LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Když se tam udrží sníh, tak já taky.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

PRÁCE PRO LEZCE
Fasádní Servis
 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Update sprievodca Jelenec
Pomozte vydat knihu Dobrodružství v prášku… přidáte jen vodu
Křest lezeckého průvodce Vltavská žula

Závody
Secret Spot Bouldering 2024 (19.10)
MČR v bouldru (19.10)
Boulder OPEN 2020 LA SKALA (26.10)

Žebříček
Cesty:
1.Ondra 13491
2.Šindel 12475
3.Votoček 12318
Bouldry:
1.Konečný 11275
2.Stráník 11056
3.Volf 10962
Hory:
1.Groš 7777
2.Rojko 7436
3.Skopec 7324

Výsledky
MČR rychlolezení (13.10)
SP Praha (20.09)
EP obtížnost Bologna (14.09)

Deníčky
5667 lezců
1140181 cest
Nové přelezy:
Directa Co 8c
Geografia 7c
Výstřik Do 9+
206 9-
Příště To 7C+/8A
J´Ai Toujo 7c+
1.20 € Var 8a
Ofthalmopa 7c+
To Pantheo 8a+
Orgi Nerou 8a

Stěny
Sokolovna TJ Sokol - Ledeč nad Sázavou
Družba boulder - Ostrava Poruba
Sportovní Cetrum Palmovka - Praha 8

Prodejny
HUDYsport - Brno
HUDYsport - Hradec Králové
Green sport - Brno

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

EP v bouldru Belgie

Na Evropském poháru v bouldru o víkendu v Belgii skončila z našich nejlépe Barbora Zítková na 36. místě. Jáchym Cink byl 41. a Barbora Bernardová 57. Vyhráli Ido Fidel z Izraele a Belgičanka Chloe Caulier, druzí byli Francouz Pierre Le Cerf a jeho krajanka Flavy Cahout, třetí Francouz Antoine Girard a Slovenka Martina Buršíková.

Výsledky viz:

muži

ženy

Standa Holec   [úpravy] 10:23 29.05.2023Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 vraťte peníze do skal11:55:53 29.05.2023
Čím více se sportovní lezení profesionalizuje, čím více prachů se leje do překližkaření, tím horší jsou výsledky!

