LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Desátá rozhodne.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Ledy
 Skialpy
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
5.Černý 6808
6.Punčochář 6758
7.Sejbal 6629

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5670 lezců
1140832 cest
Nové přelezy:
Kozel 9
Dude Lebow 7C+
Fialka SD 7C
Anima 7b+
Walking On 7c
Mathilde E 7b
Hammer Kin 7c
Filtri 7b
Fratello S 7b
Matrix Xb

Stěny
Lezecké centrum SmíchOFF - Praha 5
Boulder Bar - Praha 7
Lezecká stěna Kbely - Praha 9 – Kbely

Prodejny
Rock Point Plzeň Americká - Plzeň
Outdoor Centrum Rock Point Poříčí - Praha 1
LANEX eshop - Bolatice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Nové polské 9a od Bogdana Rokosze

Server Wspinanie.pl nás informoval o novém polském 9a. Cesta s názvem „Sprawa Honoru”  se nachází v nejoblíbenější  polské vápencové oblasti  Mamutowa Cave nedaleko Krakowa. Autorem cesty a prvopřelezcem je  Bogdan Rokosz (La Sportiva, V14, Magazyn Górski), který ji vylezl 14. prosince.

„Sprawa Honoru” vznikla spojením tří už existujících cest v jeskyni: "Mechanika Skręta Cienkiego" 8b, "Czekając Na Godoffa" 8b a "Deklaracja Nieśmiertelności" 8b+. Čítá dohromady 50 kroků ve střeše, s dvěma odpočinky. Bohužel není celá přírodní, jsou v ní občas vytesané dírky a v jednom místě umělý chyt. Podle Bogdana Rokosze se bez umělého chytu, otevírají nové možnosti...



Nejtěžší cesty (kombinace) v Mamutowa Cave:
Sprawa Honoru VI.8 (9a) - Bogdan Rokosz 2008,
Stal Mielec VI.7+ (8c+) – Bogdan Rokosz 2005,
Szaleństwo Ludzi Zdrowych VI.7+ (8c+) – Konrad Ociepka 2005,
Nieznośna Lekość Bytu VI.7 (8c) – Piotr Korczak 1992,
Capoeira VI.7 – Maciek Oczko, Grzegorz Grochal 2001,
Acapulco Extension VI.7 – Bogdan Rokosz 2005,
Fumar Periudica VI.7 – Marcin Wszołek 2005

Pro Poláky je to třetí cesta v této obtížnosti. První 9a ”Tysiąc Kotletów” (Rożnów) vylezl v roce 2000 Tomek Oleksy, vynikající závodník na rychlost a v boulderingu. O rok později vylezl Rafał Moucka  “Pandemonium “ v Gołębnik Rock (Podzamcze). V dalších letech otevřel Rafael ještě tři cesty, které aspirují na 9a: Arachnofobia (2002), Sen Astralny (2003) a Mental Terror (2004). Rafael ale obtížnost neuvedl.  Podle něj je těžké udat obtížnost, když byly cesty vylezeny jen jednou a to autorem.


Překlad: Simona (Původní článek ja na anglické verzi Lezce CzechClimbing.com CzechClimbing.com.)

Wspinanie.pl   [úpravy] 07:33 15.01.2009Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 AO09:49:49 15.01.2009
To jsem zvědav za jak dlouho to bude přelezeno bez umělého chytu stylem "AO" :)
FERYodpovědět 
 Re: AO09:54:47 15.01.2009
jasne zase Adam
odpovědět 
  Re: AO12:25:17 15.01.2009
Uz sem se citil uplne nesvuj, ze by se nahodou Adamuv klub analnich alpinistu neozval... :-D
Derekodpovědět 
   Re: AO21:24:27 15.01.2009
to si fakt vystihol
odpovědět 
   Re: AO15:49:23 16.01.2009
Nemáš ponětí co meleš. Ale zase alespoň dokazuješ, že pitomců je taky dost.
FERYodpovědět 
    Re: AO16:09:47 16.01.2009
:-D
Derekodpovědět 

 umělé chyty09:59:56 15.01.2009
umělé chyty? to je hnus velebnosti!
srdcařodpovědět 
 Re: umělé chyty13:33:07 15.01.2009
Já myslel,že v 9a už žádný chyty nejsou,natož umělý...?
Zdeněkodpovědět 

