LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Středně velkou lavinu odpružíš.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
9. 11281
10.Janošová 11254
11.Vopat 11234
Bouldry:
9.Popovský 10228
10.Lavička 10075
11.Šlapák 10053
Hory:
17.Abt 5186
18.Chomová 4970
19.Zaoral 4866

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5671 lezců
1141188 cest
Nové přelezy:
Šef 7c
Frost 7C
U Spomen D 7c
Tobi Or No 7c
Rasputin 7b
Poor Cow 7b
Seven Live 8a
Koniec Sve 10
Capricorn 8c+
Memorias D 8a

Stěny
SAUNA - Plzeň
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
V 16 - Plzeň

Prodejny
LANEX eshop - Bolatice
Lezec-shop.cz - Štěchovice
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Aj my sme Tatry !

Petice

smallAj my sme Tatry! je název velmi důležité výzvy, kterou iniciovaly významné osobnosti slovenského sportu spojeného se známými slovenskými horami.

Předseda horolezeckého svazu JAMES Igor Koller, společně s Peterem Dragúňem – předsedou KST, Michalem Káčerikem – prezidentem SVTS a Igorem Žiakem – předsedou SSA.

Vybízejí k podepsání petice proti návrhu Návštěvního řádu TANAPU, který svévolně a zásadním způsobem omezuje horolezectví ve Vysokých Tatrách.


Ajmysmetatry.sk

Foto

Vysoké Tatry

foto by © JirkaS



Zdroje:

Více zde    Ajmysmetatry.sk


Toto je návrh, proti ktorému je hromadná připomínka:  Návrh TANAPu

JirkaS   [úpravy] 21:03 19.02.2019Tisk 

Reklama:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 TANAPU...23:29:45 19.02.2019
TANAPU = zbyteční ... v neziskovce...
odpovědět 
 Re: TANAPU...07:59:32 20.02.2019
tanap podleha statni sprave, konkretne jej zastituje statna ochrana prirody - takze zadna neziskovka. zjisti si fakta nez zacnes mektat

http://www.sopsr.sk/web/?cl=11204
ondraodpovědět 
 NP TANAPu.08:26:03 20.02.2019
navrhuje Správa TANAPu, vydáva štátny orgán = Okresný úrad, teda ide to cez MV. Toto je návrh, proti ktorému je hromadná pripomienka
https://hiking.sk/dev/download /2019/NP-TANAP-navrh-navstevneho -poriadku-TANAP.pdf
PKodpovědět 
 Re: TANAPU...13:54:11 20.02.2019
Jiste soudruhu! Vsechno je neziskovka. Tomia na ne!
odpovědět 
  Re: TANAPU...09:52:42 22.02.2019
Borci jen technická : i stát je neziskovka, i město, obec jsou neziskovky.

Nezisková organizace je organizace, která nevytváří zisk k přerozdělení mezi své vlastníky, správce nebo zakladatele (občany a zastupitele). ... Neziskové organizace tedy nejsou obchodní společností ani jiným podnikatelským subjektem. Zakládají se za účelem uspokojení konkrétních potřeb občanů a komunit.... atd.
odpovědět 
   Re: TANAPU...13:44:06 22.02.2019
dle zakona to neziskove organizace nejsou a nejsou tak ani nazyvany. ale mas pravdu ze castecne vyhovuji tebou citovane definici tim ze nevytvari zisk a mely by slouzit obcanu. zapominas vsak ze napr. statni podniky jako soucast statu zisk vytvareji a neziskove organizace nejsou.

ahoj
odpovědět 
    Re: TANAPU...23:10:51 22.02.2019
Státní podniky sou akciovky... ne neziskovky!! Jen tam určitou část akcii drží stát. Nic víc nic míň , to sem nepleť...
odpovědět 
   Re: TANAPU...13:03:16 01.03.2019
Neziskové organizace tedy nejsou obchodní společností ani jiným podnikatelským subjektem. Zakládají se za účelem uspokojení konkrétních potřeb občanů a komunit.... atd.
A k čemu je potom stát? Tohle má plnit on. Jinak můžeme mít 8 milinů neziskovek a každý hrabat na úkor státu. Protože kolikpak jich tam pracuje zadara???
HonzaKodpovědět 
    Re: TANAPU...14:45:45 01.03.2019
Jsem někde četl, že řada neziskovek zvládá svoji činnost zřetelně levněji než stát. Kromě toho finance na jejich provoz pocházejí často jen částečně ze státních zdrojů. Takže pokud se o něco hlavně v sociální oblasti je třeba starat, bývá pro stát o dost výhodnější, když to dělají solidní neziskovky než když by se o to měl starat stát a sám to plně financovat. Určitě nemusí být všechny neziskovky solidní, ale zas takovou peleš lotrovskou v tom asi není potřeba hledat.
P.odpovědět 
     Re: TANAPU...16:31:40 01.03.2019
Tak třeba v Aspenu je pěkná peleš, od těch dál :-D
odpovědět 
    Re: TANAPU...00:38:52 16.03.2019
Nezisková společnost neznamená, že se tam pracuje zadarmo. To znamená pouze to, že případný zisk se nesmí použít jinak, než na financování či rozvoj hlavní činnosti oné organizace.

