazim do prirody zasahovat minimalne, proto preferuji male borhaky nebo kruhy pred oranzovymi volanty a oranzovymi knihami. Blby je ze to co dela se stromama dala i s jistenim. Traba na vrabinci, Belinou osazene jisteni je osazene jen tak na pul a radeji si dam blbou smycku nez Belinuv borhak, resp ohly kus dratu zatluceny do skaly. A at se se mnou kdo koli hada ze to konkretne na Vrabinci tak neni.
Horacekodpovědět 
  Re: .22:11:27 23.04.2005
Urcite mas pravdu v tom, ze urizla brizka v blizkosti skaly ekosystem nenarusi, ale stve me, kdyz pod novou Belinovou cestou je nova hola mytina a kus dal pod cestou nekoho jineho je nasazeno spousta pokacenych stromu, at uz uplne vzrostlych nebo naletu. Ja jsem pro obcasne kaceni, napr v rajci se to castokrat hodilo, ale pride mi zhovadily strom pokacet a nechat ho tam lezet. Coz dela prave Belina. Minuly rok jsem po nem uklizel pokacene stromy v okoli Blizencu a Mravenci veze. Nedalo se tam projit po vyslapane pesine. Co se tyce oranzovych kruhu, je to samozrejme vec nazoru. Ja se snazim do prirody zasahovat minimalne, proto preferuji male borhaky nebo kruhy pred oranzovymi volanty a oranzovymi knihami. Blby je ze to co dela se stromama dala i s jistenim. Traba na vrabinci, Belinou osazene jisteni je osazene jen tak na pul a radeji si dam blbou smycku nez Belinuv borhak, resp ohly kus dratu zatluceny do skaly. A at se se mnou kdo koli hada ze to konkretne na Vrabinci tak neni.
Horacekodpovědět 
   Re: .19:30:40 24.04.2005
Jo přesně tak jak jsi to Honzo řekl!!!!! je to tak prostě když se dělají cesty a kruhy jsou 3 metry a nebo 30 metrů od sebe tak to je ochráncům jedno..když je tam skácená jedna nahnilá břízka u skal cca. 4 metry vysoká tak taky. Je tady pár jedinců co se nemůžou smířit s tím jak jde lezení dopředu a že se dělají pěkné cesty co na ně nemají a dělají je lidi ce je ani neznají....tak prostě začnou řvát udávat,bonzovat psát stížnosti a ono se vlastně nic neděje, ale těch pár jedinců se zviditelní ne jaký to jsou lezci , ale jaký to jsou pro normálního člověka"lezce" kokoti a ti za to můžou se se budou zavírat oblasti a ne normální lezci...takže všem kokotům běžte radši lozit a starejte se o svoji zadnici a nedělejte z komára velblouda.A jestli jste tak soudní tak začněte skákat těžebním strojům v lese pod kola...začněte prudit když se postaví další penzoin v chráněné oblasti a neserte se hlavně do lezení tam naděláte jen škodu!!!!!!!!!!!
odpovědět 
    Re: .11:07:42 25.04.2005
Teda čoeče, vem si tak 40mg diazepamu / rektálně/, zklidni se, znovu si to po sobě přečti, pak přečti celou diskusi a vyhledej psychologa. Taky je dobrý na vyblití emocí sex, rychlá jízda na motorce,dát si igeliťák na hlavu, ale internet nic moc.Jo, když vymítíme celé Krkonoše, tak to v globálu bude znamenat nic oproti vymýcení Amazonie, tady jde spíš o aroganci jedince, prostě se smiř s tím, že docela hodně lidem vadí oranžové a možná i nebezpečné volanty a mraky ¨naprosto stupidním způsobem pokácených stromů. Také víme, že Bělina nějaké nesporné zásluhy má, možná ho známe i lépe než ty, ale to neznamená, že si bude každý dělat co chce...no, ten Bělina možná jo, než se opravdu někomu něco stane nebo nám to někde zakážou. Představ si, že by třeba Bělina působil v Ádru- to by vlastně teď už asi nepůsobil:-)
Bobanodpovědět 
     Re: .21:00:05 26.04.2005
Bobane ty jsi od ADRU, že do toho tak vydíš????
odpovědět 
      Re: .17:12:20 28.04.2005
Jo...vydět nevydět, neumíííí čééésky ... jsem od Ádru,ale kdybych nebyl ,jaký by byl rozdíl? :-)
Bobanodpovědět 
 Neco pro Jonase odpoved Dablikovi14:37:15 16.05.2005
Všiml sis, Dabliku, jakou komentářovou bitvu jsi svým milým, neškodným a nikým NEPOCHOPENÝM příspěvkem rozpoutal??
:o))
Tak alespoň já se k Tobě přidávám: Mně se taky líbilo "Něco pro Jonáše"..
:o)))
Diskusím zdar!
mamlasodpovědět 

 dosaď si do závorky jiný parametry09:49:42 26.04.2005
Tuhle diskuzi jsem objevil jen náhodou a docela se bavím názorama na kácení pod skalama a starou ohranou písničkou o tom, co dělají v lese lesáci (motorová pila, traktory,..).
Dosaď si do závorky jiný parametry - les není státu (kterej obecně je těžkopádnej a svůj majetek si špatně ohlídá a často i hůře obhospodařuje. ten les třeba patří konkrétnímu Frantovi Vomáčkovi, nebo nějakýmu jinýmu Lojzovi.  A nějakej jinej Lojza (a jemu je  úplně jedno, jestli je to zasloužilej zatloukač kruhů)mu tam káci jeho les. Dosaď si do závorky Panťák, pod kterým ty lesy nepatří státu. Dosaď si do závorky svoje jméno, co kdyby ten les patřil tobě. Kde platí zákny (například  ta zásada o nedotknutelnosti vlastnictví) - jenom tam, kde to je soukromý a tam kde to je státní to můžeme pěkně po bolševisku rozkrádat.
A úplně bez ironie - tolik, docela rozumnejch názorů už sem v diskuzi dlouho neviděl.
zdra
hli
Hlínaodpovědět 
 Re: dosaď si do závorky jiný parametry16:11:36 26.04.2005
Ja jsem z toho uplne vedle. Co si mam kam sakra vsechno dosadit. Toho je tolik.:))))