 Toreador10:20:50 15.01.2009
Myslím si že tímto směrem to v budoucnosti bude na skalách vypadat jako na překližce, nebo na Toreadorovi v Labáku. Řekl bych že tento směr dělání cest není zrovna moc přírodní
Johny25odpovědět 

 visnove10:54:52 15.01.2009
to bude takova oblast jsko Visnove na Slovensku ...
pepaodpovědět 

 Hruza des a bes10:58:59 15.01.2009
Zdravim,tak tohle je podle me naprostej humus,jinak se to rict neda. Prospekovat skalu dirama kde se mi to hodi apak vitezne vyhlasit do sveta jak sem prelez 9a a sem nejlepsi.Ubec bych to neuznal jako sportovni cestu a poslal bych ho at si de montovat chyty na stenu.Tenhle smer vyvoje by se mel krute potlacit,je to hamba pro polaky i pro vsechny lezce kdo tohle podporujou....howk
Trekodpovědět 
 Re: Hruza des a bes11:05:28 15.01.2009
Obecně máš pravdu,že úpravy (hlavně tesání) nejsou positivum.Nicméně myslím, že ucelený názor na KONKRÉTNÍ případ můžeme mít jedině za situace, pokud přesně známe danou lokalitu...
jíraodpovědět 
  Re: Hruza des a bes11:11:02 15.01.2009
No spis jde o to jeslti lze uznat hodnoceni cesty jako objektivni, kdyz si ji autor vytvro presne dle svych moznosti.
R.odpovědět 
   Re: Hruza des a bes11:44:00 15.01.2009
co se tak divíte u poláků?????!!
Hromisodpovědět 
    Re: Hruza des a bes12:23:09 15.01.2009
Nechte je, vzdyt Polsko je v mnoha ohledech jeste rozvojova zeme. Vsak oni na to treba za 70 let prijdou...
Matuusodpovědět 
     Re: Hruza des a bes12:43:10 15.01.2009
nikdy.spodina.jsou fakt másla...
Hromisodpovědět 
      Re: Hruza des a bes20:43:22 15.01.2009
nekdy ty vase nazory panove jsou fakt pecky... podivejme se na sebe... mate nazory vazne jako realni idioti panove... sekani cest je samozrejme spatne...
Vazne cumim co tu z lidi nekdy vyleze... mazec
MArtin
martinodpovědět 
       Re: Hruza des a bes22:48:14 15.01.2009
A Ty jsi Martine prisel s nejakym lepsim??
Pogodpovědět 
        Re: Hruza des a bes09:42:36 17.01.2009
ja jsem aspon zareagoval na to jak se tady nekdo chova... totiz nemam rad tyhle nacionalisticke kecy vuci cizincum; v minullosti to neplodilo nic dobreho ;-)... nakonec bych mohl pokracovat a odepsat ze tvoje reakce na me nikomu taky neprospela
martinodpovědět 
      Re: Hruza des a bes23:56:34 15.01.2009
Bože jak já miluju tyhle idiotský kolektivní charakteristiky, nespletli jste si náhodou web? Asi jste toho v Polsku dost prožili, že tady plácáte tyhle svoje moudra. O polskejch gastarbeiterech se nevyjadřuju, to je trochu jiná kapitola, ale ani v tomhle si s nima nemáme zrovna co vyčítat...
shamaodpovědět 
 Re: Hruza des a bes11:11:04 15.01.2009
Četls ten článek? On jenom spojil tři staré cesty, tzn. díry už tam byly. Tesání taky odsuzuju, ale když už je ta skála přivrtaná, přitesnutá když k ní příjdeš a přelezeš na ní 9a tak seš kua borec a basta.
TujboPefaodpovědět 
  Re: Hruza des a bes11:24:11 15.01.2009
Borec mozna, ale vrtat diry do skal je totalni a nepochopitelna prasarna. Nerikam ze to delal on, ale ty diry tam proste jsou. Na jednu stranu se tady muzem pos--t kvuli tomu jestli nekdo maguje nebo da o borhak vic, aby se nepadalo az na zem - pry niceni prirody, a pak se vrtaj diry do skal, aby meli Polaci umelku.
Hodpovědět 
   Re: Hruza des a bes12:45:46 15.01.2009
Jsou lezecké oblasti, kde se začalo lézt po těžbě. Tudíš jsou "uměle" vytvořené - přetvořené. Tzn. spousty děr od vrtání a lámání. Viz. české vápencové, některé pískovcové a jiné oblasti... Nezbývá, než spokojeně lézt na tom, co kdo má.
Kuzmaodpovědět 
    Re: Hruza des a bes12:57:04 15.01.2009
Viz treba UDERGROUND!!!!!! Kompletne cela umela cesta a jaky zazivala boom! Ale jinak teda sekat neco v cestach je pekny humus!!!!!!
v.odpovědět 
     Re: Hruza des a bes13:17:31 15.01.2009
No Underground i Toreador jsou byvaly lomy, nevidim nic spatnyho pritysnout neco nekde kde uz to clovek stejne ojebal. Naopak by bylo super kdyby se z byvalych lomu (casto jsou blizko aglomeraci) udelali takovy lepsi steny. Ale v "zivych" skalach je to hnus, prirodni skaly by meli bejt svaty...
PAVELodpovědět 
 Re: Hruza des a bes17:44:19 15.01.2009
On tam udelal jen spojeni cest, ktere uz tam byly. A kdybys ty vylezl 9a, tak jsi jinde a nepises tady takove voloviny... Jinak Visen je super tunelarska oblast, urcite dojedte vsichni!!! Jen nevim kolik z vas si tam zaleze. Ale ja kdyz jsem tam byl poprve, taky jsem lezl KRCÁK za 6+ to si hold musi prubnout kazdej ;)