Jinak řečeno - zatímco v SRO, AS, KS apod. si majitelé vybírají peníze formou podílu na zisku, dividendy atd., tak v neziskové společnosti to udělat nemohou.
Kuba Turekodpovědět 

 názor na věc06:07:37 20.02.2019
myslím že agrese a peprné slova nám nepomůžou v řešení problému.dopadlo to jak dopadlo,proto pojďme zkusit vyřešit pro nás zásadní problém a pak si pičujte na co chcete. podpořte to i vy co lezete hubama, protože jinak už nebudete mít o čem mluvit. 
duduodpovědět 

 sdílet07:46:40 20.02.2019
Hlavně sdílet! Nemusíte třeba souhlasit a podepsat, ale komunita lezců v Tatrách potřebuje nyní podporu. Tak pokud nemáme lézt 3 měsíce po překližce a chrápat do oběda, tak to prosím šiřte!
Martinodpovědět 
 Re: sdílet08:19:44 20.02.2019
přesně tak. Skoro nikdo jiný kromě horolezců a VHŤÁKŮ o tom nebude vědět. Většině ,,turistům,, si stačí vyjet na kofolu na Hriebenok, takže ti řešit nic nebudou. Takže kdo jiný, než my lezci?
.odpovědět 
  Re: sdílet08:27:22 20.02.2019
a kamarátom lezkýň a lezcov.
odpovědět 
   Re: sdílet22:23:56 21.02.2019
Nebaví mne lézt po překližce a nejraději chrápu nejméně do oběda...
Slovensko je hlavně bohatá země a nějaké socky, co dupou po hromadě kamení, jediné pořádné, co tam je, prostě nechtějí. Za chvíli by se z Tater stalo akorát jedno velké suťoviště. A nad čím by potom hromy divo bušily do klávesnic nejméně?
Stát má pravdu vždy!!!! EET i kamzíkům! Babiše do každé země EU, Jánošík hadr.
Až si postupně zavřete Tatry, dejte si ho na nějakou bankovku, zaslouží si to a vlastně my všichni, i ti co vstávají už v 6 :-)
odpovědět 

 Tanap08:43:13 20.02.2019
Klasický postup Zachránců přírody je nepustit tam lidi a postavit si tam chalupu.
 Stýfodpovědět 
 Re: Tanap08:54:07 20.02.2019
Kdyby jen chalupu.. Na jedné straně se v Tatrách povolují developerské projekty, stavby sjezdovek, vleků a další komerce a na druhé straně se zakazuje pohyb několika málo horolezců s čelovkou. Ale reflektory s kraválem kolem sjezdovek jsou OK..
Martinodpovědět 
  Re: Tanap13:56:47 20.02.2019
Ktere sjezdovky a developerske projekty myslis? Jinak vyhoda sjezdovky je v tom, ze je na jednom miste, neni to plosna zalezitost.
odpovědět 
   Re: Tanap17:41:44 20.02.2019
Napríklad projekty JaT v oblasti Štrbského plesa, kde si vybavili aj výrub kosodreviny a nezalesňovanie plôch po polomoch, ktoré sa im hodia.
Celé to je ako za socíku - na bohaté firmy (fabriky) nemáme, poďme buzerovať turistov a lezcov.
igi2odpovědět 
    Re: Tanap06:54:21 23.02.2019
Přesně..
odpovědět 
   Re: Tanap12:59:37 28.02.2019
Zajeď si zalézt do Demanovskej Doliny, zajeď si na Štrbské Pleso a pak slintej ty svoje připitomělé dotazy vole. Jenže to bys to musel mít s čím srovnat. To jsi asi ještě před 10-ti lety tahal kačera, nebo netušil, co lezení a pohyb v horách je. Takže tento typ dotazů mne tak dokáže vyiritovat, zejména z řad přispěvatelů komentů na lezci.cz. Kdybys mi položil stejný dotaz na developerské projekty v SR v hospodě, tak tě prostě vyfackuju bez varování. To co tam ti démoni pod záminkou místního rozvoje dělají, jak jsou okolo od státních lokálních institucí po Tanap téměř všichni zkorumpovaní, z toho se mi chce blejt. Ničí jedinečné přírodní bohatství přímo pod svojí prdelí a mají k tomu argument "všeobecného blaha". A pár jedinců dostane flastr od debila z řad Tanapu, který si chce udělat jméno, že je čapne s čelovkou při návratu z lezení? Ty vole!!
Stayodpovědět 
  Re: Tanap13:06:28 01.03.2019
Souhlas. A když podporovat, tak jen v těch kritikách velkošetařů co tam dělaj paseku a škody daleko větší.
HonzaKodpovědět 