odpovědět 
 Re: vraťte peníze do skal19:00:16 29.05.2023
To máš těžké, to by bylo na rozsáhlejší rozbor. Svaz nastoupil celkem dobrou cestu, ale zůstal někde v čtvrtině a trochu to uchopil za špatný konec. Spousta věcí se zlepšila, přístup některých lidí z ČHS je víc než skvělý, Saša Gendová a většina ostatních se snaží, ale schází to nejdůležitější - péče a zázemí pro závodníky. Celé VSCM a všechny semináře, kempy a soustředění jsou a budou k ničemu, dokud ti nejnadějnější nebudou mít zajištěn kvalitní trenérský servis a podmínky proto, aby nemuseli řešit, zda mají jít na trénink, vydělávat nebo do školy :-) Repre je však bez trenéra, každý si trénuje amatérsky podle toho, co si zrovna kde přečte, zpětná vazba ze závodů nulová, na trénink často není čas, protože jsou nutné jiné aktivity... Za těchto podmínek se nic jiného, než propad, nedá čekat, protože dobří frustrováni odejdou a ti, co zůstanou, to mají spíše jako zábavu, než seriózní repre.
odpovědět 
  Re: vraťte peníze do skal19:33:04 29.05.2023
Rozumím. Malá míra profesionalizace. Asi se do překližky leje málo peněz.
honzaodpovědět 
   Re: vraťte peníze do skal19:47:05 29.05.2023
srát na překližku. já chci "klub turistů" (servisní organizaci na skály). překližkové závody mě nejen nezajímají, ale i vadí a obtěžují.
Lukas B.odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal19:56:06 29.05.2023
A máš pravdu.
odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal21:18:04 29.05.2023
Stručný a úderný program, to se mi líbí;) Na příští volební vh máš hlas našeho oddílu.
honzaodpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal14:41:53 30.05.2023
+1
robacodpovědět 
   Re: vraťte peníze do skal22:24:59 29.05.2023
To záleží na úhlu pohledu. Ono by se nemuselo nutně jednat o více peněz, problém je jejich využití. Jsou to opět vysoké náklady na širokou repre s průměrnými a podprůměrnými výsledky (proč třeba jezdí na EP někdo, kdo tam zaleze pouze dvě zóny???), které pak chybí na přípravu těch nejlepších, v tomto kontextu těch, kteří by mohli patřit mezi nejlepší. Zjednodušeně - proč dávat třiceti průměrným lezcům po 5 000 Kč, za které nic pořádného nepořídí, místo 50 000 Kč třem nej, pro které by tato částka byla alternativou práce, uhradila jim náklady a umožnila regulérní trénink potřebný pro udržení kroku se světovou špičkou? Samostatnou kapitolou je pak trenér a trénink. Co tak vím, tak nic takového jako systematická příprava nebo detailní trénink s průběžným hodnocením a úpravami programu v ČHS není, každý si tam snad leze jak chce, někdy i jak nechce, protože i kdybys chtěl pořádný trénink, od ČHS se ti ho nedostane, zaplať si vlastního trenéra... Výsledek pak je takový, jako vidíš na výsledkách z SP/EP. Není to chyba lezců, ale systému, ČHS není nastaven na výsledky, ale na pohodovou partičku kámošů, a průměrnost tam talenty zabije. Sem tam zazáří někdo za podpory rodičů, ale to obvykle v určitém věku skončí a lezec odchází, ženská repre je toho důkazem. Je to škoda a přitom změna by finančně nebyla o moc náročnější, než současný stav.
odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal23:32:11 29.05.2023
Příspěvky členů + dotace použít na kariéru jednoho profíka a na členy se zvysoka? To je blbost, cežralo by to celý rozpočet a ani to by nestačilo. ČHS by měl v první řadě fungovat pro běžný hobíky = jednání s úřadama, údržba jištění, dělat zázení oddílům, školit instruktory atd. , sportovní lezení podporovat v hobby měřítku a "profi" úroveň nechat profíkům, těm dělat jen zázemí. Sport kde "mít prachy" je podmínka úspěchu už neni sport ale komerční sračka. Nedivim se talentům že na závody kašlou a lezou si pro sebe.
odpovědět 