See you in hell...
Petisodpovědět 
  Re: Hruza des a bes17:49:37 15.01.2009
to bylo tomu trekarovi nade mnou
odpovědět 

 lezení v polsku11:06:08 15.01.2009
Ahoj, v Polsku jsou nějaký lezecký oblasti ?
Má někdo link i na jiný polský weby s lezením ?
Mají Poláci nějakou dobrou on-line mapu? v polštině ani webovym překladu jsem nepochodil :D
A na mapě googlu vypadají letecký snímky z Polska hrozně, detaily žádný. díky
 martanodpovědět 
 Re: lezení v polsku11:25:05 15.01.2009
Docela přehledná mapa je i na těch výše zmiňovanejch: http://www.wspinanie.pl/topo/polska/polnoc/index.htm
shamaodpovědět 
  Re: lezení v polsku12:38:20 15.01.2009
jo ale jsou to jen obrázky a nedá se s těma mapkama pracovat ;)
 martanodpovědět 
   Re: lezení v polsku14:05:56 15.01.2009
Ser na Polsko, ještě neznáš všechny oblasti v Čechách, snad ti o víkend nějaký prozradim:-) a dělej něco v tý rachotě!
Matyodpovědět 
   Re: lezení v polsku17:51:07 15.01.2009
chces pracovat s obrazkama a nebo lezt...???
Petisodpovědět 
    Re: lezení v polsku22:03:28 15.01.2009
Když nemůžu lézt, tak mi nikdo nemůže zakázat na lezení alespoň myslet. práci si umím rozložit, muhahaha
TO MATY: kolik je v čechách oblastí ? že bych ten zbytek navštívil letos a můžeš jet klidně se mnou;)
martanodpovědět 
     Re: lezení v polsku15:51:05 16.01.2009
Mrááááky moc. A s tím šílencem nikam nejezdi sebevrahu :)))))
FERYodpovědět 
      Re: lezení v polsku19:24:41 16.01.2009
když jde o skály, tak jedu skýmkoliv kamkoli, rýma počká
martanodpovědět 
    Re: lezení v polsku22:57:36 15.01.2009
se ti divim ze vubec reagujes, se nudis? sou to vypatlani debili. spouste polakum nesahaji ani po kotniky zrovna dnes jsem si četl o rafalovi co chodil na blok a docela sem čumel i o tesani se tam psalo...
bidloodpovědět 