Ze vas bavi se o tom porad dohadovat. Stejne na tom nic nezmenite, pokud nejste nejaci panibozi.:))))

Zdarec
Dablikodpovědět 
 Re: dosaď si do závorky jiný parametry17:01:39 26.04.2005
Hm. Ta motorovka a ten traktor je sice vohranej, ale jako měřítko (prořízka náletů vs. těžba hektarů lesa) to snad trochu poslouží.
Jinak s tim vlastnictvim: Já si dokážu představit, že mnohem víc vysilující než debata o pár břízkách podél skal se zasloužilym horolezcem je pro majitele stromů dohadování s ouřadem, jestli může na svym pozemku něco ufiknout. (za stromy dosaď kombinaci majitel baráku - památkáři - diktát, jakou krytinu má dát na střechu nebo jestli do střechy, která směřuje do dvora, může vrazit veluxy popř. majitel baráku - socdemáci a spol - vybírání nájemného dle vlastního uvážení).
Podle toho, co vim, v případě Rájec minimálně došlo k dohodě per huba. Řeči o bolševickym rozkrádání mi proto připadaj dost laciný. Silný pózy a gesta, znám. Dělal jsem to taky, když jsem byl mladší... :-)
Papoušodpovědět 
  Každej byl jednou mladej...19:09:51 26.04.2005
...blbec, než se stal starým blbcem. (To je podle Jana Wericha, jak zajisté víš, Papouši!)
Zdraví Širl (starej...)
Václav Širlodpovědět 
   Re: Každej byl jednou mladej...20:03:21 26.04.2005
Taky jeden od Wericha: Proti blbosti i bohové bojují marně.
Papoušodpovědět 
    Re: Každej byl jednou mladej...21:06:23 26.04.2005
A v otom to je
odpovědět 
     Re: Každej byl jednou mladej...07:33:21 27.04.2005
"Opravdova dospelost zacina ve chvili, kdy pochopis, ze ti nevyjimecni pitomci kolem tebe, jsou na tom stejne jako ty.
To nerikal Werich, ale jinej (Tuvim?), ale to snad nevadi...
jan pusodpovědět 
  Re: dosaď si do závorky jiný parametry09:08:25 27.04.2005
Papouši oba dobře víme, že se nejedná pouze o soušky či útlé březové nálety na kterých je asi domluvenej ( to ještě neznamená, že musí být pahýly metr nad zemí a všude i na cestách hromady tlejícího nepořezaného dřeva ). Třeba pod Čimou zbyly stromy o průměru přes půl metru a v Rájci se taktéž objevily pařezy po mnohaletých smrcích zamazané blátem. Je to samozřejmě boj Běliny s Hanouskem což je správce lesa okolo Tisé.....
Prostě a jednoduše je pro mne tato honba za prvovýstupy a " kobercové dělání cest " nepochopitelné, ale když to někoho baví, tak proti gustu žádný.......
Paradoxem je, že CHKO vyžaduje striktní dodržování zákona 114 pro pořádání drobných sportovních akcí a všeho co se děje mimo označené cesty a třeba na pověšení fáborků na stromy musím mít pro oddíl povolení a na stranu druhou běhají někteří jedinci po lese a kácí stromy padni komu padni - prostě je tam pěkná linie, tak strom nestrom, oranžový železo tam prostě bude....
Možná i z těhle důvodů je má pozice při vyjednávání drobností jako jsou cyklistické závody po značených cestách či mé komerční průvodcování čím dál složitější a ve stanoviscích z CHKO se objevuje zjednodušeně řečeno: Horolezci pořád slibují a pak se chovjí jako prasata....
.... Henchla znáš a víš, že pro něj je horolezec prostě horolezec ať se jmenuje Papouš, Bzura nebo Bělina.... . Nezakrývám to, že je mi to proti srsti i z toho důvodu, že se stěžuje vyjednání vyjímky ze zákona 114 pro lezení v těchto oblastech pro EXEX, právě z výše popsaných důvodů a naše poměrně velké úsilí a poměrně velká finanční investice vychází vniveč....prostě proto, že se někteří horolezci chovají jako prasata a na stranu druhou po mě požadují na sejití z cesty či prosté lezení či pověšení fáborku povolení, které posvěcuje kdo jiný...než právě pan Henchl... ( písemné podklady z jednání s CHKO či ministerstvem ti klidně poskytnu)... a věř, že právě i z výše popsaných důvodů jsme po 7 měsících jednání opět na začátku. Jsem zvědav jak to bude vypadat až bude žádat ČHS o opětovné vydání vyjímky pro přírodní památku Tiské stěny... ( to že bude zákon 114 změněn či zrušen je zatím v nedohlednu ).
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: dosaď si do závorky jiný parametry10:16:00 27.04.2005
Aha, na jednu stranu tomu začínám trochu rozumět, na druhou stranu tomu přestávám rozumět. Chápu, že Ti to může kazit byznys, ale to je mi celkem jedno. Nechápu ale, jak Ti pomůže, že tohle téma přetřásáš veřejně.
Papoušodpovědět 
    Re: dosaď si do závorky jiný parametry10:38:19 27.04.2005
Treba se Radim inspiroval nenechavymi novinari? A novinari, to je hruza, to asi vis.
Ale rajncekerecht Ty jsi mi pred nedavnem prekvapil neschopnosi (neochotou?) precist meziradkovou vyzvu : "alespon to nedokumentujte a nezverejnujte." (ne moji!).
Pokud Ti ovsem neco vadi a nejsi sam (tady asi Radim neni sam) a per huba to nejde, tak proc to tutlat? Ja tam casto nebyvam a tech par dni tam to nejak preckam, ale nadavani na tohle je slyset az na zamesenych buliznikach. :o)