     Re: vraťte peníze do skal08:24:18 30.05.2023
Hezky řečeno.
Tadeášodpovědět 
     Re: vraťte peníze do skal08:43:02 30.05.2023
Tak já se nebavil o tom, zda ČHS má nebo nemá podporovat závodní lezení, ale o využití peněz, které na závodní lezení jdou. Pro mě je také nesmyslné, že musíme být ve svazu se skalními lezci, ve svazu, kde 95 procent členů naše závodní lezení nezajímá. Ale co nadělám? ČHS závodní lezení pustit nechce, závodníci se trhnout nemohou, i když chtějí, takže co chceš? Je nesmysl, aby tady někdo nadával závodníkům a psal něco o jejich kariéře a další řeči, když jiná možnost, než být v ČHS, pro ně není. Je to rozhodnutí ČHS, ne těch závodníků a dalších překližkářů. Místo kritiky by ses měl zamyslet nad tím, proč, když je to tak nevýhodné, ČHS to závodní lezení nechce pustit. Odpověď je poměrně jednoduchá - bez závodního lezení by ČHS byl zbytečný, nikdo ho nepotřebuje. Bohužel, v závodním lezení ano, mají práva na ČP/MČR a jako jediní smí posílat závodníky na IFSC závody. Tak co bys chtěl? Když si budu chtít jít zalézt, vezmu batoh a vybavení půjdu si zalézt, ČHS na to netřeba. Když si budu chtít jít zazávodit, musím být členem ČHS. Logiku mi to nedává, ale nezbývá, než se s tím srovnat. Kritizuj, až najdeš lepší řešení. A také se někdy zkus zamyslet nad tím, jaký finanční přínos překližkáži svazu generují na příspěvcích od státu, když takto jsou členy ČHS i stovky a tisíce lidí, kteří by jinak členy nebyli (třeba děti z překližkářských kroužků stěn). A kdyby ti toto vše nestačilo, tak se zkus zamyslet nad tím, že závodníky sice řídí svaz, ale financování může přicházet i z jiných zdrojů, pokud jsou závodníci díky tomu lezení třeba zaměstnanci Dukly nebo Olympu.
odpovědět 
      Re: vraťte peníze do skal10:33:57 30.05.2023
Poslední větou sis odpověděl. Ať je platí fízlové.
odpovědět 
      Re: vraťte peníze do skal10:42:28 30.05.2023
Vezmeš batoh a půjdeš si zalézt do skal. Rozhodně si nemyslím, že by tam ty skály byly v nějakém obstojném stavu bez místního oddílu nebo komunity a ty lezci se určitě neučili lézt samostudiem na videu.
odpovědět 
       Re: vraťte peníze do skal11:00:33 30.05.2023
Tak jednak se o úpravu skal nikoho neprosím, klidně bych si lezl v přírodě a po vlastním, nepotřebuji tam chodníky a vysekanou půlku lesa, nepotřebuji místní oddíl. A pokud někde nějaká oblast má správce a místní oddíl, nebo třeba vyřizuje výjimku a povolení, stejně dělají vše místní a dělali by to i bez ČHS, možná lépe a efektivněji.
odpovědět 
        Re: vraťte peníze do skal14:10:02 30.05.2023
Nedělali. Ochrana přírody se s malým oddílem nebaví, pokud ten oddíl nemá za zády silnou celostátní organizaci.
odpovědět 
         Re: vraťte peníze do skal14:47:46 30.05.2023
Myslíš tu celostátní silnou organizaci, která neumí vymoci ani dodržování základních pravidel a má nulové kompetence a možnosti? Znám lidi, co o výjimkách a povolení jednají, ČHS je spíše na obtíž, právě proto, že sice něco slíbí a podepíše, ale pak na kontrolu a dodržování kašle, protože nemá kdo a nemá jak. Ha ha ha...
odpovědět 
          Re: vraťte peníze do skal18:04:01 30.05.2023
Klasické argumentační fauly když nejsou argumenty :-D
odpovědět 
           Re: vraťte peníze do skal20:27:10 30.05.2023
Nepovažuji to za argumentační faul. Ale myslím si, že pokud by vznikly samostatné organizace v jednotlivých oblastech, domluvily by to samé. Zejména pokud by se spojily a nějak se zastřešily. Ale systém, kdy svaz něco domluví, ale chodit tam může každý a není praktický způsob, jak ho postihnout, dělá z ČHS jen frašku, kde se věci v reále liší od věcí na papíře.
odpovědět 
            Re: vraťte peníze do skal21:44:00 30.05.2023
Eh, dojmy nejsou pojmy :-)