 HNUS VELEBNOSTI14:11:54 15.01.2009
To je hnus, humus, svinstvo a fujtajbl. Tesat neco do skal, kazdej ma lizt na co ma. Holt by se nekdy radoby sportovni lezci s majzlikem a rukama od magla mohli smirit, ze nejsou bozi a ze priroda nepusti kazdyho nahoru. Chtelo by to min sobectvi a vlastniho ega a urcitou pokoru ke skalam a prirode. Neni to jen o tom neco vylezt...
maraodpovědět 
 Re: HNUS VELEBNOSTI14:59:43 15.01.2009
Jeste si zapoměl napsat něco jako "nechat pro budoucí polské generace". Potom by tvá úvaha byla zcela kompletní.Dle tvého názoru bys sekačku nejspíš nikdy nelezl,tak že tě to tak irituje. Zvláště v Polsku,pokud ovšem nejsi Polák,to by měnilo situaci.Jinak je jen dobře, že Poláci vyrábějí takové cesty u nich doma,protože by je taky mohly vyrábět u nás a jinde v cizině a to by mi fakt sralo.Poláci jsou všude kam přijedou ta největší verbež a jsou s nima největší problémy.
odpovědět 
  Re: HNUS VELEBNOSTI16:21:52 15.01.2009
jo jasnie!!! kde my ne pojedemy tam sa czesi!!! a vase sockazajezdy delaja srandy.... zdravim velka czeska civilizacje...
pabloodpovědět 
  Re: HNUS VELEBNOSTI12:33:24 16.01.2009
vulgární
Elementodpovědět 

 banda debilu16:27:55 15.01.2009
Kolik z vás dělalo prvovystup na písku a použiloo ocelovej kartáč?hmmm?po chvilce čištění vznikne krásnej chyt nebo stup..tak bych moc na poláky nenadával a navic se člověk nekdy potká ve stěně s upravenym chytem ale nemluvi se o tom takže bych moc na polaky nenadaval tyhle prasárny se dělaj všude...
odpovědět 
 Doporučení16:54:48 15.01.2009
Doporučení pro všechny, kteří se nechtějí setkat s umělým nebo doktorovaným chytem: nenavševujte tyto oblasti: Višňové, Osp, Sulov, Arco, Ceredo, Erto, Adlidzgaben, Thaerhofergrad, Moravský kras, Lukov, Franken juru, Boux, Tarn, Devers, St.leger, Goder de loup, Siuranu, Terradets, St. lineu, Montgrony, Rodellar, Volx a ty vaše písky taky nejsou úplně bez poskvrny...:-D takže v podstatě nejezděte nikam, protože všude můžete narazit na upravený chyt nebo stup... No ono je to v podstatě pro většinu lidí, co píšou takovéto komentáře úplně jedno protože nejspíš žadnou z těchto oblastí nikdy nenavštíví...Opravdu by mě zajimalo kolik z těchto lidí, co se tak distingovaně vyjadřují k tomu, že se v Polsku seká vidělo 11 nebo 10 v jiné formě než zlatavého moku, že jsou nyní takový odborníci na tuto tematiku( a teď nemyslím jen komentáře k tomuto článku,ale taky třeba ke komentářum ke skalní repre, nebo mě fascinuje jak odborně řeší problém magnezia na písku pětkaří, kteří pokud se někdy na písku vyskytnou tak z pravidla končí v první hospodě, kde si ty své výkony zapijí předem, nebo rady typu: musíš se den předtím strašně ožrat z tvrdýho to se ti pak nebudou vůbec potiti prsty a to bílý svinstvo nebudeš potřebovat, nebo nelez do toho když na to nemáš(překlad: nevím vůbec o co se jedná, ale takhle vypadám jako největší frajer...:-D )Lezení není opravdu o tom,že mám na sobě hadry Ridžojs(nebo jak se to sakra píše..) nebo jakou mam novou vostrou super outdoor flísku... Opravdu ne...:-D I když to v poslední době tak u poměrně dost lidí vypadá... Lezení je o lezení, tak rači lezte a neřešte blbosti.
Burilodpovědět 
  Re: Doporučení17:40:04 15.01.2009
tak a ted budeš ukamenován:D
diegoodpovědět 
  Re: Doporučení18:35:59 15.01.2009
Mozek je v hlavě, ne v konečcích prstů. Leze se končetinami, myslí se mozkem. kdyby bylo všude to, co propaguješ, tak se pozvracím. Ne pro to, že něco takového někde je, ale z toho, že by to bylo všude. Zaplaťpánbůh že se všude neseká. V té různosti je bohatství zážitků.
Co maj v Polsku mi je jedno, sami si zařídili nebo zřídili, čas ukáže.
Kámenodpovědět 
   Re: Doporučení19:04:20 15.01.2009
Jak říkáš mozek je v hlavě a ne v prstech, tak pokud by ses držel toho, co jsi tady říkal, tak by si pochopil, že to co jsem napsal bylo pouze konstatování situace, jaká je a ne propagace sekaní(:-D sice je můj názor totožný s tím, co psal podemnou Marťas,ale to nebylo účelem toho co jsem napsal nahoře), vlastně ano jediná propagace v tom byla, aby lidi víc lezli a neseděli nad počítačem a nekecali do věcí o kterých ví úplný hov.. a nepřejímali vědomosti od dalších bez vlastního kritického názoru vůči tomu, že je to "tradice" (ano znovu se obouvám do těch stejných lidí, do kterých jsem se obul předtím!!)a aspoň si to samostatně promyslely.
B.odpovědět 