Nicmene pri sobotnim lezeni u Vltavy, kde jsem si vybral nelezeny smer zacinajici v trnovniku akatu, s pokracovanim vylezem z previsle spary do bochanu mecuh a konci v ostruzini jsem si rikal, ze by mozna nebylo od veci treba ty ostruziny citlive presadit... :o)
jan pusodpovědět 
     Re: dosaď si do závorky jiný parametry11:04:12 27.04.2005
Ale mě je celkem šumák, jestli se to tutlá nebo ne, jen se pozastavuju nad tim, jak asi Radimovi může pomoci tohle srdce na dlani. Ale dost, já tu žvanim a utíká mi kšeft.
Papoušodpovědět 
    Re: dosaď si do závorky jiný parametry11:07:12 27.04.2005
Tady přece nejde o žádný kažení byznysu...tady jde prostě o to, že chování některých jedinců ovlivňuje horolezení, sportování či podnikání jiných prostě proto, že jsou horolzeci háženi do jednoho pytle...V podstatě nejde o to, že třeba i kvuli Bělinovi nedostanu já vyjímku pro svojí firmu, ale nemusí jí přísště samozřejmě dostat ani ČHS pro své členy atd.....
Proč to protřásat veřejně? Třeba proto, aby se někdo zamyslel. Diskuse vznikla na základě článku v CAO news o dělání nových cest..Karel je pokud vím členem právě tohoto oddílu....Nemusí samozřejmě přestat ve své činnosti...jenom se " umírnit " v rámci platných a i zákonem daných pravidel.
Radim Bzuraodpovědět 
     Re: dosaď si do závorky jiný parametry11:34:29 27.04.2005
Kodl je opět v CAO? Já měl za to, že šel na přestup někam jinam právě po konfliktu s jedním ze zdejších diskutérů. Ale to je spíš otázka pro Mykologa ze Helmova Žlebu, jak si koučuje ty svý koně...
Ale asi máš v podstatě pravdu. Pro uchování křehké rovnováhy v přírodě bude mezi horolezci nutné eliminovat všechny maglajzéry, zobrazovače maglajzérů, zatloukače, vytloukače, prořezávače etc., aby nám to náhodou neoplotili a nezavřeli.
Ale nějakej moc vostrej řez se asi nepodaří, bude asi dost spornejch případů. Vem si třeba Toma Sviště Pilku (Tom promine). Vyloučit ho preventivně, protože nese v příjmení stopy potenciálního kácení? Nebo ho naopak vynést do nebes, protože jeho nick je symbolem ohroženého hlodavce? Hodit do jednoho pytle, nebo do druhého?

Papoušodpovědět 
      Re: dosaď si do závorky jiný parametry12:03:30 27.04.2005
Podle takto nastavenych kriteri bych byl elimitovan podle vsech nastavenych parametru, krom jedineho-nic jsem nevytloukl. Vlastne hrebiky doma jsou taky priroda. Tak vsechno.
Ale tady se furt jenom mele dokola jen jestli toho neni trochu moc.
jan pusodpovědět 
       Re: dosaď si do závorky jiný parametry12:28:00 27.04.2005
už aby to bylo. eliminovat, eliminovat
Já IIodpovědět 
      Tak ještě jednou ten Bělina..15:02:53 27.04.2005
Je to tak – Kodl předloni z klubu CAO Děčín vystoupil právě po kritice jeho „práce“. Rok byl bezprizorní, letos nám „odpustil“ a vrátil se :o)

K internetu přístup nemá, proto mně trochu vadí, že se tu někteří do něj naváží, když nemá možnost se bránit. Neznat Karla osobně, měl bych z téhle diskuse dojem, že je to zákeřný démon s homelitkou v jedné ruce a párečkem sotva vylíhlých holátek v druhé.

Kdyby nic nedělal, tak by nic nezkazil. Na Vrabinci jsou opravdu asi dva ohnuté borháky, nějaký nepovedený bude v Ptačích stěnách, možná že v některých cestách v Ostrově, Tisé nebo Rájci by se našel i prvovýstupák. Těch kruhů ale kvalitně a naprosto bezpečně sám zatloukl přes 4000. A každý rok vymění několik desítek špatných kruhů, několik desítek slaňáků a dodá ze svého několik desítek vrcholových knížek včetně stojanů. To jsou celkem nepředstavitelná čísla, ne? (Alespoň pro toho, kdo někdy vyměnil alespoň JEDEN slaňovací kruh.) Kdo tady na severu leze II – VIIc, tak leze (třeba aniž by si to uvědomoval) z 80 % Karlovo cesty. A jsou to nádherné cesty. Jestli má při tom množství 0,1 % zmetků, tak já pořád myslím, že pro nás softlezce, toho dělá víc než kdokoliv jiný.