 Konkrétní návrhy10:59:22 20.02.2019
Ahoj,
Tatry mám moc rád, jezdím tam roky a rád podepíšu. Šlo by jen napsat, jaké konkrétní body ten nově navrhovaný Návštěvní pořádek obsahuje? Pochopil jsem, že zákaz nočního chození a ještě něco o lehké VHT, ale moc přesnou představu z toho nemám. Díky
Bobrodpovědět 
 Link na Návrh NP TANAPu11:02:15 20.02.2019
3 príspevok zhora o 08:26:03 20.02.201

(v petícii je 3062 podporovateľov, ale kua málo z ČR, tak dělej, ať jsi v novinách)
odpovědět 
  Re: Link na Návrh NP TANAPu11:02:46 20.02.2019
https://hiking.sk/dev/download /2019/NP-TANAP-navrh-navstevneho -poriadku-TANAP.pdf
odpovědět 

 Dementi psali vyhlášku11:20:47 20.02.2019
"Horolezectvo je možné vykonávať len v dennej dobe, t. j. horolezecká túra sa môže začať najskôr
v čase východu slnka a musí byť ukončená najneskôr v čase západu slnka, a to aj vrátane nástupu
do horolezeckého terénu"
to někdo spadnul nahlavu? A co když zatmím z nějakého nepředvídaného důvodu, to mi jako daj pokutu? Hoši, kde je zdravý rozum...
odpovědět 
 Re: Dementi psali vyhlášku12:53:42 20.02.2019
ale tak to je zlepšení situace, ne?

aktuálně platí: ZOZNAM VYHRADENYCH MIEST V
TATRANSKOM NARODNOM PARKU č,1/20I7 zo dna 14.6.2017

"Horolezecke túry sa možu vykonávat' len v dennej dobe, t. j. horolezecká túra sa može začat
najskor hodinu po vychode slnka a musi byt ukončená najneskor hodinu pred jeho západom."
Vodpovědět 
 Re: Dementi psali vyhlášku13:46:22 20.02.2019
Co je to za krávovinu? Má to nějaký reálný význam nebo je to jen buzerace?
odpovědět 
 Re: Dementi psali vyhlášku13:50:15 20.02.2019
Neda mi, aj ked sa touto temu zaoberame velmi vazne. No odznelo to aj na pred hodinou skoncenej tlacovke (uz tam sme sa prezentovali viac ako 3000 podporovatelmi). Takze, ak zatmis, mohol by si bivakovat, ale to je zakazane. Takze jedina cesta - na mieste sa zastrelit! To bude v sulade s NP, samovrazdy nezakazuje, polovnictvo asi tiez nie. Blbe bude, ked nas ta hodina zastihne desat metrov od chaty a kamarati sa na to budu musiet divat...-:)
Igor Kollerodpovědět 
  Re: Dementi psali vyhlášku14:04:14 20.02.2019
Proc hned takove drama...? Asi jim nejde o to, trestat zoufale lezce co nezvladli svuj denni program, ale o to, aby si lide neplanovali aktivity tak, ze budou presahovat do noci a dalsich dnu.
Koneckoncu, pokud je to nekomu fakt na obtiz, tak na ty delsi vystupy muze do Alp, pravidla tam jsou mnohem volnejsi a Tatram by to take prospelo.
odpovědět 
  Re: Dementi psali vyhlášku15:15:22 20.02.2019
Neznám reálie na Slovensku, ale pokud by k tomu došlo, myslím návrat za tmy, a bylo to důvodem k pokusu o pokutu, tak snad není problém ji nezaplatit na místě a ve správním řízení, nebo co to tam u vás máte, argumentovat prostě tím, že se to z nějakého důvodu nestihlo (nevolnost, vyčerpání, počasí a pod.). Nedělám si iluze o našich úřadech, ale myslím, že pitomců, kteří by to rovnou nevzdali, u nás na těch úřadech moc není. A pokud by se nějaký našel, tak správní soud. A tohle by byla zrovna kauza, kde bych si byl ... dříve nebo později ... jistý na 100%, že to vyhraju.
MModpovědět 
   Re: Dementi psali vyhlášku17:08:40 20.02.2019
je videt, ze ses nesoudil. nic neni jiste u soudu. ja si byl taky na 100% jisty ze nemuzu prohrat a stalo se
odpovědět 
    Re: Dementi psali vyhlášku14:58:47 21.02.2019
No jo, ale to tvy znasilneni ty skolacky bylo vsem kolem tebe naprosto jasne. Vlastne jsme vubec nechapali z ceho cerpas tu svoji jistotu. Mysleli jsme si, ze to jen hrajes. Tobe sice, stejne jako 99.9% ceskych veznic vysledek soudu neprisel v poradku, ale uplne vsem ostatnim ano.
odpovědět 
    Re: Dementi psali vyhlášku18:10:51 21.02.2019
Takový NSS, kde by to nakonec nejdál skončilo, mívá v drtivé většině případů rozum. Viz. tenkrát již legendární spor o bivak v CHKO, kde díky NSS se můžu natáhnout na celtu i v CHKO a to zcela v klidu.