 A proc ne?17:47:22 15.01.2009
Já jsem zastánce této teorie - kdyz na skále neni ani znamka po chytech tak proc tam neco netesnout? (podívejte se např na VišeŇ v 95 procentech cest nad 9 je tam nejajkej ten umelej chyt..a jak sem tam jezdí a leze (mozna i vic nez cesty v krase ktery jsou prirodni..)) jasne ze to neni tak pekny lezeni...ale rteba aspon na trenink dobry ne?  také si myslím že když se tvoří cesta, ať už 7a nebo 9a, a objeví se tam 2 metry hluchy místo tak proc tam ten jeden chyt netesnout? vzyt z toho muze bejt i linie třeba jako Ultimate Sacrife dle 8a.nu nejlezenejsi 8c+.. nebo pata negra nejlezenejsi 8c..Toť muj nazor!
noo nooodpovědět 
 Re: A proc ne?18:18:39 15.01.2009
Martine, zkus se na to podivat i z jine stranky. Jsou na svete lidi, pro ktere neni lezeni jen sport ci pohyb, ale poji se to pro ne i s urcitou zivotni filosofii. Lze to cele chapat tak, ze nejde pouze o to si dobre zalizt, ale jde i o neco jako dialog mezi tebou a skalou. A to ze si nekdo prizpusobi skalu sobe a nee sve schopnosti skale je chapano jako prohresek vuci onomu dialogu. Je to jako kdybys divce dal do napoje sedativum, uspal ji a pak ji osoulozil. Z ryze materialniho hlediska je to uplne stejny jako kdybys ji normalne svym sarmem sbalil, ale preci jen neco (nematerialniho??) tomu chybi... Tot muj nazor...
pumicodpovědět 
  Re: A proc ne?18:38:38 15.01.2009
Pumič-podivej se na to i z jiné stránky.Někdo vede dialog se svým nitrem skrze majzlík a tvoří hodnoty pro další generace.:-)) Opravdu záleží na konkretní oblasti.Takto z monitoru to těžko zhodnotíme.
odpovědět 
  Re: A proc ne?20:00:10 15.01.2009
Jasne to chapu. Ja bych jen to sekani nevidel tak cerne a neodsuzoval tolik...Kdyz po tom nekdo nechce lizt tak at neleze...
noo nooodpovědět 
   Re: A proc ne?20:27:27 15.01.2009
A proc kdyz je nekde "hluchy misto", tam tu skalu proste nenechat tak jak je?
Ja teda nelezu a nikdy nepolezu nejaky 11ky, takze to jde mimo me, ale lezeni je taky o respektu k prirode, neni to jen kombinace sily, koordinace, psychiky a snahy neco prekonat. Skaly jsou jedinence casto velice pomalu se menici prirodni utvary a meli bysme k nim pristupovat s uctou. Neco tesnout v byvalem lomu a neco tesnout v miste, ktere treba 5tisic let tvaroval vitr a voda je rozdil.
aTomodpovědět 
   Re: A proc ne?23:02:42 15.01.2009
