LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Solidní vrstva mechu pohnojená dávkou strachu ve výlezu na vrchol udrží všechno.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140270 cest
Nové přelezy:
Loose Cano 7b
Ajo En Vag 7C
Hammer Kin 7c
Mucho Tron 7b+
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely
Boulder Bar - Praha 7

Prodejny
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Masarykova - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

CAO News 05/2006

smPrý zpožděné číslo. To nevadí, hlavně že už přifáral známý horolezecký měsíčník CAO News 05/2006. Jako obvykle zde najdete spousty pěkných článků.

Článků, které jdou až ke kořenu věcí a přitom si drží veselý nadhled.

CAO News 05/2006 ke stažení zde na Lezci:
(dokument formátu pdf, velikost cca 1,5 Mb).

 CaoNews0605 - download pdf


Něco z předchozích čísel ke stažení tady (celý ročník dole):
 CaoNews0604 - download pdf
 CaoNews0603 - download pdf
 CaoNews0602 - pdf download
 CaoNews0601 - pdf_download
 CaoNews0512 - pdf download




Domovská stránka CAO:
cao-news.webpark.cz




Lezec.cz   [úpravy] 23:10 17.05.2006Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Tisá09:47:11 18.05.2006
Osobně mě placení 30-ti korunového vstupného do skal nepotěšilo. Sobotní asi čtyřicetiminutová procházka se psem mě vyšla s dvěma dětmi na 90 Kč. Kuli skalám jsem se tam přestěhoval a teď mám za každou procházku zaplatit?! Smutné je že se jedná především o vstup do skal nikoliv o poplatek za služby. Toaletu nikde nenajdete, parkoviště zaplatíte zvlášť. Je několik možností: Kasu obcházet či ignorovat ( to mi není blízké ), do Tisé nejezdit ( přece se nebudu zase stěhovat jinam ), na dle mého nezákonný postup OÚ stěžovat. Učinil jsem - prvotně na lesy ČR. Dle mého laického právního názoru není možné dle lesního zákona zpoplatňovat vstup na pozemky plnící funkci lesa ( Tisá je přesně ten případ ).  Uvidíme jak se k tomu majitel - pronajímatel Lesy ČR postaví. Případně budu pokračovat na MŽP, MZ, Kraj. úř. Úst. kra....atd..atd.. Doporučuju všem, kteří nechtějí platit za procházku po lese, houbaření, či přístup ke skalám.
Radim Bzuraodpovědět 
 Re: Tisá10:54:51 18.05.2006
Radime, chápu tvé roztrpčení nad postupem OÚ. Ale nevím, jakou úlohu v tvém dalším postupu bude hrát MŽP. Pokud vím, tak v této věci není určitě nadřízeným orgánem obcí. Tady bych já viděl potřebu zásadní intervence svazu.
Nevím, asi to není primárně tvůj přístup, ale líbí se mi v Čechách ten oblíbený postoj, že když teče do bot (nebo je třeba zatopit sousedovi), tak i ta nenáviděná a zesměšňovaná ochrana přírody je bič po ruce.
zdra
hli
Vladimír Vršovskýodpovědět 
  Re: Tisá12:58:48 18.05.2006
Jen bych připomněl, že ochrana přírody má prsty v naprosto nesmyslném zákazu prvovýstupů v Tisé. Zrovna v případě OOP bylo v tomto revíru nepřiměřeného pruzení za poslední léta až běda. Proto možná ta Radimova myšlenková setrvačnost.
Papoušodpovědět 
   Re: Tisá13:02:58 18.05.2006
Nojo, u Radima možná setrvačnost, .......
Hlínaodpovědět 
  Re: Tisá13:13:05 18.05.2006
Taky nevím jakou bude hrát MŽP další úlohu...MŽP spravuje dotčenou CHKO je zřejmé že není nadřízeným orgánem obcí...ale spravuje dotčená území, tak by se možná mohl i zajímat mimo prudění lezců třeba i o to, zda postupuje obec v mezích zákona, zda instalací kovových zábradlí nenarušuje ráz krajiny, neomezuje pohyb zvěře atd.....( myšleno samozřejmě ironicky, jinak merito tvého ekologicko demagogického příspěvku mi nějak uniklo )