Platí pro všechny, kteří si bivak nepletou s kempíkováním u Balatonu:-).
MModpovědět 
   Re: Dementi psali vyhlášku17:56:35 21.02.2019
Takt tento tvoj koment vypoveda o tom, ze nepoznas nie len realie na Slovensku ale ani realie horolezectva. Niektore podniky sa bez bivaku realizovat proste nedaju a neviem preco by som sa mal pri vykone svojho konicka alebo zabavy nasledne zodpovedat v nejakom spravnom konani. Myslis, ze je z hladiska zdraveho rozumu v poriadku aby som este niekolko tyzdnov po ture chodil po uradoch a vysvetloval preco som bivakoval a kde? To kde sme v blazinci? Preco by som mal pri vykone nejakej cinnosti, ktora mi je naplnenim volneho casu a nie je na nej nic negativne mal citit ako nejaky zlocinec a este sa z toho aj zodpovedat? Treba toho Majka nakopat do riti a dat mu jasne najavo, ze tuto vojnu nemoze nikdy vyhrat. Ten clovek je psychicky chory a ludia, ktori ho na jeho mieste drzia to jednoznacne musia vediet!
odpovědět 
    Re: Dementi psali vyhlášku18:08:01 21.02.2019
A jéje, já to beru, napsal jsem to česky a to může být problém. Diskuze je o tom, zda je reálné, aby TANAP ustál případné správní řízení o tom, že jsi se z tůry vracel až po setmění a tím jsi porušil ten vás poriadok. Na což jsme napsal, že jeho šance ve správním řízení by byly opravdu VELMI malé.

Zda bivak .. tj. strávená noc ... ano či ne a proč a nač a za kolik a s kým a tak dále, o tom řeč nebyla. Vůbec. Nijak.

Boha jeho!
MModpovědět 
     Re: Dementi psali vyhlášku20:00:54 21.02.2019
MM , když neumíš česky, zkus to v jiném jazyce. My čobolové jsme učenliví ( Koukni se na Bureše, jak mu to jde)
PKodpovědět 
      Re: Babišákův češtin ?!?12:48:20 22.02.2019
Jako ta parodie na čestinu co tu skoro 30 let jen prudí? :-D
odpovědět 
       Re: Babišákův češtin ?!?14:06:21 22.02.2019
keď tu dakto chce preklad pripomienky k NP TANApu do češtiny, prečo by som nemohol potiť 3,14čoviny aj ja ?
PKodpovědět 
  Re: Dementi psali vyhlášku16:28:38 20.02.2019
A muzete to zverejnit i v Anglictine nebo Nemcine? Urcite by se nasla spousta horolezcu z Rakouska a Nemecka, kteri v Tatrach byli nebo tam chteji jit a tohle by je zajimalo. Navic by to slo pak sdilet na "Eiskletterstamtisch" a "Alpinkletterstamtisch" na fejsbuku ;)
Radekodpovědět 
   Re: Dementi psali vyhlášku17:58:13 20.02.2019
Je vidět, že ochrana přírody se v našich zemích ubírá naprosto stejným směrem. Jedinečné lokality se pod záštitou ochrany pro veřejnost uzavírají a znepřístupňují a zůstávají tak místem pro pár militantních ochránců. Nemyslím si že zrovna horolezci přírodu nějakým zásadním způsobem ohrožují, spíše naopak se v mnoha případech spolupodílejí na její ochraně,
michalodpovědět 
    Re: Dementi bolševici psali vyhlášku18:43:37 20.02.2019
Když se na to podívám jednoduše, tak se jedna o určitý typ stanneho práva, které znemožňuje pohyb v nočních hodinách. Smrt zastřelením je nahrazena pokutou. Klasická cesta zákazů, které přibývají jak na běžícím pasu, blby je ze tomu věříme a navíc ještě platíme.
odpovědět 
   Re: Dementi psali vyhlášku18:21:59 20.02.2019
Anglicku verziu vyzvy urcite pripravime do konca tyzdna.
Igor Kollerodpovědět 
    Re: Dementi psali vyhlášku19:17:20 20.02.2019
Igore a ostatní. Děkuji vám za vaši snahu. Snad nevyjde vniveč.
Steveodpovědět 
    Re: Dementi psali vyhlášku22:41:01 20.02.2019
Myslím, že by bolo správne aj v polštine, češtine (pre istotu) , nemčine, maďarčine...
M A Codpovědět 
     Re: Dementi psali vyhlášku22:44:10 20.02.2019
cesky jo? tak to je ulet...chuda doba
kodpovědět 
      Re: Dementi psali vyhlášku20:04:47 21.02.2019
Tak měl-li by to být oficiální dokument, je potřeba ho mít v úřední řeči té země.
odpovědět 
     už aj anglicky a poľsky 19:23:38 24.02.2019
https://ajmysmetatry. sk/en/
odpovědět 