to noo noo: Martine nechci se Tebe ani nikoho z top lezcu z Tve generace nejak dotknout, ale: vzato ryze technicky, nelze vam nic vytknout. Mate talent a tvrde makate na jeho rovoji. Ale nemyslim si ze by z vas vyrostli takove osobnosti jako byl treba Gullich. Ten fyzicky fond by treba byl, ale u vasi generace postradam to hlavni: nejaky background-nejakou vizi. Lezeni je prave proto tak magicke, ze to neni jen o tom "fixovat takovou a takovou nanolistu". Mluvim sice o "vasi" generci a pritom jsme priblizne stejne stary jako Ty:-D Nerad bych aby o vyznelo jako nejaka moje zast ci zavist, je to jen ciste moje uvaha a jen cas ukaze zda-li jsem se mylil ci ne...
pumicodpovědět 
    Re: A proc ne?22:04:21 16.01.2009
Radsi mlc...
:odpovědět 
     Re: A proc ne?22:47:13 16.01.2009
??
pumicodpovědět 
   Re: A proc ne?23:55:39 15.01.2009
Nesekat je jednoduchý pravidlo který vychází historicky z toho, že lezení je pohyb v přírodě a tu se snažíme respektovat takovou jaká je naší aktivitou do ní zasahovat co nejméně a nejšetrněji. Když se člověk rozhlédne kolem sebe, tak tohle nám (jako lidem) obecně moc nejde, ale budiž. Horolezci historicky patřili ke komunitám, které se tohle většinou snaží respektovat. Pokud řekneme sekat, je potřeba tomu dát nějaký rámec pravidel, která by byla pro lezeckou komunitu smysluplná a respektovaná. Tohle by byl myslím velký problém zrealizovat a výsledky špatného provedení by mohly být zničující.
Dafe Bobrodpovědět 
    Re: A proc ne?13:43:11 16.01.2009
Argument ad absurdum: tak v tomto případě bych pak doporučil lezt zásadně bos(protože to svinstvo z té gumy, jak se odíra o skalu je taky humus, dále jezdit do skal zásadně na kole(protože jiný prostředek je přírodu zhehodnocující nebo pro ortodoxní klasiky bych mohl doporučit jízdu na koni do skal a on by ten kůň pak sežral nějaké květinky a vznikolo by znehodnocení krajiny pro turisty, pro které jsou všechny naše skály primárně určeny, aby mohli sleduvat tu krasnou krajinku neposkvrněnou nějakým bílim svinstvem a kalsici by mohli toto znehodnocení krajiny svalit na ty namachrovaný frajírky sportovní co lezou s tím svinstvem pod nechtama a mohli by si vytvořit podobně pádný argument,jako jsou ostatně všechny argumenty proti magneziu. A nepoužívat jiné než konopné lano, protože energie získaná z neobnovitelných surovin spotřebováná na jedno bežné je nepoměrně větší než na výrobu konopného lana a pod... Ano opravdu píšu úplné hlouposti a dávám věci dohromady,které spolu nesouvisejí, proto abych zapadl do této přesně takové diskuze, jaká se tu vede..:-D
B.odpovědět 
     Re: A proc ne?22:08:04 16.01.2009
oluivac rikal, abysdte drzely huby tak uz drztehu by vy blbci
le bi g zlob amacodpovědět 
  Re: A proc ne?22:49:02 15.01.2009
To je filozofie jak z reklamního šotu, aneb jak mluvit o koze a o voze.
Vildaodpovědět 