"...Ale myslím si, že pokud by vznikly samostatné organizace v jednotlivých oblastech, domluvily by to samé...."
Nevzniknou. Dá to strašně práce a stojí to peníze. Kdo by to dělal a proč?

"Zejména pokud by se spojily a nějak se zastřešily. "
No a jsme zase u něčeho jako ČHS. Bez nějaké střešní organizace to nejde. Pochopitelně to nejde ani bez těch místních, potřebují se navzájem.

"Ale systém, kdy svaz něco domluví, ale chodit tam může každý a není praktický způsob, jak ho postihnout, dělá z ČHS jen frašku, kde se věci v reále liší od věcí na papíře."
Je vidět, že o tom mnoho nevíš. ČHS je spolek, stejně jako třeba Alpenverein a jiné horské svazy a může informovat, doporučovat a apelovat. Jiné donucovací možnosti, než disciplinární řízení a vyloučení nemá. Ochrana přírody to samozřejmě taky ví, stanovy ČHS jsou veřejně dostupné a přečíst si je může každý. I tak je pro OP lepší takový partner než žádný.

Většina povolení lezení je koncipovaná formou vyhrazení míst k činnosti, čili tam může lézt každý, kdo se chová podle pravidel. Pokud je někde povolení jen pro členy, není to přání ČHS, ale těch konkrétních ochranářů.

Jak by sis představoval donutit lezce všeho druhu včetně volnomyšlenkářů s anarchistů aby striktně dodržovali ochranou přírody nastavená pravidla? Ozbrojenou milici? :-D.

Ty místní spolky by asi těžko dokázaly nakoupit kruhy a borháky za cenu, za kterou je má pro prvovýstupce ČHS, když je nakupuje hromadně. Taky by pro ně byl asi problém dělat školení v osazování jištění. Když se to dělá pro celou republiku, je to efektivnější.
odpovědět 
             Re: vraťte peníze do skal22:58:58 30.05.2023
Máš pravdu, psal jsem to hodně v nadsázce. Samozřejmě mi došlo, že by z toho byl druhý ČHS, ale výhoda by právě byla, že takto vzniklá organizace by měla mnohem cílenější zaměření.

Jinak co se týká donucování, tak by stačily důsledné a pravidelné kontroly s pokutováním a náležitými postihy pro porušovatele pravidel. Přesně takhle třeba vyčistila Lenka Šoltysová Český ráj od nelegálních tábořišť. Dokonce i ve spolupráci s horolezci.
odpovědět 
              Re: vraťte peníze do skal00:16:32 31.05.2023
Kontroly by stačily, je to vidět třeba v Sasku, ale nemůže je dělat svaz, nemá na to kompetence, Musí to dělat ochrana přírody. Jenže ta na to nemá dost peněz a lidí. I v Yosemitech, kde jsou rangeři v postavení policie i s bouchačkou, si lezci dovolují občas dělat zakázané věci.
odpovědět 
               Re: vraťte peníze do skal00:43:23 31.05.2023
No však jsem něco podobného psal - ČHS podepíše podmínky, ale předem, ví, že je nebude moci splnit. Ale přeci jen - české skály nejsou USA, myslím, že dostatečně dlouhý tlak na dodržování pravidel by nakonec byl úspěšný. Jde jen o to se dostat do povědomí, že tohle opravdu ne a že je to hlídané. Problémisté si pak najdou jiný cíl. Ale nemluvíme o dvou třech víkendech, ale několika letech, a součinnosti všech potřebných složek. Z tohoto hlediska jsem přesvědčen, že místní by si tam pořádek srovnali mnohem účinněji, než dokáže ČHS jako takový.
odpovědět 
                Re: vraťte peníze do skal09:18:57 31.05.2023
Čím podle tebe ČHS brání místním, aby "dělali pořádek" ve svém rajónu, pokud ho dělat chtějí?