 Petice 17:44:53 20.02.2019
Podepsáno!
maca stodpovědět 
 Re: Petice 18:41:53 20.02.2019
VÝZVU PODPORILO UŽ 5162 ĽUDÍ
odpovědět 

 vtipny koment 22:10:12 20.02.2019
to budu spravy. ''Legenda Slovenskeho horolezectva Zoltan Demjan sa nachadza v cele predbezneho zadrzania. Bol prichyteny ako sa opakovane pohybuje na turistickom chodniku na Hincove plesa. Prokurator navrhuje zadrziavaciu vazbu, nakolko dotycny planuje v trestnej cinnosti pokracovat'':)
odpovědět 
 Re: vtipny koment 16:42:19 21.02.2019
Ona ta vtipnost přestane, až se toto přeformuluje jako Legenda Slovenskeho horolezectva Zoltan Demjan sa nachadza v cele predbezneho zadrzania za opakované porušování zakona Zákon č. 40/2009 Sb., Hlava 6 § 210 - 218b. Protože se jedná již o několikáté porušení tohoto zákona a dotyčnému byla již dříve za opakované porušování vysloven zákaz vstupu na dotčené území, prokurator navrhuje zadrziavaciu vazbu za maření výkonu soudního rozhodnutí.
odpovědět 
  Re: vtipny koment 19:57:42 21.02.2019
prkurátor môže zadržiavať (v Slov.soc.džamahírii = to je ten nepodarený východný zbytok federácie) akurát tráviace plyny alebo moč.
Zolo je v preventívnej väzbe (kde bolo natáčané video). Keď nebude sekať dobrotu, dajú ho do kolúznej , alebo útekovej väzby ( § 71 ods. 1 ), Zatiaľ mu motáky posielame do toho sídla KST.
odpovědět 

 videá signatárov06:37:55 21.02.2019
https://www.youtube.com/
channel/UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw
odpovědět 

 i v zimě?08:09:47 21.02.2019
V zimě jsme vždy vyráželi na nástup už za tmy a skoro vždy jsme taky zatměli. Tak na to se těším, to budeme muset asi jóó potrénovat. Nebo možná zavedou nějaký placený krátký výstupy kolem chaty.
Michalodpovědět 
 Re: i v zimě?10:41:18 21.02.2019
nepi§§j a podpíš, aj sa kamarátmi. Je to průser jak Brno.
odpovědět 

 když se řekne A, je nutno říci B.12:55:56 21.02.2019
k petici jsem se přidal (byť jsem v tatrách už přes deset let nelezl), horolezectví je poměrně měkká forma využití přírody jako kulisy pro kratochvíli s porovnáním se sjezdovými areály a developerskou výstavbou.

ale řekl bych i B, respektive čeho se můžeme vzdát, co můžeme navrhnout jako protihodnotu, aby se gája poměla a my nebyli tolik buzerováni:
1. zrušit nebo dramaticky sezonně omezit lanovky chrlící zástupy do kopců, kam by se sami pěšky nedostali
2. omezit vjezd bicyklů (popradské, brnčála.....).
3. sezonní uzavírky chat a v odůvodněných případech i chodníků a dolin)
4. zakonzervovat tatry jako horolezecký skanzen (omezení dalšího vrtaného jištění až na výjimky například).

co vy na to?
Lukas B.odpovědět 
 Re: když se řekne A, je nutno říci B.13:25:20 21.02.2019
no a samozřejmě feráty. nebudovat, nebo jim (a novým cestám s nejty) vyčlenit něco z pohledu ochrany přírody docela bezvýznamného (třeba galerii ostrvy? dolní část mlynické okolo vodopádu?).
Lukas B.odpovědět 
  Re: když se řekne A, je nutno říci B.20:11:57 21.02.2019
tady budeš mít ferátu
https://spis.korzar.sme.sk/ c/20906178/pre-milovnikov-adrenalinu-vo -vysokych-tatrach-vyrastie- ferratova-cesta.html
odpovědět 
 Re: když se řekne A, je nutno říci B.15:02:13 21.02.2019
Jo jasne, abychom mi mohli lezt, tak se ostatni musi zrict tech svych konicku. To jo! Trochu jednostranne..
odpovědět 
  Re: když se řekne A, je nutno říci B.07:38:26 22.02.2019
tak ostře bych to necharakterizoval. jsem přesvědčenej, že jediný fér způsob omezování "měkkých" autdůrovejch aktivit je jejich znepohodlnění, typicky předložit návštěvníkovi volbu, jestli mu kvůli té jeho zábavě stojí za to jít čtyři hodiny do kopce.
Lukas B.odpovědět 
   Re: když se řekne A, je nutno říci B.17:17:03 22.02.2019
Souhlasim, a mne osobne se k tomu ani neprici vymezit lokality (napr. lyzarsky strediska), kde je ten sportovni pobyt venku pristupny masam.
odpovědět 
 Re: když se řekne A, je nutno říci B.09:36:32 22.02.2019
Veškerý zákazy čehokoliv jsou z hlediska legitimity pohyb na kurva tenkým ledu. Krom toho:

bod 1. a 2. je sraní si do vlastního hnízda - lanovka i kolo jsou dobrý na nástupy.