 HNUS VELEBNOSTI23:48:00 15.01.2009
To je hnus, humus, svinstvo a fujtajbl. Tesat neco do skal, kazdej ma lizt na co ma. Holt by se nekdy radoby sportovni lezci s majzlikem a rukama od magla mohli smirit, ze nejsou bozi a ze priroda nepusti kazdyho nahoru. Chtelo by to min sobectvi a vlastniho ega a urcitou pokoru ke skalam a prirode. Neni to jen o tom neco vylezt...
maraodpovědět 

 PRÁVO09:02:29 16.01.2009
Jak někdo může vůbec sekání obhajovat?! .... Jistě, je tu spousta cest z ´90 let, kdy se občas něco přiseklo, s tím už asi nic neuděláme. Ale copak je agument k sekání to, že tu máme dva lezitelné úseky, mezi je hluché místo, tak to seknem? Kde bere autor to právo tohle dělat? A argument, že je to cesta třeba na hranici 8b,8c, 9a přece není argument. Vše je relativní, to že je to dnes hranice lezení nic neznamená!!! Kdby si tohle mysleli naši dědové a otcové hákovači lezoucí na hranici VI /tehdy špička/, tak tu máme vše rozsekané /oni to aspoň jenom "přehákovali" a jejich zásahy dnes pomalu mizí/. Zkuste se jednou zamyslet, že tu nejsme poslední, že děti dětí Adama Ondry /myšleno obecně/ taky polezou, a určitě polezou lépe než my a on dnes. Aby to jednou nedopadlo tak, že si generace za 50 let bude říkat:" Jo kdyby to ti "šulíni" v roce 2000 nesekli, tak tam dnes mohlo být slušné 10b /třeba/. A zkuste mě hned nechytat za slovo, že některé úseky jsou fakt nelezitelné, a kdyby, kdyby ....tak.  Co se nám dnes zdá total neřešitelné, tak nechme na další generace, oni si už s tím poradí, tak jako my dnes s obtížností 9-10. Kdyby žil můj děda, taky by dnes nechápal.
Kema z Brnaodpovědět 
 Re: PRÁVO09:15:12 16.01.2009
skalka u trenčína-Šukadéva. Místňáci to vylezli s jednou seklou dírkou. Přišel Pilka, dírku zamazal (citlivě-ztěží na tom vápenci najdete umělý zásah).No a přelezlo se to bez dírky. Prostě žádný problém. Bude si chtít příští generace vylézt sekaninu bez sekaných dírek? V pohodě-stačí zamazat,odmontovat umělé chyty a hurá do toho. Takto si zaleze jak generace aktuální, tak i generace budoucí. Rozlišuju sekání a sekání. Chce to cit. Jsou oblasti, kde je sekání určitě zcestné,to jo.Takže jestli neznáš místní situaci v té polské oblasti-je trošku mimo to takto paušálně odsuzovat.
kuba novákodpovědět 
  Re: PRÁVO09:49:38 16.01.2009
Kubo já neodsuzuji toho poláka, přesně to tam neznám, navíc myslím, že spojil dvě cesty, ve kterých se něco seklo. Celkově jsem chtěl sdělit názor, že bychom měli být k sekání opatrní obecně. Bez větších řečí, kde to dnes nejde, tak to zatím nechme. Uvidíme co dál.
Kema z Brnaodpovědět 
   Re: PRÁVO09:51:24 16.01.2009
Určitě je toho na lezení dost.
Kema z Brnaodpovědět 
  Re: PRÁVO22:05:42 16.01.2009
mlc...
:odpovědět 
 Re: PRÁVO12:20:53 16.01.2009
Naprostý souhlas s Kemou z Brna:)
Olinodpovědět 

 polák za čssr09:21:12 16.01.2009
http://aktualne.centrum.cz/ zahranici/ evropa/ clanek. phtml?id=615415
(odstraň mezery)
Zde Polský občan položil život za svobodu bratrského československa. To jen pro ty,co jebou do Poláků:-))
odpovědět 
 Re: polák za čssr09:21:49 16.01.2009
..zapoměl jsem podpis..
kuba novákodpovědět 
  Polska jest fajna!10:22:09 16.01.2009
Do Polska jezdím léta. Je to širá a krásná zem a vždy se setkáváme s fajn lidmi. Mám tam spoustu skvělých kámošů: Lecha, Tyskie, Zubra, Mocne Debowe a Vodku Luxusowu, tu červenou. I kámošky: Drawu, Brdu, Pilawu a jiné sexy kočky.
Burani a kreténi jsou všude, i mezi "lezci".
Gampodpovědět 