A jedna malá příhoda z natáčení: Lezli jsme jednou na jaře na Rájskou věž v Tisé. Najednou Karel špitnul (to je co říct – u něj): „Ty vole, tady má ňákej pitomej fógl vajíčka (krkavec). Rychle dem pryč ať se tam může vrátit..“ A pak mě ještě poprosil, ať to dám do CAO News, aby se tam zbytečně nelezlo :o)
Houbaodpovědět 
       Re: Tak ještě jednou ten Bělina..09:10:40 28.04.2005
Čao HOUBo, ono to navážení není zase asi tak hrozné....Karel si to asi v mírných obměnách vyslechne i osobně...trošku více citlivosti při volbě barvy a prořízce stromů, popřípadě se optat autorů než jim onejtuju cestu a může být horolezci vysvěcen, protože to co popisuješ je nesporný fakt a to co lezu třeba já je především z Karlovi dílny. Kruhů povyměňoval bezpočet o tom taky žádná...
Na stranu druhou pokud by ty cesty neudělal on, udělal by je někdo jiný....nebylo by jich třeba tolik v tak krátkém období, ale skály tady budou jistě déle než Já, nebo než Karel.....
Karlovy zásluhy nikdo nepopírá a jsou pravidelně prezentovány v CAO news, v Lidé a hory atd...
Co do množství v těchle oblastech nemá konkurenci. V Tisé vyměňuje kruhy, ale i Jirka Rosol a lidé od nás z oddílu v rámci brigády ( odhad bych tak na 50/rok ), v Rájci správcuje Jirka Musil ( taktéž Hospul ), v Ostrově působí Hoblák, kterej udělal i průvodce....No prostě Karel je vyjmečný, ale není jediný.
Pokud lze považovat dělání cest jako závod tak nejlepší je.....ale jak jsem psal výše je mi jedno jestli bude 10 000 cest v Labských pískovcích v roce 2005, nebo 2050 a je mi jedno jestli je udělají němci ze saska, Bělina, Kýsa, Rosol nebo jejich děti či vnuci....pokud tak bude činěno citlivě v rámci dohodlých pravidel a křehké rovnováhy mezi státními orgány a horolezci.
Radim BZuraodpovědět 
  Re: dosaď si do závorky jiný parametry10:33:37 27.04.2005
Ad těžba hektarů lesa, ta je řízená zákony, a není jednoduché ani na vlastním pozemku cokoliv vytěžit. Navíc tuším platí, že za každý vytěžený strom je potřeba zasadit nový ...
cifraodpovědět 
   Re: dosaď si do závorky jiný parametry10:36:06 27.04.2005
To maximálně v pohádce Ať žijí duchové.....
odpovědět 
    Re: dosaď si do závorky jiný parametry10:57:54 27.04.2005
Ne, to je fakt. To lesní správy tvrdě vyžadují.
Kuba Turekodpovědět 
    Re: dosaď si do závorky jiný parametry13:28:30 27.04.2005
"hajnýý je lesááá pááán... všemi je milováááán..." :-) to je vono??? Tam je " za každý strom dáme, sto malých do školky... "...(bermež si příkladu... :-))... mimochodme krásnej film... :-)
Petrodpovědět 
     Re: dosaď si do závorky jiný parametry13:36:13 27.04.2005
nebo tam bylo pět(???)...:-))... sakra ta paměť...
P...odpovědět 