Těmi místními rozumíš koho?
Správce skal? Lezce? Místní Svaz ochrany přírody? Místní Děti země?
odpovědět 
                 Re: vraťte peníze do skal22:03:14 31.05.2023
Ničím, ale starat se o cizí není to samé, jako o své.
odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal14:57:48 06.06.2023
K tvojí otázce proč jet na závody když zalezeš jen dvě zóny a rozdělování peněz? Nejedeš tam pro dvě zóny, ale pro zkušenost, motivaci. Na světáku v Praze toho naše holky také moc nepředvedly, v rámci umístění, když 65. místo šlo obsadit i při zalezení úplné 0, 0 topů a 0 zon, 65 Galeová (2 zony), 59 Zítková (2 zony) 55 Jurčenko (5 zon), ani Ela nezalezla dobře, takže co, peníze dát na přípravu příště jen Adamovi? Myslím, že by to ČHS v rámci možností co má, mohla dělat i hůř než dělá a že pokrok v systematičnosti tam je.
odpovědět 
  Re: vraťte peníze do skal10:36:44 30.05.2023
Repre je bez trenéra, každý si trénuje amatérsky ..., na trénink často není čas

A přesně takhle to dělal Ondra i Stráník a výsledky za sebou mají!
odpovědět 
   Re: vraťte peníze do skal10:57:20 30.05.2023
To je sice pravda, ještě jsi mohl zmínit třeba Mrázka, ale doba je trochu jinde. Lezení nebylo olympijský sport, nebyla taková konkurence, výkony byly někde jinde. Což tedy platí o všech sportech, zkus se podívat na gymnastickou sestavu před 15 lety a dnes. Bez speciální náročné přípravy není možné dnes v olympijském sportu už uspět. I ten Adam už nemá dnes na závodech nic jisté. Jo a tu podporu od ČHS a státu má, takže to určitě není tak, že by se připravoval jej sám za své. A dále si pak uvědom, že lezec neleze jen pro sebe, ale reprezentace se tomu říká proto, že reprezentuje. A reprezentuje v zahraničí ČR, takže ČR by se měla na jeho přípravě podílet, ne parazitovat. Souhlasím s tebou, dobře, pojďme tedy repre v ČHS zrušit, ať se každý připravuje, jak sám chce. Ideální stav. Ale pak zruš tedy podmínky, aby závodní lezec musel být členem ČHS a aby to byl ČHS, kdo bude rozhodovat, kam lezec smí, nebo nesmí, že musí nosit reklamu ČHS sponzora a podobně. Umíš to zařídit? Já bych byl jedině rád. Pokud ale neumíš a závodník musí být členem ČHS a je odkázán na ČHS a reprezentuje ČHS a ČR, je podpora těchto organizací povinnost.
odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal11:26:20 30.05.2023
já vím že je to mimoběžné, ale chtěl bych žít v zemi, kde podpora sportu není pumpování peněz do gladiátorů, ale kde se na sídlištích staví a udržují plácky s košem na basket a kde v hlavním městě nepřipadá na jeden metr čtverečný veřejně přístupného plaveckého bazénu více než 200 obyvatel (o kluzištích s veřejným bruslením nemluvě)
Lukas B.odpovědět 
     Re: vraťte peníze do skal11:49:14 30.05.2023
Souhlasím s tebou, jenže žijeme v realitě dnešní doby, ne v představě ideálního světa. Ale i kdybys to udělal, jak píšeš, bylo by to jen na chvíli. V lidech je soutěživost, jakmile někde dáš plácek, začnou se dva kluci přetahovat, kdo je lepší. Pak dvě místní partičky, ty se začnou přetahovat se sousední vesnicí, ti dobří se spojí do kraje, udělají se ceny, začnou se přetahovat hráči... jakmile se někde soustředí více lidí, někdo jim bude chtít něco prodat... A máš tu zase dnešek. Obávám se, že současný stav je důsledek lidské přirozenosti, a že o změnu nebude zájem, soutěživost je zdrojem pokroku a vývoje, je jedno , zda je to ve zbrojení, dobývá kosmu nebo zda se lidé předhání v honění kousku pryže klackem po zamrzlé vodě.
odpovědět 
      Re: vraťte peníze do skal12:09:53 30.05.2023
já to soutěžení vůbec nechci zakazovat, já bych ho jen nechtěl podporovat z veřejných peněz, vrcholový sport si buď najde sponzory sám, nebo holt se na něj nedá koukat a holt si sponzory nenajde a bude (právem) živořit.
lepší použití veřejných peněz bych viděl pro nízkoprahový sport zejména dětí a zejména z problematického sociálního prostředí.
Lukas B.odpovědět 
       Re: vraťte peníze do skal12:42:47 30.05.2023
No jo, ale pak máš třeba zprávy, že český reprezentant získal, český lezec přelezl... a když se hraje hokej třeba MS, také je to třeba Česko proti Kanadě, je to český tým... Pokud takto reprezentuješ ČR v zahraničí a tvé výsledky jsou spojovány s Českem, stát by se měl postarat, aby tyto výsledky byly co nejlepší. Ale systém, kdy si za své peníze zajistíš vše potřebné a stát se tebou pak chlubí a vydělává na tobě. A ten zisk nemusí být přímý, ale úspěšný sportovec, o kterém se píše, jsou s ním rozhovory a veřejně vystupuje, může motivovat a stát se vzorem třeba právě tu mládež, o které ty píšeš. Řekl bych, že celé to bude trochu komplikovanější, než aby se dala aplikovat jednoduchá a strohá pravidla v tvém stylu. Vše je provázané, provázané by tedy mělo být i financování. Což také je, to, co jsem napsal, odpovídá financování ČHS. A problém ani nevidím v částce, nepsal jsem, že celkových peněz je málo. Jako problém však vidím to, jak se těmi omezenými zdroji nakládá, tedy dlouhodobý problém zda širokou průměrnou repre, nebo úzkou, ale kvalitními s výsledky. Svaz i ČR by chtěli špičku, dokazuje to třeba podpora Elišky a snaha dostat ji na OH, ale jednají jako kamarádský oddíl, kde platí klasické není důležité vyhrát, ale zúčastnit se, jinak třeba účast BB na posledním EP nejde vysvětlit.
odpovědět 
        Re: vraťte peníze do skal14:16:36 30.05.2023
upřímně - takhle pošahaně fakt někdo s nějakou nezanedbatelnou kupní silou přemýšlí? že si jako koupí španělské auto místo italského, protože španělsko porazilo itálii ve volejbale? že jako jede k moři do turecka místo tuniska, protože tureckej vzpěrač získal medaili? to jako fakt?
Lukas B.odpovědět 
         Re: vraťte peníze do skal14:43:40 30.05.2023
Ne, ale obecně tím rozšiřuješ povědomí o dané lokalitě. A prospíváš národní ekonomice. A podporuješ a motivuješ ostatní.
odpovědět 
          Re: vraťte peníze do skal14:59:58 30.05.2023
to slavné prospívání národní ekonomice lze vyčíslit, odzdrojovat, nebo tak něco? nebo to jsou jen tlachy na dojení rozpočtů? jako jo, může tě hřát u sérdička když nějaký čmoud v banánystánu na tvé že jsi z československa řekne "oujé, poborski", ale to je tak asi všechno.
Lukas B.odpovědět 
           Re: vraťte peníze do skal15:11:31 30.05.2023
Hele, některé věci jsou doložit poměrně jednoduše, pro příklad mohu dát třeba rozdíl v obratech a tržbách patřičného zboží a tržby restaurací, barů a hospod v případě, kdy je ve finále masového sportu ČR a když není. Dále tu máš merch a podobně.

Další věci jsou definovatelné hůře, ale třeba zájem o překližku značně vrostl poté, co byla olympiáda s AO.

Pamatuješ na Štěpánku Hilgertovou? V době, kdy vítězila a byla všude, přitáhla k vodáctví velké množství dětí a mládeže. Podobně pak působí Samková, Ledecká... Děti vidí idoly a motivaci.

Dále pořádání sportovních akcí je opět spojeno s cestovním, ubytování a konzumací lokálních služeb. Pokud je zde teď SP, na týden sem přijede množství lidí, co zde budou bydlet, prodává se 10 000 vstupenek, ti lidé tam nechají další peníze za ubytování a konzumaci...