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Tisá16:50:56 18.05.2006
Jenomže Radime, to je právě to, za co ochrana přírody občas dostává přes hubu, že se snaží moderovat spory, o kterých si možná myslí, že to je třeba řešit, ale PRIMÁRNĚ TO NENÍ PROBLÉM OCHRANY PŘÍRODY. Z hlediska ochrany přírody tento problém je zcela mimo. Vulgárně řečeno, ve 114 na to nemám paragraf. Umíš si představit, jak by obec oprávněně řvala, kdyby ji tento krok ochrana přírody předhazovala. Volný vstup do lesa ti garantuje lesní zákon. Správa CHKO není orgánem státní správy na úseku LH.
neumíš si představit, kolik zájmových skupin se v přírodě střetává (a to nikoliv pouze ve smyslu potkává). Byly nedávno pokusy nás vmanévrovat do role arbitrů mezi lyžaři běžkaři a mushery. Z hlediska ochrany přírody vůbec nevadí, když se zástupci těchto skupin budou v lese třeba vraždit. Možná by nastal trochu problém s hnijícími kadavery, ale asi to je jenom otázka estetiky.
Apropo, krajinný ráz - já bych ho sem snad radši netahal - nebo se zase vytáhnou ty starý vundy, včetně svítících nerezáků, protierozních zábran u skal,šmelcujících ajsů,...
Ale pikantní je, že roky nikomu z lezců nevadilo, že se v Tisý vybírá od ceprů vstupný, ale když udeřil blesk do vlastních řad, fajrák na střeše.
Podle mýho názoru je to na svazu, aby svoji vyjednávací schopností přesvědčil obec, že lezci jsou součástí místního koloritu a mohli by být tolerování kostenlósově.
zdra
hli
hlínaodpovědět 
    Re: Tisá17:36:52 18.05.2006
Ja teda nepochopil, proc by se do toho mela tahat ochrana prirody, ale nechapu ani zcela to chs. V pripade, ze to neni pravne koser, tak je to na obcansky spor a zruseni vstupneho.
dagodpovědět 
 Re: Tisá12:33:50 18.05.2006
Jóóó. Jedu do Tisý příští vejkend. Koupím si třicetikorunovej lístek abych měl co ke stížnosti na postup "provozovatele" přiložit :-) Dobrej nápad Radime! Doufám, že nás to udělá víc. Jo, a Hlína má pravdu, MŽP nám s tím asi moc nepomůže. Na druhou stranu si můžeme na MŽP stěžovat, že nám někdo brání ve vstupu do NPR po značené tur. stezce, čímž brání naplnění jedné z funkcí ZCHÚ (výchovně estetické atd. ..). Tak jo. Jdem do toho :-)
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Tisá ještě P.S.12:37:20 18.05.2006
Tak ještě P.S.: Máš Radime trochu času? Já jen, že by jistě stálo za úvahu, zda sem nedat na toto téma článek se vzorem dopisů (stížností). A vyzvat KČT, ČHS a další, otevřeným dopisem k aktivitě v téže věci.
Tomáš F.odpovědět 
   Re: Tisá ještě P.S.12:48:44 18.05.2006
Jsem pro!
dagodpovědět 
   Re: Tisá ještě P.S.13:06:26 18.05.2006
Dnes jsem obdržel ústní vyjádření z Lesů ČR -les. správa Děčín, dostanu i verzi písemnou. Konkrétně: Obec Tisá má v dlouhodobém v komerčním pronájmu pozemek o výměře pouhých 7000 metrů čtverečních ( číslo zatím nemám, ale jedná se v podstatě o skalní masív - úzký pruh ). Na všechny ostatní pozemky včetně naučné turistické cesty atd. vybírá vstupné neoprávněně, pozemky náleží lesům ČR, jsou to pozemky kategorizované jako pozemky plnící funkci lesa a jakékoliv spoplatnění vstupu je nezákonné. Právník lesů ČR o tom obec písemně vyrozumí. Jinak až dostanu vyjádření od lesů čr písemně skopnu to sem a zjistím o jaké konkrétní území jež je předmětem nájmu se jedná. Jinak doporučuju všem komu to není jedno - učiňte to samé oslovte lesy ČR, Obec, Či nadřízený kraj. úřad.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Tisá ještě P.S.13:35:23 18.05.2006