 Pohled do vlastní duše22:17:26 27.04.2005
Koukám kritiky je tu dost ale co začít takhle s tím kolik kdo vyměnil kruhů,slaňáků,vrcholových schránek.Ono se lépe kritizuje nežli něco dělá pro druhé horolezce co?
Ale musím říci že u počítače vám to jde skvěle.
Kýsaodpovědět 
 Re: Pohled do vlastní duše09:29:40 28.04.2005
On už to výše popsal Houba....
Karel je jistě fenomén, ale to ještě neznamená že by se proto měly zavírat oči před " jistými nedostatky ", které jsou jistě menší než pozitiva.
Jsem překvapenej, že jsou tvůrci cest chápáni skoro jako spasitelé, bez kterých by horolezectví neexistovalo....jistě by existovalo, cest by bylo méně, byl by prostor pro jiné a po delší dobu. A třeba by nebyly nabroušené hrany mezi CHKO a lidmi, kteří v daných oblastech žijí, provozují turistiku, podnikají atd..
Pro mne osobně mají minimálně stejný podíl na bezpečném rozvoji lezení v naší severní kotlině lidé jako: Jaromír Rada, Ota Louka, Jaroslav Mlezák, Patrik Černý, a řada dalších...., kteří nejsou mediálně opěvováni pro počty prvovýstupů, ale věnují začínajícím lezcům a i těm zkušeným obrovské množství času, práce, úsilí a je za nimi vidět minimálně stejný kus práce, která poznamenává stovky lidí i když v ruce nedrží rourák.....
Radimodpovědět 
  Re: Pohled do vlastní duše08:50:34 29.04.2005
Vymena jisteni a slanaku je jiste vec zasluzna a kazdemu kdo to dela budiz cest a slava. I kdyz za tohle se zrovna moc netleska. Skoda. Jini zase uci lezt a nekteri stale jeste zadarmo. Takova delba prace.
Tvorba novych cest je trosku asi neco jineho. Kdyby to byla jen a jen sluzba ostatnim, tak by bylo znamo mnoho pripadu, kdy prvovystupce dosel k rozdelane ceste a zjistil ze ji mezi tim nekdo dodelal a byl by hrozne rad a dotycnemu by dekoval, ze mu s tim pomohl. Ja nevim, stava se to casto?
Prvovystupci si zaslouzi obdiv a take ho maji. A take maji sve nepratele, to ten obdiv sebou nese.
Ale v tomhle a podobnyh pripadech, kritikum asi sotva jde o zavist a nebo touhu se stat viditelnym. protoze takovou kritikou si jeden ani druhej moc obdivu nenahrabe, naopak to schyta ze vsech stran a taboru. To, ze k veci maji vyhrady i lezci asi svedci o tom, ze to nejaky problem je. A ze je to problem mezi lezci.
PS. Take jsem potkal horolezce, ktery se zase ohanel vsude tim, kolik vysadil stromku. Sazel je, podle toho co povidal, naprosto nesmyslne a vsude. Kazdej je jinej
jan pusodpovědět 
 Re: Pohled do vlastní duše17:24:56 28.04.2005
Jo ,jako O.J. Simpson- také dával spousty peněz na charitu a pak chudák sejmul svou ženu a jejího milence a zlej soud ho chtěl za to dostat do lochu a ještě byl chudáček černej. A tak tam nešel. Přece si nemyslíš, že když někdo udělá nějakou prima věc pro lezeckou obec tak potom může kurvit okolí podle svého. Kýso , vzpamatuj se, mluví se o tom mezi lezci opravdu už dost, není to banalita, právě proto, že jde o Kodla a jeho ego a neschopnost naslouchat.Článek v Everestu- "a náhodou měl u sebe zrovna motorovku", no to mě pobavilo.
Mácaodpovědět 
  Re: Pohled do vlastní duše22:38:45 28.04.2005
Radime,
píšeš nelogické věci. Horolezci bez prvovýstupců by neměly co lézt, protože by neexistovali žádné cesty. Vývoj v lezení ať chceš nebo nechceš ovlivňují. Vždycky musí někdo udělat novou, pokud možno težší cestu a to je pokrok. Platí to jak pro písek tak i pro vápno.
Prvovýstupci jsou zvláštní sorta lezců - objevitelů. Nejsou horší,nejsou lepší jsou jiní. Není každý ochotný věnovat svůj čas dělání cest. Zkusil jsi někdy udělat kruh nebo slaňák? Většina lidí půjde raději lézt. Dobře je to popsáno v knize Pískaři, která je jim věnována.
Je třeba je pochopit a to je tvůj problém. Jsou lidé, kteří pouze cesty přelézají a pak ti co je tvoří.
Já osobně jsem rád, že mohu lézt v Rájci a Tisé cesty od takových lidí jako např. Tschunko, "Prcek" Slavík, "Špek" Slanina, Jarda Maršík, Bělina, Kýsa, Hoblák, Voves, Lukavský, Hudeček, Maršík st. a ml.,Musil, Šilhán, V. Šatava a řada další. Je to kus historie a jejich cesty byly ve své době milníky.
Je mi jedno jestli občas něco není perfektní. Kdo nic nedělá nic nezkazí.
Připadá mi malicherné kritizovat Bělinu s ruční pilu. Myslíš, že nadělá v přírodě více škody než čtyřkolka Švarcíka, gazik německého pronajimatele honitby, který může jezdit kamkoliv nebo ruského dřevorubce s motorovou pilou z Libouchce? Jdi se podívat do Rájce a pak diskutuj.
Jardaodpovědět 
   Re: Pohled do vlastní duše23:24:26 28.04.2005
No to je diskuze??? takže někdo dělá cesty a je podle pár lidí škůdce??...Důvod nechává po sobě skácenou "břízku"a nebo "prořezanej keř" pod jednou cestou,dále dělá moc cest za rok a nenechá nic pro budoucí generace???Co je to s Vámi??koukněte kolem sebe co dělají lesáci, podnikatelé s přírodou, ale to je podle Vás ohraná písnička, ale to jen z důvodu, že na ně nemáte tak řvete a řvete na někoho koho můžete schodit a poškodit a sami ze zviditelnit jak jste dokonalí.no doufám, že nebudete řvát moc hlasitě, aby další Vám podobní v podobní z druhé strany ochranců v kostýmech zelených ochranců se taky chtěli ukázat jak jsou užitečný, ale ne tam kde by měli na to jsou nuly, ale tak aspoň zavřou pár lezeckých oblastí a vykážou nějakou činnost.tak jen tak dál......
odpovědět 
    Re: Pohled do vlastní duše06:05:59 29.04.2005
marjá panno... proč jsou některý lidi tak nahlouplí??? Proč si myslí že za kritikou se skrývá touha stát se tím nejviditelnějším... ano- "tady, tady sem... a jsem to já", ale máte smůlu nepodepíšu se... ale co, neudělal jsem ani jednu cestu, ale ani jsem neproklestil jedno křoví... Karel je osobnost (to zní z obou stran), přínos, velké + na české scéně... ale když to jde dělat jinak (ohleduplněji) a někteří to tak dělají, proč mu nenavrhnout ať to tak taky dělá... a myslim, že to se tady snaží někteří [většinou příspěvky s podpisy :o)]prezentovat...
Petrodpovědět 
    Re: Pohled do vlastní duše09:29:01 29.04.2005
Mám pocit, že jsem ti už jednou doporučoval ten rektální diazepam, tak pokud ho nemáš, upaluj pro něj, pokud ano, přidej ještě jednu tubičku.
Bobanodpovědět 
    Re: Pohled do vlastní duše09:31:04 29.04.2005
Pokud by jsi četl pozorně a zvládl by jsi se podepsat nekydal by jsi takový nesmysly
Radimodpovědět 
   Re: Pohled do vlastní duše09:26:36 29.04.2005
Tý woe, Šatavis a historie? Neopisuj všechno z knížek, ty cesty zase nejsou tak staré...:-) Každopádně lezeš asi dost dobře, Šatavis moc lehoučkých nemá...
Bobanodpovědět 
   Re: Pohled do vlastní duše09:29:26 29.04.2005
Milý Jardo, trošku se nám do vcelku věcné diskuse vkrádá demagogie. Jasně jsem psal, že Kódlově práci a ostatních objevitelů čest. S tím, že mám pouze k některým "objevitelům" a jejich postupům jisté výhrady ( Oranžová barva, kácení stromů nikoliv pouze ruční pilou a nikoliv pouze náletů, dojišťování cest jiných autorů či přisvojování prvovýstupů, které lezli mý oddílový kolegové již v patesátých letech a byly z dílny sasů atd..). Pískaře jsem četl, krásná kniha a lidé co v ní figurují budí úctu....stejně jako Kódl a další, což neznamená, že na jeho adresu není možné říct ani slovo.....
Jak jsem psal pokud někdo chce dělat stovky cest ročně kobercově na malých lokalitách a závodit....ať tak činí, když ho to baví ( i když z mého pohledu nevím kam ten spěch, když cest jsou již nyní tisíce na tak malém kousku území a proč nenechat něco pro budoucí generace lezců ) . Jsou jakási obecná pravidla, které platí i pro ně.

Každopádně takový ty kydy, že to dělaj pro mne jsou naprostým nesmyslem. Dělají to pro sebe. Chtějí být součástí lezecké historie, chtějí být v průvodcích, chtějí být opěvováni v horolzeckých časopisech a chtějí, aby jejich cesty lidi lezli i za 50 či sto let.....pokud by nešlo o jejich ego, ale o blaho ostatních lezců nehandrkovali by se o každý volný šutr a přijali by pomoc " kamarádů " ( jak to hezky poeticky popsal Honza Puš )
Mohu tě uklidnit, do Rájce chodím lízt, venčit psa, na Běžky, na kolo, na houby, na procházky s prckem, .....mám to za rohem
Radimodpovědět 
   Re: Pohled do vlastní duše09:58:21 29.04.2005
Houbelec do toho tady vidím, ale neodpustím si (nezpochybňuji zásluhy a objevitelství, ostatně jako všichni tady v té diskuzi).