Uzávěry něktrejch dolin jsou tam už teď. Uzávěry chat - nájemci chat z toho budou určitě skákat radostí.

Horolezeckej skanzen by mi taky nevadil, ale bejt bouchač z Popradu, kterej svý kolmý plotny za 8 UIAA nezajistí ničím jiným než vrtaným a do Alp to má 8 h jízdy, taky bych ti asi moc nepoděkoval.

Myslím, že hra na divočinu v horách typu Tatry nebo Krkonoše je dětinská a neudržitelná. Nic nenasere víc než lanovka, která svojí přítomností divočinu zkurví a navíc ještě nejezdí.
odpovědět 
  Re: když se řekne A, je nutno říci B.11:16:21 22.02.2019
problém tater (a krkonoš a podobných pohoří) je moc lidí na moc malém místě. jedna extrémní varianta je to šmahem zavřít pro všechny (gája zajásá, návštěvník i místní, žijící z návštěvníků zapláče). druhá extrémní varianta je to naprosto otevřít a udělat z toho lunapark (gája zapláče, konzum jásá). kompromis je omezit počet návštěvníků nepohodlím, to jest dlouhým, nepohodlným, fyzicky náročným přístupem.

v krnonošských poměrech to třeba znamená to, že v létě nejezdí lanovka na lysou horu. dalším logickým krokem je nejezdit v létě žádnou lanovkou, zrušit autobus na vrbatku a špindlerovku a dramaticky zaříznout elektrokola. (pomiňme to, že taková věc do důsledků se dělá v právním státě velmi obtížně, a když už se to dělá, tak to stojí spoustu peněz na kompenzacích)
Lukas B.odpovědět 
   Re: když se řekne A, je nutno říci B.14:40:42 22.02.2019
zapomel si na vlak z Prahy do Tater. Spravnej horolezec prazak by se mel dopravit po svych.
klavesistaodpovědět 
   Re: když se řekne A, je nutno říci B.14:50:33 22.02.2019
" ... kompromis je omezit počet návštěvníků nepohodlím, to jest dlouhým, nepohodlným, fyzicky náročným přístupem." ... jasně, když už je někdo moc starej, nebo ještě mladej/malej, popřípadě se sbírá z nějaké zdravotní polízanice, tak má prostě sedět doma na prdeli, nebo si tak max může courat v údolí podél Úpy. No já nevím, jestli to je zrovna ten nej přístup.

Navíc ani o prázdkách mi zrovna Krkonoše moc narvané nepřijdou, jedinou výjimkou je Sněžka, ale když si dáš práci a pořádně se podíváš, tak víc jak polovina toho davu jde od Kopy.

MModpovědět 
    Re: když se řekne A, je nutno říci B.15:12:55 22.02.2019
omezení nepohodlím je jedna ze dvou variant fér přístupu jak omezit návštěvnost hor. druhou variantou je omezení prachama (ať už kurva drahej permit nebo kurva drahé služby) - jako na matráči nebo na everestu.
mě připadá lepší to nepohodlí, ostatně, chodím do hor kvůli němu.
Lukas B.odpovědět 
    Re: když se řekne A, je nutno říci B.15:52:52 22.02.2019
Co ti na tom přijde divného? Až budu starej, tak prostě nevyjdu ani na Sněžku. Už teď jsem tak starej, že jsem prošvihnul Mordwand na Eiger (kam jsem fakt chtěl), a vždycky jsem byl dost línej, abych se vydal do Himálaje (a nikdy jsem nejspíš neměl dost sil, abych se tam na nějaký kopec vydrápal). A tak podobně to má každý z nás.