Panove, mezi nami Dusiny, obchazeni kasy je skutecne takova nepekna vec. Dovolim si tvrdit, ze jiz i v mem veku (Kristus uz byl zmrtvejchvstanej) pomerne nedustojne. Nicmene, stale zustava dustojna moznost jit kolem kasy a neplatit. Verte, neverte, nestane se v podstate nic co by stalo za dalsi poznamku.
Verim , ze pani biletarka a prodavacka pohlednic je kultivovana dama, pripadne ma s lezciky jiz jistou zkusenost... No...snad jen, ze s mensimi detmi bych to z vychovnych duvodu neriskoval (mohli by se naucit nektera slova drive nez je zahodno), psovi by to vadit nemelo.
Lacoodpovědět 
     Re: Tisá ještě P.S.13:39:33 18.05.2006
Jasně že mohu projít s tím, že je zřejmé že mě asi paní důchodkyně honit nebude. Ale budu rozhodně radši když si obec přesnae vylepšovat svůj obecní rozpočet na úkor mé peněženky a zvláště nemá-li na to zákonné právo.
Radim Bzuraodpovědět 
      Re: Tisá ještě P.S.13:59:15 18.05.2006
Čiste teoreticky, pokud vybiraj penize za neco, co nemaj CELE pronajmute, tak by slo dat i trestny oznameni.
Ale nejsem pravnik, jenom takova idea :)
Mikiodpovědět 
       Re: Tisá ještě P.S.14:06:30 18.05.2006
ps.: Kdyz jsem naposledy pred dvema lety zaplatil vstupny, tak to ale pro lezce stalo 3kc. To zdrazili desetinasobne ?
Je ale fakt, ze pani v budce nám nikdy nic nerekla, jenom jsme kolem ni prosli a sli lizt :)
Mikiodpovědět 
      Tisá- zajímavost14:03:29 18.05.2006
Jen pro zajímavost jsem nahlédl do rozpočtu obce Tisá na rok 2006. V příjmech je položka 900.000,- Kč označená jako "tržby skály" a ve výdajích je položka 275.000,-Kč označená "skály". Na pokladní včetně odvodů padne 135.000,-Kč....
Syselodpovědět 
       Re: Tisá- zajímavost14:10:32 18.05.2006
něco na tom smrdi....
Ze by si nekdo ze zastupitelstva setril na duchod ?
Mikiodpovědět 
       Re: Tisá- zajímavost19:11:10 18.05.2006
135 000 Kč výdajů obce, to může být po započtení daní, práce účetní, ochranných pomůcek, provozu budky apod tak 3-5 tisíc hrubého měsíčního platu pro každou paní v obou budkách.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Tisá- zajímavost07:43:14 19.05.2006
...jeste je treba pod nastupy popularnich cest vybudovat komplikovany system krasne barevnych zabradli (previs stavitelu,etc.) Kdyz si zlomit pater, tak aspon esteticky, ze jo.
l.odpovědět 
         Re: Tisá- zajímavost16:01:33 19.05.2006
Dejte vědět na mail kdo chcete přeposlat na mail celou zprávu od lesů.
Radim Bzuraodpovědět 
          Re: Tisá- zajímavost16:11:39 19.05.2006
To zkopiruj na lezce.cz, at to vydi sirsi lezecka verejnost. Diky moc.
M.odpovědět 
           Re: Tisá- zajímavost22:51:29 19.05.2006
Zatím mám vyjádření o zahájení šetření, čísla pronajatých pozemků atd....Již z pouhého nahlednutí na www.cuzk.cz je zřejmé že pozemky p.p.č.1647/1 v k.ú. Tisá a p.p.č. 1647/2 v k.ú. Tisá o výměře cca 14 000 m2 nemohou pojmout malé a velké Tisské stěny, ( pro představu se jedná o čtverec o stranách 100x140 metrů ). To znamená, že rozhodně nemaji pronajatu celou naučnou stezku a celé Tisské ( malé a velké ) stěny. Ale prezentovat budu až závěr šetření Lesů ć.r. Nemám dosud ani přesný snímek z Kat.mapy ( dle sdělení lesů se jedná o úzký pruh kolem masívů...). Takže závěr se jistě dozvíte, ale samozřejmě nic proti sponzoringu či dobrovolnému poplatku. Pokud se budu moci rozhodnout je to věc jiná....
Radim Bzuraodpovědět 