Mají se lezci chovat stejně jako čtyřkolka Švarcíka, gazik pronajímatele, nebo ruský dřevorubce ?
Nebo se chtějí chovat jinak, lépe, když už si každou chvíli berou do pusy slova jako Příroda, splynutí s Přírodou apod...
cifraodpovědět 
  Re: Pohled do vlastní duše14:27:43 02.05.2005
Ještě k tomu článku v novým Everestu, koukal jsem teď na fotku jak tam leze Frona a koukám na ty pokácený stromy dole, to je náhoda, že zrovna lesáci to pokáceli pod sklálou to je dobře. A co na to řeknete Houbo, Kýso a vy další? Ta padlá borovice tam dole!!!
Michalodpovědět 

 Rájec23:27:28 28.04.2005
Radime asi jsi mne nepochopil.Já Karla Bělinu ani sebe a ostatní prvovýstupce nemám za bohy.Jen jsem chtěl říci že kdo nic nedělá nic nepokazí.Já také nejsem bez chyby ale raděj Karlovi u piva řeknu co si myslím že je špatně a co dobře.On si tedy stejně udělá většinou co chce ale někdy mi dá za pravdu a pouvažuje a to je pokrok.Je to starší lezec se spousty skušeností kterých by si měl mladší vážit.Některé jeho nové cesty jsem si vylezl a mohu říci že mají dobrou linii a jsou udělány s citem.Nechtěl bys Radime někdy přijet udělat si prvovýstup,zatlouct si kruh nebo slaňák a pokecat?Třeba by jsi trošičku změnil názor a hlavně bys to neventiloval na internetu kde to stejně nemá moc váhu.On Karel internet nemá a já mu to papouškovat nebudu.
Také jsem rád že Karel dělá lehčí cesty s kruhy jelikož i horolezec stárne a i já budu šťastný až ve stáří budu moci vylézt krátkou trojku s kruhem.
To je vše a dál se už zde nebudu vylévat.
V sobotu v Rájci.
Kýsaodpovědět 

 Rájec23:31:44 28.04.2005
Radime asi jsi mne nepochopil.Já Karla Bělinu ani sebe a ostatní prvovýstupce nemám za bohy.Jen jsem chtěl říci že kdo nic nedělá nic nepokazí.Já také nejsem bez chyby ale raděj Karlovi u piva řeknu co si myslím že je špatně a co dobře.On si tedy stejně udělá většinou co chce ale někdy mi dá za pravdu a pouvažuje a to je pokrok.Je to starší lezec se spousty skušeností kterých by si měl mladší vážit.Některé jeho nové cesty jsem si vylezl a mohu říci že mají dobrou linii a jsou udělány s citem.Nechtěl bys Radime někdy přijet udělat si prvovýstup,zatlouct si kruh nebo slaňák a pokecat?Třeba by jsi trošičku změnil názor a hlavně bys to neventiloval na internetu kde to stejně nemá moc váhu.On Karel internet nemá a já mu to papouškovat nebudu.
Také jsem rád že Karel dělá lehčí cesty s kruhy jelikož i horolezec stárne a i já budu šťastný až ve stáří budu moci vylézt krátkou trojku s kruhem.
To je vše a dál se už zde nebudu vylévat.
V sobotu v Rájci.
Kýsaodpovědět 
 Re: Rájec00:36:56 29.04.2005
Radim,
píšeš kolik kruhů bylo vyměněno v Tisé díky oddílu Spartak Ústí n.L. Tvůj odhad je však nadsazený. Realita je cca. 15 kruhů ročně. Kolik jsi vyměnil osobně víš sám.
Jirka Rosol
správce oblasti Tisá
j . r o s o l @ a u d i t l i n e . c zodpovědět 
  Re: Rájec09:44:48 29.04.2005
Vím že když se zpracovával grant....žádali jsme o 50 kruhů/rok dle tvých podkladů a žil jsem v tom že to tak je...v podstatě je to asi fuk. Karel vyměňuje kruhy za tebe i náš oddíl stejně jako i za jiné správce. Všichni včetně mě mu za to vyjádřili dík. Nepsal jsem nic o tom, že bych je vyměňoval já, psal jsem o tom, že je vyměňují ve spolupráci s tebou i lidé z oddílu, mimochodem z materiálu ČHS a s vrtačkou od ČHS, která je i díky mě. Každý má nějaku roli....někdo tluče kruhy, někdo se stará o nováčky, někdo o peníze, někdo o další akce horokurzy a zájezdy, někdo o materiál a pak jsou takoví kteří se nestarají o nic a jenom lezou anejsou třeba ani organizovaní a ani nijak přínosní... a samozřejmě i oni mohou mít svůj názor a nemusí se jim to líbit a kdyby někdo naprosto anonymní nehorolezec vyjádřil to, že se mu tam kde se rekreuje nebo bydlí nelíbí oranžové železo či tlející břízy má na to stejné právo říct to.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Rájec09:53:42 29.04.2005
Kódlovi jsem to Kýso říkal již před více jak rokem na ptačích věžích, mnohokrát jsem se o tom dohadoval s Jirkou Rosolem....pohledy na věc jsou různé a každý má svojí hlavu. Dnes odjíždím na jih, takže v sobotu nebudu. Není samozřejmě problém při nějaké příležitosti Kódlivo sdělit můj nesouhlas s jistýjmi drobnostmi, ale neřek bych že ho to bude zajímat....třeba i proto, že jsem anonymní průměrný lezec, který cesty až na dvě vyjímky nedělá....( protože se domnívám, že pro moji výkonost je jich na celý život až dost ). Jinak hezkej víkend a je škoda, že se to tady zvrhává do osobních výpadů a podpásovek....
Radim Bzuraodpovědět 