Trochu nechápu, proč ses na to takto zeptal, protože píšeš celkem inteligentně a nevěřím, že by ti přínos nebyl jasný.
odpovědět 
            Re: vraťte peníze do skal08:01:46 31.05.2023
k tvým jednotlivým bodům, čili proč jsou špatně:

"rozdíl v obratech a tržbách patřičného zboží a tržby restaurací, barů a hospod v případě, kdy je ve finále masového sportu ČR a když není". to je falešný argument. jak prosím přispívá národní ekonomice fakt, že část lumpenproletariátu si nekoupí novou pračku, vstupenku do bazénu, knihu nebo obraz, ale panákuje u baru nebo naláduje své úspory do sportovní lotynky?

"zájem o překližku značně vrostl poté, co byla olympiáda s AO" a "Pamatuješ na Štěpánku Hilgertovou? V době, kdy vítězila a byla všude, přitáhla k vodáctví velké množství dětí a mládeže. Podobně pak působí Samková, Ledecká... Děti vidí idoly a motivaci." ano, to se tvrdí často. ale děti ke sportu nepřivádí ani tak gladiátor z bedny, ale především příklad v rodině a podpora od rodiny, ty děti se akorát přelily mezi (třeba) atletikou a biatlonem. naopak spousta sportovních oddílů je u nás pojata nesmyslně soutěžně, sportovně aktivní rodina (o víkendech v zimě běžky, v létě lezení, kolo, voda, volejbal) má značný problém s umístěním dětí do sportovního oddílu, protože od nejútlejšího věku se přehnaně závodí a žere a prasí to společné víkendy a likviduje to ostatní zájmy. zkombinovat sportovní oddíl téměř jakýkoli s aktivní rodinou a špičkovým skautským/turistickým oddílem (který považuji za velmi důležitou věc, mnohem důležitější než soutěžní sport, kdy většina sportovní končí během puberty nebo po pubertě v okamžiku, kdy zjistí, že na bedně nebudou, a mají hovno) je velmi nesnadné, oddíly už od nejútlejšího věku strašně tlačí na pilu. já vím, mínil jsi tím to, že děti se naučí sportovat a budou z nich celoživotně sportující a tedy zdraví a tedy budou více přinášet na daních. ale ke zdraví míří zejména ten příklad a podpora v rodině.

"Dále pořádání sportovních akcí je opět spojeno s cestovním, ubytování a konzumací lokálních služeb. Pokud je zde teď SP, na týden sem přijede množství lidí, co zde budou bydlet, prodává se 10 000 vstupenek, ti lidé tam nechají další peníze za ubytování a konzumaci..."
počkej, jako ty chceš říci, že oni jsem přijedou z jiných zemí kvůli našemu reprezentantovi? nenech se vysmát. a přijedou-li do prahy třeba z olomouce, zase si mohli koupit "něco jiného" (bastiata znáš?).