 Sloupek rozlobeneho quakera13:02:19 18.05.2006
Teda nevim, ale proc nekomu vadi par sipek vcelku nenapadnou barvou na nekolika balvanech, kam nikdo nezabloudi, neni ti snad ani chranena oblast a zadne masove lezeni tam nikdy nehrozilo ani nehrozi.
Mne pride besneni rozzlobeneho kvakera, drhnouciho sipky dolu, mnohem horsi. Oblast znam jen okrajove, lezl jsem tam dvakrat, ale sipky nevidel. I podle fotky to vypada, ze jsou malinkate.
A ze oznacuji snadne cesty?? Byt to prasky, tak je to snad v poradku?
Mozna trochu soudnosti na obouch stranach (v tomhle pripade treba napsat, ze si o autorovi sipek myslim, ze je vul, ale nedopoustet se stejneho - horsiho?? - skutku drenim dolu).
honzakodpovědět 
 Re: Sloupek rozlobeneho quakera13:23:31 18.05.2006
Sice jsem jeste zadnou sipku nemazal, ale s rozlobeny quakerem souhlasim. Navic mi sipky z fotky moc nenapadne a v barve tlumene neprijdou.
Quakeri chteji sve tajemstvi a nechteji chodit po sipkach. Ja jsem ke quakum utekl, abych mel od tech znacek a zelez konecke klid, i kdyz za cenu, ze to neni zadna poradna skala. Hodnota kwaku stoupa s jeho opustenosti, zapomenutosti, nenalezitelnosti a nedotcenosti.
Pokud nekdo da, sam sobe, pravo upravovat skalu, ma druhy minimalne stejne pravo se tu skalu pokusit uvezt zpet do puvodniho stavu.
dagodpovědět 
 Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:14:31 18.05.2006
Mistr Kočka je zřejmě ultrakvaker, že se eště s žádnou šipkou na skále nesetkal. Mám za to, že je to celkem standardní označování nástupů lezeckých cest, běžné po celé Evropě. V některých oblastech je dokonce vedle šipky i jméno cesty ev. obtížnost, což velmi usnadňuje orientaci a výběr cesty. Samozřejmě, že šipka i nápis nemusejí být vyvedeny megabukvami, jak se tomu občas děje. Pokud pan Kočka hodlá v ničení cizí práce pokračovat, měl bych pro něj další inspirativní návrh - turistické značky. To je, vzato Kočkovou optikou, ohavnost prvního řádu a jsou všude - na skalách, na stromech, na domech...
Papoušodpovědět 
  Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:25:41 18.05.2006
Pevne verim, ze az ti dvere od bytu, ci auto opatri sprejeri nejakou maluvkou, ktera uz je leta standardni ve vsech evropskych mestech, ze nebudes svevolne nicit vysledek cizi prace a dilo tam ponechas.
dagodpovědět 
   Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:34:21 18.05.2006
Vtipnej příměr, ale trochu pajdá ne všechny nohy.
Papoušodpovědět 
    Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:58:55 18.05.2006
Proc?
Turisticke znacky bych klidne ozelel take.
dagodpovědět 
     Re: Sloupek rozlobeneho quakera15:10:21 18.05.2006
Páč šipka na skále, turistická či dopravní značka je podle mě veřejně prospěšná věc a to, o čem mluvíš ty, je ňáký umění ve veřejnym prostoru. Vycházim z toho, že šipku někdo namaluje na skálu z praktickejch důvodů, v ozdobnym klikyháku nic praktickýho nespatřuju...
Papoušodpovědět 
      Re: Sloupek rozlobeneho quakera15:33:50 18.05.2006
Ja nějak nejsem schopný dohledat prakticky uzitek sipky. Kdyz prijdu ke kemeni a chci lezt, tak lezu. Kam mam lizt, kdyz ne nahoru kam ukazuji sipky? Pokud se mi zachce travestitickeho traverzovani travertinu, no tak se dam bud doleva anebo doprava. Kdyz jsem nahore, taklezu zase dolu (jsou tam nahore take sipky, aby se nekdo nesnazil pokracovat?)
Ty vis, k cemu slozi sprejove znacky? Treba si tim vymezuji teritoria? To je setsakra dulezite.