 wspinaczkowa frustracja20:02:09 16.01.2009
Droga Bogdana(Sprawa Honoru) jest wspaniała, i pozostanie taką niezależnie od liczby frustratów krytykujących jego osiągnięcie. Film z Mrazkiem wciągającym Underground(mostly chiped) też mi się podobał. Więcej dystansu do siebie, mniej do skały życzę koledzy Czesi.
tomaodpovědět 
 Re: wspinaczkowa frustracja23:02:59 16.01.2009
:-D
http://www.youtube.com/watch?v=_jq3Ov8B5Xo
kuba novákodpovědět 
  Re: wspinaczkowa frustracja23:24:08 16.01.2009
..to je důkaz,že i v české republice je doktoring běžnou součástí horolezectví. Sledujte cepín v rukách horolezce. K čemu jej asi potřebuje na prachovských skalách? Ha? A teď jste v řiti....
kuba novákodpovědět 
   Re: wspinaczkowa frustracja10:18:57 17.01.2009
Teď to veleslavný tatér Jakub rozetnul , jste v řiti jak baťa s dřevákama a zůstanete čumět jak tele na nový vrata.
mezinarodne uznanejodpovědět 
    Re: wspinaczkowa frustracja14:29:55 17.01.2009
Možná z tohoto důvodu je I. Mládek v Polsku oblíbenější než v Čechách. :-)
Tondaodpovědět 
     Re: wspinaczkowa frustracja21:03:02 17.01.2009
Juzek z Bagién - to taka bardzo ladna piesonka!!!
Kema z Brnaodpovědět 

 sekání chytů19:10:10 18.01.2009
tohle sekání je probráno na jiném místě(konkrétně v srbsku).Stáčí si přečíst bouřlivou diskuzi mezi J,Sulkem a P.Rešem.Výsledek je skorouzavření některých sektorů na srbači.Ono vzít si hliníkovej žebřík,a vysekat chyty je podle mě vrchol kreténizmu.To je čistě můj  názor,a jsem zásadně pro klasiky typu Pepy Sulkeho!!!!
gorbiodpovědět 
 Re: sekání chytů21:06:48 18.01.2009
Věc názoru a podmínek (prostředí) ve kterém se "modeluje". Šulkeho neznám, ale stojím za P.R.
Vencaodpovědět 
 Re: sekání chytů15:20:23 19.01.2009
Až na to,že jsi nějak opomněl napsat,že ty nesmysly o hlíkových žebřících,jsi slyšel právě jen od "klasika" Pepy.Od té doby,co jsem s ním mluvil v Tomáškáči a ukazoval mi tam cosi imaginárně seknutého (pamětníci si jistě vzpomenou),hmm...nevěřím mu ani slovo.Ale holt klasik je klasik,že?
 Ollyodpovědět 
  Re: sekání chytů20:52:54 24.01.2009
Prosim vas, kde sa da kupit poriadny majzlik a dobre kladivko k tomu za dobru cenu? Budu mat aj v Hudaci? pozn.: Niektore cesty su na mna tazke...
vůlodpovědět 
   Re: sekání chytů22:47:28 24.01.2009
na očištění mága je majzlík nejlepší
modpovědět 

 Foto dne:
Patagonia
Dorothy, 7
 Databáze cest:
Všechny cesty (179455)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
Objížďková 4 Skála U Nového Spolí
Bruska Umí Středověk 9- Skalný
Anima 7b+ Brseč
Walking On The Rain 7c Terre Alte
I Am Not A Carpet Muncher 8a Buzetski Kanjon
Nově komentované:
Krumlovská 7 Skála U Nového Spolí
Nech Mne Žít 5 Budčice
Dvoukruhová 5+ Skalný
Black Cobra 9a Baile Herculane
Kríza Stredného Veku 10- Porúbka

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Slanění z nýtu | Re: Slanění z nýtu | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování |

 Nové komentáře:
Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Problém na sestupu | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Nějaká ta smutná fakta | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: Problém na sestupu | Re: bezcitnosť | Re: jak to bylo doopravdy? | Re: Problém na sestupu |

 Kde to vře:
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (112)
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Mára Holeček: Při sestupu z Langtangu zahynul Ondrej Húserka (29)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)

 Nově v inzerci:
Mantra Pant W | Prodám lezečky | Master 9.7 50m Bicolour (nelezené-nové) | druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 365 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 319 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 289 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 290 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 263 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.