Mimochodem, podobně jako Ty argumentovali nedávno ti, co chtěli stavět lanovku na Glockner. Alpenverein spolu s ochranáři Hohe Tauern to naštěstí zatrhli.
Kuba Turekodpovědět 
 Re: když se řekne A, je nutno říci B.14:03:55 22.02.2019
ad 4. : Tatry majú správcu
http://www.james.sk/object.asp?
pageid=113&portal_ id=8&id_object=1176
odpovědět 
 Re: když se řekne A, je nutno říci B.14:59:13 22.02.2019
Co to je za blbost ze by se nemely davat nyty? Uplne stejne bych mohl rict ze vse pod UIAA 8 se zakaze. To by pak skutecne ubylo tapalu jako ty a byla by ta tvo gaja fakt nahusto...
janodpovědět 
  Re: když se řekne A, je nutno říci B.15:58:01 22.02.2019
Jsou oblasti, kde se to víceméně tím způsobem, který uvádí Lukáš, řeší. Často se sice explicitně neříká, že určitá zpřísňující opatření jsou kvůli omezení počtu návštěvníků, protože by to třeba vypadalo divně a diskriminačně (jak píšeš ty nebo někdo nad tebou), ale reálně to tak je.
Dejme tomu třeba oblast, kde se nesmí používat vrtačka. Takže všechno ručně, tím se sníží počet vyrobených cest, cesty mají často míň jištění (kdo by to ručně klofal moc často), tudíž je ani tolik lidí neleze, tedy menší návštěvnost... Nebo i u nás třeba v Hřensku OP požaduje nějaké minimální vzdálenosti jištění v cestě - což taky zabraňuje tvorbě kruhových žebříků pro spoustu lidí... Atd. Včetně těch komplikovanějších a delších přístupů.

P.odpovědět 
  Re: když se řekne A, je nutno říci B.15:59:20 22.02.2019
Jo a jsou i místa, kde se fakt nesmí vrtat nýty. Takže všechno po vlastním, anebo nic.
P.odpovědět 
   Re: když se řekne A, je nutno říci B.16:50:47 22.02.2019
Myslím že do hor nejty logicky v určitý míře patřej. Protože jde víc o rychlost a míň o čistotu stylu než na cvičnejch skalkách.
honzaodpovědět 
    Re: když se řekne A, je nutno říci B.19:53:17 22.02.2019
To neřeším, jestli patřej nebo ne a v jaký míře a tak. Jenom jsem reagoval na komentář (jan), že zákaz nýtů je blbost, poznámkou, že to, co on odmítá, se reálně na některých místech děje.
P.odpovědět 

 VÝZVU PODPORILO15:55:37 22.02.2019
UŽ 10 003 ĽUDÍ
odpovědět 

 Zákaz psu05:27:35 23.02.2019
Mimochodem omezení se vztahuje taky na úplný zákaz vstupu psu do NP...i to je pritazene za vlasy rekl bych
TModpovědět 
 Re: Zákaz psu07:28:40 23.02.2019
TM, pokúsim sa vyvrátiť Tvoj názor.
V starom NP ( z r.1999) bol zákaz psov v NPR, čo bolo nevykonateľné. Napríklad Biela voda - Brnčalka a pod. = chodí a chodilo sa tam som psami ako na korze. To, že nimródi pretlačili r.2002 v zákone psov do NPR = 5.stupňa,bolo zle, de facto medvedia služba psíčkárom v TANAPe. Ukázalo sa za tých 15 rokov, že sú nedisciplinovaní a ich pohyb v biotopoch ukázal, že rušia. Púšťajú na voľno, psie hovienka kadetade a tak. Aj keby dodržiavali vodenie nakrátko a zber exkrementov, stále je tu rušenie vlastnou prítomnosťou : pach, štekot implikuje predátora, aj keď je to čivava. Skrátka svišť zalezie do nory a nepasie sa. Videá a foto ako psy naháňajú kamzíky a plašia svište s chuťou zdieľajú ochranári.
Nový návrh povoľuje niektoré oblasti, ktoré starý zakazoval, takže ak psíčkárom prejde ešte navrch napr. Biela voda - Brnčalka, a Štrbské Pl.- Popradské pl., bude to fajn.
Upozorňujem, že tatranský kamzík je glaciálny endemit a nie je dovezený z Álp tak ako tie v Jeseníkách.
Jedná sa im o kamzíka vrchovského tatranského (Rupicapra rupicapra tatrica, Blahout 1972) a svišťa tatranského (Marmota marmota latirostris)
PKodpovědět 
  Re: Zákaz psu11:09:35 26.02.2019
Endemit rázu tatranského = zmenšující se kreténi, kteří mají moc malou niku k rozvíjení svého druhu.
Kuba Turekodpovědět 
   Re: Zákaz psu08:34:45 28.02.2019
KT, kamzík tatranský :-DDDDDDDDDDDD
odpovědět 
 Re: Zákaz psu08:33:42 26.02.2019
Jak bylo psáno si před 50 lety v Krásách Slovenska o TANAPU:
Horolezcom a psom je vstup zakázaný!
ZdenekKodpovědět 

 Podepsáno! 06:57:48 23.02.2019
Ku... lidi, co jste někdy byli v Tatrách: určitě se líbilo, protože tam nahoře je skutečná svoboda! Už jste zapomněli?
Už i nahoře o tu svobodu ale možná přijdeme - díky vaší nečinnosti a nezájmu.
Pavelodpovědět 
 Re: Podepsáno! 07:11:58 23.02.2019
10 461
odpovědět 