Ale beze srandy. Jsou taci, a neni jich malo, co chteji skaly nepomalovany. Omalovanek je po krajich snad az dost, copak nejde nechat bejt alespon ty bezvyznamny sutry?
dagodpovědět 
       Re: Sloupek rozlobeneho quakera15:52:01 18.05.2006
Je to i vo těch teritoriích. Třeba při náporu v Rájci se dělaly šipky, aby se vědělo, která lajna je volná a která ne. To je docela praktický.
Papoušodpovědět 
        Re: Sloupek rozlobeneho quakera16:06:22 18.05.2006
To to nemuzete znackovat pocuranim? Nebo zpevem jako zase tvi pribuzni?
dagodpovědět 
         Re: Sloupek rozlobeneho quakera08:22:33 19.05.2006
BEZ SIPKY PRAVEHO BOULDRU NEJNI! To je proste historicky fakt tahnouci se od prvobytne pospolnich kousku Australskych aboridzinejcu pres komplikovanejsi symbolismus verzí ala Midnight lightening (USA) az po realisticky minimalismus Petrohradskych sipek, jednak obycejnych (znaci prichozimu-lez normalne nahoru) ci serif sipek (tzv. sipka s patkou , znaci drasej se z chytu polozenych nejvyse pod patkou). V kulturne vyspelejsich komunitach (napr. znama oblast nedaleko Parize) se lisi jeste barvami a vznikaji tak cele boulderove okruhy usnadnujici navstevnikum z dalekych kraju orientaci v obtiznosti a terenu
vubec. Navstevnici pak nebloudi a k nemale radosti mistnich bryologu neseslapuji toliko vzacne druhy mechu a lisejniku. Znackovani pocuranim ci zpevem je take mozne, je vsak doprovazene hromadnym uhynem zasadomilne vegetace a veverek s hudebnim sluchem. Reakce OOP by se v tomto pripade dala vcelku brzy ocekavat...
Laco Kaolínodpovědět 
          Re: Sloupek rozlobeneho quakera09:03:24 19.05.2006
Priznavam, ke sve hanbe, ze v takovych siroce kulturne -- historickych souvislostech jsem o zasadni (avsak kysele) problematice sipek neuvazova a zustaval jsem v reakcich kultovne -- hysterickych.
Predopkladam, ze svycarske sutry pouzivaji font Helvetica, moderni New Century a na bouldery obecne se nepochybne hodi pismo Palatino a Times, ktere prislusnosti k rodině pisma "Dynamicke antikvy" jiz samo o sobe motivuje boulderistu.
Pujdu prikladem a udelam neco pro blizni a ty Vase dvere od povozu a domacnosti take oznacim sipkami, at nebloudite a orientujete se. Pochopitelne pouziji pismo Computer Modern (Oooo diky Velky Donalde. E. Knuthe!!!)