 Pánové-já žasnu!!!!15:30:37 05.05.2005
Jako strážce CHKO vám děkuji za návod za co vše vás mám postihovat. Pěkně si ser... do vlastního hnízda.Pokut si šéfstvo přečte vaše kydy, pak stačí aby toto bylo požito proti vám. Určitě se budete divit když se stane pravá strana Labáku" Národní přírodní rezervací" a lezení se tam uplně zakáže nebo, silně omezí. Pánové, až to nastane, tak si vzpomeňte na to že jste nás ktomu navedly. Jen tak dál. My spočítáme ty tuny želaza, vaše nedovolené prořezávky,atd. a máme vámy poskytnuté podklady,a pak jsme nuceni jednat. Ještě jednou děkuji. dědek.
JK: stražce CHKOodpovědět 
 Re: Pánové-já žasnu!!!!16:05:24 05.05.2005
Hjůstne, máme problém! Tvrdej ranger DžejKej se nás chystá nahrnout do Labe! To abych si snad pořídil na svoji obranu nějakýho KampfHunda...
Papoušodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!16:44:44 05.05.2005
Von hunda má, sice jen starou RTW, ale na dálku se to nepozná!
Bobanodpovědět 
 Re: Pánové-já žasnu!!!!16:26:48 05.05.2005
1. V dnešní době se stejně nic neutají (viz. průsery CIA s výslechy věznů v cizině nebo naše politické aféry).
2. Pokud si domácí lezci, potažmo ČHS nedovedou zjednat pořádek sami pak na to zákonitě v tomto "právním prostředí" doplatíme od Moravského Krasu, přes Ádr až po Labák. Jenom škoda toho principu kolektivní viny. Proč mám já pikat za průsery někoho jiného? = české zákony v této oblasti stojí za ... Proč nikdo není schopen chytit viníky a po zásluze ocenit. Hodit to na všechny je totiž jednodušší. Zákonodárce lezení zakázal a proste si kolektivně a pěkně poníženě o vyjímky. Líbí se mi přístup uplatňovaný např. v USA: Zde jsou při přístupu do parků a rezervací stejné podmínky pro všechny občany a při porušování dohodnutých pravidel seknou přes prsty viníka a né všechny. Naše právní prostředí vytváří prostor pro vrchnostenský přístup, korupci a nejasnosti.
3. Ten tvůj pravopis je opavdu síla. Měl by jsi s tím něco udělat. Prostuduj si trochu shodu podmětu s přísudkem.
motákodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!16:28:27 05.05.2005
ten předchozí komentář je pro "rangera". Papouš se mezi nás nacpal nedopatřením
motákodpovědět 
   Re: Pánové-já žasnu!!!!16:44:35 05.05.2005
To jsem samozřejmě nechtěl. Jinak s Janem Kampfem, strážcem CHKO, jsem před časem vedl mailovou debatu a zdál se mi vcelku rozumnej. Tady se ale vobčas rozpumprlikuje, že čumim. Například netušim, proč budou klimbéři pykat za tuny železa?
Papoušodpovědět 
    Re: Pánové-já žasnu!!!!16:47:51 05.05.2005
Bělina s motorovkou na straně jedné a Kampf s RTW na straně druhé, to by byl souboj titánů a mnohé by se i vyřešilo.
Bobanodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!17:38:59 05.05.2005
To, že pan Bělina chrání svým jednáním jedinečnou a neobnovitelnou skálu pískovce by mohl chápat každý.......no a nechápe nikdo, ani pan JK CHKO...
To že druhý jmenovaný nezná pravopis mu také cti nepřidá...
Ale ani Ty jsi neudělal překlep ale hrubku ve slově pykat...
Co teď s tím?
Martin S.odpovědět 
   Re: Pánové-já žasnu!!!!18:32:10 05.05.2005
To jsem ale Piko, nebo Paco? :-) Před pikolou za pykolou nikdo nesmí stát nebo nebudu psát:-)
motákodpovědět 
   Re: Pánové-já žasnu!!!!14:22:11 11.05.2005
Odpovídám panu Martinu S. Za svůj pravopis se můžu jen omluvit,a litovat že jsem se narodil tady v pohraničí v roce 1932, a že pak byla válka, a že pak byl odsun a že pak jsem školní docházku končil na polský škole, a že jsem během té doby co vy jste se učil češtinu prostě prošel tím čím prošel. Dokonce jsem se snažil pravopis vylepšit, ale moc mi to nejde, zato se dokáži s vámi bavit jak německy tak i polsky, a to taky neni k zahození. Ještě jednou se omlouvám a opravdu toho lituji. J.K.strážce CHKO.
odpovědět 
    Re: Pánové-já žasnu!!!!21:58:04 16.05.2005
Velice si cením Vaší odpovědi. Myslím, že jste správný chlap a obdivuji Vás v boji , který vedete proti obrovské přesile namyšlenců. Přesto si myslím, že většina pískovcových lezců je v pohodě a jen jim někdy chybí informace. Držím palce. Martin S./viz výr na Toreadorovi/ ((-:
Martin S.odpovědět 
 Re: Pánové-já žasnu!!!!16:45:26 05.05.2005
hm squely, jak jiz jednou kdesi*.., od opruzkovanyho ochranare bych cekal neco sofistikovanejsiho. Co takhle byt konkretni a nehazet vsechny do jednoho pytle? Abychom pak nehazeli zase my do jednoho pytle vsechny ochranare. Chcete-li (vy ochranari) byt respektovani tak zkuste zacit u zdroje, ulevi se obema stranam. Jenze to je nejspis moc premejsleni a namahy, ze jo. A co maj Belinovi kvaky spolecnyho s pravym brehem labaku? nevim..
*P.S. za toho 'chudaka' kterym sem vas pocastoval kdesi jinde se omlouvam, netusil ze jste 'trochu jinej druh'. Prece jenom 73 lety strazce supich vajec nemusi byt naladen na forky www.lezce.
lacoodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!16:50:08 05.05.2005
aha, von to uz motak napsal, no tak nic
lacoodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!16:50:53 05.05.2005
Stařečky nepodceňovat!
Bobanodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!14:03:00 11.05.2005
Pro pisatele LACO. Jen malé vysvětlení jak souvisí kydy popisované ve vaších článcích s pravou stranou Labáku.-všechno to je CHKO Labské pískovce. Začínají na Vlčí hoře a končí v Petrovicích. Ještě vám nedošlo že sami popisujete co se nemá dělat? J.K. strážce CHKO.
J.K. strážce CHKOodpovědět 
   Re: Pánové-já žasnu!!!!14:56:34 11.05.2005
ach jo, ...znova se pokusim naznacit co jsem chtel rict. ... jaky "vam nedoslo",??? jaky my?
Je tu KONKRETNI persona K.B. mate-li pocit ze Karel Belina cosi tropi kdesi, jdete za nim , na misto cinu a konejte dle sveho vedomi a svedomi.
Tady oslovujete nekolik KONKRETNICH diskuteru a plkacu z nichz pulka K.B. nikdy nevidela a vetsina z nas nema s kauzou nic spolecneho. Ze se jeho konani nekomu libi a nekomu ne.... tak uz to holt bejva.
Doufam ze neni tak tezky rozlisit jednoho manika
od tisicu jinejch lidi u nas (jen na www.lezec se pry denne prihlasi asi 3000 lidi).
at vam frcej falconi