takové rakousko žije zejména z cestovního ruchu. a teď mi řekni, lidé tam jezdí na lyžařskou dovolenou proto, že rakušák/rakušanka aktuálně boduje ve světovém pohátu, nebo proto, že rakousko je lyžařskou zemí úsměvů s perfektní infrastrukturou?
Lukas B.odpovědět 
             Re: vraťte peníze do skal11:57:05 31.05.2023
Obecně se vším tím souhlasím. Pouze váhám u toho, zda příklady úspěšných sportovců, které přitáhnou děti ke sportu přece jen nestojí za jejich veřejnou finanční podporu. Jasně, možná většina dětí přestane se sportem v pubertě nebo tak někdy, ale přičichnou k tomu a je šance, že u nějakého pohybu a tedy aktivního způsobu života zůstanou. Tohle ale nemám u sebe vyřešené, je to jen pocit a ještě nejistý, čísla žádná nemám a ani netuším, zda existují. To, že neprosto klíčová je podpora pohybu v rodině, je zcela jasné a že organizovaný sport u nás je v drtivé většině ihned zaměřen na výkon, taky. Tady se ale obávám, že vina je na nás, tedy rodičích a potažmo celé společnosti, že výkon od dětí vlastě požadujeme. Myslím, že snad každý z nás, rodičů, zažil nějaké dětské klání, kde se otcové či matky vášnivě zapojují a berou soutěžení přehnaně vážně (aspoň dle mého názoru). Obávám se, že tohle je věc trhu a jedině dostatečná poptávka po sportu bez výkonu jen pro radost to může změnit. Vytvořit dostatečnou poptávku ale je na nás, na rodičích.
josefodpovědět 
              Re: vraťte peníze do skal12:08:33 31.05.2023
pro přivádění dětí ke sportu jsou nejdůležitější takoví ti nadšenci, co s nešikovnými dětmi a dětmi bez obětavě ambiciozních rodičů a s dětmi z problematického prostředí provádějí nějaké to nezávodní sportování třeba v sokole (při komunitním centru, při domu dětí a mládeže) nějakou tu všeobecnou přípravku, jednou fotbal, podruhé florbal, potřetí košíková, v létě jeden den na vodu, prostě takový všeobecný zážitkový tělocvik zábavnou formou. a samozřejmě skautské (tomácké) oddíly, protože sport pro život a zdraví a na celý život je především turistika.
Lukas B.odpovědět 
               Re: vraťte peníze do skal13:07:30 31.05.2023
přesně tak. řekl bych, že na počty zapojených dětí to u nás vyhrávají skauti či tom, díky za ně. těch nadšenců je, obávám se, méně. ovšem díky za ně ještě více.
josefodpovědět 
             Re: vraťte peníze do skal22:07:01 31.05.2023
Lukasi, nemáš pravdu. Krásný příklad jsou třeba pozvánky pro školy a školní akce. Dříve, když jsi poslal do školy pozvánku na závody nebo nabídku na organizaci boulder akce, nechtěli to, nikdo nevěděl, co to je. Jakmile se v TV začal objevovat AO a proběhly OH, odezva byla úplně jiná, což přitáhlo k lezení spoustu školáků. Asi nemá cenu se bavit dále, oba si najdeme argumenty podporující naše stanovisko, v krajních případech bychom asi měli pravdu oba, realita bude někde uprostřed.
odpovědět 
              Re: vraťte peníze do skal07:59:17 01.06.2023
no dobře, lezení se dere na výsluní, ale na účet jiných sportů (třeba atletiky). a že by ausgerechnet lezení po překližce bylo nějak echt zdravej sport pro život...
Lukas B.odpovědět 
               Re: vraťte peníze do skal10:52:55 01.06.2023
Já myslím, že zrovna lezení je jeden z nejzdravějších sportů. Rozhodně lepší než atletika.
Petrodpovědět 
              Re: vraťte peníze do skal10:26:49 01.06.2023
jo a škoda že ses nepodepsal, dobře se s tebou diskutuje, a takhle nevím koho pozvat na pivo na případné pokračování diskuse.
Lukas B.odpovědět 
           Re: vraťte peníze do skal16:44:00 30.05.2023
A co máš za problém? Ze se platí závody mladým lidem? Ty jsi snad dospěly, tak si svůj koníček v rámci tvé výkonnosti snad budeš sponzorovat sám. Anebo chceš aby ti někdo přispíval na tvoji zábavu? Kruhy si snad zaplatíme sami. Bych se styděl takhle žebrat.
Pávekodpovědět 
           Re: vraťte peníze do skal20:44:46 30.05.2023
Jakej čmoud? Jsi nějak mimo ty mrd*o
odpovědět 
        Re: vraťte peníze do skal18:14:59 30.05.2023
Pokud stát sponzoruje mládežnický sport, ze kterého nynější profesionál vyšel, má právo si jeho výsledky přisvojit, i kdyby od osmnácti, resp. od přechodu k profesionálům nedostal ani korunu. V opačném případě, pokud dostává prachy od státu i profesionál, měl by ten odevzdávat státu prachy z prize money stejně, jako si platí manažera, maséra, atd. Moc rád bych pak viděl tu reakci tenistů, fotbalistů, hokejistů ... nebo i AO
odpovědět 
         Re: vraťte peníze do skal18:51:41 30.05.2023
O výši lezeckých prize money máš asi dost přemrštěnou představu, z toho by profík neuživil ani sám sebe. Ale jinak s tebou v zásadě souhlasím.
Petrodpovědět 
         Re: vraťte peníze do skal20:23:06 30.05.2023
Nevím, co víš o lezení, ale ČHS a stát jsou spíše zátěž. Závodník rozhodně nevznikne tím, že ho svaz "udělá". Naopak, rodiče musí hradit a zajišťovat úplně vše a ještě platí svazu startovné. Ale když chceš na závody, musíš být člen ČHS a o tom, zda tam pojedeš, nebo ne, rozhoduje od stolu někdo, kdo tě nezná a často může být i v konfliktu zájmů, třeba když trenér ČHS někoho trénuje soukromě, ale na chodu repre se nijak jinak trenérsky nepodílí. Tak nepiš o státu a svazu, lidi jsou nuceni tyto instituce vyžívat a je to pro ně spíše problém, než přínos.
odpovědět 
          Re: vraťte peníze do skal23:22:45 30.05.2023
v případě AO by pochopitelně nešlo o nějaký anonymní stát, ale o Olymp v němž bere měsíční žold
odpovědět 
   Re: vraťte peníze do skal11:15:53 30.05.2023
To je jak kdybys argumentoval Zátopkem. Ten také trénoval v kanadách a místo speciální zátěže na zádech tahal manželku. A dosáhl na světový rekord a celosvětovou slávu. Super. A dnes? Dnes by jeho nejlepší výkony asi nestačily ani na kvalifikaci, běhá se mnohem rychleji. V desetiboji měl v šedesátých letech vítěz (přepočteno na dnešní hodnocení) okolo 8000 bodů, v 1976 byl světový rekord 8466, Šebrlemu stačilo 9026, dnes je 9126. Adama Ondru konkurence už dohnala, vypracovat se dnes mezi top elitu lezením jen tak pro zábavu už nejde.
odpovědět 
    Re: vraťte peníze do skal14:46:10 30.05.2023
A je nejaky duvod, abychom jim to platili mi? Lukas B. ma pravdu.
robacodpovědět 
     Re: vraťte peníze do skal15:14:26 30.05.2023
A je nějaký důvod, abychom platili třeba divadla a jinou kulturu, pokud nás nezajímá? A také to děláme. Ve společnosti potřebuješ určitý mix všeho a ne vše jde definovat pouze penězi.
odpovědět 
      Re: vraťte peníze do skal00:16:34 31.05.2023
Jo, vybrat si jako priklad neco, co funguje naprosto dementne a zkorumpovane (kamaradi nebo "uznavane svatostanky" kultury dotace dostavaji, ostatni nikoliv), to uz chce fistrona :)
Mohu posuzovat pouze kvalitu produkce prazskych divadel a u nich by z naproste vetsiny seskrtani dotaci nikoho kulturne neposkodilo...
robacodpovědět 
     Re: vraťte peníze do skal18:38:06 30.05.2023
Ty platíš tak suchý z nosu,
odpovědět 