A delejte, kurva, ty caranice alespon maly! Mi je na bliti i bez tehle vyhledu!:)
dagodpovědět 
           Re: Sloupek rozlobeneho quakera09:10:56 19.05.2006
Tos dopad, Dagu. Ušipkován k smrti, jako svatej Šebestián.
Papoušodpovědět 
  Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:27:11 18.05.2006
Pan Kóčka by si mohl zajet na Sneznik. Aby se pak ale chudák neušmirgloval.
Mikiodpovědět 
   Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:51:03 18.05.2006
Možná se to tady eště zvrhne v debatu o barvách šipek (podobně jako o barvách kruhů). Pokud de vo mně, tak preferuju zelenou - ta se mi zdá taková šetrná k přírodě, navíc jí má Hasič zásobu. Ale ta Tvoje bílá taky neni špatná, obzvláště na tmavším podkladu je pěkně vidět. Přemejšlel sem i vo tom, jestli psát UIAAckou obtížnost římskou nebo arabskou číslicí. Ty Tvoje arabský sou takový logičtější, ty naše římský míň, ale zase už je to taková traďyce. Fakt prima debata...
Kočka mákne železivcem na Sněžníku, pak doma roztrhá lezecký průvodce a návody k elektrospotřebičům, sjede turistický značky, a až s nima bude hotovej, tak se vrhne na dopravní značky...
Papoušodpovědět 
    Re: Sloupek rozlobeneho quakera ze SKANZENU15:14:06 18.05.2006
Psát UIAA klasu římskejma mi přijde divný, to pak zavání pískařinou.
Jinak tu bílou barvu jsem někde vyfasoval a už u ni zůstal. Když se ale šipky dělaj malinké - do 2 cm, ne ve štajlu http://www.lezec.cz/clanky.php?key=4240 , tak bych je neřešil.
Mikiodpovědět 
     Re: Sloupek rozlobeneho quakera ze SKANZENU15:23:46 18.05.2006
Měl bys ale brát ohledy i na starší, plešaté, bezzubé, tučné a hlavně poloslepé pány. Tyhle nanotechnologie sou dobrý pro někoho bez brejlí. Značkař z Helfštýna měl ale formu, to je fakt.
Papoušodpovědět 
     Re: Sloupek rozlobeneho quakera ze SKANZENU16:03:52 18.05.2006
No, dvoucentimetrova bila sipka by zachvat nevyvolala ani u mne. :)
Ale nektere Qwaky bych nechal opravdu v syrovem stavu.
dagodpovědět 
      Re: Sloupek rozlobeneho quakera ze SKANZENU16:17:17 18.05.2006
Miki je suprovej estét a elegán. Když dělá průvodce, je to koncert, když maluje šipky, je to taky koncert. Kdo se bojí šipek, nesmí do lesa.
Papoušodpovědět 
       Re: Sloupek rozlobeneho quakera ze SKANZENU16:49:19 18.05.2006
Obavam se, ze jsi muj vztah k sipkam ne dosti pochopil. Nejedna se o strach, nebot se domnivam, ze v pripadnem boji s sipkou na skale nejsem bez nadeje na uspech. :)
dagodpovědět 
  Re: Sloupek rozlobeneho quakera14:52:54 18.05.2006
Pokud se jedná o šipky, ukazující nástup cesty, tak na písku to nic normálního není (i když sají najít i velmi prastaré vyryté šipky) a potřebné už vůbec ne. Nástup a směr klasických pískovcových cest se dá dost často vytušit. Je pravda, že veliká většina turistických značek je taky úplně k ničemu. Zejména ty, co vedou po silnici, nebo lesní cestě.
Naprosto souhlasím s názorem, že platit za vstup (nikoli služby) do lesa, nebo do skal, je hodně úchylné. Nikdy jsem neplatil, ale nevím, proč si mám při lezení připadat jak pirát, co porušuje bůhvíjakou vyhlášku, která někomu zajišťuje značně pochybný zdroj příjmů. Ostatně, na Drábských Světničkách se taky chvilku vybíralo. Pak se budka výběrčího (kupodivu) několikrát po sobě rozpadla, a to i přes občasnou přítomnost vlčáka. A světe div se, už se nevybírá. Ale uznávám, že by se v Tisé hodilo trochu kultivovanější řešení.
Michalodpovědět 