 1188617:13:33 24.02.2019
pribudli videá Petrík, Krno, Švorc,Dragúň
https://www.youtube.com/ channel/ UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw
odpovědět 
 Re: 1188606:40:01 28.02.2019
pribudlo aj video od Petra Hámora
https://www.youtube.com/channel /UCnIbjvZlXxPyj2SkW1JXtbw
odpovědět 
  VÝZVU PODPORILO UŽ 13 996 ĽUDÍ08:28:09 28.02.2019
https://ajmysmetatry.sk/
odpovědět 

 kde se chystaj16:24:26 01.03.2019
Mohu se zeptat někoho, kdo má současný i navrhovaný řád nastudovaný, v čem je ten navrhovaný horší než ten současný? Mám dojem, že ten současný je taky dost restriktivní.. je to tedy ještě horší?
honzaodpovědět 
 Re: kde se chystaj07:26:09 02.03.2019
je to horšie, Návrh na 3 mesiace obmedzuje lezenie
https://hiking.sk/hk/ar/5513/horolezci_kritizuju _navrh_navstevneho_poriadku_tanapu.html

PKodpovědět 
 Re: kde se chystaj07:30:54 02.03.2019
http://james.sk/articles.asp?portal_id=1&pageid
=1&id_dependency=12823&akcia=8
odpovědět 
 VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ18:37:10 03.03.2019
ČHS má 18 000 členov, tak sa neondejte a pomôžte !
odpovědět 
  Re: VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ01:29:33 10.03.2019
jsem člen čhs, mohu se zeptat,nevíte někdo existuje nějaká petice na podporu toho zákazu??,rád bych jí podepsal.jestli né tak ji asi udělám.myslím že to je fajn omezení,prostě si před setměním zavolám vrtulník a nemusím se kodrcat dolů pěšky.a správa parku mi napíše potvrzení pro pojišťovnu.
danielodpovědět 
   Re: VÝZVU PODPORILO UŽ 14 627 ĽUDÍ17:06:30 11.03.2019
https://ajmysmetatry.sk/#formular
odpovědět 
 honza,08:15:48 04.03.2019
tak na také štarty s čelovkou by sme po novom mohli zabudnúť
http://www.lezec.cz/clanek.php?
key=15313&nazev=cesky_uder _ve_slovenskych_horach
odpovědět 
  Šumaváci o TANAPe13:12:44 11.03.2019
http://www.sumavskenoviny.cz/2019/03/10/ novym-reditelem-statnych-lesov-tanapu- bude-developer-a-tezar/
PKodpovědět 
   Hutta nebude !15:24:43 14.03.2019
https://spis.korzar.sme.sk/ c/22073831/matecna-nevymenuje-noveho-riaditela -statnych-lesov-tanapu.html?ref=njctse
odpovědět 
   Re: Šumaváci o TANAPe18:23:33 15.03.2019
VÝZVU PODPORILO UŽ 16 006 ĽUDÍ
PKodpovědět 

 20.3.201914:31:28 19.03.2019
alea iacta est
Zajtra je dealine na pripomienky k Návrhu NP TANAPu
PKodpovědět 

 Návrh je stiahnutý10:23:04 20.03.2019
V modrej košeli je minister ŽP László Sólymos
https://svts.sk/4191-zastupcov- iniciativy-prijal-minister- zivotneho-prostredia/
8 usmiatych mužovodpovědět 

 ĎAKUJEME08:32:26 22.03.2019
za podporu všetkým  dobrým ľuďom  na západ od rieky Moravy
:-)
ring je voľný, ozveme sa aj v 2.kole !
http://www.minzp.sk/spravy/2019/marec  /solymos-novom-navstevnom-poriadku- tanap-musi-byt-vseobecna-zhoda.html
PKodpovědět 

 Foto dne:

Jonáš
 Databáze cest:
Všechny cesty (179515)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Freedom VIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Captain Nemo 5A Fontainebleau
Dimnjak 7a Nahorevo
Club Gold 7a Nahorevo
Skoll Extension 9+/10- Beycik
Nově komentované:
Tony 8A Bahratal
Troubadour VIIIb Labské Údolí - Pravý Břeh
Tanec Kadetů VIIIa Labské Údolí - Pravý Břeh
Světla Velkoměsta IXb Labské Údolí - Pravý Břeh
Confetto ... 6c+/7a Massone

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Slanění | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Re: Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Márovi posledný odstavec. Nenávistným príspevkom celý text. | Stando nejde to smazat? | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Sraz dezolatu | Sraz dezolatu |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (128)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (74)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (4)
Rozhovor s Lynn Hill i s lezením na její domácí bouldrovce (3)
Mára Holeček a spol. čekají ve stěně Langtangu na lepší počasí (1)
Na Everestu našli botu i s ostatky, zřejmě po Andrewu Irvinovi (1)

 Nově v inzerci:
Lezačky | Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 369 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 321 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 292 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 267 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.