 Foto dne:
Děčínský Sněžník - Skalní město…. 6C
Skalní město 6C
 Databáze cest:
Všechny cesty (179365)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější cesty:
El Col-leccionista 7a+ Siurana
Roby Legend 8c La Gola
Geografia 7c Ulassai
Resta Way 7c+/8a La Gola
African Reggae Plus 8a+ La Gola
Nově komentované:
Souhvězdí Marmota 7C Hradby U Kozla
Příště To Zalepím :) 7C+/8A Tisá - Modřín
Paradisi Musulmani 6b+ Jerzu
Tesoro Mio 7+ Geyikbayiri
Absinth 9- Geyikbayiri

 Nově v diskusi:
Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Re: Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování | Přírodní kotevní body a jejich použití pro jištěí, slanování... | Re: Slanění z nýtu | Re: Chýba SERENE |

 Nové komentáře:
Re: Není to jednoduché | Re: Gratulacia | Gratulacia | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta | Re: Cesta Járy Vdolečka | Re: Není to jednoduché | Re: Cesta Járy Vdolečka |

 Kde to vře:
Ukrajinský top lezec Maksym Petrenko padl při obraně Ukrajiny (50)
Video: Seb Bouin a Alain Robert lezou solo na mrakodrap v Paříži (22)
Mára Holeček a Ondrej Húserka vylezli na vrchol Langtangu (19)
Will Bosi přelezl boulder Spots of Time a potvrdil klasu 9A (17)
MČR v rychlolezení (16)
Film: Adam Ondra a nejtěžší cesta Vysokých Tater Corona 10+/11- (15)
Secret Spot Bouldering 2024 pozvánka (12)
MČR v bouldru vyhráli Lukáš Mokroluský a Michaela Smetanová (5)
Expedice Máry Holečka na Langtang Lirung se chystá do stěny (4)
Marjan (4)

 Nově v inzerci:
druhý konec lana | Batoh Deuter Aircontact 65+10l | Z teplem | Hledám děvče do skal | koupím Zlagboard | Kalhoty MONTURA SKI STYLE PANTS Man vel.L | Nepromokavá bunda The North Face vel.L | Nové lezečky Scarpa Instinct VSR vel. 43,5 | Srbsko | boulder pytel EVOLV |

 Anketa:
Jaké technologie nebo aplikace používáte při lezení a jak vám pomáhají?
 GPS a mapové aplikace 
 357 
 Lezecké aplikace pro sledování výkonu 
 314 
 Sociální sítě pro sdílení a inspiraci 
 283 
 Vzdělávací aplikace pro techniky a trénink 
 282 
 Aplikace pro evidenci a sdílení výstupů 
 253 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz
Hledáte si pěkné ubytování v ČR na Váš výlet či dovolenou? Vyberte si na webu MegaUbytko.cz v sekci chaty a chalupy pronájem. Pokud plánujete cestovat na Slovensko a potřebujete ubytovanie na Slovensku, ty nejlepší ubytovací zařízení, chaty, chalupy, roubenky naleznete na stránce chaty na prenájom.

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.