P.S. Navic ne vse co tu je napsany musi byt nutne pravda, ja sem napr. presvedcenej ze Karel Belina
je oranzova forma Bobra evropskeho kterej je jenom desne nestastnej ze se nedostal do listiny CITES-I. Az ho tam VY:) (rozumej: ochranci, strazci, zoolozi) pripisete, tak prestane ohlodavat mlady brizky. Do ty doby s nim fakt nehnete.
lacoodpovědět 
 Re: Pánové-já žasnu!!!!17:10:36 05.05.2005
Pro JK strazce- chlapce takova dulezita otazka- umis plavat? Pokud ne doporucuji co nejrychleji se doucit. Mohlo by se hodit. Nechodim do zlebu ale motam se v podtroseckych udolich/ nekdy/ a nebyl by jsi prvni ochrannar ktery si sel koupat. Vodolecba je zdrava
Richardodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!18:28:26 05.05.2005
Mnnoo. S tim vyhrožováním koupelí bych trochu brzdil. Nejde jenom o napadení veřejného činitele, ale asi i o lidské chování. Dát někomu do huby většinou neřeší konflikt, ale vede k jeho stupňování (mrkej do Iráku). Normální, zdravě sebevědomý člověk si nepotřebuje dokazovat kolika lidem, dětem a staříkům může nakopat, jak daleko dočůrá ani že on je nejchytřejší. Přimlouvám se za prosazování našich zájmů mírovou cestou:-)
motákodpovědět 
 Re: Pánové-já žasnu!!!!18:18:04 05.05.2005
Pro JK strazce- chlapce takova dulezita otazka- umis plavat? Pokud ne doporucuji co nejrychleji se doucit. Mohlo by se hodit. Nechodim do zlebu ale motam se v podtroseckych udolich/ nekdy/ a nebyl by jsi prvni ochrannar ktery si sel koupat. Vodolecba je zdrava
Richardodpovědět 
  Odpověď pro JK:21:06:58 08.05.2005
Není všechno pravda co se objeví v komentářích na internetu. Někdy diskutují lidé, kteří neví o co se jedná a zveličují. Navrhuji, abychom se osobně sešli a Rájec navštívili. Můžeme se domluvit jak řešit případné rozdíly v názorech na to co se děje ve skalách. Je to lepší než diskutovat za každou cenu. Navrhni termín.
Jiří Rosol
správce oblasti Tisá
Jiří Rosolodpovědět 
   Re: Odpověď pro radima Bzuru22:02:59 08.05.2005
Milý Radime Bzuro,
docela by mně zajímalo, kdy jsi byl naposledy v Rájci, např. u Vidličky. Tvrdíš, že tam lezeš stále. Poznáš, který strom uřízl Bělina a který zástupci jiných firem se souhlasem lesní správy?
Také tvoje další argumenty jsou nesmyslné. Kapacita přírody je omezená a proto i počet prvovýstupů, stejně jako počet 8 tisícovek, S a J polů a pod. Chceš udělovat glejty na prvovýstupy? Aby zbylo na tebe nebo tvoje děti?
Nemáš rád prvovýstupce i když nechápu proč. Který z nich se vytahoval? Ti ze sebe nic nedělají a docela dobře žijí a budou žít i bez tebe. S vyjímkou Kýsy a možná i některých dalších nikdo z nich na internetu moc nediskutuje, na rozdíl od tebe. Baví je lezení, ne kecání.
Jardaodpovědět 
   Re: Odpověď pro JK:13:34:20 11.05.2005
Odkaz pro pana Jiřího Rosola /správce Tisá./ Rád využiji nabídky,a můžeme se sejít.Termín zatím nestanovuji, jsem plně v akci s hnízděním sokolů.Určitě se ale ozvu později. Zdravím a přeji krásný den. J. Kampf.
J.K. strážce CHKOodpovědět 
    Re: Odpověď pro JK:13:46:06 11.05.2005
Hele strazce co strazi to co nema a nestrazi to co ma... ...delas neco jineho nez vecne vysedavani na netu????
Nemecodpovědět 
  Re: Pánové-já žasnu!!!!13:46:13 11.05.2005
Odpověď pro RICHARDA. Plavat umím, občas mám v mých sterých svalech křeče, ale určitě i vy v mém věku nebudete takový silák jakým se stavíte dnes při internetové anonymitě. Přeji krásný den. J.K.strážce CHKO.
JK: stražce CHKOodpovědět 

 dotaz na cao13:59:12 17.05.2005
bude tu petka cao nebo se uz da nekde stahnout?

honza
odpovědět 
 Re: dotaz na cao14:15:07 17.05.2005
www.vrcholky.cz
retezodpovědět 
  Re: dotaz na cao14:44:26 17.05.2005
diky moc
odpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179370)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Uigi Uigi 6a+ Krraba
Natural Beauty 6a+ Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu | Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (24)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 358 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 283 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.