 Vstupné v Tisé21:24:41 18.05.2006
O zvýšení vstupného do skal v Tisé pro lezce rozhodlo zastupitelstvo obce. V Tisé žije nebo staví nové baráky hodlně lezců, např. z HO Tisá, Teplic. Myslím, že kdyby starostovi připoměli, že jsou také jeho voliči, tak by svůj názor změnil. Je třeba jenom, aby to někdo zorganizoval. V jiných skalních oblastech existuje něco jako např. "permanentka" pro horolezce. Jestli se nepletu tak v Ádru 200 Kč na rok? Kdo zná Tisou tak dobře ví, že pokladny není problém obejít. Radim má ,ale pravdu. Třeba pro rodiny s mylými dětmi je to nedůstojné.
Petrodpovědět 
 Re: Vstupné v Tisé09:25:44 19.05.2006
Měl bych také připomínku je vstupnému, ale z té druhé strany. Proč se mluví o CHKO, Lesy ČR a MŽP - myslím, že kdyby aktéři této debaty raději zašli přímo na Obecní úřad, vysvětlili starostovi (příp. zastupitelstvu), že vybírá nezákoně, tak by třeba změnili stanovisko. Jednání zastupitelstva je veřejné, přijít může každý. Každá obec je ráda za jakýkoliv peníz v rozpočtu a nemyslím si, že by to chtěli dělat nezákoně, spíš nevědomě. A to že obec nic ve skalách nedělá, tak až půjdete k pokladně, ale tou hlavní cestou a ne okolo, tak si možná všimnete, že jdete po opravené cestě (zatím teda ještě nedodělané).
Michal Vyleťalodpovědět 
  Re: Vstupné v Tisé10:14:34 19.05.2006
Nemyslim si ze prijit a upozornit starostu je ta spravna vec. Kdo jiny nez on (zastupitelstvo) si melo tyto veci zjistit samy. Ted, kdyz si bude clovek stezovat jinde, tak za to bude mesto i potrestano, coz mi prijde z pohledu "nasraneho cloveka, ktery plati vstupne" spravne.
t@modpovědět 
  Re: Vstupné v Tisé16:07:51 19.05.2006
Tak to nějak v podstatě je. Dotazem na lesy a proštracháním vyhlášek jsem zjistil, že obec chce po mně peníze za něco na co nemá nárok. Cesta je opravená - nevím zda jí opravila právě obec, ale je to možné. Jinak s tím starostou to není špatný nápad, ale nejsem si jist zda je by na základě mé návštěvy oželel oněch 700 000. Je to spor prioritně lesů ( pronajimatel ¨) a obce a samozřejmě já budu odmítat platit nezákonně požadovaný poplatek. Jinak pokud chce někdo dát sponzorský dar na opravu cesty atd. nic mu v tom nebrání.... Takhle by si mohl každý vykuztálený chytrák stoupnout k cestě a vybírat mítný ....
Radim Bzuraodpovědět 
   Re: Vstupné v Tisé23:03:40 19.05.2006
Ještě bÿch snad doplnil, že jistě obec má právo považovat peníz za vstup na svůj ( pronajatý )zatím neoznačený pozemek. Problém je v tom, že se ona plocha 2X 7000 m ( pro představu 100 x 140 m ) zdaleká neshoduje s plochou od turbázy ke kempu - a toho si je obec jistě vědoma, že plocha naučné stezky není zdaleka pouhým fotbal. hřištěm.
Jinak je vcelku přirozené že se obce starají o svěřené území, které zvelebují, aby zpříjemnili pobyt místním, návštěvníkům a přilákaly nové bydlivší....To že po desetiletích opravily cca 20 metrů cesty kolem hřbitova, kde jim hrozila žaloba za zlámané nohy a konstrukce kočárků mi nepřijde nic tak světoborného....když stále postrádám takovou samozřejmost jako hajzlík, parking, mapku k lístku .....( pak bych možná ani neprudil a bral to jako cenu za službu, která se cenově shoduje s cenou za umělou stěnu v UL a okolí ). Ale obecně mi přijde představa, že platím nemalé peníze za to že mohu jít kus od baráku do skal či lesa padlá na hlavu. Ony 3 Kč mi přišli jako symbolické a úměrné. Ale pokud je obec nenažraná a několikanásobně zdražuje aniž by zvedla několika násobně kvalitu nebude mít nic - v což pevně věřím.
Radim Bzuraodpovědět 
    Re: Vstupné v Tisé16:37:37 22.05.2006
Rozlobený mladý muž!
Do boje! Hr na ně! Ale zkus přitom psát česky. Pak tě třeba budou brát vážně :-)
Lenušeodpovědět 

 Jsou tam i další články :o))16:58:29 22.05.2006
No a mně se zas líbil ten článek o Čomolungmě a Návrh na soužití lezců a OP.
jirkaodpovědět 
 Re: Jsou tam i další články :o))09:09:30 23.05.2006
Ten clanek o souziti horolezcu a ochrancu se mi taky libil.
kkodpovědět 

 Foto dne:

Agnes
 Databáze cest:
Všechny cesty (179372)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
1. Senza Nome 6a+ Coltura
Hrebeň Končisté 3 Batizovská Dolina
JZ Komín III Prachov
Foreign Afair 6a Krraba
Shadow On The Wall 6b Krraba
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Mussulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu |

 Nové komentáře:
Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Cesta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Marjan (4)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 359 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 284 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 285 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 254 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.